abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215847127
quote:
NAVO-baas Rutte: 'Tijd om ons geestelijk voor te bereiden op oorlog'

"We zijn niet klaar voor wat er over vier of vijf jaar op ons afkomt." Dat heeft Mark Rutte gezegd in zijn eerste grote toespraak als secretaris-generaal van de NAVO. Om een volgende grote oorlog te voorkomen moet er veel meer geld naar defensie, maar daarvoor is de steun nodig van de inwoners van de NAVO-landen. Het is volgens de NAVO-chef "tijd om ons geestelijk voor te bereiden op oorlog".

"Ik voel me zeer vereerd om een cruciaal gesprek te beginnen met de inwoners van de NAVO-landen, vooral in Europa en Canada" begon Rutte zijn speech. "U bent degene tegen wie ik praat", zei Rutte. "Het is uw steun die ik nodig heb. Het zijn uw stemmen en acties die onze toekomstige veiligheid zullen bepalen."

Zijn verhaal is allesbehalve geruststellend. "Ik zal eerlijk zijn: de veiligheidssituatie ziet er niet goed uit. Het is zonder twijfel de ergste in mijn leven. En ik vermoed ook in die van u."
'Ze testen ons'

Rutte noemde de oorlog in Oekraïne en de Noord-Koreanen die meevechten met de Russen. Hij vindt dat we "ernstig bezorgd" moeten zijn. "Ik ben dat wel."

Alles wijst er in zijn ogen op dat Rusland zich voorbereidt op een "langdurige confrontatie", zowel met Oekraïne als "met ons", doelend op de NAVO-landen.

"Rusland, China, maar ook Noord-Korea en Iran zijn hard aan het werk om Noord-Amerika en Europa te verzwakken. Om onze vrijheid te ondermijnen. Ze willen de wereldorde veranderen. Niet om een eerlijker systeem te creëren, maar om hun eigen invloed veilig te stellen. Ze testen ons en de rest van de wereld kijkt toe."

Hij uitte bijvoorbeeld zijn zorgen over Chinese kernwapens. China ontwikkelt er steeds meer en dat gebeurt "zonder transparantie en beperkingen".

Rutte benadrukte dat we niet in oorlog zijn, "maar er is zeker geen vrede". Er is geen directe militaire dreiging voor de 32 NAVO-landen, maar Rutte is er niet gerust op. "We zijn niet klaar voor wat er over vier of vijf jaar op ons afkomt."

"Het gevaar komt met volle snelheid op ons af", zei de NAVO-chef. "Wij moeten niet de andere kant op kijken. We moeten het onder ogen zien: wat er in Oekraïne gebeurt kan hier ook gebeuren. We zullen niet veilig zijn in de toekomst, ongeacht de uitkomst van deze oorlog, tenzij we bereid zijn om gevaar aan te pakken."
'Sneller en feller zijn'

Rutte heeft er vertrouwen in dat de NAVO-landen "de volgende grote oorlog op NAVO-grondgebied" kunnen voorkomen. Daar is wel ingrijpende koerswijziging voor nodig. "We moeten allemaal sneller en feller zijn. Het is tijd om ons geestelijk voor te bereiden op oorlog."

Bovendien moet er dus meer geld naar defensie. Er moet wat de NAVO betreft veel gebeuren met het oog op een afschrikkende werking. Dat geldt ook voor het herstel van de vrede. "We zijn niet waar we willen zijn." De NAVO-lidstaten riskeren om achter te lopen bij China en Rusland, zei Rutte.

Richting het einde van zijn verhaal gaf hij toe dat hij weet dat politici "veel praten", maar zei ook dat ze "beslissingen nemen als dat nodig is". "Maar om uit te voeren, moeten mensen deze beslissingen steunen. Het ligt in uw handen. Vandaar vraag ik om uw steun. Actie is dringend."

https://nos.nl/artikel/25(...)e-bereiden-op-oorlog
pi_215847148
Ik ben al de hele dag bezig geweest met voorbereidingen op oorlog hoor meneer Rutte.
  donderdag 12 december 2024 @ 15:55:18 #3
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215847158
Wat komt er over 4 of 5 jaar op ons af dan Rutte?

Hoewel eens om defensie op orde te hebben.
pi_215847164
Ik train elke dag met virtueel tank in War of thunder.
Zo nodig schietspel erbij.

Ben ik mentaal voldoende voorbereid. Nu de fysieke nog.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  donderdag 12 december 2024 @ 15:57:10 #5
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_215847174
Geestelijk ben ik al gesneuveld dus ik ben goed op weg.
pi_215847177
Het lijkt mij heel verstandig om ons eindelijk voor te bereidden op de Russische dreiging.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 12 december 2024 @ 15:57:39 #7
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_215847179
Bij de introductie van de Euro een setje muntjes. Nu iedereen maar een M4 opsturen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_215847181
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 15:55 schreef Hexagon het volgende:

Bijna alles wat Rutte zegt is toch gelogen.
  donderdag 12 december 2024 @ 15:58:06 #9
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_215847183
De Duitsers komen
pi_215847201
Nou, als het écht oorlog wordt dan wordt het gewoon nuclear armageddon. Dat wij nog conventioneel met Rusland in oorlog gaan is al sinds de tweede wereldoorlog ondenkbaar.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_215847202
Wij moeten ons voorbereiden om de oorlogindustrie te spekken
  donderdag 12 december 2024 @ 16:00:40 #12
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_215847212
"Don't walk like a chicken without a head, but stay calm and give me your money."
Aldus Mark.
Je weet wat voor uitkering je hebt en daar moet je het mee doen.
pi_215847223
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 15:59 schreef Discombobulate het volgende:
Nou, als het écht oorlog wordt dan wordt het gewoon nuclear armageddon. Dat wij nog conventioneel met Rusland in oorlog gaan is al sinds de tweede wereldoorlog ondenkbaar.
Dus moeten we maar braaf naar de Russen gaan luisteren? Het is gewoon de tijd voor de val van Putler en co.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
pi_215847264
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 16:01 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Dus moeten we maar braaf naar de Russen gaan luisteren? Het is gewoon de tijd voor de val van Putler en co.
Sta jij als eerste in de rij dan? Stoereeeee boooooy. oO/

Het kopje is wat dom verwoord door de media. Beter was dat we ons moeten voorbereiden op de Russische dreiging. Ik ben er helemaal voor hoor dat we onze defensie op orde krijgen, dat we meer doen tegen sabotage e.d.

Maar "we moeten ons voorbereiden op oorlog" betekend gewoon echt oorlog, die connotatie heeft het al jaren. En dat gaat gewoon met kernwapens beslecht worden. Als ik Poetin was, en het is voor hem een existentiële strijd, en er zouden NAVO troepen ineens gaan vechten dan kom je snel genoeg op nukes uit. Want het of heel simpel: of verliezen of iedereen verliezen, want Poetin weet ook heel goed dat hij de NAVO niet aankan.
pi_215847291
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 15:57 schreef Horzula het volgende:

[..]
En dan deze:
Rutte wil dat Europa aan de slag gaat: „Onze defensie-industrie, hier in Europa, is uitgehold door decennia van bezuinigingen en enge nationale industriële belangen. De sector te klein, te gefragmenteerd en te traag.”

Plaatsvervangende schaamte krijg ik er van. De koning van de uitholling en verloedering die een preek geeft over over bezuinigingen op defensie.
Wat een drama met deze Pinokkio.
Gezanik om een "bron" beschouw ik als een gebrek aan eigen algemene ontwikkeling.
  donderdag 12 december 2024 @ 16:08:16 #16
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_215847292
Hij noemt niet alleen Rusland maar ook Iran en China.
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
  donderdag 12 december 2024 @ 16:09:06 #17
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_215847301
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 16:08 schreef quo_ het volgende:

[..]
En dan deze:
Rutte wil dat Europa aan de slag gaat: „Onze defensie-industrie, hier in Europa, is uitgehold door decennia van bezuinigingen en enge nationale industriële belangen. De sector te klein, te gefragmenteerd en te traag.”

Plaatsvervangende schaamte krijg ik er van. De koning van de uitholling en verloedering die een preek geeft over over bezuinigingen op defensie.
Hij legt de vinger goed op de zere plek omdat hij de zere plek heeft laten ontstaan.
pi_215847335
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 16:05 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Het kopje is wat dom verwoord door de media. Beter was dat we ons moeten voorbereiden op de Russische dreiging. Ik ben er helemaal voor hoor dat we onze defensie op orde krijgen, dat we meer doen tegen sabotage e.d.

Maar "we moeten ons voorbereiden op oorlog" betekend gewoon echt oorlog, die connotatie heeft het al jaren. En dat gaat gewoon met kernwapens beslecht worden. Als ik Poetin was, en het is voor hem een existentiële strijd, en er zouden NAVO troepen ineens gaan vechten dan kom je snel genoeg op nukes uit. Want het of heel simpel: of verliezen of iedereen verliezen, want Poetin weet ook heel goed dat hij de NAVO niet aankan.
Naar Afrika, Azië of Zuid Amerika verhuizen, dan hou je het nog eventjes uit.
Allah Al Watan Al Malik
pi_215847339
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 16:09 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Hij legt de vinger goed op de zere plek omdat hij de zere plek heeft laten ontstaan.
Onzin, de grote meerderheid van de bevolking was oke met die bezuinigingen op defensie.

Maar mensen geven liever een ander de schuld dan erkennen dat ze zelf (ook) fout zaten.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
pi_215847375
We worden zo gemanipuleerd dat we partijen gaan steunen die bewust escaleren. Deze oorlogshitserij wordt aangewakkerd door Europese elites, terwijl de werkende bevolking de strijd mag uitvechten. Mensen beseffen niet dat een oorlog met Rusland nooit een optie mag zijn. Dit is een land met duizenden kernbommen. Het zou slechts één inslag vergen om onvoorstelbare vernietiging te veroorzaken.
pi_215847382
quote:

[..]

Oh die dooddoener weer. Heb o.a. jou al vaak genoeg vertelt dat als ik moet, ik niet anders zou kunnen.

Of ik van enig nut ben als front soldaat is een ander verhaal. Maar heb genoeg andere kwaliteiten waar we in een oorlogssituatie wat aan hebben.

Maar gelukkig is er HIER nog geen oorlogssituatie.
pi_215847387
De volgende bangmakerij. Echt, ik ben er klaar mee. Dan ga ik maar kapot. Ik heb gewoon geen zin om de rest van m'n leven van de ene angst naar de andere gedrukt te worden.

''Doomsday'' Rutte
  donderdag 12 december 2024 @ 16:18:55 #23
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215847395
Ik ga het alvast zeggen zodat we het allemaal weten en je niet achteraf kan zeggen dat ik het niet heb gezegd.

Aan mij heb je echt helemaal niets in een oorlog.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_215847397
twitter
  donderdag 12 december 2024 @ 16:21:43 #25
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_215847418
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 16:19 schreef Houtenbeen het volgende:
[ x ]
Aan die periode heeft hij geen actieve herinnering aan.
Je weet wat voor uitkering je hebt en daar moet je het mee doen.
pi_215847420
Rutte liegt alleen maar dus dit kun je ook met een korreltje zout nemen...
  donderdag 12 december 2024 @ 16:22:46 #27
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_215847428
Rutte. De Frenske Timmermans van de internationale politiek. :Y
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_215847431
Jumbo en Appie gaan wapens verkopen? Net als Walmart? :+
Het is koud, het is guur....
  donderdag 12 december 2024 @ 16:24:46 #29
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_215847447
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 16:21 schreef uitkeringsgenieter het volgende:

[..]
Aan die periode heeft hij geen actieve herinnering aan.
Ronduit lachwekkend
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_215847451
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 16:23 schreef TweedeKlum het volgende:
Jumbo en Appie gaan wapens verkopen? Net als Walmart? :+
Giro 555 actie met BN'ers voor wapens voor Zelensky
pi_215847453
quote:

[..]
En dan deze:

Onder zijn beleid is defensie geminimaliseerd in NL, en nu moeten we weer investeren...
  donderdag 12 december 2024 @ 16:26:43 #32
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_215847466
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 16:25 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Onder zijn beleid is defensie geminimaliseerd in NL, en nu moeten we weer investeren...
Iets over voortschrijdend inzicht enzulks.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_215847469
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 15:59 schreef Origami94 het volgende:
Wij moeten ons voorbereiden om de oorlogindustrie te spekken
Weinig dingen die zoveel geld opleveren als lijden en destructie.
Twiddel
pi_215847497
quote:

Als ik zou moeten gokken.
De volgende aanval van Rusland op iets.

2025 zal waarschijnlijk vrede komen in Oekraine.
Dan kan Rusland zijn strijdkrachten en wapens weer op peil gaan brengen en dan over 4 of 5 jaar opnieuw een grote slag slaan.
pi_215847534
Die had blijkbaar met Trump onderhandeld over wat te doen voor de inauguratie, en hem een dagplanner gegeven. Of hem zand ik de ogen gestrooid waardoor Trump voorlopig blind is, en Musk repelsteeltje speelt.

Rutte is een kwebbelkousje, en weet in dat shithouse in Den Haag ieder vuiltje aan te wijzen. Geschiedenisdocent, ben benieuwd of hij zich nog verwaardigd zich te laten interviewen bij de NPO.
  donderdag 12 december 2024 @ 16:37:43 #36
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_215847553
In een oogwenk van de gladde zalver naar de gladde oorlogsmenner gegaan. Dat is onze Mark. Trots.
pi_215847567
Hoe weten de alwetende zieners van Fok in dit topic eigenlijk dat Rutte het niet bij het juiste eind heeft in deze? Wat weten zij dat Rutte niet weet?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_215847583
Deze fucking psychopaat zou ab-so-luut NIET naar de EU of de NAVO gaan...
  donderdag 12 december 2024 @ 16:42:15 #39
284036 Kotsemmer
Uit naastenliefde
pi_215847599
OK, Ik ga Russisch leren.
pi_215847600
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 16:39 schreef Dutchguy het volgende:
Deze fucking psychopaat zou ab-so-luut NIET naar de EU of de NAVO gaan...
Hij geeft les aan het VMBO.
pi_215847605
quote:

[..]
Rutte heeft als minister-president zeker een rol gespeeld in de bezuinigingen op defensie.

Maar de trend is eigenlijk begonnen bij de val van de muur.

Moderator donderdag 12 december 2024 @ 16:47:03 #42
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215847634
quote:

[..]
En dan deze:

Dit dus

Dit is juist de man die defensie heeft uitgehold _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_215847641
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 16:26 schreef Dven het volgende:

[..]
Iets over voortschrijdend inzicht enzulks.
Ja, dat heeft ie.... :')
Niet serieus te nemen, deze charlatan...
Heeft onder zijn leiding bijna alles gesloopt in NL...
pi_215847655
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 16:47 schreef sp3c het volgende:

[..]
Dit dus

Dit is juist de man die defensie heeft uitgehold _O-
Rob de Wijk zat er al die jaren naast toen dat daar gebeurde. Zal daarom wel voor zichzelf een bureautje voor uitleg van de geopolitiek begonnen zijn.
pi_215847707
quote:
5s.gif Op donderdag 12 december 2024 16:38 schreef xpompompomx het volgende:
Hoe weten de alwetende zieners van Fok in dit topic eigenlijk dat Rutte het niet bij het juiste eind heeft in deze? Wat weten zij dat Rutte niet weet?
Ik vertrouw nog liever een makelaar dan Rutte. Rutte heeft meerdere malen aantoonbaar gelogen.
  donderdag 12 december 2024 @ 16:56:49 #46
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_215847733
Met de puinhopen die hij heeft achter gelaten ben ik niet gerust om ten oorlog te gaan met hem als baas.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 12 december 2024 @ 16:59:24 #47
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_215847750
quote:
Hij heeft ook al ideeën waar het extra geld voor defensie vandaan moet komen. Bijvoorbeeld van sociale zekerheid, gezondheidszorg of pensioenen.
Diep van binnen klopt het VVD-hart nog volop.
Muziek: 15+ / Home
pi_215847753
Ik speel al zon 20 jaar call of duty. KD ratio niet heel hoog, maar ik kan me prima redden. ^O^
pi_215847890
Zet hem op Mark.. trek je legeruniform aan, en trek naar het front
  donderdag 12 december 2024 @ 17:17:23 #50
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_215847909
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 17:13 schreef Ondskapt het volgende:
Zet hem op Mark.. trek je legeruniform aan, en trek naar het front
Mark gaat lekker in de Ruttebunkert zitten terwijl Dilan mag aankondigen dat haar held is gesneuveld op het strijdtoneel in Brussel tegen de Mongolenstorm uit het Oosten.
RED ONS HENNIEGOD
  donderdag 12 december 2024 @ 17:20:21 #51
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_215847933
quote:
4s.gif Op donderdag 12 december 2024 17:00 schreef SpaceOddity het volgende:
Ik speel al zon 20 jaar call of duty. KD ratio niet heel hoog, maar ik kan me prima redden. ^O^
Ik ben compleet nutteloos in geval van oorlog (en waarschijnlijk al snel verdwenen). :{
pi_215848004
Top, dan gaan we eens echt helpen ipv wat lullige ammunitie sturen! :Y Neem aan dat de grootste pro-Oekraïne schreeuwers als eerste naar het front gaan als het er echt op aankomt?
De enige echte.
pi_215848043
Is dit onderdeel van het plan om de bevolking op aarde te verminderen?
  donderdag 12 december 2024 @ 17:36:33 #54
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_215848049
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 16:48 schreef Toine51 het volgende:

[..]
ok geert
pi_215848055
quote:
2s.gif Op donderdag 12 december 2024 17:29 schreef Rnie het volgende:
Top, dan gaan we eens echt helpen ipv wat lullige ammunitie sturen! :Y Neem aan dat de grootste pro-Oekraïne schreeuwers als eerste naar het front gaan als het er echt op aankomt?

Mocht Rusland binnenvallen dan kan jij al een aardig woordje Russisch spreken neem ik aan?
pi_215848068
Stel je voor dat Amerika zijn positie als wereldleider verliest… daar moeten we snel een stokje voorsteken
pi_215848071
quote:
10s.gif Op donderdag 12 december 2024 17:37 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Mocht Rusland binnenvallen dan kan jij al een aardig woordje Russisch spreken neem ik aan?
De enige echte.
pi_215848078
quote:
10s.gif Op donderdag 12 december 2024 17:37 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Ja, er zijn zo veel signalen dat Rusland de NAVO wil aanvallen
pi_215848082
Poeh als Mark het zegt zijn we de komende 5 jaar safe
Sicker than your average.
pi_215848097
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 17:41 schreef Ondskapt het volgende:

[..]
Daar zijn ze al volop mee bezig. Nee, niet met atoombommen, kruisraketten en weet ik het wat voor tyfuszooi. Ze snijden alleen af en toe per ongeluk ergens even een kabeltje door op de zeebodem. Of ze verstoren wat signalen bij vliegtuigen
Zonder wrijving geen glans
  donderdag 12 december 2024 @ 17:45:38 #61
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215848106
Wie niet leert van de geschiedenis is gedoemd ze te herhalen. Europa moet zich zelfstandig maken op militair, strategisch en economisch gebied. Als we iets hebben moeten leren van de tweede wereld oorlog is dat je klaar moet zijn voor een oorlog en niet in pacifisme moet geloven en een dekentje over je hoofd moet trekken.
pi_215848108
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 17:44 schreef Haags het volgende:

[..]
Daar zijn ze al volop mee bezig. Nee, niet met atoombommen, kruisraketten en weet ik het wat voor tyfuszooi. Ze snijden alleen af en toe per ongeluk ergens even een kabeltje door op de zeebodem. Of ze verstoren wat signalen bij vliegtuigen
Of ze verstoren de Nordstream..Ja ik weet het.. Amerika is super heilig.. heiliger dan de paus
pi_215848110
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 16:48 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Dit blijven volhouden terwijl Geert en co de laten zien wat echt slopen is.
pi_215848120
De hoofdboodschap was dat landen moeten investeren in defensie.

De uitspraak dat we ons als wereld mentaal moeten voorbereiden op een oorlog zal over de periode van een paar jaar met name zijn voor landen in gebieden rondom waar nu al oorlog speelt.
pi_215848133
Laat Rutte zich maar geestelijk voorbereiden op de toorn van het gepeupel.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator donderdag 12 december 2024 @ 17:50:10 #66
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215848150
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 17:46 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Geert heeft echter een keer niets mee te maken
pi_215848185
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 17:50 schreef sp3c het volgende:

[..]
"Rutte heeft alles gesloopt" is Geert retoriek. Feit is dat 90% van de politieke partijen net zo goed waren gegaan voor bezuinigingen op defensie.. We hebben als Europa gewoon massaal liggen slapen.
  donderdag 12 december 2024 @ 17:53:36 #68
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_215848186
quote:
9s.gif Op donderdag 12 december 2024 17:17 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]
Mark gaat lekker in de Ruttebunkert zitten terwijl Dilan mag aankondigen dat haar held is gesneuveld op het strijdtoneel in Brussel tegen de Mongolenstorm uit het Oosten.
In het oosten zitten tenminste nog echte Mongolen. In Den Haag en Brussel alleen randmongolen.
pi_215848189
quote:

[..]
Ik snap ook niet dat deze man op die post zit. Levensgevaarlijk deze beroepsleugenaar.
pi_215848192
Niet mijn oorlog.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_215848217
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 16:17 schreef TrueLion22 het volgende:
We worden zo gemanipuleerd dat we partijen gaan steunen die bewust escaleren. Deze oorlogshitserij wordt aangewakkerd door Europese elites, terwijl de werkende bevolking de strijd mag uitvechten. Mensen beseffen niet dat een oorlog met Rusland nooit een optie mag zijn. Dit is een land met duizenden kernbommen. Het zou slechts één inslag vergen om onvoorstelbare vernietiging te veroorzaken.
1 inslag is 50km _O-
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_215848237
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2024 17:55 schreef halfway het volgende:

[..]
1 inslag is 50km _O-
Jij denkt dat er niet meteen een reactie volgt nog vóór de eerste inslag?
pi_215848240
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2024 17:35 schreef Cockwhale het volgende:
Is dit onderdeel van het plan om de bevolking op aarde te verminderen?
Nee, dit is een boodschap vanuit zijn functie op een tijdsbeeld.
  donderdag 12 december 2024 @ 17:59:47 #74
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_215848253
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 17:53 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Ik snap ook niet dat deze man op die post zit. Levensgevaarlijk deze beroepsleugenaar.
Slim kunnen ouwehoeren helpt.

Vreselijk gelikt, die man.
  Moderator donderdag 12 december 2024 @ 18:00:12 #75
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215848255
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 17:53 schreef The-BFG het volgende:

[..]
"Rutte heeft alles gesloopt" is Geert retoriek. Feit is dat 90% van de politieke partijen net zo goed waren gegaan voor bezuinigingen op defensie.. We hebben als Europa gewoon massaal liggen slapen.
Nee feit is dat Mark Rutte er in 1 klap 1 miljard euro, 12.000 banen en meerdere complete wapensystemen uit heeft gegooid, zo rigoureus gingen zijn voorgangers niet tekeer hoor die gebruikten allemaal de kaasschaafmethode

[ Bericht 0% gewijzigd door sp3c op 12-12-2024 19:47:15 ]
pi_215848270
Staat onze tank al klaar om aan te vallen?
pi_215848275
quote:
6s.gif Op donderdag 12 december 2024 16:37 schreef Twiitch het volgende:
In een oogwenk van de gladde zalver naar de gladde oorlogsmenner gegaan. Dat is onze Mark. Trots.
  Moderator donderdag 12 december 2024 @ 18:02:40 #78
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215848277
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 18:02 schreef KoningWouter het volgende:
Staat onze tank al klaar om aan te vallen?
2027
  donderdag 12 december 2024 @ 18:04:50 #79
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_215848303
quote:
pi_215848310
quote:
Dat is niet eens een tank waar hij in zit :{w
  donderdag 12 december 2024 @ 18:06:42 #81
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_215848313
Rutte, van kampioen bezuinigen - ook op defensie - naar oorlogshitser.
Het kan verkeren ......
pi_215848320
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 17:46 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Oh ja?
Wat slopen die dan?
Het asielbeleid?
Mooi!
  donderdag 12 december 2024 @ 18:07:28 #83
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_215848321
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 18:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Dat is niet eens een tank waar hij in zit :{w
Rutte ziet het verschil toch niet.
pi_215848329
quote:

[..]
Vind dat eerlijk gezegd allemaal klein bier, ik ben niet onder de indruk van de Russische sabotage praktijken. Pak het dan echt goed aan ofzo, ik vind wat ze nu doen gewoon een beetje klieren.
pi_215848338
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 17:36 schreef Dven het volgende:

[..]
ok geert
Inhoudelijk nog iets te melden?
Nee, dat blijkt wel...
:')
  donderdag 12 december 2024 @ 18:09:50 #86
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_215848342
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 18:08 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Vind dat eerlijk gezegd allemaal klein bier, ik ben niet onder de indruk van de Russische sabotage praktijken. Pak het dan echt goed aan ofzo, ik vind wat ze nu doen gewoon een beetje klieren.
Precies.
Gewoon even neerhalen zo n vliegtuig wat de territoriale grenzen overschrijdt :7
pi_215848359
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 18:09 schreef kibo het volgende:

[..]
Precies.
Gewoon even neerhalen zo n vliegtuig wat de territoriale grenzen overschrijdt :7
Naja, MH17 was inderdaad netjes voor dat soort begrippen, maar toen was het wel een hele andere tijd en context. Als ze ons echt willen raken doen ze zoiets nog een keer. Kan genoeg leuks bedenken.

Maar die internetkabels of dat geouwehoer in Duitsland, niemand merkt er wat van. Ik ben er echt niet van onder de indruk. Vooralsnog is het m.i. gewoon een beetje klieren.
pi_215848371
Al die domme grappen hierboven..

Mensen, de oorlog kan elk moment uitbreken.. weet je wel wat dat betekend? Hoe bescherm mij je kinderen? Europa uit?
  donderdag 12 december 2024 @ 18:16:58 #89
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_215848400
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 18:13 schreef achtja het volgende:
Al die domme grappen hierboven..

Mensen, de oorlog kan elk moment uitbreken.. weet je wel wat dat betekend? Hoe bescherm mij je kinderen? Europa uit?
Welnee, gewoon voldoende cash in huis halen. Of volg je het nieuws niet soms?
pi_215848401
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 18:07 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Rutte ziet het verschil toch niet.
Vegis je niet in hem he?

De enige echte.
pi_215848417
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 17:49 schreef Weltschmerz het volgende:
Laat Rutte zich maar geestelijk voorbereiden op de toorn van het gepeupel.
Want de toon van het gepeupel en hun mentale verzorgers die kennen we al jaren.
pi_215848422
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2024 17:55 schreef halfway het volgende:

[..]
1 inslag is 50km _O-
Ja is niks joh in Nederland.
  donderdag 12 december 2024 @ 18:20:48 #93
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_215848445
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 15:57 schreef Horzula het volgende:

[..]
Bijna alles? Zou me niet eens verbazen als hij niet eens Rutte heet
Just a fool will play tricks on Angus McSix
pi_215848453
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 18:13 schreef achtja het volgende:
De overheid is op dit moment bezig met het maken van een informatiecampagne hoe de burger zichvoor
moet bereidden op de Russen. Gewoon de media en je brievenbus in de gaten blijven houden dus.
  donderdag 12 december 2024 @ 18:22:39 #95
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_215848464
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 18:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
De overheid is op dit moment bezig met het maken van een informatiecampagne hoe de burger zichvoor
moet bereidden op de Russen. Gewoon de media en je brievenbus in de gaten blijven houden dus.
Er zijn misschien nog wel mensen die de folders uit de jaren 60 hebben liggen.
  donderdag 12 december 2024 @ 18:22:56 #96
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215848470
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 18:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Het zou wel fijn zijn als we ons kunnen bevoorraden. Ik stond vanmorgen voor een lege ATM.
pi_215848497
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2024 18:22 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Het zou wel fijn zijn als we ons kunnen bevoorraden. Ik stond vanmorgen voor een lege ATM.
:D Vergeet ook geen wc-papier in te slaan. Erg belangrijk in oorlogstijd.
pi_215848503
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 17:53 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
In het oosten zitten tenminste nog echte Mongolen. In Den Haag en Brussel alleen randmongolen.

Het blijft een chromosomen kwestie, klapmongeaul!
pi_215848506
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 18:22 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Er zijn misschien nog wel mensen die de folders uit de jaren 60 hebben liggen.
pi_215848518
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 18:25 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Moet je bij die van de alternatieve economie zijn.
  donderdag 12 december 2024 @ 18:28:41 #101
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215848521
quote:

[..]
Nou dat vind ik minder belangrijk :D
pi_215848662
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2024 17:57 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Jij denkt dat er niet meteen een reactie volgt nog vóór de eerste inslag?
Er komt geen 1e
pi_215848675
Willem en Familie er al vandoor?
pi_215848685
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2024 18:42 schreef halfway het volgende:

[..]
Er komt geen 1e
Oh goodie dan kunnen we weer veilig slapen
pi_215848688
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 17:41 schreef Ondskapt het volgende:

[..]
3 jaar over een paar honderd km in Oekraïne _O-
  donderdag 12 december 2024 @ 18:46:44 #106
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215848701
Het is gewoon niet voor te stellen. Het enige wat ik dan maar doe is bedenken wat ik in huis moet halen. ;(
pi_215848710
quote:

Ga jij maar lekker Russische konten likken
pi_215848733
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 17:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Wie niet leert van de geschiedenis is gedoemd ze te herhalen. Europa moet zich zelfstandig maken op militair, strategisch en economisch gebied. Als we iets hebben moeten leren van de tweede wereld oorlog is dat je klaar moet zijn voor een oorlog en niet in pacifisme moet geloven en een dekentje over je hoofd moet trekken.
De wapenindustrie is vermoedelijk heel blij, met zoveel goedgelovigen die gratis reclame maken zodat hun wapens gekocht worden.
pi_215848740
D
quote:

[..]
Die kabel was beschadigd door graafwerkzaamheden en toen ze dat wisten paste het natuurlijk niet meer in het plaatje en hoorde je er weinig meer over.
pi_215848755
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2024 18:46 schreef Boca_Raton het volgende:
Het is gewoon niet voor te stellen. Het enige wat ik dan maar doe is bedenken wat ik in huis moet halen. ;(
Geld
  donderdag 12 december 2024 @ 18:54:22 #111
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215848788
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 18:52 schreef Ondskapt het volgende:

[..]
Geld
Ja maar vanmorgen stond ik al voor een lege ATM. Dat belooft weinig goeds.
pi_215848805
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2024 18:54 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Ja, als de banken niet zijn voorbereid, dan weet ik ook niet hoe de burger zich moet voorbereiden
pi_215848818
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2024 18:54 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Raptorix heeft een kaartje waar die van de kringloopeconomie wel zitten, exploitant van de automaten wil er echter wel iets voor terug.
pi_215848838
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2024 18:45 schreef halfway het volgende:

[..]
3 jaar over een paar honderd km in Oekraïne _O-
Lijkt me ook sterk dat ze op deze manier verder dan Vilnius komen maar goed.
  Miss 200.000.000! donderdag 12 december 2024 @ 19:00:11 #115
367000 roos94
pi_215848849
Ik open nu.nl en lees dit bericht. Wat een angstzaaierij. Is dat echt nodig? Kan me voorstellen dat mensen echt bang worden als ze dit lezen
  donderdag 12 december 2024 @ 19:00:38 #116
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215848854
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 18:57 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Raptorix heeft een kaartje waar die van de kringloopeconomie wel zitten, exploitant van de automaten wil er echter wel iets voor terug.
Alweer, hij heeft me ook al ingemaakt bij Scrabble :D
pi_215848984
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2024 19:00 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Alweer, hij heeft me ook al ingemaakt bij Scrabble :D
Dan maar een potje Pictionary met hem doen.Ik help je wel hints roepen.
  donderdag 12 december 2024 @ 19:16:43 #118
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215849005
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 19:14 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Dan maar een potje Pictionary met hem doen.Ik help je wel hints roepen.
:D Scrabble was online, is Pictionary ook online?
pi_215849018
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2024 19:16 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
:D Scrabble was online, is Pictionary ook online?
Hier soms, een beetje. See you!
  donderdag 12 december 2024 @ 19:29:17 #120
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215849159
Stel, Poetin overlijdt morgen. Is het gevaar dan geweken?
pi_215849174
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 17:53 schreef The-BFG het volgende:
90% van West-Europa. En dat zegt ook precies álles over Rutte. Hij hobbelt, zoals velen, met de rest mee. En dus nu ook weer, met het overnemen van angstzaaierij.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  donderdag 12 december 2024 @ 19:30:45 #122
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_215849178
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2024 19:29 schreef Boca_Raton het volgende:
Die heeft vermoedelijk al minimaal één jonger kloontje van hemzelf ingewerkt.
pi_215849204
quote:
2s.gif Op donderdag 12 december 2024 18:17 schreef Rnie het volgende:

[..]
Vegis je niet in hem he?

[ afbeelding ]
Kiek ‘m stoan
pi_215849254
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 19:00 schreef roos94 het volgende:
Ik open nu.nl en lees dit bericht. Wat een angstzaaierij. Is dat echt nodig? Kan me voorstellen dat mensen echt bang worden als ze dit lezen
Hij spreekt niet in de rol van premier van Nederland hè. Hij spreekt de wereld aan om defensiebudgetten te verhogen.

(En in die wereld die hij aanspreekt woeden al oorlogen)
  donderdag 12 december 2024 @ 19:36:03 #125
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_215849274
Nederlanders voorbereiden op oorlog.

Hardop gelachen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  donderdag 12 december 2024 @ 19:36:20 #126
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215849280
quote:

Als Putin ons wil aanvallen gaat hij niet wachten totdat wij net onze verdediging op orde hebben.

Wat is het verhaal? Dat Putin zegt: "Ik zal het alvast verklappen, over 4 of 5 jaar, als jullie klaar zijn met opwerken, dan begin ik met jullie een oorlog die zeker mijn ondergang wordt"?
The End Times are wild
pi_215849290
quote:

Ik kom net van k10 vandaan en zag jouw naam op de eerste oproep lijst staan.
pi_215849304
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 19:36 schreef LXIV het volgende:

[..]
Als Putin ons wil aanvallen gaat hij niet wachten totdat wij net onze verdediging op orde hebben.

Wat is het verhaal? Dat Putin zegt: "Ik zal het alvast verklappen, over 4 of 5 jaar, als jullie klaar zijn met opwerken, dan begin ik met jullie een oorlog die zeker mijn ondergang wordt"?
Putin stuurt zijn al zwaar gehandicapte demografie echt niet een bredere oorlog in.
pi_215849401
quote:
10s.gif Op donderdag 12 december 2024 19:36 schreef Scorpie het volgende:

Hardop gelachen.
Nederland zie ik niet in oorlog. Althans, niet op eigen grondgebied.Ik zie hier met de beste wil nog geen oorlog ontstaan op wat te overzien valt.

De tweede wereldoorlog was overigens een soort voortzetting van de eerste en liep over naar de koude oorlog.

Dat we dit in de recentere geschiedenis gehad hebben wil ook niet zeggen dat anno deze dagen zoiets zich weer gaat uitrollen. Het zijn hele andere tijden.
  Moderator donderdag 12 december 2024 @ 19:45:51 #130
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215849428
quote:

Dat is net zo'n waardeloos argument als 'als je zo graag wilt helpen, dan neem je toch zelf wat asielzoekers in huis?'
  donderdag 12 december 2024 @ 19:46:36 #131
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_215849441
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 19:45 schreef sp3c het volgende:

[..]
Dat is net zo'n waardeloos argument als 'als je zo graag wilt helpen, dan neem je toch zelf wat asielzoekers in huis?'
Waarom niet twee vliegen in één klap slaan. Alle asielzoekers naar Oekraïne!
pi_215849451
Met oorlog bedoelt Markie dan ook wss geen volledige invasie, maar ballistische raketten op een grote stad of energiecentrales oid.
  Moderator donderdag 12 december 2024 @ 19:48:25 #133
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215849463
quote:
10s.gif Op donderdag 12 december 2024 19:46 schreef Dven het volgende:

[..]
En roken naar 40 euro per pakje om het transport en de bewapening te betalen

Dan slaan we alle vliegen tegelijk stuk
  donderdag 12 december 2024 @ 19:49:28 #134
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_215849469
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 19:48 schreef sp3c het volgende:

[..]
En roken naar 40 euro per pakje om het transport en de bewapening te betalen

Dan slaan we alle vliegen tegelijk stuk
Je kan ook te ver gaan hè!
  Moderator donderdag 12 december 2024 @ 19:51:48 #135
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215849501
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 19:47 schreef havanagila het volgende:
Met oorlog bedoelt Markie dan ook wss geen volledige invasie, maar ballistische raketten op een grote stad of energiecentrales oid.
Nee Hij doet gewoon wat hij moet doen als secretaris generaal van het militaire bondgenootschap, roepen dat landen hun defensie op orde moeten brengen en wijzen op mogelijke problemen

Het is alleen heel ongeloofwaardig als hij het zegt, daarom verkeerde man op de verkeerde post op het verkeerde moment

Hij heeft niet per se ongelijk hier maar als hij het zegt moet ik wel heel erg :') :') :')
  Moderator donderdag 12 december 2024 @ 19:56:14 #136
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215849566
quote:
8s.gif Op donderdag 12 december 2024 19:49 schreef Dven het volgende:

[..]
Je kan ook te ver gaan hè!
That's what she said
pi_215849649
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 19:00 schreef roos94 het volgende:
Dat is ook het hele doel, we hebben ons 30 jaar in slaap laten sussen, maar die veiligheid kan niet meer gegarandeerd worden. Dus wordt de bevolking beetje bij beetje voorbereid op wat komen gaat. De machtsstrijd tussen het Westen en Brics(US vs China), wat helaas weer op Europese bodem uitgevochten gaat worden
pi_215849665
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 19:47 schreef havanagila het volgende:
Vind ik tav NAVO-landen ook geen logisch scenario eigenlijk. Stel Vladdie stuurt wat raketten op de infrastructuur van een Europees land af. Oke. En dan? Dat land verover je daar niet mee. Wel zet hij dan mogelijk zaken in gang die sowieso zijn ondergang worden. Wat wint hij daarmee?

Dan denk ik toch eerder aan Russen die blijven proberen te saboteren. Kabeltjes doorknippen, belangrijke organsaties hacken, dat soort dingen. Daar moeten landen zich inderdaad op voorbereiden/tegen wapenen, maar wat kan de gewone burger daarmee? Weinig tot niets.

Vooralsnog zie ik deze toespraak vooral als een poging om het draagvlak voor een groter defensiebudget te vergroten. Opzich ben ik daar ook voor, maar dat mag imo ook wel met wat minder pogingen tot onbestemde angstzaaierij.
pi_215849676
We maken er gewoon van "Jongens, we zijn niet in oorlog maar ook niet in vrede" _O-
  donderdag 12 december 2024 @ 20:03:44 #140
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_215849688
als we die 30 miljard die er voor de stikstof stond eens aan defensie besteden , lijkt me een goede zaak
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_215849697
Ik ben goed voorbereid. Heb niks te verliezen eigenlijk. Laat de bommetjes maar vallen, ik heb wel zin in een real life Fallout wereld! Keer wat anders, tot m'n dood op kantoor werken is ook zo saai.
  donderdag 12 december 2024 @ 20:04:35 #142
323876 michaelmoore
pi_215849705
quote:
10s.gif Op donderdag 12 december 2024 19:46 schreef Dven het volgende:

[..]
jij ook maar weg dan
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_215849709
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 19:38 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Putin stuurt zijn al zwaar gehandicapte demografie echt niet een bredere oorlog in.
Neen, dus kom je uit op nukes als wij toch besluiten boots on the ground te gaan doen, want dat gaat ie niet winnen namelijk. Dus is het of verliezen of iedereen verliest. Als ik Poetin was dan wist ik het wel.
  donderdag 12 december 2024 @ 20:05:41 #144
323876 michaelmoore
pi_215849724
quote:
10s.gif Op donderdag 12 december 2024 19:36 schreef Scorpie het volgende:

Hardop gelachen.
we zetten kees flodder in de eerste aanvalsgroep
  donderdag 12 december 2024 @ 20:05:58 #145
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_215849727
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 20:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
jij ook maar weg dan
M'n Russische paspoort allang aan de Bulgaarse zwarte zeekust opgehaald joh.
  donderdag 12 december 2024 @ 20:07:06 #146
323876 michaelmoore
pi_215849755
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 20:05 schreef Dven het volgende:

[..]
M'n Russische paspoort allang aan de Bulgaarse zwarte zeekust opgehaald joh.
maar nederlanders die krijgen er nog niet eentje , wij komen later aan de beurt
pi_215849776
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 20:04 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Neen, dus kom je uit op nukes als wij toch besluiten boots on the ground te gaan doen, want dat gaat ie niet winnen namelijk. Dus is het of verliezen of iedereen verliest. Als ik Poetin was dan wist ik het wel.
Geen oorlog aan de grond maar een nukes fantasie dus.

Daar zit ik helemaal niet over in, maar voel je vrij om je daar druk over te maken.
pi_215849860
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2024 20:08 schreef Beathoven het volgende:
Daar zit ik helemaal niet over in, maar voel je vrij om je daar druk over te maken.
Ik maak me dus weer totaal niet druk om dat Poetin een NAVO land zal binnenvallen of dat we conventioneel met ze de boel uitvechten in Oekraïne. Kan net zo goed dat van jou een fantasie noemen.
  donderdag 12 december 2024 @ 20:13:58 #149
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_215849913
Ik moet wel echt wat beter tegen stank kunnen en ook leren te kunnen pissen in het bijzijn van anderen ja, wellicht tactisch en psychologisch iets weerbaarder worden. Verder ga ik met wat training wel een heel eind komen denk ik.
Appears.
pi_215849948
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2024 20:13 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ik moet wel echt wat beter tegen stank kunnen en ook leren te kunnen pissen in het bijzijn van anderen ja, wellicht tactisch en psychologisch iets weerbaarder worden. Verder ga ik met wat training wel een heel eind komen denk ik.
Gewoon naar een voetbalwedstrijd gaan en veel zuipen. Dan moet je wel pissen naast iemand anders.
  donderdag 12 december 2024 @ 20:19:11 #151
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_215850010
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 20:15 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Gewoon naar een voetbalwedstrijd gaan en veel zuipen. Dan moet je wel pissen naast iemand anders.
Zuipen is mijn 2e naam, maar hoe nodig ik ook moet, met iemand er naast komt er niks uit tenzij ik mij mentaal helemaal afzonder en dingen ga visualiseren zoals het opentrekken en leegatten van een halve liter sterk bier....
Appears.
  donderdag 12 december 2024 @ 20:19:44 #152
201761 phpmystyle
De weg vooruit is de weg terug
pi_215850014
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 19:36 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als ie wil aanvallen doet ie dat met 0,5 - 1 jaar, hij kan nog snel opschalen. En wij zijn tegen die tijd er wel uit dat we óók mensen van queer en wij ook een Angolese homofiel als commandant van een tank bataljon moeten hebben.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_215850025
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 20:12 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik maak me dus weer totaal niet druk om dat Poetin een NAVO land zal binnenvallen of dat we conventioneel met ze de boel uitvechten in Oekraïne. Kan net zo goed dat van jou een fantasie noemen.
Je weet het wel mooi te spinnen.

Als je het zou quoten zou je zien dat ik het had over het feit dat Rutte’s boodschap “namens de navo aan de wereld” (niet als premier aan NL zoals sommigen het zien) is dat landen defensiebudgetten vrij moeten maken. En de boodschap voor de wereld is dat er mentale voorbereiding op oorlogen moet komen. Maar daarmee spreekt hij net zo goed een Turkije aan of een Moldavië. Dus voor degenen die zich aangesproken voelen.

Als jij de nukes al boven de Randstad ziet hangen is dat niet helemaal in lijn met bovenstaand.
  donderdag 12 december 2024 @ 20:22:00 #154
201761 phpmystyle
pi_215850043
Ik denk overigens dat men de bevolking écht wil voorbereiden op plaagstootjes uit Rusland zoals geen internet, storing aan de pomp/atm. Bepaalde goederen die korte of voor langere periode er niet zijn.

Waarom? Omdat de EU Rusland wil gaan terugpakken. De oorlog die we nu zien is ongeveer verloren. Rusland aanvallen gaan we niet doen in de nabije toekomst, maar pesten en uitdagen kan wel om het op die manier Poetin lastig te maken.

Hopelijk kunnen wij dat electoraal voorkomen.
pi_215850048
quote:
7s.gif Op donderdag 12 december 2024 20:19 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Als ie wil aanvallen doet ie dat met 0,5 - 1 jaar, hij kan nog snel opschalen. En wij zijn tegen die tijd er wel uit dat we óók mensen van queer en wij ook een Angolese homofiel als commandant van een tank bataljon moeten hebben.
Ik kan merken dat jij nog nooit hebt gesproken met iemand in een groen pak.
  donderdag 12 december 2024 @ 20:23:21 #156
201761 phpmystyle
pi_215850062
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 20:22 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik kan merken dat jij nog nooit hebt gesproken met iemand in een groen pak.
Klopt. Hoewel ik op de middelbare wel eens naar een opendag of beroependag ben geweest. Toen heb ik nog in een YPR gezeten. Maar kwam er wel gebutst en blauw uit.

Maar wat dan?
pi_215850072
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2024 19:29 schreef Boca_Raton het volgende:
Neen. Gevaar zit aan de andere kant van de oceaan.
pi_215850108
quote:
7s.gif Op donderdag 12 december 2024 20:22 schreef phpmystyle het volgende:
Waarom? Omdat de EU Rusland wil gaan terugpakken. De oorlog die we nu zien is ongeveer verloren. Rusland aanvallen gaan we niet doen in de nabije toekomst, maar pesten en uitdagen kan wel om het op die manier Poetin lastig te maken.
Je kan het 100x zeggen maar het blijft onzin, sorry.
pi_215850118
quote:
7s.gif Op donderdag 12 december 2024 20:23 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Klopt. Hoewel ik op de middelbare wel eens naar een opendag of beroependag ben geweest. Toen heb ik nog in een YPR gezeten. Maar kwam er wel gebutst en blauw uit.

Maar wat dan?
Defensie zit niet bepaald vol met mensen die woke tot hun grootste levensdoel hebben gemaakt.
  donderdag 12 december 2024 @ 20:27:08 #160
201761 phpmystyle
pi_215850129
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 20:26 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Defensie zit niet bepaald vol met mensen die woke tot hun grootste levensdoel hebben gemaakt.
Het was ook een grapje, en dat weet ik. Maar beleidsmakers vinden dat wel belangrijk.
pi_215850151
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2024 20:20 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Als je het zou quoten zou je zien dat ik het had over het feit dat Rutte’s boodschap “namens de navo aan de wereld” (niet als premier aan NL zoals sommigen het zien) is dat landen defensiebudgetten vrij moeten maken. En de boodschap voor de wereld is dat er mentale voorbereiding op oorlogen moet komen. Maar daarmee spreekt hij net zo goed een Turkije aan of een Moldavië. Dus voor degenen die zich aangesproken voelen.

Als jij de nukes al boven de Randstad ziet hangen is dat niet helemaal in lijn met bovenstaand.
Ik ben helemaal niks aan het spinnen. Je snapt het gewoon niet goed. Wat betreft Rutte, hij heeft het prima verwoord, dat zeg je zelf ook in het bovenstaande. De media echter niet. Maar stel dat het wel écht oorlog wordt tussen NAVO en Rusland, dan wordt die met nukes uitgevochten. En niet een lange strijd met troepen. Ook gaat Poetin geen NAVO land binnenvallen, dat is ook pure bangmakerij, want ook dat gaat ie verliezen.

Als het écht oorlog wordt is het voor Poetin of verliezen of iedereen verliest., wat ik daarstraks ook al gezegd had.
pi_215850165
quote:
Ik denk overigens dat men de bevolking écht wil voorbereiden op plaagstootjes uit Rusland zoals geen internet, storing aan de pomp/atm. Bepaalde goederen die korte of voor langere periode er niet zijn.

Ik denk inderdaad dat men het zo het beste kan zien inderdaad. Voorbereiden op die plaagstootjes. En natuurlijk defensie op orde maken, al verwacht ik daar echt niet veel van.

Voordat mensen weer beginnen te quoten: De kop die we lazen van de media was vooral "voorbereiden op oorlog"
pi_215850223
quote:

Hopelijk kunnen wij dat electoraal voorkomen.
EU heeft Rusland willen terugpakken met haar traditionele wapens, gebaseerd op haar interpretatie van Westerse waarden: economische sancties, en diplomatiek.

Wat Rutte mi nu aangeeft is dat EU verloren heeft. Tenzij. Iets met Navo en de VS.

Oorlog is niet leuk, sexy of spannend. Hebben we in Israël en Oekraïne kunnen zien, en ondanks is ons geheugen over oorlog (en totalitarisme) door de actualiteiten in Syrië ook weer opgefrist.
  donderdag 12 december 2024 @ 20:32:27 #164
201761 phpmystyle
pi_215850224
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 20:28 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik denk inderdaad dat men het zo het beste kan zien inderdaad. Voorbereiden op die plaagstootjes.
Yup, maar wij horen ook echt bij war hawks helaas. Een echte oorlog gaat er niet van komen omdat er hier weinig opofferingsbereidheid is, en of grote landen zoals Frankrijk mee willen doen (bijna faillait) is zeer debieus. Blijft er weinig anders over dan pesten, dralen, en wat puberale geintjes uithalen.

gaat wel ten koste van jou en mij. Maar dat maakt hen niks uit.
  donderdag 12 december 2024 @ 20:34:38 #165
201761 phpmystyle
pi_215850247
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 20:32 schreef yessie234 het volgende:

[..]
EU heeft Rusland willen terugpakken met haar traditionele wapens, gebaseerd op haar interpretatie van Westerse waarden: economische sancties, en diplomatiek.

Wat Rutte mi nu aangeeft is dat EU verloren heeft. Tenzij. Iets met Navo en de VS.

Oorlog is niet leuk, sexy of spannend. Hebben we in Israël en Oekraïne kunnen zien, en ondanks is ons geheugen over oorlog (en totalitarisme) door de actualiteiten in Syrië ook weer opgefrist.
Rusland wordt gebacked door 80% van de wereld omdat die niet mee doen met de sancies of Rusland (heimelijk) helpen. Verder is het systeem de afgelopen 10 - 15 jaar omgebouwd tot een ten dele autarkie.

Het zal een heilloze strijd worden met minimale successen, maar de haat bij mensen op key roles zit erg hoog.
pi_215850274
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2024 19:44 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Nederland zie ik niet in oorlog. Althans, niet op eigen grondgebied.Ik zie hier met de beste wil nog geen oorlog ontstaan op wat te overzien valt.

De tweede wereldoorlog was overigens een soort voortzetting van de eerste en liep over naar de koude oorlog.

Dat we dit in de recentere geschiedenis gehad hebben wil ook niet zeggen dat anno deze dagen zoiets zich weer gaat uitrollen. Het zijn hele andere tijden.
Dus ook een ander soort oorlog. In Oekraïne is razendsnel omgeschakeld naar drones. Maar het grootste gevaar ligt hier in het internet. Als een vijand op afstand Nederlandse sluizen kan openzetten of het bankverkeer kan uitschakelen, hebben we al giga-problemen. Het verspreiden van nepnieuws, het platleggen van alle e-communicatie van vliegvelden en spoorwegen. De elektriciteitsvoorziening platleggen. Het kan allemaal op afstand. Als dit allemaal gelijktijdig gebeurt, zijn we verloren voor iemand überhaupt een wapen heeft opgepakt.

Het nieuwe leger moet meer zijn dan tanks en gevechtsvliegtuigen. Want de aanval zal ook meer zijn.
pi_215850283
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 20:26 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Heb je die enige Nederlandse vrijwilliger bij de blauwhelmen in Libanon gemist ofzo? Of die military spokesfigure die opeens vanuit Oekraïne begon te twitteren? Zo laat Nederland aan Israel zien wat ze bereikt hebben samen, al die jaren.
pi_215850285
quote:
7s.gif Op donderdag 12 december 2024 20:32 schreef phpmystyle het volgende:
Yup, maar wij horen ook echt bij war hawks helaas. Een echte oorlog gaat er niet van komen omdat er hier weinig opofferingsbereidheid is, en of grote landen zoals Frankrijk mee willen doen (bijna faillait) is zeer debieus. Blijft er weinig anders over dan pesten, dralen, en wat puberale geintjes uithalen.

Een échte oorlog gaan we ook niet winnen, omdat die alleen maar verliezers kent. Immers, Poetin/Rusland weten dat ze helemaal in de pan gehakt gaan worden door de NAVO---of beter gezegd VS. Dus is de keuze voor Poetin makkelijk: Ga ik volledig verliezen of laat ik iedereen verliezen? Het is zijn existentiële strijd namelijk. Waar kom je dan op uit? Nou, kernwapens. Ik zie het echt niet voor me dat het conventioneel uitgevochten gaat worden.

In the meantime gewoon defensie op orde brengen (succes _O- ) en voorbereiden op die plaagstootjes en ze uitdelen, maar zoiets zou ik echt niet noemen "voorbereiden op oorlog" want oh wat zijn we als media weer de boel aan het bang maken.
  donderdag 12 december 2024 @ 20:39:57 #169
201761 phpmystyle
pi_215850309
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 20:38 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Een échte oorlog gaan we ook niet winnen, omdat die alleen maar verliezers kent. Immers, Poetin/Rusland weten dat ze helemaal in de pan gehakt gaan worden door de NAVO---of beter gezegd VS. Dus is de keuze voor Poetin makkelijk: Ga ik volledig verliezen of laat ik iedereen verliezen? Het is zijn existentiële strijd namelijk. Waar kom je dan op uit? Nou, kernwapens. Ik zie het echt niet voor me dat het conventioneel uitgevochten gaat worden.

In the meantime gewoon defensie op orde brengen (succes _O- ) en voorbereiden op die plaagstootjes en ze uitdelen, maar zoiets zou ik echt niet noemen "voorbereiden op oorlog" want oh wat zijn we als media weer de boel aan het bang maken.
Het voorbereiden op oorlog mantra is niks anders dan de bevolking sommeren om tenminste een zaklampje, drinken, en wat cash te laten inslaan. En een stukje management of expectations. Als men Rusland zal gaan slaan, gaan zij terugslaan.
pi_215850371
quote:
7s.gif Op donderdag 12 december 2024 20:39 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Het voorbereiden op oorlog mantra is niks anders dan de bevolking sommeren om tenminste een zaklampje, drinken, en wat cash te laten inslaan. En een stukje management of expectations. Als men Rusland zal gaan slaan, gaan zij terugslaan.
Als we dat als overheid moeten doen dan blijkt maar wel weer wat voor ontzettende mietjes het merendeel van de Nederlandse bevolking is. Alsof de overheid ons moet helpen hoe na te denken.

Mja, hetzelfde zagen we ook met corona dus ik moet me er niet zo over opwinden.
pi_215850435
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 20:38 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Heb je die enige Nederlandse vrijwilliger bij de blauwhelmen in Libanon gemist ofzo? Of die military spokesfigure die opeens vanuit Oekraïne begon te twitteren? Zo laat Nederland aan Israel zien wat ze bereikt hebben samen, al die jaren.
Die dikgedrukte niet, maar die dame wel. Ze kwam niet over als het meest stoere persoon, maar een vrouw die zich bezighoud met vrouwenzaken in een land waarin een groot gedeelte van de vrouwen nooit een vreemde man zou aanspreken is lang niet zo woke als de titel in Nederland zou doen vermoeden. En al vindt je iemand die wel woke is, dan staan daar heel wat niet zo ideale schoonzonen met kleurrijk taalgebruik tegenover.
pi_215850498
Wij hebben 1 groot voordeel : russen, noord-koreanen en chinezen kunnen geen Scheveningen zeggen
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_215850528
Oh wacht wat zie ik daar ? Ah ja, het koningshuis dat alvast vlucht naar t buitenland :D :P
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_215850624
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 20:55 schreef TLC het volgende:
Oh wacht wat zie ik daar ? Ah ja, het koningshuis dat alvast vlucht naar t buitenland :D :P
Ik weet niet hoe de relatie met zijn neef is, maar die heeft vast nog wel een onderduikadresje ergens waar hij gebruik van mag maken.
pi_215850718
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 20:28 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik ben helemaal niks aan het spinnen. Je snapt het gewoon niet goed. Wat betreft Rutte, hij heeft het prima verwoord, dat zeg je zelf ook in het bovenstaande.
Dan snap ik het dus goed

quote:
De media echter niet.
Que?

Ok, wij snappen het blijkbaar, alleen de media snapt het niet?

Een geslepen politicus doet een weloverwogen uitspraak; media registreert het zodat wij weten dat hij überhaupt iets gezegd heeft.

Waarom snapt de media het nu ineens niet?

quote:
Maar stel dat het wel écht oorlog wordt tussen NAVO en Rusland, dan wordt die met nukes uitgevochten. En niet een lange strijd met troepen. Ook gaat Poetin geen NAVO land binnenvallen, dat is ook pure bangmakerij, want ook dat gaat ie verliezen.

Als het écht oorlog wordt is het voor Poetin of verliezen of iedereen verliest., wat ik daarstraks ook al gezegd had.
Hoe moeilijk is het om een uitspraak over de wereld ‘niet’ specifiek toe te passen op Nederland, Rusland en de NAVO grenzen. China, Israël, Rusland zijn momenteel bedreigingen voor bepaalde gebieden ook. Er broeit veel. Trump is ook niet bepaald een rots in de branding voor de stabiliteit in de wereld.

Her en der conflicten is al erg genoeg en de landen die zich in de allerbreedste zin aangesproken voelen zijn aangesproken.
  Moderator donderdag 12 december 2024 @ 21:06:47 #176
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215850729
overigens is dit eigenlijk niet voor ons bedoelt he

is een toespraak aan de lidstaten, Rusland maak ik me niet zo heel veel zorgen over, die zijn in de voorziene tijd nog niet door Oekraine heen en als ze er een maal door zijn duurt het nog jaren zo niet decennia voor ze in staat zijn met ons te wedijveren ... met of zonder trump, maakt hier niet uit

waar ik me zorgen over maak zijn dingen als met de houthi's nu dat ze ineens op koopvaarders gaan schieten omdat weetniemand, ik denk dan stel een vloot samen en neuk die gasten een paar maanden hun kont kapot maar onze reactie was wel heel lauw hier ... schepen zonder raketten, schepen met niet werkende raketten, schepen die halverwege terug moesten vanwege kapotte radars en de Houthi's maar tof doen

de grenzen zijn veilig imo (voor nu) maar onze belangen niet en dat is kwalijk (en mede dankzij figuren als Mark Rutte)
pi_215850759
Als er een oorlog komt.
Dan komt het door die imbeciel van een Pinokkio af.

Man is onbetrouwbare.
Was al tijdens zijn minister periode als nu als de Navo baas .
  Moderator donderdag 12 december 2024 @ 21:10:28 #178
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215850809
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 21:08 schreef suijkerbuijk het volgende:
Als er een oorlog komt.
Dan komt het door die imbeciel van een Pinokkio af.

Man is onbetrouwbare.
Was al tijdens zijn minister periode als nu als de Navo baas .
de SG is een veredelde perschef

die kan geen oorlog starten, hij moet gewoon het juiste plaatje schilderen voor de bondgenoten, op zich is hij daar wel geschikt voor maar dan moet je niet naar zijn verleden als premier kijken
pi_215850888
quote:
88s.gif Op donderdag 12 december 2024 21:10 schreef sp3c het volgende:

[..]
de SG is een veredelde perschef

die kan geen oorlog starten, hij moet gewoon het juiste plaatje schilderen voor de bondgenoten, op zich is hij daar wel geschikt voor maar dan moet je niet naar zijn verleden als premier kijken
Ja zeker maar mails vergeten of bepaalde informatie niet door geven.
En door zijn geselecteerd geheugen verlies op eens nergens wat van weten
Verder lieg en bedrog heeft deze gek genoeg gedaan over miljoen bevolking die onder hem stonden .

Waarheid is dat deze man onbetrouwbaar is.

En dat is mijn mening er over.
  Moderator donderdag 12 december 2024 @ 21:15:12 #180
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215850909
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 21:14 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Ja zeker maar mails vergeten of bepaalde informatie niet door geven.
En door zijn geselecteerd geheugen verlies op eens nergens wat van weten
Verder lieg en bedrog heeft deze gek genoeg gedaan over miljoen bevolking die onder hem stonden .

Waarheid is dat deze man onbetrouwbaar is.

En dat is mijn mening er over.
dat is niet hoe de navo werkt
pi_215850934
quote:
88s.gif Op donderdag 12 december 2024 21:15 schreef sp3c het volgende:

[..]
dat is niet hoe de navo werkt
Niks werkt meer zoals het bedoelt is door de tijden heen.
Informatie geeft je macht

Laten we hopen dat de informatie altijd correct is.
  donderdag 12 december 2024 @ 21:17:54 #182
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215850951
NOS Journaal maakt er weer wat moois van:
"Rutte wil Trump te willen zijn, want Trump wil dat Europa meer betaald aan defensie"
Nee! IEDERE president sinds jaaaaren vroeg de Europese landen meer uit te geven aan defensie.

Vervolgens komt men met hun meest geliefde item, het straatinterview.
  Moderator donderdag 12 december 2024 @ 21:19:20 #183
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215850982
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 21:16 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Niks werkt meer zoals het bedoelt is door de tijden heen.
Informatie geeft je macht

Laten we hopen dat de informatie altijd correct is.
elke email die ze naar Rutte sturen gaat naar minimaal 1 ander persoon (de leider van de respectiefelijke lidstaat, bij ons Schoof) hij kan niet, onmogelijk een oorlog starten
  Moderator donderdag 12 december 2024 @ 21:20:33 #184
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215851029
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 21:17 schreef Jan_Onderwater het volgende:
"Rutte wil Trump te willen zijn, want Trump wil dat Europa meer betaald aan defensie"
Nee! IEDERE president sinds jaaaaren vroeg de Europese landen meer uit te geven aan defensie.

nee iedere secretaris generaal van de navo vraagt zit al jaaaaaren te zeuren dat de Europese landen meer uit geven aan defensie

wat de Amerikaanse president ervan vind is niet heel relevant, die gaat daar niet over
pi_215851087
quote:

"Hallo meneer, zou u de broekriem willen aanhalen voor defensie?"
"Mja ik kan de verwarming nog een graadje lager zetten"
"Oke bedankt random meneer"

Voegt zelden iets toe, die straatinterviewtjes van een paar seconden.
pi_215851359
quote:
Dat is natuurlijk een beetje het sentiment wat er leeft, oude mannen die vechten met scheppen, oude rotzooi, het Russische leger stelt niks voor, geen dreiging, Putin heeft overal kanker en is bijna dood, Rusland/Russische economie staat op instorten etc. etc...

De NATO beschikt alleen over iets meer intel en ziet de toekomst toch echt wat somberder in.
pi_215851583
Dacht je van die eikel af te zijn
pi_215851648
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 20:47 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Die dikgedrukte niet, maar die dame wel. Ze kwam niet over als het meest stoere persoon, maar een vrouw die zich bezighoud met vrouwenzaken in een land waarin een groot gedeelte van de vrouwen nooit een vreemde man zou aanspreken is lang niet zo woke als de titel in Nederland zou doen vermoeden. En al vindt je iemand die wel woke is, dan staan daar heel wat niet zo ideale schoonzonen met kleurrijk taalgebruik tegenover.
Houdt zich ook bezig met mannenzaken: homoseksualiteit in het leger. En machtsmisbruik via seksualiteit: verkrachting, ontgroening, groepsdynamiek.
pi_215851885
Rutte oprotten
pi_215851962
Nu vraagt Rutte om een oorlogsmentaliteit
Straks vraagt Rutte om een oorlogseconomie. Hoe lang nog.
  donderdag 12 december 2024 @ 22:29:59 #191
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_215852085
Rutte vraagt het aan alle NATO-landen, dus niet alleen aan ons kleine NL
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  donderdag 12 december 2024 @ 22:34:32 #192
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_215852154
Maar wanneer kunnen we dan een ruimer wapenbeleid verwachtten? Gesubsidieerde schietclubs? EHBO trainingen? Moeten we niet allemaal een AR-15 in de meterkast zetten? Of is dat dan weer niet de bedoeling?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  donderdag 12 december 2024 @ 22:35:46 #193
201761 phpmystyle
pi_215852175
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 21:39 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk een beetje het sentiment wat er leeft, oude mannen die vechten met scheppen, oude rotzooi, het Russische leger stelt niks voor, geen dreiging, Putin heeft overal kanker en is bijna dood, Rusland/Russische economie staat op instorten etc. etc...

De NATO beschikt alleen over iets meer intel en ziet de toekomst toch echt wat somberder in.
De superieure leopards zou de Russische hardware tot cola blikjes crushen.
  donderdag 12 december 2024 @ 22:36:26 #194
323876 michaelmoore
pi_215852193
quote:

wij hebben veel meer miljarden nodig voor de stikstof , dus geen geld voor tanks
pi_215852277
quote:
3s.gif Op donderdag 12 december 2024 22:29 schreef Scjvb het volgende:
Rutte vraagt het aan alle NATO-landen, dus niet alleen aan ons kleine NL
Die andere landen zijn niet gesloopt door zijn kut beleid
  donderdag 12 december 2024 @ 22:41:37 #196
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_215852284
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 22:36 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
wij hebben veel meer miljarden nodig voor de stikstof , dus geen geld voor tanks
Die hebben we helemaal niet nodig, we kunnen ook de veestapel halveren zonder verdere compensatie.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_215852339
" Wen er maar aan "

Ons volkslied:

Bekijk deze YouTube-video
pi_215853551
quote:
Harde toon van Rutte is volgens experts terecht: 'We moeten niet naïef zijn'

NAVO-baas Mark Rutte deed donderdag uitspraken die bij veel NU.nl-lezers heftig binnenkwamen. "We moeten ons mentaal voorbereiden op een oorlog", zei hij. Zover is het nog niet, maar volgens experts slaat hij terecht een harde toon aan.
In zijn eerste grote toespraak als secretaris-generaal zei Rutte dat we niet klaar zijn voor een eventuele oorlog. Daarvoor moet er allereerst meer geld naar defensie, en daarvoor is steun nodig van inwoners van alle NAVO-landen.

Dat is geen nieuwe oproep, zegt hoogleraar oorlogsstudies Frans Osinga van de Universiteit Leiden. "Vanaf het begin van dit jaar zie je al dat politieke en militaire leiders hebben opgeroepen hier rekening mee te houden", vertelt hij aan NU.nl.

"Het gaat om de grootste oorlog sinds de Tweede Wereldoorlog", zegt hij, doelend op de oorlog in Oekraïne. "De Russische agressie is overduidelijk. Landen beginnen de gevolgen voor hun eigen veiligheid steeds serieuzer te nemen."

NAVO wil vijanden geloofwaardig afschrikken
Jarenlang is er niet genoeg geïnvesteerd in defensie, maar Rutte wil dat dat gaat veranderen. Het is ook echt nodig dat NAVO-landen 3 procent van hun nationaal inkomen daaraan gaan uitgeven, zegt Martijn Kitzen. Hij is hoogleraar Irreguliere Oorlogsvoering en Speciale Operaties aan de Nederlandse Defensie-academie. Op dit moment staat de norm nog op 2 procent.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_215853614
quote:
4s.gif Op donderdag 12 december 2024 17:00 schreef SpaceOddity het volgende:
Dan sturen we jou als eerste.
pi_215853617
quote:

[..]
Dan neem ik aan dat jij al aan het front staat?
Plaats hier uw advertentie
pi_215853623
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2024 20:20 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Een NAVO bobo die komt vertellen dat we meer geld in defensie moeten stoppen is het zelfde aks een slager die zegt dat vlees eten lekker is
pi_215853625
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 07:11 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Dan neem ik aan dat jij al aan het front staat?
Jij gaat vast heel bang vanachter je computer open je ogen roepen.
pi_215853788
Ah, Rutte komt aan met iets wat we al sinds de dag dat Rusland Oekraïne binnenviel. ik weet niet welke debiel hem opperhoofd heeft gemaakt van de Navo, maar ik wed dat het dezelfde is die de wiskundige stelling 1+1=3 heeft uitgevonden.
pi_215853933
Rutte probeert Trump te pleasen. Dat heeft Donald toch maar mooi bereikt in zijn vorige 4 jaar. De NAVO gaat weer een macht worden waar rekening mee gehouden moet worden. Goeie zaak. Helaas is dat nodig als we de angstporno over de Russen en Chinezen moeten geloven.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  vrijdag 13 december 2024 @ 08:42:32 #205
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215854160
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 08:10 schreef Montagui het volgende:
Rutte probeert Trump te pleasen. Dat heeft Donald toch maar mooi bereikt in zijn vorige 4 jaar. De NAVO gaat weer een macht worden waar rekening mee gehouden moet worden. Goeie zaak. Helaas is dat nodig als we de angstporno over de Russen en Chinezen moeten geloven.
Laten we wel zijn, als we de afgelopen 20-30 jaar defensie niet kapotbezuinigd hadden, had Oekraïne veel en veel beter ondersteund kunnen worden.
pi_215854228
Wel bijzonder om deze woorden te horen uit de mond van de man die de Nederlandse krijgsmacht 13 jaar lang heeft afgebroken.
pi_215854312
Bedelaar voor geld voor wapens
Bereid u mentaal uh financieel voor :+
pi_215854407
Ik vind eigenlijk dat hij zegt dat de EU en Canada op dit moment te zwak zijn voor een confrontatie met China en Rusland.
Waarom expliciet noord Amerika uitsluiten in je speech? H
De navo is bang dat de VS eruit stapt.
Vakman pur sang
pi_215854494
Het wappiegehalte is weer hoog hoor :') 'Bangmakerijk, doomsday, complotten'.

Het is toch niet zo moeilijk om zelf ook in te zien dat dit een spannende situatie is? Rusland die duidelijk geen stap terug gaat zetten, Noord-Korea die uit is op bloedvergieten, Trump aan de macht.. verder op de achtergrond nog zo'n labiele Erdogan die aan de knoppen zit.

Sure, het zal geen kernkoppen gaan regenen, maar het is toch gewoon ronduit een kutsituatie met heel veel verkeerde mensen op verkeerde posities? Daarnaast zijn wij totaal niet voorbereid op oorlog omdat we (gelukkig maar) daar jarenlang niet mee te maken hebben gehad. Maar om alles nou weg te schuiven op een (incompetentie) Rutte, complotten en bangmakerij.
  vrijdag 13 december 2024 @ 09:31:01 #210
323876 michaelmoore
pi_215854507
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 16:09 schreef Richestorags het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 07:13 schreef 111210 het volgende:

[..]
Een NAVO bobo die komt vertellen dat we meer geld in defensie moeten stoppen is het zelfde aks een slager die zegt dat vlees eten lekker is
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2024 09:07 schreef WatchYou het volgende:

Bereid u mentaal uh financieel voor :+
en terecht

quote:
De Kruif snapt oproep Rutte: 'Echt iets aan de hand'
Over vier tot vijf jaar zou Rusland de NAVO kunnen verslaan, waarschuwt NAVO-topman Mark Rutte.

Daarom moeten NAVO-landen snel veel meer werk maken van hun verdediging, bepleit hij, en burgers van die landen zouden politici daartoe moeten aansporen.

[ Bericht 27% gewijzigd door michaelmoore op 13-12-2024 09:37:28 ]
pi_215854749
Er gaan hier inderdaad geen Russen door de straten marcheren, maar de kans dat er een grote fysieke sabotage of cyberaanval op onze water/energie/telecom/financiele sector gaat plaatsvinden wordt met de dag groter. En daar heb je dus een noodpakket voor nodig, en cash geld.
pi_215854785
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2024 09:52 schreef byah het volgende:
Er gaan hier inderdaad geen Russen door de straten marcheren, maar de kans dat er een grote fysieke sabotage of cyberaanval op onze water/energie/telecom/financiele sector gaat plaatsvinden wordt met de dag groter. En daar heb je dus een noodpakket voor nodig, en cash geld.
Er zitten 🪑ook wel weer voordelen aan die dreiging.
Cash geld krijgt helemaal een comeback!
Vakman pur sang
  vrijdag 13 december 2024 @ 09:58:04 #213
201761 phpmystyle
pi_215854786
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 09:31 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
[..]
[..]
en terecht
[..]
Wat een onzin, de norm moet 2% zijn en blijven. We hebben te maken met een complete wereld dat in ijltempo anti westers wordt door ons geblunder.

Maar we gaan echt niet richting een invasiemacht a la barbarossa.
pi_215854799
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 december 2024 09:58 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wat een onzin, de norm moet 2% zijn en blijven. We hebben te maken met een complete wereld dat in ijltempo anti westers wordt door ons geblunder.

'door ons geblunder'? Que? Volgens mij zijn de moslim- en papoealanden al sinds jaar en dag anti-Westers; het enige verschil is dat wij nu faciliteiten bieden op locatie om die anti-Westerse propaganda te verspreiden.
  vrijdag 13 december 2024 @ 10:01:30 #215
201761 phpmystyle
pi_215854818
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 09:59 schreef Solispolar het volgende:

[..]
'door ons geblunder'? Que? Volgens mij zijn de moslim- en papoealanden al sinds jaar en dag anti-Westers; het enige verschil is dat wij nu faciliteiten bieden op locatie om die anti-Westerse propaganda te verspreiden.
Het blunderen is begonnen om oorlog (indirect) te voeren met Rusland zonder wapens, munitie, en industrieel complex. Deze oorlog gaan wij verliezen, de hele wereld ziet dat de Keizer momenteel geen kleren meer heeft, tel daarbij op dat de hele wereld de westerse romantiek strontzat aan het worden is.

We hebben onze eigen ondergang ingeluid zoals het er nu voor staat.
  vrijdag 13 december 2024 @ 10:01:57 #216
323876 michaelmoore
pi_215854825
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 december 2024 09:58 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

tijdelijk kan nederland wel een paar jaar naar 4% om de defensie weer op poten te zetten

degene die zeer wel vaart bij al die heisa dat is Palantir
een soort gelijk iets moet de EU hebben met defensie satellieten en AI training
https://finance.yahoo.com/quote/PLTR/
  vrijdag 13 december 2024 @ 10:06:54 #217
201761 phpmystyle
pi_215854872
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 10:01 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
tijdelijk kan nederland wel een paar jaar naar 4% om de defensie weer op poten te zetten

degene die zeer wel vaart bij al die heisa dat is Palantir
een soort gelijk iets moet de EU hebben met defensie satellieten en AI training
https://finance.yahoo.com/quote/PLTR/
Kan, ik ken daar de kosten niet van. Maar laten we vooral investeren in defensieve wapens, zware korte afstands artillerie, eigen nukes, die dingen. Gewoon om af te schrikken.

Ik vraag mij soms af wat wij moeten met dure duikboeten en jsf´s, die hebje doorgaans nodig voor een offensief.
  vrijdag 13 december 2024 @ 10:08:24 #218
323876 michaelmoore
pi_215854877
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 december 2024 10:06 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Kan, ik ken daar de kosten niet van. Maar laten we vooral investeren in defensieve wapens, zware korte afstands artillerie, eigen nukes, die dingen. Gewoon om af te schrikken.

Ik vraag mij soms af wat wij moeten met dure duikboeten en jsf´s, die hebje doorgaans nodig voor een offensief.
eigen grote nukes dat lijkt me hoewel gevaarlijk maar tactische nuclear dat moet kunnen als afschrikking

quote:
Tactische nucleaire wapens zijn bommen die bedoeld zijn voor militaire doelen.

Het zijn geen bommen waarmee grote steden totaal vernietigd kunnen worden.6 mei 2024
  vrijdag 13 december 2024 @ 10:10:57 #219
201761 phpmystyle
pi_215854908
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 10:08 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
eigen grote nukes dat lijkt me hoewel gevaarlijk maar tactische nuclear dat moet kunnen als afschrikking
Ja. En die zijn ook niet zo duur om te bouwen en in exploitatie.

Ik denk dat we met een 2% eigenlijk al een heel eind komen als onze doelstelling is om Nederlands grondgebied geloofwaardig te kunnen verdedigen.

2% is onvoldoende om een invasie op een ander land uit te voeren. De discussie moet gaan over WAT wij willen, en daarna WAT daarvoor nodig is.

Domweg straks 3,2% van ons BBP weggooien om de Russen bang te maken (kan je vertellen dat dat niks doet met de bloeddruk van vlad) is het wegkankeren van geld, en dat kan beter besteed worden.
  vrijdag 13 december 2024 @ 10:15:23 #220
323876 michaelmoore
pi_215854955
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 december 2024 10:10 schreef phpmystyle het volgende:

Domweg straks 3,2% van ons BBP weggooien om de Russen bang te maken (kan je vertellen dat dat niks doet met de bloeddruk van vlad) is het wegkankeren van geld, en dat kan beter besteed worden.
Ja we besteden die miljarden nu tegen stikstof en om mensen ervan te weerhouden om te gaan vliegen zegt Rob Jetten
pi_215855003
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2024 09:19 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik vind eigenlijk dat hij zegt dat de EU en Canada op dit moment te zwak zijn voor een confrontatie met China en Rusland.
Waarom expliciet noord Amerika uitsluiten in je speech? H
De navo is bang dat de VS eruit stapt.
In de eerste vijf jaar van zijn premierschap heeft Rutte China meerdere keren platgelopen om de (handels)betrekkingen aan te moedigen. Nu is plots China de grote boosdoener. Om bij de VS te slijmen.
  vrijdag 13 december 2024 @ 10:21:43 #222
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_215855015
quote:

[..]

De kans dat het niet met kernwapens gaat is vele malen groter dan wel. Het land is dan namelijk onbruikbaar en je ontketent een heen-en-weer van schoten.

In welk conflict op de wereld worden nu kernwapens gebruikt? voor zover duidelijk geen.
Veel groter is de kans dat het begint met 'pesterijen' langs de grenzen, en intimidatie.

Door een groot genoege oorlogskracht te hebben kunnen wij hier ons tegen bewapenen.
Lachen joh.
  vrijdag 13 december 2024 @ 10:22:36 #223
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_215855024
Overigens vind ik het kort door de bocht dat Rutte het allemaal fout gedaan zou hebben.
Hij heeft nu een andere rol en handelt ook vanuit die rol (duh), en die interesses zijn anders dan een individueel staatshoofd.

Daarnaast, de situatie van 5 jaar geleden is heel anders dan nu.
Lachen joh.
  vrijdag 13 december 2024 @ 10:23:52 #224
201761 phpmystyle
pi_215855034
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 10:20 schreef Idisrom het volgende:

[..]
In de eerste vijf jaar van zijn premierschap heeft Rutte China meerdere keren platgelopen om de (handels)betrekkingen aan te moedigen. Nu is plots China de grote boosdoener. Om bij de VS te slijmen.
Beticht jij onze oude mp nu van opportunisme?
  vrijdag 13 december 2024 @ 10:24:34 #225
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215855038
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 10:22 schreef Pajanus het volgende:
Overigens vind ik het kort door de bocht dat Rutte het allemaal fout gedaan zou hebben.
Hij heeft nu een andere rol en handelt ook vanuit die rol (duh), en die interesses zijn anders dan een individueel staatshoofd.

Regeren is vooruitzien.

Als je als minpres roept 'visie is als een olifant is die het zicht belemmert', wordt dat vooruitzien inderdaad lastig.

Dan reageer je slechts op de waan van de dag. Daarin excelleren we dan weer wel.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 13 december 2024 @ 10:29:06 #226
38496 Perrin
pi_215855082
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 10:20 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Wiens brood men eet diens woord men spreekt. Rutte is slechts de verkoper.
  vrijdag 13 december 2024 @ 10:29:37 #227
201761 phpmystyle
pi_215855087
quote:

De desintegratie met VS is niet van de laatste 5 jaar, we hadden het al duidelijk kunnen zien na de inval van Irak dat onze belangen uiteenlopen. Tel daarbij op dat 80-90% van de wereld de Westerse Romantiek strontzat is.
pi_215855104
Zijn mensen echt zo dom dat ze niet de spreekbuis van de navo kunnen scheiden van MP Rutte?
Vakman pur sang
  vrijdag 13 december 2024 @ 10:32:02 #229
38496 Perrin
pi_215855112
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2024 10:31 schreef Lospedrosa het volgende:
Zijn mensen echt zo dom dat ze niet de spreekbuis van de navo kunnen scheiden van MP Rutte?
Precies, Rutte roept gewoon wat er van hem verwacht wordt. Je hoeft van hem geen staatsmanschap of leiderschap te verwachten, of iets van een eigen mening. Gewoon een duracelkonijntje dat braaf uitvoert.
  vrijdag 13 december 2024 @ 10:43:50 #230
323876 michaelmoore
pi_215855218
quote:
Rutte had als MP van zijn achterban ( WA en derg jongens ) de opdracht om de dividendbelasting af te schaffen

nu is tie hoofd van de NATO en heeft ie niets meer met WA en dergelijken te maken
pi_215855237
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 16:18 schreef Morri2 het volgende:
De volgende bangmakerij. Echt, ik ben er klaar mee. Dan ga ik maar kapot. Ik heb gewoon geen zin om de rest van m'n leven van de ene angst naar de andere gedrukt te worden.

''Doomsday'' Rutte
Kop in het zand is een goede strategie ^O^
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_215855318
Rutte heeft niet alleen gelijk, maar beschrijft de situatie in wezen nog rooskleuriger dan hoe ze in werkelijkheid is. Een blik op de wereldkaart leert ons immers dat Europa omringd wordt door onontwikkelde en misdadige barbarenvolkeren die bovendien een alliantie gesmeed hebben tegen ons. We kunnen en mogen niet van de Amerikanen verlangen dat zij ons gratis beschermen tegen die barbaarse hordes en hun zonen en dochters het slagveld opsturen om Europese geopolitieke belangen te behartigen.

Europa dient zich niet alleen tot de tanden te bewapen om zich de barbaren van het lijf te houden, maar vervolgens ook veel assertiever en agressiever op te treden op het wereldtoneel. Om te beginnen zullen landen als Duitsland, Italië, Spanje, Nederland enz. een zelfstandig Europees kernwapenprogramma op dienen te zetten om Europese argumenten kracht bij te zetten in de geopolitieke arena.
pi_215855337
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 07:13 schreef 111210 het volgende:

[..]
Dat zei hi dus, meer geld in defensie stoppen
We moeten over op een andere mentaliteit. Dat is wat Rutte zei.
Wij in het vrije Westen denken dan meteen iets anders.
Handelen meteen anders.
Want wij leven in het Vrije Westen , daar waar wij deskundig zijn over alles.
Maar omdat wij zo verschrikkelijk vrij zijn, verdraaien we woorden, dat komt door onze superieure rationaliteit.
pi_215855363
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 08:42 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Laten we wel zijn, als we de afgelopen 20-30 jaar defensie niet kapotbezuinigd hadden, had Oekraïne veel en veel beter ondersteund kunnen worden.
Ik ben nog steeds onder de indruk wat Oekrainiers zelf bereikt hebben. Drones en dronepiloten, de beste uit de Westerse wereld (als we Taiwan daar even niet onder verstaan vanuit ons Europees pespectief.
pi_215855388
quote:
Niet allen, sommigen wel, dus doe er wat aan in plaats van jezelf die vraag te stellen.
  vrijdag 13 december 2024 @ 11:01:32 #236
65846 Bocaj
47th President.
pi_215855400
quote:

[..]
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 18:27 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Moet je bij die van de alternatieve economie zijn.
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2024 18:28 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Nou dat vind ik minder belangrijk :D
@Starhopper heeft de schuur al helemaal vol staan met wc-papier. 4-laags want lekker zacht voor de billetjes! :')

230609_1_gifdump122_73.gif
pi_215855405
quote:

En hij neemt een berg ervaring mee, en kennis over mensen die nog steeds in de politiek rondlopen.

Al die mensen hier die denken dat ze het beter zouden doen dan Rutte in zo'n functie.
pi_215855421
Rutte is enkele weken geleden op bezoek geweest bij Trump. Deze speech is vast een uitkomst van dat bezoekje.

Verder heeft hij overigens wel gelijk; Poetin is een gevaarlijke gek. En ja, we hoeven echt niet bang te zijn voor Russische tanks in de straten van Apeldoorn, maar andere manieren van oorlogsvoering zal Rusland indien mogelijk niet schuwen.

PS: wel jammer dat we ondertussen een WK voetbal aan Saoedi Arabië toekennen en daarmee dat land nog meer (politieke) invloed op het wereldtoneel geven. Ergo, nog meer mogelijkheden voor SA om extremistische moskeeën en scholen te financieren.
PWBF
pi_215855494
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 december 2024 11:03 schreef Nielsch het volgende:
Rutte is enkele weken geleden op bezoek geweest bij Trump. Deze speech is vast een uitkomst van dat bezoekje.

Verder heeft hij overigens wel gelijk; Poetin is een gevaarlijke gek. En ja, we hoeven echt niet bang te zijn voor Russische tanks in de straten van Apeldoorn, maar andere manieren van oorlogsvoering zal Rusland indien mogelijk niet schuwen.
Daar merken we ook al jaren de resultaten van. Die andere manieren van oorlogsvoering. Niet alleen van Rusland trouwens, er zijn veel vormen van oorlogsvoering, mn financieel
  vrijdag 13 december 2024 @ 11:13:32 #240
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_215855526
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 10:32 schreef Perrin het volgende:

[..]
Precies, Rutte roept gewoon wat er van hem verwacht wordt. Je hoeft van hem geen staatsmanschap of leiderschap te verwachten, of iets van een eigen mening. Gewoon een duracelkonijntje dat braaf uitvoert.
je doet nu net alsof het een dom iemand is, een marionet.
Kritiek mag er zijn maar het is zeker een slimme , goed geinformeerde man.
Lachen joh.
pi_215855625
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 11:13 schreef Pajanus het volgende:

[..]
je doet nu net alsof het een dom iemand is, een marionet.
Kritiek mag er zijn maar het is zeker een slimme , goed geinformeerde man.
Precies.
Altijd grappig hoe mensen zichzelf omschrijven, terwijl ze een ander waar ze een hekel aan hebben proberen te beschrijven.

Als ik dat lees over dat duracelkonijn probeer ik me een voorstelling te maken van @Perrin achter zijn toetsenbord. Batterijtjes doen het nog steeds....

duracelkonijntje zit
  vrijdag 13 december 2024 @ 11:22:16 #242
402274 Cruzinats
abschiebehauptmeister
pi_215855629
China en Rusland hebben geen enkel belang bij een oorlog tegen Europa. Het benoemen van Noord-Korea en Iran is nog absurder, we hebben letterlijk helemaal niks te maken met die twee landen.

Ironisch gezien zijn onze bondgenoten een groter gevaar voor ons dan de zogenaamde vijanden. Dan heb ik het over landen als Turkije en Saudi-Arabië die al jaren actief de Islam pushen in Europa, Erdogan werpt zich op als een beschermengel van Europese Moslims en Saudi-Arabië financiert hier gebedshuizen, het is ook niet uit te sluiten dan beide landen actief bezig zijn met het beinvloeden van de publieke opinie dmv fake news.

Zelfs Amerika is een waardelooze bondgenoot die enkel en alleen bezig is met Europa isoleren van de rest van de wereld om haar greep over ons continent te versterken.
  vrijdag 13 december 2024 @ 11:25:27 #243
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_215855674
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 december 2024 11:03 schreef Nielsch het volgende:

PS: wel jammer dat we ondertussen een WK voetbal aan Saoedi Arabië toekennen en daarmee dat land nog meer (politieke) invloed op het wereldtoneel geven. Ergo, nog meer mogelijkheden voor SA om extremistische moskeeën en scholen te financieren.
De rijke oliestaten zijn voor de bobo's bij de grote sportbonden een nieuwe pinautomaat geworden om snel hun eigen zakken te vullen.
pi_215855684
Investeren in defensie is absoluut nodig. Maar Rutte zegt dit simpelweg omdat hij geld nodig heeft.
pi_215855703
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 11:22 schreef Cruzinats het volgende:
China en Rusland hebben geen enkel belang bij een oorlog tegen Europa. Het benoemen van Noord-Korea en Iran is nog absurder, we hebben letterlijk helemaal niks te maken met die twee landen.
Rationeel bekeken niet nee, maar met name Poetin is verre van rationeel.

quote:
Ironisch gezien zijn onze bondgenoten een groter gevaar voor ons dan de zogenaamde vijanden. Dan heb ik het over landen als Turkije en Saudi-Arabië die al jaren actief de Islam pushen in Europa, Erdogan werpt zich op als een beschermengel van Europese Moslims en Saudi-Arabië financiert hier gebedshuizen, het is ook niet uit te sluiten dan beide landen actief bezig zijn met het beinvloeden van de publieke opinie dmv fake news.

Eens. Het gedweep van het westen met Saoedi Arabië (zoals het laten organiseren van het WK voetbal) is ronduit misselijkmakend. Niet zozeer vanwege de mensenrechtensituatie in dat land (die natuurlijk ook niet fraai is), maar wel om de redenen die jij noemt.
PWBF
pi_215855722
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 11:26 schreef theunderdog het volgende:
Investeren in defensie is absoluut nodig. Maar Rutte zegt dit simpelweg omdat hij geld nodig heeft.
Owja, moeten we het geld dan overmaken naar de bankrekening van Rutte?
PWBF
pi_215855757
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 10:45 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Kop in het zand is een goede strategie ^O^
Ja. Anders heb ik geen leven meer. Van de ene angst naar de andere is geen leven. Dan ga ik maar dood.
pi_215855809
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 11:33 schreef Morri2 het volgende:

[..]
Ja. Anders heb ik geen leven meer. Van de ene angst naar de andere is geen leven. Dan ga ik maar dood.
Er is inderdaad geen middenweg ofzo. We gaan of dood, of we hebben geen leven meer door de zorgen! Kutzooi -O-
pi_215855816
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 december 2024 11:26 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Rationeel bekeken niet nee, maar met name Poetin is verre van rationeel.
[..]
Eens. Het gedweep van het westen met Saoedi Arabië (zoals het laten organiseren van het WK voetbal) is ronduit misselijkmakend. Niet zozeer vanwege de mensenrechtensituatie in dat land (die natuurlijk ook niet fraai is), maar wel om de redenen die jij noemt.
Rusland grenst aan zijn westgrens ondertussen aan lidstaten van de EU en Nato. Was niet zo in februari 2022. Ik heb van Russen de indruk dat ze soms geen idee hebben wat voor effect ze hebben met de krachten ze loslaten in Europa, en wat voor een eigen dynamiek die weer hebben.

Net zoals met de vredesbeweging. Resultaat was dat de Sovjet Unie ineenstortte. Vergeet niet dat Poetin andere geschiedenisboeken leest.
pi_215855868
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 december 2024 11:29 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Owja, moeten we het geld dan overmaken naar de bankrekening van Rutte?
Nee. Maar hij is verantwoordelijk voor de NAVO. Het is dus rechtstreeks in zijn belang dat die investeringen gaan lukken. Dat is helemaal geen spannende theorie, hoor? het is wat het is.
  vrijdag 13 december 2024 @ 11:58:10 #251
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_215855996
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 11:22 schreef Cruzinats het volgende:

Zelfs Amerika is een waardelooze bondgenoot die enkel en alleen bezig is met Europa isoleren van de rest van de wereld om haar greep over ons continent te versterken.
Idealistisch gezien heeft niemand belang bij een oorlog maar toch zijn ze er zat.
Met de mankracht die ingezet wordt kan ook sociaal of economisch macht gemaakt worden, of met propoganda.

Maar toch bestaan ze , en zat ook.

Overigens hebben die landen zeker wel baat bij oorlog / instabiliteit in onze landen.
Lachen joh.
  vrijdag 13 december 2024 @ 12:02:22 #252
323876 michaelmoore
pi_215856024
quote:

[..]
1000 tactische kernwapens om terug te gooien naar Ruzzia is belangrijk

heel belangrijk , als je NATO land aanvalt dan krijg je ze gelijk op je tetter
pi_215856053
Voordat Rusland bij Nederland is dan zijn we 20 jaar verder.
Plaats hier uw advertentie
  vrijdag 13 december 2024 @ 12:05:40 #254
323876 michaelmoore
pi_215856058
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 17:50 schreef sp3c het volgende:

[..]
geert staat al klaar om Putin binnen te zwaaien
  vrijdag 13 december 2024 @ 12:07:03 #255
323876 michaelmoore
pi_215856080
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 16:43 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Rutte heeft als minister-president zeker een rol gespeeld in de bezuinigingen op defensie.

Maar de trend is eigenlijk begonnen bij de val van de muur.

[ afbeelding ]
minder geld naar Stikstof en TATA subsidie en meer naar Defensie

Rutte heeft de gezellige bejaarden huizen gesloten en de zorg marktwerking aan huis verzonnen
en de dividend belasting afgeschaft
en nu gaat ie kernwapens bestellen

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 13-12-2024 12:21:47 ]
  vrijdag 13 december 2024 @ 12:25:10 #256
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215856304
Hersenspinsel: wil de wapenindustrie weer een grote slag slaan?
pi_215864782
Goed verwoord in een artikel op EWmagazine. https://www.ewmagazine.nl(...)oos-gezwets-1441897/

Ruttes oproep voor meer militaire uitgaven is op z’n zachtst gezegd opmerkelijk. Als premier van Nederland was hij de architect van langdurige, keiharde bezuinigingen op Defensie. Onder zijn leiderschap werd het Nederlandse leger tot op het bot uitgekleed: van tanks die aan het buitenland werden verkocht, tot een chronisch gebrek aan munitie en reservemateriaal.

Waarschuwingen van militairen en geopolitieke experts werden genegeerd door zijn kabinetten.

Nu, met een hoed van internationale verantwoordelijkheid op, slaat dezelfde Rutte alarm over het verval van de defensie-industrie en de gevolgen van jarenlange desinvesteringen.
Gezanik om een "bron" beschouw ik als een gebrek aan eigen algemene ontwikkeling.
pi_215864826
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 11:07 schreef quo_ het volgende:
Goed verwoord in een artikel op EWmagazine. https://www.ewmagazine.nl(...)oos-gezwets-1441897/

Ruttes oproep voor meer militaire uitgaven is op z’n zachtst gezegd opmerkelijk. Als premier van Nederland was hij de architect van langdurige, keiharde bezuinigingen op Defensie. Onder zijn leiderschap werd het Nederlandse leger tot op het bot uitgekleed: van tanks die aan het buitenland werden verkocht, tot een chronisch gebrek aan munitie en reservemateriaal.

Waarschuwingen van militairen en geopolitieke experts werden genegeerd door zijn kabinetten.

Nu, met een hoed van internationale verantwoordelijkheid op, slaat dezelfde Rutte alarm over het verval van de defensie-industrie en de gevolgen van jarenlange desinvesteringen.

Totaal geen goede column. Helemaal niemand zegt immers dat het enkel draait om defensie. Rutte deed gewoon wat hij moet doen op zijn positie. Hij geen premier meer die met meerdere dingen rekening moet houden, maar NAVO baas.

Zihni is een quasi intellectuele columnist zonder verantwoordelijkheden.
  zaterdag 14 december 2024 @ 11:19:06 #259
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_215864843
quote:

Toch is het niet zo'n onverklaarbaar fenomeen. Defensie is verre van de enige sector die uitgekleed is door Rutte en zijn vrijemarktmakkertjes... Hij heeft nu alleen andere broodheren dan de Shells en Unilevers van deze wereld.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society..
  zaterdag 14 december 2024 @ 11:40:51 #260
38496 Perrin
pi_215865076
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 11:15 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Totaal geen goede column. Helemaal niemand zegt immers dat het enkel draait om defensie. Rutte deed gewoon wat hij moet doen op zijn positie. Hij geen premier meer die met meerdere dingen rekening moet houden, maar NAVO baas.

Zihni is een quasi intellectuele columnist zonder verantwoordelijkheden.
Inderdaad. Rutte doet braaf wat hem wordt opgedragen.

Een eigen mening, staatsmanschap, leiderschap of visie moet je niet van hem verwachten.

Als premier hielp hij mee de defensie van Nederland wegbezuinigen, als NATO-baas vindt hij dat onverantwoord.

Andere pet, andere Rutte. U vraagt, wij draaien. Leve de waan van de dag!
pi_215865142
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 december 2024 11:40 schreef Perrin het volgende:

[..]
Inderdaad. Rutte doet braaf wat hem wordt opgedragen.

Een eigen mening, staatsmanschap, leiderschap of visie moet je niet van hem verwachten.

Als premier hielp hij mee de defensie van Nederland wegbezuinigen, als NATO-baas vindt hij dat onverantwoord.

Andere pet, andere Rutte. U vraagt, wij draaien. Leve de waan van de dag!
Nee. Ook niet. Rutte heeft nu gewoonweg een andere functie.

Is toch niet zo ingewikkeld?
  Moderator zaterdag 14 december 2024 @ 12:15:25 #262
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215865307
quote:

We gaven in 2023 218 miljard euro uit aan sociale uitkeringen, miljard meer of minder gaan ze ecjt niet merken daar

Wel een goed verhaal verder, Rutte is hier echt niet serieus te nemen hoor _O-
pi_215865439
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 12:15 schreef sp3c het volgende:

[..]
We gaven in 2023 218 miljard euro uit aan sociale uitkeringen, miljard meer of minder gaan ze ecjt niet merken daar

Wel een goed verhaal verder, Rutte is hier echt niet serieus te nemen hoor _O-
Wat zegt Rutte wat zo belachelijk is dan?
pi_215865452
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 12:40 schreef sp3c het volgende:

[..]
Als iemand zegt 'wel een goed verhaal verder' denk jij dan altijd dat die persoon het eigenlijk een belachelijk verhaal vind of is dit een unieke situatie?
Doelde vooral op: 'Rutte is hier echt niet serieus te nemen hoor'.
  Moderator zaterdag 14 december 2024 @ 12:46:39 #265
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215865484
Ja ik snapte hem al

Niks wat hij zegt is belachelijk, ik ben het er deels zelfs wel mee eens

Dat hij het zegt is belachelijk
pi_215865519
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 12:46 schreef sp3c het volgende:
Ja ik snapte hem al

Niks wat hij zegt is belachelijk, ik ben het er deels zelfs wel mee eens

Dat hij het zegt is belachelijk
Maar waarom dan?
  Moderator zaterdag 14 december 2024 @ 13:15:06 #267
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215865636
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 12:53 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Maar waarom dan?
Omdat Rutte een ramp was voor defensie, dan moet je een wat andere houding aannemen

Iets van jongons! Doe niet wat ik deed met defensie, was fout, beetje dom

Niet erop stampen en vervolgens klagen dat het stuk is
pi_215865647
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 13:15 schreef sp3c het volgende:

[..]
Omdat Rutte een ramp was voor defensie, dan moet je een wat andere houding aannemen

Als hij nog premier was zou ik je gelijk geven. Nu heeft hij gewoon een andere rol.
  Moderator zaterdag 14 december 2024 @ 13:21:23 #269
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215865674
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 13:17 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Als hij nog premier was zou ik je gelijk geven. Nu heeft hij gewoon een andere rol.
Doet er niet toe
pi_215866294
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 13:21 schreef sp3c het volgende:

[..]
Doet er niet toe
Hoezo niet? De SG van de Navo zwijgt omdat hij premier van Nederland in verschillende coalitiekabinetten was, en daar hadden ze ook een leger en daarom....(vul in)

Wat mij opviel is dat het Rutte werd bij de Navo. Meestal weten ze een onbekendere figuur naar voren te schuiven.
  Moderator zaterdag 14 december 2024 @ 15:12:54 #271
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215866429
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 14:45 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Hoezo niet? De SG van de Navo zwijgt omdat hij premier van Nederland in verschillende coalitiekabinetten was, en daar hadden ze ook een leger en daarom....(vul in)
Zwijgen niet maar hij moet het wel anders brengen want nu is het weinig geloofwaardig

quote:
Wat mij opviel is dat het Rutte werd bij de Navo. Meestal weten ze een onbekendere figuur naar voren te schuiven.
Vorige was premier van, Noorwegen
Daarvoor Denemarken, daarvoor de Hoop Scheffer (ex buza) etc. dus dat lijkt me niet waar
pi_215866473
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 15:12 schreef sp3c het volgende:

[..]
Zwijgen niet maar hij moet het wel anders brengen want nu is het weinig geloofwaardig
[..]
Vorige was premier van, Noorwegen
Daarvoor Denemarken, daarvoor de Hoop Scheffer (ex buza) etc. dus dat lijkt me niet waar
Wat was voor jou een geloofwaardige boodschap geweest, iets met dezelfde strekking, maar dan wel geloofwaardig? Ik zou het namelijk best vreemd vinden van een SG als die begint met diep door het stof gaan over wat hij allemaal fout heeft gedaan tijdens zijn langdurige premierschap. Wil niet zeggen dat als hij toast uitbrengt op het gezamenlijk diner na afloop, dat hij wel iets laat vallen over zijn ervaringen met defenisie portefeuille in het verleden. Want mensen lullen toch al, en meestal veel te veel, dus met en kwinkslag, de vlucht vooruit.

Je andere vraag: hij is heel lang premier geweest van een klein land, dat altijd geregeerd wordt door coalities.
  Moderator zaterdag 14 december 2024 @ 15:28:05 #273
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215866512
Ik stelde geen vraag?

Geloofwaardig was
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 13:15 schreef sp3c het volgende:

[..]

pi_215866555
Natuurlijk moet dat gezegd worden anders kan hij ander werk gaan zoeken.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_215866677
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 15:28 schreef sp3c het volgende:
Ik stelde geen vraag?

Geloofwaardig was
[..]

Beetje dom. Ik ken een as. Koning die dat deed.

Rutte op de foto met Bolsonaro, als Rutte die meme nou eens signeert na die arrestatie van Min Def van Brazilie wegens geplande coup, dan is oorlog weer luchtig en grappig.
pi_215866695
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 15:33 schreef Bloemkool het volgende:
Natuurlijk moet dat gezegd worden anders kan hij ander werk gaan zoeken.
Omdat Nederland het middelpunt van de Westerse wereld is?
Allang niet meer.
Soms halen "we" nog wel eens het wereldnieuws, dus dan kunnen we weer trots zijn op ons landje.
  Moderator zaterdag 14 december 2024 @ 15:50:42 #277
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215866730
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 15:44 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Beetje dom. Ik ken een as. Koning die dat deed.

Rutte op de foto met Bolsonaro, als Rutte die meme nou eens signeert na die arrestatie van Min Def van Brazilie wegens geplande coup, dan is oorlog weer luchtig en grappig.
Geen idee wat je probeert te zeggen
pi_215866779
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 15:50 schreef sp3c het volgende:

[..]
Geen idee wat je probeert te zeggen
Ik zeg niets, ik schrijf iets, jij toch ook?
  Moderator zaterdag 14 december 2024 @ 15:56:24 #279
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215866780
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 15:46 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Omdat Nederland het middelpunt van de Westerse wereld is?
Allang niet meer.
Soms halen "we" nog wel eens het wereldnieuws, dus dan kunnen we weer trots zijn op ons landje.
Hij zegt het niet namens Nederland maar tegen (onder andere) tegen Nederland

Nederland is 1 van de landen dat de boel heeft afgebroken (goeddeels onder zijn bezielende leiding) en waar er flink werk aan de winkel is wat defensie betreft
  Moderator zaterdag 14 december 2024 @ 15:57:16 #280
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215866784
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 15:56 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Ik zeg niets, ik schrijf iets, jij toch ook?
Wat je schrijft zie ik wel maar ik zie niet wat je ermee probeert te zeggen
pi_215866797
En ons inlegvel dan Mark?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_215867487
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 15:58 schreef Weltschmerz het volgende:
En ons inlegvel dan Mark?
Dat schuift hij onder ieders ieders neus, en dan doet hij zijn tas even open om te laten zien dat hij het 10.000-voud gekopieerd heeft.
pi_215870662
twitter
  zondag 15 december 2024 @ 13:27:40 #284
323876 michaelmoore
pi_215874557
goede vrienden worden met de baas van peacekeeping software misschien

quote:
militairy should be efficient in how it spends and how it kills
_O-

[ Bericht 13% gewijzigd door michaelmoore op 15-12-2024 14:55:48 ]
pi_215874571
quote:

[..]
Doet er niet toe
Zekers wel
  Moderator zondag 15 december 2024 @ 13:52:53 #286
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215874837
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 13:28 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Zekers wel
Ja kan welles blijven roepen maar ik blijf mijn standpunt niet beargumenteren hoor

Het doet er noet toe, voor uitleg zie hierboven
pi_215874868
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 13:52 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ja kan welles blijven roepen maar ik blijf mijn standpunt niet beargumenteren hoor

Het doet er noet toe, voor uitleg zie hierboven
Hoeft ook niet. Iedereen heeft recht op een onderbuik. Ook jij :)
  Moderator zondag 15 december 2024 @ 13:58:28 #288
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215874894
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 13:55 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Hoeft ook niet. Iedereen heeft recht op een onderbuik. Ook jij :)
Wat heeft hier met mijn onderbuik te maken?
pi_215874922
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 13:58 schreef sp3c het volgende:

[..]
Wat heeft hier met mijn onderbuik te maken?
Je mening is gebaseerd op gevoel. Doet totaal niet ter zake.

Rutte spreekt hier in een andere rol.
  Moderator zondag 15 december 2024 @ 14:05:05 #290
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215875002
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 14:00 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Je mening is gebaseerd op gevoel. Doet totaal niet ter zake.

Rutte spreekt hier in een andere rol.
Wat is mijn mening hier denk je want volgens mij lees je niet goed mee
  zondag 15 december 2024 @ 14:22:11 #291
323876 michaelmoore
pi_215875221
quote:

[..]
Doet er niet toe
Ja dat doet er een heleboel toe

hij moet nu praten namens de NATO
  Moderator zondag 15 december 2024 @ 14:35:40 #292
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215875336
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 14:22 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ja dat doet er een heleboel toe

hij moet nu praten namens de NATO
Nee hij praat tegen de NAVO
  zondag 15 december 2024 @ 14:45:37 #293
504728 Nyamuk
Sambal bij
pi_215875387
Ik vind het poëtisch dat defensieslayer Mark Rutte uitgerekend degene is die dezelfde mensen (nadat alles is verkocht of weggegeven) overhaalt een complete 180 te doen en alles gewoon opnieuw te kopen en dat het in tegenstelling tot de afgelopen 15 jaar, alles nu eindelijk echt goed komt.

Magnifiek gewoon :X
Heel veel sambal
pi_215896236
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 14:35 schreef sp3c het volgende:

[..]
Nee hij praat tegen de NAVO
Namens en tegen.
  Moderator dinsdag 17 december 2024 @ 12:23:14 #295
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215896707
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 11:16 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Namens en tegen.
Niet in deze context
pi_215903478
Goed artikel over oorlogspropaganda die we de laatste tijd over ons heen krijgen. De citaat hieronder is van de "secretaresse van de Amerikanen" (Amerika=Navo) aldus Bram Verbrugge
https://www.nrc.nl/nieuws(...)beinvloeden-a4876980

„Ik kwam de ene na de andere propaganda-techniek tegen”. „Sterke overdrijvingen, zwart-wittegenstellingen tussen goed en kwaad, veel ‘deugbegrippen’ zoals vrijheid, veiligheid, welvaart en democratie, die ook nog eens door Rusland ‘verpletterd’ zullen worden. Wauw!”.
„Ruttes toespraak past prima naast andere klassiekers zoals de toespraak van George Bush, toen hij in 2003 ten strijde trok tegen de Iraakse dictator Saddam Hussein die ‘met massa-vernietigingswapens de wereldvrede bedreigde’. En naast die van Boris Johnson die met de Brexit van 2021 zijn land zou bevrijden van ‘de tirannie van de Europese Unie’.”
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator dinsdag 17 december 2024 @ 22:33:44 #297
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215903571
lol

wat een nonsense _O-
pi_215905036
Hebben jullie al de noodpakettennklaar voor als het loesoe gaat?
pi_215905116
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 14:45 schreef Nyamuk het volgende:
Ik vind het poëtisch dat defensieslayer Mark Rutte uitgerekend degene is die dezelfde mensen (nadat alles is verkocht of weggegeven) overhaalt een complete 180 te doen en alles gewoon opnieuw te kopen en dat het in tegenstelling tot de afgelopen 15 jaar, alles nu eindelijk echt goed komt.

Magnifiek gewoon :X
Dit en ook nog eens zonder schaamte. Dat is al een prestatie opzichzelfstaand
pi_215905153
Rutte :r
pi_215908114
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 22:29 schreef egayalS het volgende:
Goed artikel over oorlogspropaganda die we de laatste tijd over ons heen krijgen. De citaat hieronder is van de "secretaresse van de Amerikanen" (Amerika=Navo) aldus Bram Verbrugge
https://www.nrc.nl/nieuws(...)beinvloeden-a4876980

„Ik kwam de ene na de andere propaganda-techniek tegen”. „Sterke overdrijvingen, zwart-wittegenstellingen tussen goed en kwaad, veel ‘deugbegrippen’ zoals vrijheid, veiligheid, welvaart en democratie, die ook nog eens door Rusland ‘verpletterd’ zullen worden. Wauw!”.
„Ruttes toespraak past prima naast andere klassiekers zoals de toespraak van George Bush, toen hij in 2003 ten strijde trok tegen de Iraakse dictator Saddam Hussein die ‘met massa-vernietigingswapens de wereldvrede bedreigde’. En naast die van Boris Johnson die met de Brexit van 2021 zijn land zou bevrijden van ‘de tirannie van de Europese Unie’.”
Bram Verbrugge denkt dat het 'intellectueel' is om alles op een hoop te gooien. Alsof willen investeren willen zien op defensie binnen de NAVO, hetzelfde is als leugens om massa-vernietigingswapens om zo een interventie te rechtvaardigen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo