Zuipen is mijn 2e naam, maar hoe nodig ik ook moet, met iemand er naast komt er niks uit tenzij ik mij mentaal helemaal afzonder en dingen ga visualiseren zoals het opentrekken en leegatten van een halve liter sterk bier....quote:Op donderdag 12 december 2024 20:15 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Gewoon naar een voetbalwedstrijd gaan en veel zuipen. Dan moet je wel pissen naast iemand anders.
Als ie wil aanvallen doet ie dat met 0,5 - 1 jaar, hij kan nog snel opschalen. En wij zijn tegen die tijd er wel uit dat we óók mensen van queer en wij ook een Angolese homofiel als commandant van een tank bataljon moeten hebben.quote:Op donderdag 12 december 2024 19:36 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als Putin ons wil aanvallen gaat hij niet wachten totdat wij net onze verdediging op orde hebben.
Wat is het verhaal? Dat Putin zegt: "Ik zal het alvast verklappen, over 4 of 5 jaar, als jullie klaar zijn met opwerken, dan begin ik met jullie een oorlog die zeker mijn ondergang wordt"?
Je weet het wel mooi te spinnen.quote:Op donderdag 12 december 2024 20:12 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik maak me dus weer totaal niet druk om dat Poetin een NAVO land zal binnenvallen of dat we conventioneel met ze de boel uitvechten in Oekraïne. Kan net zo goed dat van jou een fantasie noemen.
Ik kan merken dat jij nog nooit hebt gesproken met iemand in een groen pak.quote:Op donderdag 12 december 2024 20:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als ie wil aanvallen doet ie dat met 0,5 - 1 jaar, hij kan nog snel opschalen. En wij zijn tegen die tijd er wel uit dat we óók mensen van queer en wij ook een Angolese homofiel als commandant van een tank bataljon moeten hebben.
Klopt. Hoewel ik op de middelbare wel eens naar een opendag of beroependag ben geweest. Toen heb ik nog in een YPR gezeten. Maar kwam er wel gebutst en blauw uit.quote:Op donderdag 12 december 2024 20:22 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik kan merken dat jij nog nooit hebt gesproken met iemand in een groen pak.
Neen. Gevaar zit aan de andere kant van de oceaan.quote:Op donderdag 12 december 2024 19:29 schreef Boca_Raton het volgende:
Stel, Poetin overlijdt morgen. Is het gevaar dan geweken?
Je kan het 100x zeggen maar het blijft onzin, sorry.quote:Op donderdag 12 december 2024 20:22 schreef phpmystyle het volgende:
Waarom? Omdat de EU Rusland wil gaan terugpakken. De oorlog die we nu zien is ongeveer verloren. Rusland aanvallen gaan we niet doen in de nabije toekomst, maar pesten en uitdagen kan wel om het op die manier Poetin lastig te maken.
Defensie zit niet bepaald vol met mensen die woke tot hun grootste levensdoel hebben gemaakt.quote:Op donderdag 12 december 2024 20:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt. Hoewel ik op de middelbare wel eens naar een opendag of beroependag ben geweest. Toen heb ik nog in een YPR gezeten. Maar kwam er wel gebutst en blauw uit.
Maar wat dan?
Het was ook een grapje, en dat weet ik. Maar beleidsmakers vinden dat wel belangrijk.quote:Op donderdag 12 december 2024 20:26 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Defensie zit niet bepaald vol met mensen die woke tot hun grootste levensdoel hebben gemaakt.
Ik ben helemaal niks aan het spinnen. Je snapt het gewoon niet goed. Wat betreft Rutte, hij heeft het prima verwoord, dat zeg je zelf ook in het bovenstaande. De media echter niet. Maar stel dat het wel écht oorlog wordt tussen NAVO en Rusland, dan wordt die met nukes uitgevochten. En niet een lange strijd met troepen. Ook gaat Poetin geen NAVO land binnenvallen, dat is ook pure bangmakerij, want ook dat gaat ie verliezen.quote:Op donderdag 12 december 2024 20:20 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Je weet het wel mooi te spinnen.
Als je het zou quoten zou je zien dat ik het had over het feit dat Rutte’s boodschap “namens de navo aan de wereld” (niet als premier aan NL zoals sommigen het zien) is dat landen defensiebudgetten vrij moeten maken. En de boodschap voor de wereld is dat er mentale voorbereiding op oorlogen moet komen. Maar daarmee spreekt hij net zo goed een Turkije aan of een Moldavië. Dus voor degenen die zich aangesproken voelen.
Als jij de nukes al boven de Randstad ziet hangen is dat niet helemaal in lijn met bovenstaand.
Ik denk inderdaad dat men het zo het beste kan zien inderdaad. Voorbereiden op die plaagstootjes. En natuurlijk defensie op orde maken, al verwacht ik daar echt niet veel van.quote:Op donderdag 12 december 2024 20:22 schreef phpmystyle het volgende:
Ik denk overigens dat men de bevolking écht wil voorbereiden op plaagstootjes uit Rusland zoals geen internet, storing aan de pomp/atm. Bepaalde goederen die korte of voor langere periode er niet zijn.
Waarom? Omdat de EU Rusland wil gaan terugpakken. De oorlog die we nu zien is ongeveer verloren. Rusland aanvallen gaan we niet doen in de nabije toekomst, maar pesten en uitdagen kan wel om het op die manier Poetin lastig te maken.
EU heeft Rusland willen terugpakken met haar traditionele wapens, gebaseerd op haar interpretatie van Westerse waarden: economische sancties, en diplomatiek.quote:Op donderdag 12 december 2024 20:22 schreef phpmystyle het volgende:
Ik denk overigens dat men de bevolking écht wil voorbereiden op plaagstootjes uit Rusland zoals geen internet, storing aan de pomp/atm. Bepaalde goederen die korte of voor langere periode er niet zijn.
Hopelijk kunnen wij dat electoraal voorkomen.
Yup, maar wij horen ook echt bij war hawks helaas. Een echte oorlog gaat er niet van komen omdat er hier weinig opofferingsbereidheid is, en of grote landen zoals Frankrijk mee willen doen (bijna faillait) is zeer debieus. Blijft er weinig anders over dan pesten, dralen, en wat puberale geintjes uithalen.quote:Op donderdag 12 december 2024 20:28 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dat men het zo het beste kan zien inderdaad. Voorbereiden op die plaagstootjes.
Rusland wordt gebacked door 80% van de wereld omdat die niet mee doen met de sancies of Rusland (heimelijk) helpen. Verder is het systeem de afgelopen 10 - 15 jaar omgebouwd tot een ten dele autarkie.quote:Op donderdag 12 december 2024 20:32 schreef yessie234 het volgende:
[..]
EU heeft Rusland willen terugpakken met haar traditionele wapens, gebaseerd op haar interpretatie van Westerse waarden: economische sancties, en diplomatiek.
Wat Rutte mi nu aangeeft is dat EU verloren heeft. Tenzij. Iets met Navo en de VS.
Oorlog is niet leuk, sexy of spannend. Hebben we in Israël en Oekraïne kunnen zien, en ondanks is ons geheugen over oorlog (en totalitarisme) door de actualiteiten in Syrië ook weer opgefrist.
Dus ook een ander soort oorlog. In Oekraïne is razendsnel omgeschakeld naar drones. Maar het grootste gevaar ligt hier in het internet. Als een vijand op afstand Nederlandse sluizen kan openzetten of het bankverkeer kan uitschakelen, hebben we al giga-problemen. Het verspreiden van nepnieuws, het platleggen van alle e-communicatie van vliegvelden en spoorwegen. De elektriciteitsvoorziening platleggen. Het kan allemaal op afstand. Als dit allemaal gelijktijdig gebeurt, zijn we verloren voor iemand überhaupt een wapen heeft opgepakt.quote:Op donderdag 12 december 2024 19:44 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Nederland zie ik niet in oorlog. Althans, niet op eigen grondgebied.Ik zie hier met de beste wil nog geen oorlog ontstaan op wat te overzien valt.
De tweede wereldoorlog was overigens een soort voortzetting van de eerste en liep over naar de koude oorlog.
Dat we dit in de recentere geschiedenis gehad hebben wil ook niet zeggen dat anno deze dagen zoiets zich weer gaat uitrollen. Het zijn hele andere tijden.
Heb je die enige Nederlandse vrijwilliger bij de blauwhelmen in Libanon gemist ofzo? Of die military spokesfigure die opeens vanuit Oekraïne begon te twitteren? Zo laat Nederland aan Israel zien wat ze bereikt hebben samen, al die jaren.quote:Op donderdag 12 december 2024 20:26 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Defensie zit niet bepaald vol met mensen die woke tot hun grootste levensdoel hebben gemaakt.
Een échte oorlog gaan we ook niet winnen, omdat die alleen maar verliezers kent. Immers, Poetin/Rusland weten dat ze helemaal in de pan gehakt gaan worden door de NAVO---of beter gezegd VS. Dus is de keuze voor Poetin makkelijk: Ga ik volledig verliezen of laat ik iedereen verliezen? Het is zijn existentiële strijd namelijk. Waar kom je dan op uit? Nou, kernwapens. Ik zie het echt niet voor me dat het conventioneel uitgevochten gaat worden.quote:Op donderdag 12 december 2024 20:32 schreef phpmystyle het volgende:
Yup, maar wij horen ook echt bij war hawks helaas. Een echte oorlog gaat er niet van komen omdat er hier weinig opofferingsbereidheid is, en of grote landen zoals Frankrijk mee willen doen (bijna faillait) is zeer debieus. Blijft er weinig anders over dan pesten, dralen, en wat puberale geintjes uithalen.
Het voorbereiden op oorlog mantra is niks anders dan de bevolking sommeren om tenminste een zaklampje, drinken, en wat cash te laten inslaan. En een stukje management of expectations. Als men Rusland zal gaan slaan, gaan zij terugslaan.quote:Op donderdag 12 december 2024 20:38 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Een échte oorlog gaan we ook niet winnen, omdat die alleen maar verliezers kent. Immers, Poetin/Rusland weten dat ze helemaal in de pan gehakt gaan worden door de NAVO---of beter gezegd VS. Dus is de keuze voor Poetin makkelijk: Ga ik volledig verliezen of laat ik iedereen verliezen? Het is zijn existentiële strijd namelijk. Waar kom je dan op uit? Nou, kernwapens. Ik zie het echt niet voor me dat het conventioneel uitgevochten gaat worden.
In the meantime gewoon defensie op orde brengen (succes) en voorbereiden op die plaagstootjes en ze uitdelen, maar zoiets zou ik echt niet noemen "voorbereiden op oorlog" want oh wat zijn we als media weer de boel aan het bang maken.
Als we dat als overheid moeten doen dan blijkt maar wel weer wat voor ontzettende mietjes het merendeel van de Nederlandse bevolking is. Alsof de overheid ons moet helpen hoe na te denken.quote:Op donderdag 12 december 2024 20:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het voorbereiden op oorlog mantra is niks anders dan de bevolking sommeren om tenminste een zaklampje, drinken, en wat cash te laten inslaan. En een stukje management of expectations. Als men Rusland zal gaan slaan, gaan zij terugslaan.
Die dikgedrukte niet, maar die dame wel. Ze kwam niet over als het meest stoere persoon, maar een vrouw die zich bezighoud met vrouwenzaken in een land waarin een groot gedeelte van de vrouwen nooit een vreemde man zou aanspreken is lang niet zo woke als de titel in Nederland zou doen vermoeden. En al vindt je iemand die wel woke is, dan staan daar heel wat niet zo ideale schoonzonen met kleurrijk taalgebruik tegenover.quote:Op donderdag 12 december 2024 20:38 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Heb je die enige Nederlandse vrijwilliger bij de blauwhelmen in Libanon gemist ofzo? Of die military spokesfigure die opeens vanuit Oekraïne begon te twitteren? Zo laat Nederland aan Israel zien wat ze bereikt hebben samen, al die jaren.
Ik weet niet hoe de relatie met zijn neef is, maar die heeft vast nog wel een onderduikadresje ergens waar hij gebruik van mag maken.quote:Op donderdag 12 december 2024 20:55 schreef TLC het volgende:
Oh wacht wat zie ik daar ? Ah ja, het koningshuis dat alvast vlucht naar t buitenland![]()
Dan snap ik het dus goedquote:Op donderdag 12 december 2024 20:28 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik ben helemaal niks aan het spinnen. Je snapt het gewoon niet goed. Wat betreft Rutte, hij heeft het prima verwoord, dat zeg je zelf ook in het bovenstaande.
Que?quote:De media echter niet.
Hoe moeilijk is het om een uitspraak over de wereld ‘niet’ specifiek toe te passen op Nederland, Rusland en de NAVO grenzen. China, Israël, Rusland zijn momenteel bedreigingen voor bepaalde gebieden ook. Er broeit veel. Trump is ook niet bepaald een rots in de branding voor de stabiliteit in de wereld.quote:Maar stel dat het wel écht oorlog wordt tussen NAVO en Rusland, dan wordt die met nukes uitgevochten. En niet een lange strijd met troepen. Ook gaat Poetin geen NAVO land binnenvallen, dat is ook pure bangmakerij, want ook dat gaat ie verliezen.
Als het écht oorlog wordt is het voor Poetin of verliezen of iedereen verliest., wat ik daarstraks ook al gezegd had.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |