abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214417955
Er moeten hier in de buurt ook wel ijsvogels zitten maar altijd als ik er met de camera ben dan veranderen ze in ganzen :P
  vrijdag 26 juli 2024 @ 20:44:36 #202
249756 Symphonic
Pret met een Kerstpakket
pi_214420628
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 19:04 schreef TheFreshPrince het volgende:
Er moeten hier in de buurt ook wel ijsvogels zitten maar altijd als ik er met de camera ben dan veranderen ze in ganzen :P
:D

Bij ons zitten ze ook, en heel af en toe zien we ze. En inderdaad, als je je even omdraait en je kijkt weer, zijn het inderdaad ganzen opeens.
Pietje Puk en de Plakbandcrisis
pi_214421732
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 19:04 schreef TheFreshPrince het volgende:
:D :(
  dinsdag 30 juli 2024 @ 21:42:16 #204
249756 Symphonic
Pret met een Kerstpakket
pi_214483133
Bijna twee weken Noord Duitsland en het leek wel of de vogels ook massaal op vakantie waren.

Wel wat gave dingen gezien.

Bij de Oostzee visdiefnesten. Gaaf om de jongen te zien (met telescoop) Kluten met jongen, tureluurs met jong, torenvalken en sperwers. Ook bizar veel boeren zwaluwnesten.
In twee weken heb ik meer zwaluwen gezien dan in de 55 jaar hiervoor. Echt bizar, echt overal in de regio, ook in Denemarken.

Van de week naar een vogelkijkpunt geweest bij de Waddenzee. Zo goed als niets. Een paar tureluurs, scholeksters, verdwaalde oeverloper en een buizerd.

Vandaag was ik op Pelworm. Op de heenweg een behoorlijke groep lepelaars, een behoorlijke groep kieviten, tureluurs, scholeksters, een blauwborstje. En op het eiland zelf: alle soorten meeuwen, witwangstern, (en ik overdrijf niet) duizenden spreeuwen, even zoveel mussen.

Op de terugweg: Tureluurs, kanoeten, veel aalscholvers. En dan groepen eidereenden, enorme groepen eidereenden. Ik denk dat het er in totaal zeker meer dan 500 waren. Slapende zeehonden en een wadloper die door de kustwacht van een zandplaat moest worden gehaald omdat hij niet op tijd bij zijn boot terug was.

Vlakbij de parkeerplaats nog een valk. Geen torenvalk volgens mij, maar ik kon hem niet goed genoeg zien met de verrekijker.
  woensdag 31 juli 2024 @ 20:13:30 #205
249756 Symphonic
Pret met een Kerstpakket
pi_214496372
Vandaag nog een toetje in de vorm van ooievaars, en grappig, twee juveniele kokmeeuwen die echt bij iedere andere meeuw om voedsel gingen bedelen. Ze gaven het beide niet op.
pi_214496509
Roepende cirkelende buizerds hier gister O+

En bij de Bommelerwaard afgelopen week een ijsvogel gezien door m'n kleinzoon _O_
  donderdag 1 augustus 2024 @ 13:04:48 #208
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_214506396
Een Muskuseend in kievietvorm.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_214507807
Mooie vogel die Indische kievit!
Ik hoop dat ie niet verstoord/gestoord wordt van al dat volk
Wel een prachtig wandelgebied trouwens; Oranjezon ^O^
pi_214510910
Kleine bijdrage van vanmiddag.
Strand IJmuiden. Musjes foerageren op het terras O+

pi_214579678
Vandaag gewandeld bij het Landje van Gruijters.
https://www.landjevangruijters.nl/

pi_214596324
Hoort hier misschien niet maar toch... :D

pi_214596803
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 15:36 schreef Tjoent het volgende:
Hoort hier misschien niet maar toch... :D

[ afbeelding ]
Een Kolibrie :D
Moest er wel even over nadenken eerlijk is eerlijk
  donderdag 8 augustus 2024 @ 19:57:21 #214
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_214630644
Lepelaar nest gespot ergens heel hoog in een boom.

Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_214711516
Niet echt heel scherp want vanaf een afstandje gefilmd, maar er zat in het park net een ekster lekker te badderen in de waterspeeltuin😅😍

https://youtube.com/shorts/UhOqcGekh8k?si=IVrKrhWgDAHHm3LB
pi_214714376
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 12:30 schreef _Hestia_ het volgende:
Niet echt heel scherp want vanaf een afstandje gefilmd, maar er zat in het park net een ekster lekker te badderen in de waterspeeltuin😅😍

https://youtube.com/shorts/UhOqcGekh8k?si=IVrKrhWgDAHHm3LB
Heerlijk!
Ik ben dol op badderende vogels O+
pi_214714653
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 19:04 schreef Kanaroe het volgende:

[..]
Heerlijk!
Ik ben dol op badderende vogels O+
Ja ik ook! O+
Was echt toevallig dat ik het zag toen ik er langs fietste toen ik van de sportschool terug kwam.

Ik heb zelf op mijn balkon een hangende waterschaal. Dus daar drinken ze alleen in, badderen ze niet in helaas😓
pi_214716099
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 19:34 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]
Ja ik ook! O+
Was echt toevallig dat ik het zag toen ik er langs fietste toen ik van de sportschool terug kwam.

Ik heb zelf op mijn balkon een hangende waterschaal. Dus daar drinken ze alleen in, badderen ze niet in helaas😓
Ik heb een aardige tuin, met meerdere waterschalen op de grond
Er komen veel vogels eten en dat is prachtig, maar een merel of roodborst die een bad neemt......daar word ik helemaal warm van
Misschien als jij een badje op de balkonvloer zet komen ze ook badderen?
pi_214716317
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 21:30 schreef Kanaroe het volgende:

[..]
Ik heb een aardige tuin, met meerdere waterschalen op de grond
Er komen veel vogels eten en dat is prachtig, maar een merel of roodborst die een bad neemt......daar word ik helemaal warm van
Misschien als jij een badje op de balkonvloer zet komen ze ook badderen?
Dat lijkt me zeker leuk om te zien O+
Ik heb er nog wel 1, kan dat wel eens proberen idd👍
pi_214719836
Schaal water die op de groenbak staat wordt ook weer volop gebruikt als drink- en badderbak.
Zo weer even bijvullen.
En er hing een pimpelmees steeds op zijn kop aan de appel in de boom bij de buurman (proberen in te zoemen)

donderdag 15 augustus 2024 @ 19:37:29 #221
249756 Symphonic
Pret met een Kerstpakket
pi_214722964
Mooie foto’s O+
pi_214739278
De sperwer heeft mogelijk weer toegeslagen in m'n tuin. Helaas niets gemerkt deze keer.
Er lagen enkele veren van vermoedelijk een tortelduif in m'n tuin.

Een paar minuten geleden zat er een wat "ruw" uitziende tortelduif met wat plukjes uitstekende veren op een balk, dus ik denk dat deze het (weggekomen) slachtoffer was.

maandag 19 augustus 2024 @ 18:17:03 #223
481998 K21
Cappuccino
pi_214755219
Ik heb al zo'n vier weken een duivennest op mijn balkon waar ik me op een bakje water neerzetten voor de ouders tijdens de hitte na niet mee heb bemoeid i.v.m. het willen voorkomen van inprenting.

De kuikens zijn nu bijna klaar om uit te vliegen. Ze hebben alleen (vind ik) nogal grappige hoofden door de plekjes waar de veren donker zijn. Net of ze wenkbrauwen hebben, en eentje een snor. En not amused zijn dat ze op de foto gezet worden. :P

(Geen hele beste kwaliteit omdat armoetelefoon en uiteraard ook omdat ik niet dichtbij wil komen of te lang in hun buurt wil blijven rondhangen.)

En ja, zodra ze weg zijn moet ik direct aan de schoonmaak. :+
pi_214756229
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 19:13 schreef TheFreshPrince het volgende:
De sperwer heeft mogelijk weer toegeslagen in m'n tuin. Helaas niets gemerkt deze keer.
Er lagen enkele veren van vermoedelijk een tortelduif in m'n tuin.

Een paar minuten geleden zat er een wat "ruw" uitziende tortelduif met wat plukjes uitstekende veren op een balk, dus ik denk dat deze het (weggekomen) slachtoffer was.

[ afbeelding ]
Ik zie geen bebloed kopje of snavel liggen....kan ook gewoon rui zijn toch?
Toevallig kwam er hier net ook een sperwerman voorbij, de hele tuin was meteen stil en uitgestorven.
Geen slachtoffers volgens mij :)
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 18:17 schreef K21 het volgende:
Ik heb al zo'n vier weken een duivennest op mijn balkon waar ik me op een bakje water neerzetten voor de ouders tijdens de hitte na niet mee heb bemoeid i.v.m. het willen voorkomen van inprenting.

De kuikens zijn nu bijna klaar om uit te vliegen. Ze hebben alleen (vind ik) nogal grappige hoofden door de plekjes waar de veren donker zijn. Net of ze wenkbrauwen hebben, en eentje een snor. En not amused zijn dat ze op de foto gezet worden. :P

[ afbeelding ]
(Geen hele beste kwaliteit omdat armoetelefoon en uiteraard ook omdat ik niet dichtbij wil komen of te lang in hun buurt wil blijven rondhangen.)

En ja, zodra ze weg zijn moet ik direct aan de schoonmaak. :+
Gezellig zo'n nestje
Zijn het stadsduiven?
  maandag 19 augustus 2024 @ 20:39:48 #225
481998 K21
Cappuccino
pi_214756619
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 20:01 schreef Kanaroe het volgende:
Gezellig zo'n nestje
Zijn het stadsduiven?
Ja. :Y

Hun kleur verbaasde me een beetje, aangezien de ouders de standaard grijs met kleurtjes op de hals en een hele donkere duif zijn, maar je kunt natuurlijk altijd een dier hebben dat wel heterozygoot is voor bepaalde uiterlijke kenmerken, en dus door kan geven aan het nageslacht, maar het zelf niet toont. (Voor zover ik mij die biologieles van honderd jaar geleden nog kan herinneren. :') )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')