https://nos.nl/artikel/25(...)-weer-kabinetscrisisquote:Coalitiepartijen PVV en BBB voelen er weinig voor om extra klimaatmaatregelen te nemen, nu blijkt dat het Nederland niet lukt om de CO2-uitstoot op tijd terug te dringen. Dat hebben de twee partijen duidelijk gemaakt bij het Kamerdebat over de begroting van het ministerie van Klimaat en Groene Groei. Sommige oppositiepartijen, zoals GroenLinks-PvdA, CDA en SP, zien een nieuwe kabinetscrisis naderen.
"We gaan er niet op voorhand mee akkoord", aldus PVV-Kamerlid Kops, die de klimaatdoelen "een papieren werkelijkheid" noemt.
BBB-Kamerlid Vermeer spreekt over een "pas op de plaats" en "tijd voor een pitstop". De partijen benadrukken dat alle klimaatplannen uitvoerbaar en betaalbaar moeten zijn. "Wij zijn voor een realistisch klimaatbeleid, dat niet duurder mag worden voor de burger", aldus Vermeer.
Een schaamlap om vandaag niet te hoeven fixen wat je naar morgen kunt uitstellen.quote:Op woensdag 6 november 2024 19:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik eis een verbod op woordje 'innovatie' in politiek.
Nederland en innovatiequote:Op woensdag 6 november 2024 19:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik eis een verbod op woordje 'innovatie' in politiek.
En in verlengde daarvan;
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)-weer-kabinetscrisis
Wil dit kabinet uberhaupt nog iets bereiken naast het vergroten van asielprobleem?
Nederland is 1 van de leiders op het gebied van oa voedselproductie en innovatie. Vergeet daarnaast een ASML niet bijvoorbeeld. Kun je schamper over doen maar dat zegt meer over jou dan over de innovatie kracht van Nederland. En ja dat kost geld, ook publiek geldquote:Op woensdag 6 november 2024 20:08 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nederland en innovatie
Waarschijnlijk allemaal aan de staatsruif gelieerde partijen die vinden dat ze belangrijk zin
Er is niets mis met innovatie maar innovatie zijn dingen die zich nog moeten bewijzen. Het kan geen onderdeel zijn van beleid. Je weet immers niet of het werkt of niet.quote:Op woensdag 6 november 2024 20:12 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Nederland is 1 van de leiders op het gebied van oa voedselproductie en innovatie. Vergeet daarnaast een ASML niet bijvoorbeeld. Kun je schamper over doen maar dat zegt meer over jou dan over de innovatie kracht van Nederland. En ja dat kost geld, ook publiek geld
Dit soort ranglijstjes is Nederland inderdaad (nog) niet op gezakt en staat vrij hoog op. Andere lijstjes zijn een ander verhaal (armoede, human development index, democratie enz.). Dat gaat voor een deel ook met publiek geld inderdaad en is in de Verenigde Staten (of Zwitserland) weinig anders. Het huidige kabinet zet dat allemaal wel onder druk.quote:Op woensdag 6 november 2024 20:12 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Nederland is 1 van de leiders op het gebied van oa voedselproductie en innovatie. Vergeet daarnaast een ASML niet bijvoorbeeld. Kun je schamper over doen maar dat zegt meer over jou dan over de innovatie kracht van Nederland. En ja dat kost geld, ook publiek geld
Dat is in het geval van landbouw juist omdat hier heel lang aan is vastgehouden en het gewoon geen resultaten op levert. Hetzelfde kabinet breekt de randvoorwaarden voor innovatie bovendien af. Deels opzettelijk en ideologisch, deels uit amateurisme, maar ook omdat vanuit YOLO financieel beleid het altijd loont 'onzekere' lange termijn investeringen te schrappen en aan te wenden voor leuke rechtse hobbies. Je haalt er 'makkelijk' wat geld vandaan.quote:Op woensdag 6 november 2024 20:14 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Er is niets mis met innovatie maar innovatie zijn dingen die zich nog moeten bewijzen. Het kan geen onderdeel zijn van beleid. Je weet immers niet of het werkt of niet.
Zeggen dat je hiermee je gewenste reductie bereikt is net alsof ik straks een Ferrari koop en zeg dat ik over een jaar wel een miljoentje heb op bank om dat te kunnen betalen. Puur en enkel wensdenken. Nederlandse politiek neemt zichzelf niet serieus als het dit goedkeurt.
Biden heeft sneaky geprobeerd om ASML van Nederland naar de VS te verschepen.quote:Op woensdag 6 november 2024 20:12 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Innovatie kan natuurlijk wel onderdeel zijn van beleid, want de uitkomst is niet binair, maar een optelsom van kansen met een +EV uitkomst. Zo denkende als jij kan je de hele (pre-klinische) farma wel opdoeken.quote:Op woensdag 6 november 2024 20:14 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Er is niets mis met innovatie maar innovatie zijn dingen die zich nog moeten bewijzen. Het kan geen onderdeel zijn van beleid. Je weet immers niet of het werkt of niet.
Zeggen dat je hiermee je gewenste reductie bereikt is net alsof ik straks een Ferrari koop en zeg dat ik over een jaar wel een miljoentje heb op bank om dat te kunnen betalen. Puur en enkel wensdenken. Nederlandse politiek neemt zichzelf niet serieus als het dit goedkeurt.
Kan t hem niet kwalijk nemenquote:Op woensdag 6 november 2024 20:19 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Biden heeft sneaky geprobeerd om ASML van Nederland naar de VS te verschepen.
Zeker, daarom moeten ze ook opbokken. Dacht dat we met "onderwijspartij" D66 het dieptepunt wel hadden bereikt, maar dat is nog vele malen ergerquote:Op woensdag 6 november 2024 20:16 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dit soort ranglijstjes is Nederland inderdaad (nog) niet op gezakt en staat vrij hoog op. Andere lijstjes zijn een ander verhaal (armoede, human development index, democratie enz.). Dat gaat voor een deel ook met publiek geld inderdaad en is in de Verenigde Staten (of Zwitserland) weinig anders. Het huidige kabinet zet dat allemaal wel onder druk.
Pre-klinische farma is toch wel heel wat anders. Daar worden dingen getest waarbij van te voren al wordt gezegd dat resultaat tussen niets en enorm succes kan zijn. Je kijkt naar bijkomende effecten enzovoorts. Ik zeg het wat gechargeerd dat het geen beleid kan zijn. Het kan onderdeel zijn van beleid maar je gaat niet successen inboeken met je pre-klinische tests.quote:Op woensdag 6 november 2024 20:19 schreef nostra het volgende:
[..]
Innovatie kan natuurlijk wel onderdeel zijn van beleid, want de uitkomst is niet binair, maar een optelsom van kansen met een +EV uitkomst. Zo denkende als jij kan je de hele (pre-klinische) farma wel opdoeken.
Daar komt bij dat het bij innovatie in dit geval niet om high-tech gaat. Een robot die mest scheidt van urine, een watersproeier die stikstofuitstoot doet neerslaan of ander veevoer zodat de stikstofuitstoot daalt; dat soort geneuzel. Echt innoveren doet men eerder in Wageningen, bijvoorbeeld door de productiviteit van de biologische landbouw te vergroten.quote:Op woensdag 6 november 2024 20:14 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik ben wat milder over D66. Hun bewindslieden op dat terrein gingen over het Hoger Onderwijs (en daarvoor had je Bussemaker). Dat is nu net het deel van het onderwijs waar geen grote problemen zitten. Nog niet in ieder geval, kan nu wel komen. Wanneer je het over de andere onderwijsniveaus hebt dan kwamen de D66 plannen daar natuurlijk nooit doorheen.quote:Op woensdag 6 november 2024 20:26 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Zeker, daarom moeten ze ook opbokken. Dacht dat we met "onderwijspartij" D66 het dieptepunt wel hadden bereikt, maar dat is nog vele malen erger
Qua standpunten lijken we het redelijk eens hoor. Wat mij betreft zijn bestaanszekerheid en economische vraagstukken de kern. Mijns inziens bestaat de onrust en het wantrouwen in de politiek voornamelijk door het gebrek daarvan.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:43 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Wij zitten daar dan gewoon anders in. Ik heb mijn lidmaatschap juist opgezegd. Macht is niet vies, maar ik mis nog steeds een herkenbaar verhaal. Ja, er staat van alles op papier maar het zijn voor mij allemaal lege Haagsche zinnen. Heel leuk gratis kinderopvang maar dat is alleen maar denivellerend.
Voor duurzaamheid kan je ook naar d66 en PvdD. Voor conservatief links naar de SP. Voor Europa naar Volt.
Verheffing van het volk, de kern van de sociaal democratie, dat zie ik nergens echt terug.
Moet toegeven, vond de minimumloon discussie een goede. Maar over bestaanszekerheid hoor je ook al steeds minder. Terwijl er rond sociaal economische vraagstukken genoeg te zeggen valt. Zorg dat opbrengsten uit globalisering automatisch tot herverdeling leiden. Je ziet de uitbreiding van de eu nu al uitkomen. Regel goede arbeidsomstandigheden en voorkom dezelfde fouten als met de polen etc.
Ik zeg... Leenstelsel. Nuff saidquote:Op woensdag 6 november 2024 20:39 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik ben wat milder over D66. Hun bewindslieden op dat terrein gingen over het Hoger Onderwijs (en daarvoor had je Bussemaker). Dat is nu net het deel van het onderwijs waar geen grote problemen zitten. Nog niet in ieder geval, kan nu wel komen. Wanneer je het over de andere onderwijsniveaus hebt dan kwamen de D66 plannen daar natuurlijk nooit doorheen.
Ja, alleen was dat natuurlijk wel in een tijd van forse bezuinigingen en was D66 toen op hun aller-rechtst (met Pechtold). Eigenlijk waren alleen CDA en SP tegen het leenstelsel als ik het goed heb.quote:Op woensdag 6 november 2024 20:42 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Ik zeg... Leenstelsel. Nuff said
De rechter negeren we gewoon. Of we benoemen iemand anders.quote:Op woensdag 6 november 2024 20:42 schreef Faraday01 het volgende:
Gelooft Wiersma in sprookjes? beetje geld voor vrijwillig uitkopen, miljard voor 'innovatie' en wat geld om pasmelders te helpen.
En daarmee lossen we alles op en wil ze de rechter overtuigen in de zaak die Greenpeace aangespannen heeft. Prettige wedstrijd
Ho ho, ze gaat ook werken aan een nieuwe rekenmethode.quote:Op woensdag 6 november 2024 20:42 schreef Faraday01 het volgende:
Gelooft Wiersma in sprookjes? beetje geld voor vrijwillig uitkopen, miljard voor 'innovatie' en wat geld om pasmelders te helpen.
En daarmee lossen we alles op en wil ze de rechter overtuigen in de zaak die Greenpeace aangespannen heeft. Prettige wedstrijd
Omtzigt is dan ook van het type Verhagen en Eurlings, niet te vertrouwen. En de media, dat is eerder van een lage kwaliteit dan nou bewust zo rechts. Publieke omroep is toch meer links, maar van belabberd niveau en echt goede kranten hebben we ook niet.quote:
Zoals iemand anders in een ander topic zei: de Republikeinen hebben een mediasysteem om te vertellen wat de Democraten verkeerd doen, de Democraten vertellen aan Democraten wat Democraten verkeerd doen.quote:Op woensdag 6 november 2024 22:03 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Omtzigt is dan ook van het type Verhagen en Eurlings, niet te vertrouwen. En de media, dat is eerder van een lage kwaliteit dan nou bewust zo rechts. Publieke omroep is toch meer links, maar van belabberd niveau en echt goede kranten hebben we ook niet.
Ik vind PvdA gl beetje kamer opvulling geworden eerlijk gezegd. Het laat zich steeds in de verdediging drukken van een status quo waar ze zelf niet eens direct voor verantwoordelijk zijn geweest. Drie kwart van de spreektijd van Timmermans is niet uitleggen hoe hij graag de wereld ziet en gaat vormgeven, maar is in de verdediging, negatief en veel op korte termijn gedoetjes gericht. Ik mis het verhaal en de ideeën hoe centrum linkse het land verder wil brengen. Zeker door de fusie met GL heb ik geen idee meer wat je had gekregen als Timmermans premier was geworden. En het hoeft juist niet hetzelfde te zijn als de populisten.
CU heeft een concreet idee over de toeslagen, afschaffen. Wordt lastig en pijnlijk verhaal, maar daar zit idee in van onafhankelijkheid van de werkende, die zichzelf moet kunnen bedruipen. PvdA gl hebben allemaal teksten waar je niet tegen kan zijn, maar het zegt eigenlijk ook niks. Hoe zorgt centrum links in deze tijd dat onderwijs zowel voor iedereen toegankelijk is, als van voldoende kwaliteit. Er ligt een heel rapport over de demografische toekomst, waar wil PvdA gl op inzetten, welke keuzes maak je en wat betekent dit voor de inrichting van je samenleving.
Ik zie geen maatschappelijke visie, niet tot nauwelijks uitgewerkte beleidsterreinen waarin ze mensen meenemen, weinig initiatief tot agendering van thema's. Ik zie allemaal technocratische korte termijn oplossingen, nog prima als bestuurder maar van een politieke stroming verwacht ik meer. En als je het hebt over iets meer toekomst als verduurzaming dan komt het niet verder dan dat de gewone man subsidie ofzo kan krijgen. Bij uitstek een instrument voor mensen die al geld hebben om zo goedkoop allerlei dingen aan te kunnen leggen. Dan snap je weinig van de financiële ruimte van 0,5 - 2x modaal. Dan krijgt geen kiezer het gevoel, met deze club komen we er samen wel uit. Centrum links is gevoelloos, en rechts en de populisten spelen daar handig op in. Die appelleren wel aan het gevoel. Dat is altijd al wel beetje zo geweest, links komt op voor de maatschappij maar vergeet de mensen nog wel eens. Maar dat het centrum links al een tijdje het contact met de kiezer kwijt is, ligt ook voor een deel aan links zelf.
Republikeinen en Tories hebben dan ook heel ander publiek waar ze zich op moeten richten . Voor hen is de wereld al mooi, ze zitten al aan de goede kant van de streep. En als dat nog beter wordt, prima. Die hebben ook helemaal geen visie op vadertje staat nodig.quote:Op woensdag 6 november 2024 22:19 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zoals iemand anders in een ander topic zei: de Republikeinen hebben een mediasysteem om te vertellen wat de Democraten verkeerd doen, de Democraten vertellen aan Democraten wat Democraten verkeerd doen.
Dat navelstaren hoort er wel een beetje bij. Toen Republikeinen of Tories de verkiezingen verloren had je niet dezelfde dynamiek. Niet allerlei zelfbeklag over 'contact verloren'.
Grotendeels wel mee eens hoor met je zegt, behalve dan dat (m.i.) de beeldbepalende en spraakmakende media in Nederland wel degelijk heel erg rechts is geworden. Maar daar is genoeg over gezegd.
Wiersma is vast groot geworden met rekensommen verpakt in verhaaltjes.quote:Op woensdag 6 november 2024 21:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ho ho, ze gaat ook werken aan een nieuwe rekenmethode.
Voordeel van het falende rekenonderwijs. Je komt weg met dit soort flauwekul.
Nouja ik vind dat ze teveel in de verdediging zitten ze moeilijk kwalijk te nemen. Letterlijk bij de algemene beschouwingen gingen zowel de VVD als de PVV in de aanval tegen PvdA. Alsof PvdA de zittende regeringspartij is in plaats van andersom. Dat in de verdediging zitten is ook juist anders dan populisme wat wordt gekenmerkt door de aanval.quote:Op woensdag 6 november 2024 22:03 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ik vind PvdA gl beetje kamer opvulling geworden eerlijk gezegd. Het laat zich steeds in de verdediging drukken van een status quo waar ze zelf niet eens direct voor verantwoordelijk zijn geweest. Drie kwart van de spreektijd van Timmermans is niet uitleggen hoe hij graag de wereld ziet en gaat vormgeven, maar is in de verdediging, negatief en veel op korte termijn gedoetjes gericht. Ik mis het verhaal en de ideeën hoe centrum linkse het land verder wil brengen. Zeker door de fusie met GL heb ik geen idee meer wat je had gekregen als Timmermans premier was geworden. En het hoeft juist niet hetzelfde te zijn als de populisten.
Ach ik vind CU net zo goed kamervulling op dit moment, dat is de oppositie bij een kabinet dat niet met de kamer wil samenwerken. En dit 'extraparlementaire' kabinet wil dat echt totaal niet. Toeslagen afschaffen natuurlijk ben ik helemaal voor maar dat is wel een open deur tot en met wat mij betreft. Van links tot rechts wil men dat graag, toch gaat het niet gebeuren want lastig, lastig, duidelijk voorbeeld van het algehele politieke falen in Nederland.quote:CU heeft een concreet idee over de toeslagen, afschaffen. Wordt lastig en pijnlijk verhaal, maar daar zit idee in van onafhankelijkheid van de werkende, die zichzelf moet kunnen bedruipen. PvdA gl hebben allemaal teksten waar je niet tegen kan zijn, maar het zegt eigenlijk ook niks. Hoe zorgt centrum links in deze tijd dat onderwijs zowel voor iedereen toegankelijk is, als van voldoende kwaliteit. Er ligt een heel rapport over de demografische toekomst, waar wil PvdA gl op inzetten, welke keuzes maak je en wat betekent dit voor de inrichting van je samenleving.
Logisch toch, dat is niet wat scoort visie. Rutte was er al allergisch voor, wist er ver met dat gebrek te komen en eigenlijk al die rechtse partijen tegenwoordig. Schoof wil ook alleen maar procesmanager zijn en niet absoluut niet praten over visie.quote:Ik zie geen maatschappelijke visie, niet tot nauwelijks uitgewerkte beleidsterreinen waarin ze mensen meenemen, weinig initiatief tot agendering van thema's. Ik zie allemaal technocratische korte termijn oplossingen, nog prima als bestuurder maar van een politieke stroming verwacht ik meer. En als je het hebt over iets meer toekomst als verduurzaming dan komt het niet verder dan dat de gewone man subsidie ofzo kan krijgen. Bij uitstek een instrument voor mensen die al geld hebben om zo goedkoop allerlei dingen aan te kunnen leggen. Dan snap je weinig van de financiële ruimte van 0,5 - 2x modaal. Dan krijgt geen kiezer het gevoel, met deze club komen we er samen wel uit. Centrum links is gevoelloos, en rechts en de populisten spelen daar handig op in. Die appelleren wel aan het gevoel. Dat is altijd al wel beetje zo geweest, links komt op voor de maatschappij maar vergeet de mensen nog wel eens. Maar dat het centrum links al een tijdje het contact met de kiezer kwijt is, ligt ook voor een deel aan links zelf.
Er is in de basis best iets voor te zeggen dat je betere rekenmethode zoekt om de uitstoot aan de bron te bepalen. Als je die vervolgens aan de werkelijke gemeten neerslag kan koppelen is dat prima om mee te sturen. Alleen blijkt de depositie bij meting nog veel hoger dan verwacht en moet je wel aantonen dat je de natuur helpt door die neerslag vsn stikstof fors te beperken en daar gaat het mis.quote:Op woensdag 6 november 2024 21:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ho ho, ze gaat ook werken aan een nieuwe rekenmethode.
Voordeel van het falende rekenonderwijs. Je komt weg met dit soort flauwekul.
Ja, dat zal allemaal best, maar het doel van de BBB met een nieuwe rekenmethode ligt nogal voor de hand: die hoeft helemaal niet 'beter' te zijn, hij moet lagere uitkomsten geven.quote:Op woensdag 6 november 2024 22:52 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Er is in de basis best iets voor te zeggen dat je betere rekenmethode zoekt om de uitstoot aan de bron te bepalen. Als je die vervolgens aan de werkelijke gemeten neerslag kan koppelen is dat prima om mee te sturen. Alleen blijkt de depositie bij meting nog veel hoger dan verwacht en moet je wel aantonen dat je de natuur helpt door die neerslag fors te beperken en daar gaat het mis.
En dan zegt de rechter kort en krachtig: Nee
Bovendien lukt het al jaren niet om van Aerius af te komen omdat er geen betrouwbaar alternatief is
Dat begrijp ik en dat is kansloos en geeft boeren weer even hoop die nergens op gebaseerd blijkt te zijn. Realiteit is dat er alleen slechtere volgen hoe langer het duurt.quote:Op woensdag 6 november 2024 22:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, dat zal allemaal best, maar het doel van de BBB met een nieuwe rekenmethode ligt nogal voor de hand: die hoeft helemaal niet 'beter' te zijn, hij moet lagere uitkomsten geven.
Er valt over de hele politiek wel wat te zeggen, maar het is wel typisch links om op eigen kritiek te zeggen: zij doen het ook.quote:Op woensdag 6 november 2024 22:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nouja ik vind dat ze teveel in de verdediging zitten ze moeilijk kwalijk te nemen. Letterlijk bij de algemene beschouwingen gingen zowel de VVD als de PVV in de aanval tegen PvdA. Alsof PvdA de zittende regeringspartij is in plaats van andersom. Dat in de verdediging zitten is ook juist anders dan populisme wat wordt gekenmerkt door de aanval.
[..]
Ach ik vind CU net zo goed kamervulling op dit moment, dat is de oppositie bij een kabinet dat niet met de kamer wil samenwerken. En dit 'extraparlementaire' kabinet wil dat echt totaal niet. Toeslagen afschaffen natuurlijk ben ik helemaal voor maar dat is wel een open deur tot en met wat mij betreft. Van links tot rechts wil men dat graag, toch gaat het niet gebeuren want lastig, lastig, duidelijk voorbeeld van het algehele politieke falen in Nederland.
Praatjes over onderwijs, ik ben van eerst zien dan geloven geworden. D66 die altijd onderwijspartij wilde zijn heeft dat zo totaal niet waargemaakt dat ik het moeilijk vindt daar niet extreem sceptisch over te zijn.
Ik ben het eens dat het debat over die demografie broodnodig is. Dat een partij als PvdA dat meer zou moeten agenderen. Maar de realiteit is dat het enige wat boeit blijkbaar migrasie is en dan nog smaller eigenlijk asielmigratie. Ik zie dat probleem eerlijk gezegd meer bij de rechtse partijen. Zo'n Ouwehand bijvoorbeeld kon prachtig omschrijven wat de problemen zijn in Nederland en hoe dat op te lossen.
Bekijk deze YouTube-video
Lijkt me de moeite waard als je het niet gezien hebt. Dat is toch dat grotere verhaal op links wat je graag wil horen? Daarom reageer ik fel als je stelt dat 'links' dat niet doet. Volgens mij doen ze dat wel en prima maarja als het niet verkoopt dan verkoopt het niet. In die zin doe je het niet altijd fout ook al ben je niet populair, in mijn visie tenminste.
[..]
Logisch toch, dat is niet wat scoort visie. Rutte was er al allergisch voor, wist er ver met dat gebrek te komen en eigenlijk al die rechtse partijen tegenwoordig. Schoof wil ook alleen maar procesmanager zijn en niet absoluut niet praten over visie.
We zien dat deze relatief populaire regering op elk gebied vooral geen visie heeft. Innovatie, innovatie,innovatie op elk gebied is hun oplossing. Maar het is enkel wensdenken. Verder gooien ze wat proefbalonnetjes of halfbakken plannen.
Democratie is by design geen systeem voor lange termijn visie. Elke 4 jaar wisseling van de wacht, populariteit is alles, dus iets wat nu pijn doet maar later goed is, is in democratie een slecht idee. Want je neemt als politiek dan nu het verlies en later kan een een ander met de winst weglopen. Wat dat betreft kán linkse politiek ook amper werken. Al helemaal in het huidige tijdperk waar onze aandachtsspanne enkel korter wordt, altijd is het scherm aanwezig om instant gratification te voeden. Al helemaal in een systeem waarin dat ook juist als feature wordt gezien geen bug een verdienmodel is.
Ik zie niet dat links veel fout doet in hun contact met de kiezer volgens mij doen ze hun best, ik zie eerder de kiezer die dat contact niet wil. Uiteindelijk is het de kiezer die keer op keer bewijst voor het nieuwe rechtse ding te gaan. De kiezer die keer op keer bewijst voor snelle oplossingen te vallen, eigen risico kan nu naar 0
Maar zeker ik zeg al, laat links ook gewoon op gevoelens gaan spelen, desnoods liegen en bedriegen. Met alleen moreel of feitelijk gelijk kom je nergens. In ieder geval vind ik het raar om de problemen die je noemt over de schutting bij links te flikkeren, ik vind al die dingen voor de gehele politiek opgaan. Daarom ageer ik ertegen als iemand zegt links doet dat fout, waarom beperkt die analyse zich tot links. Ik denk dat je dan nog beter kan zeggen het politieke stelsel doet dat fout of democratie faalt daarin.
Oh? Ik vind dit gewoon zulke aparte takes. Dit doet iedereen constant. Wilders geeft als reactie op kritiek letterlijk dat hij PvdA zooi moet opruimen. VVD maakt het met Yesilgos nog bonter en doet alsof VVD geen verantwoordelijkheid draagt voor de afgelopen 12 jaar met Rutte als minpres.quote:Op woensdag 6 november 2024 23:19 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Er valt over de hele politiek wel wat te zeggen, maar het is wel typisch links om op eigen kritiek te zeggen: zij doen het ook.
Ik zie dat de populariteit minder wordt. Maar ik heb wel geleerd dat populariteit verder niet zoveel zegt. Het meest populaire idee hoeft niet het beste te zijn. Dat heeft ook weinig met slachtofferschap te maken, eerder gezond cynisme.quote:Ik snap de gevoeligheid eerlijk gezegd niet zo. Je ziet toch aan alle kanten dat centrum links aan het inleveren is? Prima om daar de kiezer de schuld van te geven. Of dat ze slachtoffer zijn want ze worden aangevallen door anderen. Maar wie denk je dat er op een beweging met zo'n attitude gaat stemmen?
Nouja met jouw atitude komen ze niet ver nee. Zo dacht ik er 10 jaar geleden ook over. Maar ze timmeren wat mij betreft gestaag aan de weg. Daarbij is het een bizarre gedachte wat mij betreft dat PvdD er nooit kán komen. Als ik 5 jaar geleden had gezegd dat een partij de Boer Burger Beweging voor en door grote agro bedrijven binnen 4 jaar de grootste partij in de Eerste kamer zou worden had je me volledig weggelachen. Zelfde met de opkomst en neergang van een FvD. Als die veel en veel gekkere extreem-rechtse partijen dat kunnen. Waarom is het dan een onmogelijkheid dat een linkse een flink grotere rol dan nu zou weten te krijgen. Zo voorspelbaar is de politiek hier helemaal niet. Nouja het is wel logisch bezien vanuit de lens dat jij als iemand die voor groot links zegt te zijn het niet eens voor mogelijk houdt. De PVV of FvD stemmer durft wat dat betreft wel te dromen van een het realisme van een fascistisch land.quote:PvdD is wel een uitzondering ja, ik bedoel vooral centrum links wat klassiek ook regeerde. PvdD heeft wel een maatschappij visie, duidelijke ankerpunten en consistent in hun communicatie. Ze hebben alleen standpunten waar nooit grote getallen op af zullen komen maar een prima functie in het bestel hebben. Ik denk dat er in potentie ook voor centrum links nog 40 zetels mogelijk zijn. En omdat ik dat toejuich heb ik het daar over. Zou niet weten waarom ik over de hele politiek allerlei analyses zou moeten maken. Ik vind het zonde dat centrum links zichzelf zo in de weg zit en beperkt.
Doorgaans heeft investeren in innovatie als overheid bijzonder weinig zin. Zeker als je dat geld naar bedrijven stuurt, als je dan al wilt investeren kun je dat beter doen in onderwijs en omstandigheden.quote:Op woensdag 6 november 2024 20:12 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Als je dacht dat ASML helemaal in Nederland zit...quote:Op woensdag 6 november 2024 20:19 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Biden heeft sneaky geprobeerd om ASML van Nederland naar de VS te verschepen.
NSC heeft gewoon flink gewonnen vanwege Pieter Omtzigt. Het is schrikbarend hoeveel mensen als makke schapen achter iemand aan lopen. Het is wel zo dat heel veel mensen politiek niet volgen en dus geen idee hebben wat Omtzigt voor ravage heeft aangesticht in de jaren daarvoor. Het enige wat ze lezen is Omtzigt heeft een grote rol gespeeld in toeslagenaffaire en dat is het dan.quote:Op donderdag 7 november 2024 02:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik zou zeker niet zeggen dat je 10 jaar achter loopt. Maar juist een NSC die opeens op bestaanszekerheid toch een links punt kiezers kan stelen zonder daar iets tegenover te stellen. Of een PVV waarvan sommige adepten nog altijd volhouden dat ze economisch links zouden zijn laten zien dat er best potentie is om met diezelfde punten te scoren. Misschien moet ik dat voor een groter deel op de linkse partijen gooien dat ze zich de kaas van het brood laten eten door het zo opzichtig laten coopteren van hun programma door rechtse partijen. Maar toch zeker ligt dat ook voor een deel aan de kiezer. Die moet toch ook op enig moment een lege belofte leren afstraffen.
Ik denk dat het weggepest door Rutte, anti Rutte gehalte nog veel meer invloed had.quote:Op donderdag 7 november 2024 08:07 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
NSC heeft gewoon flink gewonnen vanwege Pieter Omtzigt. Het is schrikbarend hoeveel mensen als makke schapen achter iemand aan lopen. Het is wel zo dat heel veel mensen politiek niet volgen en dus geen idee hebben wat Omtzigt voor ravage heeft aangesticht in de jaren daarvoor. Het enige wat ze lezen is Omtzigt heeft een grote rol gespeeld in toeslagenaffaire en dat is het dan.
Ah ja ik zie het nu pasquote:Op donderdag 7 november 2024 08:48 schreef xpompompomx het volgende:
Dit wordt vast ook weer feest vandaag:
Vaststelling van de begrotingsstaat van het Ministerie van Asiel en Migratie (XX) voor het jaar 2025
Voor de liefhebbers, het debat begint om 10:15
Dat gaat weer ruzie wordenquote:
Dit gaat wel interessant wordenquote:
Hét moment voor de oppositie om zich te verenigen en dit clubje ‘Ausländer raus’ adepten naar huis te sturen.quote:Op donderdag 7 november 2024 08:48 schreef xpompompomx het volgende:
Dit wordt vast ook weer feest vandaag:
Vaststelling van de begrotingsstaat van het Ministerie van Asiel en Migratie (XX) voor het jaar 2025
Voor de liefhebbers, het debat begint om 10:15
Volgens mij willen ze na hun politieke carrière allemaal buschauffeur worden, daar in het kabinetquote:Op donderdag 7 november 2024 08:01 schreef Hanca het volgende:
De coalitiepartijen hadden allemaal de lelylijn en de nedersaksenlijn in hun verkiezingsprogramma. Beide lijnen kwamen dan ook in het hoofdlijnenakkoord en het regeerakkoord. Ze werden zelfs genoemd in de troonrede.
Tot zo ver de woorden van de coalitie. Nu de daden:
Het kabinet weigert de vele jaren durende MIRT onderzoeken te starten, omdat er nog geen budget is voor de mogelijke aanleg die pas daarna zou moeten beginnen. Het geld voor de onderzoeken ligt wel klaar, dat laten ze alleen op de plank liggen:
https://www.rtvnoord.nl/p(...)rgesteld-en-verbaasd
Dit is echt het kabinet 'geen daden, maar woorden'.
Een baantje als koekebakker ligt meer in de lijn van hun capaciteiten.quote:Op donderdag 7 november 2024 10:04 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Volgens mij willen ze na hun politieke carrière allemaal buschauffeur worden, daar in het kabinet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |