Maar mocht je niet je eigen plan trekken?quote:Op dinsdag 17 december 2024 22:59 schreef Tele6 het volgende:
Ik was met A mee naar zijn sportclub, maar was vergeten wat een bord voor de kop hij soms heeft. Hij had de trainer niet laten weten dat ik mee kwam, en vond het ook stom dat ik me even voorstelde aan de trainer. Ik wilde graag het obstakelparcours verkennen en lekker klimmen, hij wilde vooral z'n spieren showen dus "we" hebben allerlei oefeningen gedaan die ik helemaal niet kan. Nou gezellig hoor
Wel vermoeiend iig. Welterusten
Gaat niet op een hindernisparcours dat ik niet ken, helaas.quote:Op dinsdag 17 december 2024 23:08 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Maar mocht je niet je eigen plan trekken?
Succes en blijven lachen.quote:Op woensdag 18 december 2024 07:49 schreef Lonaa het volgende:
Ja hallo.
Vandaag Grote Kerstborrel op locatie met 8 foodcorners en dan nog 4 losse buffetten. Ik verwacht de zaak he-le-maal leeg, er is 10 man aan het werk en ik ben weer de laatste die weg gaat (met die 4 losse buffetten) dus ik mag het met de restjes servies en opschepbestek doen. Dus, hele dag in de keuken, paar keer bus inpakken en rijden, even puinruimen op de Grote Kerstborrel en dan met de fiets door naar de stad voor een borrel waar ik voor uitgenodigd ben. Paar drankjes en dan naar huis, maar moet wel even m'n gezicht laten zien I guess.
For now: nog 10 Hele Hectische Hefitge dagen.
Ah duidelijkquote:Op woensdag 18 december 2024 08:34 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Gaat niet op een hindernisparcours dat ik niet ken, helaas.
Oh ja schoonfamilie. Het jaarlijkse 'maar je doet ons tekort en je houdt zeker meer van anderen'-feestje is al weer begonnenquote:Op woensdag 18 december 2024 09:10 schreef DancingPhoebe het volgende:
Hier gebruik ik de "volgend jaar ben je de eerste" vibe in al mijn projecten om (lang koffie te drinken in bed en) me voor te bereiden op de week schoonfamilie die er aan komt
Het zijn meer de mensen om mij heen. Ik ben gewoon aan het werk, maar er is niet echt iets te doen, anders dan saaie klusjes die ook ooit wel moeten en die ik natuurlijk gewoon zou moeten doenquote:Op woensdag 18 december 2024 10:20 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Oh ja schoonfamilie. Het jaarlijkse 'maar je doet ons tekort en je houdt zeker meer van anderen'-feestje is al weer begonnen![]()
Jij pakt het duidelijk handiger aan, wij moeten allemaal nog werken tot vrijdag laat dus dan weten we in ieder geval zeker dat we oververmoeid hieraan beginnenalleen de oudste is vroeg vrij en die is inmiddels ook inzetbaar voor klusjes dus die mag mooi een bestelling gaan ophalen bij de boerderijwinkel en zijn tas inpakken enzo
Dat scheelt, relaxte familiequote:Op woensdag 18 december 2024 10:26 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Het zijn meer de mensen om mij heen. Ik ben gewoon aan het werk, maar er is niet echt iets te doen, anders dan saaie klusjes die ook ooit wel moeten en die ik natuurlijk gewoon zou moeten doen
Gelukkig zijn alle betrokken families hier superrelaxed en niemand zeikt. Kerst is wmb voor de man om in te vullen omdat dat een makkelijke manier is om al zn engelse familie in 1x te zien![]()
Alle nederlandse fam vindt verder alles prima
Klinkt als een goed recept voor een huisje met je gezinquote:Op woensdag 18 december 2024 10:30 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat scheelt, relaxte familieIk laat het invullen van de (pre) kerstdagen ook altijd aan haar over maar gescheiden ouders blijken ook 30 jaar na dato gedoe geven
En dit is dus een sausje voor mensen die geen vis bij het voorgerecht eten? Of begrijp ik het verkeerd? Eten die wel vlees?quote:Op woensdag 18 december 2024 10:59 schreef UitStraling het volgende:
Ik heb een sausje voor bij een (kerst)voorgerecht, ik kan alleen het voorgerecht zelf niet bedacht krijgen, wie van jullie kan me helpen aan een match?
Normaal zou ik zeggen, een stevige witvis (tongrolletjes) of coquilles maar er zitten wat non-viseters bij, zucht.
50 gr gedroogde porcini (plus het welwater)
25 g ongezouten roomboter
1 sjalotje
1 teentje knoflook
200 gr cantharellen
70 ml witte wijn
250 ml slagroom
1 takje tijm
1 laurierblaadje
30 ml Noily Pratt
Ja precies, wil eigenlijk vasthouden aan dat sausje maar waar past het sausje bij?quote:Op woensdag 18 december 2024 11:07 schreef Blues het volgende:
[..]
En dit is dus een sausje voor mensen die geen vis bij het voorgerecht eten? Of begrijp ik het verkeerd?
Jawel, wel vlees.quote:Op woensdag 18 december 2024 11:07 schreef Blues het volgende:
[..]
En dit is dus een sausje voor mensen die geen vis bij het voorgerecht eten? Of begrijp ik het verkeerd? Eten die wel vlees?
De schoonfamilie woont gek genoeg in een gebied wat volkomen huisjesloos isquote:Op woensdag 18 december 2024 10:31 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Klinkt als een goed recept voor een huisje met je gezin
Je bent van harte welkom maar ik denk dat deze vraag ook heel goed past in het kerstdiner-topic, daar zitten vast nog meer mensen met inputquote:Op woensdag 18 december 2024 10:59 schreef UitStraling het volgende:
Ik heb een sausje voor bij een (kerst)voorgerecht, ik kan alleen het voorgerecht zelf niet bedacht krijgen, wie van jullie kan me helpen aan een match?
Normaal zou ik zeggen, een stevige witvis (tongrolletjes) of coquilles maar er zitten wat non-viseters bij, zucht.
1 sjalotje
1 teentje knoflook
200 gr cantharellen
70 ml witte wijn
250 ml slagroom
1 takje tijm
1 laurierblaadje
30 ml Noily Pratt
Oeh slim!quote:Op woensdag 18 december 2024 11:10 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
De schoonfamilie woont gek genoeg in een gebied wat volkomen huisjesloos isMaar we hebben nu een prima hotel met een soort appartement erin, in ieder geval twee gescheiden slaapvertrekken en een soort basic keukengebeuren. Ik heb al vanaf dag 1 geweigerd om bij familie te gaan slapen, geef ons maar lekker een hotel
Kon die niet zo snel vinden.quote:Op woensdag 18 december 2024 11:11 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Je bent van harte welkom maar ik denk dat deze vraag ook heel goed past in het kerstdiner-topic, daar zitten vast nog meer mensen met input
Ja bijvoorbeeld of als carpaccio laten snijden.quote:Op woensdag 18 december 2024 11:12 schreef UitStraling het volgende:
Varken- of kalfsvlees in reepjes snijden en dan heel kort aanbakken?
Heb 'm gelinkt in mijn post inmiddelsquote:Op woensdag 18 december 2024 11:12 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Kon die niet zo snel vinden.
Dankjewel.quote:Op woensdag 18 december 2024 11:13 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Heb 'm gelinkt in mijn post inmiddels
Ik heb het wel ook nodig om ook ruimte voor mezelf te hebben, maar dat is ook omdat mijn schoonouders niet zo tegen chaos kunnen en mijn kinderen dat nou eenmaal inherent met zich meedragenquote:Op woensdag 18 december 2024 11:12 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Oeh slim!
Wij slapen doorgaans bij familie, wat vaak gedoe is, maar ook wel gewoon gezellige chaos.
Dit jaar voor het eerst deels hotel. Ik ben benieuwd...
Ik zou voor diverse winterse groenten gaan, zoals pastinaak, pompoen of spruitjes. Beetje hazelnoten voor de crunch en erwtenscheuten ofzo voor de frisheid en kleur.quote:Op woensdag 18 december 2024 10:59 schreef UitStraling het volgende:
1 sjalotje
1 teentje knoflook
200 gr cantharellen
70 ml witte wijn
250 ml slagroom
1 takje tijm
1 laurierblaadje
30 ml Noily Pratt
Jij hebt vast een lezing van Ottolenghi bijgewoondquote:Op woensdag 18 december 2024 11:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik zou voor diverse winterse groenten gaan, zoals pastinaak, pompoen of spruitjes. Beetje hazelnoten voor de crunch en erwtenscheuten ofzo voor de frisheid en kleur.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |