Leugens.quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:40 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Ik kan hier in Duitsland met mijn vriendin geen samenlevingscontract afsluiten, de enige wettelijk erkende vorm van samen leven is voor hetero's het huwelijk. Homo's en lesbiennes mogen hier echter wél zo'n samenlevingscontract afsluiten en daarnaast mogen ze ook gewoon trouwen. Dat is naar mijn mening regelrechte discriminatie van hetero's op basis van hun geaardheid.
Sterker nog, ik benoem alleen de strikte christenen en moslims en misschien is de ene groep relatief wel groter dan de andere. Foei.quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:43 schreef Loverboii het volgende:
[..]
heel bizar dat je christenen en moslims over dezelfde kam scheert, je zou je moeten schamen imo
ja foei, respectloos huftertjequote:Op vrijdag 13 december 2024 11:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Sterker nog, ik benoem alleen de strikte christenen en moslims en misschien is de ene groep relatief wel groter dan de andere. Foei.
Zou niet weten waarom je religieus onderwijs niet bij voorbaat al zou sluiten.quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:40 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dan kan je net zo goed meteen het volledige islamitisch onderwijs sluiten.
Bingo.quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:22 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat de situatie vergeleken met twee decennia geleden achteruit is gegaan.
Een van de redenen daarvoor is dat religie weer salonfähig is geworden. Toen ik op de middelbare school zat, kon je je niet beroepen op je geloof om welk intolerant standpunt dan ook te uiten. Je kon het wel doen, vrijheid van meningsuiting en zulks, maar dan kreeg jij en je geloof erbij tegengas.
Op de een of andere manier is dat verschoven naar het idee dat religie een heel speciaal iets is waar een uitzondering voor geldt. Sterker nog, het hele argument wordt omgedraaid. Niet zij en de intolerante waarden van hun geloof zijn het probleem, jij bent intolerant naar hun geloof! Jij bent niet inclusief! Ook mensen met intolerante denkbeelden moeten getolereerd worden!
Hm, ik zat op een middelbare school van 1975 tot 1982, ik had een openlijk homofiele natuurkundeleraar en een lesbische lerares Nederlands. En dat was een katholieke school!quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Mwah, toen ik op de middelbare school zat (1996-2001), toen was homo zijn werkelijk de beste manier om een pispaal/paria te zijn. En dan hebben we het gewoon over een mainstream middelbare school in een stad, met nauwelijks moslims. Ik kende op school echt helemaal niemand die daar voor uit durfde te komen. Het bestond als het ware gewoon niet. Er openlijk voor uitkomen werd echt uitgesteld tot de studententijd, waar het op wonderlijke wijze ineens geen probleem meer was.
Ik heb nu het idee dat juist veel meer scholieren daar voor uit durven te komen en dat dat dus ook voor meer botsingen zorgt. Maar is zie er wel vooruitgang in.
Oneens.quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm.
Homofobie is geen probleem onder 'conservatieve' mensen, maar wel onder conservatief religieuze mensen en dan met name moslims en erg religieuze Christenen.
En daarnaast heb ik nergens gezegd dat mensen zich alleen moeten focussen op moslims, maar wel dat daar het grootste probleem ligt. We hebben in Nederland simpelweg veel meer moslims dan erg religieuze christenen, daarom is het dus logisch om vooral naar de Islamitsiche gemeenschappen te kijken. Die groeien trouwens ook het hardst en zullen dus ook in omvang gaan toenemen, als die kinderen net zo homofoob blijven als de ouders, zal de homofobie vanuit die hoek blijven toenemen. En dat slaat ook over op niet-Islamtische peers.
En als het probleem dus voornamelijk uit één hoek komt, dan bagatelliseert je het probleem door het te veralgemeniseren. Daarmee wordt namelijk te indruk gewekt dat het niet vooral uit één hoek komt, maar evenredig vanuit verschillende hoeken.
quote:Op vrijdag 13 december 2024 12:18 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Oneens.
Als de voorzitter van de Roze Kameraden zijn seizoenkaart van Feyenoord opzegt en zich niet meer veilig voelt in het stadion, FvD de grootste partij in 2018 homofobische uitspraken kan doen en Rob Jetten dag in dag uit doodsbedreigingen en beledigingen tegen zich krijgt op social media. Dan kan je het moeilijk alleen wijten aan religieuzen.
Die trend he...quote:Op vrijdag 13 december 2024 12:22 schreef Origami94 het volgende:
Overigens een mondiale trend, voornamelijk in het Westen. In Israël heeft het halve kabinet uitspraken geuit over de LGBTQ die van onsmakelijk tot extreem walgelijk kunnen worden gecategoriseerd. Daarom verbaast het mij dat @:howardroark claimt dat bij de PVV en JA21 homo's welkom zouden zijn. De eerste is een vriend van Orban die homo's opsluit vanwege hun geaardheid. En de tweede is een afsplitsing van Fvd.
Effe ervan uitgaand dat de PVV leden zou toestaan (lol)
Bekijk deze YouTube-videoquote:
Ik kan niet spreken voor alle scholen, maar ik werk in het VO in Nijmegen en wij besteden in een van de mentorlessen deze week aandacht aan waar paarse vrijdag voor staat, waarom het ooit is ingevoerd en het belang om jezelf te kunnen zijn, in welk opzicht dan ook, en daarvoor de ruimte moet krijgen van anderen. We nodigen daarbij iedereen uit om paars te dragen, om te laten zien dat je het onderwerp belangrijk vindt of gewoon omdat dat leuk is en uiteindelijk doet misschien 5% van de leerlingen dat, en een kleine helft van het personeel. De leerlingenraad deelt bij de ingang van die paarse armbandjes uit, en iedere leerling bepaalt zelf of hij die wel of niet aan wil pakken. Ik kan me voorstellen dat het aantal leerlingen dat hier actief mee bezig is op een havo/vwo-locatie wat groter is dan bij ons, maar qua aanpak zal het niet veel verschillen. Voor zover mij bekend, en ik ken aardig wat (mensen op) scholen in de buurt, gaat het ongeveer overal op dezelfde manier. Alleen van de vrije school zou ik je weinig kunnen vertellen - ik kan me voorstellen dat het er daar wat uitgebreider aan bod komt.quote:Op vrijdag 13 december 2024 09:40 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Geen idee maar jij werkt in het onderwijs.
Is het vrijblijvend om paars aan te trekken of is er misschien zachte dwang op sommige scholen?
Als ik dan iets zwarts draag wordt dat dan gezien als verzet of als iemand die geen paarse (roze/oranje/etc) kleding heeft (of wil). Ik ben helemaal voor emancipatie maar wat is emancipatie, gelijkheid of worden gezien als bijzonder, dat is namelijk wel enigszins strijdig. Ik behandel lhbti vrienden gewoon als vrienden maar paarse kleding heb ik niet en trek ik ook niet aan (of ik een i in mijn vriendenkring heb weet ik niet).
.
De horrorverhalen zijn dan ook overgewaaid uit Trumpiaans Amerika.quote:Op vrijdag 13 december 2024 12:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik kan niet spreken voor alle scholen, maar ik werk in het VO in Nijmegen en wij besteden in een van de mentorlessen deze week aandacht aan waar paarse vrijdag voor staat, waarom het ooit is ingevoerd en het belang om jezelf te kunnen zijn, in welk opzicht dan ook, en daarvoor de ruimte moet krijgen van anderen. We nodigen daarbij iedereen uit om paars te dragen, om te laten zien dat je het onderwerp belangrijk vindt of gewoon omdat dat leuk is en uiteindelijk doet misschien 5% van de leerlingen dat, en een kleine helft van het personeel. De leerlingenraad deelt bij de ingang van die paarse armbandjes uit, en iedere leerling bepaalt zelf of hij die wel of niet aan wil pakken. Ik kan me voorstellen dat het aantal leerlingen dat hier actief mee bezig is op een havo/vwo-locatie wat groter is dan bij ons, maar qua aanpak zal het niet veel verschillen. Voor zover mij bekend, en ik ken aardig wat (mensen op) scholen in de buurt, gaat het ongeveer overal op dezelfde manier. Alleen van de vrije school zou ik je weinig kunnen vertellen - ik kan me voorstellen dat het er daar wat uitgebreider aan bod komt.
Maar zo zou het dus ook moeten zijn. De suggestie dat paarse vrijdag allerlei vormen van dwang, indoctrinatie en meer van zulks zou inhouden is heel verstorend voor het doel wat je ermee zou willen bereiken en is niet afkomstig van leerlingen. Het is afkomstig van een selecte groep ouders (en soms dat zelfs niet eens) die wel heel veel lawaai maakt, en daar ga ik vrij slecht op. Het maakt mijn werk alleen maar moeilijker.
Zo gaat het op de school van mijn dochter inderdaad ook.quote:Op vrijdag 13 december 2024 12:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik kan niet spreken voor alle scholen, maar ik werk in het VO in Nijmegen en wij besteden in een van de mentorlessen deze week aandacht aan waar paarse vrijdag voor staat, waarom het ooit is ingevoerd en het belang om jezelf te kunnen zijn, in welk opzicht dan ook, en daarvoor de ruimte moet krijgen van anderen. We nodigen daarbij iedereen uit om paars te dragen, om te laten zien dat je het onderwerp belangrijk vindt of gewoon omdat dat leuk is en uiteindelijk doet misschien 5% van de leerlingen dat, en een kleine helft van het personeel. De leerlingenraad deelt bij de ingang van die paarse armbandjes uit, en iedere leerling bepaalt zelf of hij die wel of niet aan wil pakken. Ik kan me voorstellen dat het aantal leerlingen dat hier actief mee bezig is op een havo/vwo-locatie wat groter is dan bij ons, maar qua aanpak zal het niet veel verschillen. Voor zover mij bekend, en ik ken aardig wat (mensen op) scholen in de buurt, gaat het ongeveer overal op dezelfde manier. Alleen van de vrije school zou ik je weinig kunnen vertellen - ik kan me voorstellen dat het er daar wat uitgebreider aan bod komt.
Maar zo zou het dus ook moeten zijn. De suggestie dat paarse vrijdag allerlei vormen van dwang, indoctrinatie en meer van zulks zou inhouden is heel verstorend voor het doel wat je ermee zou willen bereiken en is niet afkomstig van leerlingen. Het is afkomstig van een selecte groep ouders (en soms dat zelfs niet eens) die wel heel veel lawaai maakt, en daar ga ik vrij slecht op. Het maakt mijn werk alleen maar moeilijker.
Oh ja. Saudi-Arabie heeft dit niet. Laten we het vooral over het Midden-Oosten hebben en niet hoe mensen met een andere seksuele voorkeur in het vrije Westen bedreigd, geslagen en geïntimideerd worden.quote:Op vrijdag 13 december 2024 12:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die trend he...
Zoek even op de landen waar homoseksuelen de doodstraf krijgen.
Zoek daarna de landen op waar homoseksuelen lange gevangenisstraffen krijgen.
Kijk vervolgens even waar homoseksualiteit volledig legaal is.
Daar hebben we het dus al decennia over, omdat we hier a) homoseksualiteit uberhaupt mogen, kunnen en durven bespreken en b) we daar graag wat aan willen doen.quote:Op vrijdag 13 december 2024 12:28 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Oh ja. Saudi-Arabie heeft dit niet. Laten we het vooral over het Midden-Oosten hebben en niet hoe mensen met een andere seksuele voorkeur in het vrije Westen bedreigd, geslagen en geïntimideerd worden.
Rob Jetten moet gewoon effe normaal doen, in Nederland is hij tenminste "veilig"
Nee.quote:Op vrijdag 13 december 2024 12:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
homoseksualiteit uberhaupt mogen, kunnen en durven bespreken
Gut ja, en daarom is Nederland eigenlijk net zo homofobisch als landen die door religie bestuurd worden. Een 'mondiale trend' vooral in het Westen.quote:Op vrijdag 13 december 2024 12:33 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Nee.
Zie:
https://www.youtube.com/l(...)W-2nYvhWq2f92&t=3905
Dit is een jongeman die zich als non-binair identificeert waar een politicus van een ooit grote partij dat al bekend stond om de homofobie heel lacherig over doet. De jongeman kenmerkt zelfs dat hij vaak wordt beledigd en wel eens bedreigd.
De LGBTQ is gedoogd, maar als ik de hoeveelheid geweld, bedreigingen en taboe's zie nog lang niet geaccepteerd.
Ho ho. Nu leg je mij woorden in de mond. Laten we het gewoon over de inhoud hebben.quote:Op vrijdag 13 december 2024 12:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Gut ja, en daarom is Nederland eigenlijk net zo homofobisch als landen die door religie bestuurd worden. Een 'mondiale trend' vooral in het Westen.
Echt, hoe lang houd je deze act nog vol? Wat is je volgende stap? Dat tolerantie onder moslims buitengewoon hoog is, en dat het probleem echt zit bij PVV'ers en Urk?
Andersom: we horen hier vooral weer hoe vervelend het is dat Urk nog bestaat.quote:Op vrijdag 13 december 2024 12:39 schreef Nielsch het volgende:
het vervelende is vooral dat homofobie alleen erg wordt gevonden als het vanuit moslims komt...
als homofobie vanuit autochtone Andrew Tate fans komt is het helemaal prima.
In het kader van paarse vrijdag moet je hier even twee dingen scheiden. De tolerantie voor homo's etc. onder moslims is veel lager dan die onder de autochtone bevolking (alhoewel ook daar echt nog wel het nodige te winnen is), dat staat volgens mij niet echt ter discussie. De meeste ophef over paarse vrijdag, of de week van de lentekriebels en andere activiteiten die onder indoctrinatie worden geschaard komt echter niet daarvandaan, maar uit de rechts-populistische hoek. Voor zover we klachten krijgen over paarse vrijdag, en dat zijn er niet zo veel, komen die stuk voor stuk uit autochtone hoek.quote:Op vrijdag 13 december 2024 12:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dat tolerantie onder moslims buitengewoon hoog is, en dat het probleem echt zit bij PVV'ers en Urk?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |