Alle vrij strikt religieuzen.quote:
Welk privilege hebben zij volgens jou dan?quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:03 schreef Cruzinats het volgende:
Het gaat niet over gay of biseksueel zijn, het gaat over een agenda pushen.
Het draait niet om gelijke rechten hebben, maar juist over meer privileges hebben dan de normale mens, puur omdat je jezelf tot een minderheid rekent.
Mijn generatie (millenials) heeft deze shit verzonnen en de nieuwe generatie verwerpt het eindelijk, stop met de jeugd indoctrineren!
christenen zijn het probleem?quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Alle vrij strikt religieuzen.
Welke agenda wordt er gepusht dan?quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:03 schreef Cruzinats het volgende:
Het gaat niet over gay of biseksueel zijn, het gaat over een agenda pushen.
Maar het is wel zaak om alle verantwoordelijke groepen in beeld te hebben omdat ze elk een andere aanpak vergen op het gebied van homofobie.quote:Op vrijdag 13 december 2024 10:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee. Er is niet maar één groep als schuldige aan te wijzen. Niet alleen de christenen, niet alleen de voetbalhooligans, niet alleen de moslims, niet alleen welke groep dan ook.
vrij duidelijk een anti christelijkequote:Op vrijdag 13 december 2024 11:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Welke agenda wordt er gepusht dan?
Dat is heel schrikbarend, maar twee decennia geleden is natuurlijk niet nu.quote:Op vrijdag 13 december 2024 10:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Nou ik kan je zeggen dat het 20 jaar geleden, op een voornamelijk autochtone school buiten de Bible Belt wel een groot probleem dus was. En dat het dus zelfs fysiek werd.
Ik erken dat gewoon. Maar wat we zien is in dit topic dat een aantal voornamelijk progressieve liberale en progressief linkse users krampachtig naar de Bible Belt grijpen, om het niet over moslims te hebben. Dat blijkt ook uit de likes op jouw postquote:Op vrijdag 13 december 2024 10:55 schreef Momo het volgende:
Waarom zeg je dat ik de hand boven het hoofd van de Islamistische gemeenschap wil houden hier? Het is daar ook een probleem. Maar waarom is het dan ook zo moeilijk te erkennen dat op scholen niet enkel moslims een probleem zijn? Wat dat betreft is het vanuit mijn ervaring meer een (Alpha) mannenprobleem is als het om LGBT pesten gaat. In mijn tijd kwamen vooral de meiden op school vooral voor hem op en zeiden tegen de pestkoppen dat ze moesten stoppen. Dit waren ook dezelfde mensen trouwens die iemand zouden pesten als een persoon een grote neus of oren zou hebben of veel overgewicht zou hebben. Het is pesten om stoer te doen. Oh, en vrouwen/meiden kunnen ook heel gemeen zijn tegenover andere klasgenoten. Dus pesten is niet een mannen probleem. Maar in mijn ervaring sloegen meiden die nooit zo aan op LGBT.
Wat een goed christen heeft een gezonde afkeer van LGBT+-mensen?quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:10 schreef Loverboii het volgende:
[..]
vrij duidelijk een anti christelijke
goed gelezen alweerquote:Op vrijdag 13 december 2024 11:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat een goed christen heeft een gezonde afkeer van LGBT+-mensen?
Gooble gobble, one of us! One of us!quote:
Ik denk eerlijk gezegd dat de situatie vergeleken met twee decennia geleden achteruit is gegaan.quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:12 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is heel schrikbarend, maar twee decennia geleden is natuurlijk niet nu.
[..]
...
Waar heb ik het ooit over de Bible Belt gehad ? Jij benoemd vooral de Bible Belt. Ik noem het conservatieve mensen. Je hoeft niet gelovig te zijn om conservatief te zijn. Als je nu kijkt naar jonge mensen en homofobie heeft denk ik een Andrew Tate meer invloed heeft dan de kerk. Op die school van mij 20 jaar geleden had het ook niet zoveel met de bijbel van doen dat die gasten zich zo gedroegen.quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:12 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is heel schrikbarend, maar twee decennia geleden is natuurlijk niet nu.
[..]
Ik erken dat gewoon. Maar wat we zien is in dit topic dat een aantal voornamelijk progressieve liberale en progressief linkse users krampachtig naar de Bible Belt grijpen, om het niet over moslims te hebben. Dat blijkt ook uit de likes op jouw post
Terwijl de groep gereformeerden in Nederland een paar honderdduizend man zijn en moslims in Nederland inmiddels meer dan een miljoen betreft. Dus waarom vormt die kleine groep, die vaak op afgesloten scholen zitten, waarvan je moet afvragen of daar überhaupt aandacht wordt geschonken aan iets als Paarse Vrijdag, een groter probleem is onder moslims.
We zien dan ook dat dit een spagaat creëert voor progressieven. Komt men op voor homo's of voor moslims? En dan wordt er een soort van middenweg gekozen: opkomen voor homo's en de homofobie vanuit de Islamtische gemeenschap proberen te bagataliseren door de homofobie in de Bible Belt tot het kernprobleem te bombarderen.
Uiteraard. Er hoeft geen enkele groep de hand boven het hoofd gehouden te worden. Een passende aanpak voor iedere groep lijkt me erg belangrijk. En dus moeten ze allemaal in beeld zijn en moet er geen als enige of belangrijkste worden aangeduid.quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:09 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Maar het is wel zaak om alle verantwoordelijke groepen in beeld te hebben omdat ze elk een andere aanpak vergen op het gebied van homofobie.
Mwah, toen ik op de middelbare school zat (1996-2001), toen was homo zijn werkelijk de beste manier om een pispaal/paria te zijn. En dan hebben we het gewoon over een mainstream middelbare school in een stad, met nauwelijks moslims. Ik kende op school echt helemaal niemand die daar voor uit durfde te komen. Het bestond als het ware gewoon niet. Er openlijk voor uitkomen werd echt uitgesteld tot de studententijd, waar het op wonderlijke wijze ineens geen probleem meer was.quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:22 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat de situatie vergeleken met twee decennia geleden achteruit is gegaan.
Een van de redenen daarvoor is dat religie weer salonfähig is geworden. Toen ik op de middelbare school zat, kon je je niet beroepen op je geloof om welk intolerant standpunt dan ook te uiten. Je kon het wel doen, vrijheid van meningsuiting en zulks, maar dan kreeg jij en je geloof erbij tegengas.
Op de een of andere manier is dat verschoven naar het idee dat religie een heel speciaal iets is waar een uitzondering voor geldt. Sterker nog, het hele argument wordt omgedraaid. Niet zij en de intolerante waarden van hun geloof zijn het probleem, jij bent intolerant naar hun geloof! Jij bent niet inclusief! Ook mensen met intolerante denkbeelden moeten getolereerd worden!
Het feit dat zoveel mensen zich keren naar idioten als Tate is ook een plaatsvervangend zingevingsprobleem denk ik. Mensen hebben nu eenmaal behoefte aan rituelen en betekenis. Haal de kerk weg, dan moet er iets voor in de plaats komen. De tijden van de oude schuimbekkende ideologieën qua staatsvorming en maatschappij is al even voorbij dus dan gaan mensen zoeken. Sommigen gaan terug naar een heilig huisje, anderen vallen in een andere fuik.quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:22 schreef Momo het volgende:
[..]
Waar heb ik het ooit over de Bible Belt gehad ? Jij benoemd vooral de Bible Belt. Ik noem het conservatieve mensen. Je hoeft niet gelovig te zijn om conservatief te zijn. Als je nu kijkt naar jonge mensen en homofobie heeft denk ik een Andrew Tate meer invloed heeft dan de kerk. Op die school van mij 20 jaar geleden had het ook niet zoveel met de bijbel van doen dat die gasten zich zo gedroegen.
Waarom is dit een spagaat voor progressieve mensen? Homofobie is een probleem vanuit moslimgemeenschappen en andere gemeenschappen. Waarom is het benoemen van het verschillende groepen, bagatelliseren van het probleem? Waarom mogen mensen zich dan enkel focussen op moslims? (Ja ik weet dat Andrew Tate ook moslim is, maar zou zijn visie niet perse als religieus zien.Wel grappig dat Thierry Baudet zo weg is van Andrew Tate de moslim). Het probleem is complexer dan enkel de Islam.
Ik zat van 1989-1996 op de middelbare dus dan hebben we het stokje een beetje doorgegeven.quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Mwah, toen ik op de middelbare school zat (1996-2001), toen was homo zijn werkelijk de beste manier om een pispaal/paria te zijn. En dan hebben we het gewoon over een mainstream middelbare school in een stad, met nauwelijks moslims. Ik kende op school echt helemaal niemand die daar voor uit durfde te komen. Het bestond als het ware gewoon niet. Er openlijk voor uitkomen werd echt uitgesteld tot de studententijd, waar het op wonderlijke wijze ineens geen probleem meer was.
Ik heb nu het idee dat juist veel meer scholieren daar voor uit durven te komen en dat dat dus ook voor meer botsingen zorgt. Maar is zie er wel vooruitgang in.
Ik noem alle strikt religieuzen.quote:
En ik nam het stokje dan weer over van Hexagon in 2001. Maar bij ons was het dus wel een probleem.quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:35 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik zat van 1989-1996 op de middelbare dus dan hebben we het stokje een beetje doorgegeven.
Mijn ervaring is dat er best veel mensen openlijk gay waren en geen pispaaltje. Op een verdwaalde Turk na hadden we ook geen leerlingen met een islamitische achtergrond.
N=1 ook denk ik.
Ik kan hier in Duitsland met mijn vriendin geen samenlevingscontract afsluiten, de enige wettelijk erkende vorm van samen leven is voor hetero's het huwelijk. Homo's en lesbiennes mogen hier echter wél zo'n samenlevingscontract afsluiten en daarnaast mogen ze ook gewoon trouwen. Dat is naar mijn mening regelrechte discriminatie van hetero's op basis van hun geaardheid.quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Welk privilege hebben zij volgens jou dan?
Dan kan je net zo goed meteen het volledige islamitisch onderwijs sluiten.quote:Op vrijdag 13 december 2024 08:02 schreef Mikeytt het volgende:
Diep triest. Laat juist zien dat het nodig is om door te pakken.
Directe schorsing van leerlingen die hier een probleem van maken.
heel bizar dat je christenen en moslims over dezelfde kam scheert, je zou je moeten schamen imoquote:Op vrijdag 13 december 2024 11:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik noem alle strikt religieuzen.
Hmm.quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:22 schreef Momo het volgende:
[..]
Waar heb ik het ooit over de Bible Belt gehad ? Jij benoemd vooral de Bible Belt. Ik noem het conservatieve mensen. Je hoeft niet gelovig te zijn om conservatief te zijn. Als je nu kijkt naar jonge mensen en homofobie heeft denk ik een Andrew Tate meer invloed heeft dan de kerk. Op die school van mij 20 jaar geleden had het ook niet zoveel met de bijbel van doen dat die gasten zich zo gedroegen.
Waarom is dit een spagaat voor progressieve mensen? Homofobie is een probleem vanuit moslimgemeenschappen en andere gemeenschappen. Waarom is het benoemen van het verschillende groepen, bagatelliseren van het probleem? Waarom mogen mensen zich dan enkel focussen op moslims? (Ja ik weet dat Andrew Tate ook moslim is, maar zou zijn visie niet perse als religieus zien.Wel grappig dat Thierry Baudet zo weg is van Andrew Tate de moslim). Het probleem is complexer dan enkel de Islam.
Ja, dat is hier in Nederland niet zo. Het gaat nu om Nederland.quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:40 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Ik kan hier in Duitsland met mijn vriendin geen samenlevingscontract afsluiten, de enige wettelijk erkende vorm van samen leven is voor hetero's het huwelijk. Homo's en lesbiennes mogen hier echter wél zo'n samenlevingscontract afsluiten en daarnaast mogen ze ook gewoon trouwen. Dat is naar mijn mening regelrechte discriminatie van hetero's op basis van hun geaardheid.
Leugens.quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:40 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Ik kan hier in Duitsland met mijn vriendin geen samenlevingscontract afsluiten, de enige wettelijk erkende vorm van samen leven is voor hetero's het huwelijk. Homo's en lesbiennes mogen hier echter wél zo'n samenlevingscontract afsluiten en daarnaast mogen ze ook gewoon trouwen. Dat is naar mijn mening regelrechte discriminatie van hetero's op basis van hun geaardheid.
Sterker nog, ik benoem alleen de strikte christenen en moslims en misschien is de ene groep relatief wel groter dan de andere. Foei.quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:43 schreef Loverboii het volgende:
[..]
heel bizar dat je christenen en moslims over dezelfde kam scheert, je zou je moeten schamen imo
ja foei, respectloos huftertjequote:Op vrijdag 13 december 2024 11:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Sterker nog, ik benoem alleen de strikte christenen en moslims en misschien is de ene groep relatief wel groter dan de andere. Foei.
Zou niet weten waarom je religieus onderwijs niet bij voorbaat al zou sluiten.quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:40 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dan kan je net zo goed meteen het volledige islamitisch onderwijs sluiten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |