Dwang is een groot woord, maar het lijkt me vrij duidelijk dat van druk wel sprake is. Dat kun je niet ontkennen, en dan heb ik het niet alleen over de fysieke activiteiten maar ook de ideologische onderpinning. Er worden nogal wat dingen op elkaar gegooid waar niet iedereen dezelfde mening over heeft en het wordt gepresenteerd dat enige kritiekt meteen leidt tot suggesties dat anderen 'zichzelf niet mogen zijn'. Die identiteitsfocus leidt altijd tot groepsdruk waardoor enige twijfel of nuance het niet waard is om te uiten.quote:Op vrijdag 13 december 2024 12:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik kan niet spreken voor alle scholen, maar ik werk in het VO in Nijmegen en wij besteden in een van de mentorlessen deze week aandacht aan waar paarse vrijdag voor staat, waarom het ooit is ingevoerd en het belang om jezelf te kunnen zijn, in welk opzicht dan ook, en daarvoor de ruimte moet krijgen van anderen. We nodigen daarbij iedereen uit om paars te dragen, om te laten zien dat je het onderwerp belangrijk vindt of gewoon omdat dat leuk is en uiteindelijk doet misschien 5% van de leerlingen dat, en een kleine helft van het personeel. De leerlingenraad deelt bij de ingang van die paarse armbandjes uit, en iedere leerling bepaalt zelf of hij die wel of niet aan wil pakken. Ik kan me voorstellen dat het aantal leerlingen dat hier actief mee bezig is op een havo/vwo-locatie wat groter is dan bij ons, maar qua aanpak zal het niet veel verschillen. Voor zover mij bekend, en ik ken aardig wat (mensen op) scholen in de buurt, gaat het ongeveer overal op dezelfde manier. Alleen van de vrije school zou ik je weinig kunnen vertellen - ik kan me voorstellen dat het er daar wat uitgebreider aan bod komt.
Maar zo zou het dus ook moeten zijn. De suggestie dat paarse vrijdag allerlei vormen van dwang, indoctrinatie en meer van zulks zou inhouden is heel verstorend voor het doel wat je ermee zou willen bereiken en is niet afkomstig van leerlingen. Het is afkomstig van een selecte groep ouders (en soms dat zelfs niet eens) die wel heel veel lawaai maakt, en daar ga ik vrij slecht op. Het maakt mijn werk alleen maar moeilijker.
Het lijkt me alleen maar gezond dat tieners met andere meningen en waarden en culturen te maken krijgen en zodoende hun eigen kader leren scheppen, en niet klakkeloos aannemen dat wat ze thuis aangeleerd krijgen het enige juiste is. En dat paarse bandje hoeven ze niet mee naar huis te nemen, he. Hoeft'thuis' niets van te weten.quote:Op vrijdag 13 december 2024 13:05 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Wat ik schrijf, het zijn pubers met een prefontale cortex die nog volop in ontwikkeling is, die soms thuis hele andere waarden meekrijgen, en die er graag bij willen horen, waarbij is natuurlijk weer een tweede.
Het dragen van dat bandje is toch een soort van stellingname waar sommigen van hen misschien (nog) niet aan toe zijn. Dat betekent sec niet dat ze het per se afwijzen, dat idee zou wel kunnen ontstaan.
wat ben je toch een zielig persoontjequote:Op vrijdag 13 december 2024 13:53 schreef Hexagon het volgende:
Tja, als je je kinderen wilt opvoeden met het idee dat homo's eng en raar zijn, dan is een school die daar een ander beeld tegenover stelt natuurlijk maar lastig.
Ik weet niet in welke mate dat uit fatsoenlijke omgangsvormen voortvloeit, en hoeveel het over hun daadwerkelijke mening zegt (alhoewel dat eigenlijk in de praktijk weinig verschil hoeft te maken).quote:Op vrijdag 13 december 2024 13:37 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik doel meer op Marokkaanse jeugd, ik woon in een buurt met best veel oudere Marokkaanse mensen waar ik gewoon goed contact mee heb.
Dat ben ik in de kern met je eens, maar het idee dat alle thuissituaties dat toestaan is niet realistisch maar een ideaal.quote:Op vrijdag 13 december 2024 13:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het lijkt me alleen maar gezond dat tieners met andere meningen en waarden en culturen te maken krijgen en zodoende hun eigen kader leren scheppen, en niet klakkeloos aannemen dat wat ze thuis aangeleerd krijgen het enige juiste is. En dat paarse bandje hoeven ze niet mee naar huis te nemen, he. Hoeft'thuis' niets van te weten.
Laten we vooral de positie van vrouwen in Afghanistan vergelijken met een enkele wappie als Tate die wat uitbraakt…quote:Op vrijdag 13 december 2024 13:06 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou nee daar zie je hetzelfde fenomeen
Als moslims vrouwonvriendelijke dingen doen/zeggen dan is het een enorm probleem.
Als daarentegen de alt right hoek, net iets andere, maar eveneens zeer vrouwonvriendelijke dingen doen/uitbraken, dan is dat blijkbaar geen probleem.
Waarom zou je homo's niet eng en raar mogen vinden zo lang je ze gewoon met rust laat?quote:Op vrijdag 13 december 2024 13:53 schreef Hexagon het volgende:
Tja, als je je kinderen wilt opvoeden met het idee dat homo's eng en raar zijn, dan is een school die daar een ander beeld tegenover stelt natuurlijk maar lastig.
Maar we zijn niet in Afghanistan en dat is ook niet de scope van deze dag.quote:Op vrijdag 13 december 2024 14:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Laten we vooral de positie van vrouwen in Afghanistan vergelijken met een enkele wappie als Tate die wat uitbraakt…
Natuurlijk mag je dat vinden. Maar je mag ook vinden dat de samenleving fijner is als homo's niet eng en raar gevonden worden. En daarom initiatieven nemen om die visie te promoten zoals deze dag. .quote:Op vrijdag 13 december 2024 14:21 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Waarom zou je homo's niet eng en raar mogen vinden zo lang je ze gewoon met rust laat?
Er zijn zo veel mensen die ik raar of zelfs eng vind; marginalen, autonomen, FvD-ers, pro-Palestijnse wappies met gekleurd haar, mensen die nu nog over corona en coronavaccins jeremiëren, streng gelovigen, mensen met bankstellen, stapels autobanden en aanhangwagens in hun voortuin, influencers en ga zo maar door. Je bent niet wettelijk verplicht om voor iedereen dezelfde mate van respect op te brengen.
Dat hoeft niet, want je bent aan het bazelen met als enige intentie je gal spuwen over Israël, wat of jij het nu wilt of niet een erg homovriendelijk land is. Dat kunnen we van de andere landen in die regio niet zeggen natuurlijk.quote:Op vrijdag 13 december 2024 13:33 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Ahhh oke. Een bewindslied van de Israelische regering die zichzelf trots homofoob noemt is gewoon een "mafklapper"
Als je wilt kan ik nog meer quotes zoeken van de halve regering aan "mafklappers"
Nee, niet echt. Het gaat hier over het promoten van materialen voor minderjarigen. En dit sluit op geen enkele manier aan bij wat jij stelde, namelijk dat Orban homo's zou willen opsluiten. Dat is gewoon niet waar en een leugen.quote:Op vrijdag 13 december 2024 13:33 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Het verbieden van LGBTQ media zorgt juist ervoor dat het strafbaar wordt gesteld. Dat de vrije pers en LGBTQ in Hongarije tegen dit soort repressie te maken krijgen is ronduit walgelijk. En het is jammer om te stellen dat HR die er eerlijk ervoor uitkomt op hetzelfde geslacht te vallen, homofobische regeringen verdedigt. En het af doet als "mafklappers" terwijl de minderheid waar het om gaat belemmerd wordt in hun dagelijkse leven.
Jij je zin, een actualiteit ook nog, meisjesbesnijdenis. Daar mag je zelfs reclame voor maken van de ABRvS…quote:Op vrijdag 13 december 2024 14:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar we zijn niet in Afghanistan en dat is ook niet de scope van deze dag.
Inderdaad. Zo'n documentaire zal Linda niet maken over moslims ze wil Theo van Gogh niet achterna.quote:Op vrijdag 13 december 2024 08:56 schreef miss_sly het volgende:
Gelukkig kunnen we naar de moslims wijzen en zijn onze eigen blanke kaaskoppen allemaal zo goed dat ze homo’s gewoon accepteren.
https://www.rtl.nl/boulev(...)e-alsof-ik-minpunten
Klopt, en het maffe is dat dat nog goed gepraat wordt hier ook.quote:Op vrijdag 13 december 2024 13:33 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Ahhh oke. Een bewindslied van de Israelische regering die zichzelf trots homofoob noemt is gewoon een "mafklapper"
Als je wilt kan ik nog meer quotes zoeken van de halve regering aan "mafklappers"
[..]
Het verbieden van LGBTQ media zorgt juist ervoor dat het strafbaar wordt gesteld. Dat de vrije pers en LGBTQ in Hongarije tegen dit soort repressie te maken krijgen is ronduit walgelijk. En het is jammer om te stellen dat HR die er eerlijk ervoor uitkomt op hetzelfde geslacht te vallen, homofobische regeringen verdedigt. En het af doet als "mafklappers" terwijl de minderheid waar het om gaat belemmerd wordt in hun dagelijkse leven.
Och, Black Friday rekken ze ook op tot een hele maand, dus die paarse vrijdag mag ook een beetje meerquote:Op vrijdag 13 december 2024 07:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
Paarse maandag vind ik onnodig, we hebben paarse vrijdag al.
Het moet dus blijkbaar door mensen hun strot geduwd worden.quote:Op vrijdag 13 december 2024 08:01 schreef Janneke141 het volgende:
Dat betekent dus dat het nog steeds nodig is.
Het kernprobleem. Kinderen accepteren van alles heel makkelijk, helemaal als je het ze leeftijdsadequaat uitlegt. Het probleem zijn de mensen die hun of andermans kinderen gaan lopen vertellen dat dingen volgens een een god of een pseudowetenschappelijk theorietje niet mogen.quote:Op vrijdag 13 december 2024 12:25 schreef Janneke141 het volgende:
...
De suggestie dat paarse vrijdag allerlei vormen van dwang, indoctrinatie en meer van zulks zou inhouden is heel verstorend voor het doel wat je ermee zou willen bereiken en is niet afkomstig van leerlingen. Het is afkomstig van een selecte groep ouders (en soms dat zelfs niet eens) die wel heel veel lawaai maakt, en daar ga ik vrij slecht op. Het maakt mijn werk alleen maar moeilijker.
Dat ligt aan jezelf.quote:Op vrijdag 13 december 2024 15:19 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Het moet dus blijkbaar door mensen hun strot geduwd worden.
Er zijn best goede documentaires te vinden over homoseksualiteit in islamitische gemeenschappen. Of boeken. Ik vond Djinn van Tofik Dibi bijvoorbeeld erg interessant.quote:Op vrijdag 13 december 2024 14:54 schreef Nober het volgende:
[..]
Inderdaad. Zo'n documentaire zal Linda niet maken over moslims ze wil Theo van Gogh niet achterna.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op vrijdag 13 december 2024 09:02 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Er is ook niets mis met Youssef zijn. Of ie nu wit, bruin of paars is
Iets verbieden = strafbaar stellen wat resulteert in LGBTQ seksuele die achter de tralies verdwijnen al dan niet omdat ze de boete niet kunnen betalenquote:Op vrijdag 13 december 2024 14:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat hoeft niet, want je bent aan het bazelen met als enige intentie je gal spuwen over Israël, wat of jij het nu wilt of niet een erg homovriendelijk land is. Dat kunnen we van de andere landen in die regio niet zeggen natuurlijk.
[..]
Nee, niet echt. Het gaat hier over het promoten van materialen voor minderjarigen. En dit sluit op geen enkele manier aan bij wat jij stelde, namelijk dat Orban homo's zou willen opsluiten. Dat is gewoon niet waar en een leugen.
De vraag is of die initiatief daar iets voor doet hé. Daarnaast gaat het niet alleen om homo's, de hele alfabetsoep komt aan bod.quote:Op vrijdag 13 december 2024 14:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Natuurlijk mag je dat vinden. Maar je mag ook vinden dat de samenleving fijner is als homo's niet eng en raar gevonden worden. En daarom initiatieven nemen om die visie te promoten zoals deze dag. .
Het moet een genot zijn om te weten dat Hongaarse homojongeren tot hun 18e in de kast moeten blijven.quote:Op vrijdag 13 december 2024 14:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat hoeft niet, want je bent aan het bazelen met als enige intentie je gal spuwen over Israël, wat of jij het nu wilt of niet een erg homovriendelijk land is. Dat kunnen we van de andere landen in die regio niet zeggen natuurlijk.
[..]
Nee, niet echt. Het gaat hier over het promoten van materialen voor minderjarigen. En dit sluit op geen enkele manier aan bij wat jij stelde, namelijk dat Orban homo's zou willen opsluiten. Dat is gewoon niet waar en een leugen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |