SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
quote:Op woensdag 5 maart 2025 11:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
Duitsland heeft SAR-Lupe en SARah satellieten.
Frankrijk heeft HELIOS
Het VK heeft ook satellieten
Spanje ook
Italië ook
Het is niet dat we blind zijn zonder de VS.
quote:Op woensdag 5 maart 2025 11:02 schreef Ulx het volgende:
[..]
Europese landen hebben het ook niet bij één satelliet gehouden.
quote:Op woensdag 5 maart 2025 11:22 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ja? Dat klopt.
En dat is er niet in Europa? Dat denk je? Ben je serieus?
quote:Op woensdag 5 maart 2025 11:24 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
De Europese Starlink stijgt net zo rap in waarde als Rheinmetall.
Veel van de dingen die de Amerikanen doen, kunnen of doen wij ook, maar vooralsnog lieten we het over aan de yanks. We moeten op heel veel terreinen een tand bij zetten. Dat kunnen we wel, maar de discussie "ten koste van wat" wordt ingewikkeld.
quote:
quote:Op woensdag 5 maart 2025 13:22 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat is concreet nodig dan? De locaties van olieraffinaderijen zijn gewoon bekend. Om die te vinden zijn geen satellietfoto's nodig. Boven de frontlinie stikt het van de Oekraiense drones. Daar zien men ook alles. Wat kan de VS toevoegen?
quote:Op woensdag 5 maart 2025 13:29 schreef Ulx het volgende:
Met Russische assets in sleutelposities in de VS is de vraag of geleverde intel iets waard is de vraag. De kans dat er veel nepintel wordt geleverd is aanwezig.
Ik kon de tekst waarop gereageerd werd niet zo snel mee-kopieren, dat is wel nodig voor de totale context..quote:
Komen ze daar en trekken ze een getekend nuclear sharing verdrag uit hun zak.. Tsja Donald, Oekraïne is nu een kernmacht, daar moet je wel respect voor hebben.quote:Op woensdag 5 maart 2025 14:37 schreef Momo het volgende: Macron, Starmer mogelijk met Zelensky naar Witte Huis De Franse president Macron overweegt om opnieuw naar Washington af te reizen, samen met de Oekraïense president Zelensky en de Britse premier Starmer. Dat zei een woordvoerder van de Franse regering na de aankondiging dat Macron vanavond een tv-toespraak houdt. Macron houdt zijn toespraak aan de vooravond van Europees overleg over Oekraïne en herbewapening van Europa, morgen in Brussel. Frankrijk en Europa werken volgens de woordvoerder aan het herstellen van de banden tussen de VS en Oekraïne, met het doel om een duurzame vrede te bewerkstellingen. "We hebben een bestand voorgesteld." Ze doelt daarbij op het oprichten van de coalition of the willing, landen die Oekraïne willen bijstaan. Die hebben gesproken over een gedeeltelijk bestand van een maand, waarvan de grondoorlog is uitgezonderd. Die plannen zijn echter nog niet concreet. https://nos.nl/collectie/(...)ering-zelensky-trump
Volgens Franse bronnen gaat Macron overigens niet mee.quote:Op woensdag 5 maart 2025 14:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het wordt nu 4 tegen 1? Macron, Starmer, Trump en Vance gaan ervoor zorgen dat Zelensky dit keer braaf is?
Beetje hetzelfde als met Covid vaccins. Toen het Westen eindelijk op stoom kwam qua productie had je er in no time veel te veel.quote:Op woensdag 5 maart 2025 14:14 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Zat even te kijken in de discord van waar ik meestal drones doneer:
[ afbeelding ]
Dronecrews vragen niet eens meer om drones, zoveel drones produceert Oekraine zelf nu al die af en aan naar het front gaan.
Wat is er gebeurd?quote:Op woensdag 5 maart 2025 14:52 schreef Nattekat het volgende:
Dictator Trump pleegt gewoon verraad hier. Wat een walgelijke vent, echt niet te geloven dit.
Ik gok vanwege het (tijdelijk?) niet meer delen van inlichtingen met Oekraïne. Dat kan een grotere impact hebben nog dan de gepauzeerde wapensteun.quote:
Ja dat had ik al een heel klein beetje verwacht. Je moet iemand met zo een groot ego als Trump niet op zijn p*k trappen.quote:Op woensdag 5 maart 2025 15:11 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ik gok vanwege het (tijdelijk?) niet meer delen van inlichtingen met Oekraïne. Dat kan een grotere impact hebben nog dan de gepauzeerde wapensteun.
Gambling with World War III.quote:Op woensdag 5 maart 2025 10:52 schreef RobertoCarlos het volgende:
Als ik de experts (De Wijk enzo) goed begrijp, wordt het pas echt een probleem als de VS zijn inlichtingenapparaat uitschakelt (satellieten enzo).
Hiermee is wel definitief duidelijk dat de VS geen functionerende democratie meer is.quote:Op woensdag 5 maart 2025 15:12 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja dat had ik al een heel klein beetje verwacht. Je moet iemand met zo een groot ego als Trump niet op zijn p*k trappen.
Dit topic is nuttig om wat nieuwsberichtjes op te vangen en om wat gedachten te wisselen, maar de echte analyses kun je beter overlaten aan de experts (geldt ook voor mij). Die hebben zich er net wat meer (als in jaren heel veel uren) in verdiept dan wijquote:Op woensdag 5 maart 2025 15:20 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Gambling wiht World War III.
De Wijk -ondanks het te simpele en gemakkelijke gebash door zelfverklaarde experts hier- is niet achterlijk en kan bogen op vele jaren ervaring in deze, gebaseerd op kennis bovendien.
Als dat Franse plan van een maandje geen luchtgevechten in de oorlog om Ruslands betrouwbaarheid te testen gestand krijgt, kan je in een maand tijd een aardige voorraad aanleggen van dit gevreesde wapen met deze donatie puur ter afschrikking. Ik zie nog wel gebeuren dat drones nog veel gevaarlijker lading mee kunnen gaan nemen, dan ze nu doen. Oekraine, kernwapenmacht? Dat schrikt Rusland pas af.quote:
Maar dan kan het ook niet echt een WWIII worden of iets waarbij Nederlandse dienstplichtigen zullen worden opgeroepen lijkt me.quote:Op woensdag 5 maart 2025 15:25 schreef sp3c het volgende:
Confrontatie met nato/eu zullen ze met of zonder de Amerikanen wel willen voorkomen maar denk niet dat het na Oekraïne klaar is nee
Ach dat ligt er ook weer aan, een Rob de Wijk is meer expert op gebied van geopolitiek maar weer minder op de ontwikkelingen van dag tot dag zeker aan het front.quote:Op woensdag 5 maart 2025 15:23 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dit topic is nuttig om wat nieuwsberichtjes op te vangen en om wat gedachten te wisselen, maar de echte analyses kun je beter overlaten aan de experts (geldt ook voor mij). Die hebben zich er net wat meer (als in jaren heel veel uren) in verdiept dan wij
Zie ik niet zo snel gebeuren neequote:Op woensdag 5 maart 2025 15:26 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Maar dan kan het ook niet echt een WWIII worden of iets waarbij Nederlandse dienstplichtigen zullen worden opgeroepen lijkt me.
Zou er persoonlijk wel klaar voor zijn mocht ik worden opgeroepen.quote:Op woensdag 5 maart 2025 15:26 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Maar dan kan het ook niet echt een WWIII worden of iets waarbij Nederlandse dienstplichtigen zullen worden opgeroepen lijkt me.
Ik vind het jammer dat er momenteel minder aandacht is voor de ontwikkelingen aan het front, maar onder militairen geniet de Wijk grote populariteit met zijn dagelijkse colleges over geopolitiek. Die krijgen militairen niet bij hun opleiding. Die zou maar demotiverend zijn, dus hij is ook in die kringen, een gewaardeerde bijscholerquote:Op woensdag 5 maart 2025 15:28 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ach dat ligt er ook weer aan, een Rob de Wijk is meer expert op gebied van geopolitiek maar weer minder op de ontwikkelingen van dag tot dag zeker aan het front.
Ik kan in ieder geval zeggen dat het zeer betrouwbare deepstate voor het eerst in maanden misschien wel jaren voor gisteren 3 oekraiense vorderingen heeft gerapporteerd en 0 Russische. Vooral bij pokrovsk heeft oekraine terrein herwonnen.quote:Op woensdag 5 maart 2025 15:30 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Ik vind het jammer dat er momenteel minder aandacht is voor de ontwikkelingen aan het front, maar onder militairen geniet de Wijk grote populariteit met zijn dagelijkse colleges over geopolitiek. Die krijgen militairen niet bij hun opleiding.
Wanneer was de Rutte voor bezuinigingen op defensie?quote:
blablablablaquote:
https://www.youtube.com/@RFUquote:Op woensdag 5 maart 2025 15:30 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Ik vind het jammer dat er momenteel minder aandacht is voor de ontwikkelingen aan het front, maar onder militairen geniet de Wijk grote populariteit met zijn dagelijkse colleges over geopolitiek. Die krijgen militairen niet bij hun opleiding. Die zou maar demotiverend zijn, dus hij is ook in die kringen, een gewaardeerde bijscholer
Transnistrie, Georgië in ieder geval, Kazakstan is misschien wat te..quote:Op woensdag 5 maart 2025 15:25 schreef sp3c het volgende:
Confrontatie met nato/eu zullen ze met of zonder de Amerikanen wel willen voorkomen maar denk niet dat het na Oekraïne klaar is nee
Boomer humorquote:
Klopt wel gewoonquote:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)eklap-kreeg-a4152999quote:Op woensdag 5 maart 2025 15:33 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Wanneer was de Rutte voor bezuinigingen op defensie?
Wat een dom plaatje
De mineralendeal is nog niet helemaal rond dus.quote:
Hyves bestaat weer?quote:
De pro-Trump Amerikanen uit Sexbierum? Nee hoor valt niet op.quote:Op woensdag 5 maart 2025 10:46 schreef RobertoCarlos het volgende:
Best grappig dat er in dit topic kennelijk zoveel weirdo's zitten, dat jullie niet eens meer ironie en parodie herkennen...![]()
Trouwens: als China klaar is met Japan zou een volgende stap best wel eens NL kunnen zijn, door alle Chinese restaurants sinds de jaren 50 is er historisch gezien overduidelijk reden om de Chinezen in NL te hulp te schieten.
Het is overgenomen door het Kremlin, en dat schijnt niet zo'n hoge pet op te hebben van democratie.quote:Op woensdag 5 maart 2025 15:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hiermee is wel definitief duidelijk dat de VS geen functionerende democratie meer is.
Straks krijgen ze Amerikaanse info sneller via hun mollen bij de FSB en Tulsi dan via het Pentagon.quote:
Precies.quote:Op woensdag 5 maart 2025 15:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Beetje hetzelfde als met Covid vaccins. Toen het Westen eindelijk op stoom kwam qua productie had je er in no time veel te veel.
Klopt. Viel me al op dat de anti eu brigade in full force is de laatste dagenquote:Op woensdag 5 maart 2025 15:44 schreef Tjoent het volgende:
De euro gaat wel goed de laatste dagen. Bijna 1,08 nu.
Dat zal Oekraïne zelf ook wel hebben.quote:Op woensdag 5 maart 2025 15:46 schreef skysherrif het volgende:
Vraag me af of ze nog wel early warning info doorgeven als het gaat om russische lanceringen van allerlei kaliber richting oekraiense front of steden.
Putin heeft Trump een wensenlijst gegeven en Trump voert ze 1 voor 1 allemaal uitquote:
Niet quoten uit de volkskrantquote:
Dat is een ding, maar hij zit er met mandaat van tering veel achterlijke Amerikanen.quote:Op woensdag 5 maart 2025 15:50 schreef egayalS het volgende:
[..]
Putin heeft Trump een wensenlijst gegeven en Trump voert ze 1 voor 1 allemaal uit
Trump is gevoelig voor dit soort uitnodigingen, geniet van de aandacht die een paleis en een Koninklijk onthaal met zich meebrengt.quote:Op woensdag 5 maart 2025 14:40 schreef RobertoCarlos het volgende:
Doe nou niet Willem!! Wat haal je in huis?!
[..]
https://www.omroepwest.nl(...)ial&at_campaign=feed
Schoofhond bedoel jequote:
quote:Op woensdag 5 maart 2025 15:54 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Trump is gevoelig voor dit soort uitnodigingen, geniet van de aandacht die een paleis en een Koninklijk onthaal met zich meebrengt.
Lekker doen dus, butter him up. Duw Maxima nog een keer extra naar voren.
Baad het niet dan schaadt het niet.
Met stroop vang je inderdaad meer vliegen dan met azijn.quote:Op woensdag 5 maart 2025 15:54 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Trump is gevoelig voor dit soort uitnodigingen, geniet van de aandacht die een paleis en een Koninklijk onthaal met zich meebrengt.
Lekker doen dus, butter him up. Duw Maxima nog een keer extra naar voren.
Baad het niet dan schaadt het niet.
Dat is wat ik bedoel met cojones, en daarom zal je zo'n geluid ook niet horen vanuit de EU.quote:Op woensdag 5 maart 2025 16:00 schreef ootjekatootje het volgende:
China is ook duidelijk.
China spreekt dreigende taal na invoerheffingen VS: "Als Verenigde Staten oorlog willen, zijn we klaar om te vechten tot het einde"
https://www.hln.be/buiten(...)-het-einde~a338ae5a/
Dat ik het nog een keer eens zou zijn met China.quote:Op woensdag 5 maart 2025 16:00 schreef ootjekatootje het volgende:
China is ook duidelijk.
https://www.hln.be/buiten(...)-het-einde~a338ae5a/
Er zit altijd wel in een politiek leider zijn entourage eentje die gemakkelijk kan switchen van de een naar de andere partij. Mensen zijn egoïsten, als het gaat om gemakkelijk financieel gewin gaat: na het eerste miljoen, komt het tweede enz.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:57 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Heel ver gezocht hoor.
Maar heb weleens gedacht. Wat als Zelensky bespeeld wordt of een agent van de Russen is?
Dan hebben ze. Europa ontdaan van vele wapens
De VS ontdaan van vele wapens. Enorm veel geld doorgesluisd. Onenigheid tussen de VS en EU veroorzaakt. De NAVO gesloopt. De amerikaase president in de zak.
En kunnen ze straks samen Europa veroveren.
Maar neem aan dat dat goed is onderzocht door intelligentie-diensten. En niet zo is.![]()
Vance is zo waar mogelijk ook een grotere bedreiging dan Trump. Vance is slim, Trump is dom en manipuleerbaar.quote:Op woensdag 5 maart 2025 15:56 schreef skysherrif het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
om de volgende dag weer met vance te praten
De volgende stap is dat Trump die satelietinfo doorspeelt aan Rusland.quote:Op woensdag 5 maart 2025 16:07 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
Weer een nieuwe update, ALLE amerikaanse informatie is stopgezet.
Dus ook voor defensie.
Crimineel
Slim wil ik Vance niet noemen, maar hij is gehaaid en lang niet zo'n ongeleid projectiel als Trump dat is.quote:Op woensdag 5 maart 2025 16:05 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Vance is zo waar mogelijk ook een grotere bedreiging dan Trump. Vance is slim, Trump is dom en manipuleerbaar.
Waarom zouden zequote:Op woensdag 5 maart 2025 16:08 schreef Tengano het volgende:
[..]
De volgende stap is dat Trump die satelietinfo doorspeelt aan Rusland.
Dan oefenen ze nóg meer druk uit op Oekraïne.quote:
Vance is zelfs best kundig als Trump's woordvoerder. Kan zomaar Trumps opvolger worden.quote:Op woensdag 5 maart 2025 16:09 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Slim wil ik Vance niet noemen, maar hij is gehaaid en lang niet zo'n ongeleid projectiel als Trump dat is.
Trump maakt het bedje op voor Vance.
Wellicht dat we Trump straks nog dankbaar zijn dat we niet in gevecht hoeven met Chinaquote:China says it is ready for 'any type of war' with US
Omdat ze tot alles in staat zijn.quote:
Meest hoopvolle scenario: er ligt bij Oekraine info waarmee elke godsvrezende Republikein in Congres in principe tot het uiterste toe getergd zou moeten zijn. En de EU zijn sanctie lijstje met bevroren uitstaande tegoeden in de EU weer met een paar bankrekeningen kan aanvullen. Dit is hoog spel vanuit Washington. Laten we hopen dat het erg onverstandig is, het pokerspel van Trump.quote:Op woensdag 5 maart 2025 16:07 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
Weer een nieuwe update, ALLE amerikaanse informatie is stopgezet.
Dus ook voor defensie.
Crimineel
Dat gaat hij dan ook zeker proberen, het is de vraag regen wie hij het moet opnemen.quote:Op woensdag 5 maart 2025 16:12 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vance is zelfs best kundig als Trump's woordvoerder. Kan zomaar Trumps opvolger worden.
Trump gaat China alles geven wat Xi's hartje begeert. Taiwan, Japan, Zuid-Korea, Australië.. de Amerikaanse dolken liggen al klaar.quote:Op woensdag 5 maart 2025 16:12 schreef byah het volgende:
[..]
Wellicht dat we Trump straks nog dankbaar zijn dat we niet in gevecht hoeven met China
Omdat ze niet de Russen niet willen laten weten wat ze allemaal kunnen zienquote:
https://t.me/creamy_caprice/8536quote:Active military operations in the Gorlovka area.
Attack of the Ukrainian Armed Forces by motorized rifle units in the direction of the positions of the Russian Armed Forces in Dzerzhinsk. Landing of troops on positions in the residential sector in Zabalka. Shelling of assault groups by the Russian Armed Forces.
The Ukrainian Armed Forces have advanced more than 1 km in the southern part of Dzerzhinsk.
Combat area:
48.382737 37.836919
Ergens in mijn achterhoofd zit nog een kleine twijfel dat dit allemaal een toneelspel is en dat de VS nu stiekem Oekraïne aan het bevoorraden is en alles klaar zat om in één grote vlaag de Russen er weer uit te trappen.quote:
Als Rusland met die intel sneller en meer van Oekraine kan veroveren is Oekraine sneller bereid voor een nog gruwelijkere wurgdeal van Trump.quote:Op woensdag 5 maart 2025 16:13 schreef Perrin het volgende:
[..]
Omdat ze tot alles in staat zijn.
Als ze denken dat het ze voordeel oplevert, zullen ze het doen.
Dit is echt totaal geen argument meer als je ziet wie er de leiding heeft in de VS. Het hoofd van de inlichtingendiensten is nota bene de grootste poetinpijper die er is.quote:Op woensdag 5 maart 2025 16:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
Omdat ze niet de Russen niet willen laten weten wat ze allemaal kunnen zien
Helaas kan je redelijk goed tracken of er vluchten gaan van amerika naar polen met bewapening en die gaa ner niet meer.quote:Op woensdag 5 maart 2025 16:17 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ergens in mijn achterhoofd zit nog een kleine twijfel dat dit allemaal een toneelspel is en dat de VS nu stiekem Oekraïne aan het bevoorraden is en alles klaar zat om in één grote vlaag de Russen er weer uit te trappen.
Maar ik ben bang dat zoiets niet verborgen kan blijven en dat Trump inderdaad Zelensky en Oekraïne onder druk aan het zetten is. Ook dat Poetin in zijn vuist aan het lachen is.
Dat had ik op het moment dat Musk zomaar bij de ministeries kon binnenlopen met z'n medewerkers... dat je zoveel kapot kan maken in zo'n korte tijd is bizarquote:Op woensdag 5 maart 2025 15:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hiermee is wel definitief duidelijk dat de VS geen functionerende democratie meer is.
Ow okquote:Op woensdag 5 maart 2025 16:17 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dit is echt totaal geen argument meer als je ziet wie er de leiding heeft in de VS. Het hoofd van de inlichtingendiensten is nota bene de grootste poetinpijper die er is.
Het stadium 'waarom zouden ze dat doen' is toch allang uit het raam gegooid.quote:
Trump is een buikspreekpop van Vance. Hij vertaalt.quote:Op woensdag 5 maart 2025 16:12 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vance is zelfs best kundig als Trump's woordvoerder. Kan zomaar Trumps opvolger worden.
De macht van desinformatie. Nederlanders trappen daar ook massaal in.quote:Op woensdag 5 maart 2025 15:52 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is een ding, maar hij zit er met mandaat van tering veel achterlijke Amerikanen.
Dat is voor mij wel een eye opener geweest, ik was me altijd bewust van het feit dat veel (conservatieve) Amerikanen net aan zelfstandig kunnen ademen, maar dat ze zich zo overduidelijk voor het karretje laten spannen voor wat in feite pro Russisch beleid is is echt bizar
Mijn eerste verbazing was toen Trump Zelensky een dictator noemde. En daarna is het eigenlijk alleen maar erger geworden.quote:Op woensdag 5 maart 2025 16:19 schreef BEFEM het volgende:
Het stadium 'waarom zouden ze dat doen' is toch allang uit het raam gegooid.
Zoveel zaken gebeurd die niet voor mogelijk waren en dat in maar 6 weken tijd.
Ok ok ik was al overtuigdquote:Op woensdag 5 maart 2025 16:19 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Het stadium 'waarom zouden ze dat doen' is toch allang uit het raam gegooid.
Zoveel zaken gebeurd die niet voor mogelijk waren en dat in maar 6 weken tijd.
Dat zie je hier ook. Zoals dat oeverloze gelul dat Zelensky een dictator is, je kan werkelijk overal op internet (en daarbuiten als je wil) vinden dat dat niet klopt.quote:Op woensdag 5 maart 2025 16:21 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
De macht van desinformatie. Nederlanders trappen daar ook massaal in.
Daar is niet eens internet voor nodig, gezond verstand is voldoende.quote:Op woensdag 5 maart 2025 16:23 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat zie je hier ook. Zoals dat oeverloze gelul dat Zelensky een dictator is, je kan werkelijk overal op internet (en daarbuiten als je wil) kan vinden dat dat niet klopt.
Ik ken er hier maar een of twee die zelensky dictator noemen. Vrijwel niemand dusquote:Op woensdag 5 maart 2025 16:23 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat zie je hier ook. Zoals dat oeverloze gelul dat Zelensky een dictator is, je kan werkelijk overal op internet (en daarbuiten als je wil) kan vinden dat dat niet klopt.
Lees de reacties op social media eens zou ik zeggen. De wereld is groter dan fokquote:Op woensdag 5 maart 2025 16:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ken er hier maar een of twee die zelensky dictator noemen. Vrijwel niemand dus
Je overdrijft
quote:Op woensdag 5 maart 2025 16:23 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat zie je hier ook. Zoals dat oeverloze gelul dat Zelensky een dictator is, je kan werkelijk overal op internet (en daarbuiten als je wil) vinden dat dat niet klopt.
Wat dat betreft heb ik een intense hekel aan social media. Het heeft inherent achterlijke mensen het idee gegeven dat ze "onderzoek" doen en dat hun mening er toe doet
"Ja maar, verkiezingen gingen niet door in Oekraïne vanwege de oorlog, en dat had wel gemoeten, want dan was het bloedvergieten al veel eerder beëindigd. Oekraïners zijn ook oorlogsmoe, omdat de steun vanuit het Westen uitblijft, die willen een ander dan Zelensky, eentje die de Krim opgeeft en gaat onderhandelen over de Donbas"quote:Op woensdag 5 maart 2025 16:23 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Oftewel, klinkklare stomende stieren stront.quote:Op woensdag 5 maart 2025 16:30 schreef yessie234 het volgende:
[..]
[..]
"Ja maar, verkiezingen gingen niet door in Oekraïne vanwege de oorlog, en dat had wel gemoeten, want dan was het bloedvergieten al veel eerder beëindigd. Oekraïners zijn ook oorlogsmoe, omdat de steun vanuit het Westen uitblijft, die willen een ander dan Zelensky, eentje die de Krim opgeeft en gaat onderhandelen over de Donbas"
Dat is het argument om Zelensky een dictator te noemen.
quote:PARIS — France is warming up to the possibility of seizing Russian frozen assets to help Ukraine, said an official with direct knowledge of talks within the French government and between Paris and Berlin.
The official, who was granted anonymity to speak freely on a delicate matter, said members of the French government have privately discussed seizing the assets, including with their German counterparts, and potentially using them to guarantee loans for Kyiv.
European authorities froze around ¤200 billion of Russian assets held in Brussels-based financial institution Euroclear after Russia’s full-scale invasion of Ukraine began in February 2022. G7 countries agreed last year to use profits coming from those assets to back a $50 billion loan to Ukraine, but ruled out using the underlying assets directly as it risks breaching international law.
Tja en die zgn. democratische verkiezingen in Rusland waarbij je kunt kiezen uit Putin, Putin en Putin en iedereen die oppositie voert verdwijnt naar de gulag, worden dan volledig genegeerrd.quote:Op woensdag 5 maart 2025 16:30 schreef yessie234 het volgende:
[..]
[..]
"Ja maar, verkiezingen gingen niet door in Oekraïne vanwege de oorlog, en dat had wel gemoeten, want dan was het bloedvergieten al veel eerder beëindigd. Oekraïners zijn ook oorlogsmoe, omdat de steun vanuit het Westen uitblijft, die willen een ander dan Zelensky, eentje die de Krim opgeeft en gaat onderhandelen over de Donbas"
Dat is het argument om Zelensky een dictator te noemen.
De AFP is hem dankbaarquote:Op woensdag 5 maart 2025 16:31 schreef egayalS het volgende:
Laten we hopen dat dit keer de grootschalige Duitse herbewapening niet verkeerd uitpakt als de laatste keer![]()
Beoogd bondskanselier Merz schrijft blanco cheque uit voor Duits leger
https://www.trouw.nl/buit(...)uits-leger~b2e20f1e/
Duitsland moet dringend een slagvaardig leger op de been brengen, stelt aankomend bondskanselier Friedrich Merz. Om de sociaaldemocraten mee te krijgen, doet hij dure concessies
Ongelooflijk hoeveel er nu aan defensie uitgegeven gaat worden.quote:Op woensdag 5 maart 2025 16:31 schreef egayalS het volgende:
Laten we hopen dat dit keer de grootschalige Duitse herbewapening niet verkeerd uitpakt als de laatste keer![]()
Beoogd bondskanselier Merz schrijft blanco cheque uit voor Duits leger
https://www.trouw.nl/buit(...)uits-leger~b2e20f1e/
Duitsland moet dringend een slagvaardig leger op de been brengen, stelt aankomend bondskanselier Friedrich Merz. Om de sociaaldemocraten mee te krijgen, doet hij dure concessies
Dit gaat zeker gebeuren. Iedereen heeft het daar nu over. Easy money wat Oekraïne toekomt.quote:Op woensdag 5 maart 2025 16:31 schreef skysherrif het volgende:
https://www.politico.eu/a(...)-eu-us-donald-trump/
[..]
Valt mij nog wel mee. Maar ik plaats dat in hetzelfde spectrum als de mensen die moord en brand schreeuwen dat Poetin Europa gaat veroveren. Kan er niet zoveel mee.quote:Op woensdag 5 maart 2025 16:29 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Lees de reacties op social media eens zou ik zeggen. De wereld is groter dan fok
Op de korte termijn nee. Op de lange termijn is het een kwestie van opschalen. Als de overheid er alles op alles zet en grote orders plaatst dan gaan de defensie bedrijven gewoon uitbreiden, het geld komt namelijk gegarandeerd binnen.quote:Op woensdag 5 maart 2025 16:32 schreef capricia het volgende:
Kan de productie dat wel allemaal aan, zoveel?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |