abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215860177
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 19:02 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wat Hongarije en Polen doen is verwerpelijk, maar nog altijd van een iets andere orde dan de executiebevelen in Arabische en Afrikaanse landen, niet?
Het begin is er in ieder geval.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  vrijdag 13 december 2024 @ 19:05:30 #277
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215860184
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2024 19:04 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het begin is er in ieder geval.
Dat het op bepaalde delen van de wereld al eeuwen de norm is lijkt me ook wat extra aandacht verdienen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215860286
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 15:18 schreef OmniRocket het volgende:
[..]

Elk dag van het jaar moet je respect hebben voor je medemens.

[..]
Respect moet je verdienen. Gewoon neutraal tegenover je medemens staan en je oordeel over hem of haar pas vellen na kennismaking is meer dan genoeg.
pi_215860333
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2024 18:15 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je mag inderdaad vinden dat haat een plek in de maatschappij hoort te hebben.
Gewoon geen zin hebben in die hele regenbogenpoppenkast is meteen "haat"? _O-
pi_215860350
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 18:37 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik weet het niet hoor... Zat Arabische landen waar ze je het leven aardig zuur maken wanneer je LGBTQ bent.
Dat valt echt wel mee.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 13 december 2024 @ 19:24:50 #281
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_215860354
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 10:11 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Natuurlijk kun je een dag voor iedereen organiseren. Maar de LGBT+ groep is er een die al vrij lang prominent in beeld is en uit meerdere hoeken in de samenleving te maken heeft met vijandig gedrag. En dat op basis van eigenschappen die niet individueel van aard zijn.

Sterker nog deze groep wordt zelfs op opportunistische wijze gebruikt voor andere dubieuze agenda's. Je ziet immers een hoop alt-right figuren in het ene topic jammeren over al dat "regenboog gedram" waaronder ze de hele dag gebukt zouden gaan, maar zijn in het volgende topic ineens weer vriendjes met ze, wanneer vreemdelingen zich vijandig gedragen.
Ik begrijp nog steeds niet waarom je deze individuen tot hun seksuele voorkeur moet reduceren en vervolgens op basis daarvan moet groeperen. Geredeneerd vanuit het individu zijn er veel meer aanknopingspunten om met anderen raakvlakken te vinden. Ik begrijp o.a. vanuit die optiek echt niet waarom liberale partijen meegaan op die groepsindentieitsschuit.

Bovendien: het is 101 menselijke psychologie - door hier een groepslabel op te plakken creëer je een ingroup / outgroup situatie, want mensen zijn daar notoir goed in en bereid om op basis van de domste dingen dat onderscheid te maken, waarmee je in één klap een enorme outgroup creeert. Terwijl de hele notie nu juist is dat ze tot de ingroup (zouden moeten) behoren.

quote:
En uiteraard wil ik geen gedachtenpolitie die mensen verplicht om homo's leuk te vinden. Echter ben ik wel van mening dat de samenleving er fijner op wordt als iedereen zou inzien dat ze niet eng en raar zijn, en dat er geen enkele aanleiding is om je er vijandig tegen te gedragen. Dus dan ben ik ook voor initatieven om die denkwijze te promoten zoals Paarse vrijdag.
Ook als die initiatieven om bovengenoemde redenen tegenstellingen vergroten en daarmee vijandigheid aanwakkeren? Want dat is exact wat er gebeurt.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  vrijdag 13 december 2024 @ 19:57:07 #282
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215860658
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 19:24 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Ik begrijp nog steeds niet waarom je deze individuen tot hun seksuele voorkeur moet reduceren en vervolgens op basis daarvan moet groeperen. Geredeneerd vanuit het individu zijn er veel meer aanknopingspunten om met anderen raakvlakken te vinden. Ik begrijp o.a. vanuit die optiek echt niet waarom liberale partijen meegaan op die groepsindentieitsschuit.

Bovendien: het is 101 menselijke psychologie - door hier een groepslabel op te plakken creëer je een ingroup / outgroup situatie, want mensen zijn daar notoir goed in en bereid om op basis van de domste dingen dat onderscheid te maken, waarmee je in één klap een enorme outgroup creeert. Terwijl de hele notie nu juist is dat ze tot de ingroup (zouden moeten) behoren.
Het reduceren tot die seksuele voorkeur gebeurt al. Maar dan dus op een vijandige manier. Ze worden niet vijandig behandeld omdat ze als persoon een hufter zijn, maar omdat ze een bepaalde voorkeur hebben.

Als je daar dan tegengas aan wilt geven ontkom je er niet aan om dat op basis van die eigenschappen te doen waar mensen vijandig naar zijn.

quote:
Ook als die initiatieven om bovengenoemde redenen tegenstellingen vergroten en daarmee vijandigheid aanwakkeren? Want dat is exact wat er gebeurt.
Is dat wel zo? Zelf denk ik dat onderwijs om te laten zien dat mensen met een seksuele geaardheid niet eng en raar zijn, en je er normaal tegen moet doen, wel helpt.

Die vijandige reacties op dit soort initiatieven lijken te komen van mensen die er sowieso al een hekel aan hadden, en het maar lastig en vervelend vinden dat het bespreekbaar wordt gemaakt.
  vrijdag 13 december 2024 @ 19:59:31 #283
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215860683
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 december 2024 16:09 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]
Wat ik gewoon echt niet snap is waarom veel woke-mensen een groot voorstander zijn van de regering van Afghanistan
Noem eens een woke persoon die een voorstander is van de Taliban? Eentje maar, en niet een die je hebt gefantaseerd.
  vrijdag 13 december 2024 @ 20:05:12 #284
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_215860724
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 19:59 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Noem eens een woke persoon die een voorstander is van de Taliban? Eentje maar, en niet een die je hebt gefantaseerd.
Rob Jetten.

Vliegt de hele wereld rond om anderen te vertellen dat vliegen slecht is voor klimaat of zo. Is woker dan woke. En voorstander van min of meer ongebreidelde immigratie, open grenzen en recent tweet uitgebracht dat hij erg blij met de machtswisseling in Syrie,
Het is volgens mij toch echt Assad die ervoor zorgde dat de radicale Islam geen voet aan de grond kreeg. Ghadaffi en Saddam zorgde ook voor vrede en stabiliteit, voor vrouwenrechten, voor het feit dat minderheden rechten hadden en niet afgeknald werden.

Nu is het voor minderheden in Irak en Libie echt geen fijn leven en spoedig zullen diverse minderheden ook de harde hand van de radicale Islam gaan ervaren en de nu nog feestende Syriers zal het feesten zeer spoedig vergaan en men zal weer terug gaan verlangen naar Assad.
En naar Khadadfi, en naar Saddam.

Denk je dat het voor homo's straks dolle pret gaat worden onder de radicale Islam? Vrouwen kunnen eerdaags weer in een tent rond gaan wandelen, natuurlijk is kamperen leuk dat dan weer wel. Misschien dat Rob Jetten erg van kamperen houdt. :')
  vrijdag 13 december 2024 @ 20:09:30 #285
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_215860755
[quote]0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 19:57 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het reduceren tot die seksuele voorkeur gebeurt al. Maar dan dus op een vijandige manier. Ze worden niet vijandig behandeld omdat ze als persoon een hufter zijn, maar omdat ze een bepaalde voorkeur hebben.

Als je daar dan tegengas aan wilt geven ontkom je er niet aan om dat op basis van die eigenschappen te doen waar mensen vijandig naar zijn.
[quote]

Ik zie ook dat het gebeurt, maar ik vraag me dus oprecht af of vanuit hetzelfde frame tegengas geven de oplossing is. Het wordt een welles nietes verhaal, vergroot tegenstellingen en dat is zelden de route tot toenadering en meer begrip.

quote:
Is dat wel zo? Zelf denk ik dat onderwijs om te laten zien dat mensen met een seksuele geaardheid niet eng en raar zijn, en je er normaal tegen moet doen, wel helpt.

Die vijandige reacties op dit soort initiatieven lijken te komen van mensen die er sowieso al een hekel aan hadden, en het maar lastig en vervelend vinden dat het bespreekbaar wordt gemaakt.
Ik denk niet dat die vijandigheid in dit geval persé voortkomt uit eng of raar zijn. Er zijn wel meer mensen eng of raar. En in dit geval zie je het vaak niet eens. Het gaat over normen en waarden. En ja, dat sterkt zeker mensen die er al een hekel aan hadden. Die zien gedrag wat volgens hun normen en waarden niet kan. Daar zullen ze tegen in 't verweer komen.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  vrijdag 13 december 2024 @ 20:13:40 #286
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215860812
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 december 2024 20:05 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]
Rob Jetten.
Kom eens met een quote van Rob Jetten waar hij zegt dat de Taliban een goed regime is?

quote:
Vliegt de hele wereld rond om anderen te vertellen dat vliegen slecht is voor klimaat of zo. Is woker dan woke. En voorstander van min of meer ongebreidelde immigratie, open grenzen en recent tweet uitgebracht dat hij erg blij met de machtswisseling in Syrie,
Het is volgens mij toch echt Assad die ervoor zorgde dat de radicale Islam geen voet aan de grond kreeg. Ghadaffi en Saddam zorgde ook voor vrede en stabiliteit, voor vrouwenrechten, voor het feit dat minderheden rechten hadden en niet afgeknald werden.

Nu is het voor minderheden in Irak en Libie echt geen fijn leven en spoedig zullen diverse minderheden ook de harde hand van de radicale Islam gaan ervaren en de nu nog feestende Syriers zal het feesten zeer spoedig vergaan en men zal weer terug gaan verlangen naar Assad.
En naar Khadadfi, en naar Saddam.

Denk je dat het voor homo's straks dolle pret gaat worden onder de radicale Islam? Vrouwen kunnen eerdaags weer in een tent rond gaan wandelen, natuurlijk is kamperen leuk dat dan weer wel. Misschien dat Rob Jetten erg van kamperen houdt. :')
Jetten is vooral blij dat Assad opgerot is. Dat is net als Saddam Hoessein, en iets mindere mate Khadaffi, gewoon een brute dictator die gifgas en bommen op zijn burgers gooit of ze in martelgevangenissen propt. En waarschijnlijk veel meer doden heeft veroorzaakt dan de Taliban.

Hij is niet per se blij met wat er voor in de plaats komt. Maar voor hij een mening kan hebben moet dat er eerst zijn en bovendien moeten die heel hard hun best doen om Assad te evenaren in slechtheid.

Verder zal Jetten ook erg blij zijn dat de Russen mogelijk uit dat land geschopt worden, wat ook goed is voor ieder.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hexagon op 13-12-2024 20:19:44 ]
  vrijdag 13 december 2024 @ 20:26:54 #287
pi_215860937
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 20:13 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Kom eens met een quote van Rob Jetten waar hij zegt dat de Taliban een goed regime is?
[..]
Jetten is vooral blij dat Assad opgerot is. Dat is net als Saddam Hoessein, en iets mindere mate Khadaffi, gewoon een brute dictator die gifgas en bommen op zijn burgers gooit of ze in martelgevangenissen propt. En waarschijnlijk veel meer doden heeft veroorzaakt dan de Taliban.

Hij is niet per se met wat er voor in de plaats komt. Maar voor hij een mening kan hebben moet dat er eerst zijn en bovendien moeten die heel hard hun best doen om Assad te evenaren in slechtheid.

Verder zal Jetten ook erg blij zijn dat de Russen mogelijk uit dat land geschopt worden, wat ook goed is voor ieder.
Woke durft gewoon de olifant in de kamer niet te benoemen. Spijtig.

Islam is niet de vriend van woke. Islam is eerder de vriend van de PVV, SGP en FvD, hoe tegenstrijdig dat ook moge klinken.
Als Wilders nu had gezegd "ik wil ongebreidelde islamisering van Nederland" zou dit logisch geweest zijn, daar Islam, net als Geert, tegen woke is. Islam is de vriend van de PVV en sommigen PVV-ers snappen dit en hebben ook de kleine overstap gemaakt naar de Islam en zijn belijdend Moslim geworden. Prima keuze verder.

Eigenlijk kloppen gewoon de coalities niet.
Assad is veel meer woke dan wat er voor in de plaats komt. D'66 zou dus pro-Assad moeten zijn. Pro Gadaffi (Gadaffi had ook nog eens een heel sociaal programma, heel links dus) en zeker pro Saddam, Saddam ooit een goede vriend van de linkse USSR.

Rob Jetten die helemaal blij is met de radicale Islam is inderdaad net zo maf als de voorzitter van het radicaal feministische tijdschrit de Opzij (bestaat dan nog? :o ) die de Taliban een pluim geeft vanwege hun voorbeeldige vrouwenrechten in Kabul. O+

Het lijkt allemaal een klucht eigenlijk.

Moslims voor Geertje O+ _O_ _O_ _O_
  vrijdag 13 december 2024 @ 20:28:31 #288
pi_215860959
Bovenstaand schrijven is sarcastisch dus. _O_
  vrijdag 13 december 2024 @ 20:31:06 #289
pi_215860992
Tijden van grote verwarring.

Een Bijbelcitaat over de eindtijd.

Blijkt inderdaad te kloppen.

Links is rechts en rechts is links, alles is ondersteboven en niets, echt niets klopt meer.

Er is geen borscht meer van te koken.

Do svidanija! O+
  vrijdag 13 december 2024 @ 20:31:50 #290
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215861007
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 december 2024 20:26 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]
Woke durft gewoon de olifant in de kamer niet te benoemen. Spijtig.

Islam is niet de vriend van woke. Islam is eerder de vriend van de PVV, SGP en FvD, hoe tegenstrijdig dat ook moge klinken.
Als Wilders nu had gezegd "ik wil ongebreidelde islamisering van Nederland" zou dit logisch geweest zijn, daar Islam, net als Geert, tegen woke is. Islam is de vriend van de PVV en sommigen PVV-ers snappen dit en hebben ook de kleine overstap gemaakt naar de Islam en zijn belijdend Moslim geworden. Prima keuze verder.

Eigenlijk kloppen gewoon de coalities niet.
Assad is veel meer woke dan wat er voor in de plaats komt. D'66 zou dus pro-Assad moeten zijn. Pro Gadaffi (Gadaffi had ook nog eens een heel sociaal programma, heel links dus) en zeker pro Saddam, Saddam ooit een goede vriend van de linkse USSR.

Rob Jetten die helemaal blij is met de radicale Islam is inderdaad net zo maf als de voorzitter van het radicaal feministische tijdschrit de Opzij (bestaat dan nog? :o ) die de Taliban een pluim geeft vanwege hun voorbeeldige vrouwenrechten in Kabul. O+

Het lijkt allemaal een klucht eigenlijk.

Moslims voor Geertje O+ _O_ _O_ _O_
Ja nog een keer waar is Rob Jetten precies blij met de radicale islam? Kom eens met een quote?

En in welk universum zou D66 zeer brute dictators moeten steunen die uitvreten wat Saddam Hoessein en de Assads allemaal hebben uitgevroten? Als je op een rijtje zet wat die allemaal geflikt hebben aan misdaden, dan zijn de Taliban een stel mietjes vergeleken met dat.
pi_215861089
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 december 2024 20:28 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Bovenstaand schrijven is sarcastisch dus. _O_
Mwoh, alsof mensen je anders wel nog serieus nemen.
pi_215861140
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 december 2024 20:31 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Tijden van grote verwarring.

Een Bijbelcitaat over de eindtijd.

Blijkt inderdaad te kloppen.

Links is rechts en rechts is links, alles is ondersteboven en niets, echt niets klopt meer.

Er is geen borscht meer van te koken.

Do svidanija! O+
laat ze maar gek worden, ze zullen nog smeken om een god
  vrijdag 13 december 2024 @ 20:47:53 #293
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215861211
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 20:31 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ja nog een keer waar is Rob Jetten precies blij met de radicale islam? Kom eens met een quote?

En in welk universum zou D66 zeer brute dictators moeten steunen die uitvreten wat Saddam Hoessein en de Assads allemaal hebben uitgevroten? Als je op een rijtje zet wat die allemaal geflikt hebben aan misdaden, dan zijn de Taliban een stel mietjes vergeleken met dat.
Zou ik de gruwelcatalogus van de Taliban er nog even op naslaan.

Verder is geen weldenkend mens blij met radicale islam. Echter is het vooral D66 (en GL) dat in diens krankzinnig en inherent tegenstrijdig inclusie-en-diversiteitsdenken weigert dit probleem überhaupt bespreekbaar te maken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 13 december 2024 @ 20:50:47 #294
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215861256
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 20:47 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Zou ik de gruwelcatalogus van de Taliban er nog even op naslaan.
Die is gruwelijk. Maar het zijn kruimelaartjes bij de catalogus van Assad en Saddam Hoessein.

quote:
Verder is geen weldenkend mens blij met radicale islam. Echter is het vooral D66 (en GL) dat in diens krankzinnig en inherent tegenstrijdig inclusie-en-diversiteitsfetisj weigert dit probleem überhaupt bespreekbaar te maken.
Zeker wel, maar niet op de manier die jij wilt.
  vrijdag 13 december 2024 @ 20:53:07 #295
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215861282
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 20:50 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Die is gruwelijk. Maar het zijn kruimelaartjes bij de catalogus van Assad en Saddam Hoessein.
[..]
Zeker wel, maar niet op de manier die jij wilt.
Wat is mijn manier?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 13 december 2024 @ 21:08:26 #296
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215861486
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 20:53 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wat is mijn manier?
Voor grote groepen mensen invullen dat ze de radicale islam aanhangen en ze daarop beoordelen.
  vrijdag 13 december 2024 @ 21:09:24 #297
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215861497
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 21:08 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Voor grote groepen mensen invullen dat ze de radicale islam aanhangen en ze daarop beoordelen.
This doesn't make any sense.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215861556
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 19:57 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het reduceren tot die seksuele voorkeur gebeurt al. Maar dan dus op een vijandige manier.
In het algemeen?
  vrijdag 13 december 2024 @ 21:18:25 #299
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215861583
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 21:14 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
In het algemeen?
Wel als je een hekel hebt aan homo's omdat het homo's zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')