abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 december 2024 @ 10:29:06 #226
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215855082
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 10:20 schreef Idisrom het volgende:

[..]
In de eerste vijf jaar van zijn premierschap heeft Rutte China meerdere keren platgelopen om de (handels)betrekkingen aan te moedigen. Nu is plots China de grote boosdoener. Om bij de VS te slijmen.
Wiens brood men eet diens woord men spreekt. Rutte is slechts de verkoper.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 13 december 2024 @ 10:29:37 #227
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_215855087
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 10:22 schreef Pajanus het volgende:
Overigens vind ik het kort door de bocht dat Rutte het allemaal fout gedaan zou hebben.
Hij heeft nu een andere rol en handelt ook vanuit die rol (duh), en die interesses zijn anders dan een individueel staatshoofd.

Daarnaast, de situatie van 5 jaar geleden is heel anders dan nu.
De desintegratie met VS is niet van de laatste 5 jaar, we hadden het al duidelijk kunnen zien na de inval van Irak dat onze belangen uiteenlopen. Tel daarbij op dat 80-90% van de wereld de Westerse Romantiek strontzat is.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_215855104
Zijn mensen echt zo dom dat ze niet de spreekbuis van de navo kunnen scheiden van MP Rutte?
Vakman pur sang
  vrijdag 13 december 2024 @ 10:32:02 #229
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215855112
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2024 10:31 schreef Lospedrosa het volgende:
Zijn mensen echt zo dom dat ze niet de spreekbuis van de navo kunnen scheiden van MP Rutte?
Precies, Rutte roept gewoon wat er van hem verwacht wordt. Je hoeft van hem geen staatsmanschap of leiderschap te verwachten, of iets van een eigen mening. Gewoon een duracelkonijntje dat braaf uitvoert.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 13 december 2024 @ 10:43:50 #230
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_215855218
quote:
Rutte had als MP van zijn achterban ( WA en derg jongens ) de opdracht om de dividendbelasting af te schaffen

nu is tie hoofd van de NATO en heeft ie niets meer met WA en dergelijken te maken
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_215855237
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 16:18 schreef Morri2 het volgende:
De volgende bangmakerij. Echt, ik ben er klaar mee. Dan ga ik maar kapot. Ik heb gewoon geen zin om de rest van m'n leven van de ene angst naar de andere gedrukt te worden.

''Doomsday'' Rutte
Kop in het zand is een goede strategie ^O^
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_215855318
Rutte heeft niet alleen gelijk, maar beschrijft de situatie in wezen nog rooskleuriger dan hoe ze in werkelijkheid is. Een blik op de wereldkaart leert ons immers dat Europa omringd wordt door onontwikkelde en misdadige barbarenvolkeren die bovendien een alliantie gesmeed hebben tegen ons. We kunnen en mogen niet van de Amerikanen verlangen dat zij ons gratis beschermen tegen die barbaarse hordes en hun zonen en dochters het slagveld opsturen om Europese geopolitieke belangen te behartigen.

Europa dient zich niet alleen tot de tanden te bewapen om zich de barbaren van het lijf te houden, maar vervolgens ook veel assertiever en agressiever op te treden op het wereldtoneel. Om te beginnen zullen landen als Duitsland, Italië, Spanje, Nederland enz. een zelfstandig Europees kernwapenprogramma op dienen te zetten om Europese argumenten kracht bij te zetten in de geopolitieke arena.
pi_215855337
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 07:13 schreef 111210 het volgende:

[..]
Een NAVO bobo die komt vertellen dat we meer geld in defensie moeten stoppen is het zelfde aks een slager die zegt dat vlees eten lekker is
Dat zei hi dus, meer geld in defensie stoppen
We moeten over op een andere mentaliteit. Dat is wat Rutte zei.
Wij in het vrije Westen denken dan meteen iets anders.
Handelen meteen anders.
Want wij leven in het Vrije Westen , daar waar wij deskundig zijn over alles.
Maar omdat wij zo verschrikkelijk vrij zijn, verdraaien we woorden, dat komt door onze superieure rationaliteit.
pi_215855363
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 08:42 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Laten we wel zijn, als we de afgelopen 20-30 jaar defensie niet kapotbezuinigd hadden, had Oekraïne veel en veel beter ondersteund kunnen worden.
Ik ben nog steeds onder de indruk wat Oekrainiers zelf bereikt hebben. Drones en dronepiloten, de beste uit de Westerse wereld (als we Taiwan daar even niet onder verstaan vanuit ons Europees pespectief.
pi_215855388
quote:
Niet allen, sommigen wel, dus doe er wat aan in plaats van jezelf die vraag te stellen.
  vrijdag 13 december 2024 @ 11:01:32 #236
65846 Bocaj
47th President.
pi_215855400
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 18:25 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
:D Vergeet ook geen wc-papier in te slaan. Erg belangrijk in oorlogstijd.
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 18:27 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Moet je bij die van de alternatieve economie zijn.
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2024 18:28 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Nou dat vind ik minder belangrijk :D
@Starhopper heeft de schuur al helemaal vol staan met wc-papier. 4-laags want lekker zacht voor de billetjes! :')

230609_1_gifdump122_73.gif
pi_215855405
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 10:22 schreef Pajanus het volgende:
Overigens vind ik het kort door de bocht dat Rutte het allemaal fout gedaan zou hebben.
Hij heeft nu een andere rol en handelt ook vanuit die rol (duh), en die interesses zijn anders dan een individueel staatshoofd.

Daarnaast, de situatie van 5 jaar geleden is heel anders dan nu.
En hij neemt een berg ervaring mee, en kennis over mensen die nog steeds in de politiek rondlopen.

Al die mensen hier die denken dat ze het beter zouden doen dan Rutte in zo'n functie.
pi_215855421
Rutte is enkele weken geleden op bezoek geweest bij Trump. Deze speech is vast een uitkomst van dat bezoekje.

Verder heeft hij overigens wel gelijk; Poetin is een gevaarlijke gek. En ja, we hoeven echt niet bang te zijn voor Russische tanks in de straten van Apeldoorn, maar andere manieren van oorlogsvoering zal Rusland indien mogelijk niet schuwen.

PS: wel jammer dat we ondertussen een WK voetbal aan Saoedi Arabië toekennen en daarmee dat land nog meer (politieke) invloed op het wereldtoneel geven. Ergo, nog meer mogelijkheden voor SA om extremistische moskeeën en scholen te financieren.

[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 13-12-2024 11:06:49 ]
pi_215855494
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 december 2024 11:03 schreef Nielsch het volgende:
Rutte is enkele weken geleden op bezoek geweest bij Trump. Deze speech is vast een uitkomst van dat bezoekje.

Verder heeft hij overigens wel gelijk; Poetin is een gevaarlijke gek. En ja, we hoeven echt niet bang te zijn voor Russische tanks in de straten van Apeldoorn, maar andere manieren van oorlogsvoering zal Rusland indien mogelijk niet schuwen.
Daar merken we ook al jaren de resultaten van. Die andere manieren van oorlogsvoering. Niet alleen van Rusland trouwens, er zijn veel vormen van oorlogsvoering, mn financieel
  vrijdag 13 december 2024 @ 11:13:32 #240
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_215855526
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 10:32 schreef Perrin het volgende:

[..]
Precies, Rutte roept gewoon wat er van hem verwacht wordt. Je hoeft van hem geen staatsmanschap of leiderschap te verwachten, of iets van een eigen mening. Gewoon een duracelkonijntje dat braaf uitvoert.
je doet nu net alsof het een dom iemand is, een marionet.
Kritiek mag er zijn maar het is zeker een slimme , goed geinformeerde man.
Lachen joh.
pi_215855625
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 11:13 schreef Pajanus het volgende:

[..]
je doet nu net alsof het een dom iemand is, een marionet.
Kritiek mag er zijn maar het is zeker een slimme , goed geinformeerde man.
Precies.
Altijd grappig hoe mensen zichzelf omschrijven, terwijl ze een ander waar ze een hekel aan hebben proberen te beschrijven.

Als ik dat lees over dat duracelkonijn probeer ik me een voorstelling te maken van @Perrin achter zijn toetsenbord. Batterijtjes doen het nog steeds....

duracelkonijntje zit
  vrijdag 13 december 2024 @ 11:22:16 #242
402274 Cruzinats
love bacon, hate hamas
pi_215855629
China en Rusland hebben geen enkel belang bij een oorlog tegen Europa. Het benoemen van Noord-Korea en Iran is nog absurder, we hebben letterlijk helemaal niks te maken met die twee landen.

Ironisch gezien zijn onze bondgenoten een groter gevaar voor ons dan de zogenaamde vijanden. Dan heb ik het over landen als Turkije en Saudi-Arabië die al jaren actief de Islam pushen in Europa, Erdogan werpt zich op als een beschermengel van Europese Moslims en Saudi-Arabië financiert hier gebedshuizen, het is ook niet uit te sluiten dan beide landen actief bezig zijn met het beinvloeden van de publieke opinie dmv fake news.

Zelfs Amerika is een waardelooze bondgenoot die enkel en alleen bezig is met Europa isoleren van de rest van de wereld om haar greep over ons continent te versterken.
  vrijdag 13 december 2024 @ 11:25:27 #243
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_215855674
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 december 2024 11:03 schreef Nielsch het volgende:

PS: wel jammer dat we ondertussen een WK voetbal aan Saoedi Arabië toekennen en daarmee dat land nog meer (politieke) invloed op het wereldtoneel geven. Ergo, nog meer mogelijkheden voor SA om extremistische moskeeën en scholen te financieren.
De rijke oliestaten zijn voor de bobo's bij de grote sportbonden een nieuwe pinautomaat geworden om snel hun eigen zakken te vullen.
pi_215855684
Investeren in defensie is absoluut nodig. Maar Rutte zegt dit simpelweg omdat hij geld nodig heeft.
pi_215855703
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 11:22 schreef Cruzinats het volgende:
China en Rusland hebben geen enkel belang bij een oorlog tegen Europa. Het benoemen van Noord-Korea en Iran is nog absurder, we hebben letterlijk helemaal niks te maken met die twee landen.
Rationeel bekeken niet nee, maar met name Poetin is verre van rationeel.

quote:
Ironisch gezien zijn onze bondgenoten een groter gevaar voor ons dan de zogenaamde vijanden. Dan heb ik het over landen als Turkije en Saudi-Arabië die al jaren actief de Islam pushen in Europa, Erdogan werpt zich op als een beschermengel van Europese Moslims en Saudi-Arabië financiert hier gebedshuizen, het is ook niet uit te sluiten dan beide landen actief bezig zijn met het beinvloeden van de publieke opinie dmv fake news.

Eens. Het gedweep van het westen met Saoedi Arabië (zoals het laten organiseren van het WK voetbal) is ronduit misselijkmakend. Niet zozeer vanwege de mensenrechtensituatie in dat land (die natuurlijk ook niet fraai is), maar wel om de redenen die jij noemt.
pi_215855722
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 11:26 schreef theunderdog het volgende:
Investeren in defensie is absoluut nodig. Maar Rutte zegt dit simpelweg omdat hij geld nodig heeft.
Owja, moeten we het geld dan overmaken naar de bankrekening van Rutte?
pi_215855757
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 10:45 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Kop in het zand is een goede strategie ^O^
Ja. Anders heb ik geen leven meer. Van de ene angst naar de andere is geen leven. Dan ga ik maar dood.
pi_215855809
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 11:33 schreef Morri2 het volgende:

[..]
Ja. Anders heb ik geen leven meer. Van de ene angst naar de andere is geen leven. Dan ga ik maar dood.
Er is inderdaad geen middenweg ofzo. We gaan of dood, of we hebben geen leven meer door de zorgen! Kutzooi -O-
pi_215855816
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 december 2024 11:26 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Rationeel bekeken niet nee, maar met name Poetin is verre van rationeel.
[..]
Eens. Het gedweep van het westen met Saoedi Arabië (zoals het laten organiseren van het WK voetbal) is ronduit misselijkmakend. Niet zozeer vanwege de mensenrechtensituatie in dat land (die natuurlijk ook niet fraai is), maar wel om de redenen die jij noemt.
Rusland grenst aan zijn westgrens ondertussen aan lidstaten van de EU en Nato. Was niet zo in februari 2022. Ik heb van Russen de indruk dat ze soms geen idee hebben wat voor effect ze hebben met de krachten ze loslaten in Europa, en wat voor een eigen dynamiek die weer hebben.

Net zoals met de vredesbeweging. Resultaat was dat de Sovjet Unie ineenstortte. Vergeet niet dat Poetin andere geschiedenisboeken leest.
pi_215855868
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 december 2024 11:29 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Owja, moeten we het geld dan overmaken naar de bankrekening van Rutte?
Nee. Maar hij is verantwoordelijk voor de NAVO. Het is dus rechtstreeks in zijn belang dat die investeringen gaan lukken. Dat is helemaal geen spannende theorie, hoor? het is wat het is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')