De wekker ging netquote:Op maandag 16 december 2024 23:48 schreef Blues het volgende:
En hoe laat gaat de wekker weer Tele.?
Vervelend dat OV zo.
Is er geld voor een auto of is het dan file rijden?
Same. En PMT was ook nuttig. En enorm confronterend. En daar zou ik nog wel wat sessies van kunnen gebruiken.quote:Op maandag 16 december 2024 14:33 schreef Tele6 het volgende:
[..]
* Tele6 hand opsteekt
Schematherapie was eigenlijk het enige wat me echt echt weer op de been kon krijgen
Maar je werkt zzp toch? Daar hoort ook nee zeggen bij. Zo is het toch niet gezond? Alle dagen aan het werkquote:Op dinsdag 17 december 2024 08:26 schreef Lonaa het volgende:
Ik worstel nu een beetje met het feit dat het een gebed zonder eind is. Ik weet wel dat dat zo is (ik bedoel die kerstbomen moeten ook weer opgehaald worden ditdat en oudejaarsdag werk ik waarschijnlijk ook en de ijsbaan moet er weer uit in de eerste week januari), maar die aftelklok had wel nut in mijn hoofd.
Nou ja. 3x ademen en weer door.
Doe niet zo gekquote:Op maandag 16 december 2024 17:12 schreef Kaatje1 het volgende:
Heb je nu ook tijd om het wat rustiger aan te doen @:fietsie ?
Ik ben niet alleen ZZPer. Cateringwerk loopt ook door. Ik zeg in beide wel eens nee.quote:Op dinsdag 17 december 2024 08:34 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Maar je werkt zzp toch? Daar hoort ook nee zeggen bij. Zo is het toch niet gezond? Alle dagen aan het werk
Veel dingen wel.quote:Op dinsdag 17 december 2024 08:22 schreef DancingPhoebe het volgende:
Tele... dacht je dan bijvoorbeeld ook daadwerkelijk dat de dingen die je moeder zei wel waar moesten zijn? Of zat het hem meer in dat hardop uitspreken?
Patronen doorbreken. Het Nederlandse schematherapieboek. Er zitten opdrachten in en het is in overzichtelijke hoofdstukken dus je zou er zelf ook al een eindje mee komen.quote:Wat is "het boek"?
Misschien is dat niet zo erg?quote:Oooo mn werk is rustig naar nieuwjaar toe en ik kan zonder druk mezelf niet zo goed motiveren zonder dat ik eerst onnodige druk laat ontstaan
Poh ja, PMT was ook heel wat. Wel meer confronterend en minder dat er dingen klikten in m'n hoofd en het ineens beter ging. Dus ik zou er niet zo meer van gaan doen. Zou zelf ooit iets willen proberen wat meer op trauma gericht is.quote:Op dinsdag 17 december 2024 08:30 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Same. En PMT was ook nuttig. En enorm confronterend. En daar zou ik nog wel wat sessies van kunnen gebruiken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar een wil is....quote:Op dinsdag 17 december 2024 09:03 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik ben niet alleen ZZPer. Cateringwerk loopt ook door. Ik zeg in beide wel eens nee.
De issue nu is vooral dat iedereen doodgaat. Dat is niet echt te plannen natuurlijk. En ook niet echt nee tegen te zeggen.
December is gewoon zo.
quote:Op dinsdag 17 december 2024 09:09 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Poh ja, PMT was ook heel wat. Wel meer confronterend en minder dat er dingen klikten in m'n hoofd en het ineens beter ging. Dus ik zou er niet zo meer van gaan doen. Zou zelf ooit iets willen proberen wat meer op trauma gericht is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
La derecha oprime, la izquierda libera
Ik kan nog net zo goed plannen dat ik zondag dood ga, ik kan alsnog langs een scooter lopen die spontaan explodeertquote:
quote:Op dinsdag 17 december 2024 09:04 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Veel dingen wel.
Haar paranoia nonsens natuurlijk niet. Maar dingen als
- Je doet niet genoeg je best
- Je houdt niet genoeg rekening met anderen (m.n. met haar natuurlijk haha)
- Je bent lomp en dat zit in je en dat gaat je nooit lukken om af te leren ongeacht hoe goed je erop let
- Je schiet tekort als zus, dochter, mens überhaupt
- De dingen die je doet, doen er niet toe
Enz enz.
Het stomme is namelijk dat als iets niet lukt, je dat als bewijs opvat voor dat bovenstaande waar is.
En dat het kennelijk ingebakken zit in een kind om de goedkeuring van haar ouders te zoeken, zeker als die ouders haar ook nog eens lekker isoleren van de rest van de wereld zodat haar ouders haar hele wereld worden en als die dan zeggen dat er wat mis met je is, stort je hele wereld in.
Ik heb nog steeds zo nu en dan een "ik doe alles verkeerd" spiraal. Maar ik kan nu wel beter herkennen waar het vandaan komt en er wat eerder wat aan doen (relativeren, checken met mensen dat het idd wel meevalt, zelfzorg)
[..]
Patronen doorbreken. Het Nederlandse schematherapieboek. Er zitten opdrachten in en het is in overzichtelijke hoofdstukken dus je zou er zelf ook al een eindje mee komen.
[..]
Misschien is dat niet zo erg?
Ik merkte bij vorige werk dat ik dus echt voor geen meter werk als ik het gevoel heb dat het niemand boeit of ik m'n werk doe. Dus tja. Niet zo heel veel gedaan gekregen daar
Wat heb ik eraan als ik dat doe?quote:Op dinsdag 17 december 2024 12:01 schreef Blues het volgende:
"douche straffen"
Kun/durf je dan je ouders daar nu nog mee te confronteren? Of als stap in therapie?
The serenity prayer: “( God) , grant me the serenity to accept the things I cannot change, The courage to change the things I can, And the wisdom to know the difference.”quote:Op dinsdag 17 december 2024 12:05 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Wat heb ik eraan als ik dat doe?
Ik zie niet precies voor me waar dat mee helpt.
Dat vroeg mijn psych, en heb het ook niet gedaan.quote:Op dinsdag 17 december 2024 12:05 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Wat heb ik eraan als ik dat doe?
Ik zie niet precies voor me waar dat mee helpt.
Maar jouw ouders leven toch niet meer, hoe had je hen dan aan moeten spreken over zoiets?quote:Op dinsdag 17 december 2024 13:33 schreef Blues het volgende:
[..]
Dat vroeg mijn psych, en heb het ook niet gedaan.
Same here. Ouders die hun kind mishandelden gaan echt niet ineens inzien dat hun gedrag echt niet ok was. Het is zo genormaliseerd in hun hoofd. Zij zijn echt heus een uitzondering waarom lijfstraffen wel ok zijnquote:Op dinsdag 17 december 2024 14:02 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Maar jouw ouders leven toch niet meer, hoe had je hen dan aan moeten spreken over zoiets?
Sorry, ik begrijp het denk ik totaal niet
Als ik m'n ouders zou confronteren met dat het niet ok is om een kind te straffen met koud water, dan zou ik alleen maar een verhaal krijgen over dat dat wél ok is of een verhaal over dat ik zo'n kutkind was dat dat echt nodig was (net als andere hardhandigheden, ik heb wel eens verteld over broertjes elleboog geloof ik).
Wie zou dat helpen en hoe?
Ik ben wat kort door de bocht (zoals vaker sorryquote:Op dinsdag 17 december 2024 14:02 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Maar jouw ouders leven toch niet meer, hoe had je hen dan aan moeten spreken over zoiets?
Sorry, ik begrijp het denk ik totaal niet
Als ik m'n ouders zou confronteren met dat het niet ok is om een kind te straffen met koud water, dan zou ik alleen maar een verhaal krijgen over dat dat wél ok is of een verhaal over dat ik zo'n kutkind was dat dat echt nodig was (net als andere hardhandigheden, ik heb wel eens verteld over broertjes elleboog geloof ik).
Wie zou dat helpen en hoe?
quote:Op dinsdag 17 december 2024 09:09 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Poh ja, PMT was ook heel wat. Wel meer confronterend en minder dat er dingen klikten in m'n hoofd en het ineens beter ging. Dus ik zou er niet zo meer van gaan doen. Zou zelf ooit iets willen proberen wat meer op trauma gericht is.Niet sneu. De moeite om iets mee te doenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoop te halenOp 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
Voor sommige kinderen van voelt het krachtig en helend om dat wel uit te spreken, ongeacht de reactie. Voor andere niet, daar is ook niks mis mee.quote:Op dinsdag 17 december 2024 14:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Same here. Ouders die hun kind mishandelden gaan echt niet ineens inzien dat hun gedrag echt niet ok was. Het is zo genormaliseerd in hun hoofd. Zij zijn echt heus een uitzondering waarom lijfstraffen wel ok zijn![]()
Uiteraard.quote:Op dinsdag 17 december 2024 14:54 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Voor sommige kinderen van voelt het krachtig en helend om dat wel uit te spreken, ongeacht de reactie. Voor andere niet, daar is ook niks mis mee.
Zeggen mensen dan ook oneindig tegen je 'maar het zijn toch je ouders'?quote:
Nog vaker dan "waar twee vechten, hebben twee schuld"quote:Op dinsdag 17 december 2024 16:32 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zeggen mensen dan ook oneindig tegen je 'maar het zijn toch je ouders'?
Dat begrijp ik dan weer niet, hoor ik hier nogal eens.
Nee die heb ik in deze context nog nooit gehoordquote:Op dinsdag 17 december 2024 17:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nog vaker dan "waar twee vechten, hebben twee schuld"
Tja. Ik bewandelde nooit de onzekerheidsroute. Mijn route was die van het opstandige, lastige en brutale kind, ook in het openbaar. Dus het leek voorde buitenwereld plausibel dat ik een harde hand nodig had. Ook omdat mijn moeder tegen iedereen elk moment aangreep om hen te overtuigen dat ik een hels jong was. Al denk ik niet dat er ook maar iemand echt van al het geweld afwist. Hadden ze wel moeten en kunnen weten trouwens.quote:Op dinsdag 17 december 2024 17:51 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Nee die heb ik in deze context nog nooit gehoord![]()
![]()
![]()
Wtf dan ben je echt niet goed.
Kinderen zijn op die leeftijd geen hels jong. Zo kunnen ze hoogstens overkomen omdat ze helse ouders hebben.quote:Op dinsdag 17 december 2024 18:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Tja. Ik bewandelde nooit de onzekerheidsroute. Mijn route was die van het opstandige, lastige en brutale kind, ook in het openbaar. Dus het leek voorde buitenwereld plausibel dat ik een harde hand nodig had. Ook omdat mijn moeder tegen iedereen elk moment aangreep om hen te overtuigen dat ik een hels jong was. Al denk ik niet dat er ook maar iemand echt van al het geweld afwist. Hadden ze wel moeten en kunnen weten trouwens.
omgquote:Op dinsdag 17 december 2024 17:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nog vaker dan "waar twee vechten, hebben twee schuld"
I know.quote:Op dinsdag 17 december 2024 18:18 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Kinderen zijn op die leeftijd geen hels jong. Zo kunnen ze hoogstens overkomen omdat ze helse ouders hebben.
Dat leren wij zelfs onze kinderen al.
Klopt helemaal!quote:Op dinsdag 17 december 2024 18:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
I know.
Maar mijn moeder verweet me de laatste keer dat we elkaar zagen nog dat ik zo 'ongeorganiseerd' speelde en zo veel rommel maakte toen ik 2 was. Ze denkt echt nog steeds dat ze het slecht heeft getroffen met me.
Maar dat heeft ze niet want ik ben awesomeNiet dankzij haar
![]()
En Tele is awesomeEn Blues
En AnneX
quote:Op dinsdag 17 december 2024 18:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
I know.
Maar mijn moeder verweet me de laatste keer dat we elkaar zagen nog dat ik zo 'ongeorganiseerd' speelde en zo veel rommel maakte toen ik 2 was. Ze denkt echt nog steeds dat ze het slecht heeft getroffen met me.
Maar dat heeft ze niet want ik ben awesomeNiet dankzij haar
![]()
En Tele is awesomeEn Blues
En AnneX
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Nee ik was ook niet onder de indruk van wat AI kanquote:Op dinsdag 17 december 2024 21:38 schreef borisz het volgende:
Aan het pielen met AI om een leuke afbeelding te krijgen van een Telstarsupporter in Haarlem. Niet te doen
Maar mocht je niet je eigen plan trekken?quote:Op dinsdag 17 december 2024 22:59 schreef Tele6 het volgende:
Ik was met A mee naar zijn sportclub, maar was vergeten wat een bord voor de kop hij soms heeft. Hij had de trainer niet laten weten dat ik mee kwam, en vond het ook stom dat ik me even voorstelde aan de trainer. Ik wilde graag het obstakelparcours verkennen en lekker klimmen, hij wilde vooral z'n spieren showen dus "we" hebben allerlei oefeningen gedaan die ik helemaal niet kan. Nou gezellig hoor
Wel vermoeiend iig. Welterusten
Gaat niet op een hindernisparcours dat ik niet ken, helaas.quote:Op dinsdag 17 december 2024 23:08 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Maar mocht je niet je eigen plan trekken?
Succes en blijven lachen.quote:Op woensdag 18 december 2024 07:49 schreef Lonaa het volgende:
Ja hallo.
Vandaag Grote Kerstborrel op locatie met 8 foodcorners en dan nog 4 losse buffetten. Ik verwacht de zaak he-le-maal leeg, er is 10 man aan het werk en ik ben weer de laatste die weg gaat (met die 4 losse buffetten) dus ik mag het met de restjes servies en opschepbestek doen. Dus, hele dag in de keuken, paar keer bus inpakken en rijden, even puinruimen op de Grote Kerstborrel en dan met de fiets door naar de stad voor een borrel waar ik voor uitgenodigd ben. Paar drankjes en dan naar huis, maar moet wel even m'n gezicht laten zien I guess.
For now: nog 10 Hele Hectische Hefitge dagen.
Ah duidelijkquote:Op woensdag 18 december 2024 08:34 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Gaat niet op een hindernisparcours dat ik niet ken, helaas.
Oh ja schoonfamilie. Het jaarlijkse 'maar je doet ons tekort en je houdt zeker meer van anderen'-feestje is al weer begonnenquote:Op woensdag 18 december 2024 09:10 schreef DancingPhoebe het volgende:
Hier gebruik ik de "volgend jaar ben je de eerste" vibe in al mijn projecten om (lang koffie te drinken in bed en) me voor te bereiden op de week schoonfamilie die er aan komt
Het zijn meer de mensen om mij heen. Ik ben gewoon aan het werk, maar er is niet echt iets te doen, anders dan saaie klusjes die ook ooit wel moeten en die ik natuurlijk gewoon zou moeten doenquote:Op woensdag 18 december 2024 10:20 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Oh ja schoonfamilie. Het jaarlijkse 'maar je doet ons tekort en je houdt zeker meer van anderen'-feestje is al weer begonnen![]()
Jij pakt het duidelijk handiger aan, wij moeten allemaal nog werken tot vrijdag laat dus dan weten we in ieder geval zeker dat we oververmoeid hieraan beginnenalleen de oudste is vroeg vrij en die is inmiddels ook inzetbaar voor klusjes dus die mag mooi een bestelling gaan ophalen bij de boerderijwinkel en zijn tas inpakken enzo
Dat scheelt, relaxte familiequote:Op woensdag 18 december 2024 10:26 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Het zijn meer de mensen om mij heen. Ik ben gewoon aan het werk, maar er is niet echt iets te doen, anders dan saaie klusjes die ook ooit wel moeten en die ik natuurlijk gewoon zou moeten doen
Gelukkig zijn alle betrokken families hier superrelaxed en niemand zeikt. Kerst is wmb voor de man om in te vullen omdat dat een makkelijke manier is om al zn engelse familie in 1x te zien![]()
Alle nederlandse fam vindt verder alles prima
Klinkt als een goed recept voor een huisje met je gezinquote:Op woensdag 18 december 2024 10:30 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat scheelt, relaxte familieIk laat het invullen van de (pre) kerstdagen ook altijd aan haar over maar gescheiden ouders blijken ook 30 jaar na dato gedoe geven
En dit is dus een sausje voor mensen die geen vis bij het voorgerecht eten? Of begrijp ik het verkeerd? Eten die wel vlees?quote:Op woensdag 18 december 2024 10:59 schreef UitStraling het volgende:
Ik heb een sausje voor bij een (kerst)voorgerecht, ik kan alleen het voorgerecht zelf niet bedacht krijgen, wie van jullie kan me helpen aan een match?
Normaal zou ik zeggen, een stevige witvis (tongrolletjes) of coquilles maar er zitten wat non-viseters bij, zucht.
50 gr gedroogde porcini (plus het welwater)
25 g ongezouten roomboter
1 sjalotje
1 teentje knoflook
200 gr cantharellen
70 ml witte wijn
250 ml slagroom
1 takje tijm
1 laurierblaadje
30 ml Noily Pratt
Ja precies, wil eigenlijk vasthouden aan dat sausje maar waar past het sausje bij?quote:Op woensdag 18 december 2024 11:07 schreef Blues het volgende:
[..]
En dit is dus een sausje voor mensen die geen vis bij het voorgerecht eten? Of begrijp ik het verkeerd?
Jawel, wel vlees.quote:Op woensdag 18 december 2024 11:07 schreef Blues het volgende:
[..]
En dit is dus een sausje voor mensen die geen vis bij het voorgerecht eten? Of begrijp ik het verkeerd? Eten die wel vlees?
De schoonfamilie woont gek genoeg in een gebied wat volkomen huisjesloos isquote:Op woensdag 18 december 2024 10:31 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Klinkt als een goed recept voor een huisje met je gezin
Je bent van harte welkom maar ik denk dat deze vraag ook heel goed past in het kerstdiner-topic, daar zitten vast nog meer mensen met inputquote:Op woensdag 18 december 2024 10:59 schreef UitStraling het volgende:
Ik heb een sausje voor bij een (kerst)voorgerecht, ik kan alleen het voorgerecht zelf niet bedacht krijgen, wie van jullie kan me helpen aan een match?
Normaal zou ik zeggen, een stevige witvis (tongrolletjes) of coquilles maar er zitten wat non-viseters bij, zucht.
1 sjalotje
1 teentje knoflook
200 gr cantharellen
70 ml witte wijn
250 ml slagroom
1 takje tijm
1 laurierblaadje
30 ml Noily Pratt
Oeh slim!quote:Op woensdag 18 december 2024 11:10 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
De schoonfamilie woont gek genoeg in een gebied wat volkomen huisjesloos isMaar we hebben nu een prima hotel met een soort appartement erin, in ieder geval twee gescheiden slaapvertrekken en een soort basic keukengebeuren. Ik heb al vanaf dag 1 geweigerd om bij familie te gaan slapen, geef ons maar lekker een hotel
Kon die niet zo snel vinden.quote:Op woensdag 18 december 2024 11:11 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Je bent van harte welkom maar ik denk dat deze vraag ook heel goed past in het kerstdiner-topic, daar zitten vast nog meer mensen met input
Ja bijvoorbeeld of als carpaccio laten snijden.quote:Op woensdag 18 december 2024 11:12 schreef UitStraling het volgende:
Varken- of kalfsvlees in reepjes snijden en dan heel kort aanbakken?
Heb 'm gelinkt in mijn post inmiddelsquote:Op woensdag 18 december 2024 11:12 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Kon die niet zo snel vinden.
Dankjewel.quote:Op woensdag 18 december 2024 11:13 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Heb 'm gelinkt in mijn post inmiddels
Ik heb het wel ook nodig om ook ruimte voor mezelf te hebben, maar dat is ook omdat mijn schoonouders niet zo tegen chaos kunnen en mijn kinderen dat nou eenmaal inherent met zich meedragenquote:Op woensdag 18 december 2024 11:12 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Oeh slim!
Wij slapen doorgaans bij familie, wat vaak gedoe is, maar ook wel gewoon gezellige chaos.
Dit jaar voor het eerst deels hotel. Ik ben benieuwd...
Ik zou voor diverse winterse groenten gaan, zoals pastinaak, pompoen of spruitjes. Beetje hazelnoten voor de crunch en erwtenscheuten ofzo voor de frisheid en kleur.quote:Op woensdag 18 december 2024 10:59 schreef UitStraling het volgende:
1 sjalotje
1 teentje knoflook
200 gr cantharellen
70 ml witte wijn
250 ml slagroom
1 takje tijm
1 laurierblaadje
30 ml Noily Pratt
Jij hebt vast een lezing van Ottolenghi bijgewoondquote:Op woensdag 18 december 2024 11:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik zou voor diverse winterse groenten gaan, zoals pastinaak, pompoen of spruitjes. Beetje hazelnoten voor de crunch en erwtenscheuten ofzo voor de frisheid en kleur.
Kan eigenlijk ook prima ja met knapperige groenten, of wellicht pistachenoten als crunch.quote:Op woensdag 18 december 2024 11:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik zou voor diverse winterse groenten gaan, zoals pastinaak, pompoen of spruitjes. Beetje hazelnoten voor de crunch en erwtenscheuten ofzo voor de frisheid en kleur.
Ook lekkerquote:Op woensdag 18 december 2024 11:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Pistache kan ook ja. Wel goed roosteren van te voren en pas op het laatst toevoegen want ze worden snel soggy en dat is zonde.quote:Op woensdag 18 december 2024 11:20 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Kan eigenlijk ook prima ja met knapperige groenten, of wellicht pistachenoten als crunch.
Erwtenscheuten trouwens, dat is een nieuwe voor me?
Ja Sligro zal ze inderdaad hebben, ik lees dat ze ook makkelijk zelf te zaaien zijn maar dat is nu net iets te laatquote:Op woensdag 18 december 2024 11:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Pistache kan ook ja. Wel goed roosteren van te voren en pas op het laatst toevoegen want ze worden snel soggy en dat is zonde.
Erwtenscheuten zijn de bovenste 10cm van een erwtenplant. Is heel smaakvol. Ze mieteren het tegenwoordig overal overheen in restaurants maar niet ten onrechte want het is dus gewoon lekker spul. Echt niet iets dat lastige eters niet lusten. Ik heb alleen geen idee waar je ze kooptSowieso wel bij de Sligro enzo maar daar moet je maar net komen.
Ik ben nooit iets kwijtquote:Op woensdag 18 december 2024 12:41 schreef Barreltje het volgende:
Dit gebeurt jullie ook TOCH?
Al 3 weken lang nergens een schaar te vinden..
Dan koop je 3 scharen en vind er vervolgens 2 weer ergens in je huis
Moeders weten Altijd wel iets terug te vinden.quote:
Wacht maar af. Straks heb je veel meer kasten waarin de dingen die je erin legt uit zichzelf naar een andere kast verplaatsenquote:
Yepquote:Op woensdag 18 december 2024 12:41 schreef Barreltje het volgende:
Dit gebeurt jullie ook TOCH?
Al 3 weken lang nergens een schaar te vinden..
Dan koop je 3 scharen en vind er vervolgens 2 weer ergens in je huis
Okayquote:Freitag um 10.00 Uhr in der Bank besprechen wir alles und ich erkläre die letzten Details.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |