abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215847127
quote:
NAVO-baas Rutte: 'Tijd om ons geestelijk voor te bereiden op oorlog'

"We zijn niet klaar voor wat er over vier of vijf jaar op ons afkomt." Dat heeft Mark Rutte gezegd in zijn eerste grote toespraak als secretaris-generaal van de NAVO. Om een volgende grote oorlog te voorkomen moet er veel meer geld naar defensie, maar daarvoor is de steun nodig van de inwoners van de NAVO-landen. Het is volgens de NAVO-chef "tijd om ons geestelijk voor te bereiden op oorlog".

"Ik voel me zeer vereerd om een cruciaal gesprek te beginnen met de inwoners van de NAVO-landen, vooral in Europa en Canada" begon Rutte zijn speech. "U bent degene tegen wie ik praat", zei Rutte. "Het is uw steun die ik nodig heb. Het zijn uw stemmen en acties die onze toekomstige veiligheid zullen bepalen."

Zijn verhaal is allesbehalve geruststellend. "Ik zal eerlijk zijn: de veiligheidssituatie ziet er niet goed uit. Het is zonder twijfel de ergste in mijn leven. En ik vermoed ook in die van u."
'Ze testen ons'

Rutte noemde de oorlog in Oekraïne en de Noord-Koreanen die meevechten met de Russen. Hij vindt dat we "ernstig bezorgd" moeten zijn. "Ik ben dat wel."

Alles wijst er in zijn ogen op dat Rusland zich voorbereidt op een "langdurige confrontatie", zowel met Oekraïne als "met ons", doelend op de NAVO-landen.

"Rusland, China, maar ook Noord-Korea en Iran zijn hard aan het werk om Noord-Amerika en Europa te verzwakken. Om onze vrijheid te ondermijnen. Ze willen de wereldorde veranderen. Niet om een eerlijker systeem te creëren, maar om hun eigen invloed veilig te stellen. Ze testen ons en de rest van de wereld kijkt toe."

Hij uitte bijvoorbeeld zijn zorgen over Chinese kernwapens. China ontwikkelt er steeds meer en dat gebeurt "zonder transparantie en beperkingen".

Rutte benadrukte dat we niet in oorlog zijn, "maar er is zeker geen vrede". Er is geen directe militaire dreiging voor de 32 NAVO-landen, maar Rutte is er niet gerust op. "We zijn niet klaar voor wat er over vier of vijf jaar op ons afkomt."

"Het gevaar komt met volle snelheid op ons af", zei de NAVO-chef. "Wij moeten niet de andere kant op kijken. We moeten het onder ogen zien: wat er in Oekraïne gebeurt kan hier ook gebeuren. We zullen niet veilig zijn in de toekomst, ongeacht de uitkomst van deze oorlog, tenzij we bereid zijn om gevaar aan te pakken."
'Sneller en feller zijn'

Rutte heeft er vertrouwen in dat de NAVO-landen "de volgende grote oorlog op NAVO-grondgebied" kunnen voorkomen. Daar is wel ingrijpende koerswijziging voor nodig. "We moeten allemaal sneller en feller zijn. Het is tijd om ons geestelijk voor te bereiden op oorlog."

Bovendien moet er dus meer geld naar defensie. Er moet wat de NAVO betreft veel gebeuren met het oog op een afschrikkende werking. Dat geldt ook voor het herstel van de vrede. "We zijn niet waar we willen zijn." De NAVO-lidstaten riskeren om achter te lopen bij China en Rusland, zei Rutte.

Richting het einde van zijn verhaal gaf hij toe dat hij weet dat politici "veel praten", maar zei ook dat ze "beslissingen nemen als dat nodig is". "Maar om uit te voeren, moeten mensen deze beslissingen steunen. Het ligt in uw handen. Vandaar vraag ik om uw steun. Actie is dringend."

https://nos.nl/artikel/25(...)e-bereiden-op-oorlog
pi_215847148
Ik ben al de hele dag bezig geweest met voorbereidingen op oorlog hoor meneer Rutte.
  donderdag 12 december 2024 @ 15:55:18 #3
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215847158
Wat komt er over 4 of 5 jaar op ons af dan Rutte?

Hoewel eens om defensie op orde te hebben.
pi_215847164
Ik train elke dag met virtueel tank in War of thunder.
Zo nodig schietspel erbij.

Ben ik mentaal voldoende voorbereid. Nu de fysieke nog.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  donderdag 12 december 2024 @ 15:57:10 #5
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_215847174
Geestelijk ben ik al gesneuveld dus ik ben goed op weg.
pi_215847177
Het lijkt mij heel verstandig om ons eindelijk voor te bereidden op de Russische dreiging.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 12 december 2024 @ 15:57:39 #7
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_215847179
Bij de introductie van de Euro een setje muntjes. Nu iedereen maar een M4 opsturen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_215847181
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 15:55 schreef Hexagon het volgende:

Bijna alles wat Rutte zegt is toch gelogen.
  donderdag 12 december 2024 @ 15:58:06 #9
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_215847183
De Duitsers komen
pi_215847201
Nou, als het écht oorlog wordt dan wordt het gewoon nuclear armageddon. Dat wij nog conventioneel met Rusland in oorlog gaan is al sinds de tweede wereldoorlog ondenkbaar.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_215847202
Wij moeten ons voorbereiden om de oorlogindustrie te spekken
  donderdag 12 december 2024 @ 16:00:40 #12
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_215847212
"Don't walk like a chicken without a head, but stay calm and give me your money."
Aldus Mark.
Je weet wat voor uitkering je hebt en daar moet je het mee doen.
pi_215847223
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 15:59 schreef Discombobulate het volgende:
Nou, als het écht oorlog wordt dan wordt het gewoon nuclear armageddon. Dat wij nog conventioneel met Rusland in oorlog gaan is al sinds de tweede wereldoorlog ondenkbaar.
Dus moeten we maar braaf naar de Russen gaan luisteren? Het is gewoon de tijd voor de val van Putler en co.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
pi_215847264
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 16:01 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Dus moeten we maar braaf naar de Russen gaan luisteren? Het is gewoon de tijd voor de val van Putler en co.
Sta jij als eerste in de rij dan? Stoereeeee boooooy. oO/

Het kopje is wat dom verwoord door de media. Beter was dat we ons moeten voorbereiden op de Russische dreiging. Ik ben er helemaal voor hoor dat we onze defensie op orde krijgen, dat we meer doen tegen sabotage e.d.

Maar "we moeten ons voorbereiden op oorlog" betekend gewoon echt oorlog, die connotatie heeft het al jaren. En dat gaat gewoon met kernwapens beslecht worden. Als ik Poetin was, en het is voor hem een existentiële strijd, en er zouden NAVO troepen ineens gaan vechten dan kom je snel genoeg op nukes uit. Want het of heel simpel: of verliezen of iedereen verliezen, want Poetin weet ook heel goed dat hij de NAVO niet aankan.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_215847291
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 15:57 schreef Horzula het volgende:

[..]
Bijna alles wat Rutte zegt is toch gelogen.
En dan deze:
Rutte wil dat Europa aan de slag gaat: „Onze defensie-industrie, hier in Europa, is uitgehold door decennia van bezuinigingen en enge nationale industriële belangen. De sector te klein, te gefragmenteerd en te traag.”

Plaatsvervangende schaamte krijg ik er van. De koning van de uitholling en verloedering die een preek geeft over over bezuinigingen op defensie.
Wat een drama met deze Pinokkio.
Gezanik om een "bron" beschouw ik als een gebrek aan eigen algemene ontwikkeling.
  donderdag 12 december 2024 @ 16:08:16 #16
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_215847292
Hij noemt niet alleen Rusland maar ook Iran en China.
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
  donderdag 12 december 2024 @ 16:09:06 #17
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_215847301
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 16:08 schreef quo_ het volgende:

[..]
En dan deze:
Rutte wil dat Europa aan de slag gaat: „Onze defensie-industrie, hier in Europa, is uitgehold door decennia van bezuinigingen en enge nationale industriële belangen. De sector te klein, te gefragmenteerd en te traag.”

Plaatsvervangende schaamte krijg ik er van. De koning van de uitholling en verloedering die een preek geeft over over bezuinigingen op defensie.
Hij legt de vinger goed op de zere plek omdat hij de zere plek heeft laten ontstaan.
pi_215847335
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 16:05 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Het kopje is wat dom verwoord door de media. Beter was dat we ons moeten voorbereiden op de Russische dreiging. Ik ben er helemaal voor hoor dat we onze defensie op orde krijgen, dat we meer doen tegen sabotage e.d.

Maar "we moeten ons voorbereiden op oorlog" betekend gewoon echt oorlog, die connotatie heeft het al jaren. En dat gaat gewoon met kernwapens beslecht worden. Als ik Poetin was, en het is voor hem een existentiële strijd, en er zouden NAVO troepen ineens gaan vechten dan kom je snel genoeg op nukes uit. Want het of heel simpel: of verliezen of iedereen verliezen, want Poetin weet ook heel goed dat hij de NAVO niet aankan.
Naar Afrika, Azië of Zuid Amerika verhuizen, dan hou je het nog eventjes uit.
Allah Al Watan Al Malik
pi_215847339
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 16:09 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Hij legt de vinger goed op de zere plek omdat hij de zere plek heeft laten ontstaan.
Onzin, de grote meerderheid van de bevolking was oke met die bezuinigingen op defensie.

Maar mensen geven liever een ander de schuld dan erkennen dat ze zelf (ook) fout zaten.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
pi_215847375
We worden zo gemanipuleerd dat we partijen gaan steunen die bewust escaleren. Deze oorlogshitserij wordt aangewakkerd door Europese elites, terwijl de werkende bevolking de strijd mag uitvechten. Mensen beseffen niet dat een oorlog met Rusland nooit een optie mag zijn. Dit is een land met duizenden kernbommen. Het zou slechts één inslag vergen om onvoorstelbare vernietiging te veroorzaken.
pi_215847382
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 16:05 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Oh die dooddoener weer. Heb o.a. jou al vaak genoeg vertelt dat als ik moet, ik niet anders zou kunnen.

Of ik van enig nut ben als front soldaat is een ander verhaal. Maar heb genoeg andere kwaliteiten waar we in een oorlogssituatie wat aan hebben.

Maar gelukkig is er HIER nog geen oorlogssituatie.
pi_215847387
De volgende bangmakerij. Echt, ik ben er klaar mee. Dan ga ik maar kapot. Ik heb gewoon geen zin om de rest van m'n leven van de ene angst naar de andere gedrukt te worden.

''Doomsday'' Rutte
  donderdag 12 december 2024 @ 16:18:55 #23
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215847395
Ik ga het alvast zeggen zodat we het allemaal weten en je niet achteraf kan zeggen dat ik het niet heb gezegd.

Aan mij heb je echt helemaal niets in een oorlog.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_215847397
twitter
  donderdag 12 december 2024 @ 16:21:43 #25
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_215847418
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 16:19 schreef Houtenbeen het volgende:
[ x ]
Aan die periode heeft hij geen actieve herinnering aan.
Je weet wat voor uitkering je hebt en daar moet je het mee doen.
pi_215847420
Rutte liegt alleen maar dus dit kun je ook met een korreltje zout nemen...
  donderdag 12 december 2024 @ 16:22:46 #27
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_215847428
Rutte. De Frenske Timmermans van de internationale politiek. :Y
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_215847431
Jumbo en Appie gaan wapens verkopen? Net als Walmart? :+
Het is koud, het is guur....
  donderdag 12 december 2024 @ 16:24:46 #29
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_215847447
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 16:21 schreef uitkeringsgenieter het volgende:

[..]
Aan die periode heeft hij geen actieve herinnering aan.
Ronduit lachwekkend
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_215847451
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 16:23 schreef TweedeKlum het volgende:
Jumbo en Appie gaan wapens verkopen? Net als Walmart? :+
Giro 555 actie met BN'ers voor wapens voor Zelensky
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_215847453
quote:

[..]
En dan deze:

Onder zijn beleid is defensie geminimaliseerd in NL, en nu moeten we weer investeren...
  donderdag 12 december 2024 @ 16:26:43 #32
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_215847466
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 16:25 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Onder zijn beleid is defensie geminimaliseerd in NL, en nu moeten we weer investeren...
Iets over voortschrijdend inzicht enzulks.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_215847469
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 15:59 schreef Origami94 het volgende:
Wij moeten ons voorbereiden om de oorlogindustrie te spekken
Weinig dingen die zoveel geld opleveren als lijden en destructie.
Twiddel
pi_215847497
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 15:55 schreef Hexagon het volgende:

Als ik zou moeten gokken.
De volgende aanval van Rusland op iets.

2025 zal waarschijnlijk vrede komen in Oekraine.
Dan kan Rusland zijn strijdkrachten en wapens weer op peil gaan brengen en dan over 4 of 5 jaar opnieuw een grote slag slaan.
pi_215847534
Die had blijkbaar met Trump onderhandeld over wat te doen voor de inauguratie, en hem een dagplanner gegeven. Of hem zand ik de ogen gestrooid waardoor Trump voorlopig blind is, en Musk repelsteeltje speelt.

Rutte is een kwebbelkousje, en weet in dat shithouse in Den Haag ieder vuiltje aan te wijzen. Geschiedenisdocent, ben benieuwd of hij zich nog verwaardigd zich te laten interviewen bij de NPO.
  donderdag 12 december 2024 @ 16:37:43 #36
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_215847553
In een oogwenk van de gladde zalver naar de gladde oorlogsmenner gegaan. Dat is onze Mark. Trots.
pi_215847567
Hoe weten de alwetende zieners van Fok in dit topic eigenlijk dat Rutte het niet bij het juiste eind heeft in deze? Wat weten zij dat Rutte niet weet?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_215847583
Deze fucking psychopaat zou ab-so-luut NIET naar de EU of de NAVO gaan...
  donderdag 12 december 2024 @ 16:42:15 #39
284036 Kotsemmer
Uit naastenliefde
pi_215847599
OK, Ik ga Russisch leren.
pi_215847600
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 16:39 schreef Dutchguy het volgende:
Deze fucking psychopaat zou ab-so-luut NIET naar de EU of de NAVO gaan...
Hij geeft les aan het VMBO.
pi_215847605
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 16:25 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Rutte heeft als minister-president zeker een rol gespeeld in de bezuinigingen op defensie.

Maar de trend is eigenlijk begonnen bij de val van de muur.

Moderator donderdag 12 december 2024 @ 16:47:03 #42
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215847634
quote:

[..]
En dan deze:

Dit dus

Dit is juist de man die defensie heeft uitgehold _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_215847641
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 16:26 schreef Dven het volgende:

[..]
Iets over voortschrijdend inzicht enzulks.
Ja, dat heeft ie.... :')
Niet serieus te nemen, deze charlatan...
Heeft onder zijn leiding bijna alles gesloopt in NL...
pi_215847655
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 16:47 schreef sp3c het volgende:

[..]
Dit dus

Dit is juist de man die defensie heeft uitgehold _O-
Rob de Wijk zat er al die jaren naast toen dat daar gebeurde. Zal daarom wel voor zichzelf een bureautje voor uitleg van de geopolitiek begonnen zijn.
pi_215847707
quote:
5s.gif Op donderdag 12 december 2024 16:38 schreef xpompompomx het volgende:
Hoe weten de alwetende zieners van Fok in dit topic eigenlijk dat Rutte het niet bij het juiste eind heeft in deze? Wat weten zij dat Rutte niet weet?
Ik vertrouw nog liever een makelaar dan Rutte. Rutte heeft meerdere malen aantoonbaar gelogen.
  donderdag 12 december 2024 @ 16:56:49 #46
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_215847733
Met de puinhopen die hij heeft achter gelaten ben ik niet gerust om ten oorlog te gaan met hem als baas.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 12 december 2024 @ 16:59:24 #47
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_215847750
quote:
Hij heeft ook al ideeën waar het extra geld voor defensie vandaan moet komen. Bijvoorbeeld van sociale zekerheid, gezondheidszorg of pensioenen.
Diep van binnen klopt het VVD-hart nog volop.
Muziek: 15+ / Home
pi_215847753
Ik speel al zon 20 jaar call of duty. KD ratio niet heel hoog, maar ik kan me prima redden. ^O^
pi_215847890
Zet hem op Mark.. trek je legeruniform aan, en trek naar het front
  donderdag 12 december 2024 @ 17:17:23 #50
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_215847909
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 17:13 schreef Ondskapt het volgende:
Zet hem op Mark.. trek je legeruniform aan, en trek naar het front
Mark gaat lekker in de Ruttebunkert zitten terwijl Dilan mag aankondigen dat haar held is gesneuveld op het strijdtoneel in Brussel tegen de Mongolenstorm uit het Oosten.
RED ONS HENNIEGOD
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')