En ik vind veel 'discussies' verstorend. Flauwekul, voorspellingen die nergens op gebaseerd zijn, etcquote:Op zondag 9 maart 2025 00:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
@:cosmosis: ik vind zo’n link dump ook verstorend. Het is een soort autisme, je praat tegen jezelf, niemand reageert er op
Aha, is dat het punt? Nou dan kunnen we het topic wel sluiten!quote:Op zondag 9 maart 2025 00:30 schreef phpmystyle het volgende:
Maar goed. Ik had na alle storm van de afgelopen weken wel verwacht dat we nu zobeetje wel zouden zijn bij een concept akkoord. Maar daar is nog geen sprake van. Lijkt het.
Ik denk daar wel eens aan hoe 1 persoon de wereld kan veranderen.quote:Op zondag 9 maart 2025 00:17 schreef cosmosis het volgende:
Wie had dat gedacht dat Zelensky een geschiedenisschrijvende held zou worden.....
[ x ]
Ik wacht nog steeds op een goede objectieve discussie @LXIV dat een linkdump doet overstijgen, wellicht morgen een nieuwe kans...quote:Op zondag 9 maart 2025 00:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, gewoon stoppen met linkdumpen, meedoen met de discussie of wegwezen
Alsof een goede discussie mogelijk gaat zijn..... juist nieuws posten, of dat nu van twitter is of elders, zolang het maar actueel is en geen opinie of andere drek.quote:Op zondag 9 maart 2025 00:48 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Ik wacht nog steeds op een goede objectieve discussie @:LXIV dat een linkdump doet overstijgen, wellicht morgen een nieuwe kans...
En vooral de Oekraïense filmpjes maken je kwaad...quote:Op zondag 9 maart 2025 00:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Een paar kunnen wel, zeker als het nieuws betreft. Punt is dat er van beide partijen tig filmpjes te vinden zijn waaruit blijkt dat Rusland of Oekraïne aan de winnende hand is.
Dit is Oekraïense propaganda die niet mag.quote:
Daarom is er, naast bewondering voor hem, ook veel haat tegen hem.quote:Op zondag 9 maart 2025 00:42 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Ik denk daar wel eens aan hoe 1 persoon de wereld kan veranderen.
Als ipv Zelensky een andere man de president was van Oekraine terwijl die aangevallen werd, en het was een oudere, niet echt charmante man.
Hoe zou Oekraine er dan uit zien?
Hoe je het went of keert, men is gevoelig voor charisma en niet alleen burgers ook politici.
Zelensky heeft zich bewezen niet alleen als charismatisch maar ook dat hij geen lafaard is, ondanks alle gevaren liet hij zich op de straten zien, in de loopgraven.
Ik geloof werkelijk dat met een minder charmante man, dat Oekraine veel minder steun zou hebben gekregen uit het westen.
Mijn vriezer houdt alles een dag bevroren.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 22:33 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ah, vriezer. Je hebt een noodaggregaat?
Idd waarom kun jij je 1000x weerlegde onzin blijven posten.quote:
En daarom de haat op de EU. Het staat ze niet aan dat het een economische wereldmacht is die regels aan Amerikaanse bedrijven oplegt. Vroeger hadden ze trouwens het VK daarvoor om zaken te frustreren.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 23:20 schreef egayalS het volgende:
Veel zeggende interview van een trumpist die veel invloed heeft gehad in project 2025
Trumpistisch denker Sumantra Maitra: ‘Zelensky moet vertrekken, die man is een nachtmerrie’
https://www.nrc.nl/nieuws(...)nachtmerrie-a4885610
Sumantra Maitra, die werkt bij een conservatief-trumpistische denktank, pleit voor Amerikaans buitenlandbeleid dat puur gericht is op eigenbelang.
Zijn de VS daarop uit, verdeel en heers?
„Amerika heeft baat bij een verdeeld Europa. Ik wil niet dat de EU zich tot een hegemone rivaal ontwikkelt, met een eigen leger, maar ik wil ook niet dat de hele EU verdwijnt en het continent weer in oorlog vervalt. Er zouden kleinere verbonden en handelszones kunnen komen, waarmee de VS een alliantie behoudt. De EU moet in ieder geval ophouden zich met allerlei ‘rechten’ en regulatie te bemoeien.”
De Republikeinen stonden destijds ook te juichen bij de Brexit.quote:Op zondag 9 maart 2025 07:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
En daarom de haat op de EU. Het staat ze niet aan dat het een economische wereldmacht is die regels aan Amerikaanse bedrijven oplegt. Vroeger hadden ze trouwens het VK daarvoor om zaken te frustreren.
Het is trouwens wel een hele kortzichtige blik op eigen belang.
Ik ben er wel blij mee. Blijf je toch op de hoogte van zaken die niet in de krant komt.quote:Op zondag 9 maart 2025 00:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
@:cosmosis: ik vind zo’n link dump ook verstorend. Het is een soort autisme, je praat tegen jezelf, niemand reageert er op, het vormt helemaal geen onderdeel van de discussie.
Als ik twitterberichtjes wil zien ga ik naar Twitter. Dit is fok, een discussieforum
Ja boeien, net of jij of ik er slechter of beter van wordenquote:Op zaterdag 8 maart 2025 22:02 schreef polderturk het volgende:
Als dit waar is heeft ASML een groot probleem.
Eerst zien, dan geloven.
Die machine lijkt niet groot genoeg.
[ x ]
Je dacht dat de VS deed wat het deed uit de 'kindness of their hearts'? Please, dat was in 1945 al niet het geval. De VS is en blijft altijd een opportunist.quote:Op zondag 9 maart 2025 07:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
De Republikeinen stonden destijds ook te juichen bij de Brexit.
Dat gaf me al te denken over hoe ze tegen de EU aan kijken.
ASML is altijd al een onetrick pony geweest.quote:Op zondag 9 maart 2025 07:32 schreef halfway het volgende:
[..]
Ja boeien, net of jij of ik er slechter of beter van worden
Een minder charmante man of vrouw die Amerikaanse steun voor vluchten weigerde en vlak na de afgeslagen aanval op Kyiv een filmpje vanuit Kyiv de wereld inslingerde waarop hij/zij met zijn regering stond en zei : » Ik ben hier, wij zijn allemaal hier! En wij blijven hier, wij geven ons land niet op! » zou mijns inziens net zoveel steun hebben gekregen. En als die persoon daarna soldaten aan het front had bezocht en zijn team net zo goed had beseft hoe belangrijk beelden zijn, was die steun zeker ook gebleven.quote:Op zondag 9 maart 2025 00:42 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Ik denk daar wel eens aan hoe 1 persoon de wereld kan veranderen.
Als ipv Zelensky een andere man de president was van Oekraine terwijl die aangevallen werd, en het was een oudere, niet echt charmante man.
Hoe zou Oekraine er dan uit zien?
Hoe je het went of keert, men is gevoelig voor charisma en niet alleen burgers ook politici.
Zelensky heeft zich bewezen niet alleen als charismatisch maar ook dat hij geen lafaard is, ondanks alle gevaren liet hij zich op de straten zien, in de loopgraven.
Ik geloof werkelijk dat met een minder charmante man, dat Oekraine veel minder steun zou hebben gekregen uit het westen.
Ik zal wel in de minderheid zijn; maar ik zit hier op een discussieforum. Leuk en informatief al die twitterberichten maar het draagt niet echt bij aan een discussie en of de inhoud van het twitterbericht nou klopt of niet. Ik moet als lezer maar inschatten dat de twitteraar een betrouwbare bron is?quote:Op zondag 9 maart 2025 00:28 schreef wpor het volgende:
[..]
Ik kom hier voornamelijk voor de Twitter berichten, rest scroll ik erg vlug doorheen. Zal vast niet de enige zijn.
Dus ga zo door met die Twitter berichtjes
Ik ook, ik wou dat bluesky-links ook konden. Bij twitter kan ik de commentaren niet meer lezen.quote:Op zondag 9 maart 2025 07:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik ben er wel blij mee. Blijf je toch op de hoogte van zaken die niet in de krant komt.
Die tijd is er nog niet.quote:Op zondag 9 maart 2025 08:03 schreef kibo het volgende:
[..]
ASML is altijd al een onetrick pony geweest.
Vroeger of later komt er een concurrent die hetzelfde kunstje flikt, maar dan goedkoper/beter/sneller.
Die tijd lijkt nu gekomen. Bye ASML
"De Republikeinen" is niet 1 groep met 1 mening.quote:Op zondag 9 maart 2025 07:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
De Republikeinen stonden destijds ook te juichen bij de Brexit.
Dat gaf me al te denken over hoe ze tegen de EU aan kijken.
Degenen met een andere mening worden hard ter orde geroepen.quote:Op zondag 9 maart 2025 09:32 schreef QAnonn het volgende:
[..]
"De Republikeinen" is niet 1 groep met 1 mening.
Of gecensureerd.quote:Op zondag 9 maart 2025 09:36 schreef Wantie het volgende:
[..]
Degenen met een andere mening worden hard ter orde geroepen.
ik zit nooit op X of Z, dus ik vind wel makkelijk als er relevante zaken uit gehaald wordenquote:Op zondag 9 maart 2025 00:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
@:cosmosis: ik vind zo’n link dump ook verstorend. Het is een soort autisme, je praat tegen jezelf, niemand reageert er op, het vormt helemaal geen onderdeel van de discussie.
Als ik twitterberichtjes wil zien ga ik naar Twitter. Dit is fok, een discussieforum
Als Elmo dat doet dan maakt ie echt geen vrienden meequote:
Laat je nou geen zand in de ogen gooien door Trump want die is helemaal niet uit op een staakt het vuren.quote:Op zondag 9 maart 2025 09:43 schreef Momo het volgende:
Weer meerdere aanvallen vannacht op Oekraine op burgers.
[ x ]
Nou Donnie, Rusland gaat niet minderen met massamoord. Volgens mij luisteren ze niet naar je? Wat ga je daar aan doen?
En daar past deze ook heel goed in.quote:
Dat is ook speculatie.quote:Op zondag 9 maart 2025 10:21 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Laat je nou geen zand in de ogen gooien door Trump want die is helemaal niet uit op een staakt het vuren.
Ofwel Zelensky en Oekraïne geven zich over, of het gaat door tot Poetin zijn gestelde doelen haalt.
Juist daarom is alle steun vanuit de VS gestaakt en krijgt Rusland alle ruimte om aan te vallen.
[..]
En daar past deze ook heel goed in.
Verpakt als 'erg dat er zoveel doden vallen' maar is in feite draagt het bij aan het verzwakken van Oekraïne.
Nee, dat hoe het momenteel ervoor staat.quote:
Dat hebben ze. Als wij (de welwillende landen) werkelijk een sterk militair machtsblok kunnen vormen, gaan de Amerikanen over enkele jaren hierna terug kijken en denken: oohh, wat was dit dom. Krijgen wij dit niet voor elkaar, dan zullen we over enkele jaren nog steeds door Amerika worden vernederd.quote:Op zondag 9 maart 2025 10:49 schreef Momo het volgende:
Je krijgt wel steeds meer het idee dat de VS de kant van Rusland heeft gekozen
[ x ]
Laat ze maar uitstappen. We hebben niks aan een Amerika dat wel de middelen heeft, andere landen bij hun eigen vetes betrekt maar als puntje bij paaltje komt niet wil acteren volgens de NATO-normen.quote:Op zondag 9 maart 2025 10:49 schreef polderturk het volgende:
Als je nu nog een Tesla koopt, dan ben je een debiel.
[ x ]
Dit stopt pas na het sluiten van een akkoord natuurlijk.quote:Op zondag 9 maart 2025 09:43 schreef Momo het volgende:
Weer meerdere aanvallen vannacht op Oekraine op burgers.
[ x ]
Nou Donnie, Rusland gaat niet minderen met massamoord. Volgens mij luisteren ze niet naar je? Wat ga je daar aan doen?
Dan gaat het gewoon door, maar nu met Oekraïne bezet door de Russen.quote:Op zondag 9 maart 2025 11:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dit stopt pas na het sluiten van een akkoord natuurlijk.
En men kan er niet veel tegen doen. Pijnlijk maar waar.
Welnee.quote:Op zondag 9 maart 2025 11:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dan gaat het gewoon door, maar nu met Oekraïne bezet door de Russen.
Iedereen die zich verzet wordt verpletterd door de Russen. Mannen mogen in het Russische leger vechten voor de volgende verovering.
Bezetting door de Russen is geen vrede, het is meer geweld.
Als we de militaire overmacht hebben en de ballen om ons territorium te verdedigen wel inderdaad.quote:Op zondag 9 maart 2025 11:41 schreef sp3c het volgende:
De EU gaat over wie of wat het opneemt in de familie, niet Trump en niet Poetin
Dat is dus wensdenken.quote:Op zondag 9 maart 2025 11:41 schreef sp3c het volgende:
De EU gaat over wie of wat het opneemt in de familie, niet Trump en niet Poetin
Voor beide kanten valt iets te zeggen. OP de korte termijn hebben we buitenlandse partners nodig maar voor de lange termijn zou het gunstig zijn wanneer we het zelf ontwikkelen en dan is het wel zaak dat geld ook naar de eigen industrie gaat. Het vervelende alleen is dat voor Frankrijk de eigen industrie met name Frans moet zijn.quote:Op zondag 9 maart 2025 09:51 schreef theunderdog het volgende:
https://www.ft.com/content/76937db3-0b3b-44d4-9005-9709512acd53
Die zogenaamde 'eenheid' heeft niet lang geduurd. Al investeren we ontelbaar veel geld in (gezamenlijke) defensie, als de neuzen niet dezelfde kant op staan schiet je er niets mee op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |