Klopt, de EU heeft decennialang beknibbeld op defensie, denkend dat Amerika alles zou oplossen, maar dat betekent niet dat we alles verloren hebben. We hebben 500 miljoen rijke burgers in Europa. We zitten niet in een economische crisis, maar in een geopolitieke. De EU werkt juist goed onder druk, en nu is de tijd om die kracht te tonen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:40 schreef Elan het volgende:
O ja het is de normaalste zaak van de wereld om zelf niks achter de hand houden
EU heeft decennialang beknibbeld op Defensie-uitgaven omdat ze zich veilig waanden onder de paraplu van Amerika en daar betalen ze nu de prijs voor.
Nederland 74.000.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:38 schreef Tjoent het volgende:
Finland heeft alleen al 900.000 reservisten en 280.000 militairen.
Ja, ik zat eens op te tellen hoeveel actieve militairen er in Europa zijn en hoeveel reservisten.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Nederland 74.000.
Zoveel man verliest Rusland in een slechte maand.
Het gaat ook om de bereidwilligheid tot vechten. Die lijkt bijzonder laag zolang er geen NAVO-landen betrokken zijn heeft Putin vrij spel.
Volgens mij is dit onzin. Afschrikking is het middel om oorlog te voorkomen. De Britten en de Fransen hebben al kernwapens, en we hebben genoeg geld en middelen om richting Oekrane te sturen. Poetin heeft geen vrij spel zolang wij krachtig blijven reageren. De bereidwilligheid om te vechten is er, maar de echte kracht zit in onze afschrikking en de middelen die we kunnen inzettenquote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:45 schreef Elan het volgende:
Nederland 74.000.
Het gaat ook om de bereidwilligheid tot vechten. Die lijkt bijzonder laag zolang er geen NAVO-landen betrokken zijn heeft Putin vrij spel.
"Jullie".quote:Op dinsdag 4 maart 2025 07:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Vind je?
Jullie hebben 80 jaar tijd gehad om een fatsoenlijk leger te bouwen.
Tijdelijk voor 'vrede' tekenen en zodra er een fatsoenlijke president in het witte huis zit vol in de aanval en terug pakken wat van ukraine is.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:24 schreef capricia het volgende:
Wie gaat dat Europese peace plan dan met Poetin bespreken en afdwingen?
Ik vind het er echt heel erg magertjes uitzien allemaal.
Heel jammer voor Oekrane.
Alleen Russian assets praten in deze vorm. Gewoon negeren.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:50 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
"Jullie".
In welk land woon jij dan?
Want peace? Prep for warquote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:49 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Volgens mij is dit onzin. Afschrikking is het middel om oorlog te voorkomen. De Britten en de Fransen hebben al kernwapens, en we hebben genoeg geld en middelen om richting Oekrane te sturen. Poetin heeft geen vrij spel zolang wij krachtig blijven reageren. De bereidwilligheid om te vechten is er, maar de echte kracht zit in onze afschrikking en de middelen die we kunnen inzetten
Maar er is al oorlog.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:49 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Volgens mij is dit onzin. Afschrikking is het middel om oorlog te voorkomen. De Britten en de Fransen hebben al kernwapens, en we hebben genoeg geld en middelen om richting Oekrane te sturen. Poetin heeft geen vrij spel zolang wij krachtig blijven reageren. De bereidwilligheid om te vechten is er, maar de echte kracht zit in onze afschrikking en de middelen die we kunnen inzetten
Dat kon je al van verre zien aankomen. Zie de Koerden die al eerder door hem verraden werden.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Tijdelijk voor 'vrede' tekenen en zodra er een fatsoenlijke president in het witte huis zit vol in de aanval en terug pakken wat van ukraine is.
Trump is wel echt een verrader en zal ook zo de geschiedenis in gaan
Trump is niet per se slecht, maar absoluut incompetent, net als Nixon. Zijn keuzes komen vaak uit persoonlijke belangen, niet het grotere goed. Hij heeft narcistische trekken, net als Musk. Beide zijn meer bezig met zelfverheerlijking dan met doordachte, langetermijnbeslissingen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Tijdelijk voor 'vrede' tekenen en zodra er een fatsoenlijke president in het witte huis zit vol in de aanval en terug pakken wat van ukraine is.
Trump is wel echt een verrader en zal ook zo de geschiedenis in gaan
quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Nederland 74.000.
9 mei drones op het Kremlinquote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:17 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
9 mei is voor de Russen een zeer belangrijke dag, zeker 9 mei 2025 waarbij het 80 jaar geleden is dat de nazi's verslagen zijn. Putin wil dan sowieso iets verkopen aan zijn volk en dus moet Oekrane voor die dag verslagen zijn.
Er is inderdaad oorlog, maar het blijft een regionaal conflict. Poetin negeert de EU, maar dat betekent niet dat we geen invloed kunnen uitoefenen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar er is al oorlog.
En Putin heeft volkomen schijt aan de EU.
Preciesquote:
Oud plaatje. Ik als pacifist zou niet perse de dienstplicht weigeren tegenwoordig.quote:
Verbaasd me niks.quote:
Echt grote onzin. Toen de Duitsers binnenvielen, was hun leger op dat moment het beste ter wereld en hadden we simpelweg geen kans. Het Russische leger daarentegen is in vreselijke staat, en hun economie is nog slechter. Dus nee, het is niet hetzelfde. Volgende keer misschien even geschiedenis leren voordat je zulke vergelijkingen maakt.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:58 schreef Elan het volgende:
Verbaasd me niks.
Toen De Duitsers hier binnenvielen stonden de mensen te applaudisseren op De Dam.
De EU is vooral goed in oorlog hitsen en beloftes maken. Ik denk dat het niet lang duurt voordat Oekrane bezwijkt zodra er geen US militaire hulp meer is.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:01 schreef Elan het volgende:
Ben benieuwd of de EU het gat kan opvullen nu Amerikaanse militaire steun komt weg te vallen. Wat ik toch vooral lees zijn de deskundigen bijzonder sceptisch.
Bron?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:05 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
De EU is vooral goed in oorlog hitsen en beloftes maken. Ik denk dat het niet lang duurt voordat Oekrane bezwijkt zodra er geen US militaire hulp meer is.
quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:05 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
De EU is vooral goed in oorlog hitsen en beloftes maken. Ik denk dat het niet lang duurt voordat Oekrane bezwijkt zodra er geen US militaire hulp meer is.
Wat zegt het over De EU dat ze tegen stel prutsers met het BNP van de Benelux geen vuist kunnen maken?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:01 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Echt grote onzin. Toen de Duitsers binnenvielen, was hun leger op dat moment het beste ter wereld en hadden we simpelweg geen kans. Het Russische leger daarentegen is in vreselijke staat, en hun economie is nog slechter. Dus nee, het is niet hetzelfde. Volgende keer misschien even geschiedenis leren voordat je zulke vergelijkingen maakt.
Met het gevolg geen oorlog. Soms heb je verlorenquote:Op dinsdag 4 maart 2025 07:48 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Ah, een agressor zijn gang laten gaan? Dat was een goede optie? Met welk gevolg?
Ik hoop dat NL geen militairen gaat sturen naar deze verloren oorlog.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:01 schreef Elan het volgende:
Ben benieuwd of de EU het gat kan opvullen nu Amerikaanse militaire steun komt weg te vallen. Wat ik toch vooral lees zijn de deskundigen bijzonder sceptisch.
Er komt waarschijnlijk een niet-aanvalsverdrag tussen Rusland en de Verenigde Staten en een niet-aanvalsverdrag tussen Rusland en China. Dit betekent ook dat Rusland vrij spel heeft om Europa onder druk te zetten om vooral niet in te grijpen bij een capitulatie van Oekrane, omdat vanuit Kaliningrad Rusland gemakkelijk kernraketten kan afschieten op Gdansk, Szczecin, Berlin, Hamburg, Rotterdam, Paris en London en de Verenigde Staten gaan ons niet helpen vanwege het niet-aanvalsverdrag met Rusland.quote:
Leuke statistieken. Maar waar ik me zorgen over maak: Rusland heeft veel raketjes en wij hebben geen luchtverdediging.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:49 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Ja, ik zat eens op te tellen hoeveel actieve militairen er in Europa zijn en hoeveel reservisten.
Finland loopt sowieso voorop maar dat is tamelijk vanzelfsprekend. Polen doet het ontzettend goed. In deze landen is de bereidwilligheid tot vechten volgens mij minimaal 90%.
Europa telt 2 miljoen actieve militairen. Rusland 1,5 mio (wat is daar nog van over?) en USA 1,4 mio.
Reservisten zit ik nog over te lezen.
Daar moet de prioriteit liggen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:22 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Leuke statistieken. Maar waar ik me zorgen over maak: Rusland heeft veel raketjes en wij hebben geen luchtverdediging.
Als je echt denkt dat Rusland op zou kunnen rukken tot aan Oostenrijk zonder enige tegenreactie van de Europa ben je toch wel naef. We hebben wellicht niet de militaire capaciteiten van de VS maar genoeg achter de hand om Ivan en Dimitri de grens weer over te trappen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 07:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Well leger wil je er op afsturen? Dat handjevol beroepsleger dat ik de Baltische staten is gestationeerd?Niemand is bereid om te vechten
Door het verlengen van de oorlog in Oekraine komen die raketjes niet hier.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Daar moet de prioriteit liggen.
En niet in het verlengen van de oorlog in Oekrane.
Dus de Oekraners mogen voorlopig sterven?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:25 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Door het verlengen van de oorlog in Oekraine komen die raketjes niet hier.
Je kunt raketten ook tegenhouden door ze in het land van herkomst uit te schakelen.
Precies. Ik woon zelf naast de botlek, dus ik zal er niet heel veel van merken. Maar toch.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:23 schreef capricia het volgende:
[..]
EU heeft nauwelijks nog haar best gedaan. 130 miljard gedoneerd over 3 jaar terwijl het GDP van de EU op 21 triljoen per jaar zit, echt een minuscuul bedrag dus, verwaarloosbaar.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat zegt het over De EU dat ze tegen stel prutsers met het BNP van de Benelux geen vuist kunnen maken?
Verder geloof ik niks van die berekeningen, alsof wij weten welke financile en militaire steun Moskou precies krijgt uit bijvoorbeeld China maar misschien ook wel uit de VS.
Dat zegt niemand?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:24 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Als je echt denkt dat Rusland op zou kunnen rukken tot aan Oostenrijk zonder enige tegenreactie van de Europa ben je toch wel naef. We hebben wellicht niet de militaire capaciteiten van de VS maar genoeg achter de hand om Ivan en Dimitri de grens weer over te trappen.
En de rest van de EU laat zich gewillig het beleid dicteren door Orban. Schandelijk.quote:
Valide punt.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:22 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Leuke statistieken. Maar waar ik me zorgen over maak: Rusland heeft veel raketjes en wij hebben geen luchtverdediging.
Nouja het laat vooral zien hoe corrupt het Amerikaanse kiesstelsel is. Veel Amerikanen schamen zich de ogen uit het hoofd voor Trump.quote:
Mijn inziens zou de NAVO vrijwilligers uit landen moeten trainen die dan naar Oekraine willen gaan in een internationaal vrijwilligersleger oid.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik hoop dat NL geen militairen gaat sturen naar deze verloren oorlog.
De eerste prioriteit zou moeten liggen bij het opbouwen van onze eigen Navo defensie.
Zolang Oekraine blijft vechten, en niet de hulp krijgt die het nodig heeft, ja.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus de Oekraners mogen voorlopig sterven?
Doe maar niet, daar woon ik xD.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:49 schreef kurk_droog het volgende:
Misschien zou het goed zijn als Rusland gewoon Estland aanvalt. Dan treed artikel 42 in werking en zijn we in oorlog en dan schalen we wel eindelijk op.
Overleven hangt voor ons af van second-strike-capaciteiten, early warning-systemen en geharde infrastructuur, niet van de illusie van een ondoordringbare verdediging.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Klopt, maar dat maakt die vette pad van een Orban en zijn kutacties niet veel fraaier.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Nouja het laat vooral zien hoe corrupt het Amerikaanse kiesstelsel is. Veel Amerikanen schamen zich de ogen uit het hoofd voor Trump.
De NAVO? Dat is een club gerund door de VS, die gaat dat onder Trump nooit doen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:33 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Mijn inziens zou de NAVO vrijwilligers uit landen moeten trainen die dan naar Oekraine willen gaan in een internationaal vrijwilligersleger oid.
Nope, prep voor geen war en ga nuttige dingen doen.quote:
Lekkere pacifist dan... Not.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 08:58 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Oud plaatje. Ik als pacifist zou niet perse de dienstplicht weigeren tegenwoordig.
De EU heeft nog nooit een oorlog gestart of lopen ophitsen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:05 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
En nu is het voor meerdere geopolitieke spelers een prooi geworden.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:38 schreef bianconeri het volgende:
[..]
De EU heeft nog nooit een oorlog gestart of lopen ophitsen.
Als Europa niet meer op de kernwapens van de VS kan rekenen, dan zal het zelf op de zeer korte termijn moeten beginnen met het opschalen en strategisch plaatsen van deze in Europa. Investeren in nucleaire onderzeers met kernwapens. Duitsland en Polen zouden bijvoorbeeld goed kernwapenmachten kunnen worden. Op de Amerikaanse kernwapens die in Europa zijn gestationeerd kunnen we niet zonder meer rekenen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:19 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Er komt waarschijnlijk een niet-aanvalsverdrag tussen Rusland en de Verenigde Staten en een niet-aanvalsverdrag tussen Rusland en China. Dit betekent ook dat Rusland vrij spel heeft om Europa onder druk te zetten om vooral niet in te grijpen bij een capitulatie van Oekrane, omdat vanuit Kaliningrad Rusland gemakkelijk kernraketten kan afschieten op Gdansk, Szczecin, Berlin, Hamburg, Rotterdam, Paris en London en de Verenigde Staten gaan ons niet helpen vanwege het niet-aanvalsverdrag met Rusland.
Sommige onderdelen wel en anderen niet. Lange afstandsluchtafweer wordt een ding. Artillerie en tankmunitie kunnen we opvangen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:01 schreef Elan het volgende:
Inderdaad. Anders zijn we toast.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:39 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Als Europa niet meer op de kernwapens van de VS kan rekenen, dan zal het zelf op de zeer korte termijn moeten beginnen met het opschalen en strategisch plaatsen van deze in Europa. Investeren in nucleaire onderzeers met kernwapens. Duitsland en Polen zouden bijvoorbeeld goed kernwapenmachten kunnen worden. Op de Amerikaanse kernwapens die in Europa zijn gestationeerd kunnen we niet zonder meer rekenen.
Ik weet niet wat op welke termijn dit opschalen mogelijk is, wat de kosten zullen zijn en het Non-proliferatieverdrag zal moeten worden opgezegd.
En nu moeten ze nog kappen met posten op dat propagandakanaal.quote:
Het is meer Projekt "fspraken Maastricht 1991 gaan allemaal overboord, Nederland draait wel op voor Europese schulden".quote:
Ze zijn actiever bezig met het in stand houden van de oorlog dan daadwerkelijk onderhandelen met Rusland.quote:
In stand houden van de oorlog = Oekrane zich helpen verdedigen tegen een Russische verovering.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:46 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Ze zijn actiever bezig met het in stand houden van de oorlog dan daadwerkelijk onderhandelen met Rusland.
Wil Rusland serieus onderhandelen dan?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:46 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Ze zijn actiever bezig met het in stand houden van de oorlog dan daadwerkelijk onderhandelen met Rusland.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
Als Putin een (navo) land zoals Polen aanvalt, dan hoop ik wel dat men met dit soort fatalisme het eerst naar het front gaan. Een gezonde portie overlevingsinstinct help wel zaken vanuit een betere invalshoek te bekijken. Want aan dit gedrag heeft niemand iets.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Euh lolquote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:14 schreef xzaz het volgende:
[..]
Met het gevolg geen oorlog. Soms heb je verloren
Het is een treurig schouwspel dat we tegen beter weten in proberen te leunen op de VS terwijl ze daar keer op keer ondubbelzinnig duidelijk maken dat ze Europa eerder als nutteloze eter zien dan als partner.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:48 schreef Momo het volgende:
[ x ]
We moeten het gewoon zelf gaan doen, zou niet meer op de VS vertrouwen. Die zien allemaal maar het financile aspect hier.
Orban zijn vetorecht kan vrij eenvoudig buitenspel gezet worden is vorig jaar gebleken.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:36 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Klopt, maar dat maakt die vette pad van een Orban en zijn kutacties niet veel fraaier.
Ik heb het idee dat het in veel landen nog niet helemaal geland is. Die denken dat het nog wel goed komt en VS zijn rol gaat spelen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het is een treurig schouwspel dat we tegen beter weten in proberen te leunen op de VS terwijl ze daar keer op keer ondubbelzinnig duidelijk maken dat ze Europa eerder als nutteloze eter zien dan als partner.
Europese landen gedragen zich momenteel als een stelletje gedumpte exen die maar niet kunnen geloven dat ze gedumpt zijn.
Alle landen die nu meedoen aan nuclear sharing moeten iets ter vervanging hebbben: Dat zijn dus Duitsland, Itali, Belgi, Turkije en Nederland. Ik kan me voorstellen dat Griekenland dan ook weer wil meedoen. En Polen zou ook kunnen. En misschien Zweden of Finland ook wel.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:39 schreef rutger05 het volgende:
Duitsland en Polen zouden bijvoorbeeld goed kernwapenmachten kunnen worden.
Al mijn bullshit detectors gaan altijd af als ik deze vent zie of hoor.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:48 schreef Momo het volgende:
[ x ]
We moeten het gewoon zelf gaan doen, zou niet meer op de VS vertrouwen. Die zien allemaal maar het financile aspect hier.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als je leugenaar op zoekt in de Dikke van Dale staat er een plaatje van JD Vance bij.
Want?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:37 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nope, prep voor geen war en ga nuttige dingen doen.
[..]
Lekkere pacifist dan... Not.
Deze idioot vergeet dat de Fransen en Britten recenter hebben gevochten. Ook door mee te doen in Amerika's dommige woestijnoorlogen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:48 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Gb en frankrijk ook 'some random country' noemen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:48 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Leven onder een kleptocratische dictatuur is geen leven.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:54 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Want?
Liever dood dan leven onder Putin's regime.
Die zijn inderdaad absoluut niet te vertrouwen. Hoe ze nu handelen, lijkt wel de maffia.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:48 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Precies.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:54 schreef Perrin het volgende:
[..]
Leven onder een kleptocratische dictatuur is geen leven.
Precies dit. Het is echt niet om aan te zien.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat het in veel landen nog niet helemaal geland is. Die denken dat het nog wel goed komt en VS zijn rol gaat spelen.
Je kijkt naar de Duitse economie van vandaag en zegt dan: "Zo moet het! Begroting op orde. Handelsoverschot! Duitsland is de manier!"quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:46 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Het is meer Projekt "fspraken Maastricht 1991 gaan allemaal overboord, Nederland draait wel op voor Europese schulden".
quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:54 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Want?
Liever dood dan leven onder Putin's regime.
Eigenlijk heb je als je puur kijkt naar het bewaken van de integriteit van de NAVO toch voldoende aan het huidige kernarsenaal en wapenbezetting?quote:
Daar ging die reactie toch over..quote:
Dat kun je beter vervangen door: "Een volk dat voor tirannen zwicht kan dankzij een lage gasprijs wel langer het licht laten branden.'quote:
Zie ik daar Jzsef Kiprich in je UI?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Orban zijn vetorecht kan vrij eenvoudig buitenspel gezet worden is vorig jaar gebleken.
Sowieso een nietszeggende clown van een nietszeggende kutland.
Het is nog meer bad news voor de Amerikaan. Want dit domineert het nieuws maar ondertussen wordt alles tegelijkertijd afgebroken in het land. Onderwijs, rechtspraak, onafhankelijke opsporing en vervolging, gezondheidszorg, ondersteuning van zwakkeren, scheiding der machten, rechten voor minderheden, economie, corruptie aanpak, vrije pers, en dit alles voor een paar politieke leiders, grote rijke bedrijven die rijker worden.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:48 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Dat was toch slechts een kwestie van tijd.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:48 schreef Haags het volgende:
Ik kan er echt met m'n pet niet bij wat er nu allemaal speelt. Stop op wapens voor Oekrane vanuit de US. Rot toch op joh debiel.
Is de champagne al op in het Kremlin?
Ik kan er vooral met mijn pet niet bij. Wat heeft Poetin en zijn armzalige kutland nou eigenlijk te bieden? Het zal vooral ideologisch zijn want meer valt er niet te halen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 10:00 schreef Buitendam het volgende:
Wel knap hoe Vance en Trump totaal in de zak zitten van Poetin. Heeft ie keurig gespeeld.
Ga je nu serieus tegen Sun Tzu in?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:37 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nope, prep voor geen war en ga nuttige dingen doen.
[..]
Inderdaad. Je hoeft geen helderziende te zijn om door te hebben dat Poetin behoorlijk wat troeven heeft tegen Trump waardoor ie nu z’n bitch is. Snap ook niet dat Trump zo dom is dat ie het niet wat beter maskeert. Maargoed; uitkomst blijft hetzelfde. Trump voert uit wat Poetin wil.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 10:01 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dat was toch slechts een kwestie van tijd.
VS heeft een behoorlijk intern probleem. Einde tijdperk founding fathers.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 10:01 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Het is nog meer bad news voor de Amerikaan. Want dit domineert het nieuws maar ondertussen wordt alles tegelijkertijd afgebroken in het land. Onderwijs, rechtspraak, onafhankelijke opsporing en vervolging, gezondheidszorg, ondersteuning van zwakkeren, scheiding der machten, rechten voor minderheden, economie, corruptie aanpak, vrije pers, en dit alles voor een paar politieke leiders, grote rijke bedrijven die rijker worden.
Over twee weken kickt de automatische sluiting wegens budgetgesodemieter toch weer in?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 10:01 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Het is nog meer bad news voor de Amerikaan. Want dit domineert het nieuws maar ondertussen wordt alles tegelijkertijd afgebroken in het land. Onderwijs, rechtspraak, onafhankelijke opsporing en vervolging, gezondheidszorg, ondersteuning van zwakkeren, scheiding der machten, rechten voor minderheden, economie, corruptie aanpak, vrije pers, en dit alles voor een paar politieke leiders, grote rijke bedrijven die rijker worden.
Geef het twee weken en er is een eerste clubje dat onder gezag van Trump en buiten alle bestaande structuren de 'openbare orde' gaat handhaven en het recht krijgt ongelimiteerd personen aan te houden.
Hier zit ik ook op te wachten. Dat was er onder zijn eerste regime al bijna.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 10:01 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Geef het twee weken en er is een eerste clubje dat onder gezag van Trump en buiten alle bestaande structuren de 'openbare orde' gaat handhaven en het recht krijgt ongelimiteerd personen aan te houden.
https://www.ad.nl/buitenl(...)e-uitgaven~a7bf43ee/quote:Europa geeft antwoord op Trump: ruimte voor 800 miljard euro aan defensie-uitgaven
De voorzitter van de Europese Commissie Ursula von der Leyen heeft dinsdagochtend in een persconferentie een nieuw Europees pakket voor defensie bekendgemaakt. Als alle plannen lukken, wordt er 800 miljard euro voor de Europese defensie vrijgemaakt.
Ja alle checks and balances worden wel getest nu en de komende maanden. Vraag is wat 'we the people' nu echt inhoud.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 10:04 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
VS heeft een behoorlijk intern probleem. Einde tijdperk founding fathers.
Hmm. Dit zijn een boel ongefundeerde claims. Hoe wordt bijvoorbeeld de vrije pers, aanpak van corruptie en de scheiding der machten afgebroken? Om maar in te haken op een paar van je aantijgingen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 10:01 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |