quote:Op vrijdag 26 juli 2024 19:04 schreef TheFreshPrince het volgende:
Er moeten hier in de buurt ook wel ijsvogels zitten maar altijd als ik er met de camera ben dan veranderen ze in ganzen
Een Kolibriequote:Op dinsdag 6 augustus 2024 15:36 schreef Tjoent het volgende:
Hoort hier misschien niet maar toch...![]()
[ afbeelding ]
Heerlijk!quote:Op woensdag 14 augustus 2024 12:30 schreef _Hestia_ het volgende:
Niet echt heel scherp want vanaf een afstandje gefilmd, maar er zat in het park net een ekster lekker te badderen in de waterspeeltuin😅😍
https://youtube.com/shorts/UhOqcGekh8k?si=IVrKrhWgDAHHm3LB
Ja ik ook!quote:Op woensdag 14 augustus 2024 19:04 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Heerlijk!
Ik ben dol op badderende vogels
Ik heb een aardige tuin, met meerdere waterschalen op de grondquote:Op woensdag 14 augustus 2024 19:34 schreef _Hestia_ het volgende:
[..]
Ja ik ook!
Was echt toevallig dat ik het zag toen ik er langs fietste toen ik van de sportschool terug kwam.
Ik heb zelf op mijn balkon een hangende waterschaal. Dus daar drinken ze alleen in, badderen ze niet in helaas😓
Dat lijkt me zeker leuk om te zienquote:Op woensdag 14 augustus 2024 21:30 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ik heb een aardige tuin, met meerdere waterschalen op de grond
Er komen veel vogels eten en dat is prachtig, maar een merel of roodborst die een bad neemt......daar word ik helemaal warm van
Misschien als jij een badje op de balkonvloer zet komen ze ook badderen?
Ik zie geen bebloed kopje of snavel liggen....kan ook gewoon rui zijn toch?quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 19:13 schreef TheFreshPrince het volgende:
De sperwer heeft mogelijk weer toegeslagen in m'n tuin. Helaas niets gemerkt deze keer.
Er lagen enkele veren van vermoedelijk een tortelduif in m'n tuin.
Een paar minuten geleden zat er een wat "ruw" uitziende tortelduif met wat plukjes uitstekende veren op een balk, dus ik denk dat deze het (weggekomen) slachtoffer was.
[ afbeelding ]
Gezellig zo'n nestjequote:Op maandag 19 augustus 2024 18:17 schreef K21 het volgende:
Ik heb al zo'n vier weken een duivennest op mijn balkon waar ik me op een bakje water neerzetten voor de ouders tijdens de hitte na niet mee heb bemoeid i.v.m. het willen voorkomen van inprenting.
De kuikens zijn nu bijna klaar om uit te vliegen. Ze hebben alleen (vind ik) nogal grappige hoofden door de plekjes waar de veren donker zijn. Net of ze wenkbrauwen hebben, en eentje een snor. En not amused zijn dat ze op de foto gezet worden.![]()
[ afbeelding ]
(Geen hele beste kwaliteit omdat armoetelefoon en uiteraard ook omdat ik niet dichtbij wil komen of te lang in hun buurt wil blijven rondhangen.)
En ja, zodra ze weg zijn moet ik direct aan de schoonmaak.
Ja.quote:Op maandag 19 augustus 2024 20:01 schreef Kanaroe het volgende:
Gezellig zo'n nestje
Zijn het stadsduiven?
Ik hoor of zie ook al weken geen merels meerquote:Op donderdag 29 augustus 2024 16:08 schreef Kanaroe het volgende:
Waar zijn al 'mijn' tuinmerels toch gebleven?
Er zaten hier 2 vrouwen, 3 mannen (waarvan 1 dood gevonden) en 2 à 3 jongen, die ik dagelijks van o.a. rozijnen voorzag, nu zie ik er geen 1 meer
Ja!!quote:Op dinsdag 3 september 2024 12:42 schreef Kanaroe het volgende:
Vanmorgen tussen 5 en 6 hoorde ik de merel alarm roepen
Ze hebben zich verborgen, maar ze zijn er wel
Gelukkig zijn ze er nogquote:Op dinsdag 3 september 2024 14:17 schreef Blues het volgende:
[..]
Ja!!
We zitten buiten te lezen en ineens Hr en Mevr Merel aan het scharrelen in de tuin
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Nu ik de foto's upload en wat bewerk (lichter maken vooral) zie ik dat Meneer er nogal verfomfaaid uitziet. Lijkt wel of zijn veren uitstaan en wat kalig op zijn kop en in zijn nek. (had meer foto's)
https://www.vogelbescherm(...)te-bereikt-nederland
Gaaf.quote:Op zondag 8 september 2024 18:39 schreef Kanaroe het volgende:
Vandaag de zeldzame Kleine Klapekster gezien
Tijdens een wandelingetje zagen wij een groepje vogelaars met imposante kijkers naar rechts turen
Wij keken naar links vanwege een kudde ooievaars![]()
Zij bleken de Kleine Klapekster te bekijken en nodigden ons uit voor een blijk door hun kijkers
Leuk! Mooi vogeltje, en te weten dat ie daar zit vind ik al leuk genoeg
(Tevens een kamsalamander vastgehouden voor een meneer van RAVON, zodat hij de buik van net beestje kon fotograferen)
Oh wow.quote:
Jeps, ik keek em op zijn ruggetje trouwensquote:Op zondag 8 september 2024 19:32 schreef Blues het volgende:
[..]
Oh wow.
Was je hier?
https://waarneming.nl/species/1215/observations/?
Wat een geweldig vogeltjeZorromaskertje op
![]()
[ afbeelding ]
Ik ook niet. Dit zijn toevalskadootjesquote:Op zondag 8 september 2024 19:42 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Jeps, ik keek em op zijn ruggetje trouwens
Maarreh, ik ben zelf niet het type vogelaar die erop uittrekt voor een speciale soort
Vandaag was een toevalstreffer, wel erg leuk!
Nogmaals de foto's dan maar doen imgbbquote:Op donderdag 12 september 2024 12:06 schreef Blues het volgende:
Druk in onze reuzenboom! (ceder).
Gaai
Halsbandparkiet
Merel (v)
Er hing ook nog een pimpelmees op zijn kop aan de tak maar die wilde toch liever niet op de foto
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Wat apart!quote:Op donderdag 19 september 2024 22:49 schreef Majoraan het volgende:
Vanavond op RTVNoord![]()
https://www.rtvnoord.nl/v(...)t-zijn-baasje-overal
https://www.rtvnoord.nl/n(...)die-hem-overal-volgtquote:Op vrijdag 20 september 2024 15:21 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Wat apart!
Ben wel heel nieuwsgierig naar het waarom.
Waarom heeft Arend die vogel, hoe is dat zo gekoom'n?
Prachtige zanglijster @:Blues
Ja, dat filmpje postte Majoraan ook alquote:Op vrijdag 20 september 2024 16:46 schreef Blues het volgende:
[..]
https://www.rtvnoord.nl/n(...)die-hem-overal-volgt
Zo'n mooie vogel!quote:Op zaterdag 21 september 2024 16:08 schreef Symphonic het volgende:
Vandaag een prachtige rode wouw gespot die aan het jagen was.
Op Wieringen. Ik had hem goed in de kijker.quote:Op zaterdag 21 september 2024 16:33 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Zo'n mooie vogel!
Was dat in Nederland?
mooie foto’s. Hier zie je ze helaas nietquote:Op zaterdag 21 september 2024 21:01 schreef Clayton1 het volgende:
Zwarte ibis
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Porseleinhoen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat bedoel je met hier? Deze heb ik gisteren gewoon in Nederland gemaakt en nee, niet in de dierentuinquote:Op zaterdag 21 september 2024 21:24 schreef Symphonic het volgende:
[..]
mooie foto’s. Hier zie je ze helaas niet
Nee zo bedoelde ik dat ook niet, maar hier bij ons de regio zie je ze niet helaas.quote:Op zaterdag 21 september 2024 21:29 schreef Clayton1 het volgende:
[..]
Wat bedoel je met hier? Deze heb ik gisteren gewoon in Nederland gemaakt en nee, niet in de dierentuin
Oke, dank jequote:Op zaterdag 21 september 2024 21:55 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Nee zo bedoelde ik dat ook niet, maar hier bij ons de regio zie je ze niet helaas.
Ik zie ze in de facebook groepen veel voorbij komen.
Mooie waarneming
Wat is die porceleinhoen prachtig getekend, nog nooit gezien/van gehoordquote:Op zaterdag 21 september 2024 21:01 schreef Clayton1 het volgende:
Zwarte ibis
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Porseleinhoen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat een prachtig vogeltje zo van dichtbijquote:Op zondag 22 september 2024 20:08 schreef Blues het volgende:
Niet eerder gezien in onze boom: wel 8 staartmezen! Dus weer snel snel camera pakken!
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
quote:Op zondag 22 september 2024 21:20 schreef Kanaroe het volgende:
Wat een prachtig vogeltje zo van dichtbij![]()
Dit is het lievelingsvogeltje van mijn man
Grappig dat het zo wel een echt vogeltje lijkt.quote:Op zondag 22 september 2024 23:01 schreef Blues het volgende:
[..]![]()
Moest flink inzoomen en soms lukt t. Hij keek ook zo mooi mijn richting uit.
Mooie hanger!quote:Op zondag 6 oktober 2024 20:15 schreef Blues het volgende:
Een nieuw opgehangen vetbolhouder (waar de birdies niet in verstrikt kunnen raken) vond pimpelmees eerst heel interessant. Later waagde die toch een hapje
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Zwarte roodstaarten vind je niet echt bij het water, toch? Bedoel je niet roodborsttapuit?quote:Op maandag 21 oktober 2024 19:28 schreef Symphonic het volgende:
Vanuit mijn werkkamer kijk ik op een waterpartij met wat grotere bomen en struiken verderop.
Inmiddels echt een stukje natuur met een keur aan vogels. Er wonen inmiddels: wilde eenden, krakeenden, meerkoeten, waterhoentjes, boerenganzen, knobbelzwanen, stormmeeuwen, kleine zilverreiger, grote zilverreiger, juveniele eksters, zwarte roodstaarten, huiszwaluwen en vanochtend weer vrij zicht op een vissende ijsvogel. Altijd live televisie voor de deur en de verrekijker paraat naast mijn werkplek.
Nee de zwarte roodstaarten wonen hier vlakbij en ik zie ze zeer regelmatig.quote:Op maandag 21 oktober 2024 20:28 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Zwarte roodstaarten vind je niet echt bij het water, toch? Bedoel je niet roodborsttapuit?
Vorige week ging ik na een dagje thuiswerken nog even een rondje maken en hoorde opeens het belletje van een groepje baardmannetjes. Eentje ging vlak voor mijn neus een rietstengel uitpluizen.
[ afbeelding ]
Winterkoningquote:Op woensdag 23 oktober 2024 13:48 schreef Blues het volgende:
Ik heb een heel licht verrekijkertje, ik denk niet dat het voor jou wat is, ik zoem vaak in met mijn camera als ik met verrekijkertje iets zie of uit mijn ooghoek.
Overigens hadden we hier net een winterkoninkje op het vogelhuis die niet kan lezen![]()
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ik heb deze: https://www.bol.com/nl/nl(...)en/9300000032973468/quote:Op maandag 21 oktober 2024 21:52 schreef Clayton1 het volgende:
Ik ben op zoek naar een goede verrekijker voor een "normale"prijs.
Dus geen Zei... of Swar... van 3k
Wat hebben jullie of tips,
Hoor het graag
Het is deze geworden.quote:Op maandag 21 oktober 2024 21:52 schreef Clayton1 het volgende:
Ik ben op zoek naar een goede verrekijker voor een "normale"prijs.
Dus geen Zei... of Swar... van 3k
Wat hebben jullie of tips,
Hoor het graag
Doe de Root Beer Rag, dan krijg je nog een applaus ook van de gevederde vriendenquote:Op zondag 26 januari 2025 11:30 schreef Blues het volgende:
Ik ga vanmiddag tussen 13 en 15 even zitten (en pianospelen, zelfde ruimte in de tuinkamer) die tijd hebben we meestal veel vogelvolk in de tuin.
Hier ook matig terwijl het hier vaak druk bezet isquote:Op zondag 26 januari 2025 15:50 schreef Kanaroe het volgende:
Hier geteld:
Kauw 4
Spreeuw 4
Vink 3
Huismus 7
Pimpelmees 2
Merel 1
Tortelduif 1
Beetje matige score, maar ja represententatief voor een half uurtje
Miste vanochtend de koolmezen en de holenduifjes als vaste gasten
Ja, zul je net zien op het moment supremequote:Op zondag 26 januari 2025 18:25 schreef Blues het volgende:
[..]
Hier ook matig terwijl het hier vaak druk bezet is
We wonen in een heel lommerrijk gebied hier met op een steenworp afstand de duinen en hier en daar wat stukken vogelreservaatquote:Op zondag 26 januari 2025 21:32 schreef Kanaroe het volgende:
Mooi Blues, dat zijn 15 verschillende soorten in een tuintje
Tikje jaloers hier, hoewel die halsbandparkieten hier in Midden Brabant nergens te bekennen zijn
Boomkruiper
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |