abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215902933
Ik had laatst voer en kattengrit bij zooplus besteld. Voer kwam netjes met dhl en grit zou donderdag met dpd komen. Donderdagavond werd het vrijdag. Vrijdag stond op de app dat het vastgehouden werd. Dinsdag kwam het. Niet 2 maar 1 zak met een briefje dat ik contact moest opnemen met de verkoper. Die gemaild, kreeg gisteren reactie dat zij konden zien dat het afgeleverd was. Toen maar een mail gestuurd met screenshot. Kreeg vanochtend om 7.30 bericht dat de ontbrekende zak zou worden nagestuurd en om 7.32 of ik de medewerker wilde beoordelen :o |:(
We have far more in common than that which devides us..
pi_215903948
Vanmiddag met een hele groep vluchtelingen lichtjes gemaakt en uitgedeeld.
Leuke mensen, al was communicatie vooral handen- en voetenwerk.
De herentafel waar ik even aanschoof bleek met vier man in totaal zo’n 14 kinderen te hebben.

‘Jij ook kinderen?’ Toen ik zei dat ik zelfs geen man had gingen er vier paar duimen omhoog _O-
En, nadat ze mijn leeftijd vroegen (en hoorden) werden er een minuut lang gezamenlijk woorden verzameld om me te zeggen dat ik er een stuk jonger uitzag (ze wilden niet onbedoeld beledigen O+ )

Daarna met vriendin een ‘winter wonderland’ bezocht wat enkel een sfeerloze tent bleek te zijn. Maar het plan was toch al eten en bijkletsen en dat is in een restaurantje prima gelukt.

Verhalen hier ;(
Ouders :(
Awesome mensen die boven hun ervaringen in hun jeugd uitstegen *O*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_215903973
Ik was met A mee naar zijn sportclub, maar was vergeten wat een bord voor de kop hij soms heeft. Hij had de trainer niet laten weten dat ik mee kwam, en vond het ook stom dat ik me even voorstelde aan de trainer. Ik wilde graag het obstakelparcours verkennen en lekker klimmen, hij wilde vooral z'n spieren showen dus "we" hebben allerlei oefeningen gedaan die ik helemaal niet kan. Nou gezellig hoor :')

Wel vermoeiend iig. Welterusten :W
pi_215904071
Mmm krijg net een appje. Een goede kennis is geslaagd voor iets moeilijks in elektronica (tu twente) donderdag studeert hij af, ben uitgenodigd maar om om 9 uur in Enschede te zijn is een uitdaging. Dus vrijdag feestje bij hem thuis, kan ik op de fiets heen. Krijg ik net van zijn vriendin een tekst doorgestuurd half Nederlands/half Arabisch om ‘m vrijdag toe te zingen op de melodie van “leef”. Ik ga maar playbacken, kan het de anderen niet aandoen om echt te gaan zingen
pi_215904100
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 22:59 schreef Tele6 het volgende:
Ik was met A mee naar zijn sportclub, maar was vergeten wat een bord voor de kop hij soms heeft. Hij had de trainer niet laten weten dat ik mee kwam, en vond het ook stom dat ik me even voorstelde aan de trainer. Ik wilde graag het obstakelparcours verkennen en lekker klimmen, hij wilde vooral z'n spieren showen dus "we" hebben allerlei oefeningen gedaan die ik helemaal niet kan. Nou gezellig hoor :')

Wel vermoeiend iig. Welterusten :W
Maar mocht je niet je eigen plan trekken?
pi_215905289
Ja hallo.

Vandaag Grote Kerstborrel op locatie met 8 foodcorners en dan nog 4 losse buffetten. Ik verwacht de zaak he-le-maal leeg, er is 10 man aan het werk en ik ben weer de laatste die weg gaat (met die 4 losse buffetten) dus ik mag het met de restjes servies en opschepbestek doen. Dus, hele dag in de keuken, paar keer bus inpakken en rijden, even puinruimen op de Grote Kerstborrel en dan met de fiets door naar de stad voor een borrel waar ik voor uitgenodigd ben. Paar drankjes en dan naar huis, maar moet wel even m'n gezicht laten zien I guess.

For now: nog 10 Hele Hectische Hefitge dagen.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_215905573
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 23:08 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Maar mocht je niet je eigen plan trekken?
Gaat niet op een hindernisparcours dat ik niet ken, helaas.
pi_215905790
quote:
2s.gif Op woensdag 18 december 2024 07:49 schreef Lonaa het volgende:
Ja hallo.

Vandaag Grote Kerstborrel op locatie met 8 foodcorners en dan nog 4 losse buffetten. Ik verwacht de zaak he-le-maal leeg, er is 10 man aan het werk en ik ben weer de laatste die weg gaat (met die 4 losse buffetten) dus ik mag het met de restjes servies en opschepbestek doen. Dus, hele dag in de keuken, paar keer bus inpakken en rijden, even puinruimen op de Grote Kerstborrel en dan met de fiets door naar de stad voor een borrel waar ik voor uitgenodigd ben. Paar drankjes en dan naar huis, maar moet wel even m'n gezicht laten zien I guess.

For now: nog 10 Hele Hectische Hefitge dagen.
Succes en blijven lachen.
Wij tellen mee.
Nog 10 H H H dus ~:) >:O 🎄
pi_215905803
Hier gebruik ik de "volgend jaar ben je de eerste" vibe in al mijn projecten om (lang koffie te drinken in bed en) me voor te bereiden op de week schoonfamilie die er aan komt *O*
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_215905829
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 08:34 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Gaat niet op een hindernisparcours dat ik niet ken, helaas.
Ah duidelijk
pi_215906401
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 09:10 schreef DancingPhoebe het volgende:
Hier gebruik ik de "volgend jaar ben je de eerste" vibe in al mijn projecten om (lang koffie te drinken in bed en) me voor te bereiden op de week schoonfamilie die er aan komt *O*
Oh ja schoonfamilie. Het jaarlijkse 'maar je doet ons tekort en je houdt zeker meer van anderen'-feestje is al weer begonnen 8)7

Jij pakt het duidelijk handiger aan, wij moeten allemaal nog werken tot vrijdag laat dus dan weten we in ieder geval zeker dat we oververmoeid hieraan beginnen :') alleen de oudste is vroeg vrij en die is inmiddels ook inzetbaar voor klusjes dus die mag mooi een bestelling gaan ophalen bij de boerderijwinkel en zijn tas inpakken enzo ^O^
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_215906456
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2024 10:20 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Oh ja schoonfamilie. Het jaarlijkse 'maar je doet ons tekort en je houdt zeker meer van anderen'-feestje is al weer begonnen 8)7

Jij pakt het duidelijk handiger aan, wij moeten allemaal nog werken tot vrijdag laat dus dan weten we in ieder geval zeker dat we oververmoeid hieraan beginnen :') alleen de oudste is vroeg vrij en die is inmiddels ook inzetbaar voor klusjes dus die mag mooi een bestelling gaan ophalen bij de boerderijwinkel en zijn tas inpakken enzo ^O^
Het zijn meer de mensen om mij heen. Ik ben gewoon aan het werk, maar er is niet echt iets te doen, anders dan saaie klusjes die ook ooit wel moeten en die ik natuurlijk gewoon zou moeten doen :')

Gelukkig zijn alle betrokken families hier superrelaxed en niemand zeikt. Kerst is wmb voor de man om in te vullen omdat dat een makkelijke manier is om al zn engelse familie in 1x te zien O+

Alle nederlandse fam vindt verder alles prima O+
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_215906490
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 10:26 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Het zijn meer de mensen om mij heen. Ik ben gewoon aan het werk, maar er is niet echt iets te doen, anders dan saaie klusjes die ook ooit wel moeten en die ik natuurlijk gewoon zou moeten doen :')

Gelukkig zijn alle betrokken families hier superrelaxed en niemand zeikt. Kerst is wmb voor de man om in te vullen omdat dat een makkelijke manier is om al zn engelse familie in 1x te zien O+

Alle nederlandse fam vindt verder alles prima O+
Dat scheelt, relaxte familie :Y Ik laat het invullen van de (pre) kerstdagen ook altijd aan haar over maar gescheiden ouders blijken ook 30 jaar na dato gedoe geven :')
pi_215906505
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2024 10:30 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Dat scheelt, relaxte familie :Y Ik laat het invullen van de (pre) kerstdagen ook altijd aan haar over maar gescheiden ouders blijken ook 30 jaar na dato gedoe geven :')
Klinkt als een goed recept voor een huisje met je gezin O+
pi_215906690
Ik heb een sausje voor bij een (kerst)voorgerecht, ik kan alleen het voorgerecht zelf niet bedacht krijgen, wie van jullie kan me helpen aan een match?

Normaal zou ik zeggen, een stevige witvis (tongrolletjes) of coquilles maar er zitten wat non-viseters bij, zucht.

50 gr gedroogde porcini (plus het welwater)
25 g ongezouten roomboter
1 sjalotje
1 teentje knoflook
200 gr cantharellen
70 ml witte wijn
250 ml slagroom
1 takje tijm
1 laurierblaadje
30 ml Noily Pratt
pi_215906756
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 10:59 schreef UitStraling het volgende:
Ik heb een sausje voor bij een (kerst)voorgerecht, ik kan alleen het voorgerecht zelf niet bedacht krijgen, wie van jullie kan me helpen aan een match?

Normaal zou ik zeggen, een stevige witvis (tongrolletjes) of coquilles maar er zitten wat non-viseters bij, zucht.

1 sjalotje
1 teentje knoflook
200 gr cantharellen
70 ml witte wijn
250 ml slagroom
1 takje tijm
1 laurierblaadje
30 ml Noily Pratt
En dit is dus een sausje voor mensen die geen vis bij het voorgerecht eten? Of begrijp ik het verkeerd? Eten die wel vlees?
pi_215906776
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 11:07 schreef Blues het volgende:

[..]
En dit is dus een sausje voor mensen die geen vis bij het voorgerecht eten? Of begrijp ik het verkeerd?
Ja precies, wil eigenlijk vasthouden aan dat sausje maar waar past het sausje bij?
pi_215906780
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 11:07 schreef Blues het volgende:

[..]
En dit is dus een sausje voor mensen die geen vis bij het voorgerecht eten? Of begrijp ik het verkeerd? Eten die wel vlees?
Jawel, wel vlees.
pi_215906796
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 10:31 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Klinkt als een goed recept voor een huisje met je gezin O+
De schoonfamilie woont gek genoeg in een gebied wat volkomen huisjesloos is :+ Maar we hebben nu een prima hotel met een soort appartement erin, in ieder geval twee gescheiden slaapvertrekken en een soort basic keukengebeuren. Ik heb al vanaf dag 1 geweigerd om bij familie te gaan slapen, geef ons maar lekker een hotel O+
pi_215906797
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 11:09 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Jawel, wel vlees.
Dunne filetlapjes
pi_215906808
quote:

1 sjalotje
1 teentje knoflook
200 gr cantharellen
70 ml witte wijn
250 ml slagroom
1 takje tijm
1 laurierblaadje
30 ml Noily Pratt
Je bent van harte welkom maar ik denk dat deze vraag ook heel goed past in het kerstdiner-topic, daar zitten vast nog meer mensen met input :Y
pi_215906818
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 11:10 schreef Blues het volgende:

[..]
Dunne filetlapjes
Varken- of kalfsvlees in reepjes snijden en dan heel kort aanbakken?
pi_215906821
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 11:10 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
De schoonfamilie woont gek genoeg in een gebied wat volkomen huisjesloos is :+ Maar we hebben nu een prima hotel met een soort appartement erin, in ieder geval twee gescheiden slaapvertrekken en een soort basic keukengebeuren. Ik heb al vanaf dag 1 geweigerd om bij familie te gaan slapen, geef ons maar lekker een hotel O+
Oeh slim!

Wij slapen doorgaans bij familie, wat vaak gedoe is, maar ook wel gewoon gezellige chaos.

Dit jaar voor het eerst deels hotel. Ik ben benieuwd...
pi_215906825
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 11:11 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Je bent van harte welkom maar ik denk dat deze vraag ook heel goed past in het kerstdiner-topic, daar zitten vast nog meer mensen met input :Y
Kon die niet zo snel vinden.
pi_215906827
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 11:12 schreef UitStraling het volgende:

Varken- of kalfsvlees in reepjes snijden en dan heel kort aanbakken?
Ja bijvoorbeeld of als carpaccio laten snijden.
pi_215906833
quote:
11s.gif Op woensdag 18 december 2024 11:12 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Kon die niet zo snel vinden.
Heb 'm gelinkt in mijn post inmiddels :)
pi_215906841
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 11:13 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Heb 'm gelinkt in mijn post inmiddels :)
Dankjewel.
pi_215906854
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 11:12 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Oeh slim!

Wij slapen doorgaans bij familie, wat vaak gedoe is, maar ook wel gewoon gezellige chaos.

Dit jaar voor het eerst deels hotel. Ik ben benieuwd...
Ik heb het wel ook nodig om ook ruimte voor mezelf te hebben, maar dat is ook omdat mijn schoonouders niet zo tegen chaos kunnen en mijn kinderen dat nou eenmaal inherent met zich meedragen :+ En we een heel ander ritme hebben en er gerookt wordt en de huizen te klein zijn.

Ben ook benieuwd hoe het je bevalt. Het wordt wat vakantie-achtiger met hotel, dat vind ik altijd wel gezellig
pi_215906859
quote:

1 sjalotje
1 teentje knoflook
200 gr cantharellen
70 ml witte wijn
250 ml slagroom
1 takje tijm
1 laurierblaadje
30 ml Noily Pratt
Ik zou voor diverse winterse groenten gaan, zoals pastinaak, pompoen of spruitjes. Beetje hazelnoten voor de crunch en erwtenscheuten ofzo voor de frisheid en kleur.
Spoilers!
pi_215906876
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 11:15 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik zou voor diverse winterse groenten gaan, zoals pastinaak, pompoen of spruitjes. Beetje hazelnoten voor de crunch en erwtenscheuten ofzo voor de frisheid en kleur.
Jij hebt vast een lezing van Ottolenghi bijgewoond :D

Lekkere suggestie!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')