abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 6 november 2024 @ 18:46:20 #1
375570 crew  Cyan9
pi_215499722
Ongenteresseerd maar toch aanwezig.
pi_215500791
Ik eis een verbod op woordje 'innovatie' in politiek.

En in verlengde daarvan;
quote:
Coalitiepartijen PVV en BBB voelen er weinig voor om extra klimaatmaatregelen te nemen, nu blijkt dat het Nederland niet lukt om de CO2-uitstoot op tijd terug te dringen. Dat hebben de twee partijen duidelijk gemaakt bij het Kamerdebat over de begroting van het ministerie van Klimaat en Groene Groei. Sommige oppositiepartijen, zoals GroenLinks-PvdA, CDA en SP, zien een nieuwe kabinetscrisis naderen.

"We gaan er niet op voorhand mee akkoord", aldus PVV-Kamerlid Kops, die de klimaatdoelen "een papieren werkelijkheid" noemt.

BBB-Kamerlid Vermeer spreekt over een "pas op de plaats" en "tijd voor een pitstop". De partijen benadrukken dat alle klimaatplannen uitvoerbaar en betaalbaar moeten zijn. "Wij zijn voor een realistisch klimaatbeleid, dat niet duurder mag worden voor de burger", aldus Vermeer.
https://nos.nl/artikel/25(...)-weer-kabinetscrisis

Wil dit kabinet uberhaupt nog iets bereiken naast het vergroten van asielprobleem?
  woensdag 6 november 2024 @ 20:03:31 #3
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215500883
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 19:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
Een schaamlap om vandaag niet te hoeven fixen wat je naar morgen kunt uitstellen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_215500944
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 19:57 schreef Frozen-assassin het volgende:

En in verlengde daarvan;
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)-weer-kabinetscrisis

Wil dit kabinet uberhaupt nog iets bereiken naast het vergroten van asielprobleem?
Nederland en innovatie :')
Waarschijnlijk allemaal aan de staatsruif gelieerde partijen die vinden dat ze belangrijk zin :') :') :') :')
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_215500993
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 20:08 schreef raptorix het volgende:

[..]
Nederland en innovatie :')
Waarschijnlijk allemaal aan de staatsruif gelieerde partijen die vinden dat ze belangrijk zin :') :') :') :')
Nederland is 1 van de leiders op het gebied van oa voedselproductie en innovatie. Vergeet daarnaast een ASML niet bijvoorbeeld. Kun je schamper over doen maar dat zegt meer over jou dan over de innovatie kracht van Nederland. En ja dat kost geld, ook publiek geld
pi_215501038
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2024 20:12 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Nederland is 1 van de leiders op het gebied van oa voedselproductie en innovatie. Vergeet daarnaast een ASML niet bijvoorbeeld. Kun je schamper over doen maar dat zegt meer over jou dan over de innovatie kracht van Nederland. En ja dat kost geld, ook publiek geld
Er is niets mis met innovatie maar innovatie zijn dingen die zich nog moeten bewijzen. Het kan geen onderdeel zijn van beleid. Je weet immers niet of het werkt of niet.

Zeggen dat je hiermee je gewenste reductie bereikt is net alsof ik straks een Ferrari koop en zeg dat ik over een jaar wel een miljoentje heb op bank om dat te kunnen betalen. Puur en enkel wensdenken. Nederlandse politiek neemt zichzelf niet serieus als het dit goedkeurt.
pi_215501067
quote:

[..]
Dit soort ranglijstjes is Nederland inderdaad (nog) niet op gezakt en staat vrij hoog op. Andere lijstjes zijn een ander verhaal (armoede, human development index, democratie enz.). Dat gaat voor een deel ook met publiek geld inderdaad en is in de Verenigde Staten (of Zwitserland) weinig anders. Het huidige kabinet zet dat allemaal wel onder druk.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215501101
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 20:14 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Er is niets mis met innovatie maar innovatie zijn dingen die zich nog moeten bewijzen. Het kan geen onderdeel zijn van beleid. Je weet immers niet of het werkt of niet.

Zeggen dat je hiermee je gewenste reductie bereikt is net alsof ik straks een Ferrari koop en zeg dat ik over een jaar wel een miljoentje heb op bank om dat te kunnen betalen. Puur en enkel wensdenken. Nederlandse politiek neemt zichzelf niet serieus als het dit goedkeurt.
Dat is in het geval van landbouw juist omdat hier heel lang aan is vastgehouden en het gewoon geen resultaten op levert. Hetzelfde kabinet breekt de randvoorwaarden voor innovatie bovendien af. Deels opzettelijk en ideologisch, deels uit amateurisme, maar ook omdat vanuit YOLO financieel beleid het altijd loont 'onzekere' lange termijn investeringen te schrappen en aan te wenden voor leuke rechtse hobbies. Je haalt er 'makkelijk' wat geld vandaan.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 6 november 2024 @ 20:19:08 #9
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215501115
quote:

[..]
Biden heeft sneaky geprobeerd om ASML van Nederland naar de VS te verschepen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_215501119
quote:

[..]

Innovatie kan natuurlijk wel onderdeel zijn van beleid, want de uitkomst is niet binair, maar een optelsom van kansen met een +EV uitkomst. Zo denkende als jij kan je de hele (pre-klinische) farma wel opdoeken.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_215501161
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 20:19 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Kan t hem niet kwalijk nemen
pi_215501205
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 20:16 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Dit soort ranglijstjes is Nederland inderdaad (nog) niet op gezakt en staat vrij hoog op. Andere lijstjes zijn een ander verhaal (armoede, human development index, democratie enz.). Dat gaat voor een deel ook met publiek geld inderdaad en is in de Verenigde Staten (of Zwitserland) weinig anders. Het huidige kabinet zet dat allemaal wel onder druk.
Zeker, daarom moeten ze ook opbokken. Dacht dat we met "onderwijspartij" D66 het dieptepunt wel hadden bereikt, maar dat is nog vele malen erger
pi_215501211
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 20:19 schreef nostra het volgende:

[..]
Innovatie kan natuurlijk wel onderdeel zijn van beleid, want de uitkomst is niet binair, maar een optelsom van kansen met een +EV uitkomst. Zo denkende als jij kan je de hele (pre-klinische) farma wel opdoeken.
Pre-klinische farma is toch wel heel wat anders. Daar worden dingen getest waarbij van te voren al wordt gezegd dat resultaat tussen niets en enorm succes kan zijn. Je kijkt naar bijkomende effecten enzovoorts. Ik zeg het wat gechargeerd dat het geen beleid kan zijn. Het kan onderdeel zijn van beleid maar je gaat niet successen inboeken met je pre-klinische tests.

Het is net alsof een zonnepanelenboer met nieuwe zonnepaneel aan komt zetten, die dubbel zo duur is, en zegt dat dat 300% betere rendement heeft op basis van innovatie wat nog verzonnen moet worden. Daar trapt niemand in. Bewijs maar eerst dat het zo is.

Je kunt best geld vrijmaken om innovatieve dingen te gaan testen maar je kunt het pas uitrollen als je zeker weet dat het werkt. Op basis daarvan kan je dan nog eventueel maatregelen intrekken mocht je gewenste reductie al bereikt zijn door je innovaties.
pi_215501298
quote:
Daar komt bij dat het bij innovatie in dit geval niet om high-tech gaat. Een robot die mest scheidt van urine, een watersproeier die stikstofuitstoot doet neerslaan of ander veevoer zodat de stikstofuitstoot daalt; dat soort geneuzel. Echt innoveren doet men eerder in Wageningen, bijvoorbeeld door de productiviteit van de biologische landbouw te vergroten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kowloon op 06-11-2024 20:39:31 (Zinsopbouw verbeterd) ]
pi_215501384
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2024 20:26 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Zeker, daarom moeten ze ook opbokken. Dacht dat we met "onderwijspartij" D66 het dieptepunt wel hadden bereikt, maar dat is nog vele malen erger
Ik ben wat milder over D66. Hun bewindslieden op dat terrein gingen over het Hoger Onderwijs (en daarvoor had je Bussemaker). Dat is nu net het deel van het onderwijs waar geen grote problemen zitten. Nog niet in ieder geval, kan nu wel komen. Wanneer je het over de andere onderwijsniveaus hebt dan kwamen de D66 plannen daar natuurlijk nooit doorheen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215501435
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2024 18:43 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Wij zitten daar dan gewoon anders in. Ik heb mijn lidmaatschap juist opgezegd. Macht is niet vies, maar ik mis nog steeds een herkenbaar verhaal. Ja, er staat van alles op papier maar het zijn voor mij allemaal lege Haagsche zinnen. Heel leuk gratis kinderopvang maar dat is alleen maar denivellerend.

Voor duurzaamheid kan je ook naar d66 en PvdD. Voor conservatief links naar de SP. Voor Europa naar Volt.
Verheffing van het volk, de kern van de sociaal democratie, dat zie ik nergens echt terug.

Moet toegeven, vond de minimumloon discussie een goede. Maar over bestaanszekerheid hoor je ook al steeds minder. Terwijl er rond sociaal economische vraagstukken genoeg te zeggen valt. Zorg dat opbrengsten uit globalisering automatisch tot herverdeling leiden. Je ziet de uitbreiding van de eu nu al uitkomen. Regel goede arbeidsomstandigheden en voorkom dezelfde fouten als met de polen etc.
Qua standpunten lijken we het redelijk eens hoor. Wat mij betreft zijn bestaanszekerheid en economische vraagstukken de kern. Mijns inziens bestaat de onrust en het wantrouwen in de politiek voornamelijk door het gebrek daarvan.

Maar links wint daar nou eenmaal geen verkiezingen mee. Omtzigt won wel dik met lullen daarover. En zijn partij levert daar dan vervolgens niets op. Omtzigt was ook tegen een verhoging van het minimumloon, die begon te bazelen dat het al zo omhoog was gegaan. Toen was hij bij mij direct volledig af want ja het is flink omhoog gegaan, door de inflatie. Dus zijn gelul over bestaanszekerheid bleek voor mij een volledig lege huls. Nu blijkt ook zijn gelul over de rechtsstaat dat te zijn. Dat type politiek is hoe mijn vertrouwen in politiek daalt en daalt, liegen en bedriegen is zo succesvol en de kiezer blijft die fout maken opnieuw en opnieuw mijns inziens zonder reflectie. Telkens een nieuwe keizer zonder kleren. Nooit de introspectie van hey ik stem nu al zo lang rechts en dat bevalt niet, misschien tijd voor wat anders.

Ik vind zeker dat ik liever heb dat een partij waar ik op stem veel meer doet dan wat je zegt denivelleren. Maar ik zag ook dat op de linkse polen er nog minder kans leek dat te kunnen bereiken omdat die al helemaal zo ver afstaan van enige macht door regeringsdeelname. Dan vond ik de PvdA/GL fusie een goede pragmatische keuze.
Ik vind ook nog altijd dat Timmermans, hoewel een oude grijze man (daarbij moet dat erg zijn dan? wmb niet) het gewoon echt sterk doet. Hij is feitelijk, gaat weinig mee in het super op de man spelen. Voor zover ik kan nagaan is met een leider als Timmermans de focus ook overduidelijk niet op onderwerpen belangrijk voor de extremere linksen zoals Palestina of LGBTQ.
Maar ik moet zeggen dat met wat ik nu zie in de politiek, ik toch wel grote vrees heb dat mocht ik weer PvdA stemmen ze weer de fout gaan maken met VVD te regeren en weer zich voor het rechtse karretje laten spannen.
Dus zoals het er nu uitziet blijf ik lekker zwevende kiezer richting PvdD. Ik heb echt geen enkel probleem om aan reflectie te doen op mijn keuze en zit zeker niet vast dat de partijen waarop ik stem niks fout doen, juist niet ze doen genoeg fout dat ik regelmatig verander.

Maar ik zie gewoon nog altijd niet wat je dan bedoelt dat linkse partijen moeten doen of fout doen volgens jou. Dat economische verhaal dat we graag zien scoort gewoon niet. Je kunt de oorzaak daarvan bij de partijen leggen. Bij de ideen is lastig als je erin gelooft. Waarom geloof ik in dat economische verhaal, nouja volgens mij omdat alle feiten die ik vind erop wijzen dat het een probleem is. Weet ik veel ik heb Piketty's boek gelezen en hier liggen. En meer van dat soort zaken.
Ik zie veel meer (maar minder dan klopkoek bijvoorbeeld) dat het media landschap hier ook aan meewerkt. Links wordt al heel snel als extreem of onrealistisch neergezet. Terwijl dat toch echt wel meevalt zeker in Nederland zeker als je het vergelijkt met rechts en partijen als PVVD of FvD. Een FvD of zelfs BBB begint veel vaker over LGBTQ dan een PvdA/Gl toch plakt dat woke label vrij erg aan PvdA/GL.
In elk geval vind ik het moeilijk te geloven dat het allemaal aan links ligt omdat ze gewoon minder macht hebben dan rechts hier zeker de afgelopen decennia. De kiezer is dan wat mij betreft meer verantwoordelijk, want die heeft in zekere zin altijd de macht toch? Ik vind dat ik enig recht heb tot ontevredenheid, nooit regeringsdeelname voor iets waar ik op stem ook al zouden die partijen staan te trappelen. Maar rechtse kiezers die zo boos zijn? Daartegen zeg ik doe aan introspectie, als je betere verdeling wil bestaanszekerheid geen poppenkast stop dan op mensen stemmen die juist dat leveren. Genoeg keuze in Nederland, maar de rechtse kiezer fulmineert nou eenmaal liever over weinig keuze op rechts met 8 rechtse partijen en 80 zetels. Terwijl het probleem niet een gebrek aan keuzeopties is wat betreft rechtse politiek is maar de keuze voor rechtse politiek.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lord-Ronddraai op 06-11-2024 20:47:51 ]
pi_215501440
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 20:39 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ik ben wat milder over D66. Hun bewindslieden op dat terrein gingen over het Hoger Onderwijs (en daarvoor had je Bussemaker). Dat is nu net het deel van het onderwijs waar geen grote problemen zitten. Nog niet in ieder geval, kan nu wel komen. Wanneer je het over de andere onderwijsniveaus hebt dan kwamen de D66 plannen daar natuurlijk nooit doorheen.
Ik zeg... Leenstelsel. Nuff said
pi_215501452
Gelooft Wiersma in sprookjes? beetje geld voor vrijwillig uitkopen, miljard voor 'innovatie' en wat geld om pasmelders te helpen.

En daarmee lossen we alles op en wil ze de rechter overtuigen in de zaak die Greenpeace aangespannen heeft. Prettige wedstrijd _O-
pi_215501530
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2024 20:42 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Ik zeg... Leenstelsel. Nuff said
Ja, alleen was dat natuurlijk wel in een tijd van forse bezuinigingen en was D66 toen op hun aller-rechtst (met Pechtold). Eigenlijk waren alleen CDA en SP tegen het leenstelsel als ik het goed heb.

edit: ik was toen zeker geen fan van D66, alleen zitten de problemen gewoonweg niet bij het Hoger Onderwijs (straks wel natuurlijk)

[ Bericht 5% gewijzigd door Klopkoek op 06-11-2024 20:54:12 ]
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215501542
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 20:42 schreef Faraday01 het volgende:
Gelooft Wiersma in sprookjes? beetje geld voor vrijwillig uitkopen, miljard voor 'innovatie' en wat geld om pasmelders te helpen.

En daarmee lossen we alles op en wil ze de rechter overtuigen in de zaak die Greenpeace aangespannen heeft. Prettige wedstrijd _O-
De rechter negeren we gewoon. Of we benoemen iemand anders.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215502619
oeps verkeerde topic
  woensdag 6 november 2024 @ 21:50:35 #22
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_215502728
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 20:42 schreef Faraday01 het volgende:

Ho ho, ze gaat ook werken aan een nieuwe rekenmethode.

Voordeel van het falende rekenonderwijs. Je komt weg met dit soort flauwekul.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_215502909
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 20:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Omtzigt is dan ook van het type Verhagen en Eurlings, niet te vertrouwen. En de media, dat is eerder van een lage kwaliteit dan nou bewust zo rechts. Publieke omroep is toch meer links, maar van belabberd niveau en echt goede kranten hebben we ook niet.

Ik vind PvdA gl beetje kamer opvulling geworden eerlijk gezegd. Het laat zich steeds in de verdediging drukken van een status quo waar ze zelf niet eens direct voor verantwoordelijk zijn geweest. Drie kwart van de spreektijd van Timmermans is niet uitleggen hoe hij graag de wereld ziet en gaat vormgeven, maar is in de verdediging, negatief en veel op korte termijn gedoetjes gericht. Ik mis het verhaal en de ideen hoe centrum linkse het land verder wil brengen. Zeker door de fusie met GL heb ik geen idee meer wat je had gekregen als Timmermans premier was geworden. En het hoeft juist niet hetzelfde te zijn als de populisten.

CU heeft een concreet idee over de toeslagen, afschaffen. Wordt lastig en pijnlijk verhaal, maar daar zit idee in van onafhankelijkheid van de werkende, die zichzelf moet kunnen bedruipen. PvdA gl hebben allemaal teksten waar je niet tegen kan zijn, maar het zegt eigenlijk ook niks. Hoe zorgt centrum links in deze tijd dat onderwijs zowel voor iedereen toegankelijk is, als van voldoende kwaliteit. Er ligt een heel rapport over de demografische toekomst, waar wil PvdA gl op inzetten, welke keuzes maak je en wat betekent dit voor de inrichting van je samenleving.

Ik zie geen maatschappelijke visie, niet tot nauwelijks uitgewerkte beleidsterreinen waarin ze mensen meenemen, weinig initiatief tot agendering van thema's. Ik zie allemaal technocratische korte termijn oplossingen, nog prima als bestuurder maar van een politieke stroming verwacht ik meer. En als je het hebt over iets meer toekomst als verduurzaming dan komt het niet verder dan dat de gewone man subsidie ofzo kan krijgen. Bij uitstek een instrument voor mensen die al geld hebben om zo goedkoop allerlei dingen aan te kunnen leggen. Dan snap je weinig van de financile ruimte van 0,5 - 2x modaal. Dan krijgt geen kiezer het gevoel, met deze club komen we er samen wel uit. Centrum links is gevoelloos, en rechts en de populisten spelen daar handig op in. Die appelleren wel aan het gevoel. Dat is altijd al wel beetje zo geweest, links komt op voor de maatschappij maar vergeet de mensen nog wel eens. Maar dat het centrum links al een tijdje het contact met de kiezer kwijt is, ligt ook voor een deel aan links zelf.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  woensdag 6 november 2024 @ 22:14:05 #24
38496 Perrin
pi_215503024
Wie weet volgen we het Duitse voorbeeld.
twitter
pi_215503131
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2024 22:03 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Omtzigt is dan ook van het type Verhagen en Eurlings, niet te vertrouwen. En de media, dat is eerder van een lage kwaliteit dan nou bewust zo rechts. Publieke omroep is toch meer links, maar van belabberd niveau en echt goede kranten hebben we ook niet.

Ik vind PvdA gl beetje kamer opvulling geworden eerlijk gezegd. Het laat zich steeds in de verdediging drukken van een status quo waar ze zelf niet eens direct voor verantwoordelijk zijn geweest. Drie kwart van de spreektijd van Timmermans is niet uitleggen hoe hij graag de wereld ziet en gaat vormgeven, maar is in de verdediging, negatief en veel op korte termijn gedoetjes gericht. Ik mis het verhaal en de ideen hoe centrum linkse het land verder wil brengen. Zeker door de fusie met GL heb ik geen idee meer wat je had gekregen als Timmermans premier was geworden. En het hoeft juist niet hetzelfde te zijn als de populisten.

CU heeft een concreet idee over de toeslagen, afschaffen. Wordt lastig en pijnlijk verhaal, maar daar zit idee in van onafhankelijkheid van de werkende, die zichzelf moet kunnen bedruipen. PvdA gl hebben allemaal teksten waar je niet tegen kan zijn, maar het zegt eigenlijk ook niks. Hoe zorgt centrum links in deze tijd dat onderwijs zowel voor iedereen toegankelijk is, als van voldoende kwaliteit. Er ligt een heel rapport over de demografische toekomst, waar wil PvdA gl op inzetten, welke keuzes maak je en wat betekent dit voor de inrichting van je samenleving.

Ik zie geen maatschappelijke visie, niet tot nauwelijks uitgewerkte beleidsterreinen waarin ze mensen meenemen, weinig initiatief tot agendering van thema's. Ik zie allemaal technocratische korte termijn oplossingen, nog prima als bestuurder maar van een politieke stroming verwacht ik meer. En als je het hebt over iets meer toekomst als verduurzaming dan komt het niet verder dan dat de gewone man subsidie ofzo kan krijgen. Bij uitstek een instrument voor mensen die al geld hebben om zo goedkoop allerlei dingen aan te kunnen leggen. Dan snap je weinig van de financile ruimte van 0,5 - 2x modaal. Dan krijgt geen kiezer het gevoel, met deze club komen we er samen wel uit. Centrum links is gevoelloos, en rechts en de populisten spelen daar handig op in. Die appelleren wel aan het gevoel. Dat is altijd al wel beetje zo geweest, links komt op voor de maatschappij maar vergeet de mensen nog wel eens. Maar dat het centrum links al een tijdje het contact met de kiezer kwijt is, ligt ook voor een deel aan links zelf.
Zoals iemand anders in een ander topic zei: de Republikeinen hebben een mediasysteem om te vertellen wat de Democraten verkeerd doen, de Democraten vertellen aan Democraten wat Democraten verkeerd doen.

Dat navelstaren hoort er wel een beetje bij. Toen Republikeinen of Tories de verkiezingen verloren had je niet dezelfde dynamiek. Niet allerlei zelfbeklag over 'contact verloren'.

Grotendeels wel mee eens hoor met je zegt, behalve dan dat (m.i.) de beeldbepalende en spraakmakende media in Nederland wel degelijk heel erg rechts is geworden. Maar daar is genoeg over gezegd.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215503328
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2024 22:19 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Zoals iemand anders in een ander topic zei: de Republikeinen hebben een mediasysteem om te vertellen wat de Democraten verkeerd doen, de Democraten vertellen aan Democraten wat Democraten verkeerd doen.

Dat navelstaren hoort er wel een beetje bij. Toen Republikeinen of Tories de verkiezingen verloren had je niet dezelfde dynamiek. Niet allerlei zelfbeklag over 'contact verloren'.

Grotendeels wel mee eens hoor met je zegt, behalve dan dat (m.i.) de beeldbepalende en spraakmakende media in Nederland wel degelijk heel erg rechts is geworden. Maar daar is genoeg over gezegd.
Republikeinen en Tories hebben dan ook heel ander publiek waar ze zich op moeten richten . Voor hen is de wereld al mooi, ze zitten al aan de goede kant van de streep. En als dat nog beter wordt, prima. Die hebben ook helemaal geen visie op vadertje staat nodig.

Snap lord ronddraai ook wel, inhoudelijk zijn we het snel eens denk ik :)
pi_215503342
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 21:50 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Wiersma is vast groot geworden met rekensommen verpakt in verhaaltjes. :')
pi_215503508
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2024 22:03 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

Nouja ik vind dat ze teveel in de verdediging zitten ze moeilijk kwalijk te nemen. Letterlijk bij de algemene beschouwingen gingen zowel de VVD als de PVV in de aanval tegen PvdA. Alsof PvdA de zittende regeringspartij is in plaats van andersom. Dat in de verdediging zitten is ook juist anders dan populisme wat wordt gekenmerkt door de aanval.

quote:
Ach ik vind CU net zo goed kamervulling op dit moment, dat is de oppositie bij een kabinet dat niet met de kamer wil samenwerken. En dit 'extraparlementaire' kabinet wil dat echt totaal niet. Toeslagen afschaffen natuurlijk ben ik helemaal voor maar dat is wel een open deur tot en met wat mij betreft. Van links tot rechts wil men dat graag, toch gaat het niet gebeuren want lastig, lastig, duidelijk voorbeeld van het algehele politieke falen in Nederland.
Praatjes over onderwijs, ik ben van eerst zien dan geloven geworden. D66 die altijd onderwijspartij wilde zijn heeft dat zo totaal niet waargemaakt dat ik het moeilijk vindt daar niet extreem sceptisch over te zijn.
Ik ben het eens dat het debat over die demografie broodnodig is. Dat een partij als PvdA dat meer zou moeten agenderen. Maar de realiteit is dat het enige wat boeit blijkbaar migrasie is en dan nog smaller eigenlijk asielmigratie. Ik zie dat probleem eerlijk gezegd meer bij de rechtse partijen. Zo'n Ouwehand bijvoorbeeld kon prachtig omschrijven wat de problemen zijn in Nederland en hoe dat op te lossen.
Bekijk deze YouTube-video
Lijkt me de moeite waard als je het niet gezien hebt. Dat is toch dat grotere verhaal op links wat je graag wil horen? Daarom reageer ik fel als je stelt dat 'links' dat niet doet. Volgens mij doen ze dat wel en prima maarja als het niet verkoopt dan verkoopt het niet. In die zin doe je het niet altijd fout ook al ben je niet populair, in mijn visie tenminste.

quote:
Logisch toch, dat is niet wat scoort visie. Rutte was er al allergisch voor, wist er ver met dat gebrek te komen en eigenlijk al die rechtse partijen tegenwoordig. Schoof wil ook alleen maar procesmanager zijn en niet absoluut niet praten over visie.
We zien dat deze relatief populaire regering op elk gebied vooral geen visie heeft. Innovatie, innovatie,innovatie op elk gebied is hun oplossing. Maar het is enkel wensdenken. Verder gooien ze wat proefbalonnetjes of halfbakken plannen.
Democratie is by design geen systeem voor lange termijn visie. Elke 4 jaar wisseling van de wacht, populariteit is alles, dus iets wat nu pijn doet maar later goed is, is in democratie een slecht idee. Want je neemt als politiek dan nu het verlies en later kan een een ander met de winst weglopen. Wat dat betreft kn linkse politiek ook amper werken. Al helemaal in het huidige tijdperk waar onze aandachtsspanne enkel korter wordt, altijd is het scherm aanwezig om instant gratification te voeden. Al helemaal in een systeem waarin dat ook juist als feature wordt gezien geen bug een verdienmodel is.

Ik zie niet dat links veel fout doet in hun contact met de kiezer volgens mij doen ze hun best, ik zie eerder de kiezer die dat contact niet wil. Uiteindelijk is het de kiezer die keer op keer bewijst voor het nieuwe rechtse ding te gaan. De kiezer die keer op keer bewijst voor snelle oplossingen te vallen, eigen risico kan nu naar 0 :')
Maar zeker ik zeg al, laat links ook gewoon op gevoelens gaan spelen, desnoods liegen en bedriegen. Met alleen moreel of feitelijk gelijk kom je nergens. In ieder geval vind ik het raar om de problemen die je noemt over de schutting bij links te flikkeren, ik vind al die dingen voor de gehele politiek opgaan. Daarom ageer ik ertegen als iemand zegt links doet dat fout, waarom beperkt die analyse zich tot links. Ik denk dat je dan nog beter kan zeggen het politieke stelsel doet dat fout of democratie faalt daarin.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lord-Ronddraai op 06-11-2024 22:46:55 ]
pi_215503760
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 21:50 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Er is in de basis best iets voor te zeggen dat je betere rekenmethode zoekt om de uitstoot aan de bron te bepalen. Als je die vervolgens aan de werkelijke gemeten neerslag kan koppelen is dat prima om mee te sturen. Alleen blijkt de depositie bij meting nog veel hoger dan verwacht en moet je wel aantonen dat je de natuur helpt door die neerslag vsn stikstof fors te beperken en daar gaat het mis.

En dan zegt de rechter kort en krachtig: Nee

Bovendien lukt het al jaren niet om van Aerius af te komen omdat er geen betrouwbaar alternatief is _O-
Dat doet niets af dat betere modellering op zich wel welkom zou zijn.
  woensdag 6 november 2024 @ 22:53:57 #30
346939 Janneke141
pi_215503772
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 22:52 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Er is in de basis best iets voor te zeggen dat je betere rekenmethode zoekt om de uitstoot aan de bron te bepalen. Als je die vervolgens aan de werkelijke gemeten neerslag kan koppelen is dat prima om mee te sturen. Alleen blijkt de depositie bij meting nog veel hoger dan verwacht en moet je wel aantonen dat je de natuur helpt door die neerslag fors te beperken en daar gaat het mis.

En dan zegt de rechter kort en krachtig: Nee

Bovendien lukt het al jaren niet om van Aerius af te komen omdat er geen betrouwbaar alternatief is _O-
Ja, dat zal allemaal best, maar het doel van de BBB met een nieuwe rekenmethode ligt nogal voor de hand: die hoeft helemaal niet 'beter' te zijn, hij moet lagere uitkomsten geven.
pi_215503835
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 22:53 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ja, dat zal allemaal best, maar het doel van de BBB met een nieuwe rekenmethode ligt nogal voor de hand: die hoeft helemaal niet 'beter' te zijn, hij moet lagere uitkomsten geven.
Dat begrijp ik en dat is kansloos en geeft boeren weer even hoop die nergens op gebaseerd blijkt te zijn. Realiteit is dat er alleen slechtere volgen hoe langer het duurt.

Punt blijft staan dat betere modellering kan helpen in betere en efficintere beleidskeuzes.
pi_215504049
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 22:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Nouja ik vind dat ze teveel in de verdediging zitten ze moeilijk kwalijk te nemen. Letterlijk bij de algemene beschouwingen gingen zowel de VVD als de PVV in de aanval tegen PvdA. Alsof PvdA de zittende regeringspartij is in plaats van andersom. Dat in de verdediging zitten is ook juist anders dan populisme wat wordt gekenmerkt door de aanval.
[..]
Ach ik vind CU net zo goed kamervulling op dit moment, dat is de oppositie bij een kabinet dat niet met de kamer wil samenwerken. En dit 'extraparlementaire' kabinet wil dat echt totaal niet. Toeslagen afschaffen natuurlijk ben ik helemaal voor maar dat is wel een open deur tot en met wat mij betreft. Van links tot rechts wil men dat graag, toch gaat het niet gebeuren want lastig, lastig, duidelijk voorbeeld van het algehele politieke falen in Nederland.
Praatjes over onderwijs, ik ben van eerst zien dan geloven geworden. D66 die altijd onderwijspartij wilde zijn heeft dat zo totaal niet waargemaakt dat ik het moeilijk vindt daar niet extreem sceptisch over te zijn.
Ik ben het eens dat het debat over die demografie broodnodig is. Dat een partij als PvdA dat meer zou moeten agenderen. Maar de realiteit is dat het enige wat boeit blijkbaar migrasie is en dan nog smaller eigenlijk asielmigratie. Ik zie dat probleem eerlijk gezegd meer bij de rechtse partijen. Zo'n Ouwehand bijvoorbeeld kon prachtig omschrijven wat de problemen zijn in Nederland en hoe dat op te lossen.
Bekijk deze YouTube-video
Lijkt me de moeite waard als je het niet gezien hebt. Dat is toch dat grotere verhaal op links wat je graag wil horen? Daarom reageer ik fel als je stelt dat 'links' dat niet doet. Volgens mij doen ze dat wel en prima maarja als het niet verkoopt dan verkoopt het niet. In die zin doe je het niet altijd fout ook al ben je niet populair, in mijn visie tenminste.
[..]
Logisch toch, dat is niet wat scoort visie. Rutte was er al allergisch voor, wist er ver met dat gebrek te komen en eigenlijk al die rechtse partijen tegenwoordig. Schoof wil ook alleen maar procesmanager zijn en niet absoluut niet praten over visie.
We zien dat deze relatief populaire regering op elk gebied vooral geen visie heeft. Innovatie, innovatie,innovatie op elk gebied is hun oplossing. Maar het is enkel wensdenken. Verder gooien ze wat proefbalonnetjes of halfbakken plannen.
Democratie is by design geen systeem voor lange termijn visie. Elke 4 jaar wisseling van de wacht, populariteit is alles, dus iets wat nu pijn doet maar later goed is, is in democratie een slecht idee. Want je neemt als politiek dan nu het verlies en later kan een een ander met de winst weglopen. Wat dat betreft kn linkse politiek ook amper werken. Al helemaal in het huidige tijdperk waar onze aandachtsspanne enkel korter wordt, altijd is het scherm aanwezig om instant gratification te voeden. Al helemaal in een systeem waarin dat ook juist als feature wordt gezien geen bug een verdienmodel is.

Ik zie niet dat links veel fout doet in hun contact met de kiezer volgens mij doen ze hun best, ik zie eerder de kiezer die dat contact niet wil. Uiteindelijk is het de kiezer die keer op keer bewijst voor het nieuwe rechtse ding te gaan. De kiezer die keer op keer bewijst voor snelle oplossingen te vallen, eigen risico kan nu naar 0 :')
Maar zeker ik zeg al, laat links ook gewoon op gevoelens gaan spelen, desnoods liegen en bedriegen. Met alleen moreel of feitelijk gelijk kom je nergens. In ieder geval vind ik het raar om de problemen die je noemt over de schutting bij links te flikkeren, ik vind al die dingen voor de gehele politiek opgaan. Daarom ageer ik ertegen als iemand zegt links doet dat fout, waarom beperkt die analyse zich tot links. Ik denk dat je dan nog beter kan zeggen het politieke stelsel doet dat fout of democratie faalt daarin.
Er valt over de hele politiek wel wat te zeggen, maar het is wel typisch links om op eigen kritiek te zeggen: zij doen het ook.

Ik snap de gevoeligheid eerlijk gezegd niet zo. Je ziet toch aan alle kanten dat centrum links aan het inleveren is? Prima om daar de kiezer de schuld van te geven. Of dat ze slachtoffer zijn want ze worden aangevallen door anderen. Maar wie denk je dat er op een beweging met zo'n attitude gaat stemmen?

PvdD is wel een uitzondering ja, ik bedoel vooral centrum links wat klassiek ook regeerde. PvdD heeft wel een maatschappij visie, duidelijke ankerpunten en consistent in hun communicatie. Ze hebben alleen standpunten waar nooit grote getallen op af zullen komen maar een prima functie in het bestel hebben. Ik denk dat er in potentie ook voor centrum links nog 40 zetels mogelijk zijn. En omdat ik dat toejuich heb ik het daar over. Zou niet weten waarom ik over de hele politiek allerlei analyses zou moeten maken. Ik vind het zonde dat centrum links zichzelf zo in de weg zit en beperkt.
pi_215504301
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2024 23:19 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Er valt over de hele politiek wel wat te zeggen, maar het is wel typisch links om op eigen kritiek te zeggen: zij doen het ook.
Oh? Ik vind dit gewoon zulke aparte takes. Dit doet iedereen constant. Wilders geeft als reactie op kritiek letterlijk dat hij PvdA zooi moet opruimen. VVD maakt het met Yesilgos nog bonter en doet alsof VVD geen verantwoordelijkheid draagt voor de afgelopen 12 jaar met Rutte als minpres.

Het is eerder typisch om deze eigenschap aan links toe te schrijven, waarom doe je dat als je zegt voor groot links te zijn. Als het terecht was zou het me niet zo storen.
Zo begonnen we ook, in die zin is de cirkel rond. Volgens mij als je voor groot links bent is het niet handig om weinig feitelijk anti-links sentiment klakkeloos te verspreiden. Dat is wel typisch links trouwens op rechts pijpt een Ja21 de regering ongeveer af en Baudet komt nog net niet klaar als PVV voorstelt het ambtenarenapparaat flink te zuiveren.

quote:
Ik snap de gevoeligheid eerlijk gezegd niet zo. Je ziet toch aan alle kanten dat centrum links aan het inleveren is? Prima om daar de kiezer de schuld van te geven. Of dat ze slachtoffer zijn want ze worden aangevallen door anderen. Maar wie denk je dat er op een beweging met zo'n attitude gaat stemmen?
Ik zie dat de populariteit minder wordt. Maar ik heb wel geleerd dat populariteit verder niet zoveel zegt. Het meest populaire idee hoeft niet het beste te zijn. Dat heeft ook weinig met slachtofferschap te maken, eerder gezond cynisme.
Als je kijkt naar wat populair is zie je dat nu in Nederland een ruime meerderheid voor visielose leugenachtige korte termijn show-politiek is, een gat waar links moeilijk de weg in vindt dat klopt. Dat zie ik ze ook graag doen.

Voor zover ik kan nagaan is er geen enkele atitude die links aan kan nemen waardoor mensen op ze stemmen. Proberen ze leiding te nemen komt het vanuit de grachtengordel of ivoren toren, proberen ze te luisteren is er gebrek aan actie, gaan ze in de aanval zijn ze zuur, werken ze samen gooien ze hun principes weg, zijn ze principieel is het weer dogmatisch, spreken ze welvarende kiezers aan is het voor de elite, spreken ze arme kiezers aan willen ze andermans geld weggeven.

Ik heb het gewoon allemaal langs zien komen de afgelopen 20 jaar en nooit was het succesvol. Het meest succesvol was electoraal gezien toen ze gingen samenwerken met de VVD waar links keihard op afgerekend werd en rechts niet. Dat is ook waarom ik zeg op een gegeven moment moet de conclusie zijn dat de rechtse politiek faalt. Niet de linkse. De rechtse mag dan populair zijn nu maar de problemen als de huizenmarkt daar lullen ze alweer jaren over zonder verbetering in zicht. Zelfde op migratie zelfde op onderwijs enzovoort. Waarom blijven we doen alsof het aan de linkse politiek ligt, ze zijn niet aan de macht ze zijn niet verantwoordelijk.

quote:
PvdD is wel een uitzondering ja, ik bedoel vooral centrum links wat klassiek ook regeerde. PvdD heeft wel een maatschappij visie, duidelijke ankerpunten en consistent in hun communicatie. Ze hebben alleen standpunten waar nooit grote getallen op af zullen komen maar een prima functie in het bestel hebben. Ik denk dat er in potentie ook voor centrum links nog 40 zetels mogelijk zijn. En omdat ik dat toejuich heb ik het daar over. Zou niet weten waarom ik over de hele politiek allerlei analyses zou moeten maken. Ik vind het zonde dat centrum links zichzelf zo in de weg zit en beperkt.
Nouja met jouw atitude komen ze niet ver nee. Zo dacht ik er 10 jaar geleden ook over. Maar ze timmeren wat mij betreft gestaag aan de weg. Daarbij is het een bizarre gedachte wat mij betreft dat PvdD er nooit kn komen. Als ik 5 jaar geleden had gezegd dat een partij de Boer Burger Beweging voor en door grote agro bedrijven binnen 4 jaar de grootste partij in de Eerste kamer zou worden had je me volledig weggelachen. Zelfde met de opkomst en neergang van een FvD. Als die veel en veel gekkere extreem-rechtse partijen dat kunnen. Waarom is het dan een onmogelijkheid dat een linkse een flink grotere rol dan nu zou weten te krijgen. Zo voorspelbaar is de politiek hier helemaal niet. Nouja het is wel logisch bezien vanuit de lens dat jij als iemand die voor groot links zegt te zijn het niet eens voor mogelijk houdt. De PVV of FvD stemmer durft wat dat betreft wel te dromen van een het realisme van een fascistisch land.

Dat links zich in de weg zit of beperkt is gewoon heel raar, van CU tot PvdD tot SP tot Denk tot PvdA/GL is niet beperkt. Nouja echt heel links is jammer genoeg weer uit de kamer met de teloorgang van Bij1. Maar dat het aan de partijen ligt vind ik je toch echt zeer slecht onderbouwen. Vrijwel al je suggesties dat is geprobeerd op links zonder succes. Case in point je beklaagt je over het gebrek aan een groot verhaal, ik presenteer je een groot verhaal en dan is het weer niet populistisch genoeg. Dat is een verschuivende doelpaal. Je noemde de middenklasse te weinig benoemen, maar dat deed geen partij.
Dat is wat ik bedoel met links kn het voor velen niet goed doen. Mag je van mij slachtofferschap noemen, maar ik bedoel het echt als constatering. Zelfs bij linkse mensen is er een dubbele standaard waarbij links veel kritischer wordt benaderd.
Misschien ook wel door mezelf trouwens. Want je voorbeeld van wat dan goede linkse politiek is CU. Tja ik moet eerlijk gezegd bijna met mijn ogen rollen. Wat 5 zetels? Misschien 10 in een uitzonderlijk jaar? Dat is dan ht voorbeeld van goede linkse politiek tja, op die manier wordt het een extreem lange weg naar flinke politieke macht die nodig is voor veranderingen die verder gaan dan een beetje niveleren met de VVD op financien.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lord-Ronddraai op 07-11-2024 00:28:22 ]
pi_215504331
Rechts heeft al ruim 20 jaar sinds Fortuyn ruimte voor 20-25 wat achter de volgende messias loopt. Na BBB en NSC zal er wel weer een volgende komen. Links heeft altijd een 65-75 zetels gehad en nooit deze dergelijke oplevingen van radicale kant. Ligt qua kiezers groep ook helemaal niet in de verwachting dat die zich ineens zo van het centrum zullen bewegen. Dus zo gek is het niet om te veronderstellen dat pvdD geen BBB of FvD achtige opleveringen gaan krijgen. Heel misschien dat de SP onder Roemer in die buurt komt, maar dat was voor de verkiezing al weer in elkaar geklapt.

Misschien loop ik 10 jaar achter. Dat kan.
pi_215504541
Ik zou zeker niet zeggen dat je 10 jaar achter loopt. Maar juist een NSC die opeens op bestaanszekerheid toch een links punt kiezers kan stelen zonder daar iets tegenover te stellen. Of een PVV waarvan sommige adepten nog altijd volhouden dat ze economisch links zouden zijn laten zien dat er best potentie is om met diezelfde punten te scoren. Misschien moet ik dat voor een groter deel op de linkse partijen gooien dat ze zich de kaas van het brood laten eten door het zo opzichtig laten coopteren van hun programma door rechtse partijen. Maar toch zeker ligt dat ook voor een deel aan de kiezer. Die moet toch ook op enig moment een lege belofte leren afstraffen.
pi_215504561
quote:

[..]
Doorgaans heeft investeren in innovatie als overheid bijzonder weinig zin. Zeker als je dat geld naar bedrijven stuurt, als je dan al wilt investeren kun je dat beter doen in onderwijs en omstandigheden.
pi_215504563
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 20:19 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Als je dacht dat ASML helemaal in Nederland zit...
pi_215504989
De coalitiepartijen hadden allemaal de lelylijn en de nedersaksenlijn in hun verkiezingsprogramma. Beide lijnen kwamen dan ook in het hoofdlijnenakkoord en het regeerakkoord. Ze werden zelfs genoemd in de troonrede.

Tot zo ver de woorden van de coalitie. Nu de daden:

Het kabinet weigert de vele jaren durende MIRT onderzoeken te starten, omdat er nog geen budget is voor de mogelijke aanleg die pas daarna zou moeten beginnen. Het geld voor de onderzoeken ligt wel klaar, dat laten ze alleen op de plank liggen:
https://www.rtvnoord.nl/p(...)rgesteld-en-verbaasd

Dit is echt het kabinet 'geen daden, maar woorden'.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_215505023
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 02:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik zou zeker niet zeggen dat je 10 jaar achter loopt. Maar juist een NSC die opeens op bestaanszekerheid toch een links punt kiezers kan stelen zonder daar iets tegenover te stellen. Of een PVV waarvan sommige adepten nog altijd volhouden dat ze economisch links zouden zijn laten zien dat er best potentie is om met diezelfde punten te scoren. Misschien moet ik dat voor een groter deel op de linkse partijen gooien dat ze zich de kaas van het brood laten eten door het zo opzichtig laten coopteren van hun programma door rechtse partijen. Maar toch zeker ligt dat ook voor een deel aan de kiezer. Die moet toch ook op enig moment een lege belofte leren afstraffen.
NSC heeft gewoon flink gewonnen vanwege Pieter Omtzigt. Het is schrikbarend hoeveel mensen als makke schapen achter iemand aan lopen. Het is wel zo dat heel veel mensen politiek niet volgen en dus geen idee hebben wat Omtzigt voor ravage heeft aangesticht in de jaren daarvoor. Het enige wat ze lezen is Omtzigt heeft een grote rol gespeeld in toeslagenaffaire en dat is het dan.
pi_215505229
Dit wordt vast ook weer feest vandaag:
Vaststelling van de begrotingsstaat van het Ministerie van Asiel en Migratie (XX) voor het jaar 2025

Voor de liefhebbers, het debat begint om 10:15
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_215505349
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 08:07 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
NSC heeft gewoon flink gewonnen vanwege Pieter Omtzigt. Het is schrikbarend hoeveel mensen als makke schapen achter iemand aan lopen. Het is wel zo dat heel veel mensen politiek niet volgen en dus geen idee hebben wat Omtzigt voor ravage heeft aangesticht in de jaren daarvoor. Het enige wat ze lezen is Omtzigt heeft een grote rol gespeeld in toeslagenaffaire en dat is het dan.
Ik denk dat het weggepest door Rutte, anti Rutte gehalte nog veel meer invloed had.
  donderdag 7 november 2024 @ 09:54:37 #42
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_215505756
Wachten op het Faber debat oO<
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  donderdag 7 november 2024 @ 09:55:04 #43
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_215505764
quote:
14s.gif Op donderdag 7 november 2024 08:48 schreef xpompompomx het volgende:
Vaststelling van de begrotingsstaat van het Ministerie van Asiel en Migratie (XX) voor het jaar 2025

Ah ja ik zie het nu pas :@
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_215505766
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 09:54 schreef Puzzie het volgende:
Wachten op het Faber debat oO<
Dat gaat weer ruzie worden ;)
  donderdag 7 november 2024 @ 09:55:35 #45
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_215505774
quote:
2s.gif Op donderdag 7 november 2024 09:55 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dat gaat weer ruzie worden ;)
Dit gaat wel interessant worden w/
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  donderdag 7 november 2024 @ 09:58:28 #46
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_215505810
quote:
14s.gif Op donderdag 7 november 2024 08:48 schreef xpompompomx het volgende:

Ht moment voor de oppositie om zich te verenigen en dit clubje ‘Auslnder raus’ adepten naar huis te sturen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_215505881
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 08:01 schreef Hanca het volgende:
De coalitiepartijen hadden allemaal de lelylijn en de nedersaksenlijn in hun verkiezingsprogramma. Beide lijnen kwamen dan ook in het hoofdlijnenakkoord en het regeerakkoord. Ze werden zelfs genoemd in de troonrede.

Tot zo ver de woorden van de coalitie. Nu de daden:

Het kabinet weigert de vele jaren durende MIRT onderzoeken te starten, omdat er nog geen budget is voor de mogelijke aanleg die pas daarna zou moeten beginnen. Het geld voor de onderzoeken ligt wel klaar, dat laten ze alleen op de plank liggen:
https://www.rtvnoord.nl/p(...)rgesteld-en-verbaasd

Dit is echt het kabinet 'geen daden, maar woorden'.
Volgens mij willen ze na hun politieke carrire allemaal buschauffeur worden, daar in het kabinet :P
  donderdag 7 november 2024 @ 10:11:19 #48
66444 Lord_Vetinari
pi_215505946
quote:
11s.gif Op donderdag 7 november 2024 10:04 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
Volgens mij willen ze na hun politieke carrire allemaal buschauffeur worden, daar in het kabinet :P
Een baantje als koekebakker ligt meer in de lijn van hun capaciteiten.
pi_215506056
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 09:55 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Dit gaat wel interessant worden w/
Nou, ik ben ingetuned.
  donderdag 7 november 2024 @ 10:25:02 #50
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_215506059
quote:
6s.gif Op donderdag 7 november 2024 10:24 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Nou, ik ben ingetuned.
#metoo oO<
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_215506095
De urgentie voor noodwet konden ze al niet vinden, maar nu duurt spoedwet ook nog weer een hele tijd. Faber heeft hem nog niet klaar in elk geval :')

En ze doet wel erg makkelijk over de rol van EK.
  donderdag 7 november 2024 @ 10:37:58 #52
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_215506162
Begint alweer goed _O-
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_215506170
Ze reageert gewoon niet. En dat zegt ze ook gewoon.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 7 november 2024 @ 10:40:03 #54
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_215506180
Wat een vreselijk figuur :')
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_215506186
Dit is veel te moeilijk voor Faber
  donderdag 7 november 2024 @ 10:42:07 #56
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_215506205
Gnant
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_215506210
Bontenbal probeert het heel voorzichtig en vriendelijk, maar het is gewoon een keihard oordeel over Faber: ze is incompetent.
  donderdag 7 november 2024 @ 10:43:59 #58
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_215506219
Dit gaat weer helemaal mis.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  donderdag 7 november 2024 @ 10:48:28 #59
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_215506264
Faber wil gewoon niet debatteren.
Tics van je petten.
  donderdag 7 november 2024 @ 10:50:23 #60
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215506284
Bontenbal: “Het is alsof je bij de groenteboer komt en zegt: ik wil peren. En de dat de groenteboer elke keer zegt: daar liggen de appels.”

_O- _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_215506290
Ik vond het wel een goede opmerking. Faber schermt de hele tijd met 'de kiezer heeft gekozen', maar die heeft niet voor dit kabinet, maar voor deze kamer. En deze kamer wil antwoorden op hun vragen.

En Bosma faciliteert het.
  donderdag 7 november 2024 @ 10:52:22 #62
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_215506301
quote:
7s.gif Op donderdag 7 november 2024 10:50 schreef miss_sly het volgende:
Ik vond het wel een goede opmerking. Faber schermt de hele tijd met 'de kiezer heeft gekozen', maar die heeft niet voor dit kabinet, maar voor deze kamer. En deze kamer wil antwoorden op hun vragen.

En Bosma faciliteert het.
Bosma denkt alleen nog maar aan snel thuis zijn valt mij op.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  donderdag 7 november 2024 @ 10:53:06 #63
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215506305
Echt beschamend _O- _O-

"Ik wil schorsen zodat de minister tijd heeft zich in het onderwerp kan verdiepen"
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_215506310
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 10:52 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Ieder debat!
pi_215506312
quote:

[..]
Er staat nog een begroting gepland, die heeft ook tijd nodig.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_215506313
quote:

[..]
Of probeert hij zijn "mede partijleden" uit de wind te houden?
  donderdag 7 november 2024 @ 10:53:41 #67
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_215506316
quote:
7s.gif Op donderdag 7 november 2024 10:53 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ieder debat!
yep :Y
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  donderdag 7 november 2024 @ 10:54:18 #68
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215506324
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 10:53 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er staat nog een begroting gepland, die heeft ook tijd nodig.
Dan moet hij de minister aanspreken. Dat ze onvoorbereid daar staat kan echt niet.
  donderdag 7 november 2024 @ 10:54:36 #69
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_215506326
quote:
2s.gif Op donderdag 7 november 2024 10:53 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Of dat maar het valt mij al langer op dat hij zo snel mogelijk overal door walst
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_215506327
quote:

[..]
Nee, de kamervoorzitter is neutraal, toch?
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van n ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
  donderdag 7 november 2024 @ 10:55:14 #71
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215506336
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 10:54 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:

[..]
Bosma is alleen neutraal als er PVV'ers aan het woord zijn.
  donderdag 7 november 2024 @ 10:57:15 #72
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_215506357
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 10:54 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:

[..]
Uhu :D
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_215506390
quote:

[..]
Ja echt vreselijk, elke keer dat ik nog even iets aanzet in de Tweede Kamer hoor ik Bosma gigantisch veel sprekers midden in zinnen onderbreken; ja, ja ja ja. Zo mega irritant.
  donderdag 7 november 2024 @ 11:01:46 #74
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215506391
Ik sta hier en ik ga het gewoon doen! En ik laat mij door niemand weerhouden! _O-
  donderdag 7 november 2024 @ 11:02:54 #75
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_215506399
quote:
16s.gif Op donderdag 7 november 2024 11:01 schreef Starhopper het volgende:
Ik sta hier en ik ga het gewoon doen! En ik laat mij door niemand weerhouden! _O-
stampvoetend kleutergedrag
Tics van je petten.
  donderdag 7 november 2024 @ 11:03:10 #76
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_215506403
Dit debat is echt weer het toppunt van treurnis
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_215506409
Deze vrouw kan niet debatteren. Het is haar talking points herhalen, inhoudelijk weet ze niets.

"Ik verwacht alle medewerking van de partijen in deze Kamer"

Ja....
pi_215506414
Maar dat doet ze dus heel goed, want dit wat ze nu zegt is precies wat haar achterban wil horen.
pi_215506418
quote:
16s.gif Op donderdag 7 november 2024 11:01 schreef Starhopper het volgende:
We hebben een verzorgingsstaat. Ze leeft meer dan 20 jaar in het verleden. Echt dit wijf is zo idioot.
Waarom zit ze nog?
  donderdag 7 november 2024 @ 11:05:02 #80
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_215506423
Bosma :')
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_215506433
quote:
7s.gif Op donderdag 7 november 2024 11:04 schreef miss_sly het volgende:
Maar dat doet ze dus heel goed, want dit wat ze nu zegt is precies wat haar achterban wil horen.
Je noemt 30% van de bevolking debielen? Eens hoor. Echt intens treurig.
pi_215506445
Ik sta hier, ik ben de minister van Asiel en Migratie.

Dit is echt een tiran als je haar haar gang laat gaan.
  donderdag 7 november 2024 @ 11:07:38 #83
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_215506446
Tenenkrommend :X
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_215506447
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 11:02 schreef nattermann het volgende:

[..]
stampvoetend kleutergedrag
Typisch gedrag van de populisten anno 2024 "Nu zijn wij aan de macht en daarom moeten jullie nu je mond houden".
pi_215506448
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 11:06 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Je noemt 30% van de bevolking debielen? Eens hoor. Echt intens treurig.
Nee, dat doe ik niet, dat maak jij ervan.
pi_215506451
Kunnen we geen referendum krijgen of de kiezer enig vertrouwen in Faber heeft, met haar 'de kiezer heeft gesproken' ja de kiezer moet haar zooi niet. Waar blijven de moties van wantrouwen.
pi_215506453
De minister is vergeten dat er een Eerste Kamer is?
  donderdag 7 november 2024 @ 11:08:58 #88
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215506457
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 11:08 schreef Hanca het volgende:
Ze laat zich door niemand weerhouden :') _O-
  donderdag 7 november 2024 @ 11:09:12 #89
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_215506460
quote:
Volgens mij denkt ze dat die sowieso akkoord gaat >:O
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_215506462
quote:
7s.gif Op donderdag 7 november 2024 11:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Nee, dat doe ik niet, dat maak jij ervan.
Omdat het stemmers zijn, zijn die kiezers volwassen. En ze willen graag een betoog horen van een minister dat het kleuter-niveau niet ontstijgt?
pi_215506463
quote:
Daar ging allereerste vraag van Eerdmans vanochtend over. Faber vond het niet zo'n probleem. Kwam erop neer dat ze verwacht dat iedereen meewerkt.
  donderdag 7 november 2024 @ 11:09:45 #92
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215506466
Hopelijk treiteren haar ambtenaren haar snel de ziektewet in.
pi_215506472
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 11:09 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Daar ging allereerste vraag van Eerdmans vanochtend over. Faber vond het niet zo'n probleem. Kwam erop neer dat ze verwacht dat iedereen meewerkt.
Ja, dat weet ik. Maar zo afgeven op de oppositie die je keihard nodig hebt, dat is toch pure domheid?
pi_215506474
De arrogantie, het dedain, zijn echt stuitend.
  donderdag 7 november 2024 @ 11:11:23 #95
346939 Janneke141
pi_215506484
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 11:10 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, dat weet ik. Maar zo afgeven op de oppositie die je keihard nodig hebt, dat is toch pure domheid?
Of de opdracht van Wilders. Bij de volgende verkiezingen moet er wel weer iemand de schuld kunnen krijgen dat het allemaal niet lukt.
  donderdag 7 november 2024 @ 11:12:43 #96
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215506504
Lol Van Baarle _O-
pi_215506507
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 10:54 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Of dat maar het valt mij al langer op dat hij zo snel mogelijk overal door walst
Ruzie met zijn vrouw denk ik. ;)
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
  donderdag 7 november 2024 @ 11:13:33 #98
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_215506512
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 11:13 schreef nostra het volgende:

[..]
Ruzie met zijn vrouw denk ik. ;)
:+
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_215506523
quote:

[..]
Bosma is van de tijd, dat was die ook toen zijn partij nog niet in de coalitie zat, wat dat betreft een vreemde beschuldiging.
  donderdag 7 november 2024 @ 11:14:27 #100
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_215506529
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 11:13 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Bosma is van de tijd, dat was die ook toen zijn partij nog niet in de coalitie zat, wat dat betreft een vreemde beschuldiging.
Mwah .. niet echt.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_215506536
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 11:09 schreef Hexagon het volgende:
Het zal eerder andersom zijn vrees ik.
pi_215506547
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 11:14 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Mwah .. niet echt.
Jawel, ook als ondervoorzitter was hij al erg met de tijd bezig.
  donderdag 7 november 2024 @ 11:16:53 #103
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_215506565
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 11:15 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jawel, ook als ondervoorzitter was hij al erg met de tijd bezig.
Het is veel erger geworden de laatste maanden
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  donderdag 7 november 2024 @ 11:17:59 #104
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215506574
Dit doet me denken aan haar 'sollicitatie'gesprek met de Kamer.

"Bedankt voor uw vraag"
"talking point 1"
"talking point 2"
"Alle vertrouwen in bla bla"
pi_215506582
Debat met Faber lijkt volledig nutteloos. Alsof je met een troll hier in discussie bent.
pi_215506584
85% ombuiging, de tering :') Dit is echt bewust wanbestuur.
  donderdag 7 november 2024 @ 11:19:03 #107
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_215506591
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 11:18 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Debat met Faber lijkt volledig nutteloos. Alsof je met een troll hier in discussie bent.
Yep
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  donderdag 7 november 2024 @ 11:19:41 #108
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215506600
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 11:19 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Yep
Ja. Ja. Ja.
  donderdag 7 november 2024 @ 11:20:10 #109
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_215506610
quote:
16s.gif Op donderdag 7 november 2024 11:19 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ja. Ja. Ja.
Okay Bosma |:)
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_215506611
Met alle respect :D Echt niet.
  donderdag 7 november 2024 @ 11:20:25 #111
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215506612
quote:
10s.gif Op donderdag 7 november 2024 11:20 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Okay Bosma |:)
pi_215506615
Faber zal ons wel duiding geven bij de cijfers. Ja op die manier kan ze uiteraard alles recht lullen wat krom is.
  donderdag 7 november 2024 @ 11:20:40 #113
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_215506616
quote:
16s.gif Op donderdag 7 november 2024 11:20 schreef Starhopper het volgende:

[..]
oO<
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  donderdag 7 november 2024 @ 11:20:59 #114
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_215506623
Dat geklik van die pen van Faber, rete irritant
Tics van je petten.
pi_215506627
Ja, ja, ja,ja jajajaja
  donderdag 7 november 2024 @ 11:21:33 #116
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_215506628
Niet te doen.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  donderdag 7 november 2024 @ 11:21:45 #117
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215506632
Lol. Er mist 80% van de cijfers? _O-
  donderdag 7 november 2024 @ 11:22:49 #118
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215506640
quote:
16s.gif Op donderdag 7 november 2024 11:21 schreef Starhopper het volgende:
Nou ja, niet missend.

Ze gokt erop dat de maatregelen zodanig zijn dat die 80% straks uberhaupt niet ingevuld hoeft te worden. Maar de duiding heeft ze niet.
  donderdag 7 november 2024 @ 11:23:06 #119
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_215506643
'Nogmaals ik blijf bij mijn standpunt' :')
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  donderdag 7 november 2024 @ 11:23:58 #120
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215506649
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 11:23 schreef Puzzie het volgende:
'Nogmaals ik blijf bij mijn standpunt' :')
Ja. Ja. Ja. -> Next.

Echt vermoeiend dit :')
pi_215506650
Goed gezegd van Bontenbal.
  donderdag 7 november 2024 @ 11:24:22 #122
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_215506655
quote:
16s.gif Op donderdag 7 november 2024 11:23 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ja. Ja. Ja. -> Next.

Echt vermoeiend dit :')
Bijna niet te doen ;(
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_215506658
quote:
16s.gif Op donderdag 7 november 2024 11:21 schreef Starhopper het volgende:
Nee. Er is in de begroting uitgegaan van 25.000 asielzoekers en ze heeft er een lijst bij gegeven die uit gaat van 125.000 asielzoekers in de asielprocedure op dat moment. Ze gaat dus uit van 80% lagere cijfers dan ze zelf er bij geeft.
pi_215506663
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 11:09 schreef Hexagon het volgende:
Het zijn niet eens haar ambtenaren
quote:
De werkzaamheden voor het ministerie van Asiel
en Migratie worden uitgevoerd door het ambtelijk
apparaat van het ministerie van Justitie en Veiligheid.
https://www.rijksoverheid(...)an-asiel-en-migratie
pi_215506666
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 11:24 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Bijna niet te doen ;(
Ja dat debat gisteren zette ik uit omdat Bosma te storend was. Sowieso leek die PVV'er me te simpel maar ik googlede haar en ze had toch een universitaire opleiding. Ik verwachtte LTO ofzo.
  donderdag 7 november 2024 @ 11:25:45 #126
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215506667
Faber snapt niet wat Bontenbal bedoelt :')

Echt hou op met deze minister
pi_215506676
Faber weet dus niet eens wat het IND doet...
  donderdag 7 november 2024 @ 11:27:33 #128
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215506690
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 11:25 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ja dat debat gisteren zette ik uit omdat Bosma te storend was. Sowieso leek die PVV'er me te simpel maar ik googlede haar en ze had toch een universitaire opleiding. Ik verwachtte LTO ofzo.
Hoe ging dat bij de verdediging van haar scriptie? :') "Mijn scriptie klopt" _O-
pi_215506693
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 11:25 schreef Frozen-assassin het volgende:
Faber snapt niet wat Bontenbal bedoelt :')

Echt hou op met deze minister
Ik weet oprecht niet of dit gespeelde domheid of daadwerkelijke domheid is.
  donderdag 7 november 2024 @ 11:28:29 #130
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_215506700
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2024 11:27 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Ik denk dat laatste.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  donderdag 7 november 2024 @ 11:29:55 #131
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215506711
Het is jammer dat je in de Kamer niet mag komen met een flipover om het allemaal even uit te tekenen voor Faber. Zoals 5 behandelaars voor 25 asielzoekers betekent dat je 1 per 5 hebt en als je dan 80% reductie op beide doet hou je nog steeds 1 op 5 over. Dat is dus niet sneller....

Want je kunt het wel met andere woorden verpakken maar ze snapt het gewoon niet.
  donderdag 7 november 2024 @ 11:31:59 #132
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215506730
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2024 11:27 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Ik denk een gedragsstoornis.
  donderdag 7 november 2024 @ 11:32:34 #133
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215506737
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 11:29 schreef Frozen-assassin het volgende:
Het is jammer dat je in de Kamer niet mag komen met een flipover om het allemaal even uit te tekenen voor Faber. Zoals 5 behandelaars voor 25 asielzoekers betekent dat je 1 per 5 hebt en als je dan 80% reductie op beide doet hou je nog steeds 1 op 5 over. Dat is dus niet sneller....

Want je kunt het wel met andere woorden verpakken maar ze snapt het gewoon niet.
Tuurlijk kan dat wel. Als Pechtold met een stapel rapporten kan komen, kan je er ook wel een flipover neerzetten.
  donderdag 7 november 2024 @ 11:32:47 #134
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_215506739
Telkens hetzelfde "we gaan er gewoon voor", "het is goedgekeurd door de minister v financin"

Deze vrouw is totaal incompetent voor deze functie
Tics van je petten.
  donderdag 7 november 2024 @ 11:33:32 #135
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215506746
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 11:32 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Tuurlijk kan dat wel. Als Pechtold met een stapel rapporten kan komen, kan je er ook wel een flipover neerzetten.
Ik heb het nog nooit gezien maar daar zou ik nu echt wel mee aan komen zetten
pi_215506759
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 11:29 schreef Frozen-assassin het volgende:

ze hoeft het ook niet te snappen. ze hoeft alleen maar uitentreuren de talking points van ome Geert te herhalen en de videoclips op Social Media zullen haar naar de achterban als sterk en standvastig neerzetten
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_215506769
Nispen gaat wel lekker nu. Maar het zal moeilijk zijn om Faber off-script te krijgen. Ze heeft een bingokaart en lijkt vrij willekeurig antwoorden van die bingokaart te kiezen.

De instroom gaat naar beneden.
De begroting gaat naar beneden.
Het is een pakket maatregelen < deze kiest ze het meest geloof ik.
Het wordt gewoon beter.
Bedankt voor de vraag.
Wat zijn jullie negatief zeg.
  donderdag 7 november 2024 @ 11:38:22 #138
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_215506782
Goed zo Koekoek
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  donderdag 7 november 2024 @ 11:38:37 #139
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215506783
Bosma :')
pi_215506793
quote:
14s.gif Op donderdag 7 november 2024 11:38 schreef Puzzie het volgende:
Goed zo Koekoek
Ceder ook.
pi_215506805
De PVV wil dat naast hun stemmers iedereen in het land de tweede-kamer een circus vindt. NSC en VVD vinden het wel best allemaal.
  donderdag 7 november 2024 @ 11:39:55 #142
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_215506806
twitter
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  donderdag 7 november 2024 @ 11:41:52 #143
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215506822
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2024 11:39 schreef Szura het volgende:
[ twitter ]
twitter
pi_215506831
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2024 11:39 schreef Szura het volgende:
[ twitter ]
Kunnen we de minister niet vervangen door innovatie, AI
  donderdag 7 november 2024 @ 11:44:56 #145
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215506852
INSTROOM

INSTROOM ZAKT

INSTROOOOOOOOHOOOOOOOOOMMMMMMMMMMM
  donderdag 7 november 2024 @ 11:47:08 #146
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215506866
Als je bij dartclub het hoekje met zo'n penningmeester aankomt sturen ze je naar huis _O-
pi_215506879
quote:
16s.gif Op donderdag 7 november 2024 11:47 schreef Starhopper het volgende:
Als je bij dartclub het hoekje met zo'n penningmeester aankomt sturen ze je naar huis _O-
Bestaat nog ook die dartsclub _O-
  donderdag 7 november 2024 @ 11:48:59 #148
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_215506884
Bosma wil naar het volgende blokje.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  donderdag 7 november 2024 @ 11:50:05 #149
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215506896
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 11:48 schreef Puzzie het volgende:
Ja. Ja. :+
  donderdag 7 november 2024 @ 11:50:35 #150
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_215506903
quote:
16s.gif Op donderdag 7 november 2024 11:50 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ja. Ja. :+
Ja ik dacht ik zeg het maar ff :Y)
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  donderdag 7 november 2024 @ 11:50:49 #151
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215506907
Ze wil het niet op papier zetten _O-
pi_215506910
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 11:48 schreef Puzzie het volgende:
Ik ook, volledig doelloos dit. We weten het antwoord. Het gaat zo zijn als Faber verzint want ze heeft dat zo verzonnen.
  donderdag 7 november 2024 @ 11:51:07 #153
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215506912
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 11:50 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Ja ik dacht ik zeg het maar ff :Y)
Ik heb honger. :Y)
  donderdag 7 november 2024 @ 11:52:02 #154
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_215506918
quote:
16s.gif Op donderdag 7 november 2024 11:51 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ik heb honger. :Y)
Ja.Ja . ja :+
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_215506927
Bontebal is wel heel naief nu, laat zich door deze minister met een belofte afschepen. Het zou hem toch duidelijk moeten zijn dat beloftes van Faber minder waard zijn dan een Zimbabwaanse dollar.
  donderdag 7 november 2024 @ 11:53:37 #156
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215506932
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 11:52 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Ja.Ja . ja :+
Helder. :P
pi_215506943
Dit blokje gaat ook niks opleveren. De instroom gaat omlaag want het pakket aan maatregelen.
Wat zijn de andere blokjes?
pi_215506945
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 11:52 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Bontebal is wel heel naief nu, laat zich door deze minister met een belofte afschepen. Het zou hem toch duidelijk moeten zijn dat beloftes van Faber minder waard zijn dan een Zimbabwaanse dollar.
Wat Bontebal hier doet is het enige dat zinnig is. Faber geeft in dit debat gewoon op geen enkele manier antwoord op vragen, laat haar dan de cijfers maar netjes op papier zetten.
pi_215506956
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 11:55 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Wat Bontebal hier doet is het enige dat zinnig is. Faber geeft in dit debat gewoon op geen enkele manier antwoord op vragen, laat haar dan de cijfers maar netjes op papier zetten.
Doe het dan met een motie. Nogmaals Faber loog ook glashard dat haar dragende motivatie klaar was. Aan een belofte van haar heb je echt niks.
pi_215506960
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 11:56 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Doe het dan met een motie. Nogmaals Faber loog ook glashard dat haar dragende motivatie klaar was. Aan een belofte van haar heb je echt niks.
Aah op die manier. Ja, ben ik met je eens.
pi_215506992
Nou de muur van Faber heeft hier het eerste succes. Ben even de naam van dit kamerlid vergeten maar ze is gewoon verbijsterd is mijn interpretatie.
pi_215507017
Ja of nee, zijn oorlogsvluchtelingen vluchtelingen. Antwoord: De IND gaat dat bepalen........
  donderdag 7 november 2024 @ 12:03:44 #163
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_215507029
Wat is Bosma ook een hork
Tics van je petten.
pi_215507033
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 12:03 schreef nattermann het volgende:
Wat is Bosma ook een hork
Vreselijke vent
  donderdag 7 november 2024 @ 12:04:39 #165
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_215507037
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 11:52 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Dat is wel een belediging voor de Zimbabwaanse dollar hoor.
pi_215507041
Hahaha dit is dan wel weer grappig van Bosma. U eindigt perfect! Duidelijke vraag, perfect einde. Tegen Piri.
Vervolgens zegt Faber voorzitter kunt u de vraag concreet maken.
pi_215507073
Stuitend weer hoor, dat de minister alle vragen tot nu ontwijkt. De IND beslist, de IND beslist, de IND beslist.
Bosma kap haar eens wat meer af zou ik zeggen. Ze is gewoon maar wat aan het brabbelen.
  donderdag 7 november 2024 @ 12:15:57 #168
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215507125
Eten!
pi_215507184
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 12:09 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Stuitend weer hoor, dat de minister alle vragen tot nu ontwijkt. De IND beslist, de IND beslist, de IND beslist.
Bosma kap haar eens wat meer af zou ik zeggen. Ze is gewoon maar wat aan het brabbelen.
En niemand zal er ooit iets van horen, op een klein clubje nerds na die op een donderdagmiddag naar Politiek24 zitten te kijken. Dit is de perfecte manier om met de Kamer om te gaan, gewoon geen antwoord geven tot de interrupties op zijn.

PVV stemmers zien dit fragmentje en knikken instemmend:
twitter
pi_215507207
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 12:24 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
En niemand zal er ooit iets van horen, op een klein clubje nerds na die op een donderdagmiddag naar Politiek24 zitten te kijken. Dit is de perfecte manier om met de Kamer om te gaan, gewoon geen antwoord geven tot de interrupties op zijn.

[ x ]
Joh op internet schuimen ze constant bij alles over zuur links. Niemand op links kan wat dan ook zeggen zonder zuur te zijn. Het laat eerder zuur rechts zien dat ze zo boos worden over iedereen die iets durft te zeggen wat ze niet politiek correct vinden.
Verbaas me daar ook zo over als ik op dat youtube kanaal van Maarten van Rossem kijk. 80% van de comments lijkt te haatkijken want ze vinden het allemaal zo debiel en zuur wat hij zegt. Zijn analyses zijn gewoon raak, ik kijk zelf wel eens iets waar ik het mee oneens ben maar toch niet in die mate.
  donderdag 7 november 2024 @ 12:41:43 #171
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_215507293
quote:
16s.gif Op donderdag 7 november 2024 12:15 schreef Starhopper het volgende:
Eten!
Tot hoe laat?
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_215507305
Ik ga dit terugkijken, zo te lezen weer volop amusement *O* :D

Fabergodin :7

Ik ben het beleid :lijstje:
pi_215507366
quote:
8s.gif Op donderdag 7 november 2024 12:41 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Tot hoe laat?
13:00 uur.
  donderdag 7 november 2024 @ 12:50:50 #174
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_215507374
quote:
2s.gif Op donderdag 7 november 2024 12:50 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
13:00 uur.
Ooooh nog tien min O+
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_215507383
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 12:50 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Ooooh nog tien min O+
Het is wel echt een soort cringe comedy om dit te kijken he. Voor de masochistische politiekfan.
  donderdag 7 november 2024 @ 12:52:14 #176
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_215507390
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 12:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Het is wel echt een soort cringe comedy om dit te kijken he. Voor de masochistische politiekfan.
Echt wel :D :9
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  donderdag 7 november 2024 @ 13:02:58 #177
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_215507488
Bosma en zijn griffier (met dienstauto) knecht . wat een vreselijk opportunistisch duo is dat |:(
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  donderdag 7 november 2024 @ 13:03:54 #178
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_215507496
Die Vondeling is ook niet helemaal goed :@
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_215507517
Kan de minister dat toezeggen? Nee toch, daar gaat de minister toch helemaal niet over?
  donderdag 7 november 2024 @ 13:07:16 #180
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_215507527
quote:
7s.gif Op donderdag 7 november 2024 13:06 schreef miss_sly het volgende:
Kan de minister dat toezeggen? Nee toch, daar gaat de minister toch helemaal niet over?
Raar idd
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_215507591
quote:
7s.gif Op donderdag 7 november 2024 13:06 schreef miss_sly het volgende:
Nee, het beleid gaat daarover. En zoals je weet... :Y
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_215507778
"Als u begint over rechtspraak enzo..." alsof het een totaal onbelangrijk iets is.
pi_215507905
https://www.nu.nl/politie(...)-asielbegroting.html

Wat wordt Faber en de PVV toch schandelijk tegengewerkt.
Opzich is het plan duidelijk, 9 miljard in 2 jaar om procedures te versnellen en mensen uit te zetten waar kan, de asielcrisis (proberen) op te lossen.
Klimaat versoberen zodat er geen nieuwe assielzoekers komen.

Gaat de oppositie beweren dat er alleen maar meer komen. Ja dat willen ze graag.
Maar zo heeft NL niet gestemd. Er dient democratisch geluisterd te worden en de versoberingen mogen niet tegengewerkt worden.
Vakman pur sang
pi_215507923
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2024 13:45 schreef Lospedrosa het volgende:

Opzich is het plan duidelijk, 9 miljard in 2 jaar om procedures te versnellen en mensen uit te zetten waar kan, de asielcrisis (proberen) op te lossen.

Gaat de oppositie beweren dat er alleen maar meer komen. Ja dat willen ze graag.
Maar zo heeft NL niet gestemd. Er dient democratisch geluisterd te worden en de versoberingen mogen niet tegengewerkt worden.
Ik denk dat je niet snapt hoe de 2e kamer werkt.
pi_215507924
quote:
Dat werkt dus letterlijk nergens. Kijk eens naar het VK.
pi_215507930
quote:

Dat wil de oppositie niet graag, je bent duidelijk niet op de hoogte. Het is bovendien wat kort door de bocht om alle partijen die niet in de coalitie zitten op een hoop te gooien als oppositie met dezelfde wensen qua beleid.
pi_215507958
quote:

Het is heel simpel, voor een stevig asielbeleid heb je een stevige uitvoeringsorganisatie nodig. Faber wil mensen die binnenkomen snel weer terugsturen, dan heb je wel ambtenaren nodig die dat kunnen uitvoeren.

Dus als je 80% van die ambtenaren wegsnijdt, zorgt dat niet voor minder asielzoekers. Het zorgt voor ellenlange wachtlijsten en mensen die jarenlang hier blijven omdat het systeem is vastgelopen. En al die mensen blijven dan niet in opvanglocaties, want die worden ook wegbezuinigd. Die mensen blijven in 3 keer zo dure noodopvang.

Daar werd Faber dit debat op bevraagd en het was ronduit beschamend hoe weinig antwoorden ze had.
pi_215507960
Ze haalt Jan van der Beek en zijn boek aan.
pi_215508006
quote:
7s.gif Op donderdag 7 november 2024 13:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat wil de oppositie niet graag, je bent duidelijk niet op de hoogte. Het is bovendien wat kort door de bocht om alle partijen die niet in de coalitie zitten op een hoop te gooien als oppositie met dezelfde wensen qua beleid.
Het gaat erom, democratisch willen de meeste mensen en ook mensen die het niet uitspreken minder migratie, assielzoekers, meer veiligheid en een beter nederland.
Iedereen wil dat bijna.

En dat wordt ontiegelijk tegengewerkt en dat irriteert me ontzettend.

Op grond van allerlei bedachte hindernissen.
Mensenrechten organisaties, die soms diep zijn verweven in terreur organisaties voorop.

Er is een hele industrie en lobby die de veiligheid van nederland ondermijnt.
Vakman pur sang
pi_215508013
quote:

Het is totaal niet duidelijk, op geen enkele manier. Over het algemeen heb je meer geld nodig als je iets wil versnellen niet 85% minder. De kamer probeert Faber ook juist te helpen, vraagt kunt u stap voor stap uitleggen hoe het gaat werken uw beleid. Dat kan en wil Faber niet, ze kan alleen maar zeggen het gaat gebeuren want ik hoop dat het gaat gebeuren en ik heb gezegd dat het gaat gebeuren, geen enkele uitleg hoe of wat of waarmee of op welke manier dan. Als iemand een inhoudelijke vraag stelt over enig onderdeel van het hoe, wat, wanneer of waarmee geeft Faber elke keer een non-antwoord. De IND beslist, het staat in het pakket, het gaat lukken door het succes van de plannen.

Maar daarom blijven we in de shit zitten. Dat de mensen die haar wel graag willen zien slagen, volledig de ogen sluiten voor haar falen. Als je zo pro PVV ben eis dan dat de PVV iemand neerzet die ets kan. Deze vrouw kan nooit bereiken wat je wil dat is overduidelijk.
pi_215508044
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 13:55 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Het is totaal niet duidelijk, op geen enkele manier. Over het algemeen heb je meer geld nodig als je iets wil versnellen niet 85% minder. De kamer probeert Faber ook juist te helpen, vraagt kunt u stap voor stap uitleggen hoe het gaat werken uw beleid. Dat kan en wil Faber niet, ze kan alleen maar zeggen het gaat gebeuren want ik hoop dat het gaat gebeuren en ik heb gezegd dat het gaat gebeuren, geen enkele uitleg hoe of wat of waarmee of op welke manier dan. Als iemand een inhoudelijke vraag stelt over enig onderdeel van het hoe, wat, wanneer of waarmee geeft Faber elke keer een non-antwoord. De IND beslist, het staat in het pakket, het gaat lukken door het succes van de plannen.

Maar daarom blijven we in de shit zitten. Dat de mensen die haar wel graag willen zien slagen, volledig de ogen sluiten voor haar falen. Als je zo pro PVV ben eis dan dat de PVV iemand neerzet die ets kan. Deze vrouw kan nooit bereiken wat je wil dat is overduidelijk.
Opstartproblemen.

Het is ook een smerige wereld geworden. Die wereld van mensenrechten organisaties, advocaten enz. Die zitten diep in ook criminele organisatie verworven.
Zie wat er nu in de zorg gebeurt, het is allemaal veel erger dan we denken.

Geen normaal mens durft deze strijd aan.
Vakman pur sang
pi_215508054
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2024 13:55 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Het gaat erom, democratisch willen de meeste mensen en ook mensen die het niet uitspreken minder migratie, assielzoekers, meer veiligheid en een beter nederland.
Iedereen wil dat bijna.

En dat wordt ontiegelijk tegengewerkt en dat irriteert me ontzettend.
Het kabinet is niet door de kiezer gekozen, maar de kamer is dat.
Er wordt niet tegengewerkt, er wordt gevraagd hoe ze dingen van plan is, waar de budgetten ervoor zijn, hoe het vrijwel totaal ontmantelen van IND en COA een goede manier is om met de asielketen om te gaan, en waarom ze zoveel wil minderen op de vluchtelingen die via UNHWR worden verdeeld en dus echte vluchtelingen zijn, terwijl volgens het hoofdlijnenakkoord voor echte vluchtelingen altijd plaats zou zijn.
pi_215508059
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2024 13:58 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Opstartproblemen.
Amateurisme.
pi_215508060
Eerdmans weer even fluffen en het framepje van Faber dat ze moet puinruimen bevestigen :')
Wie gaat moeten puinruimen is de opvolger van Faber.
pi_215508069
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 13:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Eerdmans weer even fluffen en het framepje van Faber dat ze moet puinruimen bevestigen :')
Wie gaat moeten puinruimen is de opvolger van Faber.
Dat is gewoon zo, dat zijn de feiten.

En van der Burg even een sneer meegeven.
  donderdag 7 november 2024 @ 14:01:07 #196
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_215508081
Jammer dit.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_215508084
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2024 13:58 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Opstartproblemen.
Nee. Een van de meest kansloze ministers ooit. Als je wat wil op asiel zou je moeten schreeuwen om door te selecteren. Wat dat betreft hoeft migratieminnend Nederland niet bang te zijn dat er iets gaat gebeuren met Faber aan het roer. Ze gaat haar begroting nooit erdoor krijgen, geen van haar plannen gaan iets bewerkstelligen.
pi_215508094
quote:
7s.gif Op donderdag 7 november 2024 13:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het kabinet is niet door de kiezer gekozen, maar de kamer is dat.
Er wordt niet tegengewerkt, er wordt gevraagd hoe ze dingen van plan is, waar de budgetten ervoor zijn, hoe het vrijwel totaal ontmantelen van IND en COA een goede manier is om met de asielketen om te gaan, en waarom ze zoveel wil minderen op de vluchtelingen die via UNHWR worden verdeeld en dus echte vluchtelingen zijn, terwijl volgens het hoofdlijnenakkoord voor echte vluchtelingen altijd plaats zou zijn.
UNHWR is een door Isral bewezen terroristische organisatie.
Dat zal met een korrel zout zijn te nemen, maar daar zitten echt wel banden diep in Iran e.d..
levensgevaarlijke clubs.
Vakman pur sang
pi_215508107
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 14:01 schreef Puzzie het volgende:
Jammer dit.
Schandalig zelfs. Ook naar Rajkowski dat ze wordt gesouffleerd middels appjes en zelf niet behoorlijk zou kunnen functioneren.
pi_215508108
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 14:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Nee. Een van de meest kansloze ministers ooit. Als je wat wil op asiel zou je moeten schreeuwen om door te selecteren. Wat dat betreft hoeft migratieminnend Nederland niet bang te zijn dat er iets gaat gebeuren met Faber aan het roer. Ze gaat haar begroting nooit erdoor krijgen, geen van haar plannen gaan iets bewerkstelligen.
Dan moeten ze haar maar snel wisselen. Die migratieproblemen moeten zsm opgelost worden.
Vakman pur sang
pi_215508113
Hahaha nu heeft Faber weer de tijd tot Januari om te beslissen over de spreidingswet. Tuurlijk Marjolijn er is geen enkele haast geboden bij enige beslissing.

Maar oh oh wat wordt ze tegengewerkt. Echt hoe kom je erbij ze doet en kan gewoon bijna niks ja tijdrekken.
pi_215508136
Nou Eerdmans weet met zijn vleierij dus wel lost te krijgen. Dat de dragende motivering waar Faber zogenaamd maanden keihard aan het werken was niet eens is besproken in het kabinet!!!

Echt veeg me op.
pi_215508250
Ik was even aan de telefoon, tot hoe laat is de schorsing?
pi_215508271
quote:
Politiek verslaggever Jorn Jonker:
"Kamerleden ergeren zich al in meerdere debatten aan de opstelling van minister Faber. De bewindsvrouw geeft geen echte antwoorden op de vraag he ze dingen wil doen, vinden die partijen. De minister vertelt vooral wat ze wil dat er gaat gebeuren.

In dit belangrijke debat, dat ook over de keiharde cijfers van de begroting gaat, is dat des te opvallender. Want ook als Faber gevraagd wordt hoe het kan dat zij miljarden aan bezuinigingen inboekt vanaf 2027 en tegelijkertijd cijfers verspreidt waarin staat dat er in 2027 nog heel veel werk te doen is in de asielketen, komt Faber niet veel verder dan te zeggen dat ze wil dat de instroom dan omlaaggaat en later nog eens zal kijken of er toch meer geld bij moet.

Het frustreert de Kamer en sterkt oppositieleden in de overtuiging dat Faber tot nu toe alleen maar dingen zegt die stevig klinken, maar niet met samenhangend beleid kan komen. Of bewust op chaos aanstuurt. In dit debat vallen de andere coalitiepartijen haar vrijwel niet aan, dus kan Faber vooralsnog zelfverzekerd doorgaan met haar manier van antwoorden."
Zie op NOS wel een aardige samenvatting. Hoewel ik het wat sterker zou verwoorden. Want het frustreert toch niet alleen de kamerleden. Daarbij kan je 'vinden de partijen' wel weglaten bij dat ze geen echte antwoorden geeft, dat zou feitelijker zijn. Vinden de partijen is toch meer de interpretatie van de journalist die het schrijft.

VVD en NSC zouden zelfs BBB zouden hier toch ook wat van moeten vinden. Hopelijk in de tweede termijn.
pi_215508319
Wat Faber nu doet is een beetje alsof Willem II in dit lopende boekjaar plus 65 miljoen euro op de begroting zou zetten omdat ze 'een plan' hebben om in 2026 de Champions League te winnen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2024 14:31:45 ]
  donderdag 7 november 2024 @ 14:28:53 #206
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215508359
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 12:24 schreef Lichtloper het volgende:

[..]

[ x ]
Verrassend genoeg zie ik tegenwoordig op X steeds meer tegengas onder zulke berichten
pi_215508368
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2024 14:24 schreef Nielsch het volgende:
Wat Faber nu doet is een beetje alsof Willem II plus 65 miljoen euro op de begroting zou zetten omdat ze 'een plan' hebben om in 2026 de Champions League te winnen.
Nee Eerder alsof Ajax zegt de begroting te halveren maar ook Mbappe en Rodri in de selectie te hebben volgend jaar. Hoe dan, nou want dat willen we graag.
  donderdag 7 november 2024 @ 14:35:34 #208
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215508392
quote:

Ik vind dit heel vreemde conclusie van jou. Je hebt duidelijk niet meegeluisterd bij dit debat. Je kunt wel leuke quotes en soundbites op internet voor waar aannemen, maar als je luistert krijg je gewoon een heel ander beeld.

De oppositie in de Kamer probeert vandaag Faber te helpen door een goede begroting te maken. Daar heeft iedereen voordeel mee. Minister Faber komt namelijk met 80% bezuinigingen op IND en COA vanaf 2027. Echter kan Faber niet uitleggen hoe die besparing wordt bereikt. Ze brabbelt wat over reduceren van de instroom; de duiding daarvoor moet echter nog komen.

Ceder zegt ook; als je wil dat je weinig opvangplekken nodig hebt, heb je juist een goede bezetting bij IND nodig om zo snel mogelijk beslissingen te nemen. Als je daar op bezuinigt heb je straks gewoon zelfde probleem. Te weinig mensen die een beslissing kunnen maken waardoor wachtlijsten lang zijn en deze asielzoekers moeten dan opgevangen worden.

Ergo: De begroting is opgesteld op basis van luchtkastelen. De Kamer wil haar daarvoor behoeden maar ze wil niet luisteren. Een goede wisselwerking zou dan zijn dat Faber even haar huiswerk gaat doen en op later moment terugkomt met een betere uitleg hoe die besparing dan wel bereikt kan worden.

Want het probleem hier vooral dat als je straks geen reguliere opvangplekken hebt je je dus moet wenden tot noodopvang. Faber en de Kamer weten dat noodopvang drie keer zo duur is. Dus we gooien geld, ons geld he, weg omdat Faber op basis van luchtkastelen een besluit maakt.

Dit is geen links of rechts of jij bent voor of tegen mij discussie. Dit is gewoon een belangrijke inhoudelijke discussie.
pi_215508402
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2024 14:24 schreef Nielsch het volgende:
Wat Faber nu doet is een beetje alsof Willem II in dit lopende boekjaar plus 65 miljoen euro op de begroting zou zetten omdat ze 'een plan' hebben om in 2026 de Champions League te winnen.
concept van een plan
pi_215508460
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 14:35 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ik vind dit heel vreemde conclusie van jou. Je hebt duidelijk niet meegeluisterd bij dit debat. Je kunt wel leuke quotes en soundbites op internet voor waar aannemen, maar als je luistert krijg je gewoon een heel ander beeld.

De oppositie in de Kamer probeert vandaag Faber te helpen door een goede begroting te maken. Daar heeft iedereen voordeel mee. Minister Faber komt namelijk met 80% bezuinigingen op IND en COA vanaf 2027. Echter kan Faber niet uitleggen hoe die besparing wordt bereikt. Ze brabbelt wat over reduceren van de instroom; de duiding daarvoor moet echter nog komen.

Ceder zegt ook; als je wil dat je weinig opvangplekken nodig hebt, heb je juist een goede bezetting bij IND nodig om zo snel mogelijk beslissingen te nemen. Als je daar op bezuinigt heb je straks gewoon zelfde probleem. Te weinig mensen die een beslissing kunnen maken waardoor wachtlijsten lang zijn en deze asielzoekers moeten dan opgevangen worden.

Ergo: De begroting is opgesteld op basis van luchtkastelen. De Kamer wil haar daarvoor behoeden maar ze wil niet luisteren. Een goede wisselwerking zou dan zijn dat Faber even haar huiswerk gaat doen en op later moment terugkomt met een betere uitleg hoe die besparing dan wel bereikt kan worden.

Want het probleem hier vooral dat als je straks geen reguliere opvangplekken hebt je je dus moet wenden tot noodopvang. Faber en de Kamer weten dat noodopvang drie keer zo duur is. Dus we gooien geld, ons geld he, weg omdat Faber op basis van luchtkastelen een besluit maakt.

Dit is geen links of rechts of jij bent voor of tegen mij discussie. Dit is gewoon een belangrijke inhoudelijke discussie.
Het hele standpunt van Faber is al een, zoveelste, brevet van onvermogen. Iedereen met gezond verstand snapt dat het volstrekt onmogelijk is wat ze nu voorstelt. Daar heb je nog geen eens dossierkennis van nodig. Wat ik mag veronderstellen dat zij daar wel over beschikt.

Zitten er dan verder ook helemaal geen ambtenaren die haar dit vertellen? Of luistert ze daadwerkelijk naar niemand? Dat zou trouwens wederom voldoende zijn voor een motie van wantrouwen in mijn ogen.
  donderdag 7 november 2024 @ 14:45:51 #211
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215508484
Rajkowski geeft toe dat de begroting niet deugt, al zegt ze dat niet zo.

Schandalig van VVD. Goed bestuur ja hoor
  donderdag 7 november 2024 @ 14:49:28 #212
423121 Fretwork
Acte d'loquence
pi_215508516
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 14:43 schreef Friggles het volgende:

[..]
Het hele standpunt van Faber is al een, zoveelste, brevet van onvermogen. Iedereen met gezond verstand snapt dat het volstrekt onmogelijk is wat ze nu voorstelt. Daar heb je nog geen eens dossierkennis van nodig. Wat ik mag veronderstellen dat zij daar wel over beschikt.

Zitten er dan verder ook helemaal geen ambtenaren die haar dit vertellen? Of luistert ze daadwerkelijk naar niemand? Dat zou trouwens wederom voldoende zijn voor een motie van wantrouwen in mijn ogen.
Ik denk dat ze dat zelf ook wel weet, maar door het zo te doen kan je:
- nu hard roepen dat het het stevigste beleid ooit is
- straks zeggen dat er een gigantisch probleem is, en we de grenzen dicht moeten gooien
- bij nood, ergens anders in de begroting geld halen voor noodopvang, en dan hoog van de toren blazen dat andere bezuinigingen komen door de asielzoekers

En zoals je hier kan lezen trappen mensen er nog in ook. Compleet debiel
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  donderdag 7 november 2024 @ 14:51:26 #213
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215508537
quote:
2s.gif Op donderdag 7 november 2024 13:47 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik denk dat je niet snapt hoe de 2e kamer werkt.
Democratie is maar vervelend.
  donderdag 7 november 2024 @ 14:51:30 #214
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_215508539
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 14:43 schreef Friggles het volgende:

[..]

Supergoed bestuur dit!!
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
pi_215508575
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 14:49 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Ik denk dat ze dat zelf ook wel weet, maar door het zo te doen kan je:
- nu hard roepen dat het het stevigste beleid ooit is
- straks zeggen dat er een gigantisch probleem is, en we de grenzen dicht moeten gooien
- bij nood, ergens anders in de begroting geld halen voor noodopvang, en dan hoog van de toren blazen dat andere bezuinigingen komen door de asielzoekers

En zoals je hier kan lezen trappen mensen er nog in ook. Compleet debiel
Ja en vervolgens is iedereen weer ontevreden en is dat de reden dat er overal fascisten worden gekozen. Wtf is er mis met de mensheid?
  donderdag 7 november 2024 @ 14:58:49 #216
66444 Lord_Vetinari
pi_215508606
quote:

Er is geen asielcrisis, er is een opvangcrisis. En die zou juist (minstens deels) opgelost worden door de spreidingswet, waar jouw zielige, tegengewerkte ( _O- ) heilige PVV juist zo snel mogelijk vanaf wil.
pi_215508660
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 14:35 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Aint nobody got time for that. :P
Vakman pur sang
pi_215508681
quote:
18s.gif Op donderdag 7 november 2024 14:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Er is geen asielcrisis, er is een opvangcrisis. En die zou juist (minstens deels) opgelost worden door de spreidingswet, waar jouw zielige, tegengewerkte ( _O- ) heilige PVV juist zo snel mogelijk vanaf wil.
Ben absoluut geen PVV fan. Zie wat een waardeloze ministers ze aanbrengen. _O-

Ben trouwens ook overtuigd dat Wilders een actieve Mossad agent is, daar zou ik nooit op stemmen.
Vakman pur sang
  donderdag 7 november 2024 @ 15:13:02 #219
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215508793
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2024 15:03 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Aint nobody got time for that. :P
Oke, heb je nog verder een inhoudelijke reactie? Of blijf je bij je standpunt? Het lijkt me vrij normaal om een geinformeerde post te willen plaatsen in POL. We hoeven niet meedoen met soundbites-circus. Dit gaat om serieuze dingen.
pi_215508824
Het was te verwachten maar ook weer teleurstellend. Ik wilde Faber ook graag in de kamer haar zooi horen verdedigen. Maar ze komt niet eens zo ver. We moeten weer wachten tot ze iets gaat uitwerken, dat hebben we eerder gehoord. Wel opvallend trouwens dat NSC en VVD zo afwezig blijven. Hebben ze achter de schermen besloten elkaar niet meer te bekritiseren ofzo na het Idsinga debacle?
pi_215508883
quote:
2s.gif Op donderdag 7 november 2024 14:51 schreef Falco het volgende:

[..]
Supergoed bestuur dit!!
Omtzigt kan vanuit huis rustig zien dat het goed zit!!
  donderdag 7 november 2024 @ 15:28:00 #222
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_215508975
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 15:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Omtzigt kan vanuit huis rustig zien dat het goed zit!!
:D
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  donderdag 7 november 2024 @ 15:32:46 #223
423121 Fretwork
Acte d'loquence
pi_215509017
Had heel even het politieke NPO kanaal openstaan, maar ook wel genieten dat er zelfs geen conceptversie van de dragende onderbouwing is gedeeld met het kabinet. Aldus Faber zelf.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  donderdag 7 november 2024 @ 15:34:20 #224
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215509030
Eerdmans :')

Motie om 150 boeken van Jan van de Beek te kopen en uit te delen aan elk Kamerlid :
pi_215509109
Zelfs als de instroom met 75% daalt zit je nog steeds met alle huidige asielzoekers en hun herbeoordelingen. Het coalitieplan wil die herbeoordelingen ook nog eens veel vaker voor laten komen (na 3 jaar ipv 5 jaar). Daarvoor heb je gewoon voldoende personeel nodig. In de huidige begroting is dat personeel er simpelweg niet.

Nou, dan stap ik weer naar de MinFin en krijg ik gewoon extra budget, zegt Faber.

Helemaal goed, dan mogen NSC, VVD en BBB nu alvast zeggen waar ze tzt op willen bezuinigen.
pi_215509181
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 15:34 schreef Frozen-assassin het volgende:

Motie om 150 boeken van Jan van de Beek te kopen en uit te delen aan elk Kamerlid :
Heeft ie het zelf ook nog niet gelezen dan?
pi_215509333
quote:

Logisch, kamerleden staan algemeen bekend als armlastig en als ze iets informatiefs aanschaffen voor hun werk kunnen ze het natuurlijk ook nooit declareren bij hun partij.
pi_215509382
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:05 schreef Hanca het volgende:

[..]
Logisch, kamerleden staan algemeen bekend als armlastig en als ze iets informatiefs aanschaffen voor hun werk kunnen ze het natuurlijk ook nooit declareren bij hun partij.
Of bij de belasting opgeven. :')
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215509922
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:11 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Of bij de belasting opgeven. :')
Zitten ze als ZZP’er in de kamer?
pi_215509928
quote:
18s.gif Op donderdag 7 november 2024 14:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Het blijft inderdaad zo apart dat men van die spreidingswet af wil zonder enige vorm van een Plan B of C. Dan wil je toch gewoon alleen maar dat de chaos blijft bestaan... de vraag is alleen of de tactiek om dan anderen de schuld te blijven geven nog blijft plakken bij het stemvolk met een hoger IQ dan 80.
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_215510247
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 17:33 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Het blijft inderdaad zo apart dat men van die spreidingswet af wil zonder enige vorm van een Plan B of C. Dan wil je toch gewoon alleen maar dat de chaos blijft bestaan... de vraag is alleen of de tactiek om dan anderen de schuld te blijven geven nog blijft plakken bij het stemvolk met een hoger IQ dan 80.
Nou nee, de spreidingswet maakt het probleem erger. Daarom wil men er vanaf, zo moeilijk is dat niet te begrijpen. Ook voor mensen met een IQ hoger dan 80 :)
pi_215510271
quote:

Net op tijd voor de btw-verhoging.
pi_215510306
quote:

Is dat bij het boek Stikstoffuik van Jaspers ook gebeurt?

Ik weet wel dat Hester Bais haar boek Worst Bank Scenario aan kamerleden heeft uitgedeeld.
pi_215510400
quote:
Het gaat allereerst om de verblijfskostenvergoeding. In het geval van Omtzigt, die in Enschede woont, is dat een bedrag van 2724,17 euro netto per maand om bijvoorbeeld hotelovernachtingen in Den Haag te kunnen betalen. Hij zit nu permanent in Enschede. Dat bedrag heeft hij dus niet nodig. Als hij zich ziek had gemeld zou hij overigens wel recht hebben gehad op 500 euro per maand om zijn Haagse kamer te kunnen betalen. Die 1000 euro halen we van het totaalbedrag af.

Netto extraatje
Daarbij ontvangt Omtzigt 816,67 euro per maand aan ‘reiskostenvergoeding buiten het woon-werkverkeer’. De NSC-leider reist nauwelijks voor zijn werk, dus dat bedrag is ook een netto extraatje voor hem.

Als je alle toeslagen bij elkaar optelt kom je nu al op een bedrag van ruim 6000 euro dat Omtzigt de afgelopen twee maanden bovenop zijn schadeloosstelling, het Kamersalaris van ruim 10.000 euro per maand, ontvangt.

Verder krijgt Omtzigt ook een speciale toelage van 787,25 euro bruto per maand, omdat hij fractievoorzitter is van een fractie met twintig Kamerleden. De dagelijkse taken die bij een fractievoorzitter horen heeft Omtzigt overgedragen aan Nicolien van Vroonhoven. Maar zijn toelage niet. Na twee maanden is dat een bedrag van ruim 1500 euro bruto.
VUILE ZAKKENVULLER :(
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_215510409
Ik weet niet wie er zuurder moet zijn, oppositie omdat Faber geen antwoorden geeft of de coalitie omdat Faber incompetent is.
pi_215510547
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 15:15 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Het was te verwachten maar ook weer teleurstellend. Ik wilde Faber ook graag in de kamer haar zooi horen verdedigen. Maar ze komt niet eens zo ver. We moeten weer wachten tot ze iets gaat uitwerken, dat hebben we eerder gehoord. Wel opvallend trouwens dat NSC en VVD zo afwezig blijven. Hebben ze achter de schermen besloten elkaar niet meer te bekritiseren ofzo na het Idsinga debacle?
Waarom zou je als VVD of NSC hier je vingers aan branden.
pi_215510747
Pietertje is een ordinaire graaiende slappeling.
De heer is mijn herder, maar honderd euro brengt me verder.
pi_215511033
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 18:39 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Waarom zou je als VVD of NSC hier je vingers aan branden.
Omdat het slecht afslaat op ze. De VVD bij monde van Yesilgos wil toch dat migratie beter geregeld wordt. Het is ondenkbaar dat ze geloven dat Faber daar lekker aan bezig is. Ze was maanden keihard aan het schrijven aan die dragende onderbouwing, waarvan ze vandaag toegeeft dat hij niet eens is besproken in de ministerraad.
Dus voor zover we weten kan het net zo goed zijn dat ze al die maanden uit haar neus aan het eten was en loog.
Vinden de VVD kiezers dit fraai dan, dat de VVD niks doet aan migratie. Eerder bij de algemene beschouwingen durfde Yesilgos bijvoorbeeld nog wel te zeggen dat Faber haast moest maken. Maar nu we maanden verder zijn met letterlijk niets in vordering kan dat onbesproken blijven? Dat onderwerp waar eerst hoge nood over was.

Daarbij had Faber het over doorstroomlocaties bijvoorbeeld. Daarmee gaat voorkomen moeten worden dat door gebrek aan opvang cruiseschepen en hotels moeten worden gehuurd om asielzoekers te stallen. (Veel duurder dan normale opvang) En Faber flikkerde dat gewoon bij het ministerie van Mona Keijzer neer, dat moet zij maar regelen voor Faber ofzo.

Zeker NSC heeft toch ook een appeltje te schillen met PVV. Zijn ze vergeten dat hun staatssecretaris aftrad door toedoen Wilders? Dan kunnen ze toch in tegenreactie een PVV minister tackelen. Daarbij NSC was toch van goed bestuur? Is dat goed bestuur een totaal onrealistische begroting inleveren. Geen enkel plan presenteren. Maar weer maanden wachten op de volgende beslissing van Faber, nu wilde ze weer tot Januari om te beslissen over de spreidingswet. In Januari wil ze zeker weer tot het zomerreces :')

Maar ik blijf erbij wat ik eerder zei, mij is duidelijk dat ze achter de schermen hebben afgesproken te stoppen met elkaar bekritiseren in de kamer. Ze willen nog even door, dus als ze dan doorgaan met kritiek leveren op elkaar houdt het niet lang stand. Zeker Faber niet. Slechtste minister in Nederland ooit. Philomena Bijlhout was nog beter.
  donderdag 7 november 2024 @ 19:21:46 #239
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215511131
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:05 schreef Hanca het volgende:

[..]
Als er wat extra te graaien valt is Joost erbij.
pi_215511191
Ik denk eerder dat ze denken laat Faber/de PVV maar hun eigen graf graven.
  donderdag 7 november 2024 @ 19:27:36 #241
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215511201
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 19:26 schreef Kickinalfa het volgende:
Sowieso is Faber het beleid dus daar hebben ze voor getekend.
pi_215511320
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 19:27 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Sowieso is Faber het beleid dus daar hebben ze voor getekend.
Staat dat in hun akkoord dan, dat het Faber moet zijn en geen ander? Ze kunnen haar toch gewoon wegstemmen met een motie van wantrouwen en een andere Wilders marionet laten installeren. Veel slechter dan dit kan het niet worden. Ik wil het ook nog wel doen anders.
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 19:26 schreef Kickinalfa het volgende:
Erbij zitten en naar deze slo motion treincrash kijken gaat tegen ze gebruikt worden. Het is zo opzichtig dat ze niet kunnen doen alsof ze van niks wisten. Zo'n Don Ceder van CU smeekte bij zijn toedracht op het einde ook of de andere coalitiepartijen Faber tot orde willen roepen. Daarbij wordt VVD er meer bij betrokken omdat Faber wel 10 keer zei dat de MinFin haar begroting goed heeft gekeurd.
  donderdag 7 november 2024 @ 19:37:30 #243
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215511336
quote:
10s.gif Op donderdag 7 november 2024 19:35 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Staat dat in hun akkoord dan, dat het Faber moet zijn en geen ander? Ze kunnen haar toch gewoon wegstemmen met een motie van wantrouwen en een andere Wilders marionet laten installeren. Veel slechter dan dit kan het niet worden. Ik wil het ook nog wel doen anders.

Uiteraard kan dat, maar je hebt A ministers en B ministers. En bij de PVV hoort mevrouw Bulstronk toch tot de A ministers die een heel kabinet in hun val kunnen meesleuren.
pi_215511369
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 19:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Uiteraard kan dat, maar je hebt A ministers en B ministers. En bij de PVV hoort mevrouw Bulstronk toch tot de A ministers die een heel kabinet in hun val kunnen meesleuren.
Maar waarom dan. Heeft ze een affaire met Geert ofzo? Ze was toch nooit heel prominent. Ze laat zelfs Agema nog mega competent lijken. Ook vanuit de PVV zou ik denken ze kunnen haar toch beter zo snel mogelijk laten opstappen en wat proberen te bereiken met iemand die niveau putjesschepper ontstijgt.
  donderdag 7 november 2024 @ 19:43:34 #245
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215511428
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 19:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Maar waarom dan. Heeft ze een affaire met Geert ofzo? Ze was toch nooit heel prominent. Ze laat zelfs Agema nog mega competent lijken. Ook vanuit de PVV zou ik denken ze kunnen haar toch beter zo snel mogelijk laten opstappen en wat proberen te bereiken met iemand die niveau putjesschepper ontstijgt.
Ik denk dat ze een beetje moet zijn wat Rita Verdonk ooit was als minister. Leverde helemaal niks, maar haar imago als strenge feeks was erg populair.
pi_215511639
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 19:43 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik denk dat ze een beetje moet zijn wat Rita Verdonk ooit was als minister. Leverde helemaal niks, maar haar imago als strenge feeks was erg populair.
Oh ja ijzeren Rita. Nouja dat was wel een topper in vergelijking. Qua populariteit ook wel een verschil lijkt me. Als de PVV een verkiezing zou doen tussen lijn Faber en lijn Wilders lijkt me toch niet dat Faber dicht bij een overwinning zou kunnen komen.

Maar opzich een goede vergelijking.

Trouw:
quote:
Vier maanden nadat Faber werd bedigd als minister, blijven ‘concrete maatregelen’ nog altijd uit.

De strijdlust van de PVV-politica is er desondanks niet minder om

Op politiek vernuft kon minister Faber afgelopen weken echter niet worden betrapt, en in haar beantwoording tijdens het begrotingsdebat toont de bewindsvrouw zich zo mogelijk ng onbuigzamer. “Wij moeten grip terugkrijgen op migratie. Ik neem aan dat de Kamer dat ook gewoon wil, dus ik verwacht alle medewerking”, zegt ze.

“De antwoorden maken duidelijk dat de minister niet weet hoe dit werkt”, constateert CDA-leider Henri Bontenbal.

Het is SGP’er Diederik van Dijk te dunnetjes. “Ik wil mijn woorden zorgvuldig en met alle respect kiezen”, zegt het staatkundig-gereformeerde Kamerlid, “maar dat is wel de ultieme vorm van wensdenken.”
Titanium Faber :P

Maar lijkt me voor de PVV ook wel een risico. Zelfs hun debiele stemvee zal op een gegeven moment wel door krijgen dat ze niet serieus zijn op gebied migratie.
pi_215512807
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 19:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Maar waarom dan. Heeft ze een affaire met Geert ofzo? Ze was toch nooit heel prominent.
Fractievoorzitter Eerste Kamer, dan ben je dus n van de weinigen die Wilders volledig vertrouwt, ik denk dat er daar geen 5 van zijn.
pi_215512900
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 20:59 schreef Hanca het volgende:

[..]
Fractievoorzitter Eerste Kamer, dan ben je dus n van de weinigen die Wilders volledig vertrouwt, ik denk dat er daar geen 5 van zijn.
Oh wat, maar ze snapt niet eens hoe de eerste kamer werkt. Ik bedoel ze zei vandaag nog dat omdat PVV heeft ingeleverd door niet meer de crisiswetgeving te willen dat de eerste kamer vast hun komende voorstellen er wel door zou stempelen. Terwijl de eerste kamer uiteraard gewoon naar die voorstellen op zich moet kijken niet naar het politieke spel ervoor.

Ze heeft zelfs meer dan 10 jaar daar gezeten?! Dan is ze nog een heel stuk dommer dan ik dacht. Compleet van de pot gerukt die partij en de stemmers die achter ze aanlopen.
pi_215513971
https://www.volkskrant.nl(...)-niets-aan~b1641820/

Called it *O*

quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2024 18:12 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Ik zou eerder verwachten dat er door het chronisch gebrek aan toezicht massaal gefraudeerd wordt met die mestafvoer. Wat weerhoudt een boer ervan om die mest toch gewoon uit te rijden op de akkers en het alleen ‘op papier’ af te voeren?
@Hanca
pi_215514215
quote:
Het wordt genoemd als optie in het debat, klopt. Er wordt nergens echt bewijs geleverd dat het massaal wordt gedaan. Een milieudelict is ook echt vrij ernstig. Ik hoop wel dat er inderdaad stevig op gecontroleerd wordt, maar beschuldigingen zoals De Volkskrant doet zonder enig bewijs, wat ze zelf toegeven, is ook echt wel van een extreem laag journalistiek niveau.

Ik heb zelf hier in de omgeving de mestbassins overal zien opduiken, trouwens.
pi_215514940
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 21:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Oh wat, maar ze snapt niet eens hoe de eerste kamer werkt. Ik bedoel ze zei vandaag nog dat omdat PVV heeft ingeleverd door niet meer de crisiswetgeving te willen dat de eerste kamer vast hun komende voorstellen er wel door zou stempelen. Terwijl de eerste kamer uiteraard gewoon naar die voorstellen op zich moet kijken niet naar het politieke spel ervoor.

Ze heeft zelfs meer dan 10 jaar daar gezeten?! Dan is ze nog een heel stuk dommer dan ik dacht. Compleet van de pot gerukt die partij en de stemmers die achter ze aanlopen.
Nogmaals: het gaat alleen om de ophef en het verkopen van het beleid.

Stel: de Eerste Kamer gaat hiervoor liggen. Dan wordt het weer vol op het orgel in de trant van "DE LINKSE OPPOSITIE BLOKKEERT WAT HET VOLK WIL" of iets soortgelijks.

De VVD kijkt lekker toe en laat links de publicitaire klappen vangen want vrijwel niemand kijkt naar de oorzaak en de PVV stijgt weet in de peilingen omdat het enkel over migratie blijft gaan.

Het is het scenario Trump, het gaat niet om bereiken maar om verkopen dat je iets bereikt.
pi_215515162
Die Faber gaat nog tegen een motie van wantrouwen oplopen vanwege haar incompetentie. En na het kunstje dat Wilders de NSC heeft geflikt zou ik als PVV niet te hard op de solidariteit van de NSC rekenen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_215515438
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 01:08 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Nogmaals: het gaat alleen om de ophef en het verkopen van het beleid.

Stel: de Eerste Kamer gaat hiervoor liggen. Dan wordt het weer vol op het orgel in de trant van "DE LINKSE OPPOSITIE BLOKKEERT WAT HET VOLK WIL" of iets soortgelijks.

De VVD kijkt lekker toe en laat links de publicitaire klappen vangen want vrijwel niemand kijkt naar de oorzaak en de PVV stijgt weet in de peilingen omdat het enkel over migratie blijft gaan.

Het is het scenario Trump, het gaat niet om bereiken maar om verkopen dat je iets bereikt.
Maar links kan haar toch ook gewoon laten zitten. Niet alsof er iets gaat gebeuren. Dat lijkt ook het plan want ik hoorde weinig partijen over een MvW. Waarom links de klappen zou vangen als een PVV minister niets doet weet ik niet. De oppositie vindt het prachtig als er straks door de minister cruiseschepen en hotelkamers voor asielzoekers moeten worden ingekocht. Dat kan de PVV zich toch niet veroorloven om daar verantwoordelijk voor te zijn. Dat is een publicitaire ramp voor Wilders. De told you so's kunnen bijna niet harder. Maar het lijkt erop dat ze daarvoor kiezen.

Als PVV dat weet te spinnen en stemmen winnen. Tja elk volk krijgt de leiders die ze verdienen zullen we maar zeggen.
  vrijdag 8 november 2024 @ 10:06:08 #254
66444 Lord_Vetinari
pi_215516825
quote:
Kinderboeken straks ng duurder: 'Btw-verhoging heeft grote gevolgen'

Het is nog niet beklonken, maar de kans lijkt groot dat we per 2026 flink meer moeten neertellen voor een boek. En dat is vooral slecht nieuws voor kinderen en het onderwijs, stellen schrijvers, de boekenkoepel en Stichting Lezen.
Vanmiddag zit de Tweede Kamer weer om tafel over de btw-plannen, die per 2026 moeten ingaan. Waar boeken nu nog onder het verlaagd btw-tarief vallen (9 procent), wil de Tweede Kamer dat dit 21 procent wordt. Een boek van 20 euro kost straks dus ruim 22 euro.
"Mensen kopen al minder boeken omdat ze die te duur vinden", zegt kinderboekenschrijver Kevin Hassing. "De drempel om een boek te kopen wordt op deze manier ng hoger. Zeker voor de gezinnen die minder te besteden hebben. Juist die kinderen hebben boeken nodig." Boekenkoepel CPNB verwacht dat er door de verhoging 9,4 procent minder boeken worden verkocht.
Ook scholen gaan het lastiger krijgen. Lesboeken worden in de btw-verhoging ontzien, maar lees- en prentenboekjes niet. In het hoofdlijnenakkoord staat dat leesvaardigheid prioriteit krijgt, maar een btw-verhoging lijkt daar haaks op te staan.
Ministerie van OCW ondersteunt initiatieven, maar trekt niet meer geld uit
Zo laat het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap aan NU.nl weten dat zij het programma Bibliotheek op School wel blijven ondersteunen, maar dat deze steun van ongeveer 25 miljoen euro niet wordt verhoogd. Scholen moeten straks dus met hetzelfde bedrag duurdere boeken kopen.
Scholen en de kinderopvang zullen zo'n 100.000 boeken minder per jaar kunnen aanschaffen, schat het CPNB in. "Uiteindelijk moet elk kind lezen of voorgelezen worden. Dus dan heb je een mooie collectie op school met diverse boeken nodig", zegt Hassing. "Dat moet betaalbaar zijn en dat is het nu nog nt, maar straks niet meer."
Het kabinet hoopt met een hoger btw-tarief op boeken, maar ook op cultuur, sport, kranten en hotelovernachtingen, ruim 2 miljard euro per jaar extra aan belastinginkomsten binnen te harken. Bonden en organisaties uit diverse sectoren bundelen al weken de krachten om te protesteren tegen de aangekondigde maatregel. Ze noemen de verhoging van de belasting "schadelijk voor Nederland" en "onomkeerbaar".
https://www.nu.nl/cultuur(...)-grote-gevolgen.html

Voldoende bewijs dat het dit apenkabinet erom te doen is de bevolking zo dom mogelijk te houden, te beginnen bij de kinderen. En dan lekker jammeren dat immigranten zo slecht de taal beheersen en dat als argument gebruiken dat ze ‘niet willen inburgeren’.

Het is de eerste stap op weg naar barbarisme.
pi_215516939
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2024 10:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
https://www.nu.nl/cultuur(...)-grote-gevolgen.html

Voldoende bewijs dat het dit apenkabinet erom te doen is de bevolking zo dom mogelijk te houden, te beginnen bij de kinderen. En dan lekker jammeren dat immigranten zo slecht de taal beheersen en dat als argument gebruiken dat ze ‘niet willen inburgeren’.

Het is de eerste stap op weg naar barbarisme.
Tja, wie kopen er nou nog nieuwe boeken? Dat zijn vooral de rijken. De mensen waar ze het hier over hebben kunnen nu de boeken (vaak minstens 20-25 euro per stuk) al niet betalen, als ze wat kopen is dat tweedehands in een kringloopwinkel of op marktplaats. Of ze zijn lid van de (online)bibliotheek.

Jammeren over arme kinderen die nu geen boeken meer kunnen kopen als de btw omhoog gaat, dan heb je echt totaal geen benul van het leven van mensen die (ruim) onder modaal zitten. Als je daar echt over in zit, regel dan meer initiatieven waarbij dergelijke kinderen de boeken tegen een kleine vergoeding of gratis kunnen lezen. In de boekhandel komen die sowieso al niet. Het enige waar ze een punt hebben is dat scholen moeilijker boeken in kunnen kopen.

Onze school vroeger leende trouwens boeken uit de bibliotheekbus, maar dat is volgens mij volledig afgeschaft. Dat was een uitstekend initiatief waardoor de school een continue wisselende collectie had zonder steeds boeken te moeten kopen.
pi_215517010
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2024 10:16 schreef Hanca het volgende:

[..]
Tja, wie kopen er nou nog nieuwe boeken? Dat zijn vooral de rijken. De mensen waar ze het hier over hebben kunnen nu de boeken (vaak minstens 20-25 euro per stuk) al niet betalen, als ze wat kopen is dat tweedehands in een kringloopwinkel of op marktplaats. Of ze zijn lid van de (online)bibliotheek.

Jammeren over arme kinderen die nu geen boeken meer kunnen kopen als de btw omhoog gaat, dan heb je echt totaal geen benul van het leven van mensen die (ruim) onder modaal zitten. Als je daar echt over in zit, regel dan meer initiatieven waarbij dergelijke kinderen de boeken tegen een kleine vergoeding of gratis kunnen lezen. In de boekhandel komen die sowieso al niet. Het enige waar ze een punt hebben is dat scholen moeilijker boeken in kunnen kopen.

Onze school vroeger leende trouwens boeken uit de bibliotheekbus, maar dat is volgens mij volledig afgeschaft. Dat was een uitstekend initiatief waardoor de school een continue wisselende collectie had zonder steeds boeken te moeten kopen.
Hoi.
pi_215517014
quote:

[..]

Vind wel mooi dat je in deze post aangeeft dat de btw verhoging op (kinder)boeken inderdaad niet het enige probleem is van Nederland.

Dit kabinet gaat echt 0 niets nada Noppes doen voor mensen die (ruim) onder modaal zitten. Het enige dat deze mensen nu hebben is "het gevoel" dat men echt echt echt iets aan buitenlanders gaat doen. Terwijl ze verder alleen maar verder afglijden in de misre. Gelukkig wijst Geert heel vaak naar mensen met een hoofddoek of Palestijnse vlag die iets fout doen, zodat je zelf denk dat dat het enige is wat echt een probleem is.
Als je daar als (onder) modale mens akkoord mee bent zit je goed. Als je een betere samenleving voor iedereen (en zeker voor jezelf) wil, zul je volgende keer toch anders moeten stemmen. Maar ja dat is niet cool. Links! Bah! Op elke straathoek een azc vol terroristen!!!
pi_215517050
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 november 2024 10:24 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Hoi.
Las je de zin er naast ook? Ik kan me niet voorstellen dat jij in de categorie "gezinnen die minder te besteden hebben" valt als je regelmatig nieuwe boeken koopt.
  Moderator vrijdag 8 november 2024 @ 10:28:47 #259
5428 crew  miss_sly
pi_215517053
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 november 2024 10:24 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Hoi.
Mijn dochter ook. Bijna haar hele zak-, kleed-, en oppassend gaat eraan op. En zelf kopen we ook nog steeds nieuwe boeken.

Ik vind het nogal vreemd hoe de hogere boekenprijs zo gedownplayed wordt, want er koopt toch bijna niemand boeken. Zeker wel!
  vrijdag 8 november 2024 @ 10:30:00 #260
38496 Perrin
pi_215517064
quote:

[..]
Tja, wie kopen er nou nog nieuwe boeken?
Hoofdbestanddeel van onze Sintkado's.
  Moderator vrijdag 8 november 2024 @ 10:30:48 #261
5428 crew  miss_sly
pi_215517073
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 10:28 schreef Hanca het volgende:

[..]
Las je de zin er naast ook? Ik kan me niet voorstellen dat jij in de categorie "gezinnen die minder te besteden hebben" valt als je regelmatig nieuwe boeken koopt.
Juist kinderboeken worden veel gekocht. Om voor te lezen, bijvoorbeeld. En om kinderen te laten oefenen met lezen.
Nee, waarschijnlijk niet of heel weinig door mensen met hele lage inkomens, maar daarboven zitten niet alleen maar mensen die het heel ruim hebben.
pi_215517087
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 november 2024 10:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Mijn dochter ook. Bijna haar hele zak-, kleed-, en oppassend gaat eraan op. En zelf kopen we ook nog steeds nieuwe boeken.

Ik vind het nogal vreemd hoe de hogere boekenprijs zo gedownplayed wordt, want er koopt toch bijna niemand boeken. Zeker wel!
Er kopen wel mensen nieuwe boeken, maar niet de categorie die steeds genoemd wordt. Ze hebben het steeds over kinderen uit arme gezinnen. Nou, die kopen dus geen nieuwe boeken. Die kinderen hebben ook geen kleedgeld en van het zakgeld zouden ze eens in de 5 maanden een nieuw boek kunnen kopen.

En ja, voor de rijkeren die het wel kunnen betalen is het inderdaad een vervelende verhoging.
  vrijdag 8 november 2024 @ 10:32:47 #263
38496 Perrin
pi_215517102
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 10:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er kopen wel mensen nieuwe boeken, maar niet de categorie die steeds genoemd wordt. Ze hebben het steeds over kinderen uit arme gezinnen. Nou, die kopen dus geen nieuwe boeken. Die kinderen hebben ook geen kleedgeld en van het zakgeld zouden ze eens in de 5 maanden een nieuw boek kunnen kopen.

En ja, voor de rijkeren die het wel kunnen betalen is het inderdaad een vervelende verhoging.
En de armeren lezen toch geen boeken. Na de BTW-verhoging al helemaal niet meer.
  vrijdag 8 november 2024 @ 10:33:46 #264
66444 Lord_Vetinari
pi_215517112
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 november 2024 10:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Hanca kan zich blijkbaar niet indenken dat mensen interesse hebben in een onderwerp of bij willen blijven op hun vakgebied en dus boeken daarover kopen. Ik kom al in boekwinkels zo lang ik me kan herinneren, vaak samen met vriendjes of klasgenoten. En we gingen maar zelden met lege handen naar buiten.
pi_215517116
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 10:30 schreef Perrin het volgende:

[..]
Hoofdbestanddeel van onze Sintkado's.
Ik ken alleen maar mensen die maximaal 25 euro per persoon uitgeven aan sinterklaas, eigenlijk. Wij ook. En ja, er liggen straks zo'n 30-50 boeken tussen. Voor 50 cent tot 1,50 kun je prachtige boeken kopen in de kringloop...

Ik snap dat het een vervelende verhoging is en dat het de leesvaardigheid niet gaat helpen, ik erger me er alleen groen en geel aan dat steeds arme kinderen er bij worden gesleept, dan heb je echt geen enkel benul van hun leven.
  vrijdag 8 november 2024 @ 10:34:23 #266
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215517118
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 10:31 schreef Hanca het volgende:

[..]

Er zitten toch wel wat meer categorieen tussen arme gezinnen en de rijkeren :?

Je hebt mensen die echt elk dubbeltje moeten omdraaien en dan heb je nog wel wat groepen die net aan alles rond krijgen of gezinnen die net 200 euro per maand kunnen sparen en ga zo maar door tot de echte rijkeren die in Ferrari's rondrijden
pi_215517133
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 10:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Hanca kan zich blijkbaar niet indenken dat mensen interesse hebben in een onderwerp of bij willen blijven op hun vakgebied en dus boeken daarover kopen. Ik kom al in boekwinkels zo lang ik me kan herinneren, vaak samen met vriendjes of klasgenoten. En we gingen maar zelden met lege handen naar buiten.
Jawel, ik zeg ook nergens dat niemand nieuwe boeken koopt. Helemaal nergens. Alleen slepen ze er steeds arme kinderen bij, dat slaat gewoon nergens op. Want die kunnen al jaren geen nieuwe boeken kopen, daar gaat de btw verhoging niks aan veranderen.
pi_215517142
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 10:34 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Er zitten toch wel wat meer categorieen tussen arme gezinnen en de rijkeren :?

Je hebt mensen die echt elk dubbeltje moeten omdraaien en dan heb je nog wel wat groepen die net aan alles rond krijgen of gezinnen die net 200 euro per maand kunnen sparen en ga zo maar door tot de echte rijkeren die in Ferrari's rondrijden
Ik bedoel dus dat die categorie die genoemd wordt "gezinnen die minder te besteden hebben" nu al echt geen nieuwe boeken koopt.
pi_215517145
Bibliotheek tot 18 jaar is gratissss. Mogelijk 2,50 voor de pas.
pi_215517176
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2024 10:37 schreef AnneX het volgende:
Bibliotheek tot 18 jaar is gratissss. Mogelijk 2,50 voor de pas.
Ben je ook gelijk lid van de onlinebibliotheek. We hebben voor onze dochter een ereader van marktplaats getrokken voor 12,50 en nu kan ze onbeperkt leesboeken mee naar school nemen.
pi_215517192
Uiteindelijk is niemand blij met deze BTW-verhoging, maar niemand wist ook dat een vrij selectieve BTW-verhoging een miljard zou opbrengen (voordat ze de berekeningen zagen bij de onderhandelingen) en dat is gewoon heel veel geld voor zo een relatief beperkte belastingverhoging.

Je ziet ook dat de oppositie niet echt met een alternatief is gekomen qua dekking als alternatief.
pi_215517206
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 22:35 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het wordt genoemd als optie in het debat, klopt. Er wordt nergens echt bewijs geleverd dat het massaal wordt gedaan. Een milieudelict is ook echt vrij ernstig. Ik hoop wel dat er inderdaad stevig op gecontroleerd wordt, maar beschuldigingen zoals De Volkskrant doet zonder enig bewijs, wat ze zelf toegeven, is ook echt wel van een extreem laag journalistiek niveau.

Ik heb zelf hier in de omgeving de mestbassins overal zien opduiken, trouwens.
Er worden wel stevige aanwijzingen genoemd in het artikel in de Volkskrant natuurlijk. 200.000 vrachtwagens aan mest die opeens verdwenen zijn. Signalen uit de sector zelf dat de mest wordt uitgereden. En een forse toename van import _O- van mest uit Belgi, wat gebruikt kan worden bij boekhoudfraude.

Plus gewoon gezond verstand, alle criminogene omstandigheden zijn aanwezig: een groot financieel gewin voor de daders, een slachtofferloos delict en een totaal gebrek aan toezicht.
pi_215517211
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 10:40 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Je ziet ook dat de oppositie niet echt met een alternatief is gekomen qua dekking.
Jawel, Vijlbrief heeft er meer dan 10 verschillende alternatieven op tafel gelegd: https://www.parool.nl/ned(...)ps://www.google.com/

Zelf zou ik een accijns op vapen trouwens sowieso kunnen waarderen, ook als het niet als alternatief voor dit komt.
  vrijdag 8 november 2024 @ 10:43:07 #274
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215517213
quote:
Uiteindelijk is niemand blij met deze BTW-verhoging, maar niemand wist ook dat een vrij selectieve BTW-verhoging een miljard zou opbrengen (voordat ze de berekeningen zagen bij de onderhandelingen) en dat is gewoon heel veel geld voor zo een relatief beperkte belastingverhoging.

Je ziet ook dat de oppositie niet echt met een alternatief is gekomen qua dekking als alternatief.
Het is gewoon weer de zoveelste denivellerende belasting want dat is wat BTW verhogingen doen. BTW verhogingen zijn denivellerend.

Dat de armsten toch al geen boeken kunnen betalen vind ik een beperkt argument. Dat kun je dan ook van de giftenaftrek zeggen (waar de christelijke partijen zo moeilijk over deden).
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215517226
quote:

1% verhoging op het hoogste belastingtarief levert meer op en raakt minder mensen. Je vergeet voor het gemak ook even de kosten van een btw verhoging voor ondernemers
pi_215517254
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 10:43 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Dat de armsten toch al geen boeken kunnen betalen vind ik een beperkt argument. Dat kun je dan ook van de giftenaftrek zeggen (waar de christelijke partijen zo moeilijk over deden).
De afschaffing van de giftenaftrek zou de armsten juist het hardste raken, er had iemand berekend dat 75% van de voedselbanken dan zou moeten stoppen.
  Moderator vrijdag 8 november 2024 @ 10:47:42 #277
5428 crew  miss_sly
pi_215517264
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 10:35 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jawel, ik zeg ook nergens dat niemand nieuwe boeken koopt. Helemaal nergens. Alleen slepen ze er steeds arme kinderen bij, dat slaat gewoon nergens op. Want die kunnen al jaren geen nieuwe boeken kopen, daar gaat de btw verhoging niks aan veranderen.
Maar zoals gezegd zitten er categorien tussen de arme kinderen die toch al geen nieuwe boeken kopen en de rijke kinderen voor wie het een vervelende verhoging is. Net boven de arme kinderen zit de categorie die nu misschien nog wel een boek in de Kinderboekenweek kan kopen en een boek onder de kerstboom legt, maar dadelijk niet meer.

Er is nuance.
  vrijdag 8 november 2024 @ 10:50:51 #278
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215517311
Er is echt een probleem met de media. Maar zeer weinigen geven het volledige plaatje. Maccabi supporters waren al dagenlang bezig, met geweld tegen gekleurde mensen en taxichauffeurs, Palestijnse vlaggen in de fik, maar pas nu er 'teruggeknokt' wordt is het push-alerts geblazen en prominent voorpaginanieuws, headline bij de NOS enzovoort. Want antisemitisme.

https://www.bnnvara.nl/jo(...)vootbalhooligans-uit
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 8 november 2024 @ 10:57:05 #279
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215517387
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 10:50 schreef Klopkoek het volgende:
Er is echt een probleem met de media. Maar zeer weinigen geven het volledige plaatje. Maccabi supporters waren al dagenlang bezig, met geweld tegen gekleurde mensen en taxichauffeurs, Palestijnse vlaggen in de fik, maar pas nu er 'teruggeknokt' wordt is het push-alerts geblazen en prominent voorpaginanieuws, headline bij de NOS enzovoort. Want antisemitisme.

Waarom steek je al die tijd eigenlijk niet in een eigen medium? Al die energie zou het al snel groot maken
pi_215517389
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 10:43 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Het is gewoon weer de zoveelste denivellerende belasting want dat is wat BTW verhogingen doen. BTW verhogingen zijn denivellerend.

Is al onderzocht en deze maatregel is nog nivellerend nog denivellerend.
BTW verhogingen standaard denivellerend noemen is berhaupt onzin, het verhogen van het hoog-BTW tarief is bijvoorbeeld een populaire nivellatiemaatregel van links.
  Vis een optie? vrijdag 8 november 2024 @ 10:58:45 #281
70532 loveli
N
pi_215517412
quote:

Very fine people on both sides?
crap in = crap out
pi_215517454
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2024 10:44 schreef devlinmr het volgende:

[..]
1% verhoging op het hoogste belastingtarief levert meer op en raakt minder mensen. Je vergeet voor het gemak ook even de kosten van een btw verhoging voor ondernemers
Dat is nou echt schadelijk voor de economie in een tijd waarin 5 dagen werken niet meer loont JUIST door het te hoge toptarief.
  vrijdag 8 november 2024 @ 11:02:57 #283
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215517470
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 10:57 schreef Wienerschnitzels het volgende:
het verhogen van het hoog-BTW tarief is bijvoorbeeld een populaire nivellatiemaatregel van links.
Dat is niet waar. Wanneer aan het CPB de cijfers worden voorgelegd is de rechterkant veel meer genegen om de BTW te verhogen. Vergeet ook niet dat vr de opkomst van de arbeiderspartijen dit ook de situatie was, namelijk belasting op goederen en niet inkomen.
Deuger, Woke & Gutmensch
  Moderator vrijdag 8 november 2024 @ 11:03:19 #284
5428 crew  miss_sly
pi_215517475
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 10:58 schreef loveli het volgende:

[..]
Very fine people on both sides?
Integendeel, very bad people on both sides.
pi_215517487
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 11:02 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Dat is nou echt schadelijk voor de economie in een tijd waarin 5 dagen werken niet meer loont JUIST door het te hoge toptarief.
Bullshit. Het toptarief begint vanaf ongeveer 77000 pj. En dus alleen over wat je meer verdient dan dat.
Modaal is 44k dus roepen dat je niet meer wil gaan werken omdat je anders over alles wat je boven de 78k verdient 50% belasting moet betalen komt gewoon niet voor
pi_215517509
quote:

Je hebt het over een probleem met de media en komt dan met de Joop als bron.
pi_215517519
Ik ben best tegen een BTW op boeken, maar ik geef Hanca hier wel gelijk. Mensen met een kleine portemonnee kopen nu ook al geen nieuwe boeken. Gigantisch verspillend ook, wat dan betaal je 20 tot 30 euro voor iets dat je een keer leest. Abbotje op de bieb is dan een stuk goedkoper, of tweede hands boeken. Als je een e-reader hebt kan je vrijwel alles ook voor niks lezen, gewoon de piratenvlag hijsen.
  Moderator vrijdag 8 november 2024 @ 11:12:27 #288
5428 crew  miss_sly
pi_215517545
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 11:10 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik ben best tegen een BTW op boeken, maar ik geef Hanca hier wel gelijk. Mensen met een kleine portemonnee kopen nu ook al geen nieuwe boeken. Gigantisch verspillend ook, wat dan betaal je 20 tot 30 euro voor iets dat je een keer leest. Abbotje op de bieb is dan een stuk goedkoper, of tweede hands boeken. Als je een e-reader hebt kan je vrijwel alles ook voor niks lezen, gewoon de piratenvlag hijsen.
Leuk, illegaal boeken lezen, maar daar verdient ook iemand zijn brood mee.
pi_215517562
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 10:57 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Waarom steek je al die tijd eigenlijk niet in een eigen medium? Al die energie zou het al snel groot maken
Beetje goedkope kritiek. Zo kun je natuurlijk bij vrijwel alles zeggen waarom doe je het zelf niet. Daarbij hoe zou je een medium willen beginnen in deze tijd. Wat voor medium, hoe wil je genoeg mensen bereiken om relevant te zijn zonder giga opstartkosten. We leven niet meer in de begintijd van internet, waar elke nerd een potentieel succesvolle website kan hebben. Voor het grootste deel is internet tegenwoordig 5 giga sites met screenshots van de andere sites.
pi_215517594
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 11:14 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Beetje goedkope kritiek. Zo kun je natuurlijk bij vrijwel alles zeggen waarom doe je het zelf niet. Daarbij hoe zou je een medium willen beginnen in deze tijd. Wat voor medium, hoe wil je genoeg mensen bereiken om relevant te zijn zonder giga opstartkosten. We leven niet meer in de begintijd van internet, waar elke nerd een potentieel succesvolle website kan hebben. Voor het grootste deel is internet tegenwoordig 5 giga sites met screenshots van de andere sites.
Was er maar zoiets als internet en podcasts en YouTube
  vrijdag 8 november 2024 @ 11:17:44 #291
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215517599
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 11:14 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Het heeft een serieuze toon. Klopkoek steekt er zoveel energie in terwijl je daar op dit forum niet veel mee gaat bereiken. En de grootste uitdaging van zoiets beginnen is vooral er veel tijd in steken, niet het geld.
pi_215517605
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 11:10 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Bieb zal de boeken ook moeten kopen
pi_215517642
Meer gezeik binnen de coaltie:
twitter
pi_215517717
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2024 11:17 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Was er maar zoiets als internet en podcasts en YouTube
Ja youtube is inderdaad een goede om te noemen als we het over de dominantie van een paar monopolisten op internet hebben :') Als podcast ben je ook veroordeeld tot een van de grote platforms, als je publiek wil tenminste.

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 11:17 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het heeft een serieuze toon. Klopkoek steekt er zoveel energie in terwijl je daar op dit forum niet veel mee gaat bereiken. En de grootste uitdaging van zoiets beginnen is vooral er veel tijd in steken, niet het geld.
Nee dat was misschien 20 jaar geleden zo. Geef anders een voorbeeld van nieuwe politieke media de afgelopen 10 jaar.
  vrijdag 8 november 2024 @ 11:29:08 #295
38496 Perrin
pi_215517721
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 november 2024 11:21 schreef xpompompomx het volgende:
[ x ]
Het stond zelfs all over de socials.
pi_215517730
Vrij gebruikelijk dat de F-side zich verzameld om gezamelijk de tegenstanders te bevechten. Is een normaal voetbalavondje......
Honey ! Take me drunk, i am home !
  vrijdag 8 november 2024 @ 11:30:53 #297
66444 Lord_Vetinari
pi_215517745
quote:

Ik denk dat een deel van de weerstand ook komt doordat er totaal geen reden is oim 2 miljard extra binnen te harken ten koste van je culturele basis als samenleving. En dan al helemaal door dit apenkabinet wat het geld toch weer gaat gebruiken voor onhaalbare, onwettige en onrechtsstatelijke maatregelen om immigranten te pesten.
pi_215517784
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 november 2024 11:21 schreef xpompompomx het volgende:
[ x ]
quote:
Deputy Director General at the Israeli Ministry of Diaspora Affairs: “Our Ministry had a clear indication of an organized attempt to attack the Israeli football fans. This information was shared yesterday at 7 PM with the relevant Israeli security agencies, who immediately shared it with their Dutch counterparts. Unfortunately , the Dutch security agencies , although they had this very concrete information in their hands, failed to secure the well-being of the Israeli fans.”
AIVD, MIVD, NCTV hebben het al druk genoeg met eXtReEmReChTs.
pi_215517809
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 november 2024 11:29 schreef Perrin het volgende:

[..]
Het stond zelfs all over de socials.
Dan wist Wilders het waarschijnlijk al maar heeft hij nagelaten om de desbetreffende diensten te informeren om er later ophef over te kunnen maken ;)
  vrijdag 8 november 2024 @ 11:37:46 #300
38496 Perrin
pi_215517823
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 november 2024 11:37 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dan wist Wilders het waarschijnlijk al maar heeft hij nagelaten om de desbetreffende diensten te informeren om er later ophef over te kunnen maken ;)
Koren op zijn molen dit weer.
pi_215517838
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 11:37 schreef Perrin het volgende:

[..]
Koren op zijn molen dit weer.
Jep. De mensen die in Amsterdam tekeer gingen zijn wat dat betreft strategische minkukels van epische proporties.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')