Maar jouw ouders leven toch niet meer, hoe had je hen dan aan moeten spreken over zoiets?quote:Op dinsdag 17 december 2024 13:33 schreef Blues het volgende:
[..]
Dat vroeg mijn psych, en heb het ook niet gedaan.
Same here. Ouders die hun kind mishandelden gaan echt niet ineens inzien dat hun gedrag echt niet ok was. Het is zo genormaliseerd in hun hoofd. Zij zijn echt heus een uitzondering waarom lijfstraffen wel ok zijnquote:Op dinsdag 17 december 2024 14:02 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Maar jouw ouders leven toch niet meer, hoe had je hen dan aan moeten spreken over zoiets?
Sorry, ik begrijp het denk ik totaal niet
Als ik m'n ouders zou confronteren met dat het niet ok is om een kind te straffen met koud water, dan zou ik alleen maar een verhaal krijgen over dat dat wél ok is of een verhaal over dat ik zo'n kutkind was dat dat echt nodig was (net als andere hardhandigheden, ik heb wel eens verteld over broertjes elleboog geloof ik).
Wie zou dat helpen en hoe?
Ik ben wat kort door de bocht (zoals vaker sorryquote:Op dinsdag 17 december 2024 14:02 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Maar jouw ouders leven toch niet meer, hoe had je hen dan aan moeten spreken over zoiets?
Sorry, ik begrijp het denk ik totaal niet
Als ik m'n ouders zou confronteren met dat het niet ok is om een kind te straffen met koud water, dan zou ik alleen maar een verhaal krijgen over dat dat wél ok is of een verhaal over dat ik zo'n kutkind was dat dat echt nodig was (net als andere hardhandigheden, ik heb wel eens verteld over broertjes elleboog geloof ik).
Wie zou dat helpen en hoe?
quote:Op dinsdag 17 december 2024 09:09 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Poh ja, PMT was ook heel wat. Wel meer confronterend en minder dat er dingen klikten in m'n hoofd en het ineens beter ging. Dus ik zou er niet zo meer van gaan doen. Zou zelf ooit iets willen proberen wat meer op trauma gericht is.Niet sneu. De moeite om iets mee te doenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoop te halenOp 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
Voor sommige kinderen van voelt het krachtig en helend om dat wel uit te spreken, ongeacht de reactie. Voor andere niet, daar is ook niks mis mee.quote:Op dinsdag 17 december 2024 14:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Same here. Ouders die hun kind mishandelden gaan echt niet ineens inzien dat hun gedrag echt niet ok was. Het is zo genormaliseerd in hun hoofd. Zij zijn echt heus een uitzondering waarom lijfstraffen wel ok zijn![]()
Uiteraard.quote:Op dinsdag 17 december 2024 14:54 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Voor sommige kinderen van voelt het krachtig en helend om dat wel uit te spreken, ongeacht de reactie. Voor andere niet, daar is ook niks mis mee.
Zeggen mensen dan ook oneindig tegen je 'maar het zijn toch je ouders'?quote:
Nog vaker dan "waar twee vechten, hebben twee schuld"quote:Op dinsdag 17 december 2024 16:32 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zeggen mensen dan ook oneindig tegen je 'maar het zijn toch je ouders'?
Dat begrijp ik dan weer niet, hoor ik hier nogal eens.
Nee die heb ik in deze context nog nooit gehoordquote:Op dinsdag 17 december 2024 17:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nog vaker dan "waar twee vechten, hebben twee schuld"
Tja. Ik bewandelde nooit de onzekerheidsroute. Mijn route was die van het opstandige, lastige en brutale kind, ook in het openbaar. Dus het leek voorde buitenwereld plausibel dat ik een harde hand nodig had. Ook omdat mijn moeder tegen iedereen elk moment aangreep om hen te overtuigen dat ik een hels jong was. Al denk ik niet dat er ook maar iemand echt van al het geweld afwist. Hadden ze wel moeten en kunnen weten trouwens.quote:Op dinsdag 17 december 2024 17:51 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Nee die heb ik in deze context nog nooit gehoord![]()
![]()
![]()
Wtf dan ben je echt niet goed.
Kinderen zijn op die leeftijd geen hels jong. Zo kunnen ze hoogstens overkomen omdat ze helse ouders hebben.quote:Op dinsdag 17 december 2024 18:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Tja. Ik bewandelde nooit de onzekerheidsroute. Mijn route was die van het opstandige, lastige en brutale kind, ook in het openbaar. Dus het leek voorde buitenwereld plausibel dat ik een harde hand nodig had. Ook omdat mijn moeder tegen iedereen elk moment aangreep om hen te overtuigen dat ik een hels jong was. Al denk ik niet dat er ook maar iemand echt van al het geweld afwist. Hadden ze wel moeten en kunnen weten trouwens.
omgquote:Op dinsdag 17 december 2024 17:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nog vaker dan "waar twee vechten, hebben twee schuld"
I know.quote:Op dinsdag 17 december 2024 18:18 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Kinderen zijn op die leeftijd geen hels jong. Zo kunnen ze hoogstens overkomen omdat ze helse ouders hebben.
Dat leren wij zelfs onze kinderen al.
Klopt helemaal!quote:Op dinsdag 17 december 2024 18:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
I know.
Maar mijn moeder verweet me de laatste keer dat we elkaar zagen nog dat ik zo 'ongeorganiseerd' speelde en zo veel rommel maakte toen ik 2 was. Ze denkt echt nog steeds dat ze het slecht heeft getroffen met me.
Maar dat heeft ze niet want ik ben awesomeNiet dankzij haar
![]()
En Tele is awesomeEn Blues
En AnneX
quote:Op dinsdag 17 december 2024 18:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
I know.
Maar mijn moeder verweet me de laatste keer dat we elkaar zagen nog dat ik zo 'ongeorganiseerd' speelde en zo veel rommel maakte toen ik 2 was. Ze denkt echt nog steeds dat ze het slecht heeft getroffen met me.
Maar dat heeft ze niet want ik ben awesomeNiet dankzij haar
![]()
En Tele is awesomeEn Blues
En AnneX
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Nee ik was ook niet onder de indruk van wat AI kanquote:Op dinsdag 17 december 2024 21:38 schreef borisz het volgende:
Aan het pielen met AI om een leuke afbeelding te krijgen van een Telstarsupporter in Haarlem. Niet te doen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |