abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216682113
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 17:09 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Het heeft niks met falen te maken, je kunt vooruit kijken en SAMEN nadenken over hoe het beter kan.
En nu komt die Vance de EU even dicteren wat er allemaal mis en we moeten vooral naar hem luisteren? Eh, excuse me, hoelang is hij nu vice-president? Wat heeft hij allemaal al voor elkaar gekregen in die paar weken?
En zo geweldig gaat het allemaal toch niet met en in de VS? Waarom moeten we daar een voorbeeld aan nemen? En om nu al te roepen dat ZIJ het allemaal gaan redden en verbeteren in de VS is wat voorbarig.
Dus dikke middelvinger. Zo ga je geen samenwerking aan.
Jawel, Europa is op bepaalde vlakken tekortgeschoten. Men zal dit ook eerlijk moeten erkennen, we kunnen niet opdezelfde voet blijven doorgaan, maar wel verwachten dat de VS ons komt bijstaan als er stront aan de knikker is.
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 17:17 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Wel eens gehoord van internationale verdragen (die ondertekend zijn)?
Zeker, en die zijn over het algemeen ondertekend in een andere tijd dan de huidige tijd. Zulke verdragen zijn niet heilig en moeten als het meer schade doet dan oplevert, genegeerd worden.

Westerse landen zijn niet door verdragen getekend halverwege de 20e eeuw, tot in het einde der tijden verplicht miljoenen kansarme gelukszoekers op te vangen. Vooral niets als dit dus een gevaar met zich meebrengt voor de eigen samenleving.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Forum Admin vrijdag 14 februari 2025 @ 17:38:07 #252
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_216682130
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 17:36 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Wat voor soort dingen?
Dingen roepen zonder na te denken, om daar vervolgens achteraf een slappe nuance aan te willen hangen. Naargelang de reactie er op
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_216682131
quote:
https://bsky.app/profile/kyivindependent.com/post/3li5kriq3722c

⚡️Russia abandons modernization of power plants due to lack of money, equipment, media reports.

The Russian government has allowed several companies to abandon the modernization of over a dozen power plants across the country, the Russian news agency Interfax reported.
Gaat goed in dat land.

Of is dit ouwe vervuilende troep met opzet laten staan want daar ownen ze linkse meisjes met blauw haar mee?
pi_216682134
Het wordt iig wel gezellige en hele opgave om die DMZ te bewaken in Oekraïne de komende jaren of zelfs decennia. Zou me niets verbazen als daar ook Europese doden gaan vallen, want verder dan dat durven we echt niet. Defensie zal wel iets beter worden, maar zonder de VS zijn we nergens.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_216682151
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 17:31 schreef AchJa het volgende:

[..]
En Putin gaat daar uiteraard mee akkoord... :')
Hij zal wel moeten, want waarom zou oekraine akkoord gaan en de VS? die grondstoffen liggen in bezet gebied he?
  vrijdag 14 februari 2025 @ 17:39:14 #256
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216682161
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 17:37 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Jawel, Europa is op bepaalde vlakken tekortgeschoten. Men zal dit ook eerlijk moeten erkennen, we kunnen niet opdezelfde voet blijven doorgaan, maar wel verwachten dat de VS ons komt bijstaan als er stront aan de knikker is.
[..]
Zeker, en die zijn over het algemeen ondertekend in een andere tijd dan de huidige tijd. Zulke verdragen zijn niet heilig en moeten als het meer schade doet dan oplevert, genegeerd worden.

Westerse landen zijn niet door verdragen getekend halverwege de 20e eeuw, tot in het einde der tijden verplicht miljoenen kansarme gelukszoekers op te vangen. Vooral niets als dit dus een gevaar met zich meebrengt voor de eigen samenleving.
Dat kun je allemaal wel vinden, maar zo werkt dat dus niet. Zolang je er niet uitstapt zijn ze gewoon geldig.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 14 februari 2025 @ 17:39:54 #257
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216682171
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 17:38 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dingen roepen zonder na te denken, om daar vervolgens achteraf een slappe nuance aan te willen hangen. Naargelang de reactie er op
Helder!
Trump ook. Hegseth inmiddels ook.
pi_216682176
Vergeet niet dat Bosnië/Izetbegovic ook gewoon werd gepusht door de VS om die vreselijke Dayton overeenkomst te tekenen. Dat was ook gewoon zoiets van "zucht... nu hebben we iig geen bloedvergieten meer" maar wat er van gekomen is is waardeloos.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 17:40:09 #259
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_216682178
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 16:40 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Jawel, want als Oekraïne bij de EU zit is de realiteit dat op dit moment een Duitsland of Frankrijk echt niet hun eigen veiligheid op het spel gaan zetten om daar in te grijpen. Een belangrijk stuk van het voorkomen van een oorlog of conflict is afschrikking door middel van een sterk en capabel leger. In dat opzicht hebben wij de VS voorlopig nog hard nodig.
Nog problematischer is dat het niet sturen van troepen in een dergelijke hypothetische situatie de deur open zet voor verdere invasies. Als je een Oekraïne binnen de EU niet steunt zijn de veiligheidsgaranties van de EU ineens niks meer waard.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_216682184
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 17:31 schreef AchJa het volgende:

[..]
En Putin gaat daar uiteraard mee akkoord... :')
Misschien krijgt hij Alaska terug O-)
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 17:41:39 #261
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216682202
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 17:38 schreef Discombobulate het volgende:
Het wordt iig wel gezellige en hele opgave om die DMZ te bewaken in Oekraïne de komende jaren of zelfs decennia. Zou me niets verbazen als daar ook Europese doden gaan vallen, want verder dan dat durven we echt niet. Defensie zal wel iets beter worden, maar zonder de VS zijn we nergens.
Nogal defaitistisch, vind je ook niet?
pi_216682220
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 17:41 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ik ben niet heel positief nee.
pi_216682239
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 17:41 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Zonder Russisch gas zijn we nergens. Zonder de VS zijn we nergens. Zonder dit en dat en zus of zo zijn we ook nergens.
pi_216682245
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 17:38 schreef Discombobulate het volgende:
Zal ik een geheimpje vertellen?

Er komt geen gedemilitariseerde zone.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 17:44:55 #265
56749 BlaZ
pi_216682256
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 17:33 schreef Ulx het volgende:

[..]
En die eisen blijven gewoon staan.
Dat is wat mij betreft wel een kernvoorwaarde. Ook een hervorming van het landbouwbeleid is noodzakelijk voordat er sprake kan zijn van Oekraïnse toetreding.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 17:45:58 #266
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216682277
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 17:40 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Nog problematischer is dat het niet sturen van troepen in een dergelijke hypothetische situatie de deur open zet voor verdere invasies. Als je een Oekraïne binnen de EU niet steunt zijn de veiligheidsgaranties van de EU ineens niks meer waard.
Exact. Die militaire garanties worden echt wel nageleefd. Anders kun je de EU wel opdoekem en is het weer ieder voor zich. En er zijn maar weinig EU-landen -zover er één is- die zich alleen redden op het wereldtoneel. Niet alleen militair, maar ook op álle andere gebieden
  vrijdag 14 februari 2025 @ 17:50:42 #267
56749 BlaZ
pi_216682369
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 17:45 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Exact. Die militaire garanties worden echt wel nageleefd. Anders kun je de EU wel opdoekem en is het weer ieder voor zich. En er zijn maar weinig EU-landen -zover er één is- die zich alleen redden op het wereldtoneel. Niet alleen militair, maar ook op álle andere gebieden
Precies, maar je moet er wel voor zorgen dat je de EU uitbreid naar landen waar we als geheel voor willen vechten.
Ik denk dat Oekraïne wat dat betreft vooralsnog een brug te ver is, maar dat kan over een jaar of 10-20 anders zijn natuurlijk.
Bij de Baltische staten heb ik mijn twijfels, maar bijvoorbeeld bij een inval van Rusland in Polen zullen alle staten zondermeer troepen sturen, daar ben ik van overtuigd.
pi_216682399
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 17:44 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Zal ik een geheimpje vertellen?

Er komt geen gedemilitariseerde zone.
Waarom denk je dat? Wat komt er dan? Dan is Oekraïne al helemaal verloren ben ik bang.
pi_216682404
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 17:44 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat is wat mij betreft wel een kernvoorwaarde. Ook een hervorming van het landbouwbeleid is noodzakelijk voordat er sprake kan zijn van Oekraïnse toetreding.
Gaat de BBB leuk vinden.
pi_216682414
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 17:50 schreef BlaZ het volgende:
Ik denk dat Oekraïne wat dat betreft vooralsnog een brug te ver is
Iedereen met verstand van zaken weet dat toch? Waarom wordt dit überhaupt voorgesteld? Een soort fuck you naar Trump? Oekraïne niet in de NAVO, maar wel in de EU?
pi_216682440
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 17:50 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Precies, maar je moet er wel voor zorgen dat je de EU uitbreid naar landen waar we als geheel voor willen vechten.
Ik denk dat Oekraïne wat dat betreft vooralsnog een brug te ver is, maar dat kan over een jaar of 10-20 anders zijn natuurlijk.
Bij de Baltische staten heb ik mijn twijfels, maar bijvoorbeeld bij een inval van Rusland in Polen zullen alle staten zondermeer troepen sturen, daar ben ik van overtuigd.
Omdat Polen makkelijker te verdedigen is uiteraard. En grenst aan Duitsland

Is meer pragmatisch dan ideologisch. De Baltische staten staan cultureel dichter bij West-Europa dan Polen.
pi_216682456
Omdat die aanvraag al lang gedaan is en de procedure dus al loopt.
pi_216682470
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 17:52 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Iedereen met verstand van zaken weet dat toch? Waarom wordt dit überhaupt voorgesteld? Een soort fuck you naar Trump? Oekraïne niet in de NAVO, maar wel in de EU?
Omdat Von der Leyen.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 17:57:16 #274
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_216682504
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 17:38 schreef Korenfok het volgende:
Hij zal wel moeten, want waarom zou oekraine akkoord gaan en de VS? die grondstoffen liggen in bezet gebied he?
Dus omdat er economisch belangrijke grondstoffen in bezet gebied liggen gaat Putin die opgeven omdat ze onbelangrijk ofzo zijn voor Rusland?
pi_216682519
twitter

Strelkov is een grotere "doomer" dan de gemiddelde oekraine supporter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')