abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Overall beste user 2022 woensdag 6 november 2024 @ 21:06:35 #51
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_215501839
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 21:04 schreef Repentless het volgende:

[..]
Wel apart dat Trump die er (volgens bepaalde opvattingen) "alleen voor de rijke mensen is", juist onder de hoogste inkomens de meeste kiezers verliest.
That why he loves the poorly educated.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_215501844
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 20:57 schreef Momo het volgende:
[ x ]

Was deze al gedeeld? Grote verschuivingen qua inkomensgroepen.
Duidelijk. Harris doet het slecht bij de armen vergeleken met Trump en al helemaal bij Biden.

Te veel vrouwen van de middenklasse getargeted
  Overall beste user 2022 woensdag 6 november 2024 @ 21:08:45 #53
3928 Ulx
pi_215501874
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 21:06 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Duidelijk. Harris doet het slecht bij de armen vergeleken met Trump en al helemaal bij Biden.

Te veel vrouwen van de middenklasse getargeted
Welnee, veel mensen die weinig hebben geven anderen graag de schuld van hun situatie, al is dat in hun eigen nadeel.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_215501898
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 21:04 schreef Repentless het volgende:

[..]
Wel apart dat Trump die er (volgens bepaalde opvattingen) "alleen voor de rijke mensen is", juist onder de hoogste inkomens de meeste kiezers verliest.
De topinkomens en hoger opgeleiden zijn gewoon minder vatbaar, hebben beter geheugen of doorzien het beter. Vandaar alle rancune om de universiteiten te zuiveren en zo verder.

In zekere zin hebben alle groepen tegen hun eigen (korte termijn) belang gestemd. Want juist voor 'de armen' gaan de belastingen omhoog met Trump.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215501908
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 20:57 schreef Momo het volgende:
[ x ]

Was deze al gedeeld? Grote verschuivingen qua inkomensgroepen.
Vind dat eerlijk gezegd juist weinig verrassend. Dat lagere inkomens dus meer voor Trump gaan want muh inflation deelt volgens mij van links tot rechts. Dat de hoogste inkomens meer voor Harris gaan lijkt me ook logisch, haar plannen waren veel beter voor de economie en die mensen snappen dat. Ze hebben hun taxcuts al, de tarieven zijn voor niemand goed. Maar die hele hoge inkomensstemmers is uiteraard een veel kleinere groep.

Het laat ook precies zien dat stemmers zichzelf constant in de voeten schieten. Dat het narratief dat Harris te links was totaal niet klopt.

Het meest verbazingwekkende vind ik eigenlijk nog hoe dicht die 2024 lijntjes bij elkaar lopen. Ja en misschien nog dat Trump nog altijd wil beweren dat de 2020 verkiezing gestolen was want dat plotje laat dat bepaald niet zo lijken.
pi_215501913
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 21:08 schreef Ulx het volgende:

[..]
Welnee, veel mensen die weinig hebben geven anderen graag de schuld van hun situatie, al is dat in hun eigen nadeel.
Daarnaast geloven die paupers er massaal in dat de president hoogstpersoonlijk de inflatie bepaalt, achachach.
Het is koud, het is guur....
pi_215502008
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 20:59 schreef Monolith het volgende:

[..]
Volgens mij praten we over twee verschillende zaken. Kijk er is natuurlijk impeachment mogelijk door huis en vervolgens senaat, maar directe beïnvloeding vanuit een president zoals ontslag is er niet.
Dat laatste is waar ik het over heb. Natuurlijk heb je als je mensen voor het leven benoemd geen garantie dat ze niet corrupt worden, maar dat is waar dan de balans der machten een rol zou moeten spelen. Of dat fungeert is een tweede, maar veel meer kun je in een democratisch systeem niet doen.
Goed, ik ben eerder voorstander van de rechterlijke macht als onafhankelijke macht waarbij benoemingen niet vanuit de politiek komen, maar wat bovenal cruciaal is, is het idee dat onwelgevallige rechters niet de laan uit kunnen worden gewerkt door een president.
Okay, nouja ik vind het apart dat je directe beinvloeding door een president uitsluit. Terwijl Trump toch zeker het type president is dat best direct zou kunnen beinvloeden door middel van omkoping. Dat werkt tenslotte ook op Trump. Dus heb ik het idee dat je een soort semantisch spelletje speelt door die directe beinvloeding als moeilijk te stellen. Ja op officiele wijze zal dat moeilijk zijn. Op minder officiele wijze bepaald niet lijkt me. In elk geval zie ik niet hoe zo iemand als Thomas boven de twijfel van beïnvloeding verheven kan zijn. Dat zo'n hoge rechter overduidelijk te beïnvloeden is legt wat mij betreft best een bom onder de legitimiteit van de gehele rechtspraak.
Geen politieke benoemingen voor rechters lijkt mij ook veel en veel beter. Sterker optreden tegen beïnvloeding al dan niet politiek ook.
  woensdag 6 november 2024 @ 21:16:47 #58
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_215502011
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  Moderator woensdag 6 november 2024 @ 21:17:03 #59
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215502016
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 21:11 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Daarnaast geloven die paupers er massaal in dat de president hoogstpersoonlijk de inflatie bepaalt, achachach.
Biden heeft die vleermuissoep opgegeten ja
pi_215502098
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 21:11 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Ik zou mensen met een inkomen van 50-100k geen paupers noemen.

Probleem is uiteraard het onderwijssysteem (net als bij ons) waar de Republikeinen niks aan doen en lokaal juist expres dom houden. De betere leertechnieken en inzichten zijn voorbehouden aan de elite.

Voeg daarbij uiteraard het medialandschap en social media en je krijgt dit.

Mensen met een individueel inkomen van 40000 per jaar een 'pauper' noemen rekt de definities op. Zeker wanneer je het vergelijkt met andere gemiddeld- of hoogontwikkelde landen.

Het lijkt me meer een ding van het onderwijs en het mediadieet (ook in Nederland kun je zo uittekenen welke inkomens de NRC en FD lezen).
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215502102
Heeft Kamala de winnaar al gefeliciteerd, heeft ze de nederlaag geaccepteerd??
  woensdag 6 november 2024 @ 21:21:04 #62
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_215502113
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 21:20 schreef Nober het volgende:
Ja, dat is nou al meerdere keren voorbij gekomen.
Wie dit leest is een lezer van dit
  woensdag 6 november 2024 @ 21:22:42 #63
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215502158
Idd ruim een uur geleden.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Overall beste user 2022 woensdag 6 november 2024 @ 21:23:11 #64
3928 Ulx
pi_215502174
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2024 21:20 schreef Klopkoek het volgende:
Voeg daarbij uiteraard het medialandschap en social media en je krijgt dit.
Ja, de Republikeinen hebben een mediamachine die heel goed is in het wijzen naar fouten van Democraten. De Democraten hebben een mediamachine die heel goed is in het wijzen naar fouten van Democraten.
  woensdag 6 november 2024 @ 21:23:53 #65
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215502192
quote:
Duidelijk.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_215502193
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 21:20 schreef Nober het volgende:
Ja Trump daarentegen heeft nog steeds Biden niet gefeliciteerd, zijn nederlaag geaccepteerd.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_215502195
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 21:16 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Okay, nouja ik vind het apart dat je directe beinvloeding door een president uitsluit. Terwijl Trump toch zeker het type president is dat best direct zou kunnen beinvloeden door middel van omkoping. Dat werkt tenslotte ook op Trump. Dus heb ik het idee dat je een soort semantisch spelletje speelt door die directe beinvloeding als moeilijk te stellen. Ja op officiele wijze zal dat moeilijk zijn. Op minder officiele wijze bepaald niet lijkt me. In elk geval zie ik niet hoe zo iemand als Thomas boven de twijfel van beïnvloeding verheven kan zijn. Dat zo'n hoge rechter overduidelijk te beïnvloeden is legt wat mij betreft best een bom onder de legitimiteit van de gehele rechtspraak.
Geen politieke benoemingen voor rechters lijkt mij ook veel en veel beter. Sterker optreden tegen beïnvloeding al dan niet politiek ook.
Nou ja, ik haalde al een casus aan waarin Trump nul op rekest kreeg van zijn eigen benoemingen. Thomas zit daar natuurlijk als benoeming van Bush Sr dus in die zin heeft die weinig met Trump van doen.

Kijk omkoping is natuurlijk iets dat niet is voorbehouden aan een president. Dat zou iedereen kunnen doen en indien er overduidelijk sprake van is zou het congres een impeachment kunnen starten. Sterker nog, AOC heeft dat bij Thomas ook geprobeerd vanwege zijn dubieuze financiële gedrag.

Kijk, een Wilders wil bijvoorbeeld graag een systeem waarin de politiek kan zeggen "optyfen met deze rechter die is te soft / werkt ons tegen in asielzaken / enz". Dat soort politieke beïnvloeding gaat een heel stuk verder dan enkel het selectieproces.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_215502248
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 21:16 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ik vraag mij af wat de straf zou zijn voor zo'n rechter of president.

T zijn de hoogste functies en die straffen kunnen best in 1787 al vastgelegd zijn.
Hell To The Liars
pi_215502250
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 21:23 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ja, de Republikeinen hebben een mediamachine die heel goed is in het wijzen naar fouten van Democraten. De Democraten hebben een mediamachine die heel goed is in het wijzen naar fouten van Democraten.
Klopt, en in veel landen gaat dat volgens hetzelfde patroon.

In meer of mindere mate, en met een variabele sterkte van de mediamachine aan linkerzijde (in de VS is die wat sterker dan bij ons of de Belgen m.i.).
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 6 november 2024 @ 21:27:06 #70
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_215502258
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2024 19:53 schreef AnneX het volgende:
De geïndoctrineerde jongste zoon Barron is toch ook een first time voter.
Zou die in NY of in Florida stemmen?

Oh mensen, ik wil toch zó graag dat trump z’n bek gaat!
En?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_215502349
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 21:23 schreef Ulx het volgende:

[..]
Nu ook weer. Met z'n allen analyseren wat ze fout hebben gedaan.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_215502358
Dat "kiezers met hun portemonnee" stemmen is natuurlijk ook de grootste onzin. Kiezers stemmen met hun onderbuik.
pi_215502441
Het is ook wel een teken dat kamala in geen enkele county, geen enkele, beter gescoord heeft dan Biden. Dat zegt heel wel. Om met de woorden van Elon te spreken: let that sink in
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_215502525
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 21:37 schreef Bensel het volgende:
Het is ook wel een teken dat kamala in geen enkele county, geen enkele, beter gescoord heeft dan Biden. Dat zegt heel wel. Om met de woorden van Elon te spreken: let that sink in
Wat zegt dat precies?
pi_215502553
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 21:26 schreef Droopie het volgende:

[..]
Ik vraag mij af wat de straf zou zijn voor zo'n rechter of president.

T zijn de hoogste functies en die straffen kunnen best in 1787 al vastgelegd zijn.
Impeachment, meer niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')