SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
quote:Op woensdag 5 maart 2025 11:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
Duitsland heeft SAR-Lupe en SARah satellieten.
Frankrijk heeft HELIOS
Het VK heeft ook satellieten
Spanje ook
Itali ook
Het is niet dat we blind zijn zonder de VS.
quote:Op woensdag 5 maart 2025 11:02 schreef Ulx het volgende:
[..]
Europese landen hebben het ook niet bij n satelliet gehouden.
quote:Op woensdag 5 maart 2025 11:22 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ja? Dat klopt.
En dat is er niet in Europa? Dat denk je? Ben je serieus?
quote:Op woensdag 5 maart 2025 11:24 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
De Europese Starlink stijgt net zo rap in waarde als Rheinmetall.
Veel van de dingen die de Amerikanen doen, kunnen of doen wij ook, maar vooralsnog lieten we het over aan de yanks. We moeten op heel veel terreinen een tand bij zetten. Dat kunnen we wel, maar de discussie "ten koste van wat" wordt ingewikkeld.
quote:
quote:Op woensdag 5 maart 2025 13:22 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat is concreet nodig dan? De locaties van olieraffinaderijen zijn gewoon bekend. Om die te vinden zijn geen satellietfoto's nodig. Boven de frontlinie stikt het van de Oekraiense drones. Daar zien men ook alles. Wat kan de VS toevoegen?
quote:Op woensdag 5 maart 2025 13:29 schreef Ulx het volgende:
Met Russische assets in sleutelposities in de VS is de vraag of geleverde intel iets waard is de vraag. De kans dat er veel nepintel wordt geleverd is aanwezig.
Ik kon de tekst waarop gereageerd werd niet zo snel mee-kopieren, dat is wel nodig voor de totale context..quote:
Komen ze daar en trekken ze een getekend nuclear sharing verdrag uit hun zak.. Tsja Donald, Oekrane is nu een kernmacht, daar moet je wel respect voor hebben.quote:Op woensdag 5 maart 2025 14:37 schreef Momo het volgende: Macron, Starmer mogelijk met Zelensky naar Witte Huis De Franse president Macron overweegt om opnieuw naar Washington af te reizen, samen met de Oekraense president Zelensky en de Britse premier Starmer. Dat zei een woordvoerder van de Franse regering na de aankondiging dat Macron vanavond een tv-toespraak houdt. Macron houdt zijn toespraak aan de vooravond van Europees overleg over Oekrane en herbewapening van Europa, morgen in Brussel. Frankrijk en Europa werken volgens de woordvoerder aan het herstellen van de banden tussen de VS en Oekrane, met het doel om een duurzame vrede te bewerkstellingen. "We hebben een bestand voorgesteld." Ze doelt daarbij op het oprichten van de coalition of the willing, landen die Oekrane willen bijstaan. Die hebben gesproken over een gedeeltelijk bestand van een maand, waarvan de grondoorlog is uitgezonderd. Die plannen zijn echter nog niet concreet. https://nos.nl/collectie/(...)ering-zelensky-trump
Volgens Franse bronnen gaat Macron overigens niet mee.quote:Op woensdag 5 maart 2025 14:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het wordt nu 4 tegen 1? Macron, Starmer, Trump en Vance gaan ervoor zorgen dat Zelensky dit keer braaf is?
Beetje hetzelfde als met Covid vaccins. Toen het Westen eindelijk op stoom kwam qua productie had je er in no time veel te veel.quote:Op woensdag 5 maart 2025 14:14 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Zat even te kijken in de discord van waar ik meestal drones doneer:
[ afbeelding ]
Dronecrews vragen niet eens meer om drones, zoveel drones produceert Oekraine zelf nu al die af en aan naar het front gaan.
Wat is er gebeurd?quote:Op woensdag 5 maart 2025 14:52 schreef Nattekat het volgende:
Dictator Trump pleegt gewoon verraad hier. Wat een walgelijke vent, echt niet te geloven dit.
Ik gok vanwege het (tijdelijk?) niet meer delen van inlichtingen met Oekrane. Dat kan een grotere impact hebben nog dan de gepauzeerde wapensteun.quote:
Ja dat had ik al een heel klein beetje verwacht. Je moet iemand met zo een groot ego als Trump niet op zijn p*k trappen.quote:Op woensdag 5 maart 2025 15:11 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ik gok vanwege het (tijdelijk?) niet meer delen van inlichtingen met Oekrane. Dat kan een grotere impact hebben nog dan de gepauzeerde wapensteun.
Gambling with World War III.quote:Op woensdag 5 maart 2025 10:52 schreef RobertoCarlos het volgende:
Als ik de experts (De Wijk enzo) goed begrijp, wordt het pas echt een probleem als de VS zijn inlichtingenapparaat uitschakelt (satellieten enzo).
Hiermee is wel definitief duidelijk dat de VS geen functionerende democratie meer is.quote:Op woensdag 5 maart 2025 15:12 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja dat had ik al een heel klein beetje verwacht. Je moet iemand met zo een groot ego als Trump niet op zijn p*k trappen.
Dit topic is nuttig om wat nieuwsberichtjes op te vangen en om wat gedachten te wisselen, maar de echte analyses kun je beter overlaten aan de experts (geldt ook voor mij). Die hebben zich er net wat meer (als in jaren heel veel uren) in verdiept dan wijquote:Op woensdag 5 maart 2025 15:20 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Gambling wiht World War III.
De Wijk -ondanks het te simpele en gemakkelijke gebash door zelfverklaarde experts hier- is niet achterlijk en kan bogen op vele jaren ervaring in deze, gebaseerd op kennis bovendien.
Als dat Franse plan van een maandje geen luchtgevechten in de oorlog om Ruslands betrouwbaarheid te testen gestand krijgt, kan je in een maand tijd een aardige voorraad aanleggen van dit gevreesde wapen met deze donatie puur ter afschrikking. Ik zie nog wel gebeuren dat drones nog veel gevaarlijker lading mee kunnen gaan nemen, dan ze nu doen. Oekraine, kernwapenmacht? Dat schrikt Rusland pas af.quote:
Maar dan kan het ook niet echt een WWIII worden of iets waarbij Nederlandse dienstplichtigen zullen worden opgeroepen lijkt me.quote:Op woensdag 5 maart 2025 15:25 schreef sp3c het volgende:
Confrontatie met nato/eu zullen ze met of zonder de Amerikanen wel willen voorkomen maar denk niet dat het na Oekrane klaar is nee
Ach dat ligt er ook weer aan, een Rob de Wijk is meer expert op gebied van geopolitiek maar weer minder op de ontwikkelingen van dag tot dag zeker aan het front.quote:Op woensdag 5 maart 2025 15:23 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dit topic is nuttig om wat nieuwsberichtjes op te vangen en om wat gedachten te wisselen, maar de echte analyses kun je beter overlaten aan de experts (geldt ook voor mij). Die hebben zich er net wat meer (als in jaren heel veel uren) in verdiept dan wij
Zie ik niet zo snel gebeuren neequote:Op woensdag 5 maart 2025 15:26 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Maar dan kan het ook niet echt een WWIII worden of iets waarbij Nederlandse dienstplichtigen zullen worden opgeroepen lijkt me.
Zou er persoonlijk wel klaar voor zijn mocht ik worden opgeroepen.quote:Op woensdag 5 maart 2025 15:26 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Maar dan kan het ook niet echt een WWIII worden of iets waarbij Nederlandse dienstplichtigen zullen worden opgeroepen lijkt me.
Ik vind het jammer dat er momenteel minder aandacht is voor de ontwikkelingen aan het front, maar onder militairen geniet de Wijk grote populariteit met zijn dagelijkse colleges over geopolitiek. Die krijgen militairen niet bij hun opleiding. Die zou maar demotiverend zijn, dus hij is ook in die kringen, een gewaardeerde bijscholerquote:Op woensdag 5 maart 2025 15:28 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ach dat ligt er ook weer aan, een Rob de Wijk is meer expert op gebied van geopolitiek maar weer minder op de ontwikkelingen van dag tot dag zeker aan het front.
Ik kan in ieder geval zeggen dat het zeer betrouwbare deepstate voor het eerst in maanden misschien wel jaren voor gisteren 3 oekraiense vorderingen heeft gerapporteerd en 0 Russische. Vooral bij pokrovsk heeft oekraine terrein herwonnen.quote:Op woensdag 5 maart 2025 15:30 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Ik vind het jammer dat er momenteel minder aandacht is voor de ontwikkelingen aan het front, maar onder militairen geniet de Wijk grote populariteit met zijn dagelijkse colleges over geopolitiek. Die krijgen militairen niet bij hun opleiding.
Wanneer was de Rutte voor bezuinigingen op defensie?quote:
blablablablaquote:
https://www.youtube.com/@RFUquote:Op woensdag 5 maart 2025 15:30 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Ik vind het jammer dat er momenteel minder aandacht is voor de ontwikkelingen aan het front, maar onder militairen geniet de Wijk grote populariteit met zijn dagelijkse colleges over geopolitiek. Die krijgen militairen niet bij hun opleiding. Die zou maar demotiverend zijn, dus hij is ook in die kringen, een gewaardeerde bijscholer
Transnistrie, Georgi in ieder geval, Kazakstan is misschien wat te..quote:Op woensdag 5 maart 2025 15:25 schreef sp3c het volgende:
Confrontatie met nato/eu zullen ze met of zonder de Amerikanen wel willen voorkomen maar denk niet dat het na Oekrane klaar is nee
Boomer humorquote:
Klopt wel gewoonquote:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)eklap-kreeg-a4152999quote:Op woensdag 5 maart 2025 15:33 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Wanneer was de Rutte voor bezuinigingen op defensie?
Wat een dom plaatje
De mineralendeal is nog niet helemaal rond dus.quote:
Hyves bestaat weer?quote:
De pro-Trump Amerikanen uit Sexbierum? Nee hoor valt niet op.quote:Op woensdag 5 maart 2025 10:46 schreef RobertoCarlos het volgende:
Best grappig dat er in dit topic kennelijk zoveel weirdo's zitten, dat jullie niet eens meer ironie en parodie herkennen...![]()
Trouwens: als China klaar is met Japan zou een volgende stap best wel eens NL kunnen zijn, door alle Chinese restaurants sinds de jaren 50 is er historisch gezien overduidelijk reden om de Chinezen in NL te hulp te schieten.
Het is overgenomen door het Kremlin, en dat schijnt niet zo'n hoge pet op te hebben van democratie.quote:Op woensdag 5 maart 2025 15:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hiermee is wel definitief duidelijk dat de VS geen functionerende democratie meer is.
Straks krijgen ze Amerikaanse info sneller via hun mollen bij de FSB en Tulsi dan via het Pentagon.quote:
Precies.quote:Op woensdag 5 maart 2025 15:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Beetje hetzelfde als met Covid vaccins. Toen het Westen eindelijk op stoom kwam qua productie had je er in no time veel te veel.
Klopt. Viel me al op dat de anti eu brigade in full force is de laatste dagenquote:Op woensdag 5 maart 2025 15:44 schreef Tjoent het volgende:
De euro gaat wel goed de laatste dagen. Bijna 1,08 nu.
Dat zal Oekrane zelf ook wel hebben.quote:Op woensdag 5 maart 2025 15:46 schreef skysherrif het volgende:
Vraag me af of ze nog wel early warning info doorgeven als het gaat om russische lanceringen van allerlei kaliber richting oekraiense front of steden.
Putin heeft Trump een wensenlijst gegeven en Trump voert ze 1 voor 1 allemaal uitquote:
Niet quoten uit de volkskrantquote:
Dat is een ding, maar hij zit er met mandaat van tering veel achterlijke Amerikanen.quote:Op woensdag 5 maart 2025 15:50 schreef egayalS het volgende:
[..]
Putin heeft Trump een wensenlijst gegeven en Trump voert ze 1 voor 1 allemaal uit
Trump is gevoelig voor dit soort uitnodigingen, geniet van de aandacht die een paleis en een Koninklijk onthaal met zich meebrengt.quote:Op woensdag 5 maart 2025 14:40 schreef RobertoCarlos het volgende:
Doe nou niet Willem!! Wat haal je in huis?!
[..]
https://www.omroepwest.nl(...)ial&at_campaign=feed
Schoofhond bedoel jequote:
quote:Op woensdag 5 maart 2025 15:54 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Trump is gevoelig voor dit soort uitnodigingen, geniet van de aandacht die een paleis en een Koninklijk onthaal met zich meebrengt.
Lekker doen dus, butter him up. Duw Maxima nog een keer extra naar voren.
Baad het niet dan schaadt het niet.
Met stroop vang je inderdaad meer vliegen dan met azijn.quote:Op woensdag 5 maart 2025 15:54 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Trump is gevoelig voor dit soort uitnodigingen, geniet van de aandacht die een paleis en een Koninklijk onthaal met zich meebrengt.
Lekker doen dus, butter him up. Duw Maxima nog een keer extra naar voren.
Baad het niet dan schaadt het niet.
Dat is wat ik bedoel met cojones, en daarom zal je zo'n geluid ook niet horen vanuit de EU.quote:Op woensdag 5 maart 2025 16:00 schreef ootjekatootje het volgende:
China is ook duidelijk.
China spreekt dreigende taal na invoerheffingen VS: "Als Verenigde Staten oorlog willen, zijn we klaar om te vechten tot het einde"
https://www.hln.be/buiten(...)-het-einde~a338ae5a/
Dat ik het nog een keer eens zou zijn met China.quote:Op woensdag 5 maart 2025 16:00 schreef ootjekatootje het volgende:
China is ook duidelijk.
https://www.hln.be/buiten(...)-het-einde~a338ae5a/
Er zit altijd wel in een politiek leider zijn entourage eentje die gemakkelijk kan switchen van de een naar de andere partij. Mensen zijn egosten, als het gaat om gemakkelijk financieel gewin gaat: na het eerste miljoen, komt het tweede enz.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:57 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Heel ver gezocht hoor.
Maar heb weleens gedacht. Wat als Zelensky bespeeld wordt of een agent van de Russen is?
Dan hebben ze. Europa ontdaan van vele wapens
De VS ontdaan van vele wapens. Enorm veel geld doorgesluisd. Onenigheid tussen de VS en EU veroorzaakt. De NAVO gesloopt. De amerikaase president in de zak.
En kunnen ze straks samen Europa veroveren.
Maar neem aan dat dat goed is onderzocht door intelligentie-diensten. En niet zo is.![]()
Vance is zo waar mogelijk ook een grotere bedreiging dan Trump. Vance is slim, Trump is dom en manipuleerbaar.quote:Op woensdag 5 maart 2025 15:56 schreef skysherrif het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
om de volgende dag weer met vance te praten
De volgende stap is dat Trump die satelietinfo doorspeelt aan Rusland.quote:Op woensdag 5 maart 2025 16:07 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
Weer een nieuwe update, ALLE amerikaanse informatie is stopgezet.
Dus ook voor defensie.
Crimineel
Slim wil ik Vance niet noemen, maar hij is gehaaid en lang niet zo'n ongeleid projectiel als Trump dat is.quote:Op woensdag 5 maart 2025 16:05 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Vance is zo waar mogelijk ook een grotere bedreiging dan Trump. Vance is slim, Trump is dom en manipuleerbaar.
Waarom zouden zequote:Op woensdag 5 maart 2025 16:08 schreef Tengano het volgende:
[..]
De volgende stap is dat Trump die satelietinfo doorspeelt aan Rusland.
Dan oefenen ze ng meer druk uit op Oekrane.quote:
Vance is zelfs best kundig als Trump's woordvoerder. Kan zomaar Trumps opvolger worden.quote:Op woensdag 5 maart 2025 16:09 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Slim wil ik Vance niet noemen, maar hij is gehaaid en lang niet zo'n ongeleid projectiel als Trump dat is.
Trump maakt het bedje op voor Vance.
Wellicht dat we Trump straks nog dankbaar zijn dat we niet in gevecht hoeven met Chinaquote:China says it is ready for 'any type of war' with US
Omdat ze tot alles in staat zijn.quote:
Meest hoopvolle scenario: er ligt bij Oekraine info waarmee elke godsvrezende Republikein in Congres in principe tot het uiterste toe getergd zou moeten zijn. En de EU zijn sanctie lijstje met bevroren uitstaande tegoeden in de EU weer met een paar bankrekeningen kan aanvullen. Dit is hoog spel vanuit Washington. Laten we hopen dat het erg onverstandig is, het pokerspel van Trump.quote:Op woensdag 5 maart 2025 16:07 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
Weer een nieuwe update, ALLE amerikaanse informatie is stopgezet.
Dus ook voor defensie.
Crimineel
Dat gaat hij dan ook zeker proberen, het is de vraag regen wie hij het moet opnemen.quote:Op woensdag 5 maart 2025 16:12 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vance is zelfs best kundig als Trump's woordvoerder. Kan zomaar Trumps opvolger worden.
Trump gaat China alles geven wat Xi's hartje begeert. Taiwan, Japan, Zuid-Korea, Australi.. de Amerikaanse dolken liggen al klaar.quote:Op woensdag 5 maart 2025 16:12 schreef byah het volgende:
[..]
Wellicht dat we Trump straks nog dankbaar zijn dat we niet in gevecht hoeven met China
Omdat ze niet de Russen niet willen laten weten wat ze allemaal kunnen zienquote:
https://t.me/creamy_caprice/8536quote:Active military operations in the Gorlovka area.
Attack of the Ukrainian Armed Forces by motorized rifle units in the direction of the positions of the Russian Armed Forces in Dzerzhinsk. Landing of troops on positions in the residential sector in Zabalka. Shelling of assault groups by the Russian Armed Forces.
The Ukrainian Armed Forces have advanced more than 1 km in the southern part of Dzerzhinsk.
Combat area:
48.382737 37.836919
Ergens in mijn achterhoofd zit nog een kleine twijfel dat dit allemaal een toneelspel is en dat de VS nu stiekem Oekrane aan het bevoorraden is en alles klaar zat om in n grote vlaag de Russen er weer uit te trappen.quote:
Als Rusland met die intel sneller en meer van Oekraine kan veroveren is Oekraine sneller bereid voor een nog gruwelijkere wurgdeal van Trump.quote:Op woensdag 5 maart 2025 16:13 schreef Perrin het volgende:
[..]
Omdat ze tot alles in staat zijn.
Als ze denken dat het ze voordeel oplevert, zullen ze het doen.
Dit is echt totaal geen argument meer als je ziet wie er de leiding heeft in de VS. Het hoofd van de inlichtingendiensten is nota bene de grootste poetinpijper die er is.quote:Op woensdag 5 maart 2025 16:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
Omdat ze niet de Russen niet willen laten weten wat ze allemaal kunnen zien
Helaas kan je redelijk goed tracken of er vluchten gaan van amerika naar polen met bewapening en die gaa ner niet meer.quote:Op woensdag 5 maart 2025 16:17 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ergens in mijn achterhoofd zit nog een kleine twijfel dat dit allemaal een toneelspel is en dat de VS nu stiekem Oekrane aan het bevoorraden is en alles klaar zat om in n grote vlaag de Russen er weer uit te trappen.
Maar ik ben bang dat zoiets niet verborgen kan blijven en dat Trump inderdaad Zelensky en Oekrane onder druk aan het zetten is. Ook dat Poetin in zijn vuist aan het lachen is.
Dat had ik op het moment dat Musk zomaar bij de ministeries kon binnenlopen met z'n medewerkers... dat je zoveel kapot kan maken in zo'n korte tijd is bizarquote:Op woensdag 5 maart 2025 15:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hiermee is wel definitief duidelijk dat de VS geen functionerende democratie meer is.
Ow okquote:Op woensdag 5 maart 2025 16:17 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dit is echt totaal geen argument meer als je ziet wie er de leiding heeft in de VS. Het hoofd van de inlichtingendiensten is nota bene de grootste poetinpijper die er is.
Het stadium 'waarom zouden ze dat doen' is toch allang uit het raam gegooid.quote:
Trump is een buikspreekpop van Vance. Hij vertaalt.quote:Op woensdag 5 maart 2025 16:12 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vance is zelfs best kundig als Trump's woordvoerder. Kan zomaar Trumps opvolger worden.
De macht van desinformatie. Nederlanders trappen daar ook massaal in.quote:Op woensdag 5 maart 2025 15:52 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is een ding, maar hij zit er met mandaat van tering veel achterlijke Amerikanen.
Dat is voor mij wel een eye opener geweest, ik was me altijd bewust van het feit dat veel (conservatieve) Amerikanen net aan zelfstandig kunnen ademen, maar dat ze zich zo overduidelijk voor het karretje laten spannen voor wat in feite pro Russisch beleid is is echt bizar
Mijn eerste verbazing was toen Trump Zelensky een dictator noemde. En daarna is het eigenlijk alleen maar erger geworden.quote:Op woensdag 5 maart 2025 16:19 schreef BEFEM het volgende:
Het stadium 'waarom zouden ze dat doen' is toch allang uit het raam gegooid.
Zoveel zaken gebeurd die niet voor mogelijk waren en dat in maar 6 weken tijd.
Ok ok ik was al overtuigdquote:Op woensdag 5 maart 2025 16:19 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Het stadium 'waarom zouden ze dat doen' is toch allang uit het raam gegooid.
Zoveel zaken gebeurd die niet voor mogelijk waren en dat in maar 6 weken tijd.
Dat zie je hier ook. Zoals dat oeverloze gelul dat Zelensky een dictator is, je kan werkelijk overal op internet (en daarbuiten als je wil) vinden dat dat niet klopt.quote:Op woensdag 5 maart 2025 16:21 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
De macht van desinformatie. Nederlanders trappen daar ook massaal in.
Daar is niet eens internet voor nodig, gezond verstand is voldoende.quote:Op woensdag 5 maart 2025 16:23 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat zie je hier ook. Zoals dat oeverloze gelul dat Zelensky een dictator is, je kan werkelijk overal op internet (en daarbuiten als je wil) kan vinden dat dat niet klopt.
Ik ken er hier maar een of twee die zelensky dictator noemen. Vrijwel niemand dusquote:Op woensdag 5 maart 2025 16:23 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat zie je hier ook. Zoals dat oeverloze gelul dat Zelensky een dictator is, je kan werkelijk overal op internet (en daarbuiten als je wil) kan vinden dat dat niet klopt.
Lees de reacties op social media eens zou ik zeggen. De wereld is groter dan fokquote:Op woensdag 5 maart 2025 16:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ken er hier maar een of twee die zelensky dictator noemen. Vrijwel niemand dus
Je overdrijft
quote:Op woensdag 5 maart 2025 16:23 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat zie je hier ook. Zoals dat oeverloze gelul dat Zelensky een dictator is, je kan werkelijk overal op internet (en daarbuiten als je wil) vinden dat dat niet klopt.
Wat dat betreft heb ik een intense hekel aan social media. Het heeft inherent achterlijke mensen het idee gegeven dat ze "onderzoek" doen en dat hun mening er toe doet
"Ja maar, verkiezingen gingen niet door in Oekrane vanwege de oorlog, en dat had wel gemoeten, want dan was het bloedvergieten al veel eerder beindigd. Oekraners zijn ook oorlogsmoe, omdat de steun vanuit het Westen uitblijft, die willen een ander dan Zelensky, eentje die de Krim opgeeft en gaat onderhandelen over de Donbas"quote:Op woensdag 5 maart 2025 16:23 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Oftewel, klinkklare stomende stieren stront.quote:Op woensdag 5 maart 2025 16:30 schreef yessie234 het volgende:
[..]
[..]
"Ja maar, verkiezingen gingen niet door in Oekrane vanwege de oorlog, en dat had wel gemoeten, want dan was het bloedvergieten al veel eerder beindigd. Oekraners zijn ook oorlogsmoe, omdat de steun vanuit het Westen uitblijft, die willen een ander dan Zelensky, eentje die de Krim opgeeft en gaat onderhandelen over de Donbas"
Dat is het argument om Zelensky een dictator te noemen.
quote:PARIS — France is warming up to the possibility of seizing Russian frozen assets to help Ukraine, said an official with direct knowledge of talks within the French government and between Paris and Berlin.
The official, who was granted anonymity to speak freely on a delicate matter, said members of the French government have privately discussed seizing the assets, including with their German counterparts, and potentially using them to guarantee loans for Kyiv.
European authorities froze around 200 billion of Russian assets held in Brussels-based financial institution Euroclear after Russia’s full-scale invasion of Ukraine began in February 2022. G7 countries agreed last year to use profits coming from those assets to back a $50 billion loan to Ukraine, but ruled out using the underlying assets directly as it risks breaching international law.
Tja en die zgn. democratische verkiezingen in Rusland waarbij je kunt kiezen uit Putin, Putin en Putin en iedereen die oppositie voert verdwijnt naar de gulag, worden dan volledig genegeerrd.quote:Op woensdag 5 maart 2025 16:30 schreef yessie234 het volgende:
[..]
[..]
"Ja maar, verkiezingen gingen niet door in Oekrane vanwege de oorlog, en dat had wel gemoeten, want dan was het bloedvergieten al veel eerder beindigd. Oekraners zijn ook oorlogsmoe, omdat de steun vanuit het Westen uitblijft, die willen een ander dan Zelensky, eentje die de Krim opgeeft en gaat onderhandelen over de Donbas"
Dat is het argument om Zelensky een dictator te noemen.
De AFP is hem dankbaarquote:Op woensdag 5 maart 2025 16:31 schreef egayalS het volgende:
Laten we hopen dat dit keer de grootschalige Duitse herbewapening niet verkeerd uitpakt als de laatste keer![]()
Beoogd bondskanselier Merz schrijft blanco cheque uit voor Duits leger
https://www.trouw.nl/buit(...)uits-leger~b2e20f1e/
Duitsland moet dringend een slagvaardig leger op de been brengen, stelt aankomend bondskanselier Friedrich Merz. Om de sociaaldemocraten mee te krijgen, doet hij dure concessies
Ongelooflijk hoeveel er nu aan defensie uitgegeven gaat worden.quote:Op woensdag 5 maart 2025 16:31 schreef egayalS het volgende:
Laten we hopen dat dit keer de grootschalige Duitse herbewapening niet verkeerd uitpakt als de laatste keer![]()
Beoogd bondskanselier Merz schrijft blanco cheque uit voor Duits leger
https://www.trouw.nl/buit(...)uits-leger~b2e20f1e/
Duitsland moet dringend een slagvaardig leger op de been brengen, stelt aankomend bondskanselier Friedrich Merz. Om de sociaaldemocraten mee te krijgen, doet hij dure concessies
Dit gaat zeker gebeuren. Iedereen heeft het daar nu over. Easy money wat Oekrane toekomt.quote:Op woensdag 5 maart 2025 16:31 schreef skysherrif het volgende:
https://www.politico.eu/a(...)-eu-us-donald-trump/
[..]
Valt mij nog wel mee. Maar ik plaats dat in hetzelfde spectrum als de mensen die moord en brand schreeuwen dat Poetin Europa gaat veroveren. Kan er niet zoveel mee.quote:Op woensdag 5 maart 2025 16:29 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Lees de reacties op social media eens zou ik zeggen. De wereld is groter dan fok
Op de korte termijn nee. Op de lange termijn is het een kwestie van opschalen. Als de overheid er alles op alles zet en grote orders plaatst dan gaan de defensie bedrijven gewoon uitbreiden, het geld komt namelijk gegarandeerd binnen.quote:Op woensdag 5 maart 2025 16:32 schreef capricia het volgende:
Kan de productie dat wel allemaal aan, zoveel?
Niet waar. De verkiezingen zijn vrij.quote:Op woensdag 5 maart 2025 16:31 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Tja en die zgn. democratische verkiezingen in Rusland waarbij je kunt kiezen uit Putin, Putin en Putin en iederene die opositie voert verdwijnt naar de gulag, worden dan volledig genegeerrd.
Ik weet niet of je sarcastisch bent of nietquote:Op woensdag 5 maart 2025 16:22 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ok ok ik was al overtuigd
Waarschijnlijk hebben ze die gegevens al gedeeld
Nee natuurlijk niet.quote:Op woensdag 5 maart 2025 16:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Ongelooflijk hoeveel er nu aan defensie uitgegeven gaat worden.
Nee natuurlijk niet, daar gaan nog jaren zo niet decennia overheenquote:Op woensdag 5 maart 2025 16:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Kortom, geen democratie.quote:Op woensdag 5 maart 2025 16:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Niet waar. De verkiezingen zijn vrij.
Alleen wordt oppositie onderdrukt als zij teveel een gevaar vormt voor de huidige macht.
Dat narratief leeft alleen in jouw hoofdquote:Op woensdag 5 maart 2025 16:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet.
Een kniesoor die daar nu om geeft.
het staat leuk.
Ik snap alleen hoe deze berichten zich verhouden tot het narratief dat de Russen massaal verliezen en de wapens bijna op zijn. Het bijt elkaar. Men is niet bang dat burgers daar doorheen prikken.
Niet zomaar, wel illegaal.quote:Op woensdag 5 maart 2025 16:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Valt mij nog wel mee. Maar ik plaats dat in hetzelfde spectrum als de mensen die moord en brand schreeuwen dat Poetin Europa gaat veroveren. Kan er niet zoveel mee.
Het idee dat Poetin zomaar Oek is binnengevallen, dat vind ik extreem.
Oh ik wil die kop van Vladimir Solovjov zien. Als ze zijn villa in Itali aan het Comomeer gaan verkopen.quote:Op woensdag 5 maart 2025 16:31 schreef skysherrif het volgende:
https://www.politico.eu/a(...)-eu-us-donald-trump/
[..]
Staal gaan we nodig hebben. Veel staal. Gooi de Hoogovens maar weer open in het Ruhrgebied.quote:Op woensdag 5 maart 2025 16:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet, daar gaan nog jaren zo niet decennia overheen
Omdat de Oekraieners hetzelfde probleem hebbenquote:Op woensdag 5 maart 2025 16:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet.
Een kniesoor die daar nu om geeft.
het staat leuk.
Ik snap alleen hoe deze berichten zich verhouden tot het narratief dat de Russen massaal verliezen en de wapens bijna op zijn. Het bijt elkaar. Men is niet bang dat burgers daar doorheen prikken.
Als ze de regels versoepelen zou al veel schelen.quote:Op woensdag 5 maart 2025 16:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet, daar gaan nog jaren zo niet decennia overheen
Net als dat eeuwige gezeik dat Zelensky een oorlogshitser is die alleen maar onnodig mensen de dood in jaagt en maar moet gaan “onderhandelen” over “vrede”. Dat “onderhandelen” komt neer op volledige capitulatie en over eventuele concessies die Rusland zou moeten doen hoor je ze niet.quote:Op woensdag 5 maart 2025 16:23 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat zie je hier ook. Zoals dat oeverloze gelul dat Zelensky een dictator is, je kan werkelijk overal op internet (en daarbuiten als je wil) vinden dat dat niet klopt.
Wat dat betreft heb ik een intense hekel aan social media. Het heeft inherent achterlijke mensen het idee gegeven dat ze "onderzoek" doen en dat hun mening er toe doet
Niet waar!quote:Op woensdag 5 maart 2025 16:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
Dat narratief leeft alleen in jouw hoofd
HAHAHAHAHAHAHAquote:Op woensdag 5 maart 2025 16:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Alleen wordt oppositie onderdrukt als zij teveel een gevaar vormt voor de huidige macht.
Lekker een avondje schuimbekken over nukes op Rome, Florence en Milaan.quote:Op woensdag 5 maart 2025 16:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh ik wil die kop van Vladimir Solovjov zien. Als ze zijn villa in Itali aan het Comomeer gaan verkopen.![]()
[ afbeelding ]
Veel luchtige reacties in die draad, die zelfs bij mij een glimlach op mijn gezicht wisten te brengen, dank voor de link. Daarnaast wordt de Oorlog door hun, met alle beschikbare desinfo en brood-aap middelen, ook nog steeds gevolgd. Maar aan het hete hangijzer durven ze ook daar hun vingers niet te branden, want daar zijn ze ook maar main-stream braaf geworden. Hoe zou dat nou komen...Made in Holland.quote:Op woensdag 5 maart 2025 14:34 schreef Aether het volgende:
Sky News: "VS stopt het delen van inlichtingen met Oekrane die bijdragen aan aanvallen op Russisch grondgebied"
https://www.geenstijl.nl/(...)htingen-met-oekraine
Ik hoor Extinction Rebellion alquote:Op woensdag 5 maart 2025 16:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Staal gaan we nodig hebben. Veel staal. Gooi de Hoogovens maar weer open in het Ruhrgebied.
Ik begrijp het wel.... andere rol en dus andere waarden.quote:
Breng die idioten nou niet op ideen..quote:
Lees deze zelf nog even terug zou ik zeggenquote:Op woensdag 5 maart 2025 16:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zeker niet, nu Trump in zijn toespraak budget heeft gevraagd die zeldzame materialen uit eigen bodem en wie weet Groenland te gaan opgraven.quote:Op woensdag 5 maart 2025 15:39 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
De mineralendeal is nog niet helemaal rond dus.
Bij jou leeft maar een narratief in je hoofd.quote:Op woensdag 5 maart 2025 16:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
Dat narratief leeft alleen in jouw hoofd
Het bijt elkaar niet.quote:Op woensdag 5 maart 2025 16:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Niet waar!
Zelfs nu nog!
https://www.telegraaf.nl/(...)-om-levens-te-redden
Oh ja. Wat gaan we daarmee doen?quote:
BS. Luister naar Bernie Sanders...... wanneer oligarchen ongelimiteerd hun verkozene kunnen steunen zal zelf de grootste misdadiger uit de geschiedenis worden gekozen omdat er simpelweg geen andere optie wordt gelaten.quote:Op woensdag 5 maart 2025 16:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Daar staat niet dat ze massaal verliezen en de wapens bijna op zijn of lees ik eroverheen?quote:Op woensdag 5 maart 2025 16:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Niet waar!
Zelfs nu nog!
https://www.telegraaf.nl/(...)-om-levens-te-redden
Ik reageerde op een stropopquote:Op woensdag 5 maart 2025 17:00 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Bij jou leeft maar een narratief in je hoofd.
Bij anderen is ruimte voor meerdere narratieven.
Beetje opzichtig deze stropop.
Tips geven voor toekomstige acties om in het nieuws te komen! ER was uit Groot-Brittanie het kanaal overgestoken, en met de coalition van de Willing & Able moeten we de onderafdelingen toch maar een beetje in de juiste richting sturen.quote:
Flauw, je hoeft niet alle verhaallijnen die volgt uit de doeken te doen om een korte bijdrage te geven in een topic, of detzelfde verhaal verder te breien in een ander topic. Dat iets voor de afdeling automatisering, die zelf ook onderwerp van screening is. Zoals daar in Oekraine ook het geval is.quote:
Snap geen reet van deze reactiequote:Op woensdag 5 maart 2025 17:11 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Flauw, je hoeft niet alle verhaallijnen die volgt uit de doeken te doen om een korte bijdrage te geven in een topic, of detzelfde verhaal verder te breien in een ander topic. Dat iets voor de afdeling automatisering, die zelf ook onderwerp van screening is. Zoals daar in Oekraine ook het geval is.
Nee.quote:Op woensdag 5 maart 2025 16:17 schreef Tengano het volgende:
[..]
Als Rusland met die intel sneller en meer van Oekraine kan veroveren is Oekraine sneller bereid voor een nog gruwelijkere wurgdeal van Trump.
Trump dwingt Zelensky gewoon op zijn knieen, waarbij Zelensky alsook de EU tot de conclusie komen dat de VS bepalend zijn in dit spel. Het is niet anders.
Trump heeft Rusland niet nodig om met ons oorlog te voeren.quote:Op woensdag 5 maart 2025 17:13 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee.
Oekraine verraden doet de VS maar lekker alleen. Daar gaan wij niet aan meehelpen. Dat gaan wij niet steunen. Als Trump daar een probleem mee heeft moet hij maar een alliantie starten met Rusland en ons de oorlog verklaren.
Kwestie van tijd voordat Trump gaat zeggen dat Kherson Russisch is en Oekrane zal proberen te dwingen die stad aan Rusland.quote:Op woensdag 5 maart 2025 17:13 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
Netjes 1 voor 1 de punten van het kremlin afwerken door ome trump.
Als ze van plan zijn de Russen met extra veel bankbiljetten terug over de grens te wapperen, mogelijk wel. In ieder ander geval krijgen ze er op korte termijn waarschijnlijk nog geen 50e deel van uitgegeven.quote:Op woensdag 5 maart 2025 16:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Die zitten samen met een kudde negers in vervallen bootjes naar Turkije, Marokko en Libi zodra hier de shit losbarst joh.quote:
Wel als hij boots on the ground wil.quote:Op woensdag 5 maart 2025 17:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
Trump heeft Rusland niet nodig om met ons oorlog te voeren.
Klopt . Dan is het wel handig. Net als in WO2 dan eigenlijk. Alleen de UK staat nog aan de andere kant.quote:
Gast, lees jij ooit wel eens wat je zelf typt? Denk je wel eens na voor je wat neerkwakt?quote:Op woensdag 5 maart 2025 16:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het VK zegt dan gewoon nee tegen Trump.quote:Op woensdag 5 maart 2025 17:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Klopt . Dan is het wel handig. Net als in WO2 dan eigenlijk. Alleen de UK staat nog aan de andere kant.
In Nederland zijn verkiezingen totaal niet vrij omdat er op je gestemd moet worden voor je in de kamer komt.quote:Op woensdag 5 maart 2025 16:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Een tijdje geleden ergens gelezen dat Putin gaat proberen om Odessa er ook bij te krijgen.quote:Op woensdag 5 maart 2025 17:20 schreef Ulx het volgende:
[..]
Kwestie van tijd voordat Trump gaat zeggen dat Kherson Russisch is en Oekrane zal proberen te dwingen die stad aan Rusland.
Die zie je aankomen.
Was een test van Hegseth om te kijken of de piloten trouw zijn aan het Amerikaans Opperbevel van het leger. De volgende keer kunnen ze iets anders doen.quote:
Hierop aanvullen dat de VS het VK ook daartoe hebben opgedragen....quote:Op woensdag 5 maart 2025 14:34 schreef Aether het volgende:
Sky News: "VS stopt het delen van inlichtingen met Oekrane die bijdragen aan aanvallen op Russisch grondgebied"
https://www.geenstijl.nl/(...)htingen-met-oekraine
NB: het lijkt een selectieve ban te zijn, daar waar Russisch 'grondgebied' zou kunnen worden bestookt.quote:bron daily-mail https://www.dailymail.co.(...)ligence-Ukraine.html
The United States has banned Britain from sharing intelligence from Washington with Ukraine as part of its withdrawal of support for Volodymyr Zelensky.
Dat is logisch anders heeft het geen zinquote:Op woensdag 5 maart 2025 17:30 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hierop aanvullen dat de VS het VK ook daartoe hebben opgedragen....
[..]
Ik ga inmiddels benieuwd zijn hoe diep het mes van Trump in Oekrane moet worden doorgedraaid.
Want wapens achterhouden was onvoldoende om dan welke druk te zetten ?quote:Op woensdag 5 maart 2025 17:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is logisch anders heeft het geen zin
Nee, maar als je jouw Intel niet meer met A wil delen, maar B deelt wel met A, dan moet je ook stoppen met delen met B, anders heeft het geen zin.quote:Op woensdag 5 maart 2025 17:32 schreef Vallon het volgende:
[..]
Want wapens achterhouden was onvoldoende om dan welke druk te zetten ?
Als je het leest dan zie je dat ze helemaal niet tegen het bewind in Iran waren, maar vluchten vanwege de algemene toestand daar. Haar moeder werkte in opdracht van het bewind.quote:Op woensdag 5 maart 2025 17:33 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
[ afbeelding ]
Zelf gevlucht zijn uit Iran, maar vervolgens doen alsof er geen oorlog is in Oekraine (en in haar andere tweets ook gewoon Rusland steunen, de grote vriendjes van Iran)
Wat spuug ik toch op dit soort nederlanders, goorste van het goorste soort mensen.
Mens moet haar gore genocide smoel houdenquote:Op woensdag 5 maart 2025 17:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je het leest dan zie je dat ze helemaal niet tegen het bewind in Iran waren, maar vluchten vanwege de algemene toestand daar. Haar moeder werkte in opdracht van het bewind.
Mensen mogen gewoon een mening hebben, ongeacht wat ze vandaan komen
Daarom schreef ik ook al dat Five Eyes dood is. Met de Russen in het Kremlin gaan die landen waarschijnlijk stoppen met het delen van Intel.quote:Op woensdag 5 maart 2025 17:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, maar als je jouw Intel niet meer met A wil delen, maar B deelt wel met A, dan moet je ook stoppen met delen met B, anders heeft het geen zin.
Wierd Duk is de grootste landverrader die er in dit land rondloopt.quote:Op woensdag 5 maart 2025 17:33 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
[ afbeelding ]
Zelf gevlucht zijn uit Iran, maar vervolgens doen alsof er geen oorlog is in Oekraine (en in haar andere tweets ook gewoon Rusland steunen, de grote vriendjes van Iran)
Wat spuug ik toch op dit soort nederlanders, goorste van het goorste soort mensen.
Zowaar nog leuk voor de economie ook.quote:Op woensdag 5 maart 2025 16:34 schreef egayalS het volgende:
[..]
Op de korte termijn nee. Op de lange termijn is het een kwestie van opschalen. Als de overheid er alles op alles zet en grote orders plaatst dan gaan de defensie bedrijven gewoon uitbreiden, het geld komt namelijk gegarandeerd binnen.
MaAr DaT KuNnEn dE BrItTeN hElEmAaL niet!quote:Op woensdag 5 maart 2025 17:36 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
Dit lijkt mij een reactie op het nieuws uit amerika (en de geruchten dat ze ook de UK verboden om intelligentie te delen)
Vergeet Jetten niet die toen met zijn twee vriendinnen naar Iran ging, zo'n COC hypocriet. Ga dan alleen, maar ga niet zo'n spelletje op het internationale toneel spelen. Walgelijk. O zo braaf orders van het Pentagon opvolgen toen.quote:Op woensdag 5 maart 2025 17:33 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
[ afbeelding ]
Wil ik volgen maar wat ik simpelweg niet snap waarom het volgens Trump nodig is dat dan ook NU die flitsende vorm tot uitwerking te geven. Zelensky ligt al op zijn knien bij de drempel en dan toch dit doordrukken ?quote:Op woensdag 5 maart 2025 17:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, maar als je jouw Intel niet meer met A wil delen, maar B deelt wel met A, dan moet je ook stoppen met delen met B, anders heeft het geen zin.
Ik ken nog wel een grotere.quote:Op woensdag 5 maart 2025 17:39 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Wierd Duk is de grootste landverrader die er in dit land rondloopt.
Ik denk dat je doelt op de lachende moordenaar. Of toch die andere? Ik heb ook een bingo-kaart hier naast me liggen.quote:
De Russen zitten al even in het Kremlin…quote:Op woensdag 5 maart 2025 17:39 schreef Ulx het volgende:
[..]
Daarom schreef ik ook al dat Five Eyes dood is. Met de Russen in het Kremlin gaan die landen waarschijnlijk stoppen met het delen van Intel.
https://en.wikipedia.org/wiki/Five_Eyes
Trump is veel gevaarlijker dan Putin. Putin is beheerst en heeft realistische doelstellingen (die niet overeenkomen met de onze, soit). Putin handelt rationeel ipv emotioneel. Putin de kt niet dat hij de door God uitverkoren en wonderbaarlijk geredde Messias is die zijn land moet redden. Putin zit helemaal niet (openlijk tenminste) te stoken in binnenlandse zaken in de UK of Duitsland. Putins doelen beperken zich tot zijn invloedssfeer.quote:Op woensdag 5 maart 2025 17:42 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wil ik volgen maar wat ik simpelweg niet snap waarom het volgens Trump nodig is dat dan ook NU die flitsende vorm tot uitwerking te geven. Zelensky ligt al op zijn knien bij de drempel en dan toch dit doordrukken ?
Kan wmb alleen maar zijn omdat Trump de boel wil afgeven aan broligarch Putin c.s.
Enne .... van een mineralen deal blijkt sws geen sprake (meer) te zijn.
Anders dan als publieke drogreden om Zelensky in het Witte Huis af te kunnen branden.
Gezien toespraak voor het Congres door Trump, hij heeft zijn oog mbt mineralen vooral binnenlands neergezet met een vette blik naar Groenland.
Waarom dan in een ver weg land moeilijk gaan delven, terwijl dat om de hoek voor de kaperskust ligt ?
Ik denk dat je doelt op de lachende moordenaar. Of toch die andere? Ik heb ook een bingo-kaart hier naast me liggen.quote:
Koningshuis heeft eigen burgerinlichtingen netwerk, deels buiten MI6 en communiceert met militaire middelen. Misschien weet Andrew nog iets. Trump kon het niet zo goed vinden met die Epstein. In ieder geval kunnen ze via een omweg verhalen naar buiten brengen. Zal mij niets verbazen als Madame Maxwell binnenkort weer eens in het nieuws is. Genterviewd door een Zelensky-supporter uit Oekraine, zoiets.quote:Op woensdag 5 maart 2025 17:36 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
Dit lijkt mij een reactie op het nieuws uit amerika (en de geruchten dat ze ook de UK verboden om intelligentie te delen)
Uiteraard weer neergepend door die vieze hond van een Wierd Dukquote:Op woensdag 5 maart 2025 17:33 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
[ afbeelding ]
Dat heeft Trump al een keer gedaan om Iran uit te kunnen lachen via Twitter. Werden zuivere beelden van een misty satteliet gepost. Puur om te brallen.quote:Op woensdag 5 maart 2025 16:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
Omdat ze niet de Russen niet willen laten weten wat ze allemaal kunnen zien
En ze zaten ook met vinger in de kont van de MIVD, en dat was niet voor niets. Ging om grote bedragen die naar Firma Trump overgemaakt werden, in ruil voor een nieuw te bouwen bordeel voor trieste mannetjes.quote:Op woensdag 5 maart 2025 17:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
De Russen zitten al even in het Kremlin…
Maar, klopt.
stom wijf, dat je er aandacht aan schenkt ,quote:Op woensdag 5 maart 2025 17:33 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
[ afbeelding ]
oppositie in rusland wordt niet onderdrukt maar vermoord , dat weet jij welquote:Op woensdag 5 maart 2025 16:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ze zijn zo vrij dat ze een keuze hebben tussen poetin of raam uit.quote:Op woensdag 5 maart 2025 18:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
oppositie in rusland wordt niet onderdrukt maar vermoord , dat weet jij wel
verkiezingen in rusland zijn vrij omdat er maar een persoon aan meedoet
quote:Op woensdag 5 maart 2025 17:39 schreef Ulx het volgende:
[..]
Daarom schreef ik ook al dat Five Eyes dood is. Met de Russen in het Kremlin Wiite Huis gaan die landen waarschijnlijk stoppen met het delen van Intel.
https://en.wikipedia.org/wiki/Five_Eyes
Klopt, maakte me gewoon even kwaadquote:Op woensdag 5 maart 2025 18:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
stom wijf, dat je er aandacht aan schenkt ,
Joost N dan?quote:Op woensdag 5 maart 2025 17:39 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Wierd Duk is de grootste landverrader die er in dit land rondloopt.
Ik denk dat ze haar succes ook wat aandikt. Haar website zit vol met fouten en zelfs in het eerste jaar op de kunstacademie zou men al zien dat haar werken er amateuristisch uitzien.quote:Op woensdag 5 maart 2025 18:13 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Klopt, maakte me gewoon even kwaad
Die zijn fucked. Tijdens de eerste termijn van Trump boeide hem de veiligheid van die lui ook niet.quote:Op woensdag 5 maart 2025 18:15 schreef Breekfast het volgende:
Ik ben benieuwd hoe veilig Amerikaanse spionnen in Rusland zich momenteel voelen.
https://bsky.app/profile/pravda.ua/post/3ljngm34w6s2kquote:🤬 Signs of torture found on most bodies of Ukrainians repatriated from Russian captivity – photo, video
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op woensdag 5 maart 2025 18:20 schreef TLC het volgende:
Ook voor putinlikker trump en co
Bekijk deze YouTube-video
Omdat Rusland het moeilijk heeft.quote:Op woensdag 5 maart 2025 18:28 schreef havanagila het volgende:
Nu ook al geen inlichtingen....
Over een week zal die wapenlevering "pauze" ook wel spontaan langer gaan duren.
Waarom zou je in godsnaam, zeker nu Rusland het moeilijk heeft, de steun intrekken en Poetin een reddingsboei/overwinning in de schoot werpen. Teh fuck.
Was dat niet de tweet met die bungy-jumper bij wie het touw om zijn nek sloeg, met de selfie-camera draaiend?quote:Op woensdag 5 maart 2025 17:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat heeft Trump al een keer gedaan om Iran uit te kunnen lachen via Twitter. Werden zuivere beelden van een misty satteliet gepost. Puur om te brallen.
Omdat rusland het moeilijk heeft. Trump wil dat rusland er beter uit komt, lijkt het....quote:Op woensdag 5 maart 2025 18:28 schreef havanagila het volgende:
Nu ook al geen inlichtingen....
Over een week zal die wapenlevering "pauze" ook wel spontaan langer gaan duren.
Waarom zou je in godsnaam, zeker nu Rusland het moeilijk heeft, de steun intrekken en Poetin een reddingsboei/overwinning in de schoot werpen. Teh fuck.
Volgens mij puur en alleen omdat die MAGA proleten alles waar "de libs" voor staan haten.quote:
Ik hoop dat de Russen hier nog steeds vlijmscherp zijn op de Trumpisten. Dat ze niet voor niets een veilige plek om te communiceren hebben, en alle vuile was buiten hangen, om te beginnen aan dat Stadhuis in Amsterdam.quote:Op woensdag 5 maart 2025 18:18 schreef Ulx het volgende:
[..]
Die zijn fucked. Tijdens de eerste termijn van Trump boeide hem de veiligheid van die lui ook niet.
Die is niet helemaal lekker, liep in covidtijd ook complottheorien te verspreiden.quote:Op woensdag 5 maart 2025 17:33 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
[ afbeelding ]
Hier in Zwitserland gaan ze toch ook weer discussieren of ze die F-35 nog wel bestellen, of toch beter niet. Vanwege potentiele prijs-afpersing.quote:Op woensdag 5 maart 2025 18:35 schreef Perrin het volgende:
Je moet ook wel gek zijn om nu nog wapensystemen bij de VS te bestellen die je kwetsbaar maken voor afpersing en onklaar maken door afkappen van intelligence door de VS.
HIMARS, Patriot. Wie koopt die nog? Weggegooid geld.
Ze associeert dingen met elkaar op haar internationale kanaal wat ze niet zou moeten doen in onze ogen. Oekraine is geen Midden-Oosten. Maar met wat ze weet, of denkt te weten, probeert ze het vuurtje op te poken.quote:Op woensdag 5 maart 2025 18:39 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Die is niet helemaal lekker, liep in covidtijd ook complottheorien te verspreiden.
Gaan al langer geruchten dat die op afstand onklaar gemaakt kunnen worden via satelliet systeem van de Amerikanen. Maar daar hebben de Amerikanen wel hulp bij gehad, om die technologie te ontwikkelen. Blijkbaar hebben we in Europa onze grootste vijand nooit echt goed gekend.quote:Op woensdag 5 maart 2025 18:35 schreef Perrin het volgende:
Je moet ook wel gek zijn om nu nog wapensystemen bij de VS te bestellen die je kwetsbaar maken voor afpersing en onklaar maken door afkappen van intelligence door de VS.
Als het niet werkt omdat je je afpersingsgeld niet aan de VS hebt betaald of Trump zijn hielen niet genoeg likt, heb je er geen reetje aan, dat Amerikaanse spul.quote:Op woensdag 5 maart 2025 18:41 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Hier in Zwitserland gaan ze toch ook weer discussieren of ze die F-35 nog wel bestellen, of toch beter niet. Vanwege potentiele prijs-afpersing.
Een belangrijk punt was ook de Navo compatibiliteit, maar als de VS over 2 weekjes uit de Navo stapt heb je daar niet veel meer aan.
Ja ze hebben een fix-prijs afgesproken, maar Trump kan dat natuurlijk zo veranderen als hij een slecht humeur heeft.quote:Op woensdag 5 maart 2025 18:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als het niet werkt omdat je je afpersingsgeld niet aan de VS hebt betaald of Trump zijn hielen niet genoeg likt, heb je er geen reetje aan dat Amerikaanse spul.
En als je het hebt, blijf je afhankelijk van Amerikaanse systemen of erger nog, kill-switches.quote:Op woensdag 5 maart 2025 18:51 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ja ze hebben een fix-prijs afgesproken, maar Trump kan dat natuurlijk zo veranderen als hij een slecht humeur heeft.
Maar Trump zit er pas 43 dagen, was Biden ook zo’n onbetrouwbare hont?quote:Op woensdag 5 maart 2025 18:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als het niet werkt omdat je je afpersingsgeld niet aan de VS hebt betaald of Trump zijn hielen niet genoeg likt, heb je er geen reetje aan, dat Amerikaanse spul.
Vraag me af of dat met zijn humeur, of met de orders die hij van Rutte krijgt te maken heeft. Twijfel hier oprecht aan.quote:Op woensdag 5 maart 2025 18:51 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ja ze hebben een fix-prijs afgesproken, maar Trump kan dat natuurlijk zo veranderen als hij een slecht humeur heeft.
Dit is veel groter dan Trump natuurlijk, er zit een hele machtige rijke club achter.quote:Op woensdag 5 maart 2025 18:53 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Maar Trump zit er pas 43 dagen, was Biden ook zo’n onbetrouwbare hont?
Durven ze niet in te zetten. Europa levert de FREMM fregatten. Dus dan laten wij die we in die schepen hebben gezet afgaan en dan is het blup.quote:Op woensdag 5 maart 2025 18:52 schreef Perrin het volgende:
[..]
En als je het hebt, blijf je afhankelijk van Amerikaanse systemen of erger nog, kill-switches.
Dit inderdaad. Zitten we dan met onze 52x met Wifi verbonden F35's - Elon zet zo uit. Laat staan dat we de Nukes die we er pers mee af moesten kunnen werpen nog mogen gebruiken.quote:Op woensdag 5 maart 2025 18:35 schreef Perrin het volgende:
Poetin en enkelen in zijn omgeving hebben tijdens Corona wel een heleboel aparte geschiedenisboeken gelezen, hadden ze blijkbaar de tijd voor.quote:Op woensdag 5 maart 2025 17:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Trump is veel gevaarlijker dan Putin. Putin is beheerst en heeft realistische doelstellingen (die niet overeenkomen met de onze, soit). Putin handelt rationeel ipv emotioneel. Putin de kt niet dat hij de door God uitverkoren en wonderbaarlijk geredde Messias is die zijn land moet redden. Putin zit helemaal niet (openlijk tenminste) te stoken in binnenlandse zaken in de UK of Duitsland. Putins doelen beperken zich tot zijn invloedssfeer.
Trump is een volkomen onvoorspelbare en ongeleide complotdenker met een Messias-complex die volstrekt paranode is en denkt Amerika en het westen te moeten redden.
En dan heeft Trump ook nog het machtigste leger en de grootste economie met de grootste technologische voorsprong. Putins economie is net zo groot als de benelux, zijn leger is gesleten, het land exporteert vooral grondstoffen en kan geen chips etc maken.
Kwestie van bootladingen Fentanyl de grens over jakkeren, dan komt er daar helemaal niemand meer uit zijn bed.quote:Op woensdag 5 maart 2025 19:07 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Poetin en enkelen in zijn omgeving hebben tijdens Corona wel een heleboel aparte geschiedenisboeken gelezen, hadden ze blijkbaar de tijd voor.
Maar in oktober 23 is er bij de SVR een groot incident geweest. Bleken wel wat studenten van de Wijk bij betrokken te zijn, maar die konden de consequenties toen ook nog niet helemaal goed overzien. Al had er toen stevig doorgepakt moeten worden om dat netwerk met de rug tegen de muur te zetten.
Trumps economie valt wel kapot te maken. Vraag is of we zijn leger aankunnen. Hopelijk hebben we nog wat zero-days van eigen orgine.
Als wij de VS gaan boycotten dan gaat trump vrolijk handelen met Rusland en China. Hoe wil je die economie dan kapot maken vanuit Europa? Wij zijn veel meer gesoleerd dan we inzien. Amerika niet.quote:Op woensdag 5 maart 2025 19:07 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Poetin en enkelen in zijn omgeving hebben tijdens Corona wel een heleboel aparte geschiedenisboeken gelezen, hadden ze blijkbaar de tijd voor.
Maar in oktober 23 is er bij de SVR een groot incident geweest. Bleken wel wat studenten van de Wijk bij betrokken te zijn, maar die konden de consequenties toen ook nog niet helemaal goed overzien. Al had er toen stevig doorgepakt moeten worden om dat netwerk met de rug tegen de muur te zetten.
Trumps economie valt wel kapot te maken. Vraag is of we zijn leger aankunnen. Hopelijk hebben we nog wat zero-days van eigen orgine.
Not sure if...quote:Op woensdag 5 maart 2025 18:52 schreef Perrin het volgende:
En als je het hebt, blijf je afhankelijk van Amerikaanse systemen of erger nog, kill-switches.
Gezien de makers van Trump en zijn geestverwanten, de ideologie (nazistisch) waar het uit voortkomt, gaat dat behoorlijk onsmakelijke taferelen opleveren uit het land van alle mogelijkheden. Die willen supermensen, de rest mag de vuilverbranding in,quote:Op woensdag 5 maart 2025 19:10 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Kwestie van bootladingen Fentanyl de grens over jakkeren, dan komt er daar helemaal niemand meer uit zijn bed.
De Mexicanen en Canadezen willen in ruil voor een vrijhandelsverdrag met de EU de sluizen vast wel open gooien.
Rusland heeft de VS natuurlijk niet zo bijster veel te bieden. Maar als groot fan van beide, zal jij vast een andere werkelijkheid hanteren.quote:Op woensdag 5 maart 2025 19:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als wij de VS gaan boycotten dan gaat trump vrolijk handelen met Rusland en China. Hoe wil je die economie dan kapot maken vanuit Europa? Wij zijn veel meer gesoleerd dan we inzien. Amerika niet.
Poetin kan Trump wel de fijne kneepjes leren van het autocraat zijn.quote:Op woensdag 5 maart 2025 19:19 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Rusland heeft de VS natuurlijk niet zo bijster veel te bieden. Maar als groot fan van beide, zal jij vast een andere werkelijkheid hanteren.
Wat is dit nou weer voor flauwekul? Alsof de VS verantwoordelijk zijn voor de coordinaten waar die HIMARS heen moet schieten...quote:Op woensdag 5 maart 2025 19:19 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
[ x ]
Een maand geleden werd er al begonnen met het stoppen van informatie door te geven.....
Omdat mensen het niet eens zijn met dat Trump Rusland laat wegkomen met een invasie zeker?quote:Op woensdag 5 maart 2025 19:23 schreef Lospedrosa het volgende:
Dit topic gaat alleen nog maar over onderbuik, emotie en memes.
Rusland heeft ook een eigen luchtafweersysteem hoor, zover in Rusland kan Oekrane niet kijken met onvoldoende boots on the ground. Die hebben goed Russisch sprekende handlangers nodig, en dat is zeer gevaarlijk werk. Al geef ik ze in Moskou nog wel een kans. Assad misschien? Moet wel wat tegenover staan natuurlijk.quote:Op woensdag 5 maart 2025 19:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer voor flauwekul? Alsof de VS verantwoordelijk zijn voor de coordinaten waar die HIMARS heen moet schieten...
Memes zijn vaak een vorm van protest. Een vorm om een emotie (meestal boosheid en frustratie) weer te geven. Een vorm van communicatie als woorden eigenlijk te kort schieten. Een manier om machteloosheid toch een vorm te geven.quote:Op woensdag 5 maart 2025 19:23 schreef Lospedrosa het volgende:
Dit topic gaat alleen nog maar over onderbuik, emotie en memes.
Zelensky als slaafs hondje van Trump kan wel, als dat helpt het wereldwijde Trumpisme te vernietigen. Want daar komt het gevaar voor ons nu wel vandaan, hij heeft het niet zelf bedacht, maar wel groot gemaakt, al vanaf 2016. Hier was het een ander die dat deed, samen met zijn grote opponent in de Kamer.quote:Op woensdag 5 maart 2025 19:34 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
In het Tweede Kamerdebat wordt nog steeds gehamerd op het weer goedmaken tussen Zelensky en Trump. Ik denk dat we dat ondertussen wel wensdenken kunnen noemen. Het mag inmiddels wel duidelijk zijn dat Trump daar helemaal geen zin ik heeft. We moeten het echt zonder de VS gaan doen, en gezien de traagheid en besluiteloosheid van de EU is het zeer de vraag of Oekrane dat gaat overleven.
Dat zal allemaal best maar Oekraine heeft oa een drone vloot waar je achterlijk van wordt, als er al een land is wat over een shitload aan eigen real-time tac/op intel beschikt is het Oekraine wel... Ze zijn ook in staat om honderden kilometers Rusland in te vliegen met die dingen en nou zou het schieten op doelen door de MLRS verder dan 40 mijl van de VRW onmogelijk zijn geworden? Dat is natuurlijk volstrekte nonsens.quote:Op woensdag 5 maart 2025 19:32 schreef yessie234 het volgende:
Rusland heeft ook een eigen luchtafweersysteem hoor, zover in Rusland kan Oekrane niet kijken met onvoldoende boots on the ground. Die hebben goed Russisch sprekende handlangers nodig, en dat is zeer gevaarlijk werk. Al geef ik ze in Moskou nog wel een kans. Assad misschien? Moet wel wat tegenover staan natuurlijk.
Laat me raden, pvv en bbb en fvdquote:Op woensdag 5 maart 2025 19:34 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
In het Tweede Kamerdebat wordt nog steeds gehamerd op het weer goedmaken tussen Zelensky en Trump. Ik denk dat we dat ondertussen wel wensdenken kunnen noemen. Het mag inmiddels wel duidelijk zijn dat Trump daar helemaal geen zin ik heeft. We moeten het echt zonder de VS gaan doen, en gezien de traagheid en besluiteloosheid van de EU is het zeer de vraag of Oekrane dat gaat overleven.
Die is net 25% duurder geworden.quote:Op woensdag 5 maart 2025 19:10 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Kwestie van bootladingen Fentanyl de grens over jakkeren, dan komt er daar helemaal niemand meer uit zijn bed.
MaAr BuItEn de USa KaN niEmAnD kAarT LezEN!!11!quote:Op woensdag 5 maart 2025 19:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer voor flauwekul? Alsof de VS verantwoordelijk zijn voor de coordinaten waar die HIMARS heen moet schieten...
Satellieten van de VS bieden nauwkeurige en snelle doelwit-acquisitie, als ik me niet vergis?quote:Op woensdag 5 maart 2025 19:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hoezo is de EU traag als ze in de Tweede Kamer nog steeds zemelen dat Zelenskyy maar weer vriendjes moet worden?quote:Op woensdag 5 maart 2025 19:34 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Je bedoelt dat de VS actief meehelpt met het bombarderen van doelen in Rusland? Dat lijkt me een oorlogsdaad......quote:Op woensdag 5 maart 2025 19:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
Satellieten van de VS bieden nauwkeurige en snelle doelwit-acquisitie, als ik me niet vergis?
Misschien moet Stockholm dan even doorgeven dat meehelpen een land te laten veroveren niet meetelt als vredestichten.quote:Op woensdag 5 maart 2025 19:45 schreef Discombobulate het volgende:
Trump wil gewoon die nobelprijs voor de vrede, hij wil gewoon de man zijn die het oplost. En hij is onder de indruk van autocraten, dus hij vind Poetin ook een toffe peer. Daarom wil hij het weggeven, ook al gaat het ten koste van Oekrane.
palantir gebruikt statellietenquote:Op woensdag 5 maart 2025 19:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
Je bedoelt dat de VS actief meehelpt met het bombarderen van doelen in Rusland? Dat lijkt me een oorlogsdaad......
Genoeg doelwitten binnen Oekrane toch?quote:Op woensdag 5 maart 2025 19:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
Je bedoelt dat de VS actief meehelpt met het bombarderen van doelen in Rusland? Dat lijkt me een oorlogsdaad......
Die geannexeerde gebieden? Volgens mij ziet Moskou die als Rusland.quote:Op woensdag 5 maart 2025 19:54 schreef Perrin het volgende:
[..]
Genoeg doelwitten binnen Oekrane toch?
De NATO heeft ook gewoon een contract met oa Planet Labs... En er zijn wel meer NATO landen die eigen satellieten in beheer hebben.quote:Op woensdag 5 maart 2025 19:45 schreef Perrin het volgende:
Satellieten van de VS bieden nauwkeurige en snelle doelwit-acquisitie, als ik me niet vergis?
We kunnen wel meer willen maar het is de komende zeker 15 jaar geen realistisch scenario.quote:Op woensdag 5 maart 2025 19:34 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Die AI bubbel moet ook nog even opgeblazen worden.quote:Op woensdag 5 maart 2025 19:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
palantir gebruikt statellieten
[ afbeelding ]
Dan zijn we goed de pineut, met lui als Trump en kornuiten aan het roer in de VS.quote:Op woensdag 5 maart 2025 19:59 schreef AchJa het volgende:
[..]
We kunnen wel meer willen maar het is de komende zeker 15 jaar geen realistisch scenario.
Daar ben ik minder pessimistisch in. Uiteindelijk is Europa een grote industrile technologisch hoogstaande macht. Als we willen moet dat echt wel lukken.quote:Op woensdag 5 maart 2025 19:59 schreef AchJa het volgende:
[..]
We kunnen wel meer willen maar het is de komende zeker 15 jaar geen realistisch scenario.
Je kent dat verhaal over dat woensdrecht gedrocht vast wel. Woensdag gehaktdag.quote:Op woensdag 5 maart 2025 19:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat zal allemaal best maar Oekraine heeft oa een drone vloot waar je achterlijk van wordt, als er al een land is wat over een shitload aan eigen real-time tac/op intel beschikt is het Oekraine wel... Ze zijn ook in staat om honderden kilometers Rusland in te vliegen met die dingen en nou zou het schieten op doelen door de MLRS verder dan 40 mijl van de VRW onmogelijk zijn geworden? Dat is natuurlijk volstrekte nonsens.
En wil je nu suggereren dat een club als de CIA in Rusland zit om doelen te pinpointen ofzo?
Dat Oekrane zal overleven is de komende 15 jaar geen realistisch scenario?quote:Op woensdag 5 maart 2025 19:59 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dan sturen we daar toch wat wat onderzeers op af! Die ziet Trump niet aankomen. Als het goed is.quote:Op woensdag 5 maart 2025 19:44 schreef Ulx het volgende:
[..]
MaAr BuItEn de USa KaN niEmAnD kAarT LezEN!!11!
Die twee vallen wel mee voor ons.quote:Op woensdag 5 maart 2025 20:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dan zijn we goed de pineut, met lui als Trump en kornuiten aan het roer in de VS.
Alhoewel macrons speeches allemaal wel zo zijnquote:Op woensdag 5 maart 2025 20:13 schreef skysherrif het volgende:
Macrons speech is erg... alsof we op de vooravond van oorlog staan.
Dat staan we ook.quote:Op woensdag 5 maart 2025 20:13 schreef skysherrif het volgende:
quote:https://bsky.app/profile/(...)l/post/3ljnnenp4js25
Romania declared the Russian embassy's military air&naval attache&his deputy persona non grata.They must leave the country
Romanian Ministry of Foreign Affairs stated - reason was"for carrying out activities that contravene the provisions of the Vienna Convention on Diplomatic Relations of 1961"
Dat staan we waarschijnlijk ook. Meer een kwestie van 'wanneer' dan 'of'.quote:Op woensdag 5 maart 2025 20:13 schreef skysherrif het volgende:
Is gewoon zelfmoord voor iedereen. En ik denk dat Poetin er minder moeite mee heeft dan wij om iedereen de afgrond in te trekken als hij niet wint. If I lose, everyone loses type is het.quote:Op woensdag 5 maart 2025 20:03 schreef bedachtzaam het volgende:
Dus oppoetsen die nukes en laten weten dat ze gebruikt gaan worden als Poetin verder wil.
Mooi. Alleen, gezien de berichten over Amerikanen die Russisch gas naar Europa willen gaan pushen om ons weer afhankelijk te maken zie ik ze liever de aardgasinfrastructuur in puin gooien. Al die pompstations en meetpunten en zo. Ze maken ook chemicalin voor explosieven uit dat gas, dus het is een legitiem doelwit.quote:In the Rostov region, the operation of an oil pumping station was suspended after a UAV attack last night. Russian media reports that the strike damaged an oil pipeline, causing a fuel spill and igniting a fire.
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3ljnl6oqoyc2w
Het gaat er toch wel van komen, dan kunnen we maar beter gelijk beginnen in plaats van nog een paar jaar oorlog voeren.quote:Op woensdag 5 maart 2025 20:16 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Is gewoon zelfmoord voor iedereen. En ik denk dat Poetin er minder moeite mee heeft dan wij om iedereen de afgrond in te trekken als hij niet wint. If I lose, everyone loses type is het.
Denk je dat Frankrijk zich nog een keer laat vernederen? Daar zou ik je aandacht maar even of leggen als je je zorgen maakt.quote:Op woensdag 5 maart 2025 20:16 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Is gewoon zelfmoord voor iedereen. En ik denk dat Poetin er minder moeite mee heeft dan wij om iedereen de afgrond in te trekken als hij niet wint. If I lose, everyone loses type is het.
Denk het ook, maar in dit geval was het Yesilgoz.quote:Op woensdag 5 maart 2025 19:41 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Laat me raden, pvv en bbb en fvd
Why not both?quote:Op woensdag 5 maart 2025 19:47 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoezo is de EU traag als ze in de Tweede Kamer nog steeds zemelen dat Zelenskyy maar weer vriendjes moet worden?
Zijn het dan niet de Nederlandse regering en het parlement die de boel lopen te vertragen?
Trump is tijdelijk, die vier jaar zingt de NATO wel uit. En de VS laat het VK sowieso niet vallen, dus via die weg blijft de VS echt wel betrokken bij de NATO.quote:Op woensdag 5 maart 2025 20:00 schreef Perrin het volgende:
Dan zijn we goed de pineut, met lui als Trump en kornuiten aan het roer in de VS.
Nou ja, waar een wil is is een weg zou ik dan zeggen. Maar het gaat wel wat kosten. En het begint bij de eerste stap.quote:Op woensdag 5 maart 2025 19:59 schreef AchJa het volgende:
[..]
Maakt niet uit, iedereen verliest.quote:Op woensdag 5 maart 2025 20:23 schreef Ulx het volgende:
[..]
Denk je dat Frankrijk zich nog een keer laat vernederen? Daar zou ik je aandacht maar even of leggen als je je zorgen maakt.
Maar MAGA en de oligarchen niet, die gaan hun macht niet meer uit handen geven.quote:Op woensdag 5 maart 2025 20:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Trump is tijdelijk, die vier jaar zingt de NATO wel uit. En de VS laat het VK sowieso niet vallen, dus via die weg blijft de VS echt wel betrokken bij de NATO.
Nee dat bedoel ik niet, we doen net alsof de EU/europa binnen een paar jaar een zelfstandige defensie industrie op poten heeft gezet en we onszelf dan kunnen bedruipen en voortzettingsvermogen hebben. Nou dat gaat er de eerste 15 jaar echt niet van komen.quote:Op woensdag 5 maart 2025 20:06 schreef luxerobots het volgende:
Dat Oekrane zal overleven is de komende 15 jaar geen realistisch scenario?
Tenzij men meer windmolens om Trump's golfbaan in Schotland bouwt. In dat geval: All bets are off.quote:
Zeker niet als men maar blijft praten ipv handelen....quote:Op woensdag 5 maart 2025 20:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nee dat bedoel ik niet, we doen net alsof de EU/europa binnen een paar jaar een zelfstandige defensie industrie op poten heeft gezet en we onszelf dan kunnen bedruipen en voortzettingsvermogen hebben. Nou dat gaat er de eerste 15 jaar echt niet van komen.
Stevige taal. Gelukkig spreekt Trump geen Frans.quote:Op woensdag 5 maart 2025 20:20 schreef skysherrif het volgende:
En had het over dreigende tarieven van AMerika op de EU en hoe we ons voorbereiden op tijden waar we Amerika niet langer onze bondgenoot kunnen noemen
Ik dacht eigenlijk dat we met een peace deal bezig warenquote:Op woensdag 5 maart 2025 20:13 schreef skysherrif het volgende:
Macron spreekt in zijn toespraak een heleboel over nucleaire afweer en om te zorgen dat europa als europese samenwerking meer doet om gedeeld een nucleair afweer systeem te hebben.
Ook gaat frankrijk tegen 2030 2x zoveel spenderen aan het militair budget.
En moet er over heel europa meer munitie geproduceerd worden.
Morgen tijdens de meeting met de leiders gaan ze " Unprecedented decisions" nemen als europa.
Ik denk dat we vwb militaire middelen nog wel een jaar of 15 aan de tiet van de VS moeten blijven hangen. En dan zeker als het om het vliegende deel van de krijgsmacht gaat.quote:Op woensdag 5 maart 2025 20:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Daar ben ik minder pessimistisch in. Uiteindelijk is Europa een grote industrile technologisch hoogstaande macht. Als we willen moet dat echt wel lukken.
Vergeet niet dat het merendeel van de machines die machines/producten maken uit Europa komen. Zowel China als de VS moeten die hier kopen. En dan doek ik niet op asml.
Je lijkt er wel vanuit te gaan dat Trump de wet respecteert en netjes vrijwillig aftreedt wanneer het moment daar is. Gezien de gebeurtenissen voortkomend uit de vorige keer dat hij na 4 jaar even weg moest betwijfel ik dat.quote:Op woensdag 5 maart 2025 20:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Trump is tijdelijk, die vier jaar zingt de NATO wel uit. En de VS laat het VK sowieso niet vallen, dus via die weg blijft de VS echt wel betrokken bij de NATO.
Dat dacht Oekrane ook maar die moeten zich in feite gewoon overgeven.quote:Op woensdag 5 maart 2025 20:30 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik dacht eigenlijk dat we met een peace deal bezig waren
Ditmaal geen Mike Pence die tegen Trump in gaat. Trump zal wel verdwijnen vanwege zijn leeftijd maar genoeg andere poppetjes.quote:Op woensdag 5 maart 2025 20:31 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Je lijkt er wel vanuit te gaan dat Trump de wet respecteert en netjes vrijwillig aftreedt wanneer het moment daar is. Gezien de gebeurtenissen voortkomend uit de vorige keer dat hij na 4 jaar even weg moest betwijfel ik dat.
Wie had zoveel geld voor over om hem in het zadel te houden na zijn verkiezingsnederlaag? USA had hem zo in de gevangenis kunnen flikkeren, maar blijkbaar is er betaald, en goed ook.quote:Op woensdag 5 maart 2025 18:56 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Dit is veel groter dan Trump natuurlijk, er zit een hele machtige rijke club achter.
Die industrie is niet het probleem. De wilskracht wel. Het lef om grote beslissingen te nemen. Die is er niet bij de huidige regering. Die willen mensen stroop om de mond smeren.quote:Op woensdag 5 maart 2025 20:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nee dat bedoel ik niet, we doen net alsof de EU/europa binnen een paar jaar een zelfstandige defensie industrie op poten heeft gezet en we onszelf dan kunnen bedruipen en voortzettingsvermogen hebben. Nou dat gaat er de eerste 15 jaar echt niet van komen.
Vanwege is minstens even gestoord en klaar om het stokje over te nemen. En anders Donald Trump Jr. wel.quote:Op woensdag 5 maart 2025 20:34 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ditmaal geen Mike Pence die tegen Trump in gaat. Trump zal wel verdwijnen vanwege zijn leeftijd maar genoeg andere poppetjes.
Zo optimistisch ben ik niet. Ik denk dat de VS niet meer herstelt van wat Trump en de miljardairs achter hem aanrichten.quote:Op woensdag 5 maart 2025 20:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Frankrijk, Duitsland en het VK hebben er de afgelopen jaren allemaal een aantal gelanceerd. Itali en Spanje hebben ze dacht ik ook.quote:Op woensdag 5 maart 2025 20:27 schreef polderturk het volgende:
Beschikt de EU over spionage satellieten waarmee we Oekrane kunnen ondersteunen?
Een flinke recessie kan wel helpen.quote:Op woensdag 5 maart 2025 20:36 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zo optimistisch ben ik niet. Ik denk dat de VS niet meer herstelt van wat Trump en de miljardairs achter hem aanrichten.
Deze koerswending is vrees ik permanent voor de voorzienbare toekomst.
Trump geeft gewoon Canada, Mexico, de democrats, Woke en DEI de schuld.quote:Op woensdag 5 maart 2025 20:38 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Een flinke recessie kan wel helpen.
Ik vaar op de speech van Jeffrey Sachs in dat Rusland geen belang heeft in Europa en op het gegeven dat Rusland alles wat er over was aan kunde al door de gehaktmolen heeft gehaald.quote:Op woensdag 5 maart 2025 20:13 schreef skysherrif het volgende:
Vraag maar aan Duitsland of een slechte economie oorlogsstemming remt of versterkt. Mensen radicaliseren makkelijker als het slecht gaat, zeker wanneer iemand met macht ze vertelt wiens schuld het is.quote:Op woensdag 5 maart 2025 20:38 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Een flinke recessie kan wel helpen.
Mwah, toen kon je niks checken, dat is nu wel anders.quote:Op woensdag 5 maart 2025 20:41 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Vraag maar aan Duitsland of een slechte economie oorlogsstemming remt of versterkt. Mensen radicaliseren makkelijker als het slecht gaat, zeker wanneer iemand met macht ze vertelt wiens schuld het is.
Yep. MAGA staat te trappelen om iedereen die Trump bestempelt als Woke aan te pakken.quote:Op woensdag 5 maart 2025 20:41 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Vraag maar aan Duitsland of een slechte economie oorlogsstemming remt of versterkt. Mensen radicaliseren makkelijker als het slecht gaat, zeker wanneer iemand met macht ze vertelt wiens schuld het is.
Andere situatie, Onder Biden ging het om dure eieren. Als Trump dat alleen maar erger maakt....quote:Op woensdag 5 maart 2025 20:41 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Capitoolbestorming verkleed als Maga is een mogelijkheid.quote:Op woensdag 5 maart 2025 20:43 schreef Perrin het volgende:
[..]
Yep. MAGA staat te trappelen om iedereen die Trump bestempelt als Woke aan te pakken.
De protesten gaan hard onderdrukt worden en Trump heeft al aangegeven dat als je voor hem geweld pleegt hij ervoor zorgt dat je niet vervolgd wordt, met het vrijlaten van die jan6-lui.
Zonder revolutie in de VS heeft MAGA nu de macht, ben ik bang.
Misschien moet je eens gaan fact checken wat hij allemaal gezegd heeft want er is nogal een tegengeluid.quote:Op woensdag 5 maart 2025 20:41 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik vaar op de speech van Jeffrey Sachs in dat Rusland geen belang heeft in Europa en op het gegeven dat Rusland alles wat er over was aan kunde al door de gehaktmolen heeft gehaald.
Wat de Amerikanen betreft. Het land is in een tweestrijd en heeft een leiding die maar wat aanklooit als de mond van Rusland. We zullen zien.
Hehheh. Ja uiteindelijk moet je MAGA bij de protesten betrekken idd.quote:Op woensdag 5 maart 2025 20:47 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Capitoolbestorming verkleed als Maga is een mogelijkheid.
Goed idee, even zo'n tang in Trumps buurt manoeuvreren. Die weet welke ziekte hij heeft, en zij weet waar hij zijn rijkdom en herverkiezing aan te danken heeft. Want anders had Trump gewoon in gevangenis gezeten nu.quote:Op woensdag 5 maart 2025 19:52 schreef Ulx het volgende:
[..]
Misschien moet Stockholm dan even doorgeven dat meehelpen een land te laten veroveren niet meetelt als vredestichten.
Ik maak me ook totaal niet druk over dat Poetin wellicht de Baltische Staten gaat binnenvallen, ook niet als de VS de facto al uit de NAVO is. Vind het ook echt angstporno.quote:Op woensdag 5 maart 2025 20:41 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik vaar op de speech van Jeffrey Sachs in dat Rusland geen belang heeft in Europa en op het gegeven dat Rusland alles wat er over was aan kunde al door de gehaktmolen heeft gehaald.
Ondertussen zijn mensen stompzinniger dan ooit.quote:Op woensdag 5 maart 2025 20:43 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Mwah, toen kon je niks checken, dat is nu wel anders.
Heeft Poetin dat biertje toen ook opgedronken? Aangezien hij geheelonthouder is.quote:Op woensdag 5 maart 2025 20:42 schreef Jed1Gam het volgende:
Rutte een dineertje geregeld bij Willem-Alex. Nu deze foto nog even in de hal ophangen en het kan niet meer stuk.
[ afbeelding ]
Net als dat Rusland toch echt niet Oekrane zou binnen vallen, was ook angstporno.quote:Op woensdag 5 maart 2025 20:52 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik maak me ook totaal niet druk over dat Poetin wellicht de Baltische Staten gaat binnenvallen, ook niet als de VS de facto al uit de NAVO is. Vind het ook echt angstporno.
Een oorlog inlopen en het mogelijk gebruik van kernwapens lijkt mij veel waarschijnlijker.
Holland Heineken House, WA was die Olympische berg al af, maar kent ze nog uit zijn jeugd, uit de Samaranch tijd. Toen fascisten uit het Franco-regime alleen welkom waren als sport-bobo's. Maar Spanje mocht in '82 bij de Navo, en kregen nog een extra cadeau ook.quote:Op woensdag 5 maart 2025 20:42 schreef Jed1Gam het volgende:
Rutte een dineertje geregeld bij Willem-Alex. Nu deze foto nog even in de hal ophangen en het kan niet meer stuk.
[ afbeelding ]
2026 en dan 2025... klopt nietquote:Op woensdag 5 maart 2025 17:22 schreef skysherrif het volgende:
https://mil.in.ua/en/news(...)00-starting-in-2026/
[ afbeelding ]
(meer dan een verdubbeling)
Werd ook 0,0 getapt...quote:Op woensdag 5 maart 2025 20:53 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Heeft Poetin dat biertje toen ook opgedronken? Aangezien hij geheelonthouder is.
https://tpo.nl/2025/03/03(...)-dreigt-te-wandelen/quote:Op woensdag 5 maart 2025 20:55 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Net als dat Rusland toch echt niet Oekrane zou binnen vallen, was ook angstporno.
Dat is zeker niet noodzakelijk. De wil is het belangrijkste en trump doet er werkelijk alles aan om de wil te mobiliseren. Het probleem van te lage defensie uitgaven is niet de politiek, het is de bevolking die daar niet voor te porren was. Inmiddels is dat volledig veranderd.quote:Op woensdag 5 maart 2025 20:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |