abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216985189
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 12:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
In de periode 2012-2016 moesten gemeenten in ons land miljoenen bezuinigen, waarbij ook werd gekozen voor inkrimpen van het ambtelijk apparaat.

Om de impact voor mensen minder groot te maken werd veelal besloten om de bezuinigingsopgave te halen door vertrekkers (ambtenaren die met pensioen gingen of elders aan het werk gingen) simpelweg niet te vervangen. De bezuiniging werd gehaald, zonder dat je levens ontwrichtte.
Ik ben blij dat ze voor de ambtenaren hier relatief coulant waren.
Het is overigens wel duidelijk dat geen van jullie laaggeschoold werk heeft gedaan voor het uitzendbureau. Een substantieel gedeelte van de bevolking loopt dagelijks het risico voor de meest pietluttige dingen ontslagen te worden.
Ik ben 20 jaar geleden voor de meest lullige dingen ontslagen, een keertje te laat komen. En deze in een callcenter, ik moest iets van KPN verkopen.
Ik kreeg uiteindelijk een zeer oude vrouw aan de lijn die hoogst waarschijnlijk in tijden niemand had gesproken.
Deze vrouw had gewoon zin om te kletsen maar ik moest op een fatsoenlijke manier inbreken in het gesprek. Dat werd mij onmogelijk gemaakt omdat ze maar bleef ratelen. Na 20 minuten kon ik het gesprek eindelijk afronden.
Mijn pech was dat met die call ik net werd afgeluisterd door de manager daar, ik moest mij dus op zijn kantoor melden en die vertelde mij doodleuk dat ik mijn spullen moest pakken en vertrekken. Stond ik daar dus met mijn spullen op straat midden in Antwerpen met nog geen 20 gulden op zak en geen vervoer naar huis.
pi_216985194
quote:
7s.gif Op zondag 9 maart 2025 12:45 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Trump is geen dictator.
ik moest lachen....
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  zondag 9 maart 2025 @ 12:49:00 #228
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_216985196
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 12:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Nee, maar Poetin wel.
Je schreef in meervoud.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_216985198
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 12:10 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Oja, hij ging toch al dood, dan is iemand de dood in wurgen op eens prima. Je bent echt heel erg ver heen als je dit nu gaat verdedigen. Is het echt zo lastig om de wereld niet zo zwart-wit te zien?
Ik vond het destijds al merkwaardig, die hordes Amerikaanse "conservatieven", en ook op dit subforum, die ziedend de rechtstaat ondermijnend een moordenaar stonden te verdedigen waarvan de daad nota bene is gefilmd. Dat vijf jaar na dato nog steeds obsessief volhouden is gewoon ziekelijk.
Incelfrikandel
pi_216985208
quote:
7s.gif Op zondag 9 maart 2025 12:49 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Je schreef in meervoud.
En ik schreef ook 'onderhandelen met', waarmee ik dus duidelijk maak dat een partij geen dictator is. Anders had ik geschreven: 'onderhandelingen tussen'.

Ga je dit spelletje nou echt spelen?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 9 maart 2025 @ 12:50:34 #231
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_216985214
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 12:48 schreef Chivaz het volgende:
Een substantieel gedeelte van de bevolking loopt dagelijks het risico voor de meest pietluttige dingen ontslagen te worden.
Volgens mij is dat niet helemaal waar. We hebben een wel iets betere ontslagbescherming dan dat.
Where law ends, tyrrany begins.
  Moderator / Redactie Sport zondag 9 maart 2025 @ 12:51:16 #232
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_216985224
quote:
7s.gif Op zondag 9 maart 2025 12:45 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Trump is geen dictator.
quote:
Een dictator is de leider in een dictatuur. Hij/zij verenigt in een persoon, of in een kleine kliek om hem heen, alle macht, dus de wetgevende, besturende en rechtsprekende macht van een land.
Uitvoerende macht hoort bij zijn ambt, dus die krijgt ie gratis. Hij heeft al meerdere decreten ondertekend die tegen besluiten van de wetgevende macht in gaan, dus daar is ie goed aan de weg aan het timmeren. Al die 6 januari relschoppers die hij gratie heeft verleend en het in bochten wringen om zijn decreten er toch doorheen te krijgen als een rechter hem terugfluit zijn ondermijning van de rechterlijke macht.

We zijn er nog niet, maar hij is goed op weg.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_216985239
quote:
2s.gif Op zondag 9 maart 2025 12:50 schreef Gunner het volgende:

[..]
Volgens mij is dat niet helemaal waar.
Een ieder die laaggeschoold werk doet voor het uitzendbureau kan op elk moment ontslagen worden. Niet voor niets was het juist de SP onder Roemer die dit probleem bespreekbaar wou maken. Als je geen papieren hebt is ergens een vaste baan krijgen ontzettend moeilijk en ben je dus overgeleverd aan de grillen van het uitzendbureau.
pi_216985255
quote:
14s.gif Op zondag 9 maart 2025 10:51 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hoe treft het homo's dan?
Alles verwijderen dat refereert aan gay?

Tja...
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_216985275
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 12:53 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Een ieder die laaggeschoold werk doet voor het uitzendbureau kan op elk moment ontslagen worden. Niet voor niets was het juist de SP onder Roemer die dit probleem bespreekbaar wou maken. Als je geen papieren hebt is ergens een vaste baan krijgen ontzettend moeilijk en ben je dus overgeleverd aan de grillen van het uitzendbureau.
Sowieso kijken we met een Europese bril naar een Amerikaanse markt, waar dingen heel anders werken dan wij gewend zijn. Dus leuk dat we hier van alles ervan vinden, in de VS doen ze dat soort dingen nu eenmaal heel anders. Het concept ontslag op staande voet bijvoorbeeld.
pi_216985279
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 12:53 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dat is tegenwoordig ook aan banden gelegd.
De opdrachtgever kan de opdracht intrekken, maar als je al gedurende een bepaalde periode voor het uitzendbureau hebt gewerkt kan die je niet zomaar van het een op het andere moment op straat zetten.
pi_216985282
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2025 11:20 schreef Nober het volgende:
ActBlue?! Benieuwd wat voor extreemlinkse georchestreerde fophef groeperingen er nog meer zijn
[..]
[ x ]
Herbert Sandler is in 2019 overleden…
pi_216985285
Trump is altijd een dictator geweest in de eigen bedrijven.
Nu is hij een politieke wannabee-dictator. Steeds meer macht naar zich toetrekken in eigen land. (deden Poetin en Erdogan ook, niet direct, maar sluipenderwijs)
En fantaseren over het inlijven van de gazastrook, Canada, Groenland en het panamakanaal. Deze laatste twee gebieden kunnen met geweld veroverd worden, wat hij laatst zoiets zei.
Zulke ideeën zijn des dictators: Poetin, Hitler.
pi_216985292
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 12:48 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik ben blij dat ze voor de ambtenaren hier relatief coulant waren.
Het is overigens wel duidelijk dat geen van jullie laaggeschoold werk heeft gedaan voor het uitzendbureau. Een substantieel gedeelte van de bevolking loopt dagelijks het risico voor de meest pietluttige dingen ontslagen te worden.
Ik ben 20 jaar geleden voor de meest lullige dingen ontslagen, een keertje te laat komen. En deze in een callcenter, ik moest iets van KPN verkopen.
Ik kreeg uiteindelijk een zeer oude vrouw aan de lijn die hoogst waarschijnlijk in tijden niemand had gesproken.
Deze vrouw had gewoon zin om te kletsen maar ik moest op een fatsoenlijke manier inbreken in het gesprek. Dat werd mij onmogelijk gemaakt omdat ze maar bleef ratelen. Na 20 minuten kon ik het gesprek eindelijk afronden.
Mijn pech was dat met die call ik net werd afgeluisterd door de manager daar, ik moest mij dus op zijn kantoor melden en die vertelde mij doodleuk dat ik mijn spullen moest pakken en vertrekken. Stond ik daar dus met mijn spullen op straat midden in Antwerpen met nog geen 20 gulden op zak en geen vervoer naar huis.
Midden in Antwerpen....

België heeft dan toch nadelen tov Nederland
pi_216985316
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2025 12:59 schreef Wantie het volgende:

[..]
Midden in Antwerpen....

België heeft dan toch nadelen tov Nederland
De bureaucratie in België en de wegen vooral. Op andere gebieden is België wel beter dan Nederland. Vooral qua wonen ben je beter af in België dan in Nederland.
pi_216985327
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2025 12:57 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat is tegenwoordig ook aan banden gelegd.
De opdrachtgever kan de opdracht intrekken, maar als je al gedurende een bepaalde periode voor het uitzendbureau hebt gewerkt kan die je niet zomaar van het een op het andere moment op straat zetten.
Ik betwijfel het, het gaat niet zo goed bij ons en ik heb de nodige mensen al zien vertrekken.
pi_216985345
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2025 11:20 schreef Nober het volgende:
ActBlue?! Benieuwd wat voor extreemlinkse georchestreerde fophef groeperingen er nog meer zijn
[..]
[ x ]
Je citeert een dubieus politiek persoon: Elon Musk.
Overigens adviseer ik Tesla-autobezitters een andere elektrische auto te nemen.
En mensen die X-account hebben kunnen zich verzetten tegen die uitbuiter Musk, door niet meer te posten op X.
Ga schrijven en meelezen op BlueSky: https://bsky.app/
pi_216985384
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 13:03 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik betwijfel het, het gaat niet zo goed bij ons en ik heb de nodige mensen al zien vertrekken.
Dan moet je werkgever beter met zijn personeel leren omgaan.
pi_216985446
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2025 13:12 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dan moet je werkgever beter met zijn personeel leren omgaan.
Waarom? Dit is uiteindelijk veel goedkoper. Dit is het soort samenleving waar we voor hebben gestemd met oneindige concurrentie vanuit het buitenland.
Waarom zou je niet gewoon Polen en laaggeschoolde Nederlanders rouleren? Als het tegenvalt of de werknemers staan je niet aan kun je ze zonder blikken of blozen buiten flikkeren.
pi_216985479
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 13:19 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Waarom? Dit is uiteindelijk veel goedkoper. Dit is het soort samenleving waar we voor hebben gestemd met oneindige concurrentie vanuit het buitenland.
Waarom zou je niet gewoon Polen en laaggeschoolde Nederlanders rouleren? Als het tegenvalt of de werknemers staan je niet aan kun je ze zonder blikken of blozen buiten flikkeren.
Jouw woorden:
het gaat niet zo goed bij ons..
pi_216985483
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 13:19 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Nou sorry hoor, hier nog een ongeschoolde maar ik kan me totaal niet verplaatsen in wat je schrijft.
Zeker 20 jaar geleden was het voor ongeschoolden helemaal niet slecht want je kon niet zomaar weggestuurd worden.
Ja van werk via een uitzendbureau maar dat weet je vooraf al als je daar aan begint.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_216985491
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2025 13:22 schreef Wantie het volgende:

[..]
Jouw woorden:
het gaat niet zo goed bij ons..
En daarom flikkeren ze nu mensen buiten.
pi_216985504
quote:
7s.gif Op zondag 9 maart 2025 13:23 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Nou sorry hoor, hier nog een ongeschoolde maar ik kan me totaal niet verplaatsen in wat je schrijft.
Zeker 20 jaar geleden was het voor ongeschoolden helemaal niet slecht want je kon niet zomaar weggestuurd worden.
Ja van werk via een uitzendbureau maar dat weet je vooraf al als je daar aan begint.
Waar kun je als ongeschoolde nog een vast contract afdwingen? Dat is toch behoorlijk lastig hoor.
Dit is precies waar Roemer het toen over had met de SP, door deze retoriek waren ze bijna de grootste partij geworden in Nederland.
pi_216985576
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 13:25 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Waar kun je als ongeschoolde nog een vast contract afdwingen? Dat is toch behoorlijk lastig hoor.
Dit is precies waar Roemer het toen over had met de SP, door deze retoriek waren ze bijna de grootste partij geworden in Nederland.
Afvalverwerking, container reparatie, wegwerkzaamheden, bouw, heel veel maar je moet natuurlijk wel kunnen aanpakken.
Van daaruit komen de kansen vanzelf met interne opleidingen.
Zo heb ik voor zowel de kraan als shovel als heftruck het bewijs kunnen halen na enkele weken theorie en praktijk, een jaar naar school voor een las diploma, een jaar naar school voor elektra voor het oplossen van storingen en keuren van elektrisch materieel.
Als je waardevol bent voor een bedrijf vanwege je inzet komt de rest vanzelf.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_216985624
quote:
7s.gif Op zondag 9 maart 2025 13:32 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Afvalverwerking, container reparatie, wegwerkzaamheden, bouw, heel veel maar je moet natuurlijk wel kunnen aanpakken.
Zo heb ik voor zowel de kraan als shovel als heftruck het bewijs kunnen halen na enkele weken theorie en praktijk, een jaar naar school voor een las diploma, een jaar naar school voor elektra voor het oplossen van storingen en keuren van elektrisch materieel.
Begrijp mij niet verkeerd, zo ben ik ook aan mijn certificaten gekomen maar het is een traject van vallen en opstaan.
Het geen wat ik beschreef heb ik zelf allemaal mee mogen maken en ik zie het nog steeds gebeuren.
Ik heb gewoon nog jeugdvrienden die vanaf hun 18e tot nu nog steeds nergens op contract zijn gezet ondanks hun inzet. Sinds er een blik met Polen is open getrokken is het ontzettend moeilijk geworden voor die mensen om dit soort kansen af te dwingen.
pi_216985911
quote:
7s.gif Op zondag 9 maart 2025 13:32 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Dat inderdaad.
pi_216985913
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 13:37 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Begrijp mij niet verkeerd, zo ben ik ook aan mijn certificaten gekomen maar het is een traject van vallen en opstaan.
Het geen wat ik beschreef heb ik zelf allemaal mee mogen maken en ik zie het nog steeds gebeuren.
Ik heb gewoon nog jeugdvrienden die vanaf hun 18e tot nu nog steeds nergens op contract zijn gezet ondanks hun inzet. Sinds er een blik met Polen is open getrokken is het ontzettend moeilijk geworden voor die mensen om dit soort kansen af te dwingen.
Ik vind jou situatie helemaal niet stroken wat jij tot nu toe allemaal over de VS hebt gepost hier.

Dus omdat jij geen vast contract kan krijgen moet iedereen ook zomaar ontslagen kunnen worden?
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
pi_216985926
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 13:23 schreef Chivaz het volgende:

[..]
En daarom flikkeren ze nu mensen buiten.
Maar dat is een heel andere situatie.

Anyway, dit gaat teveel off topic.
pi_216985997
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 14:00 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
Ik vind jou situatie helemaal niet stroken wat jij tot nu toe allemaal over de VS hebt gepost hier.

Dus omdat jij geen vast contract kan krijgen moet iedereen ook zomaar ontslagen kunnen worden?
Wie zegt dat ik geen vast contract kan krijgen?
Ik heb het juist over de situatie nu waar het voor veel mensen lastig is om een vast contract te bemachtigen.
En die discussie kwam weer voort uit het feit dat ontslagen worden voor pietluttige dingen ook regelmatig voorkomt in Nederland, ik heb er helaas ervaring mee.
Ik vermoed dat de meerderheid van die ambtenaren wel geschoold zijn dus moet het toch geen probleem voor ze zijn om een baan te vinden.
Hun vijver is immers veel groter om uit te vissen dan van de ongeschoolde arbeider waar doorgaans weinig tot geen sympathie voor is.

Maar al dit alles doet er eigenlijk niet eens toe, het gaat erom of deze mensen wel nodig zijn voor het goed functioneren van de overheid.
Trump en Musk zijn van mening dat het niet zo is en dan staat je baan gewoon op de tocht.
Het is vervelend voor ze, maar dit is waar voor is gestemd.
  zondag 9 maart 2025 @ 14:10:42 #255
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_216986026
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 14:07 schreef Chivaz het volgende:
Ik vind dat zo'n dooddoener he, en ook nog niet eens waar.
75 miljoen mensen even wegzetten die daar NIET voor gestemd hebben.

Het kritiekloos accepteren en verdedigen van zulke acties vind ik ook wat van. Volgens mij is er genoeg gezegd over waarom bijvoorbeeld het cancellen van USAID geen goed idee is, maar goed. Trump en Musk vinden het dus is het all good?
Where law ends, tyrrany begins.
  zondag 9 maart 2025 @ 14:12:28 #256
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216986042
quote:

[..]
Ik heb het juist over de situatie nu waar het voor veel mensen lastig is om een vast contract te bemachtigen.
En die discussie kwam weer voort uit het feit dat ontslagen worden voor pietluttige dingen ook regelmatig voorkomt in Nederland, ik heb er helaas ervaring mee.
Ik vermoed dat de meerderheid van die ambtenaren wel geschoold zijn dus moet het toch geen probleem voor ze zijn om een baan te vinden.
Hun vijver is immers veel groter om uit te vissen dan van de ongeschoolde arbeider waar doorgaans weinig tot geen sympathie voor is.

Maar al dit alles doet er eigenlijk niet eens toe, het gaat erom of deze mensen wel nodig zijn voor het goed functioneren van de overheid.
Trump en Musk zijn van mening dat het niet zo is en dan staat je baan gewoon op de tocht.
Ah, en de VS wil de bureaucratie van de grootste economie ter wereld laten runnen door een paar aapjes?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_216986108
quote:

[..]

Dit is helemaal niet waarvoor er gestemd is

Er zijn heleboel ambtenaren republikein. Die zien deze acties van trump en musk als een totale verrassing. Dit hadden ze helemaal niet zien aankomen

ik heb daar heel veel instagram filmpjes over gezien de laatste maand.

Het is een walgelijk actie van trump en musk die als een soort alleenheerser de overheid wil sturen om er ook nog is eigenbelang bij te hebben om wetten door te kunnen voeren en om geen tegenwerking te krijgen.

quote:
Twee miljoen ambtenaren in VS krijgen in mailtje ontslagpremie aangeboden
Door RTL Nieuws·29 januari 2025·Aangepast: 29 januari 2025
© ANP / ImagoTwee miljoen ambtenaren in VS krijgen in mailtje ontslagpremie aangeboden
RTL Nieuws

Vrijwel alle rijksambtenaren in de Verenigde Staten hebben vandaag een mailtje gekregen met het aanbod om op te stappen. Wie wil vertrekken, hoeft alleen maar 'ontslag' terug te mailen en krijgt nog tot september betaald. "Rechtse Amerikanen hebben het gevoel dat de overheid te machtig is geworden en dat Trump eindelijk de bezem er eens doorhaalt", zegt correspondent Erik Mouthaan.

Het mailtje met de ontslagpremie kwam van het nieuwe e-mailadres hr@opm.gov. Dat e-mailadres heeft de regering-Trump pas aangemaakt en kan worden gebruikt om in één keer een mail naar alle ambtenaren te sturen.

Elon Musk, die door Trump is aangesteld om de overheid efficiënter te maken, deed iets vergelijkbaars toen hij 2022 Twitter kocht. Hij liet personeel van het platform toen weten dat ze weer op kantoor moesten komen werken, wie dat niet wilde kon vertrekken.

'Op een kruispunt'
De onderwerpregel van het mailtje van het Witte Huis is, vrij vertaald: 'op een kruispunt', alsof mensen op het punt staan een beslissende keuze te nemen. Wie de ontslagpremie wil, heeft nog ruim een week om te reageren.

Volgens The Washington Post en NBC News hebben zo'n twee miljoen ambtenaren het mailtje gekregen. Reuters meldt dat er in totaal in de Verenigde Staten zo'n 2,3 miljoen rijksambtenaren zijn.

Alleen wie bijvoorbeeld bij de immigratiedienst, het leger of de postbezorging werkt, zou het aanbod niet hebben gekregen.

Reactie op Trump? Denemarken steekt 2 miljard in beveiliging Groenland
Lees ook
Reactie op Trump? Denemarken steekt 2 miljard in beveiliging Groenland
In het mailtje – en op een speciale website – legt het Witte Huis uit dat medewerkers die niet vertrekken, niet gegarandeerd kan worden dat hun baan precies hetzelfde blijft. Zo heeft Trump al gezegd dat ook hij wil dat alle ambtenaren weer op kantoor komen werken, hij hekelt thuiswerken.

Ambtenaren reageren volgens CNN wisselend: ze zijn 'verbijsterd, boos, onthutst en een beetje bang' door het nieuws. De maximale ontslagpremie in de VS is volgens verschillende media maximaal 25.000 dollar (bijna 24.000 euro).

De regering gaat er volgens NBC News vanuit dat zo'n 5 tot 10 procent van de ambtenaren van het aanbod gebruikmaakt. Dat zou moeten leiden tot een besparing van ongeveer 100 miljard dollar.

'Diep wantrouwen'
Correspondent Erik Mouthaan zegt dat het niet alléén om kostenbesparingen gaat. "Trump heeft persoonlijk diep wantrouwen tegen ambtenaren omdat hij het gevoel heeft dat ze hem tegenwerkten in zijn eerste termijn", legt hij uit.
Ook waren er ambtenaren bij Justitie die hem onderzochten op strafbaar gedrag. Een deel van hen werd gisteren al ontslagen.

"De Republikeinse partij is tegen ambtenaren omdat ze de overheid zien als een kwaad", zegt Mouthaan. "Hoe minder ambtenaren, hoe minder toezicht ook op het bedrijfsleven. Regulering wordt door veel conservatieve Amerikanen gezien als het verhinderen van de groei van de economie."

Er wordt wisselend op het plan gereageerd. Zo zeggen Democraten dat dit een poging is om massaal af te komen van ambtenaren die tientallen jaren ervaring hebben. "Zij kunnen dan vervangen worden door Trump-aanhangers die hem geen strobreed in de weg zullen leggen als hij maatregelen voorstelt die tegen de grondwet ingaan", zegt Mouthaan.
  zondag 9 maart 2025 @ 14:35:44 #258
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216986310
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 12:02 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Gepardonneerd, niet vrijgesproken. Waarom vind jij het terecht dat veroordeelde criminelen vrijgelaten worden?
Omdat het simpelweg niet 'beyond any reasonable doubt' is aangetoond dat Floyd om het leven is gekomen dóór deze agent, laat staan met intentie en op basis van racistische motieven. Toch is deze zaak een toonbeeld geworden van het zogenaamde racistische politiegeweld dat er tegen zwarte Amerikanen zou zijn.
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 12:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Dat is toch niet bijster ingewikkeld. Het doden van een Afro-Amerikaan met een drugsprobleem beschouwt @:HowardRoark duidelijk niet als een probleem. Sterker, hij zal het waarschijnlijk toejuichen.
Zulke bizarre aantijgingen mag je wel wat beter onderbouwen.
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 12:10 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Oja, hij ging toch al dood, dan is iemand de dood in wurgen op eens prima. Je bent echt heel erg ver heen als je dit nu gaat verdedigen. Is het echt zo lastig om de wereld niet zo zwart-wit te zien?

Je hebt een hekel aan BLM. Dat mag, je bent niet de enige, want ik vind het ook een kansloze beweging. Je hebt een enorme adoratie voor alles wat Trump doet. Dat is heel raar, want een president dient zijn stemmers te vertegenwoordigen en niet andersom. Je moet voor jezelf denken. Maar goed, van Trump moet je alles wat de linkerkant goed vindt afkeuren, waaronder het al dan niet politieke proces van George Floyd. Zal wel. Maar dan nog betekent dat niet dat je die agent maar een held of wat dan ook moet vinden, of dat ie niets fout heeft gedaan. Kom op zeg, dat slaat echt helemaal nergens op.
Daar gaat het ook niet om. Die agent is verre van een held. Maar binnen de rechtspraak in de VS dient er overduidelijk bewijs te zijn voor een conclusie en hier was uiteraard sprake van mob rule waarbij ook sprake was van onnodige druk en intimidatie jegens rechters en juryleden.

De realiteit is dat het hier om een drugsverslaafde man ging met een onderliggende hartaandoening en genoeg fentanyl in zijn systeem om een gemiddeld mens compleet plat te leggen. Deze rechtszaak is overduidelijk beïnvloedt door de massahysterie die er toen in het land (en zelfs ver hier buiten de VS was).
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 12:05 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Ach, dat soort percentages zie je ook bij steun aan Oekraïne, maar dan is het geen enkel probleem als de partij tegen de wensen van de burger in de steun stopt.
Tja, was dat maar zo:
quote:
A US poll taken before the diplomatic meltdown in the Oval Office on Friday between Donald Trump and his Ukrainian counterpart, Volodymyr Zelenskyy, found that only 4% of surveyed Americans are backing Russia after its 2022 invasion of Ukraine – but a large minority of 44% said they do not support the invaded country either.

The CBS News/YouGov poll, conducted over three days beginning on 26 February, also found that a relatively slim majority – 52% – said they “personally support” Ukraine.

Bron
Die steun voor Oekraïne, laat staan als het gaat om draagvlak voor meer militaire en financiële steun is niet 80/20.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_216986475
Floyd is vermoord. Er waren videobeelden van die moord.
Was het uit racisme? Dat valt uiteraard niet aan te tonen.... Het was wel moord en niet toevallig dat het weer een zwarte arrestant was. Dat heet etnisch profileren..
Remember Rodney King ? Daar waren ook beelden van meerdere agenten die de man mishandelden.
De agenten werden vrijgesproken of niet vervolgd. Dat veroorzaakte rellen: 63 doden.
Was het racisme van de agenten of van justitie en jury ? Valt niet te bewijzen.
pi_216986488
Misschien dat Howard weer ergens anders rond kan huilen over vermeend antisemitisme door palestijnen, of zo.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_216986717
Omg. Ik wil niemand op ideeën brengen, maar ik kom net op bol.com de MAGA pet tegen :')
pi_216986745
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 14:54 schreef OMG het volgende:
Misschien dat Howard weer ergens anders rond kan huilen over vermeend antisemitisme door palestijnen, of zo.
:D
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_216986773
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 15:09 schreef Sunshine1982 het volgende:
Omg. Ik wil niemand op ideeën brengen, maar ik kom net op bol.com de MAGA pet tegen :')
Made in China?
  zondag 9 maart 2025 @ 15:26:44 #264
147661 Aikara
Shut the fuck up Donny
pi_216986906
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 15:13 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Made in China?
Nee, Rusland
pi_216986910
quote:
14s.gif Op zondag 9 maart 2025 14:35 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Omdat het simpelweg niet 'beyond any reasonable doubt' is aangetoond dat Floyd om het leven is gekomen dóór deze agent
Toch vinden lagere en hogere rechtbank dat er wel degelijk sprake is van voldoende bewijs om hem voor moord te veroordelen.

Nu snap ik dat jij het beter weet dan een groepje (links-activistische!!) rechters, maar zou je bovenstaande toch iets uitgebreider kunnen uitleggen voor de minder begaafden onder ons?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  zondag 9 maart 2025 @ 15:44:03 #266
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216987058
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 15:26 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Toch vinden lagere en hogere rechtbank dat er wel degelijk sprake is van voldoende bewijs om hem voor moord te veroordelen.

Nu snap ik dat jij het beter weet dan een groepje (links-activistische!!) rechters, maar zou je bovenstaande toch iets uitgebreider kunnen uitleggen voor de minder begaafden onder ons?
Tja, het zou niet de eerste keer zijn mensen ondanks dat worden gepardonneerd.

Daarnaast was hier natuurlijk vooral de jury, bestaande uit burgers, van invloed. Het tevens ook een hele controversiële zaak, want we weten allemaal nog wel dat deze situatie aanleiding gaf voor wereldwijde demonstraties en heftige rellen in de VS, die tientallen mensen het leven heeft gekost en voor 2 miljard aan schade wist te veroorzaken.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 9 maart 2025 @ 15:50:10 #267
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_216987131
De overheid eens goed opschudden is weinig mis mee en is geen verrassing als onderdeel van het beleid van Trump. Dat daar ontslagen bij vallen, ook geen enkel probleem, dat hoort erbij. Overheden kunnen over het algemeen best wat efficiencyslagen gebruiken af en toe.

Het probleem is dat dit niet over opschudden en efficiency gaat, maar over structureel afbreken van onderdelen die de bevolking beschermen tegen de willekeur van de oligarchen. Gezondheidszorg, gezond voedsel, bescherming tegen malafide werkgevers, een sociaal vangnet, gezonde natuur het wordt allemaal opgeofferd ter meerdere eer en glorie van de oligarchen. Roofbouw, uitbuiting, onderdrukking en afbreken van de controlerende en corrigerende macht van de overheid, dat is wat er nu plaatsvindt. En nee, vriend Trump heeft voorafgaand aan de verkiezingen duidelijk aangegeven geen idee te hebben wat project 2025 precies betekende, er geen onderdeel van te zijn, dat blijkt nu anders. Dat noemen we liegen en bedriegen.

Wat De Donald allemaal binnenlands uitvreet zal me verder een zorg zijn. Dom rechtse kiezers die zichzelf verneuken, tja what else is new? Wat hij internationaal uitvreet, wat hij betekent voor klimaat en milieu, voor de internationale rechtstaat, het legitimeren van dictators, de schade die hij aanricht in de wereld waar honderden miljoenen mensen last van gaan krijgen, dat is onverteerbaar. Daarvoor verdient hij en de kliek om hem heen het schavot.
  zondag 9 maart 2025 @ 15:56:43 #268
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_216987209
quote:
14s.gif Op zondag 9 maart 2025 15:44 schreef HowardRoark het volgende:

Daarnaast was hier natuurlijk vooral de jury, bestaande uit burgers, van invloed.
Dat is bij vrijwel elke rechtszaak in de VS het geval. Dus als dit je argument is dan kan de president iedereen die door juryrechtspraak word veroordeeld wel een pardon geven, of is dat dan weer niet de bedoeling?
pi_216987379
quote:
14s.gif Op zondag 9 maart 2025 15:44 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, het zou niet de eerste keer zijn mensen ondanks dat worden gepardonneerd.
Ongetwijfeld, maar ik dacht dat jij er niet van was om veroordeelde criminelen weer op vrije voeten te laten.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  zondag 9 maart 2025 @ 16:23:47 #270
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216987604
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 15:56 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Dat is bij vrijwel elke rechtszaak in de VS het geval. Dus als dit je argument is dan kan de president iedereen die door juryrechtspraak word veroordeeld wel een pardon geven, of is dat dan weer niet de bedoeling?

De Amerikaanse president heeft inderdaad die macht zoals we weten. Maar wat deze zaak natuurlijk uitzonderlijk maakt was de enorme media aandacht. Niet voor niets waren ook twee juryleden weggestuurd nadat zij aangaven niet meer onpartijdig te kunnen zijn (bron). Want dat betreft ben ik ook geen voorstander van deze zeggenschap die aan burgers wordt gegeven, maar dit is nu eenmaal hoe het Amerikaanse systeem werkt.
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 16:10 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Ongetwijfeld, maar ik dacht dat jij er niet van was om veroordeelde criminelen weer op vrije voeten te laten.
Als die veroordeling niet volledig terecht is natuurlijk wel. Dat geldt voor alle rechtzaken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')