Ik reageerde op een post van je waarin je het woord "speech" twee keer gebruikt.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 16:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Correct. Niemand heeft het hier dan ook over speechen twitteren. Juist als het om defensiebeleid gaat hebben de Europese landen helaas grote fouten gemaakt de afgelopen decennia. En trouwens ook wel op andere gebieden, ik noem hier migratie.
Een figuur als Poetin is wat die lui graag zien. Zo ziet extreem-rechtse radicalisering er uit.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 16:46 schreef Straatcommando. het volgende:
Ook fascinerned dat niet alleen GOP, maar ook veel mensen die er op stemmen zo'n ommezwaai naar Rusland hebben gemaakt.
Ja, dat geef ik dus ook aan Maar of dit gaat gebeuren (voorbeeld Duitsland en Frankrijk) is een tweede met de huidige militaire toestand van de Europese legers.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 16:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je bent je hiervan bewust?
[..]
Verder mag je je "glazen bol" thuis laten.
Een angst voor conflict zul je bij de huidige leiding in de VS niet vinden.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 16:44 schreef Ulx het volgende:
[..]
Je leger kan zo sterk zijn als wat, als de leiding verrot is schiet je daar weinig mee op. Europa heeft geen moer aan een machtig VS leger met een slappe commander-in-chief die jammert dat mensen niet zouden moeten vechten.
Dat mag jij natuurlijk denken en vinden. Maar van een 'extreemrechtse radicalisatie' is helemaal geen sprake. Wel van goed beleid en het rechtzetten van verkeerde keuzes die er de afgelopen jaren zijn gemaakt in Europa. Ik noem hier wederom defensie.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 16:48 schreef Perrin het volgende:
[..]
Een figuur als Poetin is wat die lui graag zien. Zo ziet extreem-rechtse radicalisatie er uit.
Als je eenmaal in die tunnel zit zijn er 2 opties. Of blijven volhouden. Of toegeven dat je het fout had, en al die mensen die de hele tijd zeiden dat je het fout had, die hadden het dus goed.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 16:46 schreef Straatcommando. het volgende:
Ook fascinerned dat niet alleen GOP, maar ook veel mensen die er op stemmen zo'n ommezwaai naar Rusland hebben gemaakt.
Dat soort zaken zijn natuurlijk alleen een probleem als Trump van zijn verkiezing word beroofd.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 16:09 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Echt geen probleem als de Russen met je verkiezing kutten
Nee, dat gaf je helemaal niet aan. Dit is wat je aangaf:quote:Op vrijdag 14 februari 2025 16:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ja, dat geef ik dus ook aan Maar of dit gaat gebeuren (voorbeeld Duitsland en Frankrijk) is een tweede met de huidige militaire toestand van de Europese legers.
[..]
Een angst voor conflict zul je bij de huidige leiding in de VS niet vinden.
[..]
Dat mag jij natuurlijk denken en vinden. Maar van een 'extreemrechtse radicalisatie' is helemaal geen sprake. Wel van goed beleid en het rechtzetten van verkeerde keuzes die er de afgelopen jaren zijn gemaakt in Europa. Ik noem hier wederom defensie.
quote:Op vrijdag 14 februari 2025 16:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Een versnelde toelating van Oekraïne tot de EU zal toch ook mogelijk moeten zijn wet-en regelgeving. Bovendien zijn er nog meer kandidaten en geeft het verder eigenlijk weinig militaire garanties.
[..]
Nee hoor, dat is niet waar. Zie je ook de tweet boven je. Een Rusland-vriendelijk land dreigt niet met sancties of zelfs met troepen tegen Rusland. Trouwens heel mooi als dat echt zou gebeuren.
Zijn er ook mensen niet extreemrechts?quote:Op vrijdag 14 februari 2025 16:48 schreef Perrin het volgende:
[..]
Een figuur als Poetin is wat die lui graag zien. Zo ziet extreem-rechtse radicalisering er uit.
Terwijl ik bij zulke types eerder denk aan een Reagan en zijn compagnons. Dit is letterlijk dom rechtsquote:Op vrijdag 14 februari 2025 16:48 schreef Perrin het volgende:
[..]
Een figuur als Poetin is wat die lui graag zien. Zo ziet extreem-rechtse radicalisering er uit.
In jouw omgeving vraag ik het me af.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 16:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zijn er ook mensen niet extreemrechts?
Wie zien exact het tegenovergestelde. De VS houdt nu Europa de spiegel voor en de mensen die het al jarenlang fout het qua politiek wereldbeeld blijven stug volhouden dat niet zij mis zouden zitten, maar de VS is nu het probleem vanwege die speech van Vance. Deze post is dus niets meer dan projectie.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 16:48 schreef koemleit het volgende:
[..]
Als je eenmaal in die tunnel zit zijn er 2 opties. Of blijven volhouden. Of toegeven dat je het fout had, en al die mensen die de hele tijd zeiden dat je het fout had, die hadden het dus goed.
En ongelijk toegeven zit er niet in. Dus dan maar vol blijven houden.
Dus er is nog geen overeenkomst (althans, niets wat wij weten), geen ontmoeting, niets op wat telefoongesprekken na, en jij slikt die grootspraak van Trump en Vance voor zoete koek? Putin krijgt zijn zin en Trump is de grote wereldleider waar niet mee te sollen valt, win-win voor die tweequote:Op vrijdag 14 februari 2025 16:22 schreef HowardRoark het volgende:
Nee hoor, dat is niet waar. Zie je ook de tweet boven je. Een Rusland-vriendelijk land dreigt niet met sancties of zelfs met troepen tegen Rusland. Trouwens heel mooi als dat echt zou gebeuren.
quote:Op vrijdag 14 februari 2025 16:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, dat gaf je helemaal niet aan. Dit is wat je aangaf:
[..]
Dit was nota bene de post die je had gequote. Zie je eigenlijk bijdrage (post #198).quote:Op vrijdag 14 februari 2025 16:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Jawel, want als Oekraïne bij de EU zit is de realiteit dat op dit moment een Duitsland of Frankrijk echt niet hun eigen veiligheid op het spel gaan zetten om daar in te grijpen. Een belangrijk stuk van het voorkomen van een oorlog of conflict is afschrikking door middel van een sterk en capabel leger. In dat opzicht hebben wij de VS voorlopig nog hard nodig.
Niet om je post plat te slaan, maar een heleboel migratiestromen zijn op gang gekomen door Amerikaanse avonturen.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 16:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wie zien exact het tegenovergestelde. De VS houdt nu Europa de spiegel voor en de mensen die het al jarenlang fout het qua politiek wereldbeeld blijven stug volhouden dat niet zij mis zouden zitten, maar de VS is nu het probleem vanwege die speech van Vance. Deze post is dus niets meer dan projectie.
Het is niet de schuld van de VS dat Europese landen amper in hun defensie hebben geïnvesteerd en dachten dat de tijden van echte oorlog achter ons lagen en alles wel via diplomatie kon worden uitgepraat, met een walgelijke schurkenstaat als Rusland en een expansionistisch gedreven dictator als Poetin, is dat een enorme fout geweest.
Daarnaast is het tevens niet de VS geweest die hier de grenzen wagenwijd open heeft gezet voor allerlei gevaarlijke migranten die hier voet aan de grond hebben kunnen krijgen (zie aanslag gisteren in München) ook dit werd benoemd door Vance.
Je gaat dit niet oplossen door nu het narratief te pushen dat iemand als Vance eigenlijk pro-Rusland is, wél door zelfreflectie te tonen, fouten te erkennen, in defensie te gaan investeren en iets aan de enorme migratieproblematiek te doen.
Niet persoonlijk maken ajbquote:Op vrijdag 14 februari 2025 16:57 schreef Perrin het volgende:
Dit dus. Types als HowardRoark komen uiteraard klaar van dat soort praatjes.
[ x ]
Ja, dat is dus die "glazen bol" waar ik het over had en die je thuis mag laten.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 16:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
Dit was nota bene de post die je had gequote. Zie je eigenlijk bijdrage (post #198).
Juist wel. Die willen stukken Oekraine weggeven want Poetin zou misschien kwaad kunnen worden.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 16:48 schreef HowardRoark het volgende:
Een angst voor conflict zul je bij de huidige leiding in de VS niet vinden.
[..]
Waarom niet eigenlijk? Dat iemand veel tekst gebruikt betekent nog niet dat er iets zinnigs staatquote:Op vrijdag 14 februari 2025 16:58 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Niet om je post plat te slaan, maar een heleboel migratiestromen zijn op gang gekomen door Amerikaanse avonturen.
Ik woon in Europa, dus nee. Ik zie juist graag dat de Europese landen veel meer investeren in defensie, de eigen fouten inzien en de banden met de VS blijft onderhouden. Maar daar is nu een portie zelfreflectie voor nodig.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 16:57 schreef Perrin het volgende:
Dit dus. Types als HowardRoark komen uiteraard klaar van dat soort praatjes.
[ x ]
Dat zal best, maar dan is het aan Europa om zulke mensen wel of niet binnen te laten. Dit zijn keuzes. Polen en Hongarije geven wat dit betreft het goede voorbeeld. Landen als Duitsland zeiden daarentegen 'Wir schaffen das!'.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 16:58 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Niet om je post plat te slaan, maar een heleboel migratiestromen zijn op gang gekomen door Amerikaanse avonturen.
En wat is er dan zo uitstekend aan vance? Is een voor de rest onbeduidende senator die z'n eerste termijn niet heeft afgemaakt met volgens mij nauwelijks wapenfeiten om op te bogen.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 16:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De wereld wordt niet in de fik gezet. Het zijn juist degenen die op cultureel en moreel-ethischgebied het 'woke' gebeuren pushen, die de wereld in de fik dreigen te zetten. De VS wil daar nu een stok voor steken en dat is uitstekend om te zien.
Omdat hij meer bespreekt dan alleen migratie en ik alleen daar op in ga.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 17:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waarom niet eigenlijk? Dat iemand veel tekst gebruikt betekent nog niet dat er iets zinnigs staat
Ik vind hoe vooral west Europa gelaten heeft gereageerd waardeloos, maar je kunt niet zo gemakkelijk over het feit geen stappen dat onze "vriend" hier wel verantwoordelijk voor is.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 17:05 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat zal best, maar dan is het aan Europa om zulke mensen wel of niet binnen te laten. Dit zijn keuzes. Polen en Hongarije geven wat dit betreft het goede voorbeeld. Landen als Duitsland zeiden daarentegen 'Wir schaffen das!'.
Het heeft niks met falen te maken, je kunt vooruit kijken en SAMEN nadenken over hoe het beter kan.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 17:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik woon in Europa, dus nee. Ik zie juist graag dat de Europese landen veel meer investeren in defensie, de eigen fouten inzien en de banden met de VS blijft onderhouden. Maar daar is nu een portie zelfreflectie voor nodig.
En daar ontbreekt het bij types zoals jij aan. Die zoeken niet het probleem bij het eigen falen, maar bij iedereen die tegen het gewenste narratief in durft te gaan, zoals dus bijvoorbeeld iemand als JD Vance. Het is alleen maar meer zand in de eigen ogen strooien, Vance is niet het probleem. Het beleid dat in Europa is gemaakt de afgelopen decennia wel.
Wel eens gehoord van internationale verdragen (die ondertekend zijn)?quote:Op vrijdag 14 februari 2025 17:05 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat zal best, maar dan is het aan Europa om zulke mensen wel of niet binnen te laten. Dit zijn keuzes. Polen en Hongarije geven wat dit betreft het goede voorbeeld. Landen als Duitsland zeiden daarentegen 'Wir schaffen das!'.
Gelaten heeft gereageerd op wat?quote:Op vrijdag 14 februari 2025 17:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik vind hoe vooral west Europa gelaten heeft gereageerd waardeloos, maar je kunt niet zo gemakkelijk over het feit geen stappen dat onze "vriend" hier wel verantwoordelijk voor is.
Vice President JD Vance stated that the US will impose sanctions on Moscow and may deploy troops to Ukraine if Putin does not sign an agreement guaranteeing Kyiv’s long-term security.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 16:24 schreef Discombobulate het volgende:
Vance heeft het dus amper gehad over Oekraïne in München lees ik? Vooral over censuur en migratie.
Timestamp van de München speech? Ik had het daarover hé.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 17:22 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Vice President JD Vance stated that the US will impose sanctions on Moscow and may deploy troops to Ukraine if Putin does not sign an agreement guaranteeing Kyiv’s long-term security.
Zie tweet hierboven.
Dus rusland kan gewoon inpakken.
En wat zijn die overeenkomsten met Rusland waard? Noppes.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 17:22 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Vice President JD Vance stated that the US will impose sanctions on Moscow and may deploy troops to Ukraine if Putin does not sign an agreement guaranteeing Kyiv’s long-term security.
Zie tweet hierboven.
Ja, dit is niet zo slim, dit kan ook de EU laten imploderen. Dit is puur idealisme en er zijn vergaande hervormingen nodig voordat Oekraïne zou kunnen toetreden.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 15:34 schreef Arnhemunited het volgende:
Een versnelde toetreding van Oekranië in de EU. Is dit alleen voor de bühne of heeft Ursula daadwerkelijk de verkeerde afslag genomen inmiddels?
[ x ]
klopt. Maar druk ligt, als mensen even uit zoemen, op Rusland. En niet op Oekraine.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 17:24 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
En wat zijn die overeenkomsten met Rusland waard? Noppes.
Kyiv Independentquote:Zelensky-Vance meeting postponed as US reviews Ukraine's partnership draft
The meeting between President Volodymyr Zelensky and U.S. Vice President JD Vance at the Munich Security Conference has been postponed to allow the U.S. time to review a draft memorandum of partnership submitted by Kyiv, a source in the Zelensky's Office told the Kyiv Independent on Feb. 14.
The postponement comes as the U.S. considers a proposed minerals agreement that could link future aid to Ukraine with access to its rare earth mineral reserves.
U.S. Treasury Secretary Scott Bessent delivered a draft of the agreement to Zelensky during a visit to Kyiv on Feb. 12. Ukraine finalized and handed over the memorandum to the U.S. side, which requested additional time to review the document until 5 p.m.
During his press conference, Zelensky confirmed that the meeting with Vance would take place later in the day.
The draft memorandum is part of broader discussions on a potential minerals agreement, which U.S. President Donald Trump has suggested could involve access to Ukraine's mineral reserves in exchange for continued military and financial support.
Zelensky has expressed openness to such an arrangement, saying that Ukraine is willing to grant U.S. companies access to minerals in exchange for sustained support from Washington.
The proposed minerals agreement could mark a significant shift in U.S.-Ukraine relations, tying economic cooperation to security assistance.
Wat vind jij zo goed aan hen? (Oprechte vraag)quote:Op vrijdag 14 februari 2025 16:19 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Trump en Vance zijn simpelweg uitstekende politici. Dat veel Europeanen, vooral degenen uit de links en progressieve hoek, dit niet zien en er een heel ander wereldbeeld op nahouden is natuurlijk prima, maar dat wil niet zeggen dat zulke mensen 'onzekere keuzen' zijn, wat niet meer dan een ad hominem uit frustratie is dan ook maar iets van inhoudelijke kritiek.
[..]
Nee, de speech van Vance was niet Poetin-vriendelijk en ook is hij dit zelf niet.
Niet alles is meteen pro-Rusland of pro-Poetin zodra het niet meer in het gewenste straatje past.
Zoals de politiek nu ontwikkeld, krijg je straks dat je geen een land asiel straks kunt aanvragen binnen de eu als 1 je heeft afgewezen. En zul je zien dat linkse partijen gaan roepen om minder e om een beleid te kunnen voeren om sociale waardes voor vluchtelingen.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 17:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wel eens gehoord van internationale verdragen (die ondertekend zijn)?
Maar wat is Vance nou? Een zwamneus die het niet begrijpt of een uitstekend politicus/onderhandelaar??? Of zijn we weer eens selectief aan het winkelen en pikken we de uitspraken die ons goed uitkomen eruit en bestempelen we de rest als onzin?quote:Op vrijdag 14 februari 2025 17:22 schreef Korenfok het volgende:
Zie tweet boven jou post.
Haha, dat geloof je echt?quote:Op vrijdag 14 februari 2025 17:26 schreef Korenfok het volgende:
[..]
klopt. Maar druk ligt, als mensen even uit zoemen, op Rusland. En niet op Oekraine.
trump zei ook dat Oekraine bezet gebied gaat terug krijgen (dus gebied wat ze nog niet herovert hebben). En hij heeft een deal rond de grondstoffen, die liggen grotendeels in het bezette gebied.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 17:28 schreef Discombobulate het volgende:
Ik denk gewoon dat Trump het voordelig weggeeft, en Vance zegt van accepteer het maar anders komen er sancties, maar omdat het in Ruslands voordeel is, is het gewoon een cadeautje. Zo lees ik het althans, ik zou niet kunnen verklaren waarom Trump en Hegseth dan iets anders zeggen dan Vance.
Was dat niet een 'maybe'?quote:Op vrijdag 14 februari 2025 17:30 schreef Korenfok het volgende:
[..]
trump zei ook dat Oekraine bezet gebied gaat terug krijgen (dus gebied wat ze nog niet herovert hebben). En hij heeft een deal rond de grondstoffen, die liggen grotendeels in het bezette gebied.
En Putin gaat daar uiteraard mee akkoord...quote:Op vrijdag 14 februari 2025 17:30 schreef Korenfok het volgende:
trump zei ook dat Oekraine bezet gebied gaat terug krijgen (dus gebied wat ze nog niet herovert hebben). En hij heeft een deal rond de grondstoffen, die liggen grotendeels in het bezette gebied.
Sorry, maar ik snap oprecht niet wat hier staat.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 17:29 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Zoals de politiek nu ontwikkeld, krijg je straks dat je geen een land asiel straks kunt aanvragen binnen de eu als 1 je heeft afgewezen. En zul je zien dat linkse partijen gaan roepen om minder e om een beleid te kunnen voeren om sociale waardes voor vluchtelingen.
Nou, in ieder geval géén uitstekend politicus/onderhandelaar. Zwamneus zou ik zeker niet uitsluitenquote:Op vrijdag 14 februari 2025 17:29 schreef AchJa het volgende:
[..]
Maar wat is Vance nou? Een zwamneus die het niet begrijpt of een uitstekend politicus/onderhandelaar??? Of zijn we weer eens selectief aan het winkelen en pikken we de uitspraken die ons goed uitkomen eruit en bestempelen we de rest als onzin?
doet niet iedereen dit. We weten het niet, en om eerlijk te zijn vind ik het alles een hoop GTST gehalte hebben, hoe dit soort conferenties worden verslagen. Vroeger was sportnieuws, cosmo etczou sentiationeel.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 17:29 schreef AchJa het volgende:
[..]
Maar wat is Vance nou? Een zwamneus die het niet begrijpt of een uitstekend politicus/onderhandelaar??? Of zijn we weer eens selectief aan het winkelen en pikken we de uitspraken die ons goed uitkomen eruit en bestempelen we de rest als onzin?
En die eisen blijven gewoon staan.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 17:25 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja, dit is niet zo slim, dit kan ook de EU laten imploderen. Dit is puur idealisme en er zijn vergaande hervormingen nodig voordat Oekraïne zou kunnen toetreden.
Van Vance kun je een hele staat van dienst vinden over dit soort dingen.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 17:29 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik zou sowieso niet zo snel geloven wat Trump & co allemaal roepen. Verandert waar je bijstaat.quote:
quote:Smoked out of their holes and taken prisoner!
The third assault group (https://t.me/+cWWdmTRjmykyZDNi) continues to beat and capture PRs in the Kharkiv region. The group entered enemy positions, threw grenades into the holes, and forced the enemy to surrender.
The exchange fund has been replenished with a new batch of captured occupiers. Top work and videos from the fighters of the 2nd mech battalion (https://t.me/II_mechanized_battalion_ab3) !
Wat voor soort dingen?quote:Op vrijdag 14 februari 2025 17:35 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Van Vance kun je een hele staat van dienst vinden over dit soort dingen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |