SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Poetin verdedigt Rusland en het Russische volk, overal wanneer dit aangevallen wordt.quote:Op woensdag 25 december 2024 20:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Vast, maar wat precies?
Benieuwd of de Russen, Chinezen of beide daar achter zitten.quote:
Ik denk niet dat het de Xin Xin Tian 2 was, die was op het moment van de kabelbreuk, namelijk 12:26, al 40 kilometer verderop.quote:
Nou ja, de kans is natuurlijk groot dat een betrokken schip dan net “toevallig” even de AIS uit heeft staanquote:Op woensdag 25 december 2024 22:55 schreef oheng het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het de Xin Xin Tian 2 was, die was op het moment van de kabelbreuk, namelijk 12:26, al 40 kilometer verderop.
Rond 10:00 was dat schip boven de Estlink 2.
Ik zie niet echt verdachten.
Dat valt te verwachten, maar dan moeten de tijden wel *ongeveer* kloppen.quote:Op woensdag 25 december 2024 23:01 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Nou ja, de kans is natuurlijk groot dat een betrokken schip dan net “toevallig” even de AIS uit heeft staan.
quote:Op woensdag 25 december 2024 23:32 schreef oheng het volgende:
De Eagle S was op het exacte moment, 10:26 GMT/UTC, boven de Estlink2.
Ik denk dat dat de boosdoener was.
Hij kan morgen vrede hebben.quote:Op woensdag 25 december 2024 23:22 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Interessant artikel van Russia Today genaamd 'Geen winnaars in een nucleaire oorlog'. Waarin Lavrov, minister van BuZa oproept tot vrede wederom, daar het alternatief wereldwijde vernietiging is.
Maar ik weet niet of ik RT mag citeren, daar het geblokkeerd is.
Ik was eigenlijk op zoek naar informatie over de vliegramp aan de Kaspische Zee.
Voor diegenen die het kunnen ontvangen:
https://www.rt.com/russia/609952-no-winners-nuclear-war-lavrov/
dat noemt ie dan een interessant artikelquote:Op donderdag 26 december 2024 01:03 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hij kan morgen vrede hebben.
Wat heeft China te winnen om zo ruzie met 'ons' te zoeken? Zal wel net als vorige keer Russen op een Chinees schip zijn. Hopen wellicht dat 'wij' zo (ook) (meer) ruzie krijgen met China.quote:Op woensdag 25 december 2024 22:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Benieuwd of de Russen, Chinezen of beide daar achter zitten.
De Yi Peng 3 had een volledig Chinese crew. Schip is hem nu gepeerd, en vaart nu nabij Normandië.quote:Op donderdag 26 december 2024 01:17 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Wat heeft China te winnen om zo ruzie met 'ons' te zoeken? Zal wel net als vorige keer Russen op een Chinees schip zijn. Hopen wellicht dat 'wij' zo (ook) (meer) ruzie krijgen met China.
Voor genoeg poen doen Chinezen die niet per se door de staat China zijn geregeld ook wel wat waarschijnlijk.quote:Op donderdag 26 december 2024 02:23 schreef oheng het volgende:
Die andere kabels loper, de Yi Peng 3, is hem trouwens gesmeerd. Vaart nu voor de kust van Frankrijk.
[..]
De Yi Peng 3 had een volledig Chinese crew. Schip is hem nu gepeerd, en vaart nu nabij Normandië.
De invloed van de Chinese staat is echter ook wel weer zodanig groot dat, wanneer dit door Chinezen vanaf een Chinees schip is gedaan, de kan vrij groot is dat ze hier meer van weten.quote:Op donderdag 26 december 2024 02:40 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Voor genoeg poen doen Chinezen die niet per se door de staat China zijn geregeld ook wel wat waarschijnlijk.
Dat je ze de eerste keer niet entert snap ik nog want er zitten ook nadelen aan en internationaal recht staat niet alles toe. Maar bij de 5de keer moet je toch een keer een waarschuwing gaan geven dat het als een oorlogsdaad gezien wordt door de Navo en eu en dat de schepen in beslag genomen gaan worden of bij verzet gezonken.quote:
Waarom is het dan juist de Russische staat inclusief lavrov die de hele tijd met nucleaire wapens aan het dreigen is?quote:Op woensdag 25 december 2024 23:22 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Interessant artikel van Russia Today genaamd 'Geen winnaars in een nucleaire oorlog'. Waarin Lavrov, minister van BuZa oproept tot vrede wederom, daar het alternatief wereldwijde vernietiging is.
Ik was eigenlijk op zoek naar informatie over de vliegramp aan de Kaspische Zee.
Lavrov kan vandaag de oorlog stoppen door de Russische troepen terug te trekken van Oekraïens grondgebied.quote:Op woensdag 25 december 2024 23:22 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Het is niet de eerste keer dat onderzee kabels stuk getrokken worden.quote:
Dus wanneer jij tegen je buurman zegt dat hij moet stoppen met het verkrachten van de dochters en het martelen van de zoons in jullie buurt dan ben jij een ophitser? Begrijp ik het zo goed?quote:Op donderdag 26 december 2024 09:30 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is niet de eerste keer dat onderzee kabels stuk getrokken worden.
Alleen wordt anno nu alles gezien als oorlogsdaad.
Dat in combinatie met de oorlogshitserij van Rutte wekt bij mij de indruk dat men verlegen zit om een nieuwe wereldoorlog
China is onderdeel van de as van het kwaad, die zijn net zo uit op destabilisatie van het westen als de Russen.quote:Op donderdag 26 december 2024 01:17 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Wat heeft China te winnen om zo ruzie met 'ons' te zoeken? Zal wel net als vorige keer Russen op een Chinees schip zijn. Hopen wellicht dat 'wij' zo (ook) (meer) ruzie krijgen met China.
Was ik trouwens de enige die dit met een Trump stemmetje in zn hoofd oplas?quote:Op woensdag 25 december 2024 18:14 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
De Russische economie gaat als een trein, een hogesnelheidstrein, niet een boemeltrein van Leeuwarden naar Groningen trein.
Rusland heeft heel veel vrienden. China, sowieso in koopkrachtpariteit de eerste economie ter wereld, tweede leger ter wereld, eerste land met beste technologie ter wereld en hele goede matties met Rusland. Zo'n beetje de hele wereld is bevriend met Rusland behalve dan de Angelsaksische wereld en een paar landjes in Europa.
De wereld is groter dan wat half failliete landjes in Europa - zoals Duitsland dat gewoon ineenstort nu - en de Angelsaksen met hun grote mond. Veel geschreeuw, heel weinig wol.
Dat komt omdat jij er van alles bij trekt.quote:Op donderdag 26 december 2024 09:58 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Dus wanneer jij tegen je buurman zegt dat hij moet stoppen met het verkrachten van de dochters en het martelen van de zoons in jullie buurt dan ben jij een ophitser? Begrijp ik het zo goed?
AD Liveblog.quote:Oekraïne valt herhaaldelijk burgerdoelen in Rusland aan met westerse raketten en drones. Dat zegt de Russische minister van Buitenlandse Zaken Sergej Lavrov. Rusland richt zich alleen op militaire faciliteiten en infrastructuur en 'het staat niet in onze regels om burgerdoelen aan te vallen', beweert Lavrov.
Ik vraag me af of zo’n Lavrov niet gewoon vies voelt bij het spuien van de leugens.quote:Op donderdag 26 december 2024 11:19 schreef Raw85 het volgende:
De kak die zo’n pratende frikandel als Lavrov uitstort gewoon lekker overpennen.. het AD
[ afbeelding ]
alleen gaat het nu wel erg opvallend vaak fout in de Baltische zee.quote:Op donderdag 26 december 2024 09:30 schreef Wantie het volgende:
[..]
quote:Dat in combinatie met de oorlogshitserij van Rutte wekt bij mij de indruk dat men verlegen zit om een nieuwe wereldoorlog
Als je in zo'n kankerland als Rusland een toppositie bereikt word je over het algemeen niet gehinderd door zaken als geweten en empathie.quote:Op donderdag 26 december 2024 11:22 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik vraag me af of zo’n Lavrov niet gewoon vies voelt bij het spuien van de leugens.
Hij bevestigt gewoon graag het beeld wat we toch al van de Russen hebben…quote:Op donderdag 26 december 2024 11:22 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik vraag me af of zo’n Lavrov niet gewoon vies voelt bij het spuien van de leugens.
Die zaken zijn sowieso al amper tot niet voorhanden in de Russische cultuur en samenleving.quote:Op donderdag 26 december 2024 11:29 schreef Kentoet het volgende:
[..]
Als je in zo'n kankerland als Rusland een toppositie bereikt word je over het algemeen niet gehinderd door zaken als geweten en empathie.
Of het komt nu vaker in het nieuws.quote:Op donderdag 26 december 2024 11:23 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
alleen gaat het nu wel erg opvallend vaak fout in de Baltische zee.
[..]![]()
![]()
![]()
Intelligente man zeg, die Lavrov. Nu maar hopen dat Putin RT leest.quote:Op woensdag 25 december 2024 23:22 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Lavrov is gewoon iemand die gebruikt wordt door het maffiacirkeltje.quote:Op donderdag 26 december 2024 11:22 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Hoe kun je dat zeggen terwijl ze ook in Nederland liggen?quote:Op donderdag 26 december 2024 09:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Waarom is het dan juist de Russische staat inclusief lavrov die de hele tijd met nucleaire wapens aan het dreigen is?
Zeggen dat er geen winnaars zijn bij een nucleaire oorlog is natuurlijk ook al een dreigement. Een beetje zoiets als 'wat een mooie dochter heb je, zou toch erg zijn als daar iets mee gebeurt'.quote:Op donderdag 26 december 2024 09:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Waarom is het dan juist de Russische staat inclusief lavrov die de hele tijd met nucleaire wapens aan het dreigen is?
Voor het westen gaat dreigen met nucleaire wapens moet Trump eerst weer president zijn.quote:Op donderdag 26 december 2024 12:01 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Hoe kun je dat zeggen terwijl ze ook in Nederland liggen?
En ze zijn niet eens van jullie.
Geef ze maar aan mij.quote:Op donderdag 26 december 2024 12:01 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Dreigt Nederland ermee dan?quote:Op donderdag 26 december 2024 12:01 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Je weet waar ze liggenquote:Op donderdag 26 december 2024 12:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Geef ze maar aan mij.
Ga toch weg met je wappiespeak.quote:Op donderdag 26 december 2024 09:30 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat in combinatie met de oorlogshitserij van Rutte wekt bij mij de indruk dat men verlegen zit om een nieuwe wereldoorlog
Dat die dingen er anders niet hadden gelegen zal wel weer te ver gezocht zijn in jouw wereld. Of niet Wantie?quote:
Ik snap je wanhoop.quote:Op donderdag 26 december 2024 13:31 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Dat die dingen er anders niet hadden gelegen zal wel weer te ver gezocht zijn in jouw wereld. Of niet Wantie?
Als je Nederlanders toch allemaal maar hypocriet vindt en je van ons wil distantiëren (met je jullie) wat doe je dan op een Nederlands forum?quote:Op donderdag 26 december 2024 12:01 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
In de periode 2000-2021 waren er 25 incidenten met zeekabels in de Baltische zee.quote:Op donderdag 26 december 2024 09:30 schreef Wantie het volgende:
[..]
https://www.euronews.com/(...)ny-caused-aktau-crasquote:Azerbaijani government sources have exclusively confirmed to Euronews on Thursday that a Russian surface-to-air missile caused the Azerbaijan Airlines plane crash in Aktau on Wednesday.
According to the sources, the missile was fired at Flight 8432 during drone air activity above Grozny, and the shrapnel hit the passengers and cabin crew as it exploded next to the aircraft mid-flight.
Government sources have told Euronews that the damaged aircraft was not allowed to land at any Russian airports despite the pilots’ requests for an emergency landing, and it was ordered to fly across the Caspian Sea towards Aktau in Kazakhstan.
According to data, the plane’s GPS navigation systems were jammed throughout the flight path above the sea.
Rusland gaat dit natuurlijk tot in het oneindige traineren, frustreren en Oekraïne de schuld geven.quote:Op donderdag 26 december 2024 14:34 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Toepasselijke quote voor jou:
[ link | afbeelding ].
Komt van dit bericht:
[ x ]
Klopt, één van de russische talking points is op dit moment dat het vliegtuig geraakt is door een Oekrainsche drone. Ze kijken of dat blijft hangen.quote:Op donderdag 26 december 2024 14:39 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Rusland gaat dit natuurlijk tot in het oneindige traineren, frustreren en Oekraïne de schuld geven.
Benieuwd naar de passagierslijst nu...quote:Op donderdag 26 december 2024 14:32 schreef MaxMark het volgende:
Azerbeidzjaanse regering bevestigt dat het vliegtuig door Rusland is neergeschoten.
Weer typisch Russisch: "Per ongeluk" een vliegtuig neerschieten. Alles ontkennen/was een birdstrike/was wat anders. Ze hebben het vliegtuig overal expres geweigerd te laten landen in Rusland (ondanks Mayday) en gewoon teruggestuurd over de Kaspische zee, in de hoop dat het daar neerstort. Er wordt ook gezegd dat ze GPS hebben proberen te jammen, om het de bemanning nog moeilijker te maken de weg terug te vinden.
Gele cirkel is waar het vliegtuig werd geraakt, rood omcirkeld zijn Russische vliegvelden in de buurt waar ze zijn geweigerd - uiteindelijk helemaal naar de andere kant van de Kaspische zee, naar Kazakhstan gestuurd.
[ link | afbeelding ]
[ x ]
Je verwacht het nietquote:Op donderdag 26 december 2024 14:50 schreef oheng het volgende:
[..]
Klopt, één van de russische talking points is op dit moment dat het vliegtuig geraakt is door een Oekrainsche drone. Ze kijken of dat blijft hangen.
Zag al wat Putin fanboys de schuld geven aan Oekraïne, want door hun daden was het luchtafweer actief...quote:Op donderdag 26 december 2024 14:39 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Rusland gaat dit natuurlijk tot in het oneindige traineren, frustreren en Oekraïne de schuld geven.
Volgens die lui is de oorlog ook de schuld van Oekraïne zelf natuurlijk. Kort rokje enzo.quote:Op donderdag 26 december 2024 14:54 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Zag al wat Putin fanboys de schuld geven aan Oekraïne, want door hun daden was het luchtafweer actief...
Fun fact: diezelfde fanboys geven de schuld aan MH17 voor het neerschieten "want ze vlogen boven een oorlogsgebied".quote:Op donderdag 26 december 2024 14:54 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Zag al wat Putin fanboys de schuld geven aan Oekraïne, want door hun daden was het luchtafweer actief...
Dit is dezelfde lijn als dat de oorlog niet de schuld is van Rusland, want Rusland verdedigt zich alleen maar tegen de agressieve NAVO en het hypocriete Westen, dat het glorieuze Rusland wil onderwerpen en vernietigen. En Putin is de Messias.quote:Op donderdag 26 december 2024 15:13 schreef oheng het volgende:
[..]
Fun fact: diezelfde fanboys geven de schuld aan MH17 voor het neerschieten "want ze vlogen boven een oorlogsgebied".
Grappig hoe die russische argumenten werken: het is nooit de schuld van rusland, en rusland is het eeuwige slachtoffer.
Het is nog even afwachten op het Kremlin narratief.quote:Op donderdag 26 december 2024 15:34 schreef Parafernalia het volgende:
Kom er maar im @:nyamuk @:linkseboomknuffelaar @:phpmystyle
En hoe heten die andere dwazen
Wat gaan jullie nu verzinnen?
Het narratief is een birdstrike of een Oekraïense drone.quote:Op donderdag 26 december 2024 15:36 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Het is nog even afwachten op het Kremlin narratief.
Hej maar Putin staat wel voor (Christelijke) normen en waarden!quote:Op donderdag 26 december 2024 15:19 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit is dezelfde lijn als dat de oorlog niet de schuld is van Rusland, want Rusland verdedigt zich alleen maar tegen de agressieve NAVO en het hypocriete Westen, dat het glorieuze Rusland wil onderwerpen en vernietigen. En Putin is de Messias.
Tijd voor een ban voor die lui hier, maar zie @GGMM maar eens in beweging te krijgen als het echt lastig wordt.quote:Op donderdag 26 december 2024 15:34 schreef Parafernalia het volgende:
Uitstekende reactie op Putin's oorlogsverklaring aan de EU.quote:
Als ik @Danny was zou ik dat soort lui niet willen op mijn forum. En al helemaal geen BNW en VER willen.quote:Op donderdag 26 december 2024 15:41 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
[..]
Tijd voor een ban voor die lui hier, maar zie @:GGMM maar eens in beweging te krijgen als het echt lastig wordt.
de schaamte voorbij..quote:Op donderdag 26 december 2024 14:54 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Er mag best een ander geluid zijn maar als het nergens op gebaseerd is en het blijft bij leugens en fakenews is het wel vrij vermoeiend.quote:Op donderdag 26 december 2024 15:41 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
[..]
Tijd voor een ban voor die lui hier, maar zie @:GGMM maar eens in beweging te krijgen als het echt lastig wordt.
Je bedoelt die vogels met raketmotor?quote:Op donderdag 26 december 2024 14:50 schreef Hyperdude het volgende:
Ik geloof nog steeds in een birdstrike door die Shrapnelvogels, ook al zijn ze erg zeldzaam.
De russen melden nu ook dat ze een F-16 hebben neergeschoten. En Locoshanker wil 12 Oreshniks laten plaatsen.quote:Op donderdag 26 december 2024 15:39 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het narratief is een birdstrike of een Oekraïense drone.
Er is gisterochtend nog wel aardig geveegd in het topic zag ik. Maar sommigen maken het ook wel erg bont.quote:Op donderdag 26 december 2024 15:44 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Als ik @:Danny was zou ik dat soort lui niet willen op mijn forum. En al helemaal geen BNW en VER willen.
Maar ja snap ook wel het vrijheid van meningsuiting argument. Al vind ik onwaarheden spuien niet echt een mening hebben zijn.
Zelfe reden waarom ze Lavrov zijn roes hebben laten uitslapen en zijn volume op 11 hebben gezet.quote:Op donderdag 26 december 2024 15:45 schreef oheng het volgende:
[..]
De russen melden nu ook dat ze een F-16 hebben neergeschoten. En Locoshanker wil 12 Oreshniks laten plaatsen.
Alles om de aandacht af te leiden.
Heb al een tijd hier niet mee gelezen, iets met nieuwe functie op het werk en daarvoor o.a. hobbymatig ervaring opdoen.quote:Op donderdag 26 december 2024 15:47 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Er is gisterochtend nog wel aardig geveegd in het topic zag ik. Maar sommigen maken het ook wel erg bont.
Zoals die user die de oorlog een SMO blijft noemen omdat hij bang is om na de oorlog Rusland niet meer in te mogen
Ja, die supersonic vogels.quote:Op donderdag 26 december 2024 15:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je bedoelt die vogels met raketmotor?
Dat geld voor een hoop van ons hoor. Qua dat waren we compleet in slaap gevallen als het om Rusland en met name Putin ging.quote:Op donderdag 26 december 2024 15:49 schreef Parafernalia het volgende:
En dan te bedenken dat ikzelf tot een paar jaar geleden niet eens zo heel erg anti-rus was. Ik had zowat net zoveel tegen de VS. (Ja Poetinlovers, niet iedere anti-Rus is meteen pro-VS) (snappen ze toch niet, maar goed)
Wat zat ik ernaast..
quote:Op donderdag 26 december 2024 16:07 schreef Parafernalia het volgende:
Een mooi moment om weer eens een donatie te doen voor Oekraïense drones![]()
Iemand toevallig een linkje bijdehand?
Die gasten weten waarschijnlijk ook niet dat ze gewoon opgepakt worden en als ruilmiddel worden ingezetquote:Op donderdag 26 december 2024 15:47 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Er is gisterochtend nog wel aardig geveegd in het topic zag ik. Maar sommigen maken het ook wel erg bont.
Zoals die user die de oorlog een SMO blijft noemen omdat hij bang is om na de oorlog Rusland niet meer in te mogen
Ik zou Rusland echt heel graag een keer bezoeken maar zeker niet onder de huidige omstandigheden. Dat gaat echt nog jaren duren voordat dat weer normaliseert. Wellicht zelfs decennia.quote:Op donderdag 26 december 2024 16:14 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Die gasten weten waarschijnlijk ook niet dat ze gewoon opgepakt worden en als ruilmiddel worden ingezet
Zijn nog best wat Nederlanders die daar gewoon blijven wonen hoor. Wierd Duk, voormalig Rusland correspondent, zei dat veel van z'n oud collega's nog gewoon allemaal in Moskou wonen.quote:Op donderdag 26 december 2024 16:21 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik zou Rusland echt heel graag een keer bezoeken maar zeker niet onder de huidige omstandigheden. Dat gaat echt nog jaren duren voordat dat weer normaliseert. Wellicht zelfs decennia.
Er wonen bijna geen buitenlandse correspondenten meer in Rusland, omdat het levensgevaarlijk is.quote:Op donderdag 26 december 2024 16:25 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zijn nog best wat Nederlanders die daar gewoon blijven wonen hoor. Wierd Duk, voormalig Rusland correspondent, zei dat veel van z'n oud collega's nog gewoon allemaal in Moskou wonen.
Het duurt maanden tot een jaar om het te repareren.quote:Op donderdag 26 december 2024 16:12 schreef Parafernalia het volgende:
Wat betreft die kabels...ik vind het eigenlijk ook wat onbelangrijk. Beetje Europa pesten met kabels kapot maken... Nou nou het is watIk weet niet precies hoe het werkt, maar er zal toch back-up zijn? En het is betrekkelijk eenvoudig weer te repareren? (Iemand die dit weet?).
Laten we inzetten op meer wapens aan Oekraïne geven ipv ons hier al te druk om te maken.
Aha, oke. Ik dacht dat één van die kabels van paar weken geleden alweer gefikst was. Nou ja, torpederen dan maar inderdaadquote:Op donderdag 26 december 2024 16:34 schreef oheng het volgende:
[..]
Het duurt maanden tot een jaar om het te repareren.
En er zijn backups, maar die beginnen nu op te raken.
Er zijn gisteren namelijk ook 3 internet kabels geraakt.
Het is een onderdeel van hybride oorlogsvoering. Als er uitval van stroom en internet in de Baltische staten plaatsvindt, geeft dat rusland mogelijkheden.
wie zegt dat dat Nederlanders zijn?quote:Op donderdag 26 december 2024 16:25 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zijn nog best wat Nederlanders die daar gewoon blijven wonen hoor. Wierd Duk, voormalig Rusland correspondent, zei dat veel van z'n oud collega's nog gewoon allemaal in Moskou wonen.
Wierd Duk, die heeft heel lang daar gewoond.quote:Op donderdag 26 december 2024 16:38 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
wie zegt dat dat Nederlanders zijn?
Wonen echt nog heel wat hoor, Steve Rosenberg zelfs ook nog gewoon.quote:Op donderdag 26 december 2024 16:26 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Er wonen bijna geen buitenlandse correspondenten meer in Rusland, omdat het levensgevaarlijk is.
Laat staan een citytripje naar Moskou.
Lekker om één of andere flauwekulreden worden opgepakt en naar het front gestuurd. Top man.quote:Op donderdag 26 december 2024 16:46 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wonen echt nog heel wat hoor, Steve Rosenberg zelfs ook nog gewoon.
Citytripje is een ander verhaal, maar ook genoeg Turken die dit nog doen of mensen elders van de wereld. Zo levensgevaarlijk is het helemaal niet.
ja die ken ikquote:Op donderdag 26 december 2024 16:45 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wierd Duk, die heeft heel lang daar gewoond.
Kan.quote:Op donderdag 26 december 2024 14:29 schreef oheng het volgende:
[..]
In de periode 2000-2021 waren er 25 incidenten met zeekabels in de Baltische zee.
In de periode 2022-2024 waren er 10.
Dus het aantal incidenten is sinds de oorlog 3x zo hoog. Toeval?
Ik ken alleen Donald Duck.quote:Op donderdag 26 december 2024 16:45 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Aldus sprak hij vanaf de veilige zolderkamerquote:Op donderdag 26 december 2024 16:46 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zo levensgevaarlijk is het helemaal niet.
Weet inderdaad veel van de sfeer in Moskou in de late jaren negentig. Toen al die flatgebouwen opgeblazen werden. Daarna is hij allerlei glibberpaadjes gaan bewandelen. Met zovelen, want relaties met Rusland waren tot 2020 heel redelijk.quote:Op donderdag 26 december 2024 16:45 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
O, die met die hakenkruizen in zijn nek? Zat in het complot met Madame Mikmak en de Zware Jongens. Van stripboekjes kan je soms veel leren. Van bijnamen ook.quote:Op donderdag 26 december 2024 16:55 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
Ik ken alleen Donald Duck.
Het is enkel gevaarlijk met een paspoort uit een van de door Rusland als onvriendelijk bestempelde landen. Voor degenen die die kant uit willen kan ik Oezbekistan wel aanraden.quote:Op donderdag 26 december 2024 16:51 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Lekker om één of andere flauwekulreden worden opgepakt en naar het front gestuurd. Top man.
Die Nederlander kwam er goed vanaf met zijn drie jaar cel wegens het slaan van een agent.quote:Op donderdag 26 december 2024 17:49 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het is enkel gevaarlijk met een paspoort uit een van de door Rusland als onvriendelijk bestempelde landen. Voor degenen die die kant uit willen kan ik Oezbekistan wel aanraden.
Ja. Helemaal niet gevaarlijk om daar in de buurt te vliegenquote:Op donderdag 26 december 2024 17:49 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het is enkel gevaarlijk met een paspoort uit een van de door Rusland als onvriendelijk bestempelde landen. Voor degenen die die kant uit willen kan ik Oezbekistan wel aanraden.
Nou ja, Samarkand ligt verder van de dichtstbijzijnde Russische grens dan Nederland. Je kan altijd via VAR vliegen lijkt me.quote:Op donderdag 26 december 2024 17:53 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja. Helemaal niet gevaarlijk om daar in de buurt te vliegen
Duurt dat daadwerkelijk zo lang. Ik meen dat Rob de Wijk eens aangaf dat reparatie van dergelijke leidingen niet altijd lang hoefde te duren.quote:Op donderdag 26 december 2024 16:34 schreef oheng het volgende:
[..]
Het is een onderdeel van hybride oorlogsvoering. Als er uitval van stroom en internet in de Baltische staten plaatsvindt, geeft dat rusland mogelijkheden.
Als je die onderzeeër waarmee die pijp is opgeblazen daarvoor in mag zetten wel.quote:Op donderdag 26 december 2024 18:00 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Duurt dat daadwerkelijk zo lang. Ik meen dat Rob de Wijk eens aangaf dat reparatie van dergelijke leidingen niet altijd lang hoefde te duren.
Dat is weer eens wat anders dan:quote:Op donderdag 26 december 2024 17:53 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Die Nederlander kwam er goed vanaf met zijn drie jaar cel wegens het slaan van een agent.
quote:Taakstraf voor man die agent sloeg
Nieuwsbericht | 04-04-2022 | 18:00
Onder de huidige omstandigheden lijkt het me ook niet verstandig om Rusland te bezoeken als EU-burger, hoewel dat via een omweg gewoon nog mogelijk is. Maar dat heeft er meer mee te maken dat je bij een veranderde acute situatie wellicht niet meer terug kunt en de ambassade of regering van je thuisland weinig tot niets voor je kan doen, dan dat het daar ontzettend gevaarlijk is (de grensregio logischerwijs uitgezonderd). In dat opzicht is het gewoon eigen risico.quote:Op donderdag 26 december 2024 16:21 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik zou Rusland echt heel graag een keer bezoeken maar zeker niet onder de huidige omstandigheden. Dat gaat echt nog jaren duren voordat dat weer normaliseert. Wellicht zelfs decennia.
Prima land ja. Kirgizië en zeker Tadzjikistan zijn ook prachtige landen. Zou Turkmenistan ook graag eens willen zien, maar daar is de dictator nog net iets te leip.quote:Op donderdag 26 december 2024 17:49 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Of ze pakken je op vanwege spionagequote:Op donderdag 26 december 2024 18:12 schreef Repentless het volgende:
[..]
Onder de huidige omstandigheden lijkt het me ook niet verstandig om Rusland te bezoeken als EU-burger, hoewel dat via een omweg gewoon nog mogelijk is. Maar dat heeft er meer mee te maken dat je bij een veranderde acute situatie wellicht niet meer terug kunt en de ambassade of regering van je thuisland weinig tot niets voor je kan doen, dan dat het daar ontzettend gevaarlijk is (de grensregio logischerwijs uitgezonderd). In dat opzicht is het gewoon eigen risico.
Maar dat het jaren of wellicht zelfs decennia duurt voordat dat weer normaliseert: waarom denk je dat? Wat denk je dat er dan gebeurt? Tijdens de hoogtijdagen van de Koude Oorlog gingen er ook genoeg westerlingen op reis achter het IJzeren Gordijn. Als de huidige oorlog zo lang blijft voortslepen, snap ik je punt. Maar ik.mag toch hopen dat dat niet het geval is.
En, gebeurt dat vaak nu?quote:Op donderdag 26 december 2024 18:15 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Of ze pakken je op vanwege spionage
Hendrikus.quote:Op donderdag 26 december 2024 18:11 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is weer eens wat anders dan:
[..]
Goh, je méént het. Dus de Noord-Koreanen zijn veilig!quote:Op donderdag 26 december 2024 17:49 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik denk echt dat je als buitenlander daar zeker wel relatief veilig bent. Het is geen Centraal-Afrikaanse republiek. Als je heel erg pech hebt wordt je opgepakt als ruilmiddel, maar er gaan echt nog veel niet Europeaners naar Rusland hoor.quote:Op donderdag 26 december 2024 16:57 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Aldus sprak hij vanaf de veilige zolderkamer
ik had het toch over Nederlanders.quote:Op donderdag 26 december 2024 18:43 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik denk echt dat je als buitenlander daar zeker wel relatief veilig bent. Het is geen Centraal-Afrikaanse republiek. Als je heel erg pech hebt wordt je opgepakt als ruilmiddel, maar er gaan echt nog veel niet Europeaners naar Rusland hoor.
Maar als je daar als Amerikaan met VK oude kennissen op zocht, dan dit:quote:Op donderdag 26 december 2024 18:56 schreef Discombobulate het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Ook Amerikaanse media zat er nog steeds.
Die zullen veiligheidsgaranties hebben gekregen.quote:Op donderdag 26 december 2024 18:56 schreef Discombobulate het volgende:
Ook Amerikaanse media zat er nog steeds.
Wierd Dukquote:Op donderdag 26 december 2024 16:45 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zolang je je maar Putin zijn verhaaltje maar slikt als warme koek, ben je daar vast best veilig ja.. Maar ja dat ben je ook in Noord Korea als je maar meet doet aan die achterlijkheid.quote:Op donderdag 26 december 2024 18:43 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik denk echt dat je als buitenlander daar zeker wel relatief veilig bent. Het is geen Centraal-Afrikaanse republiek. Als je heel erg pech hebt wordt je opgepakt als ruilmiddel, maar er gaan echt nog veel niet Europeaners naar Rusland hoor.
Voor wat?quote:Op donderdag 26 december 2024 15:34 schreef Parafernalia het volgende:
Goed om te horen voor een "normaal" links persoon zoals ikquote:Op donderdag 26 december 2024 19:28 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Wierd Duk. Zelfs "normaal" rechts (zoals ik) neemt die racist/populist niet serieus.
[..]
oja jij leest natuurlijk geen propaganda!quote:
Dat zeg ik helemaal niet, maar mensen doen alsof je daar gelijk opgepakt wordt. Dat is ook gewoon onzin. Voor jullie is het allemaal zo verschrikkelijk zwart wit. En de werkelijkheid is niet zwart wit.quote:Op donderdag 26 december 2024 19:20 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Die zullen veiligheidsgaranties hebben gekregen.![]()
Maar wat lul je nou man. Dat er iemand van de BBC zit, bewijst dat je er veilig bent? Dat is wel naief, denk ik..(maar je bent niet de enige)
Geert Groot-Koerkamp zit er ook nog toch? Is die is zelfs van de door jullie zo verfoeide linksextremistische, propagandaverspreidende NOS
Nu is normaal links en rechts (als je het dan in hoekjes moet stoppen..) aardig naar elkaar aan het toegroeien heb ik het idee...quote:Op donderdag 26 december 2024 19:32 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Goed om te horen voor een "normaal" links persoon zoals ik
Echt een kwal van een man
Common sense = naïefquote:
Juist, het land waar Prigozjin een standbeeld heeft!quote:Op donderdag 26 december 2024 18:43 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik denk echt dat je als buitenlander daar zeker wel relatief veilig bent. Het is geen Centraal-Afrikaanse republiek.
Mijn God, je hebt even gemist hoeveel lui er in de gevangenis belandt zijn, omdat ze weigerde dit een SMO te noemen? Ook gemist dat al die zogenaamde lui die veilig in Rusland wonen, totaal kritiekloos zijn?quote:Op donderdag 26 december 2024 19:35 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Common sense = naïef![]()
Hahahahahah deze is wel heel matig.
En moet de Navo reageren, en dat is niet in het voordeel van Europa.quote:Op donderdag 26 december 2024 16:34 schreef oheng het volgende:
[..]
The horseshoe curvequote:Op donderdag 26 december 2024 19:34 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Nu is normaal links en rechts (als je het dan in hoekjes moet stoppen..) aardig naar elkaar aan het toegroeien heb ik het idee...
Het probleem is dan ook zowel Extreem rechts als links die de boel fucken.
Zeg ik ook helemaal niet. Ik zeg dat je er niet veilig bent als Europeaan.quote:Op donderdag 26 december 2024 19:34 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat zeg ik helemaal niet, maar mensen doen alsof je daar gelijk opgepakt wordt. Dat is ook gewoon onzin. Voor jullie is het allemaal zo verschrikkelijk zwart wit. En de werkelijkheid is niet zwart wit.
Veilig <-----------------------------------------------> Niet veilig
En daar zit van alles tussen.
Lavrov is onderdeel van dat maffiacirkeltje en zeker geen slachtoffer of pion er van.quote:Op donderdag 26 december 2024 11:56 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Lavrov is gewoon iemand die gebruikt wordt door het maffiacirkeltje.
Oh. Je moet even wat beter lezen. Het ging over correspondenten of buitenlanders in Rusland die daar werken, iemand zoals Steve Rosenberg. En over de mate dat die daar 'veilig' zijn. Toen zei ik dat er tussen veilig en niet veilig een heleboel zit. En dat Steve Rosenberg best dapper is dat ie z'n werk daar nog gewoon doet en woont, maar dat het voor hem zeker niet geheel onveilig is.quote:Op donderdag 26 december 2024 19:37 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Mijn God, je hebt even gemist hoeveel lui er in de gevangenis belandt zijn, omdat ze weigerde dit een SMO te noemen? Ook gemist dat al die zogenaamde lui die veilig in Rusland wonen, totaal kritiekloos zijn?
Maar dat ben je in Marseille ook niet natuurlijk.quote:Op donderdag 26 december 2024 19:40 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Zeg ik ook helemaal niet. Ik zeg dat je er niet veilig bent als Europeaan.
Die zijn daar ook niet veilig hoor, teveel kritiek en ze zijn gewoon de lul. Vallen bijv ineens uit een raam ofzo..quote:Op donderdag 26 december 2024 19:40 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Oh. Je moet even wat beter lezen. Het ging over correspondenten of buitenlanders in Rusland die daar werken, iemand zoals Steve Rosenberg. En over de mate dat die daar 'veilig' zijn. Toen zei ik dat er tussen veilig en niet veilig een heleboel zit. En dat Steve Rosenberg best dapper is dat ie z'n werk daar nog gewoon doet en woont, maar dat het voor hem zeker niet geheel onveilig is.
Niet over Russische jongens van een jaar of 21 uit Jakoetië die naar het front gestuurd worden omdat ze Russisch zijn. Ja, ik zou ook niet graag een Rus willen zijn daar, tenzij papa heel rijk is natuurlijk.
Als je in Ruzzia je bek houd en je bant te oud voor het leger dan ben je best veilig, nog wel, van Noord Korea weet i k het nietquote:Op donderdag 26 december 2024 19:34 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat zeg ik helemaal niet, maar mensen doen alsof je daar gelijk opgepakt wordt. Dat is ook gewoon onzin. Voor jullie is het allemaal zo verschrikkelijk zwart wit. En de werkelijkheid is niet zwart wit.
nee daar ging het niet over. Het begon volgens mij met dat ik zei dat de Poetinlovers niet in de gaten hebben dat ze daar als ruilmateriaal geldenquote:Op donderdag 26 december 2024 19:40 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Oh. Je moet even wat beter lezen. Het ging over correspondenten of buitenlanders in Rusland die daar werken, iemand zoals Steve Rosenberg. En over de mate dat die daar 'veilig' zijn. Toen zei ik dat er tussen veilig en niet veilig een heleboel zit. En dat Steve Rosenberg best dapper is dat ie z'n werk daar nog gewoon doet en woont, maar dat het voor hem zeker niet geheel onveilig is.
Niet over Russische jongens van een jaar of 21 uit Jakoetië die naar het front gestuurd worden omdat ze Russisch zijn. Ja, ik zou ook niet graag een Rus willen zijn daar, tenzij papa heel rijk is natuurlijk.
Om een totaal andere reden, wat een kulantwoordquote:Op donderdag 26 december 2024 19:41 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Maar dat ben je in Marseille ook niet natuurlijk.
Laat me raden, je hebt het hier over de mondkapjesfetisjist?quote:Op donderdag 26 december 2024 15:47 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ach, in Syrië kennen ze hem ook nog wel.quote:Op donderdag 26 december 2024 18:43 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het is de vraag wie daar de granaat op tafel kan, en wil zetten, daar in dat Kremlin. Maar vooral het kunnen. Ik vertrouw op hulp aan de Oekies. Eentje die ze kunnen dwingen dat te doen. Heeft Budanov vast nog wel een voorraadje van. Maar de spanning in Oekraine is ook aan het oplopen. De Russen hebben hulp uit onverwachte hoek gekregen, lijkt het.quote:Op donderdag 26 december 2024 19:40 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Lavrov is onderdeel van dat maffiacirkeltje en zeker geen slachtoffer of pion er van.
Ben wel benieuwd wanneer we weer 15 jarigen aan het front gaan zien, Putin Jugend... Of bejaarden...quote:Op donderdag 26 december 2024 19:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Als je in Ruzzia je bek houd en je bant te oud voor het leger dan ben je best veilig, nog wel, van Noord Korea weet i k het niet
Rusland begint wel steeds meer op de oude USSR te lijken
Eentje waar imodium in de vrije verkoop is waarschijnlijk, al mag je er geen rare dingen mee doen.quote:Op donderdag 26 december 2024 19:41 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Uit welk diarreeland komt nyamuk eigenlijk?
Dit vind ik inderdaad opmerkelijk. Net zoals die keer dat Lavrov in de VN vergadering wel sprak over oorlog in plaats van een Special Military Operation. (SMO)quote:
Je moet letterlijk gestoord zijn om als westerling zonder sterke banden in Rusland er naar toe te willen reizen. Landen als Rusland, Iran en Noord-Korea staan er om bekend dit soort mensen zonder reden te arresteren en als paradepaard te gebruiken.quote:Op donderdag 26 december 2024 18:43 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Je moet een heel klein beetje van hem houden, om er een eind aan te maken in dat Kremlin daar in Moskou. Maar dan wel op een manier dat die oorlog over is.quote:Op donderdag 26 december 2024 19:44 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
nee daar ging het niet over. Het begon volgens mij met dat ik zei dat de Poetinlovers niet in de gaten hebben dat ze daar als ruilmateriaal gelden
Misschien moeten er een paar hier even deze documentaire bekijken: https://en.wikipedia.org/wiki/The_Mole:_Undercover_in_North_Koreaquote:Op donderdag 26 december 2024 19:58 schreef FreezePop het volgende:
[..]
Je moet letterlijk gestoord zijn om als westerling zonder sterke banden in Rusland er naar toe te willen reizen. Landen als Rusland, Iran en Noord-Korea staan er om bekend dit soort mensen zonder reden te arresteren en als paradepaard te gebruiken.
Ja die ja. Maar ik heb het gemist, de betreffende posts waren al geveegd toen ik in het topic keek.quote:Op donderdag 26 december 2024 19:45 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Laat me raden, je hebt het hier over de mondkapjesfetisjist?
Hier, de de Ramstein imitatie uit 2016. ZDF.quote:Op donderdag 26 december 2024 19:48 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd wanneer we weer 15 jarigen aan het front gaan zien, Putin Jugend... Of bejaarden...
@possetje, ben jij het?quote:Op donderdag 26 december 2024 20:11 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Hier, de de Ramstein imitatie uit 2016. ZDF.
Hoe gaat het met Lubach trouwens? Is die nog leuk? Of eieren en rotte tomaten in zaal bij zijn optredens? En is RTL, SBS of NPO genegen dat ook in de krant te zetten?
Er wonen en werken in Nederland ook fatsoenlijke russen en die hebben ook vrije tijd. Het is ZDF, ken uw klassiekers.quote:Op donderdag 26 december 2024 20:15 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
[..]
@:possetje, ben jij het?
Ik wel. Donder maar op naar Rusland als je het hier niet bevalt. Zullen we zien hoe snel men de weg weer terug weet te vinden.quote:Op donderdag 26 december 2024 19:52 schreef Parafernalia het volgende:
Ik vind het als westerling totaal niet gek dat je een afkeer hebt van het westen, trouwens. Heb ik in veel gevallen ook. Heel erg zelfs. Maar dat je dan doorslaat en gevoelens voor (de huidige) Poetin gaat ontwikkelen.. Echt totaal bizar en van de pot gerukt.
Ik bedoel dat je best kritisch mag op het westen mag zijn. Gaat genoeg fouten hier natuurlijk. 'Afkeer' is wellicht niet het juiste woord, maar daar gaat het niet zo over.quote:Op donderdag 26 december 2024 20:20 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
Ik wel. Donder maar op naar Rusland als je het hier niet bevalt. Zullen we zien hoe snel men de weg weer terug weet te vinden.
Tering wat lees je alles weer makkelijk zeg. Zit je in groep 8?quote:Op donderdag 26 december 2024 20:24 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Ik bedoel dat je best kritisch mag op het westen mag zijn. Gaat genoeg fouten hier natuurlijk. 'Afkeer' is wellicht niet het juiste woord, maar daar gaat het niet zo over.
Eens met dat Disco, nyamuk, boomknuffel en php lekker naar Rusland moeten emigreren trouwens. En idd met hangende pootjes terug
Username checks outquote:Op donderdag 26 december 2024 20:20 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
Zullen we zien hoe snel men de weg weer terug weet te vinden.
Uitstekende schanspringers. Maar een in de Amsterdamse gracht werping zijn ze niet van gediend.quote:
Tjah het Westen is ook niet ideaal; maar het feit dat je hier daar gewoon commentaar over kan hebben, maakt het Westen zoveel mooier en beter dan een Rusland..quote:Op donderdag 26 december 2024 19:52 schreef Parafernalia het volgende:
Ik vind het als westerling totaal niet gek dat je een afkeer hebt van het westen, trouwens. Heb ik in veel gevallen ook. Heel erg zelfs. Maar dat je dan doorslaat en gevoelens voor (de huidige) Poetin gaat ontwikkelen.. Echt totaal bizar en van de pot gerukt.
ah, jij mag blijven dan. Jij leest overigens net zo slecht als ikquote:Op donderdag 26 december 2024 20:30 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Tering wat lees je alles weer makkelijk zeg. Zit je in groep 8?
Fuck de Russische staat en fuck Poetin. Ik ga me die onzin waar jij me van verwijt niet in de mond leggen. Alsof ik opeens voor Rusland zou zijn.
Het is hier eerder een echokamer dan een discussieforum trouwens.
ah, jij mag blijven dan. Jij leest overigens net zo slecht als ikquote:Op donderdag 26 december 2024 20:30 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Tering wat lees je alles weer makkelijk zeg. Zit je in groep 8?
Fuck de Russische staat en fuck Poetin. Ik ga me die onzin waar jij me van verwijt niet in de mond leggen. Alsof ik opeens voor Rusland zou zijn.
Het is hier eerder een echokamer dan een discussieforum trouwens.
Uiteraard helemaal mee eens.quote:Op donderdag 26 december 2024 20:46 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Tjah het Westen is ook niet ideaal; maar het feit dat je hier daar gewoon commentaar over kan hebben, maakt het Westen zoveel mooier en beter dan een Rusland..
Helaas maken er genoeg idioten (o.a. in dit topic) flink misbruik van dat gegeven.
Het punt van hybride oorlogsvoering is juist dat het niet gevoerd wordt met reguliere legereenheden.quote:Op donderdag 26 december 2024 19:37 schreef yessie234 het volgende:
[..]
En moet de Navo reageren, en dat is niet in het voordeel van Europa.
quote:Op donderdag 26 december 2024 20:15 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
[..]
@:possetje, ben jij het?
Herstel, na wat onderzoek blijkt dat de reparatie 2-3 weken in beslag kan nemen. Afhankelijk van o.a. weersomstandigheden en beschikbaarheid natuurlijk.quote:Op donderdag 26 december 2024 16:36 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Aha, oke. Ik dacht dat één van die kabels van paar weken geleden alweer gefikst was. Nou ja, torpederen dan maar inderdaad
we gaan ze toch gewoon torpederen!quote:Op donderdag 26 december 2024 21:31 schreef oheng het volgende:
[..]
Herstel, na wat onderzoek blijkt dat de reparatie 2-3 weken in beslag kan nemen. Afhankelijk van o.a. weersomstandigheden en beschikbaarheid natuurlijk.
Maar aan de andere kant, de Estlink2 heeft er eerder dit jaar ruim 7 maanden uitgelegen na een beschadiging.
Daar is het toch mee begonnen? Binnenwandelen van dat schiereiland met groene mannetjes zonder vlaggetje op hun uniform? Ik was toevallig op Texel toen dat gebeurde. Moesten die bananenschilleggers weer zo nodig lollig over gaan doen.quote:Op donderdag 26 december 2024 21:24 schreef oheng het volgende:
[..]
Het punt van hybride oorlogsvoering is juist dat het niet gevoerd wordt met reguliere legereenheden.
Hou nou eens op met dit gedrag kerel. Met je jullie, je bent geen bountyhunter die hier de boel wel even "recht komt zetten" omdat "iedereen" het hier fout heeft.quote:Op donderdag 26 december 2024 19:34 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik niet, zeker niet als redelijk vaak in africa komt of andere puur verrot corrupte landenquote:Op donderdag 26 december 2024 19:52 schreef Parafernalia het volgende:
Ik vind het als westerling totaal niet gek dat je een afkeer hebt van het westen, trouwens. Heb ik in veel gevallen ook. Heel erg zelfs.
Je moet niet in rusland komen voor je het weet heb je 3 jaar cel als je nietsvermoedend uit een restaurant komt wandelenquote:Op donderdag 26 december 2024 19:58 schreef FreezePop het volgende:
[..]
Je moet letterlijk gestoord zijn om als westerling zonder sterke banden in Rusland er naar toe te willen reizen. Landen als Rusland, Iran en Noord-Korea staan er om bekend dit soort mensen zonder reden te arresteren en als paradepaard te gebruiken.
Had het niet beter kunnen zeggenquote:Op donderdag 26 december 2024 21:52 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hou nou eens op met dit gedrag kerel. Met je jullie, je bent geen bountyhunter die hier de boel wel even "recht komt zetten" omdat "iedereen" het hier fout heeft.
Er is hier niet eens een jullie. Over zwart wit gesproken zeg.
Het komt me echt de keel uit, maar ik kan niet veel meer doen dan louter aangeven dat het fucking irritant is. Het gaat er niet om dat je/iemand een andere blik op de situatie heeft. Dat is je goed recht en daar krijg je in theorie goede discussies van.quote:Op donderdag 26 december 2024 21:58 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Had het niet beter kunnen zeggen
Dat andere landen het nog slechter doen pleit ons toch niet vrij? Maar goed, punt is wel duidelijk, genoeg hieroverquote:Op donderdag 26 december 2024 21:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik niet, zeker niet als redelijk vaak in africa komt of andere puur verrot corrupte landen
Tja, ik kan me af en toe ook niet inhouden.quote:Op donderdag 26 december 2024 22:00 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het komt me echt de keel uit, maar ik kan niet veel meer doen dan louter aangeven dat het fucking irritant is. Het gaat er niet om dat je/iemand een andere blik op de situatie heeft. Dat is je goed recht en daar krijg je in theorie goede discussies van.
In theorie...
Ik weet het verschil niet maar goed het zal welquote:
Ik ook niet. Dat is menselijk.quote:Op donderdag 26 december 2024 22:04 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Tja, ik kan me af en toe ook niet inhouden.
U bent goed op de hoogte van de situatie in Amsterdam.quote:Op donderdag 26 december 2024 21:54 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Je moet niet in rusland komen voor je het weet heb je 3 jaar cel als je nietsvermoedend uit een restaurant komt wandelen
ik heb er ion nederland geen last vanquote:Op donderdag 26 december 2024 22:10 schreef yessie234 het volgende:
[..]
U bent goed op de hoogte van de situatie in Amsterdam.
Als ze dan eindelijk op hun blote knietjes nederland bereikt hebben, is het maar de vraag wat ze nog onthouden hebben van wat die zendelingen daar allemaal georeerd hebben. Is lang geleden. Misschien dat oma het nog wist.quote:Op donderdag 26 december 2024 22:13 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik heb er ion nederland geen last van
zolang half africa op hun knieen naar nederland zou willen dan valt wel mee
Het is niet aan mij gericht en ik volg de discussie ook niet zodanig om te kunnen beoordelen of hier een patroon in zit. Echter, toch een reactie hierop: deze user zegt "mensen doen alsof je daar gelijk opgepakt wordt". Dat klopt, meerdere users hier maken die bewering. Als je vervolgens aan die users refereert met "jullie", is dat in dit geval toch niet zo vreemd?quote:Op donderdag 26 december 2024 21:52 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hou nou eens op met dit gedrag kerel. Met je jullie, je bent geen bountyhunter die hier de boel wel even "recht komt zetten" omdat "iedereen" het hier fout heeft.
Er is hier niet eens een jullie. Over zwart wit gesproken zeg.
Ik ga hier in specifiek op in omdat deze user dat veel vaker doet. Dat anderen dat al dan niet onbewust doen is niet echt relevant, het blijft irritant gedrag.quote:Op donderdag 26 december 2024 22:23 schreef Repentless het volgende:
[..]
Het is niet aan mij gericht en ik volg de discussie ook niet zodanig om te kunnen beoordelen of hier een patroon in zit. Echter, toch een reactie hierop: deze user zegt "mensen doen alsof je daar gelijk opgepakt wordt". Dat klopt, meerdere users hier maken die bewering. Als je vervolgens aan die users refereert met "jullie", is dat in dit geval toch niet zo vreemd?
Vervolgens wordt er tegen bepaalde users met naam en toenaam gezegd dat ze lekker naar Rusland moeten emigreren en wordt er gesproken over "genoeg idioten (o.a. in dit topic". De reden: ze hebben een andere mening. Zoals meedere users al verguisd zijn in dit topic wanneer ze gewoon de discussie proberen aan te gaan.
Dat is toch van hetzelfde laken een pak? Zo niet: waarom ligt dat dan anders, om alleen specifiek hierop te reageren?
je kan het goed uitleggen jaquote:Op donderdag 26 december 2024 22:25 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik ga hier in specifiek op in omdat deze user dat veel vaker doet. Dat anderen dat al dan niet onbewust doen is niet echt relevant, het blijft irritant gedrag.
Hij mag prima zijn mening verkondigen, net als iedereen hier, maar doe dat dan wel zonder elkaar in een hokje te schuiven om daarna tegen datzelfde hokje te schoppen. Dat geldt ook echt voor iedereen hier. Ook die soms veel te fanatieke pro Oekraïne kant als we het dan toch moeten kwalificeren.
dank jequote:
Weet je wie er ook in Brakel woonde? Iemand die het heel moeilijk vond bescheiden te blijven. In rubriek CRI kan je meer van ze lezen. Blanken is zijn achternaam.quote:Op donderdag 26 december 2024 22:41 schreef Loverboii het volgende:
uitleggen en peten tekenen
https://www.vlaamswoorden(...)en%20peten%20tekenen
Mijn grootouders, ben zelfs een beetje verre familie van premier De Croo.quote:Op donderdag 26 december 2024 22:54 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Weet je wie er ook in Brakel woonde? Iemand die het heel moeilijk vond bescheiden te blijven. In rubriek CRI kan je meer van ze lezen. Blanken is zijn achternaam.
Het Groenewoudt beantwoordde hem. Je veux l'amour. Daar kwamen wormen van.
Het wordt allemaal wel een beetje uit z'n verband gerukt. Genoeg erover, zo belangrijk is het nu ook weer niet allemaal.quote:Op donderdag 26 december 2024 22:23 schreef Repentless het volgende:
[..]
Het is niet aan mij gericht en ik volg de discussie ook niet zodanig om te kunnen beoordelen of hier een patroon in zit. Echter, toch een reactie hierop: deze user zegt "mensen doen alsof je daar gelijk opgepakt wordt". Dat klopt, meerdere users hier maken die bewering. Als je vervolgens aan die users refereert met "jullie", is dat in dit geval toch niet zo vreemd?
Vervolgens wordt er tegen bepaalde users met naam en toenaam gezegd dat ze lekker naar Rusland moeten emigreren en wordt er gesproken over "genoeg idioten (o.a. in dit topic". De reden: ze hebben een andere mening. Zoals meedere users al verguisd zijn in dit topic wanneer ze gewoon de discussie proberen aan te gaan.
Dat is toch van hetzelfde laken een pak? Zo niet: waarom ligt dat dan anders, om alleen specifiek hierop te reageren?
Ben benieuwd wat Turkije met dat ding gaat doen.quote:Op donderdag 26 december 2024 23:12 schreef oheng het volgende:
Houdt het dan nooit op
Schaduw tanker blokkeert Bosperus
Waarom zou je dat niet kunnen zeggen?quote:Op donderdag 26 december 2024 12:01 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Waarom zou je dat niet kunnen zeggen?quote:Op donderdag 26 december 2024 12:01 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
En duizenden westerse mongolen geloven dat ook nog.quote:
Omdat ze daar van die ouderwetse vertalingen hebben van filibusters. Going nuclear, staat ook in dat woordenboek. Die Lavrov loopt toch al een jaar twintig mee in dat circuit, en een ouwe KBG-er is baas, al heeft Lavrov een behoorlijk onafhankelijke positie heb ik wel eens de indruk. Ik weet niet hoe dat in dat Kremlin zit daar. Ik weet wel dat ze hem in de US verstaan. Of ze hem begrijpen willen, dat is een tweede.quote:Op donderdag 26 december 2024 09:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat is een hele lijst verontrustende, en vreemde berichten. Dat Apple zoiets doet in opdracht van het de Russische machthebbers. Tijdens lockdown hadden ze in Rusland al cyberoefeningen gedaan met de internetvoorziening aldaar. Zou vreselijk zijn voor die Russen die ook anders geïnformeerd willen worden, en het Engels beheersen.quote:Op donderdag 26 december 2024 14:13 schreef oheng het volgende:
RIA: Apple verwijdert VPN en media apps in opdracht van kremlin
RIA: we hebben nog geen plannen om VPN's te verbieden
De modus operandus moge genoegzaam bekend zijn inmiddels. VPN's gaan verboden worden binnenkort.
Bijvoorbeeld Youtube werkt helemaal niet meer melden russen, en een hele reeks andere apps ook niet meer.
RIA: per 1 januari gaan de verkeersboetes met 50% omhoog
Hmmm ik vraag me af wat de inflatie is, en hoe het staat met de liquiditeit van de russische overheid.
quote:05:53
Een gewonde Noord-Koreaanse soldaat die aan de zijde van Russische troepen vecht, is gevangengenomen in Oekraïne. Dat bevestigt de inlichtingendienst in Seoel aan het Zuid-Koreaanse persbureau Yonhap. Het is voor het eerste dat het Oekraïense leger een Noord-Koreaanse soldaat gevangen heeft genomen.
Volgens Oekraïense militaire bronnen hebben de Oekraïense speciale eenheden de man gevangengenomen tijdens operaties in de Russische oblast Koersk. Het is niet duidelijk wanneer en waar dat gebeurd is.
Volgens Kyiv zijn 12.000 Noord-Koreaanse soldaten, onder wie ongeveer 500 officieren en drie generaals, gelegerd in Koersk. Rusland noch Noord-Korea heeft de aanwezigheid van de Noord-Koreaanse troepen aan de zijde van de Russische bevestigd.
Zuid-Korea en Oekraïne denken dat Pyongyang van plan is meer troepen naar Oekraïne te sturen. Noord-Korea zou door deelname aan de oorlog tussen Rusland en Oekraïne zijn oorlogsvoering willen moderniseren.
Geen idee, misschien omdat niemand je serieus neemt.quote:Op vrijdag 27 december 2024 00:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Waarom zou je dat niet kunnen zeggen?
Kun je een keer met argumenten komen?
1x?
Op zich heb je best wel wat zelfkennis.quote:Op vrijdag 27 december 2024 08:21 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Geen idee, misschien omdat niemand je serieus neemt.
Maar daar heb jij natuurlijk al genoeg ervaring mee.
Voor de POW in kwestie is dit wel het voorbeeld van geluk bij een ongeluk. Lekker in het Westen blijven nuquote:
Is goed Wankie.quote:Op vrijdag 27 december 2024 08:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Op zich heb je best wel wat zelfkennis.
Nu nog even uit de ontkenningsfase zien te komen
Tot die bij een gevangenenruil weer op de trein naar Rusland wordt gezet…quote:Op vrijdag 27 december 2024 08:38 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Voor de POW in kwestie is dit wel het voorbeeld van geluk bij een ongeluk. Lekker in het Westen blijven nu.
Die gaat bij aankomst in NK meteen, voor de rest van zijn leven, weer een kamp in.quote:Op vrijdag 27 december 2024 09:07 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Tot die bij een gevangenenruil weer op de trein naar Rusland wordt gezet…
Gelukkig krijgt hij in gevangenschap vermoedelijk wel een tijd fatsoenlijk eten en onderdak…quote:Op vrijdag 27 december 2024 09:25 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Die gaat bij aankomst in NK meteen, voor de rest van zijn leven, weer een kamp in.
Daarmee wordt hij te lang blootgesteld aan westerse invloeden om ooit nog aan de NK'se samenleving deel te mogen nemen.quote:Op vrijdag 27 december 2024 09:32 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Gelukkig krijgt hij in gevangenschap vermoedelijk wel een tijd fatsoenlijk eten en onderdak…
Ik gok dat ze het buitenlandse legioen wel genoeg te eten hebben gegeven. Relatief goedkope investering om als autocratie sterker te lijken dan je bent.quote:Op vrijdag 27 december 2024 09:32 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Gelukkig krijgt hij in gevangenschap vermoedelijk wel een tijd fatsoenlijk eten en onderdak…
Het zal vast voedzamer zijn dan Noord-Koreaans gras en zand. Maar volgens mij worden ze redelijk geïntegreerd in de reguliere Russische troepen, dan wordt het wel ingewikkelder om ze anders te voeden.quote:Op vrijdag 27 december 2024 10:19 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik gok dat ze het buitenlandse legioen wel genoeg te eten hebben gegeven. Relatief goedkope investering om als autocratie sterker te lijken dan je bent.
Ja never nooit niet dat NK zelfstandig in Rusland kan vechten. Maar in de aanloop naar de uitzending zullen ze vast hun best gedaan hebben om die jongens een beetje aan te sterken.quote:Op vrijdag 27 december 2024 10:29 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het zal vast voedzamer zijn dan Noord-Koreaans gras en zand. Maar volgens mij worden ze redelijk geïntegreerd in de reguliere Russische troepen, dan wordt het wel ingewikkelder om ze anders te voeden.
Ja, het zijn sowieso relatief elitetroepen. Maar ook die hadden maar een karig dieet las ik.quote:Op vrijdag 27 december 2024 10:30 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ja never nooit niet dat NK zelfstandig in Rusland kan vechten. Maar in de aanloop naar de uitzending zullen ze vast hun best gedaan hebben om die jongens een beetje aan te sterken.
Denk eerder executie. Als hij gaat rondvertellen wat voor westere porno hij heeft gezien, dan komt het hele volk in opstand en is het einde voor verhaal voor Kim Jong-Un.quote:Op vrijdag 27 december 2024 09:25 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Die gaat bij aankomst in NK meteen, voor de rest van zijn leven, weer een kamp in.
Wat vrij normaal is in de situatie waarin Oekraïne zich bevindt.quote:Op vrijdag 27 december 2024 12:11 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Je weet wel net als de vorige keer dat mensen op straat met geweld in busjes gesmeten werden en nooit meer thuis kwamen. Denk dat dit de ironie is.
Nee Vladje we kopen niet meer (direct) van jou.quote:Op vrijdag 27 december 2024 13:40 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Kennelijk begint hij de sancties te voelen.
Dat was toen ook normaal.quote:Op vrijdag 27 december 2024 13:45 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Wat vrij normaal is in de situatie waarin Oekraïne zich bevindt.
All aboardquote:Op vrijdag 27 december 2024 14:26 schreef oheng het volgende:
[..]
Oh blijkbaar. Nou daar gaan we weer he.
Ik ben benieuwd met welke maatregelen men nu weer komt om de koersval te stutten.quote:Op vrijdag 27 december 2024 14:26 schreef oheng het volgende:
[..]
Oh blijkbaar. Nou daar gaan we weer he.
Wat is dat dan? Gewoon een andere manier van meten/berekenen, zonder dat er daadwerkelijk iets wordt gedaan?quote:Op vrijdag 27 december 2024 14:31 schreef oheng het volgende:
Ah ik heb de oorzaak al gevonden. De centrale bank haalt nieuwe goocheltrucs uit bij het "berekenen" van wisselkoers. Eea is gebaseerd op de roebel-yuan koers. Die ook meteen de lucht is ingeschoten.
RIA: The Central Bank has changed the procedure for setting exchange rates
Gewoon nieuwe regels maken. It just works.quote:Op vrijdag 27 december 2024 14:59 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Wat is dat dan? Gewoon een andere manier van meten/berekenen, zonder dat er daadwerkelijk iets wordt gedaan?
...the inflation train!quote:
Het is net als met vrijwel alle andere macro economische cijfers: er is geen enkele openheid, niets is verifieerbaar zoals in een normale economie, en de regels worden aan de lopende band veranderd. Zoals een comment op RIA het mooi omschreef: "Forgot to add that it is tied to the phase of the moon and atmospheric pressure ".quote:Op vrijdag 27 december 2024 14:59 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Wat is dat dan? Gewoon een andere manier van meten/berekenen, zonder dat er daadwerkelijk iets wordt gedaan?
Goede reden om de boel weer op te bouwen.quote:Op vrijdag 27 december 2024 18:06 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.nu.nl/spannin(...)aas-rutte.html#nujij
Als je Ko Colijn zo hoort is er nog niet veel ad hand qua dreiging. Is de NLse defensie een vervallen puinhoop en Rutte een lul.
Dat Rutte een ongeloofwaardige trol is dat weten we allemaal.quote:Op vrijdag 27 december 2024 18:06 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.nu.nl/spannin(...)aas-rutte.html#nujij
Als je Ko Colijn zo hoort is er nog niet veel ad hand qua dreiging. Is de NLse defensie een vervallen puinhoop en Rutte een lul.
Na al die jaren kan ik daar nog steeds niet echt hoogte van krijgen.quote:Op vrijdag 27 december 2024 18:15 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
Dat Rutte een ongeloofwaardige trol is dat weten we allemaal.
quote:https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lech7or2is2c
FREE TO READ: Russia-linked Eagle S seized by Finland over damage to undersea electricity cable, was previously loaded with special transmitting and receiving devices to monitor NATO activity, according to source with direct involvement in ship: https://www.lloydslist.co(...)ith-spying-equipment
Hij doet niks met de beste bedoelingen. Hij denkt altijd in eigen belang. Persoonlijk shit erdoor proberen te douwen wat in geen enkel regeerakkoord heeft gestaan voor zijn bedrijfsvriendjes (schrappen dividendbelasting). Nu ook weer als NAVO baas. Natuurlijk wil hij dat alle landen grof geld gaan uitgeven aan defensie. Iemand moet zijn salaris betalen toch. Wij van WC-eend....quote:Op vrijdag 27 december 2024 18:23 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Na al die jaren kan ik daar nog steeds niet echt hoogte van krijgen.
Ik ben van mening dat hij alles nog steeds met de beste bedoelingen doet itt paupernederland die met de domme tekst kwam: oprutten.
Ik kan je wel vertellen. nederland had er ook slechter dan Duitsland voor kunnen staan, is niet zo, hij heeft het behoorlijk degelijk achtergelaten.
Ben benieuwd of het nieuwe kabinet dit over 4 jaar ook doet .
Zijn salaris wordt niet door de defensie-industrie betaald hoor.quote:Op vrijdag 27 december 2024 18:30 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
Hij doet niks met de beste bedoelingen. Hij denkt altijd in eigen belang. Persoonlijk shit erdoor proberen te douwen wat in geen enkel regeerakkoord heeft gestaan voor zijn bedrijfsvriendjes (schrappen dividendbelasting). Nu ook weer als NAVO baas. Natuurlijk wil hij dat alle landen grof geld gaan uitgeven aan defensie. Iemand moet zijn salaris betalen toch. Wij van WC-eend....
Het salaris van de secretaris-generaal van de NAVO, zoals Mark Rutte in jouw voorbeeld, wordt betaald uit het gezamenlijke budget van de NAVO. Dit budget wordt gefinancierd door de lidstaten van de NAVO, die elk een bijdrage leveren op basis van een verdeelsleutel die grotendeels is gebaseerd op hun bruto binnenlands product (BBP).quote:Op vrijdag 27 december 2024 18:35 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zijn salaris wordt niet door de defensie-industrie betaald hoor.
Hij is gewoon te lang gebleven, waardoor er uiteindelijk teveel aan hem kleefde en het gros hem zat was.quote:Op vrijdag 27 december 2024 18:23 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat hij alles nog steeds met de beste bedoelingen doet itt paupernederland die met de domme tekst kwam: oprutten.
Ik kan je wel vertellen. nederland had er ook slechter dan Duitsland voor kunnen staan, is niet zo, hij heeft het behoorlijk degelijk achtergelaten.
Uiteindelijk is de NAVO ook gewoon een belangenclub. Dat de NAVO voor meer geld naar defensie is, kan geen verrassing zijn. Rutte is als SG gewoon het uithangbord van de club en niet een soort allesbepalende alleenheerser.quote:Op vrijdag 27 december 2024 18:30 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
Hij doet niks met de beste bedoelingen. Hij denkt altijd in eigen belang. Persoonlijk shit erdoor proberen te douwen wat in geen enkel regeerakkoord heeft gestaan voor zijn bedrijfsvriendjes (schrappen dividendbelasting). Nu ook weer als NAVO baas. Natuurlijk wil hij dat alle landen grof geld gaan uitgeven aan defensie. Iemand moet zijn salaris betalen toch. Wij van WC-eend....
Akkoord. Neemt niet weg dat alle landen zich wel gewoon aan de gemaakte afspraken moet houden.quote:Op vrijdag 27 december 2024 18:56 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Uiteindelijk is de NAVO ook gewoon een belangenclub. Dat de NAVO voor meer geld naar defensie is, kan geen verrassing zijn. Rutte is als SG gewoon het uithangbord van de club en niet een soort allesbepalende alleenheerser.
Alsof je Marlboro vraagt of ze voor strenger antirookbeleid zijn ofzo, ja wat denk je zelf.
Ik heb daar zo’n teringhehel aan dat afgeven aan de overheid. Zelfde figuren hebben ook altijd een hekel aan de werkgever, of in dit geval “de overheid”. De hand die hun wast.quote:Op vrijdag 27 december 2024 18:30 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
Ja ik heb ook een terughekel aan lui die denken te weten hoe alles werkt, maar nog te dom zijn om te poepen.quote:Op vrijdag 27 december 2024 19:32 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik heb daar zo’n teringhehel aan dat afgeven aan de overheid. Zelfde figuren hebben ook altijd een hekel aan de werkgever, of in dit geval “de overheid”. De hand die hun wast.
Je hebt een hekel aan jezelf?quote:Op vrijdag 27 december 2024 19:37 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
Ja ik heb ook een terughekel aan lui die denken te weten hoe alles werkt, maar nog te dom zijn om te poepen.
Altijd al geweten van je..quote:Op vrijdag 27 december 2024 19:40 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Klinkt aantrekkelijker dan jouw positie.
Ik moet de eerste zinnige bericht van jou in deze reeks nog tegenkomenquote:
*hetquote:Op vrijdag 27 december 2024 19:45 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
Ik moet de eerste zinnige bericht van jou in deze reeks nog tegenkomen
Zijn salaris is niet afhankelijk van hoeveel de lidstaten aan defensie uitgeven, de contributie is gewoon een vast bedrag en dat betaald iedereen altijd braafquote:Op vrijdag 27 december 2024 18:30 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
Zo werkt een CV niet.quote:Op vrijdag 27 december 2024 20:04 schreef sp3c het volgende:
[..]
Zijn salaris is niet afhankelijk van hoeveel de lidstaten aan defensie uitgeven, de contributie is gewoon een vast bedrag en dat betaald iedereen altijd braaf
Als iedereen nu naar 5% gdp voor defensie gaat krijgt hij niet ineens 3x zoveel geld
Lol, nee echt?quote:Op vrijdag 27 december 2024 20:04 schreef sp3c het volgende:
[..]
Zijn salaris is niet afhankelijk van hoeveel de lidstaten aan defensie uitgeven, de contributie is gewoon een vast bedrag en dat betaald iedereen altijd braaf
Als iedereen nu naar 5% gdp voor defensie gaat krijgt hij niet ineens 3x zoveel geld
Je moet geen domme dingen roepen en dan na correctie doen alsof je slim bent manquote:
Waarom is hij een mongool? Ik kijk deze ook best vaak.quote:Op vrijdag 27 december 2024 20:12 schreef oheng het volgende:
Jongens, waarom altijd dat geruzie en gerel, kunnen we niet gewoon vriendjes zijn?
Laat ik de aandacht eensch afleiden met een interessante video van youtube mongool Ivan.
Mijn punt was is dat hij als NAVO baas niet belangeloos is en wil dat alle landen zoveel mogelijk bijdragen. Hetgeen wat landen bijdragen wordt wel degelijk gebruikt voor indirecte kosten van NAVO zoals onderhoud, salarissen, etc. (zie post 255). Maar als jij wel vind dat hij volledig onafhankelijk is, dan mag je dat wel iets beter beargumenteren, dan dat zijn salaris niet 100% gelijk loopt met hoeveel landen uitgeven. Want dat ik heb nooit beweerd.quote:Op vrijdag 27 december 2024 20:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
Je moet geen domme dingen roepen en dan na correctie doen alsof je slim bent man
Tering Jantje echt he. Het is niet een makelaartje dat commissie beurt ofzo echt man man man.quote:Op vrijdag 27 december 2024 20:04 schreef sp3c het volgende:
[..]
Zo hé, hij wil de navo versterken en de EU veiliger maken.quote:Op vrijdag 27 december 2024 20:23 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
Mijn punt was is dat hij als NAVO baas niet belangeloos is en wil dat alle landen zoveel mogelijk bijdragen. Hetgeen wat landen bijdragen wordt wel degelijk gebruikt voor indirecte kosten van NAVO zoals onderhoud, salarissen, etc. (zie post 255). Maar als jij wel vind dat hij volledig onafhankelijk is, dan mag je dat wel iets beter beargumenteren, dan dat zijn salaris niet 100% gelijk loopt met hoeveel landen uitgeven. Want dat ik heb nooit beweerd.
Waarom nu wel en niet tijdens zijn regeerperiode? Dit komt nota bene ook ter sprake in je eigen artikel dat je hier zelf hebt gepost!quote:Op vrijdag 27 december 2024 20:27 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zo hé, hij wil de navo versterken en de EU veiliger maken.
Wat een onbetrouwbare rakker hè?
Misschien omdat de toestand in de wereld ook iets anders is dan een jaar of 5/10 geleden?quote:Op vrijdag 27 december 2024 20:29 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
Waarom nu wel en niet tijdens zijn regeerperiode? Dit komt ook nota bene ook ter sprake in je eigen artikel dat je hier zelf hebt gepost!
Andere tijd.quote:Op vrijdag 27 december 2024 20:29 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
Waarom nu wel en niet tijdens zijn regeerperiode? Dit komt nota bene ook ter sprake in je eigen artikel dat je hier zelf hebt gepost!
Het zijn niet mijn woorden, maar dat is de consensus hier, en ik pas me gewoon aan.quote:Op vrijdag 27 december 2024 20:15 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
Waarom is hij een mongool? Ik kijk deze ook best vaak.
Andere tijd, maar ook andere agenda. Hij zit daar nu het NAVO-evangelie te prediken. Hij dient nu niet meer alleen het Nederlandse belang.quote:Op vrijdag 27 december 2024 20:29 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
Waarom nu wel en niet tijdens zijn regeerperiode? Dit komt nota bene ook ter sprake in je eigen artikel dat je hier zelf hebt gepost!
Maar met bijdragen lijk jij te denken dat landen geld storten in een NAVO fonds of iets dergelijks, terwijl het gaat om het eigen defensiebudget per land.quote:Op vrijdag 27 december 2024 20:23 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
Mijn punt was is dat hij als NAVO baas niet belangeloos is en wil dat alle landen zoveel mogelijk bijdragen. Hetgeen wat landen bijdragen wordt wel degelijk gebruikt voor indirecte kosten van NAVO zoals onderhoud, salarissen, etc. (zie post 255). Maar als jij wel vind dat hij volledig onafhankelijk is, dan mag je dat wel iets beter beargumenteren, dan dat zijn salaris niet 100% gelijk loopt met hoeveel landen uitgeven. Want dat ik heb nooit beweerd.
Omdat de hypotheekrenteaftrek behouden nu niet in zijn taakomschrijving staat.quote:Op vrijdag 27 december 2024 20:29 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
Oh echt de oorlog was nog niet begonnen toen Rutte aan het roer was. Helder verhaal.quote:
Niet mijn consensus vriend.quote:Op vrijdag 27 december 2024 20:33 schreef oheng het volgende:
[..]
Het zijn niet mijn woorden, maar dat is de consensus hier, en ik pas me gewoon aan.
Als de Navo zichzelf ontbind is hij zijn baan kwijt ja, anders gaat hij er niks van voelen als iedereen naar 0,01% gdp gaatquote:Op vrijdag 27 december 2024 20:23 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
Het is een veredelde woordvoerderquote:Op vrijdag 27 december 2024 20:25 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Tering Jantje echt he. Het is niet een makelaartje dat commissie beurt ofzo echt man man man.
Kijk jij ook wel eens naar youtube mongool Konstantin? Aanrader voor de laatste nieuwtjes uit Rusland.quote:Op vrijdag 27 december 2024 20:48 schreef oheng het volgende:
Deze youtube mongool legt de situatie uit van de schaduw tanker die de kabels vernielde.
Zijn globe is wel baas.quote:Op vrijdag 27 december 2024 20:48 schreef oheng het volgende:
Deze youtube mongool legt de situatie uit van de schaduw tanker die de kabels vernielde.
...
Ja kijk ik altijd, dat is de beste mongool van heel Youtube.quote:Op vrijdag 27 december 2024 20:52 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
Kijk jij ook wel eens naar youtube mongool Konstantin? Aanrader voor de laatste nieuwtjes uit Rusland.
Ik kijk wel met speed 1.3, want deze youtube monogool kan soms traag uit zijn woorden komen en ik heb niet de hele dag de tijd.quote:Op vrijdag 27 december 2024 21:03 schreef oheng het volgende:
[..]
Ja kijk ik altijd, dat is de beste mongool van heel Youtube.
Ja, de lengte van zijn videos schrikt me vaak af.quote:Op vrijdag 27 december 2024 21:07 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
Ik kijk wel met speed 1.3, want deze youtube monogool kan soms traag uit zijn woorden komen en ik heb niet de hele dag de tijd.
Is dat dankzij of ondanks Rutte.quote:Op vrijdag 27 december 2024 18:23 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Omdat die een andere functie heeft? Zo gek is dat allemaal niet hé.quote:Op vrijdag 27 december 2024 20:29 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
Nederland heeft sinds 2008 niet in een echte recessie gezeten.quote:Op vrijdag 27 december 2024 21:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Is dat dankzij of ondanks Rutte.
Vergeet niet dat hij tussen 2011 en 2016-2017 zoveel bezuinigd heeft dat wij jarenlang onnodig in een recessie zaten. Dat is niet geheel op zijn conto te schrijven, maar hij was er wel bij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |