Same. En PMT was ook nuttig. En enorm confronterend. En daar zou ik nog wel wat sessies van kunnen gebruiken.quote:Op maandag 16 december 2024 14:33 schreef Tele6 het volgende:
[..]
* Tele6 hand opsteekt
Schematherapie was eigenlijk het enige wat me echt echt weer op de been kon krijgen
Maar je werkt zzp toch? Daar hoort ook nee zeggen bij. Zo is het toch niet gezond? Alle dagen aan het werkquote:Op dinsdag 17 december 2024 08:26 schreef Lonaa het volgende:
Ik worstel nu een beetje met het feit dat het een gebed zonder eind is. Ik weet wel dat dat zo is (ik bedoel die kerstbomen moeten ook weer opgehaald worden ditdat en oudejaarsdag werk ik waarschijnlijk ook en de ijsbaan moet er weer uit in de eerste week januari), maar die aftelklok had wel nut in mijn hoofd.
Nou ja. 3x ademen en weer door.
Doe niet zo gekquote:Op maandag 16 december 2024 17:12 schreef Kaatje1 het volgende:
Heb je nu ook tijd om het wat rustiger aan te doen @:fietsie ?
Ik ben niet alleen ZZPer. Cateringwerk loopt ook door. Ik zeg in beide wel eens nee.quote:Op dinsdag 17 december 2024 08:34 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Maar je werkt zzp toch? Daar hoort ook nee zeggen bij. Zo is het toch niet gezond? Alle dagen aan het werk
Veel dingen wel.quote:Op dinsdag 17 december 2024 08:22 schreef DancingPhoebe het volgende:
Tele... dacht je dan bijvoorbeeld ook daadwerkelijk dat de dingen die je moeder zei wel waar moesten zijn? Of zat het hem meer in dat hardop uitspreken?
Patronen doorbreken. Het Nederlandse schematherapieboek. Er zitten opdrachten in en het is in overzichtelijke hoofdstukken dus je zou er zelf ook al een eindje mee komen.quote:Wat is "het boek"?
Misschien is dat niet zo erg?quote:Oooo mn werk is rustig naar nieuwjaar toe en ik kan zonder druk mezelf niet zo goed motiveren zonder dat ik eerst onnodige druk laat ontstaan
Poh ja, PMT was ook heel wat. Wel meer confronterend en minder dat er dingen klikten in m'n hoofd en het ineens beter ging. Dus ik zou er niet zo meer van gaan doen. Zou zelf ooit iets willen proberen wat meer op trauma gericht is.quote:Op dinsdag 17 december 2024 08:30 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Same. En PMT was ook nuttig. En enorm confronterend. En daar zou ik nog wel wat sessies van kunnen gebruiken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar een wil is....quote:Op dinsdag 17 december 2024 09:03 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik ben niet alleen ZZPer. Cateringwerk loopt ook door. Ik zeg in beide wel eens nee.
De issue nu is vooral dat iedereen doodgaat. Dat is niet echt te plannen natuurlijk. En ook niet echt nee tegen te zeggen.
December is gewoon zo.
quote:Op dinsdag 17 december 2024 09:09 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Poh ja, PMT was ook heel wat. Wel meer confronterend en minder dat er dingen klikten in m'n hoofd en het ineens beter ging. Dus ik zou er niet zo meer van gaan doen. Zou zelf ooit iets willen proberen wat meer op trauma gericht is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
La derecha oprime, la izquierda libera
Ik kan nog net zo goed plannen dat ik zondag dood ga, ik kan alsnog langs een scooter lopen die spontaan explodeertquote:
quote:Op dinsdag 17 december 2024 09:04 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Veel dingen wel.
Haar paranoia nonsens natuurlijk niet. Maar dingen als
- Je doet niet genoeg je best
- Je houdt niet genoeg rekening met anderen (m.n. met haar natuurlijk haha)
- Je bent lomp en dat zit in je en dat gaat je nooit lukken om af te leren ongeacht hoe goed je erop let
- Je schiet tekort als zus, dochter, mens überhaupt
- De dingen die je doet, doen er niet toe
Enz enz.
Het stomme is namelijk dat als iets niet lukt, je dat als bewijs opvat voor dat bovenstaande waar is.
En dat het kennelijk ingebakken zit in een kind om de goedkeuring van haar ouders te zoeken, zeker als die ouders haar ook nog eens lekker isoleren van de rest van de wereld zodat haar ouders haar hele wereld worden en als die dan zeggen dat er wat mis met je is, stort je hele wereld in.
Ik heb nog steeds zo nu en dan een "ik doe alles verkeerd" spiraal. Maar ik kan nu wel beter herkennen waar het vandaan komt en er wat eerder wat aan doen (relativeren, checken met mensen dat het idd wel meevalt, zelfzorg)
[..]
Patronen doorbreken. Het Nederlandse schematherapieboek. Er zitten opdrachten in en het is in overzichtelijke hoofdstukken dus je zou er zelf ook al een eindje mee komen.
[..]
Misschien is dat niet zo erg?
Ik merkte bij vorige werk dat ik dus echt voor geen meter werk als ik het gevoel heb dat het niemand boeit of ik m'n werk doe. Dus tja. Niet zo heel veel gedaan gekregen daar
Wat heb ik eraan als ik dat doe?quote:Op dinsdag 17 december 2024 12:01 schreef Blues het volgende:
"douche straffen"
Kun/durf je dan je ouders daar nu nog mee te confronteren? Of als stap in therapie?
The serenity prayer: “( God) , grant me the serenity to accept the things I cannot change, The courage to change the things I can, And the wisdom to know the difference.”quote:Op dinsdag 17 december 2024 12:05 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Wat heb ik eraan als ik dat doe?
Ik zie niet precies voor me waar dat mee helpt.
Dat vroeg mijn psych, en heb het ook niet gedaan.quote:Op dinsdag 17 december 2024 12:05 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Wat heb ik eraan als ik dat doe?
Ik zie niet precies voor me waar dat mee helpt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |