abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 december 2024 @ 11:58:10 #251
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_215855996
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 11:22 schreef Cruzinats het volgende:
China en Rusland hebben geen enkel belang bij een oorlog tegen Europa. Het benoemen van Noord-Korea en Iran is nog absurder, we hebben letterlijk helemaal niks te maken met die twee landen.

Ironisch gezien zijn onze bondgenoten een groter gevaar voor ons dan de zogenaamde vijanden. Dan heb ik het over landen als Turkije en Saudi-Arabië die al jaren actief de Islam pushen in Europa, Erdogan werpt zich op als een beschermengel van Europese Moslims en Saudi-Arabië financiert hier gebedshuizen, het is ook niet uit te sluiten dan beide landen actief bezig zijn met het beinvloeden van de publieke opinie dmv fake news.

Zelfs Amerika is een waardelooze bondgenoot die enkel en alleen bezig is met Europa isoleren van de rest van de wereld om haar greep over ons continent te versterken.
Idealistisch gezien heeft niemand belang bij een oorlog maar toch zijn ze er zat.
Met de mankracht die ingezet wordt kan ook sociaal of economisch macht gemaakt worden, of met propoganda.

Maar toch bestaan ze , en zat ook.

Overigens hebben die landen zeker wel baat bij oorlog / instabiliteit in onze landen.
Lachen joh.
  vrijdag 13 december 2024 @ 12:02:22 #252
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_215856024
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 18:25 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
:D Vergeet ook geen wc-papier in te slaan. Erg belangrijk in oorlogstijd.
1000 tactische kernwapens om terug te gooien naar Ruzzia is belangrijk

heel belangrijk , als je NATO land aanvalt dan krijg je ze gelijk op je tetter
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_215856053
Voordat Rusland bij Nederland is dan zijn we 20 jaar verder.
Plaats hier uw advertentie
  vrijdag 13 december 2024 @ 12:05:40 #254
323876 michaelmoore
pi_215856058
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 17:50 schreef sp3c het volgende:

[..]
Geert heeft echter een keer niets mee te maken
geert staat al klaar om Putin binnen te zwaaien
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 13 december 2024 @ 12:07:03 #255
323876 michaelmoore
pi_215856080
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 16:43 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Rutte heeft als minister-president zeker een rol gespeeld in de bezuinigingen op defensie.

Maar de trend is eigenlijk begonnen bij de val van de muur.

[ afbeelding ]
minder geld naar Stikstof en TATA subsidie en meer naar Defensie

Rutte heeft de gezellige bejaarden huizen gesloten en de zorg marktwerking aan huis verzonnen
en de dividend belasting afgeschaft
en nu gaat ie kernwapens bestellen

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 13-12-2024 12:21:47 ]
  vrijdag 13 december 2024 @ 12:25:10 #256
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215856304
Hersenspinsel: wil de wapenindustrie weer een grote slag slaan?
pi_215864782
Goed verwoord in een artikel op EWmagazine. https://www.ewmagazine.nl(...)oos-gezwets-1441897/

Ruttes oproep voor meer militaire uitgaven is op z’n zachtst gezegd opmerkelijk. Als premier van Nederland was hij de architect van langdurige, keiharde bezuinigingen op Defensie. Onder zijn leiderschap werd het Nederlandse leger tot op het bot uitgekleed: van tanks die aan het buitenland werden verkocht, tot een chronisch gebrek aan munitie en reservemateriaal.

Waarschuwingen van militairen en geopolitieke experts werden genegeerd door zijn kabinetten.

Nu, met een hoed van internationale verantwoordelijkheid op, slaat dezelfde Rutte alarm over het verval van de defensie-industrie en de gevolgen van jarenlange desinvesteringen.
-
pi_215864826
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 11:07 schreef quo_ het volgende:
Goed verwoord in een artikel op EWmagazine. https://www.ewmagazine.nl(...)oos-gezwets-1441897/

Ruttes oproep voor meer militaire uitgaven is op z’n zachtst gezegd opmerkelijk. Als premier van Nederland was hij de architect van langdurige, keiharde bezuinigingen op Defensie. Onder zijn leiderschap werd het Nederlandse leger tot op het bot uitgekleed: van tanks die aan het buitenland werden verkocht, tot een chronisch gebrek aan munitie en reservemateriaal.

Waarschuwingen van militairen en geopolitieke experts werden genegeerd door zijn kabinetten.

Nu, met een hoed van internationale verantwoordelijkheid op, slaat dezelfde Rutte alarm over het verval van de defensie-industrie en de gevolgen van jarenlange desinvesteringen.

Totaal geen goede column. Helemaal niemand zegt immers dat het enkel draait om defensie. Rutte deed gewoon wat hij moet doen op zijn positie. Hij geen premier meer die met meerdere dingen rekening moet houden, maar NAVO baas.

Zihni is een quasi intellectuele columnist zonder verantwoordelijkheden.
  zaterdag 14 december 2024 @ 11:19:06 #259
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_215864843
quote:

Toch is het niet zo'n onverklaarbaar fenomeen. Defensie is verre van de enige sector die uitgekleed is door Rutte en zijn vrijemarktmakkertjes... Hij heeft nu alleen andere broodheren dan de Shells en Unilevers van deze wereld.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
  zaterdag 14 december 2024 @ 11:40:51 #260
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215865076
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 11:15 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Totaal geen goede column. Helemaal niemand zegt immers dat het enkel draait om defensie. Rutte deed gewoon wat hij moet doen op zijn positie. Hij geen premier meer die met meerdere dingen rekening moet houden, maar NAVO baas.

Zihni is een quasi intellectuele columnist zonder verantwoordelijkheden.
Inderdaad. Rutte doet braaf wat hem wordt opgedragen.

Een eigen mening, staatsmanschap, leiderschap of visie moet je niet van hem verwachten.

Als premier hielp hij mee de defensie van Nederland wegbezuinigen, als NATO-baas vindt hij dat onverantwoord.

Andere pet, andere Rutte. U vraagt, wij draaien. Leve de waan van de dag!
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_215865142
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 december 2024 11:40 schreef Perrin het volgende:

[..]
Inderdaad. Rutte doet braaf wat hem wordt opgedragen.

Een eigen mening, staatsmanschap, leiderschap of visie moet je niet van hem verwachten.

Als premier hielp hij mee de defensie van Nederland wegbezuinigen, als NATO-baas vindt hij dat onverantwoord.

Andere pet, andere Rutte. U vraagt, wij draaien. Leve de waan van de dag!
Nee. Ook niet. Rutte heeft nu gewoonweg een andere functie.

Is toch niet zo ingewikkeld?
  Moderator zaterdag 14 december 2024 @ 12:15:25 #262
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215865307
quote:

We gaven in 2023 218 miljard euro uit aan sociale uitkeringen, miljard meer of minder gaan ze ecjt niet merken daar

Wel een goed verhaal verder, Rutte is hier echt niet serieus te nemen hoor _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_215865439
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 12:15 schreef sp3c het volgende:

[..]
We gaven in 2023 218 miljard euro uit aan sociale uitkeringen, miljard meer of minder gaan ze ecjt niet merken daar

Wel een goed verhaal verder, Rutte is hier echt niet serieus te nemen hoor _O-
Wat zegt Rutte wat zo belachelijk is dan?
pi_215865452
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 12:40 schreef sp3c het volgende:

[..]
Als iemand zegt 'wel een goed verhaal verder' denk jij dan altijd dat die persoon het eigenlijk een belachelijk verhaal vind of is dit een unieke situatie?
Doelde vooral op: 'Rutte is hier echt niet serieus te nemen hoor'.
  Moderator zaterdag 14 december 2024 @ 12:46:39 #265
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215865484
Ja ik snapte hem al

Niks wat hij zegt is belachelijk, ik ben het er deels zelfs wel mee eens

Dat hij het zegt is belachelijk
pi_215865519
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 12:46 schreef sp3c het volgende:
Ja ik snapte hem al

Niks wat hij zegt is belachelijk, ik ben het er deels zelfs wel mee eens

Dat hij het zegt is belachelijk
Maar waarom dan?
  Moderator zaterdag 14 december 2024 @ 13:15:06 #267
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215865636
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 12:53 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Maar waarom dan?
Omdat Rutte een ramp was voor defensie, dan moet je een wat andere houding aannemen

Iets van jongons! Doe niet wat ik deed met defensie, was fout, beetje dom

Niet erop stampen en vervolgens klagen dat het stuk is
pi_215865647
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 13:15 schreef sp3c het volgende:

[..]
Omdat Rutte een ramp was voor defensie, dan moet je een wat andere houding aannemen

Als hij nog premier was zou ik je gelijk geven. Nu heeft hij gewoon een andere rol.
  Moderator zaterdag 14 december 2024 @ 13:21:23 #269
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215865674
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 13:17 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Als hij nog premier was zou ik je gelijk geven. Nu heeft hij gewoon een andere rol.
Doet er niet toe
pi_215866294
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 13:21 schreef sp3c het volgende:

[..]
Doet er niet toe
Hoezo niet? De SG van de Navo zwijgt omdat hij premier van Nederland in verschillende coalitiekabinetten was, en daar hadden ze ook een leger en daarom....(vul in)

Wat mij opviel is dat het Rutte werd bij de Navo. Meestal weten ze een onbekendere figuur naar voren te schuiven.
  Moderator zaterdag 14 december 2024 @ 15:12:54 #271
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215866429
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 14:45 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Hoezo niet? De SG van de Navo zwijgt omdat hij premier van Nederland in verschillende coalitiekabinetten was, en daar hadden ze ook een leger en daarom....(vul in)
Zwijgen niet maar hij moet het wel anders brengen want nu is het weinig geloofwaardig

quote:
Wat mij opviel is dat het Rutte werd bij de Navo. Meestal weten ze een onbekendere figuur naar voren te schuiven.
Vorige was premier van, Noorwegen
Daarvoor Denemarken, daarvoor de Hoop Scheffer (ex buza) etc. dus dat lijkt me niet waar
pi_215866473
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 15:12 schreef sp3c het volgende:

[..]
Zwijgen niet maar hij moet het wel anders brengen want nu is het weinig geloofwaardig
[..]
Vorige was premier van, Noorwegen
Daarvoor Denemarken, daarvoor de Hoop Scheffer (ex buza) etc. dus dat lijkt me niet waar
Wat was voor jou een geloofwaardige boodschap geweest, iets met dezelfde strekking, maar dan wel geloofwaardig? Ik zou het namelijk best vreemd vinden van een SG als die begint met diep door het stof gaan over wat hij allemaal fout heeft gedaan tijdens zijn langdurige premierschap. Wil niet zeggen dat als hij toast uitbrengt op het gezamenlijk diner na afloop, dat hij wel iets laat vallen over zijn ervaringen met defenisie portefeuille in het verleden. Want mensen lullen toch al, en meestal veel te veel, dus met en kwinkslag, de vlucht vooruit.

Je andere vraag: hij is heel lang premier geweest van een klein land, dat altijd geregeerd wordt door coalities.
  Moderator zaterdag 14 december 2024 @ 15:28:05 #273
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215866512
Ik stelde geen vraag?

Geloofwaardig was
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 13:15 schreef sp3c het volgende:

[..]

pi_215866555
Natuurlijk moet dat gezegd worden anders kan hij ander werk gaan zoeken.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_215866677
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 15:28 schreef sp3c het volgende:
Ik stelde geen vraag?

Geloofwaardig was
[..]

Beetje dom. Ik ken een as. Koning die dat deed.

Rutte op de foto met Bolsonaro, als Rutte die meme nou eens signeert na die arrestatie van Min Def van Brazilie wegens geplande coup, dan is oorlog weer luchtig en grappig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')