abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216938997
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 19:24 schreef AchJa het volgende:

[..]
Wat is dit nou weer voor flauwekul? Alsof de VS verantwoordelijk zijn voor de coordinaten waar die HIMARS heen moet schieten...
MaAr BuItEn de USa KaN niEmAnD kAarT LezEN!!11!
  woensdag 5 maart 2025 @ 19:45:00 #227
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216939007
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 19:24 schreef AchJa het volgende:

[..]
Wat is dit nou weer voor flauwekul? Alsof de VS verantwoordelijk zijn voor de coordinaten waar die HIMARS heen moet schieten...
Satellieten van de VS bieden nauwkeurige en snelle doelwit-acquisitie, als ik me niet vergis?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_216939028
Trump wil gewoon die nobelprijs voor de vrede, hij wil gewoon de man zijn die het oplost. En hij is onder de indruk van autocraten, dus hij vind Poetin ook een toffe peer. Daarom wil hij het weggeven, ook al gaat het ten koste van Oekraïne.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_216939048
quote:
15s.gif Op woensdag 5 maart 2025 19:34 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
In het Tweede Kamerdebat wordt nog steeds gehamerd op het weer goedmaken tussen Zelensky en Trump. Ik denk dat we dat ondertussen wel wensdenken kunnen noemen. Het mag inmiddels wel duidelijk zijn dat Trump daar helemaal geen zin ik heeft. We moeten het echt zonder de VS gaan doen, en gezien de traagheid en besluiteloosheid van de EU is het zeer de vraag of Oekraïne dat gaat overleven.
Hoezo is de EU traag als ze in de Tweede Kamer nog steeds zemelen dat Zelenskyy maar weer vriendjes moet worden?
Zijn het dan niet de Nederlandse regering en het parlement die de boel lopen te vertragen?
pi_216939083
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 19:45 schreef Perrin het volgende:

[..]
Satellieten van de VS bieden nauwkeurige en snelle doelwit-acquisitie, als ik me niet vergis?
Je bedoelt dat de VS actief meehelpt met het bombarderen van doelen in Rusland? Dat lijkt me een oorlogsdaad......
pi_216939208
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 19:45 schreef Discombobulate het volgende:
Trump wil gewoon die nobelprijs voor de vrede, hij wil gewoon de man zijn die het oplost. En hij is onder de indruk van autocraten, dus hij vind Poetin ook een toffe peer. Daarom wil hij het weggeven, ook al gaat het ten koste van Oekraïne.
Misschien moet Stockholm dan even doorgeven dat meehelpen een land te laten veroveren niet meetelt als vredestichten.
  woensdag 5 maart 2025 @ 19:53:10 #232
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_216939225
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 19:48 schreef Ulx het volgende:

[..]
Je bedoelt dat de VS actief meehelpt met het bombarderen van doelen in Rusland? Dat lijkt me een oorlogsdaad......
palantir gebruikt statellieten

Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 5 maart 2025 @ 19:54:52 #233
38496 Perrin
pi_216939295
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 19:48 schreef Ulx het volgende:

[..]
Genoeg doelwitten binnen Oekraïne toch?
pi_216939335
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 19:54 schreef Perrin het volgende:

[..]
Genoeg doelwitten binnen Oekraïne toch?
Die geannexeerde gebieden? Volgens mij ziet Moskou die als Rusland.
  woensdag 5 maart 2025 @ 19:57:03 #235
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_216939368
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 19:45 schreef Perrin het volgende:
De NATO heeft ook gewoon een contract met oa Planet Labs... En er zijn wel meer NATO landen die eigen satellieten in beheer hebben.
  woensdag 5 maart 2025 @ 19:59:17 #236
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_216939426
quote:
15s.gif Op woensdag 5 maart 2025 19:34 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
In het Tweede Kamerdebat wordt nog steeds gehamerd op het weer goedmaken tussen Zelensky en Trump. Ik denk dat we dat ondertussen wel wensdenken kunnen noemen. Het mag inmiddels wel duidelijk zijn dat Trump daar helemaal geen zin ik heeft. We moeten het echt zonder de VS gaan doen, en gezien de traagheid en besluiteloosheid van de EU is het zeer de vraag of Oekraïne dat gaat overleven.
We kunnen wel meer willen maar het is de komende zeker 15 jaar geen realistisch scenario.
pi_216939436
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 19:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
palantir gebruikt statellieten

[ afbeelding ]
Die AI bubbel moet ook nog even opgeblazen worden.
  woensdag 5 maart 2025 @ 20:00:19 #238
38496 Perrin
pi_216939442
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 19:59 schreef AchJa het volgende:

[..]
We kunnen wel meer willen maar het is de komende zeker 15 jaar geen realistisch scenario.
Dan zijn we goed de pineut, met lui als Trump en kornuiten aan het roer in de VS.
pi_216939500
Dus oppoetsen die nukes en laten weten dat ze gebruikt gaan worden als Poetin verder wil.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_216939536
quote:

[..]
Daar ben ik minder pessimistisch in. Uiteindelijk is Europa een grote industriële technologisch hoogstaande macht. Als we willen moet dat echt wel lukken.

Vergeet niet dat het merendeel van de machines die machines/producten maken uit Europa komen. Zowel China als de VS moeten die hier kopen. En dan doek ik niet op asml.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_216939556
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 19:41 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat zal allemaal best maar Oekraine heeft oa een drone vloot waar je achterlijk van wordt, als er al een land is wat over een shitload aan eigen real-time tac/op intel beschikt is het Oekraine wel... Ze zijn ook in staat om honderden kilometers Rusland in te vliegen met die dingen en nou zou het schieten op doelen door de MLRS verder dan 40 mijl van de VRW onmogelijk zijn geworden? Dat is natuurlijk volstrekte nonsens.

En wil je nu suggereren dat een club als de CIA in Rusland zit om doelen te pinpointen ofzo?
Je kent dat verhaal over dat woensdrecht gedrocht vast wel. Woensdag gehaktdag.

Niet alleen een drone-vloot, ook zeer ervaren en goede drone-piloten. Ga maar vast een opleidingsafdeling beginnen met daar, en bunkers hier bouwen.

Oekies doen die sabotage en clandistiene acties zelf, want je moet de taal beheersen, of veel geld hebben om daarin actief te zijn.

Maar het is lastig Russen te vinden om mee samen te werken, vanwege het politiek-juridische-strafrechtelijke klimaat aldaar.

Maar een beetje hulp over schuil- en standplaatsen is voor de Oekies altijd mooi meegenomen, al is het van een journalist die in Rusland is.

Ik denk eerder dat de min Def naast Poetin momenteel gepaaid wordt met info uit de koker van Hegseth, of die nou klopt of niet. Misschien zit Rutte daar nog wel tussen, omdat ze iets van hem weten.
pi_216939575
quote:

[..]
Dat Oekraïne zal overleven is de komende 15 jaar geen realistisch scenario?

Oekraïne is vanaf het begin al afgeschreven, maar houdt nog steeds stand, dat zal zonder de VS ook wel lukken hoor.
pi_216939611
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 19:44 schreef Ulx het volgende:

[..]
MaAr BuItEn de USa KaN niEmAnD kAarT LezEN!!11!
Dan sturen we daar toch wat wat onderzeeërs op af! Die ziet Trump niet aankomen. Als het goed is.
pi_216939654
quote:
15s.gif Op woensdag 5 maart 2025 20:00 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dan zijn we goed de pineut, met lui als Trump en kornuiten aan het roer in de VS.
Die twee vallen wel mee voor ons.

De Nederlandse regering en de Kamer zijn nu aan zet. En die bestaan vooral uit one-issue amateurs die alleen maar leuk nieuws aan de achterban willen vertellen. En pijnlijke en vervelende beslissingen? Liever niet, die gaan ze gewoon uit de weg. Ik vrees dat er teveel Kamerleden zijn die willen pappen en nathouden in de hoop dat dit wel overwaait.

En ik vrees dat we daarom de pineut zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2025 20:11:42 ]
pi_216939713
Macron spreekt in zijn toespraak een heleboel over nucleaire afweer en om te zorgen dat europa als europese samenwerking meer doet om gedeeld een nucleair afweer systeem te hebben.

Ook gaat frankrijk tegen 2030 2x zoveel spenderen aan het militair budget.

En moet er over heel europa meer munitie geproduceerd worden.

Morgen tijdens de meeting met de leiders gaan ze " Unprecedented decisions" nemen als europa.
pi_216939723
Macrons speech is erg... alsof we op de vooravond van oorlog staan.
pi_216939731
quote:
7s.gif Op woensdag 5 maart 2025 20:13 schreef skysherrif het volgende:
Alhoewel macrons speeches allemaal wel zo zijn
pi_216939740
quote:
Dat staan we ook.
pi_216939755
quote:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3ljnnenp4js25

Romania declared the Russian embassy's military air&naval attache&his deputy persona non grata.They must leave the country

Romanian Ministry of Foreign Affairs stated - reason was"for carrying out activities that contravene the provisions of the Vienna Convention on Diplomatic Relations of 1961"
  woensdag 5 maart 2025 @ 20:15:54 #250
38496 Perrin
pi_216939787
quote:
Dat staan we waarschijnlijk ook. Meer een kwestie van 'wanneer' dan 'of'.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')