Wiens brood men eet diens woord men spreekt. Rutte is slechts de verkoper.quote:Op vrijdag 13 december 2024 10:20 schreef Idisrom het volgende:
[..]
In de eerste vijf jaar van zijn premierschap heeft Rutte China meerdere keren platgelopen om de (handels)betrekkingen aan te moedigen. Nu is plots China de grote boosdoener. Om bij de VS te slijmen.
De desintegratie met VS is niet van de laatste 5 jaar, we hadden het al duidelijk kunnen zien na de inval van Irak dat onze belangen uiteenlopen. Tel daarbij op dat 80-90% van de wereld de Westerse Romantiek strontzat is.quote:Op vrijdag 13 december 2024 10:22 schreef Pajanus het volgende:
Overigens vind ik het kort door de bocht dat Rutte het allemaal fout gedaan zou hebben.
Hij heeft nu een andere rol en handelt ook vanuit die rol (duh), en die interesses zijn anders dan een individueel staatshoofd.
Daarnaast, de situatie van 5 jaar geleden is heel anders dan nu.
Precies, Rutte roept gewoon wat er van hem verwacht wordt. Je hoeft van hem geen staatsmanschap of leiderschap te verwachten, of iets van een eigen mening. Gewoon een duracelkonijntje dat braaf uitvoert.quote:Op vrijdag 13 december 2024 10:31 schreef Lospedrosa het volgende:
Zijn mensen echt zo dom dat ze niet de spreekbuis van de navo kunnen scheiden van MP Rutte?
Rutte had als MP van zijn achterban ( WA en derg jongens ) de opdracht om de dividendbelasting af te schaffenquote:Op vrijdag 13 december 2024 10:31 schreef Lospedrosa het volgende:
Zijn mensen echt zo dom dat ze niet de spreekbuis van de navo kunnen scheiden van MP Rutte?
Kop in het zand is een goede strategiequote:Op donderdag 12 december 2024 16:18 schreef Morri2 het volgende:
De volgende bangmakerij. Echt, ik ben er klaar mee. Dan ga ik maar kapot. Ik heb gewoon geen zin om de rest van m'n leven van de ene angst naar de andere gedrukt te worden.
''Doomsday'' Rutte
Dat zei hi dus, meer geld in defensie stoppenquote:Op vrijdag 13 december 2024 07:13 schreef 111210 het volgende:
[..]
Een NAVO bobo die komt vertellen dat we meer geld in defensie moeten stoppen is het zelfde aks een slager die zegt dat vlees eten lekker is
Ik ben nog steeds onder de indruk wat Oekrainiers zelf bereikt hebben. Drones en dronepiloten, de beste uit de Westerse wereld (als we Taiwan daar even niet onder verstaan vanuit ons Europees pespectief.quote:Op vrijdag 13 december 2024 08:42 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Laten we wel zijn, als we de afgelopen 20-30 jaar defensie niet kapotbezuinigd hadden, had Oekraïne veel en veel beter ondersteund kunnen worden.
Niet allen, sommigen wel, dus doe er wat aan in plaats van jezelf die vraag te stellen.quote:Op vrijdag 13 december 2024 10:31 schreef Lospedrosa het volgende:
quote:Op donderdag 12 december 2024 18:25 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]Vergeet ook geen wc-papier in te slaan. Erg belangrijk in oorlogstijd.
quote:Op donderdag 12 december 2024 18:27 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Moet je bij die van de alternatieve economie zijn.
@Starhopper heeft de schuur al helemaal vol staan met wc-papier. 4-laags want lekker zacht voor de billetjes!quote:Op donderdag 12 december 2024 18:28 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou dat vind ik minder belangrijk
En hij neemt een berg ervaring mee, en kennis over mensen die nog steeds in de politiek rondlopen.quote:Op vrijdag 13 december 2024 10:22 schreef Pajanus het volgende:
Overigens vind ik het kort door de bocht dat Rutte het allemaal fout gedaan zou hebben.
Hij heeft nu een andere rol en handelt ook vanuit die rol (duh), en die interesses zijn anders dan een individueel staatshoofd.
Daarnaast, de situatie van 5 jaar geleden is heel anders dan nu.
Daar merken we ook al jaren de resultaten van. Die andere manieren van oorlogsvoering. Niet alleen van Rusland trouwens, er zijn veel vormen van oorlogsvoering, mn financieelquote:Op vrijdag 13 december 2024 11:03 schreef Nielsch het volgende:
Rutte is enkele weken geleden op bezoek geweest bij Trump. Deze speech is vast een uitkomst van dat bezoekje.
Verder heeft hij overigens wel gelijk; Poetin is een gevaarlijke gek. En ja, we hoeven echt niet bang te zijn voor Russische tanks in de straten van Apeldoorn, maar andere manieren van oorlogsvoering zal Rusland indien mogelijk niet schuwen.
je doet nu net alsof het een dom iemand is, een marionet.quote:Op vrijdag 13 december 2024 10:32 schreef Perrin het volgende:
[..]
Precies, Rutte roept gewoon wat er van hem verwacht wordt. Je hoeft van hem geen staatsmanschap of leiderschap te verwachten, of iets van een eigen mening. Gewoon een duracelkonijntje dat braaf uitvoert.
Precies.quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:13 schreef Pajanus het volgende:
[..]
je doet nu net alsof het een dom iemand is, een marionet.
Kritiek mag er zijn maar het is zeker een slimme , goed geinformeerde man.
De rijke oliestaten zijn voor de bobo's bij de grote sportbonden een nieuwe pinautomaat geworden om snel hun eigen zakken te vullen.quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:03 schreef Nielsch het volgende:
Rutte is enkele weken geleden op bezoek geweest bij Trump. Deze speech is vast een uitkomst van dat bezoekje.
Verder heeft hij overigens wel gelijk; Poetin is een gevaarlijke gek. En ja, we hoeven echt niet bang te zijn voor Russische tanks in de straten van Apeldoorn, maar andere manieren van oorlogsvoering zal Rusland indien mogelijk niet schuwen.
PS: wel jammer dat we ondertussen een WK voetbal aan Saoedi Arabië toekennen en daarmee dat land nog meer (politieke) invloed op het wereldtoneel geven. Ergo, nog meer mogelijkheden voor SA om extremistische moskeeën en scholen te financieren.
Rationeel bekeken niet nee, maar met name Poetin is verre van rationeel.quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:22 schreef Cruzinats het volgende:
China en Rusland hebben geen enkel belang bij een oorlog tegen Europa. Het benoemen van Noord-Korea en Iran is nog absurder, we hebben letterlijk helemaal niks te maken met die twee landen.
Eens. Het gedweep van het westen met Saoedi Arabië (zoals het laten organiseren van het WK voetbal) is ronduit misselijkmakend. Niet zozeer vanwege de mensenrechtensituatie in dat land (die natuurlijk ook niet fraai is), maar wel om de redenen die jij noemt.quote:Ironisch gezien zijn onze bondgenoten een groter gevaar voor ons dan de zogenaamde vijanden. Dan heb ik het over landen als Turkije en Saudi-Arabië die al jaren actief de Islam pushen in Europa, Erdogan werpt zich op als een beschermengel van Europese Moslims en Saudi-Arabië financiert hier gebedshuizen, het is ook niet uit te sluiten dan beide landen actief bezig zijn met het beinvloeden van de publieke opinie dmv fake news.
Owja, moeten we het geld dan overmaken naar de bankrekening van Rutte?quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:26 schreef theunderdog het volgende:
Investeren in defensie is absoluut nodig. Maar Rutte zegt dit simpelweg omdat hij geld nodig heeft.
Ja. Anders heb ik geen leven meer. Van de ene angst naar de andere is geen leven. Dan ga ik maar dood.quote:Op vrijdag 13 december 2024 10:45 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Kop in het zand is een goede strategie
Er is inderdaad geen middenweg ofzo. We gaan of dood, of we hebben geen leven meer door de zorgen! Kutzooiquote:Op vrijdag 13 december 2024 11:33 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Ja. Anders heb ik geen leven meer. Van de ene angst naar de andere is geen leven. Dan ga ik maar dood.
Rusland grenst aan zijn westgrens ondertussen aan lidstaten van de EU en Nato. Was niet zo in februari 2022. Ik heb van Russen de indruk dat ze soms geen idee hebben wat voor effect ze hebben met de krachten ze loslaten in Europa, en wat voor een eigen dynamiek die weer hebben.quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:26 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Rationeel bekeken niet nee, maar met name Poetin is verre van rationeel.
[..]
Eens. Het gedweep van het westen met Saoedi Arabië (zoals het laten organiseren van het WK voetbal) is ronduit misselijkmakend. Niet zozeer vanwege de mensenrechtensituatie in dat land (die natuurlijk ook niet fraai is), maar wel om de redenen die jij noemt.
Nee. Maar hij is verantwoordelijk voor de NAVO. Het is dus rechtstreeks in zijn belang dat die investeringen gaan lukken. Dat is helemaal geen spannende theorie, hoor? het is wat het is.quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:29 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Owja, moeten we het geld dan overmaken naar de bankrekening van Rutte?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |