SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nope. Dat is niet wat je gezien hebt. Dan heb je de afgelopen decennia niet opgelet. Jouw idee dat Poetin met een paar telefoontjes in weken tijd Trump tot zijn poedel heeft gemaakt klopt niet. Trump wordt al veel langer bespeeld door Poetin.quote:Op maandag 3 maart 2025 21:46 schreef LXIV het volgende: [..] Nee, dat heb je de afgelopen 2 weken gewoon kunnen zien gebeuren
Trump is te druk met zijn handelskortingen , maatjes dat interreseert hem nietquote:Op maandag 3 maart 2025 21:45 schreef Tengano het volgende:
Vandaag trouwens geen bommetje van Terror Trump....
quote:VS voeren dinsdag importheffingen in van 25% voor producten uit Canada en Mexico
Aangepast: 28 min geleden31 min geledenin Financieel
WASHINGTON (ANP/RTR/AFP/BLOOMBERG) - De Verenigde Staten voeren dinsdag importheffingen in van 25% voor producten uit Canada en Mexico, meldt persbureau Reuters.
Iedereen wordt bespeeld door Poetin. En dat is inderdaad niet van de laatste tijd.quote:Op maandag 3 maart 2025 21:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nope. Dat is niet wat je gezien hebt. Dan heb je de afgelopen decennia niet opgelet. Jouw idee dat Poetin met een paar telefoontjes in weken tijd Trump tot zijn poedel heeft gemaakt klopt niet. Trump wordt al veel langer bespeeld door Poetin.
Het was inderdaad al veel langer bekend dat de man op zijn minst ernstig door Putin bespeeld werd. Hoe kunnen we deze waarschuwing vergeten?quote:Op maandag 3 maart 2025 21:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nope. Dat is niet wat je gezien hebt. Dan heb je de afgelopen decennia niet opgelet. Jouw idee dat Poetin met een paar telefoontjes in weken tijd Trump tot zijn poedel heeft gemaakt klopt niet. Trump wordt al veel langer bespeeld door Poetin.
Trump is het politieagentje spelen met Kim il Un en XI en de rest van de wereld spuugzat en ik snap dat welquote:Op maandag 3 maart 2025 21:55 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het was inderdaad al veel langer bekend dat de man op zijn minst ernstig door Putin bespeeld werd. Hoe kunnen we deze waarschuwing vergeten?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Alles was perfect, best maatjes, maand later was 't weer Rocketman dit dat.quote:Op maandag 3 maart 2025 21:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Trump is het politieagentje spelen met Kim il Un en XI en de rest van de wereld spuugzat en ik snap dat wel
Het levert niets op dat handenschudden, totaal NIETS
[ afbeelding ]
Beetje geduld man, de meeting was gisterenquote:Op maandag 3 maart 2025 21:56 schreef theunderdog het volgende:
Die samenwerking tussen UK, Frankrijk en nog wat EU landen is echt weer typisch EU. Van alles helemaal niets.
Moet je nagaan. Het is nu al 'maar Amerika, we zijn wel van jullie afhankelijk, hoor!'...quote:Op maandag 3 maart 2025 22:02 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Beetje geduld man, de meeting was gisteren
Beter slim spelen dan alles gelijk op zwart.quote:Op maandag 3 maart 2025 22:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Moet je nagaan. Het is nu al 'maar Amerika, we zijn wel van jullie afhankelijk, hoor!'...
Ja nee. Lekker.
Er valt niets 'slim' te spelen in deze. Trump laat ons zitten. Hoe dan ook.quote:Op maandag 3 maart 2025 22:05 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Beter slim spelen dan alles gelijk op zwart.
Je communiceert niet alleen met Trump, ook met het volk van de VS. Ook als er niks uit komt is het goed dat de burgers weten dat het 100% Trump en co.zijn keuze is.quote:Op maandag 3 maart 2025 22:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Er valt niets 'slim' te spelen in deze. Trump laat ons zitten. Hoe dan ook.
maar trump is dat handenschudden over de hele wereld spuugzat, levert niets opquote:Op maandag 3 maart 2025 22:01 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Alles was perfect, best maatjes, maand later was 't weer Rocketman dit dat.
als duidelijk is dat Poetin niet meewerkt dan weet de EU hoe laat het isquote:Op maandag 3 maart 2025 21:56 schreef theunderdog het volgende:
Die samenwerking tussen UK, Frankrijk en nog wat EU landen is echt weer typisch EU. Van alles helemaal niets.
Zozo. Dat is wel bijzonder zo van iemand die niet Trump heet.quote:
Nee natuurlijk niet maar het is een poging waard.quote:Op maandag 3 maart 2025 22:15 schreef SpecialK het volgende:
Goed. Ik heb ontdekt wat het conservatieve verhaal is voor het plan van Trump en wat de reden is dat men zo aggressief wat op de pushback en focus van Zelenskyy op het verleden tijdens die conferentie.
Het idee is dat als Amerikaanse bedrijven mijn-operaties starten in Ukraine, al dan niet dicht bij de frontlinie dat Rusland...
1. Deze staakt-het-vuren wel zal respecteren
2. IIG zijn scope voor oorlogsvoering zwaar zal verminderen
.... om te voorkomen dat er Amerikaanse slachtoffers vallen.
Mijn vraag hier is. Is dat een realistische gedachte.
Vanaf nu alleen maar daden communiceren en niet elke strategische scheet via de media spelen zou ook wel helpen. Bijna alsof er een livestream op staat.quote:Op maandag 3 maart 2025 21:56 schreef theunderdog het volgende:
En dan hopen dat Trump het contract niet meteen voor 50% meer doorverkoopt aan de Russen.quote:Op maandag 3 maart 2025 22:23 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet maar het is een poging waard.
Hert gaat er natuurlijk om dat het oligarchen en fascisten onder elkaar zijn en die hebben niets met democratie.quote:Op maandag 3 maart 2025 21:41 schreef Lospedrosa het volgende:
Het is wel ergelijk dat in de VS ogenschijnlijk respect uitgaat naar Rusland en dis-respect naar het kleinere Oekrane. En dat slechts omdat de ene een groter land is met meer invloed en een flink wapenarsenaal. Dat is helaas hoe de wereld werkt in de hoofden van machtsdenkers.
Correctie geaccepteerd! Dus nu verder in Europa. We gaan het zien!quote:Op maandag 3 maart 2025 21:40 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is wat er aan de hand is.
De Trump- regering verraadt zijn bondgenoten in faveure van Poetin.
Of zodra de eerste Iraanse drone opduikt meteen sneller dan Kabul evacueren.quote:Op maandag 3 maart 2025 22:29 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
En dan hopen dat Trump het contract niet meteen voor 50% meer doorverkoopt aan de Russen.
Wat ik me dus voor kan stellen is dat als een stel Amerikaanse PMC's geraakt worden door een verdwaalde raket dat Trump (met zijn gigantische ego) zo'n wild dier is dat daar met Amerikaanse militaire interventie op wordt gereageerd. En het feit dat Putin die uitkomst wil vermijden geldt dan als "security guarantee".quote:Op maandag 3 maart 2025 22:23 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet maar het is een poging waard.
wapen leveranties aan oekraine fors zeer fors opvoeren dat is voorlopig het beste en geen kruideniersmenatliteit nuquote:Op maandag 3 maart 2025 22:35 schreef Perrin het volgende:
Sja het is nu vooral een beetje kijken of en hoe we die ellende kunnen stoppen of vertragen. Wie weet lukt het, zo niet dan hebben we het iig geprobeerd.
Beetje tijd kopen helpt ook.quote:Op maandag 3 maart 2025 22:37 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
wapen leveranties aan oekraine fors zeer fors opvoeren dat is voorlopig het beste en geen kruideniersmenatliteit nu
wapenproductie fullscale in duitsland, Polen en Frankrijk, geen geld maar wapens en veeeel killerdrones
Mooi.quote:Another hit. The Novoshakhtinsk Oil Products Processing Plant is reportedly on fire after Ukrainian UAVs attacked it. The facility is being evacuated.
https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3ljiujoie2s2d
dat kan samenquote:
quote:HX-2 is een nieuw type aanvalsdrone: softwaregedefinieerd en massaal te produceren.
HX-2 is in staat om artillerie, pantservoertuigen en andere militaire doelen aan te vallen op een afstand buiten het gezichtsveld (tot 100 km).
De ingebouwde kunstmatige intelligentie zorgt ervoor dat HX-2 immuun is voor vijandige elektronische oorlogsvoering (EW) door zijn vermogen om doelen te zoeken, opnieuw te identificeren en aan te vallen, zelfs zonder signaal of continue dataverbinding.
Een menselijke operator blijft in of op de lus voor alle kritieke beslissingen.
https://www.nbcnews.com/p(...)ry-seized-rcna193700quote:Op maandag 3 maart 2025 22:33 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Wat ik me dus voor kan stellen is dat als een stel Amerikaanse PMC's geraakt worden door een verdwaalde raket dat Trump (met zijn gigantische ego) zo'n wild dier is dat daar met Amerikaanse militaire interventie op wordt gereageerd. En het feit dat Putin die uitkomst wil vermijden geldt dan als "security guarantee".
Putin was al pissed over het idee dat Oekraine naar EU en NAVO lidmaatschap ging toewerken... wat zal het worden als de grootste vijand van de VS die Oekrainse mineralen die door god-hem-zelve beloofd waren aan rusland komen inpikken.
Ik kan me niet voorstellen dat dit een route is waar Putin zijn reputatie mee kan redden als hij voor die reden ineens de oorlog maar laat zitten.
Maar het voelt voor mij alsof er iets mist in deze puzzle
Lekker gemaakt met koning van America wordenquote:Op maandag 3 maart 2025 21:51 schreef Wantie het volgende:
Trump wordt al veel langer bespeeld door Poetin.
There it is.quote:Op maandag 3 maart 2025 22:41 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
https://www.nbcnews.com/p(...)ry-seized-rcna193700
Dat is wat je mist in de puzzel. Putin wil de mineralen ook delen met Trump en Trump maakt het niet uit of dat gebied of de toekomstige gebieden onder Russisch of Oekraens bewind vallen.
Ga je dan stenen gooien? Mogen ze niets terugdoen.quote:
Naakt imperialisme is weer helemaal terug.quote:Op maandag 3 maart 2025 23:14 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
Ook een beetje dom van Zelensky en zijn landgenoten om te denken dat zij iets hebben te zeggen over de toekomst van hun land.
Hij moet zijn bek houden in zijn trainingspak.quote:Op maandag 3 maart 2025 23:14 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
Ook een beetje dom van Zelensky en zijn landgenoten om te denken dat zij iets hebben te zeggen over de toekomst van hun land.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Nu al breuk in Europees vredesplan: VK neem afstand van voorstel Macron
trump wil oekraine heel snel aan Putin geven, dan kan Putin Trump gaan helpenquote:Op maandag 3 maart 2025 23:14 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
Was van vorige week.quote:
Niet zo snel. Maar dat hier een nieuw probleem ontstaat, is duidelijk.quote:Op maandag 3 maart 2025 23:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
trump wil oekraine heel snel aan Putin geven, dan kan Putin Trump gaan helpen
Europa is de sjaak
Putin gaat vervolgens op zijn gemak op jacht naar de Baltische Staten en moldova
terecht.,, dat voorstel van Macron om nu weer zoete broodjes te gaan bakken kost veel tijd en slaat nergens opquote:Op maandag 3 maart 2025 23:17 schreef BlaZ het volgende:
Dat schiet ook wel lekker op
[..]
Bekijk deze YouTube-video
Snel maar die policy aanpassen dan.quote:🇰🇵⚠️ Hostile US policy legitimizes our nuclear deterrence policy, — Kim Jong-un
Heb je wel geluisterd? Starmer gelooft juist in een lijmpoging met Trump en NAVO.quote:Op maandag 3 maart 2025 23:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
terecht.,, dat voorstel van Macron om nu weer zoete broodjes te gaan bakken kost veel tijd en slaat nergens op
trump wil met putin handelen, jij dat landje dan neem ik dat landje, zo gaan ze Europa verdelen en Macron maar toekijken
you dont have the cards right nowquote:Op maandag 3 maart 2025 23:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Heb je wel geluisterd? Starmer gelooft juist in een lijmpoging met Trump en NAVO.
In Europa moeten ze gewoon aan de bak met defensie integreren en uitbreiden. Neuzen dezelfde kant op.
die gaan na 14 dagen allemaal met + 10.000 dollar weer terug van de gratis vakantiequote:Op maandag 3 maart 2025 23:43 schreef polderturk het volgende:
Dit is hoe de Russen personen als Trump inpalmen. Met hoer-spionnen.
[ x ]
Als je hoort wat ze moeten doen dan is $10.000 zwaar onderbetaald.quote:Op maandag 3 maart 2025 23:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
die gaan na 14 dagen allemaal met + 10.000 dollar weer terug van de gratis vakantie
dure hoeren hoor die russinen
Daar hebben ze vanuit religieus oogpunt dan weer minder moeite mee.quote:Op maandag 3 maart 2025 23:43 schreef polderturk het volgende:
[ x ]
Trump houdt ondanks alles in dezen alsnog de deur op 'n kier voor samenwerking.quote:Leiders uit meer dan tien landen zijn afgelopen zondag bijeengekomen voor de Oekrane-top in Londen. De Britse regering hoopt onder meer de economische druk op Rusland op te voeren en Oekrane veiligheidsgaranties te bieden. Volg de laatste ontwikkelingen in ons liveblog.
quote:Het internationale Oekrane-overleg zonder de Verenigde Staten zondag in Londen was niet bepaald een toonbeeld van kracht, vindt de Amerikaanse president Trump. Hij wijst erop dat de deelnemers "ronduit" verklaarden dat ze de klus niet kunnen klaren zonder hulp van de VS.
Trump noemt dat geen geweldige verklaring van "Europa" als machtsvertoon tegen Rusland. "Wat denken ze wel?", vraagt hij zich af op zijn platform Truth Social.
Trump haalt ook weer uit naar de Oekraense president Zelenski, met wie hij vrijdag in het Witte Huis een ongekende aanvaring had. Daarbij was ook vicepresident JD Vance die Zelenski 'ondankbaar' noemde.
Zelenski stelde zondag na afloop van de top in Londen dat een einde van de oorlog met Rusland nog heel ver weg is. "Dit is de slechtste verklaring die Zelenski had kunnen afleggen en Amerika zal dit niet veel langer pikken! Het is wat ik al zei, deze man wil geen vrede zolang hij de steun van Amerika heeft."
Trump voelt niets voor Amerikaanse garanties. Hij vindt dat de taak van Europa. Trump denkt nog wel dat de Oekrane-deal over bodemschatten nog mogelijk is. Hij geeft dinsdagavond in Washington een update over het geplande akkoord en spreekt dan het parlement toe.
Trump noemde de overeenkomst "een geweldige deal voor ons". Wel herhaalde hij dat Zelenski de Amerikaanse steun in de oorlog tegen Rusland meer zou moeten waarderen.
quote:De regering-Trump bereidt plannen voor een verlichting van de Amerikaanse sancties tegen Rusland voor. Dat zeggen twee bronnen tegen persbureau Reuters. Het Witte Huis zou de ministeries van Buitenlandse Zaken en Financin hebben gevraagd een lijst op te stellen van sancties die kunnen worden verlicht.
Die lijst zou dan de komende dagen kunnen worden besproken met een Russische vertegenwoordiging. Die gesprekken passen in de bredere beweging van de VS om de banden met Moskou te verbeteren. Trump wil in gesprek met Rusland proberen de oorlog in Oekrane te beindigen.
De sancties die momenteel worden bestudeerd, zouden zowel Russische organisaties als individuen betreffen, zoals sommige Russische oligarchen.
Er wordt vaker aan verschillende scenario's gewerkt, melden de bronnen aan Reuters, maar volgens hen onderstreept de huidige planvorming dat Trump en zijn naaste adviseurs de sancties tegen Rusland willen stoppen als onderdeel van een mogelijke deal over Oekrane. Volgens Reuters is het echter nog onduidelijk wat Amerika wil ontvangen van Rusland, in ruil voor de versoepeling van sancties.
https://www.ad.nl/buitenl(...)en-rusland~ad83b169/
Logischquote:Op dinsdag 4 maart 2025 00:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Uitstekend werk.
En waar is Europa? Nergens ...
Met zwaar bewapende bewakers van het mijnbouwproject er omheen, om de zakelijke belangen te beschermen, zoals gebruikelijk is bij het winnen van delfstoffen in oorlogsgebieden zoals Midden-Oosten en Afrikaanse landen.quote:Op maandag 3 maart 2025 22:15 schreef SpecialK het volgende:
Goed. Ik heb ontdekt wat het conservatieve verhaal is voor het plan van Trump en wat de reden is dat men zo aggressief wat op de pushback en focus van Zelenskyy op het verleden tijdens die conferentie.
Het idee is dat als Amerikaanse bedrijven mijn-operaties starten in Ukraine, al dan niet dicht bij de frontlinie dat Rusland...
Oligarchen met priv-legers om zakelijke belangen te verdedigen in gebieden waarvan betwist wordt bij welk land het hoort, en wie daar de baas is.quote:Op maandag 3 maart 2025 22:30 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Hert gaat er natuurlijk om dat het oligarchen en fascisten onder elkaar zijn en die hebben niets met democratie.
Elon Freislerquote:Op dinsdag 4 maart 2025 00:10 schreef polderturk het volgende:
Deze gast is COMPLEET van de pot gerukt.
Waar zijn we in beland?
Boycot alles wat met Musk te maken heeft.
Grok,
X,
Tesla,
Ik ga toch maar een account openen bij Blue Sky.
[ x ]
Als het Bond-girls zijn die stilletto broekjes dragen die uitklappen als ze laptop gaan, dan vind ik het prima.quote:Op maandag 3 maart 2025 23:43 schreef polderturk het volgende:
[ x ]
Zat er al aan te komen. Kutzooi. Verwachten dat een land wat zich verdedigt de wapens gaat neerleggenquote:
Op schoot zitten, en/of venijnig virus meenemen, kan ook.quote:
Hij moet er een smoesje aan breien nog blijkbaar voor de achterban.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 02:55 schreef TLC het volgende:
Oekraine moet 'zich ter goede trouw in zetten voor de vrede' aldus wortelharses d.trump
Volgens mij neukt putin donald al in de reet en vindt ie het nog lekker ook
Onderhandelingen in Saudi Arabie tussen Poetin en Trump over mijnbouw in de Donbas.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 03:26 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Hij moet er een smoesje aan breien nog blijkbaar voor de achterban.
Ik meen me te herinneren dat Oekrane helemaal niet uitgenodigd was aan de onderhandelingstafel.
De wapenindustrie daar ookquote:
https://www.amnesty.nl/ac(...)chap-oorlogsmisdrijfquote:De Russische autoriteiten hebben Oekraense krijgsgevangenen en burgergevangenen onderworpen aan marteling, lange incommunicado gevangenschap, gedwongen verdwijningen en andere onmenselijke behandeling. Deze zaken komen neer op oorlogsmisdrijven en misdrijven tegen de mensheid.
En dan zijn er nog zoveel mensen (pro-Ukraine) en zelfs Europese regeringsleiders die dat platform gebruiken als een doorgeefluik. :/quote:Op dinsdag 4 maart 2025 00:10 schreef polderturk het volgende:
Deze gast is COMPLEET van de pot gerukt.
Waar zijn we in beland?
Boycot alles wat met Musk te maken heeft.
Grok,
X,
Tesla,
Ik ga toch maar een account openen bij Blue Sky.
[ x ]
Ik vermoed dat veel mensen dat doen omdat ze X nog steeds zien als een populariteitspoll, welke berichten trending zijn. Het twitter van vroeger.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 06:40 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
En dan zijn er nog zoveel mensen (pro-Ukraine) en zelfs Europese regeringsleiders die dat platform gebruiken als een doorgeefluik. :/
Musk kan doen met het algoritme wat hij wilt, en zijn eigen narratief verkopen, dat is t probleem. Als je 't gebruikt ondersteun je dat, is meer een morele kwestie dan een economische. Rijk blijft Musk toch wel.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 06:53 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Ik vermoed dat veel mensen dat doen omdat ze X nog steeds zien als een populariteitspoll, welke berichten trending zijn. Het twitter van vroeger.
Ben benieuwd als iedere Nederlanders opeens dhr Schoof of mw vd Leyen gaat volgen, wat dat met X-algoritmes doet.
Economisch consumentenboycot heeft volgens mij nog nooit een persoon economisch failliet gekregen.
Het kan dhr Musk echt niets schelen als Tesla eigenaren opeens veel meer te maken krijgen met het ontmoeten van asociale medeweggebruikers, of vernielingen aan hun auto.
Volgens mij zijn die Tesla's goed te hacken, wanneer er opeens drie tegelijk aan de laadpaal ontploffen, dan zal dat wel gevolgen hebben. Niet veilig volgens de EU, (tijdelijk) verbod Tesla's stekkeren.
vertelquote:Op dinsdag 4 maart 2025 00:00 schreef HiZ het volgende:
[..]
Als je hoort wat ze moeten doen dan is $10.000 zwaar onderbetaald.
Maakt niet uit wat Trump doet.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 06:58 schreef Seven. het volgende:
Gaat Trump dit besluit terugdraaien als Zelenskyy zijn excuses aanbiedt?
als poetin moldavie inneemt dan beweegt europa niet , als ie door gaat naar oostenrijk ook nietquote:
waar halen ze die laptops?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 02:15 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Als het Bond-girls zijn die stilletto broekjes dragen die uitklappen als ze laptop gaan, dan vind ik het prima.
nou zover is het nog niet gelukkigquote:
Dat vraag ik me af. Hij gaat smalend en duidelijk genietend een heel pleidooi ophangen op de media over hoe geweldig hij is en zal Zelensky nog een trap na geven.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 06:58 schreef Seven. het volgende:
Denk dat Polen daar een pittige mening over heeftquote:Op dinsdag 4 maart 2025 07:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
als poetin moldavie inneemt dan beweegt europa niet , als ie door gaat naar oostenrijk ook niet
ik denk dat veel amerikanen die een raar onderbuik gevoel krijgen zo onderhand van die twee zottenquote:Op dinsdag 4 maart 2025 07:10 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Dat vraag ik me af. Hij gaat smalend en duidelijk genietend een heel pleidooi ophangen op de media over hoe geweldig hij is en zal Zelensky nog een trap na geven.
In sneltreinvaart is Trump bezig een 2e Poetin te worden. Hij heeft zijn bewondering voor dictators nooit verborgen, en hij heeft alle ingredinten om dezelfde kant op te gaan. Non empatisch, narcistisch, geil op macht, en gewetenloos. De VS kan dit nog wel eens duur komen te staan, want uiteindelijk kan wat er nu aan de hand is alleen maar negatief uitpakken voor iedereen.
Dat mogen we toch hopen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 07:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik denk dat veel amerikanen die een raar onderbuik gevoel krijgen zo onderhand van die twee zotten
Het valt mij op dat het protest in US tegen Trump in zijn eerste termijn, luider en breder was. Natuurlijk is er nog wel satire bij Saturday Night Live, maar mensen die straat op gaan of iets extreem ludieks doen, dat lijkt minder.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 07:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik denk dat veel amerikanen die een raar onderbuik gevoel krijgen zo onderhand van die twee zotten
Huh, hoe konden ze de oorlog beindigen dan?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 07:35 schreef Tjoent het volgende:
Goed gewerkt Biden Administration en Europese 'leiders'![]()
Drie jaar lang dagelijks de kans gehad om de oorlog te beindigen, wetende dat Trump eraan zat te komen.
Nee... laten we pappen en nathouden en hopen dat het wel losloopt
Door een deal te sluiten met Poetin. Waar ze nu ook mee bezig zijn, alleen drie jaar te laat.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 07:42 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Huh, hoe konden ze de oorlog beindigen dan?
De huidige president is toch behoorlijk pro-Europees?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 07:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
Denk dat Polen daar een pittige mening over heeft
Moldavi boeit minder, die moeten zo snel mogelijk een paraplu zoeken om onder te schuilen idd
zit ook een heel stuk europa tussen oostenrijk en ruslandquote:Op dinsdag 4 maart 2025 07:44 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
De huidige president is toch behoorlijk pro-Europees?
Ik zie niet in hoe ze dat land aan moeten vallen. Zit een heel stuk Oekrane tussen.
De echte Amerikanen (dus geen inwoners van New York City, Washington D.C., Los Angeles, San Francisco en Chicago) vinden het helemaal prima dat de Verenigde Staten minder geld besteden aan "projecten" in het buitenland en de echte Amerikanen boeit het geen flikker wat er in Oekrane gebeurd, ze kunnen Oekrane niet eens op de kaart aanwijzen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 07:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Geen wapens leveren?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 07:42 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Gewoon geen wapens meer leveren en Oekrane af laten slachten.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 07:42 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Transnistrie zoekt al langer explicitiet aansluiting bij Rusland. Tegenhouden kun je die dus niet.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 07:44 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
De huidige president is toch behoorlijk pro-Europees?
Ik zie niet in hoe ze dat land aan moeten vallen. Zit een heel stuk Oekrane tussen.
Wat wil je concreet, inhoudelijk voor deal sluiten?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 07:43 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Door een deal te sluiten met Poetin. Waar ze nu ook mee bezig zijn, alleen drie jaar te laat.
Ahaquote:Op dinsdag 4 maart 2025 07:46 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Gewoon geen wapens meer leveren en Oekrane af laten slachten.
Vergeten mensen met deze mening eigenlijk steeds dat Putin er zelfs voor had kunnen zorgen dat die oorlog er berhaupt niet was? En dat hij hem elke dag heel simpel per direct had kunnen beindigen?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 07:43 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Door een deal te sluiten met Poetin. Waar ze nu ook mee bezig zijn, alleen drie jaar te laat.
Europa stelt zich op basis van ervaring met het conflict Oekraine-Rusland, op het standpunt dat met Rusland geen afspraak ("deal") te maken is, want afspraken worden toch elke keer geschonden.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 07:43 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Nee, want deze mensen zijn niet uit een ei gekropen. De realiteit is echter dat Putin dat niet heeft gedaan.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 07:51 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Vergeten mensen met deze mening eigenlijk steeds dat Putin er zelfs voor had kunnen zorgen dat die oorlog er berhaupt niet was? En dat hij hem elke dag heel simpel per direct had kunnen beindigen?
Ik geloof op geen enkele wijze in de Trump retoriek.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 07:51 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Europa stelt zich op basis van ervaring met het conflict Oekraine-Rusland, op het standpunt dat met Rusland geen afspraak ("deal") te maken is, want afspraken worden toch elke keer geschonden.
Dus nu er is iets anders gaande.
Dat die Europese ervaring met Poetin op dit dossier, opeens heel andere garanties op de toekomst zouden geven, en jij gelooft die Trump retoriek nog ook.
Sinds wanneer ben je niet meer een van ons?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 07:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Vind je?
Jullie hebben 80 jaar tijd gehad om een fatsoenlijk leger te bouwen.
Poetin vrij spel geven lijkt mij niet echt een sterke onderhandelingsstrategiequote:Op dinsdag 4 maart 2025 07:43 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Als ik Putin was, zou ik geen enkele haast maken met het sluiten van een deal. Zoals Napoleon al zei: nooit de vijand storen als hij een fout maakt.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 07:43 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Dat is wel wat de MAGA achterban geloofd, hun geweldige man doet dit om hij zoveel geeft om de burgers daar!quote:Op dinsdag 4 maart 2025 07:43 schreef Pizzakoppo het volgende:
Trump heeft de steun op pauze gezet. En hij houdt nog wel zoveel van alle mensen en vind het vreselijk dat er dagelijks mensen sterven in Oekrane.
Ik identificeer me graag als wereldburger, niet per se als EUropeaan.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 07:55 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Sinds wanneer ben je niet meer een van ons?
Je geeft geen vrij spel. Je zegt: tot hier en niet verder. En doet er vervolgens lles aan om Poetin aan zijn woord te houden. Dan had je een corridor kunnen maken achter de Donbas met een vredesmacht.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 07:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Poetin vrij spel geven lijkt mij niet echt een sterke onderhandelingsstrategie
Dat lijkt me sterk.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 07:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
als poetin moldavie inneemt dan beweegt europa niet , als ie door gaat naar oostenrijk ook niet
Hij had toch een Russische vrouw? Dus hij staat nu aan die kant?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 07:55 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Sinds wanneer ben je niet meer een van ons?
Het lijkt er meer op dat je je graag identificeert als Rus, gezien de standpunten die je propageert. En ook een wereldburger zou zich kunnen identificeren met Westerse democratische waarden en het recht op zelfbeschikking van naties, bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 07:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik identificeer me graag als wereldburger, niet per se als EUropeaan.
Putin wil 9 mei 2025 de overwinning uitroepen en dus moet Oekrane voor 9 mei 2025 capituleren. Naar alle waarschijnlijkheid organiseert Putin op 9 mei 2025 een gigantisch feest in Moskou waarbij onder andere Orbn, Fico, Vcić, Xi, Kim-Yung Un en ook Trump uitgenodigd zijn. Voorwaarde is dan wel dat Oekrane voor 9 mei 2025 moet capituleren.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 07:56 schreef zoost het volgende:
[..]
Als ik Putin was, zou ik geen enkele haast maken met het sluiten van een deal. Zoals Napoleon al zei: nooit de vijand storen als hij een fout maakt.
Wat hebben ze Putin te bieden, wat hij nog niet heeft?
Precies. Nou dan heb je wat.... nogmaals, goed gewerkt.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 07:58 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Putin wil 9 mei 2025 de overwinning uitroepen en dus moet Oekrane voor 9 mei 2025 capituleren. Naar alle waarschijnlijkheid organiseert Putin op 9 mei 2025 een gigantisch feest in Moskou waarbij onder andere Orbn, Fico, Vcić, Xi, Kim-Yung Un en ook Trump uitgenodigd zijn. Voorwaarde is dan wel dat Oekrane voor 9 mei 2025 moet capituleren.
Je begrijpt jezelf, fijn:quote:Op dinsdag 4 maart 2025 07:53 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Ik geloof op geen enkele wijze in de Trump retoriek.
quote:Op dinsdag 4 maart 2025 07:43 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Well leger wil je er op afsturen? Dat handjevol beroepsleger dat ik de Baltische staten is gestationeerd?Niemand is bereid om te vechtenquote:
Jij begrijpt mij niet. Ik schreef 'Biden Administration + Europese leiders' afgelopen drie jaar.quote:
Ik denk niet dat die steun nog terug komt. Trump wilt vrede. De inhoud van die vrede is niet relevant voor Trump. Hij gaat net zo lang Oekraine onder druk zetten tot dat zij een vredesakkoord tekenen waar de Russen ook mee akkoord gaan. Uiteraard zet hij de Russen niet onder druk.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 07:43 schreef Pizzakoppo het volgende:
Trump heeft de steun op pauze gezet. En hij houdt nog wel zoveel van alle mensen en vind het vreselijk dat er dagelijks mensen sterven in Oekrane.
Gaat niet om een kant kiezen ik heb de EU nooit serieus kunnen nemen, er is door de enorme verschillen geen sprake van eenheid. Hooguit op sommige vlakken economisch.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 07:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Hij had toch een Russische vrouw? Dus hij staat nu aan die kant?
Klopt, we hebben zelf vooral de oorlog in stand gehouden en dat hadden we nog jaren gedaan. Trump is een enorme klootzak maar wat we zelf aan het doen waren verdient ook bepaald de schoonheidsprijs niet.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:00 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Jij begrijpt mij niet. Ik schreef 'Biden Administration + Europese leiders' afgelopen drie jaar.
hebben we ook gedaanquote:Op dinsdag 4 maart 2025 07:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Vind je?
Pappen en nathouden werkt nooit. En nu heb je de poppen aan het dansen...quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:02 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Klopt, we hebben zelf vooral de oorlog in stand gehouden en dat hadden we nog jaren gedaan. Trump is een enorme klootzak maar wat we zelf aan het doen waren verdient ook bepaald de schoonheidsprijs niet.
Op papier ja. En materieel. Je hebt ook mensen nodig die daadwerkelijk willen vechten. Die bereidwilligheid zie ik (nog) niet.quote:
Vergeef me als het niet klopt, maar bedoelen jullie niet hele verschillende dingen? Als ik het goed begrijp bedoelt zij: "Geef Putin min of meer wat hij eist" (immers, waar valt anders over te overleggen) en bedoel jij "we hadden meer moeten doen zodat Oekraine genoeg middelen had gehad om Rusland uit hun land te trappen."quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:02 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Klopt, we hebben zelf vooral de oorlog in stand gehouden en dat hadden we nog jaren gedaan. Trump is een enorme klootzak maar wat we zelf aan het doen waren verdient ook bepaald de schoonheidsprijs niet.
Capituleren nog wel. Dat gaat niet gebeuren. En ik denk niet dat Putin haast heeft. Laat de NAVO maar eerst imploderen, daarna ziet hij wel verder.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 07:58 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Putin wil 9 mei 2025 de overwinning uitroepen en dus moet Oekrane voor 9 mei 2025 capituleren. Naar alle waarschijnlijkheid organiseert Putin op 9 mei 2025 een gigantisch feest in Moskou waarbij onder andere Orbn, Fico, Vcić, Xi, Kim-Yung Un en ook Trump uitgenodigd zijn. Voorwaarde is dan wel dat Oekrane voor 9 mei 2025 moet capituleren.
ja maar jij hebt er geen verstand van dus je weet niet waar je moet kijkenquote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Op papier ja. En materieel. Je hebt ook mensen nodig die daadwerkelijk willen vechten. Die bereidwilligheid zie ik (nog) niet.
Ik bedoel inderdaad dat we veel meer hadden moeten doen. We hebben nu Oekraine vooral geld en materieel gegeven om Rusland te matchen, en dan gaat de oorlog dus door tot in de laatste Oekrainer. We hadden veel meer moeten doen om de Russen hard terug te blazen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:05 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Vergeef me als het niet klopt, maar bedoelen jullie niet hele verschillende dingen? Zij bedoelt: "Geef Putin min of meer wat hij eist" en jij bedoelt "we hadden meer moeten doen zodat Oekraine genoeg middelen had gehad om Rusland uit hun land te trappen."
Hadden.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:07 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja maar jij hebt er geen verstand van dus je weet niet waar je moet kijken
we hebben een fatsoenlijk leger, goed opgeleid, extreem goed bewapend, het is alleen te klein, dat komt omdat we geen vijanden hebben
hebbenquote:
Trump wil geen vrede, Trump wil een oorlog die Rusland van Oekrane winnen kan.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:02 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat die steun nog terug komt. Trump wilt vrede. De inhoud van die vrede is niet relevant voor Trump. Hij gaat net zo lang Oekraine onder druk zetten tot dat zij een vredesakkoord tekenen waar de Russen ook mee akkoord gaan. Uiteraard zet hij de Russen niet onder druk.
Die heb je dus wel.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:07 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja maar jij hebt er geen verstand van dus je weet niet waar je moet kijken
we hebben een fatsoenlijk leger, goed opgeleid, extreem goed bewapend, het is alleen te klein, dat komt omdat we geen vijanden hebben
Er wordt een ultimatum aan Kiev gesteld met de keuze: of capituleren voor 9 mei of er gaan Amerikaanse wapens aan Rusland geleverd worden.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:05 schreef zoost het volgende:
[..]
Capituleren nog wel. Dat gaat niet gebeuren. En ik denk niet dat Putin haast heeft. Laat de NAVO maar eerst imploderen, daarna ziet hij wel verder.
Datquote:Op dinsdag 4 maart 2025 07:46 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
De echte Amerikanen (dus geen inwoners van New York City, Washington D.C., Los Angeles, San Francisco en Chicago) vinden het helemaal prima dat de Verenigde Staten minder geld besteden aan "projecten" in het buitenland en de echte Amerikanen boeit het geen flikker wat er in Oekrane gebeurd, ze kunnen Oekrane niet eens op de kaart aanwijzen.
hebbenquote:
Precies. Waarschijnlijk de eis waarmee hij begon en die Zelensky wilde tekenen (totdat Boris Johnson hem dat verbood). Geen NAVO lidmaatschap, de krim en eigen bestuur in de 3 oostenlijke provincies. Ben benieuwd naar wat Trump nog verder wil aanbieden aan Ruslandquote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:02 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat die steun nog terug komt. Trump wilt vrede. De inhoud van die vrede is niet relevant voor Trump. Hij gaat net zo lang Oekraine onder druk zetten tot dat zij een vredesakkoord tekenen waar de Russen ook mee akkoord gaan. Uiteraard zet hij de Russen niet onder druk.
Niet zo lang geleden moest er nog pief af poef geschreeuwd worden tijdens oefeningen omdat er geen fatsoenlijke wapens waren. Het zijn vooral woorden en geen daden.quote:
okquote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Op papier ja. En materieel. Je hebt ook mensen nodig die daadwerkelijk willen vechten. Die bereidwilligheid zie ik (nog) niet.
Maar nauwelijks een beroepsleger. En wat er zit heeft nul ervaring met oorlog voeren.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
hebben
er zijn heel weinig landen die alles kunnen van ballistic missile difense tot pantserkrieg en tot over the horizon amphibische landingen op vijandigige stranden
Nederland is er 1 van
Bedoel jij niet de 2e "hebben/hadden" en hij de 1e "hebben/hadden"?quote:
heb het gevoel dat wat trump wil is dat zelenskyy dat verdrag tekent zodat hij en Putin dus oekraine als een taart kunnen opensnijden en oppeuzelen. samen aan tafel <3quote:Op dinsdag 4 maart 2025 06:58 schreef Seven. het volgende:
Dit vind ik ook. Volop erin. Dan had je veel meer kans gehad op terugtrekking door Poetin. Verliep dat niet voor 100% volgens plan dan had je alsnog een deal kunnen sluiten door de Krim en de Donbas desnoods af te staan. Kiezen tussen twee kwaden gaat dan in. Maar de oorlog had in de afgelopen drie jaar beindigd moeten worden. Voordat Trump het voor 't zeggen kreeg.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:08 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik bedoel inderdaad dat we veel meer hadden moeten doen. We hebben nu Oekraine vooral geld en materieel gegeven om Rusland te matchen, en dan gaat de oorlog dus door tot in de laatste Oekrainer. We hadden veel meer moeten doen om de Russen hard terug te blazen.
Oh, ik heb HAD het over vijandenquote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
hebben
er zijn heel weinig landen die alles kunnen van ballistic missile difense tot pantserkrieg en tot over the horizon amphibische landingen op vijandigige stranden
Nederland is er 1 van
Ah ok, dan begreep ik je standpunt verkeerd.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:13 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Dit vind ik ook. Volop erin. Dan had je veel meer kans gehad op terugtrekking door Poetin. Verliep dat niet voor 100% volgens plan dan had je alsnog een deal kunnen sluiten door de Krim en de Donbas desnoods af te staan. Kiezen tussen twee kwaden gaat dan in. Maar de oorlog had in de afgelopen drie jaar beindigd moeten worden. Voordat Trump het voor 't zeggen kreeg.
er moest pief paf poef gedaan worden op de leusderheide odat er in afghansitan daadwerkelijk werd geschotenquote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Niet zo lang geleden moest er nog pief af poef geschreeuwd worden tijdens oefeningen omdat er geen fatsoenlijke wapens waren. Het zijn vooral woorden en geen daden.
Wacht even tot ik mijn bak koffie op heb dan kom ik hierop terugquote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:13 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Bedoel jij niet de 2e "hebben/hadden" en hij de 1e "hebben/hadden"?
Eh ja preciesquote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:14 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wacht even tot ik mijn bak koffie op heb dan kom ik hierop terug
Het gros van de militaire steun is/was toch gewoon Amerikaans of in elk geval van Amerikaanse komaf?quote:
Ben je serieus?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:09 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Er wordt een ultimatum aan Kiev gesteld met de keuze: of capituleren voor 9 mei of er gaan Amerikaanse wapens aan Rusland geleverd worden.
Dat terwijl US-NATO army in dit conflict voor de verandering wl succesvol hadden kunnen zijn.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:10 schreef KNAK het volgende:
[..]
Dat
Of ze weten dat deze hele shitshow in het rijtje Iraq/Afghanistan/Syri/Libie etc past.
Oekrane, een flink corrupt landje waar al meer dan een decennium Europa/VS met hun vingertjes aan het roeren zijn en Rusland uitlokken om te reageren; daar wil je als hardwerkende US-burger niet voor de zoveelste keer je militairen of poen op af sturen
Amerika niet hoor.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:14 schreef sp3c het volgende:
[..]
er moest pief paf poef gedaan worden op de leusderheide odat er in afghansitan daadwerkelijk werd geschoten
elk leger in de geschiedenis van de wereld heeft daar last van
okquote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Het gros van de militaire steun is/was toch gewoon Amerikaans of in elk geval van Amerikaanse komaf?
Ik las in De Times dat Europa liefst 26 verschillende AV gebruikt, daar is geen gestroomlijnd leger van te maken.
Vanwege het gedrag van Zelenskyquote:
Boots on the ground? Waar zit je aan te denken, wat niet ww3 zou betekenen?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:08 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik bedoel inderdaad dat we veel meer hadden moeten doen. We hebben nu Oekraine vooral geld en materieel gegeven om Rusland te matchen, en dan gaat de oorlog dus door tot in de laatste Oekrainer. We hadden veel meer moeten doen om de Russen hard terug te blazen.
9 mei is voor de Russen een zeer belangrijke dag, zeker 9 mei 2025 waarbij het 80 jaar geleden is dat de nazi's verslagen zijn. Putin wil dan sowieso iets verkopen aan zijn volk en dus moet Oekrane voor die dag verslagen zijn.quote:
compleet verzonnen bullshitquote:
quote:“You go to war with the army you have, not the army you might want or wish to have at a later time.”
― Donald Rumsfeld
Bron?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:09 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Er wordt een ultimatum aan Kiev gesteld met de keuze: of capituleren voor 9 mei of er gaan Amerikaanse wapens aan Rusland geleverd worden.
Denk je nu echt dat ze dat niet hebben geprobeerd?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:13 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Dit vind ik ook. Volop erin. Dan had je veel meer kans gehad op terugtrekking door Poetin. Verliep dat niet voor 100% volgens plan dan had je alsnog een deal kunnen sluiten door de Krim en de Donbas desnoods af te staan. Kiezen tussen twee kwaden gaat dan in. Maar de oorlog had in de afgelopen drie jaar beindigd moeten worden. Voordat Trump het voor 't zeggen kreeg.
Boots on the ground zou helemaal geen WW3 hebben betekend als zowel Europa als de VS mee zouden werken en we bij de Krim zouden wegblijven. Niet in de zin dat er ook op EU-gebied zou worden gevochten.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:17 schreef zoost het volgende:
[..]
Boots on the ground? Waar zit je aan te denken, wat niet ww3 zou betekenen?
Zonder Starlink, inlichtingen en cordinatie verschuift de balans enorm in het voordeel van Rusland natuurlijk.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:14 schreef Tjacka het volgende:
Trump draait de geldkraan dicht, en Oekrane mist straks Starlink, inlichtingen en cordinatie. Europa roept dat ze het opvangen, maar dat is meer hoop dan realiteit. Toch is Rusland zelf ook op, met een economie die kreunt en een leger dat vooral op vleesgolven leunt. Dit wordt geen snelle doorbraak, maar een uitputtingsslag waarin beide kanten naar de afgrond kruipen.
Een dildo in putins reet. Dat kan hij krijgenquote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:17 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
9 mei is voor de Russen een zeer belangrijke dag, zeker 9 mei 2025 waarbij het 80 jaar geleden is dat de nazi's verslagen zijn. Putin wil dan sowieso iets verkopen aan zijn volk en dus moet Oekrane voor die dag verslagen zijn.
Jepquote:
Duitsland had/heeft daar ook last vanquote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Niet zo lang geleden moest er nog pief af poef geschreeuwd worden tijdens oefeningen omdat er geen fatsoenlijke wapens waren. Het zijn vooral woorden en geen daden.
quote:German soldiers used broomsticks painted black instead of guns during a joint Nato exercise last year due to severe equipment shortages, it has emerged.
Je hebt gelijk, zonder Starlink, inlichtingen en cordinatie verschuift de balans naar Rusland. Maar zelfs zonder die middelen, is de hele Oekraense defensielijn goed beschermd. Ze zijn nog lang niet in de buurt van doorbreken, en de Russische opmars zal veel moeilijker zijn dan het lijkt. De Oekraners hebben hun verdediging stevig opgebouwd, en zelfs zonder maximale steun van het westen blijft dat een serieuze hindernisquote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:21 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zonder Starlink, inlichtingen en cordinatie verschuift de balans enorm in het voordeel van Rusland natuurlijk.
Dat was de discussie niet maar je bent weer lekker de doelpalen aan het verzetten dus joejoequote:
Dan staan Rusland en NAVO direct tegenover elkaar. Dat lijkt mij bijzonder gevaarlijk. Daarnaast weet ik niet wat de sneuvel bereidheid is in Europa voor een stuk land in oost oekraine waar een groot deel van de bevolking toch al gericht was op Rusland.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:21 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Boots on the ground zou helemaal geen WW3 hebben betekend als zowel Europa als de VS mee zouden werken. Niet in de zin dat er ook op EU-gebied zou worden gevochten en we bij de Krim zouden wegblijven.
Precies. Wat hebben wij Putin te bieden? Opheffen sancties? Nee, niet veel.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:24 schreef capricia het volgende:
Wie gaat dat Europese peace plan dan met Poetin bespreken en afdwingen?
Ik vind het er echt heel erg magertjes uitzien allemaal.
Heel jammer voor Oekrane.
je hebt geen flauw idee waar mijn doelpalen staanquote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat was de discussie niet maar je bent weer lekker de doelpalen aan het verzetten dus joejoe
Triest.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:24 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Duitsland had/heeft daar ook last van
https://www.atlanticcounc(...)uring-nato-exercise/
[..]
Ik heb liever niet dat we dit gaan uittesten…quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:25 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, zonder Starlink, inlichtingen en cordinatie verschuift de balans naar Rusland. Maar zelfs zonder die middelen, is de hele Oekraense defensielijn goed beschermd. Ze zijn nog lang niet in de buurt van doorbreken, en de Russische opmars zal veel moeilijker zijn dan het lijkt. De Oekraners hebben hun verdediging stevig opgebouwd, en zelfs zonder maximale steun van het westen blijft dat een serieuze hindernis
Hoeveel Amerikanen gaan daadwerkelijk daar delfstoffen winnen?quote:Op maandag 3 maart 2025 22:15 schreef SpecialK het volgende:
Hoeveel Oekraine van dat echte oosten had kunnen behouden was inderdaad altijd maar de vraag geweest inderdaad.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:26 schreef zoost het volgende:
[..]
Dan staan Rusland en NAVO direct tegenover elkaar. Dat lijkt mij bijzonder gevaarlijk. Daarnaast weet ik niet wat de sneuvel bereidheid is in Europa voor een stuk land in oost oekraine waar een groot deel van de bevolking toch al gericht was op Rusland.
Dat weet je blijkbaar zelf nog niet eens je lult maar wat uit je nek.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
je hebt geen flauw idee waar mijn doelpalen staan
Je hebt gelijk, ik snap dat het een risico kan lijken, maar ik denk niet dat we meteen in paniek hoeven te raken. Galileo en OneWeb bieden zeker betrouwbare alternatieven voor GPS en Starlink, en de Europese inlichtingencapaciteiten zijn meer dan capabel om Oekrane van strategische info te voorzien. Dus ondanks de onzekerheden, is Oekrane niet zonder middelen. Ik heb liever niet dat we dit gaan uittesten, maar de fundamenten zijn er om door te blijven vechten, ook zonder totale afhankelijkheid van n systeem.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:29 schreef VEM2012 het volgende:
Ik heb liever niet dat we dit gaan uittesten…
ipv jou weet ik waarom er pang pang werd geroepenquote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat weet je blijkbaar zelf nog niet eens je lult maar wat uit je nek.
De discussie ging over waarom wij poef paf poef moesten roepen, volgens jou omdat we mankracht en materieel in Afghanistan gestationeerd hadden. Vervolgens haal je er een nietszeggende quote van nota bene Rumsfeld bij terwijl Amerika ten alle tijden 1,1 miljoen reservisten achter de hand heeft in eigen land en haar wapens zelf produceert.
Je hebt gelijk, Amerikanen gaan daar echt niet zelf werken. Ze nemen belangen in de mijnen en blijven lekker in Kiev. Poetin geeft daar geen ene flikker om. Als Amerikanen echt naar het front gaan, krijgen we Srebrenica 2.0.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:30 schreef skrn het volgende:
Hoeveel Amerikanen gaan daadwerkelijk daar delfstoffen winnen?
Mocht die mineralen-deal iets van betekenis hebben, dan gaan Amerikanen belangen nemen in Oekrainse mijnoperaties en die Amerikanen zelf doen verder lekker he-le-maal niks behalve hier en daar de bedrijfsvoering controleren, af en toe een bezoekje te brengen naar de ontginningen als het echt moet maar ze gaan liefst hun tijd door te brengen in de Kyiv of een andere grote stad waar wat vertier is.
Echt, totale waanzin om te veronderstellen dat er Amerikanen vrijwillig naar een oud-frontgebied te gaan om daar echt te gaan werken.
O ja het is de normaalste zaak van de wereld om zelf niks achter de hand houdenquote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
ipv jou weet ik waarom er pang pang werd geroepen
dat was omdat alle scherpe munitie naar Afghinstan werd verscheept omdat daar vanalles aan dehand was waar we niet op hadden gerekend
jij wist dit niet
qquote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:38 schreef Tjoent het volgende:
Finland heeft alleen al 900.000 reservisten en 280.000 militairen.
alleen jij zegt ditquote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:40 schreef Elan het volgende:
[..]
O ja het is de normaalste zaak van de wereld om zelf niks achter de hand houden![]()
Klopt, de EU heeft decennialang beknibbeld op defensie, denkend dat Amerika alles zou oplossen, maar dat betekent niet dat we alles verloren hebben. We hebben 500 miljoen rijke burgers in Europa. We zitten niet in een economische crisis, maar in een geopolitieke. De EU werkt juist goed onder druk, en nu is de tijd om die kracht te tonen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:40 schreef Elan het volgende:
O ja het is de normaalste zaak van de wereld om zelf niks achter de hand houden
EU heeft decennialang beknibbeld op Defensie-uitgaven omdat ze zich veilig waanden onder de paraplu van Amerika en daar betalen ze nu de prijs voor.
Nederland 74.000.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:38 schreef Tjoent het volgende:
Finland heeft alleen al 900.000 reservisten en 280.000 militairen.
Ja, ik zat eens op te tellen hoeveel actieve militairen er in Europa zijn en hoeveel reservisten.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Nederland 74.000.
Zoveel man verliest Rusland in een slechte maand.
Het gaat ook om de bereidwilligheid tot vechten. Die lijkt bijzonder laag zolang er geen NAVO-landen betrokken zijn heeft Putin vrij spel.
Volgens mij is dit onzin. Afschrikking is het middel om oorlog te voorkomen. De Britten en de Fransen hebben al kernwapens, en we hebben genoeg geld en middelen om richting Oekrane te sturen. Poetin heeft geen vrij spel zolang wij krachtig blijven reageren. De bereidwilligheid om te vechten is er, maar de echte kracht zit in onze afschrikking en de middelen die we kunnen inzettenquote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:45 schreef Elan het volgende:
Nederland 74.000.
Het gaat ook om de bereidwilligheid tot vechten. Die lijkt bijzonder laag zolang er geen NAVO-landen betrokken zijn heeft Putin vrij spel.
"Jullie".quote:Op dinsdag 4 maart 2025 07:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Vind je?
Tijdelijk voor 'vrede' tekenen en zodra er een fatsoenlijke president in het witte huis zit vol in de aanval en terug pakken wat van ukraine is.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:24 schreef capricia het volgende:
Wie gaat dat Europese peace plan dan met Poetin bespreken en afdwingen?
Ik vind het er echt heel erg magertjes uitzien allemaal.
Heel jammer voor Oekrane.
Alleen Russian assets praten in deze vorm. Gewoon negeren.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:50 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
"Jullie".
In welk land woon jij dan?
Want peace? Prep for warquote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:49 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Volgens mij is dit onzin. Afschrikking is het middel om oorlog te voorkomen. De Britten en de Fransen hebben al kernwapens, en we hebben genoeg geld en middelen om richting Oekrane te sturen. Poetin heeft geen vrij spel zolang wij krachtig blijven reageren. De bereidwilligheid om te vechten is er, maar de echte kracht zit in onze afschrikking en de middelen die we kunnen inzetten
Maar er is al oorlog.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:49 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Volgens mij is dit onzin. Afschrikking is het middel om oorlog te voorkomen. De Britten en de Fransen hebben al kernwapens, en we hebben genoeg geld en middelen om richting Oekrane te sturen. Poetin heeft geen vrij spel zolang wij krachtig blijven reageren. De bereidwilligheid om te vechten is er, maar de echte kracht zit in onze afschrikking en de middelen die we kunnen inzetten
Dat kon je al van verre zien aankomen. Zie de Koerden die al eerder door hem verraden werden.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Tijdelijk voor 'vrede' tekenen en zodra er een fatsoenlijke president in het witte huis zit vol in de aanval en terug pakken wat van ukraine is.
Trump is wel echt een verrader en zal ook zo de geschiedenis in gaan
Trump is niet per se slecht, maar absoluut incompetent, net als Nixon. Zijn keuzes komen vaak uit persoonlijke belangen, niet het grotere goed. Hij heeft narcistische trekken, net als Musk. Beide zijn meer bezig met zelfverheerlijking dan met doordachte, langetermijnbeslissingen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Tijdelijk voor 'vrede' tekenen en zodra er een fatsoenlijke president in het witte huis zit vol in de aanval en terug pakken wat van ukraine is.
Trump is wel echt een verrader en zal ook zo de geschiedenis in gaan
quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Nederland 74.000.
9 mei drones op het Kremlinquote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:17 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
9 mei is voor de Russen een zeer belangrijke dag, zeker 9 mei 2025 waarbij het 80 jaar geleden is dat de nazi's verslagen zijn. Putin wil dan sowieso iets verkopen aan zijn volk en dus moet Oekrane voor die dag verslagen zijn.
Er is inderdaad oorlog, maar het blijft een regionaal conflict. Poetin negeert de EU, maar dat betekent niet dat we geen invloed kunnen uitoefenen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar er is al oorlog.
En Putin heeft volkomen schijt aan de EU.
Preciesquote:
Oud plaatje. Ik als pacifist zou niet perse de dienstplicht weigeren tegenwoordig.quote:
Verbaasd me niks.quote:
Echt grote onzin. Toen de Duitsers binnenvielen, was hun leger op dat moment het beste ter wereld en hadden we simpelweg geen kans. Het Russische leger daarentegen is in vreselijke staat, en hun economie is nog slechter. Dus nee, het is niet hetzelfde. Volgende keer misschien even geschiedenis leren voordat je zulke vergelijkingen maakt.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:58 schreef Elan het volgende:
Verbaasd me niks.
Toen De Duitsers hier binnenvielen stonden de mensen te applaudisseren op De Dam.
De EU is vooral goed in oorlog hitsen en beloftes maken. Ik denk dat het niet lang duurt voordat Oekrane bezwijkt zodra er geen US militaire hulp meer is.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:01 schreef Elan het volgende:
Ben benieuwd of de EU het gat kan opvullen nu Amerikaanse militaire steun komt weg te vallen. Wat ik toch vooral lees zijn de deskundigen bijzonder sceptisch.
Bron?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:05 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
De EU is vooral goed in oorlog hitsen en beloftes maken. Ik denk dat het niet lang duurt voordat Oekrane bezwijkt zodra er geen US militaire hulp meer is.
quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:05 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
De EU is vooral goed in oorlog hitsen en beloftes maken. Ik denk dat het niet lang duurt voordat Oekrane bezwijkt zodra er geen US militaire hulp meer is.
Wat zegt het over De EU dat ze tegen stel prutsers met het BNP van de Benelux geen vuist kunnen maken?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:01 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Echt grote onzin. Toen de Duitsers binnenvielen, was hun leger op dat moment het beste ter wereld en hadden we simpelweg geen kans. Het Russische leger daarentegen is in vreselijke staat, en hun economie is nog slechter. Dus nee, het is niet hetzelfde. Volgende keer misschien even geschiedenis leren voordat je zulke vergelijkingen maakt.
Met het gevolg geen oorlog. Soms heb je verlorenquote:Op dinsdag 4 maart 2025 07:48 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Ah, een agressor zijn gang laten gaan? Dat was een goede optie? Met welk gevolg?
Ik hoop dat NL geen militairen gaat sturen naar deze verloren oorlog.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:01 schreef Elan het volgende:
Ben benieuwd of de EU het gat kan opvullen nu Amerikaanse militaire steun komt weg te vallen. Wat ik toch vooral lees zijn de deskundigen bijzonder sceptisch.
Er komt waarschijnlijk een niet-aanvalsverdrag tussen Rusland en de Verenigde Staten en een niet-aanvalsverdrag tussen Rusland en China. Dit betekent ook dat Rusland vrij spel heeft om Europa onder druk te zetten om vooral niet in te grijpen bij een capitulatie van Oekrane, omdat vanuit Kaliningrad Rusland gemakkelijk kernraketten kan afschieten op Gdansk, Szczecin, Berlin, Hamburg, Rotterdam, Paris en London en de Verenigde Staten gaan ons niet helpen vanwege het niet-aanvalsverdrag met Rusland.quote:
Leuke statistieken. Maar waar ik me zorgen over maak: Rusland heeft veel raketjes en wij hebben geen luchtverdediging.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:49 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Ja, ik zat eens op te tellen hoeveel actieve militairen er in Europa zijn en hoeveel reservisten.
Finland loopt sowieso voorop maar dat is tamelijk vanzelfsprekend. Polen doet het ontzettend goed. In deze landen is de bereidwilligheid tot vechten volgens mij minimaal 90%.
Europa telt 2 miljoen actieve militairen. Rusland 1,5 mio (wat is daar nog van over?) en USA 1,4 mio.
Reservisten zit ik nog over te lezen.
Daar moet de prioriteit liggen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:22 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Leuke statistieken. Maar waar ik me zorgen over maak: Rusland heeft veel raketjes en wij hebben geen luchtverdediging.
Als je echt denkt dat Rusland op zou kunnen rukken tot aan Oostenrijk zonder enige tegenreactie van de Europa ben je toch wel naef. We hebben wellicht niet de militaire capaciteiten van de VS maar genoeg achter de hand om Ivan en Dimitri de grens weer over te trappen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 07:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Well leger wil je er op afsturen? Dat handjevol beroepsleger dat ik de Baltische staten is gestationeerd?Niemand is bereid om te vechten
Door het verlengen van de oorlog in Oekraine komen die raketjes niet hier.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Daar moet de prioriteit liggen.
En niet in het verlengen van de oorlog in Oekrane.
Dus de Oekraners mogen voorlopig sterven?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:25 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Door het verlengen van de oorlog in Oekraine komen die raketjes niet hier.
Je kunt raketten ook tegenhouden door ze in het land van herkomst uit te schakelen.
Precies. Ik woon zelf naast de botlek, dus ik zal er niet heel veel van merken. Maar toch.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:23 schreef capricia het volgende:
[..]
EU heeft nauwelijks nog haar best gedaan. 130 miljard gedoneerd over 3 jaar terwijl het GDP van de EU op 21 triljoen per jaar zit, echt een minuscuul bedrag dus, verwaarloosbaar.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat zegt het over De EU dat ze tegen stel prutsers met het BNP van de Benelux geen vuist kunnen maken?
Verder geloof ik niks van die berekeningen, alsof wij weten welke financile en militaire steun Moskou precies krijgt uit bijvoorbeeld China maar misschien ook wel uit de VS.
Dat zegt niemand?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:24 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Als je echt denkt dat Rusland op zou kunnen rukken tot aan Oostenrijk zonder enige tegenreactie van de Europa ben je toch wel naef. We hebben wellicht niet de militaire capaciteiten van de VS maar genoeg achter de hand om Ivan en Dimitri de grens weer over te trappen.
En de rest van de EU laat zich gewillig het beleid dicteren door Orban. Schandelijk.quote:
Valide punt.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:22 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Leuke statistieken. Maar waar ik me zorgen over maak: Rusland heeft veel raketjes en wij hebben geen luchtverdediging.
Nouja het laat vooral zien hoe corrupt het Amerikaanse kiesstelsel is. Veel Amerikanen schamen zich de ogen uit het hoofd voor Trump.quote:
Mijn inziens zou de NAVO vrijwilligers uit landen moeten trainen die dan naar Oekraine willen gaan in een internationaal vrijwilligersleger oid.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik hoop dat NL geen militairen gaat sturen naar deze verloren oorlog.
De eerste prioriteit zou moeten liggen bij het opbouwen van onze eigen Navo defensie.
Zolang Oekraine blijft vechten, en niet de hulp krijgt die het nodig heeft, ja.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus de Oekraners mogen voorlopig sterven?
Doe maar niet, daar woon ik xD.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:49 schreef kurk_droog het volgende:
Misschien zou het goed zijn als Rusland gewoon Estland aanvalt. Dan treed artikel 42 in werking en zijn we in oorlog en dan schalen we wel eindelijk op.
Overleven hangt voor ons af van second-strike-capaciteiten, early warning-systemen en geharde infrastructuur, niet van de illusie van een ondoordringbare verdediging.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Klopt, maar dat maakt die vette pad van een Orban en zijn kutacties niet veel fraaier.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Nouja het laat vooral zien hoe corrupt het Amerikaanse kiesstelsel is. Veel Amerikanen schamen zich de ogen uit het hoofd voor Trump.
De NAVO? Dat is een club gerund door de VS, die gaat dat onder Trump nooit doen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:33 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Mijn inziens zou de NAVO vrijwilligers uit landen moeten trainen die dan naar Oekraine willen gaan in een internationaal vrijwilligersleger oid.
Nope, prep voor geen war en ga nuttige dingen doen.quote:
Lekkere pacifist dan... Not.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:58 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Oud plaatje. Ik als pacifist zou niet perse de dienstplicht weigeren tegenwoordig.
De EU heeft nog nooit een oorlog gestart of lopen ophitsen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:05 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
En nu is het voor meerdere geopolitieke spelers een prooi geworden.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:38 schreef bianconeri het volgende:
[..]
De EU heeft nog nooit een oorlog gestart of lopen ophitsen.
Als Europa niet meer op de kernwapens van de VS kan rekenen, dan zal het zelf op de zeer korte termijn moeten beginnen met het opschalen en strategisch plaatsen van deze in Europa. Investeren in nucleaire onderzeers met kernwapens. Duitsland en Polen zouden bijvoorbeeld goed kernwapenmachten kunnen worden. Op de Amerikaanse kernwapens die in Europa zijn gestationeerd kunnen we niet zonder meer rekenen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:19 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Er komt waarschijnlijk een niet-aanvalsverdrag tussen Rusland en de Verenigde Staten en een niet-aanvalsverdrag tussen Rusland en China. Dit betekent ook dat Rusland vrij spel heeft om Europa onder druk te zetten om vooral niet in te grijpen bij een capitulatie van Oekrane, omdat vanuit Kaliningrad Rusland gemakkelijk kernraketten kan afschieten op Gdansk, Szczecin, Berlin, Hamburg, Rotterdam, Paris en London en de Verenigde Staten gaan ons niet helpen vanwege het niet-aanvalsverdrag met Rusland.
Sommige onderdelen wel en anderen niet. Lange afstandsluchtafweer wordt een ding. Artillerie en tankmunitie kunnen we opvangen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:01 schreef Elan het volgende:
Inderdaad. Anders zijn we toast.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:39 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Als Europa niet meer op de kernwapens van de VS kan rekenen, dan zal het zelf op de zeer korte termijn moeten beginnen met het opschalen en strategisch plaatsen van deze in Europa. Investeren in nucleaire onderzeers met kernwapens. Duitsland en Polen zouden bijvoorbeeld goed kernwapenmachten kunnen worden. Op de Amerikaanse kernwapens die in Europa zijn gestationeerd kunnen we niet zonder meer rekenen.
Ik weet niet wat op welke termijn dit opschalen mogelijk is, wat de kosten zullen zijn en het Non-proliferatieverdrag zal moeten worden opgezegd.
En nu moeten ze nog kappen met posten op dat propagandakanaal.quote:
Het is meer Projekt "fspraken Maastricht 1991 gaan allemaal overboord, Nederland draait wel op voor Europese schulden".quote:
Ze zijn actiever bezig met het in stand houden van de oorlog dan daadwerkelijk onderhandelen met Rusland.quote:
In stand houden van de oorlog = Oekrane zich helpen verdedigen tegen een Russische verovering.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:46 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Ze zijn actiever bezig met het in stand houden van de oorlog dan daadwerkelijk onderhandelen met Rusland.
Wil Rusland serieus onderhandelen dan?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:46 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Ze zijn actiever bezig met het in stand houden van de oorlog dan daadwerkelijk onderhandelen met Rusland.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
Als Putin een (navo) land zoals Polen aanvalt, dan hoop ik wel dat men met dit soort fatalisme het eerst naar het front gaan. Een gezonde portie overlevingsinstinct help wel zaken vanuit een betere invalshoek te bekijken. Want aan dit gedrag heeft niemand iets.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Euh lolquote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:14 schreef xzaz het volgende:
[..]
Met het gevolg geen oorlog. Soms heb je verloren
Het is een treurig schouwspel dat we tegen beter weten in proberen te leunen op de VS terwijl ze daar keer op keer ondubbelzinnig duidelijk maken dat ze Europa eerder als nutteloze eter zien dan als partner.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:48 schreef Momo het volgende:
[ x ]
We moeten het gewoon zelf gaan doen, zou niet meer op de VS vertrouwen. Die zien allemaal maar het financile aspect hier.
Orban zijn vetorecht kan vrij eenvoudig buitenspel gezet worden is vorig jaar gebleken.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:36 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Klopt, maar dat maakt die vette pad van een Orban en zijn kutacties niet veel fraaier.
Ik heb het idee dat het in veel landen nog niet helemaal geland is. Die denken dat het nog wel goed komt en VS zijn rol gaat spelen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het is een treurig schouwspel dat we tegen beter weten in proberen te leunen op de VS terwijl ze daar keer op keer ondubbelzinnig duidelijk maken dat ze Europa eerder als nutteloze eter zien dan als partner.
Europese landen gedragen zich momenteel als een stelletje gedumpte exen die maar niet kunnen geloven dat ze gedumpt zijn.
Alle landen die nu meedoen aan nuclear sharing moeten iets ter vervanging hebbben: Dat zijn dus Duitsland, Itali, Belgi, Turkije en Nederland. Ik kan me voorstellen dat Griekenland dan ook weer wil meedoen. En Polen zou ook kunnen. En misschien Zweden of Finland ook wel.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:39 schreef rutger05 het volgende:
Duitsland en Polen zouden bijvoorbeeld goed kernwapenmachten kunnen worden.
Al mijn bullshit detectors gaan altijd af als ik deze vent zie of hoor.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:48 schreef Momo het volgende:
[ x ]
We moeten het gewoon zelf gaan doen, zou niet meer op de VS vertrouwen. Die zien allemaal maar het financile aspect hier.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als je leugenaar op zoekt in de Dikke van Dale staat er een plaatje van JD Vance bij.
Want?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:37 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nope, prep voor geen war en ga nuttige dingen doen.
[..]
Lekkere pacifist dan... Not.
Deze idioot vergeet dat de Fransen en Britten recenter hebben gevochten. Ook door mee te doen in Amerika's dommige woestijnoorlogen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:48 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Gb en frankrijk ook 'some random country' noemen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:48 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Leven onder een kleptocratische dictatuur is geen leven.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:54 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Want?
Liever dood dan leven onder Putin's regime.
Die zijn inderdaad absoluut niet te vertrouwen. Hoe ze nu handelen, lijkt wel de maffia.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:48 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Precies.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:54 schreef Perrin het volgende:
[..]
Leven onder een kleptocratische dictatuur is geen leven.
Precies dit. Het is echt niet om aan te zien.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat het in veel landen nog niet helemaal geland is. Die denken dat het nog wel goed komt en VS zijn rol gaat spelen.
Je kijkt naar de Duitse economie van vandaag en zegt dan: "Zo moet het! Begroting op orde. Handelsoverschot! Duitsland is de manier!"quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:46 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Het is meer Projekt "fspraken Maastricht 1991 gaan allemaal overboord, Nederland draait wel op voor Europese schulden".
quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:54 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Want?
Liever dood dan leven onder Putin's regime.
Eigenlijk heb je als je puur kijkt naar het bewaken van de integriteit van de NAVO toch voldoende aan het huidige kernarsenaal en wapenbezetting?quote:
Daar ging die reactie toch over..quote:
Dat kun je beter vervangen door: "Een volk dat voor tirannen zwicht kan dankzij een lage gasprijs wel langer het licht laten branden.'quote:
Zie ik daar Jzsef Kiprich in je UI?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Orban zijn vetorecht kan vrij eenvoudig buitenspel gezet worden is vorig jaar gebleken.
Sowieso een nietszeggende clown van een nietszeggende kutland.
Het is nog meer bad news voor de Amerikaan. Want dit domineert het nieuws maar ondertussen wordt alles tegelijkertijd afgebroken in het land. Onderwijs, rechtspraak, onafhankelijke opsporing en vervolging, gezondheidszorg, ondersteuning van zwakkeren, scheiding der machten, rechten voor minderheden, economie, corruptie aanpak, vrije pers, en dit alles voor een paar politieke leiders, grote rijke bedrijven die rijker worden.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:48 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Dat was toch slechts een kwestie van tijd.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:48 schreef Haags het volgende:
Ik kan er echt met m'n pet niet bij wat er nu allemaal speelt. Stop op wapens voor Oekrane vanuit de US. Rot toch op joh debiel.
Is de champagne al op in het Kremlin?
Ik kan er vooral met mijn pet niet bij. Wat heeft Poetin en zijn armzalige kutland nou eigenlijk te bieden? Het zal vooral ideologisch zijn want meer valt er niet te halen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 10:00 schreef Buitendam het volgende:
Wel knap hoe Vance en Trump totaal in de zak zitten van Poetin. Heeft ie keurig gespeeld.
Ga je nu serieus tegen Sun Tzu in?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:37 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nope, prep voor geen war en ga nuttige dingen doen.
[..]
Inderdaad. Je hoeft geen helderziende te zijn om door te hebben dat Poetin behoorlijk wat troeven heeft tegen Trump waardoor ie nu z’n bitch is. Snap ook niet dat Trump zo dom is dat ie het niet wat beter maskeert. Maargoed; uitkomst blijft hetzelfde. Trump voert uit wat Poetin wil.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 10:01 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dat was toch slechts een kwestie van tijd.
VS heeft een behoorlijk intern probleem. Einde tijdperk founding fathers.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 10:01 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Het is nog meer bad news voor de Amerikaan. Want dit domineert het nieuws maar ondertussen wordt alles tegelijkertijd afgebroken in het land. Onderwijs, rechtspraak, onafhankelijke opsporing en vervolging, gezondheidszorg, ondersteuning van zwakkeren, scheiding der machten, rechten voor minderheden, economie, corruptie aanpak, vrije pers, en dit alles voor een paar politieke leiders, grote rijke bedrijven die rijker worden.
Over twee weken kickt de automatische sluiting wegens budgetgesodemieter toch weer in?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 10:01 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Het is nog meer bad news voor de Amerikaan. Want dit domineert het nieuws maar ondertussen wordt alles tegelijkertijd afgebroken in het land. Onderwijs, rechtspraak, onafhankelijke opsporing en vervolging, gezondheidszorg, ondersteuning van zwakkeren, scheiding der machten, rechten voor minderheden, economie, corruptie aanpak, vrije pers, en dit alles voor een paar politieke leiders, grote rijke bedrijven die rijker worden.
Geef het twee weken en er is een eerste clubje dat onder gezag van Trump en buiten alle bestaande structuren de 'openbare orde' gaat handhaven en het recht krijgt ongelimiteerd personen aan te houden.
Hier zit ik ook op te wachten. Dat was er onder zijn eerste regime al bijna.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 10:01 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Geef het twee weken en er is een eerste clubje dat onder gezag van Trump en buiten alle bestaande structuren de 'openbare orde' gaat handhaven en het recht krijgt ongelimiteerd personen aan te houden.
https://www.ad.nl/buitenl(...)e-uitgaven~a7bf43ee/quote:Europa geeft antwoord op Trump: ruimte voor 800 miljard euro aan defensie-uitgaven
De voorzitter van de Europese Commissie Ursula von der Leyen heeft dinsdagochtend in een persconferentie een nieuw Europees pakket voor defensie bekendgemaakt. Als alle plannen lukken, wordt er 800 miljard euro voor de Europese defensie vrijgemaakt.
Ja alle checks and balances worden wel getest nu en de komende maanden. Vraag is wat 'we the people' nu echt inhoud.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 10:04 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
VS heeft een behoorlijk intern probleem. Einde tijdperk founding fathers.
Hmm. Dit zijn een boel ongefundeerde claims. Hoe wordt bijvoorbeeld de vrije pers, aanpak van corruptie en de scheiding der machten afgebroken? Om maar in te haken op een paar van je aantijgingen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 10:01 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Er staat nog 300 miljard aan Russische bevroren tegoeden op EU-rekeningen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 10:08 schreef Dven het volgende:
Europa geeft ruimte om het defensiebudget van alle lidstaten met in totaal 800 miljard op te krikken. Koekoek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |