quote:Op zondag 15 december 2024 14:12 schreef Clubsoda het volgende:
Je mag ook absoluut geen telefoons meenemen in de saunaanaloog lezen kan in het restaurant. Niet alles hoeft nuttig te zijn
quote:Op zondag 15 december 2024 12:20 schreef Cat-astrophe het volgende:
Op verzoek van @:dr_Flash …. Helemaal kachel
Awwww hoe sjeeuunSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Ja dat is juist het hele punt. Je kúnt niks en moet niks. Telefoon mag niet eens mee. Heerlijk. Alleen jammer dat het eten vaak een beetje tegenvalt.quote:Op zondag 15 december 2024 13:49 schreef derLudolf het volgende: [..] Ik word al moe als ik het lees
De hele dag niets doen, ik zou lopen ergeren dat het zo nutteloos is. Warme en vochtige omgevingen zijn ook niet optimaal om een telefoon of tijdschrift mee te nemen.
Oh dit wil ik eigenlijk ook wel een keertje. Met wat Cat zegt: massage erbij. Zou ik echt van opknappen nu denk ik.quote:Op zondag 15 december 2024 13:29 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Heerlijk juist! Voetenbad - kruidenbad - sauna - rondwandelen buiten voor afkoelen - douchen - zwemmen - opgieting - rondlopen afkoelen - douchen - lunch - kruidenbad - stoomcabine - hottub - zwembad - sauna - douche - zoutstoombad - dutje - zwemmen - sauna - afkoelen - diner - voetenbad - infrarood sauna - douchen - aankleden
Kerstmarktquote:Op zondag 15 december 2024 14:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Groetjes van de kerstmarkt
[ link | afbeelding ]
Ja nou ja. ¤ 3,50 voor 350 mlquote:
Wat leuk dat ze zoiets organiseren idd! En klinkt als een mooi programma, passend bij je hobbyquote:Op zondag 15 december 2024 19:54 schreef borisz het volgende:
Ik was op een bijeenkomst van opvallende Komootgebruikers. Lees veel gedeeld, gereageerd, geliked enz enz enz. (ik hoor blijkbaar bij de top100 van het afgelopen jaar)
25 gebruikers die hadden gereageerd op de uitnodiging waren aanwezig.
Beschouw het als een FOKmeet met enerzijds wandelaars en anderzijds (gravel)fietsers. Oh en mensen die niet gaan voor een prestatie, maar voor 'de ervaring'. De mensen die kommetjes willen scoren zitten op Strava.
Was leuk. We waren op Landgoed De Hoorneboeg in Hillywood. Eerst presentatie over Komoot. Van de organisatie was een marketingmanager en de landenmanager Benelux aanwezig.
Van zes Oostenrijkse/Duitse techneuten die al vroeg een goed idee hadden. Tot een bedrijf waar inmiddels 170 mensen werken uit 21 landen met 45 miljoen gebruikers (wv 4 miljoen in de Benelux).
In de ochtend meer over het bedrijf, de app, ons.
Met de lunch in twee groepen. De ene een lunch en de ander deed een een plukwandeling. Tenslotte nog een gezamelijke wandeling over de Hoorneboegse heide.
Leuk om eens mensen in het echt te zien die ik ken van de app.
Lekker bezig, nieuwe camera én dappere rijervaringquote:Op zondag 15 december 2024 20:42 schreef vlindertje89 het volgende:
Klinkt bijzonder @:borisz! In positieve zin
Het echt moeten afschakelen lijkt me heerlijk aan de sauna, maar ik hou niet van warmte en vind het al snel te warm![]()
Tegelijkertijd liep ik de vorige keer letterlijk klappertandend en met blauw wordende lippen door het tropisch zwemparadijs bij Kempervennendus het luistert wel nauw blijkbaar.
Ik kocht vanavond een nieuwe camerade communicatie was een beetje 'off', Dus ik wilde het eerst niet doen omdat beetje gek gevoel erbij. Maar ik wilde de camera wel erg graag, ben al tijdje marktplaats in de gaten aan het houden en dit was model dat ik wil, in heel goede staat, en met de lens die ik graag wilde, én voor echt een goede prijs. En vanochtend werd dan wel weer vlot en netjes gereageerd dus ik ben toch gegaan. Ik was wel best een beetje zenuwachtig - ik ga dan toch in mn eentje iemands huis in, want camera wil je ook even testen, niet aan de deur afhalen en doeii - dus had twee vriendinnen die er redelijk in de buurt wonen live locatie gestuurd op whatsapp en eentje zou me na kwartier bellen als ik nog niks geappt had. Uiteraard ging alles helemaal goed, was het een super aardige vrouw en dr man was ook thuis en met een klein babietje, dus zodra ik binnen was voelde het meteen OK gelukkig. En nu vind ik mezelf heel dapper, want ik moest er ook 2x een uur voor rijden in het donker en daar hou ik niet van (heb best snel last van al die lampen die ik zie als grote bollen licht) en ik rij ook het liefst in ochtend normaal want meest uitgerust dan. Dus ik heb én twee keer een uur in het donker gereden in de avond, én in mn eentje die camera gehaald. En nu ben ik heel blij met mezelf
![]()
Centerparcs staat wel even op losse schroeven, vriendin zat met kind op de hap want steeds tot kotsens toe hoesten, heel veel slapen, lijkbleek, elk halfuur gillend wakker worden 's nachts. Arme gup blijkt een dubbele longontsteking te hebbendus even kijken hoe dat ontwikkelt.
Ach wat ellendig voor dat arme kind (en de ouders)quote:Op zondag 15 december 2024 20:42 schreef vlindertje89 het volgende:
Klinkt bijzonder @:borisz! In positieve zin
Het echt moeten afschakelen lijkt me heerlijk aan de sauna, maar ik hou niet van warmte en vind het al snel te warm![]()
Tegelijkertijd liep ik de vorige keer letterlijk klappertandend en met blauw wordende lippen door het tropisch zwemparadijs bij Kempervennendus het luistert wel nauw blijkbaar.
Ik kocht vanavond een nieuwe camerade communicatie was een beetje 'off', Dus ik wilde het eerst niet doen omdat beetje gek gevoel erbij. Maar ik wilde de camera wel erg graag, ben al tijdje marktplaats in de gaten aan het houden en dit was model dat ik wil, in heel goede staat, en met de lens die ik graag wilde, én voor echt een goede prijs. En vanochtend werd dan wel weer vlot en netjes gereageerd dus ik ben toch gegaan. Ik was wel best een beetje zenuwachtig - ik ga dan toch in mn eentje iemands huis in, want camera wil je ook even testen, niet aan de deur afhalen en doeii - dus had twee vriendinnen die er redelijk in de buurt wonen live locatie gestuurd op whatsapp en eentje zou me na kwartier bellen als ik nog niks geappt had. Uiteraard ging alles helemaal goed, was het een super aardige vrouw en dr man was ook thuis en met een klein babietje, dus zodra ik binnen was voelde het meteen OK gelukkig. En nu vind ik mezelf heel dapper, want ik moest er ook 2x een uur voor rijden in het donker en daar hou ik niet van (heb best snel last van al die lampen die ik zie als grote bollen licht) en ik rij ook het liefst in ochtend normaal want meest uitgerust dan. Dus ik heb én twee keer een uur in het donker gereden in de avond, én in mn eentje die camera gehaald. En nu ben ik heel blij met mezelf
![]()
Centerparcs staat wel even op losse schroeven, vriendin zat met kind op de hap want steeds tot kotsens toe hoesten, heel veel slapen, lijkbleek, elk halfuur gillend wakker worden 's nachts. Arme gup blijkt een dubbele longontsteking te hebbendus even kijken hoe dat ontwikkelt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, ja, dat in je nakie zijn vind ik ook een ding. En afschakelen staat ook ergens behoorlijk verstopt in mijn woordenboek.quote:Op zondag 15 december 2024 20:50 schreef Tele6 het volgende:
Verder sluit ik me aan bij liefde voor sauna![]()
Ik heb het wel echt moeten leren, het helemaal niks hoeven én het in je nakie zitten. Beide erg oncomfortabel voor drukdrukdruk preutse ik
We gaan komend weekend weer met een groepje. Ik wacht eigenlijk nog steeds op een gelegenheid om in de sneeuw naar de sauna te gaan, maar dat wordt 'm dit jaar weer niet. We zijn wel eens in de sneeuw naar Tikibad geweest maar daar heb je geen zak aan
Wij maken wel eens sorbetijs met de keukenmachine. Water/suiker-mengsel invriezen tot net niet helemaal bevroren, hompen in de keukenmachine scheppen en tot een slush vermalen, terug in de bak, weer invriezen tot bijna stijf, weer in de keukenmachine vermalen, en hoe vaker je dit doet hoe kleinere mooiere kristallen je krijgt. (Maar wij vinden na 2x vaak al wel prima. Dan kun je in een middag ijs maken en 's avonds serveren)quote:Op zondag 15 december 2024 20:54 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ach wat ellendig voor dat arme kind (en de ouders)
Maar hé, wat goed van je dat je gegaan bent, fijn weer een drempel genomen en dan hou je er ook nog een camera aan over.
Naar aanleiding van een gesprek in cul “pats” over een ninja ijsmachine ben ik eens gaan googlen en met de foodprocessor kan je best prima sorbets maken en ook wat romige mengsels. Zoveel ijs eet ik toch niet, dus ga voorlopig niet zo’n ding aanschaffen.
quote:Op zondag 15 december 2024 20:56 schreef AnneX het volgende:
Oh wat zielig zeg voor de baby! en de ouders!
En wat geweldig Vlinder van je reis.![]()
MnX doet vaakmp aankopen en dan wil ik ook graag het adres weten en wanneer hij daar vertrekt.
Vanmiddag waren wij op een kleine kerstfair in het stadhuis van Culemborg waar wij ook getrouwd zijn. Aan een passante gevraagd om een foto van ons te maken op het bordes. Die heeft mnX al weer omgebouwd tot kerstkaart.![]()
Niet zo’n grote markt met allerlei (antieke) prul en hebbedingetjes en mooie dingen.
Er stond ook iemand met unieke armbanden en halskettingen. Daarvoor ben ik gezwicht.
Er stond ook een meneer met heel veel sokken.
Die met die eenden! Zo leuk!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik heb zelf ooit (toen ik veel met sociale angst en burnoutklachten zat, maar nog niet zo veel dat ik voluit de therapie in ging) een cursus mindfulness gevolgd. Ik vond het vreselijk, maar het moeten oefenen met mediteren was uiteindelijk wel een heel nuttige. Stilzitten en gedachten laten gaan en niks met al die gedachten doen. Als al m'n emoties en zo er met 150 km/u doorheen komen, kan ik er nog steeds helaas niks mee, maar in normale situaties is het wel fijn. Gewoon beetje staren en de gedachten langs laten komen. Ik geloof dat jij ook wel eens de body scan doet? Dat is een van de meditaties die ik wel eens ga zitten doen in de sauna.quote:Op zondag 15 december 2024 20:59 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Oh, ja, dat in je nakie zijn vind ik ook een ding. En afschakelen staat ook ergens behoorlijk verstopt in mijn woordenboek.
Ik ben wel erg goed in op de bank liggen, maar dan wel met ofwel tv aan en ondertussen op telefoon (ik vind alleen tv kijken dus al lastig, dat vind ik vaak niet snel genoeg of boeiend genoeg oid..), ofwel met podcast op. Ik ben ook goed in in bad liggen, dat kan ik rustig twee uur volhouden, maar ook dat wel met mobiel(ook dan tv en surfen/insta, of podcast). Wil ik eigenlijk wel echt even wat aan gaan doen, is niet echt oké.
Speaking of niet afschakelen.. Ik had verkeerd onthouden wanneer we nou precies naar Centerparcs gaannou ja. Des te duidelijker dat ik aan vakantie toe ben. Dus niet erg dat ik vanaf morgen wel al vrij genomen heb
. Meer tijd voor mij om in te pakken, en meer tijd voor gup om op te knappen vooraf. En anders boeken we nog een keer om. Idd heel sneu, ook voor vriendin en man ja!
Ik heb ook ooit een cursus mindfulness gedaan, 8 bijeenkomsten, maar ik geloof dat ik er toen nog niet helemaal klaar voor wasquote:Op zondag 15 december 2024 21:09 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik heb zelf ooit (toen ik veel met sociale angst en burnoutklachten zat, maar nog niet zo veel dat ik voluit de therapie in ging) een cursus mindfulness gevolgd. Ik vond het vreselijk, maar het moeten oefenen met mediteren was uiteindelijk wel een heel nuttige. Stilzitten en gedachten laten gaan en niks met al die gedachten doen. Als al m'n emoties en zo er met 150 km/u doorheen komen, kan ik er nog steeds helaas niks mee, maar in normale situaties is het wel fijn. Gewoon beetje staren en de gedachten langs laten komen. Ik geloof dat jij ook wel eens de body scan doet? Dat is een van de meditaties die ik wel eens ga zitten doen in de sauna.
M'n nakie was van tevoren moeilijker dan toen ik er eenmaal was. Want er lopen mensen met alle soorten en maten lijven door de sauna en dat helpt wel je eigen onzekerheden relativeren
Ik heb dus nooit Strava geprobeerd. Ik weet ook niet meer exact hoe ik bij Komoot terecht ben gekomen begin 2020. Maar het was een prettige app en ben gebleven. En betaal er ook nog voor sinds een paar jaar.quote:Op zondag 15 december 2024 20:45 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Wat leuk dat ze zoiets organiseren idd! En klinkt als een mooi programma, passend bij je hobby
Dit terwijl ik dit weekend idd op prestaties aan het jagen was en dit op strava deelde
PR van 22 minuten gelopen t.o.v. vorig jaar op dit parcours. Netjes toch
Om routes te plannen gebruiken wij ook Komoot. Strava is meer wedstrijdverslagen, complimentjes aan elkaar, bij elkaar trainingsplannen afkijken of inspiratie opdoen voor intervallen, enz.quote:Op zondag 15 december 2024 21:26 schreef borisz het volgende:
[..]
Ik heb dus nooit Strava geprobeerd. Ik weet ook niet meer exact hoe ik bij Komoot terecht ben gekomen begin 2020. Maar het was een prettige app en ben gebleven. En betaal er ook nog voor sinds een paar jaar.![]()
In DE is het duidelijk Komoot > Strava.
In NL is het 50/50. Maar de doelgroepen zijn wel duidelijk. Strava = prestatie. Komoot = de beleving van de wandeling/fietstocht. Er waren er ook een paar die vroegah op strava zaten, maar 'iedere cm asfalt hebben gezien' en nu naar Komoot zijn overgestapt om lekker de bergen in te gaan om lekker te klimmen, foto's te maken enz enz enz.
Ik moet veel mindfullness doen bij de schematherapie.quote:Op zondag 15 december 2024 21:15 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik heb ook ooit een cursus mindfulness gedaan, 8 bijeenkomsten, maar ik geloof dat ik er toen nog niet helemaal klaar voor wasgoede reminder van de bodyscan. Ik heb die een tijdje elke ochtend bij wakker worden en elke avond voor slapen gedaan, en dat was eigenlijk best wel fijn. Maar dat is nu best een tijd geleden alweer. Ik ga hem zo in bed meteen weer eens doen
.
Een Nikon D7100 met 18-300mm lens. Ik heb een D3100, maar begon er toch wel tegenaan te lopen dat ik maar 11 scherpstelpunten heb die ook niet over het volledige beeld verspreid zijn. Nu heb ik er 51, dus benieuwd hoe ik dat verschil ga vinden. En ik heb nu een 18-55 en een 55-200 lens, maar het is wel lekker om niet altijd allebei mee te hoeven nemen en dan gewoon een 18-300 te kunnen pakken nu. Én geen gewissel in een dierentuin, én nog wat verder kunnen zoomen. En de d7100 heeft interne scherpstelmotor, d3100 niet, dus de range aan lenzen waar ik wat mee kan is ook wat groter nu. Ik zou een 70-200 of 80-200 f2.8 ook tof vinden nog voor in de dierentuin, maar eerst maar eens hiermee aan de slag!quote:Op zondag 15 december 2024 21:26 schreef derLudolf het volgende:
Wat voor camera heb je gekocht?@:vlindertje89![]()
Omdat ik bijna enkel analoog werk kom je automatisch bij gebruikt spul uit, wat ik bij voorkeur zelf ophaal. Eigenlijk kom ik altijd wel bij hele leuke mensen uit. Ik heb ook es een camera opgehaald uit Utrecht, in een oude school waar nu allerlei kunstzinnige types zaten.
Thanks! Ga ik ook eens proberen.quote:Op zondag 15 december 2024 21:40 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ik moet veel mindfullness doen bij de schematherapie.
Een adem mindfullnes meditatie vind ik ook altijd wel fijn
Zoiets: knip
Wat enorm tof zeg.quote:Op zondag 15 december 2024 19:54 schreef borisz het volgende:
Ik was op een bijeenkomst van opvallende Komootgebruikers. Lees veel gedeeld, gereageerd, geliked enz enz enz. (ik hoor blijkbaar bij de top100 van het afgelopen jaar)
25 gebruikers die hadden gereageerd op de uitnodiging waren aanwezig.
Beschouw het als een FOKmeet met enerzijds wandelaars en anderzijds (gravel)fietsers. Oh en mensen die niet gaan voor een prestatie, maar voor 'de ervaring'. De mensen die kommetjes willen scoren zitten op Strava.
Was leuk. We waren op Landgoed De Hoorneboeg in Hillywood. Eerst presentatie over Komoot. Van de organisatie was een marketingmanager en de landenmanager Benelux aanwezig.
Van zes Oostenrijkse/Duitse techneuten die al vroeg een goed idee hadden. Tot een bedrijf waar inmiddels 170 mensen werken uit 21 landen met 45 miljoen gebruikers (wv 4 miljoen in de Benelux).
In de ochtend meer over het bedrijf, de app, ons.
Met de lunch in twee groepen. De ene een lunch en de ander deed een een plukwandeling. Tenslotte nog een gezamelijke wandeling over de Hoorneboegse heide.
Leuk om eens mensen in het echt te zien die ik ken van de app.
Hier ook ja. Thuis meteen wanten uit gedaan, onderweg jas al open geritst want ineens weer warm. Wel flinke wind overigens.quote:Op maandag 16 december 2024 08:17 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen.
Het was zo warm op de fiets dat ik halverwege even gestopt ben om wat uit te trekken
quote:Op zondag 15 december 2024 23:17 schreef AnneX het volgende:
Oh ja Lucky…vanavond kwam ik tegen hoe de afgelopen week met J ver weg ook benoemd kan worden: “ lepeltjesverdriet”.![]()
Klinkt wel lief, toch?
Oef, sterkte. Met J lijkt het goed te gaan, tegen de verwachting in. Hij is zaterdagmiddag in slaap gevallen tot zondagochtend 7.30 en heeft gisteren een normale dag gehad.quote:Op maandag 16 december 2024 07:57 schreef MadMaster het volgende:
Normaal gesproken heb ik zelden last van een jetlag, maar ik heb vannacht de klok 1, 2 en 3 uur horen slaan. En net ben ik dus dwars door de wekker heen geslapen, terwijl ik vandaag weer aan het werk mag.
Ik ben toe aan vakantie…
Ja, denk dat met mijn gebruik ik niet heel erg tegen die concessies aan loop, en dan is gebruiksgemak ook heel fijnquote:Op zondag 15 december 2024 22:03 schreef derLudolf het volgende:
Klinkt als een goede upgrade @:vlindertje89
Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van superzooms als een 18-300, je doet toch wel wat concessies om alles in een lens te proppen.
70-200 zijn vaak wel de professionele lenzen zeker f/2.8. Ik zelf heb een 70-200 f/4L van Canon - goedkoopste destijds, ¤500 ipv rond de ¤2000 voor de f/2.8 met stabilisatie (Canon had destijds ook de f4 met IS en f/2.8 voor ongeveer ¤1000). Anyhow zo'n pro lens is wel een verademing, super snel scherpstellen, veel betere beeldkwaliteit etc. F/2.8 is wel een stuk zwaarder.
Als ik digitaal werk is dat tegenwoordig met een 35 f/1.4 - dus helemaal geen zoom
Ah, dat lijkt dan wel beter nieuws dan hij eerst dacht. Hopelijk valt de petscan niet tegen!!quote:Op maandag 16 december 2024 09:49 schreef sigme het volgende:
Ze willen voor mijn collega toch inzetten op curatief behandelen. Omdat ie nog zo jong is.
Moet de petscan niet tegenvallen (die moet nog).
Dat klinkt voorzichtig positiever dan eerder, hopelijk geeft de petscan groen lichtquote:Op maandag 16 december 2024 09:49 schreef sigme het volgende:
Ze willen voor mijn collega toch inzetten op curatief behandelen. Omdat ie nog zo jong is.
Moet de petscan niet tegenvallen (die moet nog).
Dat klinkt als een wijs besluit.quote:Op maandag 16 december 2024 09:53 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ja, denk dat met mijn gebruik ik niet heel erg tegen die concessies aan loop, en dan is gebruiksgemak ook heel fijn. Had deze lens wel gegoogled, en dat waren allemaal heel positieve reviews.
Op marktplaats zijn 70-200/80-200 f2.8 lenzen zo rond de ¤300 wel te vinden (natuurlijk niet de hoogste modellen, maar wel de wat meer budget modellen die wel ook heel goede reviews krijgen), dus dat is nog wel te doen. Maar wel voor later. En een f4 lens is ook nog wel een optie ja, die f2.8 lenzen zijn idd wel echt zwaar.
Prime lenzen zijn ook fijn, ja. Een 35mm heb ik niet, maar de 50mm f1.8 heb ik wel. Voor in de dierentuin is dat alleen niet dichtbij genoeg haha.
Goede shopping spree had jij ook gister!
@:Lucky_Strike wat een mooie uitdagingen ben je aangegaan en heb je op de planning!
@:MadMaster hopelijk snel weer betere slaap!
@:Lonaa sterkte nog even met doorbikkelen, en met de voet!
Ik had echt een heel goeie nacht. Wel vaak even wakker, maar snel weer in slaap en ook wel echt goed geslapen tussendoor. Werd 6.30 wakker maar wel uitgeslapen.
Vanochtend alle spullen ingepakt, buurvrouw even opgehaald na auto wegbrengen voor apk, en toen was ik 9.20 thuis. Ik wilde eigenlijk rond 9.30-10u weggaan, zodat ik op tijd daar ben om plekje te zoeken voor de 12u meeting. Maar ik ben de hele ochtend in de weer geweest en heb nog helemaal niet even met de katjes kunnen knuffelen enzo. En toen vroeg ik me af, waarom moet ik eigenlijk per se bij die meeting zijn? En kwam tot de conclusie, ja, dat hoeft eigenlijk niet per se. Dus ik lig nu al bijna halfuur met de katjes op de bank de nieuwe onderweg naar liefde te kijken. Als deze klaar is kijk ik of de files al weg zijn, en zo niet dan blijf ik lekker nog wat langer liggen. Als ik de meeting red, dan haak ik wel aan, maar zo niet, dan doen ze het maar lekker zonder mij
Wat stom! En je was juist vorige week voor onderhoud bij de garage, toch?quote:Op maandag 16 december 2024 10:10 schreef Candaasje het volgende:
In het kader van kleiner leed: m’n band staat weer plat. Weer de rechter voorband![]()
Gisteren was ie gewoon een hele bar gezakt, en bij het oppompen hoorde je het ventiel lekken.
Dus zo maar even naar de garage hier lopen, vragen of ze tijd hebben mee te helpen en een nieuwe velg willen bestellen. (Er zat al een nieuwe band op, naar eerdere pogingen de vorige te redden)
Gelukkig kan ik morgen C z’n auto gebruiken, maar woensdag heb ik toch weer mijn eigen auto nodig….
Ja grote beurt en distributieriem. Maar dit probleem is natuurlijk al een ouder probleem (waarvan ik dacht vanaf te zijn) en ik heb er tegen de garage eigenlijk niks meer over gezegd.quote:Op maandag 16 december 2024 10:28 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Wat stom! En je was juist vorige week voor onderhoud bij de garage, toch?
Ah, oké. Hoe dan ook extreem kut natuurlijk. En lymfeklieren al bereikt is meestal niet heel hoopgevend nee. Wat een klote situatiequote:Op maandag 16 december 2024 10:53 schreef sigme het volgende:
Het is niet echt beter nieuws hoor, was hij wat ouder hadden ze niet eens een poging gedaan om in te zetten op genezing…
En de kans dat de petscan uitzaaiïngen gaat laten zien is niet denkbeeldig, het is een razend agresieve vorm en het zit al in de lympheklieren.
quote:Op maandag 16 december 2024 11:00 schreef Blues het volgende:
En wij zijn moe van gisteren en de voorbereidingen. Maar het was zo!! gisteren!
g L en A werden emotioneel van mijn gedichten![]()
Samen pianospelen met kleinzoonJ en dan munten van kleinzoonA krijgen als je foutloos speelt, zo doet iedereen mee
En potjes schaken dat was hersenkrakenVooral J is zo goed
Lekker!!quote:Op maandag 16 december 2024 09:53 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik had echt een heel goeie nacht. Wel vaak even wakker, maar snel weer in slaap en ook wel echt goed geslapen tussendoor. Werd 6.30 wakker maar wel uitgeslapen.
Vanochtend alle spullen ingepakt, buurvrouw even opgehaald na auto wegbrengen voor apk, en toen was ik 9.20 thuis. Ik wilde eigenlijk rond 9.30-10u weggaan, zodat ik op tijd daar ben om plekje te zoeken voor de 12u meeting. Maar ik ben de hele ochtend in de weer geweest en heb nog helemaal niet even met de katjes kunnen knuffelen enzo. En toen vroeg ik me af, waarom moet ik eigenlijk per se bij die meeting zijn? En kwam tot de conclusie, ja, dat hoeft eigenlijk niet per se. Dus ik lig nu al bijna halfuur met de katjes op de bank de nieuwe onderweg naar liefde te kijken. Als deze klaar is kijk ik of de files al weg zijn, en zo niet dan blijf ik lekker nog wat langer liggen. Als ik de meeting red, dan haak ik wel aan, maar zo niet, dan doen ze het maar lekker zonder mij
Helpt de therapie?quote:Op zondag 15 december 2024 21:40 schreef gcjoel het volgende:
Ik moet veel mindfullness doen bij de schematherapie.
Een adem mindfullnes meditatie vind ik ook altijd wel fijn
Zoiets: Bekijk deze YouTube-video
Hier wilde ik ook nog op reageren, ik voel je doseerproblemen. Wat is dat toch, dat (schuldgevoelachtig iets) doorschuiven van klussen/corveetjes die je vroegah fluitend (nou ja...quote:Op zondag 15 december 2024 19:38 schreef Kaatje1 het volgende:
Geen verse pasta vandaag, iets teveel gedaan (ooit, ooit ga ik leren doseren). Maar in ieder geval ook stof geknipt voor een nieuwe broek.
Straks kijken naar de finale van HHB
In de sneeuw naar de sauna in Zweden was echtquote:Op zondag 15 december 2024 20:50 schreef Tele6 het volgende:
Verder sluit ik me aan bij liefde voor sauna![]()
Ik heb het wel echt moeten leren, het helemaal niks hoeven én het in je nakie zitten. Beide erg oncomfortabel voor drukdrukdruk preutse ik
We gaan komend weekend weer met een groepje. Ik wacht eigenlijk nog steeds op een gelegenheid om in de sneeuw naar de sauna te gaan, maar dat wordt 'm dit jaar weer niet. We zijn wel eens in de sneeuw naar Tikibad geweest maar daar heb je geen zak aan
quote:Op maandag 16 december 2024 10:53 schreef sigme het volgende:
Het is niet echt beter nieuws hoor, was hij wat ouder hadden ze niet eens een poging gedaan om in te zetten op genezing…
En de kans dat de petscan uitzaaiïngen gaat laten zien is niet denkbeeldig, het is een razend agresieve vorm en het zit al in de lympheklieren.
Ja tot nu toe sinds mei in het voortraject gezet, in januari begin ik eigenlijk pas echt met de schema therapie.quote:Op maandag 16 december 2024 11:05 schreef Blues het volgende:
[..]
Helpt de therapie?
Heb er ook nog steeds wat aan (gehad), aan de ademhaling en het mindfullnessen.
Wat gaafquote:Op maandag 16 december 2024 11:00 schreef Blues het volgende:
En wij zijn moe van gisteren en de voorbereidingen. Maar het was zo!!
g L en A werden emotioneel van mijn gedichten![]()
Samen pianospelen met kleinzoonJ en dan munten van kleinzoonA krijgen als je foutloos speelt, zo doet iedereen mee
En potjes schaken dat was hersenkrakenVooral J is zo goed
Ik ken diverse mensen die er veel aan gehad hebben. Fijn dat je binnenkort gaat beginnen. Ik weet dat je al langer wat ups en downs hebt. Dat komt vast weer allemaal goedquote:Op maandag 16 december 2024 14:18 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ja tot nu toe sinds mei in het voortraject gezet, in januari begin ik eigenlijk pas echt met de schema therapie.
Het is echt heel intensief maar ik merk wel al dat ik er wat aan heb gelukkig.
* Tele6 hand opsteektquote:Op maandag 16 december 2024 14:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik ken diverse mensen die er veel aan gehad hebben. Fijn dat je binnenkort gaat beginnen. Ik weet dat je al langer wat ups en downs hebt. Dat komt vast weer allemaal goed
Oh ja, daar wilde ik ook nog op reageren. Fijn dat je er al wat aan hebt, zelfs nu je nog niet 'echt' met de schematherapie bezig bent!!quote:Op maandag 16 december 2024 14:18 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ja tot nu toe sinds mei in het voortraject gezet, in januari begin ik eigenlijk pas echt met de schema therapie.
Het is echt heel intensief maar ik merk wel al dat ik er wat aan heb gelukkig.
Hoe lang heb jij dat gedaan?quote:Op maandag 16 december 2024 14:33 schreef Tele6 het volgende:
[..]
* Tele6 hand opsteekt
Schematherapie was eigenlijk het enige wat me echt echt weer op de been kon krijgen
Jij hebt zo hard ass gekickt toenquote:Op maandag 16 december 2024 14:33 schreef Tele6 het volgende:
[..]
* Tele6 hand opsteekt
Schematherapie was eigenlijk het enige wat me echt echt weer op de been kon krijgen
Ik kan me de exacte maanden niet meer herinneren (dit was in 2021) maar ik ben ongeveer 9 maanden tot een jaar bezig geweest denk ik. En dat was individueel. Eerst elke week, later om de week.quote:Op maandag 16 december 2024 14:35 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Hoe lang heb jij dat gedaan?
Ik doe het in groepsvorm dus, en ze zeggen, reken wel minimaal een jaar.
quote:Op maandag 16 december 2024 14:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Jij hebt zo hard ass gekickt toen
Ah ok, dus een jaar klinkt wel plausibel.quote:Op maandag 16 december 2024 14:43 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik kan me de exacte maanden niet meer herinneren (dit was in 2021) maar ik ben ongeveer 9 maanden tot een jaar bezig geweest denk ik. En dat was individueel. Eerst elke week, later om de week.
Ja maar je moet zo veel nieuwe paden aanleggen in je hoofd. Dat duurt even!quote:Op maandag 16 december 2024 14:45 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ah ok, dus een jaar klinkt wel plausibel.
Het klinkt echt zoooo lang
Ja ik heb het boek toen op jouw aanraden gekocht!quote:Op maandag 16 december 2024 14:48 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ja maar je moet zo veel nieuwe paden aanleggen in je hoofd. Dat duurt even!
Een masterstudie duurt ook een jaar en dat graaft niet zo diep in je aangelegde brein maar bouwt er gewoon een laagje op.
Je moet door patronen van je hele leven heen. Erachter komen wat die patronen zijn duurt al een hele tijd.
Heb je het boek? Ik zou je aanraden om het echt aan te schaffen want ik pak het er nog wel eens bij.
Ik als perfectionistische studiebol was van tevoren al in het boek begonnen, en dat heeft me toen wel geholpen om een iets vlottere start met het echte werk te maken.
Oh dan komt het echt goedquote:Op maandag 16 december 2024 14:49 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ja ik heb het boek toen op jouw aanraden gekocht!
Ik heb nu ook al veel voorbereidend werk gedaan in de pré groep, dus ik heb wel echt al een goed beeld wat we gaan doen.
Thanks!
Dat is waar, thanks!quote:Op maandag 16 december 2024 14:54 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Oh dan komt het echt goed
Als je al zoveel voorbereiding hebt gedaan, en je hebt hopelijk een iets minder fucked up brein dan het mijne, kan je vast echt stappen gaan maken straks als je aan de slag kan.
En het zijn stappen hè. Dus het is niet dat je straks een jaar aan het ploeteren bent en daarna gaat het pas beter. Gedurende dat jaar zal het met ups en downs steeds wat beter gaan. Dus dan is een jaar ook minder lang (als je snapt wat ik bedoel)
Hopelijk kun je dus gedurende dat jaar ook wat momentjes nemen om je te realiseren welke vooruitgang je al hebt geboekt.
De eerste keer dat ik kon zeggen "Dat m'n moeder dat zegt betekent niet dat het waar is". Manmanmanman. Dat was ergens eerder in dat jaar, maar al zo'n mijlpaal!
Dat zijn echt ideale dingen, kaarsen met led en bewegende "vlammetje". Heb ze nu ca 2 jaar met oplaadbare batterijen. Scheelt ook enorm in vieze ramen. Had ik vroeger altijd eer van mijn ramenlappen door vies water, da's nu niet meer zo. Ik heb ook een paar waxinelichtjes met oplaadbare batterijen erin.quote:Op maandag 16 december 2024 18:12 schreef AnneX het volgende:
Gisteravond bedacht ik, dat de bonnen van primera misshien zijn om te zetten in vvv.
En kijk eens: dat kan zelfs op de site.
Eentje lukte niet, misschien een oude.
Dus ik vanmiddag naar de winkel, doe mijn verhaal, laat de pas zien: dat is uw “ledenpas” mevrouw.![]()
Toen naar het tuincentrum, want ik had bij iemand kaarsen gezien met led vlammetjes, net echt. Het wappert prachtig.
Dat scheelt mij een heleboel onrust. Die staan nu sfeervol te branden.
Voorbeeld: https://www.amazon.nl/LED(...)id=1734369098&sr=8-2
Ik vond het ergens ook wel een soort erkenning dat we een tijd bezig waren, want het betekende ook wel dat m'n problemen geen kwaaltje waren dat met een paar woorden gefixt kon zijn. Kortom ik had me niet aan lopen stellen en het was geen kwestie van "gewoon wat beter m'n best doen". Heel leerzaamquote:Op maandag 16 december 2024 18:01 schreef vlindertje89 het volgende:
@:gcjoel klinkt misschien gek, maar het gaf mij ook juist heel veel rust om te weten dat het een langer traject ging zijn bij mijn psycholoog. Ik kwam daar op intake begin september of zo, en ze benoemde van eigen risico GGZ elk jaar opnieuw ook binnen behandeling, en toen zei ik nog 'oh ja dus in december moet ik dan kijken of ik mn eigen risico wel of niet op max kan zetten'. Ik dacht echt dat ik er met een maand of 3, 4 misschien al wel zou zijn. Ze antwoordde toen dat ze dacht dat als we tegen de zomer klaar zouden zijn, dat al heel mooi zou zijn. En hoewel ik eerst ook dacht 'maar ik wil toch niet DAN PAS klaar zijn?', bracht het ook het besef: het hoeft ook niet allemaal nú direct met enórme stappen. Ik mag er ook de tijd voor nemen. Ik hoef niet van mezelf te verwachten dat angsten die ik al 2 jaar (ene) en 14.5 jaar (andere) heb, en die in geval vd tweede al drie keer eerder met onvoldoende resultaat zijn behandeld, nu ineens binnen vier maanden verdwenen zijn. Ik legde voor mezelf die lat mega hoog, wat juist ook weer spanning gaf. Juist dat er niet maar 8 sessies waren of ik met x maanden klaar moest zijn zorgde dat ik mezelf ook de tijd gaf om na te denken, puzzelstukjes in elkaar te laten vallen, dat te laten bezinken, etc. En dat ik ook echt even tot rust kon komen ipv in een soort constant gevecht te zijn met mezelf (en dat kost toch een bak energie!).
Inmiddels zit ik er een jaar en 4 maanden en ben ik óók dit jaar nog niet klaar
Is ook zo hoor. Maar het liefst wil je gewoon gister klaar zijnquote:Op maandag 16 december 2024 18:01 schreef vlindertje89 het volgende:
@:gcjoel klinkt misschien gek, maar het gaf mij ook juist heel veel rust om te weten dat het een langer traject ging zijn bij mijn psycholoog. Ik kwam daar op intake begin september of zo, en ze benoemde van eigen risico GGZ elk jaar opnieuw ook binnen behandeling, en toen zei ik nog 'oh ja dus in december moet ik dan kijken of ik mn eigen risico wel of niet op max kan zetten'. Ik dacht echt dat ik er met een maand of 3, 4 misschien al wel zou zijn. Ze antwoordde toen dat ze dacht dat als we tegen de zomer klaar zouden zijn, dat al heel mooi zou zijn. En hoewel ik eerst ook dacht 'maar ik wil toch niet DAN PAS klaar zijn?', bracht het ook het besef: het hoeft ook niet allemaal nú direct met enórme stappen. Ik mag er ook de tijd voor nemen. Ik hoef niet van mezelf te verwachten dat angsten die ik al 2 jaar (ene) en 14.5 jaar (andere) heb, en die in geval vd tweede al drie keer eerder met onvoldoende resultaat zijn behandeld, nu ineens binnen vier maanden verdwenen zijn. Ik legde voor mezelf die lat mega hoog, wat juist ook weer spanning gaf. Juist dat er niet maar 8 sessies waren of ik met x maanden klaar moest zijn zorgde dat ik mezelf ook de tijd gaf om na te denken, puzzelstukjes in elkaar te laten vallen, dat te laten bezinken, etc. En dat ik ook echt even tot rust kon komen ipv in een soort constant gevecht te zijn met mezelf (en dat kost toch een bak energie!).
Inmiddels zit ik er een jaar en 4 maanden en ben ik óók dit jaar nog niet klaar
Ja, dat snap ik natuurlijk! Liefst morgen al klaar haha.quote:Op maandag 16 december 2024 19:27 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Is ook zo hoor. Maar het liefst wil je gewoon gister klaar zijn
En dit zijn ook al wijze woordenquote:Op maandag 16 december 2024 19:09 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik vond het ergens ook wel een soort erkenning dat we een tijd bezig waren, want het betekende ook wel dat m'n problemen geen kwaaltje waren dat met een paar woorden gefixt kon zijn. Kortom ik had me niet aan lopen stellen en het was geen kwestie van "gewoon wat beter m'n best doen". Heel leerzaam
Vind het ook heel fijn jullie ervaringen te lezenquote:Op maandag 16 december 2024 19:47 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik natuurlijk! Liefst morgen al klaar haha.
Maar wat Tele al zei ook, het is heus niet dat je pas aan het eind er iets van gaat merken. Bij mij zijn we als eerste met de al 14.5 jaar aanwezige angst aan de slag gegaan, en daarvan kan ik al wel sinds de zomer ongeveer zeggen dat ik denk dat ik daar niet meer aan de criteria van voldoe. En voor dat punt zijn er natuurlijk ook al stappen geweest waarbij het steeds een beetje beter ging al.
[..]
En dit zijn ook al wijze woorden
quote:Op maandag 16 december 2024 19:47 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik natuurlijk! Liefst morgen al klaar haha.
Maar wat Tele al zei ook, het is heus niet dat je pas aan het eind er iets van gaat merken. Bij mij zijn we als eerste met de al 14.5 jaar aanwezige angst aan de slag gegaan, en daarvan kan ik al wel sinds de zomer ongeveer zeggen dat ik denk dat ik daar niet meer aan de criteria van voldoe.
quote:En voor dat punt zijn er natuurlijk ook al stappen geweest waarbij het steeds een beetje beter ging al.
[..]
En dit zijn ook al wijze woorden
Ben wel benieuwd hoe lang je dit gaat volhouden……… wat een gedoe.quote:Op maandag 16 december 2024 19:04 schreef Tele6 het volgende:
Ondertussen zit ik in trein nummer zoveel, want er stond een kapotte trein bij m'n station dus ik reis om. Slechts een uur later thuis
Een deel van de reis had ik WiFi en een tafeltje, dus heb ik nog wat zitten lezen voor werk. Verder vooral voor me uit gestaardquote:Op maandag 16 december 2024 20:27 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd hoe lang je dit gaat volhouden……… wat een gedoe.
Of is een uurtje niks doen ook goed om af te schakelen? Of een stom spelletje te doen?
De wekker ging netquote:Op maandag 16 december 2024 23:48 schreef Blues het volgende:
En hoe laat gaat de wekker weer Tele.?
Vervelend dat OV zo.
Is er geld voor een auto of is het dan file rijden?
Same. En PMT was ook nuttig. En enorm confronterend. En daar zou ik nog wel wat sessies van kunnen gebruiken.quote:Op maandag 16 december 2024 14:33 schreef Tele6 het volgende:
[..]
* Tele6 hand opsteekt
Maar je werkt zzp toch? Daar hoort ook nee zeggen bij. Zo is het toch niet gezond? Alle dagen aan het werkquote:Op dinsdag 17 december 2024 08:26 schreef Lonaa het volgende:
Ik worstel nu een beetje met het feit dat het een gebed zonder eind is. Ik weet wel dat dat zo is (ik bedoel die kerstbomen moeten ook weer opgehaald worden ditdat en oudejaarsdag werk ik waarschijnlijk ook en de ijsbaan moet er weer uit in de eerste week januari), maar die aftelklok had wel nut in mijn hoofd.
Nou ja. 3x ademen en weer door.
Doe niet zo gekquote:Op maandag 16 december 2024 17:12 schreef Kaatje1 het volgende:
Heb je nu ook tijd om het wat rustiger aan te doen @:fietsie ?
Ik ben niet alleen ZZPer. Cateringwerk loopt ook door. Ik zeg in beide wel eens nee.quote:Op dinsdag 17 december 2024 08:34 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Maar je werkt zzp toch? Daar hoort ook nee zeggen bij. Zo is het toch niet gezond? Alle dagen aan het werk
Veel dingen wel.quote:Op dinsdag 17 december 2024 08:22 schreef DancingPhoebe het volgende:
Tele... dacht je dan bijvoorbeeld ook daadwerkelijk dat de dingen die je moeder zei wel waar moesten zijn? Of zat het hem meer in dat hardop uitspreken?
Patronen doorbreken. Het Nederlandse schematherapieboek. Er zitten opdrachten in en het is in overzichtelijke hoofdstukken dus je zou er zelf ook al een eindje mee komen.quote:Wat is "het boek"?
Misschien is dat niet zo erg?quote:Oooo mn werk is rustig naar nieuwjaar toe en ik kan zonder druk mezelf niet zo goed motiveren zonder dat ik eerst onnodige druk laat ontstaan
Poh ja, PMT was ook heel wat. Wel meer confronterend en minder dat er dingen klikten in m'n hoofd en het ineens beter ging. Dus ik zou er niet zo meer van gaan doen. Zou zelf ooit iets willen proberen wat meer op trauma gericht is.quote:Op dinsdag 17 december 2024 08:30 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Same. En PMT was ook nuttig. En enorm confronterend. En daar zou ik nog wel wat sessies van kunnen gebruiken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar een wil is....quote:Op dinsdag 17 december 2024 09:03 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik ben niet alleen ZZPer. Cateringwerk loopt ook door. Ik zeg in beide wel eens nee.
De issue nu is vooral dat iedereen doodgaat. Dat is niet echt te plannen natuurlijk. En ook niet echt nee tegen te zeggen.
December is gewoon zo.
quote:Op dinsdag 17 december 2024 09:09 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Poh ja, PMT was ook heel wat. Wel meer confronterend en minder dat er dingen klikten in m'n hoofd en het ineens beter ging. Dus ik zou er niet zo meer van gaan doen. Zou zelf ooit iets willen proberen wat meer op trauma gericht is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
La derecha oprime, la izquierda libera
Ik kan nog net zo goed plannen dat ik zondag dood ga, ik kan alsnog langs een scooter lopen die spontaan explodeertquote:
quote:Op dinsdag 17 december 2024 09:04 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Veel dingen wel.
Haar paranoia nonsens natuurlijk niet. Maar dingen als
- Je doet niet genoeg je best
- Je houdt niet genoeg rekening met anderen (m.n. met haar natuurlijk haha)
- Je bent lomp en dat zit in je en dat gaat je nooit lukken om af te leren ongeacht hoe goed je erop let
- Je schiet tekort als zus, dochter, mens überhaupt
- De dingen die je doet, doen er niet toe
Enz enz.
Het stomme is namelijk dat als iets niet lukt, je dat als bewijs opvat voor dat bovenstaande waar is.
En dat het kennelijk ingebakken zit in een kind om de goedkeuring van haar ouders te zoeken, zeker als die ouders haar ook nog eens lekker isoleren van de rest van de wereld zodat haar ouders haar hele wereld worden en als die dan zeggen dat er wat mis met je is, stort je hele wereld in.
Ik heb nog steeds zo nu en dan een "ik doe alles verkeerd" spiraal. Maar ik kan nu wel beter herkennen waar het vandaan komt en er wat eerder wat aan doen (relativeren, checken met mensen dat het idd wel meevalt, zelfzorg)
[..]
Patronen doorbreken. Het Nederlandse schematherapieboek. Er zitten opdrachten in en het is in overzichtelijke hoofdstukken dus je zou er zelf ook al een eindje mee komen.
[..]
Misschien is dat niet zo erg?
Ik merkte bij vorige werk dat ik dus echt voor geen meter werk als ik het gevoel heb dat het niemand boeit of ik m'n werk doe. Dus tja. Niet zo heel veel gedaan gekregen daar
Wat heb ik eraan als ik dat doe?quote:Op dinsdag 17 december 2024 12:01 schreef Blues het volgende:
"douche straffen"
Kun/durf je dan je ouders daar nu nog mee te confronteren? Of als stap in therapie?
The serenity prayer: “( God) , grant me the serenity to accept the things I cannot change, The courage to change the things I can, And the wisdom to know the difference.”quote:Op dinsdag 17 december 2024 12:05 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Wat heb ik eraan als ik dat doe?
Ik zie niet precies voor me waar dat mee helpt.
Dat vroeg mijn psych, en heb het ook niet gedaan.quote:Op dinsdag 17 december 2024 12:05 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Wat heb ik eraan als ik dat doe?
Ik zie niet precies voor me waar dat mee helpt.
Maar jouw ouders leven toch niet meer, hoe had je hen dan aan moeten spreken over zoiets?quote:Op dinsdag 17 december 2024 13:33 schreef Blues het volgende:
[..]
Dat vroeg mijn psych, en heb het ook niet gedaan.
Same here. Ouders die hun kind mishandelden gaan echt niet ineens inzien dat hun gedrag echt niet ok was. Het is zo genormaliseerd in hun hoofd. Zij zijn echt heus een uitzondering waarom lijfstraffen wel ok zijnquote:Op dinsdag 17 december 2024 14:02 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Maar jouw ouders leven toch niet meer, hoe had je hen dan aan moeten spreken over zoiets?
Sorry, ik begrijp het denk ik totaal niet
Als ik m'n ouders zou confronteren met dat het niet ok is om een kind te straffen met koud water, dan zou ik alleen maar een verhaal krijgen over dat dat wél ok is of een verhaal over dat ik zo'n kutkind was dat dat echt nodig was (net als andere hardhandigheden, ik heb wel eens verteld over broertjes elleboog geloof ik).
Wie zou dat helpen en hoe?
Ik ben wat kort door de bocht (zoals vaker sorryquote:Op dinsdag 17 december 2024 14:02 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Maar jouw ouders leven toch niet meer, hoe had je hen dan aan moeten spreken over zoiets?
Sorry, ik begrijp het denk ik totaal niet
Als ik m'n ouders zou confronteren met dat het niet ok is om een kind te straffen met koud water, dan zou ik alleen maar een verhaal krijgen over dat dat wél ok is of een verhaal over dat ik zo'n kutkind was dat dat echt nodig was (net als andere hardhandigheden, ik heb wel eens verteld over broertjes elleboog geloof ik).
Wie zou dat helpen en hoe?
quote:Op dinsdag 17 december 2024 09:09 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Poh ja, PMT was ook heel wat. Wel meer confronterend en minder dat er dingen klikten in m'n hoofd en het ineens beter ging. Dus ik zou er niet zo meer van gaan doen. Zou zelf ooit iets willen proberen wat meer op trauma gericht is.Niet sneu. De moeite om iets mee te doenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoop te halenOp 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
Voor sommige kinderen van voelt het krachtig en helend om dat wel uit te spreken, ongeacht de reactie. Voor andere niet, daar is ook niks mis mee.quote:Op dinsdag 17 december 2024 14:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Same here. Ouders die hun kind mishandelden gaan echt niet ineens inzien dat hun gedrag echt niet ok was. Het is zo genormaliseerd in hun hoofd. Zij zijn echt heus een uitzondering waarom lijfstraffen wel ok zijn![]()
Uiteraard.quote:Op dinsdag 17 december 2024 14:54 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Voor sommige kinderen van voelt het krachtig en helend om dat wel uit te spreken, ongeacht de reactie. Voor andere niet, daar is ook niks mis mee.
Zeggen mensen dan ook oneindig tegen je 'maar het zijn toch je ouders'?quote:
Nog vaker dan "waar twee vechten, hebben twee schuld"quote:Op dinsdag 17 december 2024 16:32 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zeggen mensen dan ook oneindig tegen je 'maar het zijn toch je ouders'?
Dat begrijp ik dan weer niet, hoor ik hier nogal eens.
Nee die heb ik in deze context nog nooit gehoordquote:Op dinsdag 17 december 2024 17:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nog vaker dan "waar twee vechten, hebben twee schuld"
Tja. Ik bewandelde nooit de onzekerheidsroute. Mijn route was die van het opstandige, lastige en brutale kind, ook in het openbaar. Dus het leek voorde buitenwereld plausibel dat ik een harde hand nodig had. Ook omdat mijn moeder tegen iedereen elk moment aangreep om hen te overtuigen dat ik een hels jong was. Al denk ik niet dat er ook maar iemand echt van al het geweld afwist. Hadden ze wel moeten en kunnen weten trouwens.quote:Op dinsdag 17 december 2024 17:51 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Nee die heb ik in deze context nog nooit gehoord![]()
![]()
![]()
Wtf dan ben je echt niet goed.
Kinderen zijn op die leeftijd geen hels jong. Zo kunnen ze hoogstens overkomen omdat ze helse ouders hebben.quote:Op dinsdag 17 december 2024 18:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Tja. Ik bewandelde nooit de onzekerheidsroute. Mijn route was die van het opstandige, lastige en brutale kind, ook in het openbaar. Dus het leek voorde buitenwereld plausibel dat ik een harde hand nodig had. Ook omdat mijn moeder tegen iedereen elk moment aangreep om hen te overtuigen dat ik een hels jong was. Al denk ik niet dat er ook maar iemand echt van al het geweld afwist. Hadden ze wel moeten en kunnen weten trouwens.
omgquote:Op dinsdag 17 december 2024 17:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nog vaker dan "waar twee vechten, hebben twee schuld"
I know.quote:Op dinsdag 17 december 2024 18:18 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Kinderen zijn op die leeftijd geen hels jong. Zo kunnen ze hoogstens overkomen omdat ze helse ouders hebben.
Dat leren wij zelfs onze kinderen al.
Klopt helemaal!quote:Op dinsdag 17 december 2024 18:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
I know.
Maar mijn moeder verweet me de laatste keer dat we elkaar zagen nog dat ik zo 'ongeorganiseerd' speelde en zo veel rommel maakte toen ik 2 was. Ze denkt echt nog steeds dat ze het slecht heeft getroffen met me.
Maar dat heeft ze niet want ik ben awesomeNiet dankzij haar
![]()
En Tele is awesomeEn Blues
En AnneX
quote:Op dinsdag 17 december 2024 18:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
I know.
Maar mijn moeder verweet me de laatste keer dat we elkaar zagen nog dat ik zo 'ongeorganiseerd' speelde en zo veel rommel maakte toen ik 2 was. Ze denkt echt nog steeds dat ze het slecht heeft getroffen met me.
Maar dat heeft ze niet want ik ben awesomeNiet dankzij haar
![]()
En Tele is awesomeEn Blues
En AnneX
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Nee ik was ook niet onder de indruk van wat AI kanquote:Op dinsdag 17 december 2024 21:38 schreef borisz het volgende:
Aan het pielen met AI om een leuke afbeelding te krijgen van een Telstarsupporter in Haarlem. Niet te doen
Maar mocht je niet je eigen plan trekken?quote:Op dinsdag 17 december 2024 22:59 schreef Tele6 het volgende:
Ik was met A mee naar zijn sportclub, maar was vergeten wat een bord voor de kop hij soms heeft. Hij had de trainer niet laten weten dat ik mee kwam, en vond het ook stom dat ik me even voorstelde aan de trainer. Ik wilde graag het obstakelparcours verkennen en lekker klimmen, hij wilde vooral z'n spieren showen dus "we" hebben allerlei oefeningen gedaan die ik helemaal niet kan. Nou gezellig hoor
Wel vermoeiend iig. Welterusten
Gaat niet op een hindernisparcours dat ik niet ken, helaas.quote:Op dinsdag 17 december 2024 23:08 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Maar mocht je niet je eigen plan trekken?
Succes en blijven lachen.quote:Op woensdag 18 december 2024 07:49 schreef Lonaa het volgende:
Ja hallo.
Vandaag Grote Kerstborrel op locatie met 8 foodcorners en dan nog 4 losse buffetten. Ik verwacht de zaak he-le-maal leeg, er is 10 man aan het werk en ik ben weer de laatste die weg gaat (met die 4 losse buffetten) dus ik mag het met de restjes servies en opschepbestek doen. Dus, hele dag in de keuken, paar keer bus inpakken en rijden, even puinruimen op de Grote Kerstborrel en dan met de fiets door naar de stad voor een borrel waar ik voor uitgenodigd ben. Paar drankjes en dan naar huis, maar moet wel even m'n gezicht laten zien I guess.
For now: nog 10 Hele Hectische Hefitge dagen.
Ah duidelijkquote:Op woensdag 18 december 2024 08:34 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Gaat niet op een hindernisparcours dat ik niet ken, helaas.
Oh ja schoonfamilie. Het jaarlijkse 'maar je doet ons tekort en je houdt zeker meer van anderen'-feestje is al weer begonnenquote:Op woensdag 18 december 2024 09:10 schreef DancingPhoebe het volgende:
Hier gebruik ik de "volgend jaar ben je de eerste" vibe in al mijn projecten om (lang koffie te drinken in bed en) me voor te bereiden op de week schoonfamilie die er aan komt
Het zijn meer de mensen om mij heen. Ik ben gewoon aan het werk, maar er is niet echt iets te doen, anders dan saaie klusjes die ook ooit wel moeten en die ik natuurlijk gewoon zou moeten doenquote:Op woensdag 18 december 2024 10:20 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Oh ja schoonfamilie. Het jaarlijkse 'maar je doet ons tekort en je houdt zeker meer van anderen'-feestje is al weer begonnen![]()
Jij pakt het duidelijk handiger aan, wij moeten allemaal nog werken tot vrijdag laat dus dan weten we in ieder geval zeker dat we oververmoeid hieraan beginnenalleen de oudste is vroeg vrij en die is inmiddels ook inzetbaar voor klusjes dus die mag mooi een bestelling gaan ophalen bij de boerderijwinkel en zijn tas inpakken enzo
Dat scheelt, relaxte familiequote:Op woensdag 18 december 2024 10:26 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Het zijn meer de mensen om mij heen. Ik ben gewoon aan het werk, maar er is niet echt iets te doen, anders dan saaie klusjes die ook ooit wel moeten en die ik natuurlijk gewoon zou moeten doen
Gelukkig zijn alle betrokken families hier superrelaxed en niemand zeikt. Kerst is wmb voor de man om in te vullen omdat dat een makkelijke manier is om al zn engelse familie in 1x te zien![]()
Alle nederlandse fam vindt verder alles prima
Klinkt als een goed recept voor een huisje met je gezinquote:Op woensdag 18 december 2024 10:30 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat scheelt, relaxte familieIk laat het invullen van de (pre) kerstdagen ook altijd aan haar over maar gescheiden ouders blijken ook 30 jaar na dato gedoe geven
En dit is dus een sausje voor mensen die geen vis bij het voorgerecht eten? Of begrijp ik het verkeerd? Eten die wel vlees?quote:Op woensdag 18 december 2024 10:59 schreef UitStraling het volgende:
Ik heb een sausje voor bij een (kerst)voorgerecht, ik kan alleen het voorgerecht zelf niet bedacht krijgen, wie van jullie kan me helpen aan een match?
Normaal zou ik zeggen, een stevige witvis (tongrolletjes) of coquilles maar er zitten wat non-viseters bij, zucht.
50 gr gedroogde porcini (plus het welwater)
25 g ongezouten roomboter
1 sjalotje
1 teentje knoflook
200 gr cantharellen
70 ml witte wijn
250 ml slagroom
1 takje tijm
1 laurierblaadje
30 ml Noily Pratt
Ja precies, wil eigenlijk vasthouden aan dat sausje maar waar past het sausje bij?quote:Op woensdag 18 december 2024 11:07 schreef Blues het volgende:
[..]
En dit is dus een sausje voor mensen die geen vis bij het voorgerecht eten? Of begrijp ik het verkeerd?
Jawel, wel vlees.quote:Op woensdag 18 december 2024 11:07 schreef Blues het volgende:
[..]
En dit is dus een sausje voor mensen die geen vis bij het voorgerecht eten? Of begrijp ik het verkeerd? Eten die wel vlees?
De schoonfamilie woont gek genoeg in een gebied wat volkomen huisjesloos isquote:Op woensdag 18 december 2024 10:31 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Klinkt als een goed recept voor een huisje met je gezin
Je bent van harte welkom maar ik denk dat deze vraag ook heel goed past in het kerstdiner-topic, daar zitten vast nog meer mensen met inputquote:Op woensdag 18 december 2024 10:59 schreef UitStraling het volgende:
Ik heb een sausje voor bij een (kerst)voorgerecht, ik kan alleen het voorgerecht zelf niet bedacht krijgen, wie van jullie kan me helpen aan een match?
Normaal zou ik zeggen, een stevige witvis (tongrolletjes) of coquilles maar er zitten wat non-viseters bij, zucht.
1 sjalotje
1 teentje knoflook
200 gr cantharellen
70 ml witte wijn
250 ml slagroom
1 takje tijm
1 laurierblaadje
30 ml Noily Pratt
Oeh slim!quote:Op woensdag 18 december 2024 11:10 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
De schoonfamilie woont gek genoeg in een gebied wat volkomen huisjesloos isMaar we hebben nu een prima hotel met een soort appartement erin, in ieder geval twee gescheiden slaapvertrekken en een soort basic keukengebeuren. Ik heb al vanaf dag 1 geweigerd om bij familie te gaan slapen, geef ons maar lekker een hotel
Kon die niet zo snel vinden.quote:Op woensdag 18 december 2024 11:11 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Je bent van harte welkom maar ik denk dat deze vraag ook heel goed past in het kerstdiner-topic, daar zitten vast nog meer mensen met input
Ja bijvoorbeeld of als carpaccio laten snijden.quote:Op woensdag 18 december 2024 11:12 schreef UitStraling het volgende:
Varken- of kalfsvlees in reepjes snijden en dan heel kort aanbakken?
Heb 'm gelinkt in mijn post inmiddelsquote:Op woensdag 18 december 2024 11:12 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Kon die niet zo snel vinden.
Dankjewel.quote:Op woensdag 18 december 2024 11:13 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Heb 'm gelinkt in mijn post inmiddels
Ik heb het wel ook nodig om ook ruimte voor mezelf te hebben, maar dat is ook omdat mijn schoonouders niet zo tegen chaos kunnen en mijn kinderen dat nou eenmaal inherent met zich meedragenquote:Op woensdag 18 december 2024 11:12 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Oeh slim!
Wij slapen doorgaans bij familie, wat vaak gedoe is, maar ook wel gewoon gezellige chaos.
Dit jaar voor het eerst deels hotel. Ik ben benieuwd...
Ik zou voor diverse winterse groenten gaan, zoals pastinaak, pompoen of spruitjes. Beetje hazelnoten voor de crunch en erwtenscheuten ofzo voor de frisheid en kleur.quote:Op woensdag 18 december 2024 10:59 schreef UitStraling het volgende:
1 sjalotje
1 teentje knoflook
200 gr cantharellen
70 ml witte wijn
250 ml slagroom
1 takje tijm
1 laurierblaadje
30 ml Noily Pratt
Jij hebt vast een lezing van Ottolenghi bijgewoondquote:Op woensdag 18 december 2024 11:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik zou voor diverse winterse groenten gaan, zoals pastinaak, pompoen of spruitjes. Beetje hazelnoten voor de crunch en erwtenscheuten ofzo voor de frisheid en kleur.
Kan eigenlijk ook prima ja met knapperige groenten, of wellicht pistachenoten als crunch.quote:Op woensdag 18 december 2024 11:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik zou voor diverse winterse groenten gaan, zoals pastinaak, pompoen of spruitjes. Beetje hazelnoten voor de crunch en erwtenscheuten ofzo voor de frisheid en kleur.
Ook lekkerquote:Op woensdag 18 december 2024 11:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Pistache kan ook ja. Wel goed roosteren van te voren en pas op het laatst toevoegen want ze worden snel soggy en dat is zonde.quote:Op woensdag 18 december 2024 11:20 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Kan eigenlijk ook prima ja met knapperige groenten, of wellicht pistachenoten als crunch.
Erwtenscheuten trouwens, dat is een nieuwe voor me?
Ja Sligro zal ze inderdaad hebben, ik lees dat ze ook makkelijk zelf te zaaien zijn maar dat is nu net iets te laatquote:Op woensdag 18 december 2024 11:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Pistache kan ook ja. Wel goed roosteren van te voren en pas op het laatst toevoegen want ze worden snel soggy en dat is zonde.
Erwtenscheuten zijn de bovenste 10cm van een erwtenplant. Is heel smaakvol. Ze mieteren het tegenwoordig overal overheen in restaurants maar niet ten onrechte want het is dus gewoon lekker spul. Echt niet iets dat lastige eters niet lusten. Ik heb alleen geen idee waar je ze kooptSowieso wel bij de Sligro enzo maar daar moet je maar net komen.
Ik ben nooit iets kwijtquote:Op woensdag 18 december 2024 12:41 schreef Barreltje het volgende:
Dit gebeurt jullie ook TOCH?
Al 3 weken lang nergens een schaar te vinden..
Dan koop je 3 scharen en vind er vervolgens 2 weer ergens in je huis
Moeders weten Altijd wel iets terug te vinden.quote:
Wacht maar af. Straks heb je veel meer kasten waarin de dingen die je erin legt uit zichzelf naar een andere kast verplaatsenquote:
Yepquote:Op woensdag 18 december 2024 12:41 schreef Barreltje het volgende:
Dit gebeurt jullie ook TOCH?
Al 3 weken lang nergens een schaar te vinden..
Dan koop je 3 scharen en vind er vervolgens 2 weer ergens in je huis
Okayquote:Freitag um 10.00 Uhr in der Bank besprechen wir alles und ich erkläre die letzten Details.
Nee hoor, ik had wat anders te doenquote:Op woensdag 18 december 2024 18:21 schreef derLudolf het volgende:
Heb ik het topic doodvermoord?
Wat ik gisteren zei over dat PostNL twee keer zou komen vandaag, is nog gebeurd ook![]()
Of nou ja, een keer bij PostNL punt (15:23) en eentje thuis (16:03). Er was de hele middag wel iemand thuis.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Briefjes krijg je niet meer. Vaak is er na 22 uur meer te zien in de app (waarschijnlijk dat je bericht krijgt waar je het wanneer mag ophalen)quote:Op woensdag 18 december 2024 19:19 schreef Sarabi het volgende:
PostNL heeft volgens de app hier om 15.33 een pakketje bezorgd maar ik heb niets ontvangenook geen briefje dat hij ergens anders bezorgd is.
Morgen maar weer achteraan.
Wat is er aangepast dan?quote:Op woensdag 18 december 2024 14:27 schreef derLudolf het volgende:
Oh koopcontract is aangepast trouwens
Maar niet als er al in de app staat dat het thuis bezorgd is om 15.33 toch?quote:Op woensdag 18 december 2024 19:40 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Briefjes krijg je niet meer. Vaak is er na 22 uur meer te zien in de app (waarschijnlijk dat je bericht krijgt waar je het wanneer mag ophalen)
Dat de sleuteloverdracht is zodra de huurder is vertrokken en een paragraaf laten verwijderen, die sluit het Grundbuch na het tekenen van de koopcontract voor verdere transacties. Je zou tussen tekenen dan contract en de sleuteloverdracht de woning nog een paar keer kunnen verkopen.quote:
Zou niet moeten nee, maar bij postnl kijk ik nergens meer van op, helemaal in deze tijdquote:Op woensdag 18 december 2024 20:56 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Maar niet als er al in de app staat dat het thuis bezorgd is om 15.33 toch?
Dus nu sluit je de koop per .. 1 januari en je krijgt de sleutels (pas) als de huurder z'n biezen heeft gepakt?quote:Op woensdag 18 december 2024 21:01 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat de sleuteloverdracht is zodra de huurder is vertrokken en een paragraaf laten verwijderen, die sluit het Grundbuch na het tekenen van de koopcontract voor verdere transacties. Je zou tussen tekenen dan contract en de sleuteloverdracht de woning nog een paar keer kunnen verkopen.
Dat sluiten kost ¤400-¤500. Was een tip van de bankmeneer, hij had het in zijn carrière nog nooit meegemaakt of gehoord dat dat was gebeurd.
Voor zijn Skecher schoen reclame?quote:Op woensdag 18 december 2024 22:07 schreef derLudolf het volgende:
Ruud Gullit wint Fanny Blankers Koen prijsWat een armoede, ook vanuit de zaal klonk het alsof werd aangekondigd dat de melkboer morgen gesloten was
quote:Op woensdag 18 december 2024 22:27 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Geen idee. Is er reclame van Sketchers op TV?
Zing jij niet meer mee Anne?quote:Op woensdag 18 december 2024 22:25 schreef AnneX het volgende:
[..]
Voor zijn Skecher schoen reclame?
De film Love actually blijft leuk. MnX ziet het voor het eerst en ik voor de 83e keer.
Wie wil: afgelopen zondag op net 5.
Ondertussen komen de filmpjes binnen van het galmen van kerstliedjes op straat door bijna 40 mensen. Best lastig zingen in de buitenlucht.
Lekker om weer thuis te zijn hoor. Al zag het leven bij je schoonmoeder aan het zwembad er ook niet verkeerd uitquote:Op donderdag 19 december 2024 03:37 schreef flipsen het volgende:
Wij zijn weer thuis. We zujn slechts een weekje weggeweest, maar toen we Mar del Plata weer inreden had ik echt het gevoel of we weken geleden waren vertrokken
Ik kreeg maandagavond bericht dat mijn brievenbuspakje bezorgd was. Ik was toen niet thuis, maar meende bij binnenkomst ook niks in de gang te hebben zien liggen. Nog een keer gekeken: niks.quote:Op woensdag 18 december 2024 21:32 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Zou niet moeten nee, maar bij postnl kijk ik nergens meer van op, helemaal in deze tijd
Lekker ritje, met dit weer en Nederlanders achter het stuur....quote:Op donderdag 19 december 2024 09:11 schreef Lonaa het volgende:
Goed, gisteren moest ik dus 4 bufetten maken en brengen en halen. 's Avonds zouden we een borrel hebben, prive. Die hebben we maar afgezegd nadat het nieuws kwam dat de techniek voor dat Hele Grote Bedrijfsfeest er toch uit moest, na afloop. Foutje in hun planning.
Gisteren dus van 9:30 tot net iets na middernacht gewerkt.
Vandaag gaan we naar een plek onder de rook van Schiphol, waar we al eens vaker wat gedaan hebben. Was niet de bedoeling maar toen de beste man het vroeg 3 maand geleden dacht de baas dat het om een diner ging bij hun locatie aan deze kant van het land. Dat bleek na toezegging niet zo te zijn.![]()
Bakwagen en zo'n beetje volledige mobiele keuken gaat die kant op vandaag en ik hoop op dezelfde tijd thuis te zijn als gisteren/vannacht.
Volgens mij zijn hierna de dagen wat minder...intens.
En een gehuurde nieuwe bakwagen die rijdt als een 20 jaar oude bus.quote:Op donderdag 19 december 2024 09:23 schreef fietsie het volgende:
[..]
Lekker ritje, met dit weer en Nederlanders achter het stuur....
Kwartiertje voor de bocht zachtjes insturen en dan de remmen aanleggen in de apex ?quote:Op donderdag 19 december 2024 09:24 schreef Lonaa het volgende:
[..]
En een gehuurde nieuwe bakwagen die rijdt als een 20 jaar oude bus.
Ik heb wel recent zo'n plaatje gekocht met kinderbeveiliging omdat het gewoon waait uit mn stopcontactquote:Op woensdag 18 december 2024 13:12 schreef Kaatje1 het volgende:
Kast staatnu eerst wat eten, karton en andere rommel weg en kast inrichten.
Zag vanochtend in een folder iets waarvan ik dacht “waarom zou je dat verwarmen” namelijk een stopcontactverwarming
Koppeling debiel hoog en met 50 in de 5quote:Op donderdag 19 december 2024 09:25 schreef fietsie het volgende:
[..]
Kwartiertje voor de bocht zachtjes insturen en dan de remmen aanleggen in de apex ?
Ah heerlijk.quote:Op donderdag 19 december 2024 09:31 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Koppeling debiel hoog en met 50 in de 5
Maar je moet ergens eentje met schuim vindenquote:Op donderdag 19 december 2024 09:56 schreef vlindertje89 het volgende:
Gefeliciteerd @:golfer en @:Blues!![]()
Ik at vanochtend kruisbessen slagroom vlaai (kruisbessen schuim hadden ze niet), en kersenvlaai. De kruisbessen slagroom vond ik ERG lekker. De kersen vond ik lekker, maar zou ik niet nog een keer kopen - de kersen waren net wat zuurder dan ik in een kersenvlaai zou willen. De kruisbessen zijn natuurlijk ook niet zoet, maar daarbij had je de tegenhanger van de rest van wat in de vlaai zat waardoor die juist heel goed in balans was.
Ja maar die hadden ze nietquote:Op donderdag 19 december 2024 10:12 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Maar je moet ergens eentje met schuim vinden![]()
Kruisbessen slagroom heb ik een keer gehad. Ik vind het mwah. Schuim werkt (nog) veel beter als tegenhanger.
Nou na zegquote:Op donderdag 19 december 2024 11:05 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ja maar die hadden ze niet, anders had ik die wel gehaald. Ik was bij de Broekmans in Venlo bij die op de Leeuwenhoekdinges!
Daar kom ik later op terugquote:Op donderdag 19 december 2024 07:25 schreef AnneX het volgende:
Ha, de ‘porn scenes’ moest ik uitleggen! 😂 …”Waar kijken we naar?
@:Blues en wat vond golfer van zijn cadeau verrassing?
Knap dat je überhaupt jaardag-verrassing-cadeaus weet![]()
Meeste bakwagens die ik heb gehuurd zijn Iveco's en die trekken juist erg goed op vind ik.quote:Op donderdag 19 december 2024 09:24 schreef Lonaa het volgende:
[..]
En een gehuurde nieuwe bakwagen die rijdt als een 20 jaar oude bus.
Nu een paar x gedaan. Het is leuk om te doen.quote:Op donderdag 19 december 2024 08:17 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Zing jij niet meer mee Anne?
Ik mag zaterdag nog gaan galmen in de stad. Het weer wordt omstuimig, hoera![]()
Maja, in de loop der jaren hebben we alles al meegemaakt. En overleefd.
Morgen komen alle "feestdagen" hotelhonden, dus we hadden met opzet het hotel een 3 weken gesloten zodat we zelf eerst nog even weg kondenquote:Op donderdag 19 december 2024 07:25 schreef AnneX het volgende:
@:flipsen Lekker weekje weg! Dat moeten jullie vast plannen met een leeg hotel. En reizigers? Hoe is het met de verhuisplannen?
Ha, misschien plaatst de fokker zelf een recensie.quote:Op donderdag 19 december 2024 12:48 schreef flipsen het volgende:
[..]
Morgen komen alle "feestdagen" hotelhonden, dus we hadden met opzet het hotel een 3 weken gesloten zodat we zelf eerst nog even weg kondenTipica klanten gaan allemaal gesmeerd, zoals het hoort. Volgende week komt er een groep van 10 aan en begin januari een FOK!-klant (ik noem uiteraard geen namen hehe). Die ga ik uiteraard ook even ontmoeten in Buenos Aires!
Want hij neem wat lekkere dingen voor me mee
Verhuisplannen gaan geleidelijk, het huurcontract hier loopt in oktober af, dus we zitten nog niet op de schopstoel en willen wel iets vinden waar we de volgende 5-10 jaar weer met plezier kunnen wonen.
Ahh weer iets geleerdquote:Op donderdag 19 december 2024 13:54 schreef Kaatje1 het volgende:
@:sarabi dit kwam net langs https://www.rtl.nl/nieuws(...)ncaH5-9TYBsw50jNe7sQ
Was ook mijn reactiequote:Op donderdag 19 december 2024 14:53 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ahh weer iets geleerd
Ik wacht rustig af.
Dan was je bijna hierquote:Op donderdag 19 december 2024 15:48 schreef Sarabi het volgende:
Wat een weer trouwens![]()
We moesten bier bezorgen in de buurt van Zwolle dus daarna door gereden naar het centrum om bij het glazen huis te kijken. Maar na een half uur was het niet meer leuk zo veel regen.
Was hij nog niet buiten geweestquote:Op donderdag 19 december 2024 18:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat een leuke verjaardag voor golfer zo @:blues![]()
Het leermoment van de Eritrese jongen was vandaag dat het nu geen zomer is maar winterHij gaat best vooruit. Cijfers gaan best goed, uitspraak van woorden gaat de goede kant op. We zijn nu met kleuren aan het oefenen. Ik voel me wel een beetje een kleuterjuf soms.
Herkenbaar.🎄 Kleuterjufquote:Op donderdag 19 december 2024 18:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat een leuke verjaardag voor golfer zo @:blues![]()
Het leermoment van de Eritrese jongen was vandaag dat het nu geen zomer is maar winterHij gaat best vooruit. Cijfers gaan best goed, uitspraak van woorden gaat de goede kant op. We zijn nu met kleuren aan het oefenen. Ik voel me wel een beetje een kleuterjuf soms.
Hou je van Indiaas?quote:Op donderdag 19 december 2024 20:12 schreef borisz het volgende:
Eens een andere toko bij werk geprobeerd... Veel te Nederlands. Volgende keer weer naar mn vaste toko.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
quote:Op donderdag 19 december 2024 22:42 schreef derLudolf het volgende:
Vandaag "gepaintbald" (paintbalgeweer, met rubberen ballen, Reballs https://www.gopaintball.nl/paintballs/reballs.html ) met het werk in het kader van de kerstgedachte. Daarna lekker gegeten.Markers, geen gewerenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(Ik had een tipman A5 met flatline barrel en red dot vizier en een tipman 98 met verlengde loop en een 2x scope - broertje speelde electrisch, Angel en een ander ding waarvan ik de naam niet meer weet)La derecha oprime, la izquierda libera
Zo noemden die lui het zelf ook niet. Maar ja, ze noemen het ook paintballquote:
Teek?quote:Op vrijdag 20 december 2024 09:41 schreef sigme het volgende:
'feliciteerd, @:vlindertje89!
Ik was vanochten bij de huisarts voor een rare vlek op mijn been. Paar maanden geleden verscheen er een ronde vlek binnenkant bovenbeen alsof ik door een paard geschopt was ofzo. Bij gebrek aan paard (en pijn/jeuk/ongemak) heb ik dat verder genegeerd, maar de vlek gaat niet weg en groeit wel. Doc heeft 'm nu gemeten; 19 bij 17cm. De vlek is vrij vaag maar heeft wel een duidelijke rand. Doc hoopt dat het schimmel is. Nou ja, vooruit dan maar. Dus nu maandje smeren en dan moet de vlek wegwezen.
Nee, geen teek. Een teek daar zou ik opgemerkt hebben.quote:
Ja, kan van binnen ook wel gekleurd zijn maar wel zo'n donkere rand eromheenquote:Op vrijdag 20 december 2024 09:56 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee, geen teek. Een teek daar zou ik opgemerkt hebben.
En die maakt een kring, geen vlek, dacht ik? En volgens mij blijft zo'n tekenkring ook geen (ruime) 2 maand zichtbaar?
Maar als de vlek niet verdwijnt na zalf wil de doc wel verder onderzoeken, die vlek hoort daar niet.
quote:Op vrijdag 20 december 2024 10:20 schreef fietsie het volgende:
Zo, als het goed is komt Trunkrs vanavond 2 ossehazen en een lamsbout brengen; met de inhoud van de vriezer erbij kom ik nu de komende 2 weken wel kokend, bakkend, bbq-end en oven stokend door.
Tekenbeet kan wel verschillende vormen hebben, rond of grillig. De buitenrand is vaak wel iets donkerder maar dat hoeft niet significant.quote:Op vrijdag 20 december 2024 09:56 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee, geen teek. Een teek daar zou ik opgemerkt hebben.
En die maakt een kring, geen vlek, dacht ik? En volgens mij blijft zo'n tekenkring ook geen (ruime) 2 maand zichtbaar?
Maar als de vlek niet verdwijnt na zalf wil de doc wel verder onderzoeken, die vlek hoort daar niet.
Ok, toch goed op te weten! Thanxquote:
Ik ben dus serieus een hele maand niet in mijn achtertuin geweest vanwege alle moetjes, doetjes, werk en dingen buiten de deur....quote:
Ik heb echt alleen maar goede ervaringen met Trunkrs; ze hebben diepvriesautootjes voor vlees-deliveries zelfs.quote:Op vrijdag 20 december 2024 10:50 schreef AnneX het volgende:
@:fietsie gisteravond bracht Trunkrs een pakket. Had nog nooit van deze pakjesman gehoord. De mail vertrouwde ik niet.![]()
Dat is een behoorlijke tijd. Wij ook weinig ivm regen en de Amerikaanse reis. Maar vanaf morgen gaat die nieuwe bbq 16 dagen nonstop branden.quote:Op vrijdag 20 december 2024 11:51 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik ben dus serieus een hele maand niet in mijn achtertuin geweest vanwege alle moetjes, doetjes, werk en dingen buiten de deur....
Daar zijn zelfs hele kerstliedjes overquote:Op vrijdag 20 december 2024 12:02 schreef Tuindier het volgende:
Ik was net in de achtertuin en daar staat een roos te bloeien. Niet zo groot en uitbundig als eerder dit jaar, maar toch.
Bij mij ook. En echt een heldje want in de storm van de afgelopen dagen still hanging strongquote:Op vrijdag 20 december 2024 12:02 schreef Tuindier het volgende:
Ik was net in de achtertuin en daar staat een roos te bloeien. Niet zo groot en uitbundig als eerder dit jaar, maar toch.
Tandjes!quote:Op vrijdag 20 december 2024 13:49 schreef Blues het volgende:
Heerlijk een uurtje gefietst IN DE ZONnaar mooie landgoed Elswout
Had een thema in mijn hoofd voor de foto's; weerspiegelingen in het water bij de vele bruggen daar. Zie mijn insta/fb voor alle pics
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |