That why he loves the poorly educated.quote:Op woensdag 6 november 2024 21:04 schreef Repentless het volgende:
[..]
Wel apart dat Trump die er (volgens bepaalde opvattingen) "alleen voor de rijke mensen is", juist onder de hoogste inkomens de meeste kiezers verliest.
Duidelijk. Harris doet het slecht bij de armen vergeleken met Trump en al helemaal bij Biden.quote:Op woensdag 6 november 2024 20:57 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Was deze al gedeeld? Grote verschuivingen qua inkomensgroepen.
Welnee, veel mensen die weinig hebben geven anderen graag de schuld van hun situatie, al is dat in hun eigen nadeel.quote:Op woensdag 6 november 2024 21:06 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Duidelijk. Harris doet het slecht bij de armen vergeleken met Trump en al helemaal bij Biden.
Te veel vrouwen van de middenklasse getargeted
De topinkomens en hoger opgeleiden zijn gewoon minder vatbaar, hebben beter geheugen of doorzien het beter. Vandaar alle rancune om de universiteiten te zuiveren en zo verder.quote:Op woensdag 6 november 2024 21:04 schreef Repentless het volgende:
[..]
Wel apart dat Trump die er (volgens bepaalde opvattingen) "alleen voor de rijke mensen is", juist onder de hoogste inkomens de meeste kiezers verliest.
Vind dat eerlijk gezegd juist weinig verrassend. Dat lagere inkomens dus meer voor Trump gaan want muh inflation deelt volgens mij van links tot rechts. Dat de hoogste inkomens meer voor Harris gaan lijkt me ook logisch, haar plannen waren veel beter voor de economie en die mensen snappen dat. Ze hebben hun taxcuts al, de tarieven zijn voor niemand goed. Maar die hele hoge inkomensstemmers is uiteraard een veel kleinere groep.quote:Op woensdag 6 november 2024 20:57 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Was deze al gedeeld? Grote verschuivingen qua inkomensgroepen.
Daarnaast geloven die paupers er massaal in dat de president hoogstpersoonlijk de inflatie bepaalt, achachach.quote:Op woensdag 6 november 2024 21:08 schreef Ulx het volgende:
[..]
Welnee, veel mensen die weinig hebben geven anderen graag de schuld van hun situatie, al is dat in hun eigen nadeel.
Okay, nouja ik vind het apart dat je directe beinvloeding door een president uitsluit. Terwijl Trump toch zeker het type president is dat best direct zou kunnen beinvloeden door middel van omkoping. Dat werkt tenslotte ook op Trump. Dus heb ik het idee dat je een soort semantisch spelletje speelt door die directe beinvloeding als moeilijk te stellen. Ja op officiele wijze zal dat moeilijk zijn. Op minder officiele wijze bepaald niet lijkt me. In elk geval zie ik niet hoe zo iemand als Thomas boven de twijfel van beïnvloeding verheven kan zijn. Dat zo'n hoge rechter overduidelijk te beïnvloeden is legt wat mij betreft best een bom onder de legitimiteit van de gehele rechtspraak.quote:Op woensdag 6 november 2024 20:59 schreef Monolith het volgende:
[..]
Volgens mij praten we over twee verschillende zaken. Kijk er is natuurlijk impeachment mogelijk door huis en vervolgens senaat, maar directe beïnvloeding vanuit een president zoals ontslag is er niet.
Dat laatste is waar ik het over heb. Natuurlijk heb je als je mensen voor het leven benoemd geen garantie dat ze niet corrupt worden, maar dat is waar dan de balans der machten een rol zou moeten spelen. Of dat fungeert is een tweede, maar veel meer kun je in een democratisch systeem niet doen.
Goed, ik ben eerder voorstander van de rechterlijke macht als onafhankelijke macht waarbij benoemingen niet vanuit de politiek komen, maar wat bovenal cruciaal is, is het idee dat onwelgevallige rechters niet de laan uit kunnen worden gewerkt door een president.
Biden heeft die vleermuissoep opgegeten jaquote:Op woensdag 6 november 2024 21:11 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Daarnaast geloven die paupers er massaal in dat de president hoogstpersoonlijk de inflatie bepaalt, achachach.
Ik zou mensen met een inkomen van 50-100k geen paupers noemen.quote:Op woensdag 6 november 2024 21:11 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Daarnaast geloven die paupers er massaal in dat de president hoogstpersoonlijk de inflatie bepaalt, achachach.
Ja, dat is nou al meerdere keren voorbij gekomen.quote:Op woensdag 6 november 2024 21:20 schreef Nober het volgende:
Heeft Kamala de winnaar al gefeliciteerd, heeft ze de nederlaag geaccepteerd??
Ja, de Republikeinen hebben een mediamachine die heel goed is in het wijzen naar fouten van Democraten. De Democraten hebben een mediamachine die heel goed is in het wijzen naar fouten van Democraten.quote:Op woensdag 6 november 2024 21:20 schreef Klopkoek het volgende:
Voeg daarbij uiteraard het medialandschap en social media en je krijgt dit.
Duidelijk.quote:
Ja Trump daarentegen heeft nog steeds Biden niet gefeliciteerd, zijn nederlaag geaccepteerd.quote:Op woensdag 6 november 2024 21:20 schreef Nober het volgende:
Heeft Kamala de winnaar al gefeliciteerd, heeft ze de nederlaag geaccepteerd??
Nou ja, ik haalde al een casus aan waarin Trump nul op rekest kreeg van zijn eigen benoemingen. Thomas zit daar natuurlijk als benoeming van Bush Sr dus in die zin heeft die weinig met Trump van doen.quote:Op woensdag 6 november 2024 21:16 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Okay, nouja ik vind het apart dat je directe beinvloeding door een president uitsluit. Terwijl Trump toch zeker het type president is dat best direct zou kunnen beinvloeden door middel van omkoping. Dat werkt tenslotte ook op Trump. Dus heb ik het idee dat je een soort semantisch spelletje speelt door die directe beinvloeding als moeilijk te stellen. Ja op officiele wijze zal dat moeilijk zijn. Op minder officiele wijze bepaald niet lijkt me. In elk geval zie ik niet hoe zo iemand als Thomas boven de twijfel van beïnvloeding verheven kan zijn. Dat zo'n hoge rechter overduidelijk te beïnvloeden is legt wat mij betreft best een bom onder de legitimiteit van de gehele rechtspraak.
Geen politieke benoemingen voor rechters lijkt mij ook veel en veel beter. Sterker optreden tegen beïnvloeding al dan niet politiek ook.
Ik vraag mij af wat de straf zou zijn voor zo'n rechter of president.quote:Op woensdag 6 november 2024 21:16 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Okay, nouja ik vind het apart dat je directe beinvloeding door een president uitsluit. Terwijl Trump toch zeker het type president is dat best direct zou kunnen beinvloeden door middel van omkoping. Dat werkt tenslotte ook op Trump. Dus heb ik het idee dat je een soort semantisch spelletje speelt door die directe beinvloeding als moeilijk te stellen. Ja op officiele wijze zal dat moeilijk zijn. Op minder officiele wijze bepaald niet lijkt me. In elk geval zie ik niet hoe zo iemand als Thomas boven de twijfel van beïnvloeding verheven kan zijn. Dat zo'n hoge rechter overduidelijk te beïnvloeden is legt wat mij betreft best een bom onder de legitimiteit van de gehele rechtspraak.
Geen politieke benoemingen voor rechters lijkt mij ook veel en veel beter. Sterker optreden tegen beïnvloeding al dan niet politiek ook.
Klopt, en in veel landen gaat dat volgens hetzelfde patroon.quote:Op woensdag 6 november 2024 21:23 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ja, de Republikeinen hebben een mediamachine die heel goed is in het wijzen naar fouten van Democraten. De Democraten hebben een mediamachine die heel goed is in het wijzen naar fouten van Democraten.
En?quote:Op dinsdag 5 november 2024 19:53 schreef AnneX het volgende:
De geïndoctrineerde jongste zoon Barron is toch ook een first time voter.
Zou die in NY of in Florida stemmen?
Oh mensen, ik wil toch zó graag dat trump z’n bek gaat!
Nu ook weer. Met z'n allen analyseren wat ze fout hebben gedaan.quote:Op woensdag 6 november 2024 21:23 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ja, de Republikeinen hebben een mediamachine die heel goed is in het wijzen naar fouten van Democraten. De Democraten hebben een mediamachine die heel goed is in het wijzen naar fouten van Democraten.
Wat zegt dat precies?quote:Op woensdag 6 november 2024 21:37 schreef Bensel het volgende:
Het is ook wel een teken dat kamala in geen enkele county, geen enkele, beter gescoord heeft dan Biden. Dat zegt heel wel. Om met de woorden van Elon te spreken: let that sink in
Impeachment, meer niet.quote:Op woensdag 6 november 2024 21:26 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ik vraag mij af wat de straf zou zijn voor zo'n rechter of president.
T zijn de hoogste functies en die straffen kunnen best in 1787 al vastgelegd zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |