Wat zegt het over De EU dat ze tegen stel prutsers met het BNP van de Benelux geen vuist kunnen maken?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:01 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Echt grote onzin. Toen de Duitsers binnenvielen, was hun leger op dat moment het beste ter wereld en hadden we simpelweg geen kans. Het Russische leger daarentegen is in vreselijke staat, en hun economie is nog slechter. Dus nee, het is niet hetzelfde. Volgende keer misschien even geschiedenis leren voordat je zulke vergelijkingen maakt.
Met het gevolg geen oorlog. Soms heb je verlorenquote:Op dinsdag 4 maart 2025 07:48 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Ah, een agressor zijn gang laten gaan? Dat was een goede optie? Met welk gevolg?
Ik hoop dat NL geen militairen gaat sturen naar deze verloren oorlog.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:01 schreef Elan het volgende:
Ben benieuwd of de EU het gat kan opvullen nu Amerikaanse militaire steun komt weg te vallen. Wat ik toch vooral lees zijn de deskundigen bijzonder sceptisch.
Er komt waarschijnlijk een niet-aanvalsverdrag tussen Rusland en de Verenigde Staten en een niet-aanvalsverdrag tussen Rusland en China. Dit betekent ook dat Rusland vrij spel heeft om Europa onder druk te zetten om vooral niet in te grijpen bij een capitulatie van Oekraïne, omdat vanuit Kaliningrad Rusland gemakkelijk kernraketten kan afschieten op Gdansk, Szczecin, Berlin, Hamburg, Rotterdam, Paris en London en de Verenigde Staten gaan ons niet helpen vanwege het niet-aanvalsverdrag met Rusland.quote:
Leuke statistieken. Maar waar ik me zorgen over maak: Rusland heeft veel raketjes en wij hebben geen luchtverdediging.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:49 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Ja, ik zat eens op te tellen hoeveel actieve militairen er in Europa zijn en hoeveel reservisten.
Finland loopt sowieso voorop maar dat is tamelijk vanzelfsprekend. Polen doet het ontzettend goed. In deze landen is de bereidwilligheid tot vechten volgens mij minimaal 90%.
Europa telt 2 miljoen actieve militairen. Rusland 1,5 mio (wat is daar nog van over?) en USA 1,4 mio.
Reservisten zit ik nog over te lezen.
Daar moet de prioriteit liggen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:22 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Leuke statistieken. Maar waar ik me zorgen over maak: Rusland heeft veel raketjes en wij hebben geen luchtverdediging.
Als je echt denkt dat Rusland op zou kunnen rukken tot aan Oostenrijk zonder enige tegenreactie van de Europa ben je toch wel naïef. We hebben wellicht niet de militaire capaciteiten van de VS maar genoeg achter de hand om Ivan en Dimitri de grens weer over te trappen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 07:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Well leger wil je er op afsturen? Dat handjevol beroepsleger dat ik de Baltische staten is gestationeerd?Niemand is bereid om te vechten
Door het verlengen van de oorlog in Oekraine komen die raketjes niet hier.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Daar moet de prioriteit liggen.
En niet in het verlengen van de oorlog in Oekraïne.
Dus de Oekraïners mogen voorlopig sterven?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:25 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Door het verlengen van de oorlog in Oekraine komen die raketjes niet hier.
Je kunt raketten ook tegenhouden door ze in het land van herkomst uit te schakelen.
Precies. Ik woon zelf naast de botlek, dus ik zal er niet heel veel van merken. Maar toch.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:23 schreef capricia het volgende:
[..]
EU heeft nauwelijks nog haar best gedaan. 130 miljard gedoneerd over 3 jaar terwijl het GDP van de EU op 21 triljoen per jaar zit, echt een minuscuul bedrag dus, verwaarloosbaar.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat zegt het over De EU dat ze tegen stel prutsers met het BNP van de Benelux geen vuist kunnen maken?
Verder geloof ik niks van die berekeningen, alsof wij weten welke financiële en militaire steun Moskou precies krijgt uit bijvoorbeeld China maar misschien ook wel uit de VS.
Dat zegt niemand?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:24 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Als je echt denkt dat Rusland op zou kunnen rukken tot aan Oostenrijk zonder enige tegenreactie van de Europa ben je toch wel naïef. We hebben wellicht niet de militaire capaciteiten van de VS maar genoeg achter de hand om Ivan en Dimitri de grens weer over te trappen.
En de rest van de EU laat zich gewillig het beleid dicteren door Orban. Schandelijk.quote:
Valide punt.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:22 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Leuke statistieken. Maar waar ik me zorgen over maak: Rusland heeft veel raketjes en wij hebben geen luchtverdediging.
Nouja het laat vooral zien hoe corrupt het Amerikaanse kiesstelsel is. Veel Amerikanen schamen zich de ogen uit het hoofd voor Trump.quote:
Mijn inziens zou de NAVO vrijwilligers uit landen moeten trainen die dan naar Oekraine willen gaan in een internationaal vrijwilligersleger oid.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik hoop dat NL geen militairen gaat sturen naar deze verloren oorlog.
De eerste prioriteit zou moeten liggen bij het opbouwen van onze eigen Navo defensie.
Zolang Oekraine blijft vechten, en niet de hulp krijgt die het nodig heeft, ja.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus de Oekraïners mogen voorlopig sterven?
Doe maar niet, daar woon ik xD.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:49 schreef kurk_droog het volgende:
Misschien zou het goed zijn als Rusland gewoon Estland aanvalt. Dan treed artikel 42 in werking en zijn we in oorlog en dan schalen we wel eindelijk op.
Overleven hangt voor ons af van second-strike-capaciteiten, early warning-systemen en geharde infrastructuur, niet van de illusie van een ondoordringbare verdediging.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |