Is gewoon zelfmoord voor iedereen. En ik denk dat Poetin er minder moeite mee heeft dan wij om iedereen de afgrond in te trekken als hij niet wint. If I lose, everyone loses type is het.quote:Op woensdag 5 maart 2025 20:03 schreef bedachtzaam het volgende:
Dus oppoetsen die nukes en laten weten dat ze gebruikt gaan worden als Poetin verder wil.
Mooi. Alleen, gezien de berichten over Amerikanen die Russisch gas naar Europa willen gaan pushen om ons weer afhankelijk te maken zie ik ze liever de aardgasinfrastructuur in puin gooien. Al die pompstations en meetpunten en zo. Ze maken ook chemicaliën voor explosieven uit dat gas, dus het is een legitiem doelwit.quote:In the Rostov region, the operation of an oil pumping station was suspended after a UAV attack last night. Russian media reports that the strike damaged an oil pipeline, causing a fuel spill and igniting a fire.
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3ljnl6oqoyc2w
Het gaat er toch wel van komen, dan kunnen we maar beter gelijk beginnen in plaats van nog een paar jaar oorlog voeren.quote:Op woensdag 5 maart 2025 20:16 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Is gewoon zelfmoord voor iedereen. En ik denk dat Poetin er minder moeite mee heeft dan wij om iedereen de afgrond in te trekken als hij niet wint. If I lose, everyone loses type is het.
Denk je dat Frankrijk zich nog een keer laat vernederen? Daar zou ik je aandacht maar even of leggen als je je zorgen maakt.quote:Op woensdag 5 maart 2025 20:16 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Is gewoon zelfmoord voor iedereen. En ik denk dat Poetin er minder moeite mee heeft dan wij om iedereen de afgrond in te trekken als hij niet wint. If I lose, everyone loses type is het.
Denk het ook, maar in dit geval was het Yesilgoz.quote:Op woensdag 5 maart 2025 19:41 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Laat me raden, pvv en bbb en fvd
Why not both?quote:Op woensdag 5 maart 2025 19:47 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoezo is de EU traag als ze in de Tweede Kamer nog steeds zemelen dat Zelenskyy maar weer vriendjes moet worden?
Zijn het dan niet de Nederlandse regering en het parlement die de boel lopen te vertragen?
Trump is tijdelijk, die vier jaar zingt de NATO wel uit. En de VS laat het VK sowieso niet vallen, dus via die weg blijft de VS echt wel betrokken bij de NATO.quote:Op woensdag 5 maart 2025 20:00 schreef Perrin het volgende:
Dan zijn we goed de pineut, met lui als Trump en kornuiten aan het roer in de VS.
Nou ja, waar een wil is is een weg zou ik dan zeggen. Maar het gaat wel wat kosten. En het begint bij de eerste stap.quote:Op woensdag 5 maart 2025 19:59 schreef AchJa het volgende:
[..]
We kunnen wel meer willen maar het is de komende zeker 15 jaar geen realistisch scenario.
Maakt niet uit, iedereen verliest.quote:Op woensdag 5 maart 2025 20:23 schreef Ulx het volgende:
[..]
Denk je dat Frankrijk zich nog een keer laat vernederen? Daar zou ik je aandacht maar even of leggen als je je zorgen maakt.
Maar MAGA en de oligarchen niet, die gaan hun macht niet meer uit handen geven.quote:Op woensdag 5 maart 2025 20:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Trump is tijdelijk, die vier jaar zingt de NATO wel uit. En de VS laat het VK sowieso niet vallen, dus via die weg blijft de VS echt wel betrokken bij de NATO.
Nee dat bedoel ik niet, we doen net alsof de EU/europa binnen een paar jaar een zelfstandige defensie industrie op poten heeft gezet en we onszelf dan kunnen bedruipen en voortzettingsvermogen hebben. Nou dat gaat er de eerste 15 jaar echt niet van komen.quote:Op woensdag 5 maart 2025 20:06 schreef luxerobots het volgende:
Dat Oekraïne zal overleven is de komende 15 jaar geen realistisch scenario?
Tenzij men meer windmolens om Trump's golfbaan in Schotland bouwt. In dat geval: All bets are off.quote:
Zeker niet als men maar blijft praten ipv handelen....quote:Op woensdag 5 maart 2025 20:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nee dat bedoel ik niet, we doen net alsof de EU/europa binnen een paar jaar een zelfstandige defensie industrie op poten heeft gezet en we onszelf dan kunnen bedruipen en voortzettingsvermogen hebben. Nou dat gaat er de eerste 15 jaar echt niet van komen.
Stevige taal. Gelukkig spreekt Trump geen Frans.quote:Op woensdag 5 maart 2025 20:20 schreef skysherrif het volgende:
En had het over dreigende tarieven van AMerika op de EU en hoe we ons voorbereiden op tijden waar we Amerika niet langer onze bondgenoot kunnen noemen
Ik dacht eigenlijk dat we met een peace deal bezig warenquote:Op woensdag 5 maart 2025 20:13 schreef skysherrif het volgende:
Macron spreekt in zijn toespraak een heleboel over nucleaire afweer en om te zorgen dat europa als europese samenwerking meer doet om gedeeld een nucleair afweer systeem te hebben.
Ook gaat frankrijk tegen 2030 2x zoveel spenderen aan het militair budget.
En moet er over heel europa meer munitie geproduceerd worden.
Morgen tijdens de meeting met de leiders gaan ze " Unprecedented decisions" nemen als europa.
Ik denk dat we vwb militaire middelen nog wel een jaar of 15 aan de tiet van de VS moeten blijven hangen. En dan zeker als het om het vliegende deel van de krijgsmacht gaat.quote:Op woensdag 5 maart 2025 20:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Daar ben ik minder pessimistisch in. Uiteindelijk is Europa een grote industriële technologisch hoogstaande macht. Als we willen moet dat echt wel lukken.
Vergeet niet dat het merendeel van de machines die machines/producten maken uit Europa komen. Zowel China als de VS moeten die hier kopen. En dan doek ik niet op asml.
Je lijkt er wel vanuit te gaan dat Trump de wet respecteert en netjes vrijwillig aftreedt wanneer het moment daar is. Gezien de gebeurtenissen voortkomend uit de vorige keer dat hij na 4 jaar even weg moest betwijfel ik dat.quote:Op woensdag 5 maart 2025 20:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Trump is tijdelijk, die vier jaar zingt de NATO wel uit. En de VS laat het VK sowieso niet vallen, dus via die weg blijft de VS echt wel betrokken bij de NATO.
Dat dacht Oekraïne ook maar die moeten zich in feite gewoon overgeven.quote:Op woensdag 5 maart 2025 20:30 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik dacht eigenlijk dat we met een peace deal bezig waren
Ditmaal geen Mike Pence die tegen Trump in gaat. Trump zal wel verdwijnen vanwege zijn leeftijd maar genoeg andere poppetjes.quote:Op woensdag 5 maart 2025 20:31 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Je lijkt er wel vanuit te gaan dat Trump de wet respecteert en netjes vrijwillig aftreedt wanneer het moment daar is. Gezien de gebeurtenissen voortkomend uit de vorige keer dat hij na 4 jaar even weg moest betwijfel ik dat.
Wie had zoveel geld voor over om hem in het zadel te houden na zijn verkiezingsnederlaag? USA had hem zo in de gevangenis kunnen flikkeren, maar blijkbaar is er betaald, en goed ook.quote:Op woensdag 5 maart 2025 18:56 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Dit is veel groter dan Trump natuurlijk, er zit een hele machtige rijke club achter.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |