Huh, hoe konden ze de oorlog beëindigen dan?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 07:35 schreef Tjoent het volgende:
Goed gewerkt Biden Administration en Europese 'leiders'![]()
Drie jaar lang dagelijks de kans gehad om de oorlog te beëindigen, wetende dat Trump eraan zat te komen.
Nee... laten we pappen en nathouden en hopen dat het wel losloopt
Door een deal te sluiten met Poetin. Waar ze nu ook mee bezig zijn, alleen drie jaar te laat.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 07:42 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Huh, hoe konden ze de oorlog beëindigen dan?
De huidige president is toch behoorlijk pro-Europees?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 07:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
Denk dat Polen daar een pittige mening over heeft
Moldavië boeit minder, die moeten zo snel mogelijk een paraplu zoeken om onder te schuilen idd
zit ook een heel stuk europa tussen oostenrijk en ruslandquote:Op dinsdag 4 maart 2025 07:44 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
De huidige president is toch behoorlijk pro-Europees?
Ik zie niet in hoe ze dat land aan moeten vallen. Zit een heel stuk Oekraïne tussen.
De echte Amerikanen (dus geen inwoners van New York City, Washington D.C., Los Angeles, San Francisco en Chicago) vinden het helemaal prima dat de Verenigde Staten minder geld besteden aan "projecten" in het buitenland en de echte Amerikanen boeit het geen flikker wat er in Oekraïne gebeurd, ze kunnen Oekraïne niet eens op de kaart aanwijzen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 07:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik denk dat veel amerikanen die een raar onderbuik gevoel krijgen zo onderhand van die twee zotten
Geen wapens leveren?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 07:42 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Gewoon geen wapens meer leveren en Oekraïne af laten slachten.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 07:42 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Transnistrie zoekt al langer explicitiet aansluiting bij Rusland. Tegenhouden kun je die dus niet.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 07:44 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
De huidige president is toch behoorlijk pro-Europees?
Ik zie niet in hoe ze dat land aan moeten vallen. Zit een heel stuk Oekraïne tussen.
Wat wil je concreet, inhoudelijk voor deal sluiten?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 07:43 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Door een deal te sluiten met Poetin. Waar ze nu ook mee bezig zijn, alleen drie jaar te laat.
Ahaquote:Op dinsdag 4 maart 2025 07:46 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Gewoon geen wapens meer leveren en Oekraïne af laten slachten.
Vergeten mensen met deze mening eigenlijk steeds dat Putin er zelfs voor had kunnen zorgen dat die oorlog er überhaupt niet was? En dat hij hem elke dag heel simpel per direct had kunnen beëindigen?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 07:43 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Door een deal te sluiten met Poetin. Waar ze nu ook mee bezig zijn, alleen drie jaar te laat.
Europa stelt zich op basis van ervaring met het conflict Oekraine-Rusland, op het standpunt dat met Rusland geen afspraak ("deal") te maken is, want afspraken worden toch elke keer geschonden.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 07:43 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Nee, want deze mensen zijn niet uit een ei gekropen. De realiteit is echter dat Putin dat niet heeft gedaan.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 07:51 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Vergeten mensen met deze mening eigenlijk steeds dat Putin er zelfs voor had kunnen zorgen dat die oorlog er überhaupt niet was? En dat hij hem elke dag heel simpel per direct had kunnen beëindigen?
Ik geloof op geen enkele wijze in de Trump retoriek.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 07:51 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Europa stelt zich op basis van ervaring met het conflict Oekraine-Rusland, op het standpunt dat met Rusland geen afspraak ("deal") te maken is, want afspraken worden toch elke keer geschonden.
Dus nu er is iets anders gaande.
Dat die Europese ervaring met Poetin op dit dossier, opeens heel andere garanties op de toekomst zouden geven, en jij gelooft die Trump retoriek nog ook.
Sinds wanneer ben je niet meer een van ons?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 07:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Vind je?
Jullie hebben 80 jaar tijd gehad om een fatsoenlijk leger te bouwen.
Poetin vrij spel geven lijkt mij niet echt een sterke onderhandelingsstrategiequote:Op dinsdag 4 maart 2025 07:43 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Als ik Putin was, zou ik geen enkele haast maken met het sluiten van een deal. Zoals Napoleon al zei: nooit de vijand storen als hij een fout maakt.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 07:43 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Dat is wel wat de MAGA achterban geloofd, hun geweldige man doet dit om hij zoveel geeft om de burgers daar!quote:Op dinsdag 4 maart 2025 07:43 schreef Pizzakoppo het volgende:
Trump heeft de steun op pauze gezet. En hij houdt nog wel zoveel van alle mensen en vind het vreselijk dat er dagelijks mensen sterven in Oekraïne.
Ik identificeer me graag als wereldburger, niet per se als EUropeaan.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 07:55 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Sinds wanneer ben je niet meer een van ons?
Je geeft geen vrij spel. Je zegt: tot hier en niet verder. En doet er vervolgens álles aan om Poetin aan zijn woord te houden. Dan had je een corridor kunnen maken achter de Donbas met een vredesmacht.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 07:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Poetin vrij spel geven lijkt mij niet echt een sterke onderhandelingsstrategie
Dat lijkt me sterk.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 07:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
als poetin moldavie inneemt dan beweegt europa niet , als ie door gaat naar oostenrijk ook niet
Hij had toch een Russische vrouw? Dus hij staat nu aan die kant?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 07:55 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Sinds wanneer ben je niet meer een van ons?
Het lijkt er meer op dat je je graag identificeert als Rus, gezien de standpunten die je propageert. En ook een wereldburger zou zich kunnen identificeren met Westerse democratische waarden en het recht op zelfbeschikking van naties, bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 07:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik identificeer me graag als wereldburger, niet per se als EUropeaan.
Putin wil 9 mei 2025 de overwinning uitroepen en dus moet Oekraïne voor 9 mei 2025 capituleren. Naar alle waarschijnlijkheid organiseert Putin op 9 mei 2025 een gigantisch feest in Moskou waarbij onder andere Orbán, Fico, Vúcić, Xi, Kim-Yung Un en ook Trump uitgenodigd zijn. Voorwaarde is dan wel dat Oekraïne voor 9 mei 2025 moet capituleren.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 07:56 schreef zoost het volgende:
[..]
Als ik Putin was, zou ik geen enkele haast maken met het sluiten van een deal. Zoals Napoleon al zei: nooit de vijand storen als hij een fout maakt.
Wat hebben ze Putin te bieden, wat hij nog niet heeft?
Precies. Nou dan heb je wat.... nogmaals, goed gewerkt.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 07:58 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Putin wil 9 mei 2025 de overwinning uitroepen en dus moet Oekraïne voor 9 mei 2025 capituleren. Naar alle waarschijnlijkheid organiseert Putin op 9 mei 2025 een gigantisch feest in Moskou waarbij onder andere Orbán, Fico, Vúcić, Xi, Kim-Yung Un en ook Trump uitgenodigd zijn. Voorwaarde is dan wel dat Oekraïne voor 9 mei 2025 moet capituleren.
Je begrijpt jezelf, fijn:quote:Op dinsdag 4 maart 2025 07:53 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Ik geloof op geen enkele wijze in de Trump retoriek.
quote:Op dinsdag 4 maart 2025 07:43 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Well leger wil je er op afsturen? Dat handjevol beroepsleger dat ik de Baltische staten is gestationeerd?Niemand is bereid om te vechtenquote:
Jij begrijpt mij niet. Ik schreef 'Biden Administration + Europese leiders' afgelopen drie jaar.quote:
Ik denk niet dat die steun nog terug komt. Trump wilt vrede. De inhoud van die vrede is niet relevant voor Trump. Hij gaat net zo lang Oekraine onder druk zetten tot dat zij een vredesakkoord tekenen waar de Russen ook mee akkoord gaan. Uiteraard zet hij de Russen niet onder druk.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 07:43 schreef Pizzakoppo het volgende:
Trump heeft de steun op pauze gezet. En hij houdt nog wel zoveel van alle mensen en vind het vreselijk dat er dagelijks mensen sterven in Oekraïne.
Gaat niet om een kant kiezen ik heb de EU nooit serieus kunnen nemen, er is door de enorme verschillen geen sprake van eenheid. Hooguit op sommige vlakken economisch.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 07:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Hij had toch een Russische vrouw? Dus hij staat nu aan die kant?
Klopt, we hebben zelf vooral de oorlog in stand gehouden en dat hadden we nog jaren gedaan. Trump is een enorme klootzak maar wat we zelf aan het doen waren verdient ook bepaald de schoonheidsprijs niet.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:00 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Jij begrijpt mij niet. Ik schreef 'Biden Administration + Europese leiders' afgelopen drie jaar.
hebben we ook gedaanquote:Op dinsdag 4 maart 2025 07:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Vind je?
Jullie hebben 80 jaar tijd gehad om een fatsoenlijk leger te bouwen.
Pappen en nathouden werkt nooit. En nu heb je de poppen aan het dansen...quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:02 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Klopt, we hebben zelf vooral de oorlog in stand gehouden en dat hadden we nog jaren gedaan. Trump is een enorme klootzak maar wat we zelf aan het doen waren verdient ook bepaald de schoonheidsprijs niet.
Op papier ja. En materieel. Je hebt ook mensen nodig die daadwerkelijk willen vechten. Die bereidwilligheid zie ik (nog) niet.quote:
Vergeef me als het niet klopt, maar bedoelen jullie niet hele verschillende dingen? Als ik het goed begrijp bedoelt zij: "Geef Putin min of meer wat hij eist" (immers, waar valt anders over te overleggen) en bedoel jij "we hadden meer moeten doen zodat Oekraine genoeg middelen had gehad om Rusland uit hun land te trappen."quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:02 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Klopt, we hebben zelf vooral de oorlog in stand gehouden en dat hadden we nog jaren gedaan. Trump is een enorme klootzak maar wat we zelf aan het doen waren verdient ook bepaald de schoonheidsprijs niet.
Capituleren nog wel. Dat gaat niet gebeuren. En ik denk niet dat Putin haast heeft. Laat de NAVO maar eerst imploderen, daarna ziet hij wel verder.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 07:58 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Putin wil 9 mei 2025 de overwinning uitroepen en dus moet Oekraïne voor 9 mei 2025 capituleren. Naar alle waarschijnlijkheid organiseert Putin op 9 mei 2025 een gigantisch feest in Moskou waarbij onder andere Orbán, Fico, Vúcić, Xi, Kim-Yung Un en ook Trump uitgenodigd zijn. Voorwaarde is dan wel dat Oekraïne voor 9 mei 2025 moet capituleren.
ja maar jij hebt er geen verstand van dus je weet niet waar je moet kijkenquote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Op papier ja. En materieel. Je hebt ook mensen nodig die daadwerkelijk willen vechten. Die bereidwilligheid zie ik (nog) niet.
Ik bedoel inderdaad dat we veel meer hadden moeten doen. We hebben nu Oekraine vooral geld en materieel gegeven om Rusland te matchen, en dan gaat de oorlog dus door tot in de laatste Oekrainer. We hadden veel meer moeten doen om de Russen hard terug te blazen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:05 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Vergeef me als het niet klopt, maar bedoelen jullie niet hele verschillende dingen? Zij bedoelt: "Geef Putin min of meer wat hij eist" en jij bedoelt "we hadden meer moeten doen zodat Oekraine genoeg middelen had gehad om Rusland uit hun land te trappen."
Hadden.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:07 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja maar jij hebt er geen verstand van dus je weet niet waar je moet kijken
we hebben een fatsoenlijk leger, goed opgeleid, extreem goed bewapend, het is alleen te klein, dat komt omdat we geen vijanden hebben
hebbenquote:
Trump wil geen vrede, Trump wil een oorlog die Rusland van Oekraïne winnen kan.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:02 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat die steun nog terug komt. Trump wilt vrede. De inhoud van die vrede is niet relevant voor Trump. Hij gaat net zo lang Oekraine onder druk zetten tot dat zij een vredesakkoord tekenen waar de Russen ook mee akkoord gaan. Uiteraard zet hij de Russen niet onder druk.
Die heb je dus wel.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:07 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja maar jij hebt er geen verstand van dus je weet niet waar je moet kijken
we hebben een fatsoenlijk leger, goed opgeleid, extreem goed bewapend, het is alleen te klein, dat komt omdat we geen vijanden hebben
Er wordt een ultimatum aan Kiev gesteld met de keuze: of capituleren voor 9 mei of er gaan Amerikaanse wapens aan Rusland geleverd worden.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:05 schreef zoost het volgende:
[..]
Capituleren nog wel. Dat gaat niet gebeuren. En ik denk niet dat Putin haast heeft. Laat de NAVO maar eerst imploderen, daarna ziet hij wel verder.
Datquote:Op dinsdag 4 maart 2025 07:46 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
De echte Amerikanen (dus geen inwoners van New York City, Washington D.C., Los Angeles, San Francisco en Chicago) vinden het helemaal prima dat de Verenigde Staten minder geld besteden aan "projecten" in het buitenland en de echte Amerikanen boeit het geen flikker wat er in Oekraïne gebeurd, ze kunnen Oekraïne niet eens op de kaart aanwijzen.
hebbenquote:
Precies. Waarschijnlijk de eis waarmee hij begon en die Zelensky wilde tekenen (totdat Boris Johnson hem dat verbood). Geen NAVO lidmaatschap, de krim en eigen bestuur in de 3 oostenlijke provincies. Ben benieuwd naar wat Trump nog verder wil aanbieden aan Ruslandquote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:02 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat die steun nog terug komt. Trump wilt vrede. De inhoud van die vrede is niet relevant voor Trump. Hij gaat net zo lang Oekraine onder druk zetten tot dat zij een vredesakkoord tekenen waar de Russen ook mee akkoord gaan. Uiteraard zet hij de Russen niet onder druk.
Niet zo lang geleden moest er nog pief af poef geschreeuwd worden tijdens oefeningen omdat er geen fatsoenlijke wapens waren. Het zijn vooral woorden en geen daden.quote:
okquote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Op papier ja. En materieel. Je hebt ook mensen nodig die daadwerkelijk willen vechten. Die bereidwilligheid zie ik (nog) niet.
Maar nauwelijks een beroepsleger. En wat er zit heeft nul ervaring met oorlog voeren.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
hebben
er zijn heel weinig landen die alles kunnen van ballistic missile difense tot pantserkrieg en tot over the horizon amphibische landingen op vijandigige stranden
Nederland is er 1 van
heb het gevoel dat wat trump wil is dat zelenskyy dat verdrag tekent zodat hij en Putin dus oekraine als een taart kunnen opensnijden en oppeuzelen. samen aan tafel <3quote:Op dinsdag 4 maart 2025 06:58 schreef Seven. het volgende:
Gaat Trump dit besluit terugdraaien als Zelenskyy zijn excuses aanbiedt?
Dit vind ik ook. Volop erin. Dan had je veel meer kans gehad op terugtrekking door Poetin. Verliep dat niet voor 100% volgens plan dan had je alsnog een deal kunnen sluiten door de Krim en de Donbas desnoods af te staan. Kiezen tussen twee kwaden gaat dan in. Maar de oorlog had in de afgelopen drie jaar beëindigd moeten worden. Voordat Trump het voor 't zeggen kreeg.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:08 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik bedoel inderdaad dat we veel meer hadden moeten doen. We hebben nu Oekraine vooral geld en materieel gegeven om Rusland te matchen, en dan gaat de oorlog dus door tot in de laatste Oekrainer. We hadden veel meer moeten doen om de Russen hard terug te blazen.
Oh, ik heb HAD het over vijandenquote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
hebben
er zijn heel weinig landen die alles kunnen van ballistic missile difense tot pantserkrieg en tot over the horizon amphibische landingen op vijandigige stranden
Nederland is er 1 van
Ah ok, dan begreep ik je standpunt verkeerd.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:13 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Dit vind ik ook. Volop erin. Dan had je veel meer kans gehad op terugtrekking door Poetin. Verliep dat niet voor 100% volgens plan dan had je alsnog een deal kunnen sluiten door de Krim en de Donbas desnoods af te staan. Kiezen tussen twee kwaden gaat dan in. Maar de oorlog had in de afgelopen drie jaar beëindigd moeten worden. Voordat Trump het voor 't zeggen kreeg.
er moest pief paf poef gedaan worden op de leusderheide odat er in afghansitan daadwerkelijk werd geschotenquote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Niet zo lang geleden moest er nog pief af poef geschreeuwd worden tijdens oefeningen omdat er geen fatsoenlijke wapens waren. Het zijn vooral woorden en geen daden.
Wacht even tot ik mijn bak koffie op heb dan kom ik hierop terugquote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:13 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Bedoel jij niet de 2e "hebben/hadden" en hij de 1e "hebben/hadden"?
Eh ja preciesquote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:14 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wacht even tot ik mijn bak koffie op heb dan kom ik hierop terug
Het gros van de militaire steun is/was toch gewoon Amerikaans of in elk geval van Amerikaanse komaf?quote:
Ben je serieus?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:09 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Er wordt een ultimatum aan Kiev gesteld met de keuze: of capituleren voor 9 mei of er gaan Amerikaanse wapens aan Rusland geleverd worden.
Dat terwijl US-NATO army in dit conflict voor de verandering wél succesvol hadden kunnen zijn.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:10 schreef KNAK het volgende:
[..]
Dat
Of ze weten dat deze hele shitshow in het rijtje Iraq/Afghanistan/Syrië/Libie etc past.
Oekraïne, een flink corrupt landje waar al meer dan een decennium Europa/VS met hun vingertjes aan het roeren zijn en Rusland uitlokken om te reageren; daar wil je als hardwerkende US-burger niet voor de zoveelste keer je militairen of poen op af sturen
Amerika niet hoor.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:14 schreef sp3c het volgende:
[..]
er moest pief paf poef gedaan worden op de leusderheide odat er in afghansitan daadwerkelijk werd geschoten
elk leger in de geschiedenis van de wereld heeft daar last van
okquote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Het gros van de militaire steun is/was toch gewoon Amerikaans of in elk geval van Amerikaanse komaf?
Ik las in De Times dat Europa liefst 26 verschillende AV gebruikt, daar is geen gestroomlijnd leger van te maken.
Vanwege het gedrag van Zelenskyquote:
Boots on the ground? Waar zit je aan te denken, wat niet ww3 zou betekenen?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:08 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik bedoel inderdaad dat we veel meer hadden moeten doen. We hebben nu Oekraine vooral geld en materieel gegeven om Rusland te matchen, en dan gaat de oorlog dus door tot in de laatste Oekrainer. We hadden veel meer moeten doen om de Russen hard terug te blazen.
9 mei is voor de Russen een zeer belangrijke dag, zeker 9 mei 2025 waarbij het 80 jaar geleden is dat de nazi's verslagen zijn. Putin wil dan sowieso iets verkopen aan zijn volk en dus moet Oekraïne voor die dag verslagen zijn.quote:
compleet verzonnen bullshitquote:
quote:“You go to war with the army you have, not the army you might want or wish to have at a later time.”
― Donald Rumsfeld
Bron?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:09 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Er wordt een ultimatum aan Kiev gesteld met de keuze: of capituleren voor 9 mei of er gaan Amerikaanse wapens aan Rusland geleverd worden.
Denk je nu echt dat ze dat niet hebben geprobeerd?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:13 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Dit vind ik ook. Volop erin. Dan had je veel meer kans gehad op terugtrekking door Poetin. Verliep dat niet voor 100% volgens plan dan had je alsnog een deal kunnen sluiten door de Krim en de Donbas desnoods af te staan. Kiezen tussen twee kwaden gaat dan in. Maar de oorlog had in de afgelopen drie jaar beëindigd moeten worden. Voordat Trump het voor 't zeggen kreeg.
Boots on the ground zou helemaal geen WW3 hebben betekend als zowel Europa als de VS mee zouden werken en we bij de Krim zouden wegblijven. Niet in de zin dat er ook op EU-gebied zou worden gevochten.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:17 schreef zoost het volgende:
[..]
Boots on the ground? Waar zit je aan te denken, wat niet ww3 zou betekenen?
Zonder Starlink, inlichtingen en coördinatie verschuift de balans enorm in het voordeel van Rusland natuurlijk.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:14 schreef Tjacka het volgende:
Trump draait de geldkraan dicht, en Oekraïne mist straks Starlink, inlichtingen en coördinatie. Europa roept dat ze het opvangen, maar dat is meer hoop dan realiteit. Toch is Rusland zelf ook op, met een economie die kreunt en een leger dat vooral op vleesgolven leunt. Dit wordt geen snelle doorbraak, maar een uitputtingsslag waarin beide kanten naar de afgrond kruipen.
Een dildo in putins reet. Dat kan hij krijgenquote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:17 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
9 mei is voor de Russen een zeer belangrijke dag, zeker 9 mei 2025 waarbij het 80 jaar geleden is dat de nazi's verslagen zijn. Putin wil dan sowieso iets verkopen aan zijn volk en dus moet Oekraïne voor die dag verslagen zijn.
Jepquote:
Duitsland had/heeft daar ook last vanquote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Niet zo lang geleden moest er nog pief af poef geschreeuwd worden tijdens oefeningen omdat er geen fatsoenlijke wapens waren. Het zijn vooral woorden en geen daden.
quote:German soldiers used broomsticks painted black instead of guns during a joint Nato exercise last year due to severe equipment shortages, it has emerged.
Je hebt gelijk, zonder Starlink, inlichtingen en coördinatie verschuift de balans naar Rusland. Maar zelfs zonder die middelen, is de hele Oekraïense defensielijn goed beschermd. Ze zijn nog lang niet in de buurt van doorbreken, en de Russische opmars zal veel moeilijker zijn dan het lijkt. De Oekraïners hebben hun verdediging stevig opgebouwd, en zelfs zonder maximale steun van het westen blijft dat een serieuze hindernisquote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:21 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zonder Starlink, inlichtingen en coördinatie verschuift de balans enorm in het voordeel van Rusland natuurlijk.
Dat was de discussie niet maar je bent weer lekker de doelpalen aan het verzetten dus joejoequote:
Dan staan Rusland en NAVO direct tegenover elkaar. Dat lijkt mij bijzonder gevaarlijk. Daarnaast weet ik niet wat de sneuvel bereidheid is in Europa voor een stuk land in oost oekraine waar een groot deel van de bevolking toch al gericht was op Rusland.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:21 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Boots on the ground zou helemaal geen WW3 hebben betekend als zowel Europa als de VS mee zouden werken. Niet in de zin dat er ook op EU-gebied zou worden gevochten en we bij de Krim zouden wegblijven.
Precies. Wat hebben wij Putin te bieden? Opheffen sancties? Nee, niet veel.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:24 schreef capricia het volgende:
Wie gaat dat Europese peace plan dan met Poetin bespreken en afdwingen?
Ik vind het er echt heel erg magertjes uitzien allemaal.
Heel jammer voor Oekraïne.
je hebt geen flauw idee waar mijn doelpalen staanquote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat was de discussie niet maar je bent weer lekker de doelpalen aan het verzetten dus joejoe
Triest.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:24 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Duitsland had/heeft daar ook last van
https://www.atlanticcounc(...)uring-nato-exercise/
[..]
Ik heb liever niet dat we dit gaan uittesten…quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:25 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, zonder Starlink, inlichtingen en coördinatie verschuift de balans naar Rusland. Maar zelfs zonder die middelen, is de hele Oekraïense defensielijn goed beschermd. Ze zijn nog lang niet in de buurt van doorbreken, en de Russische opmars zal veel moeilijker zijn dan het lijkt. De Oekraïners hebben hun verdediging stevig opgebouwd, en zelfs zonder maximale steun van het westen blijft dat een serieuze hindernis
Hoeveel Amerikanen gaan daadwerkelijk daar delfstoffen winnen?quote:Op maandag 3 maart 2025 22:15 schreef SpecialK het volgende:
Goed. Ik heb ontdekt wat het conservatieve verhaal is voor het plan van Trump en wat de reden is dat men zo aggressief wat op de pushback en focus van Zelenskyy op het verleden tijdens die conferentie.
Het idee is dat als Amerikaanse bedrijven mijn-operaties starten in Ukraine, al dan niet dicht bij de frontlinie dat Rusland...
1. Deze staakt-het-vuren wel zal respecteren
2. IIG zijn scope voor oorlogsvoering zwaar zal verminderen
.... om te voorkomen dat er Amerikaanse slachtoffers vallen.
Mijn vraag hier is. Is dat een realistische gedachte.
Hoeveel Oekraine van dat echte oosten had kunnen behouden was inderdaad altijd maar de vraag geweest inderdaad.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:26 schreef zoost het volgende:
[..]
Dan staan Rusland en NAVO direct tegenover elkaar. Dat lijkt mij bijzonder gevaarlijk. Daarnaast weet ik niet wat de sneuvel bereidheid is in Europa voor een stuk land in oost oekraine waar een groot deel van de bevolking toch al gericht was op Rusland.
Dat weet je blijkbaar zelf nog niet eens je lult maar wat uit je nek.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
je hebt geen flauw idee waar mijn doelpalen staan
Je hebt gelijk, ik snap dat het een risico kan lijken, maar ik denk niet dat we meteen in paniek hoeven te raken. Galileo en OneWeb bieden zeker betrouwbare alternatieven voor GPS en Starlink, en de Europese inlichtingencapaciteiten zijn meer dan capabel om Oekraïne van strategische info te voorzien. Dus ondanks de onzekerheden, is Oekraïne niet zonder middelen. Ik heb liever niet dat we dit gaan uittesten, maar de fundamenten zijn er om door te blijven vechten, ook zonder totale afhankelijkheid van één systeem.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:29 schreef VEM2012 het volgende:
Ik heb liever niet dat we dit gaan uittesten…
ipv jou weet ik waarom er pang pang werd geroepenquote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat weet je blijkbaar zelf nog niet eens je lult maar wat uit je nek.
De discussie ging over waarom wij poef paf poef moesten roepen, volgens jou omdat we mankracht en materieel in Afghanistan gestationeerd hadden. Vervolgens haal je er een nietszeggende quote van nota bene Rumsfeld bij terwijl Amerika ten alle tijden 1,1 miljoen reservisten achter de hand heeft in eigen land en haar wapens zelf produceert.
Je hebt gelijk, Amerikanen gaan daar echt niet zelf werken. Ze nemen belangen in de mijnen en blijven lekker in Kiev. Poetin geeft daar geen ene flikker om. Als Amerikanen echt naar het front gaan, krijgen we Srebrenica 2.0.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:30 schreef skrn het volgende:
Hoeveel Amerikanen gaan daadwerkelijk daar delfstoffen winnen?
Mocht die mineralen-deal iets van betekenis hebben, dan gaan Amerikanen belangen nemen in Oekrainse mijnoperaties en die Amerikanen zelf doen verder lekker he-le-maal niks behalve hier en daar de bedrijfsvoering controleren, af en toe een bezoekje te brengen naar de ontginningen als het echt moet maar ze gaan liefst hun tijd door te brengen in de Kyiv of een andere grote stad waar wat vertier is.
Echt, totale waanzin om te veronderstellen dat er Amerikanen vrijwillig naar een oud-frontgebied te gaan om daar echt te gaan werken.
O ja het is de normaalste zaak van de wereld om zelf niks achter de hand houdenquote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
ipv jou weet ik waarom er pang pang werd geroepen
dat was omdat alle scherpe munitie naar Afghinstan werd verscheept omdat daar vanalles aan dehand was waar we niet op hadden gerekend
jij wist dit niet
qquote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:38 schreef Tjoent het volgende:
Finland heeft alleen al 900.000 reservisten en 280.000 militairen.
alleen jij zegt ditquote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:40 schreef Elan het volgende:
[..]
O ja het is de normaalste zaak van de wereld om zelf niks achter de hand houden![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |