Hij dwingt Poetin tot helemaal niets. Sancties zijn prima, maar het is vooral een uitgeput middel. De VS en de EU hebben inmiddels al duizenden sancties opgelegd aan Rusland en het Kremlin. Dat is een goede zaak, want het raakt de Russen wel. Maar mogelijke aanvullende sancties (met de nadruk op mogelijk) zullen het verschil niet maken. Er valt op dat vlak ook weinig meer te halen.quote:Op zondag 9 maart 2025 11:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hij dwingt Oek om haar opstelling te veranderen, hij dwingt ook de EU.
En inmiddels dwingt hij ook Poetin.
https://www.nu.nl/economi(...)ord-te-forceren.html
Ik vind het een goede ontwikkeling.
Gepardonneerd, niet vrijgesproken. Waarom vind jij het terecht dat veroordeelde criminelen vrijgelaten worden?quote:Op zondag 9 maart 2025 11:43 schreef HowardRoark het volgende:
Over BLM gesproken, kans is groot dat die agent (van de situatie met George Floyd) gaat worden vrijgesproken. Wat natuurlijk volledig terecht zou zijn.
Dan zullen de democraten toch met een fatsoenlijk alternatief moeten komen.quote:Op zondag 9 maart 2025 11:58 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
stemmen is een keuze als je 4 jaar met deze rotzooi mee wil doen.....
Bij de volgende verkiezingen is het wel klaar met de republikeinen, dan zal alles weer teruggedraaid worden.
Er is nog helemaal niets wat er feitelijk op wijst dat het de goede kant op gaatquote:Op zondag 9 maart 2025 12:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hij dwingt Poetin tot helemaal niets. Sancties zijn prima, maar het is vooral een uitgeput middel. De VS en de EU hebben inmiddels al duizenden sancties opgelegd aan Rusland en het Kremlin. Dat is een goede zaak, want het raakt de Russen wel. Maar mogelijke aanvullende sancties (met de nadruk op mogelijk) zullen het verschil niet maken. Er valt op dat vlak ook weinig meer te halen.
Wat betreft de EU ben ik het met je eens. Europa wordt wakker: eurobonds, meer samenwerking op het gebied van Defensie, mega-investeringen. Het gaat de goede kant op. Eindelijk.
Ach, dat soort percentages zie je ook bij steun aan Oekraïne, maar dan is het geen enkel probleem als de partij tegen de wensen van de burger in de steun stopt.quote:Op zondag 9 maart 2025 12:04 schreef Chivaz het volgende:
Heel de partij stemde tegen ondanks het feit dat 80% vind dat mannen geweerd moeten worden uit de vrouwensport.
Oekraïne is ook extra kwetsbaar doordat de Amerikanen geen inlichtingen meer verschaffen, zo begreep ik. En met het stopzetten van Patriot-steun komt het noodlot natuurlijk met de dag dichterbij. Sowieso bizar dat de VS hiertoe besluit. Het gaat hier om defensieve wapens, louter bedoeld om burgers te beschermen tegen luchtaanvallen. Waarom zou je de levering daarvan staken?quote:Op zondag 9 maart 2025 11:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk niet hoe het werkt.
De VS heeft vijf dagen geleden aangekondigd de militaire hulp richting Oekraïne te pauzeren. Dit wil niet zeggen dat meteen alle geleverde voorraden op zijn. Sterker nog, Oekraïne heeft voorlopig nog wel de nodige afweer in huis zo concludeerde ook meerdere media afgelopen week, zie bijvoorbeeld dit artikel van de NOS:
[..]
Je kunt dus niet stelen dat omdat er nu slachtoffers vallen door Russische aanvallen, dit komt omdat de VS de militaire steun heeft gepauzeerd. Wél kan dit op de lange termijn een groot probleem vormen en daarom is het natuurlijk ook geen handige gezet geweest. De regering-Trump wil Oekraïne op die manier richting de onderhandelingstafel dwingen, maar dit is naar mijn mening niet de manier.
Wat een cynisme rondom die sacties. Kan geen krant openslaan of met ronkende woorden wordt aangekondigd dat het nieuwe pakket er toe zal leiden dat de economie van Rusland totaal door het putje zal gaan. Heb jou daar nooit iets kritisch over horen plaatsen. En als Trump hetzelfde doet -toegegeven sancties werken slechts deels- dan ben je cynisch.quote:Op zondag 9 maart 2025 12:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hij dwingt Poetin tot helemaal niets. Sancties zijn prima, maar het is vooral een uitgeput middel. De VS en de EU hebben inmiddels al duizenden sancties opgelegd aan Rusland en het Kremlin. Dat is een goede zaak, want het raakt de Russen wel. Maar mogelijke aanvullende sancties (met de nadruk op mogelijk) zullen het verschil niet maken. Er valt op dat vlak ook weinig meer te halen.
Wat betreft de EU ben ik het met je eens. Europa wordt wakker: eurobonds, meer samenwerking op het gebied van Defensie, mega-investeringen. Het gaat de goede kant op. Eindelijk.
Je bedoelt dat omgebouwde mannen tot vrouwen geweerd gaan worden bij vrouwen sportenquote:Op zondag 9 maart 2025 12:04 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dan zullen de democraten toch met een fatsoenlijk alternatief moeten komen.
Vooralsnog hebben ze het niet helemaal begrepen. Laatst nog een stemming in het huis om mannen te weren uit vrouwensporten.
Heel de partij stemde tegen ondanks het feit dat 80% vind dat mannen geweerd moeten worden uit de vrouwensport.
Dat is toch niet bijster ingewikkeld. Het doden van een Afro-Amerikaan met een drugsprobleem beschouwt @HowardRoark duidelijk niet als een probleem. Sterker, hij zal het waarschijnlijk toejuichen.quote:Op zondag 9 maart 2025 12:02 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Gepardonneerd, niet vrijgesproken. Waarom vind jij het terecht dat veroordeelde criminelen vrijgelaten worden?
Ongeacht of dit waar is of niet, mensen geven meer om de sociale problemen thuis dan een oorlog aan de andere kant van de oceaan.quote:Op zondag 9 maart 2025 12:05 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ach, dat soort percentages zie je ook bij steun aan Oekraïne, maar dan is het geen enkel probleem als de partij tegen de wensen van de burger in de steun stopt.
Oja, hij ging toch al dood, dan is iemand de dood in wurgen op eens prima. Je bent echt heel erg ver heen als je dit nu gaat verdedigen. Is het echt zo lastig om de wereld niet zo zwart-wit te zien?quote:Op zondag 9 maart 2025 12:01 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het is wel duidelijk dat de knie Floyd niet heeft gedood. Hij had last van een overdosis en had blijkbaar al hartproblemen. Trial by media is wel echt een dingetje in de VS en vooral in die periode leek het wel dat een groot deel van de bevolking, media en politici collectief hun verstand hadden verloren.
Een pardon is inderdaad op zijn plaats maar politiek gezien wellicht niet handig.
Als hij het doet kan hij het beter nu doen zodat het over een maand of 2 weer uit de media is.
Je hebt altijd spijtoptanten, ik zou mij niet blind staren op berichten van een paar mensen die dankzij DOGE hun baan zijn kwijtgeraakt.quote:Op zondag 9 maart 2025 12:07 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Je bedoelt dat omgebouwde mannen tot vrouwen geweerd gaan worden bij vrouwen sporten
dat lijkt me me niet meer dan logische
Fatsoenlijk alternatief????? alles wat trump en musk nu doen heeft niets met fatsoenlijkheid te maken
mensen die op trump gestemd hebben voelen zich heel erg genaaid, een hoop van de trump stemmers is de afgelopen tijd hun baan kwijtgeraakt.
de verkiezingen over 4 jaar zal helemaal niet zo moeilijk zijn
Heb jij mij dan juichend door de straten zien rennen toen Biden en de EU nieuwe sancties aankondigden?quote:Op zondag 9 maart 2025 12:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat een cynisme rondom die sacties. Kan geen krant openslaan of met ronkende woorden wordt aangekondigd dat het nieuwe pakket er toe zal leiden dat de Economie van Rusland totaal door het putje zal gaan. Heb jou daar nooit iets kritisch over horen plaatsen. En als Trump hetzelfde doet -toegegeven sancties werken slechts deels- dan ben je cynisch.
Ik denk van nietquote:Op zondag 9 maart 2025 12:10 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je hebt altijd spijtoptanten, ik zou mij niet blind staren op berichten van een paar mensen die dankzij DOGE hun baan zijn kwijtgeraakt.
Ik geloof nog steeds dat veruit de meeste Amerikanen ontzettend blij zij dat er een organisatie is die een poging maakt om de overheid te stroomlijnen.
Dus daarom reken ik erop dat er onder de oppervlakte wel degelijk diplomatie is tussen USA en Rusland. Feit is wel dat als je Poetin openbaar vernedert of uitdaagt dat de kansen op een deal niet verbetert. We weten allemaal dat Poetin goed gaat op ijdelheid en weinig incasseringsvermogen heeft.quote:Op zondag 9 maart 2025 12:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Heb jij mij dan juichend door de straten zien rennen toen Biden en de EU nieuwe sancties aankondigden?
Het is een optelsom. Trump 'dreigt' met nieuwe sancties. Leuk, maar dreigen is iets anders dan daadwerkelijk opleggen. Verder weten we inmiddels dat sancties niet het verschil maken.
Daar komt bij die mogelijke sancties verbleken bij de manier hoe Trump zich opstelt richting Oekraïne: het stopzetten van wapensteun, stellen dat Oekraine de oorlog zelf is begonnen, weigeren Rusland de agressor te noemen (en zich bij de VN te scharen naast Noord-Korea en Rusland).
Dus vergeef mij als ik onder de indruk ben van een tweetje over sancties.
Er was geen schade aan zijn luchtpijp, van wurgen is dan ook geen sprake. Ik durf met redelijke zekerheid te zeggen dat zonder de gigantische aandacht van de media Chauvin vrij werd gesproken.quote:Op zondag 9 maart 2025 12:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Oja, hij ging toch al dood, dan is iemand de dood in wurgen op eens prima. Je bent echt heel erg ver heen als je dit nu gaat verdedigen. Is het echt zo lastig om de wereld niet zo zwart-wit te zien?
Je hebt een hekel aan BLM. Dat mag, je bent niet de enige, want ik vind het ook een kansloze beweging. Je hebt een enorme adoratie voor alles wat Trump doet. Dat is heel raar, want een president dient zijn stemmers te vertegenwoordigen en niet andersom. Je moet voor jezelf denken. Maar goed, van Trump moet je alles wat de linkerkant goed vindt afkeuren, waaronder het al dan niet politieke proces van George Floyd. Zal wel. Maar dan nog betekent dat niet dat je die agent maar een held of wat dan ook moet vinden, of dat ie niets fout heeft gedaan. Kom op zeg, dat slaat echt helemaal nergens op.
Is dat dan zoveel gevraagd? Als een werkgever jou dit vraagt heb je dan moeite om de vraag te beantwoorden?quote:Op zondag 9 maart 2025 12:15 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Ik denk van niet
Welke overheidsmedewerker in de VS zal blij zijn geweest dat hij per mail moest beantwoorden wat hij de afgelopen weken heeft uitgevoerd
heb jij wel enige realiteitszin vraag ik me af
De vraag werd alleen maar gesteld om mensen te kunnen ontslaan die dan zogenaamd te weinig zouden uitvoeren.....quote:Op zondag 9 maart 2025 12:19 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Is dat dan zoveel gevraagd? Als een werkgever jou dit vraagt heb je dan moeite om de vraag te beantwoorden?
Het interesseert me echt geen ene flikker wat de details zijn. Je knie op iemands nek drukken, iemand die al uitgeschakeld is nota bene, is buiten elke proportie. En er is gewoon een enorme kans dat ie zonder het ingrijpen van deze moordenaar nog rond had gelopen.quote:Op zondag 9 maart 2025 12:17 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Er was geen schade aan zijn luchtpijp, van wurgen is dan ook geen sprake. Ik durf met redelijke zekerheid te zeggen dat zonder de gigantische aandacht van de media Chauvin vrij werd gesproken.
Het enige wat je Chauvin kan kwalijk nemen is het feit dat hij de klachten van Floyd niet serieus nam. Dat verdient natuurlijk wel een straf maar niet het geen waar hij nu voor zit.
Standaard politieprocedure daar, hier doet men het ook hoor een knie tussen je schouderbladen ik heb er helaas ervaring mee.quote:Op zondag 9 maart 2025 12:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het interesseert me echt geen ene flikker wat de details zijn. Je knie op iemands nek drukken, iemand die al uitgeschakeld is nota bene, is buiten elke proportie. En er is gewoon een enorme kans dat ie zonder het ingrijpen van deze moordenaar nog rond had gelopen.
Wat denk je hier nog mee te winnen, het goedpraten van moord?
Mee eens. Helaas komen veel mensen er nu pas achter dat Trump ze al die tijd heeft voorgelogen. Dus dan zal het voorkomen dat Trump de VS vernietigt op een andere manier moeten.quote:
Als je sowieso van plan bent om die mensen te ontslaan, waarom dan het mailtje?quote:Op zondag 9 maart 2025 12:22 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
De vraag werd alleen maar gesteld om mensen te kunnen ontslaan die dan zogenaamd te weinig zouden uitvoeren.....
Je denkt toch niet dat ze die miljoenen mailtjes allemaal zouden gaan lezen he.....
het is niets anders dan een vuil spelletje om mensen te kunnen ontslaan
Nee, dat is Trump. Poetin is alleen gevoelig voor macht en kracht. Hem vlijen of pleasen zal er niet toe leiden dat hij bereid is tot het doen van concessies. De reden dat hij de strijd in Oekraine momenteel opvoert is mede omdat hij zich gesterkt voelt door de boterzachte aanpak van de Amerikanen.quote:Op zondag 9 maart 2025 12:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dus daarom reken ik erop dat er onder de oppervlakte wel degelijk diplomatie is tussen USA en Rusland. Feit is wel dat als je Poetin openbaar vernedert of uitdaagt dat de kansen op een deal niet verbetert. We weten allemaal dat Poetin goed gaat op ijdelheid en weinig incasseringsvermogen heeft.
quote:Daar komt bij die mogelijke sancties verbleken bij de manier hoe Trump zich opstelt richting Oekraïne: het stopzetten van wapensteun, stellen dat Oekraine de oorlog zelf is begonnen, weigeren Rusland de agressor te noemen (en zich bij de VN te scharen naast Noord-Korea en Rusland).
Om een "onderbouwing" te kunnen hebben?quote:Op zondag 9 maart 2025 12:26 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Als je sowieso van plan bent om die mensen te ontslaan, waarom dan het mailtje?
Dus? Dan is het goed om iemand de dood in te jagen?quote:Op zondag 9 maart 2025 12:25 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Standaard politieprocedure daar, hier doet men het ook hoor een knie tussen je schouderbladen ik heb er helaas ervaring mee.
Je kan een ieder die geen goede reden heeft om een mailtje terug te sturen idd ontslaan.quote:Op zondag 9 maart 2025 12:28 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Om een "onderbouwing" te kunnen hebben?
je kan natuurlijk van alles in dat mailtje invullen om aantoonbaar te maken dat je heel veel doet, maar daar ging het natuurlijk niet om.....
Je snapt toch wel dat je op deze manier mensen niet van hun inkomen af kunt halen....quote:Op zondag 9 maart 2025 12:30 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je kan een ieder die geen goede reden heeft om een mailtje terug te sturen idd ontslaan.
Ik zie persoonlijk het probleem niet zo, mensen werden in de VS ontslagen vanwege hun vaccinatiestatus maar nu er word gekeken naar hun productiviteit is Leiden in last.
Wat begrijp je niet aan procedure? Echt het enige wat je Chauvin kwalijk kan nemen is dat hij Floyd zijn klachten niet serieus nam.quote:Op zondag 9 maart 2025 12:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dus? Dan is het goed om iemand de dood in te jagen?
Terugblikken op één week slaat nergens op. De ene week heb je het drukker dan de andere. Daarom werken de meeste werkgevers met periodieke beoordelingen, waarbij wordt gekeken naar het functioneren over een langere periode. Ik neem aan dat de Amerikaanse overheid dat ook doet.quote:Op zondag 9 maart 2025 12:30 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je kan een ieder die geen goede reden heeft om een mailtje terug te sturen idd ontslaan.
Ik zie persoonlijk het probleem niet zo, mensen werden in de VS ontslagen vanwege hun vaccinatiestatus maar nu er word gekeken naar hun productiviteit is Leiden in last.
Weet je wat, het is goed. Je bent koelbloedige moord aan het goedpraten. Daar ga ik niet eens meer woorden aan vuil maken, het is me nu heel erg duidelijk wat voor figuur je bent.quote:Op zondag 9 maart 2025 12:34 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan procedure? Echt het enige wat je Chauvin kwalijk kan nemen is dat hij Floyd zijn klachten niet serieus nam.
De kans is dan nog steeds groot dat hij kwam te overlijden maar dan was deze hele shitshow niet aan de orde geweest.
quote:Op zondag 9 maart 2025 12:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Weet je wat, het is goed. Je bent koelbloedige moord aan het goedpraten. Daar ga ik niet eens meer woorden aan vuil maken, het is me nu heel erg duidelijk wat voor figuur je bent.
Waarom niet? Als deze mensen overbodig zijn dan heb je toch geen plicht om ze in dienst te houden. Het zou een mooie boel zijn als je verplicht bent mensen in dienst te houden omdat ze anders financieel in de problemen komen.quote:Op zondag 9 maart 2025 12:32 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Je snapt toch wel dat je op deze manier mensen niet van hun inkomen af kunt halen....
mensen die een hypotheek en gezinnen hebben
het wordt op deze manier wel een hele vuile samenleving in de vs
alles kan maar het is niet op deze manier te rechtvaardigen
ik denk dat jij het gewoon niet snaptquote:Op zondag 9 maart 2025 12:37 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Waarom niet? Als deze mensen overbodig zijn dan heb je toch geen plicht om ze in dienst te houden. Het zou een mooie boel zijn als je verplicht bent mensen in dienst te houden omdat ze anders financieel in de problemen komen.
Je kan klagen over de onorthodoxe gang van zaken en ik heb daar ook mijn vraagtekens bij maar je kan niet ontkennen dat deze methode veel sneller werkt.
Het is beter als je je emoties bij dit soort aangelegenheden buiten de deur laat.quote:Op zondag 9 maart 2025 12:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Weet je wat, het is goed. Je bent koelbloedige moord aan het goedpraten. Daar ga ik niet eens meer woorden aan vuil maken, het is me nu heel erg duidelijk wat voor figuur je bent.
Dus al deze mensen waren volstrekt noodzakelijk? Dat is nogal een stelling die je hier inneemt, waar baseer je dat op?quote:Op zondag 9 maart 2025 12:39 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
ik denk dat jij het gewoon niet snapt
het gaat helemaal niet om overbodig of niet overbodig zijn
het is gewoon met een hele bezem erover heen gaan uiteindelijk
die mailtjes zijn gewoon een smoes....
Dit zijn gewoon (keiharde) reorganisatie tactieken die in de VS in bedrijven gebruikelijk zijn. Dat het nu wordt toegepast op een of meerdere overheidsorganen is het ongebruikelijke.quote:Op zondag 9 maart 2025 12:39 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
ik denk dat jij het gewoon niet snapt
het gaat helemaal niet om overbodig of niet overbodig zijn
het is gewoon met een hele bezem erover heen gaan uiteindelijk
die mailtjes zijn gewoon een smoes....
ook mensen die genoeg doen worden weggewerkt
denk je dat ze gaan controleren of het waar is wat jij of hij terug mailt?
Goede onderlinge relaties is belangrijk mijn inziens om zaken voor elkaar te krijgen. In mijn omgeving noemen wij dat elkaar wat gunnenquote:Op zondag 9 maart 2025 12:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, dat is Trump. Poetin is alleen gevoelig voor macht en kracht. Hem vlijen of pleasen zal er niet toe leiden dat hij bereid is tot het doen van concessies. De reden dat hij de strijd in Oekraine momenteel opvoert is mede omdat hij zich gesterkt voelt door de boterzachte aanpak van de Amerikanen.
Verder negeer je een belangrijk deel van mijn vorige post. Dit is wat mij vooral dwarszit:
[..]
Anyway:quote:De aangekondigde militarisering is deels natuurlijk terecht, USA houdt op met onze bewaker te spelen. Maar de surplussen die er nu worden aangekondigd heb ik mijn twijfels bij.
Enyway, dat we weer zelf tanks hebben, goede artillerie, en IT infrastructuur om zelf oorlog te kunnen voeren is meer dan prima. Over 5-7 jaar zullen wij daar zeker de eerste vruchten van plukken. Voor deze oorlog zal het niks meer uitmaken.
In de periode 2012-2016 moesten gemeenten in ons land miljoenen bezuinigen, waarbij ook werd gekozen voor inkrimpen van het ambtelijk apparaat.quote:Op zondag 9 maart 2025 12:37 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Waarom niet? Als deze mensen overbodig zijn dan heb je toch geen plicht om ze in dienst te houden. Het zou een mooie boel zijn als je verplicht bent mensen in dienst te houden omdat ze anders financieel in de problemen komen.
Je kan klagen over de onorthodoxe gang van zaken en ik heb daar ook mijn vraagtekens bij maar je kan niet ontkennen dat deze methode veel sneller werkt.
Geopolitieke onderhandelingen met dictators zijn wat anders dan gekeuvel met vrienden of collega's, beste vriend.quote:Op zondag 9 maart 2025 12:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Goede onderlinge relaties is belangrijk mijn inziens om zaken voor elkaar te krijgen. In mijn omgeving noemen wij dat elkaar wat gunnenEn zo zal het ook gaan tussen Trump en Poetin.
ook mensen die genoeg doen worden weggewerktquote:Op zondag 9 maart 2025 12:40 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dus al deze mensen waren volstrekt noodzakelijk? Dat is nogal een stelling die je hier inneemt, waar baseer je dat op?
Oh dit is geen emotie. Die agent heeft iemand vermoord en had meer dan genoeg kansen om dat te voorkomen. Dat is precies wat er gebeurd is. Mij interesseert het echt geen ene moer dat dat kansloze figuur de gevangenis nooit gehaald heeft, dat is mijn emotie. Als ik die dan opzij zet, zie ik moord.quote:Op zondag 9 maart 2025 12:39 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het is beter als je je emoties bij dit soort aangelegenheden buiten de deur laat.
Trump is geen dictator.quote:Op zondag 9 maart 2025 12:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Geopolitieke onderhandelingen met dictators zijn wat anders dan gekeuvel met vrienden of collega's, beste vriend.
Nee, maar Poetin wel.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |