Extra aanwijzingen voor dit topic:quote:Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.
Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
Dat zijn ze, Trump/Vance beweren terecht dat ze door de manschappen heen zijn. Ik vind het ronduit bizar dat er hier in de EU nog steeds gekozen word voor doorvechten zonder een plan om hier een einde aan te maken.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 11:14 schreef Cyan9 het volgende:
Prima dat het hier over de oorlog in Oekraïne gaat, maar probeer het een beetje gerelateerd te houden aan de bewegingen van de VS op dit onderwerp.
Dat is hun en jouw mening, presenteer het niet als feiten. Ik heb geen zin in opnieuw een eindeloze discussie.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 11:23 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat zijn ze, Trump/Vance beweren terecht dat ze door de manschappen heen zijn. Ik vind het ronduit bizar dat er hier in de EU nog steeds gekozen word voor doorvechten zonder een plan om hier een einde aan te maken.
Blijkbaar staan de democraten er ook zo in want ze klapten heel enthousiast voor het “steunen” van Oekraïne.
Het zou eens leuk zijn als men hier eindelijk eens kan aangeven wat het plan is van de democraten in plaats van moreel verongelijkt te doen en weg te duiken voor de olifant in de kamer.
Dat Trump met een alternatief komt valt op zich nog te prijzen, maar tot op heden lijkt het een enorm kutalternatief te zijn.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 11:23 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat zijn ze, Trump/Vance beweren terecht dat ze door de manschappen heen zijn. Ik vind het ronduit bizar dat er hier in de EU nog steeds gekozen word voor doorvechten zonder een plan om hier een einde aan te maken.
Blijkbaar staan de democraten er ook zo in want ze klapten heel enthousiast voor het “steunen” van Oekraïne.
Het zou eens leuk zijn als men hier eindelijk eens kan aangeven wat het plan is van de democraten in plaats van moreel verongelijkt te doen en weg te duiken voor de olifant in de kamer.
Ik neem aan dat jij het ook belachelijk vindt dat Amerika zich in WO2 heeft gemengd om Europa te bevrijden? Oorlog is immers vreselijk, en als ze dat niet gedaan hadden was de oorlog snel afgelopen.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 11:23 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Chivaz doet alsof ie begaan is met mensenlevens blijft een grappig ding. In elke post van hem sijpelt zijn libertarische instelling en volstrekte onbegrip waarom iemand iets voor iemand zou doen met gevaar voor eigen leven door.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 11:53 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik neem aan dat jij het ook belachelijk vindt dat Amerika zich in WO2 heeft gemengd om Europa te bevrijden? Oorlog is immers vreselijk, en als ze dat niet gedaan hadden was de oorlog snel afgelopen.
Echt, het revisionisme is stuitend. Waarom denk je dat Rotterdam, notabene een zgn. ‘Open stad’, gebombardeerd werd? Juist OMDAT we te veel weerstand boden. Nederland heeft in verhouding tot haar militaire macht in die eerste drie dagen meer Duitse vliegtuigen neergehaald dan enig ander aangevallen land. De mariniers hielden de Maasbruggen tegen een overmacht. Rotterdam werd gebombardeerd terwijl er onderhandelingen gaande waren over de overgave van de stad en de Duitsers gaven aan dat Utrecht de volgende was en daarna andere steden als Nederland niet capituleerde.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 09:33 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Jammer dat Nederlanders niet zo heldhaftig waren tijdens de 2e wereldoorlog. Als ze nou hadden doorgevochten en de Amerikanen hadden wapens geleverd wellicht hadden de nazis dan teruggedrongen kunnen worden.
Wat vind je ervan dat de Amerikanen bewust inlichtingen achterhouden, waardoor het voor Oekraïne moeilijker wordt om zichzelf te verdedigen?quote:Op zaterdag 8 maart 2025 11:23 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Hiermee wordt de oorlog sneller beëindigd dus dat is prima.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 12:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat vind je ervan dat de Amerikanen bewust inlichtingen achterhouden, waardoor het voor Oekraïne moeilijker wordt om zichzelf te verdedigen?
Een noodzakelijk offer op het altaar van 'vrede'?
Die info hebben ze toch helemaal niet nodig als er vrede is? Kom op Zelensky, ga gewoon Russisch leren en leer samenwerken!quote:Op zaterdag 8 maart 2025 12:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat vind je ervan dat de Amerikanen bewust inlichtingen achterhouden, waardoor het voor Oekraïne moeilijker wordt om zichzelf te verdedigen?
Een noodzakelijk offer op het altaar van 'vrede'?
Dat lijkt inderdaad de cynische logica die erachter schuilgaat.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 12:01 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Hiermee wordt de oorlog sneller beëindigd dus dat is prima.
Deze snap ik niet helemaal. Dat is toch wat de Democraten hier doenquote:Op zaterdag 8 maart 2025 08:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is ook typisch Maga denken: anderen de schuld geven.
quote:Donald Trump heeft zich aan het hoofd gezet van een taskforce die zich gaat bezighouden met het WK voetbal dat volgend jaar wordt gehouden in de Verenigde Staten, Canada en Mexico. Daartoe ondertekende de Amerikaanse president in het Witte Huis een decreet in het bijzijn van Gianni Infantino, de voorzitter van wereldvoetbalbond FIFA.
De taskforce zal samenwerken met alle betrokken ministeries en autoriteiten om hen te ondersteunen bij de planning en organisatie van het WK 2026 en het WK voor clubteams dat komende zomer in de VS wordt gehouden, kondigde het Witte Huis aan.
Trump ging kort in op de spanningen tussen de organiserende landen, onder meer wat betreft handelsrechten. ,,Dat is juist goed", zei de president. ,,Het maakt de zaken een stuk spannender."
Nu hopen dat Canada wereldkampioen wordt. En dat Trump dan de beker moet overhandigen. En dat de aanvoerder van Canada dan een afstammeling van Inuit, geïmmigreerd uit Groenland, blijkt te zijn.quote:
Ik ben al lang blij dat het geen damesvoetbal is, dat is goed nieuws voor pony's.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 12:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nu hopen dat Canada wereldkampioen wordt. En dat Trump dan de beker moet overhandigen. En dat de aanvoerder van Canada dan een afstammeling van Inuit, geïmmigreerd uit Groenland, blijkt te zijn.
Goed om te zien dat het sportwashing ook weer gaat beginnen. Ik zie een mooi rijtje voor me op de tribune met Putin, Orban, Loekasjenko en alle andere slaafjes met de brullende oranje aap in het midden. Misschien de oorlog nog even rekken om tegen die tijd live op de middenstip de 'vrede' te tekenen en Harambe massaal en wereldwijd toe te juichen en te eren. Misschien kunnen we nog een leuk handgebaar bedenken?quote:
Oh, nog mooier. De aanvoerder is een trans (omgebouwde vrouw) Inuit, die afstamt van etc.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 12:34 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik ben al lang blij dat het geen damesvoetbal is, dat is goed nieuws voor pony's.
Gewoon de spelers andere namen geven, Gakpo is Stormy Daniels, jammer dat we geen Huntelaar Biden meer hebben.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 12:36 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Goed om te zien dat het sportwashing ook weer gaat beginnen. Ik zie een mooi rijtje voor me op de tribune met Putin, Orban, Loekasjenko en alle andere slaafjes met de brullende oranje aap in het midden. Misschien de oorlog nog even rekken om tegen die tijd live op de middenstip de 'vrede' te tekenen en Harambe massaal en wereldwijd toe te juichen en te eren. Misschien kunnen we nog een leuk handgebaar bedenken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |