Rest hierquote:In heel Nederland zien middelbare scholen dat Paarse Vrijdag tot problemen leidt. Op die dag wordt stilgestaan bij de acceptatie en emancipatie van de lhbti-leerlingen. Scholen zien dat het tegengeluid tijdens Paarse Vrijdag steeds luider wordt, blijkt uit onderzoek van NOS Stories.
Sommige scholen vervangen daarom de dag door een algemene respectdag voor iedereen, een zogenoemde 'Be Yourself-dag', of organiseren zelfs helemaal niets meer. Lhbti-belangenorganisatie COC Nederland vindt dat geen goede ontwikkeling.
Wat is Paarse Vrijdag?
Paarse Vrijdag bestaat sinds 2010. De achterliggende gedachte: lhbti-leerlingen moeten op school kunnen zijn wie ze zijn. Leerlingen en docenten kunnen een paars kledingstuk dragen om te laten zien dat ze solidair zijn met de lhbti-gemeenschap. Ongeveer 1900 bassischolen en 1000 middelbare scholen en mbo's doen dit jaar mee.
Ongeveer 125 middelbare scholen en scholenkoepels, verdeeld over het hele land, lieten aan NOS Stories weten óf ze Paarse Vrijdag vieren en hoe. Ook is gevraagd of de dag problemen veroorzaakt.
Driekwart van de scholen geeft aan dat de dag onenigheid oplevert. Zo worden posters van muren gerukt, plaatsen leerlingen oproepen om juist in het zwart te komen in plaats van het paars of ontstaan er verhitte discussies.
Ook scholieren zien dat er op Paarse Vrijdag tegenacties zijn. Zo'n 1600 jongeren reageerden op een oproep van NOS Stories. Zij vertellen dat er ook weleens regenboogvlaggen in brand worden gestoken, lhbti-leerlingen worden nageroepen of mensen thuisblijven op Paarse Vrijdag.
Aan de andere kant zijn er scholieren die de dag overdreven noemen, omdat er ook al Coming-Outdag is en Pride-maand. Ze vinden dat lhbti'ers niet zo veel aandacht moeten zoeken of zeggen dat ze vanwege hun geloofsovertuiging lhtbi'ers niet accepteren.
ALLEMAAL HOMO'S EN DE GAY PRIDE IS OOK RUK!! DAT ZE MET HUN BOOTJE NAAR AFRIKA VAREN KIJKEN OF ZE HET DAN NOG ZO LEUK VINDEN!quote:Op vrijdag 13 december 2024 07:45 schreef miss_sly het volgende:
Wat is nu precies het probleem met deze dag?
Dat zou islamofobisch zijn.quote:Op vrijdag 13 december 2024 08:02 schreef Mikeytt het volgende:
Diep triest. Laat juist zien dat het nodig is om door te pakken.
Directe schorsing van leerlingen die hier een probleem van maken.
Dat schiet zijn doel aardig voorbij, denk ik.quote:Op vrijdag 13 december 2024 08:02 schreef Mikeytt het volgende:
Alleen de extremen gaan van school af. Iemand die op school vlaggen verbrand zoals in het artikel vermeld, ga je niet van mening veranderen door voorlichting en die mogen mijn inziens ook gewoon naar een andere school met een duidelijk boodschap.quote:Op vrijdag 13 december 2024 08:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat schiet zijn doel aardig voorbij, denk ik.
M.i. is er inderdaad al overdreven veel aandacht voor deze vorm van mens zijn. Te veel aandacht hiervoor gaat, zoals blijkt, weerstand oproepen.quote:Aan de andere kant zijn er scholieren die de dag overdreven noemen, omdat er ook al Coming-Outdag is en Pride-maand.
Blijkbaar is dat paars heel eng.quote:Op vrijdag 13 december 2024 07:45 schreef miss_sly het volgende:
Paars is een rouwkleur.quote:Op vrijdag 13 december 2024 08:08 schreef 444 het volgende:
[..]
Blijkbaar is dat paars heel eng.
Zo ging dat vroeger met de roze driehoek...
Dat durven ze niet te benoemen dus als compensatie komen ze met dit soort dingen.quote:Op vrijdag 13 december 2024 08:27 schreef Scorpie het volgende:
Ik ben wel benieuwd welke groepen uit onze samenleving hier nou het meeste tegen zijn.
Ik las; Be Yousseff- dag.quote:'Be Yourself-dag'
Hetro's hebben het ook moeilijk.quote:Op vrijdag 13 december 2024 07:45 schreef miss_sly het volgende:
Het is allemaal al vrijblijvend hoor. Op de middelbare school is er een standje met informatie en er hangen wat vlaggen. Net als tijdens het suikerfeest er een standje is etc.quote:Op vrijdag 13 december 2024 08:51 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Het is jammer als het deels wordt opgedrongen, dus wellicht een idee om op deze dag studiedag te doen en degene die willen die kunnen na school deze programma volgen en de andere deel blijft van school weg op die dag.
Het wordt dus opgedrongen om dat bandje om te doen. Of tewel woke-indoctrinatiequote:Op vrijdag 13 december 2024 08:56 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Het is allemaal al vrijblijvend hoor. Op de middelbare school is er een standje met informatie en er hangen wat vlaggen. Net als tijdens het suikerfeest er een standje is etc.
In de lessen gaat het gewoon over de stof van het vak.
Maar zelfs daar worden sommige lieden al helemaal fox wild vanecht bizar. Komt ook door social media en onze Nederlandse moslims worden steeds salafistischer in hun opvattingen.
Zie je ook met die regenboog band in het voetbal. Onze Nederlandse moslim spelers weigeren terwijl moslim spelers van buiten hem wel gewoon om doen.
Voor het gros van de mensen is het nooit nodig geweest, die accepteren iedereen maar zijn wel een beetje klaar met dat overal maar een regeboog vlag moet hangen, er weer een duur zebrapad moet komen en er meerdere dagen zijn waarbij we erbij stil moeten staan.quote:Op vrijdag 13 december 2024 08:01 schreef Janneke141 het volgende:
Dat betekent dus dat het nog steeds nodig is.
Het is ook niet per se bedoeld om anderen van gedachten te laten veranderen, maar om aan mensen uit de lhbtqi+ gemeenschap te laten zien dat ze erbij horen.quote:Op vrijdag 13 december 2024 08:58 schreef 111210 het volgende:
[..]
Voor het gros van de mensen is het nooit nodig geweest, die accepteren iedereen maar zijn wel een beetje klaar met dat overal maar een regeboog vlag moet hangen, er weer een duur zebrapad moet komen en er meerdere dagen zijn waarbij we erbij stil moeten staan.
Dit is nu oor mij bijvoorbeeld niet nodig maar ga me er wel steeds meer aan irriteren, terwijl ik iedereen in zn waarde laat en iedereen mag zijn en doen wat die wil.
En dat clubje lui wat hier sowieso al problemen van maakte ga je echt niet anders laten denken met een paarse vrijdag of een regenboog vlag
Waarbij horen?quote:Op vrijdag 13 december 2024 09:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is ook niet per se bedoeld om anderen van gedachten te laten veranderen, maar om aan mensen uit de lhbtqi+ gemeenschap te laten zien dat ze erbij horen.
Dat doe je niet met zo'n dag. Als het helpt, helpt het maar laat ze gewoon mens-zijn ipv een letter uit de letterbak.quote:Op vrijdag 13 december 2024 09:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is ook niet per se bedoeld om anderen van gedachten te laten veranderen, maar om aan mensen uit de lhbtqi+ gemeenschap te laten zien dat ze erbij horen.
Dan moet je Rutger Groot Wassink even bellen, die vertelt je daar graag over.quote:Op vrijdag 13 december 2024 08:27 schreef Scorpie het volgende:
Ik ben wel benieuwd welke groepen uit onze samenleving hier nou het meeste tegen zijn.
Sommige politieke partijen vinden een dergelijk onderzoek zwaar racistisch. Maar die vormen een minderheid.quote:Op vrijdag 13 december 2024 08:27 schreef Scorpie het volgende:
Wat een onzin weer, ik ben met mijn schoolquote:Op vrijdag 13 december 2024 08:09 schreef Nober het volgende:
Bidden dat deze indoctrinatie snel stopt.
[ x ]
Of nog een gaatje voor heeft.quote:Op vrijdag 13 december 2024 09:02 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Er is ook niets mis met Youssef zijn. Of ie nu wit, bruin of paars is
Of moslim.quote:Op vrijdag 13 december 2024 09:02 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik snap sowieso niet wat een regenboogband daar zou moeten doen.quote:Op vrijdag 13 december 2024 08:56 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Het is allemaal al vrijblijvend hoor. Op de middelbare school is er een standje met informatie en er hangen wat vlaggen. Net als tijdens het suikerfeest er een standje is etc.
In de lessen gaat het gewoon over de stof van het vak.
Maar zelfs daar worden sommige lieden al helemaal fox wild vanecht bizar. Komt ook door social media en onze Nederlandse moslims worden steeds salafistischer in hun opvattingen.
Zie je ook met die regenboog band in het voetbal. Onze Nederlandse moslim spelers weigeren terwijl moslim spelers van buiten hem wel gewoon om doen.
Zoals ik al zei, die mensen horen er ook gewoon bij voor ieder normaal mens.quote:Op vrijdag 13 december 2024 09:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Inclusiviteit in a nutshellquote:Op vrijdag 13 december 2024 08:02 schreef Mikeytt het volgende:
Ik vind het interessant dat je dat expliciet wilt benoemen, in de zin dat dat het hele punt is van Paarse Vrijdag, om dan één groep specifiek eruit te lichten in het kader van de emancipatie ervan. Fijn dus dat je dit punt snapt en nog even belicht. Want dat was je bedoeling, toch?quote:
Dit idd.quote:Op vrijdag 13 december 2024 07:45 schreef miss_sly het volgende:
"Wij honoreren hierbij de stem van de mensen die niet hebben gestemd in het referendum".quote:Op vrijdag 13 december 2024 09:17 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
In een echte inclusieve samenleving is ook plaats voor mensen die niet mee willen doen aan zoiets als de Paarse Vrijdag. Die mensen horen er ook bij.
Hier zit ik wel in de stretch. Ik weet welke groepen dit zijn en waarom, echter moet ik zeggen dat het geforceerde karakter van deze dagen mij ook wat tegenstaat.quote:Op vrijdag 13 december 2024 08:27 schreef Scorpie het volgende:
Ik pak jouw reactie er even uit, omdat ik na al die jaren op dit forum weet dat ik van jou een serieuze, inhoudelijke reactie kan verwachten. In zoverre dus persoonlijk, maar op een goede manier;quote:Op vrijdag 13 december 2024 08:33 schreef Hexagon het volgende:
De dag zou overigens ook geen bestaansrecht hebben als er geen weerstand kwam.
Er zijn ook genoeg andere mensen homo en die vinden dit wel een fijn initiatief.quote:Op vrijdag 13 december 2024 09:00 schreef raptorix het volgende:
Ik ben homo en heb geen idee waarom er hier bij stillen moet worden gestaan, als iemand mij zonder respect behandeld dan ben ik mans genoeg om dat zelf wel op te lossen.
Die ruimte is er ook.quote:Op vrijdag 13 december 2024 09:17 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
In een echte inclusieve samenleving is ook plaats voor mensen die niet mee willen doen aan zoiets als de Paarse Vrijdag. Die mensen horen er ook bij.
Nee, mijn punt is dat het in een echte samenleving niet noodzakelijk zou moeten zijn. Het expliciet benoemen ervan hangt verder ook nauw samen met wat posts boven je, als we het hebben over acceptatie..quote:Op vrijdag 13 december 2024 09:20 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik vind het interessant dat je dat expliciet wilt benoemen, in de zin dat dat het hele punt is van Paarse Vrijdag, om dan één groep specifiek eruit te lichten in het kader van de emancipatie ervan. Fijn dus dat je dit punt snapt en nog even belicht. Want dat was je bedoeling, toch?
Je hebt wel eens gehoord....van je eigen kinderen die dat zo ervaren hebben?quote:Op vrijdag 13 december 2024 09:25 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ik heb wel eens gehoord hoe het op veel basisscholen die aan Paarse Vrijdag doen, toegaat. Kinderen die paarse kleding dragen, krijgen snoep. Kinderen die geen paarse kleding dragen, krijgen geen snoep.
quote:Op vrijdag 13 december 2024 09:23 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Er zijn ook genoeg andere mensen homo en die vinden dit wel een fijn initiatief.
Enne, een decennia of anderhalf geleden wilde je nog een baby met mij maken, dus volgens mij ben je eerder hobi. Of hobifluïde, voor hetgeen er uiteraard ook plek is onder onze paraplu
Ik snap niet wat er zo aan moeilijk is om te snappen dat er aandacht mag zijn voor een minderheid die discriminatie ervaart, juist omdat ze steeds te horen krijgen dat ze er niet mogen zijn, of niet zichtbaar of praktiserend mogen zijn, of er wel mogen zijn MAAR dan moeten ze niet zo nichterig, niet-hetero, potteus of wat doen. Juist die zichtbaarheid is het punt. Juist de zichtbare steun van anderen is het punt, om een tegenwicht te bieden van wat ze de rest van het jaar over zich heen krijgen, dat zichtbaar is dat er voor elke keer dat ze een kutopmerking krijgen, er veel meer mensen zijn die ze steunen.quote:Op vrijdag 13 december 2024 09:22 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hier zit ik wel in de stretch. Ik weet welke groepen dit zijn en waarom, echter moet ik zeggen dat het geforceerde karakter van deze dagen mij ook wat tegenstaat.
Is onze samenleving niet echtquote:Op vrijdag 13 december 2024 09:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, mijn punt is dat het in een echte samenleving
Eens. Maar daar zijn we niet. Ik denk zelfs dat we er verder van vandaan drijven.quote:niet noodzakelijk zou moeten zijn.
Eens.quote:Het expliciet benoemen ervan hangt verder ook nauw samen met wat posts boven je, als we het hebben over acceptatie..
Respect voor de medemens is wat mij betreft een basis uitgangspunt.
Is wel echt, maar niet oprecht. Volgens mij hebben de afgelopen weken dat wel laten zien, tot op politiek niveau. Het hangt met kunstmatige draadjes aan elkaar vast, dankzij een kleine groep mensen die nog wel de tijd en energie steken in oprechte toenadering, begrip. Maar dat is wel een steeds kleinere groep aan het worden.quote:
Geen idee maar jij werkt in het onderwijs.quote:Op vrijdag 13 december 2024 08:01 schreef Janneke141 het volgende:
'Groepen'quote:Op vrijdag 13 december 2024 08:27 schreef Scorpie het volgende:
Wat is oprechte toenadering en begrip?quote:Op vrijdag 13 december 2024 09:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Is wel echt, maar niet oprecht. Volgens mij hebben de afgelopen weken dat wel laten zien, tot op politiek niveau. Het hangt met kunstmatige draadjes aan elkaar vast, dankzij een kleine groep mensen die nog wel de tijd en energie steken in oprechte toenadering, begrip. Maar dat is wel een steeds kleinere groep aan het worden.
Hee joh, als jij toenadering wilt dan is er vast iets beters te verzinnen dan in elk topic over discriminatie komen aanstippen dat ook moslims discriminatie ervaren. Dat werkt namelijk averechts.quote:Op vrijdag 13 december 2024 09:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Is wel echt, maar niet oprecht. Volgens mij hebben de afgelopen weken dat wel laten zien, tot op politiek niveau. Het hangt met kunstmatige draadjes aan elkaar vast, dankzij een kleine groep mensen die nog wel de tijd en energie steken in oprechte toenadering, begrip. Maar dat is wel een steeds kleinere groep aan het worden.
Er wordt niets geeist. Als je niet in paarse kleding naar school wil, ga je lekker niet in paarse kleding naar school. Het is een optie.quote:Op vrijdag 13 december 2024 09:47 schreef Gia het volgende:
Ik vind het sowieso idioot om een kleur te kapen. Paarse kleding wordt nu geassocieerd met lhbti. Ik heb 1 paarse trui en 1 paarse blouse, maar heb niks met lhbti. Ook niks tegen, maar ga het niet openlijk steunen. Dat houd dan nu in dat ik op die dag die kleding niet ga dragen. Tja....
En dat heeft niks met disrespect te maken.
Van mij mag iedereen zijn wie die wil, maar ga niets eisen van anderen.
Echt hè.quote:Op vrijdag 13 december 2024 09:47 schreef Gia het volgende:
Ik vind het sowieso idioot om een kleur te kapen. Paarse kleding wordt nu geassocieerd met lhbti. Ik heb 1 paarse trui en 1 paarse blouse, maar heb niks met lhbti. Ook niks tegen, maar ga het niet openlijk steunen. Dat houd dan nu in dat ik op die dag die kleding niet ga dragen. Tja....
En dat heeft niks met disrespect te maken.
Van mij mag iedereen zijn wie die wil, maar ga niets eisen van anderen.
Het is belachelijk dat er geen rekening gehouden wordt met mensen uit andere werelddelen, culturen en religies die lhbtqi+ absoluut niet accepteren. Dat mag wel eens meer gebeuren.quote:Op vrijdag 13 december 2024 09:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nah, het is wel wat meer dan dat. Het is begrijpelijk dat je door het luidruchtiger gedrag van de jongeren uit migrantengemeenschappen denkt dat het probleem daar vooral zit, maar onderschat niet hoe wijdverbreid en schadelijk de vooroordelen en het gedrag dat eruit voortkomt zijn onder de etnische Nederlanders.quote:
In een topic waarin naar moslims wordt gewezen beginnen over moslims is inderdaad raar. Beter mijn bek houden en dat niet aanstippen.quote:Op vrijdag 13 december 2024 09:47 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Hee joh, als jij toenadering wilt dan is er vast iets beters te verzinnen dan in elk topic over discriminatie komen aanstippen dat ook moslims discriminatie ervaren. Dat werkt namelijk averechts.
Begin een eigen topic, ageer voor een initiatief. Ik kom opdagen.
Iedereen in het leven krijgt te maken met discriminatie van geslacht, leeftijd tot uiterlijk en geloof. Dat zal namelijk nooit verdwijnen, want mensen beoordelen op hun uiterlijk, wat ze zijn of doen. Doet namelijk iedereen en ook jij.quote:Op vrijdag 13 december 2024 09:28 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik snap niet wat er zo aan moeilijk is om te snappen dat er aandacht mag zijn voor een minderheid die discriminatie ervaart, juist omdat ze steeds te horen krijgen dat ze er niet mogen zijn, of niet zichtbaar of praktiserend mogen zijn, of er wel mogen zijn MAAR dan moeten ze niet zo nichterig, niet-hetero, potteus of wat doen. Juist die zichtbaarheid is het punt. Juist de zichtbare steun van anderen is het punt, om een tegenwicht te bieden van wat ze de rest van het jaar over zich heen krijgen, dat zichtbaar is dat er voor elke keer dat ze een kutopmerking krijgen, er veel meer mensen zijn die ze steunen.
En het feit dat er hele roedels mensen over vallen omdat het woke, opgedrongen, aandachtstrekkerij zou zijn is waarom dit nodig blijft.
Maar je wordt gezien als iemand die geen respect heeft. Mensen gaan naar elkaar wijzen. Het levert alweer polarisatie op, vanwege een groep die aandacht vraagt.quote:Op vrijdag 13 december 2024 09:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er wordt niets geeist. Als je niet in paarse kleding naar school wil, ga je lekker niet in paarse kleding naar school. Het is een optie.
Als het op die manier werkt dan klopt dat helemaal.quote:Op vrijdag 13 december 2024 09:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die ruimte is er ook.
Er zijn genoeg middelbare scholieren die geen paarse kleding aan doen, en ook geen rotzooi trappen tegen paarse vrijdag, maar gewoon naar school gaan als elke andere dag. En dat is geen enkel probleem.
Ik heb het idee dat de meeste mensen die hier zo ageren tegen het opdringen () van paarse vrijdag en het woke gedachtegoed (
) geen flauw idee hebben hoe zo'n dag er op de meeste scholen uitziet.
Je uitspraak laat wel zien hoe walgelijk en extreem die cultbeweging is. Je brengt meer schade aan die zelfbenoemde gemeenschap dan dat je ze ermee helpt. Figuren zoals jij zijn een gevaar voor de samenleving en daarom heb het te doen doen met de mensen die zich serieus inzetten voor de acceptatie van individuen, laat staan de individu zelf.quote:Op vrijdag 13 december 2024 08:02 schreef Mikeytt het volgende:
Amen!quote:Op vrijdag 13 december 2024 09:56 schreef Poefbank het volgende:
[..]
Je uitspraak laat wel zien hoe walgelijk en extreem die cultbeweging is. Je brengt meer schade aan die zelfbenoemde gemeenschap dan dat je ze ermee helpt. Figuren zoals jij zijn een gevaar voor de samenleving en daarom heb het te doen doen met de mensen die zich serieus inzetten voor de acceptatie van individuen, laat staan de individu zelf.
Ik vind het nobel zoals je het opschrijft echter werkelijke acceptatie heeft geen lipservice nodig. Geen scholen die vlaggen ophangen. Tolerantie zit in jezelf en kan niet erin geprogrammeerd worden, zeker niet op latere leeftijd. Daarnaast hebben mensen er meer aan dat iemand aardig voor ze is en geïnteresseerd in ze is, dan dat ze een kledingstuk dragen.quote:Op vrijdag 13 december 2024 09:28 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik snap niet wat er zo aan moeilijk is om te snappen dat er aandacht mag zijn voor een minderheid die discriminatie ervaart, juist omdat ze steeds te horen krijgen dat ze er niet mogen zijn, of niet zichtbaar of praktiserend mogen zijn, of er wel mogen zijn MAAR dan moeten ze niet zo nichterig, niet-hetero, potteus of wat doen. Juist die zichtbaarheid is het punt. Juist de zichtbare steun van anderen is het punt, om een tegenwicht te bieden van wat ze de rest van het jaar over zich heen krijgen, dat zichtbaar is dat er voor elke keer dat ze een kutopmerking krijgen, er veel meer mensen zijn die ze steunen.
En het feit dat er hele roedels mensen over vallen omdat het woke, opgedrongen, aandachtstrekkerij zou zijn is waarom dit nodig blijft.
Nu doe je alsof het gelijkmatig wordt verdeeld over alle groepen in de samenleving, en dat is evident niet het geval en dat is waarom er aandacht nodig is voor specifiek deze minderheid.quote:Op vrijdag 13 december 2024 09:53 schreef hunterrnl het volgende:
[..]
Iedereen in het leven krijgt te maken met discriminatie van geslacht, leeftijd tot uiterlijk en geloof. Dat zal namelijk nooit verdwijnen, want mensen beoordelen op hun uiterlijk, wat ze zijn of doen. Doet namelijk iedereen en ook jij.
Er is zichtbaarheid naar deze groepen. Alleen waar trek je de grens, wanneer kom je op het punt dat het vervelend word of zelfs ongeloofwaardig. Dat zal je vast niet snappen, maar als mensen niks hebben met een onderwerp en het liefst hun eigen leven willen leiden. Ligt het punt van accepteren makkelijker in handbereik en was zelfs 1 dag genoeg geweest.
Wat mensen nu doen. Is steeds meer dagen verzinnen voor zichtbaarheid om mensen te overtuigen die al tegen zijn. Das een beetje dom, want dan kan je de grote groep die het eerst wel accepteerde het als vervelend of zelfs zuigend gaan zien. Daarom zakken de cijfers van acceptatie al jaren.
Nee hoor, je wordt niet gezien als iemand die geen respect heeft. Of je zo wordt gezien, ligt meer aan je gedrag door het jaar heen als of je die ene dag paarse kleding draagt.quote:Op vrijdag 13 december 2024 09:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar je wordt gezien als iemand die geen respect heeft. Mensen gaan naar elkaar wijzen. Het levert alweer polarisatie op, vanwege een groep die aandacht vraagt.
Er mogen wmb strenge straffen staan op geweld of agressiviteit tegen lhbti mensen, om wie ze zijn. Iedereen moet kunnen zijn wie die is, zonder dat hier specifiek aandacht voor moet zijn.
Dat lijkt me niet, want daarmee zou je zeggen dat alle jaren aan activisme niet in verband staan met het resultaat en dat de samenleving spontaan bewustzijn heeft gekweekt over de emanicipatie van de regenboogposse.quote:Op vrijdag 13 december 2024 10:02 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik vind het nobel zoals je het opschrijft echter werkelijke acceptatie heeft geen lipservice nodig. Geen scholen die vlaggen ophangen. Tolerantie zit in jezelf en kan niet erin geprogrammeerd worden, zeker niet op latere leeftijd. Daarnaast hebben mensen er meer aan dat iemand aardig voor ze is en geïnteresseerd in ze is, dan dat ze een kledingstuk dragen.
Het werkt zo.quote:Op vrijdag 13 december 2024 09:55 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Als het op die manier werkt dan klopt dat helemaal.
Wat mij betreft moeten mensen in vergaande mate zelf weten wat ze doen, maar als ze mij willen dwingen bepaalde dingen te doen gaan mijn hakken automatisch in het zand (autoriteitsprobleempje).
Die emancipatiegolven zijn er toch allang geweest? Waarom hebben we anders Pride en de Pride maand? Denk je dat een dag op de middelbare school en een extra vlag dan ineens meer bewustzijn en tolerantie geeft? Ik betwijfel het. Daarnaast kan je 100 keer zeggen tolerant te ZIJN, maar wat DOE je dan? De schijntolerantie zie je in dit topic alweer terug komen met een user die pleit voor "schorsen van leerlingen" die hier een andere mening over hebben.quote:Op vrijdag 13 december 2024 10:05 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet, want daarmee zou je zeggen dat alle jaren aan activisme niet in verband staan met het resultaat en dat de samenleving spontaan bewustzijn heeft gekweekt over de emanicipatie van de regenboogposse.
Natuurlijk kun je een dag voor iedereen organiseren. Maar de LGBT+ groep is er een die al vrij lang prominent in beeld is en uit meerdere hoeken in de samenleving te maken heeft met vijandig gedrag. En dat op basis van eigenschappen die niet individueel van aard zijn.quote:Op vrijdag 13 december 2024 09:22 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ik pak jouw reactie er even uit, omdat ik na al die jaren op dit forum weet dat ik van jou een serieuze, inhoudelijke reactie kan verwachten. In zoverre dus persoonlijk, maar op een goede manier;
Ik vind reacties zoals de jouwe eigenlijk een wonderlijke positionering vanuit liberale hoek. De essentie van het liberalisme is toch dat we het individu als uitgangspunt nemen? We respecteren toch individuen? Alle individuen? Waarom zouden we die dan gaan groeperen en er vervolgens speciale dagen voor organiseren?
Nog even los van het feit dat je in een vrije samenleving ook tegen homoseksualiteit, transgenders mag zijn. Net als dat je ook een hekel mag hebben aan welke religie dan ook. Dus in een vrije samenleving is weerstand helemaal geen probleem. Die weerstand krijg je namelijk per definitie in een vrije samenleving.
Die weerstand een probleem vinden en er tegen op willen treden is dan weer wel een probleem, want neigt naar autoritair gedrag. Dus kreten als "zolang er weerstand is, is deze dag nodig" zijn in mijn optiek zorgelijker dan dat er een paar reactionairen mopperen over paarse vrijdag. Het land is niet af als die paar figuren bij wijze van spreke onder de vrijzinnige laars zijn verpletterd en enkel nog met regenboogvlaggetjes wapperen. Verre van, zou ik zeggen.
Dit is al veel langer gaande. Dit zal wel een initiatief zijn van enkele lekker progressieve docenten.quote:Op vrijdag 13 december 2024 08:09 schreef Nober het volgende:
Bidden dat deze indoctrinatie snel stopt.
[ x ]
Dat weten we allemaal, maar als je dat zegt ben je zogenaamd een racist of een Islamofoob.quote:Op vrijdag 13 december 2024 08:27 schreef Scorpie het volgende:
Ik vraag mij af welk punt je hier nu probeert te maken?quote:Op vrijdag 13 december 2024 08:56 schreef miss_sly het volgende:
Gelukkig kunnen we naar de moslims wijzen en zijn onze eigen blanke kaaskoppen allemaal zo goed dat ze homo’s gewoon accepteren.
https://www.rtl.nl/boulev(...)e-alsof-ik-minpunten
Hmm. En waardoor denk je dat dit komt?quote:Op vrijdag 13 december 2024 09:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom denk je dat er naar moslims wordt gewezen?quote:Op vrijdag 13 december 2024 09:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
In een topic waarin naar moslims wordt gewezen beginnen over moslims is inderdaad raar. Beter mijn bek houden en dat niet aanstippen.
Goed dat je dit benoemd. Als we dit aanpakken zullen de problemen vast weg zijn. Ik bedoel, het is natuurlijk niet zo dat er nog een andere groep in Nederland is die steeds groter wordt, waar homofobie min of meer door de hele gemeenschap en cultuur heen de norm is. Nee, Lunteren, Urk en Kampen zijn het probleem.quote:Op vrijdag 13 december 2024 09:55 schreef Origami94 het volgende:
Terecht dat het er is. In Lunteren, Urk en Kampen wordt je nog steeds in elkaar geslagen als je niet op het andere geslacht valt
Bekijk deze YouTube-video
Inclusiviteit? Ik ben niet inclusief en zeg dat ook niet te zijn.quote:
Ja, ik denk dat dit verschil maakt. Juist in die leeftijd zitten een hoop jongeren knel wat betreft hun geaardheid. Hoe weet ik dat? Die spreek ik. Ook ken ik een aantal docenten, waarvan er enkelen zich heel actief bezighouden met die Paarse Vrijdag (en overigens met een hoop initiatieven wat betreft gedrag naar elkaar toe en vooroordelen, het is niet dat ze 364 dagen alleen bezig zijn met die paarse truien) juist omdat ze zien dat dit verschil maakt voor ten eerste de leerlingen die tot die minderheid behoren en ten tweede de bejegening door de leerlingen die er niet toe behoren.quote:Op vrijdag 13 december 2024 10:10 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Die emancipatiegolven zijn er toch allang geweest? Waarom hebben we anders Pride en de Pride maand? Denk je dat een dag op de middelbare school en een extra vlag dan ineens meer bewustzijn en tolerantie geeft? Ik betwijfel het. Daarnaast kan je 100 keer zeggen tolerant te ZIJN, maar wat DOE je dan? De schijntolerantie zie je in dit topic alweer terug komen met een user die pleit voor "schorsen van leerlingen" die hier een andere mening over hebben.
Nogmaals: ik ben niet tegen emancipatie van de gemeenschap maar ik denk dat dit gewoon een domme manier is.
Nee hoor, dat vraag je je helemaal niet af.quote:Op vrijdag 13 december 2024 10:13 schreef HowardRoark het volgende:
Ik vraag mij af welk punt je hier nu probeert te maken?
[..]
https://www.rijksoverheid(...)kenning-rapport-omloquote:
Wat heeft dit met losbandigheid te maken?quote:Op vrijdag 13 december 2024 10:12 schreef Loverboii het volgende:
Losbandigheid is van alle tijden, nou niet doen alsof het iets progressief is
Ironisch gezien een tekstregel uit een rellend homofoob liedje: "A sexist pig I guess it's true. I hate all men including you".quote:Op vrijdag 13 december 2024 10:14 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ik discrimineer niet, ik doe gewoon tegen iedereen onvriendelijk.
Ja, Lunteren, Urk en Kampen zijn een probleem. Journalisten die kampen met geweld, homo's die in elkaar worden geslagen en als je op zondag niet in de kerk te vinden bent wordt je semi verbannenquote:Op vrijdag 13 december 2024 10:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit is al veel langer gaande. Dit zal wel een initiatief zijn van enkele lekker progressieve docenten.
[..]
Dat weten we allemaal, maar als je dat zegt ben je zogenaamd een racist of een Islamofoob.
[..]
Ik vraag mij af welk punt je hier nu probeert te maken?
[..]
Hmm. En waardoor denk je dat dit komt?
[..]
Waarom denk je dat er naar moslims wordt gewezen?
[..]
Goed dat je dit benoemd. Als we dit aanpakken zullen de problemen vast weg zijn. Ik bedoel, het is natuurlijk niet zo dat er nog een andere groep in Nederland is die steeds groter wordt, waar homofobie min of meer door de hele gemeenschap en cultuur heen de norm is. Nee, Lunteren, Urk en Kampen zijn het probleem.
Ik heb hier weinig tegenin te brengen denk ik.quote:Op vrijdag 13 december 2024 10:15 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat dit verschil maakt. Juist in die leeftijd zitten een hoop jongeren knel wat betreft hun geaardheid. Hoe weet ik dat? Die spreek ik. Ook ken ik een aantal docenten, waarvan er enkelen zich heel actief bezighouden met die Paarse Vrijdag (en overigens met een hoop initiatieven wat betreft gedrag naar elkaar toe en vooroordelen, het is niet dat ze 364 dagen alleen bezig zijn met die paarse truien) juist omdat ze zien dat dit verschil maakt voor ten eerste de leerlingen die tot die minderheid behoren en ten tweede de bejegening door de leerlingen die er niet toe behoren.
Je kunt het dus niet onderbouwen wat je zelf hebt gepost? Heel raar.quote:Op vrijdag 13 december 2024 10:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee hoor, dat vraag je je helemaal niet af.
Ik voel me ook niet geroepen mee te werken aan de herverzuiling.quote:
Ow het resultaat van te ver door slaan met activisme ?quote:Op vrijdag 13 december 2024 10:05 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet, want daarmee zou je zeggen dat alle jaren aan activisme niet in verband staan met het resultaat en dat de samenleving spontaan bewustzijn heeft gekweekt over de emanicipatie van de regenboogposse.
Hmm. Ja, maar dit gaat niet over journalisten. Dit gaat over homofobie op scholen.quote:Op vrijdag 13 december 2024 10:19 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Ja, Lunteren, Urk en Kampen zijn een probleem. Journalisten die kampen met geweld, homo's die in elkaar worden geslagen en als je op zondag niet in de kerk te vinden bent wordt je semi verbannen
Kortom: Christenen en voetbalfans zijn het probleem?quote:Op vrijdag 13 december 2024 10:21 schreef Origami94 het volgende:
De voorzitter van de Roze Kameraden heeft zijn seizoenskaart bij Feyenoord opgezegd omdat hij zich niet meer veilig voelt in het stadion
@:howardroark
Zelfs als neutrale toeschouwer, ben je niet veilig in de kuip. Werd al bedreigd door sommige door het niet juichen bij een doelpunt. Gelukkig kan je in andere stadions wel rustig, kaartje kopen en kijken.quote:Op vrijdag 13 december 2024 10:21 schreef Origami94 het volgende:
De voorzitter van de Roze Kameraden heeft zijn seizoenskaart bij Feyenoord opgezegd omdat hij zich niet meer veilig voelt in het stadion
Bij welke groepen denk jij dat het probleem ligt?quote:Op vrijdag 13 december 2024 10:24 schreef Mikeytt het volgende:
De bagger in dit topic laat overigens prima zien dat een paarse vrijdag nog steeds nodig is.
Als niemand een probleem had met een dergelijke dag, dan was die natuurlijk ook niet nodig.
Ook een afgrijselijk voorbeeld ja. Hier randje Bijbelgordel hebben we ook nog weleens relletjes mbt stageplekken of banen waarvoor lhbtiq+-ers afgewezen worden door grefo's of reformatorisch onderwijs dat leerlingen een zeer onveilige omgeving biedt wat dit betreft.quote:Op vrijdag 13 december 2024 10:21 schreef Origami94 het volgende:
Welk gepush precies? Het lijkt me vooral goedpraterij om vijandig te kunnen doen.quote:Op vrijdag 13 december 2024 10:19 schreef afterburner het volgende:
Schoolganger hier in huis geeft aan dat hij het gepush zat is.
Lekker belangrijk op wie of wat je valt, waarom is dat iets bijzonders wat steeds zo onder de aandacht gedrukt moet worden. Door de aandacht dat het krijgt is het bijna zo dat als je zelf niet ertoe behoort je ook niet erbij hoort, tenzij je je nadrukkelijk "uitspreekt".
Het zal hem zijn achterste oxideren, hij doet niet mee aan die onzin en wil er zo min mogelijk mee geconfronteerd worden. Dat laatste is nu juist het punt waar ook ik me mateloos aan stoor. Dag voor dit week voor dat maand van zo.... Juist door het zo uit te vergroten, maak je het acceptatie probleem alleen maar groter inclusie de weerstand.
Om nog maar te zwijgen over de religieuze bezwaren, van velen.
Als een dominee een brief stuurt naar de burgemeester en wethouders dat homo's verbannen moeten worden kan je dat wel makkelijk stellen jaquote:Op vrijdag 13 december 2024 10:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Kortom: Christenen en voetbalfans zijn het probleem?
Bij meerdere groepen waar moslims ook toe behoren.quote:Op vrijdag 13 december 2024 10:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Bij welke groepen denk jij dat het probleem ligt?
Seksuele fluïditeit maakt de discussie helemaal lastig, wat doen we dan met religieuze kasthomo's.quote:Op vrijdag 13 december 2024 09:23 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Er zijn ook genoeg andere mensen homo en die vinden dit wel een fijn initiatief.
Enne, een decennia of anderhalf geleden wilde je nog een baby met mij maken, dus volgens mij ben je eerder hobi. Of hobifluïde, voor hetgeen er uiteraard ook plek is onder onze paraplu
Natuurlijk is de keuze aan het individu.quote:Op vrijdag 13 december 2024 10:29 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Seksuele fluïditeit maakt de discussie helemaal lastig, wat doen we dan met religieuze kasthomo's.
Hebben mensen het recht om in de kast te blijven als dat leefbaar voor ze is, en ze daardoor binnen een bepaalde gemeenschap geaccepteerd worden (is die keuze aan het individu of moet de maatschappij daarin sturen)?
Ik ben rechts en conservatief én val op mannen. En daar zijn er veel meer van. Ik kan je ook verzeker dat lesbisch of homo zijn geen problemen oplevert bij een gemiddeld VVD, PVV, JA21 of BBB partijcongres.quote:Op vrijdag 13 december 2024 10:25 schreef Momo het volgende:
Dat mensen (conservatieve Nederlanders en moslims beide) zo tegensputteren, dan lijkt me een dag als dit niet overbodig. Uit de kast komen op middelbare school is niet makkelijk. Wij hadden iemand op school die uit de kast was en die werd contact lastig gevallen door andere scholieren. Vooral brugklassers die stoer doen tegenover elkaar. "Hey kankerhomo" en dan een trap in de rug. En nee dat waren vooral geen moslims. Als je dat ziet als klasgenoot van dat soort gasten wil je denk niet meer uit de kast komen.
Nou, dan weten we waar het probleem ligt. Hilarisch staaltje struisvogelpolitiek wel moet ik zeggen.quote:Op vrijdag 13 december 2024 10:26 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Als een dominee een brief stuurt naar de burgemeester en wethouders dat homo's verbannen moeten worden kan je dat wel makkelijk stellen ja
Bij homofobenquote:Op vrijdag 13 december 2024 10:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm.quote:Op vrijdag 13 december 2024 10:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Bij meerdere groepen waar moslims ook toe behoren.
Maar het is weer duidelijk dat het in bepaalde kringen blijkbaar alleen een probleem is als moslims zich vijandig gedragen. Heel goed dat dat soort nepvrienden eens flink op de korrel genomen worden.
Nee. Er is niet maar één groep als schuldige aan te wijzen. Niet alleen de christenen, niet alleen de voetbalhooligans, niet alleen de moslims, niet alleen welke groep dan ook.quote:Op vrijdag 13 december 2024 10:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Kortom: Christenen en voetbalfans zijn het probleem?
Ik heb het niet over een partijcongres van een politieke partij. Het gaat hier om scholen bij Paarse Vrijdag. ik weet niet wanneer je uit de kast bent gekomen. Maar hoe denk je dat zoiets zou gaan als je nu op de middelbare school zou zitten? Van een klas vol moslims tot een klas vol met blanke Nederlanders.quote:Op vrijdag 13 december 2024 10:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik ben rechts en conservatief én val op mannen. En daar zijn er veel meer van. Ik kan je ook verzeker dat lesbisch of homo zijn geen problemen oplevert bij een gemiddeld VVD, PVV, JA21 of BBB partijcongres.
vrij veel imoquote:Op vrijdag 13 december 2024 10:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat heeft dit met losbandigheid te maken?
Nou nee, want die willen bepalen waar de jeugd seks mee mag hebben.quote:Op vrijdag 13 december 2024 09:17 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Tolerantie voor intolerantie.quote:Op vrijdag 13 december 2024 09:17 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Je bedoelt de PVV die met Orban een alliantie vormt die in zijn land homo's opsluit?quote:Op vrijdag 13 december 2024 10:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik ben rechts en conservatief én val op mannen. En daar zijn er veel meer van. Ik kan je ook verzeker dat lesbisch of homo zijn geen problemen oplevert bij een gemiddeld VVD, PVV, JA21 of BBB partijcongres.
Hilarisch staaltje struisvogelpolitiek wel moet ik zeggen.
En al die Nederlandse jochies dan die ook "Kankerhomo" roepen en mensen in de rug trappen, daar hoeft verder niks mee gedaan te worden?quote:Op vrijdag 13 december 2024 10:38 schreef raptorix het volgende:
[..]
De vraag is of zo een dag gaat helpen daarmee, ik denk dat het meer zou helpen als we misschien geen mensen vanuit achterlijke landen hier toelaten.
quote:Op vrijdag 13 december 2024 10:24 schreef Mikeytt het volgende:
De bagger in dit topic laat overigens prima zien dat een paarse vrijdag nog steeds nodig is.
Als niemand een probleem had met een dergelijke dag, dan was die natuurlijk ook niet nodig.
Doorgeslagen activisme ligt echter duidelijk ook op de loer.quote:Op vrijdag 13 december 2024 08:02 schreef Mikeytt het volgende:
Ik denk op de meeste voornamelijk autochtone scholen buiten de Bible Belt, dat het geen probleem meer is. Op scholen in de grote steden met veel moslims, ja, daar zal het een groot probleem. En we weten ook dat wel meer dingen daar een probleem zijn, Holocausteducatie bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 13 december 2024 10:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik heb het niet over een partijcongres van een politieke partij. Het gaat hier om scholen bij Paarse Vrijdag. ik weet niet wanneer je uit de kast bent gekomen. Maar hoe denk je dat zoiets zou gaan als je nu op de middelbare school zou zitten? Van een klas vol moslims tot een klas vol met blanke Nederlanders.
ja dat zeg ikquote:Op vrijdag 13 december 2024 10:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Want alle homoseksuele mensen gedragen zich losbandig volgens jou?
Begin eens met bestraffen en prioriteiten leggen.quote:Op vrijdag 13 december 2024 10:40 schreef Momo het volgende:
[..]
En al die Nederlandse jochies dan die ook "Kankerhomo" roepen en mensen in de rug trappen, daar hoeft verder niks mee gedaan te worden?
Nee vijandigheid naar homo's is zeker niet iets dat enkel bij moslims speelt. Maar ik begrijp dat het een bepaalde kringen heel hard hun best doen om dat zo te laten lijken, om de schijnwerper van zich af te krijgen.quote:Op vrijdag 13 december 2024 10:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm.
Ik denk vooral dat veel mensen weten dat binnen Islamtische gemeenschap homoseksualiteit disproportioneel een probleem is. Dat wil dus niet zeggen dat het niet bij andere groepen ook een probleem kan zijn. Maar over de breedte een veel groter probleem binnen Islamtische gemeenschappen.
En in de wetenschap dat van de 15 tot 18-jarige scholieren in Nederland inmiddels al 15% Islamitisch is (onder nog jongere groepen zal dit waarschijnlijk nog hoger liggen) kunnen we best constateren dat dit naar alle waarschijnlijkheid de grootste oorzaak achter deze problemen is. Dat wil dus verder niet zeggen dat er geen problemen zijn op plekken zoals de Bible Belt, beide dingen kunnen waar zijn.
Promiscuïteit is onder homoseksuele mannen wel een ding ja, dat geldt zeker niet voor iedereen maar dit is echt wel veel meer de norm dan onder hetero's. Voor lesbische vrouwen zou ik het niet weten, volgens mij speelt het daar minder.quote:Op vrijdag 13 december 2024 10:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Want alle homoseksuele mensen gedragen zich losbandig volgens jou?
Dan heb je het natuurlijk wel over mensen zonder volgroeide prefrontale cortex.quote:Op vrijdag 13 december 2024 10:25 schreef Momo het volgende:
Dat mensen (conservatieve Nederlanders en moslims beide) zo tegensputteren, dan lijkt me een dag als dit niet overbodig. Uit de kast komen op middelbare school is niet makkelijk. Wij hadden iemand op school die uit de kast was en die werd contact lastig gevallen door andere scholieren. Vooral brugklassers die stoer doen tegenover elkaar. "Hey kankerhomo" en dan een trap in de rug. En nee dat waren vooral geen moslims. Als je dat ziet als klasgenoot van dat soort gasten wil je denk niet meer uit de kast komen.
Ik zou ook niet weten waarom dit een probleem is.quote:Op vrijdag 13 december 2024 10:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Promiscuïteit is onder homoseksuele mannen wel een ding ja, dat geldt zeker niet voor iedereen maar dit is echt wel veel meer de norm dan onder hetero's. Voor lesbische vrouwen zou ik het niet weten, volgens mij speelt het daar minder.
Dat zeg ik dan ook niet. Ik stelde dat het binnen Islamtische gemeenschappen disproportioneel een probleem is. Tevens heb ik het in dit topic ook niet gehad over mensen uit het land gooien.quote:Op vrijdag 13 december 2024 10:43 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee vijandigheid naar homo's is zeker niet iets dat enkel bij moslims speelt. Maar ik begrijp dat het een bepaalde kringen heel hard hun best doen om dat zo te laten lijken, om de schijnwerper van zich af te krijgen.
Verder is de standaard oplossing uit die kringen om iedere homovijandige moslim het land uit te gooien duidelijk vrij kansloos gebleken. Dus zou inzetten op het promoten van andere denkwijzen bij moslims misschien wel eens een betere oplossing kunnen zijn.
Wat dacht je van sekseducatie bij biologie les. Veel scholen in de Randstad doen het niet meer omdat een bepaalde groep (we weten wie) er niet mee om kan gaan.quote:Op vrijdag 13 december 2024 10:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik denk op de meeste voornamelijk autochtone scholen buiten de Bible Belt, dat het geen probleem meer is. Op scholen in de grote steden met veel moslims, ja, daar zal het een groot probleem. En we weten ook dat wel meer dingen daar een probleem zijn, Holocausteducatie bijvoorbeeld.
De vraag is dan dus ook: waarom is het voor sommigen zo lastig dit te erkennen? Waarom moet er bij dit soort discussies altijd een hand boven het hoofd van de Islamtische gemeenschappen worden gehouden?
Dat zijn onze eigen blanke jochies. Dat is maar kwajongenspraat. Boys will be boys, enzo. Ze bedoelen het niet zo kwaadquote:Op vrijdag 13 december 2024 10:40 schreef Momo het volgende:
[..]
En al die Nederlandse jochies dan die ook "Kankerhomo" roepen en mensen in de rug trappen, daar hoeft verder niks mee gedaan te worden?
Graag een reactie @HowardRoark . Nu niet weglopen van dit moeilijke debatquote:Op vrijdag 13 december 2024 10:39 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Je bedoelt de PVV die met Orban een alliantie vormt die in zijn land homo's opsluit?
Of Ja21 dat een afsplitsing is van FvD, een partij dat vol staat van de homofobe uitspraken
https://www.ad.nl/binnenl(...)-iq-homo-s~acf94eb2/
Misschien zegt het dan meer over mannen dan over homo's.quote:Op vrijdag 13 december 2024 10:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Promiscuïteit is onder homoseksuele mannen wel een ding ja, dat geldt zeker niet voor iedereen maar dit is echt wel veel meer de norm dan onder hetero's. Voor lesbische vrouwen zou ik het niet weten, volgens mij speelt het daar minder.
Religieuzen en andere conservatieven.quote:Op vrijdag 13 december 2024 10:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
welke religieuzen?quote:Op vrijdag 13 december 2024 10:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Religieuzen en andere conservatieven.
Het doet er eigenlijk ook niet zo toe in welke gemeenschappen het meer of minder een probleem is. Het probleem is er. En de vijandigheid uit de niet-moslimhoek is zeker niet te verwaarlozen. Dat merk je al aan de passief agressieve reacties en hondenfluitjes die in topics als deze komen, van mensen die geen moslim zijn.quote:Op vrijdag 13 december 2024 10:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat zeg ik dan ook niet. Ik stelde dat het binnen Islamtische gemeenschappen disproportioneel een probleem is. Tevens heb ik het in dit topic ook niet gehad over mensen uit het land gooien.
Hmm, mwah.quote:Op vrijdag 13 december 2024 10:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Misschien zegt het dan meer over mannen dan over homo's.
Nou ik kan je zeggen dat het 20 jaar geleden, op een voornamelijk autochtone school buiten de Bible Belt wel een groot probleem dus was. En dat het dus zelfs fysiek werd.quote:Op vrijdag 13 december 2024 10:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik denk op de meeste voornamelijk autochtone scholen buiten de Bible Belt, dat het geen probleem meer is. Op scholen in de grote steden met veel moslims, ja, daar zal het een groot probleem. En we weten ook dat wel meer dingen daar een probleem zijn, Holocausteducatie bijvoorbeeld.
De vraag is dan dus ook: waarom is het voor sommigen zo lastig dit te erkennen? Waarom moet er bij dit soort discussies altijd een hand boven het hoofd van de Islamtische gemeenschappen worden gehouden?
Dat zijn wel vooral de mensen die op middelbare scholen zitten ja.quote:Op vrijdag 13 december 2024 10:44 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Dan heb je het natuurlijk wel over mensen zonder volgroeide prefrontale cortex.
Dat heet seksuele voorlichting en is geen praktijkgerichte educatie.quote:Op vrijdag 13 december 2024 10:47 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Wat dacht je van sekseducatie bij biologie les. Veel scholen in de Randstad doen het niet meer omdat een bepaalde groep (we weten wie) er niet mee om kan gaan.
Sterker nog in Frankrijk worden er leraren onthoofd uit naam van je weet wel.
Nee maar het probleem is een themadag voor LHBTQXYZ
Alle vrij strikt religieuzen.quote:
Welk privilege hebben zij volgens jou dan?quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:03 schreef Cruzinats het volgende:
Het gaat niet over gay of biseksueel zijn, het gaat over een agenda pushen.
Het draait niet om gelijke rechten hebben, maar juist over meer privileges hebben dan de normale mens, puur omdat je jezelf tot een minderheid rekent.
Mijn generatie (millenials) heeft deze shit verzonnen en de nieuwe generatie verwerpt het eindelijk, stop met de jeugd indoctrineren!
christenen zijn het probleem?quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Alle vrij strikt religieuzen.
Welke agenda wordt er gepusht dan?quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:03 schreef Cruzinats het volgende:
Het gaat niet over gay of biseksueel zijn, het gaat over een agenda pushen.
Maar het is wel zaak om alle verantwoordelijke groepen in beeld te hebben omdat ze elk een andere aanpak vergen op het gebied van homofobie.quote:Op vrijdag 13 december 2024 10:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee. Er is niet maar één groep als schuldige aan te wijzen. Niet alleen de christenen, niet alleen de voetbalhooligans, niet alleen de moslims, niet alleen welke groep dan ook.
vrij duidelijk een anti christelijkequote:Op vrijdag 13 december 2024 11:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Welke agenda wordt er gepusht dan?
Dat is heel schrikbarend, maar twee decennia geleden is natuurlijk niet nu.quote:Op vrijdag 13 december 2024 10:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Nou ik kan je zeggen dat het 20 jaar geleden, op een voornamelijk autochtone school buiten de Bible Belt wel een groot probleem dus was. En dat het dus zelfs fysiek werd.
Ik erken dat gewoon. Maar wat we zien is in dit topic dat een aantal voornamelijk progressieve liberale en progressief linkse users krampachtig naar de Bible Belt grijpen, om het niet over moslims te hebben. Dat blijkt ook uit de likes op jouw postquote:Op vrijdag 13 december 2024 10:55 schreef Momo het volgende:
Waarom zeg je dat ik de hand boven het hoofd van de Islamistische gemeenschap wil houden hier? Het is daar ook een probleem. Maar waarom is het dan ook zo moeilijk te erkennen dat op scholen niet enkel moslims een probleem zijn? Wat dat betreft is het vanuit mijn ervaring meer een (Alpha) mannenprobleem is als het om LGBT pesten gaat. In mijn tijd kwamen vooral de meiden op school vooral voor hem op en zeiden tegen de pestkoppen dat ze moesten stoppen. Dit waren ook dezelfde mensen trouwens die iemand zouden pesten als een persoon een grote neus of oren zou hebben of veel overgewicht zou hebben. Het is pesten om stoer te doen. Oh, en vrouwen/meiden kunnen ook heel gemeen zijn tegenover andere klasgenoten. Dus pesten is niet een mannen probleem. Maar in mijn ervaring sloegen meiden die nooit zo aan op LGBT.
Wat een goed christen heeft een gezonde afkeer van LGBT+-mensen?quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:10 schreef Loverboii het volgende:
[..]
vrij duidelijk een anti christelijke
goed gelezen alweerquote:Op vrijdag 13 december 2024 11:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat een goed christen heeft een gezonde afkeer van LGBT+-mensen?
Gooble gobble, one of us! One of us!quote:
Ik denk eerlijk gezegd dat de situatie vergeleken met twee decennia geleden achteruit is gegaan.quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:12 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is heel schrikbarend, maar twee decennia geleden is natuurlijk niet nu.
[..]
...
Waar heb ik het ooit over de Bible Belt gehad ? Jij benoemd vooral de Bible Belt. Ik noem het conservatieve mensen. Je hoeft niet gelovig te zijn om conservatief te zijn. Als je nu kijkt naar jonge mensen en homofobie heeft denk ik een Andrew Tate meer invloed heeft dan de kerk. Op die school van mij 20 jaar geleden had het ook niet zoveel met de bijbel van doen dat die gasten zich zo gedroegen.quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:12 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is heel schrikbarend, maar twee decennia geleden is natuurlijk niet nu.
[..]
Ik erken dat gewoon. Maar wat we zien is in dit topic dat een aantal voornamelijk progressieve liberale en progressief linkse users krampachtig naar de Bible Belt grijpen, om het niet over moslims te hebben. Dat blijkt ook uit de likes op jouw post
Terwijl de groep gereformeerden in Nederland een paar honderdduizend man zijn en moslims in Nederland inmiddels meer dan een miljoen betreft. Dus waarom vormt die kleine groep, die vaak op afgesloten scholen zitten, waarvan je moet afvragen of daar überhaupt aandacht wordt geschonken aan iets als Paarse Vrijdag, een groter probleem is onder moslims.
We zien dan ook dat dit een spagaat creëert voor progressieven. Komt men op voor homo's of voor moslims? En dan wordt er een soort van middenweg gekozen: opkomen voor homo's en de homofobie vanuit de Islamtische gemeenschap proberen te bagataliseren door de homofobie in de Bible Belt tot het kernprobleem te bombarderen.
Uiteraard. Er hoeft geen enkele groep de hand boven het hoofd gehouden te worden. Een passende aanpak voor iedere groep lijkt me erg belangrijk. En dus moeten ze allemaal in beeld zijn en moet er geen als enige of belangrijkste worden aangeduid.quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:09 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Maar het is wel zaak om alle verantwoordelijke groepen in beeld te hebben omdat ze elk een andere aanpak vergen op het gebied van homofobie.
Mwah, toen ik op de middelbare school zat (1996-2001), toen was homo zijn werkelijk de beste manier om een pispaal/paria te zijn. En dan hebben we het gewoon over een mainstream middelbare school in een stad, met nauwelijks moslims. Ik kende op school echt helemaal niemand die daar voor uit durfde te komen. Het bestond als het ware gewoon niet. Er openlijk voor uitkomen werd echt uitgesteld tot de studententijd, waar het op wonderlijke wijze ineens geen probleem meer was.quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:22 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat de situatie vergeleken met twee decennia geleden achteruit is gegaan.
Een van de redenen daarvoor is dat religie weer salonfähig is geworden. Toen ik op de middelbare school zat, kon je je niet beroepen op je geloof om welk intolerant standpunt dan ook te uiten. Je kon het wel doen, vrijheid van meningsuiting en zulks, maar dan kreeg jij en je geloof erbij tegengas.
Op de een of andere manier is dat verschoven naar het idee dat religie een heel speciaal iets is waar een uitzondering voor geldt. Sterker nog, het hele argument wordt omgedraaid. Niet zij en de intolerante waarden van hun geloof zijn het probleem, jij bent intolerant naar hun geloof! Jij bent niet inclusief! Ook mensen met intolerante denkbeelden moeten getolereerd worden!
Het feit dat zoveel mensen zich keren naar idioten als Tate is ook een plaatsvervangend zingevingsprobleem denk ik. Mensen hebben nu eenmaal behoefte aan rituelen en betekenis. Haal de kerk weg, dan moet er iets voor in de plaats komen. De tijden van de oude schuimbekkende ideologieën qua staatsvorming en maatschappij is al even voorbij dus dan gaan mensen zoeken. Sommigen gaan terug naar een heilig huisje, anderen vallen in een andere fuik.quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:22 schreef Momo het volgende:
[..]
Waar heb ik het ooit over de Bible Belt gehad ? Jij benoemd vooral de Bible Belt. Ik noem het conservatieve mensen. Je hoeft niet gelovig te zijn om conservatief te zijn. Als je nu kijkt naar jonge mensen en homofobie heeft denk ik een Andrew Tate meer invloed heeft dan de kerk. Op die school van mij 20 jaar geleden had het ook niet zoveel met de bijbel van doen dat die gasten zich zo gedroegen.
Waarom is dit een spagaat voor progressieve mensen? Homofobie is een probleem vanuit moslimgemeenschappen en andere gemeenschappen. Waarom is het benoemen van het verschillende groepen, bagatelliseren van het probleem? Waarom mogen mensen zich dan enkel focussen op moslims? (Ja ik weet dat Andrew Tate ook moslim is, maar zou zijn visie niet perse als religieus zien.Wel grappig dat Thierry Baudet zo weg is van Andrew Tate de moslim). Het probleem is complexer dan enkel de Islam.
Ik zat van 1989-1996 op de middelbare dus dan hebben we het stokje een beetje doorgegeven.quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Mwah, toen ik op de middelbare school zat (1996-2001), toen was homo zijn werkelijk de beste manier om een pispaal/paria te zijn. En dan hebben we het gewoon over een mainstream middelbare school in een stad, met nauwelijks moslims. Ik kende op school echt helemaal niemand die daar voor uit durfde te komen. Het bestond als het ware gewoon niet. Er openlijk voor uitkomen werd echt uitgesteld tot de studententijd, waar het op wonderlijke wijze ineens geen probleem meer was.
Ik heb nu het idee dat juist veel meer scholieren daar voor uit durven te komen en dat dat dus ook voor meer botsingen zorgt. Maar is zie er wel vooruitgang in.
Ik noem alle strikt religieuzen.quote:
En ik nam het stokje dan weer over van Hexagon in 2001. Maar bij ons was het dus wel een probleem.quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:35 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik zat van 1989-1996 op de middelbare dus dan hebben we het stokje een beetje doorgegeven.
Mijn ervaring is dat er best veel mensen openlijk gay waren en geen pispaaltje. Op een verdwaalde Turk na hadden we ook geen leerlingen met een islamitische achtergrond.
N=1 ook denk ik.
Ik kan hier in Duitsland met mijn vriendin geen samenlevingscontract afsluiten, de enige wettelijk erkende vorm van samen leven is voor hetero's het huwelijk. Homo's en lesbiennes mogen hier echter wél zo'n samenlevingscontract afsluiten en daarnaast mogen ze ook gewoon trouwen. Dat is naar mijn mening regelrechte discriminatie van hetero's op basis van hun geaardheid.quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Welk privilege hebben zij volgens jou dan?
Dan kan je net zo goed meteen het volledige islamitisch onderwijs sluiten.quote:Op vrijdag 13 december 2024 08:02 schreef Mikeytt het volgende:
heel bizar dat je christenen en moslims over dezelfde kam scheert, je zou je moeten schamen imoquote:Op vrijdag 13 december 2024 11:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik noem alle strikt religieuzen.
Hmm.quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:22 schreef Momo het volgende:
[..]
Waar heb ik het ooit over de Bible Belt gehad ? Jij benoemd vooral de Bible Belt. Ik noem het conservatieve mensen. Je hoeft niet gelovig te zijn om conservatief te zijn. Als je nu kijkt naar jonge mensen en homofobie heeft denk ik een Andrew Tate meer invloed heeft dan de kerk. Op die school van mij 20 jaar geleden had het ook niet zoveel met de bijbel van doen dat die gasten zich zo gedroegen.
Waarom is dit een spagaat voor progressieve mensen? Homofobie is een probleem vanuit moslimgemeenschappen en andere gemeenschappen. Waarom is het benoemen van het verschillende groepen, bagatelliseren van het probleem? Waarom mogen mensen zich dan enkel focussen op moslims? (Ja ik weet dat Andrew Tate ook moslim is, maar zou zijn visie niet perse als religieus zien.Wel grappig dat Thierry Baudet zo weg is van Andrew Tate de moslim). Het probleem is complexer dan enkel de Islam.
Ja, dat is hier in Nederland niet zo. Het gaat nu om Nederland.quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:40 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Ik kan hier in Duitsland met mijn vriendin geen samenlevingscontract afsluiten, de enige wettelijk erkende vorm van samen leven is voor hetero's het huwelijk. Homo's en lesbiennes mogen hier echter wél zo'n samenlevingscontract afsluiten en daarnaast mogen ze ook gewoon trouwen. Dat is naar mijn mening regelrechte discriminatie van hetero's op basis van hun geaardheid.
Leugens.quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:40 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Ik kan hier in Duitsland met mijn vriendin geen samenlevingscontract afsluiten, de enige wettelijk erkende vorm van samen leven is voor hetero's het huwelijk. Homo's en lesbiennes mogen hier echter wél zo'n samenlevingscontract afsluiten en daarnaast mogen ze ook gewoon trouwen. Dat is naar mijn mening regelrechte discriminatie van hetero's op basis van hun geaardheid.
Sterker nog, ik benoem alleen de strikte christenen en moslims en misschien is de ene groep relatief wel groter dan de andere. Foei.quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:43 schreef Loverboii het volgende:
[..]
heel bizar dat je christenen en moslims over dezelfde kam scheert, je zou je moeten schamen imo
ja foei, respectloos huftertjequote:Op vrijdag 13 december 2024 11:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Sterker nog, ik benoem alleen de strikte christenen en moslims en misschien is de ene groep relatief wel groter dan de andere. Foei.
Zou niet weten waarom je religieus onderwijs niet bij voorbaat al zou sluiten.quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:40 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dan kan je net zo goed meteen het volledige islamitisch onderwijs sluiten.
Bingo.quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:22 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat de situatie vergeleken met twee decennia geleden achteruit is gegaan.
Een van de redenen daarvoor is dat religie weer salonfähig is geworden. Toen ik op de middelbare school zat, kon je je niet beroepen op je geloof om welk intolerant standpunt dan ook te uiten. Je kon het wel doen, vrijheid van meningsuiting en zulks, maar dan kreeg jij en je geloof erbij tegengas.
Op de een of andere manier is dat verschoven naar het idee dat religie een heel speciaal iets is waar een uitzondering voor geldt. Sterker nog, het hele argument wordt omgedraaid. Niet zij en de intolerante waarden van hun geloof zijn het probleem, jij bent intolerant naar hun geloof! Jij bent niet inclusief! Ook mensen met intolerante denkbeelden moeten getolereerd worden!
Hm, ik zat op een middelbare school van 1975 tot 1982, ik had een openlijk homofiele natuurkundeleraar en een lesbische lerares Nederlands. En dat was een katholieke school!quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Mwah, toen ik op de middelbare school zat (1996-2001), toen was homo zijn werkelijk de beste manier om een pispaal/paria te zijn. En dan hebben we het gewoon over een mainstream middelbare school in een stad, met nauwelijks moslims. Ik kende op school echt helemaal niemand die daar voor uit durfde te komen. Het bestond als het ware gewoon niet. Er openlijk voor uitkomen werd echt uitgesteld tot de studententijd, waar het op wonderlijke wijze ineens geen probleem meer was.
Ik heb nu het idee dat juist veel meer scholieren daar voor uit durven te komen en dat dat dus ook voor meer botsingen zorgt. Maar is zie er wel vooruitgang in.
Oneens.quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm.
Homofobie is geen probleem onder 'conservatieve' mensen, maar wel onder conservatief religieuze mensen en dan met name moslims en erg religieuze Christenen.
En daarnaast heb ik nergens gezegd dat mensen zich alleen moeten focussen op moslims, maar wel dat daar het grootste probleem ligt. We hebben in Nederland simpelweg veel meer moslims dan erg religieuze christenen, daarom is het dus logisch om vooral naar de Islamitsiche gemeenschappen te kijken. Die groeien trouwens ook het hardst en zullen dus ook in omvang gaan toenemen, als die kinderen net zo homofoob blijven als de ouders, zal de homofobie vanuit die hoek blijven toenemen. En dat slaat ook over op niet-Islamtische peers.
En als het probleem dus voornamelijk uit één hoek komt, dan bagatelliseert je het probleem door het te veralgemeniseren. Daarmee wordt namelijk te indruk gewekt dat het niet vooral uit één hoek komt, maar evenredig vanuit verschillende hoeken.
quote:Op vrijdag 13 december 2024 12:18 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Oneens.
Als de voorzitter van de Roze Kameraden zijn seizoenkaart van Feyenoord opzegt en zich niet meer veilig voelt in het stadion, FvD de grootste partij in 2018 homofobische uitspraken kan doen en Rob Jetten dag in dag uit doodsbedreigingen en beledigingen tegen zich krijgt op social media. Dan kan je het moeilijk alleen wijten aan religieuzen.
Die trend he...quote:Op vrijdag 13 december 2024 12:22 schreef Origami94 het volgende:
Overigens een mondiale trend, voornamelijk in het Westen. In Israël heeft het halve kabinet uitspraken geuit over de LGBTQ die van onsmakelijk tot extreem walgelijk kunnen worden gecategoriseerd. Daarom verbaast het mij dat @:howardroark claimt dat bij de PVV en JA21 homo's welkom zouden zijn. De eerste is een vriend van Orban die homo's opsluit vanwege hun geaardheid. En de tweede is een afsplitsing van Fvd.
Effe ervan uitgaand dat de PVV leden zou toestaan (lol)
Bekijk deze YouTube-videoquote:
Ik kan niet spreken voor alle scholen, maar ik werk in het VO in Nijmegen en wij besteden in een van de mentorlessen deze week aandacht aan waar paarse vrijdag voor staat, waarom het ooit is ingevoerd en het belang om jezelf te kunnen zijn, in welk opzicht dan ook, en daarvoor de ruimte moet krijgen van anderen. We nodigen daarbij iedereen uit om paars te dragen, om te laten zien dat je het onderwerp belangrijk vindt of gewoon omdat dat leuk is en uiteindelijk doet misschien 5% van de leerlingen dat, en een kleine helft van het personeel. De leerlingenraad deelt bij de ingang van die paarse armbandjes uit, en iedere leerling bepaalt zelf of hij die wel of niet aan wil pakken. Ik kan me voorstellen dat het aantal leerlingen dat hier actief mee bezig is op een havo/vwo-locatie wat groter is dan bij ons, maar qua aanpak zal het niet veel verschillen. Voor zover mij bekend, en ik ken aardig wat (mensen op) scholen in de buurt, gaat het ongeveer overal op dezelfde manier. Alleen van de vrije school zou ik je weinig kunnen vertellen - ik kan me voorstellen dat het er daar wat uitgebreider aan bod komt.quote:Op vrijdag 13 december 2024 09:40 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Geen idee maar jij werkt in het onderwijs.
Is het vrijblijvend om paars aan te trekken of is er misschien zachte dwang op sommige scholen?
Als ik dan iets zwarts draag wordt dat dan gezien als verzet of als iemand die geen paarse (roze/oranje/etc) kleding heeft (of wil). Ik ben helemaal voor emancipatie maar wat is emancipatie, gelijkheid of worden gezien als bijzonder, dat is namelijk wel enigszins strijdig. Ik behandel lhbti vrienden gewoon als vrienden maar paarse kleding heb ik niet en trek ik ook niet aan (of ik een i in mijn vriendenkring heb weet ik niet).
.
De horrorverhalen zijn dan ook overgewaaid uit Trumpiaans Amerika.quote:Op vrijdag 13 december 2024 12:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik kan niet spreken voor alle scholen, maar ik werk in het VO in Nijmegen en wij besteden in een van de mentorlessen deze week aandacht aan waar paarse vrijdag voor staat, waarom het ooit is ingevoerd en het belang om jezelf te kunnen zijn, in welk opzicht dan ook, en daarvoor de ruimte moet krijgen van anderen. We nodigen daarbij iedereen uit om paars te dragen, om te laten zien dat je het onderwerp belangrijk vindt of gewoon omdat dat leuk is en uiteindelijk doet misschien 5% van de leerlingen dat, en een kleine helft van het personeel. De leerlingenraad deelt bij de ingang van die paarse armbandjes uit, en iedere leerling bepaalt zelf of hij die wel of niet aan wil pakken. Ik kan me voorstellen dat het aantal leerlingen dat hier actief mee bezig is op een havo/vwo-locatie wat groter is dan bij ons, maar qua aanpak zal het niet veel verschillen. Voor zover mij bekend, en ik ken aardig wat (mensen op) scholen in de buurt, gaat het ongeveer overal op dezelfde manier. Alleen van de vrije school zou ik je weinig kunnen vertellen - ik kan me voorstellen dat het er daar wat uitgebreider aan bod komt.
Maar zo zou het dus ook moeten zijn. De suggestie dat paarse vrijdag allerlei vormen van dwang, indoctrinatie en meer van zulks zou inhouden is heel verstorend voor het doel wat je ermee zou willen bereiken en is niet afkomstig van leerlingen. Het is afkomstig van een selecte groep ouders (en soms dat zelfs niet eens) die wel heel veel lawaai maakt, en daar ga ik vrij slecht op. Het maakt mijn werk alleen maar moeilijker.
Zo gaat het op de school van mijn dochter inderdaad ook.quote:Op vrijdag 13 december 2024 12:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik kan niet spreken voor alle scholen, maar ik werk in het VO in Nijmegen en wij besteden in een van de mentorlessen deze week aandacht aan waar paarse vrijdag voor staat, waarom het ooit is ingevoerd en het belang om jezelf te kunnen zijn, in welk opzicht dan ook, en daarvoor de ruimte moet krijgen van anderen. We nodigen daarbij iedereen uit om paars te dragen, om te laten zien dat je het onderwerp belangrijk vindt of gewoon omdat dat leuk is en uiteindelijk doet misschien 5% van de leerlingen dat, en een kleine helft van het personeel. De leerlingenraad deelt bij de ingang van die paarse armbandjes uit, en iedere leerling bepaalt zelf of hij die wel of niet aan wil pakken. Ik kan me voorstellen dat het aantal leerlingen dat hier actief mee bezig is op een havo/vwo-locatie wat groter is dan bij ons, maar qua aanpak zal het niet veel verschillen. Voor zover mij bekend, en ik ken aardig wat (mensen op) scholen in de buurt, gaat het ongeveer overal op dezelfde manier. Alleen van de vrije school zou ik je weinig kunnen vertellen - ik kan me voorstellen dat het er daar wat uitgebreider aan bod komt.
Maar zo zou het dus ook moeten zijn. De suggestie dat paarse vrijdag allerlei vormen van dwang, indoctrinatie en meer van zulks zou inhouden is heel verstorend voor het doel wat je ermee zou willen bereiken en is niet afkomstig van leerlingen. Het is afkomstig van een selecte groep ouders (en soms dat zelfs niet eens) die wel heel veel lawaai maakt, en daar ga ik vrij slecht op. Het maakt mijn werk alleen maar moeilijker.
Oh ja. Saudi-Arabie heeft dit niet. Laten we het vooral over het Midden-Oosten hebben en niet hoe mensen met een andere seksuele voorkeur in het vrije Westen bedreigd, geslagen en geïntimideerd worden.quote:Op vrijdag 13 december 2024 12:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die trend he...
Zoek even op de landen waar homoseksuelen de doodstraf krijgen.
Zoek daarna de landen op waar homoseksuelen lange gevangenisstraffen krijgen.
Kijk vervolgens even waar homoseksualiteit volledig legaal is.
Daar hebben we het dus al decennia over, omdat we hier a) homoseksualiteit uberhaupt mogen, kunnen en durven bespreken en b) we daar graag wat aan willen doen.quote:Op vrijdag 13 december 2024 12:28 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Oh ja. Saudi-Arabie heeft dit niet. Laten we het vooral over het Midden-Oosten hebben en niet hoe mensen met een andere seksuele voorkeur in het vrije Westen bedreigd, geslagen en geïntimideerd worden.
Rob Jetten moet gewoon effe normaal doen, in Nederland is hij tenminste "veilig"
Nee.quote:Op vrijdag 13 december 2024 12:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
homoseksualiteit uberhaupt mogen, kunnen en durven bespreken
Gut ja, en daarom is Nederland eigenlijk net zo homofobisch als landen die door religie bestuurd worden. Een 'mondiale trend' vooral in het Westen.quote:Op vrijdag 13 december 2024 12:33 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Nee.
Zie:
https://www.youtube.com/l(...)W-2nYvhWq2f92&t=3905
Dit is een jongeman die zich als non-binair identificeert waar een politicus van een ooit grote partij dat al bekend stond om de homofobie heel lacherig over doet. De jongeman kenmerkt zelfs dat hij vaak wordt beledigd en wel eens bedreigd.
De LGBTQ is gedoogd, maar als ik de hoeveelheid geweld, bedreigingen en taboe's zie nog lang niet geaccepteerd.
Ho ho. Nu leg je mij woorden in de mond. Laten we het gewoon over de inhoud hebben.quote:Op vrijdag 13 december 2024 12:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Gut ja, en daarom is Nederland eigenlijk net zo homofobisch als landen die door religie bestuurd worden. Een 'mondiale trend' vooral in het Westen.
Echt, hoe lang houd je deze act nog vol? Wat is je volgende stap? Dat tolerantie onder moslims buitengewoon hoog is, en dat het probleem echt zit bij PVV'ers en Urk?
Andersom: we horen hier vooral weer hoe vervelend het is dat Urk nog bestaat.quote:Op vrijdag 13 december 2024 12:39 schreef Nielsch het volgende:
het vervelende is vooral dat homofobie alleen erg wordt gevonden als het vanuit moslims komt...
als homofobie vanuit autochtone Andrew Tate fans komt is het helemaal prima.
In het kader van paarse vrijdag moet je hier even twee dingen scheiden. De tolerantie voor homo's etc. onder moslims is veel lager dan die onder de autochtone bevolking (alhoewel ook daar echt nog wel het nodige te winnen is), dat staat volgens mij niet echt ter discussie. De meeste ophef over paarse vrijdag, of de week van de lentekriebels en andere activiteiten die onder indoctrinatie worden geschaard komt echter niet daarvandaan, maar uit de rechts-populistische hoek. Voor zover we klachten krijgen over paarse vrijdag, en dat zijn er niet zo veel, komen die stuk voor stuk uit autochtone hoek.quote:Op vrijdag 13 december 2024 12:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dat tolerantie onder moslims buitengewoon hoog is, en dat het probleem echt zit bij PVV'ers en Urk?
Ik vind het uitdelen van paarse armbandjes aan pubers al wel enigszins sturend, en ik kan me voorstellen dat pubers die thuis andere waarden meekrijgen daarmee een bepaalde dwang voelen. Zou natuurlijk niet zo moeten zijn, maar dat is een theoretisch ideaal.quote:Op vrijdag 13 december 2024 12:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dan heb je het ook over een paar plekkenquote:Op vrijdag 13 december 2024 09:55 schreef Origami94 het volgende:
Terecht dat het er is. In Lunteren, Urk en Kampen wordt je nog steeds in elkaar geslagen als je niet op het andere geslacht valt
Dat bestrijd ik niet, wat ik bestrijd is dat homo-intolerantie vooral een 'Westerse trend' is.quote:Op vrijdag 13 december 2024 12:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In het kader van paarse vrijdag moet je hier even twee dingen scheiden. De tolerantie voor homo's etc. onder moslims is veel lager dan die onder de autochtone bevolking (alhoewel ook daar echt nog wel het nodige te winnen is), dat staat volgens mij niet echt ter discussie. De meeste ophef over paarse vrijdag, of de week van de lentekriebels en andere activiteiten die onder indoctrinatie worden geschaard komt echter niet daarvandaan, maar uit de rechts-populistische hoek. Voor zover we klachten krijgen over paarse vrijdag, en dat zijn er niet zo veel, komen die stuk voor stuk uit autochtone hoek.
Ik zie dat juist andersom. Ook ten aanzien van vrouwenrechten. O wee als er een pitspoes uit vrije wil rondloopt, maar een tent over je vrouw gooien als ze naar buiten wil: no problem!quote:Op vrijdag 13 december 2024 12:39 schreef Nielsch het volgende:
het vervelende is vooral dat homofobie alleen erg wordt gevonden als het vanuit moslims komt...
als homofobie vanuit autochtone Andrew Tate fans komt is het helemaal prima.
Wat is er sturend aan? Het wordt aangereikt, maar je hoeft het niet aan te pakken.quote:Op vrijdag 13 december 2024 12:42 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Ik vind het uitdelen van paarse armbandjes aan pubers al wel enigszins sturend, en ik kan me voorstellen dat pubers die thuis andere waarden meekrijgen daarmee een bepaalde dwang voelen. Zou natuurlijk niet zo moeten zijn, maar dat is een theoretisch ideaal.
Ik zou beginnen met informatie en gesprek/dialoog, om de ander te ontanderen.
Dat Maarten het Hart in de jaren 80 in vrouwenkleding op TV kwam was ook geen probleem: Ik verkleed me gewoon graag als vrouw.quote:Op vrijdag 13 december 2024 12:48 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Het is volslagen onacceptabel dat mensen omwille van hun seksuele voorkeur worden gediscrimineerd of te maken krijgen met geweld. Iedereen moet in zijn slaapkamer doen wat hij of zij wil, zo lang als het vrijwillig is en er geen minderjarigen bij zijn betrokken. In dat kader vind ik de Paarse Vrijdag een goed initiatief. Aan de andere kant is het meest vreemde tv-fragment dat ik op de Nederlandse televisie heb gezien de confrontatie tussen neofascist Baudet en de man met een snor dragende Bram, die meent dat hij non-binair is. In de jaren 90 en 00, de jaren waarin ik opgroeide, zouden we dat soort idioten uitlachen, maar nu worden beide door een deel van de samenleving serieus genomen.
Dat moet ook gewoon kunnen. Mijn kritiek op Bram is als volgt: hét uiterlijk symbool van een man is een baard of een snor. De wijze waarop hij extreem verongelijkt betoogd dat hij noch man noch vrouw is, vind ik aandachtzoekerij. Er zijn mensen die niet in het label man of vrouw passen, zoals een Raven van Dorst, maar Bram hoort daar in mijn optiek niet bij.quote:Op vrijdag 13 december 2024 12:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat Maarten het Hart in de jaren 80 in vrouwenkleding op TV kwam was ook geen probleem: Ik verkleed me gewoon graag als vrouw.
Alleen is het verder niet zo belangrijk of iemand er in jouw optiek bijhoort. Dat mag iedereen voor zichzelf bepalen.quote:Op vrijdag 13 december 2024 13:02 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Dat moet ook gewoon kunnen. Mijn kritiek op Bram is als volgt: hét uiterlijk symbool van een man is een baard of een snor. De wijze waarop hij extreem verongelijkt betoogd dat hij noch man noch vrouw is, vind ik aandachtzoekerij. Er zijn mensen die niet in het label man of vrouw passen, zoals een Raven van Dorst, maar Bram hoort daar in mijn optiek niet bij.
Hmm, toe maar. Voornamelijk in het Westen zelfs. Om vervolgens naar een land te wijzen waar de spreker van het parlement (Amir Ohana) openlijk homo is, die getrouwd is met een man en kinderen heeft geadopteerdquote:Op vrijdag 13 december 2024 12:22 schreef Origami94 het volgende:
Overigens een mondiale trend, voornamelijk in het Westen. In Israël heeft het halve kabinet uitspraken geuit over de LGBTQ die van onsmakelijk tot extreem walgelijk kunnen worden gecategoriseerd. Daarom verbaast het mij dat @:howardroark claimt dat bij de PVV en JA21 homo's welkom zouden zijn. De eerste is een vriend van Orban die homo's opsluit vanwege hun geaardheid. En de tweede is een afsplitsing van Fvd.
Effe ervan uitgaand dat de PVV leden zou toestaan (lol)
Men lijkt echt te geloven dat je beter homo kunt zijn in Riyad, Bagdad of Muscat dan in Boedapest, Tel-Aviv of Londen. Het is zo naïef en bespottelijk. En dan ook domweg zichzelf dit voor blijven houden.quote:Op vrijdag 13 december 2024 12:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Gut ja, en daarom is Nederland eigenlijk net zo homofobisch als landen die door religie bestuurd worden. Een 'mondiale trend' vooral in het Westen.
Echt, hoe lang houd je deze act nog vol? Wat is je volgende stap? Dat tolerantie onder moslims buitengewoon hoog is, en dat het probleem echt zit bij PVV'ers en Urk?
Non-binair bestaat ook niet en heeft niets te maken met homoseksualiteit.quote:Op vrijdag 13 december 2024 12:39 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Ho ho. Nu leg je mij woorden in de mond. Laten we het gewoon over de inhoud hebben.
Religie speelt hier geen causale rol. Zie de tokkies van Feyenoord. Je hebt echt geen boek nodig om homofoob te zijn.
FvD is verder ook geen gelovige partij. Maar als ik Baudet nu non-binaire mensen hoor vergelijken met aliens dan mag dat best benoemd worden.
Wat ik schrijf, het zijn pubers met een prefontale cortex die nog volop in ontwikkeling is, die soms thuis hele andere waarden meekrijgen, en die er graag bij willen horen, waarbij is natuurlijk weer een tweede.quote:Op vrijdag 13 december 2024 12:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat is er sturend aan? Het wordt aangereikt, maar je hoeft het niet aan te pakken.
Nou nee daar zie je hetzelfde fenomeenquote:Op vrijdag 13 december 2024 12:50 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik zie dat juist andersom. Ook ten aanzien van vrouwenrechten. O wee als er een pitspoes uit vrije wil rondloopt, maar een tent over je vrouw gooien als ze naar buiten wil: no problem!
De alt-right hoek? Wie of wat schaar je daar precies onder?quote:Op vrijdag 13 december 2024 13:06 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou nee daar zie je hetzelfde fenomeen
Als moslims vrouwonvriendelijke dingen doen/zeggen dan is het een enorm probleem.
Als daarentegen de alt right hoek, net iets andere, maar eveneens zeer vrouwonvriendelijke dingen doen/uitbraken, dan is dat blijkbaar geen probleem.
Dat men, is weer wat jezelf fantaseert.quote:Op vrijdag 13 december 2024 13:04 schreef HowardRoark het volgende:
Men lijkt echt te geloven dat je beter homo kunt zijn in Riyad, Bagdad of Muscat dan in Boedapest, Tel-Aviv of Londen. Het is zo naïef en bespottelijk. En dan ook domweg zichzelf dit voor blijven houden.
quote:Op vrijdag 13 december 2024 13:04 schreef HowardRoark het volgende:
Hmm, toe maar. Voornamelijk in het Westen zelfs. Om vervolgens naar een land te wijzen waar de spreker van het parlement (Amir Ohana) openlijk homo is, die getrouwd is met een man en kinderen heeft geadopteerd
En Orban sluit homo's op? Vreemd dan dat Boedapest een jaarlijkse gay pride kent en een grote gay scene heeft. Gaat het jou überhaupt wel om een echte discussie voeren of moeten we het alleen over de verzinsels hebben die je ophoest?
https://archive.ph/202402(...)ection-936.0-939.159quote:"
In the recording Smotrich is heard saying: “I’m a fascist homophobe, but I’m a man of my word,” adding that “I won’t stone gays, and you won’t feed me shrimp.”"
De bepaalde kringen rondom de FvD bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 13 december 2024 13:07 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De alt-right hoek? Wie of wat schaar je daar precies onder?
Bovendien draai je de situatie om.
Dat Smotrich en Ben-Gvir mafklappers zijn is bekend. Maar dat is niet het halve kabinet zoals je beweerde.quote:Op vrijdag 13 december 2024 13:09 schreef Origami94 het volgende:
[..]
[..]
https://archive.ph/202402(...)ection-936.0-939.159
https://www.haaretz.com/i(...)59-a98f-ff7f47c70000
En zo kan ik een halve dag doorgaan over homofobische uitspraken van Israëlische bewindslieden.
Dit onderbouwd jouw bewering niet dat in Hongarije, homo's zouden worden opgesloten door Orban.quote:Op vrijdag 13 december 2024 13:09 schreef Origami94 het volgende:
Over Hongarije:
Hongarije verbiedt homoseksualiteit deels
https://nos.nl/artikel/23(...)iteit-onder-jongeren
Ik vind het nogal onzin dat mensen aan dergelijke stereotyperingen zouden moeten voldoen(?).quote:Op vrijdag 13 december 2024 13:02 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Dat moet ook gewoon kunnen. Mijn kritiek op Bram is als volgt: hét uiterlijk symbool van een man is een baard of een snor. De wijze waarop hij extreem verongelijkt betoogd dat hij noch man noch vrouw is, vind ik aandachtzoekerij. Er zijn mensen die niet in het label man of vrouw passen, zoals een Raven van Dorst, maar Bram hoort daar in mijn optiek niet bij.
Jawel hoor.quote:Op vrijdag 13 december 2024 13:06 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als moslims vrouwonvriendelijke dingen doen/zeggen dan is het een enorm probleem.
Als daarentegen de alt right hoek, net iets andere, maar eveneens zeer vrouwonvriendelijke dingen doen/uitbraken, dan is dat blijkbaar geen probleem.
Ahhh oke. Een bewindslied van de Israelische regering die zichzelf trots homofoob noemt is gewoon een "mafklapper"quote:Op vrijdag 13 december 2024 13:14 schreef HowardRoark het volgende:
Dat Smotrich en Ben-Gvir mafklappers zijn is bekend. Maar dat is niet het halve kabinet zoals je beweerde.
Het verbieden van LGBTQ media zorgt juist ervoor dat het strafbaar wordt gesteld. Dat de vrije pers en LGBTQ in Hongarije tegen dit soort repressie te maken krijgen is ronduit walgelijk. En het is jammer om te stellen dat HR die er eerlijk ervoor uitkomt op hetzelfde geslacht te vallen, homofobische regeringen verdedigt. En het af doet als "mafklappers" terwijl de minderheid waar het om gaat belemmerd wordt in hun dagelijkse leven.quote:Op vrijdag 13 december 2024 13:14 schreef HowardRoark het volgende:
Dit onderbouwd jouw bewering niet dat in Hongarije, homo's zouden worden opgesloten door Orban.
Met deze artikelen ontkracht je dus je eigen wilde claims. Bijzonder wel om te zien.
Ik vind het lastig te bepalen waar dat gedrag (het meest) wordt aangeleerd, nog los van de vraag wie je dan wel onder Arabieren zou moeten scharen.quote:Op vrijdag 13 december 2024 13:23 schreef raptorix het volgende:
Overigens is mijn ervaring dat Moslims helemaal geen problemen met homo's hebben, het is meer de arabische jeugd die helemaal niet zo gelovig is.
Ik doel meer op Marokkaanse jeugd, ik woon in een buurt met best veel oudere Marokkaanse mensen waar ik gewoon goed contact mee heb.quote:Op vrijdag 13 december 2024 13:33 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Ik vind het lastig te bepalen waar dat gedrag (het meest) wordt aangeleerd, nog los van de vraag wie je dan wel onder Arabieren zou moeten scharen.
Dwang is een groot woord, maar het lijkt me vrij duidelijk dat van druk wel sprake is. Dat kun je niet ontkennen, en dan heb ik het niet alleen over de fysieke activiteiten maar ook de ideologische onderpinning. Er worden nogal wat dingen op elkaar gegooid waar niet iedereen dezelfde mening over heeft en het wordt gepresenteerd dat enige kritiekt meteen leidt tot suggesties dat anderen 'zichzelf niet mogen zijn'. Die identiteitsfocus leidt altijd tot groepsdruk waardoor enige twijfel of nuance het niet waard is om te uiten.quote:Op vrijdag 13 december 2024 12:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het lijkt me alleen maar gezond dat tieners met andere meningen en waarden en culturen te maken krijgen en zodoende hun eigen kader leren scheppen, en niet klakkeloos aannemen dat wat ze thuis aangeleerd krijgen het enige juiste is. En dat paarse bandje hoeven ze niet mee naar huis te nemen, he. Hoeft'thuis' niets van te weten.quote:Op vrijdag 13 december 2024 13:05 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Wat ik schrijf, het zijn pubers met een prefontale cortex die nog volop in ontwikkeling is, die soms thuis hele andere waarden meekrijgen, en die er graag bij willen horen, waarbij is natuurlijk weer een tweede.
Het dragen van dat bandje is toch een soort van stellingname waar sommigen van hen misschien (nog) niet aan toe zijn. Dat betekent sec niet dat ze het per se afwijzen, dat idee zou wel kunnen ontstaan.
wat ben je toch een zielig persoontjequote:Op vrijdag 13 december 2024 13:53 schreef Hexagon het volgende:
Tja, als je je kinderen wilt opvoeden met het idee dat homo's eng en raar zijn, dan is een school die daar een ander beeld tegenover stelt natuurlijk maar lastig.
Ik weet niet in welke mate dat uit fatsoenlijke omgangsvormen voortvloeit, en hoeveel het over hun daadwerkelijke mening zegt (alhoewel dat eigenlijk in de praktijk weinig verschil hoeft te maken).quote:Op vrijdag 13 december 2024 13:37 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik doel meer op Marokkaanse jeugd, ik woon in een buurt met best veel oudere Marokkaanse mensen waar ik gewoon goed contact mee heb.
Dat ben ik in de kern met je eens, maar het idee dat alle thuissituaties dat toestaan is niet realistisch maar een ideaal.quote:Op vrijdag 13 december 2024 13:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het lijkt me alleen maar gezond dat tieners met andere meningen en waarden en culturen te maken krijgen en zodoende hun eigen kader leren scheppen, en niet klakkeloos aannemen dat wat ze thuis aangeleerd krijgen het enige juiste is. En dat paarse bandje hoeven ze niet mee naar huis te nemen, he. Hoeft'thuis' niets van te weten.
Laten we vooral de positie van vrouwen in Afghanistan vergelijken met een enkele wappie als Tate die wat uitbraakt…quote:Op vrijdag 13 december 2024 13:06 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waarom zou je homo's niet eng en raar mogen vinden zo lang je ze gewoon met rust laat?quote:Op vrijdag 13 december 2024 13:53 schreef Hexagon het volgende:
Tja, als je je kinderen wilt opvoeden met het idee dat homo's eng en raar zijn, dan is een school die daar een ander beeld tegenover stelt natuurlijk maar lastig.
Maar we zijn niet in Afghanistan en dat is ook niet de scope van deze dag.quote:Op vrijdag 13 december 2024 14:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Laten we vooral de positie van vrouwen in Afghanistan vergelijken met een enkele wappie als Tate die wat uitbraakt…
Natuurlijk mag je dat vinden. Maar je mag ook vinden dat de samenleving fijner is als homo's niet eng en raar gevonden worden. En daarom initiatieven nemen om die visie te promoten zoals deze dag. .quote:Op vrijdag 13 december 2024 14:21 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Waarom zou je homo's niet eng en raar mogen vinden zo lang je ze gewoon met rust laat?
Er zijn zo veel mensen die ik raar of zelfs eng vind; marginalen, autonomen, FvD-ers, pro-Palestijnse wappies met gekleurd haar, mensen die nu nog over corona en coronavaccins jeremiëren, streng gelovigen, mensen met bankstellen, stapels autobanden en aanhangwagens in hun voortuin, influencers en ga zo maar door. Je bent niet wettelijk verplicht om voor iedereen dezelfde mate van respect op te brengen.
Dat hoeft niet, want je bent aan het bazelen met als enige intentie je gal spuwen over Israël, wat of jij het nu wilt of niet een erg homovriendelijk land is. Dat kunnen we van de andere landen in die regio niet zeggen natuurlijk.quote:Op vrijdag 13 december 2024 13:33 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Ahhh oke. Een bewindslied van de Israelische regering die zichzelf trots homofoob noemt is gewoon een "mafklapper"
Als je wilt kan ik nog meer quotes zoeken van de halve regering aan "mafklappers"
Nee, niet echt. Het gaat hier over het promoten van materialen voor minderjarigen. En dit sluit op geen enkele manier aan bij wat jij stelde, namelijk dat Orban homo's zou willen opsluiten. Dat is gewoon niet waar en een leugen.quote:Op vrijdag 13 december 2024 13:33 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Het verbieden van LGBTQ media zorgt juist ervoor dat het strafbaar wordt gesteld. Dat de vrije pers en LGBTQ in Hongarije tegen dit soort repressie te maken krijgen is ronduit walgelijk. En het is jammer om te stellen dat HR die er eerlijk ervoor uitkomt op hetzelfde geslacht te vallen, homofobische regeringen verdedigt. En het af doet als "mafklappers" terwijl de minderheid waar het om gaat belemmerd wordt in hun dagelijkse leven.
Jij je zin, een actualiteit ook nog, meisjesbesnijdenis. Daar mag je zelfs reclame voor maken van de ABRvS…quote:Op vrijdag 13 december 2024 14:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar we zijn niet in Afghanistan en dat is ook niet de scope van deze dag.
Inderdaad. Zo'n documentaire zal Linda niet maken over moslims ze wil Theo van Gogh niet achterna.quote:Op vrijdag 13 december 2024 08:56 schreef miss_sly het volgende:
Gelukkig kunnen we naar de moslims wijzen en zijn onze eigen blanke kaaskoppen allemaal zo goed dat ze homo’s gewoon accepteren.
https://www.rtl.nl/boulev(...)e-alsof-ik-minpunten
Klopt, en het maffe is dat dat nog goed gepraat wordt hier ook.quote:Op vrijdag 13 december 2024 13:33 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Ahhh oke. Een bewindslied van de Israelische regering die zichzelf trots homofoob noemt is gewoon een "mafklapper"
Als je wilt kan ik nog meer quotes zoeken van de halve regering aan "mafklappers"
[..]
Het verbieden van LGBTQ media zorgt juist ervoor dat het strafbaar wordt gesteld. Dat de vrije pers en LGBTQ in Hongarije tegen dit soort repressie te maken krijgen is ronduit walgelijk. En het is jammer om te stellen dat HR die er eerlijk ervoor uitkomt op hetzelfde geslacht te vallen, homofobische regeringen verdedigt. En het af doet als "mafklappers" terwijl de minderheid waar het om gaat belemmerd wordt in hun dagelijkse leven.
Och, Black Friday rekken ze ook op tot een hele maand, dus die paarse vrijdag mag ook een beetje meerquote:Op vrijdag 13 december 2024 07:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
Paarse maandag vind ik onnodig, we hebben paarse vrijdag al.
Het moet dus blijkbaar door mensen hun strot geduwd worden.quote:Op vrijdag 13 december 2024 08:01 schreef Janneke141 het volgende:
Het kernprobleem. Kinderen accepteren van alles heel makkelijk, helemaal als je het ze leeftijdsadequaat uitlegt. Het probleem zijn de mensen die hun of andermans kinderen gaan lopen vertellen dat dingen volgens een een god of een pseudowetenschappelijk theorietje niet mogen.quote:Op vrijdag 13 december 2024 12:25 schreef Janneke141 het volgende:
...
De suggestie dat paarse vrijdag allerlei vormen van dwang, indoctrinatie en meer van zulks zou inhouden is heel verstorend voor het doel wat je ermee zou willen bereiken en is niet afkomstig van leerlingen. Het is afkomstig van een selecte groep ouders (en soms dat zelfs niet eens) die wel heel veel lawaai maakt, en daar ga ik vrij slecht op. Het maakt mijn werk alleen maar moeilijker.
Dat ligt aan jezelf.quote:Op vrijdag 13 december 2024 15:19 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Het moet dus blijkbaar door mensen hun strot geduwd worden.
Er zijn best goede documentaires te vinden over homoseksualiteit in islamitische gemeenschappen. Of boeken. Ik vond Djinn van Tofik Dibi bijvoorbeeld erg interessant.quote:Op vrijdag 13 december 2024 14:54 schreef Nober het volgende:
[..]
Inderdaad. Zo'n documentaire zal Linda niet maken over moslims ze wil Theo van Gogh niet achterna.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op vrijdag 13 december 2024 09:02 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Iets verbieden = strafbaar stellen wat resulteert in LGBTQ seksuele die achter de tralies verdwijnen al dan niet omdat ze de boete niet kunnen betalenquote:Op vrijdag 13 december 2024 14:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat hoeft niet, want je bent aan het bazelen met als enige intentie je gal spuwen over Israël, wat of jij het nu wilt of niet een erg homovriendelijk land is. Dat kunnen we van de andere landen in die regio niet zeggen natuurlijk.
[..]
Nee, niet echt. Het gaat hier over het promoten van materialen voor minderjarigen. En dit sluit op geen enkele manier aan bij wat jij stelde, namelijk dat Orban homo's zou willen opsluiten. Dat is gewoon niet waar en een leugen.
De vraag is of die initiatief daar iets voor doet hé. Daarnaast gaat het niet alleen om homo's, de hele alfabetsoep komt aan bod.quote:Op vrijdag 13 december 2024 14:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Natuurlijk mag je dat vinden. Maar je mag ook vinden dat de samenleving fijner is als homo's niet eng en raar gevonden worden. En daarom initiatieven nemen om die visie te promoten zoals deze dag. .
Het moet een genot zijn om te weten dat Hongaarse homojongeren tot hun 18e in de kast moeten blijven.quote:Op vrijdag 13 december 2024 14:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat hoeft niet, want je bent aan het bazelen met als enige intentie je gal spuwen over Israël, wat of jij het nu wilt of niet een erg homovriendelijk land is. Dat kunnen we van de andere landen in die regio niet zeggen natuurlijk.
[..]
Nee, niet echt. Het gaat hier over het promoten van materialen voor minderjarigen. En dit sluit op geen enkele manier aan bij wat jij stelde, namelijk dat Orban homo's zou willen opsluiten. Dat is gewoon niet waar en een leugen.
In het artikel dat je zelf deelde, wordt gesproken over boetes, geen gevangenisstraffen. Het komt de discussie ten goede als je bij de feiten blijft en niet de discussie probeert te voeren op dingen die jij er zelf bij denkt te kunnen verzinnen.quote:Op vrijdag 13 december 2024 15:50 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Iets verbieden = strafbaar stellen wat resulteert in LGBTQ seksuele die achter de tralies verdwijnen al dan niet omdat ze de boete niet kunnen betalen
Ook hier wordt niet over gesproken.quote:Op vrijdag 13 december 2024 15:57 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het moet een genot zijn om te weten dat Hongaarse homojongeren tot hun 18e in de kast moeten blijven.
De jaren vijftig lonken...
Wat ik gewoon echt niet snap is waarom veel woke-mensen een groot voorstander zijn van de regering van Afghanistan en tezelfdertijd prediken over LGBTIQDFERTGHKL+++.quote:Op vrijdag 13 december 2024 14:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Laten we vooral de positie van vrouwen in Afghanistan vergelijken met een enkele wappie als Tate die wat uitbraakt…
Ja precies, laat de jeugd zelf bepalen met wie zij seks wil hebben.quote:Op vrijdag 13 december 2024 16:01 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Ze hebben natuurlijk wel een punt dat dit niet zo nadrukkelijk op scholen gepropageerd hoeft te worden, maar kinderen pesten en lastigvallen omwille van hun geaardheid is natuurlijk not done.
Dit.quote:Op vrijdag 13 december 2024 15:19 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Het moet dus blijkbaar door mensen hun strot geduwd worden.
Ik vind het prachtig hoe jij Hongarije verdedigt in het beperken van homorechten.quote:Op vrijdag 13 december 2024 16:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
In het artikel dat je zelf deelde, wordt gesproken over boetes, geen gevangenisstraffen. Het komt de discussie ten goede als je bij de feiten blijft en niet de discussie probeert te voeren op dingen die jij er zelf bij denkt te kunnen verzinnen.
[..]
Ook hier wordt niet over gesproken.
Dat doet ik niet, ik weerleg de dingen die er over zulke wetten worden gezegd, die gewoon niet waar zijn. Dat is iets anders dan de wetten verdedigen. Misschien moet je je afvragen hoe het komt dat sommigen proberen om zulke onwaarheden te verspreiden? Tevens vind ik de situatie die er recent in Moskou was erg schrikbarend. Waarom ik daar dus van zou genieten, ontgaat mij volledig.quote:Op vrijdag 13 december 2024 16:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik vind het prachtig hoe jij Hongarije verdedigt in het beperken van homorechten.
Wat een genot zal de razzia in Moskou van enkele weken geleden moeten zijn geweest.
Al die homo propaganda
In Rusland is het ook begonnen met een verbod op homopropaganda bij minderjarigen.quote:Op vrijdag 13 december 2024 16:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat doet ik niet, ik weerleg de dingen die er over zulke wetten worden gezegd, die gewoon niet waar zijn. Dat is iets anders dan de wetten verdedigen. Misschien moet je je afvragen hoe het komt dat sommigen proberen om zulke onwaarheden te verspreiden? Tevens vind ik de situatie die er recent in Moskou was erg schrikbarend. Waarom ik daar dus van zou genieten, ontgaat mij volledig.
Die 'homovrije zones' waren helemaal niet in Hongarije, maar in Polen. Hou dus maar op, want je weet niet waar je over praat.quote:Op vrijdag 13 december 2024 16:26 schreef Wantie het volgende:
[..]
In Rusland is het ook begonnen met een verbod op homopropaganda bij minderjarigen.
En dat gaat steeds een stapje verder.
Dat zien we bij Hongarije ook.
Verder is de stelling niet dat de wetgeving homos opsluit, maar dat Orban dat wil.
Hongarije heeft de pech lid te zijn van de EU, waardoor ze niet full Monty kunnen gaan.
De homovrije zones die in 2020 werden ingesteld moest Orban weer terugdraaien.
Boetes zijn ook een straf in het bestuursrecht. Een boete boven de 100 euro is een aantekening op je strafblad. Een boete niet betalen = naar de celquote:Op vrijdag 13 december 2024 16:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
In het artikel dat je zelf deelde, wordt gesproken over boetes, geen gevangenisstraffen. Het komt de discussie ten goede als je bij de feiten blijft en niet de discussie probeert te voeren op dingen die jij er zelf bij denkt te kunnen verzinnen.
[..]
Ook hier wordt niet over gesproken.
Dt zul je aan die leerlingen van die scholen moeten vragen.quote:Op vrijdag 13 december 2024 07:45 schreef miss_sly het volgende:
Het zijn vooral tokkies naar mijn ervaring, helaas bevinden die zich wel disproportioneel vaak in gemeenschappen met een Islamitische achtergrond.quote:Op vrijdag 13 december 2024 13:23 schreef raptorix het volgende:
Overigens is mijn ervaring dat Moslims helemaal geen problemen met homo's hebben, het is meer de arabische jeugd die helemaal niet zo gelovig is.
quote:Op vrijdag 13 december 2024 16:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Die 'homovrije zones' waren helemaal niet in Hongarije, maar in Polen. Hou dus maar op, want je weet niet waar je over praat.
Je hebt gelijkquote:Na Polen heeft ook Hongarije eerste lgbtq-vrije zone
Ach, details, details.quote:Op vrijdag 13 december 2024 16:41 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Boetes zijn ook een straf in het bestuursrecht. Een boete boven de 100 euro is een aantekening op je strafblad. Een boete niet betalen = naar de cel
Dus ja ik neem aan dat je in Hongarije als LGBTQ in de cel belanden als je dit soort materiaal bezit of verspreidt al dan niet indirect of door in protest te gaan
Ja, daar mogen vrouwen dan lesbisch zijnquote:Op vrijdag 13 december 2024 17:28 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Vanuit een bepaalde optiek begrijp ik niet waarom sommige mensen zo erg afwijzend staan tegenover homosexualiteit. Wat willen die mensen? Willen ze dat homo's hetero's worden?
Als alle homomannen bij wijze van een wonder ineens hetero zouden worden, dan zouden we ineens honderdduizenden mannen erbij hebben die op zoek gaan naar een vrouw, terwijl we al zo veel single heteromannen hebben die een vrouw zoeken en er in Nederland eigenlijk een vrouwentekort is. We zouden dus een enorm maatschappelijk probleem krijgen. Dus laat homo's nou maar lekker homo blijven.
In landen met een vrouwenoverschot ligt de situatie uiteraard anders.
Wat een knettergekke discussie…quote:Op vrijdag 13 december 2024 17:40 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, daar mogen vrouwen dan lesbisch zijn
Je mag inderdaad vinden dat haat een plek in de maatschappij hoort te hebben.quote:Op vrijdag 13 december 2024 18:11 schreef Weltschmerz het volgende:
Waarom mogen de homofoben en transfoben niet gewoon lekker zichzelf zijn? Jezelf zijn schijnt immers een belangrijke staatsaangelegenheid te zijn.
Ik weet het niet hoor... Zat Arabische landen waar ze je het leven aardig zuur maken wanneer je LGBTQ bent.quote:Op vrijdag 13 december 2024 13:23 schreef raptorix het volgende:
Maar dat mag.quote:Op vrijdag 13 december 2024 18:37 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik weet het niet hoor... Zat Arabische landen waar ze je het leven aardig zuur maken wanneer je LGBTQ bent.
Wat Hongarije en Polen doen is verwerpelijk, maar nog altijd van een iets andere orde dan de executiebevelen in Arabische en Afrikaanse landen, niet?quote:Op vrijdag 13 december 2024 19:01 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar dat mag.
Iets met cultuur en zo.
Net zoals Hongarije uiting van homoseksualiteit mag verbieden.
Het begin is er in ieder geval.quote:Op vrijdag 13 december 2024 19:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat Hongarije en Polen doen is verwerpelijk, maar nog altijd van een iets andere orde dan de executiebevelen in Arabische en Afrikaanse landen, niet?
Dat het op bepaalde delen van de wereld al eeuwen de norm is lijkt me ook wat extra aandacht verdienen.quote:
Respect moet je verdienen. Gewoon neutraal tegenover je medemens staan en je oordeel over hem of haar pas vellen na kennismaking is meer dan genoeg.quote:Op vrijdag 13 december 2024 15:18 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Elk dag van het jaar moet je respect hebben voor je medemens.
[..]
Gewoon geen zin hebben in die hele regenbogenpoppenkast is meteen "haat"?quote:Op vrijdag 13 december 2024 18:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je mag inderdaad vinden dat haat een plek in de maatschappij hoort te hebben.
Dat valt echt wel mee.quote:Op vrijdag 13 december 2024 18:37 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik weet het niet hoor... Zat Arabische landen waar ze je het leven aardig zuur maken wanneer je LGBTQ bent.
Ik begrijp nog steeds niet waarom je deze individuen tot hun seksuele voorkeur moet reduceren en vervolgens op basis daarvan moet groeperen. Geredeneerd vanuit het individu zijn er veel meer aanknopingspunten om met anderen raakvlakken te vinden. Ik begrijp o.a. vanuit die optiek echt niet waarom liberale partijen meegaan op die groepsindentieitsschuit.quote:Op vrijdag 13 december 2024 10:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Natuurlijk kun je een dag voor iedereen organiseren. Maar de LGBT+ groep is er een die al vrij lang prominent in beeld is en uit meerdere hoeken in de samenleving te maken heeft met vijandig gedrag. En dat op basis van eigenschappen die niet individueel van aard zijn.
Sterker nog deze groep wordt zelfs op opportunistische wijze gebruikt voor andere dubieuze agenda's. Je ziet immers een hoop alt-right figuren in het ene topic jammeren over al dat "regenboog gedram" waaronder ze de hele dag gebukt zouden gaan, maar zijn in het volgende topic ineens weer vriendjes met ze, wanneer vreemdelingen zich vijandig gedragen.
Ook als die initiatieven om bovengenoemde redenen tegenstellingen vergroten en daarmee vijandigheid aanwakkeren? Want dat is exact wat er gebeurt.quote:En uiteraard wil ik geen gedachtenpolitie die mensen verplicht om homo's leuk te vinden. Echter ben ik wel van mening dat de samenleving er fijner op wordt als iedereen zou inzien dat ze niet eng en raar zijn, en dat er geen enkele aanleiding is om je er vijandig tegen te gedragen. Dus dan ben ik ook voor initatieven om die denkwijze te promoten zoals Paarse vrijdag.
Het reduceren tot die seksuele voorkeur gebeurt al. Maar dan dus op een vijandige manier. Ze worden niet vijandig behandeld omdat ze als persoon een hufter zijn, maar omdat ze een bepaalde voorkeur hebben.quote:Op vrijdag 13 december 2024 19:24 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ik begrijp nog steeds niet waarom je deze individuen tot hun seksuele voorkeur moet reduceren en vervolgens op basis daarvan moet groeperen. Geredeneerd vanuit het individu zijn er veel meer aanknopingspunten om met anderen raakvlakken te vinden. Ik begrijp o.a. vanuit die optiek echt niet waarom liberale partijen meegaan op die groepsindentieitsschuit.
Bovendien: het is 101 menselijke psychologie - door hier een groepslabel op te plakken creëer je een ingroup / outgroup situatie, want mensen zijn daar notoir goed in en bereid om op basis van de domste dingen dat onderscheid te maken, waarmee je in één klap een enorme outgroup creeert. Terwijl de hele notie nu juist is dat ze tot de ingroup (zouden moeten) behoren.
Is dat wel zo? Zelf denk ik dat onderwijs om te laten zien dat mensen met een seksuele geaardheid niet eng en raar zijn, en je er normaal tegen moet doen, wel helpt.quote:Ook als die initiatieven om bovengenoemde redenen tegenstellingen vergroten en daarmee vijandigheid aanwakkeren? Want dat is exact wat er gebeurt.
Noem eens een woke persoon die een voorstander is van de Taliban? Eentje maar, en niet een die je hebt gefantaseerd.quote:Op vrijdag 13 december 2024 16:09 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Wat ik gewoon echt niet snap is waarom veel woke-mensen een groot voorstander zijn van de regering van Afghanistan
Rob Jetten.quote:Op vrijdag 13 december 2024 19:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Noem eens een woke persoon die een voorstander is van de Taliban? Eentje maar, en niet een die je hebt gefantaseerd.
Ik denk niet dat die vijandigheid in dit geval persé voortkomt uit eng of raar zijn. Er zijn wel meer mensen eng of raar. En in dit geval zie je het vaak niet eens. Het gaat over normen en waarden. En ja, dat sterkt zeker mensen die er al een hekel aan hadden. Die zien gedrag wat volgens hun normen en waarden niet kan. Daar zullen ze tegen in 't verweer komen.quote:Is dat wel zo? Zelf denk ik dat onderwijs om te laten zien dat mensen met een seksuele geaardheid niet eng en raar zijn, en je er normaal tegen moet doen, wel helpt.
Die vijandige reacties op dit soort initiatieven lijken te komen van mensen die er sowieso al een hekel aan hadden, en het maar lastig en vervelend vinden dat het bespreekbaar wordt gemaakt.
Kom eens met een quote van Rob Jetten waar hij zegt dat de Taliban een goed regime is?quote:
Jetten is vooral blij dat Assad opgerot is. Dat is net als Saddam Hoessein, en iets mindere mate Khadaffi, gewoon een brute dictator die gifgas en bommen op zijn burgers gooit of ze in martelgevangenissen propt. En waarschijnlijk veel meer doden heeft veroorzaakt dan de Taliban.quote:Vliegt de hele wereld rond om anderen te vertellen dat vliegen slecht is voor klimaat of zo. Is woker dan woke. En voorstander van min of meer ongebreidelde immigratie, open grenzen en recent tweet uitgebracht dat hij erg blij met de machtswisseling in Syrie,
Het is volgens mij toch echt Assad die ervoor zorgde dat de radicale Islam geen voet aan de grond kreeg. Ghadaffi en Saddam zorgde ook voor vrede en stabiliteit, voor vrouwenrechten, voor het feit dat minderheden rechten hadden en niet afgeknald werden.
Nu is het voor minderheden in Irak en Libie echt geen fijn leven en spoedig zullen diverse minderheden ook de harde hand van de radicale Islam gaan ervaren en de nu nog feestende Syriers zal het feesten zeer spoedig vergaan en men zal weer terug gaan verlangen naar Assad.
En naar Khadadfi, en naar Saddam.
Denk je dat het voor homo's straks dolle pret gaat worden onder de radicale Islam? Vrouwen kunnen eerdaags weer in een tent rond gaan wandelen, natuurlijk is kamperen leuk dat dan weer wel. Misschien dat Rob Jetten erg van kamperen houdt.
Woke durft gewoon de olifant in de kamer niet te benoemen. Spijtig.quote:Op vrijdag 13 december 2024 20:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Kom eens met een quote van Rob Jetten waar hij zegt dat de Taliban een goed regime is?
[..]
Jetten is vooral blij dat Assad opgerot is. Dat is net als Saddam Hoessein, en iets mindere mate Khadaffi, gewoon een brute dictator die gifgas en bommen op zijn burgers gooit of ze in martelgevangenissen propt. En waarschijnlijk veel meer doden heeft veroorzaakt dan de Taliban.
Hij is niet per se met wat er voor in de plaats komt. Maar voor hij een mening kan hebben moet dat er eerst zijn en bovendien moeten die heel hard hun best doen om Assad te evenaren in slechtheid.
Verder zal Jetten ook erg blij zijn dat de Russen mogelijk uit dat land geschopt worden, wat ook goed is voor ieder.
Ja nog een keer waar is Rob Jetten precies blij met de radicale islam? Kom eens met een quote?quote:Op vrijdag 13 december 2024 20:26 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Woke durft gewoon de olifant in de kamer niet te benoemen. Spijtig.
Islam is niet de vriend van woke. Islam is eerder de vriend van de PVV, SGP en FvD, hoe tegenstrijdig dat ook moge klinken.
Als Wilders nu had gezegd "ik wil ongebreidelde islamisering van Nederland" zou dit logisch geweest zijn, daar Islam, net als Geert, tegen woke is. Islam is de vriend van de PVV en sommigen PVV-ers snappen dit en hebben ook de kleine overstap gemaakt naar de Islam en zijn belijdend Moslim geworden. Prima keuze verder.
Eigenlijk kloppen gewoon de coalities niet.
Assad is veel meer woke dan wat er voor in de plaats komt. D'66 zou dus pro-Assad moeten zijn. Pro Gadaffi (Gadaffi had ook nog eens een heel sociaal programma, heel links dus) en zeker pro Saddam, Saddam ooit een goede vriend van de linkse USSR.
Rob Jetten die helemaal blij is met de radicale Islam is inderdaad net zo maf als de voorzitter van het radicaal feministische tijdschrit de Opzij (bestaat dan nog?) die de Taliban een pluim geeft vanwege hun voorbeeldige vrouwenrechten in Kabul.
![]()
Het lijkt allemaal een klucht eigenlijk.
Moslims voor Geertje![]()
![]()
![]()
Mwoh, alsof mensen je anders wel nog serieus nemen.quote:Op vrijdag 13 december 2024 20:28 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Bovenstaand schrijven is sarcastisch dus.
laat ze maar gek worden, ze zullen nog smeken om een godquote:Op vrijdag 13 december 2024 20:31 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Tijden van grote verwarring.
Een Bijbelcitaat over de eindtijd.
Blijkt inderdaad te kloppen.
Links is rechts en rechts is links, alles is ondersteboven en niets, echt niets klopt meer.
Er is geen borscht meer van te koken.
Do svidanija!
Zou ik de gruwelcatalogus van de Taliban er nog even op naslaan.quote:Op vrijdag 13 december 2024 20:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja nog een keer waar is Rob Jetten precies blij met de radicale islam? Kom eens met een quote?
En in welk universum zou D66 zeer brute dictators moeten steunen die uitvreten wat Saddam Hoessein en de Assads allemaal hebben uitgevroten? Als je op een rijtje zet wat die allemaal geflikt hebben aan misdaden, dan zijn de Taliban een stel mietjes vergeleken met dat.
Die is gruwelijk. Maar het zijn kruimelaartjes bij de catalogus van Assad en Saddam Hoessein.quote:Op vrijdag 13 december 2024 20:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zou ik de gruwelcatalogus van de Taliban er nog even op naslaan.
Zeker wel, maar niet op de manier die jij wilt.quote:Verder is geen weldenkend mens blij met radicale islam. Echter is het vooral D66 (en GL) dat in diens krankzinnig en inherent tegenstrijdig inclusie-en-diversiteitsfetisj weigert dit probleem überhaupt bespreekbaar te maken.
Wat is mijn manier?quote:Op vrijdag 13 december 2024 20:50 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die is gruwelijk. Maar het zijn kruimelaartjes bij de catalogus van Assad en Saddam Hoessein.
[..]
Zeker wel, maar niet op de manier die jij wilt.
Voor grote groepen mensen invullen dat ze de radicale islam aanhangen en ze daarop beoordelen.quote:
This doesn't make any sense.quote:Op vrijdag 13 december 2024 21:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Voor grote groepen mensen invullen dat ze de radicale islam aanhangen en ze daarop beoordelen.
In het algemeen?quote:Op vrijdag 13 december 2024 19:57 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het reduceren tot die seksuele voorkeur gebeurt al. Maar dan dus op een vijandige manier.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |