We weten allemaal waarom dit nieuws is en waarom berhaupt de moeite wordt gedaan die scriptie af te stoffen.quote:Op donderdag 28 november 2024 21:07 schreef Bananenbennie het volgende:
https://www.bnr.nl/nieuws(...)met-knip-en-plakwerk
[..]
Gaan ze nou echt iemands scriptie uit 2009 opnieuw nakijken? Dan ben je echt doelbewust bezig iemand pootje te lichten. En zullen ze dit nou bij het vorige kabinet ook bij D66 ministers gedaan hebben? Dit is echt spijkers op laag water zoeken.
Dat moet door het zelfde verguisde journaille worden opgepakt, die moeten vragen gaan stellen. Aan collega's, andere studenten die bij hem zijn afgestudeerd, het bestuur om zoiets in de actualiteit houden om een gevolg te kunnen genereren. Maar universiteiten zijn onderzoeksinstituten (duh) dus dat duurt een tijdje totdat een er een zgn gewogen reactie komt gebaseerd op tig-blaadjes onderzoeksrapport die opgevraagd kunnen worden via een WOO procedure. Machtsbolwerken waar blijkbaar geen kennis over naar buiten mag lekken.quote:Op vrijdag 29 november 2024 00:11 schreef ludovico het volgende:
[..]
We weten allemaal waarom dit nieuws is en waarom berhaupt de moeite wordt gedaan die scriptie af te stoffen.
Je schrikt je waarschijnlijk dood mbt de hoeveelheid werk die ze hierin hebben gestopt. Alleen maar om haar te raken.
Allicht wel terecht overigens, maar schop dan ook die scriptie begeleider uit je universiteit. Maar daar horen we niks over natuurlijk.
Er is veel onderzoek gedaan naar oogbewegingen en informatieverwerking. Dat wordt in nieuwsvoorziening toegepast. Kijk jij direct naar het gezicht op de foto bij het lezen van "de kop", en hoe verwerk je die informatie. En dit wordt al jaren toegepast, vooral op het internet. Maar het principe was al bekend toen er nog alleen papieren kranten gelezen werden. Met AI zijn eenvoudig informatieverwerkingsdieeten voor te schotelen. Dan kan je zeggen, kijk er dan niet naar, lees het dan niet. Maar dit is wel momenteel aan de gang.quote:Op vrijdag 29 november 2024 07:46 schreef ludovico het volgende:
[ x ]
Tjah die klopt dekt ook niet de juiste lading, semantisch gezien..
Misschien omdat je een verkeerde bril op hebt?quote:Op vrijdag 29 november 2024 00:02 schreef ludovico het volgende:
Al een tijdje loop ik met het idee dat de wereld de laatste jaren wel erg veel "kleur" heeft gekregen, in de negatieve zin van het woord.
Ik denk dat het verschil hierin voornamelijk kwam, is dat veel demonstranten tegen de Corona maatregelen, bijvoorbeeld wapens mee namen, rellen, niet luisterde naar de politie, na vele waarschuwingen.quote:Voorbeelden zijn bijvoorbeeld de behandeling van corona protesten vs black lives matter protesten, waarbij de eerste met (te) grof geweld zijn neergeslagen en bij de tweede loopt de burgemeester van Amsterdam trots in rondje door de menigte.
Ik heb daar ook nog nooit wapens of geweld tegen de politie gezien. Al ben ik van mening, dat men daar harder moetquote:Ofwel het tolereren van protesten op snelwegen en het gebrek aan straffen aldaar.
De vraag wat zijn gedachte is/was. Verwarde mannen, kunnen ook gewoon verward zijn en dat het gewoon bijzaak is.quote:Media die structureel "verwarde man" zegt over islamisten die note bene allah akhbar aan het schreeuwen zijn bij het uitvoeren van diens terreur....
Wat natuurlijk wel precies in je eigen gedacht goed moet passen.quote:Laten we in dit topic actualiteiten verzamelen waarin ideologie een wel erg grote rol speelt.
Dit is een vervolg op dit topic:
BNW / "Subjectieve" nieuwsmedia
Nee hoor, maar ze zijn wel een grote oorzaak van de slechte waterkwaliteit en te hoge CO2 uitstoot.quote:Op vrijdag 29 november 2024 12:19 schreef ludovico het volgende:
NWS / Kwaliteit drinkwater onder druk door te veel meststoffen
Vlees = evil.
Boer = evil.
Correct. Nederland doet hier al jaren te weinig aan. En kan/wil/durft maar geen harde maatregelen te nemen. Dit weten we al jaren, dat we hieraan niet voldoen.quote:Waterkwaliteit = super slecht.
Natuur staat er niet goed voor, net zoals het klimaat. Weten we ook al jaren trouwens.quote:Natuur staat op omvallen.
We voeren geen oorlog met Rusland. We helpen een soeverein land zich te verdedigen tegen een agressor.quote:Oorlog voeren met Rusland is goed.
Wat dan wel? Je gaat niet in op inhoudelijke reacties op je postings.quote:Op vrijdag 29 november 2024 18:21 schreef ludovico het volgende:
Ja nee, bovenstaande is niet wat ik wil met dit topic.
Mag ik dit topic aanhouden moderators dan is bovenstaande echt niet passend.
Actualiteiten bespreken die rieken naar propaganda danwel anders extreem gekleurd zijn.quote:Op vrijdag 29 november 2024 18:22 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Wat dan wel? Je gaat niet in op inhoudelijke reacties op je postings.
Je wilt dus alleen je eigen mening eigenlijk hier rond posten, maar eigenlijk wil/kan jij deze niet verdedigen?quote:Op vrijdag 29 november 2024 18:26 schreef ludovico het volgende:
[..]
Actualiteiten bespreken die rieken naar propaganda danwel anders extreem gekleurd zijn.
Actuele Waanzin en propaganda dus.
Ik lok geen zwaar ideologisch discussies uit, maar daar doe je weinig mee.quote:Op vrijdag 29 november 2024 18:26 schreef ludovico het volgende:
[..]
Actualiteiten bespreken die rieken naar propaganda danwel anders extreem gekleurd zijn.
Actuele Waanzin en propaganda dus.
Heersende dogma's. Die bij sommigen lijken te leven. (reactie daarop in een soort van defensieve modus beaamt het eigenlijk allemaal weer een beetje).
Maar ik zoek niet naar ideologische discussies.
quote:Op vrijdag 29 november 2024 08:03 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Er is veel onderzoek gedaan naar oogbewegingen en informatieverwerking. Dat wordt in nieuwsvoorziening toegepast. Kijk jij direct naar het gezicht op de foto bij het lezen van "de kop", en hoe verwerk je die informatie. En dit wordt al jaren toegepast, vooral op het internet. Maar het principe was al bekend toen er nog alleen papieren kranten gelezen werden. Met AI zijn eenvoudig informatieverwerkingsdieeten voor te schotelen. Dan kan je zeggen, kijk er dan niet naar, lees het dan niet. Maar dit is wel momenteel aan de gang.
Wat wil je?quote:Op vrijdag 29 november 2024 01:10 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Dat moet door het zelfde verguisde journaille worden opgepakt, die moeten vragen gaan stellen. Aan collega's, andere studenten die bij hem zijn afgestudeerd, het bestuur om zoiets in de actualiteit houden om een gevolg te kunnen genereren. Maar universiteiten zijn onderzoeksinstituten (duh) dus dat duurt een tijdje totdat een er een zgn gewogen reactie komt gebaseerd op tig-blaadjes onderzoeksrapport die opgevraagd kunnen worden via een WOO procedure. Machtsbolwerken waar blijkbaar geen kennis over naar buiten mag lekken.
Tjah ben het er best mee eens hoor dat het propaganda is en dat dit zo werkt. Dat het zo bewust gaat als jij hier stelt. Zou kunnen, maar ik denk dat het gewoon uit een ideologische bril komt en dat ze wat gif spuien en dat dit daar een automatisch resultaat van is. Niet eens zozeer bewuste propaganda dus. Meer onbewust.quote:Op vrijdag 29 november 2024 18:41 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Ik lok geen zwaar ideologisch discussies uit, maar daar doe je weinig mee.
[..]
[..]
Wat wil je?
En je had nog zo'n topic lopen, en was nog maar op pagina 7
Het is het bewust toepassen van wat bekend is over informatieverwerking op een manier die -als je niet weet hoe werkt- niet onbewust plaatsvindt. Want dan weet je a) hoe het werkt b) wat het doel daarvan is. Dat is dus bewuste propaganda van ideen. Nogmaals: je hoef het niet te lezen.quote:Op vrijdag 29 november 2024 18:51 schreef ludovico het volgende:
[..]
Tjah ben het er best mee eens hoor dat het propaganda is en dat dit zo werkt. Dat het zo bewust gaat als jij hier stelt. Zou kunnen, maar ik denk dat het gewoon uit een ideologische bril komt en dat ze wat gif spuien en dat dit daar een automatisch resultaat van is. Niet eens zozeer bewuste propaganda dus. Meer onbewust.
Ik heb echt maar half een idee wat je bedoelt steeds.quote:Op vrijdag 29 november 2024 19:05 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Het is het bewust toepassen van wat bekend is over informatieverwerking op een manier die -als je niet weet hoe werkt- niet onbewust plaatsvindt. Want dan weet je a) hoe het werkt b) wat het doel daarvan is. Dat is dus bewuste propaganda van ideen. Nogmaals: je hoef het niet te lezen.
quote:Op vrijdag 29 november 2024 @ 18:13 schreef syxxx het volgende:
[..]
Het is ook de willekeur en de intense vooringenomenheid. Bij de pogroms in Amsterdam deed de politie vrijwel niets, maar bij eerdere schandalen gingen ze in opdracht van faalburgemeester Halsema wel langs bij Hans Teeuwen om.hem te intimideren. Ook staan ze in opdracht van dezelfde burgertrut toe te kijken hoe prohamas terroristen. De openinge van een museum verstoren de bezoekers bedreigen. En intimideren.
Het vertrouwen in de politie is niet heel.groot en het selectief optreden van de politie in Nedeland is wel.schrijnend. ik had de verwachting dat dit kabinet de politie zou inzetten waarvoor ze er wel zijn en niet als persoonlijke knokploeg van foute burgemeesters en woke agenda bestuurders die Nederlanders willen onderdrukken en gewoonweg hen en zichzelf haten.
O ja hoor.quote:Op vrijdag 29 november 2024 21:14 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik heb echt maar half een idee wat je bedoelt steeds.
Zou je misschien iets duidelijker kunnen schrijven.
Ja, taal heeft effect.quote:Op zaterdag 30 november 2024 06:56 schreef yessie234 het volgende:
[..]
O ja hoor.
Er is wetenschappelijk onderzoek en gedaan naar allerlei vormen van informatieverwerrking bij mensen. Dus hoe je hersens informatie verwerken.
Deze kennis wordt intutief, of bewust ingezet op internet, boeken, radio, tv, krant, film, clips. Het is emotionele knoppendrukkerij, beinvloeding. Paar voorbeelden:
-oogbewegingen. Als je een pagina of bericht opent, waar bewegen je ogen naar toe. Neem je eerst de illustratie in je op, en ga je dan pas lezen? Dit is om je in een bepaalde stemming te brengen voor je gaat lezen.
-onderzoek wees uit dat bij plaatjes waar meerdere afbeeldingen (of details) in verwerkt waren, mensen geneigd zijn 'het enge' in zo'n plaatje te zien, als bij het kijken naar het plaatje, tegelijkertijd griezelige muziek werd afgespeeld. Een griezelfilm zonder geluid is minder griezelig, dat effect.
Kan ook om een boosmakend effect gebruikt worden, of poging grappig te zijn. Als je de hele dag jou boosmakende informatie opneemt, sta je boos op, en ga je 's avonds weer boos slapen. Het doel is mensen op te fokken.
-dubbelzinnigheid van taal. Als je de klemtoon anders legt, of een klank als "aa" vervangt met "uh" ontstaat een ander woord met een andere betekenis. Als mensen lezen, verklanken ze de tekst in hun hoofd. Pozie maakt van dit effect gebruik; woorden kunnen rijmen (klank) terwijl ze heel anders geschreven worden.
Sommige mensen gebruiken dit effect ook als ze tegen je praten. Let op lichaamstaal. Je ziet het in nieuwsclips en hoort het op de radio en aan de telefoon
Ook het toevoegen van ongeschreven leestekens verandert de betekenis van een zin. als je die in je hoofd verklankt. Bij lezers en schrijvers gebeurt die soms onbewust. Maar er zijn schrijvers en lezers die uit zijn op het bereiken van dit effect.
Opzettelijke spelfouten worden, vooral op Twitter en ook hier, ingezet voor dit effect.
Allemaal bedoelt om emotionele reacties bij jou en andere lezers op te roepen, en dat lukt.
Dus met:
1) subtiele en onsubtiele codering
2) een emotionele roes willen veroorzaken.
Zender van de boodschap schept er lol in jou boos te maken, ontvanger van de boodschap voelt zich boos en machteloos.
Beetje duidelijker zo?
Je post is ook een perfect voorbeeld van gekleurde informatie.quote:
Een mooi voorbeeld van een kleurde post, dit wou je toch ook zo laten zien in dit topic?quote:Woke Agenda, Foute burgemeesters. Faalburgemeesters
Willekeur en intense vooringenomenheid
Selectief optreden van Politie.
Als je hiermee persoonlijkheid en training door werkervaring bedoelt, onderschrijf ik dit. Maar onderschat journalisten ook niet, ze dragen een attitude met zich mee, en die werkt bij sommigen tegenwoordig als een rode lap voor een stier.quote:Op zaterdag 30 november 2024 07:41 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ja, taal heeft effect.
Maar je overschat het niveau van een journalist. Die doet dit onbewust gewoon vanuit een giftig frame.
Vanuit een giftig wereldbeeld kun je al dat gedrag verklaren.
Wat is hier kleurlijk aan? Of past dit niet bij je mening?quote:
Je kunt gewoon het filmpje kijken anders.quote:Op zaterdag 30 november 2024 08:02 schreef Rolfieo het volgende:
Feit is namelijk, hij is aangehouden, wegens bedreigingen en uitspraken over een gebeurtenis, waarbij het de vorig keer heel erg fout ging.
Geen idee waar je het over hebt.quote:Op zaterdag 30 november 2024 08:02 schreef Rolfieo het volgende:
waarbij het de vorig keer heel erg fout ging.
Lol.quote:Op zaterdag 30 november 2024 08:02 schreef Rolfieo het volgende:
Als je de transcriptie leest, heeft de politie gewoon goed gehandeld.
Jahoor.quote:Op zaterdag 30 november 2024 08:02 schreef Rolfieo het volgende:
Wie speelt met vuur, moet niet zeuren als hij eens keer op blaren moet zitten. En dat is hier aan de hand.
De feiten zoals ze zijn kun je prima over oordelen dat staat namelijk allemaal op film.quote:Op zaterdag 30 november 2024 08:02 schreef Rolfieo het volgende:
En dat jij dit stukje hier post, laat juist precies kleur zien, en negeert de feiten hoe ze zijn.
Net zoals al het commentaar hierop. Politie doet gewoon zijn werk en nu ook goed. Maar blijkbaar past dat niet bij iedereen zijn denk kleur.
Vertel, wat wil je dat we doen? Dit leeswerk ter harte nemen? Waarom en wat heb je er zelf uit geleerd?quote:Op zaterdag 30 november 2024 07:58 schreef Akathisia het volgende:
• The Crowd: A Study of the Popular Mind - Gustave Le Bon
• De uitvinding van de publieke opinie. Pamfletten als massamedia - Roeland Harms
• Propaganda & Persuasion - Garth S. Jowett
• Crystallizing Public Opinion - Edward Bernays
• Propaganda - Edward Bernays
• Manufacturing Consent - Noam Chomsky
• Necessary Illusions - Noam Chomsky
• Het zijn net mensen - Joris Luyendijk
• Trust me I'm lying - Ryan Holiday
• Doublespeak - Lutz, William D.
• Propaganda Blitz: How the Corporate Media Distort Reality - David Cromwell/David Edwards
• Captains of Consciousness: Advertising and the Social Roots of the Consumer Culture - Ewen/Stuart
• Channels of Desire: Mass Images and the Shaping of American Consciousness - Ewen/Stuart
• Your Thoughts Are Not Your Own: Mass Manipulation and Perception Management - N. Sanders
• Dirty Politics: Deception, Distraction and Democracy - Jamieson, H. K.
• News Incorporated: Corporate Media Ownership and Its Threat to Democracy - Elliot D. Cohen
• The Globalization of Corporate Media Hegemony - Yahya R. Kamalipour
• Outside the Box: Corporate Media, Globalization, and the UPS Strike - Deepa Kumar
• Monopoly Media Manipulation - Parenti M
• Merchants of Doubt - Erik M. Conway and Naomi Oreskes
• Getting it Wrong: Ten of the Greatest Misreported Stories In the US - Joseph Campbell
• It's Not News, It's FARK - Drew Curtis
• The Brass Check - Upton Sinclair
• Censored 2017: The Top Censored Stories and Media Analysis of 2015-2016
• Fear and Loathing: on the Campaign Trail 72' - Hunter S. Thompson
• Out of Order: Policing Black People, Routledge - E. Cashmore
• Analysis of Media Manipulation -Michael Parenti
• Propaganda: The Formation of Men's Attitudes - Ellul, Jacques.
Klopt, maar daarom is dit ook het 2e topic dat vol staat met dit type zaken, de selectiviteit blijkt uit de repetitie van het gezeur ende gezeik.quote:Op zaterdag 30 november 2024 08:06 schreef Akathisia het volgende:
Het stukje is zeker gekleurd, maar evenzo is de bepaling of de politie haar werk 'goed' doet. Wat is daarvoor immers de maatstaf? Als je de casus op zichzelf neemt, zal dat zeker het geval zijn, maar als het over selectiviteit en willekeur gaat, dan heb je een bredere context nodig. Kortom, die mening/claim zou niet weggenomen met door een feitelijke omschrijving van het handelen van de politie in dit geval.
Nee het is gewoon hun attitude, ik geloof niet dat ze dit bewust doen, de meeste mensen zijn niet bewust kwaadaardig, maar dat maakt ze niet minder giftig.quote:Op zaterdag 30 november 2024 09:16 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Als je hiermee persoonlijkheid en training door werkervaring bedoelt, onderschrijf ik dit. Maar onderschat journalisten ook niet, ze dragen een attitude met zich mee, en die werkt bij sommigen tegenwoordig als een rode lap voor een stier.
Is het giftig voor jouw hersens, het hen te aanschouwen of trekken ze bewust het bloed onder je nagels vandaan. Intenties.
Propaganda / media zijn wel een beetje de mainstream zaken h, maar als jij het gevoel hebt dat de mening van Wilders zo een algemeenheid is terwijl het overduidelijke (naar jouw idee) ideologie is.. Kan ik me zeker voorstellen dat je voorbeelden vind van zijn kant die hier in zouden moeten passen.quote:Op zaterdag 30 november 2024 11:24 schreef ieniminimuis het volgende:
Dus als ik hier elke keer een tweet van Wilders en consorten plaats mag ik ook meedoen?
Alles wat uit de mond of vingers van Wilders komt is propaganda en mensen lopen ermee weg omdat ze het gewone nieuws niet meer vertrouwen.quote:Op zaterdag 30 november 2024 11:29 schreef ludovico het volgende:
[..]
Propaganda / media zijn wel een beetje de mainstream zaken h, maar als jij het gevoel hebt dat de mening van Wilders zo een algemeenheid is terwijl het overduidelijke (naar jouw idee) ideologie is.. Kan ik me zeker voorstellen dat je voorbeelden vind van zijn kant die hier in zouden moeten passen.
Maar je praat dan wel over een politicus, die inherent niet neutraal is, t.o.v. nieuws / de instanties etc etc, waarbij je hogere maatstaven zou moeten hanteren.
Grote kans dat ik meer kans zou hebben bij mijn werkgever.quote:Op zaterdag 30 november 2024 09:50 schreef Rolfieo het volgende:
Probeer maar eens te solliciteren met een naam als Ali of Ahmed.
Zou het?quote:Op zaterdag 30 november 2024 09:50 schreef Rolfieo het volgende:
En ja, mensen kijken vaak mensen met een hoofddoekje anders aan. Maar waarom? Als een vrouw dat zelf uit vrije wil doet?
Nou hoe zou dat toch komen...quote:Op zaterdag 30 november 2024 11:31 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Alles wat uit de mond of vingers van Wilders komt is propaganda en mensen lopen ermee weg omdat ze het gewone nieuws niet meer vertrouwen.
Dat komt door mensen zoals Wilders en Baudet die propaganda verspreiden dat de ander doet aan propaganda.quote:Op zaterdag 30 november 2024 11:33 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nou hoe zou dat toch komen...
Het dedain wereldbeeld van D66 zou zijn - dat komt door die mensen.
Maar feitelijk komt het door gebrek aan objectiviteit, te hoge mate van gekleurd nieuws.
Ondertussen is een D66 et al politiek gezien zo gedecimeerd dat je meer dan de helft van de bevolking gek noemt.quote:Op zaterdag 30 november 2024 11:57 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Dat komt door mensen zoals Wilders en Baudet die propaganda verspreiden dat de ander doet aan propaganda.
Zij die het hardst schreeuwen over propaganda en conspiracy theories zitten er zelf middenin.
Is het verschil (kloof) in maatschappelijke invloed, inkomen en levensvertier dat heel veel mensen afwijzen.quote:Op zaterdag 30 november 2024 11:27 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nee het is gewoon hun attitude, ik geloof niet dat ze dit bewust doen, de meeste mensen zijn niet bewust kwaadaardig, maar dat maakt ze niet minder giftig.
quote:Op zaterdag 30 november 2024 11:18 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je kunt gewoon het filmpje kijken anders.
[..]
Geen idee waar je het over hebt.
[..]
Lol.
[..]
Jahoor.
[..]
De feiten zoals ze zijn kun je prima over oordelen dat staat namelijk allemaal op film.
Dat een Jan Roos hiervoor politie op bezoek krijgt is om je dood te schamen, idem Hans Teeuwen en het omgekeerde van Akwasi die met zijn hitserij "zwarte piet hoogstpersoonlijk op zijn muil" kon er wel mee wegkomen. Waar de referentie overduidelijk aan gemaakt werd ook, overigens.
Dus het 2e is humor en neemt de initile gebeurtenis op de hak.
De eerste gebeurtenis was uit het (dorre) hart.
[ x ]
quote:
quote:Op zaterdag 30 november 2024 13:39 schreef MMaRsu het volgende:
Kan je dat niet gewoon retweeten op je eigen account en ons met rust laten?
https://www.ad.nl/buitenl(...)st-hel-los~aad76398/quote:Een prominente Isralische hardliner reageerde furieus op het bericht over een Hezbollah-aanval. De uiterst rechtse minister van Financin Bezalel Smotrich zegt dat de groep een grote fout heeft gemaakt en dat er teruggeslagen moet worden.
quote:Op woensdag 4 december 2024 18:19 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)or-suv-geen-gek-idee
Wethouder spreekt van ’autobesitas’
Amsterdam vindt hoger parkeertarief voor SUV ’geen gek idee’
31 min geledenin Binnenland
AMSTERDAM - Het is ’geen gek idee’ dat bestuurders van grote auto’s meer parkeergeld betalen dan andere automobilisten.
Dat vindt de Amsterdamse verkeerswethouder Melanie van der Horst. Ze doet dan ook onderzoek naar ’het fenomeen autobesitas’.
„De openbare ruimte is schaars en het is geen gek idee om een grotere bijdrage te vragen aan auto’s die meer ruimte innemen”, stelt de wethouder.
Onverdraagzaamheid jegens mensen die anderen mishandelen vanwege ogenschijnlijk racistische motieven, zelfs. Wat is er mis met dat niet willen verdragen?quote:De aanleiding was een filmpje van een mishandeling. Ze schreef op X: "Wr een blanke man
quote:Daarnaast stond Blommestijn terecht voor smaad naar aanleiding van een tweet waarin ze advocaat Sidney Smeets 'kleuterneuker' noemt. Ook dit vond de rechter te ver gaan: "Hoewel er in het kader van de vrijheid van meningsuiting veel gezegd mag worden, heeft de verdachte de strafrechtelijk toelaatbare grenzen met haar uitlatingen overschreden",
Ik heb weleens iemand opzettelijk beledigt gok ik, zal vast onnodig grievend geweest zijn, volgens de letter van deze wet ben ik strafbaar.quote:Artikel 266
1.Elke opzettelijke belediging die niet het karakter van smaad of smaadschrift draagt, hetzij in het openbaar mondeling of bij geschrift of afbeelding, hetzij iemand, in zijn tegenwoordigheid mondeling of door feitelijkheden, hetzij door een toegezonden of aangeboden geschrift of afbeelding, aangedaan, wordt, als eenvoudige belediging, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie.
2.Niet als eenvoudige belediging strafbaar zijn gedragingen die ertoe strekken een oordeel te geven over de behartiging van openbare belangen, en die er niet op zijn gericht ook in ander opzicht of zwaarder te grieven dan uit die strekking voortvloeit.
Loopt zij nog vrij rond?quote:
BOEFJE, JE DOET DAT EXPRESS ENDE OPZETTELIJK.quote:
Zij ja, kan niet h, kwetsende term dat dobberneger.quote:Op vrijdag 6 december 2024 00:38 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Tante Bel van Geenstijl, Forum voor Democratie, nu Ja21?
Ik dacht het wel.
Dat is een hele oude discussie of zaken als smaad en belediging, eigenlijk wel in het strafrecht thuis horen.quote:Op vrijdag 6 december 2024 10:58 schreef ludovico het volgende:
[..]
Zij ja, kan niet h, kwetsende term dat dobberneger.
Wat mij betreft zijn we nu wel erg ver afgegleden qua vrijheid van meningsuiting. Dat de rechter daar steeds in mengt.... Zelfs bij politici.
Smaad snap ik, maar dan moet een rechter wel fatsoenlijk toetsen. Dus, opzet, duidelijk gericht op een persoon... Persoon aantoonbaar last van(?)quote:Op vrijdag 6 december 2024 12:29 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Dat is een hele oude discussie of zaken als smaad en belediging, eigenlijk wel in het strafrecht thuis horen.
Algemeen belang eist dat........... Who is the fucking judge of that?quote:Artikel 261 600Toon relaties in LiDO Maak een permanente link Toon wetstechnische informatie ... Druk het regelingonderdeel af Sla het regelingonderdeel op
1Hij die opzettelijk iemands eer of goede naam aanrandt, door telastlegging van een bepaald feit, met het kennelijke doel om daaraan ruchtbaarheid te geven, wordt, als schuldig aan smaad, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie.
2Indien dit geschiedt door middel van geschriften of afbeeldingen, verspreid, openlijk tentoongesteld of aangeslagen, of door geschriften waarvan de inhoud openlijk ten gehore wordt gebracht, wordt de dader, als schuldig aan smaadschrift, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.
3Noch smaad, noch smaadschrift bestaat voor zover de dader heeft gehandeld tot noodzakelijke verdediging, of te goeder trouw heeft kunnen aannemen dat het te last gelegde waar was en dat het algemeen belang de telastlegging eiste.
Sure, hier geloof ik echt geen ene reet van. Dat alles daar wat betreft klimaat enorm uitvergroot en gedramatiseerd wordt is duidelijk, maar dit is gewoon shit verzinnen om artikelen te kunnen tikken waarbij je ook nog eens een DPG account moet aanmaken.quote:Het is weer bijna tijd voor de kerstboom. Op ons reactieplatform NUjij stellen lezers vaak de vraag: wat is nou eigenlijk de klimaatimpact van een kerstboom? Voorlichtingsorganisatie Milieu Centraal geeft antwoord.
Het is gewoon een gare kutwebsite vol met leugensquote:Op vrijdag 6 december 2024 15:53 schreef Feola het volgende:
https://www.nu.nl/gebasee(...)n-een-kerstboom.html
[..]
Sure, hier geloof ik echt geen ene reet van. Dat alles daar wat betreft klimaat enorm uitvergroot en gedramatiseerd wordt is duidelijk, maar dit is gewoon shit verzinnen om artikelen te kunnen tikken waarbij je ook nog eens een DPG account moet aanmaken.
Milieu Centraal krijgt vast ook subsidie.quote:Op vrijdag 6 december 2024 15:53 schreef Feola het volgende:
https://www.nu.nl/gebasee(...)n-een-kerstboom.html
[..]
Sure, hier geloof ik echt geen ene reet van. Dat alles daar wat betreft klimaat enorm uitvergroot en gedramatiseerd wordt is duidelijk, maar dit is gewoon shit verzinnen om artikelen te kunnen tikken waarbij je ook nog eens een DPG account moet aanmaken.
Hahaha, over propaganda gesproken.quote:Ja, Milieu Centraal ontvangt subsidie van de overheid. Milieu Centraal is een onafhankelijke stichting die als doel heeft consumenten te informeren over duurzaamheid en milieuvriendelijke keuzes. De organisatie ontvangt financile steun van verschillende partijen, waaronder de overheid. Deze subsidie stelt Milieu Centraal in staat om betrouwbare en onafhankelijke informatie te verstrekken aan consumenten.
bevestigd dit nogmaals. En Paulien van der Geest heeft ook gewerkt in het verleden voor Sanoma, wat verkocht is aan, hoe raad je het, DPG.quote:Paulien van der Geest, expert keurmerken bij Milieu Centraal: “Een duurzaamheidsclaim kan onderbouwd worden door de controle ervan te laten doen door een betrouwbaar keurmerk van een onafhankelijke organisatie. Helaas zijn er ook talloze logo's die de indruk wekken dat een product is gecertificeerd terwijl dat niet zo is. Consumenten denken hierdoor een product met keurmerk te kopen, maar worden eigenlijk misleid. Met de vernieuwde Keurmerkenwijzer willen we consumenten ervan bewust maken dat niet elk plaatje een betrouwbaar keurmerk is.”
Familie, Anyhow, wat is je punt precies? Gratis luidspreker?quote:Op vrijdag 6 december 2024 20:33 schreef Feola het volgende:
Er zijn sowieso connecties tussen ze en DPG, want dit artikel:
https://www.dpggrow.nl/in(...)duurzaamheidsclaims/
[..]
bevestigd dit nogmaals. En Paulien van der Geest heeft ook gewerkt in het verleden voor Sanoma, wat verkocht is aan, hoe raad je het, DPG.
Dit is gewoon artikelen verzinnen die je alleen kunt lezen als je een DPG account maakt, onder het mom van een vraagstelling waarbij ik sowieso ernstig twijfel. En ohja, met een account daar kunnen ze je via cookies volgen op al hun websites die ze hebben overgenomen: dus ad.nl, ALLE lokale nieuwssites, Tweakers, Donald Duck, Independer, etc.
En die "journalisten" daar maar doen alsof ze zo begaan zijn met de "gewone mens", met al hun artikelen over duurzaamheid, diversiteit, racisme, etc, terwijl DPG gewoon schijt heeft aan iedereen.
^Goed topic wel, de rechter interpreteert de tekst van Raisa, en bepaald even dat andere interpretaties van de tekst onmogelijk zijn, en vanwege dat andere interpretaties onmogelijk zijn is Raisa veroordeeld voor racisme.quote:Op zaterdag 7 december 2024 16:35 schreef r_one het volgende:
Ze had het over importeren van een volk.
En nou ben ik wel klaar met jou, ook jouw duiding grenst aan racisme.
Enige en algemene kennisgeving:quote:Op zaterdag 7 december 2024 20:58 schreef ludovico het volgende:
Raakvlak met dit topic:
1. Dat users je racist noemen.
(ik ga niet in BNW de zinloze discussie met jou voortzetten)quote:Op zaterdag 7 december 2024 16:26 schreef ludovico het volgende:
die tegenstelling blank/donker is volstrekt logisch
quote:Op zaterdag 7 december 2024 16:26 schreef ludovico het volgende:
die tegenstelling blank/donker is volstrekt logisch als je racistische daden aanduidt.
Nou jij bent ook net geen racist, bedankt.quote:(het was trouwens "grenst aan racisme" vriend)
quote:Op zaterdag 7 december 2024 21:54 schreef r_one het volgende:
(ik ga niet in BNW de zinloze discussie met jou voortzetten)
Dat kwam omdat hij zich op een podium liet hijsen waar dergelijke uitlatingen onbestraft blijven.quote:
Het is toch zo een lieve jonge hquote:Abu Mohammed Al Julani is de leider van HTS. De 42-jarige Al Julani sloot zich aan bij Al Qaida en vocht tegen de Amerikanen in Irak. In 2012 richtte hij de groepering Jabhat Al Nusra op, om tegen het regime van Al Assad te vechten. Maar Al Julani bleef trouw aan Al Qaida, hoewel hij veel kritiek uitte op internationale aanslagen.
De link met Al Qaida ging hem tegenstaan en daarom richtte hij in 2017 de HTS op. Hij deed afstand van Al Qaida en streeft naar erkenning van het Westen. Hoewel HTS nog steeds op de EU-terrorismelijst staat, lijkt Al Julani gematigder dan de bekende jihadistische denkwijze.
Waar is je integriteit als je expres kwaadwillend dom doet?quote:Het is niet duidelijk wie precies die vijandelijke macht vormt waarover Netanyahu spreekt.
Die weten dingen, en hopen op betere tijden voor hun vorm van nieuw-rechts conservatisme en nationalisme. Om PVV de wind uit de zeilen te kunnen nemen in de toekomst wellicht. Ik zie in ieder geval niet zo snel een fusie tussen FvD en PVV.quote:Op zaterdag 7 december 2024 22:40 schreef ludovico het volgende:
[ x ]
Vraag me weleens af waarom zo een Hiddema en een Cliteur rondom het figuur Baudet blijven hangen......
https://www.bndestem.nl/b(...)-op-syrie~adbbd62ad/quote:Diverse Europarlementarirs uitten in het debat hun zorgen over Hayat Tahrir al-Sham (HTS), de streng islamitische groep die het Syrische regime omver heeft geworpen. HTS lijkt zich nu minder radicaal dan voorheen op te stellen, maar de parlementarirs kijken er wantrouwend naar. Ook de buurlanden vragen zich dat af, erkende Kallas. ,,We zullen hen op hun daden beoordelen en niet op hun woorden."
Vind je "streng rechts" beter klinken dan?quote:Op dinsdag 10 december 2024 21:51 schreef ludovico het volgende:
[..]
https://www.bndestem.nl/b(...)-op-syrie~adbbd62ad/
Wilders is extreem rechts, maar een terroristenclub heet "streng islamitisch"
Het klinkt vooral dogmatisch / religieus, antiliberaal.quote:Op woensdag 11 december 2024 23:22 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Vind je "streng rechts" beter klinken dan?
"Wilders is streng rechts maar een terroristenclub heet extreem islamitisch"quote:Op woensdag 11 december 2024 23:28 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het klinkt vooral dogmatisch / religieus, antiliberaal.
"Streng" man, fuck off, bemoei je met je eigen zaken, denk ik daarbij.
Nee streng is niet beter, maar het klinkt wel milder, de connotatie is op het eerste gezicht beter.
quote:Op woensdag 11 december 2024 23:59 schreef yessie234 het volgende:
[..]
"Wilders is streng rechts maar een terroristenclub heet extreem islamitisch"
Zomaar doen dan?
Hoe noemen we terroristenclubs die geen islamistische achtergrond hebben trouwens?
Je kent de achtergrond DPG, AD, Tweakers en FOK als BV's. Waarom maak je je er nog steeds zo druk om?quote:Op dinsdag 3 december 2024 06:32 schreef ludovico het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/buitenl(...)st-hel-los~aad76398/
Dit is toch geen normale journalistiek meer of ben ik gek? Nouja dat laatste... Maar dat eerste? Komop zeg. Iedere persoon moet maar gedemoniseerd worden met dit soort termen als ze niet links zijn.
Je bent volgens mij meer met de Islam bezig dan de gemiddelde Moslimquote:Op zondag 15 december 2024 11:41 schreef ludovico het volgende:
[ x ]
Nou, dat ja,
Wokies die vertellen dat dit normaal is.... Compleet van het padje.
Naja je ziet wel gewoon veel waanzinnigheid vanuit die kant komen. Maar het komt op mijn tijdlijn vandaar.quote:Op zondag 15 december 2024 17:26 schreef PSVCL het volgende:
Je bent volgens mij meer met de Islam bezig dan de gemiddelde Moslim (de geert wilders versie van de Islam uiteraard)
Dat is een bijzonder statement gezien geen enkele cultuur behalve islamieten dat dragen.quote:Op zondag 15 december 2024 17:26 schreef PSVCL het volgende:
Een burqa heeft natuurlijk niks met de Islam te maken, is een cultureel dingetje..
Dat blijkt ook nergens uit, vooral het iraanse voorbeeld stelt wel degelijk een verplichting, uiteraard heeft ook dat alles met islam te maken.quote:Op zondag 15 december 2024 17:26 schreef PSVCL het volgende:
. wist je dat zelfs een hoofdoek niet mag worden geforceerd, het is een vrije keuze voor de dames.
Zien we niks van terug?quote:Op zondag 15 december 2024 17:26 schreef PSVCL het volgende:
En ook mannen wordt aangeraden zich netjes en beschermend te kleden , zie:
Jahoor.quote:Op zondag 15 december 2024 17:26 schreef PSVCL het volgende:
Een hijab dragen heeft te maken met jezelf beschermen tegen oa negatieve energien. Is een spiritueel iets.
Ook de reden waarom daar MEER geld aan uitgeven leidt tot meer krankzinnigheid.quote:Jet Bussemaker
Voormalig Minister van Onderwijs
Dank voor de linkquote:Op donderdag 19 december 2024 15:02 schreef Bananenbennie het volgende:
Deze propaganda-methoden gebruikt Defensie om de publieke opinie te benvloeden
https://www.nrc.nl/nieuws(...)beinvloeden-a4876980
https://archive.ph/i0aTM
Je moet ze met een vergrootglas zoeken, maar zowaar staat er nog wel eens een zinnig artikel in de NRC.
Wat is dit? kunnen mensen niet eens meer hun eigen lichaam kijken??quote:
Lichaamschaamte, ooit wel eens van gehoord?quote:Op donderdag 19 december 2024 23:26 schreef JediMasterLucia het volgende:
[..]
Wat is dit? kunnen mensen niet eens meer hun eigen lichaam kijken??![]()
![]()
![]()
Gekkenhuis dit
Burgemeester van Amsterdam is ook haar eigen wijze bijzonder conservatief:quote:Op vrijdag 20 december 2024 02:28 schreef Origami94 het volgende:
Komt dat niet omdat de burgemeester van Amsterdam links is en het VVD en CDA in Den Haag conservatief?
Zijn de universiteiten doodziek, of zijn de mensen doodziek. Die bevolken die universiteit.quote:Op dinsdag 24 december 2024 02:59 schreef ludovico het volgende:
[ x ]
Universiteiten zijn ook doodziek.
Sekte gedrag.quote:Op dinsdag 24 december 2024 03:17 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Zijn de universiteiten doodziek, of zijn de mensen doodziek. Die bevolken die universiteit.
Als die mensen op de universiteiten doodziek zijn, wat mankeren ze dan?
Wees blij dat er nog staat kerstdagen.quote:Op dinsdag 24 december 2024 02:51 schreef ludovico het volgende:
[ x ]
Hoe ziet men in bovenstaande geen propaganda?
Doet gewoon pijn, eigenlijk.quote:Op dinsdag 24 december 2024 11:04 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Wees blij dat er nog staat kerstdagen.
In Londen noemen ze het ook geen kerstmarkt meer maar wintermarkt.kerst/christmas kan beledigd zijn voor anderen.
Wat zijn ze daar afgezakt zeg.
Even een rondje op de winter markt in London.quote:Op dinsdag 24 december 2024 11:31 schreef ludovico het volgende:
[..]
Doet gewoon pijn, eigenlijk.
Interesseert kerst mij wat? Nee, vrij weinig, maar het is en was kerst, een cultureel dingetje, culturele dingen aanpassen? Om een ander niet te beledigen of wat dan ook? Lol?????
Dat is "zelfhaat" je eigen cultuur ondergeschikt stellen aan iets anders, waarom? Het betreft beide cultuur? Is er geen ruimte voor culturele zaken? Komt dit uit de hypocriete geindoctrineerde absurde koker van mensen die normaliter staan te juichen over "diversity is strenght, diversity must happen"
Bekijk deze YouTube-video
Die laatste woorden??? Europe will not stay a place of peace and freedom for very long?
Wat bedoelt Franske?
Toch jammer dat Baudet, die knettergek is, de enige is die hier dan initieel wat over te zeggen had, maar nu overigens ook te ver is afgegleden naar zijn moslimsaanhang, die zal wel niks meer zeggen over de "oikofobie" van Europa m.b.t. kersemiss.quote:Op dinsdag 24 december 2024 11:34 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Even een rondje op de winter markt in London.
[ x ]
Triest.
Deze comment.quote:Op dinsdag 24 december 2024 21:54 schreef ems. het volgende:
Wiens cultuur dan? Genoeg mensen die niets met het christendom hebben. Lekker druk maken om niets en het dan maar propaganda noemen.
Ik weet niet.quote:Op woensdag 25 december 2024 01:53 schreef ems. het volgende:
Oh nee, Arnout Jaspers van social media heeft zijn lidmaatschap opgezegd. Absolute paniek op het hoofdkantoor, ongetwijfeld.
Ongelofelijk hoe ze(slaafjes van satan) de mensen keer op zo makkelijk en bewust weten op te naaienquote:
Fair enough. Doch, blijft propaganda.quote:Op woensdag 25 december 2024 20:50 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Ongelofelijk hoe ze(slaafjes van satan) de mensen keer op zo makkelijk en bewust weten op te naaien![]()
Iedereen weer boos en gefrustreerd, lekker je kostbare energie (waar ze op teren) weggeven.
Ambtenaren als geheel hebben geen ideologie.quote:Op vrijdag 27 december 2024 12:23 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
ik denk zeker dat dit niet de random gedachten van 1 persoon zijn geweest ja.
[..]
Gelukkig niet. Populisme is zelden een goede raadgever voor de lange termijn. Overigens hebben ambtenaren als geheel geen ideologie. Het zijn uitvoerders.
lichaamschaamte, dat is nieuw voor mij. ik dacht dat door bodypositiviy niemand meer voor zijn/haar lichaam hoeft te schamenquote:Op vrijdag 20 december 2024 02:21 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Lichaamschaamte, ooit wel eens van gehoord?
Zoiets als die bril schijnt te helpen bij "ernstige psychiatrische stoornissen" zoals obesitas en anorexia.
Dwangvoeding kenden we al, en we mogen gaan wennen aan "hongerloontjes" want dat woord hebben we 70 jaar verkeerd begrepen.
Vandaag nog een X gelezen dat Poetin publiekelijk had medegedeeld dat Russen teveel zouden eten, daar zal wel door komen, deze fantastische publiciteit voor het 2-dubbeltjes medicijn voor "lichaamsschaamte" onder de douche.
Sommige klimaatschamers douchen ook al niet meer.
Andere. klimaatschamers douchen zich express niet meer.
Net zoiets als de cursussen "zelf zeep maken" en de recepten voor zelfgemaakte zeep.
Die spuitjes met afvalmiddel zijn op EU.markt toegelaten ongeveer tegelijkertijd met de oekaze dat "arbeiders in overheidsdienst" in bepaalde beroepen moeten voldoen aan een vastgesteld BMI.
Met alllerlei psychopatisch gestoorde GGZ medewerkers in de uitvoering daarvan. Ook in loondienst van de overheid overigens.
De grootste gekken lopen buiten het gekkenhuis, zie je ze ook al?
Af en toe naar buiten gaan hoor, daar lopen ze. De Grote Griezels van het Grote Gekkenhuis.
Die peptalkboodschap werkt niet voor iedereen, vandaar deze bril. Of iemand zich schaamt, dat maakt hij zelf wel uit toch?quote:Op vrijdag 27 december 2024 13:44 schreef JediMasterLucia het volgende:
[..]
lichaamschaamte, dat is nieuw voor mij. ik dacht dat door bodypositiviy niemand meer voor zijn/haar lichaam hoeft te schamen
Als je acht uren van je dag, een ideologie uit zit te voeren, wordt dat deel van je denken. Het valt niet mee de hele dag met zware gewetensbezwaren mensen mensen te dwingen aan totaal onrechtvaardige beslissingen te onderwerpen, tenzij dat invulling geeft aan behoefte tot machtswellust. Daarom lijken ambtenaren zo op elkaar, en een mol zijn binnen dat geheel is nog eens gevaarlijk ook.quote:Op vrijdag 27 december 2024 12:26 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ambtenaren als geheel hebben geen ideologie.
Belachelijk ja, laat mensen op kerst lekker vlees eten en de moslims op suikerfeest ook. Vlees is niet slecht. Het is gezond en lekkerquote:
Precies. Wat traditioneel linkse politiek genoemd werd, heeft zich met hypocrisie in eigen voet geschoten, en dit is wat er voor terugkomt: een nieuw gewauwel pallet met termen als "duurzaam, dierenleed, stikstof". Het Rijnlandsmodel is omgegooid, en wiens brood met eet, wiens woord met schrijft." Heb je trouwens niet eens meer journalisten voor nodig. Die zijn er voor de "praatprogramma's" om de boodschappen mee te ondersteunen.quote:Op vrijdag 27 december 2024 20:27 schreef JediMasterLucia het volgende:
[..]
Belachelijk ja, laat mensen op kerst lekker vlees eten en de moslims op suikerfeest ook. Vlees is niet slecht. Het is gezond en lekker
Waarom denk je dat?quote:Op zondag 29 december 2024 09:47 schreef ludovico het volgende:
[ x ]
Ik geloof er geen reet van dat Epstein zichzelf heeft omgelegd.
Foute shit.
Integer inderdaad, woke is wel echt een bedervelijke ziekte. Het is inherent irrationeel.quote:Op zondag 29 december 2024 10:28 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Ik mag die Rowling altijd wel.
@:ludovico, jij ook?
Dat hele woke is ook een bevuild begrip, een Amerikaans begrip wat weer zo nodig gemporteerd moest worden.quote:Op zondag 29 december 2024 12:32 schreef ludovico het volgende:
[..]
Integer inderdaad, woke is wel echt een bedervelijke ziekte. Het is inherent irrationeel.
Lubach zelf is oneerlijk.quote:Op maandag 30 december 2024 12:00 schreef ludovico het volgende:
[ x ]
Moet toch een beetje hieraan denken als je een ruim kwartiertje Lubach propaganda hebt zitten kijken over belastingen. Het is allemaal zo oneerlijk....
De ambtenaren die zich bezighouden met mierenneukerige nieuwe dingetjes.quote:
Welke ambtenaren bedoel je precies, die het veld moeten ruimen?quote:Op woensdag 1 januari 2025 12:57 schreef ludovico het volgende:
[..]
De ambtenaren die zich bezighouden met mierenneukerige nieuwe dingetjes.
Die ambtenaren.
Is daar iets mis mee?
Die waar ik het over heb in mijn posts.quote:Op woensdag 1 januari 2025 17:08 schreef ems. het volgende:
[..]
Welke ambtenaren bedoel je precies, die het veld moeten ruimen?
Simpel, Orban doet niet mee aan de omvolking en blinde haat tegen Putin dus is Orban een corrupte dictator.quote:Op woensdag 1 januari 2025 23:17 schreef ludovico het volgende:
https://www.nd.nl/varia/v(...)d-aan-europese-steun
OK, wat doet Hongarije nou precies fout dan? Of hebben ze een hekel aan Orban zijn minder Woke beleid dan de wens van ongekozen EU commissie leden?
Ja dat is wel een beetje het niveau ja, oppervlakkig ende dogmatisch, omdat dit de herhaling van het "nieuws" is wat steeds herhaalt wordt.quote:Op donderdag 2 januari 2025 09:23 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Simpel, Orban doet niet mee aan de omvolking en blinde haat tegen Putin dus is Orban een corrupte dictator.
Meeste mensen verdiepen zich niet in de materie en nemen alles klakkeloos over.quote:Op donderdag 2 januari 2025 12:49 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ja dat is wel een beetje het niveau ja, oppervlakkig ende dogmatisch, omdat dit de herhaling van het "nieuws" is wat steeds herhaalt wordt.
Ik ben best bereid mezelf in de materie te verdiepen, maar op dit moment is de informatie niet raad te plegen zonder Hongaarse wetteksten te vertalen en lezen o.i.d.quote:Op donderdag 2 januari 2025 12:51 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Meeste mensen verdiepen zich niet in de materie en nemen alles klakkeloos over.
Net zoals dat hij anti-homo zou zijn vanwege die anti-regenboog wetgeving.
Als homo kan je beter in Budapest zijn dan in Amsterdam.
Het wordt ze verteld door mensen die ze vertrouwen dus dan is het zo.quote:Op donderdag 2 januari 2025 13:00 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik ben best bereid mezelf in de materie te verdiepen, maar op dit moment is de informatie niet raad te plegen zonder Hongaarse wetteksten te vertalen en lezen o.i.d.
Ik zou mijn god niet weten waar ik zou moeten zoeken.
Maar bovenstaande is eigenlijk toch een houding die ik van de burger zou verwachten! Maar blijkbaar zijn er hordes mensen die overtuigd zijn dat Orban superslecht is, waarom denken ze dat dan? Op basis van oppervlakkige propaganda?
Daar zijn ze allang mee gestopt in de VS en nu zijn ze daar juist anti-woke aan het worden.quote:Op zondag 29 december 2024 12:51 schreef yessie234 het volgende:
Dat hele woke is ook een bevuild begrip, een Amerikaans begrip wat weer zo nodig gemporteerd moest worden.
Het is allang geincorpereerd in de politiek en het beleid.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
quote:Op donderdag 2 januari 2025 13:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Daar zijn ze allang mee gestopt in de VS en nu zijn ze daar juist anti-woke aan het worden.Alles wat ze met dit beleid een lift naar boven wilden geven, hebben ze er wel uitgehengeld, in Amsterdam ken ik ook een paar personen die deze lift hebben gekregen, overigens ook een paar blanken die binnen de joods/israelisch gedomineerde instellingen (geschiedschrijving WOII) aan een machtsposititie geholpen zijn. Nasdaq is natuurlijk maar een onderdeel op de beurs, en zeker niet de onbelangrijkste met de toepassingen van AI.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij echt wanbeleid, zoals inmenging buitenlandse verkiezingen zoals Musk doet, kan bestuurder aansprakelijk gesteld worden.
Jij denkt dat buitenlandse inmenging in de politiek iets nieuws is?quote:Op donderdag 2 januari 2025 14:24 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Alles wat ze met dit beleid een lift naar boven wilden geven, hebben ze er wel uitgehengeld, in Amsterdam ken ik ook een paar personen die deze lift hebben gekregen, overigens ook een paar blanken die binnen de joods/israelisch gedomineerde instellingen (geschiedschrijving WOII) aan een machtsposititie geholpen zijn. Nasdaq is natuurlijk maar een onderdeel op de beurs, en zeker niet de onbelangrijkste met de toepassingen van AI.
Bij echt wanbeleid, zoals inmenging buitenlandse verkiezingen zoals Musk doet, kan bestuurder aansprakelijk gesteld worden.
Het is een groter probleem geworden omdat de westerse wereld naar een nieuwe balans aan het zoeken is voor zichzelf, met verinnerlijking van ideologische uitgangspunten.quote:Op donderdag 2 januari 2025 14:29 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Jij denkt dat buitenlandse inmenging in de politiek iets nieuws is?
Dat gebeurt al decennia, waarom zou dat nu ineens een probleem zijn?
https://www.ad.nl/buitenl(...)%20door%20het%20land.quote:Noord-Korea onthult enorm oorlogsschip, vermoedelijk uitgerust met geavanceerd raketsysteem
Noord-Korea heeft een nieuw oorlogsschip in de maak dat vermoedelijk met een geavanceerd raketsysteem wordt uitgerust. Het schip, een torpedojager, is het grootste ooit gebouwd door het land.
Karen Van Eyken 02-01-25, 14:09 Laatste update: 14:53
Staatsmedia hebben beelden vrijgegeven van Kim Jong-un, de Noord-Koreaanse leider, die het nog onafgewerkte schip inspecteert op een werf die vermoedelijk in het westelijke Namp’o ligt.
Met een lengte van ongeveer 100 meter en een gewicht van meer dan 3600 ton overtreft het schip ruimschoots het huidige grootste fregat van 1360 ton, meldt The Telegraph. Wat opvalt, is een lege ruimte bij de boeg, waarschijnlijk bedoeld om verticale lanceersystemen voor kruisraketten neer te zetten.
Analist Joseph Dempsey van het International Institute for Strategic Studies zegt dat het schip ‘waarschijnlijk bedoeld is om de conventionele en nucleaire slagkracht van Noord-Korea te vergroten’. Analisten merken verder op dat het ontwerp doet denken aan Russische oorlogsschepen. Beide landen ontwikkelen steeds nauwere banden, inclusief een recent afgesloten veiligheidsverdrag dat wederzijdse militaire steun belooft.
Overigens twijfelen experts over het nut van grote schepen. Volgens Dempsey heeft Noord-Korea weinig ervaring of belang bij het inzetten van grote marineschepen buiten de eigen territoriale wateren. Hierdoor lijken dergelijke projecten vooral bedoeld te zijn voor prestige en propaganda.
60.000 matrozen
De Noord-Koreaanse marine beschikt over ongeveer 470 schepen en 70 onderzeers, volgens een Zuid-Koreaanse analyse uit 2022. Het is de kleinste tak van het leger met ongeveer 60.000 matrozen, terwijl er naar schatting 1,3 miljoen soldaten actief zijn.
De meeste schepen zijn verouderde patrouilleboten uit het Sovjettijdperk of van Chinese makelij, evenals torpedoboten en landingsvaartuigen. De marine is verdeeld in twee vloten die aan weerszijden van het Koreaanse schiereiland opereren. Deze schepen hebben een beperkt bereik; bij een conflict kunnen ze elkaar dus nauwelijks helpen.
quote:Noord-Korea onthult enorm oorlogsschip
ow neetjes!quote:Met een lengte van ongeveer 100 meter en een gewicht van meer dan 3600 ton
piepklein Nederland heeft er hier vier vanquote:Luchtverdedigings- en commandofregat (LCF)
waterverplaatsing: 6.050 ton
lengte: 144 meter
breedte: 17 meter
diepgang: 7 meter
snelheid: 30 knopen
quote:Waterverplaatsing: 6400 ton
Lengte: 145+ meter
Breedte: 18 meter
Welnee, normaal gebeurt de inmenging door personen die ook macht hebben over de media.quote:Op donderdag 2 januari 2025 14:35 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Het is een groter probleem geworden omdat de westerse wereld naar een nieuwe balans aan het zoeken is voor zichzelf, met verinnerlijking van ideologische uitgangspunten.
In 1990 liep het goed af, na 2001 in relatieve rust doorgemodderd, maar in 2022 ging het echt mis.
Daarom is het een probleem.
https://en.wikipedia.org/wiki/Sejong_the_Great-class_destroyerquote:Batch I:
7,650 tons standard displacement
10,000 tons full load
Batch II:
8,200 tons standard displacement
12,000 tons full load
Length
Batch I: 166 m (544 ft 7 in)
Batch II: 170 m (557 ft 9 in)
Beam 21.4 m (70 ft 3 in)
Draft 6.25 m (20 ft 6 in)
Over Soros horen we niet veel meer, was wel tijdje modisch.quote:Op donderdag 2 januari 2025 16:14 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Welnee, normaal gebeurt de inmenging door personen die ook macht hebben over de media.
Daarom hoor je er weinig over en als je er wat over hoort is het positief.
Maar neem bijvoorbeeld een George Soros, die doet dat al jaren maar daar hoor je weinig over.
Dat is dus precies wat ik bedoel, je hoort weinig over Soros maar die is nog volop actief.quote:Op donderdag 2 januari 2025 16:22 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Over Soros horen we niet veel meer, was wel tijdje modisch.
Macht over de media is in goed functionerende democratie een relatieve macht. Het huidige probleem zit in het digitale bronwerk, in iedere geval bij X. In sommige topics kom je alleen X-en tegen, erg eenzijdig dus.
Utopia ?quote:
Je hebt het toch over ambtenaren die mierenneuken? Ik ben wel benieuwd welke ambtenaren dat specifiek betreft.quote:Op woensdag 1 januari 2025 23:08 schreef ludovico het volgende:
Je interpreteert echt volledig mis wat ik zeg.
Die random mensen zeggen zaken die op gekleurdheid duiden.
Dus on topic.
Als je daar een mening over hebt mag je daar uiteraard inhoudelijk op reageren.
Mag je vinden, veel mensen zien extreme shit echt wel voor wat is het. Extreme shit.quote:Op donderdag 2 januari 2025 21:58 schreef ems. het volgende:
[..]
Je hebt het toch over ambtenaren die mierenneuken? Ik ben wel benieuwd welke ambtenaren dat specifiek betreft.
En anti-gekleurdheid is natuurlijk ook gewoon gekleurdheid. Dit topic is daar een goed voorbeeld van.
Dat mag je vinden. Dat is dus ook gewoon een gekleurde mening. En wat je post is veelal propaganda.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 00:28 schreef ludovico het volgende:
[..]
Mag je vinden, veel mensen zien extreme shit echt wel voor wat is het. Extreme shit.
Dan zijn alle meningen gekleurd, maar veel mensen zien heus wl dat bepaalde zaken wat "niet normaal" zijn, en zien wel degelijk dat de kleur wel heel scherp erop ligt.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 19:11 schreef ems. het volgende:
Dat is dus ook gewoon een gekleurde mening.
Wat ik post gaat over propaganda, mag ik hopen, dat je bedoelt, maar anders moet je er maar een post uithalen om te bespreken.quote:
Ach waarom moet ik daar antwoord op geven? Een ambtenaar die bezig is met zaken die weinig nut hebben is verspilde tijd en geld.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 19:11 schreef ems. het volgende:
Maareh, die ambtenaren? Welke nou precies?
Alle meningen zijn gekleurd inderdaad. Dat maakt het meningen. Wat "veel mensen" zien is natuurlijk irrelevant in dit hele verhaal. Als "veel mensen" iets vinden dan valideert dat iets oid?quote:Op vrijdag 3 januari 2025 23:38 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dan zijn alle meningen gekleurd, maar veel mensen zien heus wl dat bepaalde zaken wat "niet normaal" zijn, en zien wel degelijk dat de kleur wel heel scherp erop ligt.
Omdat het makkelijk dom is dat ambtenaren weinig nut hebben en geld kosten en dat dat geld lekker allemaal richting jouw biertegoed moet gaan. Prima dat je dit topic wil gebruiken om je propaganda te verspreiden, maar kijk dan niet vreemd op als mensen je vragen om bepaalde dingen toe te lichten.quote:Ach waarom moet ik daar antwoord op geven? Een ambtenaar die bezig is met zaken die weinig nut hebben is verspilde tijd en geld.
Jahoor, als veel mensen moordaanslagen immoreel vinden dan valideert dat zeker wat. Middels democratische middelen worden dat soort gedeelde waarden in wetten geankerd en in een gezonde staat gehandhaafd.quote:Op maandag 6 januari 2025 20:44 schreef ems. het volgende:
[..]
Alle meningen zijn gekleurd inderdaad. Dat maakt het meningen. Wat "veel mensen" zien is natuurlijk irrelevant in dit hele verhaal. Als "veel mensen" iets vinden dan valideert dat iets oid?
Als Groenlinks de verkiezingen overtuigend zou winnen dan is dat voor jou dus ook een argument dat Groenlinks de waarheid in pacht heeft?
[..]
Omdat het makkelijk dom is dat ambtenaren weinig nut hebben en geld kosten en dat dat geld lekker allemaal richting jouw biertegoed moet gaan. Prima dat je dit topic wil gebruiken om je propaganda te verspreiden, maar kijk dan niet vreemd op als mensen je vragen om bepaalde dingen toe te lichten.
Dus, welke ambtenaren hebben weinig nut en zijn dus tijd en geldverspilling? Gewoon, in je eigen woorden als het kan.
quote:Ach waarom moet ik daar antwoord op geven? Een ambtenaar die bezig is met zaken die weinig nut hebben is verspilde tijd en geld.
Feitelijk waar tochquote:
En als veel mensen moordaanslagen moreel vinden, wat dan?quote:Op maandag 6 januari 2025 21:39 schreef ludovico het volgende:
[..]
Jahoor, als veel mensen moordaanslagen immoreel vinden dan valideert dat zeker wat. Middels democratische middelen worden dat soort gedeelde waarden in wetten geankerd en in een gezonde staat gehandhaafd.
Daarom vraag ik dus welke ambtenaren je bedoelt. Zo gecompliceerd lijkt de vraag mij niet.quote:Wie veralgemeniseerd hier zaken naar alle ambtenaren? Het staat er niet. Je leest door een giftige bril, blijf met dat gif bij mij weg?
[..]
Ik stel je nu al een paar keer de vraag waar je precies op doelt. Als je daar emotioneel van wordt moet je misschien niet op een openbaar forum postenquote:Op maandag 6 januari 2025 21:40 schreef ludovico het volgende:
Het is een hele algemene opmerking, als je daar al om gaat steigeren moet je misschien je giftige bril eens afzetten.
Ligt eraan of dat waar is.quote:
Dan heb ik een andere mening en zijn zij knettergek, simpel zat.quote:Op maandag 6 januari 2025 21:47 schreef ems. het volgende:
[..]
En als veel mensen moordaanslagen moreel vinden, wat dan?
[..]
Daarom vraag ik dus welke ambtenaren je bedoelt. Zo gecompliceerd lijkt de vraag mij niet.Er zijn er nogal wat. Ik ben benieuwd welke je overbodig vindt.
Je spreekt de taal? Kappen met dat gezuig.quote:Een ambtenaar die bezig is met zaken die weinig nut hebben is verspilde tijd en geld.
En welke ambtenaren zijn dat dan? Het zijn er nogal wat namelijk en ik zoals je al zei ben je ook niet van mening dat ze allemaal weg moeten. Dus welke hebben weinig nut en verspillen geld en tijd?quote:Op maandag 6 januari 2025 21:50 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dan heb ik een andere mening en zijn zij knettergek, simpel zat.
Dat heb ik nou al 30x gezegd.
[..]
Je spreekt de taal? Kappen met dat gezuig.
Dat is een goede vraag. Maar niet aan mij om in te vullen.quote:Op maandag 6 januari 2025 21:53 schreef ems. het volgende:
En welke ambtenaren zijn dat dan? Het zijn er nogal wat namelijk en ik zoals je al zei ben je ook niet van mening dat ze allemaal weg moeten. Dus welke hebben weinig nut en verspillen geld en tijd?
Oh zeker, maar ambtenaren volgen in principe ook alleen maar een directie. Het hele toeslagenverhaal is dan ook eerder een tekortkoming van hogerop dan de daadwerkelijke ambtenaren die naar goed geweten hebben gedaan wat van ze verlangd werd.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 13:50 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat is een goede vraag. Maar niet aan mij om in te vullen.
Rondslompen met geld via toeslagensysteem lijkt mij bijvoorbeeld schadelijk en het aan het werk houden van de betrokken ambtenaren inherent niet zinvol.
De staat is 10x groter dan x jaar terug. Het zit allemaal in controle.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 21:23 schreef ems. het volgende:
[..]
Oh zeker, maar ambtenaren volgen in principe ook alleen maar een directie. Het hele toeslagenverhaal is dan ook eerder een tekortkoming van hogerop dan de daadwerkelijke ambtenaren die naar goed geweten hebben gedaan wat van ze verlangd werd.
Om dan maar flink te wieden want "ze kosten geld" is geen oplossing. Dat is, om daar maar even op terug te komen, precies de fout die is gemaakt met het kortwieken van de IND rondom de coronatijd "want het is nu toch even rustig". Zij lopen nu tegen een muur van werk aan met een gigantisch personeelstekort en een harde kern die is verdwenen omdat er op hen bezuinigd moest worden waardoor ze nu genoegen moeten nemen met onervaren personeel die een stuk minder efficint werkt dan de vertrokken harde kern.
Bureaucratie is misschien een vies woord maar het bestaat wel met een reden. Je kan er best in snijden (en dat moet ook zeker af en toe!) maar als je dat onzorgvuldig doet kost het veel meer dan de korte termijn winst (en het lekkere gevoel in de onderbuik) dan dat het oplevert.
Het zijn zaken die worden doorgedrukt vanuit de staat vanuit de ideologie van D66 die dit soort initiatieven optuigt om een soort fake draagvlak of noodzaak te creeren voor wat zij willen.quote:Op woensdag 8 januari 2025 01:36 schreef ems. het volgende:
Dingen veranderen over de jaren. Dit is nieuw en interessant.
Middels democratische middelen worden dat soort gedeelde waarden in wetten geankerd en in een gezonde staat gehandhaafd.quote:Op woensdag 8 januari 2025 08:24 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het zijn zaken die worden doorgedrukt vanuit de staat vanuit de ideologie van D66 die dit soort initiatieven optuigt om een soort fake draagvlak of noodzaak te creeren voor wat zij willen.
Als zij of hun vrienden worden verkozen lijkt mij dat om jou te citeren toch ook wenselijk?quote:Die d66 structuren reiken diep
Gedeelde waarden, ja, door hen die bang zijn dat als ze niet meer aan de macht zijn men andere ideen gaat hebben, danwel, men in de toekomst in het algemeen.quote:Op woensdag 8 januari 2025 09:51 schreef ems. het volgende:
Middels democratische middelen worden dat soort gedeelde waarden in wetten geankerd en in een gezonde staat gehandhaafd.
Gaat dat democratisch dan? Ze zijn nogal oververtegenwoordigd, ook pluriformiteit is een dingetje, toch, waar juist deze partijen zo over spreken toch altijd met diversiteit enzo? Of dat gaat niet om gedachtegoed.... Natuurlijk....quote:Op woensdag 8 januari 2025 09:51 schreef ems. het volgende:
Als zij of hun vrienden worden verkozen lijkt mij dat om jou te citeren toch ook wenselijk?
Das wel lachen inderdaad.quote:Op donderdag 9 januari 2025 18:12 schreef ludovico het volgende:
[ x ]
Kapotte klok geeft ook weleens de juiste tijd aan.
Zo snel mogelijk? Ze staan er al 5 jaar.quote:De politie heeft waterkanonnen ingezet om klimaatdemonstranten zo snel mogelijk van de geblokkeerde wegen in Den Haag te krijgen.
Wel mooi h, hoe ze draaien nu er een ander kabinet zit.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 09:13 schreef ludovico het volgende:
[ x ]
Oef, dit is schadelijke bullshit zeg.. Stikstof waanzin.
Beroeps demonstranten die samen met de politie een theater stukje opvoerenquote:Op zaterdag 11 januari 2025 18:27 schreef ludovico het volgende:
https://www.omroepwest.nl(...)rkanon-onverantwoord
[..]
Zo snel mogelijk? Ze staan er al 5 jaar.
Denk niet dat ze draait. Maar het RvS zou dit hebben moeten vertellen aan de minister. Doen ze niet. Corrupt zooitje.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 19:12 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Wel mooi h, hoe ze draaien nu er een ander kabinet zit.
https://www.nporadio1.nl/(...)ert-is-juist-hoopvolquote:Groene gekkies
Zo was je vroeger een ‘groen gekkie’ als je zonnepanelen had, zegt Rotmans. "Tegenwoordig heb je er financieel baat bij en ligt een derde van de daken vol. Elektrische auto’s komen eraan en een fors deel van de Nederlanders eet minder vlees. Je hoeft geen ‘groen gekkie’ meer te zijn om duurzaam te leven."
De uitstoot hier is verscheept naar buiten de EU.quote:Gedrag
Als je er middenin zit, denk je juist: wat gaat het traag, zegt Rotmans. "Maar je ziet ook dat er veel in gang is gezet qua klimaatbeleid. Zo is de CO2-uitstoot in Europa met tientallen procenten gedaald.
Hoewel die toch lijkt in te zien dat die bullshit predikt(?) wat een waus.quote:Jarenlang dacht ik: ik moet meer feiten presenteren
quote:Op zaterdag 11 januari 2025 20:52 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Beroeps demonstranten die samen met de politie een theater stukje opvoeren
De ingezette waterkanonnen:quote:Op zaterdag 11 januari 2025 18:27 schreef ludovico het volgende:
https://www.omroepwest.nl(...)rkanon-onverantwoord
[..]
Zo snel mogelijk? Ze staan er al 5 jaar.
https://www.geenstijl.nl/(...)-vrouw-33-in-helmondquote:Een heel heftig bericht uit Noord-Brabant. Terwijl bij de rechtbank in Den Bosch de ogen gericht waren op de zaak tegen Peter Gillis, vond achter gesloten deuren de uitspraak in een andere zaak plaats: Vijf jongens, allen tussen de 15 en 18 jaar oud en als alleenstaande vreemdeling in Nederland op het moment van het delict, hebben in de nacht van 15 op 16 december 2023 een 33-jarige dakloze vrouw aangerand en verkracht in een park in Helmond. Vier van hen werden veroordeeld voor groepsverkrachting, de vijfde voor aanranding. De vrouw sliep de bewuste nacht op een bankje in het park. De feiten daarna:
Aangeefster [slachtoffer] zat die nacht in dit park op een bankje. [verdachte] en [medeverdachte 4] troffen aangeefster daar aan en zijn op dit bankje ieder aan een zijde van haar gaan zitten. Ten minste n van deze twee verdachten werd vervolgens handtastelijk en probeerde haar (borsten) te kussen. Aangeefster wilde dit niet en werd, toen zij probeerde op te staan, door [verdachte] en [medeverdachte 4] vastgepakt en naar een grasveld gesleurd in ditzelfde Burgemeester Geukerspark. Kort daarna sloot een derde persoon uit de groep aan: [medeverdachte 1] . Aangeefster werd vervolgens door deze drie mannen tegen de grond gedrukt en in haar gezicht geslagen. Haar mond werd met een hand afgesloten, haar armen en benen werden vastgehouden, haar broek werd naar beneden getrokken en zij werd door alle drie de mannen vaginaal verkracht. Vervolgens is zij door meerdere van deze mannen anaal verkracht. Aangeefster heeft zich verzet en heeft daarbij onder meer de mannen aan hun haar getrokken. Een aantal verdachten is vervolgens op n of meerdere momenten daarna en in verschillende samenstellingen opnieuw naar aangeefster toegegaan, waarbij opnieuw seksueel contact heeft plaatsgevonden. Onder deze personen bevonden zich in ieder geval [medeverdachte 1] , [medeverdachte 3] en [medeverdachte 2] . [medeverdachte 3] heeft daarbij in ieder geval de borst van aangeefster betast en [medeverdachte 2] heeft seksuele handelingen verricht waarbij hij heeft gejaculeerd. Op enig moment is de tas van aangeefster omgekeerd. Haar persoonlijke eigendommen lagen over de grond verspreid. [medeverdachte 1] heeft vervolgens de telefoon van aangeefster weggenomen.
Feiten waarvan je zou kunnen zeggen 'hiervoor moet iemand permanent uit de samenleving worden verwijderd'. Echter, zijn er volgens de rechter allerlei verzachtende omstandigheden. "De vier verdachten die zich schuldig maakten aan de groepsverkrachting, waren allemaal minderjarig ten tijde van de verkrachting. Daarom past de rechtbank het jeugdstrafrecht toe. De rechtbank legt –wegens zijn geringere aandeel in de groepsverkrachting- aan n van hen 12 maanden jeugddetentie op en aan de andere drie verdachten 15 maanden jeugddetentie. Daarnaast ziet de rechtbank dat zij, als alleenstaande, minderjarige vreemdelingen, nog veel hulp en begeleiding nodig hebben bij het functioneren in de Nederlandse maatschappij. Naast de jeugddetentie moeten zij daarom een intensief begeleidingstraject volgen bij de jeugdreclassering."
Dan krijg je dus, op zijn zwaarst, 15 maanden jeugddetentie en begeleiding waarvan 3 maanden voorwaardelijk. Brute groepsverkrachting. Een jaar straf.
Nee, dat heeft "npo" niet gezegd. Goed voorbeeld van propaganda weer ditquote:
De kans dat NPO die brand + klimaatverandering in n zin noemt is wel erg groot, dat Otten het filmmateriaal niet deelt bij die quote is wel waar, natuurlijk, maar erg overtuigend dat de NPO dit niet in zo een klimaatverandering frame heeft gegoten vind ik jouw opmerking niet.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 10:38 schreef ems. het volgende:
Nee, dat heeft "npo" niet gezegd. Goed voorbeeld van propaganda weer dit
Laat maar zien waar ze dat hebben gedaan dan.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 11:51 schreef ludovico het volgende:
[..]
De kans dat NPO die brand + klimaatverandering in n zin noemt is wel erg groot, dat Otten het filmmateriaal niet deelt bij die quote is wel waar, natuurlijk, maar erg overtuigend dat de NPO dit niet in zo een klimaatverandering frame heeft gegoten vind ik jouw opmerking niet.
Jaja. Alles wat je tegenstaat is propaganda en alles wat jij consumeert is dat niet. Lijkt me heerlijk om zo te kunnen leven.quote:De kans dat Henk Otten het helemaal uit zijn grote duim zuigt is ook gering.
Bottem line: leuk, jouw opmerking, maar de kans dat het propaganda is vanuit Otten is nogal sumier.
Vraag maar aan Otten.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 12:17 schreef ems. het volgende:
Laat maar zien waar ze dat hebben gedaan dan.
Lol, het verband tussen man caused - klimaatverandering en een alles verwoestende brand is zo een beetje (afgerond) 0.0.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 12:17 schreef ems. het volgende:
Jaja. Alles wat je tegenstaat is propaganda en alles wat jij consumeert is dat niet. Lijkt me heerlijk om zo te kunnen leven.
Ik vraag het aan jou. Ik ken geen Otten.quote:
Wel heel vreemd dan dat jij en je social media vriend dat verband er nu aan de haren bij proberen te trekken. Zonder enige toelichting of bewijs. Gewoon boos zijn om het boos zijnquote:Lol, het verband tussen man caused - klimaatverandering en een alles verwoestende brand is zo een beetje (afgerond) 0.0.
Jij maakt nu een tamelijk absurde aanname dat Otten hier zaken uit zijn duim zou zuigen. Daar leg ik wel een wedje om voor een euro of 1000.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 13:43 schreef ems. het volgende:
Wel heel vreemd dan dat jij en je social media vriend dat verband er nu aan de haren bij proberen te trekken. Zonder enige toelichting of bewijs. Gewoon boos zijn om het boos zijn
Dat is ook letterlijk het enige wat er in dit topic gebeurd. Er wordt niks besproken, er wordt geen discussie gevoerd, er wordt niks aan de tand gesteld, er worden alleen klakkeloos tweets geplaatst van jan mag weten wie, en dat is dan genoeg voor ludovico om een topic voor aan te maken.quote:
Nou nou, wat is het dat jou nou precies raakt, dat ik het lef heb een topic te besteden aan mijn hobby.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 13:47 schreef MMaRsu het volgende:
Dat het uberhaupt een platform krijgt hier is triest.
Ik zie dagelijks propaganda en andere verbazingwekkende berichten langskomen, dat mag best gedeeld worden en besproken.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 13:47 schreef MMaRsu het volgende:
dat is dan genoeg voor ludovico om een topic voor aan te maken.
Waar is die aanleiding dan?quote:Op dinsdag 14 januari 2025 13:45 schreef ludovico het volgende:
[..]
Jij maakt nu een tamelijk absurde aanname dat Otten hier zaken uit zijn duim zou zuigen. Daar leg ik wel een wedje om voor een euro of 1000.
Natuurlijk heeft Otten een aanleiding voor die post. Hij is geen "wappie" maar een 1e kamerlid?
Integendeel, ik vermaak me prima. Het is alleen pijnlijk ironisch dat je klaagt over propaganda en tegelijkertijd hypergevoelig lijkt te zijn voor elke vorm ervan.quote:"Boos zijn" iedereen die het over propaganda heeft is boos... Ok.
Volgens mij moet ik naar jouw idee gewoon vooral mijn bek houden.
Hier alweer zoiets. "Veel mensen denken daar anders over".quote:
Waarschijnlijk op Otten zijn televisie "NPO"quote:
Mag je vinden, maar je stelt dit soort dingen vrij inhoudsloos, wat is er mis met welke observering? Ik lees geen inhoud. Vooralsnog lijkt het er vooral op dat je Otten bijvoorbeeld beticht van het delen van een bericht (een eerste kamerlid) dat uit de lucht gegrepen zou zijn, volgens mij ben je dan zlf het persoon dat in een koker zit.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 14:21 schreef ems. het volgende:
Integendeel, ik vermaak me prima. Het is alleen pijnlijk ironisch dat je klaagt over propaganda en tegelijkertijd hypergevoelig lijkt te zijn voor elke vorm ervan.
quote:Op dinsdag 14 januari 2025 14:21 schreef ems. het volgende:
Hier alweer zoiets. "Veel mensen denken daar anders over".
Als heel veel mensen het gevoel hebben dat Halsema, de slechste burgemeester ooit is, dan is zo een benoeming natuurlijk wel ironisch. Maar het is nogal eenzijdig gekleurd altijd bij welke kleur de personen horen die een veer in de kont krijgen gestopt.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 14:21 schreef ems. het volgende:
Oh echt Otten? Mensen hebben verschillende meningen? Stop de persen!
Dat ik er niet op hoef te klikken betekend niet dat ik er ook geen kritiek op mag leveren.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 13:56 schreef ludovico het volgende:
Laat mij lekker spelen,
[..]
Nou nou, wat is het dat jou nou precies raakt, dat ik het lef heb een topic te besteden aan mijn hobby.
- Die je zlf aanklikt
- Zlf dingen in leest.
Je hoeft er niet op te klikken h?
[..]
Ik zie dagelijks propaganda en andere verbazingwekkende berichten langskomen, dat mag best gedeeld worden en besproken.
Kritiek is wat anders dan willen cancellen, kritiek op jouw kritiek dus.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 15:01 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Dat ik er niet op hoef te klikken betekend niet dat ik er ook geen kritiek op mag leveren.
Ik zeg toch niet dat ik je wil cancellen?quote:Op dinsdag 14 januari 2025 15:06 schreef ludovico het volgende:
[..]
Kritiek is wat anders dan willen cancellen, kritiek op jouw kritiek dus.
quote:Op dinsdag 14 januari 2025 15:08 schreef MMaRsu het volgende:
Ik zeg toch niet dat ik je wil cancellen?
Ik moet alleen geen platform krijgen hier?quote:Op dinsdag 14 januari 2025 13:47 schreef MMaRsu het volgende:
Dat het uberhaupt een platform krijgt hier is triest.
Ik vind het alleen plaatsen van tweets geen grondslag voor een topic nee.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 15:09 schreef ludovico het volgende:
[..]
[..]
Ik moet alleen geen platform krijgen hier?
Dat is geen wens tot cancellen van geluid X?
Wees uitgenodigd.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 15:08 schreef MMaRsu het volgende:
Ik vind het topic alleen waardeloos. Jij bent de enige die er ook maar iets van moeite in stopt. Discussies zijn er eigenlijk niet. Er word ook niets aan de tand gevoeld, of er iets van waarheid achter bepaalde zaken zitten.
Ja mijn straatje van zaken die ik bijzonder gekleurd vind. Op een gegeven moment zie je het en gaat het wel rg opvallen die sturing / gekleurdheid.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 15:08 schreef MMaRsu het volgende:
Je plempt gewoon klakkeloos alle tweets hier neer die in JOUW straatje passen.
Nee? Ik ben niet de zender, ik ben de ontvanger, en ik hoop toch dat meer mensen sommige zaken die ik hier deel ook gekleurd vinden, want ik heb het niet over een of andere mening, maar over een structuur die opvalt die gekleurd is.quote:
Wat maakt het uit, nouja, gekleurde clubjes die waarschijnlijk van belastinggeld worden betaald zijn hiermee bezig, en de media doet er aan mee, dat zegmaar.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 15:08 schreef MMaRsu het volgende:
Die tweet over Halsema.. Who cares dude? Volgens mij niemand. En als die Amsterdammers het oneens zijn, dan verhuizen ze toch? Dat eindeloze gejank over die vrouw .
Ok, nouja, ik vind het zelf wel belangrijk, als het allemaal structureel wordt dat mensen dat kunnen nalezen.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 15:10 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Ik vind het alleen plaatsen van tweets geen grondslag voor een topic nee.
Het is een discussieforum, geen forum "ik plemp hier neer wat in mijn straatje past"
Iedereen kan en mag erop reageren.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 15:10 schreef MMaRsu het volgende:
Het is een discussieforum, geen forum "ik plemp hier neer wat in mijn straatje past"
Maar helaas is dat nergens terug te vinden. Wat handig.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 14:52 schreef ludovico het volgende:
[..]
Waarschijnlijk op Otten zijn televisie "NPO"
Otten is typisch zo'n mannetje wat gewoon heel erg graag slachtoffer wil zijn van een systeem. Dus is hij op zoek naar spoken bij de NPO want zwakbegaafd nederland geeft graag af op NPO en zijn vermeende bias.quote:Mag je vinden, maar je stelt dit soort dingen vrij inhoudsloos, wat is er mis met welke observering? Ik lees geen inhoud. Vooralsnog lijkt het er vooral op dat je Otten bijvoorbeeld beticht van het delen van een bericht (een eerste kamerlid) dat uit de lucht gegrepen zou zijn, volgens mij ben je dan zlf het persoon dat in een koker zit.
Hoe veel mensen hebben dat gevoel dan?quote:Als heel veel mensen het gevoel hebben dat Halsema, de slechste burgemeester ooit is, dan is zo een benoeming natuurlijk wel ironisch. Maar het is nogal eenzijdig gekleurd altijd bij welke kleur de personen horen die een veer in de kont krijgen gestopt.
Maar je beseft dat wat je zelf post waar jij het 'mee eens' bent net zo goed keiharde propaganda is? Of is het alleen propaganda als het van de "tegenpartij" is?quote:Op dinsdag 14 januari 2025 15:18 schreef ludovico het volgende:
[..]
Maar dat maakt het nog niet minder propaganda, de kleur van de informatie die we binnenkrijgen is gewoon absurd geworden, daar gaat het me om, als het allemaal - in mijn optiek - nog binnen het normale spectrum zou vallen had ik dit topic niet geopend en er niet dagelijks in gepost.
Als je nuchter bent heb je een andere mening.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 17:07 schreef ems. het volgende:
Maar je beseft dat wat je zelf post waar jij het 'mee eens' bent net zo goed keiharde propaganda is? Of is het alleen propaganda als het van de "tegenpartij" is?
Zo veel anti-Elon musk posts de laatste tijd in mijn NL feed.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 23:22 schreef ludovico het volgende:
[ x ]
Toch een tikje absurd dit soort "nieuws".
Juistem.quote:Op woensdag 15 januari 2025 14:12 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Zo veel anti-Elon musk posts de laatste tijd in mijn NL feed.
Ze proberen de massa ElonGod te laten haten.
Precies. Iedereen is gek behalve jij. En je social media echokamersquote:Op dinsdag 14 januari 2025 23:13 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als je nuchter bent heb je een andere mening.
Wat een vreemde insinuatie.quote:Dat er twee geslachten zijn zal vast al propaganda zijn in jouw ogen. Prima. Moet jij weten.
Dat doe je vrijwel alleen maar, meningen van anderen posten.quote:Het is niet dat ik hier maar wat meningen post ofzo. De items zijn 30x dieper dan dat.
Daar verschillen de meningen over. Wat mij betreft heb jij een zeer beperkt raakvlak met de realiteit en dat begint bij het complete gebrek aan kennis over wat propaganda nou eigenlijk is.quote:Zeer beperkt raakvlak met feiten of redelijkheid. Prima te beargumenteren.
Vrijwel alles wat jij post, waar jij trouwens duidelijk achter staat, is propaganda.quote:Je comment is wederom niet op de bal, overigens, wat moet er propaganda zijn dan en waarom? Vanuit mij?
Niemand.quote:Het is een grote afleidingsshow. Wie verdedig je nou?
Ze verwoorden goed dat de maatschappij gek is geworden.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 10:26 schreef ems. het volgende:
Dat doe je vrijwel alleen maar, meningen van anderen posten.
Dat is niet onderbouwd.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 10:26 schreef ems. het volgende:
Daar verschillen de meningen over. Wat mij betreft heb jij een zeer beperkt raakvlak met de realiteit en dat begint bij het complete gebrek aan kennis over wat propaganda nou eigenlijk is.
quote:Propaganda is een vorm van massacommunicatie, die als doel heeft de publieke opinie of het gedrag van mensen te benvloeden.
Het grote verschil met de items die ik aanhaal is dat ze een reactie zijn op.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 10:26 schreef ems. het volgende:
Vrijwel alles wat jij post, waar jij trouwens duidelijk achter staat, is propaganda.
Lol.quote:
de EU is niets beter dan china of rusland of dan wel erger met hen gepleit voor censuur en verbannen van social media platforms.quote:
Valt wel mee denk ik als je bedenkt dat ze in de uk handhaven, mensen worden thuis in de boeien geslagen om een politiek incorrecte genderopmerking online of worden voor een abortuskliniek gearresteerd omdat ze daar bidden.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 14:32 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
de EU is niets beter dan china of rusland of dan wel erger met hen gepleit voor censuur en verbannen van social media platforms.
Hier doen ze het dus op een sneaky manier itt tot een chinaquote:Op zaterdag 18 januari 2025 16:29 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Valt wel mee denk ik als je bedenkt dat ze in de uk handhaven, mensen worden thuis in de boeien geslagen om een politiek incorrecte genderopmerking online of worden voor een abortuskliniek gearresteerd omdat ze daar bidden.
Hier doen ze waarschijnlijk liever alleen surveilleren, profileren en markeren.
Tja, wel als er sprake van is.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 20:59 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Hier doen ze het dus op een sneaky manier itt tot een china
En dan kijkt Jantje met zo een bek naar de mensen om zich heen alsof Zij dom zijn.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 14:32 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
de EU is niets beter dan china of rusland of dan wel erger met hen gepleit voor censuur en verbannen van social media platforms.
anti heroquote:Op zaterdag 18 januari 2025 22:01 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Tja, wel als er sprake van is.
Trump brengt orde uut chaos besefte ik laatst ineens.
Vertel?quote:Op maandag 20 januari 2025 07:42 schreef ludovico het volgende:
https://www.rtvutrecht.nl(...)eniging-niet-stoppen
Wat zou het fundament nou zijn van dit bericht?
Mij een vraag. Ik kan alleen wel observeren dat een medium een organisatie in een nazistisch daglicht zet zonder fundament in het artikel. Dat is voor mij aan te merken als propaganda.quote:
https://www.nu.nl/politie(...)et-zet-ons-klem.htmlquote:De rechtbank oordeelde dat schuiven met stikstofruimte alleen nog maar mag in zeer uitzonderlijke gevallen. Door dit 'intern salderen' was het de afgelopen jaren nog mogelijk om te bouwen en wegen aan te leggen. Ook konden bedrijven hierdoor nog uitbreiden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |