Extra aanwijzingen voor dit topic:quote:Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.
Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beindigen.
Dat zijn ze, Trump/Vance beweren terecht dat ze door de manschappen heen zijn. Ik vind het ronduit bizar dat er hier in de EU nog steeds gekozen word voor doorvechten zonder een plan om hier een einde aan te maken.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 11:14 schreef Cyan9 het volgende:
Prima dat het hier over de oorlog in Oekrane gaat, maar probeer het een beetje gerelateerd te houden aan de bewegingen van de VS op dit onderwerp.
Dat is hun en jouw mening, presenteer het niet als feiten. Ik heb geen zin in opnieuw een eindeloze discussie.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 11:23 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat zijn ze, Trump/Vance beweren terecht dat ze door de manschappen heen zijn. Ik vind het ronduit bizar dat er hier in de EU nog steeds gekozen word voor doorvechten zonder een plan om hier een einde aan te maken.
Blijkbaar staan de democraten er ook zo in want ze klapten heel enthousiast voor het “steunen” van Oekrane.
Het zou eens leuk zijn als men hier eindelijk eens kan aangeven wat het plan is van de democraten in plaats van moreel verongelijkt te doen en weg te duiken voor de olifant in de kamer.
Dat Trump met een alternatief komt valt op zich nog te prijzen, maar tot op heden lijkt het een enorm kutalternatief te zijn.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 11:23 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat zijn ze, Trump/Vance beweren terecht dat ze door de manschappen heen zijn. Ik vind het ronduit bizar dat er hier in de EU nog steeds gekozen word voor doorvechten zonder een plan om hier een einde aan te maken.
Blijkbaar staan de democraten er ook zo in want ze klapten heel enthousiast voor het “steunen” van Oekrane.
Het zou eens leuk zijn als men hier eindelijk eens kan aangeven wat het plan is van de democraten in plaats van moreel verongelijkt te doen en weg te duiken voor de olifant in de kamer.
Ik neem aan dat jij het ook belachelijk vindt dat Amerika zich in WO2 heeft gemengd om Europa te bevrijden? Oorlog is immers vreselijk, en als ze dat niet gedaan hadden was de oorlog snel afgelopen.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 11:23 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Chivaz doet alsof ie begaan is met mensenlevens blijft een grappig ding. In elke post van hem sijpelt zijn libertarische instelling en volstrekte onbegrip waarom iemand iets voor iemand zou doen met gevaar voor eigen leven door.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 11:53 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik neem aan dat jij het ook belachelijk vindt dat Amerika zich in WO2 heeft gemengd om Europa te bevrijden? Oorlog is immers vreselijk, en als ze dat niet gedaan hadden was de oorlog snel afgelopen.
Echt, het revisionisme is stuitend. Waarom denk je dat Rotterdam, notabene een zgn. ‘Open stad’, gebombardeerd werd? Juist OMDAT we te veel weerstand boden. Nederland heeft in verhouding tot haar militaire macht in die eerste drie dagen meer Duitse vliegtuigen neergehaald dan enig ander aangevallen land. De mariniers hielden de Maasbruggen tegen een overmacht. Rotterdam werd gebombardeerd terwijl er onderhandelingen gaande waren over de overgave van de stad en de Duitsers gaven aan dat Utrecht de volgende was en daarna andere steden als Nederland niet capituleerde.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 09:33 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Jammer dat Nederlanders niet zo heldhaftig waren tijdens de 2e wereldoorlog. Als ze nou hadden doorgevochten en de Amerikanen hadden wapens geleverd wellicht hadden de nazis dan teruggedrongen kunnen worden.
Wat vind je ervan dat de Amerikanen bewust inlichtingen achterhouden, waardoor het voor Oekrane moeilijker wordt om zichzelf te verdedigen?quote:Op zaterdag 8 maart 2025 11:23 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Hiermee wordt de oorlog sneller beindigd dus dat is prima.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 12:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat vind je ervan dat de Amerikanen bewust inlichtingen achterhouden, waardoor het voor Oekrane moeilijker wordt om zichzelf te verdedigen?
Een noodzakelijk offer op het altaar van 'vrede'?
Die info hebben ze toch helemaal niet nodig als er vrede is? Kom op Zelensky, ga gewoon Russisch leren en leer samenwerken!quote:Op zaterdag 8 maart 2025 12:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat vind je ervan dat de Amerikanen bewust inlichtingen achterhouden, waardoor het voor Oekrane moeilijker wordt om zichzelf te verdedigen?
Dat lijkt inderdaad de cynische logica die erachter schuilgaat.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 12:01 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Hiermee wordt de oorlog sneller beindigd dus dat is prima.
Deze snap ik niet helemaal. Dat is toch wat de Democraten hier doenquote:Op zaterdag 8 maart 2025 08:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is ook typisch Maga denken: anderen de schuld geven.
quote:Donald Trump heeft zich aan het hoofd gezet van een taskforce die zich gaat bezighouden met het WK voetbal dat volgend jaar wordt gehouden in de Verenigde Staten, Canada en Mexico. Daartoe ondertekende de Amerikaanse president in het Witte Huis een decreet in het bijzijn van Gianni Infantino, de voorzitter van wereldvoetbalbond FIFA.
De taskforce zal samenwerken met alle betrokken ministeries en autoriteiten om hen te ondersteunen bij de planning en organisatie van het WK 2026 en het WK voor clubteams dat komende zomer in de VS wordt gehouden, kondigde het Witte Huis aan.
Trump ging kort in op de spanningen tussen de organiserende landen, onder meer wat betreft handelsrechten. ,,Dat is juist goed", zei de president. ,,Het maakt de zaken een stuk spannender."
Nu hopen dat Canada wereldkampioen wordt. En dat Trump dan de beker moet overhandigen. En dat de aanvoerder van Canada dan een afstammeling van Inuit, gemmigreerd uit Groenland, blijkt te zijn.quote:
Ik ben al lang blij dat het geen damesvoetbal is, dat is goed nieuws voor pony's.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 12:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nu hopen dat Canada wereldkampioen wordt. En dat Trump dan de beker moet overhandigen. En dat de aanvoerder van Canada dan een afstammeling van Inuit, gemmigreerd uit Groenland, blijkt te zijn.
Goed om te zien dat het sportwashing ook weer gaat beginnen. Ik zie een mooi rijtje voor me op de tribune met Putin, Orban, Loekasjenko en alle andere slaafjes met de brullende oranje aap in het midden. Misschien de oorlog nog even rekken om tegen die tijd live op de middenstip de 'vrede' te tekenen en Harambe massaal en wereldwijd toe te juichen en te eren. Misschien kunnen we nog een leuk handgebaar bedenken?quote:
Oh, nog mooier. De aanvoerder is een trans (omgebouwde vrouw) Inuit, die afstamt van etc.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 12:34 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik ben al lang blij dat het geen damesvoetbal is, dat is goed nieuws voor pony's.
Gewoon de spelers andere namen geven, Gakpo is Stormy Daniels, jammer dat we geen Huntelaar Biden meer hebben.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 12:36 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Goed om te zien dat het sportwashing ook weer gaat beginnen. Ik zie een mooi rijtje voor me op de tribune met Putin, Orban, Loekasjenko en alle andere slaafjes met de brullende oranje aap in het midden. Misschien de oorlog nog even rekken om tegen die tijd live op de middenstip de 'vrede' te tekenen en Harambe massaal en wereldwijd toe te juichen en te eren. Misschien kunnen we nog een leuk handgebaar bedenken?
Maar hadden ze moeten doorvechten ondanks dat de oorlog verloren was?quote:Op zaterdag 8 maart 2025 11:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Echt, het revisionisme is stuitend. Waarom denk je dat Rotterdam, notabene een zgn. ‘Open stad’, gebombardeerd werd? Juist OMDAT we te veel weerstand boden. Nederland heeft in verhouding tot haar militaire macht in die eerste drie dagen meer Duitse vliegtuigen neergehaald dan enig ander aangevallen land. De mariniers hielden de Maasbruggen tegen een overmacht. Rotterdam werd gebombardeerd terwijl er onderhandelingen gaande waren over de overgave van de stad en de Duitsers gaven aan dat Utrecht de volgende was en daarna andere steden als Nederland niet capituleerde.
Harmonische organisatie gaat dat worden tussen de VS, Canada en Mexico, met aan de ene kant een fysieke muur en aan de andere kant een tariefmuur. De Europese landen moeten dit WK gewoon gezamenlijk boycotten.quote:
Verschrikkelijk, persoonlijk zou ik hier nooit voor kiezen. Maar ik begrijp de reden daar van wel, het is gedaan om Zelensky de verstandige keuze te laten maken. Trump heeft Zelensky verkeerd ingeschat, die dacht dat hij met een rationele man te maken had. Het is gebleken dat Zelensky er liever voor kiest om door te vechten tot de laatste Oekrainer zolang het geld en de wapens maar zijn kant op blijven komen.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 12:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren, al kan het zijn dat we ons niet eens plaatsen.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 12:49 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Harmonische organisatie gaat dat worden tussen de VS, Canada en Mexico, met aan de ene kant een fysieke muur en aan de andere kant een tariefmuur. De Europese landen moeten dit WK gewoon gezamenlijk boycotten.
Maar stoppen met delen van intel en het leveren van luchtafweer aan Oekrane stopt het doden van burgers, hoor.quote:In Oekrane zijn vrijdagavond zeker elf mensen omgekomen en dertig gewonden gevallen bij een Russische raketaanval. Onder de slachtoffers zouden vijf kinderen zijn. De getroffen plaats Dobropillia ligt ten noordwesten van de door Rusland bezette stad Donetsk.
Waarom zou je een WK moeten boycotten? Wat heeft dat voor nut?quote:Op zaterdag 8 maart 2025 12:49 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Harmonische organisatie gaat dat worden tussen de VS, Canada en Mexico, met aan de ene kant een fysieke muur en aan de andere kant een tariefmuur. De Europese landen moeten dit WK gewoon gezamenlijk boycotten.
Mwah, gezien we behalve een vacante spitspositie en een keeper een team van topspelers hebben valt zal dat laatste wel loslopen maar we zijn inderdaad te laf om de mond open te trekken.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 12:50 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren, al kan het zijn dat we ons niet eens plaatsen.
Rusland is verbannen van het WK 2026 dus dat Putler komt is niet zo waarschijnlijk.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 12:36 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Goed om te zien dat het sportwashing ook weer gaat beginnen. Ik zie een mooi rijtje voor me op de tribune met Putin, Orban, Loekasjenko en alle andere slaafjes met de brullende oranje aap in het midden. Misschien de oorlog nog even rekken om tegen die tijd live op de middenstip de 'vrede' te tekenen en Harambe massaal en wereldwijd toe te juichen en te eren. Misschien kunnen we nog een leuk handgebaar bedenken?
Ik kijk sowieso, zo laf ben ik dan ook weer.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 12:54 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mwah, gezien we behalve een vacante spitspositie en een keeper een team van topspelers hebben valt zal dat laatste wel loslopen maar we zijn inderdaad te laf om de mond open te trekken.
De kwalificaties zijn hier nog niet begonnen, Infantino geilt op macht, geld en aandacht, en laat Trump nu ook daarvan houden! Mexico en Canada mogen blij zijn dat ze met de VS mee mogen doen en een beetje druk hier en nieuwe mensen daar....en hoppa Rusland doet mee.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 12:57 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Rusland is verbannen van het WK 2026 dus dat Putler komt is niet zo waarschijnlijk.
Je negeert wel heel veel antwoorden die je niet bevallen om vervolgens dezelfde vraag te stellen.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 12:46 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Maar hadden ze moeten doorvechten ondanks dat de oorlog verloren was?
Ik sluit tegenwoordig niks meer uit..quote:Op zaterdag 8 maart 2025 12:57 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Rusland is verbannen van het WK 2026 dus dat Putler komt is niet zo waarschijnlijk.
Die beginnen over twee weken in Europa. De groepen zijn al gemaakt en het schema ook. Het is te laat voor Rusland om hiermee nog aan mee te doen. Misschien dat ze in Azi wel welkom zijn.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 12:59 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
De kwalificaties zijn hier nog niet begonnen, Infantino geilt op macht, geld en aandacht, en laat Trump nu ook daarvan houden! Mexico en Canada mogen blij zijn dat ze met de VS mee mogen doen en een beetje druk hier en nieuwe mensen daar....en hoppa Rusland doet mee.
Met Trump en Infantino kan alles, sluiten ze gewoon Oekrane uit.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 13:02 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Die beginnen over twee weken in Europa. De groepen zijn al gemaakt en het schema ook. Het is te laat voor Rusland om hiermee nog aan mee te doen. Misschien dat ze in Azi wel welkom zijn.
Dan weigeren Europese landen tegen Rusland te spelen of mee te doen aan het WK. Dan wordt het WK zwaar devalueerd en eisen sponsoren hun geld terug.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 13:03 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Met Trump en Infantino kan alles, sluiten ze gewoon Oekrane uit.
Ik zeg ook niet dat het een goede beslissing is, ik sluit niets meer uit op dat WK met Trump aan het roer en Infantino die ook zogenaamd wil 'innoveren'. Twee gekken, die normaal geen zin kunnen uitspreken zonder zichzelf een veer in de reet te steken, gaan een toernooi organiseren. Het lijkt mij een geweldige zwarte comedy met de vibe van Death of Stalin (meesterwerk). Beide heren worden gevolgd door een groep hielenlikkers, dat levert hilarische taferelen op.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 13:05 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dan weigeren Europese landen tegen Rusland te spelen of mee te doen aan het WK. Dan wordt het WK zwaar devalueerd en eisen sponsoren hun geld terug.
Of de voetbalbonden worden kapot geprocedeerd door de FIFA, eventueel met financile steun van Musk.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 13:07 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het een goede beslissing is, ik sluit niets meer uit op dat WK met Trump aan het roer en Infantino die ook zogenaamd wil 'innoveren'. Twee gekken, die normaal geen zin kunnen uitspreken zonder zichzelf een veer in de reet te steken, gaan een toernooi organiseren. Het lijkt mij een geweldige zwarte comedy met de vibe van Death of Stalin (meesterwerk).
Zomaar allerlei mensen ontslaan is ook vragen om ellende, maar dat weerhoudt Trump er niet van om het te doen. Als Europa dan niet naar het WK komt, krijgen ze 13 miljoen procent tarriffs.
Is het strategisch verstandig van Rusland om door te stoten naar Kiev? Ik denk dat ze dat doel allang hebben laten varen en dat ze tevreden zijn met de oostelijke provincies die ze nu in handen hebben.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 13:01 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je negeert wel heel veel antwoorden die je niet bevallen om vervolgens dezelfde vraag te stellen.
Voor Nederland was op dat moment doorvechten geen optie. Ondanks de weerstand die we boden, werd Rotterdam platgegooid en lag er dreiging dat dat met andere grote steden zou gebeuren.
Tegen zo'n overmacht kan je niet op en dan is capituleren de enige optie.
Je probeert daar een parallel te trekken met Oekrane, denk ik (?) maar dat is een andere situatie.
Ook daar dacht Rusland (en ook een deel van ons in het westen) dat de tanks binnen een week in Kiev zouden staan. Het tegendeel is gebleken, Oekrane heeft 3 jaar stand gehouden en het "grote Russische leger" is niet verder gekomen dan zo'n 20% van het totale land.
Oekrane wil duidelijk geen provincie van Rusland worden en daarom vechten ze. Niet omdat wij willen dat ze vechten, zoals je iedere keer suggereert. Oekrane vecht voor haar bestaan.
Het enige wat wij op dit moment kunnen doen is:
- Oekrane in de steek laten en Rusland z'n ding laten doen
- Oekrane helpen met wapens en intel
Daarnaast zijn onderhandelingen natuurlijk belangrijk, als Rusland morgen stopt met pogingen om meer grond te veroveren dan is de oorlog over en kan je gaan praten over "hoe verder".
Dan stappen ze gezamenlijk uit de FIFA en is het hek helemaal van de damquote:Op zaterdag 8 maart 2025 13:14 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Of de voetbalbonden worden kapot geprocedeerd door de FIFA, eventueel met financile steun van Musk.
Dat kunnen we alleen maar toejuichenquote:Op zaterdag 8 maart 2025 13:17 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dan stappen ze gezamenlijk uit de FIFA en is het hek helemaal van de dam
Als Kiev/heel Oekrane niet het einddoel is van de Rusland waarom zouden ze tegen veiligheidsgaranties zijn na een vredesakkoord? Alle opties hiervoor (NAVO lidmaatschap of een Europese vredesmacht) wordt door Rusland als een rode lijn gezien. Daarom ligt er nu geen enkel voorstel op tafel dat gaat leiden tot duurzame vrede.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 13:16 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Is het strategisch verstandig van Rusland om door te stoten naar Kiev? Ik denk dat ze dat doel allang hebben laten varen en dat ze tevreden zijn met de oostelijke provincies die ze nu in handen hebben.
Ik begrijp heel goed dat Oekrane de bezette gebieden terug wil nemen maar daar is meer voor nodig dan slechts financile steun en wapens. Met het sturen van wapens en geld kun je ze met geluk nog even tegenhouden maar de prijs die daar voor betaald moet worden is te groot. Dit is het moment om te gaan praten over een staakt het vuren met als mogelijkheid vrede. Dat moment was al veel eerder aangebroken maar toen was men in de VS nog van mening dat Oekrane dit kon winnen.
Dat geloof word helaas nog steeds gedeeld in Europa en in het verlengde de democraten.
De bereidwilligheid om meer te doen is er niet en wapens en geld sturen geeft niet de doorslag om een tegenoffensief te organiseren.
Tel daarbij op dat de manschappen op beginnen te raken, volgend @:Cyan9 slechts een mening maar dat zou betekenen dat BNR fake News aan het verspreiden is, opmerkelijke mening van deze mod waar overigens ook op gemodereerd word.
We kunnen gelukkig wel wat meer doen dan wapens en geld sturen en dat is Zelensky naar de onderhandelingstafel dwingen. Het is ook niet in Russisch belang om deze oorlog voort te zetten maar die kunnen niet stoppen zonder dat er concessies gedaan worden vanuit Oekrainse zijde.
Not gonna happen.quote:
Het Oekrainse leger heeft nog ergens tussen de 700.000 en 900.000 manschappen. Dat is best veel om over "op" te praten. Je praat voor de zoveelste maal poep.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 13:16 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Is het strategisch verstandig van Rusland om door te stoten naar Kiev? Ik denk dat ze dat doel allang hebben laten varen en dat ze tevreden zijn met de oostelijke provincies die ze nu in handen hebben.
Ik begrijp heel goed dat Oekrane de bezette gebieden terug wil nemen maar daar is meer voor nodig dan slechts financile steun en wapens. Met het sturen van wapens en geld kun je ze met geluk nog even tegenhouden maar de prijs die daar voor betaald moet worden is te groot. Dit is het moment om te gaan praten over een staakt het vuren met als mogelijkheid vrede. Dat moment was al veel eerder aangebroken maar toen was men in de VS nog van mening dat Oekrane dit kon winnen.
Dat geloof word helaas nog steeds gedeeld in Europa en in het verlengde de democraten.
De bereidwilligheid om meer te doen is er niet en wapens en geld sturen geeft niet de doorslag om een tegenoffensief te organiseren.
Tel daarbij op dat de manschappen op beginnen te raken, volgend @:Cyan9 slechts een mening maar dat zou betekenen dat BNR fake News aan het verspreiden is, opmerkelijke mening van deze mod waar overigens ook op gemodereerd word.
We kunnen gelukkig wel wat meer doen dan wapens en geld sturen en dat is Zelensky naar de onderhandelingstafel dwingen. Het is ook niet in Russisch belang om deze oorlog voort te zetten maar die kunnen niet stoppen zonder dat er concessies gedaan worden vanuit Oekrainse zijde.
Bonuspunten voor noemen Death of Stalin.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 13:07 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het lijkt mij een geweldige zwarte comedy met de vibe van Death of Stalin (meesterwerk). ...
En daarom moet je gaan onderhandelen, navo lidmaatschap was begrijpelijk een rode lijn voor Rusland. Ik zie ook niet zo goed in wat ons voordeel daar bij is, maar goed praten is beter dan oorlog voeren.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 13:19 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Als Kiev/heel Oekrane niet het einddoel is van de Rusland waarom zouden ze tegen veiligheidsgaranties zijn na een vredesakkoord? Alle opties hiervoor (NAVO lidmaatschap of een Europese vredesmacht) wordt door Rusland als een rode lijn gezien. Daarom ligt er nu geen enkel voorstel op tafel dat gaat leiden tot duurzame vrede.
Daar ben ik al heel lang voor. Geen idee waarom er geen nieuwe minder bizar corrupte organisatie opgezet kan worden. Daarbij als we met Nederland beginnen met zon nieuwe voetbalbond kunnen we misschien ook een keer wereldkampioen worden zoals Amerikanen dat altijd worden in hun sporten.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 13:17 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dan stappen ze gezamenlijk uit de FIFA en is het hek helemaal van de dam
Tuurlijk je ken nooit genoeg apartheidslui hebben.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 13:44 schreef nostra het volgende:
[ afbeelding ]
Musk op de bres voor de Boeren, blanke immigranten zijn dikke prima.
Nieuw Zeeland schijnt in trek te zijn bij sommige Hollywood verhuizersquote:Op zaterdag 8 maart 2025 13:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Tuurlijk je ken nooit genoeg apartheidslui hebben.
Ik snap niet dat er nog geen Europese landen publiek aanbieden om Amerikaanse vluchtelingen op te vangen om te ontkomen aan Don en zijn fascistenbende.
Dat is precies wat er nu gebeurd. De VS en Rusland hebben onderhandeld. Nu komen Europa en Oekrane, die bij deze onderhandelingen zijn buitengesloten, met een tegenvoorstel. Er zal toch een vorm van veiligheidsgaranties moeten komen anders heeft een vredesakkoord weinig zin voor Oekrane.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 13:42 schreef Chivaz het volgende:
[..]
En daarom moet je gaan onderhandelen, navo lidmaatschap was begrijpelijk een rode lijn voor Rusland. Ik zie ook niet zo goed in wat ons voordeel daar bij is, maar goed praten is beter dan oorlog voeren.
Alleen hebben Thiel en die andere engnekken daar ook hun doomsdaybunkers.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 13:48 schreef Sabata het volgende:
[..]
Nieuw Zeeland schijnt in trek te zijn bij sommige Hollywood verhuizers
Rusland gebacked door VS tegen Oekraine gebacked door Europa, blijft een vreemde gewaarwording.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 13:48 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat is precies wat er nu gebeurd. De VS en Rusland hebben onderhandeld. Nu komen Europa en Oekrane, die bij deze onderhandelingen zijn buitengesloten, met een tegenvoorstel. Er zal toch een vorm van veiligheidsgaranties moeten komen anders heeft een vredesakkoord weinig zin voor Oekrane.
Een paar dingen:quote:Op zaterdag 8 maart 2025 12:50 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Verschrikkelijk, persoonlijk zou ik hier nooit voor kiezen. Maar ik begrijp de reden daar van wel, het is gedaan om Zelensky de verstandige keuze te laten maken. Trump heeft Zelensky verkeerd ingeschat, die dacht dat hij met een rationele man te maken had. Het is gebleken dat Zelensky er liever voor kiest om door te vechten tot de laatste Oekrainer zolang het geld en de wapens maar zijn kant op blijven komen.
Hier kan ik het toch niet mee eens zijn en vraag me af waarom je deze onzin post Koos.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 14:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een paar dingen:
Allereerst is natuurlijk niet Zelensky die dit in z'n eentje beslist. Dat doet hij samen met z'n kabinet. Zijn politieke tegenstanders (binnenland) zijn bovendien ook voorstander van doorvechten. De politicus die tweede staat in de peilingen is daarin zelfs nog feller dan Zelensky.
Het is verkeerd door mij verwoord. Natuurlijk willen Zelensky en de andere Oekraners niets liever dan vrede, maar dan wel met veiligheidsgaranties (zoals jij terecht stelt). Zolang die garanties niet zijn, vechten ze door. Omdat ze geen andere keuze hebben.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 14:29 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Hier kan ik het toch niet mee eens zijn en vraag me af waarom je deze onzin post Koos.
Natuurlijk wil ook Zelensky en heel Oekrane dat de oorlog stopt, het moet echter wel duurzaam zijn met veiligheidsgaranties dat ze niet binnen enkele maanden of een jaar wederom aangevallen worden.
Ik wist niet dat dit een Amerikaans forum isquote:Op zaterdag 8 maart 2025 12:09 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Deze snap ik niet helemaal. Dat is toch wat de Democraten hier doen
Kleur van o blou en je bent binnen.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 13:44 schreef nostra het volgende:
[ afbeelding ]
Musk op de bres voor de Boeren, blanke immigranten zijn dikke prima.
"De robots gaan het maken en moet je zien hoeveel banen dat oplevert"quote:Op zaterdag 8 maart 2025 14:26 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
De minister van handel dames en heren. Het zou grappig zijn als het niet om te janken was.
Bekijk deze YouTube-video
Vanaf 3:40 ongeveer.. WINNING
quote:People say they are intimidated by online attacks from the president, concerned about harm to their businesses or worried about the safety of their families.
The silence grows louder every day.
Fired federal workers who are worried about losing their homes ask not to be quoted by name. University presidents fearing that millions of dollars in federal funding could disappear are holding their fire. Chief executives alarmed by tariffs that could hurt their businesses are on mute.
Even longtime Republican hawks on Capitol Hill, stunned by President Trump’s revisionist history that Ukraine is to blame for its invasion by Russia, and his Oval Office blowup at President Volodymyr Zelensky, have either muzzled themselves, tiptoed up to criticism without naming Mr. Trump or completely reversed their positions.
More than six weeks into the second Trump administration, there is a chill spreading over political debate in Washington and beyond.
People on both sides of the aisle who would normally be part of the public dialogue about the big issues of the day say they are intimidated by the prospect of online attacks from Mr. Trump and Elon Musk, concerned about harm to their companies and frightened for the safety of their families. Politicians fear banishment by a party remade in Mr. Trump’s image and the prospect of primary opponents financed by Mr. Musk, the president’s all-powerful partner and the world’s richest man.
“When you see important societal actors — be it university presidents, media outlets, C.E.O.s, mayors, governors — changing their behavior in order to avoid the wrath of the government, that’s a sign that we’ve crossed the line into some form of authoritarianism,” said Steven Levitsky, a professor of government at Harvard and the co-author of the influential 2018 book “How Democracies Die.”
quote:Mr. Trump ran in 2024 promising retribution against his enemies and has quickly sent menacing signals from the White House...( )
One prominent first-term critic of Mr. Trump said in a recent interview that not only would he not comment on the record, he did not want to be mentioned in this article at all. Every time his name appears in public, he said, the threats against him from the far right increase.
quote:On Capitol Hill, Senator Thom Tillis of North Carolina, a Republican, was wavering in his support for Pete Hegseth, Mr. Trump’s nominee for defense secretary, until the president threatened him with a primary and Mr. Tillis did a turnabout. (Mr. Tillis’s office said the senator was simply performing careful vetting.)
quote:Senator Roger Wicker of Mississippi told Mr. Zelensky in a meeting at the Hay-Adams Hotel last week that he was there with other senators “as a show of support.” But after Mr. Trump’s confrontation with Mr. Zelensky later that day, Mr. Wicker took down a social media post showing him shaking hands with the Ukrainian leader.
quote:Not everyone is staying silent. Consider Michael Roth, the president of Wesleyan University.
“This is the greatest pressure put on intellectual life since the McCarthy era,” Mr. Roth said in an interview. “And I think it’ll be seen in the future, as that time was seen, as a time when people either stood up for their values or ran in fear of the federal government.”
quote:Representative Eric Swalwell, a California Democrat and a frequent critic of Mr. Trump, said the real fear among Republicans in the House who might otherwise voice criticism of the administration on some issues was violence against their families.
“I’m friends with a lot of these guys, and I had wrongly assumed that what was holding them back from speaking out against Trump was they were afraid of losing their jobs,” he said in an interview. “But what they’re afraid of is their own personal security. They tell me that their wives tell them, ‘Don’t contribute to us getting harassed at church or at the grocery store or at the club.’”
Wat dat betreft zitten die congresleden ook wel behoorlijk in de tang. Enerzijds angst voor (represailles vanuit) MAGA en Trump en co en anderzijds de achterban die ze tevreden moeten houden. Dat wordt nog 'leuk' als het straks daadwerkelijk slechter gaat met de economie, er meer ontslagen vallen en alles duurder wordt.quote:Senator Todd Young of Indiana is one Republican who has experienced browbeating from Mr. Musk for not staying in line. After Mr. Young asked tough questions last month at the confirmation hearing of Tulsi Gabbard, now Mr. Trump’s director of national intelligence, Mr. Musk said on social media that Mr. Young was a “deep state puppet.”
Mr. Musk soon deleted his post and said he had spoken to Mr. Young, whom he was suddenly calling “a great ally in restoring power to the people.” Mr. Young went on to confirm Ms. Gabbard, although in an interview last week he pointedly said he had not discussed her with Mr. Musk.
Ben eerlijk gezegd niet veel wijzer geworden hiervan, wie is er nu incompetenter, de interviewers of de minister van handel. En waarom wisselen ze van interviewer, is er in gesneden?quote:Op zaterdag 8 maart 2025 14:26 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
De minister van handel dames en heren. Het zou grappig zijn als het niet om te janken was.
Vanaf 3:40 ongeveer.. WINNING
Ik dacht dat het beleid van Trump geen homo's zou treffen, toch @HowardRoark ?quote:Op zaterdag 8 maart 2025 15:16 schreef Vis1980 het volgende:
Enola Gay is nu ook al woke, angstig om te zien hoeveel mensen met terugwerkende kracht woke blijken te zijn. Gandhi was er ook al zo eentje.
Die angstcultuur is er al heel lang.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 15:09 schreef Salina het volgende:
Weer een uitstekend stuk van de NYT. Over de angstcultuur binnen de Republikeinen, opleggen van het zwijgen en angst voor represailles.
‘People Are Going Silent’: Fearing Retribution, Trump Critics Muzzle Themselves
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Wat dat betreft zitten die congresleden ook wel behoorlijk in de tang. Enerzijds angst voor (represailles vanuit) MAGA en Trump en co en anderzijds de achterban die ze tevreden moeten houden. Dat wordt nog 'leuk' als het straks daadwerkelijk slechter gaat met de economie, er meer ontslagen vallen en alles duurder wordt.
Daarnaast spelen aankomende, toekomstige verkiezingen nog een rol. Lekkere spagaat dus.
Maar goed, angstcultuur dus.
[ afbeelding ]
De minister die zegt dat robots voor banen gaan zorgen die veel opleveren en waar je geen opleiding voor nodig hebt. Duidelijk een DEI hire die minister. Ze hebben geen robots die dat kunnen anders zou Apple geen 2.5 miljoen mensen het laten doen dan deden ze het al lang met robots.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 15:18 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ben eerlijk gezegd niet veel wijzer geworden hiervan, wie is er nu incompetenter, de interviewers of de minister van handel. En waarom wisselen ze van interviewer, is er in gesneden?
Ik begrijp dat die minister niet competent is, maar wat ik bedoel is dat de journalisten niet slimmer zijn, noch competent in hun vak.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 15:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
De minister die zegt dat robots voor banen gaan zorgen die veel opleveren en waar je geen opleiding voor nodig hebt. Duidelijk een DEI hire die minister. Ze hebben geen robots die dat kunnen anders zou Apple geen 2.5 miljoen mensen het laten doen dan deden ze het al lang met robots.
Daarbij als het wel zo was zou Amerika helemaal moeilijk arm worden want wat kan je nog kopen als een robot je baan heeft overgenomen en er is geen sociaal vangnet.
FAA workers threatened with firing if they 'impede' Elon Musk's SpaceX federal deal: Report
https://www.the-independe(...)spacex-b2709799.html
Gaat natuurlijk helemaal goedkomen de economie volledig inrichten voor de aller rijksten.
Ik zie weinig mis met die journalisten, ja het is wat rommelig met zoveel interviewers.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 16:16 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik begrijp dat die minister niet competent is, maar wat ik bedoel is dat de journalisten niet slimmer zijn, noch competent in hun vak.
De vragen volgen niet op, het zijn allemaal soundbytes en los van elkaar staand.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 16:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik zie weinig mis met die journalisten, ja het is wat rommelig met zoveel interviewers.
quote:Op zaterdag 8 maart 2025 15:09 schreef Salina het volgende:
Weer een uitstekend stuk van de NYT. Over de angstcultuur binnen de Republikeinen, opleggen van het zwijgen en angst voor represailles.
‘People Are Going Silent’: Fearing Retribution, Trump Critics Muzzle Themselves
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Wat dat betreft zitten die congresleden ook wel behoorlijk in de tang. Enerzijds angst voor (represailles vanuit) MAGA en Trump en co en anderzijds de achterban die ze tevreden moeten houden. Dat wordt nog 'leuk' als het straks daadwerkelijk slechter gaat met de economie, er meer ontslagen vallen en alles duurder wordt.
Daarnaast spelen aankomende, toekomstige verkiezingen nog een rol. Lekkere spagaat dus.
Maar goed, angstcultuur dus.
[ afbeelding ]
quote:
Amerika heeft echt een grote schoonmaak nodig als ze van dit regime af zijn. Maar goed Trump 2028 dus, de Republikeinen zijn het blijkbaar zat om altijd over de grondwet te moeten praten. Liever iedereen kaal stelen onder een halfgare koning.quote:
fixed, aangezien zo'n windvaan een toepasselijker woord verdientquote:Op zaterdag 8 maart 2025 16:38 schreef Origami94 het volgende:
Graham was altijd al een wappie wapper
'Sqauwk on the Street' heeft meerdere hosts die vragen stellen.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 15:18 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ben eerlijk gezegd niet veel wijzer geworden hiervan, wie is er nu incompetenter, de interviewers of de minister van handel. En waarom wisselen ze van interviewer, is er in gesneden?
Ja, Trump 2028, dat schijnen er tegenwoordig meer te roepen bij de GOP.quote:
Ministry of Truth vibesquote:Op zaterdag 8 maart 2025 15:16 schreef Vis1980 het volgende:
Enola Gay is nu ook al woke, angstig om te zien hoeveel mensen met terugwerkende kracht woke blijken te zijn. Gandhi was er ook al zo eentje.
quote:Op zaterdag 8 maart 2025 12:50 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Verschrikkelijk, persoonlijk zou ik hier nooit voor kiezen. Maar ik begrijp de reden daar van wel, het is gedaan om Zelensky de verstandige keuze te laten maken. Trump heeft Zelensky verkeerd ingeschat, die dacht dat hij met een rationele man te maken had. Het is gebleken dat Zelensky er liever voor kiest om door te vechten tot de laatste Oekrainer zolang het geld en de wapens maar zijn kant op blijven komen.
mooiquote:Activisten bekladden Schots resort van Trump met rode verf en spitten golfbaan om: ‘Gaza is niet te koop’
met videoHet Schotse Turnberry-golfresort, eigendom van de Amerikaanse president Donald Trump, is in de nacht van vrijdag op zaterdag beklad door activisten van de groepering Palestine Action. Ze schilderden ‘Gaza is Not for Sale’ op het gazon en spitten delen van de golfbaan om. Het clubhuis werd voorzien van rode verf.
Buitenlandredactie 08-03-25, 17:27 Laatste update: 19:10
De beweging liet naderhand weten dat ze zich verzet tegen de ‘intentie van de Amerikaanse regering om Gaza etnisch te zuiveren’. ,,We verwerpen de manier waarop Donald Trump Gaza behandelt alsof het zijn eigendom is, waarmee hij kan doen wat hij wilt”, zegt een woordvoerder van Palestine Action zaterdag. ,,Om hem dat duidelijk te maken, hebben we hem laten zien dat zijn eigen eigendom niet veilig is voor verzetsdaden. We zullen actie blijven ondernemen tegen Amerikaans-Isralisch kolonialisme in het Palestijnse thuisland.”
Opvallende uitspraken Trump
President Trump deed de afgelopen weken enkele opvallende uitspraken over de Gazastrook, die hij zou willen omturnen in een soort luxeresort, de ‘Rivira van het Midden-Oosten’. De Palestijnse bevolking zou door Egypte of Jordani opgevangen moeten worden, verklaarde hij.
Satirische AI-video
Trump deelde ook onderstaande AI-beelden op zijn Truth Social platform, zonder enige uitleg erbij. Op de beelden wordt de Gazastrook afgebeeld als een paradijs in Dubai-stijl. Zo komt onder andere een familie uit de wrakstukken van het door oorlog verscheurde Gaza tevoorschijn, in een badplaats omsingeld met wolkenkrabbers en een gigantisch gouden standbeeld van Trump zelf. Inmiddels heeft de maker van de surrealistische video laten weten dat die bedoeld was als satire op de ‘megalomane plannen’ van de Amerikaanse president.
quote:The above terms appeared in government memos, in official and unofficial agency guidance and in other documents viewed by The New York Times. Some ordered the removal of these words from public-facing websites, or ordered the elimination of other materials (including school curricula) in which they might be included.
In other cases, federal agency managers advised caution in the terms’ usage without instituting an outright ban. Additionally, the presence of some terms was used to automatically flag for review some grant proposals and contracts that could conflict with Mr. Trump’s executive orders.
The list is most likely incomplete. More agency memos may exist than those seen by New York Times reporters, and some directives are vague or suggest what language might be impermissible without flatly stating it.
[..]
Bill Maherquote:Op zaterdag 8 maart 2025 17:25 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Ja, Trump 2028, dat schijnen er tegenwoordig meer te roepen bij de GOP.
Bill Maher ziet het somber in...
Inderdaad.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 19:32 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Bill Maherdie gast ziet alles somber in. Bill Burr daarentegen, die begint aardig los te komen.
Dit zou je in een artikel van de Speld verwachten.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 19:30 schreef Kijkertje het volgende:
These Words Are Disappearing in the New Trump Administration
As President Trump seeks to purge the federal government of “woke” initiatives, agencies have flagged hundreds of words to limit or avoid, according to a compilation of government documents.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]
Meer 1984, maar snap je puntquote:Op zaterdag 8 maart 2025 19:40 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Dit zou je in een artikel van de Speld verwachten.
Wel slecht voor je geboortecijfers als je sex gaat verbannen.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 19:30 schreef Kijkertje het volgende:
As President Trump seeks to purge the federal government of “woke” initiatives, agencies have flagged hundreds of words to limit or avoid, according to a compilation of government documents.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]
Zijn we het ook eens eens. Blijft toch bijzonder hoe mensen beweren dat woke geen humor heeft of dat je niks meer zou mogen zeggen. Zon Burr laat toch vrij gemakkelijk zien dat je heel veel kan zeggenquote:
Free speech, heeft Vance al geklaagd?quote:Op zaterdag 8 maart 2025 19:30 schreef Kijkertje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]
"Vrede zoals Putin het voorziet" was alleen mogelijk als Rusland met zichzelf een deal kon sluiten. En dat kon niet met Biden. Trump noemde al dat Amerika grondstoffen willen wegroven en dat Oekraine misschien wel Russisch kan worden.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 09:29 schreef Chivaz het volgende:
Het ontkennen van de realiteit heeft al voor talloze doden gezorgd, laten we daar vooral mee doorgaan. God wat ben ik blij dat ik geen Oekrainer ben aan het front. Al je vrienden worden kapot geschoten, je kameraden vluchten alle kanten op en het enige wat je leider te bieden heeft is doorvechten en wapens sturen.
Vrede een kans geven? Welnee, doorvechten tot de laatste Oekrainer zodat ze allen een heldendood sterven om uiteindelijk tot dezelfde uitkomst te komen.
Ben toch wel blij dat de Geallieerden er destijds iets anders over dachtenquote:Op zaterdag 8 maart 2025 20:48 schreef Beathoven het volgende:
[..]
"Vrede zoals Putin het voorziet" was alleen mogelijk als Rusland met zichzelf een deal kon sluiten. En dat kon niet met Biden. Trump noemde al dat Amerika grondstoffen willen wegroven en dat Oekraine misschien wel Russisch kan worden.
Als Nederland ooit een agressor en zn aasgier tegenkomt, dan zouden we dus maar zo snel mogelijk richting "vrede" volgens de agressor moeten gaan.
Dat geldt eigenlijk wel voor een heleboel zaken die de afgelopen 6 weken of zo gebeurd zijn.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 19:40 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Dit zou je in een artikel van de Speld verwachten.
Femalequote:Op zaterdag 8 maart 2025 19:30 schreef Kijkertje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]
Geen 'race' meer.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 19:30 schreef Kijkertje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]
Bijzonder wel dat er dan nog steeds een groep is die net doet alsof hij geen racist is. Dat zegt eigenlijk alles over die mensen.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 21:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Geen 'race' meer.
Tot zover Nascar.
Het zal me niet verbazen als er een ontploffing is in het witte huis vandaag.quote:“Some bully governments – I really don’t know of any more appropriate term for some foreign figures and leaders than the word bullying – insist on negotiations,” Khamenei told officials after Trump threatened military action if Iran refused to engage in talks over its nuclear programme.
“Their negotiations are not aimed at solving problems, they aim at domination,” Khamenei said on Saturday.
Indycarsquote:Op zaterdag 8 maart 2025 21:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Geen 'race' meer.
Tot zover Nascar.
Tja, bij het schrappen van 'gay' hadden ze vast ook geen historische vliegtuigen in gedachten.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 22:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
(En ja, ik weet dat het over "ras" gaat
Het probleem is sowieso dat hier helemaal geen gedachten aan te pas zijn gekomen.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 22:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Tja, bij het schrappen van 'gay' hadden ze vast ook geen historische vliegtuigen in gedachten.
Hebben ze sowieso wel (zinnige) gedachten?quote:Op zaterdag 8 maart 2025 22:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Tja, bij het schrappen van 'gay' hadden ze vast ook geen historische vliegtuigen in gedachten.
'But not in this MEETING!!'quote:Op zaterdag 8 maart 2025 21:23 schreef Vis1980 het volgende:
In de laatste drie jaar heeft Zelensky 94 keer 'Thank You' gezegd tegen de VS.
Ik zag toch ook allemaal van die conservatieven ouwehoeren dat ze vrouwen wilden beschermen tegen trans-vrouwen die vrouwen in gevaar zou brengen ofzo. Maar nu moet de overheid het woord female bij voorkeur niet meer gebruiken. Het uitgummen van het woord vrouw is nu opeens wel dikke prima???quote:Op zaterdag 8 maart 2025 21:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Geen 'race' meer.
Tot zover Nascar.
Ach, het doel is natuurlijk voor iedereen met meer dan drie hersencellen duidelijk: iedere vorm van positieve discriminatie moet worden uitgeroeid, zodat alle belangrijke posities gewoon weer door blanke mannen bezet kunnen worden.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 22:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik zag toch ook allemaal van die conservatieven ouwehoeren dat ze vrouwen wilden beschermen tegen trans-vrouwen die vrouwen in gevaar zou brengen ofzo. Maar nu moet de overheid het woord female bij voorkeur niet meer gebruiken. Het uitgummen van het woord vrouw is nu opeens wel dikke prima???
quote:JD Vance’s young daughter was harassed by Ukraine flag 🇺🇦 protestors.
I expect this to be a national scandal and front page news for the next 24H, at least.
Because I *KNOW* that if a MAGA protestor was seen harassing a Democratic politician’s children, that would happen.
Project 2025!!!quote:Op zaterdag 8 maart 2025 19:30 schreef Kijkertje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]
Alsof mensen een kleuter gaan aanvallen.... wat mij betreft niets dan een leugen.quote:
'Natte flats' mag nog gewoon wel, dus ik snap niet wat je eigenlijk aan het zeuren bent.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 22:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik zag toch ook allemaal van die conservatieven ouwehoeren dat ze vrouwen wilden beschermen tegen trans-vrouwen die vrouwen in gevaar zou brengen ofzo. Maar nu moet de overheid het woord female bij voorkeur niet meer gebruiken. Het uitgummen van het woord vrouw is nu opeens wel dikke prima???
Zelfs een religieuze volbloed idioot als Khamenei komt nog rationeler over dan trumpie...quote:Op zaterdag 8 maart 2025 22:13 schreef bedachtzaam het volgende:
Big news about Iran; you'll hear from it soon. It is going to be big, I tell you, huge like you never heard before. It is going to be fantastic!
Iran’s supreme leader rails against Trump’s ‘bullying’ military threat
[..]
Het zal me niet verbazen als er een ontploffing is in het witte huis vandaag.
Vette Handmaid's Tale vibes nu. En dat op internationale vrouwendag...quote:Op zaterdag 8 maart 2025 22:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ach, het doel is natuurlijk voor iedereen met meer dan drie hersencellen duidelijk: iedere vorm van positieve discriminatie moet worden uitgeroeid, zodat alle belangrijke posities gewoon weer door blanke mannen bezet kunnen worden.
Hoezo is freedom of speech belangrijk in Amerika?quote:Op zaterdag 8 maart 2025 19:30 schreef Kijkertje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]
Het is ook gewoon discriminerend.quote:Op zondag 9 maart 2025 00:01 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Hoezo is freedom of speech belangrijk in Amerika?
Dit is onderdrukking van liberale meningsuitingen..echt wel cancelculture
Dat klinkt alsof er een heerlijke warme zomer aankomt.quote:
Ook counties, hoor. Zie dit danquote:Op zondag 9 maart 2025 00:57 schreef Cyan9 het volgende:
Hoe lang nog tot staten zich gaan afscheiden?
Ja joh allemaal veel te woke!quote:
quote:Yet the Supreme Court's decision allows the judiciary to override this discretion, effectively seizing control of the purse strings -- a power reserved for Congress and the executive. In joining the leftist justices, Chief Justice John Roberts and Justice Amy Coney Barrett have tipped the scales toward judicial supremacy, blurring the lines between the branches and weakening the presidency.
President Trump should seriously consider defying this order. History offers precedent: Andrew Jackson famously ignored the Supreme Court's 1832 ruling in Worcester v. Georgia, declaring, "John Marshall has made his decision; now let him enforce it." Jackson's stance was controversial, but it underscored a truth: the Supreme Court has no army, no purse, no means to enforce its will beyond the executive's cooperation.
Dat kangaroo court is toch niks waard op zich goed als Trump het afschaft, hoeven de democraten mochten ze nog een keer aan de macht komen het niet meer te doen.quote:Op zondag 9 maart 2025 01:19 schreef Kijkertje het volgende:
Tijd om uitspraken van de SC te gaan negeren, ze hebben toch geen middelen om ze af te dwingen!![]()
Trump Should Ignore A Supreme Court That Won’t Defend The Constitution
The Supreme Court’s ruling is not just a setback for President Trump’s agenda, it threatens the constitutional balance of power.
[ afbeelding ]
[..]
Jij maakt hem helemaal mooi! Het SC is een van de pijlers waar de Amerikaanse democratie op rust, een instituut wat niet zomaar even afgeschaft kan worden. Het zou gewoon uitgebreid moeten worden naar 13 of meer rechters die ook niet langer voor het leven worden benoemd maar slechts voor 3 termijnen of zo. Dan heb je al dat politieke gezeik ook niet meer, of iig vl minder.quote:Op zondag 9 maart 2025 04:31 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat kangaroo court is toch niks waard op zich goed als Trump het afschaft, hoeven de democraten mochten ze nog een keer aan de macht komen het niet meer te doen.
Hoe heeft Biden dat precies laten liggen? De verantwoordelijkheid voor een impeachment ligt bij het huis van afgevaardigden.quote:Op zondag 9 maart 2025 06:56 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Jij maakt hem helemaal mooi! Het SC is een van de pijlers waar de Amerikaanse democratie op rust, een instituut wat niet zomaar even afgeschaft kan worden. Het zou gewoon uitgebreid moeten worden naar 13 of meer rechters die ook niet langer voor het leven worden benoemd maar slechts voor 3 termijnen of zo. Dan heb je al dat politieke gezeik ook niet meer, of iig vl minder.
En rechters die corrupt blijken te zijn moeten impeached worden natuurlijk. Die Clarence Thomas bijvoorbeeld had er al lang uitgetrapt moeten worden, ook iets wat Biden heeft laten liggen.
Och heb je weer wat gevonden? Laat ik het dan zo zeggen, Biden had het initiatief moeten nemen dan hadden de Democraten in het huis het op kunnen pakken. Als het onder een Republikeinse president was voorgekomen dat een door een Democraat benoemde rechter corrupt bleek te zijn dan was dat namelijk wl gebeurd.quote:Op zondag 9 maart 2025 07:00 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hoe heeft Biden dat precies laten liggen? De verantwoordelijkheid voor een impeachment ligt bij het huis van afgevaardigden.
Oh dus we gaan gewoon aantoonbare onzin de ether in slingeren en als we daarop worden aangesproken dan noemen we iemand anders pedant?quote:Op zondag 9 maart 2025 07:05 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Och heb je weer wat gevonden? Laat ik het dan zo zeggen, Biden had het initiatief moeten nemen dan hadden de Democraten in het huis het op kunnen pakken. Als het onder een Republikeinse president was voorgekomen dat een door een Democraat benoemde rechter corrupt bleek te zijn dan was dat namelijk wl gebeurd.
Ze schieten lekker op inderdaad: https://www.project2025.observer/quote:Op zondag 9 maart 2025 08:16 schreef kladderadatsch het volgende:
Is er ook iets van een overzicht hoeveel procent van dat project 2025 inmiddels gerealiseerd is, want dat moet toch aardig opschieten inmiddels. Je kunt die lui van alles verwijten maar niet dat ze er geen werk van maken...
Ja, had het ook gevonden.quote:Op zondag 9 maart 2025 08:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ze schieten lekker op inderdaad: https://www.project2025.observer/
De echte “fuck you” maatregelen moeten nog komen. Het is nu vooral nog ambtenaartje pesten wat alle MAGA’s geweldig vinden. Ambtenaren zijn de vijand van het volk tenslotte, het vleesgeworden kwaad, de enige groep die eigenlijk wel geaborteerd had moeten worden (nou ja LGTBQ, liberalen, non-borealen vinden ze ook niet zo erg) voorafgaand, tijdens of na de geboorte.quote:Op zondag 9 maart 2025 08:24 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Ja, had het ook gevonden.Maar idd, schiet lekker op en dat al na, wat is het, anderhalve maand oid.
Dit zullen dan wel dingen zijn die makkelijk voor elkaar te krijgen waren, maar er zijn vast genoeg zaken die niet zo makkelijk zijn om via executive orders erdoor te drukken. Hoop ik dan maar.
Fuck nu ik m'n bril opzet zie ik dat ze dus inmiddels wel al over 1/3e zijn! Sjeeezzz![]()
![]()
https://static.project202(...)ip_FULL.pdf#page=595quote:Reorganize and refocus the DOJ’s Civil Rights Division to serve as the vanguard for this return to lawfulness. The Attorney General and other DOJ political leadership should provide the resources and moral support needed for these efforts. The Civil Rights Division should spend its first year under the next Administration using the full force of federal prosecutorial resources to investigate and prosecute all state and local governments, institutions of higher education, corporations, and any other private employers who are engaged in discrimination in violation of constitutional and legal requirements.
Trump heeft zijn door propagnda gendoctrineerde marionetten vertelt dat hij niets van project 2025 wist. Trump heeft de marionetten vertelt dat er dure eiren waren door de democraten. Best deal ever voor de marionetten die op hem gestemd hebben toch?quote:Op zondag 9 maart 2025 09:33 schreef kladderadatsch het volgende:
Beetje magertjes en om daarvoor alles op te geven..? Slechte deal, dunkt mij.
Ja, en mensen die voor de verkiezingen al alarm sloegen over dat project 2025 werden allemaal hysterici genoemd, want ach, het zou allemaal wel los lopen. Moet je nu eens kijken; 38% ervan is er al in rap tempo doorgedrukt en dat met nog bijna 4 jaar te gaan. Als ze hiermee klaar zijn dan schrijven ze er gewoon nog een hoop shit bij, project 2025 the sequel.quote:Op zondag 9 maart 2025 09:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Trump heeft zijn door propagnda gendoctrineerde marionetten vertelt dat hij niets van project 2025 wist. Trump heeft de marionetten vertelt dat er dure eiren waren door de democraten. Best deal ever voor de marionetten die op hem gestemd hebben toch?![]()
Slechtste deal ooit tegen de stabiliteit komende door samenwerking in de westerse wereld.
Dat was natuurlijk de observeerbare pavlov reactie die ontstaat bij de grote groep gendoctrineerden die onderbouwde kritiek op hun god leider op zulke manieren wegwuiven.quote:Op zondag 9 maart 2025 10:00 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Ja, en mensen die voor de verkiezingen al alarm sloegen over dat project 2025 werden allemaal hysterici genoemd,
Hehe... Maar dat Trump met het opstellen ervan niets te maken heeft gehad geloof ik dan weer onmiddellijk, daarvoor zit het veel te geraffineerd in elkaar. Dat hij er 'niets' van wist in zekere zin ook, want Trump leest niets. Hij zal wel gewoon hebben gevraagd wat het hem zou opleveren en blijkbaar beviel dat antwoord hem goed...quote:Op zondag 9 maart 2025 10:09 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat was natuurlijk de observeerbare pavlov reactie die ontstaat bij de grote groep gendoctrineerden die onderbouwde kritiek op hun god leider op zulke manieren wegwuiven.
Kevin Sorbo, is dat niet die acteur van de Hercules serie van lang geleden?quote:Op zondag 9 maart 2025 00:20 schreef Kijkertje het volgende:
Ze hebben nog steeds hun documenten niet![]()
[ afbeelding ]
Yups.quote:Op zondag 9 maart 2025 10:34 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Kevin Sorbo, is dat niet die acteur van de Hercules serie van lang geleden?
Hoe treft het homo's dan?quote:Op zaterdag 8 maart 2025 15:26 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik dacht dat het beleid van Trump geen homo's zou treffen, toch @:howardroark ?
Het SC is al heel lang dysfunctioneel. Citizens United was in 2010. Maar recenter maken ze het helemaal extreem bont natuurlijk door de president boven de wet te stellen. Door Trump telkens juridische onderbouwing te geven voor het slopen van de checks en balances van de rechtsstaat. Ze kunnen het SC inderdaad ook ingrijpend veranderen in elk geval hoe het nu werkt kan echt niet.quote:Op zondag 9 maart 2025 06:56 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Jij maakt hem helemaal mooi! Het SC is een van de pijlers waar de Amerikaanse democratie op rust, een instituut wat niet zomaar even afgeschaft kan worden. Het zou gewoon uitgebreid moeten worden naar 13 of meer rechters die ook niet langer voor het leven worden benoemd maar slechts voor 3 termijnen of zo. Dan heb je al dat politieke gezeik ook niet meer, of iig vl minder.
En rechters die corrupt blijken te zijn moeten impeached worden natuurlijk. Die Clarence Thomas bijvoorbeeld had er al lang uitgetrapt moeten worden, ook iets wat Biden heeft laten liggen.
quote:Op zondag 9 maart 2025 10:34 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Kevin Sorbo, is dat niet die acteur van de Hercules serie van lang geleden?
Farage is natuurlijk altijd al een mafklapper geweest, waar het VK nooit in had moeten trappen.quote:Op zondag 9 maart 2025 11:06 schreef aquawoman het volgende:
Ook wel interessant hoe de politiek van Trump invloed heeft op de rechtse golf in andere landen. Kennelijk is het niet zo aantrekkelijk om met een kettingzaag te keer te gaan en Zelensky te intimideren:
www.dailymail.co.uk/news/article-14477667/Nigel-Farage-rating-Reform-Zelensky-Oval-Office-Trump.html
“But following Mr Farage's remarks about the White House row between Mr Trump and Mr Zelensky, in which he blamed the Ukrainian for playing the meeting 'very badly' and 'bowling in and showing no respect' for the US President, the Reform chief is now the least popular leader, with -39.
Sir Keir is up to -28 after his support for Mr Zelensky, while Ms Badenoch is on -30.”
https://www.bbc.com/news/articles/cd7eyz3yn5do
“In the wake of US President Donald Trump's threats against Canada, Prime Minister Justin Trudeau's Liberal Party has surged in the polls, shrinking the double-digit lead their Conservative rivals had held steadily since mid-2023.”
quote:An investigation has found 5 ActBlue-funded groups responsible for Tesla “protests”: Troublemakers, Disruption Project, Rise & Resist, Indivisible Project and Democratic Socialists of America.
ActBlue funders include George Soros, Reid Hoffman, Herbert Sandler, Patricia Bauman, and Leah Hunt-Hendrix.
ActBlue is currently under investigation for allowing foreign and illegal donations in criminal violation of campaign finance regulations. This week, 7 ActBlue senior officials resigned, including the associate general counsel.
If you know anything about this, please post in replies. Thanks, Elon.
Klinkt als iets dat ie ter plekke verzonnen heeft.quote:Op zondag 9 maart 2025 11:20 schreef Nober het volgende:
ActBlue?! Benieuwd wat voor extreemlinkse georchestreerde fophef groeperingen er nog meer zijn
[..]
[ x ]
"Make Amerika Gay Again"!quote:Op zondag 9 maart 2025 11:08 schreef Wantie het volgende:
Rachel Maddow over de tienduizenden fotos die verwijderd gaan worden van de websites van het ministerie van defensie, vanwege ongewenste bewoordingen...
Dit is geen nieuws meer, maar het blijft gewoon te maf voor woorden.
Slimme strategie. Je bedenkt een samenzwering, dan stop je daar wat mensen in die je niet mag en je vraagt het wappie en/of MAGA publiek dat je volgt of ze nog wat toe te voegen hebben. Succes verzekerd.quote:Op zondag 9 maart 2025 11:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Klinkt als iets dat ie ter plekke verzonnen heeft.
Het zou mij niets verbazen, actblue is in het verleden betrokken geweest bij allerlei activistische groeperingen waarvan de grootste BLM was die verantwoordelijk waren voor miljarden schade in verschillende grote steden.quote:Op zondag 9 maart 2025 11:20 schreef Nober het volgende:
ActBlue?! Benieuwd wat voor extreemlinkse georchestreerde fophef groeperingen er nog meer zijn
[..]
[ x ]
Ik zei dat je een 2/3e meerderheid in de senaat nodig hebt om te impeachen. Ga iemand anders woorden in z'n mond leggen.quote:Op zondag 9 maart 2025 10:54 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het SC is al heel lang dysfunctioneel. Citizens United was in 2010. Maar recenter maken ze het helemaal extreem bont natuurlijk door de president boven de wet te stellen. Door Trump telkens juridische onderbouwing te geven voor het slopen van de checks en balances van de rechtsstaat. Ze kunnen het SC inderdaad ook ingrijpend veranderen in elk geval hoe het nu werkt kan echt niet.
Kijk Monolith begint meteen te doen alsof je 2/3e meerderheid nodig hebt om hier zaken aan te veranderen. Trump heeft zon meerderheid niet, we gaan het zien of het zo is. Dat is denk ik ook vaak het probleem bij de Democraten, die zien ook altijd allemaal beren op de weg voor elke nodige verandering. Maar het moet toch mogelijk zijn om te zorgen dat een kapot systeem beter gaat werken...
Nu geef je mij een mention in dit topic, reageer ik op je en negeer je mijn post verder. Dat is een beetje jammer, geef dan die mention ook niet. Jij stelde dat het beleid van de nieuwe Trump regering ons homo's zou treffen, welke specifieke wetten of plannen doel je dan op?quote:Op zondag 9 maart 2025 11:08 schreef Wantie het volgende:
Rachel Maddow over de tienduizenden fotos die verwijderd gaan worden van de websites van het ministerie van defensie, vanwege ongewenste bewoordingen...
Dit is geen nieuws meer, maar het blijft gewoon te maf voor woorden.
Over BLM gesproken, kans is groot dat die agent (van de situatie met George Floyd) gaat worden vrijgesproken. Wat natuurlijk volledig terecht zou zijn. Nou, de hysterie binnen bepaalde kringen zal dan tot ongekende hoogte stijgen.quote:Op zondag 9 maart 2025 11:34 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het zou mij niets verbazen, actblue is in het verleden betrokken geweest bij allerlei activistische groeperingen waarvan de grootste BLM was die verantwoordelijk waren voor miljarden schade in verschillende grote steden.
Het bizarre was dat ze niet eens de moeite namen om het te verbergen, doneerde je destijds aan BLM dan kwam je donatie terecht bij actblue dus uiteindelijk bij de partij die het prima vond dat er gereld en geplunderd werd.
miljarden schade nog wel....quote:Op zondag 9 maart 2025 11:34 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het zou mij niets verbazen, actblue is in het verleden betrokken geweest bij allerlei activistische groeperingen waarvan de grootste BLM was die verantwoordelijk waren voor miljarden schade in verschillende grote steden.
Het bizarre was dat ze niet eens de moeite namen om het te verbergen, doneerde je destijds aan BLM dan kwam je donatie terecht bij actblue dus uiteindelijk bij de partij die het prima vond dat er gereld en geplunderd werd.
MAGA wil dat Chauvin een pardon krijgt. Dat is geen vrijspraak.quote:Op zondag 9 maart 2025 11:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nu geef je mij een mention in dit topic, reageer ik op je en negeer je mijn post verder. Dat is een beetje jammer, geef dan die mention ook niet. Jij stelde dat het beleid van de nieuwe Trump regering ons homo's zou treffen, welke specifieke wetten of plannen doel je dan op?
[..]
Over BLM gesproken, kans is groot dat die agent (van de situatie met George Floyd) gaat worden vrijgesproken. Wat natuurlijk volledig terecht zou zijn. Nou, de hysterie binnen bepaalde kringen zal dan tot ongekende hoogte stijgen.
Als het gebeurt, dan gebeurt het.quote:Op zondag 9 maart 2025 11:44 schreef KoosVogels het volgende:
Verwarring rond Taiwan-beleid Trump, Chinese leger dreigt met 'aantrekken strop'
Rusland intensiveert luchtaanvallen en profiteert van verzwakt Oekrane: 25 burgerslachtoffers
Er vallen meer burgerslachtoffers doordat de Amerikanen het voor Oekrane moeilijker maakt om zichzelf te verdedigen. Intussen slaat China steeds dreigender taal uit richting Taiwan.
Vertel ons nog eens hoe de verkiezing van Trump een periode van vrede, rust en stabiliteit in gaat luiden, Chivaz.
Zelfs voor De Don is dat blijkbaar een stap te ver.quote:Op zondag 9 maart 2025 11:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
MAGA wil dat Chauvin een pardon krijgt. Dat is geen vrijspraak.
Oh, ik verwijt Trump ook niet dat er oorlog is in Oekrane. Wat ik hem daarentegen wel verwijt is dat hij het Oekraine moeilijker maakt om zichzelf te verdedigen, waardoor er meer burgerslachtoffers vallen. Dat is een direct gevolg van een politieke keuze en komt dus volledig op het conto van Trump.quote:Op zondag 9 maart 2025 11:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als het gebeurt, dan gebeurt het.
De ellende in Oek is begonnen onder Obama en later Biden. Dus ik verwijt Trump niks.
Ons homo's?quote:Op zondag 9 maart 2025 11:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nu geef je mij een mention in dit topic, reageer ik op je en negeer je mijn post verder. Dat is een beetje jammer, geef dan die mention ook niet. Jij stelde dat het beleid van de nieuwe Trump regering ons homo's zou treffen, welke specifieke wetten of plannen doel je dan op?
[..].
Stemmen is ook gewoon een optie.quote:Op zondag 9 maart 2025 11:45 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
miljarden schade nog wel....
Er is helemaal niets mis mee dat er gereld of vernield wordt als een situatie in een land door dictators om zeep geholpen wordt
In dit geval zou ik een opstand in een Amerika gerechtvaardigd vinden.
Je moet ergens beginnen om deze toestand te stoppen
Hij dwingt Oek om haar opstelling te veranderen, hij dwingt ook de EU.quote:Op zondag 9 maart 2025 11:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oh, ik verwijt Trump ook niet dat er oorlog is in Oekrane. Wat ik hem daarentegen wel verwijt is dat hij het Oekraine moeilijker maakt om zichzelf te verdedigen, waardoor er meer burgerslachtoffers vallen. Dat is een direct gevolg van een politieke keuze en komt dus volledig op het conto van Trump.
stemmen is een keuze als je 4 jaar met deze rotzooi mee wil doen.....quote:
Dit is natuurlijk niet hoe het werkt.quote:Op zondag 9 maart 2025 11:44 schreef KoosVogels het volgende:
Verwarring rond Taiwan-beleid Trump, Chinese leger dreigt met 'aantrekken strop'
Rusland intensiveert luchtaanvallen en profiteert van verzwakt Oekrane: 25 burgerslachtoffers
Er vallen meer burgerslachtoffers doordat de Amerikanen het voor Oekrane moeilijker maakt om zichzelf te verdedigen. Intussen slaat China steeds dreigender taal uit richting Taiwan.
Vertel ons nog eens hoe de verkiezing van Trump een periode van vrede, rust en stabiliteit in gaat luiden, Chivaz.
Je kunt dus niet stelen dat omdat er nu slachtoffers vallen door Russische aanvallen, dit komt omdat de VS de militaire steun heeft gepauzeerd. Wl kan dit op de lange termijn een groot probleem vormen en daarom is het natuurlijk ook geen handige gezet geweest. De regering-Trump wil Oekrane op die manier richting de onderhandelingstafel dwingen, maar dit is naar mijn mening niet de manier.quote:"Er waren de afgelopen weken al genoeg aanwijzingen dat het niet de goede kant opging voor Oekrane, met als grote kantelpunt de ruzie afgelopen vrijdag in het Witte Huis. Maar dat het nu zo snel praktische gevolgen gaat hebben, dat hadden mensen in Oekrane niet zo snel verwacht. Dit zal heel erg problematisch worden voor de Oekraense strijd.
Bij de ambassade van Kyiv was gisteren nog een kleine demonstratie tegen de VS. Dat laat toch wel echt zien dat er sprake is van een kantelpunt in de Oekraens-Amerikaanse relatie. Oekraners vinden het dan ook niet nodig dat Zelensky excuses aanbiedt voor afgelopen vrijdag.
Toch zeggen Oekraners dat ondanks dat het moeilijker wordt, ze door moeten vechten. Ze hopen dat Europa nu de wapenleveranties gaat opschroeven en daarmee zoveel mogelijk het gat opvult dat ontstaat als de VS dit beleid doorzet.
Oekrane heeft nog wat reserves, maar het is een probleem als deze op raken. Helemaal als het gaat om Amerikaanse wapensystemen die ook afhankelijk zijn van Amerikaanse raketten. Denk daarbij aan de Patriot-luchtafweersystemen. Die hebben raketten nodig die alleen in de VS worden gemaakt.
In het land heerst een gevoel van frustratie dat Trump niet lijkt te zien dat Oekrane wel degelijk vrede wil. Ze voelen zich toch ook wel verraden dat de VS zo'n ommekeer maakt in het beleid. Deze opschorting van militaire steun is de zoveelste klap in de betrekkingen tussen Oekrane en de Verenigde Staten."
Bron
Het is allemaal ondrukking en zoals het zovaak eehhhh eigenlijk bij alles met Trump gaat het weer om de dollarsquote:Op zondag 9 maart 2025 11:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hij dwingt Oek om haar opstelling te veranderen, hij dwingt ook de EU.
En inmiddels dwingt hij ook Poetin.
https://www.nu.nl/economi(...)ord-te-forceren.html
Ik vind het een goede ontwikkeling.
Maar goed, ik snap het probleem wel. RF heeft circa 200/220 brigades met daarin 750k man. Wat gaat Rusland daarmee doen als het werk in Oek er op zit![]()
Het is wel duidelijk dat de knie Floyd niet heeft gedood. Hij had last van een overdosis en had blijkbaar al hartproblemen. Trial by media is wel echt een dingetje in de VS en vooral in die periode leek het wel dat een groot deel van de bevolking, media en politici collectief hun verstand hadden verloren.quote:Op zondag 9 maart 2025 11:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
Over BLM gesproken, kans is groot dat die agent (van de situatie met George Floyd) gaat worden vrijgesproken. Wat natuurlijk volledig terecht zou zijn. Nou, de hysterie binnen bepaalde kringen zal dan tot ongekende hoogte stijgen.
Hij dwingt Poetin tot helemaal niets. Sancties zijn prima, maar het is vooral een uitgeput middel. De VS en de EU hebben inmiddels al duizenden sancties opgelegd aan Rusland en het Kremlin. Dat is een goede zaak, want het raakt de Russen wel. Maar mogelijke aanvullende sancties (met de nadruk op mogelijk) zullen het verschil niet maken. Er valt op dat vlak ook weinig meer te halen.quote:Op zondag 9 maart 2025 11:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hij dwingt Oek om haar opstelling te veranderen, hij dwingt ook de EU.
En inmiddels dwingt hij ook Poetin.
https://www.nu.nl/economi(...)ord-te-forceren.html
Ik vind het een goede ontwikkeling.
Gepardonneerd, niet vrijgesproken. Waarom vind jij het terecht dat veroordeelde criminelen vrijgelaten worden?quote:Op zondag 9 maart 2025 11:43 schreef HowardRoark het volgende:
Over BLM gesproken, kans is groot dat die agent (van de situatie met George Floyd) gaat worden vrijgesproken. Wat natuurlijk volledig terecht zou zijn.
Dan zullen de democraten toch met een fatsoenlijk alternatief moeten komen.quote:Op zondag 9 maart 2025 11:58 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
stemmen is een keuze als je 4 jaar met deze rotzooi mee wil doen.....
Bij de volgende verkiezingen is het wel klaar met de republikeinen, dan zal alles weer teruggedraaid worden.
Er is nog helemaal niets wat er feitelijk op wijst dat het de goede kant op gaatquote:Op zondag 9 maart 2025 12:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hij dwingt Poetin tot helemaal niets. Sancties zijn prima, maar het is vooral een uitgeput middel. De VS en de EU hebben inmiddels al duizenden sancties opgelegd aan Rusland en het Kremlin. Dat is een goede zaak, want het raakt de Russen wel. Maar mogelijke aanvullende sancties (met de nadruk op mogelijk) zullen het verschil niet maken. Er valt op dat vlak ook weinig meer te halen.
Wat betreft de EU ben ik het met je eens. Europa wordt wakker: eurobonds, meer samenwerking op het gebied van Defensie, mega-investeringen. Het gaat de goede kant op. Eindelijk.
Ach, dat soort percentages zie je ook bij steun aan Oekrane, maar dan is het geen enkel probleem als de partij tegen de wensen van de burger in de steun stopt.quote:Op zondag 9 maart 2025 12:04 schreef Chivaz het volgende:
Heel de partij stemde tegen ondanks het feit dat 80% vind dat mannen geweerd moeten worden uit de vrouwensport.
Oekrane is ook extra kwetsbaar doordat de Amerikanen geen inlichtingen meer verschaffen, zo begreep ik. En met het stopzetten van Patriot-steun komt het noodlot natuurlijk met de dag dichterbij. Sowieso bizar dat de VS hiertoe besluit. Het gaat hier om defensieve wapens, louter bedoeld om burgers te beschermen tegen luchtaanvallen. Waarom zou je de levering daarvan staken?quote:Op zondag 9 maart 2025 11:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk niet hoe het werkt.
De VS heeft vijf dagen geleden aangekondigd de militaire hulp richting Oekrane te pauzeren. Dit wil niet zeggen dat meteen alle geleverde voorraden op zijn. Sterker nog, Oekrane heeft voorlopig nog wel de nodige afweer in huis zo concludeerde ook meerdere media afgelopen week, zie bijvoorbeeld dit artikel van de NOS:
[..]
Je kunt dus niet stelen dat omdat er nu slachtoffers vallen door Russische aanvallen, dit komt omdat de VS de militaire steun heeft gepauzeerd. Wl kan dit op de lange termijn een groot probleem vormen en daarom is het natuurlijk ook geen handige gezet geweest. De regering-Trump wil Oekrane op die manier richting de onderhandelingstafel dwingen, maar dit is naar mijn mening niet de manier.
Wat een cynisme rondom die sacties. Kan geen krant openslaan of met ronkende woorden wordt aangekondigd dat het nieuwe pakket er toe zal leiden dat de economie van Rusland totaal door het putje zal gaan. Heb jou daar nooit iets kritisch over horen plaatsen. En als Trump hetzelfde doet -toegegeven sancties werken slechts deels- dan ben je cynisch.quote:Op zondag 9 maart 2025 12:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hij dwingt Poetin tot helemaal niets. Sancties zijn prima, maar het is vooral een uitgeput middel. De VS en de EU hebben inmiddels al duizenden sancties opgelegd aan Rusland en het Kremlin. Dat is een goede zaak, want het raakt de Russen wel. Maar mogelijke aanvullende sancties (met de nadruk op mogelijk) zullen het verschil niet maken. Er valt op dat vlak ook weinig meer te halen.
Wat betreft de EU ben ik het met je eens. Europa wordt wakker: eurobonds, meer samenwerking op het gebied van Defensie, mega-investeringen. Het gaat de goede kant op. Eindelijk.
Je bedoelt dat omgebouwde mannen tot vrouwen geweerd gaan worden bij vrouwen sportenquote:Op zondag 9 maart 2025 12:04 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dan zullen de democraten toch met een fatsoenlijk alternatief moeten komen.
Vooralsnog hebben ze het niet helemaal begrepen. Laatst nog een stemming in het huis om mannen te weren uit vrouwensporten.
Heel de partij stemde tegen ondanks het feit dat 80% vind dat mannen geweerd moeten worden uit de vrouwensport.
Dat is toch niet bijster ingewikkeld. Het doden van een Afro-Amerikaan met een drugsprobleem beschouwt @HowardRoark duidelijk niet als een probleem. Sterker, hij zal het waarschijnlijk toejuichen.quote:Op zondag 9 maart 2025 12:02 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Gepardonneerd, niet vrijgesproken. Waarom vind jij het terecht dat veroordeelde criminelen vrijgelaten worden?
Ongeacht of dit waar is of niet, mensen geven meer om de sociale problemen thuis dan een oorlog aan de andere kant van de oceaan.quote:Op zondag 9 maart 2025 12:05 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ach, dat soort percentages zie je ook bij steun aan Oekrane, maar dan is het geen enkel probleem als de partij tegen de wensen van de burger in de steun stopt.
Oja, hij ging toch al dood, dan is iemand de dood in wurgen op eens prima. Je bent echt heel erg ver heen als je dit nu gaat verdedigen. Is het echt zo lastig om de wereld niet zo zwart-wit te zien?quote:Op zondag 9 maart 2025 12:01 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het is wel duidelijk dat de knie Floyd niet heeft gedood. Hij had last van een overdosis en had blijkbaar al hartproblemen. Trial by media is wel echt een dingetje in de VS en vooral in die periode leek het wel dat een groot deel van de bevolking, media en politici collectief hun verstand hadden verloren.
Een pardon is inderdaad op zijn plaats maar politiek gezien wellicht niet handig.
Als hij het doet kan hij het beter nu doen zodat het over een maand of 2 weer uit de media is.
Je hebt altijd spijtoptanten, ik zou mij niet blind staren op berichten van een paar mensen die dankzij DOGE hun baan zijn kwijtgeraakt.quote:Op zondag 9 maart 2025 12:07 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Je bedoelt dat omgebouwde mannen tot vrouwen geweerd gaan worden bij vrouwen sporten
dat lijkt me me niet meer dan logische
Fatsoenlijk alternatief????? alles wat trump en musk nu doen heeft niets met fatsoenlijkheid te maken
mensen die op trump gestemd hebben voelen zich heel erg genaaid, een hoop van de trump stemmers is de afgelopen tijd hun baan kwijtgeraakt.
de verkiezingen over 4 jaar zal helemaal niet zo moeilijk zijn
Heb jij mij dan juichend door de straten zien rennen toen Biden en de EU nieuwe sancties aankondigden?quote:Op zondag 9 maart 2025 12:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat een cynisme rondom die sacties. Kan geen krant openslaan of met ronkende woorden wordt aangekondigd dat het nieuwe pakket er toe zal leiden dat de Economie van Rusland totaal door het putje zal gaan. Heb jou daar nooit iets kritisch over horen plaatsen. En als Trump hetzelfde doet -toegegeven sancties werken slechts deels- dan ben je cynisch.
Ik denk van nietquote:Op zondag 9 maart 2025 12:10 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je hebt altijd spijtoptanten, ik zou mij niet blind staren op berichten van een paar mensen die dankzij DOGE hun baan zijn kwijtgeraakt.
Ik geloof nog steeds dat veruit de meeste Amerikanen ontzettend blij zij dat er een organisatie is die een poging maakt om de overheid te stroomlijnen.
Dus daarom reken ik erop dat er onder de oppervlakte wel degelijk diplomatie is tussen USA en Rusland. Feit is wel dat als je Poetin openbaar vernedert of uitdaagt dat de kansen op een deal niet verbetert. We weten allemaal dat Poetin goed gaat op ijdelheid en weinig incasseringsvermogen heeft.quote:Op zondag 9 maart 2025 12:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Heb jij mij dan juichend door de straten zien rennen toen Biden en de EU nieuwe sancties aankondigden?
Het is een optelsom. Trump 'dreigt' met nieuwe sancties. Leuk, maar dreigen is iets anders dan daadwerkelijk opleggen. Verder weten we inmiddels dat sancties niet het verschil maken.
Daar komt bij die mogelijke sancties verbleken bij de manier hoe Trump zich opstelt richting Oekrane: het stopzetten van wapensteun, stellen dat Oekraine de oorlog zelf is begonnen, weigeren Rusland de agressor te noemen (en zich bij de VN te scharen naast Noord-Korea en Rusland).
Dus vergeef mij als ik onder de indruk ben van een tweetje over sancties.
Er was geen schade aan zijn luchtpijp, van wurgen is dan ook geen sprake. Ik durf met redelijke zekerheid te zeggen dat zonder de gigantische aandacht van de media Chauvin vrij werd gesproken.quote:Op zondag 9 maart 2025 12:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Oja, hij ging toch al dood, dan is iemand de dood in wurgen op eens prima. Je bent echt heel erg ver heen als je dit nu gaat verdedigen. Is het echt zo lastig om de wereld niet zo zwart-wit te zien?
Je hebt een hekel aan BLM. Dat mag, je bent niet de enige, want ik vind het ook een kansloze beweging. Je hebt een enorme adoratie voor alles wat Trump doet. Dat is heel raar, want een president dient zijn stemmers te vertegenwoordigen en niet andersom. Je moet voor jezelf denken. Maar goed, van Trump moet je alles wat de linkerkant goed vindt afkeuren, waaronder het al dan niet politieke proces van George Floyd. Zal wel. Maar dan nog betekent dat niet dat je die agent maar een held of wat dan ook moet vinden, of dat ie niets fout heeft gedaan. Kom op zeg, dat slaat echt helemaal nergens op.
Is dat dan zoveel gevraagd? Als een werkgever jou dit vraagt heb je dan moeite om de vraag te beantwoorden?quote:Op zondag 9 maart 2025 12:15 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Ik denk van niet
Welke overheidsmedewerker in de VS zal blij zijn geweest dat hij per mail moest beantwoorden wat hij de afgelopen weken heeft uitgevoerd
heb jij wel enige realiteitszin vraag ik me af
De vraag werd alleen maar gesteld om mensen te kunnen ontslaan die dan zogenaamd te weinig zouden uitvoeren.....quote:Op zondag 9 maart 2025 12:19 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Is dat dan zoveel gevraagd? Als een werkgever jou dit vraagt heb je dan moeite om de vraag te beantwoorden?
Het interesseert me echt geen ene flikker wat de details zijn. Je knie op iemands nek drukken, iemand die al uitgeschakeld is nota bene, is buiten elke proportie. En er is gewoon een enorme kans dat ie zonder het ingrijpen van deze moordenaar nog rond had gelopen.quote:Op zondag 9 maart 2025 12:17 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Er was geen schade aan zijn luchtpijp, van wurgen is dan ook geen sprake. Ik durf met redelijke zekerheid te zeggen dat zonder de gigantische aandacht van de media Chauvin vrij werd gesproken.
Het enige wat je Chauvin kan kwalijk nemen is het feit dat hij de klachten van Floyd niet serieus nam. Dat verdient natuurlijk wel een straf maar niet het geen waar hij nu voor zit.
Standaard politieprocedure daar, hier doet men het ook hoor een knie tussen je schouderbladen ik heb er helaas ervaring mee.quote:Op zondag 9 maart 2025 12:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het interesseert me echt geen ene flikker wat de details zijn. Je knie op iemands nek drukken, iemand die al uitgeschakeld is nota bene, is buiten elke proportie. En er is gewoon een enorme kans dat ie zonder het ingrijpen van deze moordenaar nog rond had gelopen.
Wat denk je hier nog mee te winnen, het goedpraten van moord?
Mee eens. Helaas komen veel mensen er nu pas achter dat Trump ze al die tijd heeft voorgelogen. Dus dan zal het voorkomen dat Trump de VS vernietigt op een andere manier moeten.quote:
Als je sowieso van plan bent om die mensen te ontslaan, waarom dan het mailtje?quote:Op zondag 9 maart 2025 12:22 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
De vraag werd alleen maar gesteld om mensen te kunnen ontslaan die dan zogenaamd te weinig zouden uitvoeren.....
Je denkt toch niet dat ze die miljoenen mailtjes allemaal zouden gaan lezen he.....
het is niets anders dan een vuil spelletje om mensen te kunnen ontslaan
Nee, dat is Trump. Poetin is alleen gevoelig voor macht en kracht. Hem vlijen of pleasen zal er niet toe leiden dat hij bereid is tot het doen van concessies. De reden dat hij de strijd in Oekraine momenteel opvoert is mede omdat hij zich gesterkt voelt door de boterzachte aanpak van de Amerikanen.quote:Op zondag 9 maart 2025 12:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dus daarom reken ik erop dat er onder de oppervlakte wel degelijk diplomatie is tussen USA en Rusland. Feit is wel dat als je Poetin openbaar vernedert of uitdaagt dat de kansen op een deal niet verbetert. We weten allemaal dat Poetin goed gaat op ijdelheid en weinig incasseringsvermogen heeft.
quote:Daar komt bij die mogelijke sancties verbleken bij de manier hoe Trump zich opstelt richting Oekrane: het stopzetten van wapensteun, stellen dat Oekraine de oorlog zelf is begonnen, weigeren Rusland de agressor te noemen (en zich bij de VN te scharen naast Noord-Korea en Rusland).
Om een "onderbouwing" te kunnen hebben?quote:Op zondag 9 maart 2025 12:26 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Als je sowieso van plan bent om die mensen te ontslaan, waarom dan het mailtje?
Dus? Dan is het goed om iemand de dood in te jagen?quote:Op zondag 9 maart 2025 12:25 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Standaard politieprocedure daar, hier doet men het ook hoor een knie tussen je schouderbladen ik heb er helaas ervaring mee.
Je kan een ieder die geen goede reden heeft om een mailtje terug te sturen idd ontslaan.quote:Op zondag 9 maart 2025 12:28 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Om een "onderbouwing" te kunnen hebben?
je kan natuurlijk van alles in dat mailtje invullen om aantoonbaar te maken dat je heel veel doet, maar daar ging het natuurlijk niet om.....
Je snapt toch wel dat je op deze manier mensen niet van hun inkomen af kunt halen....quote:Op zondag 9 maart 2025 12:30 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je kan een ieder die geen goede reden heeft om een mailtje terug te sturen idd ontslaan.
Ik zie persoonlijk het probleem niet zo, mensen werden in de VS ontslagen vanwege hun vaccinatiestatus maar nu er word gekeken naar hun productiviteit is Leiden in last.
Wat begrijp je niet aan procedure? Echt het enige wat je Chauvin kwalijk kan nemen is dat hij Floyd zijn klachten niet serieus nam.quote:Op zondag 9 maart 2025 12:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dus? Dan is het goed om iemand de dood in te jagen?
Terugblikken op n week slaat nergens op. De ene week heb je het drukker dan de andere. Daarom werken de meeste werkgevers met periodieke beoordelingen, waarbij wordt gekeken naar het functioneren over een langere periode. Ik neem aan dat de Amerikaanse overheid dat ook doet.quote:Op zondag 9 maart 2025 12:30 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je kan een ieder die geen goede reden heeft om een mailtje terug te sturen idd ontslaan.
Ik zie persoonlijk het probleem niet zo, mensen werden in de VS ontslagen vanwege hun vaccinatiestatus maar nu er word gekeken naar hun productiviteit is Leiden in last.
Weet je wat, het is goed. Je bent koelbloedige moord aan het goedpraten. Daar ga ik niet eens meer woorden aan vuil maken, het is me nu heel erg duidelijk wat voor figuur je bent.quote:Op zondag 9 maart 2025 12:34 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan procedure? Echt het enige wat je Chauvin kwalijk kan nemen is dat hij Floyd zijn klachten niet serieus nam.
De kans is dan nog steeds groot dat hij kwam te overlijden maar dan was deze hele shitshow niet aan de orde geweest.
quote:Op zondag 9 maart 2025 12:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Weet je wat, het is goed. Je bent koelbloedige moord aan het goedpraten. Daar ga ik niet eens meer woorden aan vuil maken, het is me nu heel erg duidelijk wat voor figuur je bent.
Waarom niet? Als deze mensen overbodig zijn dan heb je toch geen plicht om ze in dienst te houden. Het zou een mooie boel zijn als je verplicht bent mensen in dienst te houden omdat ze anders financieel in de problemen komen.quote:Op zondag 9 maart 2025 12:32 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Je snapt toch wel dat je op deze manier mensen niet van hun inkomen af kunt halen....
mensen die een hypotheek en gezinnen hebben
het wordt op deze manier wel een hele vuile samenleving in de vs
alles kan maar het is niet op deze manier te rechtvaardigen
ik denk dat jij het gewoon niet snaptquote:Op zondag 9 maart 2025 12:37 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Waarom niet? Als deze mensen overbodig zijn dan heb je toch geen plicht om ze in dienst te houden. Het zou een mooie boel zijn als je verplicht bent mensen in dienst te houden omdat ze anders financieel in de problemen komen.
Je kan klagen over de onorthodoxe gang van zaken en ik heb daar ook mijn vraagtekens bij maar je kan niet ontkennen dat deze methode veel sneller werkt.
Het is beter als je je emoties bij dit soort aangelegenheden buiten de deur laat.quote:Op zondag 9 maart 2025 12:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Weet je wat, het is goed. Je bent koelbloedige moord aan het goedpraten. Daar ga ik niet eens meer woorden aan vuil maken, het is me nu heel erg duidelijk wat voor figuur je bent.
Dus al deze mensen waren volstrekt noodzakelijk? Dat is nogal een stelling die je hier inneemt, waar baseer je dat op?quote:Op zondag 9 maart 2025 12:39 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
ik denk dat jij het gewoon niet snapt
het gaat helemaal niet om overbodig of niet overbodig zijn
het is gewoon met een hele bezem erover heen gaan uiteindelijk
die mailtjes zijn gewoon een smoes....
Dit zijn gewoon (keiharde) reorganisatie tactieken die in de VS in bedrijven gebruikelijk zijn. Dat het nu wordt toegepast op een of meerdere overheidsorganen is het ongebruikelijke.quote:Op zondag 9 maart 2025 12:39 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
ik denk dat jij het gewoon niet snapt
het gaat helemaal niet om overbodig of niet overbodig zijn
het is gewoon met een hele bezem erover heen gaan uiteindelijk
die mailtjes zijn gewoon een smoes....
ook mensen die genoeg doen worden weggewerkt
denk je dat ze gaan controleren of het waar is wat jij of hij terug mailt?
Goede onderlinge relaties is belangrijk mijn inziens om zaken voor elkaar te krijgen. In mijn omgeving noemen wij dat elkaar wat gunnenquote:Op zondag 9 maart 2025 12:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, dat is Trump. Poetin is alleen gevoelig voor macht en kracht. Hem vlijen of pleasen zal er niet toe leiden dat hij bereid is tot het doen van concessies. De reden dat hij de strijd in Oekraine momenteel opvoert is mede omdat hij zich gesterkt voelt door de boterzachte aanpak van de Amerikanen.
Verder negeer je een belangrijk deel van mijn vorige post. Dit is wat mij vooral dwarszit:
[..]
Anyway:quote:De aangekondigde militarisering is deels natuurlijk terecht, USA houdt op met onze bewaker te spelen. Maar de surplussen die er nu worden aangekondigd heb ik mijn twijfels bij.
Enyway, dat we weer zelf tanks hebben, goede artillerie, en IT infrastructuur om zelf oorlog te kunnen voeren is meer dan prima. Over 5-7 jaar zullen wij daar zeker de eerste vruchten van plukken. Voor deze oorlog zal het niks meer uitmaken.
In de periode 2012-2016 moesten gemeenten in ons land miljoenen bezuinigen, waarbij ook werd gekozen voor inkrimpen van het ambtelijk apparaat.quote:Op zondag 9 maart 2025 12:37 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Waarom niet? Als deze mensen overbodig zijn dan heb je toch geen plicht om ze in dienst te houden. Het zou een mooie boel zijn als je verplicht bent mensen in dienst te houden omdat ze anders financieel in de problemen komen.
Je kan klagen over de onorthodoxe gang van zaken en ik heb daar ook mijn vraagtekens bij maar je kan niet ontkennen dat deze methode veel sneller werkt.
Geopolitieke onderhandelingen met dictators zijn wat anders dan gekeuvel met vrienden of collega's, beste vriend.quote:Op zondag 9 maart 2025 12:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Goede onderlinge relaties is belangrijk mijn inziens om zaken voor elkaar te krijgen. In mijn omgeving noemen wij dat elkaar wat gunnenEn zo zal het ook gaan tussen Trump en Poetin.
ook mensen die genoeg doen worden weggewerktquote:Op zondag 9 maart 2025 12:40 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dus al deze mensen waren volstrekt noodzakelijk? Dat is nogal een stelling die je hier inneemt, waar baseer je dat op?
Oh dit is geen emotie. Die agent heeft iemand vermoord en had meer dan genoeg kansen om dat te voorkomen. Dat is precies wat er gebeurd is. Mij interesseert het echt geen ene moer dat dat kansloze figuur de gevangenis nooit gehaald heeft, dat is mijn emotie. Als ik die dan opzij zet, zie ik moord.quote:Op zondag 9 maart 2025 12:39 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het is beter als je je emoties bij dit soort aangelegenheden buiten de deur laat.
Trump is geen dictator.quote:Op zondag 9 maart 2025 12:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Geopolitieke onderhandelingen met dictators zijn wat anders dan gekeuvel met vrienden of collega's, beste vriend.
Nee, maar Poetin wel.quote:
Trump vertoont veel symptomen van een dictator, zoals machten die hem dwarszitten buiten spel proberen te zetten en wetten doordrukken buiten huis en congres om.quote:
Ik ben blij dat ze voor de ambtenaren hier relatief coulant waren.quote:Op zondag 9 maart 2025 12:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In de periode 2012-2016 moesten gemeenten in ons land miljoenen bezuinigen, waarbij ook werd gekozen voor inkrimpen van het ambtelijk apparaat.
Om de impact voor mensen minder groot te maken werd veelal besloten om de bezuinigingsopgave te halen door vertrekkers (ambtenaren die met pensioen gingen of elders aan het werk gingen) simpelweg niet te vervangen. De bezuiniging werd gehaald, zonder dat je levens ontwrichtte.
ik moest lachen....quote:
Ik vond het destijds al merkwaardig, die hordes Amerikaanse "conservatieven", en ook op dit subforum, die ziedend de rechtstaat ondermijnend een moordenaar stonden te verdedigen waarvan de daad nota bene is gefilmd. Dat vijf jaar na dato nog steeds obsessief volhouden is gewoon ziekelijk.quote:Op zondag 9 maart 2025 12:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Oja, hij ging toch al dood, dan is iemand de dood in wurgen op eens prima. Je bent echt heel erg ver heen als je dit nu gaat verdedigen. Is het echt zo lastig om de wereld niet zo zwart-wit te zien?
En ik schreef ook 'onderhandelen met', waarmee ik dus duidelijk maak dat een partij geen dictator is. Anders had ik geschreven: 'onderhandelingen tussen'.quote:
Volgens mij is dat niet helemaal waar. We hebben een wel iets betere ontslagbescherming dan dat.quote:Op zondag 9 maart 2025 12:48 schreef Chivaz het volgende:
Een substantieel gedeelte van de bevolking loopt dagelijks het risico voor de meest pietluttige dingen ontslagen te worden.
quote:
Uitvoerende macht hoort bij zijn ambt, dus die krijgt ie gratis. Hij heeft al meerdere decreten ondertekend die tegen besluiten van de wetgevende macht in gaan, dus daar is ie goed aan de weg aan het timmeren. Al die 6 januari relschoppers die hij gratie heeft verleend en het in bochten wringen om zijn decreten er toch doorheen te krijgen als een rechter hem terugfluit zijn ondermijning van de rechterlijke macht.quote:Een dictator is de leider in een dictatuur. Hij/zij verenigt in een persoon, of in een kleine kliek om hem heen, alle macht, dus de wetgevende, besturende en rechtsprekende macht van een land.
Een ieder die laaggeschoold werk doet voor het uitzendbureau kan op elk moment ontslagen worden. Niet voor niets was het juist de SP onder Roemer die dit probleem bespreekbaar wou maken. Als je geen papieren hebt is ergens een vaste baan krijgen ontzettend moeilijk en ben je dus overgeleverd aan de grillen van het uitzendbureau.quote:
Sowieso kijken we met een Europese bril naar een Amerikaanse markt, waar dingen heel anders werken dan wij gewend zijn. Dus leuk dat we hier van alles ervan vinden, in de VS doen ze dat soort dingen nu eenmaal heel anders. Het concept ontslag op staande voet bijvoorbeeld.quote:Op zondag 9 maart 2025 12:53 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Een ieder die laaggeschoold werk doet voor het uitzendbureau kan op elk moment ontslagen worden. Niet voor niets was het juist de SP onder Roemer die dit probleem bespreekbaar wou maken. Als je geen papieren hebt is ergens een vaste baan krijgen ontzettend moeilijk en ben je dus overgeleverd aan de grillen van het uitzendbureau.
Dat is tegenwoordig ook aan banden gelegd.quote:Op zondag 9 maart 2025 12:53 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Een ieder die laaggeschoold werk doet voor het uitzendbureau kan op elk moment ontslagen worden. Niet voor niets was het juist de SP onder Roemer die dit probleem bespreekbaar wou maken. Als je geen papieren hebt is ergens een vaste baan krijgen ontzettend moeilijk en ben je dus overgeleverd aan de grillen van het uitzendbureau.
Herbert Sandler is in 2019 overleden…quote:Op zondag 9 maart 2025 11:20 schreef Nober het volgende:
[..]
[ x ]
Midden in Antwerpen....quote:Op zondag 9 maart 2025 12:48 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik ben blij dat ze voor de ambtenaren hier relatief coulant waren.
Het is overigens wel duidelijk dat geen van jullie laaggeschoold werk heeft gedaan voor het uitzendbureau. Een substantieel gedeelte van de bevolking loopt dagelijks het risico voor de meest pietluttige dingen ontslagen te worden.
Ik ben 20 jaar geleden voor de meest lullige dingen ontslagen, een keertje te laat komen. En deze in een callcenter, ik moest iets van KPN verkopen.
Ik kreeg uiteindelijk een zeer oude vrouw aan de lijn die hoogst waarschijnlijk in tijden niemand had gesproken.
Deze vrouw had gewoon zin om te kletsen maar ik moest op een fatsoenlijke manier inbreken in het gesprek. Dat werd mij onmogelijk gemaakt omdat ze maar bleef ratelen. Na 20 minuten kon ik het gesprek eindelijk afronden.
Mijn pech was dat met die call ik net werd afgeluisterd door de manager daar, ik moest mij dus op zijn kantoor melden en die vertelde mij doodleuk dat ik mijn spullen moest pakken en vertrekken. Stond ik daar dus met mijn spullen op straat midden in Antwerpen met nog geen 20 gulden op zak en geen vervoer naar huis.
De bureaucratie in Belgi en de wegen vooral. Op andere gebieden is Belgi wel beter dan Nederland. Vooral qua wonen ben je beter af in Belgi dan in Nederland.quote:Op zondag 9 maart 2025 12:59 schreef Wantie het volgende:
[..]
Midden in Antwerpen....
Belgi heeft dan toch nadelen tov Nederland
Ik betwijfel het, het gaat niet zo goed bij ons en ik heb de nodige mensen al zien vertrekken.quote:Op zondag 9 maart 2025 12:57 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is tegenwoordig ook aan banden gelegd.
De opdrachtgever kan de opdracht intrekken, maar als je al gedurende een bepaalde periode voor het uitzendbureau hebt gewerkt kan die je niet zomaar van het een op het andere moment op straat zetten.
Je citeert een dubieus politiek persoon: Elon Musk.quote:Op zondag 9 maart 2025 11:20 schreef Nober het volgende:
[..]
[ x ]
Dan moet je werkgever beter met zijn personeel leren omgaan.quote:Op zondag 9 maart 2025 13:03 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik betwijfel het, het gaat niet zo goed bij ons en ik heb de nodige mensen al zien vertrekken.
Waarom? Dit is uiteindelijk veel goedkoper. Dit is het soort samenleving waar we voor hebben gestemd met oneindige concurrentie vanuit het buitenland.quote:Op zondag 9 maart 2025 13:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dan moet je werkgever beter met zijn personeel leren omgaan.
Jouw woorden:quote:Op zondag 9 maart 2025 13:19 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Waarom? Dit is uiteindelijk veel goedkoper. Dit is het soort samenleving waar we voor hebben gestemd met oneindige concurrentie vanuit het buitenland.
Waarom zou je niet gewoon Polen en laaggeschoolde Nederlanders rouleren? Als het tegenvalt of de werknemers staan je niet aan kun je ze zonder blikken of blozen buiten flikkeren.
Nou sorry hoor, hier nog een ongeschoolde maar ik kan me totaal niet verplaatsen in wat je schrijft.quote:Op zondag 9 maart 2025 13:19 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Waarom? Dit is uiteindelijk veel goedkoper. Dit is het soort samenleving waar we voor hebben gestemd met oneindige concurrentie vanuit het buitenland.
Waarom zou je niet gewoon Polen en laaggeschoolde Nederlanders rouleren? Als het tegenvalt of de werknemers staan je niet aan kun je ze zonder blikken of blozen buiten flikkeren.
En daarom flikkeren ze nu mensen buiten.quote:Op zondag 9 maart 2025 13:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jouw woorden:
het gaat niet zo goed bij ons..
Waar kun je als ongeschoolde nog een vast contract afdwingen? Dat is toch behoorlijk lastig hoor.quote:Op zondag 9 maart 2025 13:23 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Nou sorry hoor, hier nog een ongeschoolde maar ik kan me totaal niet verplaatsen in wat je schrijft.
Zeker 20 jaar geleden was het voor ongeschoolden helemaal niet slecht want je kon niet zomaar weggestuurd worden.
Ja van werk via een uitzendbureau maar dat weet je vooraf al als je daar aan begint.
Afvalverwerking, container reparatie, wegwerkzaamheden, bouw, heel veel maar je moet natuurlijk wel kunnen aanpakken.quote:Op zondag 9 maart 2025 13:25 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Waar kun je als ongeschoolde nog een vast contract afdwingen? Dat is toch behoorlijk lastig hoor.
Dit is precies waar Roemer het toen over had met de SP, door deze retoriek waren ze bijna de grootste partij geworden in Nederland.
Begrijp mij niet verkeerd, zo ben ik ook aan mijn certificaten gekomen maar het is een traject van vallen en opstaan.quote:Op zondag 9 maart 2025 13:32 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Afvalverwerking, container reparatie, wegwerkzaamheden, bouw, heel veel maar je moet natuurlijk wel kunnen aanpakken.
Van daaruit komen de kansen vanzelf met interne opleidingen.
Zo heb ik voor zowel de kraan als shovel als heftruck het bewijs kunnen halen na enkele weken theorie en praktijk, een jaar naar school voor een las diploma, een jaar naar school voor elektra voor het oplossen van storingen en keuren van elektrisch materieel.
Als je waardevol bent voor een bedrijf vanwege je inzet komt de rest vanzelf.
Dat inderdaad.quote:Op zondag 9 maart 2025 13:32 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Afvalverwerking, container reparatie, wegwerkzaamheden, bouw, heel veel maar je moet natuurlijk wel kunnen aanpakken.
Van daaruit komen de kansen vanzelf met interne opleidingen.
Zo heb ik voor zowel de kraan als shovel als heftruck het bewijs kunnen halen na enkele weken theorie en praktijk, een jaar naar school voor een las diploma, een jaar naar school voor elektra voor het oplossen van storingen en keuren van elektrisch materieel.
Als je waardevol bent voor een bedrijf vanwege je inzet komt de rest vanzelf.
Ik vind jou situatie helemaal niet stroken wat jij tot nu toe allemaal over de VS hebt gepost hier.quote:Op zondag 9 maart 2025 13:37 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Begrijp mij niet verkeerd, zo ben ik ook aan mijn certificaten gekomen maar het is een traject van vallen en opstaan.
Het geen wat ik beschreef heb ik zelf allemaal mee mogen maken en ik zie het nog steeds gebeuren.
Ik heb gewoon nog jeugdvrienden die vanaf hun 18e tot nu nog steeds nergens op contract zijn gezet ondanks hun inzet. Sinds er een blik met Polen is open getrokken is het ontzettend moeilijk geworden voor die mensen om dit soort kansen af te dwingen.
Maar dat is een heel andere situatie.quote:Op zondag 9 maart 2025 13:23 schreef Chivaz het volgende:
[..]
En daarom flikkeren ze nu mensen buiten.
Wie zegt dat ik geen vast contract kan krijgen?quote:Op zondag 9 maart 2025 14:00 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Ik vind jou situatie helemaal niet stroken wat jij tot nu toe allemaal over de VS hebt gepost hier.
Dus omdat jij geen vast contract kan krijgen moet iedereen ook zomaar ontslagen kunnen worden?
Ik vind dat zo'n dooddoener he, en ook nog niet eens waar.quote:Op zondag 9 maart 2025 14:07 schreef Chivaz het volgende:
Het is vervelend voor ze, maar dit is waar voor is gestemd.
Ah, en de VS wil de bureaucratie van de grootste economie ter wereld laten runnen door een paar aapjes?quote:Op zondag 9 maart 2025 14:07 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik geen vast contract kan krijgen?
Ik heb het juist over de situatie nu waar het voor veel mensen lastig is om een vast contract te bemachtigen.
En die discussie kwam weer voort uit het feit dat ontslagen worden voor pietluttige dingen ook regelmatig voorkomt in Nederland, ik heb er helaas ervaring mee.
Ik vermoed dat de meerderheid van die ambtenaren wel geschoold zijn dus moet het toch geen probleem voor ze zijn om een baan te vinden.
Hun vijver is immers veel groter om uit te vissen dan van de ongeschoolde arbeider waar doorgaans weinig tot geen sympathie voor is.
Maar al dit alles doet er eigenlijk niet eens toe, het gaat erom of deze mensen wel nodig zijn voor het goed functioneren van de overheid.
Trump en Musk zijn van mening dat het niet zo is en dan staat je baan gewoon op de tocht.
Dit is helemaal niet waarvoor er gestemd isquote:Op zondag 9 maart 2025 14:07 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik geen vast contract kan krijgen?
Ik heb het juist over de situatie nu waar het voor veel mensen lastig is om een vast contract te bemachtigen.
En die discussie kwam weer voort uit het feit dat ontslagen worden voor pietluttige dingen ook regelmatig voorkomt in Nederland, ik heb er helaas ervaring mee.
Ik vermoed dat de meerderheid van die ambtenaren wel geschoold zijn dus moet het toch geen probleem voor ze zijn om een baan te vinden.
Hun vijver is immers veel groter om uit te vissen dan van de ongeschoolde arbeider waar doorgaans weinig tot geen sympathie voor is.
Maar al dit alles doet er eigenlijk niet eens toe, het gaat erom of deze mensen wel nodig zijn voor het goed functioneren van de overheid.
Trump en Musk zijn van mening dat het niet zo is en dan staat je baan gewoon op de tocht.
quote:Twee miljoen ambtenaren in VS krijgen in mailtje ontslagpremie aangeboden
Door RTL Nieuws29 januari 2025Aangepast: 29 januari 2025
ANP / ImagoTwee miljoen ambtenaren in VS krijgen in mailtje ontslagpremie aangeboden
RTL Nieuws
Vrijwel alle rijksambtenaren in de Verenigde Staten hebben vandaag een mailtje gekregen met het aanbod om op te stappen. Wie wil vertrekken, hoeft alleen maar 'ontslag' terug te mailen en krijgt nog tot september betaald. "Rechtse Amerikanen hebben het gevoel dat de overheid te machtig is geworden en dat Trump eindelijk de bezem er eens doorhaalt", zegt correspondent Erik Mouthaan.
Het mailtje met de ontslagpremie kwam van het nieuwe e-mailadres hr@opm.gov. Dat e-mailadres heeft de regering-Trump pas aangemaakt en kan worden gebruikt om in n keer een mail naar alle ambtenaren te sturen.
Elon Musk, die door Trump is aangesteld om de overheid efficinter te maken, deed iets vergelijkbaars toen hij 2022 Twitter kocht. Hij liet personeel van het platform toen weten dat ze weer op kantoor moesten komen werken, wie dat niet wilde kon vertrekken.
'Op een kruispunt'
De onderwerpregel van het mailtje van het Witte Huis is, vrij vertaald: 'op een kruispunt', alsof mensen op het punt staan een beslissende keuze te nemen. Wie de ontslagpremie wil, heeft nog ruim een week om te reageren.
Volgens The Washington Post en NBC News hebben zo'n twee miljoen ambtenaren het mailtje gekregen. Reuters meldt dat er in totaal in de Verenigde Staten zo'n 2,3 miljoen rijksambtenaren zijn.
Alleen wie bijvoorbeeld bij de immigratiedienst, het leger of de postbezorging werkt, zou het aanbod niet hebben gekregen.
Reactie op Trump? Denemarken steekt 2 miljard in beveiliging Groenland
Lees ook
Reactie op Trump? Denemarken steekt 2 miljard in beveiliging Groenland
In het mailtje – en op een speciale website – legt het Witte Huis uit dat medewerkers die niet vertrekken, niet gegarandeerd kan worden dat hun baan precies hetzelfde blijft. Zo heeft Trump al gezegd dat ook hij wil dat alle ambtenaren weer op kantoor komen werken, hij hekelt thuiswerken.
Ambtenaren reageren volgens CNN wisselend: ze zijn 'verbijsterd, boos, onthutst en een beetje bang' door het nieuws. De maximale ontslagpremie in de VS is volgens verschillende media maximaal 25.000 dollar (bijna 24.000 euro).
De regering gaat er volgens NBC News vanuit dat zo'n 5 tot 10 procent van de ambtenaren van het aanbod gebruikmaakt. Dat zou moeten leiden tot een besparing van ongeveer 100 miljard dollar.
'Diep wantrouwen'
Correspondent Erik Mouthaan zegt dat het niet alln om kostenbesparingen gaat. "Trump heeft persoonlijk diep wantrouwen tegen ambtenaren omdat hij het gevoel heeft dat ze hem tegenwerkten in zijn eerste termijn", legt hij uit.
Ook waren er ambtenaren bij Justitie die hem onderzochten op strafbaar gedrag. Een deel van hen werd gisteren al ontslagen.
"De Republikeinse partij is tegen ambtenaren omdat ze de overheid zien als een kwaad", zegt Mouthaan. "Hoe minder ambtenaren, hoe minder toezicht ook op het bedrijfsleven. Regulering wordt door veel conservatieve Amerikanen gezien als het verhinderen van de groei van de economie."
Er wordt wisselend op het plan gereageerd. Zo zeggen Democraten dat dit een poging is om massaal af te komen van ambtenaren die tientallen jaren ervaring hebben. "Zij kunnen dan vervangen worden door Trump-aanhangers die hem geen strobreed in de weg zullen leggen als hij maatregelen voorstelt die tegen de grondwet ingaan", zegt Mouthaan.
Omdat het simpelweg niet 'beyond any reasonable doubt' is aangetoond dat Floyd om het leven is gekomen dr deze agent, laat staan met intentie en op basis van racistische motieven. Toch is deze zaak een toonbeeld geworden van het zogenaamde racistische politiegeweld dat er tegen zwarte Amerikanen zou zijn.quote:Op zondag 9 maart 2025 12:02 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Gepardonneerd, niet vrijgesproken. Waarom vind jij het terecht dat veroordeelde criminelen vrijgelaten worden?
Zulke bizarre aantijgingen mag je wel wat beter onderbouwen.quote:Op zondag 9 maart 2025 12:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is toch niet bijster ingewikkeld. Het doden van een Afro-Amerikaan met een drugsprobleem beschouwt @:HowardRoark duidelijk niet als een probleem. Sterker, hij zal het waarschijnlijk toejuichen.
Daar gaat het ook niet om. Die agent is verre van een held. Maar binnen de rechtspraak in de VS dient er overduidelijk bewijs te zijn voor een conclusie en hier was uiteraard sprake van mob rule waarbij ook sprake was van onnodige druk en intimidatie jegens rechters en juryleden.quote:Op zondag 9 maart 2025 12:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je hebt een hekel aan BLM. Dat mag, je bent niet de enige, want ik vind het ook een kansloze beweging. Je hebt een enorme adoratie voor alles wat Trump doet. Dat is heel raar, want een president dient zijn stemmers te vertegenwoordigen en niet andersom. Je moet voor jezelf denken. Maar goed, van Trump moet je alles wat de linkerkant goed vindt afkeuren, waaronder het al dan niet politieke proces van George Floyd. Zal wel. Maar dan nog betekent dat niet dat je die agent maar een held of wat dan ook moet vinden, of dat ie niets fout heeft gedaan. Kom op zeg, dat slaat echt helemaal nergens op.
Tja, was dat maar zo:quote:Op zondag 9 maart 2025 12:05 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ach, dat soort percentages zie je ook bij steun aan Oekrane, maar dan is het geen enkel probleem als de partij tegen de wensen van de burger in de steun stopt.
Die steun voor Oekrane, laat staan als het gaat om draagvlak voor meer militaire en financile steun is niet 80/20.quote:A US poll taken before the diplomatic meltdown in the Oval Office on Friday between Donald Trump and his Ukrainian counterpart, Volodymyr Zelenskyy, found that only 4% of surveyed Americans are backing Russia after its 2022 invasion of Ukraine – but a large minority of 44% said they do not support the invaded country either.
The CBS News/YouGov poll, conducted over three days beginning on 26 February, also found that a relatively slim majority – 52% – said they “personally support” Ukraine.
Bron
quote:Op zondag 9 maart 2025 14:54 schreef OMG het volgende:
Misschien dat Howard weer ergens anders rond kan huilen over vermeend antisemitisme door palestijnen, of zo.
Made in China?quote:Op zondag 9 maart 2025 15:09 schreef Sunshine1982 het volgende:
Omg. Ik wil niemand op ideen brengen, maar ik kom net op bol.com de MAGA pet tegen
Toch vinden lagere en hogere rechtbank dat er wel degelijk sprake is van voldoende bewijs om hem voor moord te veroordelen.quote:Op zondag 9 maart 2025 14:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Omdat het simpelweg niet 'beyond any reasonable doubt' is aangetoond dat Floyd om het leven is gekomen dr deze agent
Tja, het zou niet de eerste keer zijn mensen ondanks dat worden gepardonneerd.quote:Op zondag 9 maart 2025 15:26 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Toch vinden lagere en hogere rechtbank dat er wel degelijk sprake is van voldoende bewijs om hem voor moord te veroordelen.
Nu snap ik dat jij het beter weet dan een groepje (links-activistische!!) rechters, maar zou je bovenstaande toch iets uitgebreider kunnen uitleggen voor de minder begaafden onder ons?
Dat is bij vrijwel elke rechtszaak in de VS het geval. Dus als dit je argument is dan kan de president iedereen die door juryrechtspraak word veroordeeld wel een pardon geven, of is dat dan weer niet de bedoeling?quote:Op zondag 9 maart 2025 15:44 schreef HowardRoark het volgende:
Daarnaast was hier natuurlijk vooral de jury, bestaande uit burgers, van invloed.
Ongetwijfeld, maar ik dacht dat jij er niet van was om veroordeelde criminelen weer op vrije voeten te laten.quote:Op zondag 9 maart 2025 15:44 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, het zou niet de eerste keer zijn mensen ondanks dat worden gepardonneerd.
De Amerikaanse president heeft inderdaad die macht zoals we weten. Maar wat deze zaak natuurlijk uitzonderlijk maakt was de enorme media aandacht. Niet voor niets waren ook twee juryleden weggestuurd nadat zij aangaven niet meer onpartijdig te kunnen zijn (bron). Want dat betreft ben ik ook geen voorstander van deze zeggenschap die aan burgers wordt gegeven, maar dit is nu eenmaal hoe het Amerikaanse systeem werkt.quote:Op zondag 9 maart 2025 15:56 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Dat is bij vrijwel elke rechtszaak in de VS het geval. Dus als dit je argument is dan kan de president iedereen die door juryrechtspraak word veroordeeld wel een pardon geven, of is dat dan weer niet de bedoeling?
Als die veroordeling niet volledig terecht is natuurlijk wel. Dat geldt voor alle rechtzaken.quote:Op zondag 9 maart 2025 16:10 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar ik dacht dat jij er niet van was om veroordeelde criminelen weer op vrije voeten te laten.
Maar als die veroordeling drie keer in stand is gehouden, waarom zou die dan niet terecht zijn? Erg concreet is dat nog niet, anders dan 'de jury heeft invloed' (orly).quote:Op zondag 9 maart 2025 16:23 schreef HowardRoark het volgende:
Als die veroordeling niet volledig terecht is natuurlijk wel. Dat geldt voor alle rechtzaken.
Dat geef ik aan. Er was sprake van een enorme publieke druk, intimidatie zelfs en er is simpelweg niet aangetoond 'beyond any reasonable doubt' dat de agent (met intentie) (laat staan vanwege racistische motieven) Floyd heeft gedood.quote:Op zondag 9 maart 2025 16:26 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Maar als die veroordeling drie keer in stand is gehouden, waarom zou die dan niet terecht zijn? Erg concreet is dat nog niet, anders dan 'de jury heeft invloed' (orly).
Ja, maar dat er druk is betekent natuurlijk niet dat een besluit niet klopt, dus laten we bij de feiten van de zaak blijven; waarom zijn die niet voldoende bewezen om te veroordelen?quote:Op zondag 9 maart 2025 16:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat geef ik aan. Er was sprake van een enorme publieke druk, intimidatie zelfs en er is simpelweg niet aangetoond 'beyond any reasonable doubt' dat de agent (met intentie) (laat staan vanwege racistische motieven) Floyd heeft gedood.
Daar is Chauvin dan ook niet voor veroordeeld. Hij is veroordeeld voor een extreem roekeloze handeling met de dood ten gevolge, nalatigheid, e.d. Daar is overvloedig bewijs voor. In die uitspraken wordt verder helemaal geen racistisch motief genoemd of de intentie om te doden. Dat pleit hem echter niet vrij.quote:Op zondag 9 maart 2025 16:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat geef ik aan. Er was sprake van een enorme publieke druk, intimidatie zelfs en er is simpelweg niet aangetoond 'beyond any reasonable doubt' dat de agent (met intentie) (laat staan vanwege racistische motieven) Floyd heeft gedood.
En zelfs vr de nekklem was Floyd al te schreeuwen dat hij geen adem kon krijgen. Ook in het medische rapport zijn geen levensbedreigende verwondingen vastgesteld, behalve dat hij enorm veel drugs in zijn systeem had en een onderliggende hartaandoening.
Als ik bij jou 8 en 46 seconden minuten een nek klem zet dan ben je ook gewoon dood, drugs of geen drugs. Tijdsduur, dr ging en gaat het om en dat is ook keihard bewezen omdat het op video staat en tevens was het de aanleiding tot die rellen, omdat iedereen met eigen ogen had gezien hoe lang z'n keel werd dichtgedrukt.quote:Op zondag 9 maart 2025 16:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En zelfs vr de nekklem was Floyd al te schreeuwen dat hij geen adem kon krijgen. Ook in het medische rapport zijn geen levensbedreigende verwondingen vastgesteld, behalve dat hij enorm veel drugs in zijn systeem had en een onderliggende hartaandoening.
Die randdebiele moordmachine zit mooi opgeborgen.quote:Op zondag 9 maart 2025 16:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat voor levensbedreigende verwondingen hadden moeten worden vastgesteld?quote:Op zondag 9 maart 2025 16:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ah, er is geen enkele politieke motivatie voor de eventuele amnestie voor deze moordenaar begrijp ik? Volkomen logisch dus. Ik ben weer helemaal gerustgesteldquote:Op zondag 9 maart 2025 16:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Een nieuwe dag, een nieuwe post waarin HR de feiten negeert zoals dat een arts heeft bevestigd dat Floyd is overleden door verstikking en verzint dat er sprake was van publieke druk, intimidatie etcquote:Op zondag 9 maart 2025 16:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Of iemand daardoor komt te overlijden valt te betwijfelen, dan zou de nekklem wel verbannen zijn. Zelfs de Nederlandse politie mag deze nog altijd gebruiken.quote:Op zondag 9 maart 2025 16:55 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Als ik bij jou 8 en 46 seconden minuten een nek klem zet dan ben je ook gewoon dood, drugs of geen drugs. Tijdsduur, dr ging en gaat het om en dat is ook keihard bewezen omdat het op video staat en tevens was het de aanleiding tot die rellen, omdat iedereen met eigen ogen had gezien hoe lang z'n keel werd dichtgedrukt.
Die agent deed maar wat. Het was om te beginnen al geen correcte nek klem want dan is iemand binnen een halve minuut out, een nek klem is primair bedoeld om de bloedtoevoer naar de hersenen voor korte tijd te stremmen zodat diegene bewusteloos raakt en je hem verder onschadelijk kunt maken door boeien om te doen en af te voeren. Als je merkt dat iemand bewusteloos raakt, moet je ook onmiddellijk loslaten, anders ben je gewoon iemand aan het wurgen en dat is dus moord.
Dr is hij voor veroordeeld, niets anders. Dus dat pardon is niet alleen misplaatst, het is ook volkomen onterecht.
Zulke druk en massale media-aandacht belemmerd natuurlijk het functioneren van een jury. Het is dan ook niet zonder reden dat twee juryleden (zoals aangegeven) waren weggestuurd nadat men aan had gegeven niet meer onpartijdig te kunnen zijn. En ook waren zelfs politici die opriepen voor nog meer verzet bij demonstraties als de agent niet zou worden veroordeeld.quote:Op zondag 9 maart 2025 16:49 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ja, maar dat er druk is betekent natuurlijk niet dat een besluit niet klopt, dus laten we bij de feiten van de zaak blijven; waarom zijn die niet voldoende bewezen om te veroordelen?
Chauvin is niet alleen veroordeeld voor nalatigheid, maar ook voor de intentie van toebrengen van lichamelijk letsel.quote:Op zondag 9 maart 2025 16:49 schreef JAM het volgende:
[..]
Daar is Chauvin dan ook niet voor veroordeeld. Hij is veroordeeld voor een extreem roekeloze handeling met de dood ten gevolge, nalatigheid, e.d. Daar is overvloedig bewijs voor. In die uitspraken wordt verder helemaal geen racistisch motief genoemd of de intentie om te doden. Dat pleit hem echter niet vrij.
quote:In accordance with this criminal statute, to prove that Derek Chauvin is guilty of second-degree involuntary murder, the prosecution must show that Chauvin caused the death of George Floyd, while intentionally inflicting or attempting to inflict bodily harm on him.
The prosecution must thus prove that (1) Chauvin legally caused the death of Floyd, and (2) Chauvin had specific intent to inflict bodily harm short of death on Floyd.
Bron
Ja, je herhaalt nu dat de aandacht heeft geleid tot een onjuist besluit, maar je maakt wederom niet concreet waarom dat zo is.quote:Op zondag 9 maart 2025 17:22 schreef HowardRoark het volgende:
Zulke druk en massale media-aandacht belemmerd natuurlijk het functioneren van een jury. Het is dan ook niet zonder reden dat twee juryleden (zoals aangegeven) waren weggestuurd nadat men aan had gegeven niet meer onpartijdig te kunnen zijn. En ook waren zelfs politici die opriepen voor nog meer verzet bij demonstraties als de agent niet zou worden veroordeeld.
En 'beyond any reasonable doubt' wil zeggen dat er onomstotelijk bewezen moeten worden (dus zonder twijfel) dat Floyd is gestorven dr de acties van Chauvin. Dat is een zeer lastig te bewijzen case als je te maken hebt met een verdachte die A) vr het leggen van de nekklem al schreeuwde dat hij geen adem meer kon krijgen B) ook een onderliggende hartaandoening heeft C) een hoge dosis drugs in zijn systeem heeft die een hartstilstand kan veroorzaken.
Dus het is een soort van wrok ofzo dat je zo libertarisch bent geworden? Omdat jij vroeger zonder goede reden ontslagen werd gun jij dat nu alle ongeschoolden en geschoolden? Trump doet immers zijn best om het ongeschoolden nog moeilijker te maken door nog minder sociale vangnetten voor ze in stand te houden en grote corporaties nog meer macht te geven zodat ze ongeschoolden nog makkelijker kunnen ontslaan.quote:Op zondag 9 maart 2025 13:25 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Waar kun je als ongeschoolde nog een vast contract afdwingen? Dat is toch behoorlijk lastig hoor.
Dit is precies waar Roemer het toen over had met de SP, door deze retoriek waren ze bijna de grootste partij geworden in Nederland.
Nee, dat is gewoon niet waar. Je hebt wel weer een mooie 'bron' op weten te vissen, maar dat is niet hoe de wet werkt in Minnesota met betrekking tot wat ze aldaar dus 'second degree manslaughter' noemen. Het gaat niet om de intentie om iemand leed aan te doen, het gaat om bewuste risicovermijding dat er leed aangedaan kan worden. Dat is een verschil.quote:Op zondag 9 maart 2025 17:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Chauvin is niet alleen veroordeeld voor nalatigheid, maar ook voor de intentie van toebrengen van lichamelijk letsel.
[..]
quote:Op zondag 9 maart 2025 17:32 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Dus het is een soort van wrok ofzo dat je zo libertarisch bent geworden? Omdat jij vroeger zonder goede reden ontslagen werd gun jij dat nu alle ongeschoolden en geschoolden? Trump doet immers zijn best om het ongeschoolden nog moeilijker te maken door nog minder sociale vangnetten voor ze in stand te houden en grote corporaties nog meer macht te geven zodat ze ongeschoolden nog makkelijker kunnen ontslaan.
Bijzonder weer. Als je namelijk ongeschoolden graag goede arbeidersbescherming gunt, dan had je wel links geweest en vooral heel erg anti-GOP.
Het verschil tussen Chivaz en heel veel andere mensen in een notendop. En uiteraard de persoon rechts op de foto niet snappen.quote:
Lees jij eigenlijk wel wat anderen schrijven!? Als jij denkt dat je na 8 minuten en 46 seconden zonder lucht niet komt te overlijden dan moet je zlf het volgende eens proberen; doe een touw om je nek en zeg vast tegen je moeder dat ze je over 8 minuten en 46 seconden moet komen roepen. Bind het andere eind vervolgens vast aan een hoog punt ergens en ga er dan lekker een tijdje aan hangen. Dan lezen we later wel hoe het afgelopen is, ok?quote:Op zondag 9 maart 2025 17:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Of iemand daardoor komt te overlijden valt te betwijfelen, dan zou de nekklem wel verbannen zijn. Zelfs de Nederlandse politie mag deze nog altijd gebruiken.
quote:Op zondag 9 maart 2025 17:45 schreef Perrin het volgende:
De ketamine-hansworst is vrienden aan het maken.
[ x ]
De kans dat hij een kaart kan lezen zonder hulp is niet zo groot.quote:Op zondag 9 maart 2025 17:50 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
[ x ]
De polen moeten ook wel dank je zeggen want zonder Musk stonden ze anders al aan de Poolse grens. Zou Marco weten dat Polen al grenst aan Rusland of niet?
Ze moeten de schoenen van Musk kussen?quote:Op zondag 9 maart 2025 17:50 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
[ x ]
De polen moeten ook wel dank je zeggen want zonder Musk stonden ze anders al aan de Poolse grens. Zou Marco weten dat Polen al grenst aan Rusland of niet?
Hij geeft tenminste toe dat Rusland niet stopt bij Oekrane.quote:Op zondag 9 maart 2025 17:50 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
[ x ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |