abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216916647
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 08:13 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Dit vind ik ook. Volop erin. Dan had je veel meer kans gehad op terugtrekking door Poetin. Verliep dat niet voor 100% volgens plan dan had je alsnog een deal kunnen sluiten door de Krim en de Donbas desnoods af te staan. Kiezen tussen twee kwaden gaat dan in. Maar de oorlog had in de afgelopen drie jaar beëindigd moeten worden. Voordat Trump het voor 't zeggen kreeg.
Denk je nu echt dat ze dat niet hebben geprobeerd?
pi_216916650
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 08:18 schreef Red_85 het volgende:
Vieze verraders die trump en vance
Die verdienen hetzelfde lot als putin.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  dinsdag 4 maart 2025 @ 08:21:24 #178
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216916664
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 08:17 schreef zoost het volgende:

[..]
Boots on the ground? Waar zit je aan te denken, wat niet ww3 zou betekenen?
Boots on the ground zou helemaal geen WW3 hebben betekend als zowel Europa als de VS mee zouden werken en we bij de Krim zouden wegblijven. Niet in de zin dat er ook op EU-gebied zou worden gevochten.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_216916666
quote:
19s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 08:14 schreef Tjacka het volgende:
Trump draait de geldkraan dicht, en Oekraïne mist straks Starlink, inlichtingen en coördinatie. Europa roept dat ze het opvangen, maar dat is meer hoop dan realiteit. Toch is Rusland zelf ook op, met een economie die kreunt en een leger dat vooral op vleesgolven leunt. Dit wordt geen snelle doorbraak, maar een uitputtingsslag waarin beide kanten naar de afgrond kruipen.
Zonder Starlink, inlichtingen en coördinatie verschuift de balans enorm in het voordeel van Rusland natuurlijk.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 08:22:18 #180
168739 Red_85
'echt wel'
pi_216916667
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 08:17 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
9 mei is voor de Russen een zeer belangrijke dag, zeker 9 mei 2025 waarbij het 80 jaar geleden is dat de nazi's verslagen zijn. Putin wil dan sowieso iets verkopen aan zijn volk en dus moet Oekraïne voor die dag verslagen zijn.
Een dildo in putins reet. Dat kan hij krijgen
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 4 maart 2025 @ 08:23:11 #181
168739 Red_85
'echt wel'
pi_216916674
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 08:20 schreef TLC het volgende:

[..]
Die verdienen hetzelfde lot als putin.
Jep
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_216916692
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 08:12 schreef Elan het volgende:

[..]
Niet zo lang geleden moest er nog pief af poef geschreeuwd worden tijdens oefeningen omdat er geen fatsoenlijke wapens waren. Het zijn vooral woorden en geen daden.
Duitsland had/heeft daar ook last van
https://www.atlanticcounc(...)uring-nato-exercise/
quote:
German soldiers used broomsticks painted black instead of guns during a joint Nato exercise last year due to severe equipment shortages, it has emerged.
  Moderator dinsdag 4 maart 2025 @ 08:24:44 #183
236264 crew  capricia
pi_216916694
Wie gaat dat Europese peace plan dan met Poetin bespreken en afdwingen?

Ik vind het er echt heel erg magertjes uitzien allemaal.
Heel jammer voor Oekraïne.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216916706
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 08:21 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Zonder Starlink, inlichtingen en coördinatie verschuift de balans enorm in het voordeel van Rusland natuurlijk.
Je hebt gelijk, zonder Starlink, inlichtingen en coördinatie verschuift de balans naar Rusland. Maar zelfs zonder die middelen, is de hele Oekraïense defensielijn goed beschermd. Ze zijn nog lang niet in de buurt van doorbreken, en de Russische opmars zal veel moeilijker zijn dan het lijkt. De Oekraïners hebben hun verdediging stevig opgebouwd, en zelfs zonder maximale steun van het westen blijft dat een serieuze hindernis
Groot fan van User Wotte
pi_216916714
quote:
88s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 08:18 schreef sp3c het volgende:

[..]
compleet verzonnen bullshit
[..]

Dat was de discussie niet maar je bent weer lekker de doelpalen aan het verzetten dus joejoe
blablablabla
pi_216916717
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 08:21 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Boots on the ground zou helemaal geen WW3 hebben betekend als zowel Europa als de VS mee zouden werken. Niet in de zin dat er ook op EU-gebied zou worden gevochten en we bij de Krim zouden wegblijven.
Dan staan Rusland en NAVO direct tegenover elkaar. Dat lijkt mij bijzonder gevaarlijk. Daarnaast weet ik niet wat de sneuvel bereidheid is in Europa voor een stuk land in oost oekraine waar een groot deel van de bevolking toch al gericht was op Rusland.
pi_216916727
Prec
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 08:24 schreef capricia het volgende:
Wie gaat dat Europese peace plan dan met Poetin bespreken en afdwingen?

Ik vind het er echt heel erg magertjes uitzien allemaal.
Heel jammer voor Oekraïne.
Precies. Wat hebben wij Putin te bieden? Opheffen sancties? Nee, niet veel.
  Moderator dinsdag 4 maart 2025 @ 08:29:15 #188
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216916728
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 08:26 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat was de discussie niet maar je bent weer lekker de doelpalen aan het verzetten dus joejoe
je hebt geen flauw idee waar mijn doelpalen staan
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_216916729
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 08:24 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Duitsland had/heeft daar ook last van
https://www.atlanticcounc(...)uring-nato-exercise/
[..]

Triest.
Maar dat bericht is 10 jaar oud.

Al geloof ik niet dat De EU Putin gaat stoppen.

Dat is toch vooral een economische/papieren tijger.

Er stond in een grote Engelse krant een bericht van een overgelopen diplomaat over het perspectief van Poetin op de EU en die schijnt zich daar nul zorgen om te maken laat staan zich wat van aan te trekken.
blablablabla
pi_216916731
quote:
19s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 08:25 schreef Tjacka het volgende:

[..]
Je hebt gelijk, zonder Starlink, inlichtingen en coördinatie verschuift de balans naar Rusland. Maar zelfs zonder die middelen, is de hele Oekraïense defensielijn goed beschermd. Ze zijn nog lang niet in de buurt van doorbreken, en de Russische opmars zal veel moeilijker zijn dan het lijkt. De Oekraïners hebben hun verdediging stevig opgebouwd, en zelfs zonder maximale steun van het westen blijft dat een serieuze hindernis
Ik heb liever niet dat we dit gaan uittesten…
pi_216916734
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 22:15 schreef SpecialK het volgende:
Goed. Ik heb ontdekt wat het conservatieve verhaal is voor het plan van Trump en wat de reden is dat men zo aggressief wat op de pushback en focus van Zelenskyy op het verleden tijdens die conferentie.

Het idee is dat als Amerikaanse bedrijven mijn-operaties starten in Ukraine, al dan niet dicht bij de frontlinie dat Rusland...

1. Deze staakt-het-vuren wel zal respecteren
2. IIG zijn scope voor oorlogsvoering zwaar zal verminderen

.... om te voorkomen dat er Amerikaanse slachtoffers vallen.

Mijn vraag hier is. Is dat een realistische gedachte.
Hoeveel Amerikanen gaan daadwerkelijk daar delfstoffen winnen?

Mocht die mineralen-deal iets van betekenis hebben, dan gaan Amerikanen belangen nemen in Oekrainse mijnoperaties en die Amerikanen zelf doen verder lekker he-le-maal niks behalve hier en daar de bedrijfsvoering controleren, af en toe een bezoekje te brengen naar de ontginningen als het echt moet maar ze gaan liefst hun tijd door te brengen in de Kyiv of een andere grote stad waar wat vertier is.

Echt, totale waanzin om te veronderstellen dat er Amerikanen vrijwillig naar een oud-frontgebied te gaan om daar echt te gaan werken.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 08:30:23 #192
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216916736
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 08:26 schreef zoost het volgende:

[..]
Dan staan Rusland en NAVO direct tegenover elkaar. Dat lijkt mij bijzonder gevaarlijk. Daarnaast weet ik niet wat de sneuvel bereidheid is in Europa voor een stuk land in oost oekraine waar een groot deel van de bevolking toch al gericht was op Rusland.
Hoeveel Oekraine van dat echte oosten had kunnen behouden was inderdaad altijd maar de vraag geweest inderdaad.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_216916751
quote:
88s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 08:29 schreef sp3c het volgende:

[..]
je hebt geen flauw idee waar mijn doelpalen staan
Dat weet je blijkbaar zelf nog niet eens je lult maar wat uit je nek.

De discussie ging over waarom wij poef paf poef moesten roepen, volgens jou omdat we mankracht en materieel in Afghanistan gestationeerd hadden. Vervolgens haal je er een nietszeggende quote van nota bene Rumsfeld bij terwijl Amerika ten alle tijden 1,1 miljoen reservisten achter de hand heeft in eigen land en haar wapens zelf produceert.
blablablabla
pi_216916768
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 08:29 schreef VEM2012 het volgende:
Ik heb liever niet dat we dit gaan uittesten…
Je hebt gelijk, ik snap dat het een risico kan lijken, maar ik denk niet dat we meteen in paniek hoeven te raken. Galileo en OneWeb bieden zeker betrouwbare alternatieven voor GPS en Starlink, en de Europese inlichtingencapaciteiten zijn meer dan capabel om Oekraïne van strategische info te voorzien. Dus ondanks de onzekerheden, is Oekraïne niet zonder middelen. Ik heb liever niet dat we dit gaan uittesten, maar de fundamenten zijn er om door te blijven vechten, ook zonder totale afhankelijkheid van één systeem.
Groot fan van User Wotte
  Moderator dinsdag 4 maart 2025 @ 08:35:31 #195
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216916772
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 08:33 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat weet je blijkbaar zelf nog niet eens je lult maar wat uit je nek.

De discussie ging over waarom wij poef paf poef moesten roepen, volgens jou omdat we mankracht en materieel in Afghanistan gestationeerd hadden. Vervolgens haal je er een nietszeggende quote van nota bene Rumsfeld bij terwijl Amerika ten alle tijden 1,1 miljoen reservisten achter de hand heeft in eigen land en haar wapens zelf produceert.
ipv jou weet ik waarom er pang pang werd geroepen

dat was omdat alle scherpe munitie naar Afghinstan werd verscheept omdat daar vanalles aan dehand was waar we niet op hadden gerekend

jij wist dit niet
pi_216916801
Finland heeft alleen al 900.000 reservisten en 280.000 militairen.
  Moderator dinsdag 4 maart 2025 @ 08:39:05 #197
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216916802
het ihele argument is bullshit

geen enkele Nederlandse militair vond het vervelend om pang pang te roepen tijdens een oefening omdat de mannen die onder vuur lagen extra munitie nodig hadden om zichzelf te redden

nukubu
pi_216916803
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 08:30 schreef skrn het volgende:
Hoeveel Amerikanen gaan daadwerkelijk daar delfstoffen winnen?

Mocht die mineralen-deal iets van betekenis hebben, dan gaan Amerikanen belangen nemen in Oekrainse mijnoperaties en die Amerikanen zelf doen verder lekker he-le-maal niks behalve hier en daar de bedrijfsvoering controleren, af en toe een bezoekje te brengen naar de ontginningen als het echt moet maar ze gaan liefst hun tijd door te brengen in de Kyiv of een andere grote stad waar wat vertier is.

Echt, totale waanzin om te veronderstellen dat er Amerikanen vrijwillig naar een oud-frontgebied te gaan om daar echt te gaan werken.
Je hebt gelijk, Amerikanen gaan daar echt niet zelf werken. Ze nemen belangen in de mijnen en blijven lekker in Kiev. Poetin geeft daar geen ene flikker om. Als Amerikanen echt naar het front gaan, krijgen we Srebrenica 2.0.
Groot fan van User Wotte
pi_216916814
quote:
88s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 08:35 schreef sp3c het volgende:

[..]
ipv jou weet ik waarom er pang pang werd geroepen

dat was omdat alle scherpe munitie naar Afghinstan werd verscheept omdat daar vanalles aan dehand was waar we niet op hadden gerekend

jij wist dit niet
O ja het is de normaalste zaak van de wereld om zelf niks achter de hand houden _O-

EU heeft decennialang beknibbeld op Defensie-uitgaven omdat ze zich veilig waanden onder de paraplu van Amerika en daar betalen ze nu de prijs voor.
blablablabla
  Moderator dinsdag 4 maart 2025 @ 08:41:13 #200
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216916823
w
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 08:38 schreef Tjoent het volgende:
Finland heeft alleen al 900.000 reservisten en 280.000 militairen.
q
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 08:40 schreef Elan het volgende:

[..]
O ja het is de normaalste zaak van de wereld om zelf niks achter de hand houden _O-

alleen jij zegt dit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')