abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215897497
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2024 13:33 schreef Blues het volgende:

[..]
Dat vroeg mijn psych, en heb het ook niet gedaan.
Maar jouw ouders leven toch niet meer, hoe had je hen dan aan moeten spreken over zoiets?

Sorry, ik begrijp het denk ik totaal niet :@

Als ik m'n ouders zou confronteren met dat het niet ok is om een kind te straffen met koud water, dan zou ik alleen maar een verhaal krijgen over dat dat wél ok is of een verhaal over dat ik zo'n kutkind was dat dat echt nodig was (net als andere hardhandigheden, ik heb wel eens verteld over broertjes elleboog geloof ik).

Wie zou dat helpen en hoe?
pi_215897570
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 14:02 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Maar jouw ouders leven toch niet meer, hoe had je hen dan aan moeten spreken over zoiets?

Als ik m'n ouders zou confronteren met dat het niet ok is om een kind te straffen met koud water, dan zou ik alleen maar een verhaal krijgen over dat dat wél ok is of een verhaal over dat ik zo'n kutkind was dat dat echt nodig was (net als andere hardhandigheden, ik heb wel eens verteld over broertjes elleboog geloof ik).

Same here. Ouders die hun kind mishandelden gaan echt niet ineens inzien dat hun gedrag echt niet ok was. Het is zo genormaliseerd in hun hoofd. Zij zijn echt heus een uitzondering waarom lijfstraffen wel ok zijn :Y

:r
Spoilers!
pi_215897660
Och @Tele6 toch. Weet (weer) niet wat te zeggen. Alleen dat het echt bewonderenswaardig is dat je zo’n leuk en fijn mens bent geworden.
En wat had ik velen van jullie mijn ouders gegund. Daar was ook wel wat op aan te merken, maar dit soort dingen deden ze echt niet (hooguit niet aan tafel je eten niet mogen opeten maar in de hal wanneer je heel vervelend was)

Spreekuur was een rommeltje, de systemen lagen er (weer) uit. Morgen maar van huis eens proberen om de dossiers in te vullen. En was ik gisteren net klaar met alle documenten te scannen en in de dossiers te zetten kan ik maandag weer opnieuw met de stapel die we vandaag hebben geproduceerd -O-
We have far more in common than that which devides us..
pi_215897738
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 14:02 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ik ben wat kort door de bocht (zoals vaker sorry ;) )
Psych vroeg of ik mijn vader had willen confronteren als ie nog geleefd had en mijn broer. Die leeft nog.

Ik denk ook niet dat het echt gaat 'helpen'. Heb er wel eens over gedacht om een niet op te sturen brief te schrijven aan hen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Blues op 17-12-2024 14:35:09 ]
pi_215897991
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 09:09 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Poh ja, PMT was ook heel wat. Wel meer confronterend en minder dat er dingen klikten in m'n hoofd en het ineens beter ging. Dus ik zou er niet zo meer van gaan doen. Zou zelf ooit iets willen proberen wat meer op trauma gericht is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet sneu. De moeite om iets mee te doen :Y
Hoop te halen
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_215898043
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2024 14:10 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Same here. Ouders die hun kind mishandelden gaan echt niet ineens inzien dat hun gedrag echt niet ok was. Het is zo genormaliseerd in hun hoofd. Zij zijn echt heus een uitzondering waarom lijfstraffen wel ok zijn :Y

:r
Voor sommige kinderen van voelt het krachtig en helend om dat wel uit te spreken, ongeacht de reactie. Voor andere niet, daar is ook niks mis mee.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_215898528
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2024 14:54 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Voor sommige kinderen van voelt het krachtig en helend om dat wel uit te spreken, ongeacht de reactie. Voor andere niet, daar is ook niks mis mee.
Uiteraard.
Spoilers!
pi_215899040
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2024 15:39 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Uiteraard.
Zeggen mensen dan ook oneindig tegen je 'maar het zijn toch je ouders'?
Dat begrijp ik dan weer niet, hoor ik hier nogal eens.
pi_215899790
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2024 16:32 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Zeggen mensen dan ook oneindig tegen je 'maar het zijn toch je ouders'?
Dat begrijp ik dan weer niet, hoor ik hier nogal eens.
Nog vaker dan "waar twee vechten, hebben twee schuld" *O*
Spoilers!
pi_215899874
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2024 17:42 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Nee die heb ik in deze context nog nooit gehoord :o :o :o

Wtf dan ben je echt niet goed.
pi_215899970
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2024 17:51 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Nee die heb ik in deze context nog nooit gehoord :o :o :o

Wtf dan ben je echt niet goed.
Tja. Ik bewandelde nooit de onzekerheidsroute. Mijn route was die van het opstandige, lastige en brutale kind, ook in het openbaar. Dus het leek voorde buitenwereld plausibel dat ik een harde hand nodig had. Ook omdat mijn moeder tegen iedereen elk moment aangreep om hen te overtuigen dat ik een hels jong was. Al denk ik niet dat er ook maar iemand echt van al het geweld afwist. Hadden ze wel moeten en kunnen weten trouwens.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lucky_Strike op 17-12-2024 18:06:33 ]
Spoilers!
pi_215900186
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2024 18:00 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Tja. Ik bewandelde nooit de onzekerheidsroute. Mijn route was die van het opstandige, lastige en brutale kind, ook in het openbaar. Dus het leek voorde buitenwereld plausibel dat ik een harde hand nodig had. Ook omdat mijn moeder tegen iedereen elk moment aangreep om hen te overtuigen dat ik een hels jong was. Al denk ik niet dat er ook maar iemand echt van al het geweld afwist. Hadden ze wel moeten en kunnen weten trouwens.
Kinderen zijn op die leeftijd geen hels jong. Zo kunnen ze hoogstens overkomen omdat ze helse ouders hebben.
Dat leren wij zelfs onze kinderen al.
pi_215900226
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2024 17:42 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
omg |:(

:*
pi_215900366
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2024 18:18 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Kinderen zijn op die leeftijd geen hels jong. Zo kunnen ze hoogstens overkomen omdat ze helse ouders hebben.
Dat leren wij zelfs onze kinderen al.
I know.

Maar mijn moeder verweet me de laatste keer dat we elkaar zagen nog dat ik zo 'ongeorganiseerd' speelde en zo veel rommel maakte toen ik 2 was. Ze denkt echt nog steeds dat ze het slecht heeft getroffen met me.

Maar dat heeft ze niet want ik ben awesome *O* Niet dankzij haar *O*

En Tele is awesome *O* En Blues *O* En AnneX *O*
Spoilers!
pi_215900584
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2024 18:32 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
I know.

Maar mijn moeder verweet me de laatste keer dat we elkaar zagen nog dat ik zo 'ongeorganiseerd' speelde en zo veel rommel maakte toen ik 2 was. Ze denkt echt nog steeds dat ze het slecht heeft getroffen met me.

Klopt helemaal!

Wat was ook al weer het beroep van je moeder? Ongeorganiseerd spelen als 2 jarige. Ik zou me eerder zorgen maken wanneer een 2 jarige georganiseerd speelt.

Uit mijn vroegere vriendenkring vond er een het raar dat haar 2jarig nichtje nog niet binnen lijntjes kon kleuren, iedere keer werd een kleurplaat afgepakt omdat het niet netjes was o|O
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 december 2024 @ 19:11:46 #141
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_215900724
Nog 3!

:* Tele. Je bent een topper.

Werd vandaag weer eens op de feiten gedrukt wat de gevolgen zijn van de bezuinigingen op ontwikkelingssamenwerking. Ook in een kabinet in andere samenstelling zouden er klappen vallen. Maar nu wordt alles plat gebulldozerd om het even kort samen te vatten. :{

Geen yoga. Maar presentatie voor morgenavond (ALV) in elkaar flansen. Naast werk ook nog een goede portie politiek deze week. Moet mn begroting verdedigen. :s)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_215900998
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2024 18:32 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
I know.

*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *G* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *G* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Ik ook toevallig. Daar hoeft mijn moeder heel niet geflipt voor te zijn. }:|
Genoeg andere geflipten om me heen nu
pi_215901027
Mijn moeder dan maar even.

Mijn moeder wou een vloerkleed. Mijn moeder is marktplaatsverslaafd :D
Mijn moeder vond een mooi kleed op marktplaats. Beetje te groot voor haar kamer, maar dan zet ze er wel gewoon een schaar in. Kleed moest 250 euro kosten en dat is veels te veel geld, kleed stond al een half jaar op MP. Moeders bood 50 en kreeg vrijwel direct reactie dat ze het mocht komen halen. Moeder nog wat tegensputteren (mocht je dat niet logisch vinden, dat is niet logisch maar wel mijn moeder). Moeder ging kleed halen.
Kleed is 20 jaar oud. Echt Perzisch. Handgemaakt. Met certificaat. Dat het ruim zesduizend euro heeft gekost :o

Mevrouw deed het weg omdat haar nieuwe vriend het een stom kleed vond. Moeders besloot om als het zo'n 'echt' kleed is toch maar even te wachten met op maat knippen ervan :')
Omdat ik & liefste luidkeels jubelden toen we het kleed zagen en zeiden dat ze het niet zomaar weg mag doen en als ze een ander kleed koopt wij het willen hebben en als ze geen ander kleed koopt wij het willen erven
Oh ja, dus ze keek diezelfde avond weer op markplaats, zag een mooi ikea-kleed dat ze ook wel wou hebben, als wij dat ophaalden mochten wij de pers hebben.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_215901077
Gefeliciteerd sigme met een prachtig warm kleed. 👍🏼
pi_215901175
Oh wauw @sigme wat mooi (en die vriend slaat zich op een gegeven moment enorm voor de kop). Ppffff stel dat ze er wel de schaar in had gezet
pi_215901242
Goed kleed inderdaad!
Spoilers!
pi_215901438
Kleed *G* Moeder *O*
  Moderator dinsdag 17 december 2024 @ 21:29:38 #148
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215902576
8)7

Er zijn een aantal pakketjes onderweg als gevolg van wat @vlindertje89 een spree noemde - als het geen rivier in Berlijn was, was ik het weer vergeten. Twee komen morgen aan met postNL, een tussen 12:45 en 15:15, de andere tussen 15:00 en 23:59 :D

Benieuwd of ze beide in een keer rond de klok van 15:00 worden geleverd of dat PostNL twee keer komt
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 december 2024 @ 21:38:55 #149
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_215902725
Aan het pielen met AI om een leuke afbeelding te krijgen van een Telstarsupporter in Haarlem. Niet te doen _O-
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator dinsdag 17 december 2024 @ 21:44:52 #150
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215902809
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 21:38 schreef borisz het volgende:
Aan het pielen met AI om een leuke afbeelding te krijgen van een Telstarsupporter in Haarlem. Niet te doen _O-
Nee ik was ook niet onder de indruk van wat AI kan
derLudolf in FOT / [DALL-E / MIDJOURNEY / STABLE DIFFUSION] AI Generated Compositions
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')