quote:Op zondag 15 december 2024 14:12 schreef Clubsoda het volgende:
Je mag ook absoluut geen telefoons meenemen in de saunaanaloog lezen kan in het restaurant. Niet alles hoeft nuttig te zijn
quote:Op zondag 15 december 2024 12:20 schreef Cat-astrophe het volgende:
Op verzoek van @:dr_Flash …. Helemaal kachel
Awwww hoe sjeeuunSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Ja dat is juist het hele punt. Je kúnt niks en moet niks. Telefoon mag niet eens mee. Heerlijk. Alleen jammer dat het eten vaak een beetje tegenvalt.quote:Op zondag 15 december 2024 13:49 schreef derLudolf het volgende: [..] Ik word al moe als ik het lees
De hele dag niets doen, ik zou lopen ergeren dat het zo nutteloos is. Warme en vochtige omgevingen zijn ook niet optimaal om een telefoon of tijdschrift mee te nemen.
Oh dit wil ik eigenlijk ook wel een keertje. Met wat Cat zegt: massage erbij. Zou ik echt van opknappen nu denk ik.quote:Op zondag 15 december 2024 13:29 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Heerlijk juist! Voetenbad - kruidenbad - sauna - rondwandelen buiten voor afkoelen - douchen - zwemmen - opgieting - rondlopen afkoelen - douchen - lunch - kruidenbad - stoomcabine - hottub - zwembad - sauna - douche - zoutstoombad - dutje - zwemmen - sauna - afkoelen - diner - voetenbad - infrarood sauna - douchen - aankleden
Kerstmarktquote:Op zondag 15 december 2024 14:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Groetjes van de kerstmarkt
[ link | afbeelding ]
Ja nou ja. ¤ 3,50 voor 350 mlquote:
Wat leuk dat ze zoiets organiseren idd! En klinkt als een mooi programma, passend bij je hobbyquote:Op zondag 15 december 2024 19:54 schreef borisz het volgende:
Ik was op een bijeenkomst van opvallende Komootgebruikers. Lees veel gedeeld, gereageerd, geliked enz enz enz. (ik hoor blijkbaar bij de top100 van het afgelopen jaar)
25 gebruikers die hadden gereageerd op de uitnodiging waren aanwezig.
Beschouw het als een FOKmeet met enerzijds wandelaars en anderzijds (gravel)fietsers. Oh en mensen die niet gaan voor een prestatie, maar voor 'de ervaring'. De mensen die kommetjes willen scoren zitten op Strava.
Was leuk. We waren op Landgoed De Hoorneboeg in Hillywood. Eerst presentatie over Komoot. Van de organisatie was een marketingmanager en de landenmanager Benelux aanwezig.
Van zes Oostenrijkse/Duitse techneuten die al vroeg een goed idee hadden. Tot een bedrijf waar inmiddels 170 mensen werken uit 21 landen met 45 miljoen gebruikers (wv 4 miljoen in de Benelux).
In de ochtend meer over het bedrijf, de app, ons.
Met de lunch in twee groepen. De ene een lunch en de ander deed een een plukwandeling. Tenslotte nog een gezamelijke wandeling over de Hoorneboegse heide.
Leuk om eens mensen in het echt te zien die ik ken van de app.
Lekker bezig, nieuwe camera én dappere rijervaringquote:Op zondag 15 december 2024 20:42 schreef vlindertje89 het volgende:
Klinkt bijzonder @:borisz! In positieve zin
Het echt moeten afschakelen lijkt me heerlijk aan de sauna, maar ik hou niet van warmte en vind het al snel te warm![]()
Tegelijkertijd liep ik de vorige keer letterlijk klappertandend en met blauw wordende lippen door het tropisch zwemparadijs bij Kempervennendus het luistert wel nauw blijkbaar.
Ik kocht vanavond een nieuwe camerade communicatie was een beetje 'off', Dus ik wilde het eerst niet doen omdat beetje gek gevoel erbij. Maar ik wilde de camera wel erg graag, ben al tijdje marktplaats in de gaten aan het houden en dit was model dat ik wil, in heel goede staat, en met de lens die ik graag wilde, én voor echt een goede prijs. En vanochtend werd dan wel weer vlot en netjes gereageerd dus ik ben toch gegaan. Ik was wel best een beetje zenuwachtig - ik ga dan toch in mn eentje iemands huis in, want camera wil je ook even testen, niet aan de deur afhalen en doeii - dus had twee vriendinnen die er redelijk in de buurt wonen live locatie gestuurd op whatsapp en eentje zou me na kwartier bellen als ik nog niks geappt had. Uiteraard ging alles helemaal goed, was het een super aardige vrouw en dr man was ook thuis en met een klein babietje, dus zodra ik binnen was voelde het meteen OK gelukkig. En nu vind ik mezelf heel dapper, want ik moest er ook 2x een uur voor rijden in het donker en daar hou ik niet van (heb best snel last van al die lampen die ik zie als grote bollen licht) en ik rij ook het liefst in ochtend normaal want meest uitgerust dan. Dus ik heb én twee keer een uur in het donker gereden in de avond, én in mn eentje die camera gehaald. En nu ben ik heel blij met mezelf
![]()
Centerparcs staat wel even op losse schroeven, vriendin zat met kind op de hap want steeds tot kotsens toe hoesten, heel veel slapen, lijkbleek, elk halfuur gillend wakker worden 's nachts. Arme gup blijkt een dubbele longontsteking te hebbendus even kijken hoe dat ontwikkelt.
Ach wat ellendig voor dat arme kind (en de ouders)quote:Op zondag 15 december 2024 20:42 schreef vlindertje89 het volgende:
Klinkt bijzonder @:borisz! In positieve zin
Het echt moeten afschakelen lijkt me heerlijk aan de sauna, maar ik hou niet van warmte en vind het al snel te warm![]()
Tegelijkertijd liep ik de vorige keer letterlijk klappertandend en met blauw wordende lippen door het tropisch zwemparadijs bij Kempervennendus het luistert wel nauw blijkbaar.
Ik kocht vanavond een nieuwe camerade communicatie was een beetje 'off', Dus ik wilde het eerst niet doen omdat beetje gek gevoel erbij. Maar ik wilde de camera wel erg graag, ben al tijdje marktplaats in de gaten aan het houden en dit was model dat ik wil, in heel goede staat, en met de lens die ik graag wilde, én voor echt een goede prijs. En vanochtend werd dan wel weer vlot en netjes gereageerd dus ik ben toch gegaan. Ik was wel best een beetje zenuwachtig - ik ga dan toch in mn eentje iemands huis in, want camera wil je ook even testen, niet aan de deur afhalen en doeii - dus had twee vriendinnen die er redelijk in de buurt wonen live locatie gestuurd op whatsapp en eentje zou me na kwartier bellen als ik nog niks geappt had. Uiteraard ging alles helemaal goed, was het een super aardige vrouw en dr man was ook thuis en met een klein babietje, dus zodra ik binnen was voelde het meteen OK gelukkig. En nu vind ik mezelf heel dapper, want ik moest er ook 2x een uur voor rijden in het donker en daar hou ik niet van (heb best snel last van al die lampen die ik zie als grote bollen licht) en ik rij ook het liefst in ochtend normaal want meest uitgerust dan. Dus ik heb én twee keer een uur in het donker gereden in de avond, én in mn eentje die camera gehaald. En nu ben ik heel blij met mezelf
![]()
Centerparcs staat wel even op losse schroeven, vriendin zat met kind op de hap want steeds tot kotsens toe hoesten, heel veel slapen, lijkbleek, elk halfuur gillend wakker worden 's nachts. Arme gup blijkt een dubbele longontsteking te hebbendus even kijken hoe dat ontwikkelt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, ja, dat in je nakie zijn vind ik ook een ding. En afschakelen staat ook ergens behoorlijk verstopt in mijn woordenboek.quote:Op zondag 15 december 2024 20:50 schreef Tele6 het volgende:
Verder sluit ik me aan bij liefde voor sauna![]()
Ik heb het wel echt moeten leren, het helemaal niks hoeven én het in je nakie zitten. Beide erg oncomfortabel voor drukdrukdruk preutse ik
We gaan komend weekend weer met een groepje. Ik wacht eigenlijk nog steeds op een gelegenheid om in de sneeuw naar de sauna te gaan, maar dat wordt 'm dit jaar weer niet. We zijn wel eens in de sneeuw naar Tikibad geweest maar daar heb je geen zak aan
Wij maken wel eens sorbetijs met de keukenmachine. Water/suiker-mengsel invriezen tot net niet helemaal bevroren, hompen in de keukenmachine scheppen en tot een slush vermalen, terug in de bak, weer invriezen tot bijna stijf, weer in de keukenmachine vermalen, en hoe vaker je dit doet hoe kleinere mooiere kristallen je krijgt. (Maar wij vinden na 2x vaak al wel prima. Dan kun je in een middag ijs maken en 's avonds serveren)quote:Op zondag 15 december 2024 20:54 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ach wat ellendig voor dat arme kind (en de ouders)
Maar hé, wat goed van je dat je gegaan bent, fijn weer een drempel genomen en dan hou je er ook nog een camera aan over.
Naar aanleiding van een gesprek in cul “pats” over een ninja ijsmachine ben ik eens gaan googlen en met de foodprocessor kan je best prima sorbets maken en ook wat romige mengsels. Zoveel ijs eet ik toch niet, dus ga voorlopig niet zo’n ding aanschaffen.
quote:Op zondag 15 december 2024 20:56 schreef AnneX het volgende:
Oh wat zielig zeg voor de baby! en de ouders!
En wat geweldig Vlinder van je reis.![]()
MnX doet vaakmp aankopen en dan wil ik ook graag het adres weten en wanneer hij daar vertrekt.
Vanmiddag waren wij op een kleine kerstfair in het stadhuis van Culemborg waar wij ook getrouwd zijn. Aan een passante gevraagd om een foto van ons te maken op het bordes. Die heeft mnX al weer omgebouwd tot kerstkaart.![]()
Niet zo’n grote markt met allerlei (antieke) prul en hebbedingetjes en mooie dingen.
Er stond ook iemand met unieke armbanden en halskettingen. Daarvoor ben ik gezwicht.
Er stond ook een meneer met heel veel sokken.
Die met die eenden! Zo leuk!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik heb zelf ooit (toen ik veel met sociale angst en burnoutklachten zat, maar nog niet zo veel dat ik voluit de therapie in ging) een cursus mindfulness gevolgd. Ik vond het vreselijk, maar het moeten oefenen met mediteren was uiteindelijk wel een heel nuttige. Stilzitten en gedachten laten gaan en niks met al die gedachten doen. Als al m'n emoties en zo er met 150 km/u doorheen komen, kan ik er nog steeds helaas niks mee, maar in normale situaties is het wel fijn. Gewoon beetje staren en de gedachten langs laten komen. Ik geloof dat jij ook wel eens de body scan doet? Dat is een van de meditaties die ik wel eens ga zitten doen in de sauna.quote:Op zondag 15 december 2024 20:59 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Oh, ja, dat in je nakie zijn vind ik ook een ding. En afschakelen staat ook ergens behoorlijk verstopt in mijn woordenboek.
Ik ben wel erg goed in op de bank liggen, maar dan wel met ofwel tv aan en ondertussen op telefoon (ik vind alleen tv kijken dus al lastig, dat vind ik vaak niet snel genoeg of boeiend genoeg oid..), ofwel met podcast op. Ik ben ook goed in in bad liggen, dat kan ik rustig twee uur volhouden, maar ook dat wel met mobiel(ook dan tv en surfen/insta, of podcast). Wil ik eigenlijk wel echt even wat aan gaan doen, is niet echt oké.
Speaking of niet afschakelen.. Ik had verkeerd onthouden wanneer we nou precies naar Centerparcs gaannou ja. Des te duidelijker dat ik aan vakantie toe ben. Dus niet erg dat ik vanaf morgen wel al vrij genomen heb
. Meer tijd voor mij om in te pakken, en meer tijd voor gup om op te knappen vooraf. En anders boeken we nog een keer om. Idd heel sneu, ook voor vriendin en man ja!
Ik heb ook ooit een cursus mindfulness gedaan, 8 bijeenkomsten, maar ik geloof dat ik er toen nog niet helemaal klaar voor wasquote:Op zondag 15 december 2024 21:09 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik heb zelf ooit (toen ik veel met sociale angst en burnoutklachten zat, maar nog niet zo veel dat ik voluit de therapie in ging) een cursus mindfulness gevolgd. Ik vond het vreselijk, maar het moeten oefenen met mediteren was uiteindelijk wel een heel nuttige. Stilzitten en gedachten laten gaan en niks met al die gedachten doen. Als al m'n emoties en zo er met 150 km/u doorheen komen, kan ik er nog steeds helaas niks mee, maar in normale situaties is het wel fijn. Gewoon beetje staren en de gedachten langs laten komen. Ik geloof dat jij ook wel eens de body scan doet? Dat is een van de meditaties die ik wel eens ga zitten doen in de sauna.
M'n nakie was van tevoren moeilijker dan toen ik er eenmaal was. Want er lopen mensen met alle soorten en maten lijven door de sauna en dat helpt wel je eigen onzekerheden relativeren
Ik heb dus nooit Strava geprobeerd. Ik weet ook niet meer exact hoe ik bij Komoot terecht ben gekomen begin 2020. Maar het was een prettige app en ben gebleven. En betaal er ook nog voor sinds een paar jaar.quote:Op zondag 15 december 2024 20:45 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Wat leuk dat ze zoiets organiseren idd! En klinkt als een mooi programma, passend bij je hobby
Dit terwijl ik dit weekend idd op prestaties aan het jagen was en dit op strava deelde
PR van 22 minuten gelopen t.o.v. vorig jaar op dit parcours. Netjes toch
Om routes te plannen gebruiken wij ook Komoot. Strava is meer wedstrijdverslagen, complimentjes aan elkaar, bij elkaar trainingsplannen afkijken of inspiratie opdoen voor intervallen, enz.quote:Op zondag 15 december 2024 21:26 schreef borisz het volgende:
[..]
Ik heb dus nooit Strava geprobeerd. Ik weet ook niet meer exact hoe ik bij Komoot terecht ben gekomen begin 2020. Maar het was een prettige app en ben gebleven. En betaal er ook nog voor sinds een paar jaar.![]()
In DE is het duidelijk Komoot > Strava.
In NL is het 50/50. Maar de doelgroepen zijn wel duidelijk. Strava = prestatie. Komoot = de beleving van de wandeling/fietstocht. Er waren er ook een paar die vroegah op strava zaten, maar 'iedere cm asfalt hebben gezien' en nu naar Komoot zijn overgestapt om lekker de bergen in te gaan om lekker te klimmen, foto's te maken enz enz enz.
Ik moet veel mindfullness doen bij de schematherapie.quote:Op zondag 15 december 2024 21:15 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik heb ook ooit een cursus mindfulness gedaan, 8 bijeenkomsten, maar ik geloof dat ik er toen nog niet helemaal klaar voor wasgoede reminder van de bodyscan. Ik heb die een tijdje elke ochtend bij wakker worden en elke avond voor slapen gedaan, en dat was eigenlijk best wel fijn. Maar dat is nu best een tijd geleden alweer. Ik ga hem zo in bed meteen weer eens doen
.
Een Nikon D7100 met 18-300mm lens. Ik heb een D3100, maar begon er toch wel tegenaan te lopen dat ik maar 11 scherpstelpunten heb die ook niet over het volledige beeld verspreid zijn. Nu heb ik er 51, dus benieuwd hoe ik dat verschil ga vinden. En ik heb nu een 18-55 en een 55-200 lens, maar het is wel lekker om niet altijd allebei mee te hoeven nemen en dan gewoon een 18-300 te kunnen pakken nu. Én geen gewissel in een dierentuin, én nog wat verder kunnen zoomen. En de d7100 heeft interne scherpstelmotor, d3100 niet, dus de range aan lenzen waar ik wat mee kan is ook wat groter nu. Ik zou een 70-200 of 80-200 f2.8 ook tof vinden nog voor in de dierentuin, maar eerst maar eens hiermee aan de slag!quote:Op zondag 15 december 2024 21:26 schreef derLudolf het volgende:
Wat voor camera heb je gekocht?@:vlindertje89![]()
Omdat ik bijna enkel analoog werk kom je automatisch bij gebruikt spul uit, wat ik bij voorkeur zelf ophaal. Eigenlijk kom ik altijd wel bij hele leuke mensen uit. Ik heb ook es een camera opgehaald uit Utrecht, in een oude school waar nu allerlei kunstzinnige types zaten.
Thanks! Ga ik ook eens proberen.quote:Op zondag 15 december 2024 21:40 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ik moet veel mindfullness doen bij de schematherapie.
Een adem mindfullnes meditatie vind ik ook altijd wel fijn
Zoiets: knip
Wat enorm tof zeg.quote:Op zondag 15 december 2024 19:54 schreef borisz het volgende:
Ik was op een bijeenkomst van opvallende Komootgebruikers. Lees veel gedeeld, gereageerd, geliked enz enz enz. (ik hoor blijkbaar bij de top100 van het afgelopen jaar)
25 gebruikers die hadden gereageerd op de uitnodiging waren aanwezig.
Beschouw het als een FOKmeet met enerzijds wandelaars en anderzijds (gravel)fietsers. Oh en mensen die niet gaan voor een prestatie, maar voor 'de ervaring'. De mensen die kommetjes willen scoren zitten op Strava.
Was leuk. We waren op Landgoed De Hoorneboeg in Hillywood. Eerst presentatie over Komoot. Van de organisatie was een marketingmanager en de landenmanager Benelux aanwezig.
Van zes Oostenrijkse/Duitse techneuten die al vroeg een goed idee hadden. Tot een bedrijf waar inmiddels 170 mensen werken uit 21 landen met 45 miljoen gebruikers (wv 4 miljoen in de Benelux).
In de ochtend meer over het bedrijf, de app, ons.
Met de lunch in twee groepen. De ene een lunch en de ander deed een een plukwandeling. Tenslotte nog een gezamelijke wandeling over de Hoorneboegse heide.
Leuk om eens mensen in het echt te zien die ik ken van de app.
Hier ook ja. Thuis meteen wanten uit gedaan, onderweg jas al open geritst want ineens weer warm. Wel flinke wind overigens.quote:Op maandag 16 december 2024 08:17 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen.
Het was zo warm op de fiets dat ik halverwege even gestopt ben om wat uit te trekken
quote:Op zondag 15 december 2024 23:17 schreef AnneX het volgende:
Oh ja Lucky…vanavond kwam ik tegen hoe de afgelopen week met J ver weg ook benoemd kan worden: “ lepeltjesverdriet”.![]()
Klinkt wel lief, toch?
Oef, sterkte. Met J lijkt het goed te gaan, tegen de verwachting in. Hij is zaterdagmiddag in slaap gevallen tot zondagochtend 7.30 en heeft gisteren een normale dag gehad.quote:Op maandag 16 december 2024 07:57 schreef MadMaster het volgende:
Normaal gesproken heb ik zelden last van een jetlag, maar ik heb vannacht de klok 1, 2 en 3 uur horen slaan. En net ben ik dus dwars door de wekker heen geslapen, terwijl ik vandaag weer aan het werk mag.
Ik ben toe aan vakantie…
Ja, denk dat met mijn gebruik ik niet heel erg tegen die concessies aan loop, en dan is gebruiksgemak ook heel fijnquote:Op zondag 15 december 2024 22:03 schreef derLudolf het volgende:
Klinkt als een goede upgrade @:vlindertje89
Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van superzooms als een 18-300, je doet toch wel wat concessies om alles in een lens te proppen.
70-200 zijn vaak wel de professionele lenzen zeker f/2.8. Ik zelf heb een 70-200 f/4L van Canon - goedkoopste destijds, ¤500 ipv rond de ¤2000 voor de f/2.8 met stabilisatie (Canon had destijds ook de f4 met IS en f/2.8 voor ongeveer ¤1000). Anyhow zo'n pro lens is wel een verademing, super snel scherpstellen, veel betere beeldkwaliteit etc. F/2.8 is wel een stuk zwaarder.
Als ik digitaal werk is dat tegenwoordig met een 35 f/1.4 - dus helemaal geen zoom
Ah, dat lijkt dan wel beter nieuws dan hij eerst dacht. Hopelijk valt de petscan niet tegen!!quote:Op maandag 16 december 2024 09:49 schreef sigme het volgende:
Ze willen voor mijn collega toch inzetten op curatief behandelen. Omdat ie nog zo jong is.
Moet de petscan niet tegenvallen (die moet nog).
Dat klinkt voorzichtig positiever dan eerder, hopelijk geeft de petscan groen lichtquote:Op maandag 16 december 2024 09:49 schreef sigme het volgende:
Ze willen voor mijn collega toch inzetten op curatief behandelen. Omdat ie nog zo jong is.
Moet de petscan niet tegenvallen (die moet nog).
Dat klinkt als een wijs besluit.quote:Op maandag 16 december 2024 09:53 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ja, denk dat met mijn gebruik ik niet heel erg tegen die concessies aan loop, en dan is gebruiksgemak ook heel fijn. Had deze lens wel gegoogled, en dat waren allemaal heel positieve reviews.
Op marktplaats zijn 70-200/80-200 f2.8 lenzen zo rond de ¤300 wel te vinden (natuurlijk niet de hoogste modellen, maar wel de wat meer budget modellen die wel ook heel goede reviews krijgen), dus dat is nog wel te doen. Maar wel voor later. En een f4 lens is ook nog wel een optie ja, die f2.8 lenzen zijn idd wel echt zwaar.
Prime lenzen zijn ook fijn, ja. Een 35mm heb ik niet, maar de 50mm f1.8 heb ik wel. Voor in de dierentuin is dat alleen niet dichtbij genoeg haha.
Goede shopping spree had jij ook gister!
@:Lucky_Strike wat een mooie uitdagingen ben je aangegaan en heb je op de planning!
@:MadMaster hopelijk snel weer betere slaap!
@:Lonaa sterkte nog even met doorbikkelen, en met de voet!
Ik had echt een heel goeie nacht. Wel vaak even wakker, maar snel weer in slaap en ook wel echt goed geslapen tussendoor. Werd 6.30 wakker maar wel uitgeslapen.
Vanochtend alle spullen ingepakt, buurvrouw even opgehaald na auto wegbrengen voor apk, en toen was ik 9.20 thuis. Ik wilde eigenlijk rond 9.30-10u weggaan, zodat ik op tijd daar ben om plekje te zoeken voor de 12u meeting. Maar ik ben de hele ochtend in de weer geweest en heb nog helemaal niet even met de katjes kunnen knuffelen enzo. En toen vroeg ik me af, waarom moet ik eigenlijk per se bij die meeting zijn? En kwam tot de conclusie, ja, dat hoeft eigenlijk niet per se. Dus ik lig nu al bijna halfuur met de katjes op de bank de nieuwe onderweg naar liefde te kijken. Als deze klaar is kijk ik of de files al weg zijn, en zo niet dan blijf ik lekker nog wat langer liggen. Als ik de meeting red, dan haak ik wel aan, maar zo niet, dan doen ze het maar lekker zonder mij
Wat stom! En je was juist vorige week voor onderhoud bij de garage, toch?quote:Op maandag 16 december 2024 10:10 schreef Candaasje het volgende:
In het kader van kleiner leed: m’n band staat weer plat. Weer de rechter voorband![]()
Gisteren was ie gewoon een hele bar gezakt, en bij het oppompen hoorde je het ventiel lekken.
Dus zo maar even naar de garage hier lopen, vragen of ze tijd hebben mee te helpen en een nieuwe velg willen bestellen. (Er zat al een nieuwe band op, naar eerdere pogingen de vorige te redden)
Gelukkig kan ik morgen C z’n auto gebruiken, maar woensdag heb ik toch weer mijn eigen auto nodig….
Ja grote beurt en distributieriem. Maar dit probleem is natuurlijk al een ouder probleem (waarvan ik dacht vanaf te zijn) en ik heb er tegen de garage eigenlijk niks meer over gezegd.quote:Op maandag 16 december 2024 10:28 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Wat stom! En je was juist vorige week voor onderhoud bij de garage, toch?
Ah, oké. Hoe dan ook extreem kut natuurlijk. En lymfeklieren al bereikt is meestal niet heel hoopgevend nee. Wat een klote situatiequote:Op maandag 16 december 2024 10:53 schreef sigme het volgende:
Het is niet echt beter nieuws hoor, was hij wat ouder hadden ze niet eens een poging gedaan om in te zetten op genezing…
En de kans dat de petscan uitzaaiïngen gaat laten zien is niet denkbeeldig, het is een razend agresieve vorm en het zit al in de lympheklieren.
quote:Op maandag 16 december 2024 11:00 schreef Blues het volgende:
En wij zijn moe van gisteren en de voorbereidingen. Maar het was zo!! gisteren!
g L en A werden emotioneel van mijn gedichten![]()
Samen pianospelen met kleinzoonJ en dan munten van kleinzoonA krijgen als je foutloos speelt, zo doet iedereen mee
En potjes schaken dat was hersenkrakenVooral J is zo goed
Lekker!!quote:Op maandag 16 december 2024 09:53 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik had echt een heel goeie nacht. Wel vaak even wakker, maar snel weer in slaap en ook wel echt goed geslapen tussendoor. Werd 6.30 wakker maar wel uitgeslapen.
Vanochtend alle spullen ingepakt, buurvrouw even opgehaald na auto wegbrengen voor apk, en toen was ik 9.20 thuis. Ik wilde eigenlijk rond 9.30-10u weggaan, zodat ik op tijd daar ben om plekje te zoeken voor de 12u meeting. Maar ik ben de hele ochtend in de weer geweest en heb nog helemaal niet even met de katjes kunnen knuffelen enzo. En toen vroeg ik me af, waarom moet ik eigenlijk per se bij die meeting zijn? En kwam tot de conclusie, ja, dat hoeft eigenlijk niet per se. Dus ik lig nu al bijna halfuur met de katjes op de bank de nieuwe onderweg naar liefde te kijken. Als deze klaar is kijk ik of de files al weg zijn, en zo niet dan blijf ik lekker nog wat langer liggen. Als ik de meeting red, dan haak ik wel aan, maar zo niet, dan doen ze het maar lekker zonder mij
Helpt de therapie?quote:Op zondag 15 december 2024 21:40 schreef gcjoel het volgende:
Ik moet veel mindfullness doen bij de schematherapie.
Een adem mindfullnes meditatie vind ik ook altijd wel fijn
Zoiets: Bekijk deze YouTube-video
Hier wilde ik ook nog op reageren, ik voel je doseerproblemen. Wat is dat toch, dat (schuldgevoelachtig iets) doorschuiven van klussen/corveetjes die je vroegah fluitend (nou ja...quote:Op zondag 15 december 2024 19:38 schreef Kaatje1 het volgende:
Geen verse pasta vandaag, iets teveel gedaan (ooit, ooit ga ik leren doseren). Maar in ieder geval ook stof geknipt voor een nieuwe broek.
Straks kijken naar de finale van HHB
In de sneeuw naar de sauna in Zweden was echtquote:Op zondag 15 december 2024 20:50 schreef Tele6 het volgende:
Verder sluit ik me aan bij liefde voor sauna![]()
Ik heb het wel echt moeten leren, het helemaal niks hoeven én het in je nakie zitten. Beide erg oncomfortabel voor drukdrukdruk preutse ik
We gaan komend weekend weer met een groepje. Ik wacht eigenlijk nog steeds op een gelegenheid om in de sneeuw naar de sauna te gaan, maar dat wordt 'm dit jaar weer niet. We zijn wel eens in de sneeuw naar Tikibad geweest maar daar heb je geen zak aan
quote:Op maandag 16 december 2024 10:53 schreef sigme het volgende:
Het is niet echt beter nieuws hoor, was hij wat ouder hadden ze niet eens een poging gedaan om in te zetten op genezing…
En de kans dat de petscan uitzaaiïngen gaat laten zien is niet denkbeeldig, het is een razend agresieve vorm en het zit al in de lympheklieren.
Ja tot nu toe sinds mei in het voortraject gezet, in januari begin ik eigenlijk pas echt met de schema therapie.quote:Op maandag 16 december 2024 11:05 schreef Blues het volgende:
[..]
Helpt de therapie?
Heb er ook nog steeds wat aan (gehad), aan de ademhaling en het mindfullnessen.
Wat gaafquote:Op maandag 16 december 2024 11:00 schreef Blues het volgende:
En wij zijn moe van gisteren en de voorbereidingen. Maar het was zo!!
g L en A werden emotioneel van mijn gedichten![]()
Samen pianospelen met kleinzoonJ en dan munten van kleinzoonA krijgen als je foutloos speelt, zo doet iedereen mee
En potjes schaken dat was hersenkrakenVooral J is zo goed
Ik ken diverse mensen die er veel aan gehad hebben. Fijn dat je binnenkort gaat beginnen. Ik weet dat je al langer wat ups en downs hebt. Dat komt vast weer allemaal goedquote:Op maandag 16 december 2024 14:18 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ja tot nu toe sinds mei in het voortraject gezet, in januari begin ik eigenlijk pas echt met de schema therapie.
Het is echt heel intensief maar ik merk wel al dat ik er wat aan heb gelukkig.
* Tele6 hand opsteektquote:Op maandag 16 december 2024 14:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik ken diverse mensen die er veel aan gehad hebben. Fijn dat je binnenkort gaat beginnen. Ik weet dat je al langer wat ups en downs hebt. Dat komt vast weer allemaal goed
Oh ja, daar wilde ik ook nog op reageren. Fijn dat je er al wat aan hebt, zelfs nu je nog niet 'echt' met de schematherapie bezig bent!!quote:Op maandag 16 december 2024 14:18 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ja tot nu toe sinds mei in het voortraject gezet, in januari begin ik eigenlijk pas echt met de schema therapie.
Het is echt heel intensief maar ik merk wel al dat ik er wat aan heb gelukkig.
Hoe lang heb jij dat gedaan?quote:Op maandag 16 december 2024 14:33 schreef Tele6 het volgende:
[..]
* Tele6 hand opsteekt
Schematherapie was eigenlijk het enige wat me echt echt weer op de been kon krijgen
Jij hebt zo hard ass gekickt toenquote:Op maandag 16 december 2024 14:33 schreef Tele6 het volgende:
[..]
* Tele6 hand opsteekt
Schematherapie was eigenlijk het enige wat me echt echt weer op de been kon krijgen
Ik kan me de exacte maanden niet meer herinneren (dit was in 2021) maar ik ben ongeveer 9 maanden tot een jaar bezig geweest denk ik. En dat was individueel. Eerst elke week, later om de week.quote:Op maandag 16 december 2024 14:35 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Hoe lang heb jij dat gedaan?
Ik doe het in groepsvorm dus, en ze zeggen, reken wel minimaal een jaar.
quote:Op maandag 16 december 2024 14:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Jij hebt zo hard ass gekickt toen
Ah ok, dus een jaar klinkt wel plausibel.quote:Op maandag 16 december 2024 14:43 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik kan me de exacte maanden niet meer herinneren (dit was in 2021) maar ik ben ongeveer 9 maanden tot een jaar bezig geweest denk ik. En dat was individueel. Eerst elke week, later om de week.
Ja maar je moet zo veel nieuwe paden aanleggen in je hoofd. Dat duurt even!quote:Op maandag 16 december 2024 14:45 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ah ok, dus een jaar klinkt wel plausibel.
Het klinkt echt zoooo lang
Ja ik heb het boek toen op jouw aanraden gekocht!quote:Op maandag 16 december 2024 14:48 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ja maar je moet zo veel nieuwe paden aanleggen in je hoofd. Dat duurt even!
Een masterstudie duurt ook een jaar en dat graaft niet zo diep in je aangelegde brein maar bouwt er gewoon een laagje op.
Je moet door patronen van je hele leven heen. Erachter komen wat die patronen zijn duurt al een hele tijd.
Heb je het boek? Ik zou je aanraden om het echt aan te schaffen want ik pak het er nog wel eens bij.
Ik als perfectionistische studiebol was van tevoren al in het boek begonnen, en dat heeft me toen wel geholpen om een iets vlottere start met het echte werk te maken.
Oh dan komt het echt goedquote:Op maandag 16 december 2024 14:49 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ja ik heb het boek toen op jouw aanraden gekocht!
Ik heb nu ook al veel voorbereidend werk gedaan in de pré groep, dus ik heb wel echt al een goed beeld wat we gaan doen.
Thanks!
Dat is waar, thanks!quote:Op maandag 16 december 2024 14:54 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Oh dan komt het echt goed
Als je al zoveel voorbereiding hebt gedaan, en je hebt hopelijk een iets minder fucked up brein dan het mijne, kan je vast echt stappen gaan maken straks als je aan de slag kan.
En het zijn stappen hè. Dus het is niet dat je straks een jaar aan het ploeteren bent en daarna gaat het pas beter. Gedurende dat jaar zal het met ups en downs steeds wat beter gaan. Dus dan is een jaar ook minder lang (als je snapt wat ik bedoel)
Hopelijk kun je dus gedurende dat jaar ook wat momentjes nemen om je te realiseren welke vooruitgang je al hebt geboekt.
De eerste keer dat ik kon zeggen "Dat m'n moeder dat zegt betekent niet dat het waar is". Manmanmanman. Dat was ergens eerder in dat jaar, maar al zo'n mijlpaal!
Dat zijn echt ideale dingen, kaarsen met led en bewegende "vlammetje". Heb ze nu ca 2 jaar met oplaadbare batterijen. Scheelt ook enorm in vieze ramen. Had ik vroeger altijd eer van mijn ramenlappen door vies water, da's nu niet meer zo. Ik heb ook een paar waxinelichtjes met oplaadbare batterijen erin.quote:Op maandag 16 december 2024 18:12 schreef AnneX het volgende:
Gisteravond bedacht ik, dat de bonnen van primera misshien zijn om te zetten in vvv.
En kijk eens: dat kan zelfs op de site.
Eentje lukte niet, misschien een oude.
Dus ik vanmiddag naar de winkel, doe mijn verhaal, laat de pas zien: dat is uw “ledenpas” mevrouw.![]()
Toen naar het tuincentrum, want ik had bij iemand kaarsen gezien met led vlammetjes, net echt. Het wappert prachtig.
Dat scheelt mij een heleboel onrust. Die staan nu sfeervol te branden.
Voorbeeld: https://www.amazon.nl/LED(...)id=1734369098&sr=8-2
Ik vond het ergens ook wel een soort erkenning dat we een tijd bezig waren, want het betekende ook wel dat m'n problemen geen kwaaltje waren dat met een paar woorden gefixt kon zijn. Kortom ik had me niet aan lopen stellen en het was geen kwestie van "gewoon wat beter m'n best doen". Heel leerzaamquote:Op maandag 16 december 2024 18:01 schreef vlindertje89 het volgende:
@:gcjoel klinkt misschien gek, maar het gaf mij ook juist heel veel rust om te weten dat het een langer traject ging zijn bij mijn psycholoog. Ik kwam daar op intake begin september of zo, en ze benoemde van eigen risico GGZ elk jaar opnieuw ook binnen behandeling, en toen zei ik nog 'oh ja dus in december moet ik dan kijken of ik mn eigen risico wel of niet op max kan zetten'. Ik dacht echt dat ik er met een maand of 3, 4 misschien al wel zou zijn. Ze antwoordde toen dat ze dacht dat als we tegen de zomer klaar zouden zijn, dat al heel mooi zou zijn. En hoewel ik eerst ook dacht 'maar ik wil toch niet DAN PAS klaar zijn?', bracht het ook het besef: het hoeft ook niet allemaal nú direct met enórme stappen. Ik mag er ook de tijd voor nemen. Ik hoef niet van mezelf te verwachten dat angsten die ik al 2 jaar (ene) en 14.5 jaar (andere) heb, en die in geval vd tweede al drie keer eerder met onvoldoende resultaat zijn behandeld, nu ineens binnen vier maanden verdwenen zijn. Ik legde voor mezelf die lat mega hoog, wat juist ook weer spanning gaf. Juist dat er niet maar 8 sessies waren of ik met x maanden klaar moest zijn zorgde dat ik mezelf ook de tijd gaf om na te denken, puzzelstukjes in elkaar te laten vallen, dat te laten bezinken, etc. En dat ik ook echt even tot rust kon komen ipv in een soort constant gevecht te zijn met mezelf (en dat kost toch een bak energie!).
Inmiddels zit ik er een jaar en 4 maanden en ben ik óók dit jaar nog niet klaar
Is ook zo hoor. Maar het liefst wil je gewoon gister klaar zijnquote:Op maandag 16 december 2024 18:01 schreef vlindertje89 het volgende:
@:gcjoel klinkt misschien gek, maar het gaf mij ook juist heel veel rust om te weten dat het een langer traject ging zijn bij mijn psycholoog. Ik kwam daar op intake begin september of zo, en ze benoemde van eigen risico GGZ elk jaar opnieuw ook binnen behandeling, en toen zei ik nog 'oh ja dus in december moet ik dan kijken of ik mn eigen risico wel of niet op max kan zetten'. Ik dacht echt dat ik er met een maand of 3, 4 misschien al wel zou zijn. Ze antwoordde toen dat ze dacht dat als we tegen de zomer klaar zouden zijn, dat al heel mooi zou zijn. En hoewel ik eerst ook dacht 'maar ik wil toch niet DAN PAS klaar zijn?', bracht het ook het besef: het hoeft ook niet allemaal nú direct met enórme stappen. Ik mag er ook de tijd voor nemen. Ik hoef niet van mezelf te verwachten dat angsten die ik al 2 jaar (ene) en 14.5 jaar (andere) heb, en die in geval vd tweede al drie keer eerder met onvoldoende resultaat zijn behandeld, nu ineens binnen vier maanden verdwenen zijn. Ik legde voor mezelf die lat mega hoog, wat juist ook weer spanning gaf. Juist dat er niet maar 8 sessies waren of ik met x maanden klaar moest zijn zorgde dat ik mezelf ook de tijd gaf om na te denken, puzzelstukjes in elkaar te laten vallen, dat te laten bezinken, etc. En dat ik ook echt even tot rust kon komen ipv in een soort constant gevecht te zijn met mezelf (en dat kost toch een bak energie!).
Inmiddels zit ik er een jaar en 4 maanden en ben ik óók dit jaar nog niet klaar
Ja, dat snap ik natuurlijk! Liefst morgen al klaar haha.quote:Op maandag 16 december 2024 19:27 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Is ook zo hoor. Maar het liefst wil je gewoon gister klaar zijn
En dit zijn ook al wijze woordenquote:Op maandag 16 december 2024 19:09 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik vond het ergens ook wel een soort erkenning dat we een tijd bezig waren, want het betekende ook wel dat m'n problemen geen kwaaltje waren dat met een paar woorden gefixt kon zijn. Kortom ik had me niet aan lopen stellen en het was geen kwestie van "gewoon wat beter m'n best doen". Heel leerzaam
Vind het ook heel fijn jullie ervaringen te lezenquote:Op maandag 16 december 2024 19:47 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik natuurlijk! Liefst morgen al klaar haha.
Maar wat Tele al zei ook, het is heus niet dat je pas aan het eind er iets van gaat merken. Bij mij zijn we als eerste met de al 14.5 jaar aanwezige angst aan de slag gegaan, en daarvan kan ik al wel sinds de zomer ongeveer zeggen dat ik denk dat ik daar niet meer aan de criteria van voldoe. En voor dat punt zijn er natuurlijk ook al stappen geweest waarbij het steeds een beetje beter ging al.
[..]
En dit zijn ook al wijze woorden
quote:Op maandag 16 december 2024 19:47 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik natuurlijk! Liefst morgen al klaar haha.
Maar wat Tele al zei ook, het is heus niet dat je pas aan het eind er iets van gaat merken. Bij mij zijn we als eerste met de al 14.5 jaar aanwezige angst aan de slag gegaan, en daarvan kan ik al wel sinds de zomer ongeveer zeggen dat ik denk dat ik daar niet meer aan de criteria van voldoe.
quote:En voor dat punt zijn er natuurlijk ook al stappen geweest waarbij het steeds een beetje beter ging al.
[..]
En dit zijn ook al wijze woorden
Ben wel benieuwd hoe lang je dit gaat volhouden……… wat een gedoe.quote:Op maandag 16 december 2024 19:04 schreef Tele6 het volgende:
Ondertussen zit ik in trein nummer zoveel, want er stond een kapotte trein bij m'n station dus ik reis om. Slechts een uur later thuis
Een deel van de reis had ik WiFi en een tafeltje, dus heb ik nog wat zitten lezen voor werk. Verder vooral voor me uit gestaardquote:Op maandag 16 december 2024 20:27 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd hoe lang je dit gaat volhouden……… wat een gedoe.
Of is een uurtje niks doen ook goed om af te schakelen? Of een stom spelletje te doen?
De wekker ging netquote:Op maandag 16 december 2024 23:48 schreef Blues het volgende:
En hoe laat gaat de wekker weer Tele.?
Vervelend dat OV zo.
Is er geld voor een auto of is het dan file rijden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |