abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 november 2024 @ 19:48:31 #1
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215500630
Joe Biden, President van de Verenigde Staten

Kamala Harris, Vice-President van de Verenigde Staten

2024 Presidentsverkiezingen
Democratische Kandidaat: Kamala D. Harris
Republikeinse Kandidaat: Donald J. Trump

Democratische Vice-President Kandidaat: Tim Walz
Republikeinse Vice-President Kandidaat: James David "JD" Vance

House of Representatives:
Republican (220)
Democratic (212)
Vacant (3)

United States Senate:
Republican (49)
Democratic (47)
Independents (4)
Tiebreaker VP Harris (D)

Speaker of the House:
Mike Johnson (R)

Majority Leader of the House:
Steve Scalise (R)
Minority Leader of the House:
Hakeem Jeffries (D)

President of the Senate:
Kamala Harris (D)

Senate Majority Leader
Chuck Schumer (D)
Senate Minority Leader:
Mitch McConnell (R)

Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:

2024 Presidentsverkiezing

NOS Amerika Kiest - Vanaf 5 november 23.15 te zien op NPO1
NOS Liveblog: https://nos.nl/collectie/13966/liveblog/2543248

CNN Livestream: Te zien op HBO MAX.
> Vanaf 6 november 02.00 uur te zien op het Youtube kanaal: Bekijk deze YouTube-video

Wanneer sluiten de stemlokalen? 6 November Nederlandse tijd

Live results / Live uitslagen
https://apnews.com/projects/election-results-2024/
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  woensdag 6 november 2024 @ 19:48:51 #2
38496 Perrin
pi_215500636
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 19:46 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Gelukkig dat je mij gelijk geeft. Losers die in achterbuurten wonen en niet in staat zijn om voor zichzelf te zorgen. Inderdaad kun je je afvragen waarom er daar nu zoveel van zijn. Bij Trump uitkomen om je eigen positie te verbeteren is dan gewoon echt lachwekkend.
Je weet toch dat Trump alles beter gaat maken voor de onderklasse.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  woensdag 6 november 2024 @ 19:50:22 #3
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_215500669
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 19:48 schreef Perrin het volgende:

[..]
Zeker. Gouden pisbakken voor de gehele blanke onderklasse, zilveren voor gekleurd.
  woensdag 6 november 2024 @ 19:50:48 #4
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_215500678
Hebben zoveel mensen uit achterbuurten op hem gestemd? Of bedoel je armere mensen op het platteland?
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_215500697
quote:

[..]
Net als WildersGOD die het eigen risico gaat afdchaffen _O_
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 6 november 2024 @ 19:52:11 #6
38496 Perrin
pi_215500701
quote:
2s.gif Op woensdag 6 november 2024 19:51 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Net als WildersGOD die het eigen risico gaat afdchaffen _O_
Iedereen weer rijk en tevreden.
pi_215500712
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 19:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Kom op zeg. Je wordt niet tot een supreme court benoemd als je jezelf te goed voelt voor politieke spelletjes. Zeker bij een Trump benoeming is het gewoon een vereiste dat je zijn ring kust. We hebben toch ook al gezien dat een Thomas extreem opzichtig politieke spelletjes speelt met het recht.
Tot Trump's grote teleurstelling bleken zijn benoemingen niet slaafs beslissingen in zijn voordeel te nemen zoals toen zijn belastingaangifte naar de commissie van het congres moest bijvoorbeeld.

En Thomas is een mooi voorbeeld. Die houdt er een nogal dubieuze handel en wandel op na, maar er is geen president die daar wat aan kan doen.

En ik kan het voor de derde keer herhalen, maar ze worden natuurlijk wel redelijk geselecteerd op de algehele richting van hun uitspraken uit het verleden. En daarbij is vooral het proces van benoemen nog veel politieker geworden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_215500714
quote:
10s.gif Op woensdag 6 november 2024 19:37 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ja, een beetje zoals Bernie? Die twee keer keihard verloren heeft in de primaries? Ga toch fietsen man :D

Hij verloor niet keihard. Zeker de eerste keer niet. Daarbij werd hij door de hele partijtop tegengewerkt. De partijtop die vervolgens met hun eigen keuze Clinton keihard verloor.
Dezelfde partijtop die met hun keuze Biden in 2020 met de hakken over de sloot kon winnen geholpen door een globale pandemie en de uitzonderlijk slechte response daarop door Trump. Toen hadden ze al moeten doorselecteren, vrijwel alle mogelijkheden waren beter dan Biden en Kamala. Zoals we nu ook zien Biden en Kamala weinig populair en succesvol.

De corporate dems zijn weinig populair. Zelfs als ze een klein beetje populairder zijn. Omdat ze geen enkele oplossing brengen op het gebied van economie is het altijd een pleistertje op een gapende wond plakken. Drain the swamp is ook een boodschap die aan slaat omdat de democraten ook in bed liggen met Wall Street. Voor de democraten om eenzelfde boodschap te kunnen voeren zullen ze niet met zeg Buttigieg aan moeten komen.
pi_215500716
twitter
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_215500719
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 19:52 schreef Perrin het volgende:

[..]
Iedereen weer rijk en tevreden.
Ook moeten we niet vergeten dat Hij varkensvlees weer op het menu gaat zetten bij NY pizza _O_
pi_215500764
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 19:16 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Dat is toch één tweet meer dan die 5 reacties van "racistische Nederlanders" over de donkere spelers bij het Nederlands elftal waar het 8 uur journaal enkele jaren geleden mee opende.
En dat op een gelijk aantal inwoners...

Het heeft wel veel indruk op je gemaakt merk ik.
pi_215500778
quote:

[..]
Hij verkocht een beter economisch verhaal zeggen de experts hier.

Blijkbaar is een goed economisch verhaal, okay de miljardairs krijgen een dikke bonus en jullie krijgen niks. Trickle down economics genot. Maar dit keer gaat de trickle naar beneden echt flink zijn hoor :')

Nou gelukkig weten de experts hier ook dat een ander economisch verhaal een zeer slecht idee is, dat willen mensen helemaal niet horen dat ze zelf ook meer erbij krijgen. Slecht voor de economie om wat weg te nemen bij de Elon's van deze maatschappij. Dan zit je als barman zo aan de bedelstand zonder klanten :')
  woensdag 6 november 2024 @ 19:58:16 #13
403588 mcmlxiv
pi_215500796
quote:

[..]
Zeker. Gouden pisbakken voor de gehele blanke onderklasse, zilveren voor gekleurd.
quote:
2s.gif Op woensdag 6 november 2024 19:53 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ook moeten we niet vergeten dat Hij varkensvlees weer op het menu gaat zetten bij NY pizza _O_
Geroosterd op echte kolen uit Kentucky.
pi_215500815
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 19:39 schreef Monolith het volgende:

[..]
Je verwart het benoemingsproces met de wijze waarop ze vrij zijn om hun ambt naar eigen goeddunken uit te voeren. Ik heb het over het tweede, niet over het eerste.
Nee hoor, we hebben het over hetzelfde. De verwarring zit bij jou. Stephen Breyer maakte dezelfde overweging en besloot op te stappen.
pi_215500823
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 19:53 schreef Monolith het volgende:

[..]

En Thomas is een mooi voorbeeld. Die houdt er een nogal dubieuze handel en wandel op na, maar er is geen president die daar wat aan kan doen.

Op welke manier is Thomas beschermd tegen een president die seal team 6 kan inzetten tegen zijn tegenstanders?
pi_215500831
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 19:53 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Hij verloor niet keihard. Zeker de eerste keer niet. Daarbij werd hij door de hele partijtop tegengewerkt. De partijtop die vervolgens met hun eigen keuze Clinton keihard verloor.
Dezelfde partijtop die met hun keuze Biden in 2020 met de hakken over de sloot kon winnen geholpen door een globale pandemie en de uitzonderlijk slechte response daarop door Trump. Toen hadden ze al moeten doorselecteren, vrijwel alle mogelijkheden waren beter dan Biden en Kamala. Zoals we nu ook zien Biden en Kamala weinig populair en succesvol.

De corporate dems zijn weinig populair. Zelfs als ze een klein beetje populairder zijn. Omdat ze geen enkele oplossing brengen op het gebied van economie is het altijd een pleistertje op een gapende wond plakken. Drain the swamp is ook een boodschap die aan slaat omdat de democraten ook in bed liggen met Wall Street. Voor de democraten om eenzelfde boodschap te kunnen voeren zullen ze niet met zeg Buttigieg aan moeten komen.
Wat een gebazel zeg. Leef lekker verder in die fantasiewereld waar Sanders een kans had _O-
  woensdag 6 november 2024 @ 20:01:36 #17
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_215500853
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 19:04 schreef Monolith het volgende:

[..]
Dat was inderdaad wat men probeerde, een "positieve vibe". Maar dan moet je wel van het kaliber Obama zijn.
In dat geval wil ik niet weten wat ze zouden doen wanneer ze een negatieve vibe willen creëren :D
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_215500886
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 20:00 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Wat een gebazel zeg. Leef lekker verder in die fantasiewereld waar Sanders een kans had _O-
De fantasiewereld waar Clinton verloor en Trump won. Ik weet het dat is gestoord van me _O-

Goede weerlegging wel.
pi_215500911
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 20:03 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
De fantasiewereld waar Clinton verloor en Trump won. Ik weet het dat is gestoord van me _O-

Goede weerlegging wel.

Wat won Trump precies? Begrijp me niet verkeerd ik ben geen pro trump/harris.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_215500986
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 20:05 schreef raptorix het volgende:

[..]
Wat won Trump precies? Begrijp me niet verkeerd ik ben geen pro trump/harris.
Presidentsschap twee keer. Ik ben ook geen pro Trump en ook geen pro Harris. Ik vond Harris best een goede kandidaat, beter dan Trump dat zeker. Maar mijn kandidaat zou ze nooit zijn als ik mocht kiezen. Hetzelfde met Clinton trouwens, ja ze was beter dan Trump maar bij haar zag ik nog minder wat er nou zo geweldig aan moest zijn. En het blijkt ook dat dat type kandidaat geen winnaars zijn.

Uiteindelijk is de portemonnee gewoon heel belangrijk en Amerika is een moeilijk rijk land maar veel mensen merken dat amper en de democraten doen net als de Republikeinen te weinig om dat te veranderen. Af en toe kunnen ze dan misschien winnen met een geweldig spreker als Obama bijvoorbeeld. Maar ook dan blijkt dat de status quo bewaken en vooral geen grote veranderingen doorvoeren geen recept voor succes is.

Dan nog is het allemaal geen ramp ofzo dit, als er van geleerd zou worden. Maar grote kans dat dat niet gebeurt. De democraten zetten waarschijnlijk gewoon weer in op we gaan vooral op safe spelen de volgende keer. Net als nu, terwijl juist dat op safe spelen en alles hetzelfde willen houden een grote gok is en weinig populair. Op die manier blijft de gemiddelde Amerikaan paycheck to paycheck leven en dus weinig tevreden zijn.
pi_215501001
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 15:53 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Als ik naar m'n aandelenportfolio kijk dan gaat het prima met de economie, hoogste punt ooit dit jaar ;)
het is niet het hoogste punt dit jaar

een tijdje geleden was aex en down index hoger.....
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_215501036
twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_215501098
twitter

Hoe zit dat nou met die Latinos? Die werden toch door Democraten 'binnengehaald' voor de stemmen :?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 6 november 2024 @ 20:18:50 #24
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_215501107
quote:
84s.gif Op woensdag 6 november 2024 20:14 schreef Kijkertje het volgende:
[ x ]
En dat is?
  woensdag 6 november 2024 @ 20:20:06 #25
403588 mcmlxiv
pi_215501131
Ik stel voor dat we in de openingspost alle beloften van Trump verzamelen:

1. End the war in Ukraine before Inauguration Day
2. Carry out the largest mass deportation in U.S. history
3. Cut federal funding to schools that teach "critical race theory" and "transgender" matters
4. Roll back Biden's electric vehicle incentives
5. “We will pass massive tax cuts for workers” that include no tax on tips.
6. No taxes on Social Security income
7. "Replace" Obamacare
8. Expand the child tax credit
9. I will make the Trump tax cuts the largest tax cut in history.”
10. “I will pass the Trump Reciprocal Trade Act, that means that if China or any other country makes us pay a 100 or 200 percent tariff or tax, we will make them pay a reciprocal tariff or tax of 100 or 200 percent immediately, right back.”
11. I will appoint a real special prosecutor to go after the most corrupt president in the history of the United States of America, Joe Biden, and the entire Biden crime family.”
12. NATO was busted until I came along. I said, ‘Everybody’s gonna pay.’ They said, ‘Well, if we don’t pay, are you still going to protect us?’ I said, ‘Absolutely not.’”
13. “My very first day back in the White House, I will terminate every single open border policy of the Biden-Harris administration, and we will seal the border.”
14. “We will drill, baby, drill.”
15. “We will end inflation and make America affordable again.”
16. “I will revoke China’s most favored nation status.”
17. Shortly after regaining the Oval Office, “I will have the horrible war between Russia and Ukraine settled … quickly.”
18. “I will prevent World War III.”
19. “I will restore peace through strength.”
20. “In my next term, we will build a great Iron Dome missile defense shield over our country, a dome the likes of which no one has ever seen before, and it will be entirely made in the USA.”
21. “I will not cut one penny from Social Security or Medicare, and I will not raise the retirement age.”
22. “I am going to keep you out of wars.”
23. “We have people at the top [of the military] that are woke, and they’re all gone. We are going to get rid of them so fast.”
24. “We are going to rebuild our cities into beacons of hope, safety and beauty better than they’ve ever been before.”
25. “We will take over the horribly run capital of our nation … and clean it up, renovate it, rebuild it.”
26. I will defund any school that has a vaccine or mask mandate.
27. “I will keep men out of women’s sports.”

Vast wel een paar dubbels, maar dit zijn volgens mij wel de belangrijkste.
pi_215501146
quote:
84s.gif Op woensdag 6 november 2024 20:14 schreef Kijkertje het volgende:
[ x ]
Nogmaals het verzoek om rustig aan te doen met linkdumps.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Overall beste user 2022 woensdag 6 november 2024 @ 20:22:23 #27
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_215501154
twitter

En bedankt Merrick.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_215501195
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 20:01 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
In dat geval wil ik niet weten wat ze zouden doen wanneer ze een negatieve vibe willen creëren :D
Je hebt de campagne van 2020 niet gevolgd?
pi_215501258
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 19:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Op welke manier is Thomas beschermd tegen een president die seal team 6 kan inzetten tegen zijn tegenstanders?
Het wordt nou wel weer heel surrealistisch. Ik dacht dat we het hadden over het feit dat Thomas er een nogal dubieuze financiële handel en wandel op na houdt die nogal de schijn van nepotisme heeft.
pi_215501286
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 20:20 schreef mcmlxiv het volgende:
Ik stel voor dat we in de openingspost alle beloften van Trump verzamelen:

1. End the war in Ukraine before Inauguration Day
2. Carry out the largest mass deportation in U.S. history
3. Cut federal funding to schools that teach "critical race theory" and "transgender" matters
4. Roll back Biden's electric vehicle incentives
5. “We will pass massive tax cuts for workers” that include no tax on tips.
6. No taxes on Social Security income
7. "Replace" Obamacare
8. Expand the child tax credit
9. I will make the Trump tax cuts the largest tax cut in history.”
10. “I will pass the Trump Reciprocal Trade Act, that means that if China or any other country makes us pay a 100 or 200 percent tariff or tax, we will make them pay a reciprocal tariff or tax of 100 or 200 percent immediately, right back.”
11. I will appoint a real special prosecutor to go after the most corrupt president in the history of the United States of America, Joe Biden, and the entire Biden crime family.”
12. NATO was busted until I came along. I said, ‘Everybody’s gonna pay.’ They said, ‘Well, if we don’t pay, are you still going to protect us?’ I said, ‘Absolutely not.’”
13. “My very first day back in the White House, I will terminate every single open border policy of the Biden-Harris administration, and we will seal the border.”
14. “We will drill, baby, drill.”
15. “We will end inflation and make America affordable again.”
16. “I will revoke China’s most favored nation status.”
17. Shortly after regaining the Oval Office, “I will have the horrible war between Russia and Ukraine settled … quickly.”
18. “I will prevent World War III.”
19. “I will restore peace through strength.”
20. “In my next term, we will build a great Iron Dome missile defense shield over our country, a dome the likes of which no one has ever seen before, and it will be entirely made in the USA.”
21. “I will not cut one penny from Social Security or Medicare, and I will not raise the retirement age.”
22. “I am going to keep you out of wars.”
23. “We have people at the top [of the military] that are woke, and they’re all gone. We are going to get rid of them so fast.”
24. “We are going to rebuild our cities into beacons of hope, safety and beauty better than they’ve ever been before.”
25. “We will take over the horribly run capital of our nation … and clean it up, renovate it, rebuild it.”
26. I will defund any school that has a vaccine or mask mandate.
27. “I will keep men out of women’s sports.”

Vast wel een paar dubbels, maar dit zijn volgens mij wel de belangrijkste.
Nummer 4 is best raar met Elon Musk als grootste supporter, of niet?
PWBF
pi_215501308
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 20:31 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Dat wordt natuurlijk ook nog een interessante. Tesla verdient een aardige duit met de handel in emissierechten.
pi_215501329
'I havent seen a man beat a woman so bad since the olympics'
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_215501358
Loser kamala zometeen aan het woord
pi_215501359
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 20:25 schreef Monolith het volgende:

[..]
Je hebt de campagne van 2020 niet gevolgd?
Dat was een vrij positieve campagne, terug naar normaal.
pi_215501362
Dit is zo ontzettend dom dat het hilarisch is.

https://www.ad.nl/buitenl(...)-tot-2015~a94402a0b/
Het is koud, het is guur....
pi_215501373
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 20:37 schreef TweedeKlum het volgende:
Dit is zo ontzettend dom dat het hilarisch is.

https://www.ad.nl/buitenl(...)-tot-2015~a94402a0b/
Ik zie je zometeen in het CL topic
  woensdag 6 november 2024 @ 20:42:42 #37
403588 mcmlxiv
pi_215501451
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 20:31 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Hey ik verzin het niet he? Ik verzamel slechts beloften van de grote oranje profeet.

Wie weet kunnen we dan vanaf januari een keer echt op inhoud met onze Trumpanzees discussiëren.

Alleen nummer 1 is nu natuurlijk al interessant. Voor 20 januari is de oorlog voorbij, is het vrede in een verenigd Oekraine, inclusief De Krim. Of niet natuurlijk.
pi_215501516
DOJ is aan het onderzoeken hoe ze de lopende zaken tegen Trump af gaan ronden voordat hij geïnstalleerd wordt. Hij kan immers niet meer vervolgd worden als hij president is.

https://x.com/CollinRugg/(...)8h_H0OVkjVBIqlg&s=19
There is a name for it:
We call them Poor"
  Overall beste user 2022 woensdag 6 november 2024 @ 20:50:08 #39
3928 Ulx
pi_215501563
quote:
15s.gif Op woensdag 6 november 2024 20:46 schreef capricia het volgende:
DOJ is aan het onderzoeken hoe ze de lopende zaken tegen Trump af gaan ronden voordat hij geïnstalleerd wordt. Hij kan immers niet meer vervolgd worden als hij president is.

https://x.com/TheInsiderP(...)sclj6atDpPnUV-w&s=19
.
[ x ].
..
Ik ben benieuwd wat de rechter in NY gaat doen. Die heeft hem als enige schuldig bevonden aan zijn misdrijven,
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_215501587
Bekijk deze YouTube-video

Ligt het nou aan mij, of staan daar maar een handjevol mensen?
Is there something on your mind? Or are you just happy to sit there and watch while the paint job dries?
pi_215501611
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2024 20:29 schreef Monolith het volgende:

[..]
Het wordt nou wel weer heel surrealistisch. Ik dacht dat we het hadden over het feit dat Thomas er een nogal dubieuze financiële handel en wandel op na houdt die nogal de schijn van nepotisme heeft.
Maar ook als we het bij zijn dubieuze financiele handel en wandel houden geeft dat toch juist aan dat hij beïnvloedbaar is door een president. Dat dubieuze wijst er toch eerder op dat hij omkoopbaar is dan dat er geen beïnvloeding door een president mogelijk zou zijn.
  woensdag 6 november 2024 @ 20:53:39 #42
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215501618
quote:

Heeft Bouterse hem al gefeliciteerd?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_215501643
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 20:50 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd wat de rechter in NY gaat doen. Die heeft hem als enige schuldig bevonden aan zijn misdrijven,
Gewoon de speciale aanklager ontslaan. Is er ook geen zaak meer.
Maar een rechter ontslaan, lijkt me wat lastiger.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215501680
quote:

Lock him up lock him up!
  Moderator woensdag 6 november 2024 @ 20:57:57 #45
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215501693
twitter

Was deze al gedeeld? Grote verschuivingen qua inkomensgroepen.
pi_215501724
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 20:53 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Maar ook als we het bij zijn dubieuze financiele handel en wandel houden geeft dat toch juist aan dat hij beïnvloedbaar is door een president. Dat dubieuze wijst er toch eerder op dat hij omkoopbaar is dan dat er geen beïnvloeding door een president mogelijk zou zijn.
Volgens mij praten we over twee verschillende zaken. Kijk er is natuurlijk impeachment mogelijk door huis en vervolgens senaat, maar directe beïnvloeding vanuit een president zoals ontslag is er niet.
Dat laatste is waar ik het over heb. Natuurlijk heb je als je mensen voor het leven benoemd geen garantie dat ze niet corrupt worden, maar dat is waar dan de balans der machten een rol zou moeten spelen. Of dat fungeert is een tweede, maar veel meer kun je in een democratisch systeem niet doen.
Goed, ik ben eerder voorstander van de rechterlijke macht als onafhankelijke macht waarbij benoemingen niet vanuit de politiek komen, maar wat bovenal cruciaal is, is het idee dat onwelgevallige rechters niet de laan uit kunnen worden gewerkt door een president.
  Overall beste user 2022 woensdag 6 november 2024 @ 21:00:40 #47
3928 Ulx
pi_215501745
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2024 20:55 schreef capricia het volgende:

[..]
Gewoon de speciale aanklager ontslaan. Is er ook geen zaak meer.
Maar een rechter ontslaan, lijkt me wat lastiger.
Smith is exit. Dat heeft Merrick Garland verneukt. Hij heeft met zijn 'er mag geen schijn van partijdigheid zijn dus doen we alles extreem langzaam' er alleen voor gezorgd dat Trump het kon uitzitten en vanaf volgend jaar de de DoJ weer kan gaan gebruiken als zijn persoonlijke advocatenbureau. Want Trump die doet dat gewoon, daar kun je vergif op innemen.

Justice delayed is justice denied.
pi_215501781
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 21:00 schreef Ulx het volgende:

[..]
Smith is exit. Dat heeft Merrick Garland verneukt. Hij heeft met zijn 'er mag geen schijn van partijdigheid zijn dus doen we alles extreem langzaam' er alleen voor gezorgd dat Trump het kon uitzitten en vanaf volgend jaar de de DoJ weer kan gaan gebruiken als zijn persoonlijke advocatenbureau. Want Trump die doet dat gewoon, daar kun je vergif op innemen.

Justice delayed is justice denied.
Daar kijkt het wel op, ja.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 6 november 2024 @ 21:04:56 #49
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_215501816
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 20:57 schreef Momo het volgende:
[ x ]

Wel apart dat Trump die er (volgens bepaalde opvattingen) "alleen voor de rijke mensen is", juist onder de hoogste inkomens de meeste kiezers verliest.
  Overall beste user 2022 woensdag 6 november 2024 @ 21:05:26 #50
3928 Ulx
pi_215501822
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2024 21:02 schreef capricia het volgende:

[..]
Daar kijkt het wel op, ja.
Vergelijk het met Brazilië. Jair Bolsanaro probeerde hetzelfde te doen als Trump op 6/1 en werd wel aangepakt. Niet meer verkiesbaar tot 2030. Er lopen strafzaken. Noem maar op.
  Overall beste user 2022 woensdag 6 november 2024 @ 21:06:35 #51
3928 Ulx
pi_215501839
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 21:04 schreef Repentless het volgende:

[..]
Wel apart dat Trump die er (volgens bepaalde opvattingen) "alleen voor de rijke mensen is", juist onder de hoogste inkomens de meeste kiezers verliest.
That why he loves the poorly educated.
pi_215501844
quote:
[ x ]

Duidelijk. Harris doet het slecht bij de armen vergeleken met Trump en al helemaal bij Biden.

Te veel vrouwen van de middenklasse getargeted
  Overall beste user 2022 woensdag 6 november 2024 @ 21:08:45 #53
3928 Ulx
pi_215501874
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 21:06 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Duidelijk. Harris doet het slecht bij de armen vergeleken met Trump en al helemaal bij Biden.

Te veel vrouwen van de middenklasse getargeted
Welnee, veel mensen die weinig hebben geven anderen graag de schuld van hun situatie, al is dat in hun eigen nadeel.
pi_215501898
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 21:04 schreef Repentless het volgende:

[..]
De topinkomens en hoger opgeleiden zijn gewoon minder vatbaar, hebben beter geheugen of doorzien het beter. Vandaar alle rancune om de universiteiten te zuiveren en zo verder.

In zekere zin hebben alle groepen tegen hun eigen (korte termijn) belang gestemd. Want juist voor 'de armen' gaan de belastingen omhoog met Trump.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215501908
quote:
[ x ]

Vind dat eerlijk gezegd juist weinig verrassend. Dat lagere inkomens dus meer voor Trump gaan want muh inflation deelt volgens mij van links tot rechts. Dat de hoogste inkomens meer voor Harris gaan lijkt me ook logisch, haar plannen waren veel beter voor de economie en die mensen snappen dat. Ze hebben hun taxcuts al, de tarieven zijn voor niemand goed. Maar die hele hoge inkomensstemmers is uiteraard een veel kleinere groep.

Het laat ook precies zien dat stemmers zichzelf constant in de voeten schieten. Dat het narratief dat Harris te links was totaal niet klopt.

Het meest verbazingwekkende vind ik eigenlijk nog hoe dicht die 2024 lijntjes bij elkaar lopen. Ja en misschien nog dat Trump nog altijd wil beweren dat de 2020 verkiezing gestolen was want dat plotje laat dat bepaald niet zo lijken.
pi_215501913
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 21:08 schreef Ulx het volgende:

[..]
Welnee, veel mensen die weinig hebben geven anderen graag de schuld van hun situatie, al is dat in hun eigen nadeel.
Daarnaast geloven die paupers er massaal in dat de president hoogstpersoonlijk de inflatie bepaalt, achachach.
Het is koud, het is guur....
pi_215502008
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 20:59 schreef Monolith het volgende:

[..]
Volgens mij praten we over twee verschillende zaken. Kijk er is natuurlijk impeachment mogelijk door huis en vervolgens senaat, maar directe beïnvloeding vanuit een president zoals ontslag is er niet.
Dat laatste is waar ik het over heb. Natuurlijk heb je als je mensen voor het leven benoemd geen garantie dat ze niet corrupt worden, maar dat is waar dan de balans der machten een rol zou moeten spelen. Of dat fungeert is een tweede, maar veel meer kun je in een democratisch systeem niet doen.
Goed, ik ben eerder voorstander van de rechterlijke macht als onafhankelijke macht waarbij benoemingen niet vanuit de politiek komen, maar wat bovenal cruciaal is, is het idee dat onwelgevallige rechters niet de laan uit kunnen worden gewerkt door een president.
Okay, nouja ik vind het apart dat je directe beinvloeding door een president uitsluit. Terwijl Trump toch zeker het type president is dat best direct zou kunnen beinvloeden door middel van omkoping. Dat werkt tenslotte ook op Trump. Dus heb ik het idee dat je een soort semantisch spelletje speelt door die directe beinvloeding als moeilijk te stellen. Ja op officiele wijze zal dat moeilijk zijn. Op minder officiele wijze bepaald niet lijkt me. In elk geval zie ik niet hoe zo iemand als Thomas boven de twijfel van beïnvloeding verheven kan zijn. Dat zo'n hoge rechter overduidelijk te beïnvloeden is legt wat mij betreft best een bom onder de legitimiteit van de gehele rechtspraak.
Geen politieke benoemingen voor rechters lijkt mij ook veel en veel beter. Sterker optreden tegen beïnvloeding al dan niet politiek ook.
  woensdag 6 november 2024 @ 21:16:47 #58
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_215502011
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  Moderator woensdag 6 november 2024 @ 21:17:03 #59
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215502016
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 21:11 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Daarnaast geloven die paupers er massaal in dat de president hoogstpersoonlijk de inflatie bepaalt, achachach.
Biden heeft die vleermuissoep opgegeten ja
pi_215502098
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 21:11 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Ik zou mensen met een inkomen van 50-100k geen paupers noemen.

Probleem is uiteraard het onderwijssysteem (net als bij ons) waar de Republikeinen niks aan doen en lokaal juist expres dom houden. De betere leertechnieken en inzichten zijn voorbehouden aan de elite.

Voeg daarbij uiteraard het medialandschap en social media en je krijgt dit.

Mensen met een individueel inkomen van 40000 per jaar een 'pauper' noemen rekt de definities op. Zeker wanneer je het vergelijkt met andere gemiddeld- of hoogontwikkelde landen.

Het lijkt me meer een ding van het onderwijs en het mediadieet (ook in Nederland kun je zo uittekenen welke inkomens de NRC en FD lezen).
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215502102
Heeft Kamala de winnaar al gefeliciteerd, heeft ze de nederlaag geaccepteerd??
  woensdag 6 november 2024 @ 21:21:04 #62
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_215502113
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 21:20 schreef Nober het volgende:
Ja, dat is nou al meerdere keren voorbij gekomen.
  woensdag 6 november 2024 @ 21:22:42 #63
38496 Perrin
pi_215502158
Idd ruim een uur geleden.
  Overall beste user 2022 woensdag 6 november 2024 @ 21:23:11 #64
3928 Ulx
pi_215502174
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2024 21:20 schreef Klopkoek het volgende:
Voeg daarbij uiteraard het medialandschap en social media en je krijgt dit.
Ja, de Republikeinen hebben een mediamachine die heel goed is in het wijzen naar fouten van Democraten. De Democraten hebben een mediamachine die heel goed is in het wijzen naar fouten van Democraten.
  woensdag 6 november 2024 @ 21:23:53 #65
38496 Perrin
pi_215502192
quote:
Duidelijk.
pi_215502193
quote:
Ja Trump daarentegen heeft nog steeds Biden niet gefeliciteerd, zijn nederlaag geaccepteerd.
pi_215502195
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 21:16 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Okay, nouja ik vind het apart dat je directe beinvloeding door een president uitsluit. Terwijl Trump toch zeker het type president is dat best direct zou kunnen beinvloeden door middel van omkoping. Dat werkt tenslotte ook op Trump. Dus heb ik het idee dat je een soort semantisch spelletje speelt door die directe beinvloeding als moeilijk te stellen. Ja op officiele wijze zal dat moeilijk zijn. Op minder officiele wijze bepaald niet lijkt me. In elk geval zie ik niet hoe zo iemand als Thomas boven de twijfel van beïnvloeding verheven kan zijn. Dat zo'n hoge rechter overduidelijk te beïnvloeden is legt wat mij betreft best een bom onder de legitimiteit van de gehele rechtspraak.
Geen politieke benoemingen voor rechters lijkt mij ook veel en veel beter. Sterker optreden tegen beïnvloeding al dan niet politiek ook.
Nou ja, ik haalde al een casus aan waarin Trump nul op rekest kreeg van zijn eigen benoemingen. Thomas zit daar natuurlijk als benoeming van Bush Sr dus in die zin heeft die weinig met Trump van doen.

Kijk omkoping is natuurlijk iets dat niet is voorbehouden aan een president. Dat zou iedereen kunnen doen en indien er overduidelijk sprake van is zou het congres een impeachment kunnen starten. Sterker nog, AOC heeft dat bij Thomas ook geprobeerd vanwege zijn dubieuze financiële gedrag.

Kijk, een Wilders wil bijvoorbeeld graag een systeem waarin de politiek kan zeggen "optyfen met deze rechter die is te soft / werkt ons tegen in asielzaken / enz". Dat soort politieke beïnvloeding gaat een heel stuk verder dan enkel het selectieproces.
pi_215502248
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 21:16 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ik vraag mij af wat de straf zou zijn voor zo'n rechter of president.

T zijn de hoogste functies en die straffen kunnen best in 1787 al vastgelegd zijn.
Hell To The Liars
pi_215502250
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 21:23 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ja, de Republikeinen hebben een mediamachine die heel goed is in het wijzen naar fouten van Democraten. De Democraten hebben een mediamachine die heel goed is in het wijzen naar fouten van Democraten.
Klopt, en in veel landen gaat dat volgens hetzelfde patroon.

In meer of mindere mate, en met een variabele sterkte van de mediamachine aan linkerzijde (in de VS is die wat sterker dan bij ons of de Belgen m.i.).
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 6 november 2024 @ 21:27:06 #70
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_215502258
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2024 19:53 schreef AnneX het volgende:
De geïndoctrineerde jongste zoon Barron is toch ook een first time voter.
Zou die in NY of in Florida stemmen?

Oh mensen, ik wil toch zó graag dat trump z’n bek gaat!
En?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_215502349
quote:

[..]
Nu ook weer. Met z'n allen analyseren wat ze fout hebben gedaan.
pi_215502358
Dat "kiezers met hun portemonnee" stemmen is natuurlijk ook de grootste onzin. Kiezers stemmen met hun onderbuik.
pi_215502441
Het is ook wel een teken dat kamala in geen enkele county, geen enkele, beter gescoord heeft dan Biden. Dat zegt heel wel. Om met de woorden van Elon te spreken: let that sink in
Twitch.tv/bensel15
pi_215502525
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 21:37 schreef Bensel het volgende:
Het is ook wel een teken dat kamala in geen enkele county, geen enkele, beter gescoord heeft dan Biden. Dat zegt heel wel. Om met de woorden van Elon te spreken: let that sink in
Wat zegt dat precies?
pi_215502553
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 21:26 schreef Droopie het volgende:

[..]
Ik vraag mij af wat de straf zou zijn voor zo'n rechter of president.

T zijn de hoogste functies en die straffen kunnen best in 1787 al vastgelegd zijn.
Impeachment, meer niet.
  woensdag 6 november 2024 @ 21:44:25 #76
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_215502577
Bah. R of D maakt me geen fuck uit, maar wat had ik gehoopt van het drama rond Trump af te zijn.

Hopelijk gaat die vooral weer veel golfen.
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_215502601
quote:
Ja het was een domme keuze van haar om van Biden meer naar het midden op te schuiven. En te proberen om Republikeinen over te halen. Ik bedoel de endorsment van Dick Cheney werkt duidelijk niet in je voordeel haalt geen Republikein over maar schrikt wel democraten af en laat ook wel zien dat er weinig te halen was voor de linkse kiezer. Duidelijk hebben ze ook te veel afgewacht alsof ze gingen winnen.
Ze zullen toch echt meer moeten doen wat Obama en Bernie deden, zelf met een verhaal komen. Mensen overhalen die normaal niet stemmen, mensen overhalen die zich nu niet gehoord voelen. Met dit type midden politiek van ik ga gewoon door zoals we gaan bereik je dat totaal niet.
  woensdag 6 november 2024 @ 21:47:06 #78
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_215502615
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 21:44 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Bah. R of D maakt me geen fuck uit, maar wat had ik gehoopt van het drama rond Trump af te zijn.

Het was soms wel leuk als hij wat stoms zei.
Bv op Twitter toen de notre dame in brand stond in Parijs, vroeg hij zich af waarom ze niet gewoon helicopters in deden zetten die water lieten vallen op de kerk.
  woensdag 6 november 2024 @ 21:49:00 #79
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_215502686
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 21:40 schreef Monolith het volgende:

[..]
Wat zegt dat precies?
Dat ze geen enkele achtergrond meer aan wist te spreken dan Biden.
pi_215502735
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 21:40 schreef Monolith het volgende:

[..]
Wat zegt dat precies?
Dat de campagne van haar totaal mislukt is en dat democraten elke feeling met het volk de afgelopen jaren kwijtgeraakt zijn. Wat een fris persoon had moeten zijn, een reset van het imago van de democraten, bleek een misvatting te zijn. Te progressief, te zwak, en te weinig rallies en debatten, te veel gericht op de tegenpartij in plaats van een eigen verhaal. Het was voornamelijk too little, too late en de democraten moeten zich echt hergroeperen, want een volgende verkiezing zal er een veel sterkere republikeinse kandidaat staan dan trump.
Twitch.tv/bensel15
  woensdag 6 november 2024 @ 21:51:58 #81
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_215502749
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 21:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ja het was een domme keuze van haar om van Biden meer naar het midden op te schuiven. En te proberen om Republikeinen over te halen. Ik bedoel de endorsment van Dick Cheney werkt duidelijk niet in je voordeel haalt geen Republikein over maar schrikt wel democraten af en laat ook wel zien dat er weinig te halen was voor de linkse kiezer. Duidelijk hebben ze ook te veel afgewacht alsof ze gingen winnen.
Ze zullen toch echt meer moeten doen wat Obama en Bernie deden, zelf met een verhaal komen. Mensen overhalen die normaal niet stemmen, mensen overhalen die zich nu niet gehoord voelen. Met dit type midden politiek van ik ga gewoon door zoals we gaan bereik je dat totaal niet.
Op zich wel grappig, want dit gebeurde al bij de verkiezingen van 1948.

Of zoals het in voetbal vaak gebeurd, bij een voorsprong een extra verdediger erbij en proberen geen fouten te maken.
pi_215502769
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 21:44 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

Hij had nooit afspraken voor 11 uur en vele uren 'executive time' wat gewoon betekende dat hij Fox News zat te kijken of vriendjes belde.

https://www.businessinsid(...)ernational=true&r=US

[ Bericht 15% gewijzigd door Kijkertje op 06-11-2024 21:59:59 ]
pi_215502813
Kaitlan weer bij CNN
😍
#superniger2020
pi_215502820
Voor wie het niet gezien heeft, dit is een prima (en genuanceerd) artikel.

https://www.theguardian.c(...)P=Share_iOSApp_Other
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215502831
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2024 21:51 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Op zich wel grappig, want dit gebeurde al bij de verkiezingen van 1948.

Of zoals het in voetbal vaak gebeurd, bij een voorsprong een extra verdediger erbij en proberen geen fouten te maken.
Nouja dit is meer als een extra verdediger erbij in de knockoutfase terwijl je 2-0 achterstaat met 10 minuten te gaan. Er zit gewoon zo veel incompetentie bij de top van de partij. De keuze voor Biden in 2020 was al idioot. De keuze voor Biden in 2024 was totaal geflipt die had echt 0,0 kans en ze hielden zo lang aan hem vast. Om daarna alsnog op het laatste moment te komen met een kandidaat die zo gelinked was aan Biden. Dat is geen Wout Weghorst inbrengen met 10 minuten te gaan maar Daley Blind of misschien realistischer Wijnaldum. Kan gewoon nooit werken.
Met Biden die zo laat dropte hadden ze op zijn minst voor een open conventie kunnen gaan. Tuurlijk met je extra aanvaller kan je ook hard op je bek gaan maar je zult een gok moeten wagen en dat kan werken. Op safe spelen is eigenlijk garantie voor verlies.
  woensdag 6 november 2024 @ 21:59:35 #86
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215502860
quote:
Dat lijkt meer te zeggen dan je denkt.

Een hoop van die rode counties hebben figuurlijk 6 inwoners en wat kippen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 6 november 2024 @ 22:00:46 #87
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215502875
quote:
Het zegt volgens mij vooral dat én zwart én vrouw voor veel Amerikanen nog een brug of 8 te ver is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215502904
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2024 21:56 schreef superniger het volgende:
Kaitlan weer bij CNN
😍
Maak me gek O+
Is there something on your mind? Or are you just happy to sit there and watch while the paint job dries?
pi_215502916
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 21:50 schreef Bensel het volgende:

[..]
Dat de campagne van haar totaal mislukt is en dat democraten elke feeling met het volk de afgelopen jaren kwijtgeraakt zijn. Wat een fris persoon had moeten zijn, een reset van het imago van de democraten, bleek een misvatting te zijn. Te progressief, te zwak, en te weinig rallies en debatten, te veel gericht op de tegenpartij in plaats van een eigen verhaal. Het was voornamelijk too little, too late en de democraten moeten zich echt hergroeperen, want een volgende verkiezing zal er een veel sterkere republikeinse kandidaat staan dan trump.
Het viel allemaal wel mee met dat progressieve hoor.
En te weinig rallies? Ze hield de ene na de andere hoor.
Het is ook een rare, ongebruikelijke situatie waarin de oorspronkelijke kandidaat zich pas laat na veel aandringen terug trekt. En nogmaals, als je denkt dat er nu sprake was van meer negative partisanship dan in 2020 dan heb je gewoon niet opgelet.
De analyses tot dusver laat vooral zien dat de inflatie de Democraten zwaar wordt aangerekend en daarnaast is migratie natuurlijk een belangrijk thema.

Ik moet ook nog maar zien dat er een "veel sterkere kandidaat" komt de volgende keer. Bovendien zijn ze dan incumbent en dat lijkt de laatste twee verkiezingen eerder een nadeel dan een voordeel.
  woensdag 6 november 2024 @ 22:04:45 #90
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215502922
Maar eerlijk: Amerika als 'empire' is wel gedaan nu.

Een bewezen fraudeur, leugenaar, oplichter, pussy-grabber die de grootste politieke crisis sinds 1860 wist te realiseren (zelfs Lee lukte het niet een rebellenvlag in het Kapitool te krijgen), wint niet alleen de verkiezingen, maar zelfs de popular vote.

Ofwel, de meerderheid der Amerikanen heeft daar allemaal niet zoveel problemen mee.

Hoor je de komende dagen een hoop gerommel en gestommel: dat zijn Washington, Jefferson, Lincoln, Roosevelt 1 en 2, en Kennedy die zich 78 keer omdraaien in hun resp. graven.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 6 november 2024 @ 22:07:25 #91
38496 Perrin
pi_215502960
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 22:04 schreef EttovanBelgie het volgende:

Een bewezen fraudeur, leugenaar, oplichter, pussy-grabber die de grootste politieke crisis sinds 1860 wist te realiseren (zelfs Lee lukte het niet een rebellenvlag in het Kapitool te krijgen), wint niet alleen de verkiezingen, maar zelfs de popular vote.

Ofwel, de meerderheid der Amerikanen heeft daar allemaal niet zoveel problemen mee.

Hoor je de komende dagen een hoop gerommel en gestommel: dat zijn Washington, Jefferson, Lincoln, Roosevelt 1 en 2, en Kennedy die zich 78 keer omdraaien in hun resp. graven.
Yup. Globalisme is overleden. Ieder voor zichzelf.

twitter
  woensdag 6 november 2024 @ 22:07:28 #92
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215502961
quote:

Binnenkort ook in uw theater.
pi_215502994
quote:

Was die rol sowieso nog geloofwaardig dan? Ook onder Biden en Obama had Amerika die status niet meer in mijn ogen. Misschien onder Bill Clinton nog, maar daarna?
pi_215502995
quote:
Ja hoor, terwijl we op Trump al vier jaar wachten.
pi_215502998
Nou, dat duurde niet lang, geen idee of het in de tussentijd al is gepost, de topics gingen me te snel, maar al dat rode platteland hè? Nu al zorgen om tariffs en trade wars. :').

quote:
Trump’s victory in Tuesday’s presidential election is likely to fuel concerns that U.S. farmers, already grappling with a income drop due to slumping crop prices, may suffer further if the new president ramps up tariffs on China. Trump has vowed to impose a 60% tariff on Chinese goods and at least a 10% levy on all other imports. That’s stirred fears any trade war with China could be worse than the 2018-19 dispute that cost U.S. grain producers billions.
https://www.farmprogress.(...)orning-market-review
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  woensdag 6 november 2024 @ 22:11:22 #96
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215503001
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2024 22:10 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Was die rol sowieso nog geloofwaardig dan? Ook onder Biden en Obama had Amerika die status niet meer in mijn ogen. Misschien onder Bill Clinton nog, maar daarna?
Obama was de laatste daadwerkelijk fatsoenlijke president die de VS heeft gehad.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215503005
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 21:50 schreef Bensel het volgende:

[..]
Dat er de volgende keer een sterkere kandidaat staat dan Trump zeker. Maar wat juist fout gaat zoals net Momo al postte is juist dat Kamela het slechter doet dan Trump bij mensen van 0-100.000 inkomen. Die partij moet ook gewoon veel meer focussen op de gewone man, dus linksere politiek. Inderdaad veel meer een eigen verhaal vertellen. Kamala bleef toch vooral ook zeggen dat ze niks zou veranderen ten opzicht van wat Biden deed.
Debatten is niet iets waar Kamala wat aan kon doen, Trump pussyde hem nou eenmaal na de eerste slachting.
Rallies geloof ik niet zo in. Kamala deed dat juist veel meer dan bijvoorbeeld Clinton of Biden. Trump had het ook altijd over zijn rallies toen hij verloor in 2020.

Zeker als de democraten zo doorgaan als ze gaan verliezen ze ook hun linkerflank. Dan zijn ze helemaal kansloos in verkiezingen.

Hopelijk gaat Sotamayor in ieder geval nog weg voordat Trump president wordt.ik ben het vrijwel nooit eens met Dakka maar daarover zeker wel.
pi_215503026
quote:

'That's not who we are!'
  woensdag 6 november 2024 @ 22:14:52 #99
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_215503030
quote:

Gezien zijn leeftijd zal het hem op de lange termijn geen moer kunnen schelen dat de VS economisch gewurgd zal worden door een Oost-Westblok.
pi_215503065
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 22:11 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Obama was de laatste daadwerkelijk fatsoenlijke president die de VS heeft gehad.
Viel ook erg door de mand in mijn ogen. Heel passief. Clinton was een redelijke president, maar ja, die had ook zwakheden.
Twitch.tv/bensel15
  woensdag 6 november 2024 @ 22:18:52 #101
38496 Perrin
pi_215503111
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 22:16 schreef Bensel het volgende:

[..]
Viel ook erg door de mand in mijn ogen. Heel passief. Clinton was een redelijke president, maar ja, die had ook zwakheden.
Ach, zolang het hier in Europa niet veel beter is, hebben we weinig recht van spreken.
  woensdag 6 november 2024 @ 22:20:05 #102
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_215503138
Biden heeft Trumps gefeliciteerd en uitgenodigd op het Witte Huis en zal zorg dragen voor een soepele overdracht, volgens nrc.
pi_215503143
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 22:11 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Dat er de volgende keer een sterkere kandidaat staat dan Trump zeker. Maar wat juist fout gaat zoals net Momo al postte is juist dat Kamela het slechter doet dan Trump bij mensen van 0-100.000 inkomen. Die partij moet ook gewoon veel meer focussen op de gewone man, dus linksere politiek. Inderdaad veel meer een eigen verhaal vertellen. Kamala bleef toch vooral ook zeggen dat ze niks zou veranderen ten opzicht van wat Biden deed.
Debatten is niet iets waar Kamala wat aan kon doen, Trump pussyde hem nou eenmaal na de eerste slachting.
Rallies geloof ik niet zo in. Kamala deed dat juist veel meer dan bijvoorbeeld Clinton of Biden. Trump had het ook altijd over zijn rallies toen hij verloor in 2020.

Zeker als de democraten zo doorgaan als ze gaan verliezen ze ook hun linkerflank. Dan zijn ze helemaal kansloos in verkiezingen.

Hopelijk gaat Sotamayor in ieder geval nog weg voordat Trump president wordt.ik ben het vrijwel nooit eens met Dakka maar daarover zeker wel.
In welk westers land wint links door een linkser/traditioneler verhaal te vertellen?

Er zijn meerdere redenen waarom Trump gewonnen heeft, maar hij heeft natuurlijk ook de tijdsgeest mee.

Overigens zie ik de democraten zich weer snel herstellen. Trump zal wederom veel chaos achterlaten. Want zelfs als je een junk van de straat trekt en deze in het witte huis neerzet, zullen er logischer beslissingen genomen worden dan met Trump.
pi_215503151
Dat verongelijkte toontje: "Heeft Kamala Trump al gefeliciteerd met zijn overwinning?" :')

Als er één iemand is geweest die zich als een zeer slechte (en roekeloze) verliezer heeft gedragen in het verleden dan is het Trump wel. De tering hé, je moet toch door heel wat gedachtekronkels heen zeg als je dat beeld in je hoofd wil omdraaien.
pi_215503183
quote:
7s.gif Op woensdag 6 november 2024 22:20 schreef MissButterflyy het volgende:
Biden heeft Trumps gefeliciteerd en uitgenodigd op het Witte Huis en zal zorg dragen voor een soepele overdracht, volgens nrc.
Trump zal wel denken: wat een sukkels, ik heb lekker alles tegengewerkt.
  woensdag 6 november 2024 @ 22:26:13 #106
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_215503230
De Verenigde Staten, ooit opgebouwd door immigranten ten koste van de oorspronkelijke bewoners, hebben nu een hartstochtelijke hekel aan immigranten.
Hoe cynisch is dat.
  woensdag 6 november 2024 @ 22:27:28 #107
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_215503248
Haters everywhere but I don't really care.
  woensdag 6 november 2024 @ 22:27:44 #108
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215503251
quote:
9s.gif Op woensdag 6 november 2024 22:23 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Trump zal wel denken: wat een sukkels, ik heb lekker alles tegengewerkt.
Biden is geen alfamannetje, want ook manieren zijn tegenwoordig een linkse hobby.
pi_215503259
Even een traantje wegpinken.
  woensdag 6 november 2024 @ 22:28:21 #110
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_215503262
quote:

[..]
En tevens nog steeds de jongste (oud-)president die de VS heeft gehad.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_215503269
De vader van Kamala heet Donald J. Harris. You can't make this shit up. _O-
pi_215503297
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 22:28 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
En tevens nog steeds de jongste (oud-)president die de VS heeft gehad.
Wat dat betreft is het jammer dat Obama niet nog een keer mee mocht doen. Ik denk dat hij Trump met de vinger in zijn neus verslagen had.
pi_215503310
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 22:31 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Wat dat betreft is het jammer dat Obama niet nog een keer mee mocht doen. Ik denk dat hij Trump met de vinger in zijn neus verslagen had.
Michelle Obama had de vloer met Trump aangeveegd
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_215503314
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 22:32 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Michelle Obama had de vloer met Trump aangeveegd
Dat denk ik ook.
pi_215503344
Hoe is het badwater hier een uur of 16 later?
pi_215503353
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2024 22:34 schreef Wereldgozer het volgende:
Kamala geeft net haar speech.
  woensdag 6 november 2024 @ 22:36:25 #117
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215503367
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 22:20 schreef luxerobots het volgende:

[..]
In welk westers land wint links door een linkser/traditioneler verhaal te vertellen?

Er zijn meerdere redenen waarom Trump gewonnen heeft, maar hij heeft natuurlijk ook de tijdsgeest mee.

Overigens zie ik de democraten zich weer snel herstellen. Trump zal wederom veel chaos achterlaten. Want zelfs als je een junk van de straat trekt en deze in het witte huis neerzet, zullen er logischer beslissingen genomen worden dan met Trump.
Ze gaan het nu al beschadigde speelveld (buiten de top 30 democratieen) nog verder beschadigen waardoor Democraten op een achterstand worden gezet. Denk hierbij aan nog meer voter suppression.

Het hele Westen heeft te kampen met een vermolmd maatschappelijk middenveld. Kwaadwillende miljardairs stappen daar in (zoals John de Mol bij ons). Dat gaat veel verder dan 'tijdgeest' maar is puur een cyclus van telkens toenemende macht en welvaartsconcentratie (en opinie manipulatie). Met de antidemocratische Ayn Rand fantasietjes in de hand, door Apartheidkindjes als Musk en Thiel.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215503370
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 22:35 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Kamala geeft net haar speech.
Geen al te beste speechschrijvers.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 6 november 2024 @ 22:36:59 #119
38496 Perrin
pi_215503383
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2024 22:34 schreef Wereldgozer het volgende:
Comfortabel zoals altijd. :*
pi_215503394
quote:
15s.gif Op woensdag 6 november 2024 22:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Waar had ze het nu over? Schijnen als een miljard sterren?
pi_215503405
quote:
15s.gif Op woensdag 6 november 2024 22:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Gelukkig doet de teleprompter het wel dit keer.

~O>
pi_215503421
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 22:37 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Waar had ze het nu over? Een schijnen als een miljard sterren?
Ik hoorde de ene platitude na de andere. Iets met hoop en licht en de grondwet.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 6 november 2024 @ 22:39:01 #123
38496 Perrin
pi_215503422
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2024 22:36 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ze gaan het nu al beschadigde speelveld (buiten de top 30 democratieen) nog verder beschadigen waardoor Democraten op een achterstand worden gezet. Denk hierbij aan nog meer voter suppression.

Het hele Westen heeft te kampen met een vermolmd maatschappelijk middenveld. Kwaadwillende miljardairs stappen daar in (zoals John de Mol bij ons). Dat gaat veel verder dan 'tijdgeest' maar is puur een cyclus van telkens toenemende macht en welvaartsconcentratie (en opinie manipulatie). Met de antidemocratische Ayn Rand fantasietjes in de hand, door Apartheidkindjes als Musk en Thiel.
Yup. In sneltreinvaart richting een oligarchie. Hopen dat de plaatselijke miljardair je wat kruimels toegooit.
pi_215503485
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2024 22:36 schreef Klopkoek het volgende:
Dat is natuurlijk wel het gevaar. Trump heeft al eerder laten zien schijt te hebben aan de democratie en de constitution.
  Overall beste user 2022 woensdag 6 november 2024 @ 22:41:21 #125
3928 Ulx
pi_215503509
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 22:39 schreef Perrin het volgende:

[..]
Yup. In sneltreinvaart richting een oligarchie. Hopen dat de plaatselijke miljardair je wat kruimels toegooit.
Zolang die kruimels niet naar buitenlanders gaan is daar toch niets mis mee?
pi_215503589
quote:

[..]
Dus als Trump ook met drone strikes los gaat op onschuldige burgers dan stijgt hij in waardering?
  woensdag 6 november 2024 @ 22:44:55 #127
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215503605
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 22:44 schreef Nober het volgende:

[..]
Dus als Trump ook met drone strikes los gaat op onschuldige burgers dan stijgt hij in waardering?
Trump kan in mijn waardering niet stijgen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 6 november 2024 @ 22:45:01 #128
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215503610
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 22:44 schreef Nober het volgende:

[..]
Ja, want dat heeft hij dus gedaan en hij is best populair nu.
pi_215503674
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 22:45 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ja, want dat heeft hij dus gedaan en hij is best populair nu.
Waar en wanneer precies?
  woensdag 6 november 2024 @ 22:49:00 #130
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215503710
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 22:46 schreef Nober het volgende:

[..]
Waar en wanneer precies?
2,243 in zijn eerste twee jaar van presidentschap.
  Overall beste user 2022 woensdag 6 november 2024 @ 22:50:37 #131
3928 Ulx
pi_215503730
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 22:49 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
2,243 in zijn eerste twee jaar van presidentschap.
Ja, maar als je dat nou gewoon negeert dan heeft hij er minder gedaan.
  Moderator woensdag 6 november 2024 @ 22:57:01 #132
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215503819

Moslims zijn gek op Trump!
  woensdag 6 november 2024 @ 22:57:21 #133
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_215503823
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 22:00 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het zegt volgens mij vooral dat én zwart én vrouw voor veel Amerikanen nog een brug of 8 te ver is.
kolder
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  woensdag 6 november 2024 @ 23:00:21 #134
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215503875
Grappig genoeg won hij niet in Manhattan en Palm Beach County, in zijn woonplaatsen zien ze hem dus niet zitten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 6 november 2024 @ 23:03:42 #135
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215503915
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 22:57 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

Veel Moslims zijn dan ook enorm conservatief en vinden vaak ook wat van keuzes maken tegen de vrijheid van vrouwen.
  Overall beste user 2022 woensdag 6 november 2024 @ 23:07:08 #136
3928 Ulx
pi_215503948
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 23:03 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Veel Moslims zijn dan ook enorm conservatief en vinden vaak ook wat van keuzes maken tegen de vrijheid van vrouwen.
Ik denk dat continu het mantra herhalen dat Harris niet liev was voor Gaza door een vleugel van de Dems ook wel invloed had.
  Moderator woensdag 6 november 2024 @ 23:11:25 #137
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215503975
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 23:07 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ik denk dat continu het mantra herhalen dat Harris niet liev was voor Gaza door een vleugel van de Dems ook wel invloed had.
Maar onder Trump zullen er niet minder wapens en geld naar Israël gaan.
pi_215503978
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 22:20 schreef Breekfast het volgende:
Dat verongelijkte toontje: "Heeft Kamala Trump al gefeliciteerd met zijn overwinning?" :')

Als er één iemand is geweest die zich als een zeer slechte (en roekeloze) verliezer heeft gedragen in het verleden dan is het Trump wel. De tering hé, je moet toch door heel wat gedachtekronkels heen zeg als je dat beeld in je hoofd wil omdraaien.
Ik hoor er eerder getreiter in, « let Trump beTrump (hork dus), maar wee jullie gebeente als jullie je niet perfect gedragen, nederig op je knieën zijn ring kussen » en als het kan ook tranen vergieten.
En als die tranen jullie nog niet in de ogen staan, dan zullen wij net zo lang sarren en zout in de wonde strooien tot ze wel vloeien.
  woensdag 6 november 2024 @ 23:12:05 #139
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215503981
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 22:57 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

Uiteindelijk kruipen die conservatieven altijd bij elkaar.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 6 november 2024 @ 23:12:20 #140
38496 Perrin
pi_215503984
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 23:11 schreef Momo het volgende:

[..]
Verveel ons niet met je feiten. :{w
  Overall beste user 2022 woensdag 6 november 2024 @ 23:16:30 #141
3928 Ulx
pi_215504025
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 23:11 schreef Momo het volgende:

[..]
Maar aangezien hij niet in het WH zat kun je dat niet zeker weten. zal het argument zijn.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 6 november 2024 @ 23:19:21 #142
862 Arcee
Look closer
pi_215504045
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 22:31 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Inderdaad. Eigenlijk is het wel treurig dat de Democraten na Obama geen aansprekende kandidaat meer naar voren hebben geschoven. Clinton, Biden en Harris spraken allemaal niet tot de verbeelding.
pi_215504062
quote:
7s.gif Op woensdag 6 november 2024 22:20 schreef MissButterflyy het volgende:
Tot na veel uitkeg doorgedrongen was dat hij niet gewonnen had. :D
  Overall beste user 2022 woensdag 6 november 2024 @ 23:21:49 #144
3928 Ulx
pi_215504065
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 23:19 schreef Arcee het volgende:

[..]
Inderdaad. Eigenlijk is het wel treurig dat de Democraten na Obama geen aansprekende kandidaat meer naar voren hebben geschoven. Clinton, Biden en Harris spraken allemaal niet tot de verbeelding.
Je maakt een denkfout. De kandidaat maakt geen moer uit.

De helft van de VS is gewoon fascistisch kutvolk dat dweept met Trump de Sterke Leider. .
pi_215504105
quote:

[..]
Het is ook kraakhelder wat de oorzaak is.

Trump heeft duidelijke plannen en idealen die hij verkondigd waar te willen maken. Of ze nou realistisch of snel waar te maken zijn maakt niet uit, hij heeft ze in ieder geval en weet hier voor campagne te voeren en te strijden.

Democraten zijn, en waren, voornamelijk druk bezig met aggeren tegen Trump en al zijn standpunten. Benadrukken dat ze fel zijn tegen wat Trump van plan is. Heksenjachten op Trump, woke ideologie claimen, rechtszaken tegen Trump aanspannen, media beïnvloeden. Verder gewoon politiek 0,0 inhoud of verhaal.enkel gedreven door anti-Trump rethoriek.

Wat het ze gebracht heeft is duidelijk; deze uitslag is mede mogelijk gemaakt door extreme incompetentie van de democraten.
  woensdag 6 november 2024 @ 23:31:20 #146
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215504113
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 23:21 schreef Ulx het volgende:

[..]
Je maakt een denkfout. De kandidaat maakt geen moer uit.

De helft van de VS is gewoon fascistisch kutvolk dat dweept met Trump de Sterke Leider. .
Allemaal achter de uber-Amerikaan aan en eerlijk gezegd is Trump wel precies de belichaming van een karikatuur op de Amerikaan.
pi_215504115
quote:

[..]
Ik zou denken dat Bernie een betere kans had gemaakt in 2016.
pi_215504117
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 22:20 schreef luxerobots het volgende:

[..]
In welk Westers land wint links. Die vraag is al moeilijk zat, je hoeft hem niet nog moeilijker te maken.
Ik hoor alleen ooit iets over Denemarken. Nou als racistisch migratiebeleid het verhaal is dat je moet vertellen vind ik dat niet passen bij mijn waarden dus dat schiet niet op.
Het midden op zoeken zoals in Nederland geprobeerd door bijvoorbeeld PvdA die zelfs met VVD in een regering wilde was een totale flop vind men van links tot rechts dus dat werkt ook niet. Maar zeker ook in de Amerikaanse politiek waar Kamala dit overduidelijk probeerde is het geen succes. Rechtse kiezers happen niet op zulke doorzichtige pogingen.
Maar hard links, dat probeert men ook eigenlijk nergens. Toch nog altijd bang voor het label communisme of soms zelfs socialisme zeker in Amerika. Bernie was een goede poging, jammer genoeg voortijdig de pas afgesneden.
Ik geloof dat

quote:

Ik geloof best dat Trump een puinhoop achter laat en dat er over 4 jaar best een prima kans is. Maar de democratische partij laat ook keer op keer zien toch weinig te veranderen. Na 8 jaar Clinton, 8 Jaar Bush. Na 8 Jaar Obama, Trump. Mensen als Reagan of Trump weten meer te slopen dan de Democraten 'repareren'. Omdat ook de democraten hun zakken laten vullen door Wallstreet. Dus als Trump komt met tax cuts, is niet first order of business dat terugdraaien. Als Reagan kwam met verre deregulering is niet first order of business de regulering aanscherpen. Zeker in Amerika wordt de regulering ook voor een groot deel door bedrijven bepaald. Vaak zijn de topfuncties van wat een controlerende macht moet zijn gewoon een draaideur voor mensen uit het bedrijfsleven en andersom. Op die manier wordt er meer en meer macht gegeven aan bedrijven en de gewone man en vrouw meer en meer uitgeknepen.
Nu met bijvoorbeeld de aanstelling van Lina Khan was daar wel enige verschuiving in, maar duidelijk te weinig te laat. Dat de economie vooral als een tierelier werkt voor een te kleine groep mensen zie je ook bijna overal. De werkende klasse weet in die zin ook niet meer waar ze het moeten zoeken. Beide kanten praten ze naar de mond en beide kanten bereiken te weinig. In elk geval de Democraten proberen ook te weinig.

Daarbij valt nog maar te bezien of het zo makkelijk gaat zijn. Trump was een historisch zwakke kandidaat en de democraten hebben 2 van de 3 keer van hem verloren. Komen de Republikeinen volgende keer met een sterke kandidaat of een topkandidaat moeten de democraten het echt veel en veel beter doen dan met Kamala. Wat ze de laatste 4 jaar of misschien wel 8 jaar hebben laten zien is dat ze veel te weinig kwaliteit hebben in het establishment dat de partij runt. 4 jaar terug was iedereen blij nooit meer Trump nou dan moeten we nu toch concluderen dat Biden het zo slecht heeft gedaan dat en dat Kamala zon slechte keuze was dat de top van Dems rot is. Je vergelijkt hem met een junk. In een competente partij in een rijk land met 330 miljoen inwoners moet je toch met het grootste gemak van een junk kunnen winnen. Al helemaal als je ook méér geld hebt om aan reclame en dergelijke zooi uit te geven.

Sure de tijdgeest dat zal, maar dat is toch niet genoeg excuus voor deze mate van incompetentie. Proberen met half dementerende totaal niet scherpe Biden de oorlog te winnen. Wat een capitale blunder. Nu niet eens meer stemmen van 0-100.000 inkomen ophalen. Snappen ze wel welke kiezers de focus moeten zijn? Snappen ze wel waarom werkende mensen die paycheck to paycheck werken de economie zo belangrijk vinden dat ze in keiharde leugenpraat trappen. Echt te idioot voor woorden dat de democraten verliezen bij werkende mensen die tegen hun eigen belangen op Trump stemmen, de grootste egoist op aarde.
pi_215504126
En het staat natuurlijk als een paal boven water dat de winst van Trump de wereld een veiligere, welvarendere plek maakt. Met het starten van oorlogen heeft hij niet zo veel op. Wel met het boosten van economie en welvaart. Bijkomend voordeel is dat allerhande dictaturen en moslimlanden hem schuwen wegens zijn onvoorspelbaarheid, sterke ondergandelingsmethoden en het spreken van zeer duidelijke taal als het Westen onder dreiging is. Iedereen die in een Westerse democratie leeft en de winst van Trump verafschuwd is een zelfhater.
  woensdag 6 november 2024 @ 23:34:24 #150
330914 Sherlock_Holmes
pi_215504127
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 23:31 schreef Writersright het volgende:

[..]
Ik zou denken dat Bernie een betere kans had gemaakt in 2016.
Bernie is medeverantwoordelijk dat Trump uiteindelijk won. Net zoals je nu de Biden-Harris vete hebt, is het nooit goed naar de kiezer toe om binnen de partij ruzie te gaan maken.
  woensdag 6 november 2024 @ 23:35:30 #151
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215504132
Misschien moet je het spelletje gaan meespelen en daar iemand neerzetten met veel geblaat en show, vooral op het Amerikaanse gevoel gaan zitten.
pi_215504134
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 22:44 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Trump kan in mijn waardering niet stijgen.
Bij mij kan hij niet dalen. Dalen kan hij niet want een van de meest verachtelijke personen op aarde.
Vind dat ook wel raar, waarom kan hij bij jou niet stijgen. Ik verwacht niet dat hij bij mij gaat stijgen. Maar het zou toch mogelijk zijn, dat hij weet ik veel zoals in a Christmas Carrol zoals Scrooge opeens het licht ziet.
  woensdag 6 november 2024 @ 23:38:06 #153
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215504152
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 23:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Bij mij kan hij niet dalen. Dalen kan hij niet want een van de meest verachtelijke personen op aarde.
Vind dat ook wel raar, waarom kan hij bij jou niet stijgen. Ik verwacht niet dat hij bij mij gaat stijgen. Maar het zou toch mogelijk zijn, dat hij weet ik veel zoals in a Christmas Carrol zoals Scrooge opeens het licht ziet.
Hij is te makkelijk om hem niet in te koppen, maar daar zijn dokters voor.
  woensdag 6 november 2024 @ 23:39:50 #154
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_215504162
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2024 23:34 schreef GerryDV het volgende:
En het staat natuurlijk als een paal boven water dat de winst van Trump de wereld een veiligere, welvarendere plek maakt. Met het starten van oorlogen heeft hij niet zo veel op. Wel met het boosten van economie en welvaart. Bijkomend voordeel is dat allerhande dictaturen en moslimlanden hem schuwen wegens zijn onvoorspelbaarheid, sterke ondergandelingsmethoden en het spreken van zeer duidelijke taal als het Westen onder dreiging is. Iedereen die in een Westerse democratie leeft en de winst van Trump verafschuwd is een zelfhater.
Groot is zijn bewondering voor regeringsleiders zoals die in Rusland en China, die verkiezingen houden waarbij de eventuele oppositie vooraf wordt uitgeschakeld.
pi_215504163
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2024 23:30 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Het is ook kraakhelder wat de oorzaak is.

Trump heeft duidelijke plannen en idealen die hij verkondigd waar te willen maken. Of ze nou realistisch of snel waar te maken zijn maakt niet uit, hij heeft ze in ieder geval en weet hier voor campagne te voeren en te strijden.
Wat zijn die plannen dan precies? Bijvoorbeeld die voor gezondheidszorg waar we al een jaar of 16 op wachten.
  woensdag 6 november 2024 @ 23:41:04 #156
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215504170
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 23:39 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Wat zijn die plannen dan precies? Bijvoorbeeld die voor gezondheidszorg waar we al een jaar of 16 op wachten.
Geen belastingen meer! Migranten deporteren!

Dat was het wel zo een beetje. Deporteren is aan een stormachtige comeback bezig.
pi_215504172
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 23:35 schreef Vis1980 het volgende:
Misschien moet je het spelletje gaan meespelen en daar iemand neerzetten met veel geblaat en show, vooral op het Amerikaanse gevoel gaan zitten.
Dat kunnen ze niet want je moet dan alsnog wel plannen en een verhaal hebben en enige daadkracht en overtuiging dat je daadwerkelijk wat gaat uitvoeren.
pi_215504175
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 23:07 schreef Ulx het volgende:

[..]
En dat ze te weinig zichtbaar was deed het ook wel erg goed.
  woensdag 6 november 2024 @ 23:42:16 #159
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215504180
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 23:41 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Dat kunnen ze niet want je moet dan alsnog wel plannen en een verhaal hebben en enige daadkracht en overtuiging dat je daadwerkelijk wat gaat uitvoeren.
Neuh, Trump heeft amper plannen en als er naar gevraagd wordt gaat ie over zichzelf praten of over kranen.
  Overall beste user 2022 woensdag 6 november 2024 @ 23:42:40 #160
3928 Ulx
pi_215504185
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 23:41 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Geen belastingen meer! Migranten deporteren!

Dat was het wel zo een beetje. Deporteren is aan een stormachtige comeback bezig.
Misschien moeten de Dems geen tegengas geven. Geef het volk maar wat het wil.
pi_215504188
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 23:39 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
In een ander topic werden zijn plannen/beloftes al geplaatst, waren er een stuk of 30. Zal ze even zoeken en copy/pasten voor je. ;)
  woensdag 6 november 2024 @ 23:43:54 #162
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215504192
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 23:42 schreef Ulx het volgende:

[..]
Misschien moeten de Dems geen tegengas geven. Geef het volk maar wat het wil.
Wachten tot de periode 'dit nooit meer'? De vorige deportaties waren een groot succes, vooral als je groot liefhebber bent van leed.
pi_215504196
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 23:42 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Neuh, Trump heeft amper plannen en als er naar gevraagd wordt gaat ie over zichzelf praten of over kranen.
Of over de piem0l van Arnold Palmer.
  woensdag 6 november 2024 @ 23:46:29 #164
330914 Sherlock_Holmes
pi_215504206
En in dit geval helpt social media ook niet, waarbij elke Trump stemmer als garbage, bigot, racist, sexist en transphobic wordt neergezet.

Dat schelden van voornamelijk Gen-Z werkt averechts, lijkt wel of jongere generaties elke discussie gelijk in de kiem willen smoren door groot uit te pakken ('stop, je bent dit').
pi_215504208
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2024 23:34 schreef GerryDV het volgende:
_O- Leuk op de late avond om nog iets sarcastisch te lezen.
pi_215504209
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 23:42 schreef GerryDV het volgende:

[..]
In een ander topic werden zijn plannen/beloftes al geplaatst, waren er een stuk of 30. Zal ze even zoeken en copy/pasten voor je. ;)
Dat lijstje waren geen plannen. Enkel lege beloftes. Trump heeft geen plannen laten zien. Nouja hij heeft veel gelogen niks te weten van project 2025.
  Overall beste user 2022 woensdag 6 november 2024 @ 23:50:04 #167
3928 Ulx
pi_215504222
quote:
9s.gif Op woensdag 6 november 2024 23:41 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
En dat ze te weinig zichtbaar was deed het ook wel erg goed.
Nee, dat is onzin. Trump's krankzinnige gedrag werd genormaliseerd. Dus staat hij constant in het centrum van de aandacht.
Kijk gewoon terug: Biden verslikt zich in een woordje en het is wekenlang "BIDEN OUD BIDEN OUD BIDEN OUD". Trump raaskalt maandenlang als een seniele opa op de gesloten afdeling van Verpleeghuis Grafzicht over Hannibal Lecter en andere fantasiefiguren en men deed alsof het normaal is.

Daar valt nauwelijks van te winnen.
  Overall beste user 2022 woensdag 6 november 2024 @ 23:50:48 #168
3928 Ulx
pi_215504226
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 23:43 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Wachten tot de periode 'dit nooit meer'? De vorige deportaties waren een groot succes, vooral als je groot liefhebber bent van leed.
Die bevolkingsgroep wilde het gezien de uitslag.
  woensdag 6 november 2024 @ 23:52:40 #169
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215504232
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 23:46 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
En in dit geval helpt social media ook niet, waarbij elke Trump stemmer als garbage, bigot, racist, sexist en transphobic wordt neergezet.

Dat schelden van voornamelijk Gen-Z werkt averechts, lijkt wel of jongere generaties elke discussie gelijk in de kiem willen smoren door groot uit te pakken ('stop, je bent dit').
Als ik eerlijk ben zie ik dat vooral het standaard gedrag is op het internet, welke politieke stroming dan ook. Tegenwoordig moet je overal vooral boos zijn op het internet en je ook vooral laten leiden door filmpjes of artikelen die daarop aansluiten, en ook hier weer 'no matter what the political stance is'. Ik houd het bijvoorbeeld op YouTube strikt bij filmpjes over games, films of muziek, zodra je naar verontwaardigde tot boze gaat kijken laat YouTube je bijna niets anders meer zien, net als andere sociale media.
pi_215504290
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 22:46 schreef Nober het volgende:

[..]
Waar en wanneer precies?
twitter

Trump schafte gewoon de regel af dat die aanvallen en het aantal burgerslachtoffers gemeld moesten worden.

[ Bericht 3% gewijzigd door Kijkertje op 07-11-2024 00:17:17 ]
pi_215504342
Goh het heeft zelfs een naam:

twitter

donderdag 7 november 2024 @ 00:47:28 #172
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215504357
quote:
10s.gif Op donderdag 7 november 2024 00:38 schreef Kijkertje het volgende:
Goh het heeft zelfs een naam:

[ x ]
[ afbeelding ]
Daar ontkom je niet aan, je kunt misschien stellen dat meer mensen gaan stemmen, die vroeger zich niet bezig hielden met politiek, maar dat is een democratie en daarom is een populist ook een populist.
pi_215504375
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 23:50 schreef Ulx het volgende:

[..]
Nee, dat is onzin. Trump's krankzinnige gedrag werd genormaliseerd. Dus staat hij constant in het centrum van de aandacht.
Kijk gewoon terug: Biden verslikt zich in een woordje en het is wekenlang "BIDEN OUD BIDEN OUD BIDEN OUD". Trump raaskalt maandenlang als een seniele opa op de gesloten afdeling van Verpleeghuis Grafzicht over Hannibal Lecter en andere fantasiefiguren en men deed alsof het normaal is.

Daar valt nauwelijks van te winnen.
Ach ja, nul zelfreflectie. Lijkt me de enige juiste weg.
  donderdag 7 november 2024 @ 01:15:25 #174
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215504400
Ulx is niet blij met de uitslag
  donderdag 7 november 2024 @ 01:20:43 #175
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215504403
De democraten hebben er gewoon een potje van gemaakt. Beetje vergelijkbaar met het verlies van D66, maar Rob Jetten en Jan Paternotte vonden dat het allemaal lag aan de beeldvorming en dat er te weinig is gedaan om de punten die D66 heeft geregeld uit te vergroten.

Ja D66 heeft het bijv goed gedaan met de energietoeslag na de oorlog. Maar dat was te weinig. Idem dito voor Trump in 2020 die zich kon inkopen met lockdown checks.

Misschien is dat het probleem van politici, ze strooien met een paar stuivers en denken dat "het volk" dan blij en tevreden is. 130 op de snelweg, abortus misschien een recht. Moet kunnen
pi_215504421
twitter
#superniger2020
  donderdag 7 november 2024 @ 01:40:21 #177
330914 Sherlock_Holmes
pi_215504423
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 23:52 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Als ik eerlijk ben zie ik dat vooral het standaard gedrag is op het internet, welke politieke stroming dan ook. Tegenwoordig moet je overal vooral boos zijn op het internet en je ook vooral laten leiden door filmpjes of artikelen die daarop aansluiten, en ook hier weer 'no matter what the political stance is'. Ik houd het bijvoorbeeld op YouTube strikt bij filmpjes over games, films of muziek, zodra je naar verontwaardigde tot boze gaat kijken laat YouTube je bijna niets anders meer zien, net als andere sociale media.
Deze opmerking haal ik letterlijk (net) van een reactie video vandaan: 'Turns out telling people they are stupid, uneducated, toxic, misogynistic, sexist, bigoted, and fascist, for difference of opinion is not a great idea. Who would have thought.'
  donderdag 7 november 2024 @ 01:57:07 #178
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215504440
Harris kon dus geen speech geven want ze moest het schrijven :') terwijl ze al had verloren :') wat een leider :')
pi_215504449
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2024 01:57 schreef Origami94 het volgende:
Harris kon dus geen speech geven want ze moest het schrijven :') terwijl ze al had verloren :') wat een leider :')
Ja precies! Ze had ook gewoon FRAUDE! moeten roepen. Dat zijn de echte leiders.
pi_215504461
Wat is er eigenlijk met die fraude gebeurd die Trump op het spoor was :?
pi_215504468
:')
pi_215504480
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 01:40 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Deze opmerking haal ik letterlijk (net) van een reactie video vandaan: 'Turns out telling people they are stupid, uneducated, toxic, misogynistic, sexist, bigoted, and fascist, for difference of opinion is not a great idea. Who would have thought.'
Hamer /kop.

En als daarnaast je enige écht duidelijke, consequente punt in de campagne dat je best je foetus door de blender mag halen, dan vind ik dat ook niet heel sterk bedacht.

Over de andere toonaangevende campagne-onderwerpen als de economie, immigratie, midden-oosten kwam ze op mij vrij vaag, dubbelzinnig, tegenstrijdig, oppervlakkig en onzeker over.

De democraten hebben gewoon keihard gefaald in hun kandidatuur en campagnestrategie.
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_215504503
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 01:20 schreef Origami94 het volgende:
De democraten hebben er gewoon een potje van gemaakt. Beetje vergelijkbaar met het verlies van D66, maar Rob Jetten en Jan Paternotte vonden dat het allemaal lag aan de beeldvorming en dat er te weinig is gedaan om de punten die D66 heeft geregeld uit te vergroten.

Ja D66 heeft het bijv goed gedaan met de energietoeslag na de oorlog. Maar dat was te weinig. Idem dito voor Trump in 2020 die zich kon inkopen met lockdown checks.

Misschien is dat het probleem van politici, ze strooien met een paar stuivers en denken dat "het volk" dan blij en tevreden is. 130 op de snelweg, abortus misschien een recht. Moet kunnen
Het werkt toch, paar stukjes snelweg mag je misschien 130 en de PVV kiezer is razend enthusiast.
Erg consequent is het dan niet om te zeggen dat D66 niet genoeg zou hebben gedaan met energietoeslag, dat is toch zeer vergelijkbaar en voor een kleinere partij met minder macht toch geen slechte score.

Ik ben het wel eens dat de Democraten het slecht hebben gedaan hoor, zeker. Maar het goed of slecht doen is duidelijk niet doorslaggevend. Gaat toch meer om gevoel. Trump had het ook slecht gedaan dus verloor hij in 2020 en nu heeft hij met letterlijk niks doen het opeens weer goed gedaan. Wat dat betreft bewijst het volk dan toch het gelijk van politici die denken zich er makkelijk vanaf te kunnen maken. Echt veel wordt er niet geleverd door die lui in veel landen.

Zowel de Republikeinse en de Democratische partij zijn er vooral voor het bedrijfsleven. Op die manier is het ook een beetje lood om oud ijzer.
pi_215504530
Goated Bernie
twitter

Als ze nou eindelijk een keer naar de man gaan luisteren in plaats van hem als token gebruiken.
pi_215504538
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 02:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Goated Bernie
[ x ]

Als ze nou eindelijk een keer naar de man gaan luisteren in plaats van hem als token gebruiken.
Soww, koekoek!
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_215504568
Hoeveel hier riepen er trouwens de laatste weken dat die bettingmarkten er hopeloos naast zaten, iedere dag werd in dit topic wel geroepen dat het allemaal manipulatie etc was. Het inmiddels zoveelste punt waar de fokkers hier in t topic volledig verkeerd zaten:

twitter
pi_215504571
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2024 03:42 schreef Eagles89 het volgende:
Hoeveel hier riepen er trouwens de laatste weken dat die bettingmarkten er hopeloos naast zaten, iedere dag werd in dit topic wel geroepen dat het allemaal manipulatie etc was. Het inmiddels zoveelste punt waar de fokkers hier in t topic volledig verkeerd zaten:

[ x ]
Het zit je nogal hoog :7
pi_215504598
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2024 03:44 schreef Wantie het volgende:

[..]
De hoeveelheid onzin/Harris propaganda die hier de laatste weken werd verspreid terwijl alles wat ik postte of zei wat het tegenovergestelde beweerde simultaan belachelijk gemaakt werd zit me inderdaad hoog. Iedereen kan iets fout hebben, daar gaat het niet om, maar er had in een Amerikaans Verkiezingen topic veel en veel beter gereageerd kunnen worden door de grote groep pro Harris users die hier in een grote meerderheid vertegenwoordigd waren. Het was niet “het grote Harris fan topic” of iets degelijks, dna had ik het nog begrepen. Ik was de grote trol, maar de meerderheid in Senaat, House, én de popular vote + álle swingstates in een landslide overwinning durfde zelfs ík niet eens te voorspellen, lol. De ironie.
pi_215504609
Er is hier geen grote groep pro-Harris users. En een trol ben je uiteraard nog steeds.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_215504612
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2024 03:44 schreef Wantie het volgende:

[..]
Hij heeft ¤100 gewonnen en heeft het direct uitgegeven aan coke. Het is hem gegund.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  donderdag 7 november 2024 @ 05:57:39 #191
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_215504664
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 04:41 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Hij heeft ¤100 gewonnen en heeft het direct uitgegeven aan coke. Het is hem gegund.
Aanvankelijk was het nog wel grappig, maar in rap tempo begin ik toch het pad van het medelijden te bewandelen.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_215504684
En dan is het leven helemaal geweldig want mijn dochter is op 6 november 24 jaar geworden.

Tegelijkertijd: ohhhh wowww, zo erg blij dat ze van deze shitzooi niks meekrijgt.

Mijn meisje heeft nul komma nul geen weet van deze idioterie gelukkig.

#downsyndroom
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  donderdag 7 november 2024 @ 06:33:14 #193
403588 mcmlxiv
pi_215504701
quote:
10s.gif Op donderdag 7 november 2024 02:04 schreef Kijkertje het volgende:
Ja, ik vind niet dat deze uitslag zomaar goedgekeurd kan worden, dat moet echt eerst onderzocht worden! Dat moet Trump toch ook willen?
pi_215504900
Dat Trump zo ruim wint stinkt natuurlijk wel! Fraude ;)
pi_215504963
Ik heb hier even gekeken naar het Huis:

https://www.270towin.com/2024-election-results-live/house/

Het was de afgelopen jaren 214 (D) - 221 (R)
Het staat nu 197 (D) - 212 (R)

Maar als in alle districten degene wint die nu voor staat, dan wordt het 211 (D) - 224 (R)

Dan vergroten de Republikeinen dus hun grip op het huis ook nog eens. 12 van de nog openstaande districten zijn wel spannend, maar bij bijna allemaal (11 van die) staat de Republikeinse kandidaat voor. Dan flippen de Republikeinen dus de senaat en vergroten de voorsprong in het Huis, naast dat ze de president winnen. Dan kun je het wel een rode golf noemen. En zoals ik gister al zei: dan ligt het dus ook niet alleen aan Harris en haar campagne. De Volkskrant heeft daar ook wel een aardige reportage over: https://www.volkskrant.nl(...)-gaat-doen~b35c4588/

Het geeft ook aan waarom de voorspelling van deze historicus niet klopte: https://www.ad.nl/buitenl(...)tanden-wat~a44ae1c9/
Hij geeft ze de sleutels 'economie' vanwege de theoretische berekende cijfers, maar volgens de Amerikanen zelf is de economie onder Biden verpest.

Conclusie: Biden had veel en veel meer moeten doen of in elk geval moeten proberen om het voor mensen betaalbaar te houden. Ja, als je geld gaat uitdelen wakker je de inflatie aan en dat vindt de centrale bank niet leuk, maar nu heb je een in theorie goede economie waar de inwoners van het land alleen niets van meepikken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 7 november 2024 @ 07:58:40 #196
405562 Erno-BE
pi_215504981
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2024 07:53 schreef Hanca het volgende:

Maar als in alle districten degene wint die nu voor staat, dan wordt het 211 (D) - 224 (R)

Dan vergroten de Republikeinen dus hun grip op het huis ook nog eens. 12 van de nog openstaande districten zijn wel spannend, maar bij bijna allemaal (11 van die) staat de Republikeinse kandidaat voor. Dan flippen de Republikeinen dus de senaat en vergroten de voorsprong in het Huis, naast dat ze de president winnen. Dan kun je het wel een rode golf noemen. En zoals ik gister al zei: dan ligt het dus ook niet alleen aan Harris en haar campagne. De Volkskrant heeft daar ook wel een aardige reportage over: https://www.volkskrant.nl(...)-gaat-doen~b35c4588/

Het geeft ook aan waarom de voorspelling van deze historicus niet klopte: https://www.ad.nl/buitenl(...)tanden-wat~a44ae1c9/
Hij geeft ze de sleutels 'economie' vanwege de theoretische berekende cijfers, maar volgens de Amerikanen zelf is de economie onder Biden verpest.

Conclusie: Biden had veel en veel meer moeten doen of in elk geval moeten proberen om het voor mensen betaalbaar te houden. Ja, als je geld gaat uitdelen wakker je de inflatie aan en dat vindt de centrale bank niet leuk, maar nu heb je een in theorie goede economie waar de inwoners van het land alleen niets van meepikken.
Hoe had Biden dan de inflatie kunnen beteugelen?
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  donderdag 7 november 2024 @ 08:01:13 #197
405562 Erno-BE
pi_215504988
quote:
Goated Bernie
[ x ]

Denk je nou echt dat Sanders de verkiezingen kan winnen? Sanders is te oud en te links om de verkiezingen te kunnen winnen.
pi_215505014
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 07:58 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Hoe had Biden dan de inflatie kunnen beteugelen?
Dat had dus niet het hoofddoel moeten zijn. In Europa zag je ook dat inflatie beteugelen voor de meeste regeringen niet het belangrijkste was, maar dat het doel met name koopkracht behouden was. Ja, dan hou je iets langer een hogere inflatie, maar je sleept de mensen er wel doorheen. Er had meer geld naar de burgers gemoeten. De vraag hoe hij de inflatie had moeten beteugelen is dus de verkeerde, de vraag moet zijn hoe hij de koopkracht van de mensen had kunnen redden. Een tijdelijke inflatie van 10%, door duidelijke externe omstandigheden, is niet meer zo erg als de mensen er ook 10% bij krijgen.

De koopkrachtgevolgen die de Amerikanen de laatste jaren hebben gezien, waren in Nederland met de uitgebreide en uitgesplitste koopkrachtplaatjes door geen enkele partij goedgekeurd. Er tientallen procenten op achteruit gaan in koopkracht in 4 jaar is daar geen uitzondering, daar kunnen we ons hier helemaal niks bij voorstellen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_215505059
quote:
10s.gif Op donderdag 7 november 2024 02:04 schreef Kijkertje het volgende:
Hij heeft gewonnen, dus er is geen fraude. Zoiets.
pi_215505106
quote:

[..]
Heb je voorbeelden hiervan? Dit is namelijk juist waar het voor de Democraten iedere keer mis blijkt te gaan.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 7 november 2024 @ 08:32:47 #201
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215505145
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 23:42 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Het zijn dan ook zijn financiers (Elon Musk, Peter Thiel, de Russen) met de plannen.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  donderdag 7 november 2024 @ 08:33:15 #202
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215505147
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 23:42 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Ah, je bedoelt Project 2025, waar hij eerst zo stellig afstand van nam? :')
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_215505152
Vast al besproken:

Trump gebruikt macht al meteen om rechtszaken tegen hem te stoppen: “Advocaten dienen deze week verzoek in om strafbepaling te annuleren”

Amerika is de komende 4 jaar fucked.
pi_215505153
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2024 07:53 schreef Hanca het volgende:

Enige hoop die je met het Huis nog mag hebben is dat er natuurlijk 2 stromen Republikeinen zijn, die lang niet alles van Trump klakkeloos zullen goedkeuren. Wat dat betreft is het jammer dat die MAGA-stroom deze zege compleet kan uitnutten.
pi_215505158
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2024 08:35 schreef Sunshine1982 het volgende:
Vast al besproken:

Trump gebruikt macht al meteen om rechtszaken tegen hem te stoppen: “Advocaten dienen deze week verzoek in om strafbepaling te annuleren”

Amerika is de komende 4 jaar fucked.
Deze zege voorkomt gewoon dat hij in de bak zal sterven, zo moet je het gewoon zien :P
pi_215505166
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2024 06:23 schreef mascara-klodder het volgende:
En dan is het leven helemaal geweldig want mijn dochter is op 6 november 24 jaar geworden.

Tegelijkertijd: ohhhh wowww, zo erg blij dat ze van deze shitzooi niks meekrijgt.

#downsyndroom
Ik kan niet voor individuele gevallen spreken maar helaas zijn dit wel de minderheden die de klappen opvangen van de continue verharding en verrechtsing. Alle 'zachtheid' en menselijkheid het raam uit.

Trump veracht openlijk gehandicapten en maakt ze openlijk belachelijk.

https://www.bbc.com/news/world-us-canada-34930042

[ Bericht 12% gewijzigd door Klopkoek op 07-11-2024 08:46:04 ]
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 7 november 2024 @ 08:37:47 #207
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215505167
Het blijft toch apart dat ze in de VS iemand kiezen die verdacht wordt van zeer zware misdrijven. Moet je voorstellen dat de democraten met zo'n kandidaat op de proppen waren gekomen.
We have always been at war with Eastasia.
pi_215505170
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 08:37 schreef -XOR- het volgende:
Het blijft toch apart dat ze in de VS iemand kiezen die verdacht wordt van zeer zware misdrijven. Moet je voorstellen dat de democraten met zo'n kandidaat op de proppen waren gekomen.
Blijkbaar zijn Amerikanen zeer makkelijk te brainwashen em daar heeft meneer Trump goed gebruik van gemaakt.
pi_215505173
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 08:35 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Enige hoop die je met het Huis nog mag hebben is dat er natuurlijk 2 stromen Republikeinen zijn, die lang niet alles van Trump klakkeloos zullen goedkeuren. Wat dat betreft is het jammer dat die MAGA-stroom deze zege compleet kan uitnutten.
Zijn die er nog ja? Volgens mij is de Republikeinse partij namelijk gewoon dood. Het is nu de grote en nepotistische Trump-partij.
pi_215505176
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2024 08:06 schreef Hanca het volgende:
Er tientallen procenten op achteruit gaan in koopkracht in 4 jaar is daar geen uitzondering, daar kunnen we ons hier helemaal niks bij voorstellen.
Heb je daar een bron van? Van die forse koopkrachtdaling?
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 7 november 2024 @ 08:42:38 #211
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215505195
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 08:14 schreef Morri2 het volgende:

[..]
Hij heeft gewonnen, dus er is geen fraude. Zoiets.
Het stinkt wel aan de kant van de mail in ballots.
twitter

twitter

https://twitter.com/BlackKnight10k/status/1854229778087260170
pi_215505202
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2024 06:23 schreef mascara-klodder het volgende:

#downsyndroom
Gefeliciteerd nog *O*
pi_215505208
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 08:38 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Blijkbaar zijn Amerikanen zeer makkelijk te brainwashen em daar heeft meneer Trump goed gebruik van gemaakt.
Het is niet voor niks dat hij juist bij de lager opgeleiden het verschil heeft gemaakt als ik die analyses lees.

Ik hoorde gisteren een Trump-stemmer bij RTL Nieuws zeggen dat het niets uitmaakt dat ie veroordeeld is, omdat haar broer ook in de bak zit en haar vriend een ex-veroordeelde was.

Het is ook niet voor niets dat Trump zijn politieke ambities bij de Republikeinen heeft gezocht. Als Democraat was ie kansloos geweest omdat hoger opgeleide Democraten hem uitkotsen en dat Democratische stempel een automatische rode vlag zou zijn geweest voor de meeste traditionele Republikeinse stemmers.
pi_215505210
quote:
2s.gif Op donderdag 7 november 2024 08:39 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Zijn die er nog ja? Volgens mij is de Republikeinse partij namelijk gewoon dood. Het is nu de grote en nepotistische Trump-partij.
Daar heb je wel een punt, en dat zullen er waarschijnlijk alleen maar minder worden :P
pi_215505232
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2024 08:37 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ik kan niet voor individuele gevallen spreken maar helaas zijn dit wel de minderheden die de klappen opvangen van de continue verharding en verrechtsing. Alle 'zachtheid' en menselijkheid het raam uit.

Trump veracht openlijk gehandicapten en maakt ze openlijk belachelijk.

https://www.bbc.com/news/world-us-canada-34930042
https://www.theatlantic.c(...)rs-responses/677812/

[ Bericht 4% gewijzigd door capricia op 07-11-2024 08:51:01 ]
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215505236
quote:
2s.gif Op donderdag 7 november 2024 08:33 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
De middeleeuwen met Koning Trump, Project 2025 en Musk op een belangrijke positie biedt straks ook prima ruimte voor Putin in het Witte Huis. Dan valt de Maga-liefhebber helemaal in katzwijm over hoe geweldig het allemaal wel niet is.
pi_215505241
quote:
Geen nazi-vergelijkingen aub.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215505309
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2024 08:51 schreef capricia het volgende:

[..]
Geen nazi-vergelijkingen aub.
Waarom is dat nou verboden dan? Gezien Trump zijn uitspraken en plannen is dat een reëele mogelijkheid. En dan mag je wel gewoon op Fok omvolkingstheorieën verkondigen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215505317
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 08:50 schreef Beathoven het volgende:

[..]
De middeleeuwen met Koning Trump, Project 2025 en Musk op een belangrijke positie biedt straks ook prima ruimte voor Putin in het Witte Huis. Dan valt de Maga-liefhebber helemaal in katzwijm over hoe geweldig het allemaal wel niet is.
Je stemt voor goedkopere boodschappen, je krijgt een autocratische en theocratische kleptocratie. Slimme keuze wel.
  Overall beste user 2022 donderdag 7 november 2024 @ 09:03:19 #220
3928 Ulx
pi_215505387
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 01:15 schreef Origami94 het volgende:
Ulx is niet blij met de uitslag
Klopt, het gaat ons in NL flink wat geld kosten. .
pi_215505406
Trump _O_

Wat een baas. Gewoon 100% je domme zelf zijn, arrogant zijn, constant idiote opmerkingen maken en mensen beledigingen, en gewoon een prachtvrouw aan je zijde en al voor de tweede keer president van Amerika.
Mja
pi_215505409
quote:
14s.gif Op donderdag 7 november 2024 08:57 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Je stemt voor goedkopere boodschappen, je krijgt een autocratische en theocratische kleptocratie. Slimme keuze wel.
Appetite for destruction.
pi_215505417
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 09:03 schreef Ulx het volgende:

[..]
Klopt, het gaat ons in NL flink wat geld kosten.
Dat ook.
twitter

https://x.com/heimbergecon/status/1702633261711622621
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215505438
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 09:06 schreef TAmaru het volgende:
Trump _O_

Wat een baas. Gewoon 100% je domme zelf zijn, arrogant zijn, constant idiote opmerkingen maken en mensen beledigingen, en gewoon een prachtvrouw aan je zijde en al voor de tweede keer president van Amerika.
Ja, ik snap Melania dus echt niet. Hoe kun je serieus houden van zo'n koekwaus van een kerel. Het gaat er serieus bij mij niet in. Ze kan volgens mij prima der eigen boontjes doppen, dus dat is het probleem niet.
pi_215505452
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 09:11 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ja, ik snap Melania dus echt niet. Hoe kun je serieus houden van zo'n koekwaus van een kerel. Het gaat er serieus bij mij niet in. Ze kan volgens mij prima der eigen boontjes doppen, dus dat is het probleem niet.
Dat lijkt me gewoon een leeghoofdige gold digger.
  donderdag 7 november 2024 @ 09:15:13 #226
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_215505464
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 09:11 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik kan me niet voorstellen dat ze van hem houdt. Vorige ambtsperiode van Trump zat ze vooral in New York ipv in het Witte Huis, ik gok dat dit nu weer zo zal zijn.
Ze hebben een verbond met elkaar wat ze beide beter uitkomt.
  donderdag 7 november 2024 @ 09:21:43 #227
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_215505514
quote:
2s.gif Op donderdag 7 november 2024 09:14 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dat lijkt me gewoon een leeghoofdige gold digger.
Ik denk niet dat ze dom is. Ze probeert vooral haar eigen leven te leiden verder.
Ik lees dat haar moeder pas is overleden. Ze houdt niet van de schijnwerpers.
pi_215505518
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2024 09:21 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ik denk niet dat ze dom is. Ze probeert vooral haar eigen leven te leiden verder.
Ik lees dat haar moeder pas is overleden. Ze houdt niet van de schijnwerpers.
Ze was fotomodel...
  donderdag 7 november 2024 @ 09:24:30 #229
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_215505532
quote:
2s.gif Op donderdag 7 november 2024 09:22 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ze was fotomodel...
Klopt, WAS fotomodel.
  donderdag 7 november 2024 @ 09:25:04 #230
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_215505538
quote:
2s.gif Op donderdag 7 november 2024 09:22 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ze was fotomodel...
Beetje eenzelfde paradox als Bassie de Clown met een enorme aversie jegens kinderen.
  donderdag 7 november 2024 @ 09:26:54 #231
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_215505551
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 09:25 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Beetje eenzelfde paradox als Bassie de Clown met een enorme aversie jegens kinderen.
Je ziet het vaak bij fotomodellen en actrices die eerst vanwege hun uiterlijk in de schijnwerpers stonden, dat ze bij het ouder worden helemaal geen behoefte meer hebben aan die camera’s.
  donderdag 7 november 2024 @ 09:45:24 #232
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215505689
quote:
Goated Bernie
[ x ]

quote:
"Today, while the very rich are doing phenomenally well, 60% of Americans live paycheck to paycheck and we have more income and wealth inequality than ever before."
Dat is allemaal heel erg leuk enzo, maar dan moeten mensen vooral op een Republikein stemmen, daar gaat de situatie allemaal wel beter van worden.
  Overall beste user 2022 donderdag 7 november 2024 @ 09:54:49 #233
3928 Ulx
pi_215505761
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 09:45 schreef -XOR- het volgende:

[..]
[..]
Dat is allemaal heel erg leuk enzo, maar dan moeten mensen vooral op een Republikein stemmen, daar gaat de situatie allemaal wel beter van worden.
Inderdaad. Het hele Harris is te rechts dus stemt men maar op een fascist is zo'n gelul. Het slaat nergens op.
  Overall beste user 2022 donderdag 7 november 2024 @ 10:00:14 #234
3928 Ulx
pi_215505831
Daar gaan we al. Eerste aankondiging is een talking point van Rusland. Peace in our time. We kunnen het Nederlandse defensie budget beter naar de 5% brengen want op Trump hoef je niet te rekenen.

twitter

Ik zeg dat NL gewoon zelf een atoombom moet regelen. Als het ieder voor zich gaat worden is dat het slimste.
  donderdag 7 november 2024 @ 10:04:16 #235
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215505880
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 10:00 schreef Ulx het volgende:
Ik zeg dat NL gewoon zelf een atoombom moet regelen. Als het ieder voor zich gaat worden is dat het slimste.
Ik zag mensen op Twitter dat ook aanraden aan Oekraine en Taiwan. In feite is er niks veranderd sinds de koude oorlog :')
pi_215505887
quote:

[..]
[..]
Nee, maar een Democraat stemmen helpt blijkbaar ook niet. Zoals Biden won door de anti-Trump stem, zo lijkt ironisch genoeg Trump nu te hebben gewonnen door de anti-Biden stem.
  donderdag 7 november 2024 @ 10:06:03 #237
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215505902
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 10:04 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, maar een Democraat stemmen helpt blijkbaar ook niet. Zoals Biden won door de anti-Trump stem, zo lijkt ironisch genoeg Trump nu te hebben gewonnen door de anti-Biden stem.
Ja of heel slinks niet meestellen van miljoenen vroege mail voters.
pi_215505916
quote:
15s.gif Op donderdag 7 november 2024 10:06 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Zonder bron is dit een BNW post...
  donderdag 7 november 2024 @ 10:08:53 #239
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215505926
https://twitter.com/remy2cents/status/1854343425044206034
Dit is geen bron, ik zie signalen voorbij komen op Twitter.

[ Bericht 30% gewijzigd door SEMTEX op 07-11-2024 10:15:07 (linkje lijkt niet te werken ) ]
pi_215505931
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 10:04 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je zei dat sommigen in koopkracht er 10% op achteruit gingen (in een jaar), heb je hier een bron van?

Onder Biden is iig de armoede niet verder gestegen... volgens de WB en LIS cijfers.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215505940
quote:
15s.gif Op donderdag 7 november 2024 10:06 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
We zien wel vaker projectie aan de radicaal-rechtse hoek. Zou me inderdaad niet verbazen als juist die hoek tot deze tactieken over gaat. Eigenlijk doen ze alles waar ze anderen vals van beschuldigen vooral even zelf. Want alles is natuurlijk geoorloofd in hun hoofden.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215505955
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 10:09 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Je zei dat sommigen in koopkracht er 10% op achteruit gingen (in een jaar), heb je hier een bron van?
Ja, tientallen artikelen in letterlijk alle Amerikaanse en Europese nieuwsbronnen van de afgelopen 24 uur. Dit is de hoofdreden dat Harris de verkiezing verloor, dat kun je letterlijk overal lezen.
pi_215505968
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 10:12 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, tientallen artikelen in letterlijk alle Amerikaanse en Europese nieuwsbronnen van de afgelopen 24 uur. Dit is de hoofdreden dat Harris de verkiezing verloor, dat kun je letterlijk overal lezen.
Maar wat is de bron van de cijfers? Jij wijst naar Nederland als voorbeeld van hoe het wel moet. Maar ook hier stemmen 'we' extreem-rechtse Kremlinidioten in het zadel (nee, dat valt niet mee, Nederland is zelfs aan de top van Europa). Het gebeurt overal, ongeacht koopkrachtplaatjes of welke reparatie je kunt bedenken.
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 7 november 2024 @ 10:16:57 #244
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215505976
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 10:14 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Maar wat is de bron van de cijfers? Jij wijst naar Nederland als voorbeeld van hoe het wel moet. Maar ook hier stemmen 'we' extreem-rechtse Kremlinidioten in het zadel (nee, dat valt niet mee, Nederland is zelfs aan de top van Europa). Het gebeurt overal, ongeacht koopkrachtplaatjes of welke reparatie je kunt bedenken.
Ik denk dat Russische beinvloeding en financiering van extreem rechtse partijen groter is dan we denken en dat we het nog steeds schromelijk onderschatten.
  donderdag 7 november 2024 @ 10:17:44 #245
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_215505983
quote:
2s.gif Op donderdag 7 november 2024 08:33 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Enkele Maga-figuren zoals Bannon en Matt Walsh hebben al aangegeven dat Project 2025 er gewoon gaat komen.

Matt Walsh voegde eraan toe: "zo, nu kunnen we het hardop zeggen"...er zijn weer zo vreselijk veel mensen beetgenomen, net als in 2016 en 2020. Alleen de prijs zal nu nogal veel hoger zijn.

Maar goed, hardleersheid zit er blijkbaar stevig ingebakken bij de Amerikanen.
Succes ermee als ze je zorgverzekering en je pensioen afpakken...kun je weer lekker ouderwets failliet gaan als je je pols breekt. :Y

Maar veroordeeld crimineel Trump blijft gelukkig wel op vrije voeten, Bezos en Musk krijgen godzijdank hun taxbonus en de eieren worden 23 dollarcent goedkoper. Missie geslaagd!
  Overall beste user 2022 donderdag 7 november 2024 @ 10:23:16 #246
3928 Ulx
pi_215506038
quote:
2s.gif Op donderdag 7 november 2024 10:04 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ik zag mensen op Twitter dat ook aanraden aan Oekraine en Taiwan. In feite is er niks veranderd sinds de koude oorlog :')
Dat lijkt me heel verstandig. Pax Americana is dood.
  donderdag 7 november 2024 @ 10:25:33 #247
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215506062
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 10:17 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
Enkele Maga-figuren zoals Bannon en Matt Walsh hebben al aangegeven dat Project 2025 er gewoon gaat komen.

Matt Walsh voegde eraan toe: "zo, nu kunnen we het hardop zeggen"...er zijn weer zo vreselijk veel mensen beetgenomen, net als in 2016 en 2020. Alleen de prijs zal nu nogal veel hoger zijn.

Maar goed, hardleersheid zit er blijkbaar stevig ingebakken bij de Amerikanen.
Succes ermee als ze je zorgverzekering en je pensioen afpakken...kun je weer lekker ouderwets failliet gaan als je je pols breekt. :Y

Maar veroordeeld crimineel Trump blijft gelukkig wel op vrije voeten, Bezos en Musk krijgen godzijdank hun taxbonus en de eieren worden 23 dollarcent goedkoper. Missie geslaagd!
Je kunt wel een 'neiner neiner neiner' doen naar de Amerikaan, maar dit gaat ook invloed hebben op ons.
pi_215506083
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 10:14 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ik wijs niet naar Nederland hoe het wel moet.

Maar hier:
1 op de 7 Amerikanen leeft in energiearmoede: https://rmi.org/1-in-7-fa(...)an-ease-that-burden/
82% van de Amerikanen is gestresst door de prijsstijgingen: https://www.heritage.org/(...)or-americans-hardest
Mensen met een laag of gemiddeld inkomen hebben de komende jaren nog geen geld over om het aan iets leuks uit te geven: https://eu.usatoday.com/s(...)-impact/75796197007/

quote:
“For a very large share of Americans, the bottom 60% are spending more on essentials than before the pandemic,” said Michael Pearce, Oxford Economics deputy chief U.S. economist. “The burden is hardest among the lowest income but also touches middle income. Spending patterns of low-income Americans will take years to recover.”
En dat is dus wat je overal leest: mensen die minder te besteden hebben, die moeten bezuinigen op wat ze leuk vinden (de Volkskrant noemde het onbetaalbaar worden van het jagen, voor veel Amerikanen een essentiële hobby). En dat dat de reden is dat ze nu tegen Biden en Harris stemmen.
  donderdag 7 november 2024 @ 10:28:58 #249
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_215506091
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 10:17 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]

Ik denk dat vooral jij bent beetgenomen door een tweet die overduidelijk als grap was bedoeld.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_215506093
Wat vinden we eigenlijk van de nieuwe Vice president?
  donderdag 7 november 2024 @ 10:29:23 #251
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215506098
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 10:28 schreef Hanca het volgende:

En dat is dus wat je overal leest: mensen die minder te besteden hebben, die moeten bezuinigen op wat ze leuk vinden (de Volkskrant noemde het onbetaalbaar worden van het jagen, voor veel Amerikanen een essentiële hobby). En dat dat de reden is dat ze nu tegen Biden en Harris stemmen.
Iedereen laat er zijn analyses op los, velen zijn ook erg makkelijk in hun analyse. Desinformatie heeft iig een grote rol gespeeld.
  donderdag 7 november 2024 @ 10:30:02 #252
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215506102
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 10:29 schreef Questular het volgende:
Ik denk niet dat Trump mentaal de vier jaar overleeft, dus die wordt gegarandeerd president.
pi_215506104
quote:
Dat is een doodenge extremist.
  Overall beste user 2022 donderdag 7 november 2024 @ 10:32:38 #254
3928 Ulx
pi_215506124
quote:
Een nazi.
  donderdag 7 november 2024 @ 10:33:39 #255
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_215506130
quote:
2s.gif Op donderdag 7 november 2024 10:25 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Je kunt wel een 'neiner neiner neiner' doen naar de Amerikaan, maar dit gaat ook invloed hebben op ons.
Helaas klopt dat...

quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 10:28 schreef Mani89 het volgende:

[..]
Ik denk dat vooral jij bent beetgenomen door een tweet die overduidelijk als grap was bedoeld.
Vreemde humor dan...maar goed, Bannon is geen grap. Die is verre van grappig. Die is bloedserieus gevaarlijk met de backup van hogeraf.

Jij juicht het vast toe maar ik maak me ernstige zorgen :N
pi_215506131
quote:
2s.gif Op donderdag 7 november 2024 10:29 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Iedereen laat er zijn analyses op los, velen zijn ook erg makkelijk in hun analyse. Desinformatie heeft iig een grote rol gespeeld.
De simpelste analyse is gewoon op straat vragen waarom mensen zo hebben gestemd. En als 90% dan de gestegen kosten voor levensonderhoud en het daardoor onbetaalbaar worden van alle pleziertjes in het leven noemt, zou dat best wel eens een hele goede reden kunnen zijn.

Het is Biden niet gelukt om de koopkracht overeind te houden de afgelopen 4 jaar. Wat in de meeste Europese landen bijvoorbeeld wel is gelukt. Nou is Europa ook meer van de vangnetten, zo had de Nederlandse regering de toeslagen om aan te draaien, maar hier had Biden toch meer oog voor moeten hebben, zo is nu wel duidelijk.
  donderdag 7 november 2024 @ 10:34:48 #257
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_215506135
quote:
2s.gif Op donderdag 7 november 2024 10:30 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ik denk niet dat Trump mentaal de vier jaar overleeft, dus die wordt gegarandeerd president.
Mentaal wel (de man lijkt me in dat opzicht zowat van beton), fysiek weet ik het niet.
Muziek: 15+ / Home
pi_215506144
twitter

Als het aan Don JR ligt, dan wordt Alex Jones de nieuwe Press Secretary.
  donderdag 7 november 2024 @ 10:36:18 #259
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_215506151
quote:
13s.gif Op donderdag 7 november 2024 10:30 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dat is een doodenge extremist.
Nee juist een hele verstandige man.
Prettigere president dan Trump.
  Overall beste user 2022 donderdag 7 november 2024 @ 10:36:48 #260
3928 Ulx
pi_215506154
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 10:34 schreef Hanca het volgende:

[..]
De simpelste analyse is gewoon op straat vragen waarom mensen zo hebben gestemd. En als 90% dan de gestegen kosten voor levensonderhoud en het daardoor onbetaalbaar worden van alle pleziertjes in het leven noemt, zou dat best wel eens een hele goede reden kunnen zijn.

Het is Biden niet gelukt om de koopkracht overeind te houden de afgelopen 4 jaar. Wat in de meeste Europese landen bijvoorbeeld wel is gelukt. Nou is Europa ook meer van de vangnetten, zo had de Nederlandse regering de toeslagen om aan te draaien, maar hier had Biden toch meer oog voor moeten hebben, zo is nu wel duidelijk.
Mensen zeiden letterlijk dat ze het zelf wel weer goed hadden maar ze hoorden dat elders de benzine 8$ per gallon was dus maakten ze zich zorgen dus dan maar Trump.

.
pi_215506159
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 10:36 schreef Bezsen het volgende:

[..]
Nee juist een hele verstandige man.
Prettigere president dan Trump.
Hij is zeker verstandig en ook nog eens verstandiger dan Trump. Maar dan is het nog steeds een doodenge extremist.
  donderdag 7 november 2024 @ 10:38:10 #262
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_215506163
quote:
14s.gif Op donderdag 7 november 2024 10:37 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Hij is zeker verstandig en ook nog eens verstandiger dan Trump. Maar dan is het nog steeds een doodenge extremist.
Oh ik vind hem zeker niet doodeng.
pi_215506182
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 10:38 schreef Bezsen het volgende:

[..]
Oh ik vind hem zeker niet doodeng.
jij kwijlt natuurlijk al bij zijn anti abortus statement?
  donderdag 7 november 2024 @ 10:41:20 #264
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_215506197
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 10:40 schreef Questular het volgende:

[..]
jij kwijlt natuurlijk al bij zijn anti abortus statement?
Ik juich daadwerkelijk conservatieve politici zeker toe.
  donderdag 7 november 2024 @ 10:41:47 #265
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_215506202
quote:
In de eerste plaats een watje. Hij was er als de kippen bij om zichzelf acht jaar geleden te manifesteren als een criticus, zelfs de naam Hitler viel, maar zodra er een mogelijkheid was tot een beetje meer macht bekeerde hij zich compleet tot het Trumpisme en de Oranje Profeet. Nu staat hij het hardst van allemaal te klappen, met zijn vrouw, nota bene een immigrant, ernaast.

Een beetje hetzelfde als Ted Cruz, zeg maar.
  donderdag 7 november 2024 @ 10:42:35 #266
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215506209
quote:
Doorslaand succes.
  donderdag 7 november 2024 @ 10:43:18 #267
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_215506216
quote:
14s.gif Op donderdag 7 november 2024 10:37 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Als Trump met zijn "They're eating the pets" al in staat is om het grootste gedeelte van het volk om de tuin te leiden dan wil je niet weten wat een idealistische extremist als Vance kan doen als smoothtalker...dat soort lui zijn nog veel gevaarlijker.

Brrrrrrr...doodenge gast.
  donderdag 7 november 2024 @ 10:43:53 #268
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215506218
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 10:34 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Mentaal wel (de man lijkt me in dat opzicht zowat van beton), fysiek weet ik het niet.
They're eating the cats, they're eating the dogs... Hannibal Lecter was a fine man. Nee joh, natuurlijk.
  donderdag 7 november 2024 @ 10:44:28 #269
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215506224
quote:
2s.gif Op donderdag 7 november 2024 10:35 schreef Rnie het volgende:
[ x ]

Als het aan Don JR ligt, dan wordt Alex Jones de nieuwe Press Secretary.
Nog zoiets. Van die nepobabies zijn we ook nog niet af. Wel van Jared Kushner, maar we krijgen er wat extremere varianten voor in ruil.
pi_215506229
quote:

[..]
[..]
Nee, maar door de Democraten wordt de situatie ook maar beperkt beter. Maar Bernie heeft toch ook gewoon gelijk. Overduidelijk dat de top van de partij die de beslissingen maakt ongeloofelijk faalt.
  donderdag 7 november 2024 @ 10:46:32 #271
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215506243
  donderdag 7 november 2024 @ 10:46:36 #272
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_215506245
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 10:34 schreef Hanca het volgende:

[..]

Goh, in las gisteren dat de koopkracht in Amerika toch hoger ligt tov Nederland en dat de meeste mensen meer te besteden hebben.
De kloof tussen arm en rijk zal wel groter zijn maar laten we wel wezen; dat gaat onder trump niet minder worden.
pi_215506259
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2024 10:46 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Goh, in las gisteren dat de koopkracht in Amerika toch hoger ligt tov Nederland en dat de meeste mensen meer te besteden hebben.
De kloof tussen arm en rijk zal wel groter zijn maar laten we wel wezen; dat gaat onder trump niet minder worden.
De koopkracht van de rijkste 30% is inderdaad fors gestegen en dat trekt de gemiddelde koopkracht wel omhoog.
  donderdag 7 november 2024 @ 10:49:02 #274
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_215506270
quote:
10s.gif Op donderdag 7 november 2024 10:43 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
They're eating the cats, they're eating the dogs... Hannibal Lecter was a fine man. Nee joh, natuurlijk.
In de zin van: hij gaat niet omvallen vanwege stress/werkdruk.
Muziek: 15+ / Home
pi_215506276
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 10:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Nee, maar door de Democraten wordt de situatie ook maar beperkt beter. Maar Bernie heeft toch ook gewoon gelijk. Overduidelijk dat de top van de partij die de beslissingen maakt ongeloofelijk faalt.
Precies, ook Sanders ziet gewoon dat Biden heeft gefaald de armere Amerikanen op te vangen.
  donderdag 7 november 2024 @ 10:50:43 #276
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215506288
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 10:49 schreef Eightyone het volgende:

[..]
In de zin van: hij gaat niet omvallen vanwege stress/werkdruk.
Eh tja, hij werkt amper.

quote:
En met negatief commentaar veegt 'ie z'n reet af.
Woohoo, nou echt presidentieel materiaal :') .
  donderdag 7 november 2024 @ 10:53:44 #277
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215506318
Onderschat deze invloed niet.

twitter
  donderdag 7 november 2024 @ 10:55:33 #278
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_215506341
quote:
2s.gif Op donderdag 7 november 2024 10:53 schreef SEMTEX het volgende:
Onderschat deze invloed niet.

[ x ]

Ik ben benieuwd wat de oplossing van deze zelfbenoemde socialist is voor het feit dat mensen een andere mening hebben.
  donderdag 7 november 2024 @ 10:57:17 #279
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215506359
Goed punt:
twitter
pi_215506364
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 10:48 schreef Hanca het volgende:

[..]
De koopkracht van de rijkste 30% is inderdaad fors gestegen en dat trekt de gemiddelde koopkracht wel omhoog.
Je kunt in Amerika goed zien dat enkel de economie opkloppen een heilloze weg is als je een gelukkig land wil zijn. Als je het niet ook redelijk verdeelt is het alleen maar kutter voor de onderklasse, want alles wordt duurder.
Dat idee wat de VVD nog volgt, dat als je lief bent voor bedrijven, bedrijven lief zijn voor de bevolking is gewoon een totale fabel.

Wat dat betreft vind ik het ook waardeloos dat de media de laatste tijd in Nederland ook weer met een offensief zijn begonnen om Europeanen te vertellen dat Europa achterop is geraakt in economie. Bijvoorbeeld laatst een item bij Lubach maar sowieso heb ik veel te veel artikelen gezien die allemaal naar de 'productiviteitsstijging' van Amerika kijken en dan stellen Europa is achterop gaan lopen. Dat is opzichzelf zeker waar, maar die artikelen zijn vrijwel allemaal veel en veel te simpel doordat ze dus niet meenemen dat die betere economie maar extreem beperkt aankomt bij iedereen. Omdat ze bijna allemaal niet eens de kanttekening plaatsen dat de monopolies in de tech sector een groot aandeel in dat uitgelopen verschil in 'productie' te maken hebben. Veel te kritiekloos plaatsen media dan Amerika als voorbeeld want ze zijn rijker, zonder dat er dus gekeken wordt en wat koop je daar nou voor een rijker land zijn. Ja de Muskjes en Bezos die kopen er flink extra door maar de schoonmakers? Die schieten letterlijk niks op. Maar in Europa proberen de media ons dus ook klaar te stomen om vooral niet te kritisch te zijn naar het doel om vooral de economie op te gaan kloppen ook al kost dat wat consumenten of werknemersbescherming. Het doel heiligt de middelen toch. Ik zou zeggen nee, het doel is vrij nutteloos en de middelen zullen juist schadelijk zijn. Maarja we zijn zon rechts land, we zullen Amerika wel achterna gaan en dan over 10 of 20 jaar klagen, waarom profiteren de meeste niet van de gestegen welvaart......
  donderdag 7 november 2024 @ 10:59:12 #281
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_215506373
quote:
14s.gif Op donderdag 7 november 2024 10:57 schreef SEMTEX het volgende:
Goed punt:
[ x ]
Er is maar een verkiezing geweest waar er opeens absurd anders gestemd werd. 2020.

Het huidig aantal stemmen komt prima overeen met de verwachting op vorige verkiezingen.
pi_215506384
Dus sommige democraten roepen nu dat er gesjoemeld is met de verkiezingen waar ze 4 jaar geleden riepen dat het niet zo was en nu kunnen de republikeinen roepen dat het dit keer niet zo is maar 4 jaar geleden wel.
pi_215506387
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 10:55 schreef Bezsen het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd wat de oplossing van deze zelfbenoemde socialist is voor het feit dat mensen een andere mening hebben.
De hele vooruitgang die we sinds pakweg 1750 hebben gezien is natuurlijk gebaseerd op enige rationaliteit, beschaving en vooruitgangsgeloof. Voor 1750 waren er geen meningen maar Goddelijke en Keizerlijke dictaten.

Dit gaat verder dan een andere mening. Dit is pure haat en destructie, alleen maar ter glorie van de Muskjes en Thiels.

Ook het uitwisselen van meningen vraagt om een publieke ruimte en een gedeeld begrippenkader. Dat valt nu helemaal weg. Trump met zijn letterlijk tienduizenden leugens zijn geen meningen meer maar pure ruis in de ether. Ik zou willen zeggen: het hebben van meningen en waar anderen naar willen luisteren wordt door de firehose of falsehood tactieken doelbewust gesloopt.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215506540
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2024 10:28 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik wijs niet naar Nederland hoe het wel moet.

Maar hier:
1 op de 7 Amerikanen leeft in energiearmoede: https://rmi.org/1-in-7-fa(...)an-ease-that-burden/
82% van de Amerikanen is gestresst door de prijsstijgingen: https://www.heritage.org/(...)or-americans-hardest
Mensen met een laag of gemiddeld inkomen hebben de komende jaren nog geen geld over om het aan iets leuks uit te geven: https://eu.usatoday.com/s(...)-impact/75796197007/
[..]
Je zei over Nederland het volgende

quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2024 08:06 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat had dus niet het hoofddoel moeten zijn. In Europa zag je ook dat inflatie beteugelen voor de meeste regeringen niet het belangrijkste was, maar dat het doel met name koopkracht behouden was. Ja, dan hou je iets langer een hogere inflatie, maar je sleept de mensen er wel doorheen. Er had meer geld naar de burgers gemoeten. De vraag hoe hij de inflatie had moeten beteugelen is dus de verkeerde, de vraag moet zijn hoe hij de koopkracht van de mensen had kunnen redden. Een tijdelijke inflatie van 10%, door duidelijke externe omstandigheden, is niet meer zo erg als de mensen er ook 10% bij krijgen.

De koopkrachtgevolgen die de Amerikanen de laatste jaren hebben gezien, waren in Nederland met de uitgebreide en uitgesplitste koopkrachtplaatjes door geen enkele partij goedgekeurd. Er tientallen procenten op achteruit gaan in koopkracht in 4 jaar is daar geen uitzondering, daar kunnen we ons hier helemaal niks bij voorstellen.
Maar welke koopkrachtplaatjes je ook bedenkt, overal komen extreem-rechtse destructieve debielen aan de macht. Van Zweden tot Italië. Van Nederland tot de Verenigde Staten.

Hoezeer ik het ook een terechte klacht vind - de VS als genadeloze en asociale maatschappij, een rigged economie - ik denk niet dat dit de reden was.

Er is (juist) een aanval op de vrije meningsvorming aan de gang. Die er voor 1750 trouwens ook niet was, al was het maar omdat slechts een klein deel van de bevolking kon lezen of schrijven. Zoiets dergelijks is nu eveneens aan de gang; een enorme ongelijkheid in middelen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Klopkoek op 07-11-2024 11:20:20 ]
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 7 november 2024 @ 11:16:04 #285
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215506550
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 10:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Als je net zo'n beetje de grootste nederlaag uit de recente partijgeschiedenis hebt behaald is er sowieso wat misgegaan natuurlijk.
  donderdag 7 november 2024 @ 11:16:22 #286
38496 Perrin
pi_215506553
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 11:00 schreef Questular het volgende:
Dus sommige democraten roepen nu dat er gesjoemeld is met de verkiezingen waar ze 4 jaar geleden riepen dat het niet zo was en nu kunnen de republikeinen roepen dat het dit keer niet zo is maar 4 jaar geleden wel.
Het draait niet om wat sommige knurften roepen het gaat erom wat de opperknurft roept.