abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215509181
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 15:34 schreef Frozen-assassin het volgende:
Eerdmans :')

Motie om 150 boeken van Jan van de Beek te kopen en uit te delen aan elk Kamerlid :
Heeft ie het zelf ook nog niet gelezen dan?
pi_215509333
quote:

Motie om 150 boeken van Jan van de Beek te kopen en uit te delen aan elk Kamerlid :
Logisch, kamerleden staan algemeen bekend als armlastig en als ze iets informatiefs aanschaffen voor hun werk kunnen ze het natuurlijk ook nooit declareren bij hun partij.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_215509382
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:05 schreef Hanca het volgende:

[..]
Logisch, kamerleden staan algemeen bekend als armlastig en als ze iets informatiefs aanschaffen voor hun werk kunnen ze het natuurlijk ook nooit declareren bij hun partij.
Of bij de belasting opgeven. :')
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215509922
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:11 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Of bij de belasting opgeven. :')
Zitten ze als ZZP’er in de kamer?
pi_215509928
quote:
18s.gif Op donderdag 7 november 2024 14:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Er is geen asielcrisis, er is een opvangcrisis. En die zou juist (minstens deels) opgelost worden door de spreidingswet, waar jouw zielige, tegengewerkte ( _O- ) heilige PVV juist zo snel mogelijk vanaf wil.
Het blijft inderdaad zo apart dat men van die spreidingswet af wil zonder enige vorm van een Plan B of C. Dan wil je toch gewoon alleen maar dat de chaos blijft bestaan... de vraag is alleen of de tactiek om dan anderen de schuld te blijven geven nog blijft plakken bij het stemvolk met een hoger IQ dan 80.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_215510247
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 17:33 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Het blijft inderdaad zo apart dat men van die spreidingswet af wil zonder enige vorm van een Plan B of C. Dan wil je toch gewoon alleen maar dat de chaos blijft bestaan... de vraag is alleen of de tactiek om dan anderen de schuld te blijven geven nog blijft plakken bij het stemvolk met een hoger IQ dan 80.
Nou nee, de spreidingswet maakt het probleem erger. Daarom wil men er vanaf, zo moeilijk is dat niet te begrijpen. Ook voor mensen met een IQ hoger dan 80 :)
pi_215510271
quote:

Net op tijd voor de btw-verhoging.
pi_215510306
quote:

Is dat bij het boek Stikstoffuik van Jaspers ook gebeurt?

Ik weet wel dat Hester Bais haar boek Worst Bank Scenario aan kamerleden heeft uitgedeeld.
pi_215510400
quote:
Het gaat allereerst om de verblijfskostenvergoeding. In het geval van Omtzigt, die in Enschede woont, is dat een bedrag van 2724,17 euro netto per maand om bijvoorbeeld hotelovernachtingen in Den Haag te kunnen betalen. Hij zit nu permanent in Enschede. Dat bedrag heeft hij dus niet nodig. Als hij zich ziek had gemeld zou hij overigens wel recht hebben gehad op 500 euro per maand om zijn Haagse kamer te kunnen betalen. Die 1000 euro halen we van het totaalbedrag af.

Netto extraatje
Daarbij ontvangt Omtzigt 816,67 euro per maand aan ‘reiskostenvergoeding buiten het woon-werkverkeer’. De NSC-leider reist nauwelijks voor zijn werk, dus dat bedrag is ook een netto extraatje voor hem.

Als je alle toeslagen bij elkaar optelt kom je nu al op een bedrag van ruim 6000 euro dat Omtzigt de afgelopen twee maanden bovenop zijn schadeloosstelling, het Kamersalaris van ruim 10.000 euro per maand, ontvangt.

Verder krijgt Omtzigt ook een speciale toelage van 787,25 euro bruto per maand, omdat hij fractievoorzitter is van een fractie met twintig Kamerleden. De dagelijkse taken die bij een fractievoorzitter horen heeft Omtzigt overgedragen aan Nicolien van Vroonhoven. Maar zijn toelage niet. Na twee maanden is dat een bedrag van ruim 1500 euro bruto.
VUILE ZAKKENVULLER :(
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_215510409
Ik weet niet wie er zuurder moet zijn, oppositie omdat Faber geen antwoorden geeft of de coalitie omdat Faber incompetent is.
pi_215510547
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 15:15 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Het was te verwachten maar ook weer teleurstellend. Ik wilde Faber ook graag in de kamer haar zooi horen verdedigen. Maar ze komt niet eens zo ver. We moeten weer wachten tot ze iets gaat uitwerken, dat hebben we eerder gehoord. Wel opvallend trouwens dat NSC en VVD zo afwezig blijven. Hebben ze achter de schermen besloten elkaar niet meer te bekritiseren ofzo na het Idsinga debacle?
Waarom zou je als VVD of NSC hier je vingers aan branden.
pi_215510747
Pietertje is een ordinaire graaiende slappeling.
De heer is mijn herder, maar honderd euro brengt me verder.
pi_215511033
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 18:39 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Waarom zou je als VVD of NSC hier je vingers aan branden.
Omdat het slecht afslaat op ze. De VVD bij monde van Yesilgos wil toch dat migratie beter geregeld wordt. Het is ondenkbaar dat ze geloven dat Faber daar lekker aan bezig is. Ze was maanden keihard aan het schrijven aan die dragende onderbouwing, waarvan ze vandaag toegeeft dat hij niet eens is besproken in de ministerraad.
Dus voor zover we weten kan het net zo goed zijn dat ze al die maanden uit haar neus aan het eten was en loog.
Vinden de VVD kiezers dit fraai dan, dat de VVD niks doet aan migratie. Eerder bij de algemene beschouwingen durfde Yesilgos bijvoorbeeld nog wel te zeggen dat Faber haast moest maken. Maar nu we maanden verder zijn met letterlijk niets in vordering kan dat onbesproken blijven? Dat onderwerp waar eerst hoge nood over was.

Daarbij had Faber het over doorstroomlocaties bijvoorbeeld. Daarmee gaat voorkomen moeten worden dat door gebrek aan opvang cruiseschepen en hotels moeten worden gehuurd om asielzoekers te stallen. (Veel duurder dan normale opvang) En Faber flikkerde dat gewoon bij het ministerie van Mona Keijzer neer, dat moet zij maar regelen voor Faber ofzo.

Zeker NSC heeft toch ook een appeltje te schillen met PVV. Zijn ze vergeten dat hun staatssecretaris aftrad door toedoen Wilders? Dan kunnen ze toch in tegenreactie een PVV minister tackelen. Daarbij NSC was toch van goed bestuur? Is dat goed bestuur een totaal onrealistische begroting inleveren. Geen enkel plan presenteren. Maar weer maanden wachten op de volgende beslissing van Faber, nu wilde ze weer tot Januari om te beslissen over de spreidingswet. In Januari wil ze zeker weer tot het zomerreces :')

Maar ik blijf erbij wat ik eerder zei, mij is duidelijk dat ze achter de schermen hebben afgesproken te stoppen met elkaar bekritiseren in de kamer. Ze willen nog even door, dus als ze dan doorgaan met kritiek leveren op elkaar houdt het niet lang stand. Zeker Faber niet. Slechtste minister in Nederland ooit. Philomena Bijlhout was nog beter.
  donderdag 7 november 2024 @ 19:21:46 #239
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215511131
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:05 schreef Hanca het volgende:

[..]
Als er wat extra te graaien valt is Joost erbij.
pi_215511191
Ik denk eerder dat ze denken laat Faber/de PVV maar hun eigen graf graven.
  donderdag 7 november 2024 @ 19:27:36 #241
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215511201
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 19:26 schreef Kickinalfa het volgende:
Sowieso is Faber het beleid dus daar hebben ze voor getekend.
pi_215511320
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 19:27 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Sowieso is Faber het beleid dus daar hebben ze voor getekend.
Staat dat in hun akkoord dan, dat het Faber moet zijn en geen ander? Ze kunnen haar toch gewoon wegstemmen met een motie van wantrouwen en een andere Wilders marionet laten installeren. Veel slechter dan dit kan het niet worden. Ik wil het ook nog wel doen anders.
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 19:26 schreef Kickinalfa het volgende:
Erbij zitten en naar deze slo motion treincrash kijken gaat tegen ze gebruikt worden. Het is zo opzichtig dat ze niet kunnen doen alsof ze van niks wisten. Zo'n Don Ceder van CU smeekte bij zijn toedracht op het einde ook of de andere coalitiepartijen Faber tot orde willen roepen. Daarbij wordt VVD er meer bij betrokken omdat Faber wel 10 keer zei dat de MinFin haar begroting goed heeft gekeurd.
  donderdag 7 november 2024 @ 19:37:30 #243
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215511336
quote:
10s.gif Op donderdag 7 november 2024 19:35 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Staat dat in hun akkoord dan, dat het Faber moet zijn en geen ander? Ze kunnen haar toch gewoon wegstemmen met een motie van wantrouwen en een andere Wilders marionet laten installeren. Veel slechter dan dit kan het niet worden. Ik wil het ook nog wel doen anders.

Uiteraard kan dat, maar je hebt A ministers en B ministers. En bij de PVV hoort mevrouw Bulstronk toch tot de A ministers die een heel kabinet in hun val kunnen meesleuren.
pi_215511369
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 19:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Uiteraard kan dat, maar je hebt A ministers en B ministers. En bij de PVV hoort mevrouw Bulstronk toch tot de A ministers die een heel kabinet in hun val kunnen meesleuren.
Maar waarom dan. Heeft ze een affaire met Geert ofzo? Ze was toch nooit heel prominent. Ze laat zelfs Agema nog mega competent lijken. Ook vanuit de PVV zou ik denken ze kunnen haar toch beter zo snel mogelijk laten opstappen en wat proberen te bereiken met iemand die niveau putjesschepper ontstijgt.
  donderdag 7 november 2024 @ 19:43:34 #245
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215511428
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 19:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Maar waarom dan. Heeft ze een affaire met Geert ofzo? Ze was toch nooit heel prominent. Ze laat zelfs Agema nog mega competent lijken. Ook vanuit de PVV zou ik denken ze kunnen haar toch beter zo snel mogelijk laten opstappen en wat proberen te bereiken met iemand die niveau putjesschepper ontstijgt.
Ik denk dat ze een beetje moet zijn wat Rita Verdonk ooit was als minister. Leverde helemaal niks, maar haar imago als strenge feeks was erg populair.
pi_215511639
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 19:43 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik denk dat ze een beetje moet zijn wat Rita Verdonk ooit was als minister. Leverde helemaal niks, maar haar imago als strenge feeks was erg populair.
Oh ja ijzeren Rita. Nouja dat was wel een topper in vergelijking. Qua populariteit ook wel een verschil lijkt me. Als de PVV een verkiezing zou doen tussen lijn Faber en lijn Wilders lijkt me toch niet dat Faber dicht bij een overwinning zou kunnen komen.

Maar opzich een goede vergelijking.

Trouw:
quote:
Vier maanden nadat Faber werd beëdigd als minister, blijven ‘concrete maatregelen’ nog altijd uit.

De strijdlust van de PVV-politica is er desondanks niet minder om

Op politiek vernuft kon minister Faber afgelopen weken echter niet worden betrapt, en in haar beantwoording tijdens het begrotingsdebat toont de bewindsvrouw zich zo mogelijk nóg onbuigzamer. “Wij moeten grip terugkrijgen op migratie. Ik neem aan dat de Kamer dat ook gewoon wil, dus ik verwacht alle medewerking”, zegt ze.

“De antwoorden maken duidelijk dat de minister niet weet hoe dit werkt”, constateert CDA-leider Henri Bontenbal.

Het is SGP’er Diederik van Dijk te dunnetjes. “Ik wil mijn woorden zorgvuldig en met alle respect kiezen”, zegt het staatkundig-gereformeerde Kamerlid, “maar dat is wel de ultieme vorm van wensdenken.”
Titanium Faber :P

Maar lijkt me voor de PVV ook wel een risico. Zelfs hun debiele stemvee zal op een gegeven moment wel door krijgen dat ze niet serieus zijn op gebied migratie.
pi_215512807
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 19:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Maar waarom dan. Heeft ze een affaire met Geert ofzo? Ze was toch nooit heel prominent.
Fractievoorzitter Eerste Kamer, dan ben je dus één van de weinigen die Wilders volledig vertrouwt, ik denk dat er daar geen 5 van zijn.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_215512900
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 20:59 schreef Hanca het volgende:

[..]
Fractievoorzitter Eerste Kamer, dan ben je dus één van de weinigen die Wilders volledig vertrouwt, ik denk dat er daar geen 5 van zijn.
Oh wat, maar ze snapt niet eens hoe de eerste kamer werkt. Ik bedoel ze zei vandaag nog dat omdat PVV heeft ingeleverd door niet meer de crisiswetgeving te willen dat de eerste kamer vast hun komende voorstellen er wel door zou stempelen. Terwijl de eerste kamer uiteraard gewoon naar die voorstellen op zich moet kijken niet naar het politieke spel ervoor.

Ze heeft zelfs meer dan 10 jaar daar gezeten?! Dan is ze nog een heel stuk dommer dan ik dacht. Compleet van de pot gerukt die partij en de stemmers die achter ze aanlopen.
pi_215513971
https://www.volkskrant.nl(...)-niets-aan~b1641820/

Called it *O*

quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2024 18:12 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Ik zou eerder verwachten dat er door het chronisch gebrek aan toezicht massaal gefraudeerd wordt met die mestafvoer. Wat weerhoudt een boer ervan om die mest toch gewoon uit te rijden op de akkers en het alleen ‘op papier’ af te voeren?
@Hanca
pi_215514215
quote:
Het wordt genoemd als optie in het debat, klopt. Er wordt nergens echt bewijs geleverd dat het massaal wordt gedaan. Een milieudelict is ook echt vrij ernstig. Ik hoop wel dat er inderdaad stevig op gecontroleerd wordt, maar beschuldigingen zoals De Volkskrant doet zonder enig bewijs, wat ze zelf toegeven, is ook echt wel van een extreem laag journalistiek niveau.

Ik heb zelf hier in de omgeving de mestbassins overal zien opduiken, trouwens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')