abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215514940
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 21:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Oh wat, maar ze snapt niet eens hoe de eerste kamer werkt. Ik bedoel ze zei vandaag nog dat omdat PVV heeft ingeleverd door niet meer de crisiswetgeving te willen dat de eerste kamer vast hun komende voorstellen er wel door zou stempelen. Terwijl de eerste kamer uiteraard gewoon naar die voorstellen op zich moet kijken niet naar het politieke spel ervoor.

Ze heeft zelfs meer dan 10 jaar daar gezeten?! Dan is ze nog een heel stuk dommer dan ik dacht. Compleet van de pot gerukt die partij en de stemmers die achter ze aanlopen.
Nogmaals: het gaat alleen om de ophef en het verkopen van het beleid.

Stel: de Eerste Kamer gaat hiervoor liggen. Dan wordt het weer vol op het orgel in de trant van "DE LINKSE OPPOSITIE BLOKKEERT WAT HET VOLK WIL" of iets soortgelijks.

De VVD kijkt lekker toe en laat links de publicitaire klappen vangen want vrijwel niemand kijkt naar de oorzaak en de PVV stijgt weet in de peilingen omdat het enkel over migratie blijft gaan.

Het is het scenario Trump, het gaat niet om bereiken maar om verkopen dat je iets bereikt.
pi_215515162
Die Faber gaat nog tegen een motie van wantrouwen oplopen vanwege haar incompetentie. En na het kunstje dat Wilders de NSC heeft geflikt zou ik als PVV niet te hard op de solidariteit van de NSC rekenen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_215515438
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 01:08 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Nogmaals: het gaat alleen om de ophef en het verkopen van het beleid.

Stel: de Eerste Kamer gaat hiervoor liggen. Dan wordt het weer vol op het orgel in de trant van "DE LINKSE OPPOSITIE BLOKKEERT WAT HET VOLK WIL" of iets soortgelijks.

De VVD kijkt lekker toe en laat links de publicitaire klappen vangen want vrijwel niemand kijkt naar de oorzaak en de PVV stijgt weet in de peilingen omdat het enkel over migratie blijft gaan.

Het is het scenario Trump, het gaat niet om bereiken maar om verkopen dat je iets bereikt.
Maar links kan haar toch ook gewoon laten zitten. Niet alsof er iets gaat gebeuren. Dat lijkt ook het plan want ik hoorde weinig partijen over een MvW. Waarom links de klappen zou vangen als een PVV minister niets doet weet ik niet. De oppositie vindt het prachtig als er straks door de minister cruiseschepen en hotelkamers voor asielzoekers moeten worden ingekocht. Dat kan de PVV zich toch niet veroorloven om daar verantwoordelijk voor te zijn. Dat is een publicitaire ramp voor Wilders. De told you so's kunnen bijna niet harder. Maar het lijkt erop dat ze daarvoor kiezen.

Als PVV dat weet te spinnen en stemmen winnen. Tja elk volk krijgt de leiders die ze verdienen zullen we maar zeggen.
  vrijdag 8 november 2024 @ 10:06:08 #254
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_215516825
quote:
Kinderboeken straks nóg duurder: 'Btw-verhoging heeft grote gevolgen'

Het is nog niet beklonken, maar de kans lijkt groot dat we per 2026 flink meer moeten neertellen voor een boek. En dat is vooral slecht nieuws voor kinderen en het onderwijs, stellen schrijvers, de boekenkoepel en Stichting Lezen.
Vanmiddag zit de Tweede Kamer weer om tafel over de btw-plannen, die per 2026 moeten ingaan. Waar boeken nu nog onder het verlaagd btw-tarief vallen (9 procent), wil de Tweede Kamer dat dit 21 procent wordt. Een boek van 20 euro kost straks dus ruim 22 euro.
"Mensen kopen al minder boeken omdat ze die te duur vinden", zegt kinderboekenschrijver Kevin Hassing. "De drempel om een boek te kopen wordt op deze manier nóg hoger. Zeker voor de gezinnen die minder te besteden hebben. Juist die kinderen hebben boeken nodig." Boekenkoepel CPNB verwacht dat er door de verhoging 9,4 procent minder boeken worden verkocht.
Ook scholen gaan het lastiger krijgen. Lesboeken worden in de btw-verhoging ontzien, maar lees- en prentenboekjes niet. In het hoofdlijnenakkoord staat dat leesvaardigheid prioriteit krijgt, maar een btw-verhoging lijkt daar haaks op te staan.
Ministerie van OCW ondersteunt initiatieven, maar trekt niet meer geld uit
Zo laat het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap aan NU.nl weten dat zij het programma Bibliotheek op School wel blijven ondersteunen, maar dat deze steun van ongeveer 25 miljoen euro niet wordt verhoogd. Scholen moeten straks dus met hetzelfde bedrag duurdere boeken kopen.
Scholen en de kinderopvang zullen zo'n 100.000 boeken minder per jaar kunnen aanschaffen, schat het CPNB in. "Uiteindelijk moet elk kind lezen of voorgelezen worden. Dus dan heb je een mooie collectie op school met diverse boeken nodig", zegt Hassing. "Dat moet betaalbaar zijn en dat is het nu nog nét, maar straks niet meer."
Het kabinet hoopt met een hoger btw-tarief op boeken, maar ook op cultuur, sport, kranten en hotelovernachtingen, ruim 2 miljard euro per jaar extra aan belastinginkomsten binnen te harken. Bonden en organisaties uit diverse sectoren bundelen al weken de krachten om te protesteren tegen de aangekondigde maatregel. Ze noemen de verhoging van de belasting "schadelijk voor Nederland" en "onomkeerbaar".
https://www.nu.nl/cultuur(...)-grote-gevolgen.html

Voldoende bewijs dat het dit apenkabinet erom te doen is de bevolking zo dom mogelijk te houden, te beginnen bij de kinderen. En dan lekker jammeren dat immigranten zo slecht de taal beheersen en dat als argument gebruiken dat ze ‘niet willen inburgeren’.

Het is de eerste stap op weg naar barbarisme.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_215516939
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2024 10:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
https://www.nu.nl/cultuur(...)-grote-gevolgen.html

Voldoende bewijs dat het dit apenkabinet erom te doen is de bevolking zo dom mogelijk te houden, te beginnen bij de kinderen. En dan lekker jammeren dat immigranten zo slecht de taal beheersen en dat als argument gebruiken dat ze ‘niet willen inburgeren’.

Het is de eerste stap op weg naar barbarisme.
Tja, wie kopen er nou nog nieuwe boeken? Dat zijn vooral de rijken. De mensen waar ze het hier over hebben kunnen nu de boeken (vaak minstens 20-25 euro per stuk) al niet betalen, als ze wat kopen is dat tweedehands in een kringloopwinkel of op marktplaats. Of ze zijn lid van de (online)bibliotheek.

Jammeren over arme kinderen die nu geen boeken meer kunnen kopen als de btw omhoog gaat, dan heb je echt totaal geen benul van het leven van mensen die (ruim) onder modaal zitten. Als je daar echt over in zit, regel dan meer initiatieven waarbij dergelijke kinderen de boeken tegen een kleine vergoeding of gratis kunnen lezen. In de boekhandel komen die sowieso al niet. Het enige waar ze een punt hebben is dat scholen moeilijker boeken in kunnen kopen.

Onze school vroeger leende trouwens boeken uit de bibliotheekbus, maar dat is volgens mij volledig afgeschaft. Dat was een uitstekend initiatief waardoor de school een continue wisselende collectie had zonder steeds boeken te moeten kopen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  Moderator vrijdag 8 november 2024 @ 10:24:54 #256
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_215517010
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2024 10:16 schreef Hanca het volgende:

[..]
Tja, wie kopen er nou nog nieuwe boeken? Dat zijn vooral de rijken. De mensen waar ze het hier over hebben kunnen nu de boeken (vaak minstens 20-25 euro per stuk) al niet betalen, als ze wat kopen is dat tweedehands in een kringloopwinkel of op marktplaats. Of ze zijn lid van de (online)bibliotheek.

Jammeren over arme kinderen die nu geen boeken meer kunnen kopen als de btw omhoog gaat, dan heb je echt totaal geen benul van het leven van mensen die (ruim) onder modaal zitten. Als je daar echt over in zit, regel dan meer initiatieven waarbij dergelijke kinderen de boeken tegen een kleine vergoeding of gratis kunnen lezen. In de boekhandel komen die sowieso al niet. Het enige waar ze een punt hebben is dat scholen moeilijker boeken in kunnen kopen.

Onze school vroeger leende trouwens boeken uit de bibliotheekbus, maar dat is volgens mij volledig afgeschaft. Dat was een uitstekend initiatief waardoor de school een continue wisselende collectie had zonder steeds boeken te moeten kopen.
Hoi.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_215517014
quote:

[..]

Vind wel mooi dat je in deze post aangeeft dat de btw verhoging op (kinder)boeken inderdaad niet het enige probleem is van Nederland.

Dit kabinet gaat echt 0 niets nada Noppes doen voor mensen die (ruim) onder modaal zitten. Het enige dat deze mensen nu hebben is "het gevoel" dat men echt echt echt iets aan buitenlanders gaat doen. Terwijl ze verder alleen maar verder afglijden in de misère. Gelukkig wijst Geert heel vaak naar mensen met een hoofddoek of Palestijnse vlag die iets fout doen, zodat je zelf denk dat dat het enige is wat echt een probleem is.
Als je daar als (onder) modale mens akkoord mee bent zit je goed. Als je een betere samenleving voor iedereen (en zeker voor jezelf) wil, zul je volgende keer toch anders moeten stemmen. Maar ja dat is niet cool. Links! Bah! Op elke straathoek een azc vol terroristen!!!
pi_215517050
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 november 2024 10:24 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Hoi.
Las je de zin er naast ook? Ik kan me niet voorstellen dat jij in de categorie "gezinnen die minder te besteden hebben" valt als je regelmatig nieuwe boeken koopt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  Moderator vrijdag 8 november 2024 @ 10:28:47 #259
5428 crew  miss_sly
pi_215517053
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 november 2024 10:24 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Hoi.
Mijn dochter ook. Bijna haar hele zak-, kleed-, en oppassend gaat eraan op. En zelf kopen we ook nog steeds nieuwe boeken.

Ik vind het nogal vreemd hoe de hogere boekenprijs zo gedownplayed wordt, want er koopt toch bijna niemand boeken. Zeker wel!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 8 november 2024 @ 10:30:00 #260
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215517064
quote:

[..]
Tja, wie kopen er nou nog nieuwe boeken?
Hoofdbestanddeel van onze Sintkado's.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Moderator vrijdag 8 november 2024 @ 10:30:48 #261
5428 crew  miss_sly
pi_215517073
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 10:28 schreef Hanca het volgende:

[..]
Las je de zin er naast ook? Ik kan me niet voorstellen dat jij in de categorie "gezinnen die minder te besteden hebben" valt als je regelmatig nieuwe boeken koopt.
Juist kinderboeken worden veel gekocht. Om voor te lezen, bijvoorbeeld. En om kinderen te laten oefenen met lezen.
Nee, waarschijnlijk niet of heel weinig door mensen met hele lage inkomens, maar daarboven zitten niet alleen maar mensen die het heel ruim hebben.
pi_215517087
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 november 2024 10:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Mijn dochter ook. Bijna haar hele zak-, kleed-, en oppassend gaat eraan op. En zelf kopen we ook nog steeds nieuwe boeken.

Ik vind het nogal vreemd hoe de hogere boekenprijs zo gedownplayed wordt, want er koopt toch bijna niemand boeken. Zeker wel!
Er kopen wel mensen nieuwe boeken, maar niet de categorie die steeds genoemd wordt. Ze hebben het steeds over kinderen uit arme gezinnen. Nou, die kopen dus geen nieuwe boeken. Die kinderen hebben ook geen kleedgeld en van het zakgeld zouden ze eens in de 5 maanden een nieuw boek kunnen kopen.

En ja, voor de rijkeren die het wel kunnen betalen is het inderdaad een vervelende verhoging.
  vrijdag 8 november 2024 @ 10:32:47 #263
38496 Perrin
pi_215517102
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 10:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er kopen wel mensen nieuwe boeken, maar niet de categorie die steeds genoemd wordt. Ze hebben het steeds over kinderen uit arme gezinnen. Nou, die kopen dus geen nieuwe boeken. Die kinderen hebben ook geen kleedgeld en van het zakgeld zouden ze eens in de 5 maanden een nieuw boek kunnen kopen.

En ja, voor de rijkeren die het wel kunnen betalen is het inderdaad een vervelende verhoging.
En de armeren lezen toch geen boeken. Na de BTW-verhoging al helemaal niet meer.
  vrijdag 8 november 2024 @ 10:33:46 #264
66444 Lord_Vetinari
pi_215517112
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 november 2024 10:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Hanca kan zich blijkbaar niet indenken dat mensen interesse hebben in een onderwerp of bij willen blijven op hun vakgebied en dus boeken daarover kopen. Ik kom al in boekwinkels zo lang ik me kan herinneren, vaak samen met vriendjes of klasgenoten. En we gingen maar zelden met lege handen naar buiten.
pi_215517116
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 10:30 schreef Perrin het volgende:

[..]
Hoofdbestanddeel van onze Sintkado's.
Ik ken alleen maar mensen die maximaal 25 euro per persoon uitgeven aan sinterklaas, eigenlijk. Wij ook. En ja, er liggen straks zo'n 30-50 boeken tussen. Voor 50 cent tot 1,50 kun je prachtige boeken kopen in de kringloop...

Ik snap dat het een vervelende verhoging is en dat het de leesvaardigheid niet gaat helpen, ik erger me er alleen groen en geel aan dat steeds arme kinderen er bij worden gesleept, dan heb je echt geen enkel benul van hun leven.
  vrijdag 8 november 2024 @ 10:34:23 #266
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215517118
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 10:31 schreef Hanca het volgende:

[..]

Er zitten toch wel wat meer categorieen tussen arme gezinnen en de rijkeren :?

Je hebt mensen die echt elk dubbeltje moeten omdraaien en dan heb je nog wel wat groepen die net aan alles rond krijgen of gezinnen die net 200 euro per maand kunnen sparen en ga zo maar door tot de echte rijkeren die in Ferrari's rondrijden
pi_215517133
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 10:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Hanca kan zich blijkbaar niet indenken dat mensen interesse hebben in een onderwerp of bij willen blijven op hun vakgebied en dus boeken daarover kopen. Ik kom al in boekwinkels zo lang ik me kan herinneren, vaak samen met vriendjes of klasgenoten. En we gingen maar zelden met lege handen naar buiten.
Jawel, ik zeg ook nergens dat niemand nieuwe boeken koopt. Helemaal nergens. Alleen slepen ze er steeds arme kinderen bij, dat slaat gewoon nergens op. Want die kunnen al jaren geen nieuwe boeken kopen, daar gaat de btw verhoging niks aan veranderen.
pi_215517142
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 10:34 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Er zitten toch wel wat meer categorieen tussen arme gezinnen en de rijkeren :?

Je hebt mensen die echt elk dubbeltje moeten omdraaien en dan heb je nog wel wat groepen die net aan alles rond krijgen of gezinnen die net 200 euro per maand kunnen sparen en ga zo maar door tot de echte rijkeren die in Ferrari's rondrijden
Ik bedoel dus dat die categorie die genoemd wordt "gezinnen die minder te besteden hebben" nu al echt geen nieuwe boeken koopt.
pi_215517145
Bibliotheek tot 18 jaar is gratissss. Mogelijk ¤ 2,50 voor de pas.
pi_215517176
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2024 10:37 schreef AnneX het volgende:
Bibliotheek tot 18 jaar is gratissss. Mogelijk ¤ 2,50 voor de pas.
Ben je ook gelijk lid van de onlinebibliotheek. We hebben voor onze dochter een ereader van marktplaats getrokken voor 12,50 en nu kan ze onbeperkt leesboeken mee naar school nemen.
pi_215517192
Uiteindelijk is niemand blij met deze BTW-verhoging, maar niemand wist ook dat een vrij selectieve BTW-verhoging een miljard zou opbrengen (voordat ze de berekeningen zagen bij de onderhandelingen) en dat is gewoon heel veel geld voor zo een relatief beperkte belastingverhoging.

Je ziet ook dat de oppositie niet echt met een alternatief is gekomen qua dekking als alternatief.
graag op anoniem
pi_215517206
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 22:35 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het wordt genoemd als optie in het debat, klopt. Er wordt nergens echt bewijs geleverd dat het massaal wordt gedaan. Een milieudelict is ook echt vrij ernstig. Ik hoop wel dat er inderdaad stevig op gecontroleerd wordt, maar beschuldigingen zoals De Volkskrant doet zonder enig bewijs, wat ze zelf toegeven, is ook echt wel van een extreem laag journalistiek niveau.

Ik heb zelf hier in de omgeving de mestbassins overal zien opduiken, trouwens.
Er worden wel stevige aanwijzingen genoemd in het artikel in de Volkskrant natuurlijk. 200.000 vrachtwagens aan mest die opeens verdwenen zijn. Signalen uit de sector zelf dat de mest wordt uitgereden. En een forse toename van import _O- van mest uit België, wat gebruikt kan worden bij boekhoudfraude.

Plus gewoon gezond verstand, alle criminogene omstandigheden zijn aanwezig: een groot financieel gewin voor de daders, een slachtofferloos delict en een totaal gebrek aan toezicht.
pi_215517211
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 10:40 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Je ziet ook dat de oppositie niet echt met een alternatief is gekomen qua dekking.
Jawel, Vijlbrief heeft er meer dan 10 verschillende alternatieven op tafel gelegd: https://www.parool.nl/ned(...)ps://www.google.com/

Zelf zou ik een accijns op vapen trouwens sowieso kunnen waarderen, ook als het niet als alternatief voor dit komt.
  vrijdag 8 november 2024 @ 10:43:07 #274
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215517213
quote:
Uiteindelijk is niemand blij met deze BTW-verhoging, maar niemand wist ook dat een vrij selectieve BTW-verhoging een miljard zou opbrengen (voordat ze de berekeningen zagen bij de onderhandelingen) en dat is gewoon heel veel geld voor zo een relatief beperkte belastingverhoging.

Je ziet ook dat de oppositie niet echt met een alternatief is gekomen qua dekking als alternatief.
Het is gewoon weer de zoveelste denivellerende belasting want dat is wat BTW verhogingen doen. BTW verhogingen zijn denivellerend.

Dat de armsten toch al geen boeken kunnen betalen vind ik een beperkt argument. Dat kun je dan ook van de giftenaftrek zeggen (waar de christelijke partijen zo moeilijk over deden).
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215517226
quote:

1% verhoging op het hoogste belastingtarief levert meer op en raakt minder mensen. Je vergeet voor het gemak ook even de kosten van een btw verhoging voor ondernemers
pi_215517254
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 10:43 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Dat de armsten toch al geen boeken kunnen betalen vind ik een beperkt argument. Dat kun je dan ook van de giftenaftrek zeggen (waar de christelijke partijen zo moeilijk over deden).
De afschaffing van de giftenaftrek zou de armsten juist het hardste raken, er had iemand berekend dat 75% van de voedselbanken dan zou moeten stoppen.
  Moderator vrijdag 8 november 2024 @ 10:47:42 #277
5428 crew  miss_sly
pi_215517264
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 10:35 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jawel, ik zeg ook nergens dat niemand nieuwe boeken koopt. Helemaal nergens. Alleen slepen ze er steeds arme kinderen bij, dat slaat gewoon nergens op. Want die kunnen al jaren geen nieuwe boeken kopen, daar gaat de btw verhoging niks aan veranderen.
Maar zoals gezegd zitten er categorieën tussen de arme kinderen die toch al geen nieuwe boeken kopen en de rijke kinderen voor wie het een vervelende verhoging is. Net boven de arme kinderen zit de categorie die nu misschien nog wel een boek in de Kinderboekenweek kan kopen en een boek onder de kerstboom legt, maar dadelijk niet meer.

Er is nuance.
  vrijdag 8 november 2024 @ 10:50:51 #278
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215517311
Er is echt een probleem met de media. Maar zeer weinigen geven het volledige plaatje. Maccabi supporters waren al dagenlang bezig, met geweld tegen gekleurde mensen en taxichauffeurs, Palestijnse vlaggen in de fik, maar pas nu er 'teruggeknokt' wordt is het push-alerts geblazen en prominent voorpaginanieuws, headline bij de NOS enzovoort. Want antisemitisme.

https://www.bnnvara.nl/jo(...)vootbalhooligans-uit
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 8 november 2024 @ 10:57:05 #279
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215517387
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 10:50 schreef Klopkoek het volgende:
Er is echt een probleem met de media. Maar zeer weinigen geven het volledige plaatje. Maccabi supporters waren al dagenlang bezig, met geweld tegen gekleurde mensen en taxichauffeurs, Palestijnse vlaggen in de fik, maar pas nu er 'teruggeknokt' wordt is het push-alerts geblazen en prominent voorpaginanieuws, headline bij de NOS enzovoort. Want antisemitisme.

Waarom steek je al die tijd eigenlijk niet in een eigen medium? Al die energie zou het al snel groot maken
pi_215517389
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 10:43 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Het is gewoon weer de zoveelste denivellerende belasting want dat is wat BTW verhogingen doen. BTW verhogingen zijn denivellerend.

Is al onderzocht en deze maatregel is nog nivellerend nog denivellerend.
BTW verhogingen standaard denivellerend noemen is überhaupt onzin, het verhogen van het hoog-BTW tarief is bijvoorbeeld een populaire nivellatiemaatregel van links.
graag op anoniem
  Vis een optie? vrijdag 8 november 2024 @ 10:58:45 #281
70532 loveli
N
pi_215517412
quote:

Very fine people on both sides?
crap in = crap out
pi_215517454
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2024 10:44 schreef devlinmr het volgende:

[..]
1% verhoging op het hoogste belastingtarief levert meer op en raakt minder mensen. Je vergeet voor het gemak ook even de kosten van een btw verhoging voor ondernemers
Dat is nou echt schadelijk voor de economie in een tijd waarin 5 dagen werken niet meer loont JUIST door het te hoge toptarief.
graag op anoniem
  vrijdag 8 november 2024 @ 11:02:57 #283
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215517470
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 10:57 schreef Wienerschnitzels het volgende:
het verhogen van het hoog-BTW tarief is bijvoorbeeld een populaire nivellatiemaatregel van links.
Dat is niet waar. Wanneer aan het CPB de cijfers worden voorgelegd is de rechterkant veel meer genegen om de BTW te verhogen. Vergeet ook niet dat vóór de opkomst van de arbeiderspartijen dit ook de situatie was, namelijk belasting op goederen en niet inkomen.
Deuger, Woke & Gutmensch
  Moderator vrijdag 8 november 2024 @ 11:03:19 #284
5428 crew  miss_sly
pi_215517475
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 10:58 schreef loveli het volgende:

[..]
Very fine people on both sides?
Integendeel, very bad people on both sides.
pi_215517487
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 11:02 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Dat is nou echt schadelijk voor de economie in een tijd waarin 5 dagen werken niet meer loont JUIST door het te hoge toptarief.
Bullshit. Het toptarief begint vanaf ongeveer 77000 pj. En dus alleen over wat je meer verdient dan dat.
Modaal is 44k dus roepen dat je niet meer wil gaan werken omdat je anders over alles wat je boven de 78k verdient 50% belasting moet betalen komt gewoon niet voor
pi_215517509
quote:

Je hebt het over een probleem met de media en komt dan met de Joop als bron.
pi_215517519
Ik ben best tegen een BTW op boeken, maar ik geef Hanca hier wel gelijk. Mensen met een kleine portemonnee kopen nu ook al geen nieuwe boeken. Gigantisch verspillend ook, wat dan betaal je 20 tot 30 euro voor iets dat je een keer leest. Abbotje op de bieb is dan een stuk goedkoper, of tweede hands boeken. Als je een e-reader hebt kan je vrijwel alles ook voor niks lezen, gewoon de piratenvlag hijsen.
  Moderator vrijdag 8 november 2024 @ 11:12:27 #288
5428 crew  miss_sly
pi_215517545
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 11:10 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik ben best tegen een BTW op boeken, maar ik geef Hanca hier wel gelijk. Mensen met een kleine portemonnee kopen nu ook al geen nieuwe boeken. Gigantisch verspillend ook, wat dan betaal je 20 tot 30 euro voor iets dat je een keer leest. Abbotje op de bieb is dan een stuk goedkoper, of tweede hands boeken. Als je een e-reader hebt kan je vrijwel alles ook voor niks lezen, gewoon de piratenvlag hijsen.
Leuk, illegaal boeken lezen, maar daar verdient ook iemand zijn brood mee.
pi_215517562
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 10:57 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Waarom steek je al die tijd eigenlijk niet in een eigen medium? Al die energie zou het al snel groot maken
Beetje goedkope kritiek. Zo kun je natuurlijk bij vrijwel alles zeggen waarom doe je het zelf niet. Daarbij hoe zou je een medium willen beginnen in deze tijd. Wat voor medium, hoe wil je genoeg mensen bereiken om relevant te zijn zonder giga opstartkosten. We leven niet meer in de begintijd van internet, waar elke nerd een potentieel succesvolle website kan hebben. Voor het grootste deel is internet tegenwoordig 5 giga sites met screenshots van de andere sites.
pi_215517594
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 11:14 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Beetje goedkope kritiek. Zo kun je natuurlijk bij vrijwel alles zeggen waarom doe je het zelf niet. Daarbij hoe zou je een medium willen beginnen in deze tijd. Wat voor medium, hoe wil je genoeg mensen bereiken om relevant te zijn zonder giga opstartkosten. We leven niet meer in de begintijd van internet, waar elke nerd een potentieel succesvolle website kan hebben. Voor het grootste deel is internet tegenwoordig 5 giga sites met screenshots van de andere sites.
Was er maar zoiets als internet en podcasts en YouTube
  vrijdag 8 november 2024 @ 11:17:44 #291
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215517599
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 11:14 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Het heeft een serieuze toon. Klopkoek steekt er zoveel energie in terwijl je daar op dit forum niet veel mee gaat bereiken. En de grootste uitdaging van zoiets beginnen is vooral er veel tijd in steken, niet het geld.
pi_215517605
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 11:10 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Bieb zal de boeken ook moeten kopen
  Moderator vrijdag 8 november 2024 @ 11:21:25 #293
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_215517642
Meer gezeik binnen de coaltie:
twitter
pi_215517717
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2024 11:17 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Was er maar zoiets als internet en podcasts en YouTube
Ja youtube is inderdaad een goede om te noemen als we het over de dominantie van een paar monopolisten op internet hebben :') Als podcast ben je ook veroordeeld tot een van de grote platforms, als je publiek wil tenminste.

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 11:17 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het heeft een serieuze toon. Klopkoek steekt er zoveel energie in terwijl je daar op dit forum niet veel mee gaat bereiken. En de grootste uitdaging van zoiets beginnen is vooral er veel tijd in steken, niet het geld.
Nee dat was misschien 20 jaar geleden zo. Geef anders een voorbeeld van nieuwe politieke media de afgelopen 10 jaar.
  vrijdag 8 november 2024 @ 11:29:08 #295
38496 Perrin
pi_215517721
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 november 2024 11:21 schreef xpompompomx het volgende:
[ x ]
Het stond zelfs all over de socials.
pi_215517730
Vrij gebruikelijk dat de F-side zich verzameld om gezamelijk de tegenstanders te bevechten. Is een normaal voetbalavondje......
Honey ! Take me drunk, i am home !
  vrijdag 8 november 2024 @ 11:30:53 #297
66444 Lord_Vetinari
pi_215517745
quote:

Ik denk dat een deel van de weerstand ook komt doordat er totaal geen reden is oim 2 miljard extra binnen te harken ten koste van je culturele basis als samenleving. En dan al helemaal door dit apenkabinet wat het geld toch weer gaat gebruiken voor onhaalbare, onwettige en onrechtsstatelijke maatregelen om immigranten te pesten.
pi_215517784
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 november 2024 11:21 schreef xpompompomx het volgende:
[ x ]
quote:
Deputy Director General at the Israeli Ministry of Diaspora Affairs: “Our Ministry had a clear indication of an organized attempt to attack the Israeli football fans. This information was shared yesterday at 7 PM with the relevant Israeli security agencies, who immediately shared it with their Dutch counterparts. Unfortunately , the Dutch security agencies , although they had this very concrete information in their hands, failed to secure the well-being of the Israeli fans.”
AIVD, MIVD, NCTV hebben het al druk genoeg met eXtReEmReChTs.
  Moderator vrijdag 8 november 2024 @ 11:37:00 #299
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_215517809
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 november 2024 11:29 schreef Perrin het volgende:

[..]
Het stond zelfs all over de socials.
Dan wist Wilders het waarschijnlijk al maar heeft hij nagelaten om de desbetreffende diensten te informeren om er later ophef over te kunnen maken ;)
  vrijdag 8 november 2024 @ 11:37:46 #300
38496 Perrin
pi_215517823
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 november 2024 11:37 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dan wist Wilders het waarschijnlijk al maar heeft hij nagelaten om de desbetreffende diensten te informeren om er later ophef over te kunnen maken ;)
Koren op zijn molen dit weer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')