Ik ben blij dat ze voor de ambtenaren hier relatief coulant waren.quote:Op zondag 9 maart 2025 12:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In de periode 2012-2016 moesten gemeenten in ons land miljoenen bezuinigen, waarbij ook werd gekozen voor inkrimpen van het ambtelijk apparaat.
Om de impact voor mensen minder groot te maken werd veelal besloten om de bezuinigingsopgave te halen door vertrekkers (ambtenaren die met pensioen gingen of elders aan het werk gingen) simpelweg niet te vervangen. De bezuiniging werd gehaald, zonder dat je levens ontwrichtte.
ik moest lachen....quote:
Je schreef in meervoud.quote:
Ik vond het destijds al merkwaardig, die hordes Amerikaanse "conservatieven", en ook op dit subforum, die ziedend de rechtstaat ondermijnend een moordenaar stonden te verdedigen waarvan de daad nota bene is gefilmd. Dat vijf jaar na dato nog steeds obsessief volhouden is gewoon ziekelijk.quote:Op zondag 9 maart 2025 12:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Oja, hij ging toch al dood, dan is iemand de dood in wurgen op eens prima. Je bent echt heel erg ver heen als je dit nu gaat verdedigen. Is het echt zo lastig om de wereld niet zo zwart-wit te zien?
En ik schreef ook 'onderhandelen met', waarmee ik dus duidelijk maak dat een partij geen dictator is. Anders had ik geschreven: 'onderhandelingen tussen'.quote:
Volgens mij is dat niet helemaal waar. We hebben een wel iets betere ontslagbescherming dan dat.quote:Op zondag 9 maart 2025 12:48 schreef Chivaz het volgende:
Een substantieel gedeelte van de bevolking loopt dagelijks het risico voor de meest pietluttige dingen ontslagen te worden.
quote:
Uitvoerende macht hoort bij zijn ambt, dus die krijgt ie gratis. Hij heeft al meerdere decreten ondertekend die tegen besluiten van de wetgevende macht in gaan, dus daar is ie goed aan de weg aan het timmeren. Al die 6 januari relschoppers die hij gratie heeft verleend en het in bochten wringen om zijn decreten er toch doorheen te krijgen als een rechter hem terugfluit zijn ondermijning van de rechterlijke macht.quote:Een dictator is de leider in een dictatuur. Hij/zij verenigt in een persoon, of in een kleine kliek om hem heen, alle macht, dus de wetgevende, besturende en rechtsprekende macht van een land.
Een ieder die laaggeschoold werk doet voor het uitzendbureau kan op elk moment ontslagen worden. Niet voor niets was het juist de SP onder Roemer die dit probleem bespreekbaar wou maken. Als je geen papieren hebt is ergens een vaste baan krijgen ontzettend moeilijk en ben je dus overgeleverd aan de grillen van het uitzendbureau.quote:
Sowieso kijken we met een Europese bril naar een Amerikaanse markt, waar dingen heel anders werken dan wij gewend zijn. Dus leuk dat we hier van alles ervan vinden, in de VS doen ze dat soort dingen nu eenmaal heel anders. Het concept ontslag op staande voet bijvoorbeeld.quote:Op zondag 9 maart 2025 12:53 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Een ieder die laaggeschoold werk doet voor het uitzendbureau kan op elk moment ontslagen worden. Niet voor niets was het juist de SP onder Roemer die dit probleem bespreekbaar wou maken. Als je geen papieren hebt is ergens een vaste baan krijgen ontzettend moeilijk en ben je dus overgeleverd aan de grillen van het uitzendbureau.
Dat is tegenwoordig ook aan banden gelegd.quote:Op zondag 9 maart 2025 12:53 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Een ieder die laaggeschoold werk doet voor het uitzendbureau kan op elk moment ontslagen worden. Niet voor niets was het juist de SP onder Roemer die dit probleem bespreekbaar wou maken. Als je geen papieren hebt is ergens een vaste baan krijgen ontzettend moeilijk en ben je dus overgeleverd aan de grillen van het uitzendbureau.
Herbert Sandler is in 2019 overleden…quote:Op zondag 9 maart 2025 11:20 schreef Nober het volgende:
ActBlue?! Benieuwd wat voor extreemlinkse georchestreerde fophef groeperingen er nog meer zijn
[..]
[ x ]
Midden in Antwerpen....quote:Op zondag 9 maart 2025 12:48 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik ben blij dat ze voor de ambtenaren hier relatief coulant waren.
Het is overigens wel duidelijk dat geen van jullie laaggeschoold werk heeft gedaan voor het uitzendbureau. Een substantieel gedeelte van de bevolking loopt dagelijks het risico voor de meest pietluttige dingen ontslagen te worden.
Ik ben 20 jaar geleden voor de meest lullige dingen ontslagen, een keertje te laat komen. En deze in een callcenter, ik moest iets van KPN verkopen.
Ik kreeg uiteindelijk een zeer oude vrouw aan de lijn die hoogst waarschijnlijk in tijden niemand had gesproken.
Deze vrouw had gewoon zin om te kletsen maar ik moest op een fatsoenlijke manier inbreken in het gesprek. Dat werd mij onmogelijk gemaakt omdat ze maar bleef ratelen. Na 20 minuten kon ik het gesprek eindelijk afronden.
Mijn pech was dat met die call ik net werd afgeluisterd door de manager daar, ik moest mij dus op zijn kantoor melden en die vertelde mij doodleuk dat ik mijn spullen moest pakken en vertrekken. Stond ik daar dus met mijn spullen op straat midden in Antwerpen met nog geen 20 gulden op zak en geen vervoer naar huis.
De bureaucratie in België en de wegen vooral. Op andere gebieden is België wel beter dan Nederland. Vooral qua wonen ben je beter af in België dan in Nederland.quote:Op zondag 9 maart 2025 12:59 schreef Wantie het volgende:
[..]
Midden in Antwerpen....
België heeft dan toch nadelen tov Nederland
Ik betwijfel het, het gaat niet zo goed bij ons en ik heb de nodige mensen al zien vertrekken.quote:Op zondag 9 maart 2025 12:57 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is tegenwoordig ook aan banden gelegd.
De opdrachtgever kan de opdracht intrekken, maar als je al gedurende een bepaalde periode voor het uitzendbureau hebt gewerkt kan die je niet zomaar van het een op het andere moment op straat zetten.
Je citeert een dubieus politiek persoon: Elon Musk.quote:Op zondag 9 maart 2025 11:20 schreef Nober het volgende:
ActBlue?! Benieuwd wat voor extreemlinkse georchestreerde fophef groeperingen er nog meer zijn
[..]
[ x ]
Dan moet je werkgever beter met zijn personeel leren omgaan.quote:Op zondag 9 maart 2025 13:03 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik betwijfel het, het gaat niet zo goed bij ons en ik heb de nodige mensen al zien vertrekken.
Waarom? Dit is uiteindelijk veel goedkoper. Dit is het soort samenleving waar we voor hebben gestemd met oneindige concurrentie vanuit het buitenland.quote:Op zondag 9 maart 2025 13:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dan moet je werkgever beter met zijn personeel leren omgaan.
Jouw woorden:quote:Op zondag 9 maart 2025 13:19 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Waarom? Dit is uiteindelijk veel goedkoper. Dit is het soort samenleving waar we voor hebben gestemd met oneindige concurrentie vanuit het buitenland.
Waarom zou je niet gewoon Polen en laaggeschoolde Nederlanders rouleren? Als het tegenvalt of de werknemers staan je niet aan kun je ze zonder blikken of blozen buiten flikkeren.
Nou sorry hoor, hier nog een ongeschoolde maar ik kan me totaal niet verplaatsen in wat je schrijft.quote:Op zondag 9 maart 2025 13:19 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Waarom? Dit is uiteindelijk veel goedkoper. Dit is het soort samenleving waar we voor hebben gestemd met oneindige concurrentie vanuit het buitenland.
Waarom zou je niet gewoon Polen en laaggeschoolde Nederlanders rouleren? Als het tegenvalt of de werknemers staan je niet aan kun je ze zonder blikken of blozen buiten flikkeren.
En daarom flikkeren ze nu mensen buiten.quote:Op zondag 9 maart 2025 13:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jouw woorden:
het gaat niet zo goed bij ons..
Waar kun je als ongeschoolde nog een vast contract afdwingen? Dat is toch behoorlijk lastig hoor.quote:Op zondag 9 maart 2025 13:23 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Nou sorry hoor, hier nog een ongeschoolde maar ik kan me totaal niet verplaatsen in wat je schrijft.
Zeker 20 jaar geleden was het voor ongeschoolden helemaal niet slecht want je kon niet zomaar weggestuurd worden.
Ja van werk via een uitzendbureau maar dat weet je vooraf al als je daar aan begint.
Afvalverwerking, container reparatie, wegwerkzaamheden, bouw, heel veel maar je moet natuurlijk wel kunnen aanpakken.quote:Op zondag 9 maart 2025 13:25 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Waar kun je als ongeschoolde nog een vast contract afdwingen? Dat is toch behoorlijk lastig hoor.
Dit is precies waar Roemer het toen over had met de SP, door deze retoriek waren ze bijna de grootste partij geworden in Nederland.
Begrijp mij niet verkeerd, zo ben ik ook aan mijn certificaten gekomen maar het is een traject van vallen en opstaan.quote:Op zondag 9 maart 2025 13:32 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Afvalverwerking, container reparatie, wegwerkzaamheden, bouw, heel veel maar je moet natuurlijk wel kunnen aanpakken.
Van daaruit komen de kansen vanzelf met interne opleidingen.
Zo heb ik voor zowel de kraan als shovel als heftruck het bewijs kunnen halen na enkele weken theorie en praktijk, een jaar naar school voor een las diploma, een jaar naar school voor elektra voor het oplossen van storingen en keuren van elektrisch materieel.
Als je waardevol bent voor een bedrijf vanwege je inzet komt de rest vanzelf.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |