De EU niet, lijkt het op. Maar ik denk uiteindelijk toch samen met de VS.quote:Op zondag 9 maart 2025 12:25 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Zeker, want we laten Oekraïne niet vallen natuurlijk, uiteindelijk komt het goed.
Als Frankrijk Europees zegt bedoelen ze vaak Frans en daarom lopen al die gezamenlijke projecten zo kut.quote:Op zondag 9 maart 2025 12:04 schreef Ulx het volgende:
[..]
Europees.
Frankrijk wil de verdediging zelf in de hand hebben. Ze hebben geen zin meer in weer iets mee te maken als in de jaren dertig met België dat uit een alliantie stapte waardoor de samen aangelegde Maginot-linie in een keer onbruikbaar werd. En ik geef ze geen ongelijk.
Geloof niet dat die ballen en die intentie het grote probleem zijn hierquote:Op zondag 9 maart 2025 11:44 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Als we de militaire overmacht hebben en de ballen om ons territorium te verdedigen wel inderdaad.
Beide zijn op dit moment nog niet echt aan de orde. Vooral ook omdat de intentie voorlopig ontbreekt om ons eigen terrein te willen verdedigen ten behoud van enige vorm van vrede.
Ook de Donbas is wel redelijk verloren. Het zal moeilijk zijn om Charkiv en Zaporizja te behouden.quote:Op zondag 9 maart 2025 12:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Zo Russisch gezind waren ze niet anders was er geen invasie nodig. Wat we moeten doen is in overdrive gaan met de hulp.
Het enige realistische dat ze mogen houden is de Krim. Dat is al 10 jaar een fait accompli de rest absoluut niet.
Tot de VS wanneer de gasvoorraden vol moeten LNG leveringen stop zet.quote:Op zondag 9 maart 2025 12:28 schreef sp3c het volgende:
Niet eens heimelijk, de EU blijft gewoon leveren
Nee moet nietquote:Op zondag 9 maart 2025 12:28 schreef Momo het volgende:
Met het blijven sturen van wapens en geld zal er niet veel veranderen. Als voor de VS enkel financiële en andere politieke belangen belangrijker zijn en hun niks doen moeten wij als Europa misschien toch boots on the ground krijgen daar.
Niets met de Baltics tenzij Rusland een oorlog wel met de hele EU + het VKquote:Op zondag 9 maart 2025 12:27 schreef phpmystyle het volgende:
Tuurlijk komt er een deal. Stukje van het Oosten naar Rusland, Krim naar Rusland, geen NAVO lidmaatschap en nog wat extra's. de oekraiene staat blijft behouden.
Er zal een bepaalde vorm van garanties verstrekt worden, maar die vervallen gelijk wanneer Oek of EU bepaalde voorwaarden breekt zoals heimelijke wapenleveringen, beinvloeden van de bevolking etc etc.
Daarna komt het volgende vraagstuk in beeld: wat met groenland en de baltics?
Surequote:Op zondag 9 maart 2025 12:29 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Tot de VS wanneer de gasvoorraden vol moeten LNG leveringen stop zet.
Nu wordt er nog niks van gevoeld.
Laat ik duidelijk zijn; wat mij betreft denk ik er ook zo over. De Russen mogen die hele Krim houden en de rest geven ze terug.quote:Op zondag 9 maart 2025 12:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Zo Russisch gezind waren ze niet anders was er geen invasie nodig. Wat we moeten doen is in overdrive gaan met de hulp.
Het enige realistische dat ze mogen houden is de Krim. Dat is al 10 jaar een fait accompli de rest absoluut niet.
Zou je werkelijk verbaasd zijn?quote:
Lijkt mij een vorm van wensdenken dat over 2 jaar is ingehaald door de realiteit. Hoe het zich zal uitspelen weet ik niet, maar ook hier zullen we wat veren moeten laten gaan.quote:Op zondag 9 maart 2025 12:28 schreef sp3c het volgende:
Niet eens heimelijk, de EU blijft gewoon leveren
Groenland blijft Deens en de Baltische staten blijven intact en onafhankelijk
Als ze dat zouden doen dan is de handelsrelatie met de EU voorgoed kapot. Dat zou de Amerikaanse economie ook zwaar schaden.quote:Op zondag 9 maart 2025 12:29 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Tot de VS wanneer de gasvoorraden vol moeten LNG leveringen stop zet.
Nu wordt er nog niks van gevoeld.
Nee maar dit dreigement is nu wel klaar hoorquote:
Die eerste termijn die ook enorme schade heeft veroorzaakt en toen het nog enigzins tegengehouden werd door verstandige lieden in de regering.. Die termijn bedoel je?quote:Op zondag 9 maart 2025 12:23 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee dat is net als bij de eerste termijn van Trump.
Je laat je veel te veel opfokken.
Uiteindelijk komt het goed .
Dat is bij internationale projecten schering en inslag. De Zeven Provinciën klasse begon ook als een Nederlands-Duits programma. Leopard2/Abrams begon als een Duits-Amerikaans project. Ga zo maar door.quote:Op zondag 9 maart 2025 12:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Als Frankrijk Europees zegt bedoelen ze vaak Frans en daarom lopen al die gezamenlijke projecten zo kut.
Dat klinkt meer als wensdenken van jouw kantquote:Op zondag 9 maart 2025 12:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Lijkt mij een vorm van wensdenken dat over 2 jaar is ingehaald door de realiteit. Hoe het zich zal uitspelen weet ik niet, maar ook hier zullen we wat veren moeten laten gaan.
De stront blijft maar doorgaan na een reset van 10 minuten.quote:Op zondag 9 maart 2025 12:27 schreef phpmystyle het volgende:
Tuurlijk komt er een deal. Stukje van het Oosten naar Rusland, Krim naar Rusland, geen NAVO lidmaatschap en nog wat extra's. de oekraiene staat blijft behouden.
Er zal een bepaalde vorm van garanties verstrekt worden, maar die vervallen gelijk wanneer Oek of EU bepaalde voorwaarden breekt zoals heimelijke wapenleveringen, beinvloeden van de bevolking etc etc.
Daarna komt het volgende vraagstuk in beeld: wat met groenland en de baltics?
Kun je van zeggen wat je wil. het verbindt en verenigt mensen wel.quote:
Ik zie Denemarken best snel Groenland opgeven.quote:Op zondag 9 maart 2025 12:32 schreef sp3c het volgende:
[..]
Dat klinkt meer als wensdenken van jouw kant
Het is simpelweg niet realistisch dat Denemarken Groenland opgeeft of dat Rusland binnen twee jaar een move richtig de Baltische zee maakt
Wie zegt dat ze dat niet willen? De nummers hebben zij aan hun zijde.quote:Op zondag 9 maart 2025 12:29 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Niets met de Baltics tenzij Rusland een oorlog wel met de hele EU + het VK
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |