Aha, oke. Ik dacht dat één van die kabels van paar weken geleden alweer gefikst was. Nou ja, torpederen dan maar inderdaadquote:Op donderdag 26 december 2024 16:34 schreef oheng het volgende:
[..]
Het duurt maanden tot een jaar om het te repareren.
En er zijn backups, maar die beginnen nu op te raken.
Er zijn gisteren namelijk ook 3 internet kabels geraakt.
Het is een onderdeel van hybride oorlogsvoering. Als er uitval van stroom en internet in de Baltische staten plaatsvindt, geeft dat rusland mogelijkheden.
wie zegt dat dat Nederlanders zijn?quote:Op donderdag 26 december 2024 16:25 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zijn nog best wat Nederlanders die daar gewoon blijven wonen hoor. Wierd Duk, voormalig Rusland correspondent, zei dat veel van z'n oud collega's nog gewoon allemaal in Moskou wonen.
Wierd Duk, die heeft heel lang daar gewoond.quote:Op donderdag 26 december 2024 16:38 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
wie zegt dat dat Nederlanders zijn?
Wonen echt nog heel wat hoor, Steve Rosenberg zelfs ook nog gewoon.quote:Op donderdag 26 december 2024 16:26 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Er wonen bijna geen buitenlandse correspondenten meer in Rusland, omdat het levensgevaarlijk is.
Laat staan een citytripje naar Moskou.
Lekker om één of andere flauwekulreden worden opgepakt en naar het front gestuurd. Top man.quote:Op donderdag 26 december 2024 16:46 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wonen echt nog heel wat hoor, Steve Rosenberg zelfs ook nog gewoon.
Citytripje is een ander verhaal, maar ook genoeg Turken die dit nog doen of mensen elders van de wereld. Zo levensgevaarlijk is het helemaal niet.
ja die ken ikquote:Op donderdag 26 december 2024 16:45 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wierd Duk, die heeft heel lang daar gewoond.
Kan.quote:Op donderdag 26 december 2024 14:29 schreef oheng het volgende:
[..]
In de periode 2000-2021 waren er 25 incidenten met zeekabels in de Baltische zee.
In de periode 2022-2024 waren er 10.
Dus het aantal incidenten is sinds de oorlog 3x zo hoog. Toeval?
Ik ken alleen Donald Duck.quote:Op donderdag 26 december 2024 16:45 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Aldus sprak hij vanaf de veilige zolderkamerquote:Op donderdag 26 december 2024 16:46 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zo levensgevaarlijk is het helemaal niet.
Weet inderdaad veel van de sfeer in Moskou in de late jaren negentig. Toen al die flatgebouwen opgeblazen werden. Daarna is hij allerlei glibberpaadjes gaan bewandelen. Met zovelen, want relaties met Rusland waren tot 2020 heel redelijk.quote:Op donderdag 26 december 2024 16:45 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
O, die met die hakenkruizen in zijn nek? Zat in het complot met Madame Mikmak en de Zware Jongens. Van stripboekjes kan je soms veel leren. Van bijnamen ook.quote:Op donderdag 26 december 2024 16:55 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
Ik ken alleen Donald Duck.
Het is enkel gevaarlijk met een paspoort uit een van de door Rusland als onvriendelijk bestempelde landen. Voor degenen die die kant uit willen kan ik Oezbekistan wel aanraden.quote:Op donderdag 26 december 2024 16:51 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Lekker om één of andere flauwekulreden worden opgepakt en naar het front gestuurd. Top man.
Die Nederlander kwam er goed vanaf met zijn drie jaar cel wegens het slaan van een agent.quote:Op donderdag 26 december 2024 17:49 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het is enkel gevaarlijk met een paspoort uit een van de door Rusland als onvriendelijk bestempelde landen. Voor degenen die die kant uit willen kan ik Oezbekistan wel aanraden.
Ja. Helemaal niet gevaarlijk om daar in de buurt te vliegenquote:Op donderdag 26 december 2024 17:49 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het is enkel gevaarlijk met een paspoort uit een van de door Rusland als onvriendelijk bestempelde landen. Voor degenen die die kant uit willen kan ik Oezbekistan wel aanraden.
Nou ja, Samarkand ligt verder van de dichtstbijzijnde Russische grens dan Nederland. Je kan altijd via VAR vliegen lijkt me.quote:Op donderdag 26 december 2024 17:53 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja. Helemaal niet gevaarlijk om daar in de buurt te vliegen
Duurt dat daadwerkelijk zo lang. Ik meen dat Rob de Wijk eens aangaf dat reparatie van dergelijke leidingen niet altijd lang hoefde te duren.quote:Op donderdag 26 december 2024 16:34 schreef oheng het volgende:
[..]
Het duurt maanden tot een jaar om het te repareren.
En er zijn backups, maar die beginnen nu op te raken.
Er zijn gisteren namelijk ook 3 internet kabels geraakt.
Het is een onderdeel van hybride oorlogsvoering. Als er uitval van stroom en internet in de Baltische staten plaatsvindt, geeft dat rusland mogelijkheden.
Als je die onderzeeër waarmee die pijp is opgeblazen daarvoor in mag zetten wel.quote:Op donderdag 26 december 2024 18:00 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Duurt dat daadwerkelijk zo lang. Ik meen dat Rob de Wijk eens aangaf dat reparatie van dergelijke leidingen niet altijd lang hoefde te duren.
Dat is weer eens wat anders dan:quote:Op donderdag 26 december 2024 17:53 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Die Nederlander kwam er goed vanaf met zijn drie jaar cel wegens het slaan van een agent.
quote:Taakstraf voor man die agent sloeg
Nieuwsbericht | 04-04-2022 | 18:00
Onder de huidige omstandigheden lijkt het me ook niet verstandig om Rusland te bezoeken als EU-burger, hoewel dat via een omweg gewoon nog mogelijk is. Maar dat heeft er meer mee te maken dat je bij een veranderde acute situatie wellicht niet meer terug kunt en de ambassade of regering van je thuisland weinig tot niets voor je kan doen, dan dat het daar ontzettend gevaarlijk is (de grensregio logischerwijs uitgezonderd). In dat opzicht is het gewoon eigen risico.quote:Op donderdag 26 december 2024 16:21 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik zou Rusland echt heel graag een keer bezoeken maar zeker niet onder de huidige omstandigheden. Dat gaat echt nog jaren duren voordat dat weer normaliseert. Wellicht zelfs decennia.
Prima land ja. Kirgizië en zeker Tadzjikistan zijn ook prachtige landen. Zou Turkmenistan ook graag eens willen zien, maar daar is de dictator nog net iets te leip.quote:Op donderdag 26 december 2024 17:49 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Of ze pakken je op vanwege spionagequote:Op donderdag 26 december 2024 18:12 schreef Repentless het volgende:
[..]
Onder de huidige omstandigheden lijkt het me ook niet verstandig om Rusland te bezoeken als EU-burger, hoewel dat via een omweg gewoon nog mogelijk is. Maar dat heeft er meer mee te maken dat je bij een veranderde acute situatie wellicht niet meer terug kunt en de ambassade of regering van je thuisland weinig tot niets voor je kan doen, dan dat het daar ontzettend gevaarlijk is (de grensregio logischerwijs uitgezonderd). In dat opzicht is het gewoon eigen risico.
Maar dat het jaren of wellicht zelfs decennia duurt voordat dat weer normaliseert: waarom denk je dat? Wat denk je dat er dan gebeurt? Tijdens de hoogtijdagen van de Koude Oorlog gingen er ook genoeg westerlingen op reis achter het IJzeren Gordijn. Als de huidige oorlog zo lang blijft voortslepen, snap ik je punt. Maar ik.mag toch hopen dat dat niet het geval is.
En, gebeurt dat vaak nu?quote:Op donderdag 26 december 2024 18:15 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Of ze pakken je op vanwege spionage
Hendrikus.quote:Op donderdag 26 december 2024 18:11 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is weer eens wat anders dan:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |