Je weet toch dat Trump alles beter gaat maken voor de onderklasse.quote:Op woensdag 6 november 2024 19:46 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Gelukkig dat je mij gelijk geeft. Losers die in achterbuurten wonen en niet in staat zijn om voor zichzelf te zorgen. Inderdaad kun je je afvragen waarom er daar nu zoveel van zijn. Bij Trump uitkomen om je eigen positie te verbeteren is dan gewoon echt lachwekkend.
Zeker. Gouden pisbakken voor de gehele blanke onderklasse, zilveren voor gekleurd.quote:Op woensdag 6 november 2024 19:48 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je weet toch dat Trump alles beter gaat maken voor de onderklasse.
Net als WildersGOD die het eigen risico gaat afdchaffenquote:Op woensdag 6 november 2024 19:48 schreef Perrin het volgende:
[..]
Iedereen weer rijk en tevreden.quote:Op woensdag 6 november 2024 19:51 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Net als WildersGOD die het eigen risico gaat afdchaffen
Tot Trump's grote teleurstelling bleken zijn benoemingen niet slaafs beslissingen in zijn voordeel te nemen zoals toen zijn belastingaangifte naar de commissie van het congres moest bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 6 november 2024 19:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Kom op zeg. Je wordt niet tot een supreme court benoemd als je jezelf te goed voelt voor politieke spelletjes. Zeker bij een Trump benoeming is het gewoon een vereiste dat je zijn ring kust. We hebben toch ook al gezien dat een Thomas extreem opzichtig politieke spelletjes speelt met het recht.
Hij verloor niet keihard. Zeker de eerste keer niet. Daarbij werd hij door de hele partijtop tegengewerkt. De partijtop die vervolgens met hun eigen keuze Clinton keihard verloor.quote:Op woensdag 6 november 2024 19:37 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja, een beetje zoals Bernie? Die twee keer keihard verloren heeft in de primaries? Ga toch fietsen man
Ook moeten we niet vergeten dat Hij varkensvlees weer op het menu gaat zetten bij NY pizzaquote:
En dat op een gelijk aantal inwoners...quote:Op woensdag 6 november 2024 19:16 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Dat is toch één tweet meer dan die 5 reacties van "racistische Nederlanders" over de donkere spelers bij het Nederlands elftal waar het 8 uur journaal enkele jaren geleden mee opende.
Hij verkocht een beter economisch verhaal zeggen de experts hier.quote:Op woensdag 6 november 2024 19:48 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zeker. Gouden pisbakken voor de gehele blanke onderklasse, zilveren voor gekleurd.quote:Op woensdag 6 november 2024 19:48 schreef Perrin het volgende:
[..]
Geroosterd op echte kolen uit Kentucky.quote:Op woensdag 6 november 2024 19:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ook moeten we niet vergeten dat Hij varkensvlees weer op het menu gaat zetten bij NY pizza
Nee hoor, we hebben het over hetzelfde. De verwarring zit bij jou. Stephen Breyer maakte dezelfde overweging en besloot op te stappen.quote:Op woensdag 6 november 2024 19:39 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je verwart het benoemingsproces met de wijze waarop ze vrij zijn om hun ambt naar eigen goeddunken uit te voeren. Ik heb het over het tweede, niet over het eerste.
Op welke manier is Thomas beschermd tegen een president die seal team 6 kan inzetten tegen zijn tegenstanders?quote:Op woensdag 6 november 2024 19:53 schreef Monolith het volgende:
[..]
En Thomas is een mooi voorbeeld. Die houdt er een nogal dubieuze handel en wandel op na, maar er is geen president die daar wat aan kan doen.
Wat een gebazel zeg. Leef lekker verder in die fantasiewereld waar Sanders een kans hadquote:Op woensdag 6 november 2024 19:53 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Hij verloor niet keihard. Zeker de eerste keer niet. Daarbij werd hij door de hele partijtop tegengewerkt. De partijtop die vervolgens met hun eigen keuze Clinton keihard verloor.
Dezelfde partijtop die met hun keuze Biden in 2020 met de hakken over de sloot kon winnen geholpen door een globale pandemie en de uitzonderlijk slechte response daarop door Trump. Toen hadden ze al moeten doorselecteren, vrijwel alle mogelijkheden waren beter dan Biden en Kamala. Zoals we nu ook zien Biden en Kamala weinig populair en succesvol.
De corporate dems zijn weinig populair. Zelfs als ze een klein beetje populairder zijn. Omdat ze geen enkele oplossing brengen op het gebied van economie is het altijd een pleistertje op een gapende wond plakken. Drain the swamp is ook een boodschap die aan slaat omdat de democraten ook in bed liggen met Wall Street. Voor de democraten om eenzelfde boodschap te kunnen voeren zullen ze niet met zeg Buttigieg aan moeten komen.
In dat geval wil ik niet weten wat ze zouden doen wanneer ze een negatieve vibe willen creërenquote:Op woensdag 6 november 2024 19:04 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat was inderdaad wat men probeerde, een "positieve vibe". Maar dan moet je wel van het kaliber Obama zijn.
De fantasiewereld waar Clinton verloor en Trump won. Ik weet het dat is gestoord van mequote:Op woensdag 6 november 2024 20:00 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat een gebazel zeg. Leef lekker verder in die fantasiewereld waar Sanders een kans had
Wat won Trump precies? Begrijp me niet verkeerd ik ben geen pro trump/harris.quote:Op woensdag 6 november 2024 20:03 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
De fantasiewereld waar Clinton verloor en Trump won. Ik weet het dat is gestoord van me
Goede weerlegging wel.
Presidentsschap twee keer. Ik ben ook geen pro Trump en ook geen pro Harris. Ik vond Harris best een goede kandidaat, beter dan Trump dat zeker. Maar mijn kandidaat zou ze nooit zijn als ik mocht kiezen. Hetzelfde met Clinton trouwens, ja ze was beter dan Trump maar bij haar zag ik nog minder wat er nou zo geweldig aan moest zijn. En het blijkt ook dat dat type kandidaat geen winnaars zijn.quote:Op woensdag 6 november 2024 20:05 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat won Trump precies? Begrijp me niet verkeerd ik ben geen pro trump/harris.
het is niet het hoogste punt dit jaarquote:Op woensdag 6 november 2024 15:53 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als ik naar m'n aandelenportfolio kijk dan gaat het prima met de economie, hoogste punt ooit dit jaar
Nogmaals het verzoek om rustig aan te doen met linkdumps.quote:
Je hebt de campagne van 2020 niet gevolgd?quote:Op woensdag 6 november 2024 20:01 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
In dat geval wil ik niet weten wat ze zouden doen wanneer ze een negatieve vibe willen creëren
Het wordt nou wel weer heel surrealistisch. Ik dacht dat we het hadden over het feit dat Thomas er een nogal dubieuze financiële handel en wandel op na houdt die nogal de schijn van nepotisme heeft.quote:Op woensdag 6 november 2024 19:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Op welke manier is Thomas beschermd tegen een president die seal team 6 kan inzetten tegen zijn tegenstanders?
Nummer 4 is best raar met Elon Musk als grootste supporter, of niet?quote:Op woensdag 6 november 2024 20:20 schreef mcmlxiv het volgende:
Ik stel voor dat we in de openingspost alle beloften van Trump verzamelen:
1. End the war in Ukraine before Inauguration Day
2. Carry out the largest mass deportation in U.S. history
3. Cut federal funding to schools that teach "critical race theory" and "transgender" matters
4. Roll back Biden's electric vehicle incentives
5. “We will pass massive tax cuts for workers” that include no tax on tips.
6. No taxes on Social Security income
7. "Replace" Obamacare
8. Expand the child tax credit
9. I will make the Trump tax cuts the largest tax cut in history.”
10. “I will pass the Trump Reciprocal Trade Act, that means that if China or any other country makes us pay a 100 or 200 percent tariff or tax, we will make them pay a reciprocal tariff or tax of 100 or 200 percent immediately, right back.”
11. I will appoint a real special prosecutor to go after the most corrupt president in the history of the United States of America, Joe Biden, and the entire Biden crime family.”
12. NATO was busted until I came along. I said, ‘Everybody’s gonna pay.’ They said, ‘Well, if we don’t pay, are you still going to protect us?’ I said, ‘Absolutely not.’”
13. “My very first day back in the White House, I will terminate every single open border policy of the Biden-Harris administration, and we will seal the border.”
14. “We will drill, baby, drill.”
15. “We will end inflation and make America affordable again.”
16. “I will revoke China’s most favored nation status.”
17. Shortly after regaining the Oval Office, “I will have the horrible war between Russia and Ukraine settled … quickly.”
18. “I will prevent World War III.”
19. “I will restore peace through strength.”
20. “In my next term, we will build a great Iron Dome missile defense shield over our country, a dome the likes of which no one has ever seen before, and it will be entirely made in the USA.”
21. “I will not cut one penny from Social Security or Medicare, and I will not raise the retirement age.”
22. “I am going to keep you out of wars.”
23. “We have people at the top [of the military] that are woke, and they’re all gone. We are going to get rid of them so fast.”
24. “We are going to rebuild our cities into beacons of hope, safety and beauty better than they’ve ever been before.”
25. “We will take over the horribly run capital of our nation … and clean it up, renovate it, rebuild it.”
26. I will defund any school that has a vaccine or mask mandate.
27. “I will keep men out of women’s sports.”
Vast wel een paar dubbels, maar dit zijn volgens mij wel de belangrijkste.
Dat wordt natuurlijk ook nog een interessante. Tesla verdient een aardige duit met de handel in emissierechten.quote:Op woensdag 6 november 2024 20:31 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nummer 4 is best raar met Elon Musk als grootste supporter, of niet?
Dat was een vrij positieve campagne, terug naar normaal.quote:Op woensdag 6 november 2024 20:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je hebt de campagne van 2020 niet gevolgd?
Ik zie je zometeen in het CL topicquote:Op woensdag 6 november 2024 20:37 schreef TweedeKlum het volgende:
Dit is zo ontzettend dom dat het hilarisch is.
https://www.ad.nl/buitenl(...)-tot-2015~a94402a0b/
Hey ik verzin het niet he? Ik verzamel slechts beloften van de grote oranje profeet.quote:Op woensdag 6 november 2024 20:31 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nummer 4 is best raar met Elon Musk als grootste supporter, of niet?
Ik ben benieuwd wat de rechter in NY gaat doen. Die heeft hem als enige schuldig bevonden aan zijn misdrijven,quote:Op woensdag 6 november 2024 20:46 schreef capricia het volgende:
DOJ is aan het onderzoeken hoe ze de lopende zaken tegen Trump af gaan ronden voordat hij geïnstalleerd wordt. Hij kan immers niet meer vervolgd worden als hij president is.
https://x.com/TheInsiderP(...)sclj6atDpPnUV-w&s=19
.
[ x ].
..
Maar ook als we het bij zijn dubieuze financiele handel en wandel houden geeft dat toch juist aan dat hij beïnvloedbaar is door een president. Dat dubieuze wijst er toch eerder op dat hij omkoopbaar is dan dat er geen beïnvloeding door een president mogelijk zou zijn.quote:Op woensdag 6 november 2024 20:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het wordt nou wel weer heel surrealistisch. Ik dacht dat we het hadden over het feit dat Thomas er een nogal dubieuze financiële handel en wandel op na houdt die nogal de schijn van nepotisme heeft.
Heeft Bouterse hem al gefeliciteerd?quote:Op woensdag 6 november 2024 20:46 schreef capricia het volgende:
DOJ is aan het onderzoeken hoe ze de lopende zaken tegen Trump af gaan ronden voordat hij geïnstalleerd wordt. Hij kan immers niet meer vervolgd worden als hij president is.
https://x.com/CollinRugg/(...)8h_H0OVkjVBIqlg&s=19
Gewoon de speciale aanklager ontslaan. Is er ook geen zaak meer.quote:Op woensdag 6 november 2024 20:50 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat de rechter in NY gaat doen. Die heeft hem als enige schuldig bevonden aan zijn misdrijven,
Lock him up lock him up!quote:Op woensdag 6 november 2024 20:46 schreef capricia het volgende:
https://x.com/CollinRugg/(...)8h_H0OVkjVBIqlg&s=19
Volgens mij praten we over twee verschillende zaken. Kijk er is natuurlijk impeachment mogelijk door huis en vervolgens senaat, maar directe beïnvloeding vanuit een president zoals ontslag is er niet.quote:Op woensdag 6 november 2024 20:53 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Maar ook als we het bij zijn dubieuze financiele handel en wandel houden geeft dat toch juist aan dat hij beïnvloedbaar is door een president. Dat dubieuze wijst er toch eerder op dat hij omkoopbaar is dan dat er geen beïnvloeding door een president mogelijk zou zijn.
Smith is exit. Dat heeft Merrick Garland verneukt. Hij heeft met zijn 'er mag geen schijn van partijdigheid zijn dus doen we alles extreem langzaam' er alleen voor gezorgd dat Trump het kon uitzitten en vanaf volgend jaar de de DoJ weer kan gaan gebruiken als zijn persoonlijke advocatenbureau. Want Trump die doet dat gewoon, daar kun je vergif op innemen.quote:Op woensdag 6 november 2024 20:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Gewoon de speciale aanklager ontslaan. Is er ook geen zaak meer.
Maar een rechter ontslaan, lijkt me wat lastiger.
Daar kijkt het wel op, ja.quote:Op woensdag 6 november 2024 21:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
Smith is exit. Dat heeft Merrick Garland verneukt. Hij heeft met zijn 'er mag geen schijn van partijdigheid zijn dus doen we alles extreem langzaam' er alleen voor gezorgd dat Trump het kon uitzitten en vanaf volgend jaar de de DoJ weer kan gaan gebruiken als zijn persoonlijke advocatenbureau. Want Trump die doet dat gewoon, daar kun je vergif op innemen.
Justice delayed is justice denied.
Wel apart dat Trump die er (volgens bepaalde opvattingen) "alleen voor de rijke mensen is", juist onder de hoogste inkomens de meeste kiezers verliest.quote:Op woensdag 6 november 2024 20:57 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Was deze al gedeeld? Grote verschuivingen qua inkomensgroepen.
Vergelijk het met Brazilië. Jair Bolsanaro probeerde hetzelfde te doen als Trump op 6/1 en werd wel aangepakt. Niet meer verkiesbaar tot 2030. Er lopen strafzaken. Noem maar op.quote:
That why he loves the poorly educated.quote:Op woensdag 6 november 2024 21:04 schreef Repentless het volgende:
[..]
Wel apart dat Trump die er (volgens bepaalde opvattingen) "alleen voor de rijke mensen is", juist onder de hoogste inkomens de meeste kiezers verliest.
Duidelijk. Harris doet het slecht bij de armen vergeleken met Trump en al helemaal bij Biden.quote:Op woensdag 6 november 2024 20:57 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Welnee, veel mensen die weinig hebben geven anderen graag de schuld van hun situatie, al is dat in hun eigen nadeel.quote:Op woensdag 6 november 2024 21:06 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Duidelijk. Harris doet het slecht bij de armen vergeleken met Trump en al helemaal bij Biden.
Te veel vrouwen van de middenklasse getargeted
De topinkomens en hoger opgeleiden zijn gewoon minder vatbaar, hebben beter geheugen of doorzien het beter. Vandaar alle rancune om de universiteiten te zuiveren en zo verder.quote:Op woensdag 6 november 2024 21:04 schreef Repentless het volgende:
[..]
Wel apart dat Trump die er (volgens bepaalde opvattingen) "alleen voor de rijke mensen is", juist onder de hoogste inkomens de meeste kiezers verliest.
Vind dat eerlijk gezegd juist weinig verrassend. Dat lagere inkomens dus meer voor Trump gaan want muh inflation deelt volgens mij van links tot rechts. Dat de hoogste inkomens meer voor Harris gaan lijkt me ook logisch, haar plannen waren veel beter voor de economie en die mensen snappen dat. Ze hebben hun taxcuts al, de tarieven zijn voor niemand goed. Maar die hele hoge inkomensstemmers is uiteraard een veel kleinere groep.quote:Op woensdag 6 november 2024 20:57 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Daarnaast geloven die paupers er massaal in dat de president hoogstpersoonlijk de inflatie bepaalt, achachach.quote:Op woensdag 6 november 2024 21:08 schreef Ulx het volgende:
[..]
Welnee, veel mensen die weinig hebben geven anderen graag de schuld van hun situatie, al is dat in hun eigen nadeel.
Okay, nouja ik vind het apart dat je directe beinvloeding door een president uitsluit. Terwijl Trump toch zeker het type president is dat best direct zou kunnen beinvloeden door middel van omkoping. Dat werkt tenslotte ook op Trump. Dus heb ik het idee dat je een soort semantisch spelletje speelt door die directe beinvloeding als moeilijk te stellen. Ja op officiele wijze zal dat moeilijk zijn. Op minder officiele wijze bepaald niet lijkt me. In elk geval zie ik niet hoe zo iemand als Thomas boven de twijfel van beïnvloeding verheven kan zijn. Dat zo'n hoge rechter overduidelijk te beïnvloeden is legt wat mij betreft best een bom onder de legitimiteit van de gehele rechtspraak.quote:Op woensdag 6 november 2024 20:59 schreef Monolith het volgende:
[..]
Volgens mij praten we over twee verschillende zaken. Kijk er is natuurlijk impeachment mogelijk door huis en vervolgens senaat, maar directe beïnvloeding vanuit een president zoals ontslag is er niet.
Dat laatste is waar ik het over heb. Natuurlijk heb je als je mensen voor het leven benoemd geen garantie dat ze niet corrupt worden, maar dat is waar dan de balans der machten een rol zou moeten spelen. Of dat fungeert is een tweede, maar veel meer kun je in een democratisch systeem niet doen.
Goed, ik ben eerder voorstander van de rechterlijke macht als onafhankelijke macht waarbij benoemingen niet vanuit de politiek komen, maar wat bovenal cruciaal is, is het idee dat onwelgevallige rechters niet de laan uit kunnen worden gewerkt door een president.
Biden heeft die vleermuissoep opgegeten jaquote:Op woensdag 6 november 2024 21:11 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Daarnaast geloven die paupers er massaal in dat de president hoogstpersoonlijk de inflatie bepaalt, achachach.
Ik zou mensen met een inkomen van 50-100k geen paupers noemen.quote:Op woensdag 6 november 2024 21:11 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Daarnaast geloven die paupers er massaal in dat de president hoogstpersoonlijk de inflatie bepaalt, achachach.
Ja, dat is nou al meerdere keren voorbij gekomen.quote:Op woensdag 6 november 2024 21:20 schreef Nober het volgende:
Heeft Kamala de winnaar al gefeliciteerd, heeft ze de nederlaag geaccepteerd??
Ja, de Republikeinen hebben een mediamachine die heel goed is in het wijzen naar fouten van Democraten. De Democraten hebben een mediamachine die heel goed is in het wijzen naar fouten van Democraten.quote:Op woensdag 6 november 2024 21:20 schreef Klopkoek het volgende:
Voeg daarbij uiteraard het medialandschap en social media en je krijgt dit.
Duidelijk.quote:
Ja Trump daarentegen heeft nog steeds Biden niet gefeliciteerd, zijn nederlaag geaccepteerd.quote:Op woensdag 6 november 2024 21:20 schreef Nober het volgende:
Nou ja, ik haalde al een casus aan waarin Trump nul op rekest kreeg van zijn eigen benoemingen. Thomas zit daar natuurlijk als benoeming van Bush Sr dus in die zin heeft die weinig met Trump van doen.quote:Op woensdag 6 november 2024 21:16 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Okay, nouja ik vind het apart dat je directe beinvloeding door een president uitsluit. Terwijl Trump toch zeker het type president is dat best direct zou kunnen beinvloeden door middel van omkoping. Dat werkt tenslotte ook op Trump. Dus heb ik het idee dat je een soort semantisch spelletje speelt door die directe beinvloeding als moeilijk te stellen. Ja op officiele wijze zal dat moeilijk zijn. Op minder officiele wijze bepaald niet lijkt me. In elk geval zie ik niet hoe zo iemand als Thomas boven de twijfel van beïnvloeding verheven kan zijn. Dat zo'n hoge rechter overduidelijk te beïnvloeden is legt wat mij betreft best een bom onder de legitimiteit van de gehele rechtspraak.
Geen politieke benoemingen voor rechters lijkt mij ook veel en veel beter. Sterker optreden tegen beïnvloeding al dan niet politiek ook.
Ik vraag mij af wat de straf zou zijn voor zo'n rechter of president.quote:Op woensdag 6 november 2024 21:16 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Okay, nouja ik vind het apart dat je directe beinvloeding door een president uitsluit. Terwijl Trump toch zeker het type president is dat best direct zou kunnen beinvloeden door middel van omkoping. Dat werkt tenslotte ook op Trump. Dus heb ik het idee dat je een soort semantisch spelletje speelt door die directe beinvloeding als moeilijk te stellen. Ja op officiele wijze zal dat moeilijk zijn. Op minder officiele wijze bepaald niet lijkt me. In elk geval zie ik niet hoe zo iemand als Thomas boven de twijfel van beïnvloeding verheven kan zijn. Dat zo'n hoge rechter overduidelijk te beïnvloeden is legt wat mij betreft best een bom onder de legitimiteit van de gehele rechtspraak.
Geen politieke benoemingen voor rechters lijkt mij ook veel en veel beter. Sterker optreden tegen beïnvloeding al dan niet politiek ook.
Klopt, en in veel landen gaat dat volgens hetzelfde patroon.quote:Op woensdag 6 november 2024 21:23 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ja, de Republikeinen hebben een mediamachine die heel goed is in het wijzen naar fouten van Democraten. De Democraten hebben een mediamachine die heel goed is in het wijzen naar fouten van Democraten.
En?quote:Op dinsdag 5 november 2024 19:53 schreef AnneX het volgende:
De geïndoctrineerde jongste zoon Barron is toch ook een first time voter.
Zou die in NY of in Florida stemmen?
Oh mensen, ik wil toch zó graag dat trump z’n bek gaat!
Nu ook weer. Met z'n allen analyseren wat ze fout hebben gedaan.quote:Op woensdag 6 november 2024 21:23 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ja, de Republikeinen hebben een mediamachine die heel goed is in het wijzen naar fouten van Democraten. De Democraten hebben een mediamachine die heel goed is in het wijzen naar fouten van Democraten.
Wat zegt dat precies?quote:Op woensdag 6 november 2024 21:37 schreef Bensel het volgende:
Het is ook wel een teken dat kamala in geen enkele county, geen enkele, beter gescoord heeft dan Biden. Dat zegt heel wel. Om met de woorden van Elon te spreken: let that sink in
Impeachment, meer niet.quote:Op woensdag 6 november 2024 21:26 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ik vraag mij af wat de straf zou zijn voor zo'n rechter of president.
T zijn de hoogste functies en die straffen kunnen best in 1787 al vastgelegd zijn.
Ja het was een domme keuze van haar om van Biden meer naar het midden op te schuiven. En te proberen om Republikeinen over te halen. Ik bedoel de endorsment van Dick Cheney werkt duidelijk niet in je voordeel haalt geen Republikein over maar schrikt wel democraten af en laat ook wel zien dat er weinig te halen was voor de linkse kiezer. Duidelijk hebben ze ook te veel afgewacht alsof ze gingen winnen.quote:Op woensdag 6 november 2024 21:37 schreef Bensel het volgende:
Het is ook wel een teken dat kamala in geen enkele county, geen enkele, beter gescoord heeft dan Biden. Dat zegt heel wel. Om met de woorden van Elon te spreken: let that sink in
Het was soms wel leuk als hij wat stoms zei.quote:Op woensdag 6 november 2024 21:44 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Bah. R of D maakt me geen fuck uit, maar wat had ik gehoopt van het drama rond Trump af te zijn.
Hopelijk gaat die vooral weer veel golfen.
Dat ze geen enkele achtergrond meer aan wist te spreken dan Biden.quote:
Dat de campagne van haar totaal mislukt is en dat democraten elke feeling met het volk de afgelopen jaren kwijtgeraakt zijn. Wat een fris persoon had moeten zijn, een reset van het imago van de democraten, bleek een misvatting te zijn. Te progressief, te zwak, en te weinig rallies en debatten, te veel gericht op de tegenpartij in plaats van een eigen verhaal. Het was voornamelijk too little, too late en de democraten moeten zich echt hergroeperen, want een volgende verkiezing zal er een veel sterkere republikeinse kandidaat staan dan trump.quote:
Op zich wel grappig, want dit gebeurde al bij de verkiezingen van 1948.quote:Op woensdag 6 november 2024 21:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja het was een domme keuze van haar om van Biden meer naar het midden op te schuiven. En te proberen om Republikeinen over te halen. Ik bedoel de endorsment van Dick Cheney werkt duidelijk niet in je voordeel haalt geen Republikein over maar schrikt wel democraten af en laat ook wel zien dat er weinig te halen was voor de linkse kiezer. Duidelijk hebben ze ook te veel afgewacht alsof ze gingen winnen.
Ze zullen toch echt meer moeten doen wat Obama en Bernie deden, zelf met een verhaal komen. Mensen overhalen die normaal niet stemmen, mensen overhalen die zich nu niet gehoord voelen. Met dit type midden politiek van ik ga gewoon door zoals we gaan bereik je dat totaal niet.
Hij had nooit afspraken voor 11 uur en vele uren 'executive time' wat gewoon betekende dat hij Fox News zat te kijken of vriendjes belde.quote:Op woensdag 6 november 2024 21:44 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Bah. R of D maakt me geen fuck uit, maar wat had ik gehoopt van het drama rond Trump af te zijn.
Hopelijk gaat die vooral weer veel golfen.
Nouja dit is meer als een extra verdediger erbij in de knockoutfase terwijl je 2-0 achterstaat met 10 minuten te gaan. Er zit gewoon zo veel incompetentie bij de top van de partij. De keuze voor Biden in 2020 was al idioot. De keuze voor Biden in 2024 was totaal geflipt die had echt 0,0 kans en ze hielden zo lang aan hem vast. Om daarna alsnog op het laatste moment te komen met een kandidaat die zo gelinked was aan Biden. Dat is geen Wout Weghorst inbrengen met 10 minuten te gaan maar Daley Blind of misschien realistischer Wijnaldum. Kan gewoon nooit werken.quote:Op woensdag 6 november 2024 21:51 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Op zich wel grappig, want dit gebeurde al bij de verkiezingen van 1948.
Of zoals het in voetbal vaak gebeurd, bij een voorsprong een extra verdediger erbij en proberen geen fouten te maken.
Dat lijkt meer te zeggen dan je denkt.quote:
Het zegt volgens mij vooral dat én zwart én vrouw voor veel Amerikanen nog een brug of 8 te ver is.quote:Op woensdag 6 november 2024 21:37 schreef Bensel het volgende:
Maak me gekquote:
Het viel allemaal wel mee met dat progressieve hoor.quote:Op woensdag 6 november 2024 21:50 schreef Bensel het volgende:
[..]
Dat de campagne van haar totaal mislukt is en dat democraten elke feeling met het volk de afgelopen jaren kwijtgeraakt zijn. Wat een fris persoon had moeten zijn, een reset van het imago van de democraten, bleek een misvatting te zijn. Te progressief, te zwak, en te weinig rallies en debatten, te veel gericht op de tegenpartij in plaats van een eigen verhaal. Het was voornamelijk too little, too late en de democraten moeten zich echt hergroeperen, want een volgende verkiezing zal er een veel sterkere republikeinse kandidaat staan dan trump.
Yup. Globalisme is overleden. Ieder voor zichzelf.quote:Op woensdag 6 november 2024 22:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
Maar eerlijk: Amerika als 'empire' is wel gedaan nu.
Een bewezen fraudeur, leugenaar, oplichter, pussy-grabber die de grootste politieke crisis sinds 1860 wist te realiseren (zelfs Lee lukte het niet een rebellenvlag in het Kapitool te krijgen), wint niet alleen de verkiezingen, maar zelfs de popular vote.
Ofwel, de meerderheid der Amerikanen heeft daar allemaal niet zoveel problemen mee.
Hoor je de komende dagen een hoop gerommel en gestommel: dat zijn Washington, Jefferson, Lincoln, Roosevelt 1 en 2, en Kennedy die zich 78 keer omdraaien in hun resp. graven.
Binnenkort ook in uw theater.quote:Op woensdag 6 november 2024 22:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
Een bewezen fraudeur, leugenaar, oplichter, pussy-grabber die de grootste politieke crisis sinds 1860 wist te realiseren (zelfs Lee lukte het niet een rebellenvlag in het Kapitool te krijgen), wint niet alleen de verkiezingen, maar zelfs de popular vote.
Ofwel, de meerderheid der Amerikanen heeft daar allemaal niet zoveel problemen mee.
Hoor je de komende dagen een hoop gerommel en gestommel: dat zijn Washington, Jefferson, Lincoln, Roosevelt 1 en 2, en Kennedy die zich 78 keer omdraaien in hun resp. graven.
Was die rol sowieso nog geloofwaardig dan? Ook onder Biden en Obama had Amerika die status niet meer in mijn ogen. Misschien onder Bill Clinton nog, maar daarna?quote:Op woensdag 6 november 2024 22:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ja hoor, terwijl we op Trump al vier jaar wachten.quote:Op woensdag 6 november 2024 21:20 schreef Nober het volgende:
https://www.farmprogress.(...)orning-market-reviewquote:Trump’s victory in Tuesday’s presidential election is likely to fuel concerns that U.S. farmers, already grappling with a income drop due to slumping crop prices, may suffer further if the new president ramps up tariffs on China. Trump has vowed to impose a 60% tariff on Chinese goods and at least a 10% levy on all other imports. That’s stirred fears any trade war with China could be worse than the 2018-19 dispute that cost U.S. grain producers billions.
Obama was de laatste daadwerkelijk fatsoenlijke president die de VS heeft gehad.quote:Op woensdag 6 november 2024 22:10 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Was die rol sowieso nog geloofwaardig dan? Ook onder Biden en Obama had Amerika die status niet meer in mijn ogen. Misschien onder Bill Clinton nog, maar daarna?
Dat er de volgende keer een sterkere kandidaat staat dan Trump zeker. Maar wat juist fout gaat zoals net Momo al postte is juist dat Kamela het slechter doet dan Trump bij mensen van 0-100.000 inkomen. Die partij moet ook gewoon veel meer focussen op de gewone man, dus linksere politiek. Inderdaad veel meer een eigen verhaal vertellen. Kamala bleef toch vooral ook zeggen dat ze niks zou veranderen ten opzicht van wat Biden deed.quote:Op woensdag 6 november 2024 21:50 schreef Bensel het volgende:
[..]
Dat de campagne van haar totaal mislukt is en dat democraten elke feeling met het volk de afgelopen jaren kwijtgeraakt zijn. Wat een fris persoon had moeten zijn, een reset van het imago van de democraten, bleek een misvatting te zijn. Te progressief, te zwak, en te weinig rallies en debatten, te veel gericht op de tegenpartij in plaats van een eigen verhaal. Het was voornamelijk too little, too late en de democraten moeten zich echt hergroeperen, want een volgende verkiezing zal er een veel sterkere republikeinse kandidaat staan dan trump.
'That's not who we are!'quote:Op woensdag 6 november 2024 22:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
Gezien zijn leeftijd zal het hem op de lange termijn geen moer kunnen schelen dat de VS economisch gewurgd zal worden door een Oost-Westblok.quote:Op woensdag 6 november 2024 22:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
Viel ook erg door de mand in mijn ogen. Heel passief. Clinton was een redelijke president, maar ja, die had ook zwakheden.quote:Op woensdag 6 november 2024 22:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Obama was de laatste daadwerkelijk fatsoenlijke president die de VS heeft gehad.
Ach, zolang het hier in Europa niet veel beter is, hebben we weinig recht van spreken.quote:Op woensdag 6 november 2024 22:16 schreef Bensel het volgende:
[..]
Viel ook erg door de mand in mijn ogen. Heel passief. Clinton was een redelijke president, maar ja, die had ook zwakheden.
In welk westers land wint links door een linkser/traditioneler verhaal te vertellen?quote:Op woensdag 6 november 2024 22:11 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat er de volgende keer een sterkere kandidaat staat dan Trump zeker. Maar wat juist fout gaat zoals net Momo al postte is juist dat Kamela het slechter doet dan Trump bij mensen van 0-100.000 inkomen. Die partij moet ook gewoon veel meer focussen op de gewone man, dus linksere politiek. Inderdaad veel meer een eigen verhaal vertellen. Kamala bleef toch vooral ook zeggen dat ze niks zou veranderen ten opzicht van wat Biden deed.
Debatten is niet iets waar Kamala wat aan kon doen, Trump pussyde hem nou eenmaal na de eerste slachting.
Rallies geloof ik niet zo in. Kamala deed dat juist veel meer dan bijvoorbeeld Clinton of Biden. Trump had het ook altijd over zijn rallies toen hij verloor in 2020.
Zeker als de democraten zo doorgaan als ze gaan verliezen ze ook hun linkerflank. Dan zijn ze helemaal kansloos in verkiezingen.
Hopelijk gaat Sotamayor in ieder geval nog weg voordat Trump president wordt.ik ben het vrijwel nooit eens met Dakka maar daarover zeker wel.
Trump zal wel denken: wat een sukkels, ik heb lekker alles tegengewerkt.quote:Op woensdag 6 november 2024 22:20 schreef MissButterflyy het volgende:
Biden heeft Trumps gefeliciteerd en uitgenodigd op het Witte Huis en zal zorg dragen voor een soepele overdracht, volgens nrc.
Biden is geen alfamannetje, want ook manieren zijn tegenwoordig een linkse hobby.quote:Op woensdag 6 november 2024 22:23 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Trump zal wel denken: wat een sukkels, ik heb lekker alles tegengewerkt.
En tevens nog steeds de jongste (oud-)president die de VS heeft gehad.quote:Op woensdag 6 november 2024 22:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Obama was de laatste daadwerkelijk fatsoenlijke president die de VS heeft gehad.
Wat dat betreft is het jammer dat Obama niet nog een keer mee mocht doen. Ik denk dat hij Trump met de vinger in zijn neus verslagen had.quote:Op woensdag 6 november 2024 22:28 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
En tevens nog steeds de jongste (oud-)president die de VS heeft gehad.
Michelle Obama had de vloer met Trump aangeveegdquote:Op woensdag 6 november 2024 22:31 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wat dat betreft is het jammer dat Obama niet nog een keer mee mocht doen. Ik denk dat hij Trump met de vinger in zijn neus verslagen had.
Dat denk ik ook.quote:Op woensdag 6 november 2024 22:32 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Michelle Obama had de vloer met Trump aangeveegd
Kamala geeft net haar speech.quote:Op woensdag 6 november 2024 22:34 schreef Wereldgozer het volgende:
Hoe is het badwater hier een uur of 16 later?
Ze gaan het nu al beschadigde speelveld (buiten de top 30 democratieen) nog verder beschadigen waardoor Democraten op een achterstand worden gezet. Denk hierbij aan nog meer voter suppression.quote:Op woensdag 6 november 2024 22:20 schreef luxerobots het volgende:
[..]
In welk westers land wint links door een linkser/traditioneler verhaal te vertellen?
Er zijn meerdere redenen waarom Trump gewonnen heeft, maar hij heeft natuurlijk ook de tijdsgeest mee.
Overigens zie ik de democraten zich weer snel herstellen. Trump zal wederom veel chaos achterlaten. Want zelfs als je een junk van de straat trekt en deze in het witte huis neerzet, zullen er logischer beslissingen genomen worden dan met Trump.
Geen al te beste speechschrijvers.quote:
Comfortabel zoals altijd.quote:Op woensdag 6 november 2024 22:34 schreef Wereldgozer het volgende:
Hoe is het badwater hier een uur of 16 later?
Waar had ze het nu over? Schijnen als een miljard sterren?quote:Op woensdag 6 november 2024 22:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Geen al te beste speechschrijvers.
Gelukkig doet de teleprompter het wel dit keer.quote:Op woensdag 6 november 2024 22:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Geen al te beste speechschrijvers.
Ik hoorde de ene platitude na de andere. Iets met hoop en licht en de grondwet.quote:Op woensdag 6 november 2024 22:37 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Waar had ze het nu over? Een schijnen als een miljard sterren?
Yup. In sneltreinvaart richting een oligarchie. Hopen dat de plaatselijke miljardair je wat kruimels toegooit.quote:Op woensdag 6 november 2024 22:36 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ze gaan het nu al beschadigde speelveld (buiten de top 30 democratieen) nog verder beschadigen waardoor Democraten op een achterstand worden gezet. Denk hierbij aan nog meer voter suppression.
Het hele Westen heeft te kampen met een vermolmd maatschappelijk middenveld. Kwaadwillende miljardairs stappen daar in (zoals John de Mol bij ons). Dat gaat veel verder dan 'tijdgeest' maar is puur een cyclus van telkens toenemende macht en welvaartsconcentratie (en opinie manipulatie). Met de antidemocratische Ayn Rand fantasietjes in de hand, door Apartheidkindjes als Musk en Thiel.
Dat is natuurlijk wel het gevaar. Trump heeft al eerder laten zien schijt te hebben aan de democratie en de constitution.quote:Op woensdag 6 november 2024 22:36 schreef Klopkoek het volgende:
Ze gaan het nu al beschadigde speelveld (buiten de top 30 democratieen) nog verder beschadigen waardoor Democraten op een achterstand worden gezet. Denk hierbij aan nog meer voter suppression.
Zolang die kruimels niet naar buitenlanders gaan is daar toch niets mis mee?quote:Op woensdag 6 november 2024 22:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Yup. In sneltreinvaart richting een oligarchie. Hopen dat de plaatselijke miljardair je wat kruimels toegooit.
Dus als Trump ook met drone strikes los gaat op onschuldige burgers dan stijgt hij in waardering?quote:Op woensdag 6 november 2024 22:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Trump kan in mijn waardering niet stijgen.quote:Op woensdag 6 november 2024 22:44 schreef Nober het volgende:
[..]
Dus als Trump ook met drone strikes los gaat op onschuldige burgers dan stijgt hij in waardering?
Ja, want dat heeft hij dus gedaan en hij is best populair nu.quote:Op woensdag 6 november 2024 22:44 schreef Nober het volgende:
[..]
Dus als Trump ook met drone strikes los gaat op onschuldige burgers dan stijgt hij in waardering?
Waar en wanneer precies?quote:Op woensdag 6 november 2024 22:45 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, want dat heeft hij dus gedaan en hij is best populair nu.
2,243 in zijn eerste twee jaar van presidentschap.quote:
Ja, maar als je dat nou gewoon negeert dan heeft hij er minder gedaan.quote:Op woensdag 6 november 2024 22:49 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
2,243 in zijn eerste twee jaar van presidentschap.
kolderquote:Op woensdag 6 november 2024 22:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het zegt volgens mij vooral dat én zwart én vrouw voor veel Amerikanen nog een brug of 8 te ver is.
Veel Moslims zijn dan ook enorm conservatief en vinden vaak ook wat van keuzes maken tegen de vrijheid van vrouwen.quote:Op woensdag 6 november 2024 22:57 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Moslims zijn gek op Trump!
Ik denk dat continu het mantra herhalen dat Harris niet liev was voor Gaza door een vleugel van de Dems ook wel invloed had.quote:Op woensdag 6 november 2024 23:03 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Veel Moslims zijn dan ook enorm conservatief en vinden vaak ook wat van keuzes maken tegen de vrijheid van vrouwen.
Maar onder Trump zullen er niet minder wapens en geld naar Israël gaan.quote:Op woensdag 6 november 2024 23:07 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik denk dat continu het mantra herhalen dat Harris niet liev was voor Gaza door een vleugel van de Dems ook wel invloed had.
Ik hoor er eerder getreiter in, « let Trump beTrump (hork dus), maar wee jullie gebeente als jullie je niet perfect gedragen, nederig op je knieën zijn ring kussen » en als het kan ook tranen vergieten.quote:Op woensdag 6 november 2024 22:20 schreef Breekfast het volgende:
Dat verongelijkte toontje: "Heeft Kamala Trump al gefeliciteerd met zijn overwinning?"
Als er één iemand is geweest die zich als een zeer slechte (en roekeloze) verliezer heeft gedragen in het verleden dan is het Trump wel. De tering hé, je moet toch door heel wat gedachtekronkels heen zeg als je dat beeld in je hoofd wil omdraaien.
Uiteindelijk kruipen die conservatieven altijd bij elkaar.quote:Op woensdag 6 november 2024 22:57 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Moslims zijn gek op Trump!
Verveel ons niet met je feiten.quote:Op woensdag 6 november 2024 23:11 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar onder Trump zullen er niet minder wapens en geld naar Israël gaan.
Maar aangezien hij niet in het WH zat kun je dat niet zeker weten. zal het argument zijn.quote:Op woensdag 6 november 2024 23:11 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar onder Trump zullen er niet minder wapens en geld naar Israël gaan.
Inderdaad. Eigenlijk is het wel treurig dat de Democraten na Obama geen aansprekende kandidaat meer naar voren hebben geschoven. Clinton, Biden en Harris spraken allemaal niet tot de verbeelding.quote:Op woensdag 6 november 2024 22:31 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wat dat betreft is het jammer dat Obama niet nog een keer mee mocht doen. Ik denk dat hij Trump met de vinger in zijn neus verslagen had.
Tot na veel uitkeg doorgedrongen was dat hij niet gewonnen had.quote:Op woensdag 6 november 2024 22:20 schreef MissButterflyy het volgende:
Biden heeft Trumps gefeliciteerd en uitgenodigd op het Witte Huis en zal zorg dragen voor een soepele overdracht, volgens nrc.
Je maakt een denkfout. De kandidaat maakt geen moer uit.quote:Op woensdag 6 november 2024 23:19 schreef Arcee het volgende:
[..]
Inderdaad. Eigenlijk is het wel treurig dat de Democraten na Obama geen aansprekende kandidaat meer naar voren hebben geschoven. Clinton, Biden en Harris spraken allemaal niet tot de verbeelding.
Het is ook kraakhelder wat de oorzaak is.quote:Op woensdag 6 november 2024 23:19 schreef Arcee het volgende:
[..]
Inderdaad. Eigenlijk is het wel treurig dat de Democraten na Obama geen aansprekende kandidaat meer naar voren hebben geschoven. Clinton, Biden en Harris spraken allemaal niet tot de verbeelding.
Allemaal achter de uber-Amerikaan aan en eerlijk gezegd is Trump wel precies de belichaming van een karikatuur op de Amerikaan.quote:Op woensdag 6 november 2024 23:21 schreef Ulx het volgende:
[..]
Je maakt een denkfout. De kandidaat maakt geen moer uit.
De helft van de VS is gewoon fascistisch kutvolk dat dweept met Trump de Sterke Leider. .
Ik zou denken dat Bernie een betere kans had gemaakt in 2016.quote:Op woensdag 6 november 2024 23:19 schreef Arcee het volgende:
[..]
In welk Westers land wint links. Die vraag is al moeilijk zat, je hoeft hem niet nog moeilijker te maken.quote:Op woensdag 6 november 2024 22:20 schreef luxerobots het volgende:
[..]
In welk westers land wint links door een linkser/traditioneler verhaal te vertellen?
Ik geloof best dat Trump een puinhoop achter laat en dat er over 4 jaar best een prima kans is. Maar de democratische partij laat ook keer op keer zien toch weinig te veranderen. Na 8 jaar Clinton, 8 Jaar Bush. Na 8 Jaar Obama, Trump. Mensen als Reagan of Trump weten meer te slopen dan de Democraten 'repareren'. Omdat ook de democraten hun zakken laten vullen door Wallstreet. Dus als Trump komt met tax cuts, is niet first order of business dat terugdraaien. Als Reagan kwam met verre deregulering is niet first order of business de regulering aanscherpen. Zeker in Amerika wordt de regulering ook voor een groot deel door bedrijven bepaald. Vaak zijn de topfuncties van wat een controlerende macht moet zijn gewoon een draaideur voor mensen uit het bedrijfsleven en andersom. Op die manier wordt er meer en meer macht gegeven aan bedrijven en de gewone man en vrouw meer en meer uitgeknepen.quote:Er zijn meerdere redenen waarom Trump gewonnen heeft, maar hij heeft natuurlijk ook de tijdsgeest mee.
Overigens zie ik de democraten zich weer snel herstellen. Trump zal wederom veel chaos achterlaten. Want zelfs als je een junk van de straat trekt en deze in het witte huis neerzet, zullen er logischer beslissingen genomen worden dan met Trump.
Bernie is medeverantwoordelijk dat Trump uiteindelijk won. Net zoals je nu de Biden-Harris vete hebt, is het nooit goed naar de kiezer toe om binnen de partij ruzie te gaan maken.quote:Op woensdag 6 november 2024 23:31 schreef Writersright het volgende:
[..]
Ik zou denken dat Bernie een betere kans had gemaakt in 2016.
Bij mij kan hij niet dalen. Dalen kan hij niet want een van de meest verachtelijke personen op aarde.quote:Op woensdag 6 november 2024 22:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Trump kan in mijn waardering niet stijgen.
Hij is te makkelijk om hem niet in te koppen, maar daar zijn dokters voor.quote:Op woensdag 6 november 2024 23:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Bij mij kan hij niet dalen. Dalen kan hij niet want een van de meest verachtelijke personen op aarde.
Vind dat ook wel raar, waarom kan hij bij jou niet stijgen. Ik verwacht niet dat hij bij mij gaat stijgen. Maar het zou toch mogelijk zijn, dat hij weet ik veel zoals in a Christmas Carrol zoals Scrooge opeens het licht ziet.
Groot is zijn bewondering voor regeringsleiders zoals die in Rusland en China, die verkiezingen houden waarbij de eventuele oppositie vooraf wordt uitgeschakeld.quote:Op woensdag 6 november 2024 23:34 schreef GerryDV het volgende:
En het staat natuurlijk als een paal boven water dat de winst van Trump de wereld een veiligere, welvarendere plek maakt. Met het starten van oorlogen heeft hij niet zo veel op. Wel met het boosten van economie en welvaart. Bijkomend voordeel is dat allerhande dictaturen en moslimlanden hem schuwen wegens zijn onvoorspelbaarheid, sterke ondergandelingsmethoden en het spreken van zeer duidelijke taal als het Westen onder dreiging is. Iedereen die in een Westerse democratie leeft en de winst van Trump verafschuwd is een zelfhater.
Wat zijn die plannen dan precies? Bijvoorbeeld die voor gezondheidszorg waar we al een jaar of 16 op wachten.quote:Op woensdag 6 november 2024 23:30 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Het is ook kraakhelder wat de oorzaak is.
Trump heeft duidelijke plannen en idealen die hij verkondigd waar te willen maken. Of ze nou realistisch of snel waar te maken zijn maakt niet uit, hij heeft ze in ieder geval en weet hier voor campagne te voeren en te strijden.
Geen belastingen meer! Migranten deporteren!quote:Op woensdag 6 november 2024 23:39 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Wat zijn die plannen dan precies? Bijvoorbeeld die voor gezondheidszorg waar we al een jaar of 16 op wachten.
Dat kunnen ze niet want je moet dan alsnog wel plannen en een verhaal hebben en enige daadkracht en overtuiging dat je daadwerkelijk wat gaat uitvoeren.quote:Op woensdag 6 november 2024 23:35 schreef Vis1980 het volgende:
Misschien moet je het spelletje gaan meespelen en daar iemand neerzetten met veel geblaat en show, vooral op het Amerikaanse gevoel gaan zitten.
En dat ze te weinig zichtbaar was deed het ook wel erg goed.quote:Op woensdag 6 november 2024 23:07 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik denk dat continu het mantra herhalen dat Harris niet liev was voor Gaza door een vleugel van de Dems ook wel invloed had.
Neuh, Trump heeft amper plannen en als er naar gevraagd wordt gaat ie over zichzelf praten of over kranen.quote:Op woensdag 6 november 2024 23:41 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Dat kunnen ze niet want je moet dan alsnog wel plannen en een verhaal hebben en enige daadkracht en overtuiging dat je daadwerkelijk wat gaat uitvoeren.
Misschien moeten de Dems geen tegengas geven. Geef het volk maar wat het wil.quote:Op woensdag 6 november 2024 23:41 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Geen belastingen meer! Migranten deporteren!
Dat was het wel zo een beetje. Deporteren is aan een stormachtige comeback bezig.
In een ander topic werden zijn plannen/beloftes al geplaatst, waren er een stuk of 30. Zal ze even zoeken en copy/pasten voor je.quote:Op woensdag 6 november 2024 23:39 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Wat zijn die plannen dan precies? Bijvoorbeeld die voor gezondheidszorg waar we al een jaar of 16 op wachten.
Wachten tot de periode 'dit nooit meer'? De vorige deportaties waren een groot succes, vooral als je groot liefhebber bent van leed.quote:Op woensdag 6 november 2024 23:42 schreef Ulx het volgende:
[..]
Misschien moeten de Dems geen tegengas geven. Geef het volk maar wat het wil.
Of over de piem0l van Arnold Palmer.quote:Op woensdag 6 november 2024 23:42 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Neuh, Trump heeft amper plannen en als er naar gevraagd wordt gaat ie over zichzelf praten of over kranen.
Leuk op de late avond om nog iets sarcastisch te lezen.quote:Op woensdag 6 november 2024 23:34 schreef GerryDV het volgende:
En het staat natuurlijk als een paal boven water dat de winst van Trump de wereld een veiligere, welvarendere plek maakt. Met het starten van oorlogen heeft hij niet zo veel op. Wel met het boosten van economie en welvaart. Bijkomend voordeel is dat allerhande dictaturen en moslimlanden hem schuwen wegens zijn onvoorspelbaarheid, sterke ondergandelingsmethoden en het spreken van zeer duidelijke taal als het Westen onder dreiging is. Iedereen die in een Westerse democratie leeft en de winst van Trump verafschuwd is een zelfhater.
Dat lijstje waren geen plannen. Enkel lege beloftes. Trump heeft geen plannen laten zien. Nouja hij heeft veel gelogen niks te weten van project 2025.quote:Op woensdag 6 november 2024 23:42 schreef GerryDV het volgende:
[..]
In een ander topic werden zijn plannen/beloftes al geplaatst, waren er een stuk of 30. Zal ze even zoeken en copy/pasten voor je.
Nee, dat is onzin. Trump's krankzinnige gedrag werd genormaliseerd. Dus staat hij constant in het centrum van de aandacht.quote:Op woensdag 6 november 2024 23:41 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
En dat ze te weinig zichtbaar was deed het ook wel erg goed.
Die bevolkingsgroep wilde het gezien de uitslag.quote:Op woensdag 6 november 2024 23:43 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Wachten tot de periode 'dit nooit meer'? De vorige deportaties waren een groot succes, vooral als je groot liefhebber bent van leed.
Als ik eerlijk ben zie ik dat vooral het standaard gedrag is op het internet, welke politieke stroming dan ook. Tegenwoordig moet je overal vooral boos zijn op het internet en je ook vooral laten leiden door filmpjes of artikelen die daarop aansluiten, en ook hier weer 'no matter what the political stance is'. Ik houd het bijvoorbeeld op YouTube strikt bij filmpjes over games, films of muziek, zodra je naar verontwaardigde tot boze gaat kijken laat YouTube je bijna niets anders meer zien, net als andere sociale media.quote:Op woensdag 6 november 2024 23:46 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
En in dit geval helpt social media ook niet, waarbij elke Trump stemmer als garbage, bigot, racist, sexist en transphobic wordt neergezet.
Dat schelden van voornamelijk Gen-Z werkt averechts, lijkt wel of jongere generaties elke discussie gelijk in de kiem willen smoren door groot uit te pakken ('stop, je bent dit').
quote:
Daar ontkom je niet aan, je kunt misschien stellen dat meer mensen gaan stemmen, die vroeger zich niet bezig hielden met politiek, maar dat is een democratie en daarom is een populist ook een populist.quote:Op donderdag 7 november 2024 00:38 schreef Kijkertje het volgende:
Goh het heeft zelfs een naam:
[ x ]
[ afbeelding ]
Ach ja, nul zelfreflectie. Lijkt me de enige juiste weg.quote:Op woensdag 6 november 2024 23:50 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee, dat is onzin. Trump's krankzinnige gedrag werd genormaliseerd. Dus staat hij constant in het centrum van de aandacht.
Kijk gewoon terug: Biden verslikt zich in een woordje en het is wekenlang "BIDEN OUD BIDEN OUD BIDEN OUD". Trump raaskalt maandenlang als een seniele opa op de gesloten afdeling van Verpleeghuis Grafzicht over Hannibal Lecter en andere fantasiefiguren en men deed alsof het normaal is.
Daar valt nauwelijks van te winnen.
Deze opmerking haal ik letterlijk (net) van een reactie video vandaan: 'Turns out telling people they are stupid, uneducated, toxic, misogynistic, sexist, bigoted, and fascist, for difference of opinion is not a great idea. Who would have thought.'quote:Op woensdag 6 november 2024 23:52 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Als ik eerlijk ben zie ik dat vooral het standaard gedrag is op het internet, welke politieke stroming dan ook. Tegenwoordig moet je overal vooral boos zijn op het internet en je ook vooral laten leiden door filmpjes of artikelen die daarop aansluiten, en ook hier weer 'no matter what the political stance is'. Ik houd het bijvoorbeeld op YouTube strikt bij filmpjes over games, films of muziek, zodra je naar verontwaardigde tot boze gaat kijken laat YouTube je bijna niets anders meer zien, net als andere sociale media.
Ja precies! Ze had ook gewoon FRAUDE! moeten roepen. Dat zijn de echte leiders.quote:Op donderdag 7 november 2024 01:57 schreef Origami94 het volgende:
Harris kon dus geen speech geven want ze moest het schrijven terwijl ze al had verloren wat een leider
Hamer /kop.quote:Op donderdag 7 november 2024 01:40 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Deze opmerking haal ik letterlijk (net) van een reactie video vandaan: 'Turns out telling people they are stupid, uneducated, toxic, misogynistic, sexist, bigoted, and fascist, for difference of opinion is not a great idea. Who would have thought.'
Het werkt toch, paar stukjes snelweg mag je misschien 130 en de PVV kiezer is razend enthusiast.quote:Op donderdag 7 november 2024 01:20 schreef Origami94 het volgende:
De democraten hebben er gewoon een potje van gemaakt. Beetje vergelijkbaar met het verlies van D66, maar Rob Jetten en Jan Paternotte vonden dat het allemaal lag aan de beeldvorming en dat er te weinig is gedaan om de punten die D66 heeft geregeld uit te vergroten.
Ja D66 heeft het bijv goed gedaan met de energietoeslag na de oorlog. Maar dat was te weinig. Idem dito voor Trump in 2020 die zich kon inkopen met lockdown checks.
Misschien is dat het probleem van politici, ze strooien met een paar stuivers en denken dat "het volk" dan blij en tevreden is. 130 op de snelweg, abortus misschien een recht. Moet kunnen
Soww, koekoek!quote:Op donderdag 7 november 2024 02:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Goated Bernie
[ x ]
Als ze nou eindelijk een keer naar de man gaan luisteren in plaats van hem als token gebruiken.
Het zit je nogal hoogquote:Op donderdag 7 november 2024 03:42 schreef Eagles89 het volgende:
Hoeveel hier riepen er trouwens de laatste weken dat die bettingmarkten er hopeloos naast zaten, iedere dag werd in dit topic wel geroepen dat het allemaal manipulatie etc was. Het inmiddels zoveelste punt waar de fokkers hier in t topic volledig verkeerd zaten:
[ x ]
De hoeveelheid onzin/Harris propaganda die hier de laatste weken werd verspreid terwijl alles wat ik postte of zei wat het tegenovergestelde beweerde simultaan belachelijk gemaakt werd zit me inderdaad hoog. Iedereen kan iets fout hebben, daar gaat het niet om, maar er had in een Amerikaans Verkiezingen topic veel en veel beter gereageerd kunnen worden door de grote groep pro Harris users die hier in een grote meerderheid vertegenwoordigd waren. Het was niet “het grote Harris fan topic” of iets degelijks, dna had ik het nog begrepen. Ik was de grote trol, maar de meerderheid in Senaat, House, én de popular vote + álle swingstates in een landslide overwinning durfde zelfs ík niet eens te voorspellen, lol. De ironie.quote:
Hij heeft ¤100 gewonnen en heeft het direct uitgegeven aan coke. Het is hem gegund.quote:
Aanvankelijk was het nog wel grappig, maar in rap tempo begin ik toch het pad van het medelijden te bewandelen.quote:Op donderdag 7 november 2024 04:41 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Hij heeft ¤100 gewonnen en heeft het direct uitgegeven aan coke. Het is hem gegund.
Ja, ik vind niet dat deze uitslag zomaar goedgekeurd kan worden, dat moet echt eerst onderzocht worden! Dat moet Trump toch ook willen?quote:Op donderdag 7 november 2024 02:04 schreef Kijkertje het volgende:
Wat is er eigenlijk met die fraude gebeurd die Trump op het spoor was
Hoe had Biden dan de inflatie kunnen beteugelen?quote:Op donderdag 7 november 2024 07:53 schreef Hanca het volgende:
Ik heb hier even gekeken naar het Huis:
https://www.270towin.com/2024-election-results-live/house/
Het was de afgelopen jaren 214 (D) - 221 (R)
Het staat nu 197 (D) - 212 (R)
Maar als in alle districten degene wint die nu voor staat, dan wordt het 211 (D) - 224 (R)
Dan vergroten de Republikeinen dus hun grip op het huis ook nog eens. 12 van de nog openstaande districten zijn wel spannend, maar bij bijna allemaal (11 van die) staat de Republikeinse kandidaat voor. Dan flippen de Republikeinen dus de senaat en vergroten de voorsprong in het Huis, naast dat ze de president winnen. Dan kun je het wel een rode golf noemen. En zoals ik gister al zei: dan ligt het dus ook niet alleen aan Harris en haar campagne. De Volkskrant heeft daar ook wel een aardige reportage over: https://www.volkskrant.nl(...)-gaat-doen~b35c4588/
Het geeft ook aan waarom de voorspelling van deze historicus niet klopte: https://www.ad.nl/buitenl(...)tanden-wat~a44ae1c9/
Hij geeft ze de sleutels 'economie' vanwege de theoretische berekende cijfers, maar volgens de Amerikanen zelf is de economie onder Biden verpest.
Conclusie: Biden had veel en veel meer moeten doen of in elk geval moeten proberen om het voor mensen betaalbaar te houden. Ja, als je geld gaat uitdelen wakker je de inflatie aan en dat vindt de centrale bank niet leuk, maar nu heb je een in theorie goede economie waar de inwoners van het land alleen niets van meepikken.
Denk je nou echt dat Sanders de verkiezingen kan winnen? Sanders is te oud en te links om de verkiezingen te kunnen winnen.quote:Op donderdag 7 november 2024 02:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Goated Bernie
[ x ]
Als ze nou eindelijk een keer naar de man gaan luisteren in plaats van hem als token gebruiken.
Dat had dus niet het hoofddoel moeten zijn. In Europa zag je ook dat inflatie beteugelen voor de meeste regeringen niet het belangrijkste was, maar dat het doel met name koopkracht behouden was. Ja, dan hou je iets langer een hogere inflatie, maar je sleept de mensen er wel doorheen. Er had meer geld naar de burgers gemoeten. De vraag hoe hij de inflatie had moeten beteugelen is dus de verkeerde, de vraag moet zijn hoe hij de koopkracht van de mensen had kunnen redden. Een tijdelijke inflatie van 10%, door duidelijke externe omstandigheden, is niet meer zo erg als de mensen er ook 10% bij krijgen.quote:Op donderdag 7 november 2024 07:58 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Hoe had Biden dan de inflatie kunnen beteugelen?
Hij heeft gewonnen, dus er is geen fraude. Zoiets.quote:Op donderdag 7 november 2024 02:04 schreef Kijkertje het volgende:
Wat is er eigenlijk met die fraude gebeurd die Trump op het spoor was
Heb je voorbeelden hiervan? Dit is namelijk juist waar het voor de Democraten iedere keer mis blijkt te gaan.quote:Op woensdag 6 november 2024 21:23 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het zijn dan ook zijn financiers (Elon Musk, Peter Thiel, de Russen) met de plannen.quote:Op woensdag 6 november 2024 23:42 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Neuh, Trump heeft amper plannen en als er naar gevraagd wordt gaat ie over zichzelf praten of over kranen.
Ah, je bedoelt Project 2025, waar hij eerst zo stellig afstand van nam?quote:Op woensdag 6 november 2024 23:42 schreef GerryDV het volgende:
[..]
In een ander topic werden zijn plannen/beloftes al geplaatst, waren er een stuk of 30. Zal ze even zoeken en copy/pasten voor je.
Enige hoop die je met het Huis nog mag hebben is dat er natuurlijk 2 stromen Republikeinen zijn, die lang niet alles van Trump klakkeloos zullen goedkeuren. Wat dat betreft is het jammer dat die MAGA-stroom deze zege compleet kan uitnutten.quote:Op donderdag 7 november 2024 07:53 schreef Hanca het volgende:
Ik heb hier even gekeken naar het Huis:
https://www.270towin.com/2024-election-results-live/house/
Het was de afgelopen jaren 214 (D) - 221 (R)
Het staat nu 197 (D) - 212 (R)
Maar als in alle districten degene wint die nu voor staat, dan wordt het 211 (D) - 224 (R)
Dan vergroten de Republikeinen dus hun grip op het huis ook nog eens. 12 van de nog openstaande districten zijn wel spannend, maar bij bijna allemaal (11 van die) staat de Republikeinse kandidaat voor. Dan flippen de Republikeinen dus de senaat en vergroten de voorsprong in het Huis, naast dat ze de president winnen. Dan kun je het wel een rode golf noemen. En zoals ik gister al zei: dan ligt het dus ook niet alleen aan Harris en haar campagne. De Volkskrant heeft daar ook wel een aardige reportage over: https://www.volkskrant.nl(...)-gaat-doen~b35c4588/
Het geeft ook aan waarom de voorspelling van deze historicus niet klopte: https://www.ad.nl/buitenl(...)tanden-wat~a44ae1c9/
Hij geeft ze de sleutels 'economie' vanwege de theoretische berekende cijfers, maar volgens de Amerikanen zelf is de economie onder Biden verpest.
Conclusie: Biden had veel en veel meer moeten doen of in elk geval moeten proberen om het voor mensen betaalbaar te houden. Ja, als je geld gaat uitdelen wakker je de inflatie aan en dat vindt de centrale bank niet leuk, maar nu heb je een in theorie goede economie waar de inwoners van het land alleen niets van meepikken.
Deze zege voorkomt gewoon dat hij in de bak zal sterven, zo moet je het gewoon zienquote:Op donderdag 7 november 2024 08:35 schreef Sunshine1982 het volgende:
Vast al besproken:
Trump gebruikt macht al meteen om rechtszaken tegen hem te stoppen: “Advocaten dienen deze week verzoek in om strafbepaling te annuleren”
Amerika is de komende 4 jaar fucked.
Ik kan niet voor individuele gevallen spreken maar helaas zijn dit wel de minderheden die de klappen opvangen van de continue verharding en verrechtsing. Alle 'zachtheid' en menselijkheid het raam uit.quote:Op donderdag 7 november 2024 06:23 schreef mascara-klodder het volgende:
En dan is het leven helemaal geweldig want mijn dochter is op 6 november 24 jaar geworden.
Tegelijkertijd: ohhhh wowww, zo erg blij dat ze van deze shitzooi niks meekrijgt.
Mijn meisje heeft nul komma nul geen weet van deze idioterie gelukkig.
#downsyndroom
Blijkbaar zijn Amerikanen zeer makkelijk te brainwashen em daar heeft meneer Trump goed gebruik van gemaakt.quote:Op donderdag 7 november 2024 08:37 schreef -XOR- het volgende:
Het blijft toch apart dat ze in de VS iemand kiezen die verdacht wordt van zeer zware misdrijven. Moet je voorstellen dat de democraten met zo'n kandidaat op de proppen waren gekomen.
Zijn die er nog ja? Volgens mij is de Republikeinse partij namelijk gewoon dood. Het is nu de grote en nepotistische Trump-partij.quote:Op donderdag 7 november 2024 08:35 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Enige hoop die je met het Huis nog mag hebben is dat er natuurlijk 2 stromen Republikeinen zijn, die lang niet alles van Trump klakkeloos zullen goedkeuren. Wat dat betreft is het jammer dat die MAGA-stroom deze zege compleet kan uitnutten.
Heb je daar een bron van? Van die forse koopkrachtdaling?quote:Op donderdag 7 november 2024 08:06 schreef Hanca het volgende:
Er tientallen procenten op achteruit gaan in koopkracht in 4 jaar is daar geen uitzondering, daar kunnen we ons hier helemaal niks bij voorstellen.
Het stinkt wel aan de kant van de mail in ballots.quote:Op donderdag 7 november 2024 08:14 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Hij heeft gewonnen, dus er is geen fraude. Zoiets.
Gefeliciteerd nogquote:Op donderdag 7 november 2024 06:23 schreef mascara-klodder het volgende:
En dan is het leven helemaal geweldig want mijn dochter is op 6 november 24 jaar geworden.
Tegelijkertijd: ohhhh wowww, zo erg blij dat ze van deze shitzooi niks meekrijgt.
Mijn meisje heeft nul komma nul geen weet van deze idioterie gelukkig.
#downsyndroom
Het is niet voor niks dat hij juist bij de lager opgeleiden het verschil heeft gemaakt als ik die analyses lees.quote:Op donderdag 7 november 2024 08:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Blijkbaar zijn Amerikanen zeer makkelijk te brainwashen em daar heeft meneer Trump goed gebruik van gemaakt.
Daar heb je wel een punt, en dat zullen er waarschijnlijk alleen maar minder wordenquote:Op donderdag 7 november 2024 08:39 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zijn die er nog ja? Volgens mij is de Republikeinse partij namelijk gewoon dood. Het is nu de grote en nepotistische Trump-partij.
https://www.theatlantic.c(...)rs-responses/677812/quote:Op donderdag 7 november 2024 08:37 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik kan niet voor individuele gevallen spreken maar helaas zijn dit wel de minderheden die de klappen opvangen van de continue verharding en verrechtsing. Alle 'zachtheid' en menselijkheid het raam uit.
Trump veracht openlijk gehandicapten en maakt ze openlijk belachelijk.
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-34930042
De middeleeuwen met Koning Trump, Project 2025 en Musk op een belangrijke positie biedt straks ook prima ruimte voor Putin in het Witte Huis. Dan valt de Maga-liefhebber helemaal in katzwijm over hoe geweldig het allemaal wel niet is.quote:Op donderdag 7 november 2024 08:33 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ah, je bedoelt Project 2025, waar hij eerst zo stellig afstand van nam?
Geen nazi-vergelijkingen aub.quote:Op donderdag 7 november 2024 08:49 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
https://www.theatlantic.c(...)rs-responses/677812/
Waarom is dat nou verboden dan? Gezien Trump zijn uitspraken en plannen is dat een reëele mogelijkheid. En dan mag je wel gewoon op Fok omvolkingstheorieën verkondigen.quote:
Je stemt voor goedkopere boodschappen, je krijgt een autocratische en theocratische kleptocratie. Slimme keuze wel.quote:Op donderdag 7 november 2024 08:50 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De middeleeuwen met Koning Trump, Project 2025 en Musk op een belangrijke positie biedt straks ook prima ruimte voor Putin in het Witte Huis. Dan valt de Maga-liefhebber helemaal in katzwijm over hoe geweldig het allemaal wel niet is.
Klopt, het gaat ons in NL flink wat geld kosten. .quote:
Appetite for destruction.quote:Op donderdag 7 november 2024 08:57 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je stemt voor goedkopere boodschappen, je krijgt een autocratische en theocratische kleptocratie. Slimme keuze wel.
Dat ook.quote:Op donderdag 7 november 2024 09:03 schreef Ulx het volgende:
[..]
Klopt, het gaat ons in NL flink wat geld kosten.
Ja, ik snap Melania dus echt niet. Hoe kun je serieus houden van zo'n koekwaus van een kerel. Het gaat er serieus bij mij niet in. Ze kan volgens mij prima der eigen boontjes doppen, dus dat is het probleem niet.quote:Op donderdag 7 november 2024 09:06 schreef TAmaru het volgende:
Trump
Wat een baas. Gewoon 100% je domme zelf zijn, arrogant zijn, constant idiote opmerkingen maken en mensen beledigingen, en gewoon een prachtvrouw aan je zijde en al voor de tweede keer president van Amerika.
Dat lijkt me gewoon een leeghoofdige gold digger.quote:Op donderdag 7 november 2024 09:11 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja, ik snap Melania dus echt niet. Hoe kun je serieus houden van zo'n koekwaus van een kerel. Het gaat er serieus bij mij niet in. Ze kan volgens mij prima der eigen boontjes doppen, dus dat is het probleem niet.
Ik kan me niet voorstellen dat ze van hem houdt. Vorige ambtsperiode van Trump zat ze vooral in New York ipv in het Witte Huis, ik gok dat dit nu weer zo zal zijn.quote:Op donderdag 7 november 2024 09:11 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja, ik snap Melania dus echt niet. Hoe kun je serieus houden van zo'n koekwaus van een kerel. Het gaat er serieus bij mij niet in. Ze kan volgens mij prima der eigen boontjes doppen, dus dat is het probleem niet.
Ik denk niet dat ze dom is. Ze probeert vooral haar eigen leven te leiden verder.quote:Op donderdag 7 november 2024 09:14 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat lijkt me gewoon een leeghoofdige gold digger.
Ze was fotomodel...quote:Op donderdag 7 november 2024 09:21 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze dom is. Ze probeert vooral haar eigen leven te leiden verder.
Ik lees dat haar moeder pas is overleden. Ze houdt niet van de schijnwerpers.
Beetje eenzelfde paradox als Bassie de Clown met een enorme aversie jegens kinderen.quote:
Je ziet het vaak bij fotomodellen en actrices die eerst vanwege hun uiterlijk in de schijnwerpers stonden, dat ze bij het ouder worden helemaal geen behoefte meer hebben aan die camera’s.quote:Op donderdag 7 november 2024 09:25 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Beetje eenzelfde paradox als Bassie de Clown met een enorme aversie jegens kinderen.
quote:Op donderdag 7 november 2024 02:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Goated Bernie
[ x ]
Dat is allemaal heel erg leuk enzo, maar dan moeten mensen vooral op een Republikein stemmen, daar gaat de situatie allemaal wel beter van worden.quote:"Today, while the very rich are doing phenomenally well, 60% of Americans live paycheck to paycheck and we have more income and wealth inequality than ever before."
Inderdaad. Het hele Harris is te rechts dus stemt men maar op een fascist is zo'n gelul. Het slaat nergens op.quote:Op donderdag 7 november 2024 09:45 schreef -XOR- het volgende:
[..]
[..]
Dat is allemaal heel erg leuk enzo, maar dan moeten mensen vooral op een Republikein stemmen, daar gaat de situatie allemaal wel beter van worden.
Ik zag mensen op Twitter dat ook aanraden aan Oekraine en Taiwan. In feite is er niks veranderd sinds de koude oorlogquote:Op donderdag 7 november 2024 10:00 schreef Ulx het volgende:
Ik zeg dat NL gewoon zelf een atoombom moet regelen. Als het ieder voor zich gaat worden is dat het slimste.
Nee, maar een Democraat stemmen helpt blijkbaar ook niet. Zoals Biden won door de anti-Trump stem, zo lijkt ironisch genoeg Trump nu te hebben gewonnen door de anti-Biden stem.quote:Op donderdag 7 november 2024 09:45 schreef -XOR- het volgende:
[..]
[..]
Dat is allemaal heel erg leuk enzo, maar dan moeten mensen vooral op een Republikein stemmen, daar gaat de situatie allemaal wel beter van worden.
Ja of heel slinks niet meestellen van miljoenen vroege mail voters.quote:Op donderdag 7 november 2024 10:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, maar een Democraat stemmen helpt blijkbaar ook niet. Zoals Biden won door de anti-Trump stem, zo lijkt ironisch genoeg Trump nu te hebben gewonnen door de anti-Biden stem.
Zonder bron is dit een BNW post...quote:Op donderdag 7 november 2024 10:06 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ja of heel slinks niet meestellen van miljoenen vroege mail voters.
Je zei dat sommigen in koopkracht er 10% op achteruit gingen (in een jaar), heb je hier een bron van?quote:Op donderdag 7 november 2024 10:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, maar een Democraat stemmen helpt blijkbaar ook niet. Zoals Biden won door de anti-Trump stem, zo lijkt ironisch genoeg Trump nu te hebben gewonnen door de anti-Biden stem.
We zien wel vaker projectie aan de radicaal-rechtse hoek. Zou me inderdaad niet verbazen als juist die hoek tot deze tactieken over gaat. Eigenlijk doen ze alles waar ze anderen vals van beschuldigen vooral even zelf. Want alles is natuurlijk geoorloofd in hun hoofden.quote:Op donderdag 7 november 2024 10:06 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ja of heel slinks niet meestellen van miljoenen vroege mail voters.
Ja, tientallen artikelen in letterlijk alle Amerikaanse en Europese nieuwsbronnen van de afgelopen 24 uur. Dit is de hoofdreden dat Harris de verkiezing verloor, dat kun je letterlijk overal lezen.quote:Op donderdag 7 november 2024 10:09 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Je zei dat sommigen in koopkracht er 10% op achteruit gingen (in een jaar), heb je hier een bron van?
Maar wat is de bron van de cijfers? Jij wijst naar Nederland als voorbeeld van hoe het wel moet. Maar ook hier stemmen 'we' extreem-rechtse Kremlinidioten in het zadel (nee, dat valt niet mee, Nederland is zelfs aan de top van Europa). Het gebeurt overal, ongeacht koopkrachtplaatjes of welke reparatie je kunt bedenken.quote:Op donderdag 7 november 2024 10:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, tientallen artikelen in letterlijk alle Amerikaanse en Europese nieuwsbronnen van de afgelopen 24 uur. Dit is de hoofdreden dat Harris de verkiezing verloor, dat kun je letterlijk overal lezen.
Ik denk dat Russische beinvloeding en financiering van extreem rechtse partijen groter is dan we denken en dat we het nog steeds schromelijk onderschatten.quote:Op donderdag 7 november 2024 10:14 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Maar wat is de bron van de cijfers? Jij wijst naar Nederland als voorbeeld van hoe het wel moet. Maar ook hier stemmen 'we' extreem-rechtse Kremlinidioten in het zadel (nee, dat valt niet mee, Nederland is zelfs aan de top van Europa). Het gebeurt overal, ongeacht koopkrachtplaatjes of welke reparatie je kunt bedenken.
Enkele Maga-figuren zoals Bannon en Matt Walsh hebben al aangegeven dat Project 2025 er gewoon gaat komen.quote:Op donderdag 7 november 2024 08:33 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ah, je bedoelt Project 2025, waar hij eerst zo stellig afstand van nam?
Dat lijkt me heel verstandig. Pax Americana is dood.quote:Op donderdag 7 november 2024 10:04 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik zag mensen op Twitter dat ook aanraden aan Oekraine en Taiwan. In feite is er niks veranderd sinds de koude oorlog
Je kunt wel een 'neiner neiner neiner' doen naar de Amerikaan, maar dit gaat ook invloed hebben op ons.quote:Op donderdag 7 november 2024 10:17 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Enkele Maga-figuren zoals Bannon en Matt Walsh hebben al aangegeven dat Project 2025 er gewoon gaat komen.
Matt Walsh voegde eraan toe: "zo, nu kunnen we het hardop zeggen"...er zijn weer zo vreselijk veel mensen beetgenomen, net als in 2016 en 2020. Alleen de prijs zal nu nogal veel hoger zijn.
Maar goed, hardleersheid zit er blijkbaar stevig ingebakken bij de Amerikanen.
Succes ermee als ze je zorgverzekering en je pensioen afpakken...kun je weer lekker ouderwets failliet gaan als je je pols breekt.
Maar veroordeeld crimineel Trump blijft gelukkig wel op vrije voeten, Bezos en Musk krijgen godzijdank hun taxbonus en de eieren worden 23 dollarcent goedkoper. Missie geslaagd!
Ik wijs niet naar Nederland hoe het wel moet.quote:Op donderdag 7 november 2024 10:14 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Maar wat is de bron van de cijfers? Jij wijst naar Nederland als voorbeeld van hoe het wel moet. Maar ook hier stemmen 'we' extreem-rechtse Kremlinidioten in het zadel (nee, dat valt niet mee, Nederland is zelfs aan de top van Europa). Het gebeurt overal, ongeacht koopkrachtplaatjes of welke reparatie je kunt bedenken.
En dat is dus wat je overal leest: mensen die minder te besteden hebben, die moeten bezuinigen op wat ze leuk vinden (de Volkskrant noemde het onbetaalbaar worden van het jagen, voor veel Amerikanen een essentiële hobby). En dat dat de reden is dat ze nu tegen Biden en Harris stemmen.quote:“For a very large share of Americans, the bottom 60% are spending more on essentials than before the pandemic,” said Michael Pearce, Oxford Economics deputy chief U.S. economist. “The burden is hardest among the lowest income but also touches middle income. Spending patterns of low-income Americans will take years to recover.”
Ik denk dat vooral jij bent beetgenomen door een tweet die overduidelijk als grap was bedoeld.quote:Op donderdag 7 november 2024 10:17 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Matt Walsh voegde eraan toe: "zo, nu kunnen we het hardop zeggen"...er zijn weer zo vreselijk veel mensen beetgenomen, net als in 2016 en 2020. Alleen de prijs zal nu nogal veel hoger zijn.
Iedereen laat er zijn analyses op los, velen zijn ook erg makkelijk in hun analyse. Desinformatie heeft iig een grote rol gespeeld.quote:Op donderdag 7 november 2024 10:28 schreef Hanca het volgende:
En dat is dus wat je overal leest: mensen die minder te besteden hebben, die moeten bezuinigen op wat ze leuk vinden (de Volkskrant noemde het onbetaalbaar worden van het jagen, voor veel Amerikanen een essentiële hobby). En dat dat de reden is dat ze nu tegen Biden en Harris stemmen.
Ik denk niet dat Trump mentaal de vier jaar overleeft, dus die wordt gegarandeerd president.quote:Op donderdag 7 november 2024 10:29 schreef Questular het volgende:
Wat vinden we eigenlijk van de nieuwe Vice president?
Dat is een doodenge extremist.quote:Op donderdag 7 november 2024 10:29 schreef Questular het volgende:
Een nazi.quote:Op donderdag 7 november 2024 10:29 schreef Questular het volgende:
Helaas klopt dat...quote:Op donderdag 7 november 2024 10:25 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Je kunt wel een 'neiner neiner neiner' doen naar de Amerikaan, maar dit gaat ook invloed hebben op ons.
Vreemde humor dan...maar goed, Bannon is geen grap. Die is verre van grappig. Die is bloedserieus gevaarlijk met de backup van hogeraf.quote:Op donderdag 7 november 2024 10:28 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ik denk dat vooral jij bent beetgenomen door een tweet die overduidelijk als grap was bedoeld.
De simpelste analyse is gewoon op straat vragen waarom mensen zo hebben gestemd. En als 90% dan de gestegen kosten voor levensonderhoud en het daardoor onbetaalbaar worden van alle pleziertjes in het leven noemt, zou dat best wel eens een hele goede reden kunnen zijn.quote:Op donderdag 7 november 2024 10:29 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Iedereen laat er zijn analyses op los, velen zijn ook erg makkelijk in hun analyse. Desinformatie heeft iig een grote rol gespeeld.
Mentaal wel (de man lijkt me in dat opzicht zowat van beton), fysiek weet ik het niet.quote:Op donderdag 7 november 2024 10:30 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Trump mentaal de vier jaar overleeft, dus die wordt gegarandeerd president.
Nee juist een hele verstandige man.quote:Op donderdag 7 november 2024 10:30 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat is een doodenge extremist.
Mensen zeiden letterlijk dat ze het zelf wel weer goed hadden maar ze hoorden dat elders de benzine 8$ per gallon was dus maakten ze zich zorgen dus dan maar Trump.quote:Op donderdag 7 november 2024 10:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
De simpelste analyse is gewoon op straat vragen waarom mensen zo hebben gestemd. En als 90% dan de gestegen kosten voor levensonderhoud en het daardoor onbetaalbaar worden van alle pleziertjes in het leven noemt, zou dat best wel eens een hele goede reden kunnen zijn.
Het is Biden niet gelukt om de koopkracht overeind te houden de afgelopen 4 jaar. Wat in de meeste Europese landen bijvoorbeeld wel is gelukt. Nou is Europa ook meer van de vangnetten, zo had de Nederlandse regering de toeslagen om aan te draaien, maar hier had Biden toch meer oog voor moeten hebben, zo is nu wel duidelijk.
Hij is zeker verstandig en ook nog eens verstandiger dan Trump. Maar dan is het nog steeds een doodenge extremist.quote:Op donderdag 7 november 2024 10:36 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Nee juist een hele verstandige man.
Prettigere president dan Trump.
Oh ik vind hem zeker niet doodeng.quote:Op donderdag 7 november 2024 10:37 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hij is zeker verstandig en ook nog eens verstandiger dan Trump. Maar dan is het nog steeds een doodenge extremist.
jij kwijlt natuurlijk al bij zijn anti abortus statement?quote:Op donderdag 7 november 2024 10:38 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Oh ik vind hem zeker niet doodeng.
Ik juich daadwerkelijk conservatieve politici zeker toe.quote:Op donderdag 7 november 2024 10:40 schreef Questular het volgende:
[..]
jij kwijlt natuurlijk al bij zijn anti abortus statement?
In de eerste plaats een watje. Hij was er als de kippen bij om zichzelf acht jaar geleden te manifesteren als een criticus, zelfs de naam Hitler viel, maar zodra er een mogelijkheid was tot een beetje meer macht bekeerde hij zich compleet tot het Trumpisme en de Oranje Profeet. Nu staat hij het hardst van allemaal te klappen, met zijn vrouw, nota bene een immigrant, ernaast.quote:Op donderdag 7 november 2024 10:29 schreef Questular het volgende:
Doorslaand succes.quote:Op donderdag 7 november 2024 10:29 schreef Questular het volgende:
Als Trump met zijn "They're eating the pets" al in staat is om het grootste gedeelte van het volk om de tuin te leiden dan wil je niet weten wat een idealistische extremist als Vance kan doen als smoothtalker...dat soort lui zijn nog veel gevaarlijker.quote:Op donderdag 7 november 2024 10:37 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hij is zeker verstandig en ook nog eens verstandiger dan Trump. Maar dan is het nog steeds een doodenge extremist.
They're eating the cats, they're eating the dogs... Hannibal Lecter was a fine man. Nee joh, natuurlijk.quote:Op donderdag 7 november 2024 10:34 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Mentaal wel (de man lijkt me in dat opzicht zowat van beton), fysiek weet ik het niet.
Nog zoiets. Van die nepobabies zijn we ook nog niet af. Wel van Jared Kushner, maar we krijgen er wat extremere varianten voor in ruil.quote:Op donderdag 7 november 2024 10:35 schreef Rnie het volgende:
[ x ]
Als het aan Don JR ligt, dan wordt Alex Jones de nieuwe Press Secretary.
Nee, maar door de Democraten wordt de situatie ook maar beperkt beter. Maar Bernie heeft toch ook gewoon gelijk. Overduidelijk dat de top van de partij die de beslissingen maakt ongeloofelijk faalt.quote:Op donderdag 7 november 2024 09:45 schreef -XOR- het volgende:
[..]
[..]
Goh, in las gisteren dat de koopkracht in Amerika toch hoger ligt tov Nederland en dat de meeste mensen meer te besteden hebben.quote:Op donderdag 7 november 2024 10:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
De simpelste analyse is gewoon op straat vragen waarom mensen zo hebben gestemd. En als 90% dan de gestegen kosten voor levensonderhoud en het daardoor onbetaalbaar worden van alle pleziertjes in het leven noemt, zou dat best wel eens een hele goede reden kunnen zijn.
Het is Biden niet gelukt om de koopkracht overeind te houden de afgelopen 4 jaar. Wat in de meeste Europese landen bijvoorbeeld wel is gelukt. Nou is Europa ook meer van de vangnetten, zo had de Nederlandse regering de toeslagen om aan te draaien, maar hier had Biden toch meer oog voor moeten hebben, zo is nu wel duidelijk.
De koopkracht van de rijkste 30% is inderdaad fors gestegen en dat trekt de gemiddelde koopkracht wel omhoog.quote:Op donderdag 7 november 2024 10:46 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Goh, in las gisteren dat de koopkracht in Amerika toch hoger ligt tov Nederland en dat de meeste mensen meer te besteden hebben.
De kloof tussen arm en rijk zal wel groter zijn maar laten we wel wezen; dat gaat onder trump niet minder worden.
In de zin van: hij gaat niet omvallen vanwege stress/werkdruk.quote:Op donderdag 7 november 2024 10:43 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
They're eating the cats, they're eating the dogs... Hannibal Lecter was a fine man. Nee joh, natuurlijk.
Precies, ook Sanders ziet gewoon dat Biden heeft gefaald de armere Amerikanen op te vangen.quote:Op donderdag 7 november 2024 10:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee, maar door de Democraten wordt de situatie ook maar beperkt beter. Maar Bernie heeft toch ook gewoon gelijk. Overduidelijk dat de top van de partij die de beslissingen maakt ongeloofelijk faalt.
Eh tja, hij werkt amper.quote:Op donderdag 7 november 2024 10:49 schreef Eightyone het volgende:
[..]
In de zin van: hij gaat niet omvallen vanwege stress/werkdruk.
Woohoo, nou echt presidentieel materiaal .quote:En met negatief commentaar veegt 'ie z'n reet af.
Ik ben benieuwd wat de oplossing van deze zelfbenoemde socialist is voor het feit dat mensen een andere mening hebben.quote:
Je kunt in Amerika goed zien dat enkel de economie opkloppen een heilloze weg is als je een gelukkig land wil zijn. Als je het niet ook redelijk verdeelt is het alleen maar kutter voor de onderklasse, want alles wordt duurder.quote:Op donderdag 7 november 2024 10:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
De koopkracht van de rijkste 30% is inderdaad fors gestegen en dat trekt de gemiddelde koopkracht wel omhoog.
Er is maar een verkiezing geweest waar er opeens absurd anders gestemd werd. 2020.quote:
De hele vooruitgang die we sinds pakweg 1750 hebben gezien is natuurlijk gebaseerd op enige rationaliteit, beschaving en vooruitgangsgeloof. Voor 1750 waren er geen meningen maar Goddelijke en Keizerlijke dictaten.quote:Op donderdag 7 november 2024 10:55 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat de oplossing van deze zelfbenoemde socialist is voor het feit dat mensen een andere mening hebben.
Je zei over Nederland het volgendequote:Op donderdag 7 november 2024 10:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik wijs niet naar Nederland hoe het wel moet.
Maar hier:
1 op de 7 Amerikanen leeft in energiearmoede: https://rmi.org/1-in-7-fa(...)an-ease-that-burden/
82% van de Amerikanen is gestresst door de prijsstijgingen: https://www.heritage.org/(...)or-americans-hardest
Mensen met een laag of gemiddeld inkomen hebben de komende jaren nog geen geld over om het aan iets leuks uit te geven: https://eu.usatoday.com/s(...)-impact/75796197007/
[..]
En dat is dus wat je overal leest: mensen die minder te besteden hebben, die moeten bezuinigen op wat ze leuk vinden (de Volkskrant noemde het onbetaalbaar worden van het jagen, voor veel Amerikanen een essentiële hobby). En dat dat de reden is dat ze nu tegen Biden en Harris stemmen.
Maar welke koopkrachtplaatjes je ook bedenkt, overal komen extreem-rechtse destructieve debielen aan de macht. Van Zweden tot Italië. Van Nederland tot de Verenigde Staten.quote:Op donderdag 7 november 2024 08:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat had dus niet het hoofddoel moeten zijn. In Europa zag je ook dat inflatie beteugelen voor de meeste regeringen niet het belangrijkste was, maar dat het doel met name koopkracht behouden was. Ja, dan hou je iets langer een hogere inflatie, maar je sleept de mensen er wel doorheen. Er had meer geld naar de burgers gemoeten. De vraag hoe hij de inflatie had moeten beteugelen is dus de verkeerde, de vraag moet zijn hoe hij de koopkracht van de mensen had kunnen redden. Een tijdelijke inflatie van 10%, door duidelijke externe omstandigheden, is niet meer zo erg als de mensen er ook 10% bij krijgen.
De koopkrachtgevolgen die de Amerikanen de laatste jaren hebben gezien, waren in Nederland met de uitgebreide en uitgesplitste koopkrachtplaatjes door geen enkele partij goedgekeurd. Er tientallen procenten op achteruit gaan in koopkracht in 4 jaar is daar geen uitzondering, daar kunnen we ons hier helemaal niks bij voorstellen.
Als je net zo'n beetje de grootste nederlaag uit de recente partijgeschiedenis hebt behaald is er sowieso wat misgegaan natuurlijk.quote:Op donderdag 7 november 2024 10:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee, maar door de Democraten wordt de situatie ook maar beperkt beter. Maar Bernie heeft toch ook gewoon gelijk. Overduidelijk dat de top van de partij die de beslissingen maakt ongeloofelijk faalt.
Het draait niet om wat sommige knurften roepen het gaat erom wat de opperknurft roept.quote:Op donderdag 7 november 2024 11:00 schreef Questular het volgende:
Dus sommige democraten roepen nu dat er gesjoemeld is met de verkiezingen waar ze 4 jaar geleden riepen dat het niet zo was en nu kunnen de republikeinen roepen dat het dit keer niet zo is maar 4 jaar geleden wel.