abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 februari 2025 @ 11:33:35 #1
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216677405
Slava Ukraini!
Yea, she's on crack.
  Overall beste user 2022 vrijdag 14 februari 2025 @ 11:48:42 #3
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_216677546
quote:
❗️🇺🇸🇺🇦 Today, Trump and the US are not ready to talk about Ukraine joining NATO, they believe that Ukraine cannot be in the Alliance, because this is an escalation with Russia, — Zelensky

📍The Americans believe that Ukraine's constitutionally fixed path to NATO is the reason for the war with Russia.
Escalatie moet je voorkomen, nietwaar @ExTec?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_216677784
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 11:21 schreef Glazenmaker het volgende: [..] Altijd een beetje treurig om te zien als iemand de persoonlijkheid mist om gewoon zijn ongelijk toe te kunnen geven. Het is hier zelfs nog een anoniem forum dus wat kan jou het bommen? Deze post is wat volgens jou maakte: [..] Dat... [..] Dat je in propaganda bent getrapt is nog niet zo heel gek, daar is het voor gemaakt, maar dat je nu al 5 posts moeite hebt met toegeven en de hele tijd met niet gerelateerde jij-bakken komt noem ik pas echt een [..]
Iemand reageert op phpmystyle dus ik lieg over wat ik schrijf. Dat is gewoon raar. Wat ik schreef staat los van de discussie over wel/niet leveren van wapens en of dit leveren specifiek een verdrag schendt of niet. Het verdrag is in elkgeval meermaals geschonden door de blauwgele psychoten en het vertrouwen ook. Een greep uit de punten die geschonden zijn heb ik vermeld. Dat staat verder los van een discussie die jij met hem hebt, of een ander met hem heeft. Heb ik me tot dusver niet mee bemoeid of actief bij betrokken in wat ik schrijf. Not my words, not my problem.

Omdat ik de beroerdste niet ben wil ik best open staan dat het er aan ligt aan hoe je het interpreteert in relatie tot dit topic. Lees: een eindeloze keten van reactie op reactie op reactie op reactie en dat al ruim 1000 draadjes lang, maar daar blijft het bij. Doe daar mee wat je wil of blijf boos.
Heel veel sambal
  vrijdag 14 februari 2025 @ 12:06:36 #6
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_216677869
“Poetin en Trump zullen hun beslissingen opleggen aan Oekraïne” (JC Beaujour)

''En bonjour!'', aldus JC Beaujour.

Begrijpelijkerwijs een bittere pil om te slikken voor Oekraïne, maar dat er een oplossing moet komen staat buiten kijf.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  vrijdag 14 februari 2025 @ 12:07:29 #7
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_216677887
Wie?
&lt;signature here&gt;.
pi_216677900
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 11:21 schreef ExTec het volgende:
Oh noes.
Laatste stuk ook gelezen?

quote:
Speaking of European politics, Vance attacked the continent’s mainstream politicians, saying they used Soviet-style vocabulary such as disinformation or misinformation to dismiss viewpoints with which they disagree. Russian interference in Western democracy has been overstated in the U.S. and Europe, Vance said. He said refusing to curb migration was a much greater threat to democracy than Moscow’s meddling in elections.

“If your democratic society can be taken down by $200,000 of social media ads, then you should think seriously about how strong your grip on or how strong your understanding of the will of the people actually is,” Vance said.

Keeping far-right parties that campaign against migration out of government coalitions is curtailing the will of the people, who have repeatedly been asking for more border control, he said. “I think, unfortunately, the will of voters has been ignored by a lot of our European friends,” he said.

In his address, Vance will also back Elon Musk, the billionaire businessman and Trump ally. Musk’s political campaigning in Europe, including for the Alternative for Germany party—a group under surveillance for extremism—has drawn near-universal criticism from European leaders such as German Chancellor Olaf Scholz and French President Emmanuel Macron. Both men will be in the audience listening to Vance’s speech.

Vance said Musk doesn’t speak for Trump. But he said he agreed with Musk that European countries needed to stop letting in large numbers of migrants from the Middle East, Africa and elsewhere. He also said that European leaders were wrong to criticize Musk for speaking out.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 12:08:46 #9
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_216677907
Welk overleg?

twitter
&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 vrijdag 14 februari 2025 @ 12:09:23 #10
3928 Ulx
pi_216677921
quote:
Zelensky: "The situation in the Pokrovsk direction has improved in recent days."

He added, "We are more confident there than we were before," without providing further details.

https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3li4zxal4222s
Mooi, hij complimenteerde gisteren ook al een eenheid.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 vrijdag 14 februari 2025 @ 12:10:36 #11
3928 Ulx
pi_216677939
quote:
15s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 12:06 schreef Scjvb het volgende:

Begrijpelijkerwijs een bittere pil om te slikken voor Oekraïne, maar dat er een oplossing moet komen staat buiten kijf.
Ach, het wordt een Dictaat van Riyaad of zo?
pi_216677963
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 12:02 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Iemand reageert op phpmystyle dus ik lieg over wat ik schrijf. Dat is gewoon raar. Wat ik schreef staat los van de discussie over wel/niet leveren van wapens en of dit leveren specifiek een verdrag schendt of niet. Het verdrag is in elkgeval meermaals geschonden door de blauwgele psychoten en het vertrouwen ook. Een greep uit de punten die geschonden zijn heb ik vermeld. Dat staat verder los van een discussie die jij met hem hebt, of een ander met hem heeft. Heb ik me tot dusver niet mee bemoeid of actief bij betrokken in wat ik schrijf. Not my words, not my problem.

Omdat ik de beroerdste niet ben wil ik best open staan dat het er aan ligt aan hoe je het interpreteert in relatie tot dit topic. Lees: een eindeloze keten van reactie op reactie op reactie op reactie en dat al ruim 1000 draadjes lang, maar daar blijft het bij. Doe daar mee wat je wil of blijf boos.
Iemand treurig vinden is wat anders dan boos worden en deze post is wederom treurig. 2 alinea's aan cope en dan net doen alsof je niet weet hoe een gesprek werkt. Succes ermee jongen!
pi_216678022
quote:

Ik vraag mij af hoe de VS denkt dat ze die macht hebben? De toegezegde wapens komen al een jaar lang maar mondjesmaat binnen en economisch is het de EU die de meeste steun geeft. Oekraïne zelf is de belangrijkste producent momenteel.
pi_216678033
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 12:08 schreef AchJa het volgende:

[..]
[..]

Past bij een partij die zelf draait op nepnieuws.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 12:21:57 #15
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_216678102
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 12:15 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik vraag mij af hoe de VS denkt dat ze die macht hebben? De toegezegde wapens komen al een jaar lang maar mondjesmaat binnen en economisch is het de EU die de meeste steun geeft. Oekraïne zelf is de belangrijkste producent momenteel.
Dat soort volk zou zelf instant op hun knietjes vallen wanneer geconfronteerd met het geveinsde alfa mannetje trump, en het komt niet bij ze op dat niet iedereen zo in de race zit.
&lt;signature here&gt;.
pi_216678125
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 12:15 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Als je Trump en aanhang gelooft komt vrijwel alle hulp uit de VS, op wat speldenprikken uit Europa na.

Vanuit die visie heeft de VS alle touwtjes in handen.
Als die vandaag met de hulp stoppen staat Poetin volgende maand aan de poorten van Kyiv.
  Forum Admin vrijdag 14 februari 2025 @ 12:24:30 #17
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_216678145
Ik zie veel grote kansen op de langere termijn, voor Oekraïne, voor de EU en co..maar dan moeten er echt hele grote hindernissen worden genomen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_216678151
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 12:11 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Iemand treurig vinden is wat anders dan boos worden en deze post is wederom treurig. 2 alinea's aan cope en dan net doen alsof je niet weet hoe een gesprek werkt. Succes ermee jongen!
Dat is hoe jij het aan jezelf verkoopt.

Slaap lekker vannacht. :)
Heel veel sambal
  Moderator vrijdag 14 februari 2025 @ 12:25:10 #19
8781 crew  Frutsel
pi_216678158
quote:

Grappig en Vance zegt van niet

twitter
pi_216678227
quote:

Trump schiet alle kanten op.
Het beste is om dit soort zaken te negeren, totdat er daadwerkelijk iets op tafel ligt.
Zelensky is niet 100% afhankelijk van de VS.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 12:28:25 #21
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_216678229
quote:

[..]
[..]

Ja, en nu?
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 12:29:30 #22
99379 fjs
Zo dat is ook weer gezegd.
pi_216678254
•🇺🇸 USA: 340 million people, $26 trillion GDP

•🇪🇺 EU: 450 million people, $22 trillion GDP

•🇷🇺 Russia: 146 million people, $4 trillion GDP

Europa moet uit zijn Calimero gedrag komen en zich gaan gedragen als een supermacht.
  Overall beste user 2022 vrijdag 14 februari 2025 @ 12:29:51 #23
3928 Ulx
pi_216678261
quote:
The Ukrainian Prosecutor General's Office is overseeing criminal proceedings against five individuals, including ex-President Petro Poroshenko and leaders of "OPZZH," for high treason, aiding terrorists, and embezzlement. Major assets seized, including a yacht worth ¤150M.

https://gp.gov.ua/ua/post(...)cesualne-kerivnictvo

vrijdag 14 februari 2025 @ 12:30:25 #24
38496 Perrin
pi_216678267
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 12:29 schreef fjs het volgende:

Europa moet uit zijn Calimero gedrag komen en zich gaan gedragen als een supermacht.
Idd het is van den zotte dat we ons zo verdeeld en onderdanig opstellen. Tijd om die zijwieltjes los te koppelen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Overall beste user 2022 vrijdag 14 februari 2025 @ 12:31:06 #25
3928 Ulx
pi_216678278
quote:

MaAr DaN lOoPt dE StaAtsScHulD oP!
  Overall beste user 2022 vrijdag 14 februari 2025 @ 12:32:55 #26
3928 Ulx
pi_216678307
Vroeger was Duitsland lekker militairistisch. Waarom moesten ze daar eigenlijk mee stoppen? Zie je ook bij andere landen, zoals Japan bijvoorbeeld.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 12:33:51 #27
345631 Scjvb
pi_216678316
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 12:28 schreef Wantie het volgende:

[..]
Trump schiet alle kanten op.
Het beste is om dit soort zaken te negeren, totdat er daadwerkelijk iets op tafel ligt.
Zelensky is niet 100% afhankelijk van de VS.
Daar zit ook wat in. Blijft verder moeilijke kwestie!
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  vrijdag 14 februari 2025 @ 12:36:29 #28
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_216678354
quote:

Zoals de zaken nu lopen word de EU inderdaad de volgende supermacht.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_216678380
quote:

[..]
[..]

Snel de gaskamers herinstantieren en onderhand half Nederland deporteren.
Maar niet heus.

Men moet maar accepteren dat al die lui met Afrikaanse en Arabische roots hier zijn en waarschijnlijk nooit meer weg gaan. Van hun frustratie wordt simpelweg misbruik gemaakt en bij het stemmen op bepaalde partijen krijg je er nou eenmaal een Russische agenda cadeau bij (waar de stemmers waarschijnlijk geen neuk om geven maar ok).

Wat gaan ze daar in Amerika doen met al die miljoenen zwarten en Mexicanen enz? Kijk eerst even in de spiegel voordat je kritiek op de EU hebt (wat andersom keihard afgestraft wordt).
pi_216678396
quote:

Ten eerste heeft de EU daar op dit moment het systeem niet voor (en dat zal er op korte termijn ook niet komen) en ten tweede is de EU op dit moment veel te verdeeld.

De VS is natuurlijk ook verdeeld, maar daar is nog wel een centrale macht die de beslissingen neemt en controle heeft over het leger. Zulke zaken missen compleet in de EU.
PWBF
  Overall beste user 2022 vrijdag 14 februari 2025 @ 12:40:03 #31
3928 Ulx
pi_216678415
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 12:33 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Daar zit ook wat in. Blijft verder moeilijke kwestie!
Nee hoor. Het is niets anders dan Trump die Poetin gaat smeken om vrede, om vervolgens aan te komen met een lijstje zaken die Oekraïne moet geven aan Rusland voor die vrede, waarop Zelenskyy met dat briefje zijn reet afveegt. Vervolgens schiet de AFU weer een raffinaderij of staalfabriek in puin. En staat Trump voor lul.

Niks ingewikkeld aan.
  Overall beste user 2022 vrijdag 14 februari 2025 @ 12:40:49 #32
3928 Ulx
pi_216678425
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 12:38 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Ten eerste heeft de EU daar op dit moment het systeem niet voor (en dat zal er op korte termijn ook niet komen) en ten tweede is de EU op dit moment veel te verdeeld.
Veel te verdeeld? Hoezo? Wegens twee prutlandjes?
pi_216678426
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 12:32 schreef Ulx het volgende:
Vroeger was Duitsland lekker militairistisch. Waarom moesten ze daar eigenlijk mee stoppen? Zie je ook bij andere landen, zoals Japan bijvoorbeeld.
Retorisch neem ik aan?
  vrijdag 14 februari 2025 @ 12:44:36 #34
345631 Scjvb
pi_216678484
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 12:40 schreef Ulx het volgende:

[..]
Nee hoor. Het is niets anders dan Trump die Poetin gaat smeken om vrede, om vervolgens aan te komen met een lijstje zaken die Oekraïne moet geven aan Rusland voor die vrede, waarop Zelenskyy met dat briefje zijn reet afveegt. Vervolgens schiet de AFU weer een raffinaderij of staalfabriek in puin. En staat Trump voor lul.

Niks ingewikkeld aan.
Tja, als u het zo bekijkt. Alleen blijft het dan voorlopig doormodderen met deze oorlog! ;)
  vrijdag 14 februari 2025 @ 12:44:38 #35
pi_216678486
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 10:16 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ik heb het vermoeden dat Trump heel sweet zijn entree heeft gemaakt bij Poetin om hem aan tafel te krijgen en het gesprek over een vredesaccoord aan te kunnen gaan.

Wij voelden ons van de week verraden dat hij Oekraine en de EU wilde offeren. Inmiddels heb ik het idee dat ook dit weer een mistgordijn van Trump is en dat ook hier zijn trucendoos weer opengaat.

Trump is helemaal niet van plan om Poetin hier mee weg te laten komen.

En dat blijkt uit het signaal dat Vance afgeeft. Alleen zal Poetin met Trump tot een accoord moeten komen en zal Trump de duimschroeven steeds meer gaan aandraaien, want in feite zit Trump in de lead en niemand anders.

Ja kom maar op met alle replies: :') :') :')
Ik hoop dat je gelijk hebt, maar hij doet het wel heel erg op de Trump manier.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  vrijdag 14 februari 2025 @ 12:46:20 #36
38496 Perrin
pi_216678515
twitter
  vrijdag 14 februari 2025 @ 12:51:10 #37
38496 Perrin
pi_216678588
Zo is het en niet anders.
twitter
pi_216678594
Aanval op Tsjernobyl kernreactor.

twitter

Typische russische onderhandelings taktiek; druk opvoeren. We gaan dit soort dingen nog veel vaker zien.
pi_216678637
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 12:40 schreef Ulx het volgende:

[..]
Veel te verdeeld? Hoezo? Wegens twee prutlandjes?
Veel EU-landen hebben te maken met een politiek landschap waarbij de EU als boeman wordt gebruikt. Dan lijkt me een verdere samenwerking best lastig. We zitten nu met PVV, RN,AfD,FdI. Ik zie die niet in staat om beter samen te werken.
pi_216678652
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 12:51 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Hoe Trump de onderhandelingen instapt, doet me denken aan een oud vrouwtje die een louche auto dealer binnenloopt.
Iedere onderhandelings taktiek is overboord, het enige doel is een deal, koste wat het kost.
pi_216678673
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 12:51 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
wrs de laatste keer regeringsdeelname van deze man
pi_216678695
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 12:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Ik hoop dat je gelijk hebt, maar hij doet het wel heel erg op de Trump manier.
Ik denk ook dat hij gelijk heeft. Trump zei ook dat het niet waarschijnlijk is dat de 2014 grenzen terug komen, maar wel dat er een deel weer terug zal komen.

Wanneer je wilt onderhandelen en je hebt geen gigantische overwicht op de situatie zal er een vorm van concessies gedaan moeten worden. Plus moet je eerst Poetin aan tafel krijgen, die wil juist niet en is de gene die telkens niet wilde onderhandelen of toegeven. want zoals Baudet zet hij heeft een aanvalsfront geopend tegen het liberale westen.
Om de aanval te voorkomen in Oekraine moesten landen als estland uit de navo, pOlen uit de navo etc.
  Overall beste user 2022 vrijdag 14 februari 2025 @ 13:00:44 #43
3928 Ulx
pi_216678729
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 12:44 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Tja, als u het zo bekijkt. Alleen blijft het dan voorlopig doormodderen met deze oorlog! ;)
Wat moet dat moet. Dus dan is het handiger om Oekraïne verder te bewapenen zodat ze Rusland kunnen blijven mollen. Op een gegeven moment breken ze wel. Ze komen met ezels en kamelen naar het het front.
pi_216678744
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 12:53 schreef zuchtje het volgende:

[..]
Veel EU-landen hebben te maken met een politiek landschap waarbij de EU als boeman wordt gebruikt. Dan lijkt me een verdere samenwerking best lastig. We zitten nu met PVV, RN,AfD,FdI. Ik zie die niet in staat om beter samen te werken.
Het interassante is natuurlijk als die partijen meer gaan samen werken om hun belangrijkste punt te verwezelijken (minder immigratie), want opheffen eu, is niet haalbaar voor die partijen gezien ze allemaal in een collectief zitten.
pi_216678773
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 12:51 schreef oheng het volgende:
Aanval op Tsjernobyl kernreactor.

[ x ]

Typische russische onderhandelings taktiek; druk opvoeren. We gaan dit soort dingen nog veel vaker zien.
Je vergeet: voor de show nog even ontkennen dat ze het gedaan hebben.
pi_216678856
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 13:04 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Je vergeet: voor de show nog even ontkennen dat ze het gedaan hebben.
Nee, je moet _als eerste_ de tegenstander ervan beschuldigen. En dan wachten tot de nuttige idioten in het westen dit gaan kopiëren, en die boodschap versterken.

Binnenkort zullen ze waarschijnlijk. hetzelfde doen met bijv. een dam.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 13:15:37 #48
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_216678927
https://dailynewshungary.(...)gricultural-imports/

Hoe krijgen ze het in Hongarije voor elkaar om slecht nieuws positief te brengen
quote:
Het vertrouwen onder investeerders neemt toe: 90% van de investeerders is van plan om minstens evenveel te investeren als vorig jaar, of zelfs meer.

Verwacht wordt dat de woningsector de grootste investeringen in Europa zal doen (32%), gevolgd door logistiek (27%) en kantoorruimtes (16%).
In Hongarije is de vastgoedmarkt echter nog steeds bezig om regionale leiders als Polen en Tsjechië in te halen.

Terwijl Polen alleen al in het laatste kwartaal 2 miljard euro aan transacties registreerde, was het totale transactievolume van Hongarije voor 2023 het laagste in 15 jaar.

Deskundigen verwachten echter een herstel, met transacties die in 2025 700-800 miljoen euro zullen bedragen.
8)7 8)7 _O- _O-
Ik denk als je daar negatief nieuws brengt dan ga je de gevangenis in, Hongarije is al helemaal klaar om zich aan te sluiten bij Ruzzia

quote:
LAATSTE NIEUWS: Orbáns kabinet sluit de grens tussen Hongarije en Oekraïne voor de import van Oekraïense landbouwproducten

Continue reading at https://dailynewshungary.(...)gricultural-imports/ | DailyNewsHungary
quote:
Verwijzend naar verschillende importen zoals honing, eieren en suiker, zei hij dat de importquota's waren uitgeput en dat ze zelfs toen al de markten in sommige lidstaten hadden verstoord.

Brussel moet niet alleen rekening houden met de belangen van Oekraïne, maar er ook voor zorgen dat de lange termijn belangen van Hongarije en andere grenslanden worden veiliggesteld, zei hij, en voegde eraan toe: "we hebben nog niet veel gehoord over de plannen van de Europese Commissie in dit opzicht".

De belangrijkste taak van Hongarije in het licht van de Oekraïense landbouwimport blijft het beschermen van de belangen van Hongaarse boeren, hield hij vol.
Totdat er een oplossing is gevonden, zal Hongarije de grens tussen Oekraïne en Hongarije sluiten voor Oekraïense landbouwproducten, zei hij.

Nagy zei dat de EU, toen het aankwam op het herzien van de associatieovereenkomst van Oekraïne, "meer zorgvuldigheid moet betrachten bij het bepalen van het importvolume", en "gevoelige producten" zoals tarwe en maïs in de bijgewerkte overeenkomst moet opnemen. Import, zei hij, bleef steken in grensstaten en veroorzaakte ernstige verstoring van de markt.

Continue reading at https://dailynewshungary.(...)gricultural-imports/ | DailyNewsHungary

[ Bericht 30% gewijzigd door michaelmoore op 14-02-2025 13:28:00 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_216679113
twitter

:')
Vakman pur sang
  vrijdag 14 februari 2025 @ 13:29:16 #50
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_216679128
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 12:44 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Misschien kan jouw grote vriend Putin gewoon stoppen met genocide, groepsverkrachting en leegroven?

Zo bijzonder dat extreem-rechtse figuren door de eeuwen heen massamoord, verkrachting en diefstal helemaal ok vinden, wanneer het maar door hun soort “sterke man” gepleegd wordt.
pi_216679130
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 13:27 schreef Lospedrosa het volgende:
[ x ]

Arend Jan Boekestein is crimineel dom.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_216679160
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 13:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Arend Jan Boekestein is crimineel dom.
Nou ja dom, voor oude linkse boomers veranderd de wereld te snel.
Vakman pur sang
pi_216679163
De passieve houding van de EU blijft ook wel mateloos irriteren hoor.

Oekraïne kan, zoals ik lees, nog een paar maanden vooruit met de Amerikaanse wapenleveringen. Daarna is het einde verhaal als Europa niet in dat gat springt. Maar van enige urgentie in Europa om de wapenproductie in Europa een boost te geven is amper sprake.

Als je als Europa aan tafel wilt zitten, dan moet je ervoor zorgen dat je buiten Amerika om nog invloed hebt op de toekomstige slagkracht van Oekraïne.
pi_216679177
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 13:31 schreef Breekfast het volgende:

Oekraïne kan, zoals ik lees, nog een paar maanden vooruit met de Amerikaanse wapenleveringen. Daarna is het einde verhaal als Europa niet in dat gat springt. Maar van enige urgentie in Europa om de wapenproductie in Europa een boost te geven is amper sprake.

Als je als Europa aan tafel wilt zitten, dan moet je ervoor zorgen dat je buiten Amerika om nog invloed hebt op de toekomstige slagkracht van Oekraïne.
Wel CO2 neutraal graag.
Vakman pur sang
pi_216679217
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 11:49 schreef MaxMark het volgende:
Ik ben voor.
[ x ]
Voorlopig worden medicijnen en etenswaren gewoon nog van Europa naar Rusland verscheept. Dat dempt de inflatie in Rusland nog behoorlijk.
pi_216679251
Trump vindt dat Poetje ook wel terug kan bij de G8.
Bekijk deze YouTube-video
pi_216679254
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 13:32 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Wel CO2 neutraal graag.
Van dat dogma is Europa al een tijdje aan het afkicken gelukkig.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 14 februari 2025 @ 13:39:40 #58
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216679307
Trump is geinteresseerd in de grondstoffen die in de winkel van Zelensky liggen. Als Trump goede zaken voor Zelensky doet, is hij gegarandeerd van een aantrekkelijke en exclusieve deal waarmee hij iedereen de pas kan afsnijden.

Als hij de EU voor die onderhandelingen nog aan boord neemt en mee laat bepalen, kan hij Poetin verder onder druk zetten en wordt de positie van Trump nog gunstiger; richting Zelensky maar ook naar de EU toe die zich dan serieus genomen voelt.

win - win - win

Russia out

[ Bericht 49% gewijzigd door Tengano op 14-02-2025 18:01:46 ]
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 13:42:07 #59
38496 Perrin
pi_216679350
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 13:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Van dat dogma is Europa al een tijdje aan het afkicken gelukkig.
Het is vooral heel zinloos en zelfdestructief als je als enige stukje wereld jezelf allerlei beperkingen oplegt.
  Forum Admin vrijdag 14 februari 2025 @ 13:44:36 #60
pi_216679388
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 12:25 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Grappig en Vance zegt van niet

[ x ]
Dit lijkt me eigenlijk op een "deze reactie hadden we niet verwacht"
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 14 februari 2025 @ 13:45:11 #61
38496 Perrin
pi_216679400
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 13:30 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nou ja dom, voor oude linkse boomers veranderd de wereld te snel.
Hij was prominent VVD-lid flapdrol.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 13:45:29 #62
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_216679402
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 13:42 schreef Perrin het volgende:

[..]
Het is vooral heel zinloos en zelfdestructief als je als enige stukje wereld jezelf allerlei beperkingen oplegt.
Een groen europa is veel robuuster dan een europa wat verouderd is in elk opzicht (zoals veel Amerikaanse industrieen) en volledig afhankelijk is van fossiele brandstoffen.

Klimaat en milieu als iets links zien is vooral nogal wonderlijk. Het Trump-Putin spel is dan ook vooral een enorme fuck-you naar de generaties die na ons komen.
pi_216679406
quote:
Volgende week blijkt iedereen in Nederland eigenlijk altijd al voor vredesonderhandelingen te zijn geweest. Net zoals na wo2 ineens iedereen bij het verzet bleek te hebben gezeten.
twitter
pi_216679408
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 12:38 schreef Nielsch het volgende:

[..]

De VS is natuurlijk ook verdeeld, maar daar is nog wel een centrale macht die de beslissingen neemt en controle heeft over het leger. Zulke zaken missen compleet in de EU.
Precies. We hebben teveel lagen binnen de EU om tot besluiten te komen. We moeten onze defensie opschalen. Neem maar van mij aan als er al een al oefenterrein moet worden vrijgemaakt staan de activisten al weer klaar. Zie ook het probleem kerncentrales.

Over onze leiders in Brussel maar niet te spreken. Ja regels verzinnen die juist te ingewikkeld zijn om snel stappen te kunnen maken. Stikstof en of bananen niet te krom zijn.

Maar neem nu eens super zwaargewicht Bearbock. Grote bek om even China terecht te wijzen en te dreigen met sancties. Stapt uit het vliegtuig en kijkt verdwaasd om zich heen. Totaal geen belangrijke delegatie vanuit China, om haar op te vangen en komt met niets terug naar huis. Een giller. En dan dwaas Orban. Nee op dat gebied moet nog veel water door de Rijn of Maas stromen om een supermacht te worden om eventueel zonder de VS te kunnen.

En dan hebben we helaas de pech niet alle grondstoffen te hebben. En mochten ze we hebben. Tja klimaat en opgraven word een probleem voor de natuur en stikstof.

Na ww2 heeft het VK zijn macht overdragen aan de VS. Frankrijk verliest langzaam de controle over Afrika. Werd in Vietnam gedwongen door de VS te verdwijnen. Het was in die tijd allemaal nog geen EU maar wel een Europees continent. Kort gezegd we hebben onze invloedsfeer laten verzwakken.

Het spijt dat mijn kritiek op de EU niet zo gewaardeerd word. Maar dan is dat maar zo. Op dat gebied laat ik mij de mond niet snoeren.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 13:47:04 #65
38496 Perrin
pi_216679421
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 13:45 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Een groen europa is veel robuuster dan een europa wat verouderd is in elk opzicht (zoals veel Amerikaanse industrieen) en volledig afhankelijk is van fossiele brandstoffen.

Klimaat en milieu als iets links zien is vooral nogal wonderlijk. Het Trump-Putin spel is dan ook vooral een enorme fuck-you naar de generaties die na ons komen.
Jazeker, verstandig vergroenend beleid is van levensbelang.

En ontkoppeling van fossiele brandstoffen ook.

Maar we hoeven niet roomser dan de paus te zijn door onszelf allerlei stringente beperkingen op te leggen op economisch gebied die de rest van de wereld zichzelf ook niet oplegt.
pi_216679428
quote:

Europa een welpje met een melkgebitje.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 13:47:49 #67
38496 Perrin
pi_216679430
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 13:45 schreef Nober het volgende:

[..]
[ x ]
Hé spuit 11 spuit ook.
pi_216679432
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 13:39 schreef Tengano het volgende:

[..]
Trump is geinteresseerd in de grondstoffen die in de winkel van Zelensky liggen. Als Trump goede zaken voor Zelensky doet, is hij gegarandeerd van een aantrekkelijke en exclusieve deal waarmee hij iedereen de pas kan afsnijden.

Als hij de EU voor die onderhandelingen nog aan boord neemt en mee laat bepalen, kan hij Poetin verder onder druk zetten en wordt de positie van Trump nog gunstiger; richting Zelensky maar ook naar de EU toe die zich dan serieus genomen voelt.

win - win - win

Russia out
Het gekke is dat Trump helemaal niet zo rationeel denkt. Zie de handelstarieven, of het willen opblazen van de NAVO.

Een slimme Trump zou Oekraïne helpen, de grondstoffen uit de grond halen, de sancties op Rusland verhogen, Amerikaans gas aan Europa verkopen en ondertussen wapens verkopen aan NAVO-landen.

Een domme Trump legt meteen zijn kaarten op tafel, geen Oekraïne bij de NAVO, niet terug naar de grenzen van 2014, geen Amerikaanse militairen actief in Oekraïne. Waarom zou je dat vóór de onderhandelingen al kenbaar maken? De enige die daarbij wint is Poetin.

Ik denk dat Trump in Poetin een sterke man ziet, en daardoor idolaat met hem wil handelen. Net als toen met Kim Jong-un, dat heeft Trump ook niets opgeleverd.
pi_216679468
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 13:45 schreef Nober het volgende:

[..]
[ x ]
Ewald Engelen :r
pi_216679470
quote:

De zwakte van een internationaal samenwerkingsverband (want dat is de EU en 'Europa' slechts) ten opzichte van een natiestaat als de VS. Trump weet waarschijnlijk niet eens wie Kasja Kallas is.

Frankrijk, Duitsland en het VK zijn de enigen die misschien wat te vertellen hebben maar die hebben geweigerd om over te schakelen naar een oorlogsindustrie (want stiekem is het toch te ver van het bed). Ja, dan heb je dus geen fluit te vertellen. Wat willen ze doen, de aanvoer van wapens opvoeren?

De EU is dood. Laten we hopen dat Trump niet te veel weggeeft, meer kunnen we niet doen.
pi_216679516
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 13:50 schreef Confetti het volgende:

[..]
De zwakte van een internationaal samenwerkingsverband (want dat is de EU en 'Europa' slechts) ten opzichte van een natiestaat als de VS. Trump weet waarschijnlijk niet eens wie Kasja Kallas is.

Frankrijk, Duitsland en het VK zijn de enigen die misschien wat te vertellen hebben maar die hebben geweigerd om over te schakelen naar een oorlogsindustrie (want stiekem is het toch te ver van het bed). Ja, dan heb je dus geen fluit te vertellen. Wat willen ze doen, de aanvoer van wapens opvoeren?

De EU is dood. Laten we hopen dat Trump niet te veel weggeeft, meer kunnen we niet doen.
Het is een kwestie van niet willen inderdaad. Europa heeft meer dan genoeg financiële middelen om een defensie-industrie op poten te zetten die de Russen nooit zouden kunnen bijhouden. Maar de politieke wil ontbreekt gewoon. Dus in die zin hebben we ook niet echt de 'moral high ground' om de VS de les te lezen als ze Oekraïne onder de bus gooien.
pi_216679547
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 13:47 schreef Perrin het volgende:

[..]
Hé spuit 11 spuit ook.
Was nog niet gepost, je loopt met je eigen domheid te koop.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 13:56:52 #73
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_216679548
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 13:34 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Voorlopig worden medicijnen en etenswaren gewoon nog van Europa naar Rusland verscheept. Dat dempt de inflatie in Rusland nog behoorlijk.
En Russisch gas wordt via Turkije en Slowakije weer aan de Ukraine geleverd.
pi_216679558
Mensen die zo graag door willen, het staat je helemaal vrij om de Oekraïense ambassade te mailen hé of je iets van betekenis kan zijn daar als buitenlander. Doe zelf ook eens wat als je zo'n grote mond hebt.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_216679579
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 13:57 schreef Discombobulate het volgende:
Mensen die zo graag door willen, het staat je helemaal vrij om de Oekraïense ambassade te mailen hé of je iets van betekenis kan zijn daar als buitenlander. Doe zelf ook eens wat als je zo'n grote mond hebt.

Dus als je van mening bent dat we Oekraïne financieel en militair moeten blijven steunen, zonder zelf in Oekraïne te willen gaan vechten, dan ben je volgens jou een hypocriet?
  Overall beste user 2022 vrijdag 14 februari 2025 @ 14:01:13 #76
3928 Ulx
pi_216679587
Die defensie industrie is er gewoon. Alleen schalen die pas zwaar op als er genoeg bestellingen zijn. Maar aangezien NL en DE per se een noodrem wilden op staatsschulden zijn wat andere landen huiverig om geld te lenen voor inkopen.

Ik hoop dat Oekraïne van de volgende tranche van de Ruslandlening flink wat tanks bestelt zodat KNDS de capaciteit gaan uitbreiden.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 14:01:23 #77
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216679588
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 13:47 schreef luxerobots het volgende:
Een domme Trump legt meteen zijn kaarten op tafel, geen Oekraïne bij de NAVO, niet terug naar de grenzen van 2014, geen Amerikaanse militairen actief in Oekraïne. Waarom zou je dat vóór de onderhandelingen al kenbaar maken? De enige die daarbij wint is Poetin.
Zoals Trump een onderhandeling aanloopt roept hij dingen waardoor mensen een bepaalde kant op bewegen. Ze staan versteld, schrikken of bewegen naar hem toe. Hij manipuleert op die manier het gedrag van de partij aan de andere kant van de tafel.

En als er dan een beetje vaart in zo'n verandering zit, dan draait hij de dingen ineens om en meestal in zijn voordeel.

Bij die Gaza strip zag je dat ook. Eerst ging het leeg, waren al die mensen zielig, nam hij Gaza over en zou hij het gaan herbouwen. En daarna mochten al die zielige mensen weer terugkomen. "Die mensen zijn zielig, hebben zoveel ellende meegemaakt en die mensen moeten weer gelukkig worden en ik ga dat regelen."

En toen iedereen het er over had, helemaal versteld stond en zich realiseerde dat dat waarschijnlijk ging gebeuren zei hij later ineens. Nee die mensen gaan niet terugkomen. "Die mensen zijn zielig, hebben zoveel ellende meegemaakt en die mensen moeten weer gelukkig worden en ik ga dat regelen."

Het doet mij ook een beetje aan judo en aikido denken. Je beweegt iemand een beetje een kant op, je tegenstander probeert dat tegen te houden en van die kracht maak jij dan gebruik en dan sla je toe op een manier die jou uitkomt.
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_216679593
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 14:00 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Dus als je van mening bent dat we Oekraïne financieel en militair moeten blijven steunen, zonder zelf in Oekraïne te willen gaan vechten, dan ben je volgens jou een hypocriet?
Als je ervoor bent om Oekraïne te helpen, ben je A. Een oorlogshitser of B. Moet je zelf maar oprotten naar Oekraïne.
  Overall beste user 2022 vrijdag 14 februari 2025 @ 14:06:01 #79
3928 Ulx
pi_216679619
quote:
Als jij met vrouw en dochters gaat wachten op binnenmarcherende Russische soldaten in een stadje bij het front. Wapperend met een Oekraiense vlag.

Je hebt tenslotte niets te vrezen van die Russen.
pi_216679638
twitter

Laatste momenten van een Rus. Bijna een hollywoodscene.
pi_216679669
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 14:00 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Militair blijven steunen is gewoon een eufemisme voor vechten tot de laatste Oekraïner. Lekker tot de laatste druppel bloed. Ik snap dat gebash niet zo op iemand als Ewald Engelen.

Op zich is het goed wat Trump aan het doen is, afhankelijk van het resultaat, want dat kan wel heel negatief gaan zijn. Dat voorzetje, wat er ook moge gaan gebeuren, lijkt me beter dan een oneindige patstelling met ons infuus.
pi_216679685
quote:

Gewoon werken en FPV drones doneren (zie naam linksonder)
pi_216679740
twitter

-1 T80BV en -1 BMP2
  vrijdag 14 februari 2025 @ 14:20:40 #84
38496 Perrin
pi_216679759
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 13:56 schreef Nober het volgende:

[..]
Was nog niet gepost, je loopt met je eigen domheid te koop.
Ik had het over Ewald, maar goed prima als je je ook aangesproken voelt.
pi_216679825
Wat moet die Van Weel eigenlijk in München? Die man is minister van justitie, werkt toch niet meer bij de NAVO?
pi_216679831
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 14:11 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Militair blijven steunen is gewoon een eufemisme voor vechten tot de laatste Oekraïner. Lekker tot de laatste druppel bloed. Ik snap dat gebash niet zo op iemand als Ewald Engelen.

Op zich is het goed wat Trump aan het doen is, afhankelijk van het resultaat, want dat kan wel heel negatief gaan zijn. Dat voorzetje, wat er ook moge gaan gebeuren, lijkt me beter dan een oneindige patstelling met ons infuus.
Ik snap het gebash op Ewald Engelen heel goed. In feite labelt hij al het (militaire) verzet tegen een agressor zoals Rusland als oorlog hitserij. Zonder ook maar enige aandacht te schenken aan wat de consequentie zou zijn als we Rusland zijn zin geven.

In die redenatie was het ook beter geweest als we de Nazi's gewoon hun zin hadden gegeven. Had een boel bloedvergieten kunnen voorkomen.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 14:32:10 #87
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_216679875
quote:
Op zich is het goed wat Trump aan het doen is, afhankelijk van het resultaat, want dat kan wel heel negatief gaan zijn.
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 14:32:35 #88
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_216679882
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 13:50 schreef Confetti het volgende:

[..]
_O-

Ondertussen in de real world: Californië gaat de afscheiding van de Verenigde Staten agenderen. (Nog) niets serieus natuurlijk, maar het is wel duidelijk dat Trump van alles om zeep helpt. De EU helpt hij enkel in het zadel.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_216679900
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 14:28 schreef Breekfast het volgende:

[..]

In die redenatie was het ook beter geweest als we de Nazi's gewoon hun zin hadden gegeven. Had een boel bloedvergieten kunnen voorkomen.
Is een stroman natuurlijk.
pi_216679905
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 14:32 schreef ExTec het volgende:

[..]
Weet je nou wat zo leuk is? Ik lees je berichten niet eens meer en negeer je gewoon volkomen. :D

Dus keep quoting buddy
pi_216679913
Hegseth zegt nog steeds hetzelfde.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 14:34:44 #92
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_216679914
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 14:34 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Weet je nou wat zo leuk is? Ik lees je berichten niet eens meer en negeer je gewoon volkomen. :D

Dus keep quoting buddy
Uh huh :)
&lt;signature here&gt;.
pi_216679918
Wat gaat Vance straks roepen in Munchen?
pi_216679943
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 14:28 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Ik snap het gebash op Ewald Engelen heel goed. In feite labelt hij al het (militaire) verzet tegen een agressor zoals Rusland als oorlog hitserij. Zonder ook maar enige aandacht te schenken aan wat de consequentie zou zijn als we Rusland zijn zin geven.

Niet per sé. Ik denk dat achteraf bezien iedereen het wel eens was dat de 2e wereldoorlog in belangrijke mate het gevolg was van hoe Duitsland klem was gezet na het einde van de 1e wereldoorlog.

Twee dingen kunnen los bestaan van elkaar.
  Forum Admin vrijdag 14 februari 2025 @ 14:37:04 #95
pi_216679944
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 14:34 schreef byah het volgende:
Wat gaat Vance straks roepen in Munchen?
Ik denk iets van ich bin ein Berliner Bol und ich liebe bmw ofzo.
  Forum Admin vrijdag 14 februari 2025 @ 14:38:15 #96
pi_216679959
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 14:36 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Niet per sé. Ik denk dat achteraf bezien iedereen het wel eens was dat de 2e wereldoorlog in belangrijke mate het gevolg was van hoe Duitsland klem was gezet na het einde van de 1e wereldoorlog.

Twee dingen kunnen los bestaan van elkaar.
Je zou zelfs kunnen stellen dat de ellende van nu nog te herleiden is naar wat jij hier zegt.
pi_216679979
Trump en Hegseth zeggen dezelfde dingen, maar Vance wijkt daar wel enigszins van af. Hoezo deze discrepantie?
pi_216680002
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 14:40 schreef Discombobulate het volgende:
Trump en Hegseth zeggen dezelfde dingen, maar Vance wijkt daar wel enigszins van af. Hoezo deze discrepantie?
Omdat ze ook maar wat doen.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 14:44:48 #99
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216680039
quote:
Hegseth moest gisteren anders ook weer wat woorden inslikken, ondanks dat hij precies hetzelfde zei als Trump. Tekenend.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 14 februari 2025 @ 14:45:19 #100
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_216680047
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 14:41 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Omdat ze ook maar wat doen.
Je hoort idd met enige regelmaat kretologie a'la: maar trump beslist uiteindelijk, alles kan nog.

En dan hebben de woorden en ideeën van al die figuren idd niet veel waarde.
&lt;signature here&gt;.
pi_216680054
quote:
Totaal niet voorbereid en capabel voor dit geopolitiek niveau en die moeten straks onderhandelen met de delegatie uit het Kremlin en de gezanten van Xi. Dat gaat vast goed.
pi_216680061
Hegset een mislukte journalist bij Fox moet straks onderhandelen met de meest doorgewinterde diplomaten van Rusland. Gaat vast goed.
pi_216680127
quote:
Dat is een dooddoener. We hebben als VS/EU beloofd Oekraïne te helpen. Veel burgers dragen bij om meer belasting en energie kosten te betalen. En sancties die ook niet allemaal in ons voordeel zijn dragen daar ook aan bij. Op die manier ben ik bereid om op de blaren te zitten. Ik zie dat als een bijdrage.

Waarom moet ik zonder gevechtservaring en de taal aldaar totaal niet spreek naar Oekraïne gaan om dat alleen als bijdrage te zien.

War ik dan wel verwacht is een daadkrachtige EU waar ik dan als simpele ziel geen invloed op heb. Ja ik kan op fok mijn ongenoegen uitspuien over de EU :) En daar houd het verder dan ook mee op. Ik spui al sinds de jaren 90 mijn ongenoegen uit mbt Rusland/China.

[ Bericht 5% gewijzigd door Cherni op 14-02-2025 14:59:19 ]
pi_216680148
Ik heb niks met Rutte maar hij vervult de functie toch wel degelijk. Hij zegt waar het op slaat.

Rutte: als Europa wat biedt, mag het meepraten over vrede

Om mee te praten over een einde aan de oorlog tussen Rusland en Oekraïne moet Europa wat te bieden hebben, stelt NAVO-topman Mark Rutte. Als Europese landen duidelijk maken hoe ze een toekomstige vrede zullen bewaken, "zullen ze deelnemen aan de besprekingen", zei Rutte bij aankomst voor de grote veiligheidsconferentie in München.

De Verenigde Staten knopen tot dusver buiten Europese landen om vredesbesprekingen met Rusland aan, maar willen wel dat zij straks onder meer de bewaking van de vrede op zich nemen. Tal van Europese leiders reageerden onthutst en boos, maar ze moeten met "concrete plannen" komen, zei Rutte. "Zorg dat duidelijk is wat de Europese kant kan bieden wat betreft het bestendigen van een vredesakkoord. Dan schep je feiten, en door feiten te creëren zul je deelnemen aan het gesprek - vast en zeker." (ANP)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_216680183
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 14:53 schreef Cherni het volgende:

[..]

War ik dan wel verwacht is een daadkrachtige EU
:D
Dat wordt lang wachten denk ik.
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
pi_216680190
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 14:59 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
:D
Dan wordt lang wachten denk ik.
Laten we in godsnaam hopen dat Trump ons eindelijk wakker geschud heeft.
pi_216680204
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 14:55 schreef egayalS het volgende:
Ik heb niks met Rutte maar hij vervult de functie toch wel degelijk. Hij zegt waar het op slaat.
Rutte moet natuurlijk Trump niet voor het hoofd stoten. Er is nog een kans dat Trump wapens blijft leveren aan Oekraïne.

Maar als Rutte echt eerlijk zou zijn, en zou zeggen waar het op staat, zou hij zeggen dat deze hele vredesbesprekingen gedoemd zijn om te mislukken.
pi_216680215
Vance heeft ook een duit in het zakje gedaan, de VS heeft definitief de aanval ingezet op Europa.
pi_216680259
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 15:01 schreef Cherni het volgende:

[..]
Laten we in godsnaam hopen dat Trump ons eindelijk wakker geschud heeft.
Gelukkig hebben wij toppers als Sholz, Starmer, Macron en Schoof, dat gaat ongetwijfeld goedkomen.
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
  vrijdag 14 februari 2025 @ 15:11:13 #110
38496 Perrin
pi_216680284
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 15:05 schreef byah het volgende:
Vance heeft ook een duit in het zakje gedaan, de VS heeft definitief de aanval ingezet op Europa.
Poetin had niks aan die toespraak toe te voegen gehad.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 15:12:07 #111
38496 Perrin
pi_216680295
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 15:09 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
Gelukkig hebben wij toppers als Sholz, Starmer, Macron en Schoof, dat gaat ongetwijfeld goedkomen.
Ja die kanjers kun je onze toekomst wel toevertrouwen. Standvastig, besluitvaardig.. staatslieden in hart en nieren.
pi_216680329
quote:
Dit was echt heel bizar,
pi_216680333
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 15:09 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
Ik ben ook pessimistisch op dat gebied. Maar blijf toch nog enigzins hoopvol dat we wakker worden en zien dat de VS zijn eigen belangen voorop stelt. En ja dan zullen we daar iets aan moeten doen als EU zijnde willen we ons vertonen als een grootmacht.
pi_216680349
quote:
17s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 15:12 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ja die kanjers kun je onze toekomst wel toevertrouwen. Standvastig, besluitvaardig.. staatslieden in hart en nieren.
Macron heb ik nog het meest vertrouwen in van deze lieden.
pi_216680368
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 15:18 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Macron heb ik nog het meest vertrouwen in van deze lieden.
En Schulz zal binnenkort verdwijnen.
pi_216680402

Amerika die decennialang het midden oosten heeft gebombardeerd en Europa in haar oorlogen heeft gesleurd

" a crisis of your own making "
pi_216680425
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 15:20 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]

Amerika die decennialang het midden oosten heeft gebombardeerd en Europa in haar oorlogen heeft gesleurd

Het zal hier nog gezellig worden als Israel en de VS Iran* gaan bombarderen.

*ik heb een klein onderbuikgevoel dat Iran Trump's Irak gaat worden nl.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 14 februari 2025 @ 15:24:21 #118
38496 Perrin
pi_216680446
quote:
[ afbeelding ]

Terwijl Trump en Vance zelf de Amerikaanse democratie uithollen met zijn 'vijanden van binnenuit'.

Totaal van de pot gerukt deze schijnheilige preek.

Wel knap dat hij dat met droge ogen zonder in lachen uit te barsten wist te brengen, dat wel.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 15:26:44 #119
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216680471
quote:
Wat zei hij dan?
pi_216680475
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 15:24 schreef Perrin het volgende:

[..]
Terwijl Trump en Vance zelf de Amerikaanse democratie uithollen met zijn 'vijanden van binnenuit'.

Totaal van de pot gerukt deze schijnheilige preek.
quote:
You cannot win a democratic mandate by censoring your opponents or putting them in jail
_O- _O- Schijnheilig varken
  vrijdag 14 februari 2025 @ 15:27:51 #121
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216680487
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 15:15 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Dit was echt heel bizar,
Wat zei hij dan?
  vrijdag 14 februari 2025 @ 15:29:01 #122
38496 Perrin
pi_216680506
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 15:26 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Wat zei hij dan?
Je moet het maar integraal terugluisteren. Het liefst na een wijntje ofzo vanavond :P

twitter
  vrijdag 14 februari 2025 @ 15:29:20 #123
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_216680510
quote:
[ afbeelding ]

Ik heb het al eens vaker geroepen in deze reeks, maar we zouden bij wijze van deal en tegengewicht aan dat gelul over defensie uitgaven de kosten van Europese immigratie dankzij Amerikaanse oorlogen in onze achtertuin eens door moeten berekenen aan de Trump BV.

God ik hoop dat de EU de tering naar de nering weet te zetten. Vooralsnog is het patroon dat de EU per crisis slagvaardiger wordt. Als natiestaten zelfstandig worden we echt speelbal van die powerstrugle die plaatsvindt tussen de supermachten.

Maar die fucking Russen en hun inmenging om de interne cohesie af te breken maken het iets wat al heel moeilijk is, nog moeilijker. Ik wou dat Europa ook wat meer gloves off gaat stoken in Rusland. Die eikels doen dat echt al decennia bij ons.

[ Bericht 2% gewijzigd door AgLarrr op 14-02-2025 15:36:52 ]

pi_216680525
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 15:26 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Wat zei hij dan?
Maakte zich bezorgd over Free Speech in Europa. Ging in op de Britse politiek, over de verkiezingen in Roemenie, over hoe wij Elon Musk behandelen,

twitter

twitter
  vrijdag 14 februari 2025 @ 15:30:44 #125
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216680531
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 15:29 schreef Perrin het volgende:

[..]
Je moet het maar integraal terugluisteren. Het liefst na een wijntje ofzo vanavond :P

[ x ]
Thanks ^O^
Zag dat de NOS de speech ook integraal heeft, maar nog geen samenvatting in tekst (of ik kijk eroverheen)
  vrijdag 14 februari 2025 @ 15:31:31 #126
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216680535
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 15:30 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Maakte zich bezorgd over Free Speech in Europa. Ging in op de Britse politiek, over de verkiezingen in Roemenie, over hoe wij Elon Musk behandelen,

[ x ]

[ x ]
Dank! ^O^
pi_216680542
We kunnen nu wel concluderen dat 'het Westen' niet meer bestaat.
pi_216680555
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 15:32 schreef HiZ het volgende:
Dat bestaat al niet meer sinds wij het Oostblok massaal bij de NAVO en de EU hebben toegelaten.
pi_216680563
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 15:29 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Ik heb het al eens vaker geroepen in deze reeks, maar we zouden bij wijze van deal en tegengewicht aan dat gelul over defensie uitgaven de kosten van Europese immigratie dankzij Amerikaanse oorlogen in onze achtertuin eens door moeten berekenen aan de Trump BV.

God ik hoop dat de EU de tering naar de nering weet te zetten. Vooralsnog is het patroon dat de EU per crisis slagvaardiger wordt. Als natiestaten zelfstandig worden we echt speelbal van die powerstrugle die plaatsvindt tussen de supermachten.

Maar die fucking Russen en hun inmenging om de interne cohesie af te breken maken het iets wat al heel moeilijk is, nog moeilijker. Ik wou dat Europa ook wat meer gloves off gaat stoken in Rusland. Die eikels doen dat echt eel decennia bij ons.
Of dat we landverraad niet langer als vrijheid van meningsuiting blijven zien.
  Overall beste user 2022 vrijdag 14 februari 2025 @ 15:34:35 #130
3928 Ulx
pi_216680564
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 14:34 schreef Discombobulate het volgende:
Hegseth zegt nog steeds hetzelfde.
"Het hoeft niet in een glas, ik drink wel uit de fles"
pi_216680567
Een versnelde toetreding van Oekranië in de EU. Is dit alleen voor de bühne of heeft Ursula daadwerkelijk de verkeerde afslag genomen inmiddels?

twitter
Vitesse, Celtic FC, Everton, Green Bay Packers.
pi_216680570
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 15:33 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Dat bestaat al niet meer sinds wij het Oostblok massaal bij de NAVO en de EU hebben toegelaten.
Ach wij hebben geluk dat de juiste poppetjes bij de juist eknoppen kwamen (brekelmans, Schoof) maar wij hadden ook zomaar PVV adepten daar kunnen hebben. Bij duitsland is het Russische AfD enorm populair. Le pen etc etc etc.

Het oosten is niet inherent meer pro russisch dan het westen op wellicht Servie en HOngarijne natuurlijk na. Voor Fico was er weer een heel pro oekraiense partij aan de macht en veel oostblok landen zijn juist heel pro oekraine.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 15:35:50 #133
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216680572

Hoe gaat Mark zich hier uit lachen?
  Overall beste user 2022 vrijdag 14 februari 2025 @ 15:36:07 #134
3928 Ulx
pi_216680575
quote:
Jawel hoor.

Alleen is de VS overgelopen.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 15:36:10 #135
38496 Perrin
pi_216680579
quote:

[..]

[ x ]

[ x ]
En natuurlijk ook een poging de komende Duitse verkiezingen te beinvloeden.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 15:36:18 #136
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_216680581
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 15:34 schreef Arnhemunited het volgende:
Een versnelde toetreding van Oekranië in de EU. Is dit alleen voor de bühne of heeft Ursula daadwerkelijk de verkeerde afslag genomen inmiddels?

[ x ]
Precies. Want op dit punt weer ieder land voor zichzelf, is natuurlijk de oplossing.
&lt;signature here&gt;.
pi_216680582
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 15:18 schreef luxerobots het volgende:

[..]
En Schulz zal binnenkort verdwijnen.
En dan maar hopen dat Merz niet weer alleen maar dingen durft te doen die Putin niet boos maken.
pi_216680584
quote:

[ x ]
Gaat allemaal om relevantie en macht.
  Forum Admin vrijdag 14 februari 2025 @ 15:36:58 #139
pi_216680585
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 12:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Zoals de zaken nu lopen word de EU inderdaad de volgende supermacht.
Die potentie is er zeker.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 15:37:06 #140
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216680586
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 15:36 schreef ExTec het volgende:

[..]
Precies. Want op dit weer ieder land weer voor zichzelf, is natuurlijk de oplossing.
Ja meteen met je pootjes omhoog gaan liggen en niet groot worden!
  Overall beste user 2022 vrijdag 14 februari 2025 @ 15:37:24 #141
3928 Ulx
pi_216680596
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 15:36 schreef HiZ het volgende:

[..]
En dan maar hopen dat Merz niet weer alleen maar dingen durft te doen die Putin niet boos maken.
Dat delegeert hij wel naar Trump.
pi_216680611
quote:

[..]

[ x ]

[ x ]
Verkiezingen in Roemenië blijft ook een heel raar verhaal waar best wel wat meer duiding en onderzoek vanuit de media mag/had moeten komen.
pi_216680628
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 13:45 schreef Perrin het volgende:

[..]
Hij was prominent VVD-lid flapdrol.
Hij is nou typisch iemand met hele progressieve linkse denkbeelden. Maakt me niet uit waar die lid van was.
Vanaf 2016 redacteur van Elsevier, verbonden aan de universiteit Utrecht, en vanaf 2021 prominent Volt lid. I.i.g. pro groen en EU.
Zeg niet dat er wat mis mee is maar realpolitik begrijpt hij niet.

[ Bericht 16% gewijzigd door Lospedrosa op 14-02-2025 15:48:00 ]
Vakman pur sang
pi_216680632
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 15:37 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Verkiezingen in Roemenië blijft ook een heel raar verhaal waar best wel wat meer duiding en onderzoek vanuit de media mag/had moeten komen.
Want die zijn er niet geweest?
  vrijdag 14 februari 2025 @ 15:41:01 #145
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_216680641
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 15:37 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Want dat is niet gebeurd en het is niet in de media geweest?

Of is het gewoon in de media die jij volgt niet langsgekomen?
&lt;signature here&gt;.
pi_216680654
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 15:39 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Want die zijn er niet geweest?
Jawel maar de presidentiele verkiezing is na de eerste ronde geannuleerd door het hooggerechtshof (in tweede instantie) wegens zogenaamde invloeden van Rusland. Maar er is weinig bewijs en buiten de partij van de zittende president is niemand het met de annulering eens in Roemenië.
  Forum Admin vrijdag 14 februari 2025 @ 15:42:01 #147
pi_216680660
quote:
Blijf gewoon lekker weg uit dit topic kerel
  vrijdag 14 februari 2025 @ 15:45:16 #148
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216680710
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 15:35 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

Boeit hem niet. Geen vrouw, geen kinderen, geen kleinkinderen.
Het is gewoon een baan.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  Overall beste user 2022 vrijdag 14 februari 2025 @ 15:45:17 #149
3928 Ulx
pi_216680711
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3li5b2wgvjs26
quote:
Russian oil companies are preparing to start forced production cuts as they are unable to sell millions of barrels of oil, Reuters reports, citing three oil executives and more than 10 traders, refining executives, and port agents.
quote:
Volumes from Russia's western ports of Primorsk, Ust-Luga, and Novorossiisk in January were down 17% from a year earlier, and the cost to transport a cargo from Russia's Pacific port of Kozmino to China up fivefold in January, Reuters calculations based on traders' data showed.
quote:
As a result, Russian firms and traders have stored 17 million barrels aboard ships since Jan. 10, up from zero at the start of the year, Goldman Sachs estimates. The figure could rise to 50 million barrels in the first half of 2025.

There is nowhere to store this oil:
Ze kunnen gewoon de oliebronnen afsluiten. Moeten ze die later alleen maar helemaal opnieuw in gebruik nemen want dat gaat geloof ik met gewapend beton.
pi_216680715
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 15:41 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Jawel maar de presidentiele verkiezing is na de eerste ronde geannuleerd door het hooggerechtshof (in tweede instantie) wegens zogenaamde invloeden van Rusland. Maar er is weinig bewijs en buiten de partij van de zittende president is niemand het met de annulering eens in Roemenië.
Of het terecht is of niet daar deed ik ook geen uitspraak over he, maar er is gewoon enorm veel over bericht waardoor mensen daar prima een mening over kunnen vormen. Ook door mainstreammedia (met name door mainstreammedia zou ik zeggen).
  vrijdag 14 februari 2025 @ 15:46:28 #151
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216680725
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 15:45 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Of het terecht is of niet daar deed ik ook geen uitspraak over he, maar er is gewoon enorm veel over bericht waardoor mensen daar prima een mening over kunnen vormen. Ook door mainstreammedia (met name door mainstreammedia zou ik zeggen).
Wat is het probleem bij meningsvorming?
  vrijdag 14 februari 2025 @ 15:49:31 #152
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_216680763
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 15:45 schreef Ulx het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ze kunnen gewoon de oliebronnen afsluiten. Moeten ze die later alleen maar helemaal opnieuw in gebruik nemen want dat gaat geloof ik met gewapend beton.
Ja zeker, als ze die putten dicht moeten gooien dan gaat dat met beton. Prik je op zich wel weer doorheen hoor, of je boort er langs. Maar goed, kost een hoop.

pi_216680801
quote:
De komende 4 jaar worden taai inderdaad.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 14 februari 2025 @ 15:52:22 #154
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_216680806
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 15:45 schreef Ulx het volgende:
[..]
[..]
[..]
Las van de week dat dat bij sakhalin ook al geval was. Dobberen aantal schepen daar afgeladen met olie en geen afnemers. En volgens mij stort de schacht in, als je de kraan dichtdraait, maar wellicht heb ik het mis.
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 15:52:57 #155
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216680821
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 15:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
De komende 4 jaar worden taai inderdaad.
En als de amerikanen dan weer niet op het “juiste” stemmen?
pi_216680838
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 15:52 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
En als de amerikanen dan weer niet op het “juiste” stemmen?
Dan gaat Amerika nog verder naar de galemiezen.
pi_216680843
quote:

[..]

Types als Ewald Engelen, Marianne Thieme, Marijntje Smits, Tiny Kox en Harry van Bommel zijn veel gevaarlijker en moreel verwerpelijker dan cokesnuivende Poetinpijpers als Bidet en zijn boevenbende van FvD. Die linkse zogenaamde pacifisten schreeuwen moord en brand over Israël, maar staan het Russische imperialisme toe en nemen het Poetin-narratief over van allang bewezen onzin als NAVO-uitbreiding. Ik kots werkelijk op die lui. Thieme en Engelen kunnen daarnaast niet tegen kritiek: beiden hebben me geblockt op X nadat ik -in tegenstelling tot nu- met argumenten op hun onzin inging.
pi_216680886
zou het onderhand niet beter zijn dat Oekraïne en Europa zegt.
VS bedankt voor je bijdrage we gaan het zonder jullie proberen.

want op dit punt lijkt de VS veel meer aan de kant van Rusland te staan.

Kun je zeggen "zonder de VS kan het niet, maar met de VS gaat het ook niet".
dus dan beter bemoeien ze zich helemaal niet, gaat de EU maximaal opschalen millitair en dan zien we wel waar het schip strand.
pi_216680887
quote:
[ afbeelding ]

Het is uiteindelijk wat mij betreft nu gewoon duidelijk wie er achter die enorme golf immigranten zat.
Zelfde met die stroom immigranten aan de grens van de VS enkele jaren terug om de Amerikanen gek te maken en natuurlijk republikeins te stemmen want met de dems krijg je immigratie.
Zo krijg je mensen wel gek om heel rechts te gaan stemmen overal.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_216680911
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 15:35 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

Die man is geen partij voor Rutte.
pi_216680955
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 15:58 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Het is uiteindelijk wat mij betreft nu gewoon duidelijk wie er achter die enorme golf immigranten zat.
Zelfde met die stroom immigranten aan de grens van de VS enkele jaren terug om de Amerikanen gek te maken en natuurlijk republikeins te stemmen want met de dems krijg je immigratie.
Zo krijg je mensen wel gek om heel rechts te gaan stemmen overal.
Mensen vergeten vaak dat Republikeinen in opdracht van Trump alle regelgeving voor strengere grenscontrole van Biden hebben geblokkeerd, met de verkiezingen in het oog.
pi_216680981
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 16:04 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Mensen vergeten vaak dat Republikeinen in opdracht van Trump alle regelgeving voor strengere grenscontrole van Biden hebben geblokkeerd, met de verkiezingen in het oog.
Idd, en vervolgens aanvallen dat Biden en natuurlijk ook Harris niets doen.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_216680994
twitter

quote:
Kursk is one of the few areas where the enemy is still actively trying to use technology.

This time, the Katsaps loaded the landing force onto BMPs and set off to storm, but the soldiers of the 156th OB TRO had completely different plans.
With your drones, they first stopped the infantry fighting vehicle, and then burned it to the ground.
pi_216681001
Update van het front van de afgelopen dagen? Hoe gaat Potrovsk en Koersk?
  vrijdag 14 februari 2025 @ 16:09:03 #165
345631 Scjvb
pi_216681004
https://www.telegraaf.nl/(...)opese-unie-toetreden

Of gelet op de huidige stand van zaken aldaar versneld toetreden verstandig is valt m.i. ernstig te betwijfelen.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 16:09:11 #166
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216681005
twitter

Echt geen probleem als de Russen met je verkiezing kutten
pi_216681038
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 15:58 schreef koemleit het volgende:
zou het onderhand niet beter zijn dat Oekraïne en Europa zegt.
VS bedankt voor je bijdrage we gaan het zonder jullie proberen.

want op dit punt lijkt de VS veel meer aan de kant van Rusland te staan.

Kun je zeggen "zonder de VS kan het niet, maar met de VS gaat het ook niet".
dus dan beter bemoeien ze zich helemaal niet, gaat de EU maximaal opschalen millitair en dan zien we wel waar het schip strand.
Dat gaat vermoedelijk ook gebeuren. Als Oekraïne niet akkoord gaat met de vredesdeal zal Trump het land wel de schuld geven en zich terugtrekken.

Rutte houdt vast aan de hoop dat de VS nog iets zal betekenen voor Oekraïne. Maar zal waarschijnlijk ijdele hoop zijn.
  FOK!fotograaf vrijdag 14 februari 2025 @ 16:12:09 #168
364681 over_hedge
pi_216681041
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 16:09 schreef Momo het volgende:
[ x ]

Dat zegt die niet. Hij zegt dat het wel een probleem is. Alleen dat je democratie niet zo sterk is. Als paar honderd duizend genoeg is om je verkiezingen te verstoren.

Is toch niet helemaal hetzelfde.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_216681042
quote:
[ x ]

Grappig dat dat nu in één keer wel kan volgens de MAGA's. Kan me van Trumps eerste periode herinneren dat dit volk echt heel erg stellig was in hun verhaal dat het onmogelijk was dat je via soc. media. met een relatief klein budget verkiezingen kon beïnvloeden.

[ Bericht 0% gewijzigd door xpompompomx op 14-02-2025 16:46:16 ]
pi_216681051
quote:
[ x ]

Ik word echt misselijk als ik bedenk aan wat voor idioten we zijn overgeleverd.
Het zijn zulke onzekere kneuzen ook. Jezus wat zijn mensen (maga) toch makkelijk te manipuleren.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 16:13:20 #171
38496 Perrin
pi_216681063
quote:
[ x ]

Poetin-vriendelijke Amerikaanse politicus pleit voor meer Poetin-vriendelijke politici in Europa. Zijn hele speech had zo door Poetin geschreven kunnen zijn.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 16:14:47 #172
38496 Perrin
pi_216681074
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 16:12 schreef koemleit het volgende:

[..]
Het zijn zulke onzekere kneuzen ook. Jezus wat zijn mensen (maga) toch makkelijk te manipuleren.
Wacht maar tot je ziet waar dit allemaal toe gaat leiden.. You ain't seen nothing yet.
pi_216681078
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 16:13 schreef Perrin het volgende:

[..]
Poetin-vriendelijke Amerikaanse politicus pleit voor meer Poetin-vriendelijke politici in Europa. Zijn hele speech had zo door Poetin geschreven kunnen zijn.
al die zogenaamde patriotten staan vooraan om "hun" land af te geven aan Rusland.

Is waarschijnlijk onderdeel van de deal ivm de hulp die ze krijgen bij verkiezingen.
Als je aan de macht bent, dien je Rusland.
pi_216681089
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 16:09 schreef BEFEM het volgende:
Update van het front van de afgelopen dagen? Hoe gaat Potrovsk en Koersk?
Niet veel te melden over Kursk, sverdlikovo misschien ingenomen door russen/grijs gebied.

Pokrovsk wordt heel hard om gevochten, rusland wint langzaam terrein, maar oekraine voert actief aanvallen terug uit en wint soms terrein terug.
pi_216681101
twitter

-1 Russische strela.
pi_216681102
quote:
3s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 16:09 schreef Scjvb het volgende:

Of gelet op de huidige stand van zaken aldaar versneld toetreden verstandig is valt m.i. ernstig te betwijfelen.
Lijkt mij uiterst verstandig. Je kunt Oekraïne niet meer overlaten aan de grillen van het criminele Kremlin regime.
pi_216681121
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 16:12 schreef koemleit het volgende:

[..]
Trump en Vance zijn simpelweg uitstekende politici. Dat veel Europeanen, vooral degenen uit de links en progressieve hoek, dit niet zien en er een heel ander wereldbeeld op nahouden is natuurlijk prima, maar dat wil niet zeggen dat zulke mensen 'onzekere keuzen' zijn, wat niet meer dan een ad hominem uit frustratie is dan ook maar iets van inhoudelijke kritiek.
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 16:13 schreef Perrin het volgende:

[..]
Nee, de speech van Vance was niet Poetin-vriendelijk en ook is hij dit zelf niet.

Niet alles is meteen pro-Rusland of pro-Poetin zodra het niet meer in het gewenste straatje past.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_216681134
twitter

quote:
Vice President JD Vance stated that the US will impose sanctions on Moscow and may deploy troops to Ukraine if Putin does not sign an agreement guaranteeing Kyiv’s long-term security.

Just days ago, U.S. Defense Secretary Pete Hegseth dismissed the possibility of Washington sending troops to Ukraine.

Recently, President Trump also made a number of contradicting statements. First, saying that the US will not be providing additional support to Ukraine and then changing his statment.

All of this suggests one thing - the US administration doesn’t have a concrete plan how to stop the war and are adopting based on circumstances and reactions from people.

If so, this might actually be good, because it means that we can influence their decisions.
pi_216681139
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 16:19 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, de speech van Vance was niet Poetin-vriendelijk en ook is hij dit zelf niet.

Niet alles is meteen pro-Rusland of pro-Poetin zodra het niet meer in het gewenste straatje past.
Trump en Vance zijn bezig met een Poetin-vriendelijke agenda uit te voeren. Dat is gewoon pro-Poetin.
pi_216681150
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 16:18 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Lijkt mij uiterst verstandig. Je kunt Oekraïne niet meer overlaten aan de grillen van het criminele Kremlin regime.
Een versnelde toelating van Oekraïne tot de EU zal toch ook mogelijk moeten zijn wet-en regelgeving. Bovendien zijn er nog meer kandidaten en geeft het verder eigenlijk weinig militaire garanties.
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 16:21 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Trump en Vance zijn bezig met een Poetin-vriendelijke agenda uit te voeren. Dat is gewoon pro-Poetin.
Nee hoor, dat is niet waar. Zie je ook de tweet boven je. Een Rusland-vriendelijk land dreigt niet met sancties of zelfs met troepen tegen Rusland. Trouwens heel mooi als dat echt zou gebeuren.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 14 februari 2025 @ 16:24:28 #181
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_216681168
quote:
Trump en Vance zijn simpelweg uitstekende politici.
Dat zal vast gelden als de wereld in de fik zetten om maar van woke af te komen je ding is.

Maar man met de pet op is in de praktijk meer geholpen met suffe politici die met zoiets vreemds als "beleid" komen.
&lt;signature here&gt;.
pi_216681170
Vance heeft het dus amper gehad over Oekraïne in München lees ik? Vooral over censuur en migratie.
pi_216681184
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 16:24 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dat zal vast gelden als de wereld in de fik zetten om maar van woke af te komen je ding is.

Maar man met de pet op is in de praktijk meer geholpen met suffe politici die met zoiets vreemds als "beleid" komen.
De wereld wordt niet in de fik gezet. Het zijn juist degenen die op cultureel en moreel-ethischgebied het 'woke' gebeuren pushen, die de wereld in de fik dreigen te zetten. De VS wil daar nu een stok voor steken en dat is uitstekend om te zien.
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 16:24 schreef Discombobulate het volgende:
Vance heeft het dus amper gehad over Oekraïne in München lees ik? Vooral over censuur en migratie.
Correct.

De speech is hier terug te zien.
pi_216681204
quote:
Even voorsorteren op de verkiezingen in Duitsland. Die moeten eerst gewonnen worden.
pi_216681205
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 16:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Een versnelde toelating van Oekraïne tot de EU zal toch ook mogelijk moeten zijn wet-en regelgeving. Bovendien zijn er nog meer kandidaten en geeft het verder eigenlijk weinig militaire garanties.
[..]
Nee hoor, dat is niet waar. Zie je ook de tweet boven je. Een Rusland-vriendelijk land dreigt niet met sancties of zelfs met troepen tegen Rusland. Trouwens heel mooi als dat echt zou gebeuren.
Zo ver ik weet geeft de EU betere militaire garanties dan de NAVO.
De slagkracht is wel een stuk minder :P
  vrijdag 14 februari 2025 @ 16:31:54 #186
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_216681240
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 16:26 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De wereld wordt niet in de fik gezet. Het zijn juist degenen die op cultureel en moreel-ethischgebied het 'woke' gebeuren pushen, die de wereld in de fik dreigen te zetten. De VS wil daar nu een stok voor steken en dat is uitstekend om te zien.
[..]
Correct.

De speech is hier terug te zien.
De VS moet zich lekker met zichzelf bemoeien en ga aub weg met je obsessie voor woke en links.

Gaan ze hun binnenlandse beleid wat ze in de VS voeren nu ook hier dicteren?
Opzouten!!
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_216681242
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 16:28 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Zo ver ik weet geeft de EU betere militaire garanties dan de NAVO.
De slagkracht is wel een stuk minder :P
En daar gaat het dus om.
  Overall beste user 2022 vrijdag 14 februari 2025 @ 16:32:08 #188
3928 Ulx
pi_216681244
quote:

[..]
[..]

Neen dit wokisme bijvoorbeeld: Er zijn ook astronauten met twee benen, waarom worden die nu weer gediscrimineerd? Want wat het volgende? Een piloot met een bril?

quote:
Voormalig paralympiër als eerste 'parastronaut' goedgekeurd voor ruimtemissie https://www.nu.nl/goed-ni(...)or-ruimtemissie.html
pi_216681248
quote:

[..]
Trump en Vance zijn simpelweg uitstekende politici.
Dat is een mening die je mag hebben, maar ik deel die niet. Een goede politicus bouwt consensus en werkt samen.

Je mag hem van mij wel een goede leider noemen, als je fan bent van autocratisch en isolationair handelen. Al is het de vraag of de Amerikaan er uiteindelijk veel mee opschiet.

Wel wat masochistisch trouwens, blij zijn met een leider van een vreemd land die niks om jou en jouw leven geeft. Hij maakt het ons Europeanen lastiger, met sancties en zo, en toch zijn mensen blij met die pipo. Lijkt wel een beetje op een PVV-stemmer die zijn huur omhoog ziet springen en de schuld ergens anders legt.
pi_216681265
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 16:32 schreef zuchtje het volgende:

[..]
Dat is een mening die je mag hebben, maar ik deel die niet. Een goede politicus bouwt consensus en werkt samen.

Je mag hem van mij wel een goede leider noemen, als je fan bent van autocratisch en isolationair handelen. Al is het de vraag of de Amerikaan er uiteindelijk veel mee opschiet.

Wel wat masochistisch trouwens, blij zijn met een leider van een vreemd land die niks om jou en jouw leven geeft. Hij maakt het ons Europeanen lastiger, met sancties en zo, en toch zijn mensen blij met die pipo. Lijkt wel een beetje op een PVV-stemmer die zijn huur omhoog ziet springen en de schuld ergens anders legt.
De EU heeft voorlopig nog geen enkele sanctie gehad.
We zijn wat dat betreft te negatief gestemd denk ik.
Vakman pur sang
  Overall beste user 2022 vrijdag 14 februari 2025 @ 16:34:23 #191
3928 Ulx
pi_216681266
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 16:32 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
En daar gaat het dus om.
Een paar honderd nukes is een paar honderd nukes.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 16:36:36 #192
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216681286
quote:

[..]
[..]
Niet correct.
pi_216681304
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 16:32 schreef zuchtje het volgende:

[..]

Het gaat hier om een democratisch verkozen Amerikaanse politicus die een speech geeft op een sconferentie voor het bespreken van het internationale veiligheidsbeleid. Dit staat dus haaks op jouw aantijgingen van autocratie en isolationisme.

Deze speech maakt het ons Europese landen niet moeilijk, het geeft de mogelijkheid voor een flinke portie zelfreflectie, er is namelijk nogal wat fout gegaan in de Europa de afgelopen decennia, helemaal op het gebied van defensie.
pi_216681318
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 16:36 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Niet correct.
Jawel, want als Oekraïne bij de EU zit is de realiteit dat op dit moment een Duitsland of Frankrijk echt niet hun eigen veiligheid op het spel gaan zetten om daar in te grijpen. Een belangrijk stuk van het voorkomen van een oorlog of conflict is afschrikking door middel van een sterk en capabel leger. In dat opzicht hebben wij de VS voorlopig nog hard nodig.
pi_216681322
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 16:38 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het gaat hier om een democratisch verkozen Amerikaanse politicus die een speech geeft op een sconferentie voor het bespreken van het internationale veiligheidsbeleid. Dit staat dus haaks op jouw aantijgingen van autocratie en isolationisme.

Deze speech maakt het ons Europese landen niet moeilijk, het geeft de mogelijkheid voor een flinke portie zelfreflectie, er is namelijk nogal wat fout gegaan in de Europa de afgelopen decennia, helemaal op het gebied van defensie.
Speechen/twitteren is niet zo moeilijk, en kan iedereen. Beleid maken waar je iets aan hebt is een andere tak van sport. Vooral in een internationale setting.
pi_216681341
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 16:40 schreef zuchtje het volgende:

[..]
Speechen/twitteren is niet zo moeilijk, en kan iedereen. Beleid maken waar je iets aan hebt is een andere tak van sport. Vooral in een internationale setting.
Correct. Niemand heeft het hier dan ook over speechen twitteren. Juist als het om defensiebeleid gaat hebben de Europese landen helaas grote fouten gemaakt de afgelopen decennia. En trouwens ook wel op andere gebieden, ik noem hier migratie.
  Forum Admin vrijdag 14 februari 2025 @ 16:42:59 #197
pi_216681342
quote:
[ x ]

Vance doet precies wat je kan verwachten van hem. Niet gehinderd door enige kennis van zaken domme dingen roepen.

Wat een slechte film is dit allemaal.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 16:43:32 #198
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216681349
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 16:40 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Jawel, want als Oekraïne bij de EU zit is de realiteit dat op dit moment een Duitsland of Frankrijk echt niet hun eigen veiligheid op het spel gaan zetten om daar in te grijpen. Een belangrijk stuk van het voorkomen van een oorlog of conflict is afschrikking door middel van een sterk en capabel leger. In dat opzicht hebben wij de VS voorlopig nog hard nodig.
Je bent je hiervan bewust?
quote:
Het Verdrag van Lissabon bevat een clausule inzake collectieve verdediging (artikel 42, lid 7, van het Verdrag betreffende de Europese Unie (VEU)) binnen de regels van het gemeenschappelijk veiligheids- en defensiebeleid van de Europese Unie (EU). Wanneer een EU-lidstaat op zijn grondgebied gewapenderhand wordt aangevallen, moeten de andere EU-lidstaten te hulp schieten en met alle mogelijke middelen bijstand bieden. Deze verplichtingen komen overeen met de verplichtingen die de EU-lidstaten hebben als lid van de NAVO.
Verder mag je je "glazen bol" thuis laten.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 16:43:42 #199
38496 Perrin
pi_216681355
twitter
  Overall beste user 2022 vrijdag 14 februari 2025 @ 16:44:06 #200
3928 Ulx
pi_216681358
quote:

[..]
Je leger kan zo sterk zijn als wat, als de leiding verrot is schiet je daar weinig mee op. Europa heeft geen moer aan een machtig VS leger met een slappe commander-in-chief die jammert dat mensen niet zouden moeten vechten.
  Forum Admin vrijdag 14 februari 2025 @ 16:46:34 #201
pi_216681383
Ook fascinerned dat niet alleen GOP, maar ook veel mensen die er op stemmen zo'n ommezwaai naar Rusland hebben gemaakt.
pi_216681390
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 16:42 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Correct. Niemand heeft het hier dan ook over speechen twitteren. Juist als het om defensiebeleid gaat hebben de Europese landen helaas grote fouten gemaakt de afgelopen decennia. En trouwens ook wel op andere gebieden, ik noem hier migratie.
Ik reageerde op een post van je waarin je het woord "speech" twee keer gebruikt.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 16:48:28 #203
38496 Perrin
pi_216681402
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 16:46 schreef Straatcommando. het volgende:
Ook fascinerned dat niet alleen GOP, maar ook veel mensen die er op stemmen zo'n ommezwaai naar Rusland hebben gemaakt.
Een figuur als Poetin is wat die lui graag zien. Zo ziet extreem-rechtse radicalisering er uit.
pi_216681404
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 16:43 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Je bent je hiervan bewust?
[..]
Verder mag je je "glazen bol" thuis laten.
Ja, dat geef ik dus ook aan Maar of dit gaat gebeuren (voorbeeld Duitsland en Frankrijk) is een tweede met de huidige militaire toestand van de Europese legers.
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 16:44 schreef Ulx het volgende:

[..]
Je leger kan zo sterk zijn als wat, als de leiding verrot is schiet je daar weinig mee op. Europa heeft geen moer aan een machtig VS leger met een slappe commander-in-chief die jammert dat mensen niet zouden moeten vechten.
Een angst voor conflict zul je bij de huidige leiding in de VS niet vinden.
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 16:48 schreef Perrin het volgende:

[..]
Een figuur als Poetin is wat die lui graag zien. Zo ziet extreem-rechtse radicalisatie er uit.
Dat mag jij natuurlijk denken en vinden. Maar van een 'extreemrechtse radicalisatie' is helemaal geen sprake. Wel van goed beleid en het rechtzetten van verkeerde keuzes die er de afgelopen jaren zijn gemaakt in Europa. Ik noem hier wederom defensie.
pi_216681406
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 16:46 schreef Straatcommando. het volgende:
Als je eenmaal in die tunnel zit zijn er 2 opties. Of blijven volhouden. Of toegeven dat je het fout had, en al die mensen die de hele tijd zeiden dat je het fout had, die hadden het dus goed.

En ongelijk toegeven zit er niet in. Dus dan maar vol blijven houden.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 16:51:12 #206
pi_216681422
quote:
[ x ]

Dat soort zaken zijn natuurlijk alleen een probleem als Trump van zijn verkiezing word beroofd.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 16:52:27 #207
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216681442
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 16:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ja, dat geef ik dus ook aan Maar of dit gaat gebeuren (voorbeeld Duitsland en Frankrijk) is een tweede met de huidige militaire toestand van de Europese legers.
[..]
[..]
Dat mag jij natuurlijk denken en vinden. Maar van een 'extreemrechtse radicalisatie' is helemaal geen sprake. Wel van goed beleid en het rechtzetten van verkeerde keuzes die er de afgelopen jaren zijn gemaakt in Europa. Ik noem hier wederom defensie.
Nee, dat gaf je helemaal niet aan. Dit is wat je aangaf:
quote:

[..]
[..]
  vrijdag 14 februari 2025 @ 16:52:38 #208
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216681445
quote:

[..]
Een figuur als Poetin is wat die lui graag zien. Zo ziet extreem-rechtse radicalisering er uit.
Zijn er ook mensen niet extreemrechts?
  Forum Admin vrijdag 14 februari 2025 @ 16:53:36 #209
pi_216681457
quote:

[..]
Terwijl ik bij zulke types eerder denk aan een Reagan en zijn compagnons. Dit is letterlijk dom rechts

Idiocracy is werkelijkheid geworden
  vrijdag 14 februari 2025 @ 16:54:10 #210
38496 Perrin
pi_216681462
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 16:52 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Zijn er ook mensen niet extreemrechts?
In jouw omgeving vraag ik het me af.
pi_216681474
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 16:48 schreef koemleit het volgende:

[..]
Als je eenmaal in die tunnel zit zijn er 2 opties. Of blijven volhouden. Of toegeven dat je het fout had, en al die mensen die de hele tijd zeiden dat je het fout had, die hadden het dus goed.

En ongelijk toegeven zit er niet in. Dus dan maar vol blijven houden.
Wie zien exact het tegenovergestelde. De VS houdt nu Europa de spiegel voor en de mensen die het al jarenlang fout het qua politiek wereldbeeld blijven stug volhouden dat niet zij mis zouden zitten, maar de VS is nu het probleem vanwege die speech van Vance. Deze post is dus niets meer dan projectie.

Het is niet de schuld van de VS dat Europese landen amper in hun defensie hebben geïnvesteerd en dachten dat de tijden van echte oorlog achter ons lagen en alles wel via diplomatie kon worden uitgepraat, met een walgelijke schurkenstaat als Rusland en een expansionistisch gedreven dictator als Poetin, is dat een enorme fout geweest.

Daarnaast is het tevens niet de VS geweest die hier de grenzen wagenwijd open heeft gezet voor allerlei gevaarlijke migranten die hier voet aan de grond hebben kunnen krijgen (zie aanslag gisteren in München) ook dit werd benoemd door Vance.

Je gaat dit niet oplossen door nu het narratief te pushen dat iemand als Vance eigenlijk pro-Rusland is, wél door zelfreflectie te tonen, fouten te erkennen, in defensie te gaan investeren en iets aan de enorme migratieproblematiek te doen.
pi_216681491
quote:

Dus er is nog geen overeenkomst (althans, niets wat wij weten), geen ontmoeting, niets op wat telefoongesprekken na, en jij slikt die grootspraak van Trump en Vance voor zoete koek? Putin krijgt zijn zin en Trump is de grote wereldleider waar niet mee te sollen valt, win-win voor die twee

De VS is een leverancier in dit conflict en niets meer dan dat. Dit is een Europees conflict. Dat Europa waar Vance dus zo van lijkt te walgen
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_216681492
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 16:52 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Nee, dat gaf je helemaal niet aan. Dit is wat je aangaf:
[..]

quote:

[..]
Dit was nota bene de post die je had gequote. Zie je eigenlijk bijdrage (post #198).
  vrijdag 14 februari 2025 @ 16:57:04 #214
38496 Perrin
pi_216681493
Dit dus. MAGA-fielen komen uiteraard klaar van dat soort praatjes.
twitter

[ Bericht 1% gewijzigd door Perrin op 14-02-2025 17:04:32 ]
  Forum Admin vrijdag 14 februari 2025 @ 16:58:09 #215
pi_216681502
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 16:55 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wie zien exact het tegenovergestelde. De VS houdt nu Europa de spiegel voor en de mensen die het al jarenlang fout het qua politiek wereldbeeld blijven stug volhouden dat niet zij mis zouden zitten, maar de VS is nu het probleem vanwege die speech van Vance. Deze post is dus niets meer dan projectie.

Het is niet de schuld van de VS dat Europese landen amper in hun defensie hebben geïnvesteerd en dachten dat de tijden van echte oorlog achter ons lagen en alles wel via diplomatie kon worden uitgepraat, met een walgelijke schurkenstaat als Rusland en een expansionistisch gedreven dictator als Poetin, is dat een enorme fout geweest.

Daarnaast is het tevens niet de VS geweest die hier de grenzen wagenwijd open heeft gezet voor allerlei gevaarlijke migranten die hier voet aan de grond hebben kunnen krijgen (zie aanslag gisteren in München) ook dit werd benoemd door Vance.

Je gaat dit niet oplossen door nu het narratief te pushen dat iemand als Vance eigenlijk pro-Rusland is, wél door zelfreflectie te tonen, fouten te erkennen, in defensie te gaan investeren en iets aan de enorme migratieproblematiek te doen.
Niet om je post plat te slaan, maar een heleboel migratiestromen zijn op gang gekomen door Amerikaanse avonturen.
  Forum Admin vrijdag 14 februari 2025 @ 16:58:41 #216
pi_216681506
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 16:57 schreef Perrin het volgende:
Dit dus. Types als HowardRoark komen uiteraard klaar van dat soort praatjes.
[ x ]
Niet persoonlijk maken ajb
  vrijdag 14 februari 2025 @ 16:59:23 #217
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216681513
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 16:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
Dit was nota bene de post die je had gequote. Zie je eigenlijk bijdrage (post #198).
Ja, dat is dus die "glazen bol" waar ik het over had en die je thuis mag laten.

Er zijn wél militaire garanties als EU-lidstaat.
  Overall beste user 2022 vrijdag 14 februari 2025 @ 16:59:59 #218
3928 Ulx
pi_216681519
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 16:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Juist wel. Die willen stukken Oekraine weggeven want Poetin zou misschien kwaad kunnen worden.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 17:01:30 #219
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216681533
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 16:58 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Niet om je post plat te slaan
, maar een heleboel migratiestromen zijn op gang gekomen door Amerikaanse avonturen.
Waarom niet eigenlijk? Dat iemand veel tekst gebruikt betekent nog niet dat er iets zinnigs staat ;)
pi_216681552
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 16:57 schreef Perrin het volgende:
Dit dus. Types als HowardRoark komen uiteraard klaar van dat soort praatjes.
[ x ]
Ik woon in Europa, dus nee. Ik zie juist graag dat de Europese landen veel meer investeren in defensie, de eigen fouten inzien en de banden met de VS blijft onderhouden. Maar daar is nu een portie zelfreflectie voor nodig.

En daar ontbreekt het bij types zoals jij aan. Die zoeken niet het probleem bij het eigen falen, maar bij iedereen die tegen het gewenste narratief in durft te gaan, zoals dus bijvoorbeeld iemand als JD Vance. Het is alleen maar meer zand in de eigen ogen strooien, Vance is niet het probleem. Het beleid dat in Europa is gemaakt de afgelopen decennia wel.
pi_216681571
quote:

[..]
Niet om je post plat te slaan, maar een heleboel migratiestromen zijn op gang gekomen door Amerikaanse avonturen.
Dat zal best, maar dan is het aan Europa om zulke mensen wel of niet binnen te laten. Dit zijn keuzes. Polen en Hongarije geven wat dit betreft het goede voorbeeld. Landen als Duitsland zeiden daarentegen 'Wir schaffen das!'.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 17:07:16 #222
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_216681598
quote:

[..]

En wat is er dan zo uitstekend aan vance? Is een voor de rest onbeduidende senator die z'n eerste termijn niet heeft afgemaakt met volgens mij nauwelijks wapenfeiten om op te bogen.

Ik snap het, praat tegen een muur, maar "uitstekend" heeft een betekenis he?
&lt;signature here&gt;.
  Forum Admin vrijdag 14 februari 2025 @ 17:07:48 #223
pi_216681601
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 17:01 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Waarom niet eigenlijk? Dat iemand veel tekst gebruikt betekent nog niet dat er iets zinnigs staat ;)
Omdat hij meer bespreekt dan alleen migratie en ik alleen daar op in ga. ;)
  Forum Admin vrijdag 14 februari 2025 @ 17:08:49 #224
pi_216681616
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 17:05 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat zal best, maar dan is het aan Europa om zulke mensen wel of niet binnen te laten. Dit zijn keuzes. Polen en Hongarije geven wat dit betreft het goede voorbeeld. Landen als Duitsland zeiden daarentegen 'Wir schaffen das!'.
Ik vind hoe vooral west Europa gelaten heeft gereageerd waardeloos, maar je kunt niet zo gemakkelijk over het feit geen stappen dat onze "vriend" hier wel verantwoordelijk voor is.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 17:09:17 #225
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_216681625
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 17:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik woon in Europa, dus nee. Ik zie juist graag dat de Europese landen veel meer investeren in defensie, de eigen fouten inzien en de banden met de VS blijft onderhouden. Maar daar is nu een portie zelfreflectie voor nodig.

En daar ontbreekt het bij types zoals jij aan. Die zoeken niet het probleem bij het eigen falen, maar bij iedereen die tegen het gewenste narratief in durft te gaan, zoals dus bijvoorbeeld iemand als JD Vance. Het is alleen maar meer zand in de eigen ogen strooien, Vance is niet het probleem. Het beleid dat in Europa is gemaakt de afgelopen decennia wel.
Het heeft niks met falen te maken, je kunt vooruit kijken en SAMEN nadenken over hoe het beter kan.
En nu komt die Vance de EU even dicteren wat er allemaal mis en we moeten vooral naar hem luisteren? Eh, excuse me, hoelang is hij nu vice-president? Wat heeft hij allemaal al voor elkaar gekregen in die paar weken?
En zo geweldig gaat het allemaal toch niet met en in de VS? Waarom moeten we daar een voorbeeld aan nemen? En om nu al te roepen dat ZIJ het allemaal gaan redden en verbeteren in de VS is wat voorbarig.
Dus dikke middelvinger. Zo ga je geen samenwerking aan.
Wie dit leest is een lezer van dit
  vrijdag 14 februari 2025 @ 17:17:40 #226
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216681762
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 17:05 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wel eens gehoord van internationale verdragen (die ondertekend zijn)?
  vrijdag 14 februari 2025 @ 17:19:07 #227
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216681792
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 17:08 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik vind hoe vooral west Europa gelaten heeft gereageerd waardeloos, maar je kunt niet zo gemakkelijk over het feit geen stappen dat onze "vriend" hier wel verantwoordelijk voor is.
Gelaten heeft gereageerd op wat?
pi_216681867
quote:
Vice President JD Vance stated that the US will impose sanctions on Moscow and may deploy troops to Ukraine if Putin does not sign an agreement guaranteeing Kyiv’s long-term security.

Zie tweet boven jou post.

Dus rusland kan gewoon inpakken.
pi_216681891
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 17:22 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Zie tweet hierboven.

Timestamp van de München speech? Ik had het daarover hé.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 17:24:29 #230
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_216681904
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 17:22 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Zie tweet hierboven.

En wat zijn die overeenkomsten met Rusland waard? Noppes.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
  vrijdag 14 februari 2025 @ 17:25:17 #231
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_216681916
quote:

[ x ]
Ja, dit is niet zo slim, dit kan ook de EU laten imploderen. Dit is puur idealisme en er zijn vergaande hervormingen nodig voordat Oekraïne zou kunnen toetreden.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_216681932
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 17:24 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]
En wat zijn die overeenkomsten met Rusland waard? Noppes.
klopt. Maar druk ligt, als mensen even uit zoemen, op Rusland. En niet op Oekraine.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 17:26:52 #233
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_216681938
quote:
Zelensky-Vance meeting postponed as US reviews Ukraine's partnership draft

The meeting between President Volodymyr Zelensky and U.S. Vice President JD Vance at the Munich Security Conference has been postponed to allow the U.S. time to review a draft memorandum of partnership submitted by Kyiv, a source in the Zelensky's Office told the Kyiv Independent on Feb. 14.

The postponement comes as the U.S. considers a proposed minerals agreement that could link future aid to Ukraine with access to its rare earth mineral reserves.

U.S. Treasury Secretary Scott Bessent delivered a draft of the agreement to Zelensky during a visit to Kyiv on Feb. 12. Ukraine finalized and handed over the memorandum to the U.S. side, which requested additional time to review the document until 5 p.m.

During his press conference, Zelensky confirmed that the meeting with Vance would take place later in the day.

The draft memorandum is part of broader discussions on a potential minerals agreement, which U.S. President Donald Trump has suggested could involve access to Ukraine's mineral reserves in exchange for continued military and financial support.

Zelensky has expressed openness to such an arrangement, saying that Ukraine is willing to grant U.S. companies access to minerals in exchange for sustained support from Washington.

The proposed minerals agreement could mark a significant shift in U.S.-Ukraine relations, tying economic cooperation to security assistance.
Kyiv Independent
pi_216681959
Waar zijn we in beland?
De VS steunt pro-Russische partijen in Europa.

twitter
pi_216681963
quote:

[..]
Trump en Vance zijn simpelweg uitstekende politici. Dat veel Europeanen, vooral degenen uit de links en progressieve hoek, dit niet zien en er een heel ander wereldbeeld op nahouden is natuurlijk prima, maar dat wil niet zeggen dat zulke mensen 'onzekere keuzen' zijn, wat niet meer dan een ad hominem uit frustratie is dan ook maar iets van inhoudelijke kritiek.
[..]

Wat vind jij zo goed aan hen? (Oprechte vraag)
pi_216681967
Ik denk gewoon dat Trump het voordelig weggeeft, en Vance zegt van accepteer het maar anders komen er sancties, maar omdat het in Ruslands voordeel is, is het gewoon een cadeautje. Zo lees ik het althans, ik zou niet kunnen verklaren waarom Trump en Hegseth dan iets anders zeggen dan Vance.
pi_216681970
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 17:17 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Zoals de politiek nu ontwikkeld, krijg je straks dat je geen een land asiel straks kunt aanvragen binnen de eu als 1 je heeft afgewezen. En zul je zien dat linkse partijen gaan roepen om minder e om een beleid te kunnen voeren om sociale waardes voor vluchtelingen.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 17:29:35 #238
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_216681976
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 17:22 schreef Korenfok het volgende:

Zie tweet boven jou post.

Maar wat is Vance nou? Een zwamneus die het niet begrijpt of een uitstekend politicus/onderhandelaar??? Of zijn we weer eens selectief aan het winkelen en pikken we de uitspraken die ons goed uitkomen eruit en bestempelen we de rest als onzin?
  vrijdag 14 februari 2025 @ 17:29:37 #239
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216681977
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 17:26 schreef Korenfok het volgende:

[..]
klopt. Maar druk ligt, als mensen even uit zoemen, op Rusland. En niet op Oekraine.
Haha, dat geloof je echt?
pi_216681984
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 17:28 schreef Discombobulate het volgende:
Ik denk gewoon dat Trump het voordelig weggeeft, en Vance zegt van accepteer het maar anders komen er sancties, maar omdat het in Ruslands voordeel is, is het gewoon een cadeautje. Zo lees ik het althans, ik zou niet kunnen verklaren waarom Trump en Hegseth dan iets anders zeggen dan Vance.
trump zei ook dat Oekraine bezet gebied gaat terug krijgen (dus gebied wat ze nog niet herovert hebben). En hij heeft een deal rond de grondstoffen, die liggen grotendeels in het bezette gebied.
pi_216681993
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 17:30 schreef Korenfok het volgende:

[..]
trump zei ook dat Oekraine bezet gebied gaat terug krijgen (dus gebied wat ze nog niet herovert hebben). En hij heeft een deal rond de grondstoffen, die liggen grotendeels in het bezette gebied.
Was dat niet een 'maybe'?
  vrijdag 14 februari 2025 @ 17:31:29 #242
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_216681999
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 17:30 schreef Korenfok het volgende:
En Putin gaat daar uiteraard mee akkoord... :')
  vrijdag 14 februari 2025 @ 17:31:34 #243
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216682002
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 17:29 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Zoals de politiek nu ontwikkeld, krijg je straks dat je geen een land asiel straks kunt aanvragen binnen de eu als 1 je heeft afgewezen. En zul je zien dat linkse partijen gaan roepen om minder e om een beleid te kunnen voeren om sociale waardes voor vluchtelingen.
Sorry, maar ik snap oprecht niet wat hier staat.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 17:32:53 #244
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216682027
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 17:29 schreef AchJa het volgende:

[..]
Maar wat is Vance nou? Een zwamneus die het niet begrijpt of een uitstekend politicus/onderhandelaar??? Of zijn we weer eens selectief aan het winkelen en pikken we de uitspraken die ons goed uitkomen eruit en bestempelen we de rest als onzin?
Nou, in ieder geval géén uitstekend politicus/onderhandelaar. Zwamneus zou ik zeker niet uitsluiten :+ :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 14-02-2025 17:47:17 ]
pi_216682038
quote:

[..]
doet niet iedereen dit. We weten het niet, en om eerlijk te zijn vind ik het alles een hoop GTST gehalte hebben, hoe dit soort conferenties worden verslagen. Vroeger was sportnieuws, cosmo etczou sentiationeel.

maar Vance is zeker een zwamneus.

We weten niet wat ze hopen te doen, maar zonder europese landen kunnen ze niks en verliezen ze (VS) heel veel als ze simpel weg gewoon ruslnd hun zin gaan geven.

Sterker nog dit had trump direct per decreet kunnen tekenen.
  Overall beste user 2022 vrijdag 14 februari 2025 @ 17:33:30 #246
3928 Ulx
pi_216682040
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 17:25 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ja, dit is niet zo slim, dit kan ook de EU laten imploderen. Dit is puur idealisme en er zijn vergaande hervormingen nodig voordat Oekraïne zou kunnen toetreden.
En die eisen blijven gewoon staan.
  Forum Admin vrijdag 14 februari 2025 @ 17:35:25 #247
pi_216682082
quote:

[..]
Van Vance kun je een hele staat van dienst vinden over dit soort dingen.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 17:35:37 #248
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216682085
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 17:31 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Was dat niet een 'maybe'?
Ik zou sowieso niet zo snel geloven wat Trump & co allemaal roepen. Verandert waar je bijstaat.

Ik wacht wel op een getekend akkoord. Als dat er komt.
pi_216682091
twitter

quote:
Smoked out of their holes and taken prisoner!

The third assault group (https://t.me/+cWWdmTRjmykyZDNi) continues to beat and capture PRs in the Kharkiv region. The group entered enemy positions, threw grenades into the holes, and forced the enemy to surrender.

The exchange fund has been replenished with a new batch of captured occupiers. Top work and videos from the fighters of the 2nd mech battalion (https://t.me/II_mechanized_battalion_ab3) !
  vrijdag 14 februari 2025 @ 17:36:25 #250
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216682096
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 17:35 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Van Vance kun je een hele staat van dienst vinden over dit soort dingen.
Wat voor soort dingen?
pi_216682113
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 17:09 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Het heeft niks met falen te maken, je kunt vooruit kijken en SAMEN nadenken over hoe het beter kan.
En nu komt die Vance de EU even dicteren wat er allemaal mis en we moeten vooral naar hem luisteren? Eh, excuse me, hoelang is hij nu vice-president? Wat heeft hij allemaal al voor elkaar gekregen in die paar weken?
En zo geweldig gaat het allemaal toch niet met en in de VS? Waarom moeten we daar een voorbeeld aan nemen? En om nu al te roepen dat ZIJ het allemaal gaan redden en verbeteren in de VS is wat voorbarig.
Dus dikke middelvinger. Zo ga je geen samenwerking aan.
Jawel, Europa is op bepaalde vlakken tekortgeschoten. Men zal dit ook eerlijk moeten erkennen, we kunnen niet opdezelfde voet blijven doorgaan, maar wel verwachten dat de VS ons komt bijstaan als er stront aan de knikker is.
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 17:17 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Zeker, en die zijn over het algemeen ondertekend in een andere tijd dan de huidige tijd. Zulke verdragen zijn niet heilig en moeten als het meer schade doet dan oplevert, genegeerd worden.

Westerse landen zijn niet door verdragen getekend halverwege de 20e eeuw, tot in het einde der tijden verplicht miljoenen kansarme gelukszoekers op te vangen. Vooral niets als dit dus een gevaar met zich meebrengt voor de eigen samenleving.
  Forum Admin vrijdag 14 februari 2025 @ 17:38:07 #252
pi_216682130
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 17:36 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Wat voor soort dingen?
Dingen roepen zonder na te denken, om daar vervolgens achteraf een slappe nuance aan te willen hangen. Naargelang de reactie er op
  Overall beste user 2022 vrijdag 14 februari 2025 @ 17:38:07 #253
3928 Ulx
pi_216682131
quote:
https://bsky.app/profile/kyivindependent.com/post/3li5kriq3722c

⚡️Russia abandons modernization of power plants due to lack of money, equipment, media reports.

The Russian government has allowed several companies to abandon the modernization of over a dozen power plants across the country, the Russian news agency Interfax reported.
Gaat goed in dat land.

Of is dit ouwe vervuilende troep met opzet laten staan want daar ownen ze linkse meisjes met blauw haar mee?
pi_216682134
Het wordt iig wel gezellige en hele opgave om die DMZ te bewaken in Oekraïne de komende jaren of zelfs decennia. Zou me niets verbazen als daar ook Europese doden gaan vallen, want verder dan dat durven we echt niet. Defensie zal wel iets beter worden, maar zonder de VS zijn we nergens.
pi_216682151
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 17:31 schreef AchJa het volgende:

[..]
Hij zal wel moeten, want waarom zou oekraine akkoord gaan en de VS? die grondstoffen liggen in bezet gebied he?
  vrijdag 14 februari 2025 @ 17:39:14 #256
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216682161
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 17:37 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Jawel, Europa is op bepaalde vlakken tekortgeschoten. Men zal dit ook eerlijk moeten erkennen, we kunnen niet opdezelfde voet blijven doorgaan, maar wel verwachten dat de VS ons komt bijstaan als er stront aan de knikker is.
[..]
Zeker, en die zijn over het algemeen ondertekend in een andere tijd dan de huidige tijd. Zulke verdragen zijn niet heilig en moeten als het meer schade doet dan oplevert, genegeerd worden.

Westerse landen zijn niet door verdragen getekend halverwege de 20e eeuw, tot in het einde der tijden verplicht miljoenen kansarme gelukszoekers op te vangen. Vooral niets als dit dus een gevaar met zich meebrengt voor de eigen samenleving.
Dat kun je allemaal wel vinden, maar zo werkt dat dus niet. Zolang je er niet uitstapt zijn ze gewoon geldig.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 17:39:54 #257
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216682171
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 17:38 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dingen roepen zonder na te denken, om daar vervolgens achteraf een slappe nuance aan te willen hangen. Naargelang de reactie er op
Helder!
Trump ook. Hegseth inmiddels ook.
pi_216682176
Vergeet niet dat Bosnië/Izetbegovic ook gewoon werd gepusht door de VS om die vreselijke Dayton overeenkomst te tekenen. Dat was ook gewoon zoiets van "zucht... nu hebben we iig geen bloedvergieten meer" maar wat er van gekomen is is waardeloos.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 17:40:09 #259
56749 BlaZ
pi_216682178
quote:

[..]
Nog problematischer is dat het niet sturen van troepen in een dergelijke hypothetische situatie de deur open zet voor verdere invasies. Als je een Oekraïne binnen de EU niet steunt zijn de veiligheidsgaranties van de EU ineens niks meer waard.
pi_216682184
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 17:31 schreef AchJa het volgende:

[..]
Misschien krijgt hij Alaska terug O-)
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 17:41:39 #261
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216682202
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 17:38 schreef Discombobulate het volgende:
Het wordt iig wel gezellige en hele opgave om die DMZ te bewaken in Oekraïne de komende jaren of zelfs decennia. Zou me niets verbazen als daar ook Europese doden gaan vallen, want verder dan dat durven we echt niet. Defensie zal wel iets beter worden, maar zonder de VS zijn we nergens.
Nogal defaitistisch, vind je ook niet?
pi_216682220
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 17:41 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ik ben niet heel positief nee.
  Overall beste user 2022 vrijdag 14 februari 2025 @ 17:44:18 #263
3928 Ulx
pi_216682239
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 17:41 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Zonder Russisch gas zijn we nergens. Zonder de VS zijn we nergens. Zonder dit en dat en zus of zo zijn we ook nergens.
pi_216682245
quote:
Zal ik een geheimpje vertellen?

Er komt geen gedemilitariseerde zone.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 17:44:55 #265
56749 BlaZ
pi_216682256
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 17:33 schreef Ulx het volgende:

[..]
En die eisen blijven gewoon staan.
Dat is wat mij betreft wel een kernvoorwaarde. Ook een hervorming van het landbouwbeleid is noodzakelijk voordat er sprake kan zijn van Oekraïnse toetreding.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 17:45:58 #266
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216682277
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 17:40 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Nog problematischer is dat het niet sturen van troepen in een dergelijke hypothetische situatie de deur open zet voor verdere invasies. Als je een Oekraïne binnen de EU niet steunt zijn de veiligheidsgaranties van de EU ineens niks meer waard.
Exact. Die militaire garanties worden echt wel nageleefd. Anders kun je de EU wel opdoekem en is het weer ieder voor zich. En er zijn maar weinig EU-landen -zover er één is- die zich alleen redden op het wereldtoneel. Niet alleen militair, maar ook op álle andere gebieden
  vrijdag 14 februari 2025 @ 17:50:42 #267
56749 BlaZ
pi_216682369
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 17:45 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Exact. Die militaire garanties worden echt wel nageleefd. Anders kun je de EU wel opdoekem en is het weer ieder voor zich. En er zijn maar weinig EU-landen -zover er één is- die zich alleen redden op het wereldtoneel. Niet alleen militair, maar ook op álle andere gebieden
Precies, maar je moet er wel voor zorgen dat je de EU uitbreid naar landen waar we als geheel voor willen vechten.
Ik denk dat Oekraïne wat dat betreft vooralsnog een brug te ver is, maar dat kan over een jaar of 10-20 anders zijn natuurlijk.
Bij de Baltische staten heb ik mijn twijfels, maar bijvoorbeeld bij een inval van Rusland in Polen zullen alle staten zondermeer troepen sturen, daar ben ik van overtuigd.
pi_216682399
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 17:44 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Zal ik een geheimpje vertellen?

Er komt geen gedemilitariseerde zone.
Waarom denk je dat? Wat komt er dan? Dan is Oekraïne al helemaal verloren ben ik bang.
  Overall beste user 2022 vrijdag 14 februari 2025 @ 17:52:16 #269
3928 Ulx
pi_216682404
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 17:44 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat is wat mij betreft wel een kernvoorwaarde. Ook een hervorming van het landbouwbeleid is noodzakelijk voordat er sprake kan zijn van Oekraïnse toetreding.
Gaat de BBB leuk vinden.
pi_216682414
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 17:50 schreef BlaZ het volgende:
Ik denk dat Oekraïne wat dat betreft vooralsnog een brug te ver is
Iedereen met verstand van zaken weet dat toch? Waarom wordt dit überhaupt voorgesteld? Een soort fuck you naar Trump? Oekraïne niet in de NAVO, maar wel in de EU?
pi_216682440
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 17:50 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Precies, maar je moet er wel voor zorgen dat je de EU uitbreid naar landen waar we als geheel voor willen vechten.
Ik denk dat Oekraïne wat dat betreft vooralsnog een brug te ver is, maar dat kan over een jaar of 10-20 anders zijn natuurlijk.
Bij de Baltische staten heb ik mijn twijfels, maar bijvoorbeeld bij een inval van Rusland in Polen zullen alle staten zondermeer troepen sturen, daar ben ik van overtuigd.
Omdat Polen makkelijker te verdedigen is uiteraard. En grenst aan Duitsland

Is meer pragmatisch dan ideologisch. De Baltische staten staan cultureel dichter bij West-Europa dan Polen.
  Overall beste user 2022 vrijdag 14 februari 2025 @ 17:54:45 #272
3928 Ulx
pi_216682456
Omdat die aanvraag al lang gedaan is en de procedure dus al loopt.
pi_216682470
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 17:52 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Iedereen met verstand van zaken weet dat toch? Waarom wordt dit überhaupt voorgesteld? Een soort fuck you naar Trump? Oekraïne niet in de NAVO, maar wel in de EU?
Omdat Von der Leyen.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 17:57:16 #274
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_216682504
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 17:38 schreef Korenfok het volgende:
Hij zal wel moeten, want waarom zou oekraine akkoord gaan en de VS? die grondstoffen liggen in bezet gebied he?
Dus omdat er economisch belangrijke grondstoffen in bezet gebied liggen gaat Putin die opgeven omdat ze onbelangrijk ofzo zijn voor Rusland?
pi_216682519
twitter

Strelkov is een grotere "doomer" dan de gemiddelde oekraine supporter.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 17:58:06 #276
56749 BlaZ
pi_216682524
quote:

[..]
Ja, het lijkt een soort krampachtig verzet.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 17:58:25 #277
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216682528
quote:
17s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 16:54 schreef Perrin het volgende:

[..]
In jouw omgeving vraag ik het me af.
Waarschijnlijk wel. De mensen die ik ken noemen zichzelf man of vrouw. Dat is al gauw extreemrechts.
pi_216682530
quote:
3s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 16:09 schreef Scjvb het volgende:

Ik denk dat als het nu niet gebeurt je Ukraine kunt afschrijven. Net zoals delen van Oost Europa.
pi_216682533
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 17:57 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dus omdat er economisch belangrijke grondstoffen in bezet gebied liggen gaat Putin die opgeven omdat ze onbelangrijk ofzo zijn voor Rusland?
Die grondstoffen zijn van veel minder belang als ze andere dingen in de onderhandelingen kunnen krijgen.
  Overall beste user 2022 vrijdag 14 februari 2025 @ 17:59:13 #280
3928 Ulx
pi_216682544
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 17:54 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Omdat Polen makkelijker te verdedigen is uiteraard.
Is dat zo? In Koerland gaven de Duitsers zich pas op 10 Mei 1945 over. De sovjets waren veel sneller door Polen.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 18:00:11 #281
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216682559
quote:

[..]
Klopt. Eens. Heb je gelijk in. Ontkend ook bijna niemand.

USA heeft ons nooit verplicht om die op te nemen. We hadden één keer nee kunnen zeggen, en dat was het snel afgelopen.
  Forum Admin vrijdag 14 februari 2025 @ 18:00:50 #282
pi_216682566
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 18:00 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Klopt. Eens. Heb je gelijk in. Ontkend ook bijna niemand.

USA heeft ons nooit verplicht om die op te nemen. We hadden één keer nee kunnen zeggen, en dat was het snel afgelopen.
Dat was niet mogelijk.
pi_216682570
quote:

[..]
De EU heeft ook een wederzijdse verdedigingsclausule. Dat is nu een beetje een lege letter. Maar als de EU strategische onafhankelijkheid bereikt kan het de Russen makkelijk buiten de deur houden.
pi_216682572
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 17:52 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Waarom denk je dat? Wat komt er dan? Dan is Oekraïne al helemaal verloren ben ik bang.
Omdat Oekraïne niet akkoord gaat met deze zogenaamde vredesdeal?
Omdat de VS geen militairen levert?
Omdat we geen Europese jongens en meiden in Oekraïne willen laten sterven?
pi_216682587
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 17:59 schreef Ulx het volgende:

[..]
Is dat zo? In Koerland gaven de Duitsers zich pas op 10 Mei 1945 over. De sovjets waren veel sneller door Polen.
Weet niet of ik hier serieus op moet reageren of niet.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 18:02:59 #286
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216682596
quote:
Budgetten intensiveren voor defensie, en andere budgetten extensiveren gaat leiden tot behoorlijke sociale onrust. Wordt nog dingetje.
  Overall beste user 2022 vrijdag 14 februari 2025 @ 18:03:18 #287
3928 Ulx
pi_216682604
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 18:02 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Weet niet of ik hier serieus op moet reageren of niet.
Probeer het eens.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 18:03:35 #288
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_216682611
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 17:40 schreef BlaZ het volgende:
De EU is dan ook geen militaire organisatie maar een politieke, dus daar gaat het al mis. De europese NATO landen zouden die taak op zich moeten nemen.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 18:04:09 #289
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216682618
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 18:00 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat was niet mogelijk.
Waarom niet?
  Overall beste user 2022 vrijdag 14 februari 2025 @ 18:05:03 #290
3928 Ulx
pi_216682633
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 18:02 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Budgetten intensiveren voor defensie, en andere budgetten extensiveren gaat leiden tot behoorlijke sociale onrust. Wordt nog dingetje.
Gooi je het schuldenplafond in de Eurozone met 10% omhoog. Lekker belangrijk.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 18:05:35 #291
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216682642
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 18:03 schreef AchJa het volgende:

[..]
De EU is dan ook geen militaire organisatie maar een politieke, dus daar gaat het al mis. De europese NATO landen zouden die taak op zich moeten nemen.
Welke landen zijn dat dan? En ook willing to fight?

DE, NL, DEN, FIN, PO, maar dan weet ik het niet zo meer hoor..
  Overall beste user 2022 vrijdag 14 februari 2025 @ 18:06:10 #292
3928 Ulx
pi_216682646
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 18:05 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Welke landen zijn dat dan? En ook willing to fight?

DE, NL, DEN, FIN, PO, maar dan weet ik het niet zo meer hoor..
Frankrijk.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 18:06:22 #293
56749 BlaZ
pi_216682649
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 18:03 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat is een manier waarop je het kunt bezien inderdaad. Een militaire alliantie kun je echter wel integreren in een politieke organisatie, maar dan dien je het buitelandbeleid wel op het hoogste niveau (EU) en niet op het landniveau te organiseren.
  Forum Admin vrijdag 14 februari 2025 @ 18:06:44 #294
pi_216682652
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 18:04 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Waarom niet?
Een tiental verdragen zo ongeveer ;)
  vrijdag 14 februari 2025 @ 18:06:46 #295
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216682654
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 18:05 schreef Ulx het volgende:

[..]
Gooi je het schuldenplafond in de Eurozone met 10% omhoog. Lekker belangrijk.
Dat is de sneltrein tot een totale callapse van de euro(zone).
*Baudet knikt instemmend.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 18:07:34 #296
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216682665
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 18:06 schreef Ulx het volgende:

[..]
Frankrijk.
Serieus? Die zijn ontzettend ambigu, en hun politiek lijkt weinig op te hebben om geld uit te geven (hebben ook geen geld) aan OEK. Die doen nu ook niet veel. Behalve dat Macron mooie en lange speeches geeft. Dat moet ik toegeven.
pi_216682670
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 17:57 schreef AchJa het volgende:

[..]
Nee, zeker niet. maar mijn hypothese is dat Rusland er veel slechter voorstaat, dan wij denken. En hierom naar de onderhandelingstafel wil.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 18:08:24 #298
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216682681
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 18:06 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Een tiental verdragen zo ongeveer ;)
Misschien wel 20.
Maar die kun je negeren natuurlijk, of opzeggen. Dat is een keuze. Het is geen natuurkundige wetmatigheid dat je vluchtelingen, veroorzaakt door USA bommen moet opvangen.
  Overall beste user 2022 vrijdag 14 februari 2025 @ 18:09:32 #299
3928 Ulx
pi_216682697
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 18:06 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat is de sneltrein tot een totale callapse van de euro(zone).
*Baudet knikt instemmend.
Oh ja, Duitse zuinigheid geeft dat land een economische boost. Het lenen zoals de VS doet zorgt voor lage groeicijfers.

Helemaal vergeten.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 18:09:40 #300
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216682700
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 18:07 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Nee, zeker niet. maar mijn hypothese is dat Rusland er veel slechter voorstaat, dan wij denken. En hierom naar de onderhandelingstafel wil.
Denk dat RUS graag door vecht, zeker als USA geen wapens meer stuurt.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 18:10:05 #301
13456 AchJa
Shut up!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')