ja maar jij hebt er geen verstand van dus je weet niet waar je moet kijkenquote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Op papier ja. En materieel. Je hebt ook mensen nodig die daadwerkelijk willen vechten. Die bereidwilligheid zie ik (nog) niet.
Ik bedoel inderdaad dat we veel meer hadden moeten doen. We hebben nu Oekraine vooral geld en materieel gegeven om Rusland te matchen, en dan gaat de oorlog dus door tot in de laatste Oekrainer. We hadden veel meer moeten doen om de Russen hard terug te blazen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:05 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Vergeef me als het niet klopt, maar bedoelen jullie niet hele verschillende dingen? Zij bedoelt: "Geef Putin min of meer wat hij eist" en jij bedoelt "we hadden meer moeten doen zodat Oekraine genoeg middelen had gehad om Rusland uit hun land te trappen."
Hadden.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:07 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja maar jij hebt er geen verstand van dus je weet niet waar je moet kijken
we hebben een fatsoenlijk leger, goed opgeleid, extreem goed bewapend, het is alleen te klein, dat komt omdat we geen vijanden hebben
hebbenquote:
Trump wil geen vrede, Trump wil een oorlog die Rusland van Oekraïne winnen kan.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:02 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat die steun nog terug komt. Trump wilt vrede. De inhoud van die vrede is niet relevant voor Trump. Hij gaat net zo lang Oekraine onder druk zetten tot dat zij een vredesakkoord tekenen waar de Russen ook mee akkoord gaan. Uiteraard zet hij de Russen niet onder druk.
Die heb je dus wel.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:07 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja maar jij hebt er geen verstand van dus je weet niet waar je moet kijken
we hebben een fatsoenlijk leger, goed opgeleid, extreem goed bewapend, het is alleen te klein, dat komt omdat we geen vijanden hebben
Er wordt een ultimatum aan Kiev gesteld met de keuze: of capituleren voor 9 mei of er gaan Amerikaanse wapens aan Rusland geleverd worden.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:05 schreef zoost het volgende:
[..]
Capituleren nog wel. Dat gaat niet gebeuren. En ik denk niet dat Putin haast heeft. Laat de NAVO maar eerst imploderen, daarna ziet hij wel verder.
Datquote:Op dinsdag 4 maart 2025 07:46 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
De echte Amerikanen (dus geen inwoners van New York City, Washington D.C., Los Angeles, San Francisco en Chicago) vinden het helemaal prima dat de Verenigde Staten minder geld besteden aan "projecten" in het buitenland en de echte Amerikanen boeit het geen flikker wat er in Oekraïne gebeurd, ze kunnen Oekraïne niet eens op de kaart aanwijzen.
hebbenquote:
Precies. Waarschijnlijk de eis waarmee hij begon en die Zelensky wilde tekenen (totdat Boris Johnson hem dat verbood). Geen NAVO lidmaatschap, de krim en eigen bestuur in de 3 oostenlijke provincies. Ben benieuwd naar wat Trump nog verder wil aanbieden aan Ruslandquote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:02 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat die steun nog terug komt. Trump wilt vrede. De inhoud van die vrede is niet relevant voor Trump. Hij gaat net zo lang Oekraine onder druk zetten tot dat zij een vredesakkoord tekenen waar de Russen ook mee akkoord gaan. Uiteraard zet hij de Russen niet onder druk.
Niet zo lang geleden moest er nog pief af poef geschreeuwd worden tijdens oefeningen omdat er geen fatsoenlijke wapens waren. Het zijn vooral woorden en geen daden.quote:
okquote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Op papier ja. En materieel. Je hebt ook mensen nodig die daadwerkelijk willen vechten. Die bereidwilligheid zie ik (nog) niet.
Maar nauwelijks een beroepsleger. En wat er zit heeft nul ervaring met oorlog voeren.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
hebben
er zijn heel weinig landen die alles kunnen van ballistic missile difense tot pantserkrieg en tot over the horizon amphibische landingen op vijandigige stranden
Nederland is er 1 van
heb het gevoel dat wat trump wil is dat zelenskyy dat verdrag tekent zodat hij en Putin dus oekraine als een taart kunnen opensnijden en oppeuzelen. samen aan tafel <3quote:Op dinsdag 4 maart 2025 06:58 schreef Seven. het volgende:
Gaat Trump dit besluit terugdraaien als Zelenskyy zijn excuses aanbiedt?
Dit vind ik ook. Volop erin. Dan had je veel meer kans gehad op terugtrekking door Poetin. Verliep dat niet voor 100% volgens plan dan had je alsnog een deal kunnen sluiten door de Krim en de Donbas desnoods af te staan. Kiezen tussen twee kwaden gaat dan in. Maar de oorlog had in de afgelopen drie jaar beëindigd moeten worden. Voordat Trump het voor 't zeggen kreeg.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:08 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik bedoel inderdaad dat we veel meer hadden moeten doen. We hebben nu Oekraine vooral geld en materieel gegeven om Rusland te matchen, en dan gaat de oorlog dus door tot in de laatste Oekrainer. We hadden veel meer moeten doen om de Russen hard terug te blazen.
Oh, ik heb HAD het over vijandenquote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
hebben
er zijn heel weinig landen die alles kunnen van ballistic missile difense tot pantserkrieg en tot over the horizon amphibische landingen op vijandigige stranden
Nederland is er 1 van
Ah ok, dan begreep ik je standpunt verkeerd.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:13 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Dit vind ik ook. Volop erin. Dan had je veel meer kans gehad op terugtrekking door Poetin. Verliep dat niet voor 100% volgens plan dan had je alsnog een deal kunnen sluiten door de Krim en de Donbas desnoods af te staan. Kiezen tussen twee kwaden gaat dan in. Maar de oorlog had in de afgelopen drie jaar beëindigd moeten worden. Voordat Trump het voor 't zeggen kreeg.
er moest pief paf poef gedaan worden op de leusderheide odat er in afghansitan daadwerkelijk werd geschotenquote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Niet zo lang geleden moest er nog pief af poef geschreeuwd worden tijdens oefeningen omdat er geen fatsoenlijke wapens waren. Het zijn vooral woorden en geen daden.
Wacht even tot ik mijn bak koffie op heb dan kom ik hierop terugquote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:13 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Bedoel jij niet de 2e "hebben/hadden" en hij de 1e "hebben/hadden"?
Eh ja preciesquote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:14 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wacht even tot ik mijn bak koffie op heb dan kom ik hierop terug
Het gros van de militaire steun is/was toch gewoon Amerikaans of in elk geval van Amerikaanse komaf?quote:
Ben je serieus?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:09 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Er wordt een ultimatum aan Kiev gesteld met de keuze: of capituleren voor 9 mei of er gaan Amerikaanse wapens aan Rusland geleverd worden.
Dat terwijl US-NATO army in dit conflict voor de verandering wél succesvol hadden kunnen zijn.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:10 schreef KNAK het volgende:
[..]
Dat
Of ze weten dat deze hele shitshow in het rijtje Iraq/Afghanistan/Syrië/Libie etc past.
Oekraïne, een flink corrupt landje waar al meer dan een decennium Europa/VS met hun vingertjes aan het roeren zijn en Rusland uitlokken om te reageren; daar wil je als hardwerkende US-burger niet voor de zoveelste keer je militairen of poen op af sturen
Amerika niet hoor.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:14 schreef sp3c het volgende:
[..]
er moest pief paf poef gedaan worden op de leusderheide odat er in afghansitan daadwerkelijk werd geschoten
elk leger in de geschiedenis van de wereld heeft daar last van
okquote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Het gros van de militaire steun is/was toch gewoon Amerikaans of in elk geval van Amerikaanse komaf?
Ik las in De Times dat Europa liefst 26 verschillende AV gebruikt, daar is geen gestroomlijnd leger van te maken.
Vanwege het gedrag van Zelenskyquote:
Boots on the ground? Waar zit je aan te denken, wat niet ww3 zou betekenen?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:08 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik bedoel inderdaad dat we veel meer hadden moeten doen. We hebben nu Oekraine vooral geld en materieel gegeven om Rusland te matchen, en dan gaat de oorlog dus door tot in de laatste Oekrainer. We hadden veel meer moeten doen om de Russen hard terug te blazen.
9 mei is voor de Russen een zeer belangrijke dag, zeker 9 mei 2025 waarbij het 80 jaar geleden is dat de nazi's verslagen zijn. Putin wil dan sowieso iets verkopen aan zijn volk en dus moet Oekraïne voor die dag verslagen zijn.quote:
compleet verzonnen bullshitquote:
quote:“You go to war with the army you have, not the army you might want or wish to have at a later time.”
― Donald Rumsfeld
Bron?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:09 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Er wordt een ultimatum aan Kiev gesteld met de keuze: of capituleren voor 9 mei of er gaan Amerikaanse wapens aan Rusland geleverd worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |