Klopt, maar dat maakt die vette pad van een Orban en zijn kutacties niet veel fraaier.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Nouja het laat vooral zien hoe corrupt het Amerikaanse kiesstelsel is. Veel Amerikanen schamen zich de ogen uit het hoofd voor Trump.

De NAVO? Dat is een club gerund door de VS, die gaat dat onder Trump nooit doen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:33 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Mijn inziens zou de NAVO vrijwilligers uit landen moeten trainen die dan naar Oekraine willen gaan in een internationaal vrijwilligersleger oid.

Nope, prep voor geen war en ga nuttige dingen doen.quote:
Lekkere pacifist dan... Not.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:58 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Oud plaatje. Ik als pacifist zou niet perse de dienstplicht weigeren tegenwoordig.

De EU heeft nog nooit een oorlog gestart of lopen ophitsen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:05 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
De EU is vooral goed in oorlog hitsen en beloftes maken. Ik denk dat het niet lang duurt voordat Oekraïne bezwijkt zodra er geen US militaire hulp meer is.

En nu is het voor meerdere geopolitieke spelers een prooi geworden.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:38 schreef bianconeri het volgende:
[..]
De EU heeft nog nooit een oorlog gestart of lopen ophitsen.

Als Europa niet meer op de kernwapens van de VS kan rekenen, dan zal het zelf op de zeer korte termijn moeten beginnen met het opschalen en strategisch plaatsen van deze in Europa. Investeren in nucleaire onderzeeërs met kernwapens. Duitsland en Polen zouden bijvoorbeeld goed kernwapenmachten kunnen worden. Op de Amerikaanse kernwapens die in Europa zijn gestationeerd kunnen we niet zonder meer rekenen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:19 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Er komt waarschijnlijk een niet-aanvalsverdrag tussen Rusland en de Verenigde Staten en een niet-aanvalsverdrag tussen Rusland en China. Dit betekent ook dat Rusland vrij spel heeft om Europa onder druk te zetten om vooral niet in te grijpen bij een capitulatie van Oekraïne, omdat vanuit Kaliningrad Rusland gemakkelijk kernraketten kan afschieten op Gdansk, Szczecin, Berlin, Hamburg, Rotterdam, Paris en London en de Verenigde Staten gaan ons niet helpen vanwege het niet-aanvalsverdrag met Rusland.

Sommige onderdelen wel en anderen niet. Lange afstandsluchtafweer wordt een ding. Artillerie en tankmunitie kunnen we opvangen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:01 schreef Elan het volgende:
Ben benieuwd of de EU het gat kan opvullen nu Amerikaanse militaire steun komt weg te vallen. Wat ik toch vooral lees zijn de deskundigen bijzonder sceptisch.

Inderdaad. Anders zijn we toast.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:39 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Als Europa niet meer op de kernwapens van de VS kan rekenen, dan zal het zelf op de zeer korte termijn moeten beginnen met het opschalen en strategisch plaatsen van deze in Europa. Investeren in nucleaire onderzeeërs met kernwapens. Duitsland en Polen zouden bijvoorbeeld goed kernwapenmachten kunnen worden. Op de Amerikaanse kernwapens die in Europa zijn gestationeerd kunnen we niet zonder meer rekenen.
Ik weet niet wat op welke termijn dit opschalen mogelijk is, wat de kosten zullen zijn en het Non-proliferatieverdrag zal moeten worden opgezegd.

En nu moeten ze nog kappen met posten op dat propagandakanaal.quote:

Het is meer Projekt "Äfspraken Maastricht 1991 gaan allemaal overboord, Nederland draait wel op voor Europese schulden".quote:

Ze zijn actiever bezig met het in stand houden van de oorlog dan daadwerkelijk onderhandelen met Rusland.quote:

In stand houden van de oorlog = Oekraïne zich helpen verdedigen tegen een Russische verovering.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:46 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Ze zijn actiever bezig met het in stand houden van de oorlog dan daadwerkelijk onderhandelen met Rusland.

Wil Rusland serieus onderhandelen dan?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:46 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Ze zijn actiever bezig met het in stand houden van de oorlog dan daadwerkelijk onderhandelen met Rusland.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn

Als Putin een (navo) land zoals Polen aanvalt, dan hoop ik wel dat men met dit soort fatalisme het eerst naar het front gaan. Een gezonde portie overlevingsinstinct help wel zaken vanuit een betere invalshoek te bekijken. Want aan dit gedrag heeft niemand iets.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Daar moet de prioriteit liggen.
En niet in het verlengen van de oorlog in Oekraïne.

Euh lolquote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:14 schreef xzaz het volgende:
[..]
Met het gevolg geen oorlog. Soms heb je verloren

Het is een treurig schouwspel dat we tegen beter weten in proberen te leunen op de VS terwijl ze daar keer op keer ondubbelzinnig duidelijk maken dat ze Europa eerder als nutteloze eter zien dan als partner.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:48 schreef Momo het volgende:
[ x ]
We moeten het gewoon zelf gaan doen, zou niet meer op de VS vertrouwen. Die zien allemaal maar het financiële aspect hier.

Orban zijn vetorecht kan vrij eenvoudig buitenspel gezet worden is vorig jaar gebleken.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:36 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Klopt, maar dat maakt die vette pad van een Orban en zijn kutacties niet veel fraaier.

Ik heb het idee dat het in veel landen nog niet helemaal geland is. Die denken dat het nog wel goed komt en VS zijn rol gaat spelen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het is een treurig schouwspel dat we tegen beter weten in proberen te leunen op de VS terwijl ze daar keer op keer ondubbelzinnig duidelijk maken dat ze Europa eerder als nutteloze eter zien dan als partner.
Europese landen gedragen zich momenteel als een stelletje gedumpte exen die maar niet kunnen geloven dat ze gedumpt zijn.

Alle landen die nu meedoen aan nuclear sharing moeten iets ter vervanging hebbben: Dat zijn dus Duitsland, Italië, Belgié, Turkije en Nederland. Ik kan me voorstellen dat Griekenland dan ook weer wil meedoen. En Polen zou ook kunnen. En misschien Zweden of Finland ook wel.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:39 schreef rutger05 het volgende:
Duitsland en Polen zouden bijvoorbeeld goed kernwapenmachten kunnen worden.

Al mijn bullshit detectors gaan altijd af als ik deze vent zie of hoor.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:48 schreef Momo het volgende:
[ x ]
We moeten het gewoon zelf gaan doen, zou niet meer op de VS vertrouwen. Die zien allemaal maar het financiële aspect hier.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als je leugenaar op zoekt in de Dikke van Dale staat er een plaatje van JD Vance bij.

Want?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:37 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nope, prep voor geen war en ga nuttige dingen doen.
[..]
Lekkere pacifist dan... Not.

Deze idioot vergeet dat de Fransen en Britten recenter hebben gevochten. Ook door mee te doen in Amerika's dommige woestijnoorlogen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:48 schreef Momo het volgende:
[ x ]

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |