Ik las; Be Yousseff- dag.quote:'Be Yourself-dag'
Hetro's hebben het ook moeilijk.quote:Op vrijdag 13 december 2024 07:45 schreef miss_sly het volgende:
Wat is nu precies het probleem met deze dag?
Het is allemaal al vrijblijvend hoor. Op de middelbare school is er een standje met informatie en er hangen wat vlaggen. Net als tijdens het suikerfeest er een standje is etc.quote:Op vrijdag 13 december 2024 08:51 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Het is jammer als het deels wordt opgedrongen, dus wellicht een idee om op deze dag studiedag te doen en degene die willen die kunnen na school deze programma volgen en de andere deel blijft van school weg op die dag.
Het wordt dus opgedrongen om dat bandje om te doen. Of tewel woke-indoctrinatiequote:Op vrijdag 13 december 2024 08:56 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Het is allemaal al vrijblijvend hoor. Op de middelbare school is er een standje met informatie en er hangen wat vlaggen. Net als tijdens het suikerfeest er een standje is etc.
In de lessen gaat het gewoon over de stof van het vak.
Maar zelfs daar worden sommige lieden al helemaal fox wild vanecht bizar. Komt ook door social media en onze Nederlandse moslims worden steeds salafistischer in hun opvattingen.
Zie je ook met die regenboog band in het voetbal. Onze Nederlandse moslim spelers weigeren terwijl moslim spelers van buiten hem wel gewoon om doen.
Voor het gros van de mensen is het nooit nodig geweest, die accepteren iedereen maar zijn wel een beetje klaar met dat overal maar een regeboog vlag moet hangen, er weer een duur zebrapad moet komen en er meerdere dagen zijn waarbij we erbij stil moeten staan.quote:Op vrijdag 13 december 2024 08:01 schreef Janneke141 het volgende:
Dat betekent dus dat het nog steeds nodig is.
Het is ook niet per se bedoeld om anderen van gedachten te laten veranderen, maar om aan mensen uit de lhbtqi+ gemeenschap te laten zien dat ze erbij horen.quote:Op vrijdag 13 december 2024 08:58 schreef 111210 het volgende:
[..]
Voor het gros van de mensen is het nooit nodig geweest, die accepteren iedereen maar zijn wel een beetje klaar met dat overal maar een regeboog vlag moet hangen, er weer een duur zebrapad moet komen en er meerdere dagen zijn waarbij we erbij stil moeten staan.
Dit is nu oor mij bijvoorbeeld niet nodig maar ga me er wel steeds meer aan irriteren, terwijl ik iedereen in zn waarde laat en iedereen mag zijn en doen wat die wil.
En dat clubje lui wat hier sowieso al problemen van maakte ga je echt niet anders laten denken met een paarse vrijdag of een regenboog vlag
Waarbij horen?quote:Op vrijdag 13 december 2024 09:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is ook niet per se bedoeld om anderen van gedachten te laten veranderen, maar om aan mensen uit de lhbtqi+ gemeenschap te laten zien dat ze erbij horen.
Dat doe je niet met zo'n dag. Als het helpt, helpt het maar laat ze gewoon mens-zijn ipv een letter uit de letterbak.quote:Op vrijdag 13 december 2024 09:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is ook niet per se bedoeld om anderen van gedachten te laten veranderen, maar om aan mensen uit de lhbtqi+ gemeenschap te laten zien dat ze erbij horen.
Dan moet je Rutger Groot Wassink even bellen, die vertelt je daar graag over.quote:Op vrijdag 13 december 2024 08:27 schreef Scorpie het volgende:
Ik ben wel benieuwd welke groepen uit onze samenleving hier nou het meeste tegen zijn.
Sommige politieke partijen vinden een dergelijk onderzoek zwaar racistisch. Maar die vormen een minderheid.quote:Op vrijdag 13 december 2024 08:27 schreef Scorpie het volgende:
Ik ben wel benieuwd welke groepen uit onze samenleving hier nou het meeste tegen zijn.
Wat een onzin weer, ik ben met mijn schoolquote:Op vrijdag 13 december 2024 08:09 schreef Nober het volgende:
Bidden dat deze indoctrinatie snel stopt.
[ x ]
Of nog een gaatje voor heeft.quote:Op vrijdag 13 december 2024 09:02 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Er is ook niets mis met Youssef zijn. Of ie nu wit, bruin of paars is
Of moslim.quote:Op vrijdag 13 december 2024 09:02 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Er is ook niets mis met Youssef zijn. Of ie nu wit, bruin of paars is
Ik snap sowieso niet wat een regenboogband daar zou moeten doen.quote:Op vrijdag 13 december 2024 08:56 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Het is allemaal al vrijblijvend hoor. Op de middelbare school is er een standje met informatie en er hangen wat vlaggen. Net als tijdens het suikerfeest er een standje is etc.
In de lessen gaat het gewoon over de stof van het vak.
Maar zelfs daar worden sommige lieden al helemaal fox wild vanecht bizar. Komt ook door social media en onze Nederlandse moslims worden steeds salafistischer in hun opvattingen.
Zie je ook met die regenboog band in het voetbal. Onze Nederlandse moslim spelers weigeren terwijl moslim spelers van buiten hem wel gewoon om doen.
Zoals ik al zei, die mensen horen er ook gewoon bij voor ieder normaal mens.quote:Op vrijdag 13 december 2024 09:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Inclusiviteit in a nutshellquote:Op vrijdag 13 december 2024 08:02 schreef Mikeytt het volgende:
Diep triest. Laat juist zien dat het nodig is om door te pakken.
Directe schorsing van leerlingen die hier een probleem van maken.
Ik vind het interessant dat je dat expliciet wilt benoemen, in de zin dat dat het hele punt is van Paarse Vrijdag, om dan één groep specifiek eruit te lichten in het kader van de emancipatie ervan. Fijn dus dat je dit punt snapt en nog even belicht. Want dat was je bedoeling, toch?quote:
Dit idd.quote:Op vrijdag 13 december 2024 07:45 schreef miss_sly het volgende:
Wat is nu precies het probleem met deze dag?
"Wij honoreren hierbij de stem van de mensen die niet hebben gestemd in het referendum".quote:Op vrijdag 13 december 2024 09:17 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
In een echte inclusieve samenleving is ook plaats voor mensen die niet mee willen doen aan zoiets als de Paarse Vrijdag. Die mensen horen er ook bij.
Hier zit ik wel in de stretch. Ik weet welke groepen dit zijn en waarom, echter moet ik zeggen dat het geforceerde karakter van deze dagen mij ook wat tegenstaat.quote:Op vrijdag 13 december 2024 08:27 schreef Scorpie het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |