Lubach zelf is oneerlijk.quote:Op maandag 30 december 2024 12:00 schreef ludovico het volgende:
[ x ]
Moet toch een beetje hieraan denken als je een ruim kwartiertje Lubach propaganda hebt zitten kijken over belastingen. Het is allemaal zo oneerlijk....
Bekijk deze YouTube-video
De ambtenaren die zich bezighouden met mierenneukerige nieuwe dingetjes.quote:
Welke ambtenaren bedoel je precies, die het veld moeten ruimen?quote:Op woensdag 1 januari 2025 12:57 schreef ludovico het volgende:
[..]
De ambtenaren die zich bezighouden met mierenneukerige nieuwe dingetjes.
Die ambtenaren.
Is daar iets mis mee?
Die waar ik het over heb in mijn posts.quote:Op woensdag 1 januari 2025 17:08 schreef ems. het volgende:
[..]
Welke ambtenaren bedoel je precies, die het veld moeten ruimen?
Simpel, Orban doet niet mee aan de omvolking en blinde haat tegen Putin dus is Orban een corrupte dictator.quote:Op woensdag 1 januari 2025 23:17 schreef ludovico het volgende:
https://www.nd.nl/varia/v(...)d-aan-europese-steun
OK, wat doet Hongarije nou precies fout dan? Of hebben ze een hekel aan Orban zijn minder Woke beleid dan de wens van ongekozen EU commissie leden?
Ja dat is wel een beetje het niveau ja, oppervlakkig ende dogmatisch, omdat dit de herhaling van het "nieuws" is wat steeds herhaalt wordt.quote:Op donderdag 2 januari 2025 09:23 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Simpel, Orban doet niet mee aan de omvolking en blinde haat tegen Putin dus is Orban een corrupte dictator.
Meeste mensen verdiepen zich niet in de materie en nemen alles klakkeloos over.quote:Op donderdag 2 januari 2025 12:49 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ja dat is wel een beetje het niveau ja, oppervlakkig ende dogmatisch, omdat dit de herhaling van het "nieuws" is wat steeds herhaalt wordt.
Ik ben best bereid mezelf in de materie te verdiepen, maar op dit moment is de informatie niet raad te plegen zonder Hongaarse wetteksten te vertalen en lezen o.i.d.quote:Op donderdag 2 januari 2025 12:51 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Meeste mensen verdiepen zich niet in de materie en nemen alles klakkeloos over.
Net zoals dat hij anti-homo zou zijn vanwege die anti-regenboog wetgeving.
Als homo kan je beter in Budapest zijn dan in Amsterdam.
Het wordt ze verteld door mensen die ze vertrouwen dus dan is het zo.quote:Op donderdag 2 januari 2025 13:00 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik ben best bereid mezelf in de materie te verdiepen, maar op dit moment is de informatie niet raad te plegen zonder Hongaarse wetteksten te vertalen en lezen o.i.d.
Ik zou mijn god niet weten waar ik zou moeten zoeken.
Maar bovenstaande is eigenlijk toch een houding die ik van de burger zou verwachten! Maar blijkbaar zijn er hordes mensen die overtuigd zijn dat Orban superslecht is, waarom denken ze dat dan? Op basis van oppervlakkige propaganda?
Daar zijn ze allang mee gestopt in de VS en nu zijn ze daar juist anti-woke aan het worden.quote:Op zondag 29 december 2024 12:51 schreef yessie234 het volgende:
Dat hele woke is ook een bevuild begrip, een Amerikaans begrip wat weer zo nodig geïmporteerd moest worden.
Het is allang geincorpereerd in de politiek en het beleid.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
quote:Op donderdag 2 januari 2025 13:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Daar zijn ze allang mee gestopt in de VS en nu zijn ze daar juist anti-woke aan het worden.Alles wat ze met dit beleid een lift naar boven wilden geven, hebben ze er wel uitgehengeld, in Amsterdam ken ik ook een paar personen die deze lift hebben gekregen, overigens ook een paar blanken die binnen de joods/israelisch gedomineerde instellingen (geschiedschrijving WOII) aan een machtsposititie geholpen zijn. Nasdaq is natuurlijk maar een onderdeel op de beurs, en zeker niet de onbelangrijkste met de toepassingen van AI.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij echt wanbeleid, zoals inmenging buitenlandse verkiezingen zoals Musk doet, kan bestuurder aansprakelijk gesteld worden.
Jij denkt dat buitenlandse inmenging in de politiek iets nieuws is?quote:Op donderdag 2 januari 2025 14:24 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Alles wat ze met dit beleid een lift naar boven wilden geven, hebben ze er wel uitgehengeld, in Amsterdam ken ik ook een paar personen die deze lift hebben gekregen, overigens ook een paar blanken die binnen de joods/israelisch gedomineerde instellingen (geschiedschrijving WOII) aan een machtsposititie geholpen zijn. Nasdaq is natuurlijk maar een onderdeel op de beurs, en zeker niet de onbelangrijkste met de toepassingen van AI.
Bij echt wanbeleid, zoals inmenging buitenlandse verkiezingen zoals Musk doet, kan bestuurder aansprakelijk gesteld worden.
Het is een groter probleem geworden omdat de westerse wereld naar een nieuwe balans aan het zoeken is voor zichzelf, met verinnerlijking van ideologische uitgangspunten.quote:Op donderdag 2 januari 2025 14:29 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Jij denkt dat buitenlandse inmenging in de politiek iets nieuws is?
Dat gebeurt al decennia, waarom zou dat nu ineens een probleem zijn?
https://www.ad.nl/buitenl(...)%20door%20het%20land.quote:Noord-Korea onthult enorm oorlogsschip, vermoedelijk uitgerust met geavanceerd raketsysteem
Noord-Korea heeft een nieuw oorlogsschip in de maak dat vermoedelijk met een geavanceerd raketsysteem wordt uitgerust. Het schip, een torpedojager, is het grootste ooit gebouwd door het land.
Karen Van Eyken 02-01-25, 14:09 Laatste update: 14:53
Staatsmedia hebben beelden vrijgegeven van Kim Jong-un, de Noord-Koreaanse leider, die het nog onafgewerkte schip inspecteert op een werf die vermoedelijk in het westelijke Namp’o ligt.
Met een lengte van ongeveer 100 meter en een gewicht van meer dan 3600 ton overtreft het schip ruimschoots het huidige grootste fregat van 1360 ton, meldt The Telegraph. Wat opvalt, is een lege ruimte bij de boeg, waarschijnlijk bedoeld om verticale lanceersystemen voor kruisraketten neer te zetten.
Analist Joseph Dempsey van het International Institute for Strategic Studies zegt dat het schip ‘waarschijnlijk bedoeld is om de conventionele en nucleaire slagkracht van Noord-Korea te vergroten’. Analisten merken verder op dat het ontwerp doet denken aan Russische oorlogsschepen. Beide landen ontwikkelen steeds nauwere banden, inclusief een recent afgesloten veiligheidsverdrag dat wederzijdse militaire steun belooft.
Overigens twijfelen experts over het nut van grote schepen. Volgens Dempsey heeft Noord-Korea weinig ervaring of belang bij het inzetten van grote marineschepen buiten de eigen territoriale wateren. Hierdoor lijken dergelijke projecten vooral bedoeld te zijn voor prestige en propaganda.
60.000 matrozen
De Noord-Koreaanse marine beschikt over ongeveer 470 schepen en 70 onderzeeërs, volgens een Zuid-Koreaanse analyse uit 2022. Het is de kleinste tak van het leger met ongeveer 60.000 matrozen, terwijl er naar schatting 1,3 miljoen soldaten actief zijn.
De meeste schepen zijn verouderde patrouilleboten uit het Sovjettijdperk of van Chinese makelij, evenals torpedoboten en landingsvaartuigen. De marine is verdeeld in twee vloten die aan weerszijden van het Koreaanse schiereiland opereren. Deze schepen hebben een beperkt bereik; bij een conflict kunnen ze elkaar dus nauwelijks helpen.
quote:Noord-Korea onthult enorm oorlogsschip
ow neetjes!quote:Met een lengte van ongeveer 100 meter en een gewicht van meer dan 3600 ton
piepklein Nederland heeft er hier vier vanquote:Luchtverdedigings- en commandofregat (LCF)
waterverplaatsing: 6.050 ton
lengte: 144 meter
breedte: 17 meter
diepgang: 7 meter
snelheid: 30 knopen
quote:Waterverplaatsing: 6400 ton
Lengte: 145+ meter
Breedte: 18 meter
Welnee, normaal gebeurt de inmenging door personen die ook macht hebben over de media.quote:Op donderdag 2 januari 2025 14:35 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Het is een groter probleem geworden omdat de westerse wereld naar een nieuwe balans aan het zoeken is voor zichzelf, met verinnerlijking van ideologische uitgangspunten.
In 1990 liep het goed af, na 2001 in relatieve rust doorgemodderd, maar in 2022 ging het echt mis.
Daarom is het een probleem.
https://en.wikipedia.org/wiki/Sejong_the_Great-class_destroyerquote:Batch I:
7,650 tons standard displacement
10,000 tons full load
Batch II:
8,200 tons standard displacement
12,000 tons full load
Length
Batch I: 166 m (544 ft 7 in)
Batch II: 170 m (557 ft 9 in)
Beam 21.4 m (70 ft 3 in)
Draft 6.25 m (20 ft 6 in)
Over Soros horen we niet veel meer, was wel tijdje modisch.quote:Op donderdag 2 januari 2025 16:14 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Welnee, normaal gebeurt de inmenging door personen die ook macht hebben over de media.
Daarom hoor je er weinig over en als je er wat over hoort is het positief.
Maar neem bijvoorbeeld een George Soros, die doet dat al jaren maar daar hoor je weinig over.
Dat is dus precies wat ik bedoel, je hoort weinig over Soros maar die is nog volop actief.quote:Op donderdag 2 januari 2025 16:22 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Over Soros horen we niet veel meer, was wel tijdje modisch.
Macht over de media is in goed functionerende democratie een relatieve macht. Het huidige probleem zit in het digitale bronwerk, in iedere geval bij X. In sommige topics kom je alleen X-en tegen, erg eenzijdig dus.
Utopia ?quote:
Je hebt het toch over ambtenaren die mierenneuken? Ik ben wel benieuwd welke ambtenaren dat specifiek betreft.quote:Op woensdag 1 januari 2025 23:08 schreef ludovico het volgende:
Je interpreteert echt volledig mis wat ik zeg.
Die random mensen zeggen zaken die op gekleurdheid duiden.
Dus on topic.
Als je daar een mening over hebt mag je daar uiteraard inhoudelijk op reageren.
Mag je vinden, veel mensen zien extreme shit echt wel voor wat is het. Extreme shit.quote:Op donderdag 2 januari 2025 21:58 schreef ems. het volgende:
[..]
Je hebt het toch over ambtenaren die mierenneuken? Ik ben wel benieuwd welke ambtenaren dat specifiek betreft.
En anti-gekleurdheid is natuurlijk ook gewoon gekleurdheid. Dit topic is daar een goed voorbeeld van.
Dat mag je vinden. Dat is dus ook gewoon een gekleurde mening. En wat je post is veelal propaganda.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 00:28 schreef ludovico het volgende:
[..]
Mag je vinden, veel mensen zien extreme shit echt wel voor wat is het. Extreme shit.
Dan zijn alle meningen gekleurd, maar veel mensen zien heus wél dat bepaalde zaken wat "niet normaal" zijn, en zien wel degelijk dat de kleur wel heel scherp erop ligt.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 19:11 schreef ems. het volgende:
Dat is dus ook gewoon een gekleurde mening.
Wat ik post gaat over propaganda, mag ik hopen, dat je bedoelt, maar anders moet je er maar een post uithalen om te bespreken.quote:
Ach waarom moet ik daar antwoord op geven? Een ambtenaar die bezig is met zaken die weinig nut hebben is verspilde tijd en geld.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 19:11 schreef ems. het volgende:
Maareh, die ambtenaren? Welke nou precies?
Alle meningen zijn gekleurd inderdaad. Dat maakt het meningen. Wat "veel mensen" zien is natuurlijk irrelevant in dit hele verhaal. Als "veel mensen" iets vinden dan valideert dat iets oid?quote:Op vrijdag 3 januari 2025 23:38 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dan zijn alle meningen gekleurd, maar veel mensen zien heus wél dat bepaalde zaken wat "niet normaal" zijn, en zien wel degelijk dat de kleur wel heel scherp erop ligt.
Omdat het makkelijk dom is dat ambtenaren weinig nut hebben en geld kosten en dat dat geld lekker allemaal richting jouw biertegoed moet gaan. Prima dat je dit topic wil gebruiken om je propaganda te verspreiden, maar kijk dan niet vreemd op als mensen je vragen om bepaalde dingen toe te lichten.quote:Ach waarom moet ik daar antwoord op geven? Een ambtenaar die bezig is met zaken die weinig nut hebben is verspilde tijd en geld.
Jahoor, als veel mensen moordaanslagen immoreel vinden dan valideert dat zeker wat. Middels democratische middelen worden dat soort gedeelde waarden in wetten geankerd en in een gezonde staat gehandhaafd.quote:Op maandag 6 januari 2025 20:44 schreef ems. het volgende:
[..]
Alle meningen zijn gekleurd inderdaad. Dat maakt het meningen. Wat "veel mensen" zien is natuurlijk irrelevant in dit hele verhaal. Als "veel mensen" iets vinden dan valideert dat iets oid?
Als Groenlinks de verkiezingen overtuigend zou winnen dan is dat voor jou dus ook een argument dat Groenlinks de waarheid in pacht heeft?
[..]
Omdat het makkelijk dom is dat ambtenaren weinig nut hebben en geld kosten en dat dat geld lekker allemaal richting jouw biertegoed moet gaan. Prima dat je dit topic wil gebruiken om je propaganda te verspreiden, maar kijk dan niet vreemd op als mensen je vragen om bepaalde dingen toe te lichten.
Dus, welke ambtenaren hebben weinig nut en zijn dus tijd en geldverspilling? Gewoon, in je eigen woorden als het kan.
quote:Ach waarom moet ik daar antwoord op geven? Een ambtenaar die bezig is met zaken die weinig nut hebben is verspilde tijd en geld.
Feitelijk waar tochquote:
En als veel mensen moordaanslagen moreel vinden, wat dan?quote:Op maandag 6 januari 2025 21:39 schreef ludovico het volgende:
[..]
Jahoor, als veel mensen moordaanslagen immoreel vinden dan valideert dat zeker wat. Middels democratische middelen worden dat soort gedeelde waarden in wetten geankerd en in een gezonde staat gehandhaafd.
Daarom vraag ik dus welke ambtenaren je bedoelt. Zo gecompliceerd lijkt de vraag mij niet.quote:Wie veralgemeniseerd hier zaken naar alle ambtenaren? Het staat er niet. Je leest door een giftige bril, blijf met dat gif bij mij weg?
[..]
Ik stel je nu al een paar keer de vraag waar je precies op doelt. Als je daar emotioneel van wordt moet je misschien niet op een openbaar forum postenquote:Op maandag 6 januari 2025 21:40 schreef ludovico het volgende:
Het is een hele algemene opmerking, als je daar al om gaat steigeren moet je misschien je giftige bril eens afzetten.
Ligt eraan of dat waar is.quote:
Dan heb ik een andere mening en zijn zij knettergek, simpel zat.quote:Op maandag 6 januari 2025 21:47 schreef ems. het volgende:
[..]
En als veel mensen moordaanslagen moreel vinden, wat dan?
[..]
Daarom vraag ik dus welke ambtenaren je bedoelt. Zo gecompliceerd lijkt de vraag mij niet.Er zijn er nogal wat. Ik ben benieuwd welke je overbodig vindt.
Je spreekt de taal? Kappen met dat gezuig.quote:Een ambtenaar die bezig is met zaken die weinig nut hebben is verspilde tijd en geld.
En welke ambtenaren zijn dat dan? Het zijn er nogal wat namelijk en ik zoals je al zei ben je ook niet van mening dat ze allemaal weg moeten. Dus welke hebben weinig nut en verspillen geld en tijd?quote:Op maandag 6 januari 2025 21:50 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dan heb ik een andere mening en zijn zij knettergek, simpel zat.
Dat heb ik nou al 30x gezegd.
[..]
Je spreekt de taal? Kappen met dat gezuig.
Dat is een goede vraag. Maar niet aan mij om in te vullen.quote:Op maandag 6 januari 2025 21:53 schreef ems. het volgende:
En welke ambtenaren zijn dat dan? Het zijn er nogal wat namelijk en ik zoals je al zei ben je ook niet van mening dat ze allemaal weg moeten. Dus welke hebben weinig nut en verspillen geld en tijd?
Oh zeker, maar ambtenaren volgen in principe ook alleen maar een directie. Het hele toeslagenverhaal is dan ook eerder een tekortkoming van hogerop dan de daadwerkelijke ambtenaren die naar goed geweten hebben gedaan wat van ze verlangd werd.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 13:50 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat is een goede vraag. Maar niet aan mij om in te vullen.
Rondslompen met geld via toeslagensysteem lijkt mij bijvoorbeeld schadelijk en het aan het werk houden van de betrokken ambtenaren inherent niet zinvol.
De staat is 10x groter dan x jaar terug. Het zit allemaal in controle.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 21:23 schreef ems. het volgende:
[..]
Oh zeker, maar ambtenaren volgen in principe ook alleen maar een directie. Het hele toeslagenverhaal is dan ook eerder een tekortkoming van hogerop dan de daadwerkelijke ambtenaren die naar goed geweten hebben gedaan wat van ze verlangd werd.
Om dan maar flink te wieden want "ze kosten geld" is geen oplossing. Dat is, om daar maar even op terug te komen, precies de fout die is gemaakt met het kortwieken van de IND rondom de coronatijd "want het is nu toch even rustig". Zij lopen nu tegen een muur van werk aan met een gigantisch personeelstekort en een harde kern die is verdwenen omdat er op hen bezuinigd moest worden waardoor ze nu genoegen moeten nemen met onervaren personeel die een stuk minder efficiënt werkt dan de vertrokken harde kern.
Bureaucratie is misschien een vies woord maar het bestaat wel met een reden. Je kan er best in snijden (en dat moet ook zeker af en toe!) maar als je dat onzorgvuldig doet kost het veel meer dan de korte termijn winst (en het lekkere gevoel in de onderbuik) dan dat het oplevert.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |